Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
Beste tweakers,

Ik heb sinds een week een diamond aangeschaft. Mijn eerste windows mobile telefoon. Ik ben nu op het punt dat ik er een nieuwe rom met TF3D2 er op wil zetten waar ik goede reacties over lees.

[ROM][WWE-GER-NLD-ITA-FRA][11/06]Gen.Y D2 R1.2![WM6.1 B21051][TF3D2]

Ik doe het voor het eerst, dus heb bijna alles qua roms in de startpost gelezen. Ik ben nu bezig met het stappenplan van modmydiamond. Ik heb alle stappen doorlopen. Ik ben tot aan update gekomen want daar zegt hij dat hij mijn image version 1.93.404.1 gaat updaten naar 1.40.Olinex. Op dit punt begin ik aan mezelf twijfelen, want ik moet bovenstaande rom toch (kunnen) selecteren? Of moet ik eerst de Hard-SPL installeren en daarna nog een keer de utility draaien?

Misschien een ontzettende noob vraag, maar wil niet met een brick eindigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 15:38
BaZZeHH schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 23:07:
Beste tweakers,

Ik heb sinds een week een diamond aangeschaft. Mijn eerste windows mobile telefoon. Ik ben nu op het punt dat ik er een nieuwe rom met TF3D2 er op wil zetten waar ik goede reacties over lees.

[ROM][WWE-GER-NLD-ITA-FRA][11/06]Gen.Y D2 R1.2![WM6.1 B21051][TF3D2]

Ik doe het voor het eerst, dus heb bijna alles qua roms in de startpost gelezen. Ik ben nu bezig met het stappenplan van modmydiamond. Ik heb alle stappen doorlopen. Ik ben tot aan update gekomen want daar zegt hij dat hij mijn image version 1.93.404.1 gaat updaten naar 1.40.Olinex. Op dit punt begin ik aan mezelf twijfelen, want ik moet bovenstaande rom toch (kunnen) selecteren? Of moet ik eerst de Hard-SPL installeren en daarna nog een keer de utility draaien?

Misschien een ontzettende noob vraag, maar wil niet met een brick eindigen...
Hallo,

Tot nu toe ben je goed bezig ja...

je moet inderdaad eerst de Hard-spl erop zetten, die 1.40 is goed (heb ik zelf ook..)
Heb je die Hard-spl er niet op, dan kun je die custom-rom er ook niet opzetten.
Dus eerst die Hard-spl(1.40), is dat gelukt ( even nakijken in het 3-kleurenscherm..),
dan kun je die rom erop zetten die jij noemde (heb ik er zelf ook op en ben ook erg tevreden).
Ikzelf flash altijd vanaf het interne geheugen..schijnt veiliger te zijn..
(Je download de rom, hierin zitten dan 3 bestanden waarvan 1 een .nbh bestand is. Dit bestand hernoem je naar DIAMIMG.nbh (als dat al niet zo is), dit kopieër je naar de root van het interne geheugen van je telefoon, vervolgens volume-toets naar beneden, het pijltje terug toets (rechtsonder) en softreset tegelijk indrukken en vasthouden totdat je de aanwijzingen op scherm ziet..

Lukt het niet of is het onduidelijk dan horen we het wel... :+

greetz Ties

ps. moderators..ik weet niet hoever je kan gaan met flash-uitleg?? zolang er geen linkjes in staan kan het toch?? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 18:11
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 19:14:
Even een vraagje,
Er was/is een programmatje die je internetverbinding na een bepaalde tijd van inactiviteit afsluit, maar nu weet ik niet meer welk programma dat was en/of hoe het heet.
Je kon daarmee ook instellen op welke tijden er wel of niet verbinding met het internet (mail ophalen) gemaakt mocht worden?

Iemand enig idee wat de naam van dat progje is?
GB-SOFT Tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De naam komt me niet bekend voor, zal het eens proberen.
Werkt die ook op de sony ericson x1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Heb zonet even in de Mediamarkt gekeken naar de 3700. Ziet er best strak uit ! Je hebt ook de Diamond2, maar die is toch een stukje duurder (bij de MM waren ze vrijwel even duur... de 2 was zelfs 3 euro goedkoper: 497 :+). Niet serieus te nemen die prijzen daar dus ;)

Waar ik nog wel mee zit is het niet uitbreidbare geheugen.... 4gb lijkt wel redelijk weinig, maar heb natuurlijk geen idee hoeveel bepaalde programma's innemen (iGo, TomTom, games,...). Alleen typen met touchscreen lijkt mij ook wel redelijk lastig, maar misschien went dit wel snel. :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZZeHH
  • Laatst online: 09-12-2024
tiesvts schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 09:26:
je moet inderdaad eerst de Hard-spl erop zetten, die 1.40 is goed (heb ik zelf ook..)
Dus eerst die Hard-spl(1.40), is dat gelukt ( even nakijken in het 3-kleurenscherm..),
dan kun je die rom erop zetten die jij noemde (heb ik er zelf ook op en ben ook erg tevreden).
(Je download de rom, hierin zitten dan 3 bestanden waarvan 1 een .nbh bestand is. Dit bestand hernoem je naar DIAMIMG.nbh (als dat al niet zo is), dit kopieër je naar de root van het interne geheugen van je telefoon, vervolgens volume-toets naar beneden, het pijltje terug toets (rechtsonder) en softreset tegelijk indrukken en vasthouden totdat je de aanwijzingen op scherm ziet..

greetz Ties
Bedankt voor je reactie!

Vrij duidelijk allemaal. Paar kleine vraagjes nog voordat ik het er op ga wagen. De rom kopieren naar de root van het interne geheugen d.m.v. active sync? Maakt het nog uit welke map? Als ik vervolgens de reset doe dan start hij de rom zelf op? De reset is dus eigenlijk een hard en een soft reset tegelijk (lijkt me lastig allebei tegelijk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
BaZZeHH schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 19:57:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Vrij duidelijk allemaal. Paar kleine vraagjes nog voordat ik het er op ga wagen. De rom kopieren naar de root van het interne geheugen d.m.v. active sync? Maakt het nog uit welke map? Als ik vervolgens de reset doe dan start hij de rom zelf op? De reset is dus eigenlijk een hard en een soft reset tegelijk (lijkt me lastig allebei tegelijk)?
De rom (het .nbh bestand) kopieren niet via active-sync maar gewoon via de optie harde schijf. En het is geen hard en soft reset tegelijk. Een hard reset is volume down, de ronde knop en reset...
Nu moet je volume down, de "knop" rechtsonder "de terugtoets" (met het pijltje naar links)en een reset (rode knopje in de stylus-ingang) indrukken. Het kan net met 2 handen... :*)
Klik hier voor de XDA-wiki mbt internal flashen.
De rom gewoon in de root zetten (direct op het interne geheugen).

Als je al die knoppen succesvol hebt ingedrukt verschijnt er een scherm (USB trigger mode) waarin je kan kiezen tussen annuleren en het flashen van de rom.
Wil je flashen dan moet je de power-knop (bovenop) indrukken en de telefoon rustig laten liggen totdat deze klaar is. Staat er op het scherm dat het geheel succesvol is verlopen, doe dan een soft-reset en voila...

Heb je nog vragen of twijfel je stel ze dan...het zou zonde zijn als je een glimmende baksteen overhoudt.

succe Ties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:07
Dennahz schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 16:38:
Heb zonet even in de Mediamarkt gekeken naar de 3700. Ziet er best strak uit ! Je hebt ook de Diamond2, maar die is toch een stukje duurder (bij de MM waren ze vrijwel even duur... de 2 was zelfs 3 euro goedkoper: 497 :+). Niet serieus te nemen die prijzen daar dus ;)

Waar ik nog wel mee zit is het niet uitbreidbare geheugen.... 4gb lijkt wel redelijk weinig, maar heb natuurlijk geen idee hoeveel bepaalde programma's innemen (iGo, TomTom, games,...). Alleen typen met touchscreen lijkt mij ook wel redelijk lastig, maar misschien went dit wel snel. :)
Ik was ook vrij terughoudend met touchscreen only maar het ontbreken van hardware keys is voor mij echt geen probleem. Ik zal zeker in de toekomst weer voor touch screen only kiezen gezien de compactheid die je er voor terug krijgt.
Wbt de 4GB ben jij toch echt de enige die kan beoordelen of dat genoeg is of niet. Een programma als Igo incl alle Europese maps neemt ruim 2GB in beslag. Verder nemen programma's niks in, je hebt het dan over een paar honder kb tot max. enkele mb.
Met muziek en films kan het natuurlijk snel oplopen maar zoals gezegd dat kan alleen jij inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
tiesvts schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 09:26:
[...]

Hallo,

Tot nu toe ben je goed bezig ja...

greetz Ties

ps. moderators..ik weet niet hoever je kan gaan met flash-uitleg?? zolang er geen linkjes in staan kan het toch?? O-)
Nu de GenY ROM een week in gebruik, maar ik moet nu echt 2x per dag mijn telefoon opladen in plaats van 1x. Doe niks anders dan voorheen (Aztor X2), wel heb ik regelmatig problemen met het maken van een internetverbinding.

Zeer mooie ROM die GenY, maar deze 2 problemen gaan er ws. voor zorgen dat ie er helaas weer af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 10:55

jerry_a

doei

Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 12:19:
Weet iemand een goed programma voor de htc touch diamond om handsfree te bellen door middel van speech. Ik roep een naam en de telefoon begint te bellen. Wie helpt me?
Daar heb je geen programma voor nodig. Zit standaard op je Diamond.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
stefijn schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:34:
[...]

Nu de GenY ROM een week in gebruik, maar ik moet nu echt 2x per dag mijn telefoon opladen in plaats van 1x. Doe niks anders dan voorheen (Aztor X2), wel heb ik regelmatig problemen met het maken van een internetverbinding.

Zeer mooie ROM die GenY, maar deze 2 problemen gaan er ws. voor zorgen dat ie er helaas weer af gaat.
Zeker een hele mooie rom...maar ik heb ook het idee dat de battery en het geheugen verbruik behoorlijk zijn in deze versie ja.
Had ik geloof ik in versie 1.1 geen last.. :?
Kijk het nog even een paar dagen aan..ik heb wat instellingen veranderd in advanced config mbt energiebeheer. Misschien dat dit iets helpt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:16
Ik heb momenteel helaas wat verbindingsproblemen op mijn Diamond. Ik heb een abbo van Hi, met daarbij eindeloos online. Wat is nu het probleem?

Wat ik wel kan:

* weergegevens downloaden, aandeel gegevens downloaden etc (via de versch. tabjes in TF3D)

Wat ik NIET kan:

* op internet gaan via opera of IE
* quick GPS data downloaden

Kortom

Ik vind het maar raar. Ik kan gewoon informatie zoals het weer downloaden, maar zodra ik op opera of IE ga, dan kan ik geen enkele website bekijken. Hij laad simpelweg de website niet, er gebeurd niks. Terwijl ik toch zeker verbonden ben met mijn eindeloos online van HI. Heb hier inmiddels al wel 2-3 weken last van, met diverse ROMS overigens (GenY en EnergyROM etc.) Dus het lijkt me niet dat het aan de ROM ligt.

Wat kan ik het beste doen? Naar de HI winkel gaan en vragen hoe het zit? Heb hem overigens niet in de winkel gekocht, maar via internet (www.studentmobiel.nl) kan ik dan gewoon gebruik maken van de HI service in de winkel?

Mijn broer heeft overigens precies hetzelfde als mij (Diamond + eindeloos online van HI) maar hij kan GEWOON internetten etc. Ik vraag dus af wat er bij mankeert??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:00
Ik heb nu een tijdje klaxon als alarm, maar hij gaat niet af. Nouja, hij gaat wel af maar schijnbaar kan ie S2U2 niet unlocken en laat ie dus alleen het scherm even aangaan. Het alarm gaat pas af zodra ik unlock wat dus niet de bedoeling is want dan kan ik net zo goed geen alarm nemen :P

Iemand enig idee of dit te fixen is?

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
Sleehond schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 12:11:
Ik heb momenteel helaas wat verbindingsproblemen op mijn Diamond. Ik heb een abbo van Hi, met daarbij eindeloos online. Wat is nu het probleem?

Wat ik wel kan:

* weergegevens downloaden, aandeel gegevens downloaden etc (via de versch. tabjes in TF3D)

Wat ik NIET kan:

* op internet gaan via opera of IE
* quick GPS data downloaden

Kortom

Ik vind het maar raar. Ik kan gewoon informatie zoals het weer downloaden, maar zodra ik op opera of IE ga, dan kan ik geen enkele website bekijken. Hij laad simpelweg de website niet, er gebeurd niks. Terwijl ik toch zeker verbonden ben met mijn eindeloos online van HI. Heb hier inmiddels al wel 2-3 weken last van, met diverse ROMS overigens (GenY en EnergyROM etc.) Dus het lijkt me niet dat het aan de ROM ligt.

Wat kan ik het beste doen? Naar de HI winkel gaan en vragen hoe het zit? Heb hem overigens niet in de winkel gekocht, maar via internet (www.studentmobiel.nl) kan ik dan gewoon gebruik maken van de HI service in de winkel?

Mijn broer heeft overigens precies hetzelfde als mij (Diamond + eindeloos online van HI) maar hij kan GEWOON internetten etc. Ik vraag dus af wat er bij mankeert??
Heb je toevallig een proxy server aanstaan? Ik heb dat namelijk ook gehad en toen was de verbinding automatisch ingesteld met proxy server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Waar kan ik dat zien, GrooV?

Sorry, maar heb daar geen idee van :)

EDIT: HET WERKT! Bedankt GrooV, heb het gevonden, stond inderdaad dat deze verbinding gebruik maakte van proxy. Gelukkig het werkt weer normaal. Wel vreemd, sinds ik Gen.Y ROM gebruik stond dit zo ingesteld. Dus bij de volgende update eerst maar weer even checken hoe de instellingen staan..

[ Voor 68% gewijzigd door Sleehond op 15-06-2009 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
Ik heb trouwens van het weekend Windows Mobile 6.5 draaien dmv de EnergyROM en ik moet zeggen dat het zeer goed bevalt! Al heb ik wel S2U gebruikt ipv de sliders die in de rom zaten aangezien die niet altijd goed werkten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Polster schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 21:15:
[...]

Ik was ook vrij terughoudend met touchscreen only maar het ontbreken van hardware keys is voor mij echt geen probleem. Ik zal zeker in de toekomst weer voor touch screen only kiezen gezien de compactheid die je er voor terug krijgt.
Wbt de 4GB ben jij toch echt de enige die kan beoordelen of dat genoeg is of niet. Een programma als Igo incl alle Europese maps neemt ruim 2GB in beslag. Verder nemen programma's niks in, je hebt het dan over een paar honder kb tot max. enkele mb.
Met muziek en films kan het natuurlijk snel oplopen maar zoals gezegd dat kan alleen jij inschatten.
Dat valt dan nog wel mee. Het is wel jammer dat je het geheugen niet kan uitbreiden, maar ach, filmpjes op dat formaat zijn ook niet extreem groot lijkt mij. Ik denk dan aan South Park eps o.i.d.

Pff, zou hem eerst eens willen testen, maar bij de Mediamarkt kon dat niet... zal nog es in andere winkels kijken dit weekend. :)

Wat heb je liever, iGo of TomTom?.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 06:36
Probleem opgelost ! :)

[ Voor 93% gewijzigd door Vecodo op 16-06-2009 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 06:36
Dennahz schreef op maandag 15 juni 2009 @ 21:37:
[...]

Wat heb je liever, iGo of TomTom?.
Ik iGo, werkt perfect en nooit gezeik..altans hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:42

r_kluft

Hmmmmmm

Het lukt me niet om de originele SPL terug te zetten op mijn MDA compact IV.

Ik heb de "Unsigned-Hard-SPL-Diamond-OliNex" gedownload en "NBHUtil" gebruikt om de SPL te rippen uit de update van t-mobile. (originele ROM)

SSPL werkt prima maar als de RUU de NBH probeert te openen dan geeft hij een melding.
ROMUpdateUtility in de bovenbalk, gele driehoek met een uitroepteken erin en het pad and bestandsnaam van de NBH file.

Kan iemand met vertellen hoe de SPL goed uit de originele ROM te rippen of wat ik anders fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

Weet iemand hoe je in WinMo 6.5 S2U2 als standaard lock app kunt gebruiken? Hij pakt steeds de native lock van windows ipv S2U2 :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MOAW schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 17:06:
Weet iemand hoe je in WinMo 6.5 S2U2 als standaard lock app kunt gebruiken? Hij pakt steeds de native lock van windows ipv S2U2 :S
Je zou kunnen proberen door middel van Advanced Config (onder screen->auto device lock) de auto lock uit te zetten. Deze heeft in ieder geval betrekking op het automatisch locken van je phone. Ik weet niet of het je probleem oplost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=523505

Nitrogen 1.0

Heerlijk programma. Heb het zojuist gedownload en geinstalleerd. Een, naar mijn mening, heerlijke mp3 programma. Neemt weinig geheugen in beslag, ziet er simpel maar toch strak uit en heeft gewoon alles wat je nodig hebt.

Denk dat ik in TFL mijn muziek tabje uitzet, en vanaf nu dit programma gebruik. Neemt minder geheugen in beslag, en werkt net zo goed, misschien zelfs beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Sleehond schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:27:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=523505

Nitrogen 1.0

Heerlijk programma. Heb het zojuist gedownload en geinstalleerd. Een, naar mijn mening, heerlijke mp3 programma. Neemt weinig geheugen in beslag, ziet er simpel maar toch strak uit en heeft gewoon alles wat je nodig hebt.

Denk dat ik in TFL mijn muziek tabje uitzet, en vanaf nu dit programma gebruik. Neemt minder geheugen in beslag, en werkt net zo goed, misschien zelfs beter!
Ziet er leuk uit. Alleen beetje jammer dat ie zo te zien alleen album art ondersteunt die er los (als image) bij staat. Dus niet geïntegreerd in de mp3 zoals je ze tegenwoordig vaak download.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Hyp Hyper schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:18:
[...]

Ziet er leuk uit. Alleen beetje jammer dat ie zo te zien alleen album art ondersteunt die er los (als image) bij staat. Dus niet geïntegreerd in de mp3 zoals je ze tegenwoordig vaak download.
Volgens mij niet helemaal waar. Ik heb geen image in de map staan van een album. Ik heb gewoon elk nummer gekoppeld aan een albumhoes, met het programma MP3-Tag. En hij laat gewoon de albumhoesjes zien hoor :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Iemand ervaring met GPS ontvangst van de TD in een auto met warmtewerende voorruit?
Ik heb wat zoekwerk verricht, maar ik kom alleen (wat wisselende) ervaringen tegen mbt de ontvangst buiten. Ik gebruik nu in de auto (Peug 406) een externe GPS antenne met mijn PDA (Mio P350) omdat ik anders een zeer slechte ontvangst heb. Ben dus nieuwsgierig naar ervaringen met een TD in (Franse) auto's met warmtewerende voorruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Sleehond schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:50:
[...]

Volgens mij niet helemaal waar. Ik heb geen image in de map staan van een album. Ik heb gewoon elk nummer gekoppeld aan een albumhoes, met het programma MP3-Tag. En hij laat gewoon de albumhoesjes zien hoor :) !
Ah that's nice. Ik ga 'm dan meteen proberen. :)
(wel maf dat ze het in dat topic anders vermelden)

Edit: het werkt idd ook zo. Mooi!

[ Voor 10% gewijzigd door Hyp Hyper op 18-06-2009 15:45 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik geswitched ben van mijn Vodafone 1.97 Rom, naar een standaard HTC rom (2.03.404.2 radio 1.09.25.23) ben ik mijn handige scherm kwijt bij het bellen of gebeld worden.
Ik doel op het scherm waarmee de toetsen worden "afgedekt" onder een schuifje, zodat je ze niet kan indrukken met je oor...

Is dit een instelling? of is er een andere (nieuwere) HTC rom die dit wel heeft?

Alvast bedankt,
Flea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 21:48
jurk738 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:50:
Iemand ervaring met GPS ontvangst van de TD in een auto met warmtewerende voorruit?
Ik heb wat zoekwerk verricht, maar ik kom alleen (wat wisselende) ervaringen tegen mbt de ontvangst buiten. Ik gebruik nu in de auto (Peug 406) een externe GPS antenne met mijn PDA (Mio P350) omdat ik anders een zeer slechte ontvangst heb. Ben dus nieuwsgierig naar ervaringen met een TD in (Franse) auto's met warmtewerende voorruit.
In mijn 308SW geen enkel probleem. Fix krijgen duurt effe, maar dat gebeurt ook als ik gewoon buiten sta. Komt denk ik meer doordat ik de GPS niet zo veel gebruik. Maar zodra er een fix is, blijft hij die ook prima houden.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Iemand al S2U2 versie 2.0.0 geprobeerd?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=467435

Ben benieuwd of dit goed werkt met versie 2.0.0!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:28:
Sinds ik geswitched ben van mijn Vodafone 1.97 Rom, naar een standaard HTC rom (2.03.404.2 radio 1.09.25.23) ben ik mijn handige scherm kwijt bij het bellen of gebeld worden.
Ik doel op het scherm waarmee de toetsen worden "afgedekt" onder een schuifje, zodat je ze niet kan indrukken met je oor...

Is dit een instelling? of is er een andere (nieuwere) HTC rom die dit wel heeft?

Alvast bedankt,
Flea
GenY heeft dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog regelmatig problemen met bereik. Eerst had ik de bekende v1.00.25.05 radio rom, maar destijds gebeurde regelmatig het volgende: Op bepaalde locaties (vaak midden in de stad: met volledig bereik) leek het wel alsof de radio lag te slapen, met andere woorden telefoontjes en smsjes kwamen niet aan. Een beller kreeg vaak een onbereikbaarheidsmelding. Wanneer ik dan zelf ging bellen, dan kwamen plots alles smsjes binnen en kon ik ook weer gebeld worden.

Nu heb ik de (ook niet impopulaire) v1.09.25.23 versie. Hiermee verliest de radio zijn verbinding op plekken met een middelmatig bereik, waarna ik pas na een Radio Off en Radio On (via de Comm Manager) weer verbinding heb.

Wie oh wie kan mij vertellen welke ROM ook nog de moeite waard is? (Ik heb T-Mobile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 12:46
Sleehond schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 21:23:

Gisteren erop gezet en tot nu aan toe werkt het goed. de instellingen zijn overgenomen dus hoefde ik ook niks aan te passen aan de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_kluft

r_kluft

Hmmmmmm

r_kluft schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:58:
Het lukt me niet om de originele SPL terug te zetten op mijn MDA compact IV.

Ik heb de "Unsigned-Hard-SPL-Diamond-OliNex" gedownload en "NBHUtil" gebruikt om de SPL te rippen uit de update van t-mobile. (originele ROM)

SSPL werkt prima maar als de RUU de NBH probeert te openen dan geeft hij een melding.
ROMUpdateUtility in de bovenbalk, gele driehoek met een uitroepteken erin en het pad and bestandsnaam van de NBH file.

Kan iemand met vertellen hoe de SPL goed uit de originele ROM te rippen of wat ik anders fout doe?
Ok ben een stapje verder. De NBH moest ik gewoon in z'n geheel pakken maar nu krijg ik het niet voor mekaar om vanuit de SSPL te flashen.
Als ik de RUU start of de manual-SSPL start dan vaagt het scherm wel naar zwart en blijft hij aan maar met flashen krijg ik een timeout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Ik heb een nogal vreemde ontdekking gedaan op mijn Touch Diamond :+

Ik ging naar Start -> Instellingen -> Tabblad Persoonlijk -> Knoppen
Daar staat op mijn TD een lijstje met knoppen, vijf met de naam 'Knop' en één met de naam 'Knop 1(Hold)'. De meeste hiervan hadden de toewijzing '<Contextmenu>'.

Nu heb ik geen idee wat dit doet, maar toen ik alles de toewijzing '<Geen>' gaf was mijn TD ineens veel sneller :9 En alle knoppen werken nog steeds precies zoals eerst.

Nu is het natuurlijk een leuke tweak voor mijn Touch Diamond, maar wat doet deze feature nou precies :?

Ik heb gewoon de laatste officiële ROM van HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

babbaloerie schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 12:14:
Ik heb een nogal vreemde ontdekking gedaan op mijn Touch Diamond :+

Ik ging naar Start -> Instellingen -> Tabblad Persoonlijk -> Knoppen
Daar staat op mijn TD een lijstje met knoppen, vijf met de naam 'Knop' en één met de naam 'Knop 1(Hold)'. De meeste hiervan hadden de toewijzing '<Contextmenu>'.

Nu heb ik geen idee wat dit doet, maar toen ik alles de toewijzing '<Geen>' gaf was mijn TD ineens veel sneller :9 En alle knoppen werken nog steeds precies zoals eerst.

Nu is het natuurlijk een leuke tweak voor mijn Touch Diamond, maar wat doet deze feature nou precies :?

Ik heb gewoon de laatste officiële ROM van HTC.
Heb de tip van babbaloerie ook uitgevoerd, heb ook het idee dat'ie ietsje sneller is. Ook heb ik het idee dat het geheugengebruik een klein beetje lager is (5-10%).

Edit: heb ook de laatste officiele ROM van HTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleehond schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 21:23:

V2.0.1 is ook al uit na wat aanpassingskes:
Changes of v2.01
================
- fixed when CallerID was off, system might hang after receiving an incoming call.
- fixed the S2U2 Settings could not browse pics/files.
- reverted the sound codes (lock/unlock sound) for faster performance, but also removed the support to MP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal.

Ik wil mij met de Diamond eens wagen aan het Twitteren.
Wie weet goede programmatjes om te twitteren??

Alvast bedankt
Groeten
Arie de Koning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 23:36:
Hallo allemaal.

Ik wil mij met de Diamond eens wagen aan het Twitteren.
Wie weet goede programmatjes om te twitteren??

Alvast bedankt
Groeten
Arie de Koning
Tiny Twitter werkt wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Laatst online: 12-09 09:58
Laast een verloopstukje gekocht om een 3,5mm-jack hoofdtelefoon aan te kunnen sluiten. Op marktplaats zijn ze rond de 5 á 10 euro, maar via dealextreme.com omgerekend maar 1 euro (inc. verzendkosten). Heb er direct 5 besteld, aangezien ze bij mij vrij snel kapot gaan in m'n broekzak. Heb ze inmiddels binnen en werken perfect!

[ Voor 5% gewijzigd door Exception op 20-06-2009 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Hmmzz.

Ik ga het proberen.

Groeten
Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zou graag op mijn Compact IV een extra tab willen hebben voor de calendar. En dan ook dat ik kan zien of er op een bepaalde dag iets staat gepland (net zoals in de Agenda).
Is dit mogelijk zonder een ROM te flashen?
Ik zit nog op de originele 1.37 ROM van T-mobile (tot nu toe niet echt reden gehad om te flashen). Heb hier dan wel Manilla overheen gezet, zodat ik de zwarte looks heb.

Maar is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Welke custom winMo 6.5 ROM loopt een beetje lekker op de Diamond? Ik wil deze week eens gaan flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 16:36:
Voor de liefhebber, Opera Mobile 9.7 beta met Turbo mode is uit

http://www.opera.com/mobile/
Als ik mijn DT draai naar de landscape mode, sluit het Opera-venster (Opera Mobile 9.7 Beta ) en soms zet het zichzelf op de achtergrond. Hebben hier meer mensen last van en weet iemand waar dat aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn diamantje binnen, gratis bij KPN abo. (omdat KPN Debitel heeft overgenomen)
Eerste indruk van toestel is erg goed qua uiterlijk afmetingen en gewicht.
Het is mijn eerste foon met touchscreen dus even wennen maar begin het een beetje onder de knie te krijgen
Beetje liggen klooien met instellingen enzo.
Heb TT7 erop gekiepert en het draait goed ,binnen 10 seconden een fix (zelfs in huis)
Verder SBP-time erop gezet want die standaard wekker is *****

Heb wel een paar vragen die ik (nog) niet in dit grote forum heb gevonden.

1. Als ik een bedrijf bel waar je eerst het bandje "toets 1 voor... 2 voor..." hoor is het lastig als je de foon van je oor haalt je eerst het toestel uit de slaapstand met halen (aan/uit knop) en dan nog de toestenblokkering er af moet halen voordat je de keuze 1 .. 2 enz. kunt ingeven.
Als het te lang duurt krijg je van die vriendelijke stem te horen "er is geen invoer ontvangen" en het bandje begint weer van voor af aan.
Is hier een progje of een instelling ?

2. Als ik TT7 aan heb in ik heb me BT-oortje in heb krijg ik het niet voor elkaar om de stem van TT7 via het oortje te laten gaan.
Hier voor had ik een N73 met TT6 en daar wekte het wel.
Heeft iemand hier een oplossing voor.

3. Ik vindt het geluidniveau in TT7 nogal zacht (volume staat 100% en geluidsniveau aangepast aan snelheid staat aangevinkt) maar ondanks dit komt de stem niet echt goed over, en nee ik heb de radio niet op "knallen" staan.

Alvast bedank voor jullie reacties/oplossingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvdB
  • Laatst online: 07-08 21:09
Hoe kan ik meerdere geadresseerde selecteren wanneer ik een SMS wil versturen naar meerdere personen. Nu kan ik er 1 selecteren en dan gaat hij weer terug naar het SMS bericht en moet ik weer via Menu - Geadressseerde toevoegen - de volgende selecteren.
Ik wil ze allemaal in 1x selecteren, dat ging vroeger met mijn Nokia 6600 wel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:40

sanzut

It's always christmas time

gewoon de namen intypen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Diamond ingeruild voor een Sony Ericsson Experia X1 _/-\o_ , deze is ook gemaakt in de HTC fabriek en heeft erg veel weg van de HTC telefoons, touch screen met een volwaardig toetsenbord.

Een bijkomend voordeel, dat er geen memory leak is en daar werd ik heel erg vrolijk van.
Waar ik nog veel vrolijker van werd, is de levensduur van de accu, zondagavond geheel opgeladen, en toen pas op vrijdagavond kreeg ik de melding dat de accu opgeladen moest worden, dit is 5 dagen met diamond hield ie het niet eens een dag vol :o . Ik heb normaal gebeld, ge sms't, internet, bluetooth gebruikt (dagelijks hele dag aan) wifi regelmatig aan, en natuurlijk het navigeren met TT.

Dus ik ben nu een erg blij man :Y , jammer dat dit allemaal niet mogelijk is bij de HTC.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2009 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
ione schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:08:
Ik zou graag op mijn Compact IV een extra tab willen hebben voor de calendar. En dan ook dat ik kan zien of er op een bepaalde dag iets staat gepland (net zoals in de Agenda).
Is dit mogelijk zonder een ROM te flashen?
Ik zit nog op de originele 1.37 ROM van T-mobile (tot nu toe niet echt reden gehad om te flashen). Heb hier dan wel Manilla overheen gezet, zodat ik de zwarte looks heb.

Maar is dit mogelijk?
Niemand?? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvdB
  • Laatst online: 07-08 21:09
@sanzut; Die kende ik nog niet, bedankt.
Maar nu moet ik daarna alsnog mijn adressenboek doorlopen om te kijken of ik niemand ben vergeten. Het zou mooi zijn als je daar meerdere personen kunt selecteren. Is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taken, misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zänker
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-03 17:07
Met MTP kan je een tab in tf3d maken waar je vervolgens andere today plugins op kan laden. Hier kan je dus een kalender plugin op zetten zoals spb diary. Zo heb ik het zelf in elk geval en ik vind het goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:32

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:04:

1. Als ik een bedrijf bel waar je eerst het bandje "toets 1 voor... 2 voor..." hoor is het lastig als je de foon van je oor haalt je eerst het toestel uit de slaapstand met halen (aan/uit knop) en dan nog de toestenblokkering er af moet halen voordat je de keuze 1 .. 2 enz. kunt ingeven.
Als het te lang duurt krijg je van die vriendelijke stem te horen "er is geen invoer ontvangen" en het bandje begint weer van voor af aan.
Is hier een progje of een instelling ?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=488991

Werkt perfect bij mij. Principe is dat wanneer je je diamond horizontaal in je hand houdt, het scherm weer aangaat en wanneer je hem vertikaal tegen je oor houdt, het scherm uit gaat.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik gebruik nu de Dazzza rom. TF3d2, 6.1, erg snel (meeste geheugen vrij van alle TF3d2-roms), weinig rotzooi, tot nu toe goed batterijgebruik, wat mij betreft een aanrader. Eigenlijk de eerste waar ik als eenvoudige gebruiker geen minpunten aan zie.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=525947

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Sinds vandaag ook een Diamond! Mooi dingetje zeg! Moet wel zeggen dat het _ERRUG_ wennen is, mijn eerste telefoon met touchscreen en Windows. Had voorheen de N95-8GB, dit is ff andere koek! :P
Ik zie dat er aardig wat pagina's zijn, dus aardig wat leesvoer... Uiteraard ga ik ook op zoek naar een getweakte Nederlandstalige ROM en veel mogelijkheden, dus ik ben nog wel even zoet :)
Mocht iemand nog algemene tips hebben, ik hoor het graag...

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Zänker schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:59:
[...]

Met MTP kan je een tab in tf3d maken waar je vervolgens andere today plugins op kan laden. Hier kan je dus een kalender plugin op zetten zoals spb diary. Zo heb ik het zelf in elk geval en ik vind het goed werken.
Maar het is dus niet mogelijk om de ingebouwde kalender/agenda te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_kluft

r_kluft

Hmmmmmm

r_kluft schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:54:
[...]

Ok ben een stapje verder. De NBH moest ik gewoon in z'n geheel pakken maar nu krijg ik het niet voor mekaar om vanuit de SSPL te flashen.
Als ik de RUU start of de manual-SSPL start dan vaagt het scherm wel naar zwart en blijft hij aan maar met flashen krijg ik een timeout.
Heeft er nog niemand hier zijn originele SPL op zijn diamond/MDA teruggezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gg72
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-05-2020
kijk is op skippycentraal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 11:19
DaViDoViTsCh schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 04:13:
Sinds vandaag ook een Diamond! Mooi dingetje zeg! Moet wel zeggen dat het _ERRUG_ wennen is, mijn eerste telefoon met touchscreen en Windows. Had voorheen de N95-8GB, dit is ff andere koek! :P
Ik zie dat er aardig wat pagina's zijn, dus aardig wat leesvoer... Uiteraard ga ik ook op zoek naar een getweakte Nederlandstalige ROM en veel mogelijkheden, dus ik ben nog wel even zoet :)
Mocht iemand nog algemene tips hebben, ik hoor het graag...
Toetsenbord op volledig qwerty zetten.. en lekker prutsen maar. Duurde bij mij een tijdje, maar nu doe ik er alles op. Echt fantastisch apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello,

Ik heb een HTC Diamond touch pro ofzo.. (ong. half jaar geleden gekocht en toen was hij vrij nieuw) en ik heb al een tijd lang een klein, maar heel vervelend, probleem.

Als ik een sms’je ontvang staat er wel het nummer weergegeven maar niet de naam van degene van wie het nummer is: +31698765432 i.p.v. zoals ik bij een vriend zag, gewoon de naam. Ik ken nu bijna wel al mijn nummers uit me hoofd maar soms moet ik toch mijn hele contactenlijst doorspitten om erachter te komen van wie het sms’je nou was.. erg vervelend!

Als ik zelf een contactpersoon selecteer en een sms'je verstuur komt er in de inbox wel te staan dat ik hem naar bijv. "Henk" heb verzonden maar als "Henk" vervolgens reageert staat er weer alleen zijn nummer, dus zijn reactie komt niet onder mijn verstuurde tekst zoals gebruikelijk.

Ik zou heel graag gewoon de naam van wie het sms'je is zien, als ik een sms'je ontvang i.p.v. alleen het nummer. Heel graag jullie hulp bij dit hopelijk kleine en makkelijk op te lossen probleem!!

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

gr. Sven

ps. kon nergens op het forum een oplossing voor dit probleem vinden (kan aan mij liggen :? )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2009 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 01:17:
Hello,

Ik heb een HTC Diamond touch pro ofzo.. (ong. half jaar geleden gekocht en toen was hij vrij nieuw) en ik heb al een tijd lang een klein, maar heel vervelend, probleem.

Als ik een sms’je ontvang staat er wel het nummer weergegeven maar niet de naam van degene van wie het nummer is: +31698765432 i.p.v. zoals ik bij een vriend zag, gewoon de naam. Ik ken nu bijna wel al mijn nummers uit me hoofd maar soms moet ik toch mijn hele contactenlijst doorspitten om erachter te komen van wie het sms’je nou was.. erg vervelend!

Als ik zelf een contactpersoon selecteer en een sms'je verstuur komt er in de inbox wel te staan dat ik hem naar bijv. "Henk" heb verzonden maar als "Henk" vervolgens reageert staat er weer alleen zijn nummer, dus zijn reactie komt niet onder mijn verstuurde tekst zoals gebruikelijk.

Ik zou heel graag gewoon de naam van wie het sms'je is zien, als ik een sms'je ontvang i.p.v. alleen het nummer. Heel graag jullie hulp bij dit hopelijk kleine en makkelijk op te lossen probleem!!

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

gr. Sven

ps. kon nergens op het forum een oplossing voor dit probleem vinden (kan aan mij liggen :? )
Dit probleem had ik met gebeld worden op mijn werktelefoon, ik zag alleen een nummer i.p.v. een naam.
Waarschijnlijk heb jij je nummers opgeslagen als 061234567890 i.p.v. +3161234567890.
Of je hebt de contactpersonen er 2x in je contactlijst staan (sim + contacten) en hier geldt dat op een van beide opslag media de nummers beginnen met 06 i.p.v. = +316 en die pakt hij kennelijk als eerste.

Maar daar moet je het zoeken.

Sucses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Wizzing schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 00:53:
[...]
Toetsenbord op volledig qwerty zetten.. en lekker prutsen maar. Duurde bij mij een tijdje, maar nu doe ik er alles op. Echt fantastisch apparaat
Check! Had ik idd ook al zo ingesteld, qwerty blijft toch het fijnst met 'typen'! :)

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]Dit probleem had ik met gebeld worden op mijn werktelefoon, ik zag alleen een nummer i.p.v. een naam.
Waarschijnlijk heb jij je nummers opgeslagen als 061234567890 i.p.v. +3161234567890.
Of je hebt de contactpersonen er 2x in je contactlijst staan (sim + contacten) en hier geldt dat op een van beide opslag media de nummers beginnen met 06 i.p.v. = +316 en die pakt hij kennelijk als eerste.

Sucses[quote]

ik heb dit probleem ook met gebelt worden.. maar alleen bij sommige nummers.. ik ga alle nummers nu +316 opslaan en kijken of het helpt met bellen al weet ik wel dat het met smsen niet gaat werken want dat heb ik al geprobeer met een vriend van me! toch bedankt met het helpen van me kleine bel probleem !!!

Gr sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:13:
[/quote]Dit probleem had ik met gebeld worden op mijn werktelefoon, ik zag alleen een nummer i.p.v. een naam.

Sucses[quote]

ik heb dit probleem ook met gebelt worden.. maar alleen bij sommige nummers.. ik ga alle nummers nu +316 opslaan en kijken of het helpt met bellen al weet ik wel dat het met smsen niet gaat werken want dat heb ik al geprobeer met een vriend van me! toch bedankt met het helpen van me kleine bel probleem !!!

Gr sven
Hoi Sven,

Je geeft het zelf al aan, dat dit ook voordoet met bellen, dus mijn idee is dus de juiste.
Kijk meteen of bepaalde nummers niet 2x voorkomen, want als ik je verhaal lees, is dit wel het geval.
Copier alle simcontacten naar contacten, en maak je sim leeg (zorg wel voor een goede backup) dan is het probleem denk ik verholpen.

Als je Outlook gebruikt (niet outlook express) synchroniseer je telefoon dan met Outlook middels Active Sync dan heb je in iedergeval een goede backup van je contacten.

We horen het wel, wederom sucses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Sven,

Je geeft het zelf al aan, dat dit ook voordoet met bellen, dus mijn idee is dus de juiste.
Kijk meteen of bepaalde nummers niet 2x voorkomen, want als ik je verhaal lees, is dit wel het geval.
Copier alle simcontacten naar contacten, en maak je sim leeg (zorg wel voor een goede backup) dan is het probleem denk ik verholpen.

Als je Outlook gebruikt (niet outlook express) synchroniseer je telefoon dan met Outlook middels Active Sync dan heb je in iedergeval een goede backup van je contacten.

We horen het wel, wederom sucses.
hey,

Ik heb vandaag Al mijn nummers +316 gemaakt en al mijn nummers opgeslagen op mijn telefoon en mijn simkaart is helemaal leeg.. ook heb ik geen nummers dubbel in mijn telefoon staan.. heel raar dat het niet werkt.. Ik werd net gebelt door iemand die mij nooit belt en zijn naam stond er Weer niet ookal heb ik alle nummers dus van +31 voorzien en heb ik geen nummers dubbel opgeslagen.. zou het helpen alle nummers op de simkaart op te slaan en niets op mijn telefoon??

ben een beetje ten einde raad en het is nogal een vervelend probleempje.. elke keer opnemen en geen flauw idee hebben wie je aan de lijn hebt terwijl je degene die je belt elke dag ziet.. en bij elk sms'je het nummer op te moeten zoeken..

heeft het misschien zin om langs een telefoon winkel te gaan of misschien een computer winkel?!

dank voor de hulp tot nu toe!

gr Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 15:44:
[...]

hey,

Ik heb vandaag Al mijn nummers +316 gemaakt en al mijn nummers opgeslagen op mijn telefoon en mijn simkaart is helemaal leeg.. ook heb ik geen nummers dubbel in mijn telefoon staan.. heel raar dat het niet werkt.. Ik werd net gebelt door iemand die mij nooit belt en zijn naam stond er Weer niet ookal heb ik alle nummers dus van +31 voorzien en heb ik geen nummers dubbel opgeslagen.. zou het helpen alle nummers op de simkaart op te slaan en niets op mijn telefoon??

ben een beetje ten einde raad en het is nogal een vervelend probleempje.. elke keer opnemen en geen flauw idee hebben wie je aan de lijn hebt terwijl je degene die je belt elke dag ziet.. en bij elk sms'je het nummer op te moeten zoeken..

heeft het misschien zin om langs een telefoon winkel te gaan of misschien een computer winkel?!

gr Sven
Nu weet ik het ook niet meer, tenzij die "iemand die jou nooit belt" niet in je contactlijst voorkomt, want dan zou het logisch zijn.

Anders is de gang naar de telefoonwinkel een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:57:
[...]

Als ik mijn DT draai naar de landscape mode, sluit het Opera-venster (Opera Mobile 9.7 Beta ) en soms zet het zichzelf op de achtergrond. Hebben hier meer mensen last van en weet iemand waar dat aan ligt?
Niemand ervaringen met Opera Mobile 9.7 Beta ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Arg ik heb sinds vandaag een heel gaar probleem. De music tab in tf3d laat tf3d opeens rebooten (alleen de music tab, rest werkt prima). Is gebeurd nadat ik bij het selecteren van een liedje uit het menu een keer of 5 achter elkaar klikte ipv 1x. Rom en tf3d zijn gewoon standaard. Weet iemand hoe ik dit kan fixen? rebooten enzo helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds kort een Diamond Touch, overgenomen van iemand, mijn htc s730 ging zijn apk niet meer halen.
Nu staat er op het flash geheugen(die 4gb) een hoop igo spullen, ik heb in het systeem al IGO verwijderd(nadat ik hem eerst perongeluk had geïnstalleerd).

naast de kaarten die erop staan, staat er ook een map IGO8,(met o.a. de submappen: content, custom, defaults, license etc) tezamen neemt dit toch weer 800 mb in, kan ik dit gewoon verwijderen als ik geen igo 8 wil gaan gebruiken? Heb het programma dus al wel via programma's verwijderen (heet iets anders geloof ik) verwijderd..

ik hoor het graag even, appart van dat bevalt hij me erg goed! beter dan de s730!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 18:43:
Hallo,

Ik heb sinds kort een Diamond Touch, overgenomen van iemand, mijn htc s730 ging zijn apk niet meer halen.
Nu staat er op het flash geheugen(die 4gb) een hoop igo spullen, ik heb in het systeem al IGO verwijderd(nadat ik hem eerst perongeluk had geïnstalleerd).

naast de kaarten die erop staan, staat er ook een map IGO8,(met o.a. de submappen: content, custom, defaults, license etc) tezamen neemt dit toch weer 800 mb in, kan ik dit gewoon verwijderen als ik geen igo 8 wil gaan gebruiken? Heb het programma dus al wel via programma's verwijderen (heet iets anders geloof ik) verwijderd..

ik hoor het graag even, appart van dat bevalt hij me erg goed! beter dan de s730!!
IGO is een navigatiesysteem, dus als je zonder wilt...................kan je hem gerust verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AA674
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-01-2022
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 15:44:
[...]

hey,

gr Sven
Volgens mij moet er een spatie tussen +31 en 06 staan. dus +31 06xxxxxxxx. Probeer het eens of dit de oplossing is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 19:17:
[...]

IGO is een navigatiesysteem, dus als je zonder wilt...................kan je hem gerust verwijderen.
Dus ik kan dat verwijderen zonder dat er straks(in bijvoorbeeld het register) geen koppelingen meer kunnen worden gemaakt o.i.d? Want het ziet eruit alsof die igo8 map, een bestandsmap is, of is dit alleen de map waaruit gegevens worden gehaald tijdens installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:01:
[...]

Dus ik kan dat verwijderen zonder dat er straks(in bijvoorbeeld het register) geen koppelingen meer kunnen worden gemaakt o.i.d? Want het ziet eruit alsof die igo8 map, een bestandsmap is, of is dit alleen de map waaruit gegevens worden gehaald tijdens installatie?
De IGO is namelijk zelf startend, dus kan gewoon verwijderd worden.
Koppelingen zul niet in het register aantreffen.
Sucses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AA674 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 21:53:
[...]

Volgens mij moet er een spatie tussen +31 en 06 staan. dus +31 06xxxxxxxx. Probeer het eens of dit de oplossing is..
Geen spatie er tussen, en het moet dan +316 en geen +3106 de vetgedrukte 0 moet er tussen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
is het mogelijk om automatisch tomtom te starten als de telefoon aan 2 voorwaarden voldoet.
1. Hij moet aan de lader hangen
2. connectie hebben met een BT carkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Laatst online: 14-09 16:12
Ik heb op mijn diamond van vodafone nu de originele 2.0.3 rom staan, alleen nu heb ik een probleem dat ik geen mms berichten direct kan ontvangen en deze moet openen op de site van vodafone.

Ik heb de instellingen van mms al gecontroleerd en deze staan goed iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

TheMystery schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 12:23:
Ik heb op mijn diamond van vodafone nu de originele 2.0.3 rom staan, alleen nu heb ik een probleem dat ik geen mms berichten direct kan ontvangen en deze moet openen op de site van vodafone.

Ik heb de instellingen van mms al gecontroleerd en deze staan goed iemand enig idee wat dit kan zijn?
Dat heb ik ook, en de hoop al opgegeven... Alleen mijn vader stuurt af en toe nog een mms, iets met vergeetachtig denk ik ;)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt me maar niet om "windows update" te draaien'.
Krijg steeds foutmeldeing "verbinding met updateserver is niet beschikbaar"
Het het op verschillende manieren geprobeerd ook met WLAN thuis

Iemand ook dit prbleem en oplossing ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows update doet het bij mij ook niet,.. hij geeft aan dat ik iets met de datum moet controleren. maar tijd en datum staat gewoon goed.. maar goed, op mijn htc s730 werkte update ook niet dus is niet eerste keer dat ik ermee te maken heb:P...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 21:48
Bij mijn weten heeft windows update nooit lekker gewerkt op WM6

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:07
wd200 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 11:59:
is het mogelijk om automatisch tomtom te starten als de telefoon aan 2 voorwaarden voldoet.
1. Hij moet aan de lader hangen
2. connectie hebben met een BT carkit.
Waarschijnlijk wel mogelijk met Mortscript.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eigenljk ook nog een vraag,

op mijn htc s730 gebruikte ik facade.. dat werkte echt heel fijn! Ik vind de touch flo helemaal niets(vreet geheugen), nu heb ik sbp mobile shell geïnstalleerd, werkt wel fijner maar vreet ook nog geheugen.

Wat ik fijn vond aan facade is dat je taken en agenda tab had, meerdere agenda items kon neerzetten, zo'n snel start balk(alhoewel het start menu ook lekker werkt)
het was licht, vrat weinin geheugen en werkte snel.

Nou zoek ik weer zo'n programma..maar ik kan er nog niet echt een vinden. Iemand tips/ideeën welke misschien fijn zullen werken?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abkoomen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2018
Ik kan me niet voorstellen dat deze vraag nog nooit gesteld is maar ik kan het niet terug vinden in de inleiding of met de zoek functie.

Op het werk hier hebben we een server draaien met windows 2003, de mail server is MDeamon (of de communicatie). Als ik mijn mail wil ophalen is dat geen probleem maar ik zie geen mogelijkheid om instellingen te maken voor de agenda.
Aangezien ik veel onderweg ben moet dit op afstand gebeuren dus niet middels kabels of bluetooth.

- Kan ik ergens instellen waar de agenda gegevens moet ophalen/ wegschrijven?
- Heb ik hier extra programma's voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdc_2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik ga een houder bestellen, maar zie dat de reviews voor de Brodit niet zo goed zijn als die van de Carcomm.
Klopt dit?

Welke carkit raden jullie aan, de nokia ck100 of de Parrot revolution CK3000?

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdc_2 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:58:
Ik ga een houder bestellen, maar zie dat de reviews voor de Brodit niet zo goed zijn als die van de Carcomm.
Klopt dit?

Welke carkit raden jullie aan, de nokia ck100 of de Parrot revolution CK3000?

Gr.
Ik heb de Parrot CK3100, en die bevalt heel erg best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
ik heb ook altijd een ck3000 gehad en dit ging altijd goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Brodit HTC TD Passieve houder (Staat ook in de startposts afgebeeld) aangeschaft omdat ik al een autolaadkabel had. Bevalt heel goed!

Achteraf had ik beter de Actieve houder kunnen bestellen ipv. telkens met de losse laadkabel te klooien... Maar ben met de houder erg blij icm een ProClip bevestigingsklemmetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdc_2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:15:
Ik heb de Brodit HTC TD Passieve houder (Staat ook in de startposts afgebeeld) aangeschaft omdat ik al een autolaadkabel had. Bevalt heel goed!

Achteraf had ik beter de Actieve houder kunnen bestellen ipv. telkens met de losse laadkabel te klooien... Maar ben met de houder erg blij icm een ProClip bevestigingsklemmetje.
Niemand sloopt zijn connector door deze houder, zoals ik soms lees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdc_2 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 08:50:
[...]

Niemand sloopt zijn connector door deze houder, zoals ik soms lees?
Nope, nog geen last van gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:17

Smarron

The bend

Ik gebruik de carkit van Adapt, werkt perfect en heeft een stevige constructie vanaf het raam. Uiteraard ook direct een autolader en dit kun je aan en uitzetten. Het volume is ook in te stellen via een draaiknop. Kwaliteit van het gesprek is goed. Iedereen kan mij goed verstaan en de speaker is van voldoende kwaliteit om anderen te horen. De kabel is ook lang genoeg mocht de sigarettenaansteker erg ver van het raam af zitten.

Afbeeldingslocatie: http://www.smartphoneworld.nl/N_art38351_Memo2_1.jpg

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaringen met de batterij van 9,99, die verkrijgbara hier verkrijgbaar is??

zijn dat goede batterijen of is het beter om origineel te kopen? en dan misschien maar gelijk die van 1300 ah?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 18:32:
iemand ervaringen met de batterij van 9,99, die verkrijgbara hier verkrijgbaar is??

zijn dat goede batterijen of is het beter om origineel te kopen? en dan misschien maar gelijk die van 1300 ah?
Ik zou voor die 1300 gaan, en die site ziet er wel heel erg goedkoop uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:29
abkoomen schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:00:
Ik kan me niet voorstellen dat deze vraag nog nooit gesteld is maar ik kan het niet terug vinden in de inleiding of met de zoek functie.

Op het werk hier hebben we een server draaien met windows 2003, de mail server is MDeamon (of de communicatie). Als ik mijn mail wil ophalen is dat geen probleem maar ik zie geen mogelijkheid om instellingen te maken voor de agenda.
Aangezien ik veel onderweg ben moet dit op afstand gebeuren dus niet middels kabels of bluetooth.

- Kan ik ergens instellen waar de agenda gegevens moet ophalen/ wegschrijven?
- Heb ik hier extra programma's voor nodig?
Ik vind je vraag toch een beetje ongepast :+..
Denk dat je met wat beter zoeken dichter bij je antwoord had kunnen komen, maar om toch maar te helpen :P:

Windows Mobile ondersteunt vanuit zichzelf alleen maar activesync voor syncronisatie (via de computer of 'on the road' via het internet)..
O.A. Microsoft exchange en kerio mailserver ondersteunen dit protocol en daarmee zou je automatische syncronisatie van je contacten, agenda en mail kunnen krijgen, via het internet.

Het ziet er niet naar uit dat MDeamon active sync ondersteunt. Ik kende de mailserver MDeamon niet, maar na een paar clicks op google kwam ik uit op deze pagina: click!

Het ziet ernaar uit dat je wel gebruik kan maken van syncML, wat een ander protocol is voor agenda syncronisatie.. De mail zou je kunnen afhandelen via imap. SyncML wordt niet vanuit nature ondersteunt in Windows Mobile.. Maar met een extra applicatie moet het wel mogelijk zijn. MDeamon verwijst zelf naar synthesis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:59
ik heb een kleine vraag, ik ben mijn touch diamond aan het verkopen, maar hoe gooi ik daar makkelijk alle persoonsgegevens vanaf?(dus alles behalve het besturingssysteem + navigatiesoftware)
Ben ik bij opslag wissen niet ook mijn navigatiesoftware + touchflow kwijt?
edit: dit is dus een harde reset
edit2: harde reset gooit dus alles weg, incl. geinstalleerde software.

[ Voor 41% gewijzigd door Bastard op 03-07-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KAdrifter schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:31:
ik heb een kleine vraag, ik ben mijn touch diamond aan het verkopen, maar hoe gooi ik daar makkelijk alle persoonsgegevens vanaf?(dus alles behalve het besturingssysteem + navigatiesoftware)
Gewoon een rom update uitvoeren en je 4 Gb leeg maken/formateren.
Simpel tog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:10
KAdrifter schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:31:
Ja, maar niet touchflow. Je gaat terug naar de toestand zoals je je Diamond voor het eerst kreeg. Of, wanneer je ooit een andere rom er op gezet hebt, zoals hij was na deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44

13art

Moderator Mobile
Voor een collega moet ik binnenkort even zijn Diamond upgraden met een andere rom omdat hij die van hem te traag vindt worden. Nu ben ik zelf helemaal niet (meer) thuis in de huide Diamond roms. Wat zijn een beetje goed, snelle en stabiele roms voor de Diamond?
Alleen namen geen links svp.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_necoo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 10:08
DjWannaB2002 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 17:43:
Voor een collega moet ik binnenkort even zijn Diamond upgraden met een andere rom omdat hij die van hem te traag vindt worden. Nu ben ik zelf helemaal niet (meer) thuis in de huide Diamond roms. Wat zijn een beetje goed, snelle en stabiele roms voor de Diamond?
Alleen namen geen links svp.
De nieuwste HTC ROM werkt goed ! (2.03)

Zelf gebruik ik sinds een aantal weken de Xenergy ROM (dit is wel windows mobile 6.5), deze werkt ook goed en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Weet iemand toevallig of je met je TD ook in Japan kan bellen? Vodafone geeft wel aan dat je er gewoon kan bellen (nog vrij goedkoop ook trouwens, 79 cent + lokaal tarief pm) maar was het vroegah niet zo dat ze daar met een ander soort netwerk of bandbreedte of wat dan ook werkte? Geen idee of dat nu nog zo is maar toch wel handig om te weten zodat ik daar straks wel kan bellen als het moet.

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste