Zoals ik ook al eerder in het TOR draadje zei: ik zie The Old Republic ook nog wel keihard falen.
Waarom? Niet vanwege het spel zelf, want dat ziet er tot nu toe vrij top uit. Nee, vooral vanwege EA.
Neem bijvoorbeeld de klanten"service".
Ik weet niet of jullie om wat voor reden dan ook in het verleden contact hebben moeten opnemen met de klanten"service" van EA maar die zijn dus volkomen hopeloos als het maar iets is wat buiten het bereik van hun knowledge base valt. Vervolgens wordt er geescaleerd en wordt je ervan verzekerd dat je binnen 24-48 uur respons krijgt. Wat dus niet gebeurt.
Dit is bijvoorbeeld de reden waarom bij WH men op een gegeven moment liever gebruik ging maken van User-to-User support forums in de community (die ook gemonitored worden/werden door Mythic) dan van de customerservice van EA zelf.
En dit is dus iets wat bij bijvoorbeeld Blizzard wel vrij goed is geregeld. Zowel via email als telefoon goed te bereiken en ze snappen iig wat er aan de hand is en geven je het gevoel al het mogelijke te doen om je probleem op te lossen.
Gameplay is niet het enige wat een MMO succesvol maakt. De dienstverlening eromheen is hierbij ook erg belangrijk. Ongetwijfeld zullen ze dit bij Bioware binnenkort ook gaan merken als het aantal abonnees terugloopt vanwege slechte ervaringen met bijvoorbeeld de customer service.
[
Voor 15% gewijzigd door
mindcrash op 08-08-2011 13:48
]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)