n00bs schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 18:46:
Ik heb niet alle postings gelezen, maar mijn ervaringen zijn nu na 2 weken testen: negatief
- Openen van websites lijkt vaak trager te gaan dan met IE7
- Scrollen op vele websites (vooral wanneer er meerdere images aanwezig zijn) gaat extreem traag en schokkerig (nog nooit gehad met geen enkele browser)
Dat ligt vrijwel zeker aan je addons of je anti malware software.
IE8 is namelijk beduidend sneller dan IE7.
Probeer het eens met IE8 gestart zonder addons en controleer of je restricted sites list niet is volgeplempt door je antimalware software
- Tabkleurtjes die constant van kleur veranderen
- URL dat zwart/grijs wordt weergegeven
De tabkleurtjes zijn tabgroepering. Het geeft een visuele overview van tabs die bij elkaar horen.
Kun je gewoon afzetten
(“Tools” button in de Command balk selecteer “Internet Options”. Selecteer de “Settings” button onder Tabs. Uncheck de “Enable Tab Groups” setting).
De url die in zwart grijs wordt weergegeven is de domainhighlighting. een veiligheidsmaatregel tegen phising en andere url gebaseerde trukkjes om mensen op te lichten. De hightlight switched vanzelf af als je iets met de adres bar doet (bijvoorbeeld de url aanpassen)
- New tabs met allemaal overbodige informatie erin (en daardoor relatief traag)
De informatie in de new tab maakt die zeker niet traag. In een kale install zonder addon's van windows 7 openen tabs bij mij direct. Op een upgrade van IE7 op Vista duur het bij mij een halve seconde of zo en wordt dan veroorzaakt door de AVG safe search plugin die te traag opstart.
Ook hier zou ik eens adviseren om je restricted sites lijst te bekijken of die gevuld is door anti malware software en om addon's uit te zetten of IE8 zonder addons te starten en dan te zien of tab sneller openen.
- Control-F werkt irritant, hij begint vaak ergens halverwege een pagina met zoeken en werkt vaak niet goed, nog nooit gehad in Windows of een Windows applicatie
Heel vreemd gedrag. IE8 komt bij mij zeker altijd netjes met de eerste gevonden.
Heb je een voorbeeld pagina waar IE8 niet met het eerste search resultaat komt ?
- Sluiten van tabs, geeft enkel de mogelijkheid alle tabs of current tab sluiten, terwijl je soms gewoon een foutje maakt en dus een 3e optie: cancel zou moeten hebben
Cancel wat ?
- Veel overbodige troep in IE8
Zoals ?
- Bezochte URL's, komen in autoaanvullen van de URL niet correct voor; Voorbeeld gathering.twe........ ik zie enkel de main pagina van GOT en nooit meer de deeplinks
Onthoud jij de message nummertjers van GOT topics ? Ik vond het bij veel sites juist heel hinderlijk dat IE6 en IE7 de hoofd pagina niet lieten zien maar alleen maar deeplink pagina's.
Als er bepaalde deeplink pagina's zijn die je altijd terug wilt hebben stop ze dan in je favorieten en de smart bar zal ze ook tonen
- Sommige websites werken niet of niet meer correct, zoals bv de ohra.
Heb je de site al in compatibility view bekeken ?