Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Verdorie! :(
PhoneEx werkt niet goed! Krijg de hele tijd na een aantal telefoontjes weer die schuine 'trial'text door dat programma. En dat terwijl ik gewoon heb geprobeerd te registreren.
Iemand ervaring met dit programma of kent iemand een soortgelijk programma voor je mobiel? Het liefst nederlandstalig.
Voor degene die het niet kennen, dit is een app voor windows mobile om een zelfgekozen foto/plaatje op volledig scherm te krijgen als je gebeld wordt door iemand, zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/xrr89.jpg
En dan kun je nog instellen wat je nog meer ziet zoals het telefoonnummer erbij of de naam of alles gewoon weg en enkel de foto...

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zag op xda een soortgelijk progje voorbij komen iets van Idcaller .
Zoek maar eens in het sony ericsson x1 topic, want daar heb ik het zien staan.
Nederlandstalig, geen idee.

Sucses

kwam dit tegen http://www.truecaller.com/?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2009 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de een of andere manier lijkt mijn gesproken snelkeuze gedeactiveerd. Het heeft altijd gewerkt. Bij de instellingen is hij grijs, als ik hem probeer te gebruiken, krijg ik direct na de eerste piep (bedoelt om daarna in te spreken) direct twee piepen die aangeven dat er niets ingesproken is. Iemand enig idee waar dit in te stellen is? Ik word er gek van heb al van alles doorgelezen, maar kom er niet uit. Ik heb geinstalleerd: rom 1.93.404.1 NLD; spb-mobile shell 3.0.1 en diamond tweak 0.5.3.
Kan iemand mij aangeven waar dit in te stellen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:58
murata schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 19:11:
[...]

zoek je een 6.1 of 6.5 versie.
als je 6.1 zoekt kan je eens Shaks 4.3 probereren.
Het liefst 6.5 natuurlijk. Ik ben wel iemand van het nieuwste van het nieuwste zegmaar. Maar het moet natuurlijk wel stabiel zijn allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 12:46
Exception schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:59:
[...]

Het liefst 6.5 natuurlijk. Ik ben wel iemand van het nieuwste van het nieuwste zegmaar. Maar het moet natuurlijk wel stabiel zijn allemaal.
in het weekend had ik wat tijd om wat rom's uit te proberen, 6.1 en 6.5
energyrom van 22.07 ziet er goed uit, stabiel alleen geheugen verbruik begint bij 78% en na een tijdje gebruiken zit je al op 85%. ingebouwde devicelock werkt ook niet zoals het hoort te werken.

toen heb ik BsB6.5O erop gezet, na installeren was het geheugenverbruik 50% en na een tijdje gebruiken kom ik uit op 55%. heb het nu een paar dagen draaien en ben er best positief over.
enig nadeel is dat je geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Eindelijk "mijn" probleem met het niet kunnen bekijken van mms'jes op mijn telefoon. Oplossing is het verwijderen van de T-mobile ROM en de standaard 2.03 erop zetten waardoor ik ze nu wel kan bekijken.
Best wel waardeloos als je als bedrijf een ROM maakt waarop je geen MMS'jes kan bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
murata schreef op maandag 27 juli 2009 @ 16:25:
[...]

energyrom van 22.07 ziet er goed uit, stabiel alleen geheugen verbruik begint bij 78% en na een tijdje gebruiken zit je al op 85%. ingebouwde devicelock werkt ook niet zoals het hoort te werken.

toen heb ik BsB6.5O erop gezet, na installeren was het geheugenverbruik 50% en na een tijdje gebruiken kom ik uit op 55%. heb het nu een paar dagen draaien en ben er best positief over.
enig nadeel is dat je geen
Had je bij de energyrom ook dat je camera op zwart ging, maar je wel gewoon foto's kon maken?
Imho is de energyrom veel te vol gestopt met tweaks en rommel zodat die onnodig traag is. De BsB rom is nog de beste, snelste en meest stabiele. Alleen jammer dat de htc volumeregeling er niet op zit en slide2unlock niet werkt.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
Exception schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:59:
[...]

DeepShining 6.1 WM6.5, was niet erg stabiel en niet alles werkte, onlangs is daarvoor een patch uitgebracht maar die heb ik niet kunnen testen, ook hiermee had ik problemen met het locken en unlocken van het toestel.

enig nadeel is dat je batery als balkjes ziet en niet als percentages, heb dat zelf gewijzigd door er een cabje eroverheen te installeren. wel heb ik het gevoel dat tomtom minder snel een fix heeft, 1 minuut ipv 20 seconden.

hopelijk heb je hier meer aan. zelf ben ik ook telkens opzoek naar een stabiel rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
Gisae schreef op maandag 27 juli 2009 @ 16:29:
[...]

Had je bij de energyrom ook dat je camera op zwart ging, maar je wel gewoon foto's kon maken?
Imho is de energyrom veel te vol gestopt met tweaks en rommel zodat die onnodig traag is. De BsB rom is nog de beste, snelste en meest stabiele. Alleen jammer dat de htc volumeregeling er niet op zit en slide2unlock niet werkt.
met camera had ik geen problemen, ipv S2U gebruik ik nu de ingebouwde locker/unlocker, minder gebruiksvriendelijk maar wel goed mee te werken.
leuke aan energyrom was de volumeregelaar voor tomtom, die mis ik wel in BsB ik zal dat nog posten op xda forum misschien is het te krijgen als een cab bestand of ze kunnen het meenemen in de volgende versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:20
Nu toch iets vreemds: als ik mijn GPS gebruik (in TomTom, Googlemaps, Igo HTC GPS tool, of wel programma dan ook) loopt de HTC vast. Althans, hij freezed voor zeg 30 seconden, dan werkt hij weer 3 seconden, freezed 30 seconden etc. Hij freezed zo erg dat ik de applicatie vaak niet meer kan afsluiten. Als dat wel lukt blijft hij verder freezen.

Het is echt alleen als ik GPS gebruik. Als ik bijvoorbeeld googlemaps zonder GPS aanzet blijft het programma normaal zn werk doen. Googlen op "htc touch diamond gps freeze" levert niets op. Weet iemand hier meer?

De instellingen staan op com4 en automatisch beheren door windows. Zo heeft hij altijd ingesteld gestaan.

De tip hier: (xtra.bin hernoemen of verwijderen) heeft voor mij niet gehlopen overigens
http://forum.xda-develope...php?p=3431422#post3431422

update2: de tip hierboven + een soft reset helpt blijkbaar wel. De GPS tool loopt iig niet vast nu.

[ Voor 15% gewijzigd door cheiron op 28-07-2009 12:00 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 14:38

PnD

like in Pinda ^_^

Ik start mijn diamond vanochtend opnieuw op, softreset.. en nu heb ik helemaal geen beeld meer.
Als ik volume up/down doe hoor ik nog wel dat ie em harder/zachter zet.

Iemand nog suggesties? Krijg een hard reset niet voor elkaar want ik zie niks (misschien lukt ie wel maar hij doet het nog niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 15:38
PnD schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 12:04:
Ik start mijn diamond vanochtend opnieuw op, softreset.. en nu heb ik helemaal geen beeld meer.
Als ik volume up/down doe hoor ik nog wel dat ie em harder/zachter zet.

Iemand nog suggesties? Krijg een hard reset niet voor elkaar want ik zie niks (misschien lukt ie wel maar hij doet het nog niet)
En als je hem aan de lader hangt, wat doet hij dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Laatst online: 12-09 14:38

PnD

like in Pinda ^_^

Hetzelfde, ook niks..
Zit overigens nog garantie op dus denk dat dat em gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben op zoek naar een programma(tje) waarmee je de tijd van de telefoon kunt syngroniseren
Bij vookeur via de gps en/of via internet.
Ik heb al wat gegoogeld en het volgende gevonden.

http://www.freewarepocket...oad-sp-timesync-v2-3.html (dit gaat alleen met internetverbinding)
http://www.freewarepocketpc.net/ppc-download-gtimesync.html (dit gaat alleen met internetverbinding)
http://handheld.softpedia...meSync-Expert-63108.shtml (dit gaat via gps of internet maar is een versie die maar een bepekt aantal dagen werkt, daarna moet je hem kopen)

Weet iemand een programmatje dat gratis is en werkt met gps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Laatst online: 02-07 10:18
ik heb op mijn touch een wm 6.5 rom draaien (deepshining) er tevreden over.

ik gebruik geen manilla, maar de standaard windows 6.5 interface. Is er een manier om die aan te passen. bijvoorbeeld lokatie van je fotos wijzigen, favorites aanpassen volgorde van de tabs regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
Hoodlum77 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 08:30:
ik heb op mijn touch een wm 6.5 rom draaien (deepshining) er tevreden over.

ik gebruik geen manilla, maar de standaard windows 6.5 interface. Is er een manier om die aan te passen. bijvoorbeeld lokatie van je fotos wijzigen, favorites aanpassen volgorde van de tabs regelen?
je hebt handige tools als:
re/START, Organize your wm6.5 start menu
CHome Editor v1.6 beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PnD schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 12:04:
(...)
Krijg een hard reset niet voor elkaar want ik zie niks (misschien lukt ie wel maar hij doet het nog niet)
Da's raar. Heb je al geprobeerd opnieuw de laatste rom-update weer opnieuw te installeren? Bij mij was daarna (bij een soortgelijke 'vastloper') het probleem opgelost, en deet het scherm het ook weer. Anders lijkt het me (ook) iets met het scherm en evt. een service-gevalletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Sinds ik een nieuwe rom update heb gedaan ( Diamond_HTC_MDA_NLD_2.03.404.3 )
zie ik fotos in het album van erg crappy kwaliteit.... terwijl dit bij de vorige originele tmobile rom wel goed werd weergegeven...

De samplefotos die er al in stonden zijn wel goed. alleen nieuwe fotos, laat ie erg blurry en pixelachtig zien. Pas als ik de foto echt open laat ie em wel goed zien...

Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?
Grtzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 13:40:
Hallo,

Sinds ik een nieuwe rom update heb gedaan ( Diamond_HTC_MDA_NLD_2.03.404.3 )
zie ik fotos in het album van erg crappy kwaliteit.... terwijl dit bij de vorige originele tmobile rom wel goed werd weergegeven...

De samplefotos die er al in stonden zijn wel goed. alleen nieuwe fotos, laat ie erg blurry en pixelachtig zien. Pas als ik de foto echt open laat ie em wel goed zien...

Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?
Grtzz
Probeer ens de tip op pagina 1, bij Tips en Handleidingen: - De kwaliteit van fotootje van een contact bij het 'People' item is erg crappy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 11:35:
Ik heb het net eindelijk aangedurft om mn TD te flashen..

Hard-SPL 1.40 Olinex unsigned
Radio 1.09.25.23
Rom Gen.Y D2 R1.25

ziet er allemaal leuk uit, werkt stuk sneller dan die standaard vodafone crap..
wel wat dingen vergeten bij de backup, maarja, dat hoord er bij de eerste keer..

alleen wat ik me afvraag..
ik krijg met opstarten nog steeds eerst een vodafone opstart schermpje te zien..
kan ik dat niet weg krijgen?
Eerst een officiele HTC Rom flashen, en daarna je customRom flashen (en hard resetten uiteraard :P) Dan verdwijnt je vodafone opstart schemrpje vanzelf wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 17:13:
[...]

Probeer ens de tip op pagina 1, bij Tips en Handleidingen: - De kwaliteit van fotootje van een contact bij het 'People' item is erg crappy?
Thnx voor je tip maar staat hier los van, is een heel ander probleem.

Ik bedoel echt het Fotos/video's menutje in je TF3D menu..
Daarin kun je fotos bladeren die in een map staan. Al die fotos die ik zelf in die map heb gezet (via verkenner) zien er crappy uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 13:32:
[...]
Thnx voor je tip maar staat hier los van, is een heel ander probleem.
Ik bedoel echt het Fotos/video's menutje in je TF3D menu..
Daarin kun je fotos bladeren die in een map staan. Al die fotos die ik zelf in die map heb gezet (via verkenner) zien er crappy uit.
Heb ik ook last van...

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 06:36
Ik heb een probleem met mijn HTC.

Ik had de aztor rom erop staan ( ultimate versie 2 dacht ik )
Nu heb ik perongelijk de diamimg.nbh file er af gehaald ( was ff bezig met navigatie installatie )

Nu is het alleen zo dat mijn htc niet meer doorstart. je krijgt het zwarte htc scherm met de rode letters rechts onderin maar hij gaat niet verder.

Nu wou ik dus weer in mijn bootloader menu komen ( soft reset + volume down + back key )
Alleen daarop word nu weergegeven dat er geen images aanwezig zijn ( wat logisch is )
maar dan krijg je trigger USB port dan dat een x aantal x geprobeerd te hebben heb ik nu volgens mij wel een usb connectie.

ik zie het volgende :
DIAM100 MFG 64M
SPL-1.40.OLINEX
MICROP-DIAM (LED) V11
PSOC-DIAM STAGE-PVT V0X32
USB

( met als achtergrond het rood, groen, blauw en wit scherm )
Maar ik mijn htc device nergens vinden ( als mobiel apparaat of verwijderbare schijf ) op mijn pc zodat ik de juiste image erop kan zetten.

Iemand enig idee wat nu te doen ?
-- edit --
Ik draai nu deze RUU :
RUU_Diamond_HTC_NLD_2.03.404.3_Radio_Signed_Diamond_52.51.25.26_1.09.25.23_Ship

weer ff de originele versie der op. hij staat nu te updaten dus hoop dat dat goed werkt. ik hou jullie op de hoogte !

-- edit 2 --
En hij werkt weer !

[ Voor 12% gewijzigd door Vecodo op 01-08-2009 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik wil nu black touch manila installeren maar er is een cfc en een niet cfc versie. Hoe weet ik welke ik moet hebben? En kan iemand mij nou eens duidelijk uitleggen wat de voordelen/nadelen zijn van wm6.5 vergelijken met 6.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:17

MaDLiVe

.-Observer-.

Vecodo schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 16:59:
Ik heb een probleem met mijn HTC.

Ik had de aztor rom erop staan ( ultimate versie 2 dacht ik )
Nu heb ik perongelijk de diamimg.nbh file er af gehaald ( was ff bezig met navigatie installatie )

Nu is het alleen zo dat mijn htc niet meer doorstart. je krijgt het zwarte htc scherm met de rode letters rechts onderin maar hij gaat niet verder.

Nu wou ik dus weer in mijn bootloader menu komen ( soft reset + volume down + back key )
Alleen daarop word nu weergegeven dat er geen images aanwezig zijn ( wat logisch is )
maar dan krijg je trigger USB port dan dat een x aantal x geprobeerd te hebben heb ik nu volgens mij wel een usb connectie.

ik zie het volgende :
DIAM100 MFG 64M
SPL-1.40.OLINEX
MICROP-DIAM (LED) V11
PSOC-DIAM STAGE-PVT V0X32
USB

( met als achtergrond het rood, groen, blauw en wit scherm )
Maar ik mijn htc device nergens vinden ( als mobiel apparaat of verwijderbare schijf ) op mijn pc zodat ik de juiste image erop kan zetten.

Iemand enig idee wat nu te doen ?
-- edit --
Ik draai nu deze RUU :
RUU_Diamond_HTC_NLD_2.03.404.3_Radio_Signed_Diamond_52.51.25.26_1.09.25.23_Ship

weer ff de originele versie der op. hij staat nu te updaten dus hoop dat dat goed werkt. ik hou jullie op de hoogte !

-- edit 2 --
En hij werkt weer !
Kun je niet flashen op de klassieke manier ipv de storage manier? Dus gewoon vanuit windows?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDLiVe schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 20:46:
[...]

Kun je niet flashen op de klassieke manier ipv de storage manier? Dus gewoon vanuit windows?
Ja tuurlijk, gewoon je diamond via usb aan je pc verbinden via Activesync. De .nbh bestand samen met CustomRUU in een map doen en CustomRUU openen. Daarna gewoon de stappen op je scherm volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlipFlink schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:27:
Ik wil nu black touch manila installeren maar er is een cfc en een niet cfc versie. Hoe weet ik welke ik moet hebben? En kan iemand mij nou eens duidelijk uitleggen wat de voordelen/nadelen zijn van wm6.5 vergelijken met 6.1?
Dat ligt aan welke ROM je gebruikt... Als je de originele HTC Rom gebruikt moet je de niet CFC versie gebruiken. Je kan dus niet zomaar uit CFC of normaal kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de officiele rom van maart 09 geïnstalleerd en nu is m'n accu in zo'n 15 uur leeg bij drie telefoontjes en 2 sms'jes. Wifi en bt staan uit. Zijn er meer mensen met deze "problemen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:41:
Ik heb de officiele rom van maart 09 geïnstalleerd en nu is m'n accu in zo'n 15 uur leeg bij drie telefoontjes en 2 sms'jes. Wifi en bt staan uit. Zijn er meer mensen met deze "problemen"?
In 15uur leeg, en maar 3 telefoontjes gepleegd + 2 smsjes? De accu van de Diamond mag zeker niet goed genoemd worden, maar mijne houdt het nu zeker wel 2 dagen vol met normaal gebruik: gemiddeld 5 telefoontjes, 5 smsjes, uurtje muziek en MSN staat zo'n 2 uurtjes per dag aan via GPRS.

Maak je ook helemaal geen gebruik van GPS? En staat je internetverbinding via 3G continu aan of staat dat ook uit?
Zet je 3G verbinding anders helemaal uit samen met je gegevensverbinding, en doe ze pas aan als je het nodig hebt. Download ook Advanced Config Tool en zet alles onder Power Management op Enabled. Laat je achergrondverlichting ook niet op 100% branden en doe de standbytijden op 30sec / 1min.

Na een tijdje leer je er wel mee om te gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor je reactie, ik zal de tool downloaden en uitproberen. Het is toch wel vreemd, heb de telefoon nu zo'n maand of 8. Ben er dus best wel bekend mee, maar kon met de vorige rom ook gewoon twee dagen met de batterij. Zonder speciale instellingen en met een verder vergelijkbare configuratie. Het is echt opvallend van de een op de andere dag sinds de update. Dus niet zomaar een slechte batterij of zo. Mochten er nog andere ideeën zijn, dan hoor ik ze graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Ik zie dat er weer veel nieuwe custom ROMs uit zijn.. (energy/BsB/Deepshine) iemand al getest hoe ze zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ind0mi schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 09:50:
Ik zie dat er weer veel nieuwe custom ROMs uit zijn.. (energy/BsB/Deepshine) iemand al getest hoe ze zijn?
Ik gebruik de Gen-Y Rom, 5 augustus komt versie R2 uit. Versie R1.25 werkt nu ook nog lekker snel, draait op WM 6.1 (WM 6.5 heeft nog steeds veel memory leak en gebruikt veel RAM). Daarnaast is de nieuwste Touchflo 3D v2 van Diamond2/Touch Pro2 op geinstalleerd, ziet er echt super uit allemaal.

Energy draait op wm 6.5, bij opstarten zit je al op ruim 75% en daarnaast is er ook veel troep bij geinstalleerd, dus die zou ik niet nemen. Hetzelfde geldt voor Deepshining, draait ook op WM6.5.

Probeer anders gewoon die ROMs allemaal een dagje en kijk welke je het meest bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
ind0mi schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 09:50:
ligt eraan welke versie, heb een aantal zelf getest en mijn ervaring gepost. maar ondertussen zijn er weer nieuwe builds uitgebracht, die heb ik nog niet getest.
zelf gebruik ik nog steeds BsB O. na opstarten 45% einde van de dag 55% geheugengebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:41:
Flashen doet een enorm beroep op de accu. Na paar cycli trekt het weer bij (zie oa Shaks xda)

Shaks 4.2 voor mij beste rom tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 23:18:
[...]

Flashen doet een enorm beroep op de accu. Na paar cycli trekt het weer bij (zie oa Shaks xda)

Dat hoor ik ook voor het eerst :p. Waardoor komt dat dan? Ik heb t niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb een tweetal vraagjes:

ik heb het programma nodata geinstalleerd om mijn dataverkeer uit te zetten op mijn vakantie. nu kan ik de volgende 2 dingen uitzetten in dat programmatje:
- Tmobile Internet
- Tmobile MMS

Heb ik echt 100% zeker geen dataverkeer als ik deze 2 uitzet?

2e vraag:
Als ik in de topic start kijk staat er beschreven hoe je het start menu kan omzetten naar 4 kolommen. Helaas werkt dit trucje alleen voor windows mobile 6.1 maar niet voor 6.5, weet iemand hoe je er voor kan zorgen dat dit bij wm6.5 ook lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:10
Blueone schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:19:
ik heb het programma nodata geinstalleerd om mijn dataverkeer uit te zetten op mijn vakantie. nu kan ik de volgende 2 dingen uitzetten in dat programmatje:
- Tmobile Internet
- Tmobile MMS

Heb ik echt 100% zeker geen dataverkeer als ik deze 2 uitzet?
Yep, wel eerst nog even de huidige verbinding sluiten1 en vanaf dat moment kan er geen nieuwe dataverbinding opgezet worden.

1Door bijvoorbeeld te soft-resetten, airport-mode aan/uitzetten enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
mooi zo. Nog maar een klein vraagje: voor de TF3D heb je een extra tab om je bel geschiedenis te zien (het pakketje heet "Fabliv CallHistory Tab". Is er ook een variant die geschikt is voor de TF3D2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 01:20:
[...]

Dat hoor ik ook voor het eerst :p. Waardoor komt dat dan? Ik heb t niet kunnen vinden.
shaks1979 Senior Member
That's because as discussed many many times especially when on this thread, when you flash a rom or hard reset a device the battery takes beating and takes a few cycles to fix it again

Verklaring heb ik ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
Blueone schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:19:
Ik heb een tweetal vraagjes:

2e vraag:
Als ik in de topic start kijk staat er beschreven hoe je het start menu kan omzetten naar 4 kolommen. Helaas werkt dit trucje alleen voor windows mobile 6.1 maar niet voor 6.5, weet iemand hoe je er voor kan zorgen dat dit bij wm6.5 ook lukt?
voor 6.5 heb je Start Menu Expanded nodig
Start menu expanded to 4 icons wide in portrait and 6 in landscape. Two versions, one with honeycomb, and one without.
te vinden op xda, heb het zelf getest en het werkt ook nog goed ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 23:18:
[...]

Ik heb de accu nu een aantal malen opgeladen, bt inmiddels aangezet. De tijd met een paar telefoontjes bedraagt nu zo'n 6 uur. Iemand suggesties>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er is een BT hotfix uit: http://www.htc.com/nl/Sup...?p_id=133&cat=0&dl_id=609

This hotfix enhances the security mechanisms of the Bluetooth service to make the Bluetooth communication more secure.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Ik heb nu Shaks 4.30 Rom op mn TD staan, is het mogelijk om nu gewoon weer een originele HTC rom erop te zetten zonder problemen.. of moet ik dan nog iets doen? Ik ben eigenlijk na het installen van Hspl alleen maar van de ene custom rom naar de andere gegaan.. en nooit terug naar een originele HTC rom.

klopt het dat de laatste originele rom van HTC van februari is?

[ Voor 9% gewijzigd door ind0mi op 07-08-2009 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
ind0mi schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 13:08:
Ik heb nu Shaks 4.30 Rom op mn TD staan, is het mogelijk om nu gewoon weer een originele HTC rom erop te zetten zonder problemen.. of moet ik dan nog iets doen? Ik ben eigenlijk na het installen van Hspl alleen maar van de ene custom rom naar de andere gegaan.. en nooit terug naar een originele HTC rom.

je kan zonder problemen de orginele rom erop zetten en desgewenst weer custom rom flashen. als je orginele Hspl erop zet is het niet mogelijk om custom rom te flashen.
kan best dat orginele rom van februari is, ligt erook aan welke taal NL of WWE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ind0mi schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 13:08:

2.03.404.3 is de laatste NLD versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 15:07:
[...]

2.03.404.3 is de laatste NLD versie
Op de site van HTC vind ik de laatste rom-upgrade van 27-02-09.. Ik heb hem nog niet gedownload en gekeken welke versie dit is, ben nog op werk vandaar..

van welke datum is die 2.03.404.3 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ind0mi schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 15:11:
[...]

Op de site van HTC vind ik de laatste rom-upgrade van 27-02-09.. Ik heb hem nog niet gedownload en gekeken welke versie dit is, ben nog op werk vandaar..

van welke datum is die 2.03.404.3 dan?
Dat is idd die van februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybot12999
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:48
Even uit me mobiel:

ROM versie: 2.03.404.3 NLD
ROM datum: 02/05/09

Dus idd uit februari ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Cybot12999 op 07-08-2009 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Thanks guys!

Ik heb gewoon installatie bestand van HTC site afgehaald.. en tel via active sync aangesloten en installatie gestart. na 15 mins was de installatie klaar en stond er weer een oficiele Rom op mn TD.
:*)

[ Voor 90% gewijzigd door ind0mi op 10-08-2009 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:40

sanzut

It's always christmas time

ind0mi, laat even weten hoe het terugflashen naar stock rom is gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surgue
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik heb een probleem met GPS, de positie klopt niet, ik heb een afwijking van ongeveer 30km.
Het ligt niet aan het programma, bij andere heb ik dezelfde afwijking. Ik heb al COM-poorten en baudrate veranderd, maar dat maakt niets uit.
Iemand een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Is er een manier om sms te typen in landscape mode? Heb het al geprobeerd met Gsen maar het werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlipFlink schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 02:41:
Is er een manier om sms te typen in landscape mode? Heb het al geprobeerd met Gsen maar het werkt niet.
Mij is het gelukt met ChangeScreen 2.5, te vinden op het XDA forum. Moet er wel bij zeggen dat ik SPB Mobile Shell gebruik in plaats van Manila/TF3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:17

MaDLiVe

.-Observer-.

Surgue schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 23:49:
Ik heb een probleem met GPS, de positie klopt niet, ik heb een afwijking van ongeveer 30km.
Het ligt niet aan het programma, bij andere heb ik dezelfde afwijking. Ik heb al COM-poorten en baudrate veranderd, maar dat maakt niets uit.
Iemand een idee? :)
Bij mij hielp het weleens om nieuwe agps data te downloaden. Heb uiteindelijk maar gewoon mijn radio versie geupdate :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 15:12

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Had ook EnergyROM erop gezet, zag er goed uit.
Alleen wel traag en veel memory leaks.

Heb nu maar weer een simpele erop gezet. Gen.Y D2.
Die werkt lekker snel en maar 55/60% geheugen gebruik na een frisse start.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
Harmen schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:53:
Had ook EnergyROM erop gezet, zag er goed uit.
Alleen wel traag en veel memory leaks.

Heb nu maar weer een simpele erop gezet. Gen.Y D2.
Die werkt lekker snel en maar 55/60% geheugen gebruik na een frisse start.
er is een nieuwe versie van energy rom uit Built Aug 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
murata schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:56:
[...]

er is een nieuwe versie van energy rom uit Built Aug 11.
En zo komt er elke 3 dagen een nieuwere versie uit..het is niet te doen om elke 3 dagen opnieuw te flashen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom heb ik dus ook voor Gen-Y gekozen. Binnenkort komt de Nederlandse versie ook nog uit en voila, Diamond2 op mn diamond. Het werkt erg snel ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 00:22:
Daarom heb ik dus ook voor Gen-Y gekozen. Binnenkort komt de Nederlandse versie ook nog uit en voila, Diamond2 op mn diamond. Het werkt erg snel ook nog.
Yep same here, ik heb geloof ik nog de 1e versie van Gen-Y, maar zit met spanning te wachten op de nieuwe nl-versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
nieuwe kernel is beschikbaar, nog wel buggy maar ziet er veel beter uit, op tweakers waren er al screenshots van te zien.
http://tweakers.net/nieuw...je-in-windows-mobile.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 11:42
Ik heb de Gen-Y er ook op gehad. Was tevreden over de ROM alleen een minpuntje dat ik geen Active Sync account aan kan maken. Ik kon niet klikken op het maken van een connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

murata schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 08:32:
nieuwe kernel is beschikbaar, nog wel buggy maar ziet er veel beter uit, op tweakers waren er al screenshots van te zien.
http://tweakers.net/nieuw...je-in-windows-mobile.html
Vind het wel veeel beter zo, maar het belangrijkste vind ik nog steeds dat er wat aan die memoryleaks gedaan moet worden. Het is wel begrijpelijk dat je telefoon na 10 uurtjes hooguit 10% hogere RAMverbruik heeft dan na een softreset, maar ik vind 25% - 30% toch wel erg veel.

Verwijderd

Is er nog iemand die het progje Galarm 0.8.4 (of hoger) online heeft staan?
Of een andere versie (maar niet lager als 0.8.4) van dit handige programma?

Ik heb het per ongeluk verwijderd .

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2009 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
Gisteren de nieuwe Nederlandse GenY-rom erop gezet, tot nu toe nog geen voor mij storende bugs kunnen ontdekken. Het ziet er goed en snel uit... Even afwachten hoe het met het batterij verbruik zit, ik heb ook een nieuwe radio erop gezet (1.13.25.24).
Geheugen zit zo rond de 75% dus dat is niet zo veel minder als de vorige versies, maar hoger komt hij niet, de snelheid wordt niet minder dus ik vindt het wel goed zo..
Tot nu toe tevreden... :9

greetz ties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 15:12

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

^ draai nu ook al een paar dagen de GenY.
Mooie rom zonder al teveel poespas. Lekker snel en weinig bugs.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
Harmen schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:38:
^ draai nu ook al een paar dagen de GenY.
Mooie rom zonder al teveel poespas. Lekker snel en weinig bugs.
Ik WAS tevreden, vanmorgen bleef plotseling de telefoon hangen, ik kon nog wel een soft reset doen, maar de telefoon vond het nodig om zelf maar te bedenken dat hij een harde reset moest doen...
Ik heb nu alles opnieuw geflashed en geïnstalleerd, hopen dat hij het nu wel blijft doen anders gaat deze rom in de prullenbak, het ziet er wel leuk uit maar hij moet het wel blijven doen natuurlijk...

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn EnergyRom (veel te hoog verbuiken, vaak te weinig geheugen, vrij veel bugs) vervangen door GenY. Een grote verbetering, draait heel soepel en tot nu toe nog geen bug tegengekomen. Van standaard rond de 90% (idle) naar onder de 70%. Zeker de beste ROM die ik tot nu toe ben tegengekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een grote kans dat ik tegen het weekend ook bezitter ben van een HTC Touch Diamond :) Momenteel heb ik een Nokia E65 + TT6 + externe BT GPS. Het grote voordeel voor mij zou zijn dat de GPS nu intern is, en dat ik geen externe BT GPS overal heen moet sleuren.

Al veel reviews gelezen maar niets specifiek over de werking van de GPS. Werkt die wat goed icm TT7 bijvoorbeeld? Of is het verschil met een externe BT GPS groot? (qua signaal etc).

Het berichten typen heb ik wat schrik voor, kan hem namelijk niet echt testen, geen tijd voor. Heb al vaak met een iPhone getypt + Samsung Star, dat ging allemaal goed dus denk dat het bij deze ook weer gewoon wat wennen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:13:
Er is een grote kans dat ik tegen het weekend ook bezitter ben van een HTC Touch Diamond :) Momenteel heb ik een Nokia E65 + TT6 + externe BT GPS. Het grote voordeel voor mij zou zijn dat de GPS nu intern is, en dat ik geen externe BT GPS overal heen moet sleuren.

Al veel reviews gelezen maar niets specifiek over de werking van de GPS. Werkt die wat goed icm TT7 bijvoorbeeld? Of is het verschil met een externe BT GPS groot? (qua signaal etc).

Het berichten typen heb ik wat schrik voor, kan hem namelijk niet echt testen, geen tijd voor. Heb al vaak met een iPhone getypt + Samsung Star, dat ging allemaal goed dus denk dat het bij deze ook weer gewoon wat wennen is?
heb zelfs diamond met TT7 en kan je vertellen dat ik snel een fix heb en TT werk ook nog eens snel.
de externe gps zal je niet gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Bedenk wel dat het touchscreen van de Diamond niet zo goed met vingers overweg kan als de Iphone. Ik moet bv. met mijn grote vingers vrijwel altijd de stylus gebruiken. (en vooral bij het typen) Alleen de touchflo interface gaat redelijk met de hand.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hyp Hyper schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:35:
[...]

Bedenk wel dat het touchscreen van de Diamond niet zo goed met vingers overweg kan als de Iphone. Ik moet bv. met mijn grote vingers vrijwel altijd de stylus gebruiken. (en vooral bij het typen) Alleen de touchflo interface gaat redelijk met de hand.
Er zijn wel toetsenbordinterfaces voor de Diamond op internet te vinden die iets vriendelijker zijn voor de vingers, zeker in landscape-modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ben ik al een tijdje naar opzoek, welke bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:56:
Daar ben ik al een tijdje naar opzoek, welke bedoel je?
Op XDA staat Finger Keyboard 2, daar ben ik zelf in landscape-modus wel over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts

TT7 werkt goed en ik heb ook altijd een snelle fix, waar ik wel last van heb (en ik geloof ik niet alleen...) is dat de positie bij tomtom een stukkie achterloopt met de werkelijkheid. Bij mij een meter of 40 denk ik..
Is voor mij niet storend verders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 17:48
Ik heb een vraag voor de mensen die custom roms draaien: Welke radio versie gebruiken jullie? Ik ga die van mij binnenkort ook maar eens flashen(eerst nog het nodige doorlezen) en ook meteen een andere radio versie gebruiken. Met de standaard radio wordt het apparaat extreem warm, en ik heb gelezen dat het met sommige andere versies meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiesvts schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 12:37:
[...]

TT7 werkt goed en ik heb ook altijd een snelle fix, waar ik wel last van heb (en ik geloof ik niet alleen...) is dat de positie bij tomtom een stukkie achterloopt met de werkelijkheid. Bij mij een meter of 40 denk ik..
Is voor mij niet storend verders..
Ik las afgelopen weekend ergens over een applicatie die de 'lag' kan verhelpen. Geen idee meer hoe, wat en waar, maar het is wellicht voor sommige mensen interessant om daar het internet voor af te struinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hyp Hyper schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:35:
[...]

Dat vroeg ik mij ook al af aangezien je er een stylus bij krijgt, ben wel niet van plan die stylus te gebruiken dus hoop dat het tikken met de vingers wat goed gaat. Heb in reviews gezien dat het toetsenbord niet in landscape kan gezet worden, maar dat er verschillende programma's zijn die dat wel kunnen dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
hellboy123 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 12:52:
Ik heb een vraag voor de mensen die custom roms draaien: Welke radio versie gebruiken jullie? Ik ga die van mij binnenkort ook maar eens flashen(eerst nog het nodige doorlezen) en ook meteen een andere radio versie gebruiken. Met de standaard radio wordt het apparaat extreem warm, en ik heb gelezen dat het met sommige andere versies meevalt.
Momenteel draai ik de nieuwe GenY rom (na wat problemen in het begin zijn deze na het flashen via de MTTY methode verleden tijd...dus nu weer tevreden).
Ik heb er nu de radio: 1.13.25.24 opstaan, en ik moet zeggen dat het me toevallig vanmorgen opviel dat ie wel erg warm werd aan de achterkant tijdens het gebruik van TT.
Ik kan eigenlijk niet zeggen dat het bij mijn vorige radio:1.09.25.23 ooit is opgevallen.

Ik zal van de week eens die radio terugzetten, voor de rest merk ik eigenlijk geen verschil tussen de radio's, wel dat ik met de huidige echt een supersnelle gps-fix heb zelfs binnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:36:
[...]

Dat vroeg ik mij ook al af aangezien je er een stylus bij krijgt, ben wel niet van plan die stylus te gebruiken dus hoop dat het tikken met de vingers wat goed gaat. Heb in reviews gezien dat het toetsenbord niet in landscape kan gezet worden, maar dat er verschillende programma's zijn die dat wel kunnen dus..
Ik typ altijd met mijn stylus..aangezien mijn vingers iets te dik zijn om het met vingers te doen.
Maar ik vind het met de stylus prima gaan in het qwerty-toetsenbord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:36:
[...]
Er zijn inderdaad applicaties beschikbaar waarmee het mogelijk is om in landscape-modus te smsen/mailen. Ik gebruik ScreenChange en het werkt uitstekend. Ik moet wel zeggen dat de stylus af en toe handiger is dan je vingers, maar dat hangt een beetje van de applicaties etc. af die je wilt gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 17:48
tiesvts schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:54:
[...]

Momenteel draai ik de nieuwe GenY rom (na wat problemen in het begin zijn deze na het flashen via de MTTY methode verleden tijd...dus nu weer tevreden).
Ik heb er nu de radio: 1.13.25.24 opstaan, en ik moet zeggen dat het me toevallig vanmorgen opviel dat ie wel erg warm werd aan de achterkant tijdens het gebruik van TT.
Ik kan eigenlijk niet zeggen dat het bij mijn vorige radio:1.09.25.23 ooit is opgevallen.

Ik zal van de week eens die radio terugzetten, voor de rest merk ik eigenlijk geen verschil tussen de radio's, wel dat ik met de huidige echt een supersnelle gps-fix heb zelfs binnen..
Ik heb die rom en die aanbevolen radio er nu ook op staan, dit is dus zoas de telefoon standaard had moeten zijn. Wat een snelheid! Verder ging het flashen zonder problemen(tot nu toe nog geen rare dingen meegemaakt). OOk met deze radio is de diamond al een stuk koeler om vast te hebben dan met de standaard radio, en dat met een beter bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog radio ROM 1.00.25.16 op mijn MDA IV maar de GPS fix is echt hopeloos, volslagen onbruikbaar. Gaat dat helpen als ik 1.13 erop zet? (heb TT7 ook)

Verder heb ik nog de oude officiële t-mobile ROM 1.93 erop staan, met SPB mobile shell 3 eroverheen, maar ik zit toch maar met een geheugengebruik van 63%. Zijn al die gebakken ROM dan van die geheugen slurpers? Gen-Y ziet er aardig uit voor zover ik kan zien, maar is dat wel zo'n goed plan dan?

(PS: linkje plaatsen mag niet geloof ik, maar hebben we het hier over de Gen.Y D2 R2-Rev.Y NLD?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:00
Voor de mensen die nog een miniusb naar 3.5mm moeten hebben, heb vandaag de u110 gekocht en kost ''maar'' 15 euro. Word wel een duur geintje die headsets van HTC, in 1 jaar tijd zijn de orginele oordopjes kapot gegaan en mijn andere adapter. Allebei door een kabelbreuk terwijl ik er gewoon voorzichtig mee om ga. Kwaliteit van die dingen is niet helemaal je van het.

Ow en voor degene die op vakantie kapotte oordopjes krijgen en een nieuwe proberen te vinden, doe geen moeite als je in Japan bent want daar ga je het niet vinden...

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:39:
ik heb nog radio ROM 1.00.25.16 op mijn MDA IV maar de GPS fix is echt hopeloos, volslagen onbruikbaar. Gaat dat helpen als ik 1.13 erop zet? (heb TT7 ook)

Verder heb ik nog de oude officiële t-mobile ROM 1.93 erop staan, met SPB mobile shell 3 eroverheen, maar ik zit toch maar met een geheugengebruik van 63%. Zijn al die gebakken ROM dan van die geheugen slurpers? Gen-Y ziet er aardig uit voor zover ik kan zien, maar is dat wel zo'n goed plan dan?

(PS: linkje plaatsen mag niet geloof ik, maar hebben we het hier over de Gen.Y D2 R2-Rev.Y NLD?)
ik had zelf ook de officiële T-mobile rom 1.93 erop, ik zou zeggen wacht niet te lang met het flashen...want wat een wereld van verschil :+ echt tien keer sneller en vloeiender. en we hebben het inderdaad over de gen.Y D2R2-Rev Y NLD rom.
Ik zou dan flashen via MTTY, sinds ik dat gedaan heb heb ik geen problemen meer..
en met de 1.13 radio heb ik op mijn mda een supersnell gps fix .

Wordt het de eerste keer dat je gaat flashen...lees je ff goed in want je kan een dure baksteen overhouden.
(maar eigenlijk stelt het niet zo heel veel voor..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Laatst online: 12-09 09:58
t_o_c schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:48:
Voor de mensen die nog een miniusb naar 3.5mm moeten hebben, heb vandaag de u110 gekocht en kost ''maar'' 15 euro. Word wel een duur geintje die headsets van HTC, in 1 jaar tijd zijn de orginele oordopjes kapot gegaan en mijn andere adapter. Allebei door een kabelbreuk terwijl ik er gewoon voorzichtig mee om ga. Kwaliteit van die dingen is niet helemaal je van het.
Op DealExtreme.com zijn ze er voor ~ 2 dollar inclusief verzending. Dus 15 euro is wel erg duur. Er zit dan alleen geen Mic in, maar het is puur een verloopstukje. Ik weet niet of dit een must was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:00
hehe 2 dollar was idd een betere deal geweest. Heb er nu wel oordopjes bij gekregen, opzich wel handig maar koop volgende keer wel een adapter op die site :P (ik ga ervan uit dat ook dit verloopstukje niet al te lang mee zal gaan...)

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje: Neem sprite back-up ook je contactpersonen mee in de back-up als je alles back-upt behalve opslag? Neem aan dat deze zitten bij persoonlijke databases??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hard reset is gedaan maar mijn data op intern geheugen is er nog allemaal?????

Mijn contactpersonen zijn wel weg, als ik hem nu weer synchroniseer met mijn pc komen ze dan terug? Ze staan ook in outlook... Maar ben bang dat activesink synchroniseerd vanaf mijn diamond naar de pc toe.... Hoe krijg ik ze precies terug op de diamond? Alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb trouwens een hard reset gedaan omdat ik steeds meer problemen met smsen had...
Vaak worden ze niet verzonden, andere x krijg ik niets aan en ineens meerdere smsjes tegelijk terwijl ze al paar uur/minuten geleden verzonden waren enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:26:
De hard reset is gedaan maar mijn data op intern geheugen is er nog allemaal?????

Mijn contactpersonen zijn wel weg, als ik hem nu weer synchroniseer met mijn pc komen ze dan terug? Ze staan ook in outlook... Maar ben bang dat activesink synchroniseerd vanaf mijn diamond naar de pc toe.... Hoe krijg ik ze precies terug op de diamond? Alvast bedankt..
na een hard reset gebeurt er niks met de internal geheugen ofwel die 4gb.
wat je kan doen is backup programma;s gebruiken, HTC bood zelf een bekende tool gratis aan, weet de naam even niet.
zelf gebruik ik Jeyo Mobile Companion, kan je makkelijk alles opslaan en na hard reset weer terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44

13art

Moderator Mobile
Altijd een backup maken van je contactpersonen, afspraken, etc voordat je een harde reset doet!
Dit kan je simpel met PIMbachup doen (schijnt trouwens wat problemen te geven met wm6.5)
Dan kan je namelijk gewoon je toestel weer aansluiten op je comp en synchroniseren.

De laatste keer dat ik een harde reset deed, nam die gewoon alle contacten en afspraken over die in outlook stonden en waren ze dus niet weg.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Laatst online: 18:55
Ik heb denk ik een probleem met mijn Touch Diamond. Ik wilde hem flashen naar deze *knip* zie Beleid met betrekking tot custom ROM's. Het betreft een Vodafone TD met rom 1.37.172.3NLD
Maar hij bleef elke keer op 0% hangen, en meteen na het begin van het flashen werd het scherm op mn TD zwart, maar hij stond nog wel aan. Daarna kon ik hem gewoon uitzetten dmv batterij er uithalen, om die er vervolgens weer in te doen, en daarna werkte hij weer.
Ik heb dat een paar keer geprobeerd, maar hij bleef steeds op 0 procent hangen.
Dit keer wilde mijn TD niet meer opstarten.
Soft reset helpt niet en hard reset kan niet, omdat hij niet aan staat.
Is hij nu gebricked? Of is er nog iets anders wat ik kan doen? :?

[ Voor 8% gewijzigd door pven op 19-08-2009 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zänker
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-03 17:07
pino112 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:53:
Ik heb denk ik een probleem met mijn Touch Diamond. Ik wilde hem flashen naar deze [mbr]*knip* zie Beleid met betrekking tot custom ROM's[/]. Het betreft een Vodafone TD met rom 1.37.172.3NLD
Maar hij bleef elke keer op 0% hangen, en meteen na het begin van het flashen werd het scherm op mn TD zwart, maar hij stond nog wel aan. Daarna kon ik hem gewoon uitzetten dmv batterij er uithalen, om die er vervolgens weer in te doen, en daarna werkte hij weer.
Ik heb dat een paar keer geprobeerd, maar hij bleef steeds op 0 procent hangen.
Dit keer wilde mijn TD niet meer opstarten.
Soft reset helpt niet en hard reset kan niet, omdat hij niet aan staat.
Is hij nu gebricked? Of is er nog iets anders wat ik kan doen? :?
heb je wel eerst een hardSPL geflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Laatst online: 18:55
Ja, heb ik deze tut gevolgd: Tut
Maar daar bleef hij al op 0% hangen. Dat was het hele probleem.
Nu is het probleem dat hij niet meer aan wil.

Kan ik hem nu gewoon naar Vodafone sturen?

[ Voor 39% gewijzigd door Pino112 op 19-08-2009 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
Ik zou hem zo niet naar VF sturen, maar er zijn nog genoeg mogelijkheden om hem te redden denk ik. Zoek eens goed op de XDA-developers forums, daar staan allerlei truuks om je Diamond weer aan de praat te krijgen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er verloop stekkers te koop zijn om een usb-telefoonhoorn (bijv. DIGITUS skype USB telefoonhoorn) aan te sluiten op de MDA Compact IV?

HTC gebruikt voor hun oordopjes een soort van mini-usb maar ik kan nergens achterhalen of hiervan ook
verloopstekkers te koop zijn. Dus HTC 'mini-usb' naar USB A-Female.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 12:36:
Weet iemand of er verloop stekkers te koop zijn om een usb-telefoonhoorn (bijv. DIGITUS skype USB telefoonhoorn) aan te sluiten op de MDA Compact IV?
Lijkt me sterk. Volgens mij is het nog niemand gelukt om het USB-host protocol goed aan de praat te krijgen op de Diamond (of vergelijkbare modellen). Er kan dus geen USB-randapparatuur aangesloten worden.
Veel mensen zouden graag een usb-stick of hard-drive aansluiten, maar dat kan niet. De hardware moet het wel kunnen, maar er zijn geen drivers voor.

[ Voor 27% gewijzigd door sandeman op 19-08-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:07
Heb ook GenY revY maar heb toch wel wat rare problemen. Ben aan het denken om de flash overnieuw te doen maar dan met MTTY. Ik kan echter alleen tutorials vinden voor Vista en Win7. Hoe gaat het onder XP in zijn werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:07
Pino112 lees ook even deze thread door:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=409425

Ook kan je vanuit bootloader mode flashen dit is waarschijnlijk nog wel mogelijk in jouw situatie.

• tiesvts
Polster schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:56:
Heb ook GenY revY maar heb toch wel wat rare problemen. Ben aan het denken om de flash overnieuw te doen maar dan met MTTY. Ik kan echter alleen tutorials vinden voor Vista en Win7. Hoe gaat het onder XP in zijn werk?
Ik heb het zelf ook via XP, het eerste deel van die tutorials gaat over het installeren van drivers, die heb je bij XP niet nodig.
Je koppelt te telefoon via active sync aan je pc, en vinkt na dat er verbinding is, in actve sync bij "verbindingsinstellingen" "USB-verbindingen toestaan" uit.
Je sluit nu active sync en ontkoppelt je telefoon en volgt 1 van de tutorials van post 3 (voor flashen vanaf intern) of post 4 (voor het flashen vanaf je pc).

succes
Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste