Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Jelte schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:47:
[...]
je tafel staat mooi in te draaien. Dr. Thorens moet nog wel het plateau oppoetsen, maar verder staat je 166 er fantastisch bij. Daar ga je veel plezier mee hebben :)
Haha, op de 1 of andere manier word ik daar niet minder ongeduldig van! ;)

Maar bedankt voor de update! Leuk!

Verwijderd

Ik zou er niet aan moeten denken al mijn platen in te voeren in discogs oid. Ik heb in mijn Expedit kast minstens 11 vakken vol met lp's. En dan heb ik nog een bescheiden collectie vergeleken met sommigen die ik ken. En het gebeurt me zelden dat ik iets aanschaf wat ik al heb. Die van Fleetwood mac was een uitzondering omdat ik die niet gekocht maar gevonden had (samen met 300 andere).

• R8dical
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 12:44
Mensen, ik zit nu al een behoorlijke tijd te prutsen met het instellen van mijn contra gewicht van mijn toonarm op mijn Pro-Ject Debut Carbon.

Reden hiervoor is dat ik op het linker kanaal bij sommige platen last heb van distortie. Het gekke is dat dit alleen maar op het linker kanaal is. Hoe lager ik het gewicht op de toonarm zet, hoe erger de distorie wordt.
Het beste geluid haal ik wanneer ik het gewicht helemaal naar voren zet. Dus de maximale kracht op de toonarm. Dit moet toch niet kloppen?

Ik heb recent DSOTM (EMS Japanese) aangeschaft waarbij de distortie behoorlijk hoog is.

Ik heb de instellingen middels youtube, handleiding gedaan, echter wordt het middels deze instuctie alleen maar slechter.

Wat doe ik toch fout?

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
R8dical schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 08:08:
Mensen, ik zit nu al een behoorlijke tijd te prutsen met het instellen van mijn contra gewicht van mijn toonarm op mijn Pro-Ject Debut Carbon.

Reden hiervoor is dat ik op het linker kanaal bij sommige platen last heb van distortie. Het gekke is dat dit alleen maar op het linker kanaal is. Hoe lager ik het gewicht op de toonarm zet, hoe erger de distorie wordt.
Het beste geluid haal ik wanneer ik het gewicht helemaal naar voren zet. Dus de maximale kracht op de toonarm. Dit moet toch niet kloppen?

Ik heb recent DSOTM (EMS Japanese) aangeschaft waarbij de distortie behoorlijk hoog is.

Ik heb de instellingen middels youtube, handleiding gedaan, echter wordt het middels deze instuctie alleen maar slechter.

Wat doe ik toch fout?
Zit je naald wel recht? Lijkt me dat als het enkel links is het niet aan je toonarm ligt.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• Servor
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 03:49:
Ik zou er niet aan moeten denken al mijn platen in te voeren in discogs oid. Ik heb in mijn Expedit kast minstens 11 vakken vol met lp's. En dan heb ik nog een bescheiden collectie vergeleken met sommigen die ik ken. En het gebeurt me zelden dat ik iets aanschaf wat ik al heb. Die van Fleetwood mac was een uitzondering omdat ik die niet gekocht maar gevonden had (samen met 300 andere).
Klopt hoor. Ik heb een CD collectie van ongeveer 400 CD's maar ik zie het niet gebeuren dat ik dubbele aanschaf. Ben pas (weer) met vinyl bezig en heb nu een plaat of 40 dus dat is makkelijk bijhouden. Merk wel dat ik bij vinyl meer behoefte heb aan lijstjes met daarin ook de staat van een LP zodat ik op een rommelmarkt of beurs beter kan beoordelen of het de moeite waard is een 'betere' versie te scoren.

En verder zijn lijstjes gewoon cool ;).

• Altijdgriep
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09 15:34
En toch valt dat invoeren best wel mee, ik heb een 8 vakken expedit helemaal vol plus een kist.

Het is erg leuk om te zien wat er voor een plaat wordt gegeven en ik heb hierdoor ook een aantal platen die ik anders toch nooit meer zou draaien voor een leuke prijs kunnen verkopen.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:53
Dat en als je het in etappes doet gaat dat vrij snel, je moet ook weten hoe je moet zoeken op discogs.

Als ik een LP of CD invoer, dan type ik in "<artiest> <titel>" CD of "<artiest> <titel> Vvinyl" dan krijg ik direct de uitgegeven versies te zien op CD of Vinyl, ik klik dan de master release aan en van daaruit ga ik opzoek naar de juiste versie. Makkelijker kan niet...

discogs

• Servor
  • Niet online
Ik zoek bijna altijd op label nummer. Dan ben je er meestal gelijk.

• loewie1984
Ja maar punt is dat dat niet altijd werkt, klopt of bestaat...

discogs

• Servor
  • Niet online
Kreeg net nog even de laatste tease-pics door van Dr. Thorens... Pffft, kan nu he-le-maal niet meer wachten zeg! :D. Wat ziet dat er puik uit.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2zznamc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/28kmtn4.jpg

En wat er aan de achterkant is bijgekomen:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2dmcody.jpg

:9.

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Servor schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:16:
Kreeg net nog even de laatste tease-pics door van Dr. Thorens... Pffft, kan nu he-le-maal niet meer wachten zeg! :D. Wat ziet dat er puik uit.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nice! _/-\o_

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 10:41
Over Discogs, ik vind vooral de want-list erg handig. Als je dan een keer een plaat gaat bestellen, dan vertelt Discogs je welke interessante platen de verschillende aanbieders nog meer hebben en voor welke prijs. Zo kun je mooi bundelen en dat scheelt weer verzendkosten.

• loewie1984

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Kost dat grapje nou ongeveer? Zo'n optimalisatieslag voor je thorens?

discogs

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

DJ Henk schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:54:
Over Discogs, ik vind vooral de want-list erg handig. Als je dan een keer een plaat gaat bestellen, dan vertelt Discogs je welke interessante platen de verschillende aanbieders nog meer hebben en voor welke prijs. Zo kun je mooi bundelen en dat scheelt weer verzendkosten.
Ja of, je weet van het bestaan van een mooie plaat maar die is zeer lastig te krijgen.
Je voegt die plaat toe aan je want list en zodra deze te koop komt op discogs krijg je een berichtje. _/-\o_

Hyundai SX2 N-Line (2024)

• newbreed
Beta schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:08:
[...]

Ja of, je weet van het bestaan van een mooie plaat maar die is zeer lastig te krijgen.
Je voegt die plaat toe aan je want list en zodra deze te koop komt op discogs krijg je een berichtje. _/-\o_
Het zou alleen fijn zijn, als je er wat meer op kan filteren.
Zo zou ik bijvoorbeeld willen weten wanneer hij beschikbaar zou komen in X regio, X currency, of tot een max prijs. Nu krijg ik om de haverklap mailtjes met: 'Iemand in de VS heeft Mellon Collie and the Infinite Sadness te koop aangeboden voor 100 miljoenmiljard USD."

• loewie1984
LOL, dat album moet je ook lekker laten liggen en de reissue kopen :P

discogs

• R8dical
lj_tree schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 08:20:
[...]

Zit je naald wel recht? Lijkt me dat als het enkel links is het niet aan je toonarm ligt.
Ik ga er eens even naar kijken. Het is ook zo ik bij een hogere kracht op de toonarm een behoorlijk kraakvrijer geluid krijg.

• newbreed
loewie1984 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:26:
LOL, dat album moet je ook lekker laten liggen en de reissue kopen :P
Ja ik weet het. Maar dan nog, 140 euro :|

• Servor
  • Niet online
loewie1984 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:02:
[...]

Kost dat grapje nou ongeveer? Zo'n optimalisatieslag voor je thorens?
Zie je DM :).

• Altijdgriep

• newbreed

• Servor
  • Niet online
newbreed schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:56:
[...]

Bastard!
Nu voel ik me verplicht om hem te kopen :D
Haha die wil ik ook nog zoooooooo graag. Die plaat is ongeveer mijn jeugd zeg maar.

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 11:29

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

de android discogs app heeft een barcode-scanner waar je volgens mij direct je platen aan je collectie toe kunt voegen. alleen moeten ze wel een barcode hebben natuurlijk, dus de platen van je ouders moet je toch echt handmatig invoeren.

een verder nadeel van de wantlist is dat je één specifieke release moet opgeven. mij maakt het in veel gevallen niet uit of het de amerikaanse of bv. duitse persing van een plaat is.

Discogs

R8dical schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 08:08:

Wat doe ik toch fout?
Heb je toevallig ergens nog een ander element liggen waarvan je 100% zeker weet dat die goed is? Als dit zo is zou ik die eens afmonteren op je platenspeler en instellen met de juiste waardes... Naast dat je naald krom kan zijn, kan ook je element defect zijn... Als het naald goed is en je element blijkt stuk te zijn, weet je wat je te doen staat.... Voor het geval het element stuk blijkt te zijn: De Pro-ject Debut Carbon matcht zeer goed met een Ortofon 2M Red / 2M Blue...

www.discogs.com/collection?user=rcor

• r.brands
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-03 16:51
Mensen, enige tijd geleden vroeg ik advies omdat ik een brom hoorde. Het is opgelost. Was een kabeltje. Iig bedankt voor de suggesties.

• R8dical
rcor schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:20:
[...]

Heb je toevallig ergens nog een ander element liggen waarvan je 100% zeker weet dat die goed is? Als dit zo is zou ik die eens afmonteren op je platenspeler en instellen met de juiste waardes... Naast dat je naald krom kan zijn, kan ook je element defect zijn... Als het naald goed is en je element blijkt stuk te zijn, weet je wat je te doen staat.... Voor het geval het element stuk blijkt te zijn: De Pro-ject Debut Carbon matcht zeer goed met een Ortofon 2M Red / 2M Blue...
Bedankt voor je suggesties rcor. Helaas heb ik geen ander element liggen. Er zit nu een 2M Red op trouwens. Heb de Esprit versie welke gelijk met dit element werd geleverd.

Ik ga morgen eens kijken of ik een kromme naald kan ontdekken. Anders maar even terug naar de winkel waar de tafel weg komt. Heb hem online besteld maar deze shop heeft ook een vestiging redelijk in de buurt.
R8dical schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 18:26:
[...]

Bedankt voor je suggesties rcor. Helaas heb ik geen ander element liggen. Er zit nu een 2M Red op trouwens. Heb de Esprit versie welke gelijk met dit element werd geleverd.

Ik ga morgen eens kijken of ik een kromme naald kan ontdekken. Anders maar even terug naar de winkel waar de tafel weg komt. Heb hem online besteld maar deze shop heeft ook een vestiging redelijk in de buurt.
Als er nog garantie op zit is dat zeker een zeer goed plan... Nu maar hopen dat je naald niet krom is en jezelf daardoor niet in de onkosten komt...
r.brands schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 17:23:
Mensen, enige tijd geleden vroeg ik advies omdat ik een brom hoorde. Het is opgelost. Was een kabeltje. Iig bedankt voor de suggesties.
Ja dan had je waarschijnlijk een aardings probleem... Dit had ik ook een tijd terug toen ik voor de woonkamer een Hitachi HTR-10 gekocht had... de speler klonk ansich goed, maar er zat een brom in... Na uitgebreid onderzoek te hebben gedaan bleek dat de aarding van de straight arm head-shell geen contact maakte met de aardingspunten in toonarm... Nadat ik de headshell had verwijderd en daarna weer teruggeplaatst had, was het aardings probleem pas opgelost...

[ Voor 35% gewijzigd door rcor op 14-02-2013 21:49 ]

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vandaag Torche - Harmonicraft gekocht. Leuke verpakking levert Torche altijd. Vorige keer een enorm uitklapding

Afbeeldingslocatie: http://www.roboticempire.com/store/images/store/meanderthal_2ndpress_spread.jpg

En bij deze hebben ze er een lollipop slipmat bijgedaan. En met de clear vinyl levert dat een mooi plaatje op:

Afbeeldingslocatie: http://ollavogala.hopto.org/dirlist/images/DSC_1452.jpg

En het klinkt ook nog eens vet :)

[ Voor 7% gewijzigd door Jelte op 14-02-2013 21:57 ]

• loewie1984
VET!

discogs

Jelte schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:47:
Vandaag Torche - Harmonicraft gekocht. Leuke verpakking levert Torche altijd. Vorige keer een enorm uitklapding

[afbeelding]

En bij deze hebben ze er een lollipop slipmat bijgedaan. En met de clear vinyl levert dat een mooi plaatje op:

[afbeelding]

Mooie slipmat voor de platenspeler... Ziet er inderdaad super gaaf uit in combinatie met de doorzichtige lp...

• newbreed
Hell yeah!
Harmonicraft is echt een geniaal album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• myrmidon192
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 13:10
Jelte schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:47:

[afbeelding]

[afbeelding]

Woow wat gaaf! Je zou bijna alleen daar al voor die LP kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
My thoughts exactly. Kon hem niet weerstaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Zojuist een bod gedaan van 14 euro op Discovery van Daft Punk. Heerlijk album en zou m graag op vinyl hebben. ben benieuwd naar de reactie. Gelukkig kan ik m ophalen dus geen verzendkosten:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Dikke sale bij North End Haarlem, Led Zep Celebration Day nu 40 eu ipv 60 eu elders en nog meer:
http://www.northendhaarlem.nl/c-1044763/aanbiedingen/

Houd je beurs maar goed vast :P

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
loewie1984 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:12:
Dikke sale bij North End Haarlem, Led Zep Celebration Day nu 40 eu ipv 60 eu elders en nog meer:

Weinig naar mijn smaak maar wel ff Pergola van Johan meegepikt. Sympathiek bandje waar ik goede herinneringen aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical

Off topic:
Loewie, zeker een Fries?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Nee een Duitse Belg

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Met de naam Hollanders? Speaking of an identity crisis... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Ok, dacht ik even omdat je het woord beurs gebruikte. Meestal gebruiken wij Friezen dat in plaats van portemonnee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
offtopic:
In Limburg zeggen we "ich ben de beusch vergaete" dus beurs is voor ons ook gewoon een normaal woord voor portemonnee

En mijn achternaam is inderdaad Hollanders, ik zit 15 km vd Duitse en Belgische grens af. Dus vandaar. Zeker geen Fries, getuige mijn avatar moest dat toch wel duidelijk zijn.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
loewie1984 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:17:
offtopic:
In Limburg zeggen we "ich ben de beusch vergaete" dus beurs is voor ons ook gewoon een normaal woord voor portemonnee

En mijn achternaam is inderdaad Hollanders, ik zit 15 km vd Duitse en Belgische grens af. Dus vandaar. Zeker geen Fries, getuige mijn avatar moest dat toch wel duidelijk zijn.
Had ik gezien, dacht misschien een export Fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nerpissad schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 15:09:
de android discogs app heeft een barcode-scanner waar je volgens mij direct je platen aan je collectie toe kunt voegen. alleen moeten ze wel een barcode hebben natuurlijk, dus de platen van je ouders moet je toch echt handmatig invoeren.

een verder nadeel van de wantlist is dat je één specifieke release moet opgeven. mij maakt het in veel gevallen niet uit of het de amerikaanse of bv. duitse persing van een plaat is.
Als het goed is kun je gewoon de master-release toevoegen aan je wantlist. Je krijgt dan bij elke versie die te koop komt een berichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
lj_tree schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:51:
Zojuist een bod gedaan van 14 euro op Discovery van Daft Punk. Heerlijk album en zou m graag op vinyl hebben. ben benieuwd naar de reactie. Gelukkig kan ik m ophalen dus geen verzendkosten:)
Ah zeker een goede LP, Heb hem ook sinds een paar weken.
En ik heb hem al bijna grijs gedraaid. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:26:
[...]

Als het goed is kun je gewoon de master-release toevoegen aan je wantlist. Je krijgt dan bij elke versie die te koop komt een berichtje.
grappig dat je dat nu zegt, ik probeerde net een LP toe te voegen aan mijn wantlist en deed inderdaad de master release toevoegen. enige kleine probleem hiermee is, dat je dan tegelijkertijd ook eventuele CD releases meeneemt.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Vandaag nog een 'aardige' binnen gekregen, het album is wat gezapig maargoed tis wel de gitarist van de pumpkins en de rest was toch niet zo goed wat hem opvolgde.. dus krijgt ie wat krediet.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8392/8475652625_3296570e17_z.jpg
James Iha - Look To The Sky by loewie1984, on Flickr

1ste druk, 500 stuks op blauw vinyl.

De rest wat mee verpakt was :)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8101/8475653821_234bc3672d_z.jpg
Coldplay - Prospekt's March EP by loewie1984, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8391/8475651755_f6f713ed46_z.jpg
How To Destroy Angels - An Omen_EP by loewie1984, on Flickr

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterC86
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-08-2020
Hallo bij deze meld ik me ook op het vinyl topic. Na ongeveer dit hele topic doorgelezen te hebben en diverse andere fora bezocht te hebben, ben ik over gegaan tot de aanschaf van een platenspeler. Al jullie adviezen en informatie heb ik allemaal gulzig tot mij genomen. Daarvoor wil ik jullie ook allemaal erg bedanken. Jullie hebben een leek een behoorlijk eind op weg geholpen.

Oké genoeg met het geslijm, wat heb ik te vertellen. Ik ben op zoek gegaan naar een degelijke tweedehands platenspeler voor mijn budget van 100€. Kwam een AKAI AP-307 tegen op MP voor 175€ met een Yamaha MC1000 element. Beste man een bod gedaan van 125€ en hij gaat nog akkoord ook. :) Moeders auto gepakt, student, en er zo snel mogelijk naartoe gegaan. De platenspeler ziet er op het eerste gezicht nog piekfijn uit, maar het bleek iets te goed om waar te zijn (goh). Het Yamaha element heeft een afgebroken naald, daarom geeft de man me een Empire EXL-10 element mee (zonder naald) en een Goldring element (met naald), waarvan ik niet kan vinden wat voor type het is. Als kers op de taart krijg ik alles mee voor 100€. :*)

Eenmaal thuis de platenspeler schoongemaakt en naar de Hificorner gefietst (woon in Groningen) om een voorversterker op te halen. Dacht laat ik het dan ook direct maar goed doen en een Pro-Ject Phono Box halen (had ik al enigszins rekening mee gehouden bij het opstellen van mijn budget). De speler stond al afgesteld op het Goldring element, mijn minte tweedehands Abbey Road schoongemaakt met vinyl cleaner, op de speler gelegd, de knop omgedraaid naar start en de vingers gekruist.........

Het draait als een zonnetje! Zelfs de naald is nog goed, voor zover ik dat kan horen dan.
Even snel wat plaatjes geschoten met m'n telefoon, want leuk om te laten zien.

Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/7571/imag0566.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img849.imageshack.us/img849/599/imag0567f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img841.imageshack.us/img841/1112/imag0565vi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/1686/imag0568pxac.jpg

Specs speler:
Platter: 314mm aluminium alloy die cast
Drive system: quartz locked direct drive, fully automatic
Motor: dc servo motor, geared motor for tone arm drive
Speeds: 33 and 45rpm
Wow and flutter: 0.025%
Rumble: better than 70dB
Tonearm: static balanced type with anti skating adjuster
Effective length: 220mm
Cartridge weight range: 4 to 12g
Arm lifter: oil damped
Overhang: 15mm
Offset angle: 22.5 degrees
Headshell weight: 7.8g
Dimensions: 440 x 158 x 350mm
Weight: 8.6kg

Binnenkort maar eens kijken of dat Yamaha element nog te repareren is. En wellicht doe ik in de toekomst een nieuwe naald op één van de elementen. Nu eerst genieten en proberen de hand op m'n portemonnee te houden. :) Ben van plan één keer in de maand tweedehands platenzaakjes te bezoeken. Die zijn er voldoende in Groningen.

[ Voor 5% gewijzigd door PeterC86 op 15-02-2013 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
Mooie speler, ik heb hem ook :)

Hier staat de service manual http://www.vinylengine.com/library/akai/ap-307.shtml

Ik heb zelf de schakelaars en de potmeter vervangen omdat hij de snelheid niet constant hield.

Je headshell is overigens niet origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey bedankt... deze platen winkel kende ik nog niet.... maar eens gauw toegevoegd aan mijn favorieten zodat ik deze winkel niet zal vergeten...
PeterC86 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 19:49:
Hallo bij deze meld ik me ook op het vinyl topic. Na ongeveer dit hele topic doorgelezen te hebben en diverse andere fora bezocht te hebben, ben ik over gegaan tot de aanschaf van een platenspeler. Al jullie adviezen en informatie heb ik allemaal gulzig tot mij genomen. Daarvoor wil ik jullie ook allemaal erg bedanken. Jullie hebben een leek een behoorlijk eind op weg geholpen.

Oké genoeg met het geslijm, wat heb ik te vertellen. Ik ben op zoek gegaan naar een degelijke tweedehands platenspeler voor mijn budget van 100€. Kwam een AKAI AP-307 tegen op MP voor 175€ met een Yamaha MC1000 element. Beste man een bod gedaan van 125€ en hij gaat nog akkoord ook. :) Moeders auto gepakt, student, en er zo snel mogelijk naartoe gegaan. De platenspeler ziet er op het eerste gezicht nog piekfijn uit, maar het bleek iets te goed om waar te zijn (goh). Het Yamaha element heeft een afgebroken naald, daarom geeft de man me een Empire EXL-10 element mee (zonder naald) en een Goldring element (met naald), waarvan ik niet kan vinden wat voor type het is. Als kers op de taart krijg ik alles mee voor 100€. :*)

Eenmaal thuis de platenspeler schoongemaakt en naar de Hificorner gefietst (woon in Groningen) om een voorversterker op te halen. Dacht laat ik het dan ook direct maar goed doen en een Pro-Ject Phono Box halen (had ik al enigszins rekening mee gehouden bij het opstellen van mijn budget). De speler stond al afgesteld op het Goldring element, mijn minte tweedehands Abbey Road schoongemaakt met vinyl cleaner, op de speler gelegd, de knop omgedraaid naar start en de vingers gekruist.........

Het draait als een zonnetje! Zelfs de naald is nog goed, voor zover ik dat kan horen dan.
Even snel wat plaatjes geschoten met m'n telefoon, want leuk om te laten zien.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Specs speler:
Platter: 314mm aluminium alloy die cast
Drive system: quartz locked direct drive, fully automatic
Motor: dc servo motor, geared motor for tone arm drive
Speeds: 33 and 45rpm
Wow and flutter: 0.025%
Rumble: better than 70dB
Tonearm: static balanced type with anti skating adjuster
Effective length: 220mm
Cartridge weight range: 4 to 12g
Arm lifter: oil damped
Overhang: 15mm
Offset angle: 22.5 degrees
Headshell weight: 7.8g
Dimensions: 440 x 158 x 350mm
Weight: 8.6kg

Binnenkort maar eens kijken of dat Yamaha element nog te repareren is. En wellicht doe ik in de toekomst een nieuwe naald op één van de elementen. Nu eerst genieten en proberen de hand op m'n portemonnee te houden. :) Ben van plan één keer in de maand tweedehands platenzaakjes te bezoeken. Die zijn er voldoende in Groningen.
Dit is idd een mooie platen speler... Wij hebben hier thuis ook nog een Akai ingebruik voor de tuin hifi-installatie... De Akai AP-D210 wel te verstaan... Lang niet zo mooi als die van jou, maar toch ook best goed.. Onze platen speler heeft alleen wat onderhoud nodig volgens mij... De speler draait niet helemaal op de juiste snelheid als deze net aangezet is, merkte ik op... Na een tijdje spelen is dit probleem weg en draait hij op de juiste snelheid... Binnenkort eens met een stroboscope na kijken of het geen wat ik op merkte waar is... Zo ja, laat ik dit oplossen door mijn in de buurt zittende audio / video monteur Theunissen in Overloon...

[ Voor 81% gewijzigd door rcor op 16-02-2013 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
rcor schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:36:
[...]

Als er nog garantie op zit is dat zeker een zeer goed plan... Nu maar hopen dat je naald niet krom is en jezelf daardoor niet in de onkosten komt...
Ik ben er al uit. De naald is niet krom. Ik heb een ongelooflijk domme fout gemaakt met het instellen van het contra gewicht. 8)7 |:( Laten we zeggen een erg domme beginnersfout.

Alles is nu goed en heb geen last meer van distortie.

Bedankt voor de hulp. Zal binnenkort even wat foto's plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R8dical schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 11:44:
[...]

Ik ben er al uit. De naald is niet krom. Ik heb een ongelooflijk domme fout gemaakt met het instellen van het contra gewicht. 8)7 |:( Laten we zeggen een erg domme beginnersfout.

Alles is nu goed en heb geen last meer van distortie.

Bedankt voor de hulp. Zal binnenkort even wat foto's plaatsen.
goed om te horen dat het opgelost is... veel luister plezier met je Pro-ject platen speler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterC86
Altijdgriep schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 21:49:
Mooie speler, ik heb hem ook :)

Hier staat de service manual http://www.vinylengine.com/library/akai/ap-307.shtml

Ik heb zelf de schakelaars en de potmeter vervangen omdat hij de snelheid niet constant hield.

Je headshell is overigens niet origineel.
Thanks, had de manual gevonden. Al heb ik er waarschijnlijk niks aan, want ik heb geen snars verstand van electronica. :) Klein defectje ontdekt: als ik de quartz lock aanzet gaat hij om de 5 a 10 seconden een kleine seconde sneller draaien en daarna weer terug naar de normale snelheid. Ligt dit aan de schakelaar of iets anders? Is dit iets wat ik zelf op zou kunnen lossen, of kan ik hem beter naar een zaakje brengen om te laten controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
Dat is vuil in je schakelaars/potmeter van je snelheidregeling. Je kan proberen deze heel veel achter mekaar te schakelen dan doet hij het wel weer een tijdje.

Ik heb ze zelf om deze reden vervangen.

Je hebt wel veel betaald voor deze speler dan als hij een defect heeft, ik heb er zelf €30 voor betaald in echt nieuwstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterC86
Wellicht in de toekomst maar even laten repareren dan, bedankt iig. Qua prijs is maar net wat je veel vindt. Dit is het enige mankement, zonder quartz lock blijft hij (nog) prima op snelheid. Toch 2 elementen bij gekregen waarvan 1 met redelijke naald. Ben je voor een vergelijkbaar iets nieuw niet veel meer kwijt? Aangezien het ook nog een uitstekende apparaat is verder.. Dus in dat geval lijkt 30€ mij eerder vrij goedkoop. :) Op mp zijn de prijzen nu wellicht wat hoger dan toen jij hem kocht?

Maarre nieuwstaat? Je hebt toch schakelaars en de potmeter moeten vervangen? ;)

[ Voor 15% gewijzigd door PeterC86 op 16-02-2013 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
Ja nieuwstaat, de schakelaars en potmeters zijn pas na 2 jaar gebruik stuk gegaan.

Verder heb je aan een element zonder naald helemaal niets, een naald is ook het duurste onderdeel.

Ik zou ook eens uitzoeken wat voor element je nu precies hebt, aan de hand daarvan kun je bepalen of je echt een goede koop hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R8dical schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 11:44:
[...]

wat was er mis?
PeterC86 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 19:49:
Het Yamaha element heeft een afgebroken naald,
Dat is heel jammer, want dat is best een exotisch element, en destijds ook redelijk duur.

[ Voor 33% gewijzigd door mr_petit op 16-02-2013 23:05 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Altijdgriep schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 22:09:
Ja nieuwstaat, de schakelaars en potmeters zijn pas na 2 jaar gebruik stuk gegaan.

Verder heb je aan een element zonder naald helemaal niets, een naald is ook het duurste onderdeel.

Ik zou ook eens uitzoeken wat voor element je nu precies hebt, aan de hand daarvan kun je bepalen of je echt een goede koop hebt gedaan.
Het lijkt erop dat hij een Goldring G-800E of Goldring G-800 element heeft... Tenminste, als ik zijn element van het plaatje vergelijk met de plaatjes van de G-800E / G-800 in de database van Vinyl Engine... uit eigen onderzoek blijkt dat de "normale" G-800 gewoon nog leverbaar bij www.pickupnaalden.com voor zo'n 68 euro of als je er een uit de oude voorraad neemt voor 35 euro. Dus als dit element de G-800 is valt het allemaal wel mee. Mocht dit een Goldring G-800E zijn, weet ik niet wat de prijs is... deze heb ik nog niet gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net terug van de platenbeurs in Hengelo :).
Niet veel kunnen vinden, maar toch wel een paar leuke platen meegenomen:
  • Jakszyk, Fripp and Collins - A Scarcity of Miracles (gatefold, 200 grams)
  • Marillion - Script for a Jesters Tear (gatefold)
  • Genesis - ..and then there were three (gatefold
  • The Alan Parsons Project - Pyramid (met poster)
  • Pink Floyd - Obscured by Clouds
Afbeeldingslocatie: http://ekkelkamp.net/uploads/vinyl-17feb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterC86
rcor schreef op zondag 17 februari 2013 @ 11:12:
[...]

Het lijkt erop dat hij een Goldring G-800E of Goldring G-800 element heeft... Tenminste, als ik zijn element van het plaatje vergelijk met de plaatjes van de G-800E / G-800 in de database van Vinyl Engine... uit eigen onderzoek blijkt dat de "normale" G-800 gewoon nog leverbaar bij www.pickupnaalden.com voor zo'n 68 euro of als je er een uit de oude voorraad neemt voor 35 euro. Dus als dit element de G-800 is valt het allemaal wel mee. Mocht dit een Goldring G-800E zijn, weet ik niet wat de prijs is... deze heb ik nog niet gevonden...
Bedankt voor je bevindingen en het delen hiervan! Heb na jouw bericht ook even gezocht. En naar wat ik gevonden heb is het verschil tussen de G-800 en de G-800E aan de buitenkant de kleur van de naald. Aangezien ik een witte heb, zal het naar waarschijnlijkheid een G-800 zijn. Nu lees ik op verschillende fora dat dit een vrij basic element is die een redelijk/degelijk geluid produceert. Enfin geluid is natuurlijk allemaal vrij relatief, het element kostte in 1970 fl. 69,-. Weet niet of dit een richtlijn is...

Loont het om hier een nieuwe (originele) naald in te zetten voor 35€? Of kan ik beter een nieuw element kopen voor ongeveer 60€, zeg een Grado Black 1? Welke zal een beter geluid produceren? Ben nog student en ben al wat over mijn budget gegaan voor deze kostbare hobby en heb geen referentie ten opzichte van andere elementen of naalden in de zin van hoe het kan klinken. Ben bang dat als ik hiernaar ga vragen bij een audiowinkel ze me snel doorverwijzen naar hun nieuwe fantastische technisch superieure elementen. Een oud element is toch niet per definitie slechter dan een nieuw element? Van elementen in dezelfde prijsklasse.

[ Voor 4% gewijzigd door PeterC86 op 17-02-2013 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PeterC86 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 19:00:
[...]

Bedankt voor je bevindingen en het delen hiervan! Heb na jouw bericht ook even gezocht. En naar wat ik gevonden heb is het verschil tussen de G-800 en de G-800E aan de buitenkant de kleur van de naald. Aangezien ik een witte heb, zal het naar waarschijnlijkheid een G-800 zijn. Nu lees ik op verschillende fora dat dit een vrij basic element is die een redelijk/degelijk geluid produceert. Enfin geluid is natuurlijk allemaal vrij relatief, het element kostte in 1970 fl. 69,-. Weet niet of dit een richtlijn is...

Loont het om hier een nieuwe (originele) naald in te zetten voor 35€? Of kan ik beter een nieuw element kopen voor ongeveer 60€, zeg een Grado Black 1? Welke zal een beter geluid produceren? Ben nog student en ben al wat over mijn budget gegaan voor deze kostbare hobby en heb geen referentie ten opzichte van andere elementen of naalden in de zin van hoe het kan klinken. Ben bang dat als ik hiernaar ga vragen bij een audiowinkel ze me snel doorverwijzen naar hun nieuwe fantastische technisch superieure elementen. Een oud element is toch niet per definitie slechter dan een nieuw element? Van elementen in dezelfde prijsklasse.
Als je budget rond de 60 euro zit zou ik persoonlijk kiezen voor de Audio Technica AT95E... deze is in zijn prijsklasse onverslaanbaar... maar mocht er iets meer budget zijn, zou ik eerder voor 99 euro een Ortofon 2M Red kopen omdat deze een flink stuk beter is...

Het huidige Goldring element voorzien van een nieuwe naald kan, maar dan zal het naald wel niet origineel zijn vrees ik (gezien de leeftijd) en dat gaat meestal ten koste van de (geluids-)kwaliteit. Dit omdat de "namaak" naalden niet zo precies geslepen zijn als de originele. En dan heb je natuurlijk nog de slijtage aan het element zelf, bij een tweedehands platen speler weet je nooit hoelang het element nog te gaan heeft, zeker als deze echt al meer dan 40 jaar oud is (ervan uitgaande dat dit element van begin jaren 70 is)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterC86
mr_petit schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 23:00:

Dat is heel jammer, want dat is best een exotisch element, en destijds ook redelijk duur.
Als ik het element open haal dan zie ik dat de rest van de naald met een piepklein boutje vastzit in het element. Dit is geen element met een opschuifbare naald, maar de naald zit vast in het element. Nu hier nog een nieuwe naald voor vinden . :P
rcor schreef op zondag 17 februari 2013 @ 19:24:
[...]

Als je budget rond de 60 euro zit zou ik persoonlijk kiezen voor de Audio Technica AT95E... deze is in zijn prijsklasse onverslaanbaar... maar mocht er iets meer budget zijn, zou ik eerder voor 99 euro een Ortofon 2M Red kopen omdat deze een flink stuk beter is...

Het huidige Goldring element voorzien van een nieuwe naald kan, maar dan zal het naald wel niet origineel zijn vrees ik (gezien de leeftijd) en dat gaat meestal ten koste van de (geluids-)kwaliteit. Dit omdat de "namaak" naalden niet zo precies geslepen zijn als de originele. En dan heb je natuurlijk nog de slijtage aan het element zelf, bij een tweedehands platen speler weet je nooit hoelang het element nog te gaan heeft, zeker als deze echt al meer dan 40 jaar oud is (ervan uitgaande dat dit element van begin jaren 70 is)...
Ah in dat geval spaar ik nog even door, hij speelt nu nog wel goed namelijk.

[ Voor 61% gewijzigd door PeterC86 op 17-02-2013 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PeterC86 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 19:45:
[...]
Als ik het element open haal dan zie ik dat de rest van de naald met een piepklein boutje vastzit in het element. Dit is geen element met een opschuifbare naald, maar de naald zit vast in het element. Nu hier nog een nieuwe naald voor vinden.
Ik denk dat je dan slechts een mogelijkheid hebt voor dat element: retippen... Reden: een mc element heeft geen verwisselbare naald... Vaak is retippen duur en er bestaat een kans dat het niet mogelijk is of mislukt... Je kunt dus je energie beter steken in een nieuw element of naald voor je huidige goldring... Waarbij mijn voorkeur naar een nieuw element zou gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
Ik heb op mijn Akai AP-307 een Grado Green zitten welke mij erg goed bevalt.

Afstellen van het element is overigens erg simpel bij deze speler, als je de originele rubberen slipmat nog hebt zit daar een dun lijntje op om je overhang te controleren, deze valt dan gelijk met je naald.

[ Voor 58% gewijzigd door Altijdgriep op 17-02-2013 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Gisteren m'n 166 weer opgehaald bij Dr. Thorens - ben helaas overvallen door een griepje gisteravond dus heb nog niet veel tijd gehad er mee aan de gang te gaan maar de eerste indruk is in ieder geval geweldig. Hij ziet er uit als (bijna ;) ) nieuw en is keurig schoongemaakt en afgesteld. Er zat een kleine vlek bruine smurrie (opgedroogde koffie.. of cola?) op het zilverkleurige oppervlak onder het draaiplateau en daar is echt niks meer van te zien. Hij blinkt je gewoon tegemoet. Daarnaast zijn de aanpassingen (RCA out, 230V aansluiten en losse massa aansluiting, trespa onderplaat, nieuwe headshell wires+connectoren) zeer zorgvuldig gemaakt. De stofkap is ook schoongemaakt en is een paar tinten helderder geworden opeens ;).

De tafel stond aangesloten op zijn (waarschijnlijk niet te betalen voor mij) set en we konden dus gelijk genieten. Diverse platen beluisterd en het kippenvel stond iedere keer weer op m'n armen. Helemaal goed dus! Daarnaast is het een muziekfreak pur sang dus ik had er wel de hele middag kunnen zitten ;). Toen ik vroeg naar een aan te raden editie van The Wall kwamen er gelijk 3 exemplaren op tafel die we even kritisch hebben beluisterd. Erg leuk.

Als ik me wat beter voel en de tijd heb gehad te luisteren in de thuissituatie zal ik daar uiteraard ook nog even wat over vermelden maar ik verwacht daar geen teleurstelling ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:57
Toppie dat je hem weer terug hebt. d:)b En beterschap :+

Lekker toch dat vinyl luisteren. Ik ben dan ook lekker bezig ipv een cd in die la duwen en op play drukken.

Afgelopen zondag lekker bezig geweest met singletjes draaien op de 2 Technicssen + mengpaneel. Beetje DJ-en is toch wel erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterC86
rcor schreef op zondag 17 februari 2013 @ 21:14:
[...]

Ik denk dat je dan slechts een mogelijkheid hebt voor dat element: retippen... Reden: een mc element heeft geen verwisselbare naald... Vaak is retippen duur en er bestaat een kans dat het niet mogelijk is of mislukt... Je kunt dus je energie beter steken in een nieuw element of naald voor je huidige goldring... Waarbij mijn voorkeur naar een nieuw element zou gaan...
Altijdgriep schreef op zondag 17 februari 2013 @ 23:40:
Ik heb op mijn Akai AP-307 een Grado Green zitten welke mij erg goed bevalt.

Afstellen van het element is overigens erg simpel bij deze speler, als je de originele rubberen slipmat nog hebt zit daar een dun lijntje op om je overhang te controleren, deze valt dan gelijk met je naald.
Zo leer ik snel, bedankt! Ik ga verder sparen voor een nieuwe element. Voor het schoonmaken van de quartz lock schakelaar ga ik wel even een keer navragen hoeveel dat ongeveer moet gaan kosten bij een audio winkel.

[ Voor 22% gewijzigd door PeterC86 op 18-02-2013 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er hier lp-lijsten van art vinyl?

Zijn deze echt zo eenvoudig te gebruiken? Heb nu namelijk andere lijsten en om de plaat er uit te halen is echt een ramp. Heb er platen in zitten die ik graag draai en er mooi uitzien.. (PF - Animals + SW - Grace for Drowning)

En zit er ook glas voor die lijsten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Nou net terug van Jacco Gardner, geen rode LP die was dus uitverkocht via Excelsior en de albumpresentatie :( Anyways, Jacco gezien, geweldig optreden en daarna 3FM op Roosmarijn op de radio en in de uitzending geweest 'concertreview' over Jacco en Herrek. Maakt het dan een beetje goed :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 19:05:

Zijn deze echt zo eenvoudig te gebruiken? Heb nu namelijk andere lijsten en om de plaat er uit te halen is echt een ramp. Heb er platen in zitten die ik graag draai en er mooi uitzien.. (PF - Animals + SW - Grace for Drowning)

Een tweaker maakt dat toch zelf met een paar houten latjes, plexiglas, scharniertjes en een magneetsluiting.

Het makkelijk wisselen is mij die prijs niet waard. Ik heb vierkante fotolijsten ergens vandaan (Ikea?) De albums die daar in zitten ( Big Brother & the Holding Company - Cheap Thrills en Janis Joplin - Pearl ) toch dubbel. De mooie hoes in de lijst met de slechte plaat erin. En de minder mooie hoes met de goede plaat in de collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 16:22
Wat is nu de allergoedkoopste (web) shop voor nieuwe lp's?
De gunstigste prijzen heb ik tot nu toe gevonden bij wowhd.
Iemand nog betere alternatieven? Dus een breed rock / indie aanbod met de leukste prijzen?

OT
Luister nu naar Gary Clark jr. op vinyl.
Lekker! :)

[ Voor 26% gewijzigd door benedictuz op 19-02-2013 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benedictuz schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:00:
Iemand nog betere alternatieven? Dus een breed rock / indie aanbod met de leukste prijzen?
7inchsingles.nl en 45toeren.nl zijn de webshops die ik persoonlijk het meest gebruik.
Vooral 45toeren heeft een heel groot aanbod met leuke prijzen, enige nadeel daar zijn de langere levertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
Lange levertijden is een understatement, ik heb 2 maanden moeten wachten op 3 platen waarvan 1 niet leverbaar was en de andere 2 beschadigd binnen gekregen.

7inchsingles al meedere keren besteld en erg tevreden over, steeds nieuw aanbod en ook nieuwe aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er zelf nooit problemen gehad, alles was ook binnen de 30 dagen geleverd zoals op de website vermeld stond. Reden dat de levertijden zo lang zijn is omdat ze geen eigen voorrraad hebben. Vrijwel alles wordt speciaal besteld en geleverd vanuit het buitenland. 7inchsingles ben ik verder ook heel tevreden over.

Verder nog wat anders, ik ben op zoek naar een andere platenspeler want mijn CEC werkt niet lekker meer en ik heb weinig zin/tijd om hem te repareren. Iemand nog tips voor een leuke 2ehands speler? Budget is +/- 150euro.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/6/8/9/6/1000004013386986.jpg

Jimi Hendrix - People , Hell and Angels LP bij Bol.com 22.90 euro gratis verzending.

Nu wachten ( leverbaar vanaf 1-3-13 )

[ Voor 10% gewijzigd door Bestla op 19-02-2013 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-09 17:15
benedictuz schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:00:
Ik haal altijd van verkopers die via Amazon UK verkopen. Vooral verkoper allyourmusic bevalt erg goed. Vinyl LP is meestal rond de 11-12 britse pond, met 1,82 pond verzendkosten naar Nederland. Komt wel uit Californië dus je moet geduld hebben, en je moet opletten dat je per stuk koop zodat je niet boven de 22 euro komt en BTW+invoerrechten moet betalen.

[ Voor 0% gewijzigd door MilaNL op 19-02-2013 20:30 . Reden: Verkeerd bedrag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Laatst online: 25-09 14:51

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Geinspireerd door de foto's ga ik zelf e.e.a. verbouwen aan de platenspeler...
Connectoren:
Afbeeldingslocatie: http://www.conrad.nl/medias/global/ce/7000_7999/7300/7370/7373/737309_LB_00_FB.EPS_1000.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.conrad.nl/medias/global/ce/7000_7999/7300/7380/7380/738067_LB_00_FB.EPS_1000.jpg

Dan zit ik alleen nog met de kabel...ik wil graag deze gebruiken:
http://www.conrad.nl/ce/n...-1-x-022-mm-Blauw-Cordial

Vraag me alleen af of dat een goede kabel is...kunnen jullie daar wat over zeggen ?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Mike2k schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:21:

Dan zit ik alleen nog met de kabel...ik wil graag deze gebruiken:
http://www.conrad.nl/ce/n...-1-x-022-mm-Blauw-Cordial

Vraag me alleen af of dat een goede kabel is...kunnen jullie daar wat over zeggen ?
zoals ik het begrijp is het, vooral bij platenspelers, belangrijk om een zo laag mogelijke capacitance te hebben. jouw kabel heeft een capacitance van 130pF per meter. ik heb zelf een keer RCA kabels gemaakt met van damme microfoonkabel. deze hebben een capacitance van 56 pF p.m. hoeveel je daar van gaat merken is de vraag, maar hoe lager hoe beter is het devies ;).

edit: deze bedoel ik

[ Voor 9% gewijzigd door Nerpissad op 20-02-2013 16:31 . Reden: link naar kabel toegevoegd ]

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Zelf zou ik ook voor van Damme gaan, niet eens zo prijzig als bijvoorbeeld vd Hul, maar wel erg mooi spul. Heb er zelf ook 2 interlinks van gemaakt met een iets ander type als hierboven vermeld. Maar mooie dunne aders, waarvan een paar verzilverd. dat zat dan in een dunne islotatie, en daaromheen weer een isolatie, en dan de afscherming. Met daarom de blauwe huls.
edit: zie alleen op de conrad en farnell site niet de kabel die ik gebruikte. Dat was donkerblauwe kabel, met gewoon 1 ader en 1 afscherming.

edit: toch wel, alleen niet via de search :Y) http://www.conrad.nl/ce/nl/product/608144/

[ Voor 43% gewijzigd door _ferry_ op 20-02-2013 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
MilaNL schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:19:
[...]

Ik haal altijd van verkopers die via Amazon UK verkopen. Vooral verkoper allyourmusic bevalt erg goed. Vinyl LP is meestal rond de 11-12 britse pond, met 1,82 pond verzendkosten naar Nederland. Komt wel uit Californië dus je moet geduld hebben, en je moet opletten dat je per stuk koop zodat je niet boven de 22 euro komt en BTW+invoerrechten moet betalen.
Kun je een linkje van allyourmusic posten? Ik kan bij amazon niet op verkoper zoeken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

nog even over die van damme kabels: mocht je meer dan 1 of 2 meter nodig hebben, dan loont het wel eventjes op ebay te kijken. daar heb je ook nog eens de keus uit verschillende kleuren kabel en kun je gelijk de connectors, heat shrink etc. mee bestellen om op verzendkosten te besparen.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 19:05:

Ik heb er 6 gekocht. Dit werkt echt super! Er zit plexiglas voor de lijsten. Erg mooi afgewerkt en er zit een soort van veer systeem in dat er dunne en dikke LP's in kunnen en dat het altijd stevig erin zit. Ook heel makkelijk op te hangen. Je kunt met ophangen de voorkant eraf halen zodat je deze niet beschadigd.

Als je een LP wilt draaien, maak je de lijst open door aan de bovenkant te drukken en dan klapt de lijst open, plaat eruit klaar. Het kost een paar centen, maar dat is door "het systeem" elke cent waard.

Foto tijdens het ophangen (featuring mijn vader):
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/2632444/IMG_0489.jpg

Heb toevallig eergisteren de lijsten gewisseld, dus zo ziet het eruit met de LP's erin:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/2632444/IMG_0630.jpg

En als ik toch bezig ben met foto's posten:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/2632444/IMG_0612.jpg

Ik heb 2 bakken gemaakt om de LP's in neer te zetten. De bakken zijn van Glorious en de wielen van IKEA. Er staan ook nog een hoop gouwe ouwe LP's die we hebben gekregen in de boekenkast, maar de platen in deze twee bakken draaien we het meeste en kunnen we nu netjes weg zetten en naast de platenspeler rijden 8)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Verwijderd

Joepv schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:24:
[...]

Ik heb er 6 gekocht. Dit werkt echt super! Er zit plexiglas voor de lijsten. Erg mooi afgewerkt en er zit een soort van veer systeem in dat er dunne en dikke LP's in kunnen en dat het altijd stevig erin zit. Ook heel makkelijk op te hangen. Je kunt met ophangen de voorkant eraf halen zodat je deze niet beschadigd.

Als je een LP wilt draaien, maak je de lijst open door aan de bovenkant te drukken en dan klapt de lijst open, plaat eruit klaar. Het kost een paar centen, maar dat is door "het systeem" elke cent waard.

Foto tijdens het ophangen (featuring mijn vader):
[afbeelding]

Heb toevallig eergisteren de lijsten gewisseld, dus zo ziet het eruit met de LP's erin:
[afbeelding]

En als ik toch bezig ben met foto's posten:
[afbeelding]

Ik heb 2 bakken gemaakt om de LP's in neer te zetten. De bakken zijn van Glorious en de wielen van IKEA. Er staan ook nog een hoop gouwe ouwe LP's die we hebben gekregen in de boekenkast, maar de platen in deze twee bakken draaien we het meeste en kunnen we nu netjes weg zetten en naast de platenspeler rijden 8)
Nice, het ziet er goed uit. Ik denk dat ik nu wel een verjaardags kado weet :).
Mooie bakken en collectie ook. Hoeveel platen heb je nu? Ik heb er tot nu toe 70 - ben eind 2011 begonnen met 3 2e hands platen van de bazaar :)

• Mike2k

Mike2k

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 08:32:
[...]

Nice, het ziet er goed uit. Ik denk dat ik nu wel een verjaardags kado weet :).
Mooie bakken en collectie ook. Hoeveel platen heb je nu? Ik heb er tot nu toe 70 - ben eind 2011 begonnen met 3 2e hands platen van de bazaar :)
Ik heb bij Wessel (van Vinyl and More in Alphen aan den Rijn) ook die dingen in mijn handen gehad...hij had speciaal voor mij een demo setjes geregeld...

Ze zijn inderdaad erg mooi en ontzettend solide...maarja...centjes he...

Andere dingetje:
Ik heb een Ebay lijstje gemaakt met kabels en connectortjes:
http://my.ebay.nl/wishlis...geName=ADME:X:EWF:NL:3105

Cool spul en mooie witte kabels...altijd gaaf!

• Servor
  • Niet online
Het voelt als een onwijs domme vraag maar wat gebeurt er eigenlijk als ik een mono plaat op mijn stereo thorens probeer af te spelen / ga afspelen? Kan het kwaad? Geluid over 1 box? Of 2x hetzelfde geluid over 2 boxen?

• Synthiman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09-2018
Servor schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:07:
Het voelt als een onwijs domme vraag maar wat gebeurt er eigenlijk als ik een mono plaat op mijn stereo thorens probeer af te spelen / ga afspelen? Kan het kwaad? Geluid over 1 box? Of 2x hetzelfde geluid over 2 boxen?
Geen domme vraag, die bestaan namelijk niet......

Antwoord: Het kan geen kwaad.... Je krijgt inderdaad gewoon hetzelfde geluid over 2 boxen.

• Servor
  • Niet online
Dus wat je zegt is dat ik prima die originele Franse (mono) Are You Experienced van 100 euro kan kopen? :'(. Dem.

:P.

• Bestla
Ja hoor, ik draai hier thuis ook vaak mono platen.

Dat krijg je ervan als je van jaren 60 muziek houd. oOo

[ Voor 98% gewijzigd door Bestla op 21-02-2013 16:30 ]

• newbreed
Nieuwe aanwinst:
Efterklang - Piramida
Afbeeldingslocatie: http://static.nme.com/images/gallery/EfterklangPiramida600Gb190912.jpg

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Heerlijk album! 8)

Label: Kitsuné Music ‎– LP025
Format: Vinyl, LP, Album, Heavyweight, White
Country: France
Released: Mar 2010
Genre: Rock
Style: Indie Rock

Afbeeldingslocatie: http://s.pixogs.com/image/R-2273848-1340372175-1623.jpeg

[ Voor 4% gewijzigd door Beta op 21-02-2013 19:29 ]

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Servor schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:07:
maar wat gebeurt er eigenlijk als ik een mono plaat op mijn stereo thorens probeer af te spelen / ga afspelen?
Het gaat niet stuk, maar aan de kwaliteit kan je wel eisen stellen.
Zeker de oude 78rpm platen zijn met een veel grotere beitel gesneden, en die zou je dus eigenlijk ook met een speciale 78rpm naald moeten afspelen. De meeste fabrikanten hebben daar ook speciale naalden (en soms elementen) voor (zo bestaat er voor de AT95e ook een rpm stylus)
In de periode '40 - '65 is het een beetje vaag, toen zijn ze met steeds kleinere beitels gaan snijden, dus welke naald erbij past varieert, maar een normale naald pakt het allemaal wel aardig (soms pakt een goedkope conische naald het nog beter zelfs). Wellicht presteert een simpele dj naald heel goed, aangezien die ook een hoge naalddruk nodig heeft (wat toen veel gewoner was)

Wat wel aan te bevelen is, is een mono schakelaar op je amp. Dat scheelt je een hoop ongewenste bijgeluiden als het goed is.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit op dit moment te kijken naar een andere platenspeler, ik heb op dit moment 2 spelers op het oog.
Beide kosten 100euro.

Thorens TD166 MKII - Orthofon F15 (gebruikte naald)
Dual 601 - Shure DM95 (nieuwe naald)

De Thorens heeft een zilvere aluminum lijst met een klein deukje aan de voorkant. De Dual is helemaal als nieuw met zwarte lijst wat beter bij mijn andere apparatuur past.

Alleen kijkend naar de speler en het bijgeleverde element wat zoude jullie voor die prijs aanraden?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2013 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ik weet niet hoe goed de Orthofon is, maar ik heb voor mijn 166jes 1x 40eu en 1x 70e betaald. Die laatste was dan ook nog eens ergens in de jaren '80 gepimpt met een betere arm, verzwaarde kast, etc.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:30:
Ik zit op dit moment te kijken naar een andere platenspeler, ik heb op dit moment 2 spelers op het oog.
Beide kosten 100euro.

Thorens TD166 MKII - Orthofon F15
Dual 601 - Shure DM95

De Thorens heeft een zilvere aluminum lijst met een klein deukje aan de voorkant. De Dual is helemaal als nieuw met zwarte lijst wat beter bij mijn andere apparatuur past.

Alleen kijkend naar de speler en het bijgeleverde element wat zoude jullie voor die prijs aanraden?
en die dual heeft ook nieuwe kabels zag ik net. de shure DM95 is eigenlijk een (voor dual) rebranded M75 die op zijn beurt weer vergelijkbaar is met de M91 die ik zelf ook heb. ik ben zeer tevreden met dit element. geen hoogvlieger, maar ik hou wel van dat geluid.
de ortofon ken ik persoonlijk niet, maar je ziet wel dat heel veel thorens DT's hiermee standaard uitgerust werden.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-09 18:01
Soms is het fijn om een halve Brit te zijn:
Afbeeldingslocatie: http://oi49.tinypic.com/308i1ro.jpg
Afbeeldingslocatie: http://oi48.tinypic.com/vnp0n4.jpg

De originele persing van Unknown Pleasures van mijn favoriete band Joy Division. _/-\o_ En ondanks dat het tien jaar in een kelder lag (en de nodige gebruiksporen aanwezig en zichtbaar zijn) klinkt het verdomd goed. De hoes mag dan misschien niet meer mooi zijn (alhoewel het erger kan), de plaat is dat wel. Ik moet wel eens kijken voor een platenwasser, maar zo dringend is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Heerlijk die minimalistische albumcovers van Joy Division. Met recht cover-art :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

maar in hoeverre heeft het halve brit zijn in je voordeel gewerkt om deze plaat te bemachtigen dan?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-09 18:01
Mijn neef (die in Manchester woont) lichte me in dat er iemand zijn volledige collectie verkocht en dat er een originele persing van die plaat te koop stond. Ik kon er niet direct naartoe en dus heeft mijn neef die plaat gekocht in mijn plaats om hem via een koerier te verzenden naar mijn huis. Nu zou het bedrag heel wat hoger liggen moest ik een 'echte' Belg zijn, maar doordat ik en mijn ouders dus uit Manchester komen kon ik dat bedrag in pond betalen en moest ik niet meer betalen in euro's. Een win-win situatie dankzij mijn Britse roots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Ik ben vanavond even langs de media markt gegaan...

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-0ZtpQ9Xl9H8/USfiZzCjV0I/AAAAAAAAAJY/23a2LQtxrSE/s640/610436885.JPG

Een Sennheiser RS170 vastgeknoopt aan de Onkyo...

Wat.een.mooi.geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Mike2k schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 22:35:
Ik ben vanavond even langs de media markt gegaan...

[afbeelding]

Een Sennheiser RS170 vastgeknoopt aan de Onkyo...

Wat.een.mooi.geluid!
Toch wel vinyl gedraaid ? ;) En genieten maar van die Sennheiser :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bestla op 23-02-2013 10:53 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic