Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even nagewogen met m'n naalddruk weger uit china (via DealXtreme ooit eens besteld voor ongeveer 10 euro)... De naalddruk staat op 1,74 gram:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20141026_002_zpsf9b05c5a.jpg

Ik meen echt dat het wat hoger stond, maar ik vergiste me hier toch wel in... Desalniettemin staat de naalddruk hoger dan bij de meeste anderen hier... Maar ik moet wel zeggen dat Rob (Dr. Thorens) dit element heel goed kent en al vaker heeft afgesteld op meerdere Thorens spelers van dit model... Het geluid klinkt gelukkig gewoon goed zonder vervorming... :)

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doessie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-05 08:26
rcor schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:06:
[...]

Het contragewicht geeft 1,8 gram aan zie ik nu... verkeerd gelezen, maar ik weet dat deze afgesteld is met een goede naalddruk meter... Zal 'm straks nog eens exact na meten de waarde hier plaatsen, aangezien het contra gewicht is aangepast met lood-bitumen door Dr. Thorens zal de aangegeven waarde niet kloppen bedenkt ik me nu...
Wat is de gedachte erachter van het plaatsen van lood-bitumen bij een contra gewicht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een opmerking: lagere naalddruk is zondermeer niet gelijk aan minder slijtage op je vinyl, het hangt ook samen met de spoorprestaties. Meestal blijft een naald ook bij vette groefmodulaties beter sporen met iets meer naalddruk. En dat is beter voor je vinyl. De vuistregel die bij mij eigenlijk altijd wel prima werkt is iets hoger dan het midden van de range, dus bij een AT440Mla zou ik voor 1.4 a 1.6 gram gaan. Maar of je lager kan / hoger moet hangt natuurlijk je arm af. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 26-10-2014 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cardinal schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:14:
Dank allemaal voor jullie feedback. Ik heb de druk verlaagd naar 1,4 gram en dat werkt perfect. Het is een blijft een behoorlijke buikschuiver, maar het is inmiddels niet meer zo laag als op de initiele foto.
Heb je bij monteren van het nieuwe element je arm wel opnieuw gebalanceerd?
Dus je contragewicht zo draaien dat de arm+element zweeft, en dan opnieuw je contragewicht naar het gewenste gewicht draaien.
Bij 1,8 gram (en ik denk ook bij 2 gram) zou het element nog goed in de arm moeten hangen.
Ik denk dat er dus iets niet helemaal in de haak zit, en ik vermoed dus dat de naalddrukinstelling niet goed is.

@cap: inderdaad, goed sporen is het beste tegen slijtage. Of de naalddruk 1,5 of 2,5 gram is maakt voor de plaat weinig uit. Een goede naald (in goede staat) en een goede afstelling is het belangrijkst.

[ Voor 12% gewijzigd door mr_petit op 26-10-2014 21:02 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:33
rcor schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:30:
Even nagewogen met m'n naalddruk weger uit china (via DealXtreme ooit eens besteld voor ongeveer 10 euro)... De naalddruk staat op 1,74 gram:
Daar heb ik wel intesse in. Hoe heet zon ding in het engels?
mr_petit schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:00:
[...]
Heb je bij monteren van het nieuwe element je arm wel opnieuw gebalanceerd?
Dus je contragewicht zo draaien dat de arm+element zweeft, en dan opnieuw je contragewicht naar het gewenste gewicht draaien.
Bij 1,8 gram (en ik denk ook bij 2 gram) zou het element nog goed in de arm moeten hangen.
Ik denk dat er dus iets niet helemaal in de haak zit, en ik vermoed dus dat de naalddrukinstelling niet goed is.
Ja, dat heb ik gedaan :)

Alleen kreeg ik gezien het plaatje niet de impressie dat dit goed is gegaan. Ik heb de tijd genomen om dit te testen en de druk was aanvankelijk toch te hoog na een herballancering het er beter uitzag.

[ Voor 55% gewijzigd door Cardinal op 26-10-2014 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weegschaaltje:
http://www.dx.com/p/digit...lution-16269#.VE1T4lc0-2Y

Calibratiegewichtje:
http://www.dx.com/p/profe...5-gram-20010#.VE1TwFc0-2Y

Prijzen zijn incl verzenden. Je hebt paypal nodig

De batterijtjes die erbij zitten zijn el cheapo, soms al leeg als je ze krijgt. Pas dus op als je ze lang in het weegschaaltje laat zitten: ze kunnen gaan lekken!!!

Indien gewenst kan je ook extra GP ag12 batterijtjes bestellen:
http://www.dx.com/p/gp-1-...0-pcs-151191#.VE1U_Vc0-2Y

[ Voor 35% gewijzigd door mr_petit op 26-10-2014 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Thanks, ik had het inmiddels al wat gevonden:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-09 17:15
Volgens mij zit er ook een gewichtje bij het apparaatje al, maar ik weet het niet zeker want ik heb m nooit besteld. Misschien kan rcor dat even bevestigen/ontkrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cardinal schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:09:
Thanks, ik had het inmiddels al wat gevonden:
Amazon is veel duurder ;) meer dan 2x zo duur zelfs....
Interessant om te zien dat er een aanbieder is voor hetzelfde product maar dan meer dan 10x zo duur. Triest als je zo je inkomen moet proberen te verdienen :X
MilaNL schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:09:
Volgens mij zit er ook een gewichtje bij het apparaatje al, maar ik weet het niet zeker want ik heb m nooit besteld. Misschien kan rcor dat even bevestigen/ontkrachten.
Ik heb er in het verleden (7 jaar geleden) een aantal besteld, en er zat geen gewichtje bij.
Ook bij de inkoopactie op audiofreaks (al 6 jaar geleden ofzo niet iedereen daar had toen paypal) kwamen ze zonder gewichtje.

[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 26-10-2014 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doessie schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:51:
[...]

Wat is de gedachte erachter van het plaatsen van lood-bitumen bij een contra gewicht ?
De gedachten gang is (volgens Rob (Dr. Thorens)) dat door het plaatsen van lood-bitumen in de lege ruimte in het contra gewicht van mijn Thorens het element beter de groeven kan aftasten (het element spoort beter)... Hoe dichter het contra gewicht bij het draai punt staat des te beter kan een element de groef van een plaat aftasten omdat er minder weerstand op het lager van de platen speler komt te staan...
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20140702_002_zps20736d45.jpg

@MilaNL en Mr_petit:
Ik lees op internet wisselende verhalen over het contra gewichtje om de naalddrukweger te ijken... Bij de een zat hij erbij, bij de ander niet... Bij mij werd hij inclusief ijk gewichtje van 5 gram geleverd... Die hoefde ik er dus niet bij te bestellen...

@anderen:
Mr_petit doelde waarschijnlijk op dit topic bij audiofreaks:
http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=15502.0

[ Voor 6% gewijzigd door rcor op 26-10-2014 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rcor schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:19:
[...]
@anderen:
Mr_petit doelde waarschijnlijk op dit topic bij audiofreaks:
http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=15502.0
Hé, daar loopt iemand rond met dezelfde nickname....
Slim persoon lijkt me als ik zo z'n verhalen lees O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een paar maanden geleden nog precies zo'n wegertje besteld via DX, daar zat een gewichtje bij voor kalibratie.

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 26-10-2014 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:56

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wat voor weegding is dat precies, de link is stuk :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@cap/rcor
Dan hebben ze dat veranderd in de loop der jaren.
Nog steeds de crappy batterijtjes en de crappy verpakking?
Touchdomex schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:32:
Wat voor weegding is dat precies, de link is stuk :+
een paar (4) posts erboven..... :P

[ Voor 45% gewijzigd door mr_petit op 26-10-2014 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een foto van alles wat je meegeleverd krijgt als je deze naalddrukweger bestelt bij DealXtreme:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20140819_002_zps887f08a4.jpg

@Mr_petit:
De verpakking is inderdaad nog steeds een simpele witte kartonnen doosje... Maar zolang de weger maar 100% goed is maakt het mij niets uit... :)

[ Voor 20% gewijzigd door rcor op 26-10-2014 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
mr_petit schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:14:
Amazon is veel duurder ;) meer dan 2x zo duur zelfs....
Interessant om te zien dat er een aanbieder is voor hetzelfde product maar dan meer dan 10x zo duur. Triest als je zo je inkomen moet proberen te verdienen :X
Zojuist besteld via DX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Batterijtjes doen het goed, wel crappy verpakt in het allergoedkoopste plastic met veel te plakkende tape om die batterijtjes geloof ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens is dat ding als je 'm krijgt (bij mij destijds) al volledig nauwkeurig. Dat kan je testen met zo'n ijkgewichtje, maar bijv ook met een 2 eurocent muntstuk (die gewichten zijn ook bekend).
Het apparaatje heeft een specifieke ijkprocedure als ie niet meer nauwkeurig is, en dan heb je wel dat 5gr. gewichtje nodig. Maar dat heb ik nooit hoeven doen.

Uiteindelijk gebruik je zo'n ding maar een paar keer, als je veranderd van element (en zelfs dan is het vaak geeneens nodig ;) ).
Maar voor de heb.... :)
Wel oppassen dat je je naald niet molt tijdens het spelen met dit soort zooi; je zal niet de eerste zijn.
Vergeet ook niet de antiskating op 0 te zetten als je je naalddrukweger gebruikt! (anders zwiept ie er vanaf, met potentiele schade tot gevolg!)

[ Voor 15% gewijzigd door mr_petit op 26-10-2014 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:56

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

mr_petit schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:32:
een paar (4) posts erboven..... :P
Ik zat die post van jou door te bladeren op dat forum :')

Nu ook maar besteld met gewichtje.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch raar om posts van jezelf van 6 jaar geleden oid terug te lezen.

ik lees dat ik toen ook al lui was :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag lp gekocht bij de mm. Zal wel photo maken van het geheel, maar lukt me nog niet via photobucket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed dat je daar over begint vinny23, want vandaag heb ik ook nog twee aankopen gedaan bij Sounds in Venlo. Het betreft:
- Dropkick Murphys - Live On Lansdowne
- Daniel Romano - Come Cry With Me

Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20141026_001_zps846ac4e2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja, het was een lp van passenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MilaNL schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:09:
klopt zit er al bij. Had , bleek later, overbodig een los gewichtje besteld.
PS, handig filmpje over het instellen van anti-skating gevonden. Mijn anti skating naar 1.8 aangepast, stond op 1.4. Omdat ook ik de tracking force gebruikte om anti skating op te kopieren.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, Viper Frank met zijn SL1200 video'tjes. :)

Ben het niet helemaal eens met zijn methode. Een ongemoduleerde testplaat is leuk om te zien of er iets raars met de arm is en of de AS totaal way off staat, want dan zwiept ie hard over de plaat, maar naar mijn mening niet geschikt om te bepalen wat precies de juiste AS is.

De skating force die je wilt counteren is namelijk (ook) afhankelijk van de slijping van de naald en de groefmodulatie. Die neem je nu niet mee.

Beter is op het gehoor, en wel zo:
1. Neem een normaal gemoduleerde groef van een testplaat met bijv een constante 1 kHz toon, het niveau waarop dat soort testtonen zijn opgenomen komt meestal overeen met een vrij luide passage muziek. Een constant signaal over langere tijd werkt ongelofelijk veel gemakkelijker dan muziek.
2. Zet de AS (anti skating) laag, ik zet hem op 1 voor ik begin maar 0.5 of 0 zal ook werken. Verlaag de VTF (naalddruk) totdat er bij een kanaal hoorbaar vervorming begint op te treden, dat hoor je het best met een goede koptelefoon. Bij mij gebeurt dat meestal onder 1 gram bij de eerste groef van de Firato Hifi Test plaat 2.
3. Stel vervolgens de AS bij totdat de vervorming minimaal is, dat betekent meestal ook netjes verdeeld over beide kanalen. Indien rechts vervorming, meer AS bijdraaien. Links vervorming, AS terugdraaien.
4. Vervolgens draai je de VTF weer omhoog naar de normaal ingestelde waarde en draai je de AS proportioneel omhoog. Klaar!

Dus bijvoorbeeld: stel bij 1.0 gram VTF vervorming en AS bijgeregeld voor minimale vervorming naar 1.1. Vervolgens de VTF terug naar de standaard 1.5 en dan de AS naar 1.5/1.0 * 1.1 = 1.65.

Opm. 1: Zet je nu de plaat zonder groef weer op dan kan het best dat de naald naar binnen of buiten trekt, maar dat doet er niet toe.
Opm. 2: Ook niet goed: een heel erg vet gemoduleerde groef (hoger dan je ooit in muziek tegenkomt) van een testplaat gebruiken. Dan kom je standaard te hoog uit.
Opm. 3: Wat je hier doet is gebruik maken van de mindere tracking van de naald bij lagere naalddruk om de juiste AS in te stellen. Een duidelijke illustratie dat een lage VTF niet altijd beter is, ook niet voor je vinyl: zo'n stuiterend diamantje (vervorming). Daarom stel ik de VTF dus nooit lager in dan de door de fabrikant aanbevolen waarde maar altijd een tikje hoger. Wel altijd binnen de door de fabrikant aanbevolen range.

[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 27-10-2014 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:53:
Ah, Viper Frank met zijn SL1200 video'tjes. :)

Ben het niet helemaal eens met zijn methode. Een ongemoduleerde testplaat is leuk om te zien of er iets raars met de arm is en of de AS totaal way off staat, want dan zwiept ie hard over de plaat, maar naar mijn mening niet geschikt om te bepalen wat precies de juiste AS is.

De skating force die je wilt counteren is namelijk (ook) afhankelijk van de slijping van de naald en de groefmodulatie. Die neem je nu niet mee.

Beter is op het gehoor, en wel zo:
1. Neem een normaal gemoduleerde groef van een testplaat met bijv een constante 1 kHz toon. Een constant signaal over langere tijd werkt ongelofelijk veel gemakkelijker dan muziek.
2. Zet de AS (anti skating) laag, ik zet hem op 1 voor ik begin maar 0.5 of 0 zal ook werken. Verlaag de VTF (naalddruk) totdat er bij een kanaal hoorbaar vervorming begint op te treden, dat hoor je het best met een goede koptelefoon. Bij mij gebeurt dat meestal onder 1 gram bij de eerste groef van de Firato Hifi Test plaat 2.
3. Stel vervolgens de AS bij totdat de vervorming minimaal is, dat betekent meestal ook netjes verdeeld over beide kanalen. Indien rechts vervorming, meer AS bijdraaien. Links vervorming, AS terugdraaien.
4. Vervolgens draai je de VTF weer omhoog naar de normaal ingestelde waarde en draai je de AS proportioneel omhoog. Klaar!

Dus bijvoorbeeld: stel bij 1.0 gram VTF vervorming en AS bijgeregeld voor minimale vervorming naar 1.1. Vervolgens de VTF terug naar de standaard 1.5 en dan de AS naar 1.5/1.0 * 1.1 = 1.65.

Opm. 1: Zet je nu de plaat zonder groef weer op dan kan het best dat de naald naar binnen of buiten trekt, maar dat doet er niet toe.
Opm. 2: Ook niet goed: een heel erg vet gemoduleerde groef (hoger dan je ooit in muziek tegenkomt) van een testplaat gebruiken. Dan kom je standaard te hoog uit.
Schiet lekker op zo ;) Ik heb een sl 1210 met AT440mla. Jij ook toevallig? Wat zal ik voor AS waarde aanhouden? Heb geen testplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb hem wel liggen maar nog niet geinstalleerd, dus moet je het antwoord schuldig blijven. Maar ik zou als ik geen testmateriaal had dezelfde waarde aanhouden als de naalddruk of hoogstens 0.25 hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graçias!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:32
Ben ook van plan het vinyl wat meer op te gaan pakken, mede door dit leuke topic :)
Ik heb hier een Philips Automatic 406 speler staan, met een Philips GP400 element. Dit hangt aan een oude Sony versterker (met phono ingang) met twee Jamo speakers. Na wat zoeken in dit topic zag ik dat het GP400 een beetje matig is. Nu was mijn idee om er een Audio Technica AT95E element op te zetten om te kijken of dat nog verbetering oplevert. Echter ben ik nogal een leek op dit gebied. Mijn vragen zijn dan ook:

1. Gaat zo'n element werken op mijn huidige speler? Past het element erop?
2. Is het de moeite waard om deze upgrade uit te voeren?

Op termijn wil ik misschien een betere tweedehands speler kopen, maar ik dacht het eerst eens zo te proberen. Alvast bedankt! :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grappig dat viperfrank totaal niet snapt wat een elliptische en conische naald doet...

Z'n uitleg van antiskating is.... leuk voor 14 jarige thuisDJ's ;)
Maar goed, ieder z'n eigen waarheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MartijnLoarne: de arm van die Philips ziet er niet heel licht uit dus wat dat betreft zal de combi met een AT95e wel gaan. In hoeverre het verbetering brengt durf ik niet te zeggen, dat ligt vooral ook aan het naaldje wat er nu op zit. Is dat nog niet versleten, en elliptisch? Dan valt grote verbetering niet te verwachten. Heeft dat naaldje zijn beste tijd gehad (vervormde s-klanken, bekkens, hi-hats, etc) dan is natuurlijk bijna elke nieuwe naald een verbetering. Maar waarom niet gewoon proberen? Voor pakweg 25 euro kan je je nauwelijks een buil vallen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:28
Net weer een bultje platen opgepikt dankzij marktplaats... binnenkort weer wassen :-)
Heb Bat out of hell van Meat Loaf nu denk ik 5x... das 6x teveel :p

Heeft iemand afgelopen tijd die wetting samples nog gekregen? Had er een aangevraagd maar nooit wat gehoord of gekregen anders dan de automatische bevestiging. Heb hier al wel enkele liters demi (of was het gedestilleerd?) water en enkele liters isopropanol liggen... Alleen nog nieuwe binnen/buitenhoezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:03
Na een slechte dagstart gisteren (toen ik opstond merkte ik dat er een stroomstoring was - er lag een aardlek uit. Wat speurwerk wees uit dat de voeding van m'n pc 'geploft' was) maar eens naar de vlooienmarkt gegaan om wat op te vrolijken. Daar deze gevonden / meegenomen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1WDUSO0l.jpg

Alle vier in goede staat, the Eagles staan op dit moment te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Kraftwerks zijn een mooie vondst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:03
Ja, daar ben ik ook erg blij mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Cap schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:16:
Deze 270c: http://www.ebay.nl/itm/150843911950
Niet de goedkopere varianten die hij aanbiedt. Wel even expliciet navragen dat het hier om de variant met de hoogste kwaliteit gaat, en vragen om de verzendkosten te combineren als je ook de AT95E bestelt.
Van het weekend besteld en vandaag ontvangen. Prima verkoper. Vanavond hopelijk nog even een plaatje draaien. Nog bedankt voor de tip.

[ Voor 4% gewijzigd door Coenen op 28-10-2014 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Heb hier al even enkele flessen met isopropanol staan... vandaag een open getrokken... die lucht :x

Wachten is nu op nieuwe binnen en buitenhoezen... kon alleen niet wachten met wassen... hoop spul wat een half vergane binnenhoes heeft, die dingen vliegen er stiekem hard doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet ook nog steeds beginnen met het wassen van mijn platen, heb al een Knosti set en ook een eigen gemaakt reinigings middel op basis van de isopropanol zoals de meeste hier hebben gedaan.

Hoe lang duurt het schoonmaken en drogen bij jullie ongeveer? Ik heb zo'n 250 platen die nodig gedaan mogen worden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:52

Polycom

Poes van goud

Als je ervoor kiest om platen niet te 'wassen', wat maakt dat dan precies uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:45

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:52:
Ik moet ook nog steeds beginnen met het wassen van mijn platen, heb al een Knosti set en ook een eigen gemaakt reinigings middel op basis van de isopropanol zoals de meeste hier hebben gedaan.

Hoe lang duurt het schoonmaken en drogen bij jullie ongeveer? Ik heb zo'n 250 platen die nodig gedaan mogen worden :X
Met zo'n mixje duurt het bij mij wel wat uurtjes voordat ze droog zijn. Ik kon op een avond 2 maal 7 platen wassen. En ik had ook een kleine 200 platen... Maar geloof mij, het gaat sneller dan je denkt en het wassen van de platen is wel een fijn 'zen' momentje :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doessie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-05 08:26
PuDy schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 23:39:
Als je ervoor kiest om platen niet te 'wassen', wat maakt dat dan precies uit?
Als ik ervoor kies om platen niet te wassen vind mijn Benz micro Glider dat niet zo fijn om door die
groeven heen te 'walsen'.
De naaldtip zal eerder slijten.
De geluidskwaliteit zal toenemen in het hoog en details worden beter weergegeven bij schoongewassen
platen.
Bij nieuw gekochte platen worden de restanten van de persolie zo goed als verwijderd en wat ik erg fijn
vind dat mijn dunne koperen matje niet meer aan de plaat blijft plakken omdat de LP's niet meer statisch
zijn.
Ennn...na het wassen ruiken ze weer lekker fris,nieuwe binnenhoes eromheen en 2e hands vinyl staat weer
als 'nieuw' in de kast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Laatst online: 06-09 21:24
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:07:
Heeft iemand afgelopen tijd die wetting samples nog gekregen? Had er een aangevraagd maar nooit wat gehoord of gekregen anders dan de automatische bevestiging.
Helemaal niets ontvangen, ik denk dat ze doorhebben dat ze bij een bepaald soort klant alleen maar samples versturen zonder daarna een vervolgorder te krijgen :+
Ik heb dan ook gewoon heel simpel Tetenal Mirasol 2000 gekocht. Een flesje van 250ml voor 9 euro, dat zal zo lang meegaan dat ik me over die paar euro helemaal niet druk maak.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:54
Na lang lezen hier ook maar eens tegoed aan meedoen :-)

Paar dagen verlof, dus tijd om de nieuwe aanwinsten eens te beluisteren :-)

Afbeeldingslocatie: http://i1375.photobucket.com/albums/ag475/David_Lipkens/IMG_2867_zpsd43214d0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:53
^^ royal blood. Volgend jaar 10 januari in Köln! Vet zin in. LP moet nog opgenomen worden in de verzameling :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Libertines!!! Moeten ook nog in mijn collectie.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:54
loewie1984 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 14:25:
^^ royal blood. Volgend jaar 10 januari in Köln! Vet zin in. LP moet nog opgenomen worden in de verzameling :)
En op 18/03 in Brussel, ticket is al geboekt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
mr_petit schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:57:
Grappig dat viperfrank totaal niet snapt wat een elliptische en conische naald doet...

Z'n uitleg van antiskating is.... leuk voor 14 jarige thuisDJ's ;)
Maar goed, ieder z'n eigen waarheid :)
Zijn uitleg over naalden staat haaks op wat een naaldenboer me ooit verteld heeft.
Een sferische naald heeft de vorm van een potloodpunt en die rust dus feitelijk op de groefbodem. Doordat de groefwanden heen en weer slingeren (dat is in feite de muziek op de plaat) volgt zo'n sferische naald derhalve niet nauwkeurig de wandbewegingen en mist regelmatig ook delen. Het resultaat daarvan is dat je details in de muziek mist en dat bij het loskomen en weer aantikken van de naald aan de groefwand extra afspeelvervorming en plaatslijtage optreedt. Verder komt een naald die op de bodem van de groef staat ook alle vuil en stof tegen die zich daar in de loop der jaren heeft verzameld.

Elliptische naalden zijn dus ovaal waarbij dit "ovaaltje" overdwars in de groef ligt en rust tegen de groefwanden. Zo'n elliptische naald is dus veel beter in staat alle bewegingen van de beide groefwanden te volgen en levert derhalve ook een opener, helderder en een nog meer gedetailleerde muziekweergave op. Verder is de punt afgerond en laat zo'n elliptische naald dus ook het vuil op de groefbodem meer met rust en tenslotte ligt een elliptische naald aanzienlijk "hoger" in de groef waardoor ook de dynamiek van de weergave behoorlijk verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:37
Over elliptische naalden gesproken.
(Ja, ik heb net het album van Goat binnen gekregen :P )

Afbeeldingslocatie: http://beertjem.home.xs4all.nl/forum/TWEAKERS/stanton.JPG

Zou eigenlijk wel eens de anti-skating willen controleren...

[ Voor 15% gewijzigd door B___MAN op 30-10-2014 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik heb een vraagje.

Sinds kort komt er een brom uit mijn platenspeler wanneer ik de blu-ray speler aan heb. Dit gebeurt sinds ik een nieuwe kast heb waarop de platenspeler staat met daaronder op een plankje met de blu-ray speler, dit moet toch kunnen lijkt mij? Het is een jaren 70 platenspeler die ik sinds 2 jaar heb. Het is heel apart, de brom komt rechtstreeks uit de kast van de speler, de buitenkant trilt ook een beetje door het gebrom.

Het vervelende met die jaren 70 spelers is ook dat ze geen aan en uit knop hebben (die van mij niet iig), de voorversterker kan uiteraard wel uit, die heb ik dan ook uitstaan wanneer ik de platenspeler niet gebruik. Deze spelers kunnen wanneer je ze niet gebruikt gewoon in het stopcontact blijven neem ik aan?

Als iemand een oplossing weet hoor ik dat graag.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2014 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Klinkt alsof de disk in je bluray speler trilt bij het ronddraaien. Of gebeurd het ook als je de bluray speler aan hebt staan zonder disk er in?

Als je kast trilt, pakt je platenspeler dat op en met de naald op een LP is de kans groot dat je dat hoort ja.

Als dit het probleem is (maar het is moeilijk beoordelen) kan je een dempend materiaal onder je bluray speler leggen of hem verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik heb een thorens td 190, maar hij lijkt niet helemaal goed te draaien, zingt een beetje rond. De slipmat heb ik al vervangen.
Iemand een idee wat ik nog meer kan vervangen?

Ook ben ik op zoek naar een upgrade, welke speler raden jullie aan? rond de 500 euro.
tips voor nieuwe spelers maar ook types die op marktplaats langs kunnen komen. Aanbod is zo groot dat ik door de bomen het bos niet meer zie 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door liffey op 31-10-2014 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:57
Ik gok op het vervangen van de aandrijfriem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Damn, was gister bij de lokale kringloop. Zag een aantal spelers staan, dacht even kijken wat ze vragen.

150 euro voor een TD-165. Bij een kringloop. Echt wtf.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Dan loopt daar iemand rond die zo slim is om op het web rond te snuffelen. Maar ik acht het zeer onwaarschijnlijk dat iemand dat ding daar gaat kopen voor die prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Van de week heb ik een vervangende Dire Straits box binnen gekregen. Sommigen zullen mischien herinneren dat ik een tijdje geleden gepost had dat de LP's uit die box zo vies waren en schurend uit hun binenhoezen kwamen door het vuil en statisch kleven. Alle LP's kraakten en tikten nieuw uit de verpakking.

De nieuwe box is stukken beter, de LP's waren zo goed als schoon en klinken gelukkig ook beter, veel minder kraken en tikken maar helaas toch iets meer dan ik zou willen met goed en nieuw vinyl.

Al met al wel tevreden nu met de box!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Nyarlathotep schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:25:
Maar ik acht het zeer onwaarschijnlijk dat iemand dat ding daar gaat kopen voor die prijs...
Zeker als die lui daar geen idee hebben wat voor cart erop zit, wat de staat van de naald is, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand toevallig welke arm op deze speler zit die op MP staat?
http://link.marktplaats.nl/m864610451

Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/MTAyNFg3Njg=/z/ceAAAOSwosFUVKkc/$_85.JPG

Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/c5kAAOSwosFUVKks/$_85.JPG

De speler ken ik wel, maar die arm heb ik nog nooit gezien. Dat is of een hele knappe zelfbouwarm, of een hele zeldzame arm. Apart design in ieder geval.
Er staat wel wat op het grondplaatje maar dat kan ik niet lezen.

edit:
Oh wacht ff, het is de naam van de verkoper 8)7
1 of andere industrieel vormgever:
http://www.oheuvelink.nl/pickuparm.html

Knap gemaakt dan :)

[ Voor 13% gewijzigd door mr_petit op 01-11-2014 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HQvinyl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-11-2021
Tsja, de kringloop heeft wat mij betreft zijn beste tijd gehad. Aantal jaar geleden kocht je een Lp voor 50 cent en met een beetje mazzel een topper voor een euro. De prijzen die ze nu vragen zijn gewoon marktprijzen. Op zich niet verkeerd, maar echt mooi spul kom je niet meer tegen.

Heb ook wel eens het idee dat er voorselectie plaats vindt, iemand met eerste keus.
Acolyte57 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 18:40:
Damn, was gister bij de lokale kringloop. Zag een aantal spelers staan, dacht even kijken wat ze vragen.

150 euro voor een TD-165. Bij een kringloop. Echt wtf.

www.HQvinyl.nl - online webshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HQvinyl
Die arm is echt gaaf, wou dat ik zulk iets kon ontwerpen. Ben wel bezig in 3D, maar verder dan een mooi platengewicht ben ik nog niet gekomen. Het begin is er, moet je maar denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

HQvinyl schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 17:28:
Heb ook wel eens het idee dat er voorselectie plaats vindt, iemand met eerste keus.

[...]
Dat is vaak precies wat er gebeurt. Alleen de meuk komt in de winkel, de rest gaat naar handelaren en opkopers die er goed voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HQvinyl schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 17:29:
Die arm is echt gaaf, wou dat ik zulk iets kon ontwerpen. Ben wel bezig in 3D, maar verder dan een mooi platengewicht ben ik nog niet gekomen. Het begin is er, moet je maar denken...
Hij is idd bijzonder mooi gemaakt al twijfel ik bij sommige technieken die hij heeft toegepast, zoals de contactpuntjes in het meslager. Wel heel origineel gevonden, maar of dat ruis en storingsvrij werkt....
Dat is iets wat je in de praktijk maar moet afwachten :)
Ook het antiskatingsysteem en de armgeometrie in geheel is me niet helemaal duidelijk, maar misschien heeft hij er wel heel diep over nagedacht. Bij een goede toonarm komt de nodige theorie en wiskunde om de hoek kijken om tot de juiste maatvoering te komen.
Hoe dan ook is dat best een interessante arm om te hebben en om mee te spelen (wel lastig instellen ben ik bang)

[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 01-11-2014 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Bestla schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:09:
Ik gok op het vervangen van de aandrijfriem.
iemand een idee waar ik een aandrijfriem voor de thorens td 190 haal? kom via google tot nog toe alleen naalden tegen.

gevonden op www.pickupnaald.com

[ Voor 7% gewijzigd door liffey op 02-11-2014 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:57
Dr Thorens misschien?

klik

[ Voor 78% gewijzigd door Bestla op 02-11-2014 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Wtf...
Ben weer met m'n Knosti aan het 'knoeien' ... waarbij ik me zat af te vragen of er niks handigers bestaat om die platen te drogen, merk bij sommige dat er wel wat vuil in wat groeven is achter gebleven... Toen kwam ik deze video tegen:

[YouTube: http://youtu.be/tt6kDz3mmO8]

Toch eens een 2e knosti spindle regelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
liffey schreef op zondag 02 november 2014 @ 08:52:
[...]

iemand een idee waar ik een aandrijfriem voor de thorens td 190 haal? kom via google tot nog toe alleen naalden tegen.

gevonden op www.pickupnaald.com
William Thakker uit Duitsland heeft originele Thorens snaren op voorraad... Daar haalt Dr. Thorens ze namelijk ook... Bestellen kan via ebay...

[ Voor 49% gewijzigd door rcor op 02-11-2014 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 02 november 2014 @ 18:34:

Toch eens een 2e knosti spindle regelen :p
Het is gewoon wachten totdat er een lp uit elkaar spat door de centrifugaalkrachten :P

Wel mooi gevonden maar ik zou 'm niet zo hard laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Zo hard ook niet, maar zal zeker de droogtijd verkorten, ook bij wat mindere snelheid... das wel fijn, ben nu steeds vrij lang aan het wachten tot die platen weer droog zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Laatst online: 26-09 07:54

Wimmel

Hello

Koop een oude centrifuge, mijn platen zijn schoon en droog in 3 minuten. Ik heb er ondertussen al meer dan 300 mee gewassen en er is er nog geeneen in brokken door de lucht gevlogen.

[ Voor 31% gewijzigd door Wimmel op 02-11-2014 20:50 ]

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Eigenlijk vind ik dat je moderne muziek niet op LP hoort te kopen, omdat dat niet 'age-correct' is (het past niet bij het tijdperk van de muziek). Ik heb me niet in kunnen houden en heb de eerste uitzondering op de regel vorige week gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BxkLWL7WAgFHXp5sjHJkbdDB/medium.jpg

John Frusciante - The Empyrean

Héél erg blij mee. Enige nadeel is dat je bij een dubbelalbum van 10 nummers erg vaak van de bank moet komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grappig, ik heb hetzelfde 'probleem'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wimmel schreef op zondag 02 november 2014 @ 20:49:
Ik heb er ondertussen al meer dan 300 mee gewassen en er is er nog geeneen in brokken door de lucht gevlogen.
Die draait volgens mij ook wel een stukje langzamer dan die boormachine die op volle stand staat te gieren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 02 november 2014 @ 20:33:
Zo hard ook niet, maar zal zeker de droogtijd verkorten, ook bij wat mindere snelheid... das wel fijn, ben nu steeds vrij lang aan het wachten tot die platen weer droog zijn...
Pak een of twee velletjes keukenpapier en wrijf em droog. Met de groef mee, niet te hard drukken uiteraard.
Daarna zet je hem terug in het rekje en een minuut of twee later is tie uitgedampd en kan tie de hoes in of gedraaid worden.

Keukenpapier pluist niet, scheurt niet makkelijk, heeft een sterk zuigende werking, is zacht en krast niet.

Makkelijker kan bijna niet. Ja een Okki Nokki maar daarvoor moet je nog een paar maandjes wachten, er komt als het goed begin volgend jaar een nieuwe, betere en goedkopere uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Dat van die nieuwe Okki Nokki had ik al gelezen... maar wat is goedkoper... 300 zit al onder de huidige prijs bv maar is nog veel geld... een 100-150 euro zou ik er denk max voor over hebben.

Overigens, qua centrifuges... zo'n ding? http://link.marktplaats.nl/m849693014
Draait nog aardig hard rond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad Kerstmanneke. Bij de specs staat 2800 toeren per minuut... Dat is het dubbele van onze wasmachine als die centrifugeert... Geef een cd dat toerental en die spat uit elkaar... Ben bang dat bij zo'n hoog toerental dit ook gebeurd bij een LP...

Ansich kan zo'n centrifuge wel, maar dan moet je een variant met laag toerental hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-09 15:06
Heeft iemand dit weekend nog mooie aankopen gedaan op de platenbeurs in Arnhem? (Gewoon nieuwsgierig. Ik kon helaas niet)

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-09 17:15
Een cd-rom draait harder dan 2800 hoor :) Maar is een LP niet best zacht en krijg je dan niet gewoon een grotere LP? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

mr_petit schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 19:13:
[...]

Hij is idd bijzonder mooi gemaakt al twijfel ik bij sommige technieken die hij heeft toegepast, zoals de contactpuntjes in het meslager. Wel heel origineel gevonden, maar of dat ruis en storingsvrij werkt....
Dat is iets wat je in de praktijk maar moet afwachten :)
Ook het antiskatingsysteem en de armgeometrie in geheel is me niet helemaal duidelijk, maar misschien heeft hij er wel heel diep over nagedacht. Bij een goede toonarm komt de nodige theorie en wiskunde om de hoek kijken om tot de juiste maatvoering te komen.
Hoe dan ook is dat best een interessante arm om te hebben en om mee te spelen (wel lastig instellen ben ik bang)
Inderdaad, die contactpunten zou ik zelf ook nooit doen. Leuk voor spanning/lomp signaal, maar absoluut niet voor je low-output MC element. Die dials lijken van gereedschap af te komen, andere kleur, verschillend uiterlijk. en de headshell ziet er erg fragiel uit, en hij is verstelbaar qua hoek en lengte, terwijl 1 van de 2 al volstaat. Maargoed, ziet er verder wel erg tof uit wat ie maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat hij die hoogteverstelling toch zelf maakt. Een micrometer/speermaat etc ziet er toch vaak wat anders uit. Die arm op z'n site heeft volgens mij een stekkeraansluiting van Lemo.
Die hoekverstelling op je arm/headshell heb je nodig als je de overhang cq armlengte verandert.
Dit stukje gaat daar op in:
http://www.vinylengine.co...cartridge-headshell.shtml

Ik zit zelf wel eens te denken over dat stukje of dat nou klopt. De schrijver is geen dom persoon (oprichter van VE), maar volgens mij komt het een beetje neer op een kip of het ei verhaal. Bij een bepaalde armlengte (danwel offset) hoort een bepaalde offsethoek om je cartridge uitgelijnd kunnen krijgen. En bij verschillende uitlijningen zou/zal die dus kunnen variëren. Maar volgens mij lijnt hij z'n cartridge in het derde voorbeeld überhaupt niet uit. Hij haalt geen van de nulpunten.
Het is en blijft een vaag geschreven stukje (daarom borrelt het zo nu en dan ook weer op in m'n hoofd).
In theorie verander je immers de armlengte door de cartridge heen en weer te schuiven. Je komt dan (als je aan het uitlijnen bent) tot een bepaalde armlengte bij een bepaalde offsethoek. Of je slots in de headshell zijn te kort :P

Ik denk dat de betreffende headshell gemaakt is om die bijv ook op een rechte 12" armbuis te kunnen monteren. Of hij vond het gewoon leuk staan :P

[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 03-11-2014 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Besloten de LP muur maar uit te breiden van 3 - dat zag er beetje laf uit, niet echt vullend - naar 9:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7524/15525495408_1ae1f677a8_o.jpg

Nu nog final choices maken over welke LP's erin moeten, dit was even eerste rondje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vind het eigenlijk wel een beetje vol zo met vlak erboven die verwarmingsbuizen, onder de stereo en rechts dat kastje.

Verzamel jij sleutels? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ha, dat bierboek heb ik ook. Boekenvoordeel :P

Leuk wel, zo'n wandje LP hoezen. Nu nog die lelijke buizen wegwerken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Heh if only. Heb een kamer in een werkende-mensen-huis; dus eigenlijk een studentenhuis+. Maar niet ++, dus hier ga ik niks aan wegwerken of verbouwen ;)

En om één gigantische sleutelbos te mijden heb ik alle verschillende objecten/locaties en hun reserves aan aparte ringen zitten; dit was de enige manier om daar enig inzicht in te krijgen. Niet zo mooi zo open en bloot, maar wel duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-09 11:46

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Acolyte57 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 01:20:
Besloten de LP muur maar uit te breiden van 3 - dat zag er beetje laf uit, niet echt vullend - naar 9:

[afbeelding]

Nu nog final choices maken over welke LP's erin moeten, dit was even eerste rondje :)
Gaaf, maar krijg je geen ringwear als je ze in zo'n lijst 'platdrukt'? Ik heb 1 LP die ik nooit ga draaien (originele druk - heb een bootleg herpersing die ik wél speel) en zou 'm in een lijst willen hangen.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Platen zelf zitten in de kast (moet even wat extra buitenhoezen regelen om ze netjes in op te slaan, nu liggen ze er in hun binnenhoezen geklemd tussen andere platen), dus ze zitten leeg in de lijst. Dit zijn die ontzettend cheapo Tiger lijstjes, daar zou ik zeker geen vinyl aan toevertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Ja, precies over die lijsten twijfelde ik...

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HQvinyl
Ikea heeft ook leuke lijstjes, rond de 6 euro geloof ik.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80177066/

Ook hier zou ik geen vinyl in doen, maar enkel de hoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ze het al zo bij de IKEA adverteren incl. platenhoes dan neee niet doen :N, weer tijd om iets originelers te verzinnen! Nog even en het ligt bij de Action, tussen al die shit met "Home" erop... :X

Mijn idee dan he. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Die 'home' rommel is inderdaad verschrikkelijk, naar mijn mening. LP's inlijsten is echter iets van alle tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
het niet regelmatig draaien bleek niet aan de td-190 te liggen (al is de nieuwe snaar aanzienlijk korter dan de oude, was wel aan vervanging toe dus!). Maar ligt aan 2 platen waarbij het gat niet exact in het midden zit. Wel irritant, heb geen idee waar ik die platen heb gekocht en heb het bonnetje uiteraard niet meer. betreft beck en the national, beiden de laatste plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HQvinyl
Ha ha, zeer herkenbaar, had het laatst met mijn maten over het fenomeen nutteloze engelse opsmuk.
Die rommel zie je idd overal en komt er bij mij niet in. Ik wordt zo ie zo gallisch van overdadig gebruik van buitenlandse termen om iets interessant te maken. "compressed deoderant" en "account manager"... vertegenwoordiger was niet hip meer, nog een jaartje of twee en account manager kan ook de deur uit.... wat zou het dan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InflatableMouse schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 07:35:
Klinkt alsof de disk in je bluray speler trilt bij het ronddraaien. Of gebeurd het ook als je de bluray speler aan hebt staan zonder disk er in?

Als je kast trilt, pakt je platenspeler dat op en met de naald op een LP is de kans groot dat je dat hoort ja.

Als dit het probleem is (maar het is moeilijk beoordelen) kan je een dempend materiaal onder je bluray speler leggen of hem verplaatsen.
Het was idd een trilling uit de blu-ray speler, de trilling zorgde ervoor dat de stofkap ging trillen op het hout, dit geluid klonk sprekend als een motortje :X. Niks aan de hand dus :F. Toch bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HQvinyl schreef op donderdag 06 november 2014 @ 23:24:
Ha ha, zeer herkenbaar, had het laatst met mijn maten over het fenomeen nutteloze engelse opsmuk.
Die rommel zie je idd overal en komt er bij mij niet in. Ik wordt zo ie zo gallisch van overdadig gebruik van buitenlandse termen om iets interessant te maken. "compressed deoderant" en "account manager"... vertegenwoordiger was niet hip meer, nog een jaartje of twee en account manager kan ook de deur uit.... wat zou het dan worden?
Tsja... Dat zie je overal he... In Nederland praten we bijv. niet over internetdienst of internet applicatie... Voor het geen ik hier bedoel hebben we in het verleden velen termen gebruikt waaronder Saas (Software As A Service)... Dit soort termen sloegen toen niet aan omdat de internet verbinding nog niet altijd geschikt ervoor was en het gewoon prijzig was over het algemeen in die tijd... Tegenwoordig heet dat Cloud en als je iets over je internetlijn deelt voor jezelf dan heb je zogezegd een "Private-Cloud" met dank aan het feit dat het fenomeen internet applicatie onder de noemer cloud nu wel aangeslagen is, dus helemaal van nu en hip...

Ik ken nu al genoeg mensen die hekelen over de privacy van de cloud, maar diezelfde mensen maken al jaren gebruik van Hotmail / Live mail / Outlook en daar hoor je niemand over praten... Ondanks dat dit ook internet applicatie is (cloud oplossingen in moderne hippe taal)...

Zelfde geld voor LP's... Bijna niemand praat over platen, maar het merendeel over vinyl, want dat klinkt lekker hip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

mr_petit schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:06:
Weegschaaltje:
http://www.dx.com/p/digit...lution-16269#.VE1T4lc0-2Y

Calibratiegewichtje:
http://www.dx.com/p/profe...5-gram-20010#.VE1TwFc0-2Y

Prijzen zijn incl verzenden. Je hebt paypal nodig

De batterijtjes die erbij zitten zijn el cheapo, soms al leeg als je ze krijgt. Pas dus op als je ze lang in het weegschaaltje laat zitten: ze kunnen gaan lekken!!!

Indien gewenst kan je ook extra GP ag12 batterijtjes bestellen:
http://www.dx.com/p/gp-1-...0-pcs-151191#.VE1U_Vc0-2Y
2 stuks besteld en ontvangen! :D

Bij beiden zat een gewichtje én extra batterijen (4 in totaal). Had zelf ook de extra gewichtjes meebesteld; je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr_petit schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 12:01:
Vinyl is een ander woord voor PVC :P

Daar maken ze ook rioolpijpen van ;)
Dan zouden onze LP's in theorie ook gemaakt kunnen zijn van gerecyclede rioolbuizen... :P Zal bij het draaien van mijn LP collectie er maar niet bij stilstaan wat er van te voren met dat PVC gebeurt is... (want in zo'n rioolbuis komt ook flink wat menselijke afval resten voorbij (lees: uitwerpselen), om het maar netjes te zeggen)... :P

@SannrHerr
Mooi, veel plezier met de naalddruk weger! Nu je naalddruk goed controleren en fine-tunen waar nodig...

[ Voor 10% gewijzigd door rcor op 08-11-2014 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, suf hê. Dat newbies :P het vinyl noemen oké, die weten immers niet anders en nemen gewoon het bestaade jargon over waar de al dan niet hippe voorlopers ooit mee begonnen zijn. Maar dat die "oude zakken" (35+) ook zo geforceerd gaan roepen dat ze zo into "vinyl" zijn. :F Noem het gewoon zoals je het vroeger ook noemde, platen of lp's (toen vaak modern gespeld als elpee) in het algemeen, of desnoods bij het soort beestje: langspeelplaat, ep, maxi single, 12 inch, singletje. Maar alles bij elkaar zijn het gewoon PLATEN. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 08-11-2014 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Cap schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 13:50:
Ja, suf hê. Dat newbies :P het vinyl noemen oké, die weten immers niet anders en nemen gewoon het bestaade jargon over waar de al dan niet hippe voorlopers ooit mee begonnen zijn. Maar dat die "oude zakken" (35+) ook zo geforceerd gaan roepen dat ze zo into "vinyl" zijn. :F Noem het gewoon zoals je het vroeger ook noemde, platen of lp's (toen vaak modern gespeld als elpee) in het algemeen, of desnoods bij het soort beestje: langspeelplaat, ep, maxi single, 12 inch, singletje. Maar alles bij elkaar zijn het gewoon PLATEN. ;)
Waar je je al niet druk over maakt zeg. Als het merendeel tegenwoordig vinyl zegt en ik ben met iemand in gesprek, dan kan het gewoon handiger zijn om de meest gebruikte term op dit moment te gebruiken.
twix heette vroeger ook raider.
Gisteren wel een geinig gesprek, iemand vroeg me hoe zo'n zaak heet waar je lp's koopt. Haha, die moest erg lachen om de platenzaak. vinylshop is het duidelijk niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vinyl is iets wat je op de vloeren legt, of waar je idd kinky kleding van maakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

liffey schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:22:
Waar je je al niet druk over maakt zeg.
Exact dit ja. En ironisch dat we dan ook in 'het grote vinyl topic' zitten :+

[ Voor 15% gewijzigd door Acolyte57 op 08-11-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over 20 jaar open ik wel het grote carbonaat topic :+

of carbotopic? wat is een noobvertaling van polycarbonaat? :P

voor de duidelijkheid: ik heb het over een CD aka Compact Disk ;), dat wordt op een gegeven moment natuurlijk ook weer retro.

Wel apart eigenlijk dat ze het vinyl zijn gaan noemen (en het nog wel steeds een platenzaak is)

[ Voor 51% gewijzigd door mr_petit op 08-11-2014 15:08 ]

Pagina: 1 ... 79 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic