Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik heb net IE8 geinstalleerd en meteen vallen mij wat dingen op:

- Ik maak gebruik van de werkbalk favorieten, dat had ik altijd naast de menubalk staan. In IE8 kan je de werkbalken wel verschuiven, maar de favorieten kan je niet meer naast de menubalk zetten.

- Inline autoaanvullen maakte ik altijd dankbaar gebruik van, maar nu moet je dat doen met shift+enter.
Waarom is dat inhemelsnaam eruit gehaald?
Het wordt wel hier vermeldt, maar niet toegelicht.

- Wanneer je meer dan 1 tabje open hebt, kleuren ze groen. (edit: en nu weer blauw & geel, etc :? )

Verder ziet het er wel ok uit. Moet nu nog even uitvinden hoe ik dat irritante icoon weghaal die je krijgt wanneer je een stuk tekst selecteerd! (edit: gevonden !)
Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 21:54
Die kleuren van de tabs, dat is een feature... zelf vond ik hem ook niet erg handig.
Tools --> Internet options --> general en dan bij tab settings, en dan enable tab groups uitvinden.

Zelf heb ik nog een irritant vervelend probleempje. Als ik op een site op een willekeurige plek klik (niet op een link) dan scrolt hij automatisch naar het onderste deel van de site...
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S. van der Meer
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-04 20:28
IE8 en Sidebar 64-bit

Ik had een groot probleem door IE8. Mijn Sidebar werkte niet meer.
Ik heb Vista Home Premium 64-bit. En na installatie werkte mijn sidebar niet meer.

Na eventjes te zoeken naar een oplossing, heb ik hem gevonden.
Voor de mensen die dit probleem ook hebben klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
ik merk in ieder geval als (amateur)web-devver dat de (x)html/css standaarden van w3c wat beter worden nageleefd :+

voor de rest komt er een vervelent vierkantje bij het selecteren van stukken tekst (wat voor mij een gewoonte is bij het lezen van websites).. ik dacht dat ik had gezegt geen accelerators te willen bij mijn IE8 install? D:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Inline complete / auto aanvullen mis ik ook het meest tot nog toe... Ik kon altijd met één hand een website openen door een paar letters te typen en dan een enter te geven, dat wordt nu lastiger en minder snel.

Verder openen tot nog toe al mijn veel bezochte websites goed en zonder zichtbare problemen. Ik heb wel het gevoel dat het kleurschema van Tweakers.net iets is gewijzigd. Het inschakelen of uitschakelen van de compatibiliteitsweergave maakt niks uit.

Tot slot zijn wat intellingen niet meegenomen van mijn IE7 omgeving (b.v. bij een nieuw tabblad altijd mijn eerste startpagina openen).

Maar: tot nu toe klaag ik nog niet. Ik heb geen beta's of RC getest, maar moet zeggen dat ik blij verrast ben door de snelheid van IE8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:34

kraats

Ik rol

Ik heb het idee dat IE8 wel een stuk sneller is. Wat ik nu vooral érg mis is de optie om automatisch al mijn tabs opnieuw te openen als ik IE opnieuw opstart. Voorheen gaf ik dat gewoon aan als ik een IE-sessie met meerdere tabs probeerde te sluiten.
Enneh.. is wel weer wat geklooi om de werkbalken nog een beetje lekker te krijgen. Bijvoorbeeld: Add to favorites kan niet meer naast Favorites staan :S

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
kaesve schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 21:06:
ik merk in ieder geval als (amateur)web-devver dat de (x)html/css standaarden van w3c wat beter worden nageleefd :+

voor de rest komt er een vervelent vierkantje bij het selecteren van stukken tekst (wat voor mij een gewoonte is bij het lezen van websites).. ik dacht dat ik had gezegt geen accelerators te willen bij mijn IE8 install? D:
"De knop accelarator weergeven bij selectie" uitvinken bij geavanceerd.

Ik irriteer me nu al enorm aan het ontbreken van de inline autoaanvullen. Net als het ontbreken van de mogelijkheid in Windows 7 om het startmenu klassiek in te stellen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Niet online
Ye Greate'96 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 21:15:
[...]
Ik irriteer me nu al enorm aan het ontbreken van de inline autoaanvullen.
Ik dus ook... Ik dacht net nog dat ik wel kon wennen aan de 'nieuwe' manier van aanvullen, maar nee dus. Terwijl de functionaliteit nog wel aanwezig is in IE8, maar dan alleen voor gebruik buiten de browser om:

IE8 dev blog opmerking:
http://blogs.msdn.com/ie/...et-explorer-8-beta-1.aspx
We’ve cut the inline autocomplete feature in the Address Bar in IE8. This option was disabled by default in IE7 and has been removed from the Address Bar in IE8. However the advanced option that controls the behavior will still exist, because other parts of Windows will still use this functionality if the user chooses to enable it – just not the Address Bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-04 21:18

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Hoe zit het bij jullie met de snelheid van het openen van een nieuwe tab? Bij mij (op Vista x64) is dat werkelijk om te huilen: het kost zo ongeveer vijf seconden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Niet online
Hier op Vista 32-bit gaat het te snel om te kunnen meten (nog geen tiende van een seconde)... Ik heb wel het SmartScreen filter uitstaan, misschien scheelt dat veel omdat er dan geen communicatie met de MS servers nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

LeLo schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 21:47:
Hier op Vista 32-bit gaat het te snel om te kunnen meten (nog geen tiende van een seconde)... Ik heb wel het SmartScreen filter uitstaan, misschien scheelt dat veel omdat er dan geen communicatie met de MS servers nodig is?
Het lijkt ook sneller te gaan naarmate de browser langer open staat. Als ik hem vervolgens sluit en heropen wordt 't weer traag. Ik vind het vrij lastig om te beoordelen of SmartScreen er nou effect op heeft, na wat korte testjes met aan- en uitzetten ervan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:13

Sebje

Makelaartje

ik vind het wel soepeltjes werken allemaal. Nog niet echt minpunten gevonden. Wat ik wel net merkte is dat tpb de torrents niet weergeeft, maar dat hoeft niet ie8 related te zijn. overige torrentsites werken wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-05 08:02
Ik heb eerder op deze avond een BSOD gehad. Ik weet het natuurlijk niet zeker of dat door IE8 komt maar een blauwe scherm komt bij mij zelden voor. Ik werd na een heropstart geleid naar de website van MS met uitleg over de fotmelding. Serviceuitbreiding van MS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Ik heb nu de beta2 van ie8. Zou graag naar de final toe gaan maar hierbij de volgende vraag..

Zit hier ook nog de ontwikkelings hulpprogramma's in of misschien wat afgeslankt?
Erg handige future voor het testen van ie7-8 maar als deze in de final mist laat ik de beta er maar opstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EciRuam
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 08:06
Ye Greate'96 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 20:19:
Ik heb net IE8 geinstalleerd en meteen vallen mij wat dingen op:

- Ik maak gebruik van de werkbalk favorieten, dat had ik altijd naast de menubalk staan. In IE8 kan je de werkbalken wel verschuiven, maar de favorieten kan je niet meer naast de menubalk zetten.
...
Als je de favorietenbalk uitschakelt, komt favorieten weer op dezelfde hoogte als de tabs. Net als IE7.
Dat was tenminste bij mij het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-06 15:40
kaesve schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 21:06:

Dat zijn accelerators, kun je snel dat stukje op je blog zetten. (kan uit).

Ik vind IE8 echt een wereld van verbetering, het is een stuk mooier/cleaner dan IE7, de gebruikers interface werkt een stuk sneller. Pagina's worden nu (bijna) net zo snel geladen als in Opera. De accelerators zijn een leuke toevoeging voor als je veel blogt / vaak stukjes e-mailed naar andere mensen.

Als IE7 zoals IE8 was geweest, was ik nooit overgestapt naar Opera, ben nu wel lekker Opera gewend dus ik weet nog niet wat ik ga doen (waarschijnlijk beide gebruiken).

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandsrus
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:10
Bij opent in de WIndows verkenner alle mappen ineens spontaan in een nieuwe venster, toen ik Internet Explorer 8 installeerde. Zijn er meer mensen met dat probleem? En zo ja, hoe los ik dat op?

Zonder computer? Kan eigenlijk niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FSF]Moses
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03-2024
Ik heb net IE8 ENG geinstalleerd op Windows XP Pro SP3. Werkt verder heel goed. Zelfs ondersteuning voor png (Ik kom van IE6 en mij hoofdbrowser is FF 3.0.7.
Verder niets dan lof over IE (in vergelijking met IE6) maar ben wel wat vreemds tegen gekomen:

Voorheen was Explorer (verkenner) bloedsnel met het opstarten maar na de installatie van IE8 duurt het 2-3 seconden en in die tussentijd staan alle programma's gewoon stil. Afspelen van een Mp3, de performance schermpjes van taakbeheer en zelf een flash animatie in FF stoppen tijdens het starten van de Verkenner :?

Geen idee. Wat mij opvalt is dat IE8 zelf opstarten dit probleem niet genereerd. Alleen bij het opstarten van het 1e Verkenner-scherm. Als er al 1 verkenner scherm is geopend is het probleem niet meer aanwezig. Sluit ik deze af, dan gebeurt het weer opnieuw.
IE8 open hebben staan of niet maakt geen vreschil. Het gebeurd alleen met Verkenner. Andere programma's maken geen verschil. Heb nu FF, TB, Taakbeheer, IE8, Homesite, CuteFTP en Winamp 5.x openstaan en ook als ik nu een Verkenner open staat alles stil en stop Winamp na 1 sec met afspelen. Grafische dingen staan meteen bij het starten van Verkenner stil.

Werkgeheugen is op dit moment 1,5 GB. Zou voldoende moeten zijn. Voor IE8 had ik dit niet.

Ook opnieuw opstarten en dergelijke maken niets uit.

Dat Prefetchen, is daar iets aan bij te stellen cq in te stellen? Gek genoeg is die map in C:\Windows leeg... Hoe los ik dat op?

[edit]
Prefetch probleem opgelost. Map wordt u weer keurig gevuld met pf .bestanden. Alleen blijft het probleem met explorer.exe (verkenner) bestaan. Ik heb wel een aantal netwerk drives gemapped. Zou dat met IE8 een vertragende factor kunnen zijn ondanks het feit dat ze standaard niet getoon worden tenzij ik op My Computer klik?

Hebben meer mensen dit ervaren na de installatie van IE8?

Suggesties zijn van harte welkom!

Moses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Maar wat Microsoft ook mag zeggen, IE8 is nog steeds de traagste van de klas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Niet online
Beste Mensen,

inline autoaanvullen werkt bij mij prima hoor?? Vista Ultimate
Alles gaat een stuk sneller, ben tot nu zeer tevreden.

Vulliw

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Hehe, mijn XP laptop kapte er finaal mee na installatie van IE8, heb een system restore van twee weken terug moeten doen om het weer werkend te krijgen.

Wilde eens testen hoe m'n websites er uitzien in MS' nieuwe kindje, maar ben nu een beetje huiverig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTheMan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 09:07
Dat is wel heel simpel gezegd hoor, de javascript performance kan zich inderdaad nog steeds niet meten met de overige browsers maar de renderengine is in strict modus wel supersnel, ik denk zelfs wel sneller dan safari en chrome (webkit), maar dit is natuurlijk moeilijk te meten. Ik vind de browserervaring wat snelheid betreft in ieder geval ver boven het niveau van firefox en vorige versies van IE.

Ook ben ik zeer te spreken over de standards compatibility. Ik ben zelf web developer en ben tot nu tot nog geen rare dingen tegengekomen.

Wat me wel opvalt is dat de browser nog erg buggy is, dat is ook wel te lezen in bovenstaande posts...

[ Voor 14% gewijzigd door MrTheMan op 20-03-2009 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De installatie van IE8 ging hier redelijk soepeltjes. Er werd keurig gevraagd of ik mijn ingestelde zoekmachine (Google) wilde behouden ipv de boel de overschrijven met die Live Search zooi. Alleen ik vond de instellingvraag over "Accelarators" een beetje vaag. WTF is een Accelerator, alsof Jan met de korte achternaam dat een bal uitmaakt.

Verder heb ik het niet zo uitgebreid getest, het leek wel wat sneller dan IE7. Maar dat is niet meer dan een indruk. Ik blijf lekker verder werken met Opera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:30
Noork schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 15:48:
De installatie van IE8 ging hier redelijk soepeltjes. Er werd keurig gevraagd of ik mijn ingestelde zoekmachine (Google) wilde behouden ipv de boel de overschrijven met die Live Search zooi. Alleen ik vond de instellingvraag over "Accelarators" een beetje vaag. WTF is een Accelerator, alsof Jan met de korte achternaam dat een bal uitmaakt.

Verder heb ik het niet zo uitgebreid getest, het leek wel wat sneller dan IE7. Maar dat is niet meer dan een indruk. Ik blijf lekker verder werken met Opera.
Ik kijk meestal eerst wat het voor een programma is voordat ik het installeer, dan weet je ook wat een Accelerator is :P Overigens werkt autoinvullen hier ook gewoon in tegenstelling van veel andere hier, zou het met het OS te maken hebben. Ik draai vista premium.

[ Voor 8% gewijzigd door Barfman op 20-03-2009 15:52 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
IE8 is een webbrowser.... dat is niet zo spannend, wat moet je er meer over weten? Opera is ook een webbrowser, en heeft ook 'accelerators' kom ik nu achter, alleen wordt het niet genoemd als verkooppraatje of naar gevraagd bij instellingen. Het zit gewoon standaard onder de rechtermuis. "open with Internet Explorer", "Search with Google" etc. Maar op deze manier werkt het alleen maar verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Noork schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 15:59:
IE8 is een webbrowser.... dat is niet zo spannend, wat moet je er meer over weten? Opera is ook een webbrowser, en heeft ook 'accelerators' kom ik nu achter, alleen wordt het niet genoemd als verkooppraatje of naar gevraagd bij instellingen. Het zit gewoon standaard onder de rechtermuis. "open with Internet Explorer", "Search with Google" etc. Maar op deze manier werkt het alleen maar verwarrend.
Hoezo verwarrend, er word toch gevraagd of je er gebruik van wilt maken, als je dan niet weet wat het is, dan staat er nog een link bij (meer weten), en kijk je toch eerst even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tj.willems
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-08-2023
Jesus, sIFR en typeface doen het beide niet in IE8... poep!

'Just a designerd'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:33

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

ERIKvanPAASSEN schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 21:42:
Hoe zit het bij jullie met de snelheid van het openen van een nieuwe tab? Bij mij (op Vista x64) is dat werkelijk om te huilen: het kost zo ongeveer vijf seconden...
Het gaat hier ook langzaam. Ook als ik IE8 gewoon opstart duurt het veel langer, dan de RC1 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde probleem als meneer hier:
Mergazer in 'meuk: Microsoft Internet Explorer 8 final'
Ik heb IE8 inmiddels op 2 computers geïnstalleerd en beide hebben dit probleem. Ik draai trouwens win xp pro sp3 nl.
Meer mensen hier last van? En het belangrijkste, hoe los je dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb ook lading irritanten problemen sinds de installatie van IE8. Ik heb Vista Business 32bits UK en ook UK IE8 erop gezet gister.

1) In explorer, als ik blader opent hij alles in een nieuw venster. Het maakt niet uit of ik dit aan/uit vink in folder options. Héél irritant. Heb ook al: restore to default geklikt, geen resultaat.
2) Als ik in IE op een link "open in new tab" of "open in new window" klik, dan doet ie het niet. Bij TAB opent er een nieuw tab waarin niets gebeurd, bij Window gebeurd er gewoon helemaal niets.

Hier kan ik echt niet mee leven, iemand een oplossing?

EDIT: Probleem opgelost, CCleaner Regcleaner en probleem was weg :)

[ Voor 5% gewijzigd door Okasha op 20-03-2009 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Niet online
vulliw schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 14:39:
inline autoaanvullen werkt bij mij prima hoor?? Vista Ultimate
hier ook Vista Ultimate, maar inline autoaanvullen is nu een hele lijst met vorige sites geworden, niet meer dat er op de adresbalk zelf een voorstel wordt aangevuld. In IE7 kon ik de eerste twee letters van Tweakers intypen in de adresbalk en dan op enter rammen, en het complete adres werd aangevuld. Nu moet ik in IE8 de eerste twee letters intypen, dan kijken of in het lijstje de juiste voorkeur wordt weergegeven en dan op shift-enter drukken of met de muis op de juiste link klikken. Het zal wel weer wennen, maar nu nog even niet...

Maar: bij anderen schijnt inline autoaanvullen dus wel net als in IE7 te werken. Zijn er meer mensen waarbij dit het geval is, of is er een spraak/interpretatie verwarring m.b.t. inline autoaanvullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ik ben ook een probleem tegen gekomen m.b.t. zoekmachines. Als je Google er nog niet IE7 had zitten is het lastig om de Nederlandse Google zoekmachine toe te voegen aan je zoekmachines. Of is iemand het al gelukt?

Edit1: Ik zie net dat ze het hebben opgelost. Nu werkt het precies hetzelfde als in IE7. Het ziet dan wel niet zo netjes uit en je kan zien dat ze dat er nog even tussen gefrommeld hebben :P

[ Voor 40% gewijzigd door Ventrigo op 20-03-2009 19:21 ]

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik had problemen met de Genuine Detection tool voor updates :) . Toen maar even gegoogled op Genuine Advantage, http://www.microsoft.com/...22-45fd-ba12-533de53fcb09 en vanuit die website even m'n Windows gevalideerd. Daarna ging het weer.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Een puntje wat ik van het blog van het IE team oppikte
We have determined that there is a problem with the SpyBot Search and Destroy "innoculate" feature which puts 10000 domains in the restricted sites list.

*** It's possible that this might be causing the performance problems on startup that some folks are reporting here. ***
De aanwezigheid van Spybot S&D is dus een mogelijke oorzaak van performance issues icm IE8 maar het is nog niet met zekerheid bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xileS schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 18:26:
Ik heb IE8 inmiddels op 2 computers geïnstalleerd en beide hebben dit probleem. Ik draai trouwens win xp pro sp3 nl.
Heb je dat ook als je zonder addons opstart ?
run iexplore.exe -extoff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

brandsrus schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 10:15:
Bij opent in de WIndows verkenner alle mappen ineens spontaan in een nieuwe venster, toen ik Internet Explorer 8 installeerde. Zijn er meer mensen met dat probleem? En zo ja, hoe los ik dat op?
Same issue @ work (op een verse server nog wel).
Geen idee hoe ik dat kan oplossen. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Anoniem: 111246 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 21:26:
[...]

Same issue @ work (op een verse server nog wel).
Geen idee hoe ik dat kan oplossen. :S
Heb je al gekeken bij instellingen dat?

Moest die op 'zelfde venster' staan, zet 'm eens op 'nieuw venster' en dan terug :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan|IA2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-06-2021
Ye Greate'96 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 20:19:
- Wanneer je meer dan 1 tabje open hebt, kleuren ze groen. (edit: en nu weer blauw & geel, etc :? )
De kleuren geven aan dat ze bij elkaar horen, dus qua website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16728

Misschien is het een kwestie van tijd maar ie8 laat al mijn favorieten zien terwijl die gewoon gepersonaliseerd waren in ie7
Komt dit weer terug na een tijdje of moet je het ergens weer aanzetten en zo ja waar was dat ook al weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137469

Zou mij niets verbazen. Vandaag tijdens het uitproberen merkte ik dat het opstarten aanzienlijk trager was als met IE7. Spybot immuniseren ongedaan gemaakt, en de opstartsnelheid nam toe. Daarna ook nog Spywareblaster ongedaan gemaakt en de snelheid van opstarten was gelijk aan IE7. Voorlopig ben ik terug naar IE7.
Anoniem: 80466 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 21:06:

[...]

De aanwezigheid van Spybot S&D is dus een mogelijke oorzaak van performance issues icm IE8 maar het is nog niet met zekerheid bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:52

Wildfire

Joy to the world!

Vreemd, met IE8 is er met Taakbeheer van Vista x64 iets raars. Als ik vroeger de knop "Processen van alle gebruikers weergeven" gebruikte kreeg ik meteen de UAC-popup om hier toestemming voor te verlenen. Nu gebeurt er eerst tien seconden absoluut niets voordat die UAC-popup komt... maf. Dit heb ik ook op een ander systeem.

Ik vond IE verder ook regelmatig traag werken, gelukkig had ik uit voorzorg voorafgaand aan de installatie een full image van m'n C-schijf gemaakt. Die heb ik dus meteen netjes terug gezet :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Vraagje: Is IE8 te installeren naast 6?
Zo niet, kun je hem nog uninstallen zodat je 6 weer terug krijgt of is er no way back?

Ik zit hier nog met 6 die ik alleen gebruik om het intranet van mijn werk te openen (Omdat die ontzettend gare javascript gebruikt die het niet in fatsoenlijke browsers doet). Maar weet dus niet of die het wel in IE8 doet....
Om deze reden heb ik ook nooit de moeite genomen om naar IE7 te gaan.

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Anoniem: 80466 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 21:11:
[...]

Heb je dat ook als je zonder addons opstart ?
run iexplore.exe -extoff
Jup, dan heb ik het nog steeds, maar jullie hebben hier dus geen last van? Vind het namelijk beetje vreemd, dat ik verder niemand hierover iets hoor, terwijl ik het op beide systemen heb, waarop ik het heb geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xileS schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 02:13:
[...]

Jup, dan heb ik het nog steeds, maar jullie hebben hier dus geen last van? Vind het namelijk beetje vreemd, dat ik verder niemand hierover iets hoor, terwijl ik het op beide systemen heb, waarop ik het heb geprobeerd.
Als veel mensen daar last van hadden dan hadden ze het vermoedelijk wel gevonden tijdens de tests.
Vermoedelijk ligt het aan een combinatie met andere geinstalleerde software op je computer. De addons zijn vaak de eerste om naar te kijken maar ook andere software kan blijft gebruik te maken van IE mogelijkheden en daarme IE8 beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137469 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 22:15:
Zou mij niets verbazen. Vandaag tijdens het uitproberen merkte ik dat het opstarten aanzienlijk trager was als met IE7. Spybot immuniseren ongedaan gemaakt, en de opstartsnelheid nam toe. Daarna ook nog Spywareblaster ongedaan gemaakt en de snelheid van opstarten was gelijk aan IE7. Voorlopig ben ik terug naar IE7.
[...]
Er komen inderdaad steeds meer bevestigingen dat met name bepaalde acties van programma's met betrekking tot de restricted sites lijst van IE8 op bepaalde wijze conflicteren met IE8 performance.
Dan gaat het bijvoorbeeld om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Niet online
Beste Mensen,

Elke keer als ik de pc op nieuw opstart, moet ik weer naam en password op nieuw ingeven !!!
Bij elke site waar ik een naam of password moet ingeven.
Volgens mij delete hij de cookies automatisch bij afsluiten van de pc.

Is hier een oplossing voor???

(Vista Ultimate) explorer 8

[ Voor 5% gewijzigd door vulliw op 21-03-2009 10:15 ]

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Even mijn ervaring,

Geen van de bovenstaande problemen in dit topic ben ik tegengekomen op mijn systeem:
Windows Vista 64Bits Ultimate, Internet Explorer 8 Final.

Ik heb geen enkele beta van IE8 gedraait.

Ik moet juist zeggen dat IE8 een stuk sneller is als IE7,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Anoniem: 80466 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 21:06:

[...]

Ik gebruik inderdaad Spybot S&D en ik heb gelijk even de immunisatie teruggedraaid en ik kan bovenstaande bevestigen: dit is duidelijk de oorzaak geweest. Nu is IE8 toch echt sneller dan z'n voorgangers...

Dankjewel voor de tip! _/-\o_

TS: Misschien is dit even iets om in de startpost te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

Wanneer ik een adres in de adresbalk intyp krijg ik nu daaronder naast de suggesties uit mijn geschiedenis de melding "Windows Search downloaden om de resultaten voor een geschiedenis en favorieten te verbeteren". Aangezien ik Windows Search niet wil downloaden, mag dat bericht van mij weg. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Snake schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 21:45:
[...]

Heb je al gekeken bij instellingen dat?

Moest die op 'zelfde venster' staan, zet 'm eens op 'nieuw venster' en dan terug :)
Opzich een optie, ware het niet dat dit zich voordoet op een Terminal Server.
Kan toch moeilijk dat aan allemaal gebruikers gaan vragen (gelukkig nog een test server).

ADMX files heb ik overigens nog niet kunnen vinden voor IE8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Yep hier ook getest met een terug gedraaide Spybot en Spyware Blaster en hij start weer op als een speer.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reboot
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-04-2024
Mijn ervaring zijn goed, behalve dat het zo nu en dan een beetje hangt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137469

Ik wacht wel even met deze versie todat er een oplossing is voor o.a spybot en spywareblaster. Voor zover ik gelezen heb, kun je als IE8 aangeboden wordt via windows update, aangeven dat je het nu niet wil, maar ik probeer hun tooltje wel, eens kijken of die werkt.

IE8Blocker:

http://www.microsoft.com/...224ec6dd8c&displaylang=en

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 137469 op 21-03-2009 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Niet online
Accelerators toe wijzen aan bv Moviemeter.nl hoe ???
Dus eigen Accelerators maken

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:13

Sebje

Makelaartje

iemand die ook last heeft van trage downloads van quicktime filmpjes bijv. via. apple.com/trailers
normaal laden die filmpjes supersnel, nu hapert de download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPepper
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:25
Wauw, ik ben echt tevreden met deze browsert! Ik zit zelfs te overwegen om deze te gaan vervangen voor firefox, simpelweg omdat hij niet meer zo traag is als 7 en hij zich netjes aan de regels houd met W3C enzo! :D

Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Niet online
When you log in it works and the site is recognizing you. After a while, or visit another page in the domain in another tab, you have to logon again.
When you close the browser and revisit the site, you sure have to logon again.

Hoe dit op te lossen

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:33

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Ik ben weer terug gegaan naar IE7. Het opstarten van IE8 duurt veel langer dan IE7, de tabbladen duren enkele seconden en plus het feit dat IE8 om de één of andere reden mij computer wat langerzamer maakt. Als ik bijvoorbeeld het programmatje FTD3.8 open, duurt het veel langer. Nu weer terug naar IE7 is FTD zo geopend.

En IE8 blijft soms ook gewoon hangen. Soms vreet IExplorer.exe 500 mb waar IE7 op dezelfde website 100 mb vreet.

Ik hoop dat ze toch de nodige updates uitbrengen.

[ Voor 8% gewijzigd door Splinter Cell op 22-03-2009 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Niet online
Als ik 'Automatisch Inloggen' aanvink dan blijf ik ingelogd, maar als ik de computer opnieuw start zijn alle onthouden dingen weg ???

Wat kan hier de oplossing van zijn???

[ Voor 3% gewijzigd door vulliw op 22-03-2009 12:49 ]

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geen ervaring, wel goed om te zien hoe Microsoft ermee omgaat:
TippingPoint's 3rd annual Pwn2Own contest has already shown significant security breaches on Apple's Safari, Mozilla's Firefox and Microsoft's Internet Explorer 8, but Google's Chrome was the only browser that made it through the first day of testing this year.

One of the contestants, Nils was able to exploit the latest Internet Explorer 8 which was released just few days back. The blogosphere and news websites picked it up and very soon it became the hot news around. When people were worried about IE8's security, MSRC (Microsoft Security Response Center) had already reproduced and validated the IE8 vulnerability in less than 12 hours.

Microsoft is expected to release a security patch for this vulnerability very soon. It is infact surprising to see that IE team acted so fast even when they were busy at MIX09!
Weet ik niet hoelang het duurt om iets te reproduceren en valideren, maar desalniettemin kudos voor de snelheid waarmee ze het opgepakt hebben :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 18:26:
Ik ben er achter gekomen, dat dit komt door een aangepaste Thema (startbalk e.d.) voor XP. Als je de thema weer op standaard zet is het opgelost. Je kunt het ook oplossen door 1 setting in IE8 te veranderen: Extra -> Internetopties -> Geavanceerd -> 'Visuele stijlen op knoppen en besturingselementen van webpagina's inschakelen' uitvinken (bijna onderaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53573

Anoniem: 63813 schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 11:17:
Wanneer ik een adres in de adresbalk intyp krijg ik nu daaronder naast de suggesties uit mijn geschiedenis de melding "Windows Search downloaden om de resultaten voor een geschiedenis en favorieten te verbeteren". Aangezien ik Windows Search niet wil downloaden, mag dat bericht van mij weg. Is dit mogelijk?
Deze misschien?

Internet Options - Content - AutoComplete Settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296118

Anoniem: 53573 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 00:11:
[...]

Deze misschien?

Internet Options - Content - AutoComplete Settings
Dat werkt bij mij helemaal niet, ik heb alles aangezet maar wat ik ook intoets in de adresbalk; hij vult niets aan. Enige ref. die ik hierover vond was een bekende bug in de beta, maar ik heb keurig netjes de final release geinstalleerd.

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wildfire schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 22:32:
Vreemd, met IE8 is er met Taakbeheer van Vista x64 iets raars. Als ik vroeger de knop "Processen van alle gebruikers weergeven" gebruikte kreeg ik meteen de UAC-popup om hier toestemming voor te verlenen. Nu gebeurt er eerst tien seconden absoluut niets voordat die UAC-popup komt... maf. Dit heb ik ook op een ander systeem.
Ben ik de enige met dit probleem of merken anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:48
vulliw schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 10:12:
Elke keer als ik de pc op nieuw opstart, moet ik weer naam en password op nieuw ingeven !!!
Bij elke site waar ik een naam of password moet ingeven.
Volgens mij delete hij de cookies automatisch bij afsluiten van de pc.

Is hier een oplossing voor???

(Vista Ultimate) explorer 8
Hoi vulliw,
Je bent niet alleen met dit probleem :'(. Sinds IE8 moet ik na elke reboot opnieuw inloggen bij T.net. :(
Op windows 7 beta (de legale) heb ik daar geen last van.

Is er iemand die hier een oplossing voor weet?

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Barleone schreef op maandag 23 maart 2009 @ 12:21:
[...]

Hoi vulliw,
Je bent niet alleen met dit probleem :'(. Sinds IE8 moet ik na elke reboot opnieuw inloggen bij T.net. :(
Op windows 7 beta (de legale) heb ik daar geen last van.

Is er iemand die hier een oplossing voor weet?
Oplossing is om alles uit te zetten bij browsergeschiedenis, ik denk dat er op een andere manier mee omgegaan word, want ccleaner werkt ook niet perettig met IE8, is ook te lezen op het forum van ccleaner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Niet online
Het probleem van de cookies is dat internet explorer 8
c:\Users\gebruiker\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\index.dat

Als je opnieuw opstart vernieuwd hij deze file index.dat !!!

Als iemand weet hoe dit te vermijden, dan graag hulp hoe te handelen???

De grote boosdoener was ccleaner deze eraf gehaald nu werkt alles weer.
Hij onthoud alle passwords weer na een opstart.

[ Voor 20% gewijzigd door vulliw op 24-03-2009 08:05 ]

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThronVM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 22:34
Sinds ik IE8 geinstalleerd heb zijn de letters op alle internet pagina's cursief en de letters van mijn rrs feeder 'vet'...ik heb geen idee waar ik dit aan te danken heb en ik krijg het niet meer hersteld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Niet online
De grote boosdoener was ccleaner deze eraf gehaald nu werkt alles weer.
Hij onthoud alle passwords weer na een opstart.
Barfman schreef op maandag 23 maart 2009 @ 12:56:
[...]

Oplossing is om alles uit te zetten bij browsergeschiedenis, ik denk dat er op een andere manier mee omgegaan word, want ccleaner werkt ook niet perettig met IE8, is ook te lezen op het forum van ccleaner.

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Laatst online: 21:21
Is er een manier om in IE8 InPrivate filtering zo in te stellen dat het ook aan staat als je IE8 opstart. Nu moet het iedere keer handmatig aangezet worden. Trouwens ik bedoel niet InPrivate Mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16728

Weet iemand waar deze instelling zit.
Dit plaatje komt van IE7 maar in IE8 kan ik hem nergens vinden.

Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/4148/opties.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:48

Klippy

Still Game

Hmm ik gebruik hem zelf niet echt, maar ik heb hier een probleem dat me meteen opviel en zo erg is dat iedereen er hier over klaagt.
Zag het al eerder, maar openen van tabs met inhoud, zowel bij starten IE8 als dupliceren, duurt een seconde of 10 minimaal.
Bij het starten nog wat langer lijkt het. Maakt niet uit welke URL. De tab komt meteen, met als caption "Verbinding maken..." en dan is het wachten...

Zoals eerder gezegd hier lijkt het sneller te worden als IE een tijdje open staat, maar afsluiten en meteen starten en je mag weer koffie drinken voordat je site komt.

Betreft een Vista x64, maar probleem doet zich voor in de 32 en 64 bits versie van IE.

Enig idee?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 14:13
Ik had gehoopt dat de functie om zoek resultaten in een nieuw tabblad weer te geven mogelijk zou zijn met de nieuwe versie. Dus niet meer met ALT-ENTER

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
-Edwin- schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:02:
Is er een manier om in IE8 InPrivate filtering zo in te stellen dat het ook aan staat als je IE8 opstart. Nu moet het iedere keer handmatig aangezet worden. Trouwens ik bedoel niet InPrivate Mode.
Niemand? Voor mezelf vind ik het nou niet echt een probleem. Maar ik zoek er meer naar voor iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klippy schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 21:11:
Hmm ik gebruik hem zelf niet echt, maar ik heb hier een probleem dat me meteen opviel en zo erg is dat iedereen er hier over klaagt.
Zag het al eerder, maar openen van tabs met inhoud, zowel bij starten IE8 als dupliceren, duurt een seconde of 10 minimaal.
Bij het starten nog wat langer lijkt het. Maakt niet uit welke URL. De tab komt meteen, met als caption "Verbinding maken..." en dan is het wachten...

Zoals eerder gezegd hier lijkt het sneller te worden als IE een tijdje open staat, maar afsluiten en meteen starten en je mag weer koffie drinken voordat je site komt.

Betreft een Vista x64, maar probleem doet zich voor in de 32 en 64 bits versie van IE.

Enig idee?
Deregelijke trage opstarttijden liggen vrijwel zeker aan andere programma's die je geinstalleerd hebt.
Met name malware protectieprogramma's en browser addons of een combinatie daarvan

Start bijvoorbeeld eens op in noaddons mode om te zien of de oorzaken liggen bij de addons.
run iexplore.exe -extoff

Verder wordt het zonder info over wat voor malware protectie je hebt draaien (anti-virus, anti-adware, anti phising, firewall) moeilijk gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:02

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

bartware schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 00:21:
Vraagje: Is IE8 te installeren naast 6?
Zo niet, kun je hem nog uninstallen zodat je 6 weer terug krijgt of is er no way back?
Ja, IE6 ernaast draaien zou moeten kunnen. Met IE7 was er ook een mogelijkheid om IE5 en IE6 ernaast te installeren. Dit was een handigheidje wat vooral door webdevvers wordt gebruikt, om zo even te kunnen checken of de ontwikkelde website in alle browsers een beetje fatsoenlijk werkt. Zoek maar eens op Multiple IE.

Ik lees echter wel dat dit niet of met moeite op Vista werkt. Alleen XP werd indertijd ondersteund. Daarnaast lees ik dat je officieel niet van de MS EULA dit mag gebruiken.

Of er alweer een nieuwere versie voor is voor de Vista / Windows 7 en of IE7 erin verwerkt is / gaat worden durf ik niet te zeggen.

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Laatst online: 20:54
Ik word helemaal gek van IE8. Ik kan geen pagina meer openen sinds ik per ongeluk op het compatibility view knopje heb gedrukt. Ondertussen is compatibility view wel weer af, maar nu opent ie tweakers.net niet meer, google niet meer als ik op iets zoek of welke andere site ook. Of hij opent hem half of helemaal niet, gewoon een blank screen.

Iemand tips? Of manieren om terug naar IE7 te gaan? Het gaat om zowel de 32 bit als de 64 bit versie onder vista ultimate x64.

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93798

R.E. schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:58:
... Of manieren om terug naar IE7 te gaan? Het gaat om zowel de 32 bit als de 64 bit versie onder vista ultimate x64.
Gewoon via configuratiescherm > Programma's & Onderdelen > Internet Explorer 8 deïnstalleren denk ik?

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 93798 op 25-03-2009 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
Ik word helemaal gek van IE8. Ik kan geen pagina meer openen sinds ik per ongeluk op het compatibility view knopje heb gedrukt. Ondertussen is compatibility view wel weer af, maar nu opent ie tweakers.net niet meer, google niet meer als ik op iets zoek of welke andere site ook. Of hij opent hem half of helemaal niet, gewoon een blank screen.

Iemand tips? Of manieren om terug naar IE7 te gaan? Het gaat om zowel de 32 bit als de 64 bit versie onder vista ultimate x64.
dat heeft denk ik niks met IE8 te maken maar meer met je pc configuratie ;)

internetcache ed ook al even geleegd :? mischien eens met een ander useraccount proberen :?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Anoniem: 93798 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:03:
[...]

Gewoon via configuratiescherm > Programma's & Onderdelen > Internet Explorer 8 deïnstalleren denk ik?
Klopt. Op XP heb je dan weer standaard IE6. Dan kan je daarna naar IE7 updaten. Vista weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ik wil dit niemand onthouden. Een super werkende adblock plus voor IE8, zonder extra zooi!

http://www.dslreports.com...er-from-adblock-plus-list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Laatst online: 20:54
Powershell schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:06:
[...]

dat heeft denk ik niks met IE8 te maken maar meer met je pc configuratie ;)

internetcache ed ook al even geleegd :? mischien eens met een ander useraccount proberen :?
Het stomme is inderdaad dat onder de andere user account er niks aan de hand is. Toch eens die instellingen checken.....

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wildfire schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 22:32:

Ik vond IE verder ook regelmatig traag werken, gelukkig had ik uit voorzorg voorafgaand aan de installatie een full image van m'n C-schijf gemaakt. Die heb ik dus meteen netjes terug gezet :)
Is het teveel gevraagd dat iemand met Vista x64 eens kijkt of hij/zij dit probleem ook heeft? Het lijkt me toch sterk dat ik de enige zou zijn met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendulum
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-06 13:47
Hee, ligt het aan mij of heeft IE problemen met de puntjes?
Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/koele676/crap/knipsel.jpg

In FF zijn ze gewoon wit/grijs.. en een stuk minder storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik heb IE8 vorige week ook geinstalleerd, gezien enige enthousiaste gebruikers vond ik het ook wel de moeite om te proberen.
Na installatie ( welke overigens goed is gegaan ) wil ik IE starten, maar krijg kort een schermpje te zien die er vervolgens weer uitklapt zonder foutmelding.
Toen maar heel snel terug gegaan naar IE7.... iemand enige idee wat het probleem kan zijn dat het schermpje eruit klapt?
Ligt iig niet aan de virusscanner of spybot dingen want die draai ik op het moment niet.

Het is overigens een dell pc, wellicht dat het hier iets mee te maken heeft?

Ben benieuwd....

GoT F1 PlayStation Racing League Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GrandPuba schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 11:43:
Ik heb IE8 vorige week ook geinstalleerd, gezien enige enthousiaste gebruikers vond ik het ook wel de moeite om te proberen.
Na installatie ( welke overigens goed is gegaan ) wil ik IE starten, maar krijg kort een schermpje te zien die er vervolgens weer uitklapt zonder foutmelding.
Toen maar heel snel terug gegaan naar IE7.... iemand enige idee wat het probleem kan zijn dat het schermpje eruit klapt?
Ligt iig niet aan de virusscanner of spybot dingen want die draai ik op het moment niet.

Het is overigens een dell pc, wellicht dat het hier iets mee te maken heeft?

Ben benieuwd....
Geen info op het schermpje voor dat je een crash hebt ?
Heb je geprobeerd om IE8 zonder addons op te starten ?
run iexplore.exe -extoff

Gebruik je Google desktop en/of een andere search indexer op je computer. Zo ja heb je een oup to date versie ?
Ligt iig niet aan de virusscanner of spybot dingen want die draai ik op het moment niet
Helemaal geen enkele malware protectie of phising / ad blokkering ? Misschien heb je dan wel juist wel een stukje malware op gelopen en is een security scan vooraf geen slecht idee.
http://housecall.trendmicro.com/emea/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het compatiblity view knopje is nogal site specifiek en dat indrukken bij het bezoeken van een site zou niet je complete browserervaring om zeep moeten helpen (hoogstens die ene site beinvloeden).

Ook aan jou zou ik vragen welke of je protectie / filter software gebruikt. (anti virus/malware, anti phising, ad blokkering)
En zo ja welke software ?

En verder zou ik ook aanraden om je IE8 eens op te starten in noaddons modus
run iexplore.exe -extoff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Achtergrondje problemen met bijvoorbeeld Spybots immunize vanuit het IE team

This was a side-effect of a recent change to better support non-standard top-level-domains which are becoming more common. You can read about the general issue with non-standard TLDs on http://publicsuffix.org . IE8 maintains an internal public suffix list. That list changes IE's handling of "known" special TLDs. Unfortunately, the Zones registry format has a dependency on TLDs, which means that we must recalculate the registry against this new TLD list. That works fine in the general case, but fails badly when there are thousands of sites in the lists. We're working on this issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-06-2024
Geen info op het schermpje voor dat je een crash hebt ?
Heb je geprobeerd om IE8 zonder addons op te starten ?
run iexplore.exe -extoff

Gebruik je Google desktop en/of een andere search indexer op je computer. Zo ja heb je een oup to date versie ?

Helemaal geen enkele malware protectie of phising / ad blokkering ? Misschien heb je dan wel juist wel een stukje malware op gelopen en is een security scan vooraf geen slecht idee.
http://housecall.trendmicro.com/emea/
Nee ik krijg geen melding, het is ook niet echt een crash, maar je ziet het openen en daarna is hij ook meteen weer weg....

Ik gebruik geen google desktop....

Ik zal voor het idee eens scannen, alleen windows defender is actief... ( ben nog niet de ultieme virusscanner / malware tool tegengekomen waar ik blij mee was en het systeem niet iets vertraagde...

GoT F1 PlayStation Racing League Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Laatst online: 30-05 08:02
Bij mij valt de internetverbinding na een paar uur uit. Iets waar ik vroeger sporadisch last van had door de modem/internetverbinding. Nu blijkt dat ik pas weer kan internetten als ik mijn computer opnieuw opstart. IE8 probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:48

Klippy

Still Game

Anoniem: 80466 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:47:
[...]

Deregelijke trage opstarttijden liggen vrijwel zeker aan andere programma's die je geinstalleerd hebt.
Met name malware protectieprogramma's en browser addons of een combinatie daarvan

Start bijvoorbeeld eens op in noaddons mode om te zien of de oorzaken liggen bij de addons.
run iexplore.exe -extoff

Verder wordt het zonder info over wat voor malware protectie je hebt draaien (anti-virus, anti-adware, anti phising, firewall) moeilijk gissen.
Ligt in elk geval niet aan de addons, -extoff doet precies hetzelfde.
Verder heb ik alleen nog McAfee draaien, de nieuwste Virusscan+firewall, zal eens kijken of het helpt als ik daarmee speel.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Niet online
Hoe zelf accelerators te maken
b.v. http://www.moviemeter.nl/

Ik kan niets vinden op Internet hier over

Vulliw

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En hier nog een gloednieuwe post over accelerators op het IE team blog
http://blogs.msdn.com/ie/...ccelerator-spotlight.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Niet online
Dankje voor de reactie
Anoniem: 80466 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 10:32:
En hier nog een gloednieuwe post over accelerators op het IE team blog
http://blogs.msdn.com/ie/...ccelerator-spotlight.aspx

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wildfire schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 10:06:
[...]

Is het teveel gevraagd dat iemand met Vista x64 eens kijkt of hij/zij dit probleem ook heeft? Het lijkt me toch sterk dat ik de enige zou zijn met dit probleem.
Word ik genegeerd ofzo? Is er niemand die even de moeite wil nemen om te kijken of hij/zij dit probleem ook heeft (dus dat het met IE8 geïnstalleerd het in Taakbeheer opeens ruim tien seconden duurt eer je de UAC-popup krijgt wanneer je op de 'Processen van alle gebruikers weergeven'-knop klikt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 19:34

kraats

Ik rol

Sorry, maar niet iedereen in dit topic heeft Vista x64 draaien. En ik zal het er ook niet speciaal voor gaan installeren. Ik gok dat het probleem verder ook niet veel voorkomt, anders zouden alle Vista x64 gebruikers met IE8 wel in dit topic komen kijken. Als ik jou was zou ik eens kijken of je antivirus oid dit probleem misschien veroorzaakt in combinatie met IE8

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het gaat inmiddels best vlot met IE8 acceptatie
http://marketshare.hitsli...31&qpnp=209&qptimeframe=D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Wildfire schreef op zondag 29 maart 2009 @ 11:34:
[...]

Word ik genegeerd ofzo? Is er niemand die even de moeite wil nemen om te kijken of hij/zij dit probleem ook heeft (dus dat het met IE8 geïnstalleerd het in Taakbeheer opeens ruim tien seconden duurt eer je de UAC-popup krijgt wanneer je op de 'Processen van alle gebruikers weergeven'-knop klikt)?
Nope, hier op Vista Business x64 is het UAC scherm er direct.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Wanneer zit deze in de windows live update verwerkt ?

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Pagina: 1 2 3 Laatste