voor mensen die problemen hebben met de clock van touchflo met rom: Gen.Y D2 R2-Rev.Y is er een fix klik. Bij mij trad dit probleem trouwens alleen op icm S2U2, maar werkt nu dus weer gewoon goed.
Toch fijn dat ze bij de KPN winkel niet weten hoe ze de touchFlo moeten aanzetten.
Een collega die had problemen en ruilde hem om in de winkel. Toen hij vroeg om het iconenscherm, waren ze met min. 3 man sterk bezig om dat terug te zetten maar ze konden het niet vinden
Een collega die had problemen en ruilde hem om in de winkel. Toen hij vroeg om het iconenscherm, waren ze met min. 3 man sterk bezig om dat terug te zetten maar ze konden het niet vinden
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Ik heb nu dus een dikke vette kras op m'n scherm. M'n dochter van 1 vond het leuk om even met de TD over de vloer te schuiven.
Hij is wel verzekerd. Zou dit er ook onder vallen denken jullie?
Ik kom helaas niet meer in de bootloader. Niks werktPolster schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:58:
Pino112 lees ook even deze thread door:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=409425
Ook kan je vanuit bootloader mode flashen dit is waarschijnlijk nog wel mogelijk in jouw situatie.
Valschade valt meestal niet onder de garantie. Grote kans dat je krijgt te horen dat je pech hebt, en als je helemaal pech hebt moet je daarop nog eens onderzoekskosten betalen.Vlooi schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 22:36:
Ik heb nu dus een dikke vette kras op m'n scherm. M'n dochter van 1 vond het leuk om even met de TD over de vloer te schuiven.
Het beste is om naar de lokale telefoonturk te gaan om je scherm te laten vervangen. Mocht je wat handig zijn, op XDA kun de service manual voor de TD downloaden. Daarin staat percies hoe je een TD moet demonteren / monteren.
https://www.gsm4world.us/...h-screen-d-01778_366.html
Dat het niet onder garantie valt is logisch. Maar ik heb ten tijde van de aanschaf het toestel verzekerd. Schade valt dan toch onder de verzekering?vuhuy schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 14:42:
[...]
Valschade valt meestal niet onder de garantie. Grote kans dat je krijgt te horen dat je pech hebt, en als je helemaal pech hebt moet je daarop nog eens onderzoekskosten betalen.
Het beste is om naar de lokale telefoonturk te gaan om je scherm te laten vervangen. Mocht je wat handig zijn, op XDA kun de service manual voor de TD downloaden. Daarin staat percies hoe je een TD moet demonteren / monteren.
https://www.gsm4world.us/...h-screen-d-01778_366.html
Lees anders even door wat voor schade er verzekert is.
Ik kan me zo voorstellen dat bijv. waterschade wel is verzekerd.
Ik kan me zo voorstellen dat bijv. waterschade wel is verzekerd.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Ik heb afgelopen week van een vriend van mij zijn TD over gekocht voor een zeer lief prijsje. Afgelopen 3 toestellen Symbian S60 toestellen gehad. Nu dus een WM toestel. Werkt heel anders maar wel erg compleet. Tot nu toe redelijk tevreden behalve op het toetsenbord... Halve qwerty is echt een rottig ding
Is er een makkelijke manier om net zoals bij de Touch HD een fullscreen qwerty te krijgen? Ik kan hem niet instellen in het toetsenbord menuding. Erg vervelend.
Binnenkort eens experimenteren met nieuwe roms. De huidige rom is de rom uit februari en ik vind het altijd leuk om zelf wat te tweakeren en te customizen.
Zijn er voor nieuwe WM gebruikers ook nog leuke apps die je zo kan installeren die grappig/leuk/handig zijn?

Binnenkort eens experimenteren met nieuwe roms. De huidige rom is de rom uit februari en ik vind het altijd leuk om zelf wat te tweakeren en te customizen.
Zijn er voor nieuwe WM gebruikers ook nog leuke apps die je zo kan installeren die grappig/leuk/handig zijn?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Wie heeft hier nog meer 'last' van, bij mijn MDA IV heb ik sinds kort bij het sms overzicht alleen een lijst met conversaties, maar op geen enkele manier kan ik deze terugzetten naar los sms overzicht. Hoe kan ik dit oplossen?
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Hari-Bo schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:43:
Wie heeft hier nog meer 'last' van, bij mijn MDA IV heb ik sinds kort bij het sms overzicht alleen een lijst met conversaties, maar op geen enkele manier kan ik deze terugzetten naar los sms overzicht. Hoe kan ik dit oplossen?
PCD schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 16:53:
Registry tips&tricks
- Ik wil geen threaded (gebundelde) sms overzicht? (let op!)
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Dat is een waarde aanpassen van een reg-key, maar de bijwerkingen zijn ook niet positief te noemen. Is er geen andere manier?
toevallig deze tweak toegepast?
Uitschakelen Threaded SMS
Ga naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Inbox\Setting s en verander SMSAvailable van 1 naar 0.
Is geen goede tweak, schakelt wel je threading uit maar ook je geluid en meldingen van nieuwe SMS...
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Verwijderd
mijn diamond is uitgevallen opeens en ik kom in een raar scherm als ik hem opstart:
:
rood-groen-blauwe balk
en dan de tekst:
Diam200 64m
SPL-1.93.0000
microp-diam (LED) v11
PSOC-Vict Stage_PVT v0x20
en in het witte serial.
daar blijft die dus op staan?
iemand enig idee wat dit is en hoe op te lossen?
:
rood-groen-blauwe balk
en dan de tekst:
Diam200 64m
SPL-1.93.0000
microp-diam (LED) v11
en in het witte serial.
Je rom opnieuw flashen. Dit is de bootloader...
Ja dit scherm krijg je als je je htc wilt/gaat flashen
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Verwijderd
Mensen, even over de accu. Ik snap dat wanneer ik veel van het toestel vraag, de accu ook snel leeg is, maar bij mij is het wel heel extreem.
Wanneer ik om half 5 's middags de TD van de lader haal, moet ik hem 's avonds om 2200 uur er weer aan hangen. Het is dan al zover dat ik de melding krijg dat de hoofdaccu leeg is (die pop-up onderin het scherm), echt leeg dus.
Wat is er in die tussentijd gebeurd? Halfuur bellen in de auto over de carkit, windows live push mail, RSS feeds opgehaald (1x in de 2uur) en een stuk of 8 smsjes verstuurd.
Vindt het wel treurig dat de accu na dit helemaal schoon leeg is.
Wanneer ik om half 5 's middags de TD van de lader haal, moet ik hem 's avonds om 2200 uur er weer aan hangen. Het is dan al zover dat ik de melding krijg dat de hoofdaccu leeg is (die pop-up onderin het scherm), echt leeg dus.
Wat is er in die tussentijd gebeurd? Halfuur bellen in de auto over de carkit, windows live push mail, RSS feeds opgehaald (1x in de 2uur) en een stuk of 8 smsjes verstuurd.
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:41:
mijn diamond is uitgevallen opeens en ik kom in een raar scherm als ik hem opstart:
:
rood-groen-blauwe balk
en dan de tekst:
Diam200 64m
SPL-1.93.0000
microp-diam (LED) v11
en in het witte serial.
sanzut schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:05:
Je rom opnieuw flashen. Dit is de bootloader...
Yep. Ook eens gehad. Heb toen de rom upgrade gedaan via: http://www.htc.com/nl/Sup...?p_id=133&cat=2&dl_id=483Sc0rPi0N schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 00:06:
Ja dit scherm krijg je als je je htc wilt/gaat flashen
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2009 12:47 ]
idd, alleen ben ik trouwens benieuwd of en wanneer er een nieuwe ROM uitkomt voor de Touch DiamondVerwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 12:44:
[...]
[...]
[...]
Yep. Ook eens gehad. Heb toen de rom upgrade gedaan via: http://www.htc.com/nl/Sup...?p_id=133&cat=2&dl_id=483
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Verwijderd
Ik heb sinds een aantal dagen een HTC Touch Diamond. Vlak na dat ik hem in gebruik nam, viel het me al op dat het scherm niet mooi wit was. Wit was meer geel achtig.
Vandaag contact opgenomen met HTC Nederland, welke hebben besloten om mijn toestel op te halen, en naar het reparatiecentrum "EuroTwice" in België te sturen.
Ik ben benieuwd wat zij met mijn toestel gaan doen om dit probleem te verhelpen. Het schijnt namelijk vaker voor te komen.
Vandaag contact opgenomen met HTC Nederland, welke hebben besloten om mijn toestel op te halen, en naar het reparatiecentrum "EuroTwice" in België te sturen.
Ik ben benieuwd wat zij met mijn toestel gaan doen om dit probleem te verhelpen. Het schijnt namelijk vaker voor te komen.
Verwijderd
Ik ben bezig om de data op het 4GB flash geheugen van m'n Diamond te veranderen.
Echter, bij het naar de Diamond toe kopieeren van files, vertraagt de overzet-snelheid regelmatig (moet een goede 3MB per seconde zijn) en krijg ik constant fouten als "verwijder schrijfbeveiliging" en "uitgestelde schrijfbewerking is mislukt".
Op deze manier is het niet mogelijk om alle data over te zetten.
Is er (na drie maanden al!) iets mis met m'n flash geheugen?
Echter, bij het naar de Diamond toe kopieeren van files, vertraagt de overzet-snelheid regelmatig (moet een goede 3MB per seconde zijn) en krijg ik constant fouten als "verwijder schrijfbeveiliging" en "uitgestelde schrijfbewerking is mislukt".
Op deze manier is het niet mogelijk om alle data over te zetten.
Het kan zijn dat je flashgeheugen een beetje corrupt is. Komt misschien door je USB kabel er te vaak uit te trekken wanneer je TD nog verbonden is als mass storage device. Dit had ik ook.Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 19:58:
Bij mij was de oplossing alles kopiëren van je flash geheugen naar je PC, dan je flash geheugen formateren (vanaf de TD) en alles weer terugzetten.
Verwijderd
Het was pas de 2e of 3e keer dat ik hem als massstorage verbonden heb, en ben normaliter altijd netjes met veilig-verwijderen, maar ga je suggestie zo uitvoeren.sandeman schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:43:
[...]
Bij mij was de oplossing alles kopiëren van je flash geheugen naar je PC, dan je flash geheugen formateren (vanaf de TD) en alles weer terugzetten.
De clou zal zijn om dit te doen vanaf de TD - heb het vanaf de pc geprobeerd, maar dat geeft foutmeldingen. Had me helemaal niet gerealiseerd dat je ook 'intern' kon formatteren, ga ik straks gelijk proberen.
Verwijderd
Waarom hoor ik wel muziek als ik via de Windows Media Player een muziekfragment aankllik maar als ik het via het touchflow openingsscherm probeer (muziektabje) dan hoor ik niets terwijl hij wel laat zien dat hij het fragment afspeelt? Ik heb een MDA compact IV van T-Mobile, alles orgineel (niets geflashed etc.)
Ik heb als mijn scherm helemaal wit is aan de onderkant ook een kleine gele vlek. Niet storend voor mij. Ik had tijdens het gereedmaken van een 30 tal TD's wel verschillende toestellen gezien waarbij de vlek er niet zat of juist veel groter was.Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 19:52:
Ik heb sinds een aantal dagen een HTC Touch Diamond. Vlak na dat ik hem in gebruik nam, viel het me al op dat het scherm niet mooi wit was. Wit was meer geel achtig.
En een collega die problemen had met een TD kreeg een nieuwe die hij diezelfde dag al weer had teruggebracht omdat er een grote gele vlek in het scherm zat. Toen kreeg hij weer een nieuwe waarbij het niet was.
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Iemand ervaring met WindowsMobile 6.5 op de Diamond? Werkt dat allemaal een beetje goed?
Dat navigatie gedeelte, onder het scherm, begint los te raken linksboven. Is dit te fixen, en wat als het eraf komt?
Dat navigatie gedeelte, onder het scherm, begint los te raken linksboven. Is dit te fixen, en wat als het eraf komt?
x
Vandaag geupgrade van de Nataly 2.5 naar de 2.7. Ben benieuwd of deze nog sneller werkt en minder geheugen verbruikt.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Je bedoelt die soort folie rond de D-pad? die was ook bij mij (ook linksboven) aan het loskomen. Kan jeJaspur schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 21:20:
...
er zonder problemen voorzichtig aftrekken.
Ja, bij de navigatie button, home knop enzo. Wat zit eronder dan? En hoe gaat 't eruit zien zonder dat ding?darkenrahl schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:38:
[...]
Je bedoelt die soort folie rond de D-pad? die was ook bij mij (ook linksboven) aan het loskomen. Kan je
er zonder problemen voorzichtig aftrekken.
x
ik gebruik al een tijdje de BsB O rom, zal niet meer teruggaan naar 6.1. niet elke 6.5 versie is stabiel met weinig geheugen verbruik, je moet er een aantal zelf uitproberen en kijken welke jij het lekkerst vindt werkenJaspur schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 21:20:
Iemand ervaring met WindowsMobile 6.5 op de Diamond? Werkt dat allemaal een beetje goed?
Weet iemand toevallig of het mogelijk is om het threaded sms aan te passen? Als je bijvoorbeeld smsjes van een paar dagen terug wilt lezen zie je alleen een datum..ik zou het handig vinden als daar ook nog een tijdsnotatie bij stond. Iemand een idee of hier een tooltje voor
?
Mijn vrouw heeft de T-Mobile Compact IV en hiervan is de speaker defect. Deze aangemeld bij T-Mobile maar nu kregen we hem gisteren terug en was hij niet gerepareerd.
Reden hiervan was : "gerepareerd door derden" .
Toen ik hier telefonisch een uitleg van vroeg werd mij verteld dat er een schroefje miste onder de batterij en dat de htc zegel ontbrak.
Echter hebben wij hem nooit open gemaakt en heeft er nooit een zegel gezeten.
Kan iemand met een t-mobile compact iv mij bevestigen (eventueel met foto
) dat hier inderdaad geen zegel zit 
Alvast bedankt !
Toen ik hier telefonisch een uitleg van vroeg werd mij verteld dat er een schroefje miste onder de batterij en dat de htc zegel ontbrak.
Kan iemand met een t-mobile compact iv mij bevestigen (eventueel met foto
Alvast bedankt !
heb ook een T-Mobile Compact IV, heb net gekeken onder de baterij maar daar zie ik alleen serienummer enzo maar geen sticker of een schroefje.Squall schreef op woensdag 02 september 2009 @ 08:40:
Mijn vrouw heeft de T-Mobile Compact IV en hiervan is de speaker defect. Deze aangemeld bij T-Mobile maar nu kregen we hem gisteren terug en was hij niet gerepareerd.
Kan iemand met een t-mobile compact iv mij bevestigen (eventueel met foto) dat hier inderdaad geen zegel zit
Alvast bedankt !
heb 3 schroefjes gezien en dat is boven in het midden naast de camera, links onder en rechtonder naast de simplaats.
Precies , zo is het bij mij dus ook. Ik kon ook nergens een schroef ontdekken.
Ik blijf het een enorm vreemd verhaal vinden. Ik heb het vermoeden dat ze dachten dat het een HTC (diamond) telefoon was en daarom zochten naar een HTC sticker.
Het enige HTC wat ik eraan kan vinden is een htc logo op de batterij.
Bedankt voor de snelle info!
Ik blijf het een enorm vreemd verhaal vinden. Ik heb het vermoeden dat ze dachten dat het een HTC (diamond) telefoon was en daarom zochten naar een HTC sticker.

Lijkt me toch nogal snel. Ik heb heel de dag push mail opstaan en gebruik hem sporadisch om te bellen/sms'en, klein beetje surfen en in totaal een uurtje verbonden in de wagen met bluetooth en ik haal gemakkelijk een hele dag.Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 08:29:
Mensen, even over de accu. Ik snap dat wanneer ik veel van het toestel vraag, de accu ook snel leeg is, maar bij mij is het wel heel extreem.
Op vakantie had ik 3g uitstaan en gebruikte ik hem voornamelijk om wat foto's te maken en muziek te beluisteren aan 't zwembad en toen haald ik toch 2 - 3 dagen zonder opladen. Ik moet zelfs eerlijk bekennen dat ik de pop up ivm lege accu nog maar heel weinig gezien heb en hem eigenlijk al eerder uit gewoonte aan de lader hang.
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"
Hallo allemaal,
Ik gebruik nog wel eens het standaard keyboard van Windows Mobile om tekst in te voeren. Op oudere versies van Windows Mobile stond er boven het QWERTY toetsenbord ook een rij met nummers. Op mijn Touch Diamond is dat niet meer het geval (en ook op andere Windows Mobile toestellen niet). Weet iemand of het mogelijk is om die rij met nummers weer terug te krijgen?
Ik gebruik nog wel eens het standaard keyboard van Windows Mobile om tekst in te voeren. Op oudere versies van Windows Mobile stond er boven het QWERTY toetsenbord ook een rij met nummers. Op mijn Touch Diamond is dat niet meer het geval (en ook op andere Windows Mobile toestellen niet). Weet iemand of het mogelijk is om die rij met nummers weer terug te krijgen?
Hail to the king baby!
Weet iemand of http://didyoudie.mybrute.com ook te spelen is op de touchdiamond?
ik krijg nu probleem met flash. De melding die ik krijg is de volgende:
"your flash plugin is out of date" en het lukt me niet om deze te updaten.
ik krijg nu probleem met flash. De melding die ik krijg is de volgende:
"your flash plugin is out of date" en het lukt me niet om deze te updaten.
[ Voor 35% gewijzigd door arend.tweakers op 02-09-2009 13:14 ]
Verwijderd
Ik heb de originele HTC Extended Battery gekocht voor mijn Touch Diamond, en ik moet zeggen dat ik erg te spreken ben over de standby tijd nu.
Ik kan geen duidelijke indicatie geven, omdat ik mijn toestel de ene dag meer gebruik dan de andere dag, maar ik kan wel met zekerheid melden dat de aanschaf van deze accu (en het accepteren van het feit dat het toestel er ietsje dikker door wordt) zeker de moeite waard is!
Ik kan geen duidelijke indicatie geven, omdat ik mijn toestel de ene dag meer gebruik dan de andere dag, maar ik kan wel met zekerheid melden dat de aanschaf van deze accu (en het accepteren van het feit dat het toestel er ietsje dikker door wordt) zeker de moeite waard is!
Bij mijn Diamond zit naast de camera een "gat" met een stickertje met "void" er op, links onder het toestel(andere zijde dan waar de simkaart zit) ook. Zit dit er totaal niet bij de MDA's?Squall schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:32:
Precies , zo is het bij mij dus ook. Ik kon ook nergens een schroef ontdekken.
Ik blijf het een enorm vreemd verhaal vinden. Ik heb het vermoeden dat ze dachten dat het een HTC (diamond) telefoon was en daarom zochten naar een HTC sticker.![]()
[ Voor 3% gewijzigd door hellboy123 op 02-09-2009 15:27 ]
Dat viel mij ook op. Waar zijn die "void"-gaatjes eigelijk voor? Zitten daar gewoon schroefjes onder?hellboy123 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:26:
[...]
Bij mijn Diamond zit naast de camera een "gat" met een stickertje met "void" er op, links onder het toestel(andere zijde dan waar de simkaart zit) ook. Zit dit er totaal niet bij de MDA's?
Onlangs heb ik mijn draadloze Asus router vervangen door een Sitecom WL-306. Sindsdien kan ik nog maar sporadisch draadloos contact krijgen met mijn Diamond. Met de Asus had ik nooit problemen. Verschillende beveiligingsinstellingen geprobeerd. Meestal gaat het dan 1 keer goed en daarna niet meer. Kent iemand dit?
Stel jij je instellingen dan handmatig in? Of laat je dit automatisch doen door gewoon het "gevonden netwerk" aan te klikken touchen?lfjn schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:20:
Onlangs heb ik mijn draadloze Asus router vervangen door een Sitecom WL-306. Sindsdien kan ik nog maar sporadisch draadloos contact krijgen met mijn Diamond. Met de Asus had ik nooit problemen. Verschillende beveiligingsinstellingen geprobeerd. Meestal gaat het dan 1 keer goed en daarna niet meer. Kent iemand dit?
De eerste keer handmatig Dan wordt ie opgeslagen. En dan probeer ik de keer daarop dezelfde verbinding te gebruiken.Exception schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:49:
[...]
Stel jij je instellingen dan handmatig in? Of laat je dit automatisch doen door gewoon het "gevonden netwerk" aan te klikken touchen?
[ Voor 11% gewijzigd door lfjn op 04-09-2009 23:13 ]
Heb ik dat... gisteravond liep mijn telefoon vast, gereset met het kleine rode knopje aan de achterkant. Tijdens het opstarten is het opstartscherm al minder helder dan eerst en dit blijkt dan dus ook zijn nieuwe standaard instelling te zijn
Via het instellingen menu is hier ook geen verandering in te krijgen (scherm blijft even gedimt, zelfs als de balk op de helderste instelling staat) en sinds vanochtend gaat het scherm helemaal niet meer aan
Soft & hard reset helpen niet. De telefoon start nog wel op (het trillen is te voelen en opstartgeluid is te horen) en active sync wordt ook gestart als ik de USB aansluit.
Uit wanhoop maar een nieuwe ROM aan het installeren (was toch de hoogste tijd), maar het scherm blijf akelig zwart, terwijl de update wel zijn werk doet.
Iemand enig idee waarom mijn scherm dan toch nog uit blijft staan?
Edit: zie net ook dat de ledjes om het scrollwiel ook geen oplaadstatus aangeven terwijl de USB is aangeloten

Soft & hard reset helpen niet. De telefoon start nog wel op (het trillen is te voelen en opstartgeluid is te horen) en active sync wordt ook gestart als ik de USB aansluit.
Uit wanhoop maar een nieuwe ROM aan het installeren (was toch de hoogste tijd), maar het scherm blijf akelig zwart, terwijl de update wel zijn werk doet.
Iemand enig idee waarom mijn scherm dan toch nog uit blijft staan?
Edit: zie net ook dat de ledjes om het scrollwiel ook geen oplaadstatus aangeven terwijl de USB is aangeloten
[ Voor 6% gewijzigd door Magic6399 op 05-09-2009 16:54 ]
Verwijderd
Het klinkt in mijn oren meer als een hardware probleem... Zeker als een hard-reset en een nieuwe rom niet werken. Ben bang dat je een beroep moet doen op je garantie...Magic6399 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 16:51:
Heb ik dat...
oeps heb gisteren met stappen waarschijnlijk mijn mobiel laten vallen.. nu zit er een barst in weet iemand hoeveel het kost om het te laten repareren ?
Verwijderd
Ik heb hier 2 Touch Diamond's en een Nokia N96.
Bij de Nokia N96 heb ik bijna vol bereik met HSDPA, de Diamond's hebben echter vrijwel geen HSDPA bereik.
Is hier een verklaring voor? Beide toestellen zijn voorzien van de laatste ROM. De ene Diamond komt uit 2008, en de andere is recent aangeschaft.
Alle 3 de toestellen zijn overigens voorzien van een T-Mobile SIM.
Bij de Nokia N96 heb ik bijna vol bereik met HSDPA, de Diamond's hebben echter vrijwel geen HSDPA bereik.
Is hier een verklaring voor? Beide toestellen zijn voorzien van de laatste ROM. De ene Diamond komt uit 2008, en de andere is recent aangeschaft.
Alle 3 de toestellen zijn overigens voorzien van een T-Mobile SIM.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2009 18:29 ]
Heren,
Ik ben gisteren met mijn diamond tegen de hoek van een tafel aan gelopen. Gevolg: grote scheur in mn scherm.
Het touchgedeelte werkt verder nog wel perfect enzo, dus het is echt het scherm dat stuk is.
Dat gerimpelde dat je ziet is mijn screenprotector die nodig aan vervaning toe is

Iemand enig idee waar ik dit een beetje betaalbaar kan laten fixen?
gr Sander
Ik ben gisteren met mijn diamond tegen de hoek van een tafel aan gelopen. Gevolg: grote scheur in mn scherm.
Het touchgedeelte werkt verder nog wel perfect enzo, dus het is echt het scherm dat stuk is.
Dat gerimpelde dat je ziet is mijn screenprotector die nodig aan vervaning toe is

gr Sander
[ Voor 23% gewijzigd door sanzut op 06-09-2009 19:15 ]
Verwijderd
www.mobielbereikbaar.nlsanzut schreef op zondag 06 september 2009 @ 19:11:
Hier kun je zelf het reserve onderdeel bestellen en eventueel ook zelf vervangen.
Service Manual kun je vinden op http://www.htcdriver.com/uploads/service/diamond.pdf
Op ebay kan je nieuwe schermen kopen. Ik raad je wel aan een lcd scherm met digitizer te komen. Dit is het aanraak gedeelte. Ik heb zelf een diamond met een gebroken lcd (touch gedeelte werkt nog). op ebay een nieuw lcd gekocht. Maar het is vrijwel onmogelijk de lcd en de digitizer van mekaar los te maken (gelijmd) zonder de digitizer te breken. Mij is het alvast nog niet gelukt. je moet ook 4 punten los solderen om de lcd en de digitizer van mekaar te halen.
vb : http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...em=220456227220&indexURL=
vb : http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...em=220456227220&indexURL=
Iemand op de Diamond Nos-mobiel en of Uitzending-gemist applicatie werkend gekregen? Of ligt de laatste dagen de zaak eruit op de servers bij de NOS?
Zo ja heeft iemand zn werkende .cab dan ergens ?
Ik heb voor beide een niet werkende .cab op de manier opgehaald zoals NOS t aangeeft.
Ook de cab opgehaald met firefox op desktop en useragent p3700 ingesteld.
De .cab die ik krijg installeert, prog opent, maat ik krijg altijd een request timed out.
Dit via wifi en T-mobile inet. Uiteraard geen proxy's ingesteld en ie wm6, opera , msn enz werken wel dus de verbinding lijkt ok
Beide cabs die ik heb zijn 281k groot ( als iemand andere heeft en ze ergens wil uploaden?
Zo ja heeft iemand zn werkende .cab dan ergens ?
Ik heb voor beide een niet werkende .cab op de manier opgehaald zoals NOS t aangeeft.
Ook de cab opgehaald met firefox op desktop en useragent p3700 ingesteld.
De .cab die ik krijg installeert, prog opent, maat ik krijg altijd een request timed out.
Dit via wifi en T-mobile inet. Uiteraard geen proxy's ingesteld en ie wm6, opera , msn enz werken wel dus de verbinding lijkt ok
Beide cabs die ik heb zijn 281k groot ( als iemand andere heeft en ze ergens wil uploaden?
Ik heb van het weekend op mijn diamond de rom van BSB wm 6,5 gezet.
Ik heb alleen nog een aantal problemen.
1. Hij start standaard op met het full qwerty sms keyboard, hoe kan dit omzetten dat die standaard het COMPACT qwerty toetsenboard heeft ?
2. een probleem dat ik al een tijdje hebt en om die reden ook een nieuwe rom en radio geinstalleerd heb.
Als ik een sms verstuur komt het soms voor dat die het bericht gwoon niet wil vesturen.
Ik krijg dan een melding van " kan bericht niet versturen " terwijl ik met de telefoon niks anders aan het doen ben.
Zo'n 5x per week gok ik.
1. Hij start standaard op met het full qwerty sms keyboard, hoe kan dit omzetten dat die standaard het COMPACT qwerty toetsenboard heeft ?
2. een probleem dat ik al een tijdje hebt en om die reden ook een nieuwe rom en radio geinstalleerd heb.
Als ik een sms verstuur komt het soms voor dat die het bericht gwoon niet wil vesturen.
Ik krijg dan een melding van " kan bericht niet versturen " terwijl ik met de telefoon niks anders aan het doen ben.
Zo'n 5x per week gok ik.
Die cab is heus wel goed maar bij mij krijgt hij ook geen verbinding.robbvdb schreef op maandag 07 september 2009 @ 00:19:
Iemand op de Diamond Nos-mobiel en of Uitzending-gemist applicatie werkend gekregen? Of ligt de laatste dagen de zaak eruit op de servers bij de NOS?
hoi
heb je BsB R?wd200 schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:15:
Zo'n 5x per week gok ik.
1) kijk eens bij Start -> Settings -> Personal -> Input
daar kan je de gewenste toetsenbord kiezen en instellen.
2) welke radio gebruik je en welke provider.
BsB wordt geleverd zonder radio, gewenste radio versie moet je apart installeren.
ik zelf heb BsB R met radio 1.13.25.24 met T-mobile netwerk en tot nu toe geen problemen met bellen of sms'en
Heeft het dan wel gewerkt bij jou in het verleden? Dat zou kunnen betekenen dat de hele stream waar de app naar linkt uit de lucht is.jerry_a schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:17:
[...]
Die cab is heus wel goed maar bij mij krijgt hij ook geen verbinding.
Of is het zo dat NOS het afbouwt, omdat ze alweer bezig zijn met een nieuw platform voor mobiele gebruikers?
Welke "radio" gebruik je op dit moment dan ( BSB komt zonder radio ) en welke rom draaide je hiervoor ( omdat je hier ook al het probleem mee had!).wd200 schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:15:
Zo'n 5x per week gok ik.
Wat zelfs nog kan maar niet heel waarschijnlijk is, is dat er nog iets is blijven hangen van je oude rom ( map waar de SMS staat op intern geheugen en deze niet geformatteerd bijv ). Als het probleem blijft dan even MTTY procedure ( staat post van in begin BSB thread op XDA ).
Hier namelijk ook BSB6.5R die zonder problemen draait ( al SMS ik weing, kom som niet aan 5 in de maand )
Ik heb Telfort enmurata schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:20:
[...]
heb je BsB R?
1) kijk eens bij Start -> Settings -> Personal -> Input
daar kan je de gewenste toetsenbord kiezen en instellen.
als eens eerder geprobeerd maar nogmaals, wie weet
2) welke radio gebruik je en welke provider.
BsB wordt geleverd zonder radio, gewenste radio versie moet je apart installeren.
ik zelf heb BsB R met radio 1.13.25.24 met T-mobile netwerk en tot nu toe geen problemen met bellen of sms'en
Radio v1.00.25.05 (Quad Band,Save Power and have better Network Connection!) "Highly Recommended"
Hiervoor had ik dutty, versie weet ik niet meer.
[ Voor 3% gewijzigd door wd200 op 07-09-2009 11:09 ]
radio v1.00 is wel een oud versie, aangeraden wordt nu v1.09.xxx of v1.13.xxxxwd200 schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:08:
[...]
Ik heb Telfort en
Radio v1.00.25.05 (Quad Band,Save Power and have better Network Connection!) "Highly Recommended"
Hiervoor had ik dutty, versie weet ik niet meer.
ik zou je aanraden die versies te zoeken en updaten.
Radio v1.09.25.23 en v1.11.25.01 zijn orginele HTC diamond radio kan je dus zonder problemen updaten
voor v1.13 moet je toestel wel hard spl unlocked zijn.
succes
kan de radio rom los updaten zonder data of instellingen (op netwerk instellingen na ) te verliezen ?
Verwijderd
Er gaat een v1.13.25.24 radio rond die geen unlocked toestel vereist. Dit is een officiele Diamond radio uit een ROM voor Diamond's uit India.murata schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:31:
[...]
radio v1.00 is wel een oud versie, aangeraden wordt nu v1.09.xxx of v1.13.xxxx
ik zou je aanraden die versies te zoeken en updaten.
Radio v1.09.25.23 en v1.11.25.01 zijn orginele HTC diamond radio kan je dus zonder problemen updaten
voor v1.13 moet je toestel wel hard spl unlocked zijn.
succes
Yep, alles blijft zoals het was als je alleen je radio flasht. Alleen je GPS kan wel eens even raar doen ( quick gps gebruiken, al is hij valid, toch even updaten, softreset en dan eventueel nog een keer herhalen ).wd200 schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:53:
kan de radio rom los updaten zonder data of instellingen (op netwerk instellingen na ) te verliezen ?
Verder blijven al je apps, mail, sms en noem maar op gewoon t zelfde. Hier denk ik al wel 10 x radio alleen geflasht zonder Rom te wisselen en nooit een probleem gehad.
Telefoon is gister naar de telecomwinkel gebracht, kan wel tot 4 weken duren eerder dat de reparatie is voltooidMagic6399 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 18:09:
Dat denk ik ook. Inmiddels is de telefoon opnieuw geïnstalleerd en nog steeds geen beeld

Verwijderd
Ik heb sinds gisteren last van een krakend speakertje (de normale speaker voor het bellen). Heel vervelend als de ander constant kraakt. Het lijkt net alsof hij te hard heeft gestaan en nu opgeblazen is. Iemand met dezelfde ervaring toevallig? Of een idee of dit onder de garantie valt? Er is overigens niks vreemds mee gebeurd.
Verwijderd
Gewoon HTC bellen (020-7157310) en proberen aan te melden voor garantie. Zij zijn de enige die jou kunnen vertellen of dat het onder garantie valt of niet.Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 19:38:
Ik heb sinds gisteren last van een krakend speakertje (de normale speaker voor het bellen). Heel vervelend als de ander constant kraakt. Het lijkt net alsof hij te hard heeft gestaan en nu opgeblazen is. Iemand met dezelfde ervaring toevallig? Of een idee of dit onder de garantie valt? Er is overigens niks vreemds mee gebeurd.
Verwijderd
Ik heb gisteren m'n HTC Touch Cruise geruild voor een MDA van Tmobile (dus eigenlijk gewoon een HTC Touch Pro). Heb dit voornamelijk gedaan omdat ik echt een fysiek toetsenbordje miste op de Cruise. Nou wil ik een nieuwe rom op m'n MDA zetten maar dit wil niet lukken. Ben bezig met de HARDSPL, maar ik krijg de activesync niet tot stand.
Misschien komt omdat ik nog het kabeltje voor de Cruise gebruikt (die van de MDA zat er niet bij), maar de computer ziet de telefoon wel, dus lijkt me dat het moet lukken met het kabeltje. Hij verkent 'm zeg maar automatisch. Bij de Cruise kon ik bij aansluiten van m'n telefoon aangeven of ik 'm wilde syncen, als diskdrive wilde gebruiken of als modem, kan dat niet bij de Pro? Ik heb overigens wel al de simkaart eruit gehaald omdat dat gevraagd werd in de procedure. Kan iemand mij helpen?
Misschien komt omdat ik nog het kabeltje voor de Cruise gebruikt (die van de MDA zat er niet bij), maar de computer ziet de telefoon wel, dus lijkt me dat het moet lukken met het kabeltje. Hij verkent 'm zeg maar automatisch. Bij de Cruise kon ik bij aansluiten van m'n telefoon aangeven of ik 'm wilde syncen, als diskdrive wilde gebruiken of als modem, kan dat niet bij de Pro? Ik heb overigens wel al de simkaart eruit gehaald omdat dat gevraagd werd in de procedure. Kan iemand mij helpen?
Je zit nu in het Touch Diamond/MDA Compact IV forum...Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:54:
Ik heb gisteren m'n HTC Touch Cruise geruild voor een MDA van Tmobile (dus eigenlijk gewoon een HTC Touch Pro). Heb dit voornamelijk gedaan omdat ik echt een fysiek toetsenbordje miste op de Cruise. Nou wil ik een nieuwe rom op m'n MDA zetten maar dit wil niet lukken. Ben bezig met de HARDSPL, maar ik krijg de activesync niet tot stand.
Probeer het eens in dit forum..
Dit is voor de TouchPro..
Maar aan je kabeltje zal het niet liggen...dat maakt niks uit.
succes Ties
[ Voor 0% gewijzigd door tiesvts op 09-09-2009 11:00 . Reden: Geprobeerd er ABN van te maken.. ]
De Sitecom ondersteunt geen NAT Loopback. De Asus deed dat wel.lfjn schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 23:12:
[...]
De eerste keer handmatig Dan wordt ie opgeslagen. En dan probeer ik de keer daarop dezelfde verbinding te gebruiken.
Verwijderd
Ik draai nu de Gen.Y ROM met radio 1.13.25.24 en ik moet zeggen dat hij echt super snel werkt.
Hij is volgens mij gebaseerd op de meest recente Windows Mobile 6.1 kernel (5.2.21054)
Echt een aanrader!
Hij is volgens mij gebaseerd op de meest recente Windows Mobile 6.1 kernel (5.2.21054)
Echt een aanrader!
De oordopjes van de standaard headset passen niet zo goed in mijn oor en vallen er regelmatig spontaan uit. Dus ik wil naar alternatieven kijken, maar omdat ik vaak FM radio luister wil ik wel zeker weten dat die het blijft doen.
Als ik een USB naar jack verloopblokje/snoertje (die in de TS staan) gebruik met willekeurige earphones, blijft mijn FM radio dan gewoon ontvangst houden?
Als ik een USB naar jack verloopblokje/snoertje (die in de TS staan) gebruik met willekeurige earphones, blijft mijn FM radio dan gewoon ontvangst houden?
Verwijderd
Audio probleem bleek dus door een ROM update te komen ofzo. Ben terug geswitched naar de originele ROM en een paar keer een hard reset gedaan (op aanraden van HTC support). Dit hielp niet. Gister avond Gen.Y de laatste versie geflashed en hard reset gedaan, toen deed ie het weer. Ik hoop dat iemand in de toekomst er iets aan heeft.Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 19:38:
Ik heb sinds gisteren last van een krakend speakertje (de normale speaker voor het bellen).....
Anders is 't hier goed te doen.Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 21:23:
[...]
www.mobielbereikbaar.nl
Hier kun je zelf het reserve onderdeel bestellen en eventueel ook zelf vervangen.
Service Manual kun je vinden op http://www.htcdriver.com/uploads/service/diamond.pdf
Ik heb met mijn "goedkope Chinese verloopstekkertje" altijd nog gewoon goed bereikjurk738 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 17:30:
De oordopjes van de standaard headset passen niet zo goed in mijn oor en vallen er regelmatig spontaan uit. Dus ik wil naar alternatieven kijken, maar omdat ik vaak FM radio luister wil ik wel zeker weten dat die het blijft doen.
Zo dat was vanmorgen even onhandig: gisteren voor de grap eens android geprobeerd op mijn telefoon. Bij het opstarten van android even de juiste tijdzone instellen en gaan (2 uur verschil). Nu komt het vervelende, diezelfde dag even opnieuw opgestart om toch maar gewoon vanuit Windows Mobile te werken en verder niet mee op de tijd gelet. Gevolg: vanmorgen zou mijn wekker 2 uur te laat afgaan
. Gelukkig maakte mijn vriendin me op tijd wakker waardoor ik slechts 15 minuten te laat op college was
.
Dank. Dan ga ik ook een verloopje en een paar fatsoenlijke earphones scoren.Cybot12999 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 22:26:
[...]
Ik heb met mijn "goedkope Chinese verloopstekkertje" altijd nog gewoon goed bereik
Hoe is het inmiddels met het draaien van een ROM met WM 6.5 en TF3D2. Ik wil m'n foon opnieuw installeren en zit er over te denken om, na ruim een jaar, een custom ROM te gebruiken.
Nu vraag ik me af in het grote bos van custom ROM's, welke het beste / stabielste werkt. Evt. Nederlands is wel fijn, maar geen pre.
Nu vraag ik me af in het grote bos van custom ROM's, welke het beste / stabielste werkt. Evt. Nederlands is wel fijn, maar geen pre.
Hoe heb je Android werkend gekregen op je TD?Arie- schreef op donderdag 10 september 2009 @ 22:32:
Zo dat was vanmorgen even onhandig: gisteren voor de grap eens android geprobeerd op mijn telefoon. Bij het opstarten van android even de juiste tijdzone instellen en gaan (2 uur verschil). Nu komt het vervelende, diezelfde dag even opnieuw opgestart om toch maar gewoon vanuit Windows Mobile te werken en verder niet mee op de tijd gelet. Gevolg: vanmorgen zou mijn wekker 2 uur te laat afgaan. Gelukkig maakte mijn vriendin me op tijd wakker waardoor ik slechts 15 minuten te laat op college was
.
Er is geen rom voor (voor zover ik weet), wel kun je een image downloaden welke geladen wordt door een soort van bootloader. Het opstarten gaat dan door eerst je telefoon aan te zetten en dan vanuit Windows Mobile die bootloader starten, WM wordt dan afgesloten en Android gestart. Er wordt voor android een soort van virtuele partitie gemaakt op je internal storage, vanuit WM gezien is dat een groot bestand in je internal storage. Voordat je die bootloader start eerst even pincode uitzetten in WM en het startup.txt bestandje aanpassen met je eigen operator instellingen.
Ga naar de thread op XDA en zoek daar even. Omdat die thread nogal groot is geworden, zoek even binnen die thread op download, de versie die ik gebruik had ik via Rapidshare oid gedownload.
Waarschuwing: Veel functies werken nog niet (lekker) en ik las ergens een post van iemand die al zijn/haar smsjes was kwijt geraakt, maak dus back-ups
edit: overigens geen linkjes omdat dat volgens mij niet mag hier.
Ga naar de thread op XDA en zoek daar even. Omdat die thread nogal groot is geworden, zoek even binnen die thread op download, de versie die ik gebruik had ik via Rapidshare oid gedownload.
Waarschuwing: Veel functies werken nog niet (lekker) en ik las ergens een post van iemand die al zijn/haar smsjes was kwijt geraakt, maak dus back-ups
[ Voor 6% gewijzigd door Arie- op 13-09-2009 21:39 ]
Aha, bedanktArie- schreef op zondag 13 september 2009 @ 20:28:
Er is geen rom voor (voor zover ik weet), wel kun je een image downloaden welke geladen wordt door een soort van bootloader. Het opstarten gaat dan door eerst je telefoon aan te zetten en dan vanuit Windows Mobile die bootloader starten, WM wordt dan afgesloten en Android gestart. Er wordt voor android een soort van virtuele partitie gemaakt op je internal storage, vanuit WM gezien is dat een groot bestand in je internal storage. Voordat je die bootloader start eerst even pincode uitzetten in WM en het startup.txt bestandje aanpassen met je eigen operator instellingen.
Maar als het allemaal nog niet helemaal stabiel is blijf ik er voorlopig nog even af. Heb geen zin dat ik straks me TD opnieuw moet flashen of weer backups moet terug zetten.
Maar toch bedankt voor je uitleg
Android op de TD... Dat klinkt toch wel erg leuk om eens te proberen. (/me wil na z'n TD misschien naar een android phone)
@Arie-
Is er wel gewoon mee te bellen, smsen en wifi-en met android op een TD?
@Arie-
Is er wel gewoon mee te bellen, smsen en wifi-en met android op een TD?
Aztor X2 ultimateVlooi schreef op zondag 13 september 2009 @ 09:48:
Hoe is het inmiddels met het draaien van een ROM met WM 6.5 en TF3D2. Ik wil m'n foon opnieuw installeren en zit er over te denken om, na ruim een jaar, een custom ROM te gebruiken.
Wil je wat meer features dan Gen.Y.R2 of zoiets, ook erg strakke rom.
De rest is bananenprak.
Of een versie van Android natuurlijk
Dit is wel een stabiele set voor degene die wil proberen.
De map /diamond uitpakken in de SD ROOT, dus haret.exe e.d. moet in de root van de storagecard staan!
http://www.rielity.org/files/diamond.zip
Startup.txt met t-mobile isntellingen voor diamond 100 (vrijwel alle diamonds hier)
code:
1
2
3
4
5
6
7
| set RAMSIZE 0x08000000 set MTYPE 1805 set KERNEL zImage set initrd initrd.gz set cmdline "msmts_calib=0x6D.0x5D.0x340.0x375 msmvkeyb_toggle=off ppp.apn=internet ppp.username= ppp.password= no_console_suspend" boot |
als touchscreen niet goed werkt: in de raphael wiki op xda zie je een andere string voor msmts_calib. Ik merk geen verschil.
[ Voor 23% gewijzigd door RielN op 15-09-2009 17:05 ]
Ik draai zelf AZTOR X3. Stabiele ROM tot nu toe.
@RielN, bedankt! Ik ben eens even testen hoe android draait
Ik had voor mijn diamond wel een andere startup.txt nodig om het beeldscherm goed te krijgen. Jammer dat ik het nog niet voor mekaar heb gekregen om een dataverbinding te maken want zonder telefoonnummers kan ik niet zoveel. (ik heb ze niet op mijn sim staan) Maargoed; wel leuk om een beetje te klooien.
@RielN, bedankt! Ik ben eens even testen hoe android draait
[ Voor 57% gewijzigd door Stealth2000 op 16-09-2009 09:11 ]
X2 of X3....
Ik zal de verschillen eens gaan opzoeken voordat ik ermee ga beginnen. Thnx voor de info!
Ik zal de verschillen eens gaan opzoeken voordat ik ermee ga beginnen. Thnx voor de info!
Over de data verbinding in Android op de Diamond. In de handleiding die ik gebruikte, stond dat bij het starten van haret.exe de dataverbinding eenmalig al actief moest zijn in Windows Mobile om het ook werkend te krijgen in Android.
Ik draai nog steeds Dutty V4 WWE, maar ben ook toe aan iets nieuws. Liefst gewoon WM 6.1, want ik vind die "honey" interface van 6.5 maar niets. Ik weet dat dit in de uiteindelijke build vervangen schijnt te worden, maar is dat ook al zo in de custom ROM's out there?
X2 of GenY.
Draai zelf nu genY, ik vind de tfl3d2 calender een must.
X3 is nog erg buggy, zal binnenkort wel de betere optie zijn als de bugs gefixed worden.
Beide met 6.1 al zijn er ook 6.5 met TFLO.
maar wacht echt op android, want de traagheid van de Diamond is gewoon eeen issue. Een irritante foon voor dagelijks gebruik
Als je ziet hoe hij in OpenGL in android die 3D Neocore afspeelt .. woow! (download Neocore vanuit de market).
Dus hopen dat binnenkort de port echt bruikbaar is dan kan ik deze foon nog een hele poos houden...
Draai zelf nu genY, ik vind de tfl3d2 calender een must.
X3 is nog erg buggy, zal binnenkort wel de betere optie zijn als de bugs gefixed worden.
Beide met 6.1 al zijn er ook 6.5 met TFLO.
maar wacht echt op android, want de traagheid van de Diamond is gewoon eeen issue. Een irritante foon voor dagelijks gebruik
Dus hopen dat binnenkort de port echt bruikbaar is dan kan ik deze foon nog een hele poos houden...
Verwijderd
Ff een praktisch vraagje. Wanneer je meerdere zaken gemist hebt, bijvoorbeeld een oproep gemist én een sms én een RSS feed melding, dan komt er bovenin het scherm zo'n tekstballonetje. Wanneer ik hier op klik en al mijn meldingen bekijk, gaat 9 vd 10 keer dat ballonnetje niet weg. Geen ramp, maar wel irritant.
Ach ik heb dat ook, dat werkt inderdaad maar 'zozo'. Je moet gewoon alle dingen apart aanklikken en bekijken, maw de meldingen daadwerkelijk openen, stuk voor stuk.
De nieuwere roms hebben nieuwere 'noticicationmanagers' die wel wat vooruitgang bieden. GenY gebruik die van de Rhodium (Diamond 2?) welke wel beter is.
De nieuwere roms hebben nieuwere 'noticicationmanagers' die wel wat vooruitgang bieden. GenY gebruik die van de Rhodium (Diamond 2?) welke wel beter is.
[ Voor 32% gewijzigd door RielN op 17-09-2009 11:51 ]
Verwijderd
Doe ik idd, maar dan nog gaat dat irritante ballonnetje niet weg... Maar goed, ik dacht misschien is er iets simpels voor te bedenken...RielN schreef op donderdag 17 september 2009 @ 11:50:
Ach ik heb dat ook, dat werkt inderdaad maar 'zozo'. Je moet gewoon alle dingen apart aanklikken en bekijken, maw de meldingen daadwerkelijk openen, stuk voor stuk.
Bij de nieuwere roms (althans voor de touch pro) krijg je een manager van HTC te zien waarin je in één keer alle meldingen kan negerenVerwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 08:57:
Ff een praktisch vraagje. Wanneer je meerdere zaken gemist hebt, bijvoorbeeld een oproep gemist én een sms én een RSS feed melding, dan komt er bovenin het scherm zo'n tekstballonetje. Wanneer ik hier op klik en al mijn meldingen bekijk, gaat 9 vd 10 keer dat ballonnetje niet weg. Geen ramp, maar wel irritant.
Verwijderd
Sinds 4 maanden gebruik ik Shaks 4.2 met Spb mobile shell 3.0 (daarvoor Swiftblade en Dutty's). Wissel tussen TouchFlo en Spb via soft keys. Spb werkt vlotter maar TouchFlo interface vind ik nog te mooi om afscheid van te nemen. Prima Rom zeer tevreden; wel cleanRAM erbij gezet maar alle ROMs hebben memory leakVlooi schreef op zondag 13 september 2009 @ 09:48:
Verwijderd
Yep. En mocht je helemaal van die balonnen af willen:GVR schreef op donderdag 17 september 2009 @ 17:04:
[...]
Bij de nieuwere roms (althans voor de touch pro) krijg je een manager van HTC te zien waarin je in één keer alle meldingen kan negeren
Instellingen > Geluiden en meldingen
- Selecteer de gebeurtenis (Telefoon: Gem. oproep of Berichten: nieuw tekstber.) en vink Bericht in scherm weergeven uit.
Nog eens even over de accuduur, is het normaal dat hij na een half uurtje filmen al "Hoofdaccu laag" geeft? (de eerste melding zegmaar, 10% nog)
Zo, toch gekozen voor Gen.Y 2 om te draaien. Kijken hoe het bevalt. Las daar wel goeie posts over.
Verwijderd
Waar kan ik het IP adres van de diamond vinden?
Ik heb deze nodig voor de router instelling.
instellingen->verbindingen->Draadloos lan en dan tabblad geavanceerd.Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 13:54:
Waar kan ik het IP adres van de diamond vinden?
Maar dan moet je natuurlijk van je router al een ip adres hebben verkregen.
[ Voor 12% gewijzigd door hellboy123 op 20-09-2009 15:01 ]
Verwijderd
Sorry, ik zit er ff naast, het gaat mij om het mac adres van de diamond.hellboy123 schreef op zondag 20 september 2009 @ 15:01:
[...]
instellingen->verbindingen->Draadloos lan en dan tabblad geavanceerd.
Maar dan moet je natuurlijk van je router al een ip adres hebben verkregen.
Dit mac adres kan ik dan in de router instellen als "toegestane" gebruiker.
MAC adres reeds gevonden
En wat je zegt, dat ip adres komt dan van zelf.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2009 17:28 . Reden: Onderwerp gevonden ]
Verwijderd
Wie o Wie mag ik per mail een aantal basic vragen stellen over de htc diamond?? Ik weet dat ik met de zoekfunctie veel kan vinden maar zoek snelle antwoorden. Verder ben ik een echte NOOB op het gebied van mobile phones..... let me know
Ja hoor geen probleem, stuur me maar een DMVerwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:11:
Wie o Wie mag ik per mail een aantal basic vragen stellen over de htc diamond?? Ik weet dat ik met de zoekfunctie veel kan vinden maar zoek snelle antwoorden. Verder ben ik een echte NOOB op het gebied van mobile phones..... let me know
je kan je vragen ook gewoon hier stellen, misschien zijn de vragen niet zo basic als je denkt.Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:11: