Wel allemachtig. Laatst zag ik een olieachtige laag op mijn schermpje had. Na wat zoeken bleek het om de Newton Rings te gaan waar HTC toestellen last van hebben. Ik heb vorige week een nieuw toestel gekocht en mijn HTC Touch Diamond opgestuurd voor reparatie van die olieachtige ringen (zit nog in de garantie) Ik gaf aan de medewerker aan de telefoon duidelijk aan dat het om de newton rings ging.
Samen met een Touch 2 van mijn werk heb ik alles op laten halen. Nu krijg ik voor mijn Touch Diamond net een prijspgave voor de reparatie:
1x vervangen scherm
1x vervangen printplaat
Totaal: €470,00 euro
Waarom in godsnaam? Daar heb je 2 nieuw HTC Diamonds voor.
Iemand ditzelfde meegemaakt? Wat is hier aan te doen?
edit:
Gebeld met onze vrienden van HTC. De reden voor het niet repareren onder garantie is dat er een illegale Rom werd gevonden. Dat klopt zeg ik. Door een ander rom te installeren heeft het toestel veel meer mogelijkheden en presteert hij daardoor beter. De standaard rom was ik niet over te spreken en daardoor overwoog ik om zakelijk over te stappen op een ander merk toestellen (we hebben veel meer HTC's op ons werk).
De medewerker kon hier niks aan doen. Toen ik vroeg als ik het toestel origeneel maak en hem dan weer voor garantie aanbied of hij er dan wel doorheen komt, kon hij geen antwoord opgeven.
Ik vind dit nogal wat. Al vanaf dag 1 dat ik het toestel heb staat er een andere rom op. Ook weet ik dat er meerdere toestellen met andere rom zonder problemen door de reparatie zijn gekomen en met mijn eigen toestel gaat het mis. Volgens de medewerker zit er sindskort een check op de toestellen om dit te controleren. Lijkt me vreemd...
[
Voor 39% gewijzigd door
Binnetie op 05-05-2010 18:18
]