Wat is op dit moment een stabiele rom voor de MDA Compact IV? Lees er hier vrij weinig over
Is ook gewoon mogelijk aldus http://gsmworld.com/roaming/gsminfo/cou_jp.shtml bijna alle netwerken zitten in de 2100 mhzt_o_c schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:19:
Weet iemand toevallig of je met je TD ook in Japan kan bellen? Vodafone geeft wel aan dat je er gewoon kan bellen (nog vrij goedkoop ook trouwens, 79 cent + lokaal tarief pm) maar was het vroegah niet zo dat ze daar met een ander soort netwerk of bandbreedte of wat dan ook werkte? Geen idee of dat nu nog zo is maar toch wel handig om te weten zodat ik daar straks wel kan bellen als het moet.
Verwijderd
Hallo!
Al een tijdje HTC diamond. Heb nu problemen met het synchroniseren. Als ik synchroniseer met outlook wordt wel mijn agenda aangepast, maar niet mijn emailcontacten. Ik heb hier namelijk heel veel wijzigingen in aangebracht, en zou die ook mijn mobiel willen terugzien. Vanalles geprobeerd. Heeft iemand misschien tips?
Thnx
Al een tijdje HTC diamond. Heb nu problemen met het synchroniseren. Als ik synchroniseer met outlook wordt wel mijn agenda aangepast, maar niet mijn emailcontacten. Ik heb hier namelijk heel veel wijzigingen in aangebracht, en zou die ook mijn mobiel willen terugzien. Vanalles geprobeerd. Heeft iemand misschien tips?
Thnx
Als je Outlook contacten hebt aangevinkt in activsync zouden ze gewoon meegenomen moeten worden. Overigens kan er maar met 1 adresboek gesynct worden. Heb je misschien meer adresboeken in Outlook?
Waarschijnlijk is het ook nodig dat er een telefoonnummer bij het contact is opgeslagen.
Waarschijnlijk is het ook nodig dat er een telefoonnummer bij het contact is opgeslagen.
als je een stabiele rom zoekt moet je eens een kijkje nemen bij xda.ione schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 10:10:
Wat is op dit moment een stabiele rom voor de MDA Compact IV? Lees er hier vrij weinig over
ik gebruik al een geruime tijd Shaks 4.30 met spb mobile shell 3 en S2U2 zonder enig probleem en lekker stabiel.
je moet er de tijd voor nemen en een aantal zelf uitproberen om zo te zien welke het beste past bij jouw eisen en wensen.
Verwijderd
Heb ik gedaan. Ook heb ik maar 1 map. Kan het misschien iets te maken hebben met dat ik email-push aan heb staan en dat daardoor ook mijn contactpersonen van hotmail worden gesynchroniseerd? Daar staan al mijn oude contacpersonen namelijk nog.Polster schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 13:10:
Als je Outlook contacten hebt aangevinkt in activsync zouden ze gewoon meegenomen moeten worden. Overigens kan er maar met 1 adresboek gesynct worden. Heb je misschien meer adresboeken in Outlook?
Verwijderd
Even je Microsoft ActiveSync instellingen controleren, tabblad Extra > Opties. Hier ook even 'Contacten' aanvinken.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 13:00:
Hallo!
Thnx
Klik ook ff op de knop 'Instellingen' om in te stellen wat er bij een eventueel conflict moet gebeuren (Item op apparaat vervangen, of item op pc), anders moet je je wijzigingen weer opnieuw doen.
Je hotmail-contacten worden volgens mijn niet gesynct via ActiveSync.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2009 16:24 ]
Verwijderd
hmm... allemaal gedaan. Ik heb trws windows mobile aparaatcentrum in plaats van microsoft active sync. is het niet mogelijk om in je mobiel alle contacten in een keer te verwijderen? dan synchroniseer ik gewoon nog een keer. misschien dat t helpt. Of misschien een total reset?Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 16:16:
[...]
Even je Microsoft ActiveSync instellingen controleren, tabblad Extra > Opties. Hier ook even 'Contacten' aanvinken.
Klik ook ff op de knop 'Instellingen' om in te stellen wat er bij een eventueel conflict moet gebeuren (Item op apparaat vervangen, of item op pc), anders moet je je wijzigingen weer opnieuw doen.
Je hotmail-contacten worden volgens mijn niet gesynct via ActiveSync.
beste Tweakers,
Ik heb vandaag een HTC Touch Diamond aangeschaft. Heel erg mooi toestel, ondanks deze 2de hands was. Meteen de vodafone-simlock eraf gehaald en mijn eigen t-mobile kaartje erin gedaan. Maar nu ziet bijvoorbeeld NoData nog steeds alleen maar "vodafone-dingen". Op mijn HTC Touch had ik altijd iets van Connection Setup. Nou was mijn vraag, bestaat dit ook voor de HTC Touch Diamond?
Ik heb vandaag een HTC Touch Diamond aangeschaft. Heel erg mooi toestel, ondanks deze 2de hands was. Meteen de vodafone-simlock eraf gehaald en mijn eigen t-mobile kaartje erin gedaan. Maar nu ziet bijvoorbeeld NoData nog steeds alleen maar "vodafone-dingen". Op mijn HTC Touch had ik altijd iets van Connection Setup. Nou was mijn vraag, bestaat dit ook voor de HTC Touch Diamond?
Kan wel maar dan ben je ook al je afspraken kwijt aangezien die allemaal in één en hetzelfde bestand staan.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 18:03:
[...]
hmm... allemaal gedaan. Ik heb trws windows mobile aparaatcentrum in plaats van microsoft active sync. is het niet mogelijk om in je mobiel alle contacten in een keer te verwijderen? dan synchroniseer ik gewoon nog een keer. misschien dat t helpt. Of misschien een total reset?
Namelijk in 'pim.vol' Verwijder deze en je bent al je contacten, maar dus ook je afspraken in één keer kwijt.
Het beste kan je dit doen door een soft reset te doen. Zorg dan wel dat in je today scherm niet iets van agenda weergave aanstaat oid, want dan kan je het bestand niet verwijderen.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
*weg* daar hebben we http://tweakers.net/aanbod voor
[ Voor 91% gewijzigd door pven op 25-07-2009 23:30 ]
zal wel komen doordat er vodafone branded software aanwezig is, aan te raden is om te zoeken naar htc rom en die erop te zettenDjWannaB2002 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 00:38:
[...]
Kan wel maar dan ben je ook al je afspraken kwijt aangezien die allemaal in één en hetzelfde bestand staan.
Namelijk in 'pim.vol' Verwijder deze en je bent al je contacten, maar dus ook je afspraken in één keer kwijt.
Het beste kan je dit doen door een soft reset te doen. Zorg dan wel dat in je today scherm niet iets van agenda weergave aanstaat oid, want dan kan je het bestand niet verwijderen.
Verwijderd
Op het Diamond 2 draadje kwam ik het volgende tegen:
Weet iemand of deze tweak niet op de een of andere manier toch op de TD1 kan worden toegepast (met cabje of in register)?
Jeppe88 heeft dus een zeer nuttige tweak voor de Diamond 2 gevonden. Op XDA is hiervoor een cabje gemaakt, maar deze werkt niet op de TD1. Ook de handmatige registeraanpassing van Jeppe88 lukt niet, omdat deze drie (zie bericht) niet in het register van de TD1 staan.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 00:02:
Een zeer nuttige tweak voor de diamond 2 gevonden. Wanneer je push internet niet gebruikt kan je deze afzetten. Omdat htc standaard het push internet en opera laad bij de opstart van het toestel, gebruikt dit dus ook veel geheugen.
De tweak heeft als resultaat dat je gebruikte geheugen met 10% daalt. Mijn diamond 2 werkt na een restart op 43% memory
Xda link
Oftewel gebruik je de cab file op het xda forum, of anders verander je deze waardes in het register:
"HKLM\Software\HTC\Manila\InternetPush\EnablePushInternet" value="0"
"HKLM\Software\HTC\PushInternetEngine\Enable" value="0"
"HKLM\Services\PushInternetEngine\Flags" value="4"
Weet iemand of deze tweak niet op de een of andere manier toch op de TD1 kan worden toegepast (met cabje of in register)?
Verwijderd
Geprobeerd om het pim.vol bestandje te verwijderen. lukt alleen niet omdat de computer de foutmelding geeft dat het apparaat geen signaal teruggeeft. ik zou sowieso wel de rom van HTC willen, die van vodafone werkt idd erg slecht. ik kan m alleen niet vinden. weet misschien een van jullie waar deze te downloaden is of heeft iemand een link?murata schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 08:12:
[...]
zal wel komen doordat er vodafone branded software aanwezig is, aan te raden is om te zoeken naar htc rom en die erop te zetten
De diamond heeft geen push internet dat is pas bij de diamond 2 er op gekomen. Dus je hebt er niks aan op de diamond.Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:34:
Op het Diamond 2 draadje kwam ik het volgende tegen:
[...]
Jeppe88 heeft dus een zeer nuttige tweak voor de Diamond 2 gevonden. Op XDA is hiervoor een cabje gemaakt, maar deze werkt niet op de TD1. Ook de handmatige registeraanpassing van Jeppe88 lukt niet, omdat deze drie (zie bericht) niet in het register van de TD1 staan.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Sorry maar dat is niet juist!!! Push mail is een onderdeel van Win Mobiel en niet van HTC. Het zit er wel degelijk op!!! Dit stel je in in Active Sync en vereist een Exchange server aan de andere kant. Wil je er geen gebruik van maken en ook niet willen internetten gebruik je NoData. Wil je alleen geen push mail dan stel dat dus niet in Active Sync in.DjWannaB2002 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 18:26:
[...]
De diamond heeft geen push internet dat is pas bij de diamond 2 er op gekomen. Dus je hebt er niks aan op de diamond.
*************************************************************************************************************
Sorry, nu lees ik het pas goed, push internet, dat zit er inderdaad niet op!!! Nogmaals sorry!!
*************************************************************************************************************
[ Voor 43% gewijzigd door bing69 op 09-07-2009 07:37 . Reden: foutje ]
Bing
Ik ben ook op zoek naar een mogelijkheid om de Diamond niet wakker te laten worden bij een herinnering.kwdr schreef op maandag 18 mei 2009 @ 21:09:
Bij een herinnering uit mijn agenda komt de HTC uit standby + tril + geluid
Ik zou echter dezelfde reactie willen hebben als bij een berichtje: tril + geluid maar wel in standby blijven
Ik heb al verschillende keren vanuit mijn broekzak mensen gebeld. Om nu alleen daarvoor een screenlock tool te gebruiken lijkt me een beetje overkill.
Mwah screenlock tool heeft sowieso wel voordelen. S2U laat namelijk ook je afspraken en herinneringen zien en er past een stuk meer op dan die 2 afspraken bij tf3d. Ik vind dat wel handig. Klik je telefoon ff aan en je ziet meteen de tijd en je afspraken en alles en je kan ook meteen je telefoon weer opbergen zonder bang te zijn dat in je broekzak nog vanalles word aangeklikt omdat je niet eerst weer de lock knop hebt ingedrukt.
Artiest voorheen bekend als b3n666
hier mogen we geen linkjes geven dus moet je zelf maar even zoeken op xda-developers forum.Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 17:07:
[...]
Geprobeerd om het pim.vol bestandje te verwijderen. lukt alleen niet omdat de computer de foutmelding geeft dat het apparaat geen signaal teruggeeft. ik zou sowieso wel de rom van HTC willen, die van vodafone werkt idd erg slecht. ik kan m alleen niet vinden. weet misschien een van jullie waar deze te downloaden is of heeft iemand een link?
Ik heb gisteren S2U geinstalleerd en dat is op zich gelukt. Maar de WM vergrendeling is ook nog steeds actief. Ik heb nu dus 2 screenlockers en dat is natuurlijk een beetje onhandig.
Misschien ben ik een beetje dom, maar ik kan maar niet vinden hoe ik de standaard WM vergrendeling uit kan zetten.
Kan iemand vertellen hoe ik dat doe?
Misschien ben ik een beetje dom, maar ik kan maar niet vinden hoe ik de standaard WM vergrendeling uit kan zetten.
Kan iemand vertellen hoe ik dat doe?
Je bedoelt de htc dialer denk ik? Dan moet je even advanced config downloaden (xda) en dan kan je die uitzetten.
Artiest voorheen bekend als b3n666
Verwijderd
Sinds vlak na aanschaf had ik mijn Vodafone HTC direct geupgrade van 1,37 naar 1,97 rom. Echter ik vond hem nog steeds nogal traag... tevens raakte het geheugen dermate vol dat Opera en soms ook alle andere programma's spontaan afgesloten werden.
Aangezien ik me begon te ergeren en het opslag geheugen steeds vol was (?) heb ik uiteindelijk besloten te upgraden (ook al zou ik dan mijn favorieten e.d. kwijt raken... ik heb er wat tijd voor gepland)
Sinds een paar dagen heb ik er de officiële HTC 2.03 rom op... zonder Vodafone rotzooi.
ZEER TEVREDEN
ik was even abng voor internet, maar
internet werkte direct weer, smssen kan zonder dingen in te stellen, tomtom heb ik terug kunnen zetten met behoud van mijn favorieten! (ik gebruik tomtom 5, alleen de kaart van Italie doet het vreemd genoeg niet)
Alleen nog wat geklooi met de contacten, omdat ie al mijn LIVE contacten er weer apart in ging zetten (ach... een reden er weer eens kritisch naar te kijken)
Al met al is ie een stuk sneller en het werkgeheugen blijft veel leger! Ook het bladeren door de telefoon/tabbladen gaat merkbaar sneller.
Slide om op te nemen is ook ideaal, niet meer per ongeluk in de broekzak opnemen.
nadelen: GEEN t.o.v. de vodafone 1.97 rom... (tot nu toe...)
edit: met al het uitzoek werk, opstarten, flashen, favorieten, contacten ordenen ben ik wel een aantal UREN bezig geweest, maar nu moet ie weer een hele tijd soepel mee kunne zonder er dingen aan te hoeven doen.
Aangezien ik me begon te ergeren en het opslag geheugen steeds vol was (?) heb ik uiteindelijk besloten te upgraden (ook al zou ik dan mijn favorieten e.d. kwijt raken... ik heb er wat tijd voor gepland)
Sinds een paar dagen heb ik er de officiële HTC 2.03 rom op... zonder Vodafone rotzooi.
ZEER TEVREDEN
ik was even abng voor internet, maar
internet werkte direct weer, smssen kan zonder dingen in te stellen, tomtom heb ik terug kunnen zetten met behoud van mijn favorieten! (ik gebruik tomtom 5, alleen de kaart van Italie doet het vreemd genoeg niet)
Alleen nog wat geklooi met de contacten, omdat ie al mijn LIVE contacten er weer apart in ging zetten (ach... een reden er weer eens kritisch naar te kijken)
Al met al is ie een stuk sneller en het werkgeheugen blijft veel leger! Ook het bladeren door de telefoon/tabbladen gaat merkbaar sneller.
Slide om op te nemen is ook ideaal, niet meer per ongeluk in de broekzak opnemen.
nadelen: GEEN t.o.v. de vodafone 1.97 rom... (tot nu toe...)
edit: met al het uitzoek werk, opstarten, flashen, favorieten, contacten ordenen ben ik wel een aantal UREN bezig geweest, maar nu moet ie weer een hele tijd soepel mee kunne zonder er dingen aan te hoeven doen.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2009 11:27 ]
Nee, ik bedoel volgens mij niet de dailer.t_o_c schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:41:
Je bedoelt de htc dialer denk ik? Dan moet je even advanced config downloaden (xda) en dan kan je die uitzetten.
Als ik op de aan/uit knop druk (en voorbij S2U ga) kom ik in TF3D en is mijn TD vergrendeld. Er staat linksonder 'Ontgrendelen'. Als ik daarop tik dan krijg ik een zwart scherm met 'Tik op Ontgrendelen om het apparaat te ontgrendelen' met daaronder een Ontgrendelen-knop. Dit automatisc vergrendelen wil ik dus graag uitzetten, maar ik kan niet vinden waar ik dat kan doen.
controleer eens of je instellingen goed staan van systeem -> Key Lock en Long Press End Keyjurk738 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 11:18:
[...]
Nee, ik bedoel volgens mij niet de dailer.
Als ik op de aan/uit knop druk (en voorbij S2U ga) kom ik in TF3D en is mijn TD vergrendeld. Er staat linksonder 'Ontgrendelen'. Als ik daarop tik dan krijg ik een zwart scherm met 'Tik op Ontgrendelen om het apparaat te ontgrendelen' met daaronder een Ontgrendelen-knop. Dit automatisc vergrendelen wil ik dus graag uitzetten, maar ik kan niet vinden waar ik dat kan doen.
´Toetsblokkering´ staat op: Alle knoppen vergrendelen behalve Aan/uit knopmurata schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 12:12:
[...]
controleer eens of je instellingen goed staan van systeem -> Key Lock en Long Press End Key
´Eind-toets lang indrukken´ staat op: Toestel blokkeren
´Toetsblokering´ werkt zoals zoals ingesteld en ´Eind-toets lang indrukken´ werkt ook zoals ingesteld maar die gebruik ik nooit. En als ik de instelling voor ´Eind-toets lang indrukken´ wijzig dan blijft mijn probleem bestaan.
Andere suggesties? Kan je toestel/scherm-blokkering niet gewoon ergens in TF3D/WM aan/uit zetten?
Ik heb een weekje of 2 geleden mijn MDA compact eens voorzien van een nieuwe rom. Had ik achteraf veel eerder moeten doen.ione schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 10:10:
Ik heb:
HardSPL: 1.40 OliNex
Radio: v1.00.25.05
Rom: BsB 6.5M Black Build 21820
Met het soft-reset truukje voor het installeren van customizations. Alles loopt nu veel sneller en soepeler, geheugengebruik ligt rond de 50-55% en het bereik is een stuk beter geworden, met als gevolg dat de accu langer mee gaat.
Enige nadeel is dat tomtom niet meer werkt, maar igo 8 doet het wel (en is stiekem ook beter dan tomtom)
Daarvoor had ik de energy rom nog geprobeert, maar daar deed de camera het niet goed, werdt de telefoon traag en was het geheugengebruik minimaal 70%.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Verwijderd
Oke, dank jullie wel. Ik ging ervan uit dat Push Internet en Push Mail met elkaar te maken hadden, maar dat is dus niet zo. Mischien was hier ook nog wat memory-winst te halen bij de TD1...bing69 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 07:33:
[...]
Sorry maar dat is niet juist!!! Push mail is een onderdeel van Win Mobiel en niet van HTC. Het zit er wel degelijk op!!! Dit stel je in in Active Sync en vereist een Exchange server aan de andere kant. Wil je er geen gebruik van maken en ook niet willen internetten gebruik je NoData. Wil je alleen geen push mail dan stel dat dus niet in Active Sync in.
Sorry, nu lees ik het pas goed, push internet, dat zit er inderdaad niet op!!! Nogmaals sorry!!
NoData gebruik ik al enkele maanden, maar alleen als ik het buitenland in ga. In Nederland wil ik gewoon kunnen blijven internetten .
Overigens kun je met deze tweak evengoed internetten op de DT2 door Opera ofv IE handmatig op te starten via het windows-menu.
ik kom over 1 ding niet helemaal uit.
ik wil mijn hotmail account instellen op mijn HTC Touch Diamond (vodafone branded)
Alleen zodra ik een e-mail adres en wachtwoord heb opgegeven bij new account zegt hij dat hij de instellingen voor hotmail gevonden heeft maar hij opend daarna Opera met windows live mail.
iemand enig idee hoe ik kan instellen dat deze gewoon onder mijn e-mail account krijg?
Alvast Bedankt
ik wil mijn hotmail account instellen op mijn HTC Touch Diamond (vodafone branded)
Alleen zodra ik een e-mail adres en wachtwoord heb opgegeven bij new account zegt hij dat hij de instellingen voor hotmail gevonden heeft maar hij opend daarna Opera met windows live mail.
iemand enig idee hoe ik kan instellen dat deze gewoon onder mijn e-mail account krijg?
Alvast Bedankt
30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw
Probeers eens een ander email-adres op te geven bij het maken van het account (zoiets als ik@invalid.com). Dan kan je gewoon de normale procedure doorlopen ipv dat je telefoon denkt intelligent te doen omdat hij een hotmail-adres ziet. Wanneer je de account gemaakt hebt kun je je mail-adres weer wijzigen naar het echte adres.Speedfightserv schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:26:
waar je dan nog kan kijken is bij Power en dan Advanced. daar heb je een optie om toestel uit te zetten als het niet gebruikt word voor een bepaald tijd.jurk738 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:37:
[...]
Andere suggesties? Kan je toestel/scherm-blokkering niet gewoon ergens in TF3D/WM aan/uit zetten?
als dat ook niet werkt moet je maar eens Advanced Config downloaden en uitproberen.
er is ook een tool Device Lock Settings, die kan je ook proberen, succes.
Verwijderd
Werkt dit ook voor andere windows mobile toestellen?murata schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:52:
[...]
als dat ook niet werkt moet je maar eens Advanced Config downloaden en uitproberen.
Verwijderd
Mij lukte dat in eerste instantie ook niet. Later heb ik het geprobeerd via Start>Programmas>Messenger. En toen stond 'ie ook bij Start>Berichten:Speedfightserv schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:26:
ik kom over 1 ding niet helemaal uit.
Alvast Bedankt

En als dat niet lukt:
Start>Berichten>Menu>Extra> Nieuwe account...
Je TF3D maakt dan rechtstreeks contact via Hotmail (zonder tussenkomst van Outlook). Mbv. het progje 'Emailscheduler' kun je instellen hoevaak / wanneer je TD je 'post' moet ophalen.
Verwijderd
nou, niet echt tevreden over de touch.
mijn broertje gebruikt hem helemaal al niet meer en heeft weer zijn oude n95 gepakt.
vooral de touchscreen is dikke bagger en de home knop werkt ontzettend beroerd.
ik ga ook weer voor een andere mobiel.
geen htc meer
mijn broertje gebruikt hem helemaal al niet meer en heeft weer zijn oude n95 gepakt.
geen htc meer
okee..............Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 19:06:
geen htc meer
Verwijderd
Ik heb even zitten kijken naar dit programma, maar het lijkt erop dat deze zo instelbaar is, dat hij de verbinding ook weer verbreekt. Klopt dit of zie ik dit verkeerd?Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 17:06:
[...]
Mbv. het progje 'Emailscheduler' kun je instellen hoevaak / wanneer je TD je 'post' moet ophalen.
http://www.freewarepocket...load-email-scheduler.html
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2009 21:23 ]
Ik heb maar een harde reset gedaan, nu werkt S2U prima...murata schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:52:
[...]
waar je dan nog kan kijken is bij Power en dan Advanced. daar heb je een optie om toestel uit te zetten als het niet gebruikt word voor een bepaald tijd.
Beste Tweakers,
Toch een probleem met mijn diamond. Soms flikkert (knippert) de "onderbalk". Bijvoorbeeld als ik in programma's kijk, knippert er onderaan nog Telefoon en live! door. Dit flikkeren is wel heel snel, zodat het net lijkt of het er heel erg vaag staat. Maar dit is wel zeer storend. Het staat namelijk overal. Ook als ik op de volumeknop druk, staat er onderaan weer flikkerend Telefoon en live!. Wie weet hoe dit op te lossen is / waar het door komt?
Toch een probleem met mijn diamond. Soms flikkert (knippert) de "onderbalk". Bijvoorbeeld als ik in programma's kijk, knippert er onderaan nog Telefoon en live! door. Dit flikkeren is wel heel snel, zodat het net lijkt of het er heel erg vaag staat. Maar dit is wel zeer storend. Het staat namelijk overal. Ook als ik op de volumeknop druk, staat er onderaan weer flikkerend Telefoon en live!. Wie weet hoe dit op te lossen is / waar het door komt?
[rant modus]Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 19:06:
geen htc meer
Wauw Donker Sterretje... hier kunnen echt wat mee! Bedankt voor je duidelijk omschreven klachten!
(DIKKE BAGGER, gelukkig geen DUNNE BAGGER)
Ook ik koop nooit meer (dankzij jou - THANX!) enig HTC toestel.
[/rant modus]
ZUCHT
Donker Sterretje koop een Nokia 1,-1:
links (groen) = opnemen
rechts (rood) = ophangen
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Verwijderd
In welke map staat het bestandje waarin je opgenomen woorden staan? en hoe heet dat?
U weet wel, die van woordaanvulling.
Ik ben al aan het zoeken geweest maar kan het niet vinden, zowel op het toestel als op het 4 Gb opslag.
U weet wel, die van woordaanvulling.
Ik ben al aan het zoeken geweest maar kan het niet vinden, zowel op het toestel als op het 4 Gb opslag.
Opgelost, gewoon even de nieuwste software geflashed en weg problemenCybot12999 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 23:57:
Beste Tweakers,
Tja.. daar ga je de fout in. De TD is geen 'mobieltje'. Het is veel en veel meer.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 19:06:
geen htc meer
(veel te ingewikkeld voor de wat meer eenvoudigen van geest)
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Moest het inderdaad via windows live ID doen. is geluktVerwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 19:06:
geen htc meer
Bedankt!
30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw
Verwijderd
@ Speedfightserv 
Inderdaad. Zo blijft de verbinding niet steeds openstaan als je de email hebt opgehaald.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:22:
[...]
Ik heb even zitten kijken naar dit programma, maar het lijkt erop dat deze zo instelbaar is, dat hij de verbinding ook weer verbreekt. Klopt dit of zie ik dit verkeerd?
http://www.freewarepocket...load-email-scheduler.html
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2009 14:50 ]
Verwijderd
Ik heb dit geprobeerd, maar ben niet tevreden.Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:20:
@ Speedfightserv![]()
[...]
Inderdaad. Zo blijft de verbinding niet steeds openstaan als je de email hebt opgehaald.
W.s. doe ik iets fout.
Laat ik dit programma alleen lopen, of moet ik de mail instellingen ook nog instellen om de mail op te halen?
Kan je daar iets zinnings over zeggen?
alvast bedankt.
Verwijderd
Ik heb eerst mijn (Hot-) mail ingesteld en daarna Email Scheduler Settings geinstalleerd.
Bij mij zag'ie meteen dat ik email via een hotmail-account, ik hoefde het het vinkje maar aan te klikken:

Verder laat ik elke 2u. mijn email ophalen en na 5min sluit'ie de setting af. Verder heb ik geen info, wellicht ff via de help-functie zoeken of ff googlen.
Bij mij zag'ie meteen dat ik email via een hotmail-account, ik hoefde het het vinkje maar aan te klikken:

Verder laat ik elke 2u. mijn email ophalen en na 5min sluit'ie de setting af. Verder heb ik geen info, wellicht ff via de help-functie zoeken of ff googlen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2009 10:10 ]
Verwijderd
Ondanks dat je in "Emailscheduler" tijden kunt instellen waarop je wel of niet mail kan binnenhalen, houdt dit programma zich daar niet aan, hier kwam ik vanacht pijnlijk achter, toen hij mail binnen haalde op een tijdstip dat ik dit niet wilde en ik dus wakker werd van het vooraf ingesteld geluidje .Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 09:59:
Ik heb eerst mijn (Hot-) mail ingesteld en daarna Email Scheduler Settings geinstalleerd.
[afbeelding]
Verwijderd
Hm, vreemd. moet ik ook eens in de gaten houden. Als dat zo is, dan hoeft'ie bij mij ook niet meer op de achtergrond te draaien en gooi ik m er ook af. Ik heb overigens het geluid van Inkomende Email uitgeschakeld. Voor een sms vind ik het wel belangrijk, maar email kan vaak ook even wachten en zie ik ook al meteen in het scherm.Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 18:07:
[...]
Ondanks dat je in "Emailscheduler" tijden kunt instellen waarop je wel of niet mail kan binnenhalen, houdt dit programma zich daar niet aan, hier kwam ik vanacht pijnlijk achter, toen hij mail binnen haalde op een tijdstip dat ik dit niet wilde en ik dus wakker werd van het vooraf ingesteld geluidje .
Verwijderd
Ik zou willen instellen dat beltoon wat langer overgaat. Nu gaat toestel te snel naar voicemail.
Gebruik nu trillen daarna beltoon: kan de tijd hiervoor worden verlengd?
Gebruik nu trillen daarna beltoon: kan de tijd hiervoor worden verlengd?
Verwijderd
Ik ben benieuwd naar je bevindingenVerwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 20:58:
[...]
Hm, vreemd. moet ik ook eens in de gaten houden. Als dat zo is, dan hoeft'ie bij mij ook niet meer op de achtergrond te draaien en gooi ik m er ook af. Ik heb overigens het geluid van Inkomende Email uitgeschakeld. Voor een sms vind ik het wel belangrijk, maar email kan vaak ook even wachten en zie ik ook al meteen in het scherm.
Ik heb SPB erop gezet met phonex (volledig gevuld scherm met foto van je contactpersonen in beeld als ze je bellen) en heb een geheugenverbruik van 47%. Best ok lijkt me zo, lekker snel 
Zoek nog wel een tutorial om onnodige dingen uit te schakelen, want ik gebruik em puur om te bellen en sms'en en als wekker. Niets meer, niets minder.
Zoek nog wel een tutorial om onnodige dingen uit te schakelen, want ik gebruik em puur om te bellen en sms'en en als wekker. Niets meer, niets minder.
[ Voor 84% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 15-07-2009 03:41 ]
Ici kann uw Werbung staan
Ik heb Olinex HardSPL 1.40 op mijn TD staan en een niet officiele rom. Kan ik met deze SPL ook de originele HTC rom weer laden? Of zit er dan weer verschil tussen signed en unsigned? Voor zover ik heb gelezen is de HardSPL usigned en de officiele rom signed.
Niet lullig bedoeld, maar waarom heb je dan een Touch Diamond genomen? Voor het design misschien?DaViDoViTsCh schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 03:33:
Ik heb SPB erop gezet met phonex (volledig gevuld scherm met foto van je contactpersonen in beeld als ze je bellen) en heb een geheugenverbruik van 47%. Best ok lijkt me zo, lekker snel
Het lijkt me dat er veel telefoons zijn met een leuk design zonder Windows Mobile en voor minder geld en een beter batterijgebruik.
Zelf heb ik 'm juist voor alle extra mogelijkheden (bv. tooltje voor wat je ook maar wil beschikbaar) gekozen.
Just curious.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Bij verschillende custom roms zat vaker een programma waarmee je foto's kon maken (soort van printscreen) van je Homescreen enzo..
hoe heet dit programma? heeft iemand hier een .cabje van?
thanks
thanks
MyMobiler en dat kan gewoon op elke rom. Gewoon je pda koppelen met je pc en dan via dat programma een screenshot maken. Groot voordeel is dat je je pda via je pc kan bedienenind0mi schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 09:41:
Bij verschillende custom roms zat vaker een programma waarmee je foto's kon maken (soort van printscreen) van je Homescreen enzo..
thanks
[ Voor 6% gewijzigd door Frostbite op 15-07-2009 09:58 ]
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
thanks..Sc0rPi0N schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 09:58:
[...]
MyMobiler en dat kan gewoon op elke rom. Gewoon je pda koppelen met je pc en dan via dat programma een screenshot maken. Groot voordeel is dat je je pda via je pc kan bedienen
ik bedoelde eigelijk een programma waarmee je zon screenshot kunt maken op je PDA zonder hem aan de pc te hangen.
Nou, het design spreekt me erg aan, lekker plat en mooi vormgegeven. Ook zou ik er meer mee kunnen als ik zou willen, maar email doe ik gewoon op de computer.Hyp Hyper schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 08:45:
[...]
Niet lullig bedoeld, maar waarom heb je dan een Touch Diamond genomen? Voor het design misschien?
Het lijkt me dat er veel telefoons zijn met een leuk design zonder Windows Mobile en voor minder geld en een beter batterijgebruik.
Zelf heb ik 'm juist voor alle extra mogelijkheden (bv. tooltje voor wat je ook maar wil beschikbaar) gekozen.
Just curious.
Maar ik ben gewoon uitgekeken op die flutsoftware die veel mobieltjes met zich meebrengen zoals de nokia of samsung en daarbij wilde ik eens iets anders proberen, in ieder geval iets met touchscreen.
De resolutie vind ik ook erg relaxed. Vanaf ik een kleurenscherm heb in me mobiel, heb ik altijd gewild dat als je gebeld wordt, je complete scherm wordt gevuld met een ingestelde foto van die persoon. Nu heb ik dat!
En wat batterijverbruik betreft, valt het wel mee: ik doe met mijn gebruik 3 á 4 dagen met de TD, ondanks dat dit een 2ehands ding is... Daarom wil ik graag nog even kijken wat allemaal uitgeschakeld kan worden binnen dit apparaat. Zelfs Wifi gebruik ik niet... Wellicht dat ik er nog langer mee kan doen.
Uiteraard wil ik wel uitvogelen wat ik er nog meer mee kan of beter gezegd, ik wil wel weten of er nog nuttige dingen op zitten...
Ici kann uw Werbung staan
Verwijderd
running man schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:08:
[...]
Ik zit met precies hetzelfde probleem. Telefoon werkt via via de Parrot maar idd TomTom stuurt de geluiden niet door. Ik zal eens neuzen op andere fora of hier wat over te vinden is. Als jij (of iemand anders ) een oplossing heeft dan graag hier posten!
Oplossing om tomtom (en andere geluiden) naar je bluetooth headset (of carkit) te sturen:
1. Download programma hier of hier. Je kunt een trial versie downloaden om te kijken of het werkt en of je het wat vind. Het geluid is redelijk, je moet geen HiFi Audio verwachten.
2. Kopieer .CAB file naar je TD
3. Installeer bluecast door met de verkenner naar de .CAB file te gaan en erop te klikken.
4. Maak verbinding via bluetooth met je headset/carkit
5. Open BlueCast programma en druk op "Turn On"
6. Open nu de applicatie waarvan je het geluid via bluetooth wilt doorsturen en Voila!
Veel plezier ermee!

ik heb "btaudio" en " bluecast3" geprobeerd op mijn TD en geen van beide werkt op mijn vast carkit (nissan qasqhai), de foonfunctie werkt perfect maar ik krijg er geen audio of tomtom stemmen uit,
wanneer ik één van beide programma's laat draaien valt het geluid wel weg op de TD maar ik krijg niks te horen via de carkit terwijl de bluetooth koppeling perfect is,
kan iemand mij helpen voor ik op autovakantie vertrek
[...]
Ik zit met precies hetzelfde probleem. Telefoon werkt via via de Parrot maar idd TomTom stuurt de geluiden niet door. Ik zal eens neuzen op andere fora of hier wat over te vinden is. Als jij (of iemand anders ) een oplossing heeft dan graag hier posten!
Oplossing om tomtom (en andere geluiden) naar je bluetooth headset (of carkit) te sturen:
1. Download programma hier of hier. Je kunt een trial versie downloaden om te kijken of het werkt en of je het wat vind. Het geluid is redelijk, je moet geen HiFi Audio verwachten.
2. Kopieer .CAB file naar je TD
3. Installeer bluecast door met de verkenner naar de .CAB file te gaan en erop te klikken.
4. Maak verbinding via bluetooth met je headset/carkit
5. Open BlueCast programma en druk op "Turn On"
6. Open nu de applicatie waarvan je het geluid via bluetooth wilt doorsturen en Voila!
Veel plezier ermee!
ik heb "btaudio" en " bluecast3" geprobeerd op mijn TD en geen van beide werkt op mijn vast carkit (nissan qasqhai), de foonfunctie werkt perfect maar ik krijg er geen audio of tomtom stemmen uit,
wanneer ik één van beide programma's laat draaien valt het geluid wel weg op de TD maar ik krijg niks te horen via de carkit terwijl de bluetooth koppeling perfect is,
kan iemand mij helpen voor ik op autovakantie vertrek
Verwijderd
Ik heb vanavond dit programma definitief verwijderd.Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 20:58:
[...]
Hm, vreemd. moet ik ook eens in de gaten houden. Als dat zo is, dan hoeft'ie bij mij ook niet meer op de achtergrond te draaien en gooi ik m er ook af. Ik heb overigens het geluid van Inkomende Email uitgeschakeld. Voor een sms vind ik het wel belangrijk, maar email kan vaak ook even wachten en zie ik ook al meteen in het scherm.
Na de ingestelde tijd wordt er toch verbinding gemaakt en ik heb alles geprobeerd om het zover te krijgen dat na een bepaalde ingestelde tijd, geen verbinding wordt gemaakt, gebeurt het toch.
Het is wel jammer, maar als het niet werkt, dan hoeft het niet van mij.
Verwijderd
Ik heb het gisteren en dagje in in de gaten gehouden en heb hem net ook verwijderd. Dezelfde bevindingen als als jou, dus hoeft'ie bij mij ook niet meer op de achtergrond te draaien.Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 23:24:
[...]
Ik heb vanavond dit programma definitief verwijderd.
Na de ingestelde tijd wordt er toch verbinding gemaakt en ik heb alles geprobeerd om het zover te krijgen dat na een bepaalde ingestelde tijd, geen verbinding wordt gemaakt, gebeurt het toch.
Het is wel jammer, maar als het niet werkt, dan hoeft het niet van mij.
Verwijderd
Hallo allen,
Even een vraagje, ik kon het nergens vinden.
Ik heb een 2e hands MDA Compact IV aangeschaft met mn eigen prepaid vodafone simkaart erin.
Nu valt me op dat tijdens elke reboot van de compact er ongeveer 29c aan beltegoed afgeschreven wordt?!
Dit gebeurd elke keer, erg vreemd.
Ik heb de tool NoData al gedownload, alle gprs verbindingen staan uit en bij normaal gebruik van de telefoon gaat er ook geen beltegoed verloren. (altans als ik niet aan het bellen ben
)
Weet iemand hoe dit komt, en belangrijker, hoe ik dit kan oplossen/voorkomen?
Thnx!
Ik heb een 2e hands MDA Compact IV aangeschaft met mn eigen prepaid vodafone simkaart erin.
Nu valt me op dat tijdens elke reboot van de compact er ongeveer 29c aan beltegoed afgeschreven wordt?!
Ik heb de tool NoData al gedownload, alle gprs verbindingen staan uit en bij normaal gebruik van de telefoon gaat er ook geen beltegoed verloren. (altans als ik niet aan het bellen ben
Thnx!
Misschien omdat hij instellingen voor het netwerk gaat ophalen via GPRS/3G, maar ik denk niet dat hier kosten voor in rekening worden gebracht.Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:09:
Hallo allen,
Ik heb de tool NoData al gedownload, alle gprs verbindingen staan uit en bij normaal gebruik van de telefoon gaat er ook geen beltegoed verloren. (altans als ik niet aan het bellen ben)
Thnx!
Om terug te komen op mijzelf: ja dit kan. Zojuist terug geflashed naar de originele rom zonder problemenGumball schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 08:39:
Ik heb Olinex HardSPL 1.40 op mijn TD staan en een niet officiele rom. Kan ik met deze SPL ook de originele HTC rom weer laden? Of zit er dan weer verschil tussen signed en unsigned? Voor zover ik heb gelezen is de HardSPL usigned en de officiele rom signed.
Verwijderd
Mensen, ik kwam dit filmpje tegen op joeptjoep en dacht: "Dat wil ik ook proberen!"
Je background = je camera. Kan er verder niks over vinden, terwijl het filmpje toch al van oktober 2008 is. Tuurlijk zal het je accu wel leegzuigen, maar wil wel kijken of het de moeite waard is. Weet iemand hier meer van?
Je background = je camera. Kan er verder niks over vinden, terwijl het filmpje toch al van oktober 2008 is. Tuurlijk zal het je accu wel leegzuigen, maar wil wel kijken of het de moeite waard is. Weet iemand hier meer van?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 12:39 ]
Op XDA is er al een discussie aan vooraf gegaan of het nu wel echt is wat je ziet...Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:49:
Mensen, ik kwam dit filmpje tegen op joeptjoep en dacht: "Dat wil ik ook proberen!"

check it...
Ik heb alleen de eerste pagina gelezen, dus of er in de rest van de discussie wel een oplossing komt weet ik niet...
greetz Ties
Verwijderd
Ik heb rare probleem met de volume van de beltoon. Bij het kiezen van een beltoon kan ik het laten afspelen dan is de volume normaal (laagste stand).
Maar bij inkomende oproep gaat het heel hard af. Terwijl de volume op de laagste nivo staat.
Heeft iemand ervaring en oplossing???
Beltoon reageert dus niet op de volume instelling van de tel. Maar wat ik wel raar vind is dat de sms/herrinnering en alle andere tonen wel reageren op de volume instelling.
Graag reactie. Ik vind het heel erg irritant, want heb snachts mijn tel aan en wil het eigenlijk op de laagste stand hebben..
Maar bij inkomende oproep gaat het heel hard af. Terwijl de volume op de laagste nivo staat.
Heeft iemand ervaring en oplossing???
Beltoon reageert dus niet op de volume instelling van de tel. Maar wat ik wel raar vind is dat de sms/herrinnering en alle andere tonen wel reageren op de volume instelling.
Graag reactie. Ik vind het heel erg irritant, want heb snachts mijn tel aan en wil het eigenlijk op de laagste stand hebben..
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2009 09:48 ]
Beste Tweakers,
Ik heb al een tijd de HTC Touch Diamond maar loop tegen een vervelend probleem aan.
Vaak als ik een sms heb verzonden, krijg ik zo'n 3 kwartier later een melding met " bericht kan niet worden verzonden, klik op ok" zodra ik dan op "ok" klik krijg ik alle gemiste oproepen en berichten van de afgelopen 3 kwartier binnen, heel vervelend dus.
Een vriend van mij heeft ook de touch diamond en heeft hetzelfde probleem.
Rom updates lossen het ook niet op.
Iemand een idee?
Mvg,
Stefan Kruidenier
Ik heb al een tijd de HTC Touch Diamond maar loop tegen een vervelend probleem aan.
Vaak als ik een sms heb verzonden, krijg ik zo'n 3 kwartier later een melding met " bericht kan niet worden verzonden, klik op ok" zodra ik dan op "ok" klik krijg ik alle gemiste oproepen en berichten van de afgelopen 3 kwartier binnen, heel vervelend dus.
Een vriend van mij heeft ook de touch diamond en heeft hetzelfde probleem.
Rom updates lossen het ook niet op.
Iemand een idee?
Mvg,
Stefan Kruidenier
Verwijderd
Thanks! Of het filmpje echt is of niet, heb ik ook mijn twijfels. Maar je achtergrond instellen met het beeld van je camera, is softwarematig zeker op een of andere manier te realiseren (eigenlijk hetzelfde beeld als je in de TF3D cameramode een foto wil knippen, maar dat dan op de achtergrond).tiesvts schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:27:
[...]
Op XDA is er al een discussie aan vooraf gegaan of het nu wel echt is wat je ziet...![]()
check it...
Ik heb alleen de eerste pagina gelezen, dus of er in de rest van de discussie wel een oplossing komt weet ik niet...![]()
greetz Ties
EDIT: Filmpje is toch echt. Op de paatste pagina staat een mogelijke oplossing. In het weekend maar eens proberen...
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2009 14:12 ]
Misschien hier aan het juiste adres, ook al geplaatst onder providers omdat ik niet echt weet waar het thuishoort, onder problemen met de TD of onder problemen met T-mobile? Iemand die het volgende ook heeft?
Al weer een jaar T-mobile abonnement met onbeperkt internet ( € 9,95 /maand ) in combinatie met een Touch Diamond.
Nu speelt het volgende al weer een heel jaar, onder verschillende Rom`s:
Ik heb mijn toestel ingesteld dat hij elke 30 minuten mail moet ophalen ( via POP3 op mijn domein ).
Uiteraard zijn alle settings correct ingesteld en haalt hij als alles goed gaat de mail ook keuring binnen, echter:
Zeer regelmatig, en dan de laatste tijd weer eens veel vaker meldt de mailclient dat het wachtwoord/aanmeldnaam niet correct zou zijn!
Als ik dan annuleren klik en daarna op verzenden/ontvangen klik dan kan het zijn dat de mail zomaar binnenkomt ( het verbinden gaat dan in ieder geval goed ) maar ook kan het voorkomen dat het nog 10x fout gaat. Op dat moment kan ik wel gewoon met de twee browsers ( IE + Opera het internet op ).
De internet-verbinding is wel zeer matig, ook regelmatig met volle bak signaal` H` . Ook komt het regelmatig voor dat telefoongesprekken niet aankomen bij voldoende signaal maar dat er wel een paar seconden later het gratis SMS-je van T-mobile komt met de melding van het gemiste gesprek.
RadioRom is de laatste en die lijkt als beste te werken.
Uiteraard staan instellingen goed en verander ik die niet, doe geen reset of wat anders dan ook. De kans lijkt groter dat het goed gaat als ik in de auto stap, kilometers verderop rijd en dan nog eens een poging doe.
Raar maar waar; iemand soortgelijke toestanden en moet ik dan denken aan een probleem bij T-mobile of bij mijn TD?
Al weer een jaar T-mobile abonnement met onbeperkt internet ( € 9,95 /maand ) in combinatie met een Touch Diamond.
Nu speelt het volgende al weer een heel jaar, onder verschillende Rom`s:
Ik heb mijn toestel ingesteld dat hij elke 30 minuten mail moet ophalen ( via POP3 op mijn domein ).
Uiteraard zijn alle settings correct ingesteld en haalt hij als alles goed gaat de mail ook keuring binnen, echter:
Zeer regelmatig, en dan de laatste tijd weer eens veel vaker meldt de mailclient dat het wachtwoord/aanmeldnaam niet correct zou zijn!
Als ik dan annuleren klik en daarna op verzenden/ontvangen klik dan kan het zijn dat de mail zomaar binnenkomt ( het verbinden gaat dan in ieder geval goed ) maar ook kan het voorkomen dat het nog 10x fout gaat. Op dat moment kan ik wel gewoon met de twee browsers ( IE + Opera het internet op ).
De internet-verbinding is wel zeer matig, ook regelmatig met volle bak signaal` H` . Ook komt het regelmatig voor dat telefoongesprekken niet aankomen bij voldoende signaal maar dat er wel een paar seconden later het gratis SMS-je van T-mobile komt met de melding van het gemiste gesprek.
RadioRom is de laatste en die lijkt als beste te werken.
Uiteraard staan instellingen goed en verander ik die niet, doe geen reset of wat anders dan ook. De kans lijkt groter dat het goed gaat als ik in de auto stap, kilometers verderop rijd en dan nog eens een poging doe.
Raar maar waar; iemand soortgelijke toestanden en moet ik dan denken aan een probleem bij T-mobile of bij mijn TD?
Hey!
Ik heb zin om af en toe een filmpje te kijken op mijn mobiel, bijvoorbeeld onderweg in de trein ofzo.
tcpmp
Coreplayer
Divx Player
Heb deze alle 3, maar op alle 3 spelen de films niet goed af, in de zin van: alles loopt zo haperig!
Iemand tips over een ander programmatje, die ZONDER haperingen loopt, want met die haperingen kan ik niet normaal kijken, heel irritant!
Alvast bedankt!
Ik heb zin om af en toe een filmpje te kijken op mijn mobiel, bijvoorbeeld onderweg in de trein ofzo.
tcpmp
Coreplayer
Divx Player
Heb deze alle 3, maar op alle 3 spelen de films niet goed af, in de zin van: alles loopt zo haperig!
Iemand tips over een ander programmatje, die ZONDER haperingen loopt, want met die haperingen kan ik niet normaal kijken, heel irritant!
Alvast bedankt!
Verwijderd
tiesvts schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:27:
[...]
Op XDA is er al een discussie aan vooraf gegaan of het nu wel echt is wat je ziet...![]()
check it...
Ik heb alleen de eerste pagina gelezen, dus of er in de rest van de discussie wel een oplossing komt weet ik niet...![]()
greetz Ties
Net geprobeerd, volgens die tips van XDA (link), maar is niet gelukt in TF3D. Daarna kreeg ik een vastloper nadat ik TF3D uitschakelde!Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 13:58:
[...]
EDIT: Op de paatste pagina staat een mogelijke oplossing. In het weekend maar eens proberen...
Mijn enige oplossing is nu een harde reset, waar ik eigenlijk al bang voor was indien het mis zou gaan. Hopelijk vindt iemand anders hier een betere tweak voor. Het idee om je camerabeeld als achtergrond te gebruiken staat mij nog steeds aan.
video
Hier de oplossing:
http://forum.xda-develope...hp?p=3126135&postcount=44
I managed to make it work
this is only a bug of the camera
for my failure occurs when you do the following:
1 - open the camera
2 - minimize
3 - back to maximize
4 - and kill the application camera
then you put de next image as wallpaper
and you can view de camera in the background
You can also use the script
but not always have to try several times
I do not see me as well as in the video (in the TF3D show pixelated)
but after the failure cause of the camera, open the image in a viewer and this is a perfect. I think this is for my theme
Hier de oplossing:
1 - open the camera
2 - minimize
3 - back to maximize
but after the failure cause of the camera, open the image in a viewer and this is a perfect. I think this is for my theme
Verwijderd
Dit heb ik ook geprobeerd, maar zonder gewenst resultaat. Is het jouw (of iemand anders) wel gelukt? Ben wel benieuwd hoe het uitziet (fotos!)0Burner0 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 11:41:
video
Hier de oplossing:
1 - open the camera
2 - minimize
3 - back to maximize
Ik kan het even niet zo snel vinden, maar op mijn HI abbo zit UMTS. In me beeld staat ook netjes G3. Maar zodra ik ga internetten schiet hij op H (wat volgens mij GPRS is). Het internetten gaat ook niet bijzonder snel.
Iemand daar ervaring mee?
Iemand daar ervaring mee?
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
H = HDSPA, is een snellere vorm van UMTS. Daaronder zit gewone UMTS (3G icoon), dan edge (E, maar niet meer bij NL-providers) en als langzaamste GPRS (G).kw_nl schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 07:06:
Ik kan het even niet zo snel vinden, maar op mijn HI abbo zit UMTS. In me beeld staat ook netjes G3. Maar zodra ik ga internetten schiet hij op H (wat volgens mij GPRS is). Het internetten gaat ook niet bijzonder snel.
Verwijderd
Ik heb het net eindelijk aangedurft om mn TD te flashen..
Hard-SPL 1.40 Olinex unsigned
Radio 1.09.25.23
Rom Gen.Y D2 R1.25
ziet er allemaal leuk uit, werkt stuk sneller dan die standaard vodafone crap..
wel wat dingen vergeten bij de backup, maarja, dat hoord er bij de eerste keer..
alleen wat ik me afvraag..
ik krijg met opstarten nog steeds eerst een vodafone opstart schermpje te zien..
kan ik dat niet weg krijgen?
Hard-SPL 1.40 Olinex unsigned
Radio 1.09.25.23
Rom Gen.Y D2 R1.25
ziet er allemaal leuk uit, werkt stuk sneller dan die standaard vodafone crap..
wel wat dingen vergeten bij de backup, maarja, dat hoord er bij de eerste keer..
alleen wat ik me afvraag..
ik krijg met opstarten nog steeds eerst een vodafone opstart schermpje te zien..
kan ik dat niet weg krijgen?
Over dat opstarten, dat weet ik niet, maar ik heb wel die Gen.Y D2 R1.25 een aantal keren gebruikt.
Zorg ervoor dat je een backup bewaart van je contactgegevens eno. Toen ik de rom gebruikte kon deze na een aantal dagen niet meer bij het intern geheugen, was hij alle contactgegevens verloren, en kon ik GEEN 1 programma meer starten! Enige optie: hard reset. Meedere keren geflasht, nooit opgelost.
Ik ben nu overgestapt op een andere rom
Zorg ervoor dat je een backup bewaart van je contactgegevens eno. Toen ik de rom gebruikte kon deze na een aantal dagen niet meer bij het intern geheugen, was hij alle contactgegevens verloren, en kon ik GEEN 1 programma meer starten! Enige optie: hard reset. Meedere keren geflasht, nooit opgelost.
Ik ben nu overgestapt op een andere rom
Een idee is, wat ik ook doe, je contacten te synchroniseren met je Gmail-account. Dit kost helemaal niets (alleen wat bitjes) en werkt perfect! Je kunt dan bij je Gmail-contacten makkelijk alle informatie toevoegen zoals adres gegevens, telefoonnummers, e-mailadressen, verjaardagen en een foto. Die foto wordt dan ook als contactafbeelding weergegeven in je telefoonlijst op je HTC.
Ook kun je je agenda synchroniseren.
Op deze manier hoef je niet bang meer te zijn voor gegevensverlies, aangezien ze dan altijd nog bij Google staan.
Zie: http://www.google.com/mobile/products/sync.html#p=default
Ook kun je je agenda synchroniseren.
Op deze manier hoef je niet bang meer te zijn voor gegevensverlies, aangezien ze dan altijd nog bij Google staan.
Zie: http://www.google.com/mobile/products/sync.html#p=default
[ Voor 5% gewijzigd door Exception op 21-07-2009 15:11 ]
Verwijderd
nu na een paar uur wel gemerkt datie soms erg langzaam is in een keer zonder echte reden..sanzut schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 15:01:
Over dat opstarten, dat weet ik niet, maar ik heb wel die Gen.Y D2 R1.25 een aantal keren gebruikt.
daar ook last van gehad?
of zal dat in de 1.40 hard spl liggen? aangezien er orgineel 1.93 op stond..
wat heb je nu?Ik ben nu overgestapt op een andere rom
opzich idd wel goed idee..Exception schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 15:11:
Een idee is, wat ik ook doe, je contacten te synchroniseren met je Gmail-account.
[...]
kan je ook waar je ook bent altijd de boel synchroniseren...
Ik sync altijd met Exchange, dus gegevens heb ik toch altijd ngo wel, maar gaf het puur aan om te voorkomen dat mensen die dat niet (kunnen) gebruiken hun data verliezen.
Heb een aantal rom's geprobeerd. Gebruik nu Sharks.P V4.30, WWE. Helaas niet NL, maar er is goed mee te werken. Hij is goed gemod, zonder dat er veel tools of applicaties zijn verwijderd. Er zijn zelfs een aantal bruikbare tools toegevoegd. Het enige dat ik mis is het full qwerty schermtoetsenbord dat bij Gen.Y en vele anderen wel is bijgevoegd. Deze rom bevat ook wel full qwerty schermtoetsenbord, maar de kopjes zijn wat kleiner, en soms wat onlogisch ingedeeld.
Heb een aantal rom's geprobeerd. Gebruik nu Sharks.P V4.30, WWE. Helaas niet NL, maar er is goed mee te werken. Hij is goed gemod, zonder dat er veel tools of applicaties zijn verwijderd. Er zijn zelfs een aantal bruikbare tools toegevoegd. Het enige dat ik mis is het full qwerty schermtoetsenbord dat bij Gen.Y en vele anderen wel is bijgevoegd. Deze rom bevat ook wel full qwerty schermtoetsenbord, maar de kopjes zijn wat kleiner, en soms wat onlogisch ingedeeld.
Er is volgens mij ook een versie met het standaard diamond toetsenbord. Het is trouwens Shaks voor de mensen die er na gaan zoekensanzut schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:16:
Ik sync altijd met Exchange, dus gegevens heb ik toch altijd ngo wel, maar gaf het puur aan om te voorkomen dat mensen die dat niet (kunnen) gebruiken hun data verliezen.
Verwijderd
volgens mij heb je shaks en sharks..Zänker schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 23:17:
[...]
Er is volgens mij ook een versie met het standaard diamond toetsenbord. Het is trouwens Shaks voor de mensen die er na gaan zoekenIk gebruik m zelf ook. Vind m tot nu toe het fijnst en stabielst.
Ok, maar met [...].P V4.30 WWE denk ik toch dat ie Shaks bedoelt, maar ik kan het mis hebben.
Shaks P V4.30 vind ik nog steeds de beste rom op het moment, wat misschien leuk is om te melden is dat geny en shaks beide binnen nu en een week met een nieuwe rom komen...shaks zal nog geen td2 bevatten en geny wel met de laatste updates. Hier is inmiddels een preview van uitgekomen.
Nice cant wait for the new Shaks rom
Die energy roms zuigen echt! elke week wel een update
[ Voor 18% gewijzigd door ind0mi op 22-07-2009 15:55 ]
Verwijderd
Mensen, ik probeer mijn @home mail goed werkend te krijgen op mijn TD.
Inkomend gaat goed (mail.home.nl), maar uitgaand krijg ik niet voor elkaar. Is dus ziggo geworden en ik ben ben een oud @home klant.
Paar opties geprobeerd bij de instellingen:
- smtp.ziggo.nl
- mail.home.nl
- bij uitgaande server de beveiliging uitgezet.
Niets werkt. Wat zijn jullie ziggo/@home instellingen in je TD?
Zou graag weer willen mailen...
Inkomend gaat goed (mail.home.nl), maar uitgaand krijg ik niet voor elkaar. Is dus ziggo geworden en ik ben ben een oud @home klant.
- smtp.ziggo.nl
- mail.home.nl
Uitgaande mail via jouw (telecom)provider laten lopenVerwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:26:
- smtp.ziggo.nl
- mail.home.nl
Bing
Verwijderd
Done, werkt ook niet... Heb T-Mobile en zojuist smtp.gprs.t-mobile.nl geprobeerd.bing69 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 11:15:
[...]
Uitgaande mail via jouw (telecom)provider laten lopen
edit: en mail.t-mobile.nl ook niet.
Raar hoor, dat het op een N95 wel werkt en op de HTC niet
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2009 12:33 ]
Verwijderd
Probeer eens het Ziggo Gebruikers Forum, zoals bijv: Hoe stel ik mijn mobiel in voor emailVerwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:19:
[...]
Done, werkt ook niet... Heb T-Mobile en zojuist smtp.gprs.t-mobile.nl geprobeerd.
edit: en mail.t-mobile.nl ook niet.
Raar hoor, dat het op een N95 wel werkt en op de HTC niet
Als dit niet lukt: mailhost.hetnet.nl Zie ook: http://www.pronamic.nl/ni...invullen-als-smtp-server/
En anders kun je het nog altijd even aan Tess vragen.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2009 14:42 ]
Hoi allemaal
heb sinds gisteren ook een HTC Diamond, leuk speelgoed.
Ik heb een vraagje, is er een mogelijk om er voor te zorgen dat na het updaten van het 'weer', en na ophalen van de mails de internet-connectie (HSDPA) wordt afgesloten.
Ik heb al geprobeerd met volgende tools
- NoData: deze tool start niet op (weet niet waarom)
- GB-SOFT_GPRS-UMTS_Tweak_WM6.1_Diamond (ingesteld op 1 minuut, maar connectie blijft actief)
is er iemand die mij kan helpen.
thx
heb sinds gisteren ook een HTC Diamond, leuk speelgoed.
Ik heb een vraagje, is er een mogelijk om er voor te zorgen dat na het updaten van het 'weer', en na ophalen van de mails de internet-connectie (HSDPA) wordt afgesloten.
Ik heb al geprobeerd met volgende tools
- NoData: deze tool start niet op (weet niet waarom)
- GB-SOFT_GPRS-UMTS_Tweak_WM6.1_Diamond (ingesteld op 1 minuut, maar connectie blijft actief)
is er iemand die mij kan helpen.
thx
Verwijderd
Niks werktVerwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:33:
[...]
Probeer eens het Ziggo Gebruikers Forum, zoals bijv: Hoe stel ik mijn mobiel in voor email
Als dit niet lukt: mailhost.hetnet.nl Zie ook: http://www.pronamic.nl/ni...invullen-als-smtp-server/
En anders kun je het nog altijd even aan Tess vragen.
Nog wel een ander vraagje; mijn TD wil niet echt pairen met mijn Jabra BT headset. Ik zet de Jabra in pair stand, en laat de TD zoeken, maar die vind niets. Ik heb hem opengesteld voor bt verbindingen etc.
[frustratiemodus]Ook weer zoiets wat op mijn N95 in 5 seconden werkte, maar dit lukt weer niet.[/frustratiemodus]
Bounzer..Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:26:
- smtp.ziggo.nl
- mail.home.nl
ikzelf ben ook oud@home lid..
De inkomende server is idd mail.home.nl.
Uitgaand kreeg ik @home en Tmobile ook niet aan de gang.
Ik weet niet of je gmaillid bent maar anders kun je na wat instellingen in je gmail-account te hebben gedaan de uitgaande server van gmail gebruiken (smtp.gmail.com)
Werkt bij mij als een zonnetje...
greetz ties
Verwijderd
Je ik heb een gmailaccount (die ik niet meer gebruik, maar nog wel actief is). Tijd om die nieuw leven in te blazen dus haha. Als ik je goed begrijp ga ik mijn @home mail via mijn gmail account (smtp.gmail.com dus) doorsluizen?tiesvts schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 15:28:
[...]
Bounzer..
ikzelf ben ook oud@home lid..
De inkomende server is idd mail.home.nl.
Uitgaand kreeg ik @home en Tmobile ook niet aan de gang.
Ik weet niet of je gmaillid bent maar anders kun je na wat instellingen in je gmail-account te hebben gedaan de uitgaande server van gmail gebruiken (smtp.gmail.com)
Werkt bij mij als een zonnetje...![]()
greetz ties
Gr
Yep zoiets ja...ik kan alleen niet vinden wat je ook al weer moest instellen in gmail..(ik weet eigenlijk niet eens meer zeker of je wel iets moet instellen..Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 15:32:
[...]
Je ik heb een gmailaccount (die ik niet meer gebruik, maar nog wel actief is). Tijd om die nieuw leven in te blazen dus haha. Als ik je goed begrijp ga ik mijn @home mail via mijn gmail account (smtp.gmail.com dus) doorsluizen?
Gr

Maar je moet bij uitgaande server invullen: smtp.gmail.com
Vervolgens aanvinken: uitgaande server vereist bevestiging
Het vinkje bij "dezelfde naam en hetzelfde...." weghalen.
Bij aanmelding uitgaande server vul je in:
gebruikersnaam -> je gmail adres
wachtwoord -> je gmail wachtwoord...(als je dat nog weet na al die jaren...haha)
Dan moet het lukken...
edt: ben ff aan het ronsneuzen geweest op internet en ik geloof dat je als je een gmail account hebt gewoon de smtp van gmail kunt gebruiken in combinatie met je gmail gebruikersnaam/wachtwoord en dat je daarvoor niets hoeft in te stellen in gmail...
[ Voor 12% gewijzigd door tiesvts op 23-07-2009 15:47 ]
Verwijderd
Thnks, ik ga eens ff pielen. Nog een klein vraagje, via de ingebouwde windhoos live applicatie ook mijn hotmail account ingesteld. Werkt opzich goed, het mailen en ontvangen. Ik kan me alleen herinneren van een half jaar geleden toen ik ook de TD gebruikte dat Hotmail direct mails doorpushte. Nu moet ik zelf verzenden/ontvangen gebruiken anders krijg ik niks binnen. Zie ik een instelling over 't hoofd?tiesvts schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 15:43:
[...]
Yep zoiets ja...ik kan alleen niet vinden wat je ook al weer moest instellen in gmail..(ik weet eigenlijk niet eens meer zeker of je wel iets moet instellen..)
Maar je moet bij uitgaande server invullen: smtp.gmail.com
Vervolgens aanvinken: uitgaande server vereist bevestiging
Het vinkje bij "dezelfde naam en hetzelfde...." weghalen.
Bij aanmelding uitgaande server vul je in:
gebruikersnaam -> je gmail adres
wachtwoord -> je gmail wachtwoord...(als je dat nog weet na al die jaren...haha)
Dan moet het lukken...
edt: ben ff aan het ronsneuzen geweest op internet en ik geloof dat je als je een gmail account hebt gewoon de smtp van gmail kunt gebruiken in combinatie met je gmail gebruikersnaam/wachtwoord en dat je daarvoor niets hoeft in te stellen in gmail...
edit: gevonden, is gelukt...
En dit is ook gelukt. Idd bij uitgaande mailserver je gmail smtp opgeven en je naam + wachtwoord. Werkt als een tierelier. Mail komt gewoon alszijnde een '@home' mail. Thnks voor het meedenken, ik ben weer blijtiesvts schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 15:43:
[...]
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 09:26 ]
gisteren had ik energy rom van 22juli erop gezet, direct na installatie is de geheugen verbruik al 78%ind0mi schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 15:48:
Nice cant wait for the new Shaks rom![]()
aan het einde van de dag was het opgelopen tot 85%.
vandaag weer terug naar shaks 4.30.
windows mobile 6.5 van energy ziet er wel goed uit en was goed stabiel.
Verwijderd
Mijn trilalarm blijft hangen als ik gebeld wordt, is dit normaal? Wat een telefoon zeg, ik dacht 'laat ik mijn TD weer eens uit de kast pakken'. Nu weet ik weer waarom ie er ooit in is gegaan...
Draai de nieuwste ROM (gewoon origineel HTC, geen custom made)
Draai de nieuwste ROM (gewoon origineel HTC, geen custom made)
Wat is op dit moment de beste Custom Rom voor een ervaren Diamond gebruiker? Momenteel gebruik ik Gen.Y.
zoek je een 6.1 of 6.5 versie.Exception schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 16:07:
Wat is op dit moment de beste Custom Rom voor een ervaren Diamond gebruiker? Momenteel gebruik ik Gen.Y.
als je 6.1 zoekt kan je eens Shaks 4.3 probereren.