heb je dan de MDA of de vodafone? De Diamond is standaard simlock vrij?
Verwijderd
Nou daar zou ik niet al te zeker van zijn.sanzut schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 19:41:
De Diamond is standaard simlock vrij?
Wanneer een los toestel koopt, zal hij simlock vrij zijn, maar over het algemeen zullen de zgn "Branded toestellen" niet simlock vrij zijn.
Mooi hoor dat diamantje, maarrrrrrrr ...
(als het in de voorgaande delen al eens ter sprake is gekomen, bij deze mijn welgemeende verontschuldigingen, ik heb het allemaal redelijk gevolgd maar dit misschien gemist)
Als ik muziek luister kan ik welgeteld 4 nummers luisteren en dan houdt-ie er gewoon mee op
Op de diamant gaat het wel gewoon door, ik zie de seconden van het nummer gewoon verder gaan, maar geen geluid meer ... heel irri! Och ff rebooten dacht ik ... ja inderdaad, dan kan ik weer 4 nummers luisteren, en dan weer einde oefening! What to do?? Elke keer rebooten na 4 nummers is best vervelend, al zijn er natuurlijk altijd ergere dingen ... zeker na koninginnedag zet ik dit wel weer in perspectief ... maar als iemand een oplossing weet, alvast thanx!
(Unbranded, laatste originele HTC-rom)
(als het in de voorgaande delen al eens ter sprake is gekomen, bij deze mijn welgemeende verontschuldigingen, ik heb het allemaal redelijk gevolgd maar dit misschien gemist)
Als ik muziek luister kan ik welgeteld 4 nummers luisteren en dan houdt-ie er gewoon mee op

Op de diamant gaat het wel gewoon door, ik zie de seconden van het nummer gewoon verder gaan, maar geen geluid meer ... heel irri! Och ff rebooten dacht ik ... ja inderdaad, dan kan ik weer 4 nummers luisteren, en dan weer einde oefening! What to do?? Elke keer rebooten na 4 nummers is best vervelend, al zijn er natuurlijk altijd ergere dingen ... zeker na koninginnedag zet ik dit wel weer in perspectief ... maar als iemand een oplossing weet, alvast thanx!
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben!
Dat zei ik toch ook?Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 00:22:
[...]
Nou daar zou ik niet al te zeker van zijn.
Wanneer een los toestel koopt, zal hij simlock vrij zijn, maar over het algemeen zullen de zgn "Branded toestellen" niet simlock vrij zijn.
MDA of Vodafone = branded = mogelijk simlock
Standaard = unbranded = altijd simlock vrij
Verwijderd
TD drives me crazy!!
Hebben andere mensen er ook ervaring mee dat na het gebruik van TomTom of na gebruik van de fotocamera het touchscreen ineens niet meer reageert? Als ik rechts op mijn scherm druk, selecteert hij links iets. Ook na opnieuw opstarten, reset én hard reset blijft hij dit doen. Vrij lastig als je je pincode niet meer in kan voeren
Daarbij wordt hij ook ongelooflijk warm bij het gebruik van software als TomTom of de fotocamera...
ROM versie 1.93.404.1 NLD. Heb verder niets aparts gedaan en geen updates uitgevoerd.
Hebben andere mensen er ook ervaring mee dat na het gebruik van TomTom of na gebruik van de fotocamera het touchscreen ineens niet meer reageert? Als ik rechts op mijn scherm druk, selecteert hij links iets. Ook na opnieuw opstarten, reset én hard reset blijft hij dit doen. Vrij lastig als je je pincode niet meer in kan voeren
ROM versie 1.93.404.1 NLD. Heb verder niets aparts gedaan en geen updates uitgevoerd.
Klopt, ik heb een branded Vodafone TD en die was gesimlockedsanzut schreef op zondag 03 mei 2009 @ 12:09:
[...]
Dat zei ik toch ook?
MDA of Vodafone = branded = mogelijk simlock
Standaard = unbranded = altijd simlock vrij
Daarop aansluitend heb ik de laatste officiele HTC TD rom gedownload en heb sinds vanochtend Mobile Shell 3.0 geinstalleerd. Het is even wennen, maar het werkt erg prettig allemaal!
Ik heb wel veel registertweaks uitgevoerd, want ik vond de telefoon wat ongevoelig. Nu werkt hij echt snel.
Voor de auto heb ik de Adapt houder+lader+speaker gekocht en die werkt ook perfect! Ik heb dus eigenlijk nooit het probleem dat mijn batterij leeg is. Ik was nog even aan het twijfelen om te overstappen naar de TD2, maar ik zie daar voorlopig geen grote voordelen van in. Tevreden gebruiker hier dus!
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Beide geprobeerd maar volgens mij werkt het niet. Sowieso word de laatste setting direct weer terug naar 100 gezet zodra je het heb aangepast. Erg jammer want ik kan in bed echt niet luisteren, zelfs met het streepje op 1, gewoon veel te hard. Werkt wel maar je moet even rebooten.stefijn schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:15:
[...]
Toch nog iets gevonden:
[...]
Werkt goed, misschien iets voor de OP?
Ik had ook nog een vraagje. Mijn verloopstukje met doorspoelknopje ed is kapot (dure chinese kutzooi ook altijd, zelfs bij normaal gebruik dus een kabelbreuk na een paar maanden, gaat weer 20 euro) maar op de meegeleverde koptelefoon zit ook een knopje. Alleen die is gekoppeld aan het oproepen van je telefoon. Iemand enig idee of die te fixen is naar het doorspoelen naar het volgende nummer?
En is er ergens misschien een goedkope mini usb naar jack met volume en doorspoel te krijgen? Als arme student heb ik geen 20 euro (nouja, heb ze wel maar ik ga niet weer 20 euro uitgeven aan het product wat naar 6 maanden kapot ging).
Artiest voorheen bekend als b3n666
Zijn er redenen om dit toestel niet te nemen? Ik heb zelf altijd een Compact 3 gehad en ben overgestapt naar Nokia, maar wil bij de volgende verlenging een MDA Compact 4 gaan nemen.
Is er na een custom rom geen probleempjes meer met de snelheid?
Is er na een custom rom geen probleempjes meer met de snelheid?
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Er zijn vast wel redenen om te beteken waarom je hem niet moet nemen maar persoonlijk ben ik er prima tevreden mee. Als je de nieuwste officiële rom hebt is er zelfs niet echt een reden om naar een custom rom te gaan wat mij betreft. Bij mij loopt alles nu gewoon soepel en denk niet dat die custom roms daar echt verschil in brengen. Alleen wel hier en daar wat kleine tweaks gedaan en wat extra software geinstalleerd om de WM meuk voor algemeen gebruik iig zoveel mogelijk weg te krijgen maar afgezien daarvan werkt alles prima wat mij betreft.
Verwijderd
Ik ben al een tijdje de gelukkig eigenaar van een htc diamond.. Ook al geregeld zonder problemen een custom ROM opgezet, etc.
Nu is mijn Diamond afgelopen week een klein beetje nat geworden nu werkt mijn power knop niet meer. Dus ik kan mijn scherm niet meer unlocken/locken. Waneer ik de stylus er uit haal wordt mijn scherm gelukkig wel weer geactiveerd.. maar het locken van kan dus niet meer.
Daarnaast loopt mijn accu nu opeens binnen 4 uur leeg.
Ik heb al geprobeerd om een Hard reset te doen, alleen wil dit niet lukken. Hij reageert er niet op en gaat gewoon door met opstarten.
Heb ook de nieuwste Shaks 4.20 er op gezet, maar dat hielp ook niet.. (dacht misschien helpt een nieuwe ROM de boel te resetten).
Wat ik nog wil proberen is om de originele ROM weer terug te zetten.. Maar ik heb zo'n vermoeden dat dat geen verschil zal maken.
Zijn er meer mensen die al eens een dergelijk probleem hebben gehad? En is het mogelijk om die power button te repareren? En zo ja.. hoe?
alvast bedankt.
Nu is mijn Diamond afgelopen week een klein beetje nat geworden nu werkt mijn power knop niet meer. Dus ik kan mijn scherm niet meer unlocken/locken. Waneer ik de stylus er uit haal wordt mijn scherm gelukkig wel weer geactiveerd.. maar het locken van kan dus niet meer.
Ik heb al geprobeerd om een Hard reset te doen, alleen wil dit niet lukken. Hij reageert er niet op en gaat gewoon door met opstarten.
Heb ook de nieuwste Shaks 4.20 er op gezet, maar dat hielp ook niet.. (dacht misschien helpt een nieuwe ROM de boel te resetten).
Wat ik nog wil proberen is om de originele ROM weer terug te zetten.. Maar ik heb zo'n vermoeden dat dat geen verschil zal maken.
Zijn er meer mensen die al eens een dergelijk probleem hebben gehad? En is het mogelijk om die power button te repareren? En zo ja.. hoe?
alvast bedankt.
Verwijderd
Ja de mijne heeft ook een paar druppels water aan de binnenkant gezien en is daar erg gevoelig voor.Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 14:36:
Ik ben al een tijdje de gelukkig eigenaar van een htc diamond.. Ook al geregeld zonder problemen een custom ROM opgezet, etc.
alvast bedankt.
Contactspray zou kunnen helpen. Maar in mijn geval was de accu naar de klote.
Bestel maar vast een nieuwe accu.
foto verzoekjeMRELynx schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:35:
[...]
Hehe, naam kwam me al bekend voor. Tja die carcom is een actieve en ziet er netjes en degelijk uit. Ook een sigarettenplug erbij die je eraf kan halen en dan kunt aansluiten op een andere voedingsbron in je auto. TD past er perfect in en zonder al te veel moeite erin en eruit halen.....Of hij tt+fn+trackr bij kan houden met laden, moet ik nog testen.
Ik was bezig met mijn veroudere rom te updaten.
Ik heb op dit moment de rom AZTOR 0.94
en als hard SPL : Onilex 1.40
Ik wou gebruik maken van de Macadam 1.2 rom
die ik gedownload heb via dit topic op xda : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=487430
Maar als ik de RUU start en hij gaat controleren of ik kan updaten krijg ik de volgende melding :
"The update utility can not open the requested file. Please check your your update utility."
Had al rond gezocht op XDA, maar kon er niet echt iets over vinden.
Iemand enig idee ?
Ik heb op dit moment de rom AZTOR 0.94
en als hard SPL : Onilex 1.40
Ik wou gebruik maken van de Macadam 1.2 rom
die ik gedownload heb via dit topic op xda : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=487430
Maar als ik de RUU start en hij gaat controleren of ik kan updaten krijg ik de volgende melding :
"The update utility can not open the requested file. Please check your your update utility."
Had al rond gezocht op XDA, maar kon er niet echt iets over vinden.
Iemand enig idee ?
Verwijderd
Aha dank..Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 23:08:
[...]
Ja de mijne heeft ook een paar druppels water aan de binnenkant gezien en is daar erg gevoelig voor.
Contactspray zou kunnen helpen. Maar in mijn geval was de accu naar de klote.
Bestel maar vast een nieuwe accu.
Accu is gelukkig nog wel makkelijk te vervangen en nog wel 35 euro waard.
Maar zolang mijn aan / uit knop het niet meer doet, heb ik helaas nog weinig aan mijn telefoon. Telfort maar eens bellen/mailen wat die eraan willen of kunnen doen.
Sinds ik middels de HTC GPS Tool de GPS gereset heb en QuickGPS heb uitgeschakeld heb ik een veel snellere GPS fix, vaak binnen een halve minuut. Voorheen varieerde de fix tussen de minuut en 30 minuten (in de buitenlucht), uiteraard altijd net op momenten dat ik naar een afspraak moest...
Kortom, ik ben blij dat e.e.a. weer naar behoren werkt.
Echter, elke keer als ik gebeld wordt als mijn GPS aanstaat en TomTom draait valt de GPS verbinding weg en duurt het weer een minuut of 10 voordat ik een fix heb, zijn er meer menden die dit herkennen, en zo ja heeft er iemand een oplossing gevonden?
Echter, elke keer als ik gebeld wordt als mijn GPS aanstaat en TomTom draait valt de GPS verbinding weg en duurt het weer een minuut of 10 voordat ik een fix heb, zijn er meer menden die dit herkennen, en zo ja heeft er iemand een oplossing gevonden?
Hmm.. sinds een week of twee kom ik nog maar moeilijk in de notities (als ik de applicatie notitites start hangt het toestel vaak), gaat mijn wekker niet meer af (geluid staat aan, ook onder instellingen, maar hij heeft alleen nog maar een korte tril) en vliegt mn MP3 er vaak uit als S2U2 aanschiet. Dan moet ik het toestel aan en uit doen voordat hij weer wat doet. Toch vaag dat hij opeens dit soort kuren krijgt.
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
Hm toch vreemd, ik heb meestal een GPS-fix al na 8 tot 60 seconden! Dit is bij TomTom, Google-maps, G-Watch enz. Ik heb de gps automatisch via Windows Mobile gemanaged:Tester_-_ schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:21:
Sinds ik middels de HTC GPS Tool de GPS gereset heb en QuickGPS heb uitgeschakeld heb ik een veel snellere GPS fix, vaak binnen een halve minuut. Voorheen varieerde de fix tussen de minuut en 30 minuten (in de buitenlucht), uiteraard altijd net op momenten dat ik naar een afspraak moest...
Ga naar Instellingen\Tabblad systeem\ Externe GPS
Tabblad Programma's: GPS-Programmapoort: (Geen)
Tabblad Hardware: GPS-hardwarepoort: (Geen)
Baudrate: 4800
Tabblad Toegang: GPS-Instellingen: aanvinken! (GPS Automatisch beheren)
Als ik die zo invul vindt ie toch echt m' n hele gps-apparaat niet meer in TomTom.Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:03:
Met daar compoort 4 in gevuld heb ik snel (<1 minuut) een fix. Zojuist zelfs binnenshuis.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Verwijderd
Ook niet als je bij tabblad Toegang je de GPS Automatisch laat beheren (aanvinken)? Raar dat dat van toestel tot toestel zo verschillend kan zijn. Dan laat idd maar lekker staan zo!Hyp Hyper schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:11:
[...]
Als ik die zo invul vindt ie toch echt m' n hele gps-apparaat niet meer in TomTom.
Met daar compoort 4 in gevuld heb ik snel (<1 minuut) een fix. Zojuist zelfs binnenshuis.
Yep, heb het precies zo ingesteld als aangegeven.Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:30:
[...]
Ook niet als je bij tabblad Toegang je de GPS Automatisch laat beheren (aanvinken)? Raar dat dat van toestel tot toestel zo verschillend kan zijn. Dan laat idd maar lekker staan zo!
Ik vroeg me af of de GPS dan misschien nog beter zou gaan werken.
werkt goed kan ik zeggenDaFileFather schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 16:27:
*weg* Zoals je in het lokale beleid kunt lezen, staan we dit niet toe.
[ Voor 35% gewijzigd door pven op 06-05-2009 12:27 ]
Met uitzondering van de eerder genoemde poort 4 staan al mijn instellingen inderdaad zo. Het rare is dat het volstrekt random is, in 75% van de gevallen (sinds ik de QuickGPS heb uitgeschakeld, daarvoor was het een stuk dramatischer) heb ik binnen 1 minuut een fix.Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:03:
[...]
Hm toch vreemd, ik heb meestal een GPS-fix al na 8 tot 60 seconden! Dit is bij TomTom, Google-maps, G-Watch enz. Ik heb de gps automatisch via Windows Mobile gemanaged:
Ga naar Instellingen\Tabblad systeem\ Externe GPS
Tabblad Hardware: GPS-hardwarepoort: (Geen)
Baudrate: 4800
Tabblad Toegang: GPS-Instellingen: aanvinken! (GPS Automatisch beheren)
Als ik gebeld word met de Touch in de active holder springt het scherm na aannemen op zwart (en wordt de GPS uitgeschakeld). Vervolgens heeft de Touch er wat moeite mee het signaal (snel) weer op te pakken.
Zelfde als ik een tunnel in rij, ene keer aan het einde van de tunnel binnen 10 seconden weer een fix, de andere keer duurt het een kwartier... Heel vreemd.
Nouja, bedankt voor de reactie in ieder geval, ik vroeg me vooral af of meer mensen hier last van hebben.
Iemand ervaring met het activeren van A-GPS, of is het enkel ellende?
In het topictitel staat wel dat je het beter uit kan schakelen, maar heb het eigenlijk nog nooit zelf geprobeerd.
Verwijderd
Het heeft in mijn geval zeker 1,5 week geduurd voordat alle water problemen voorbij waren.Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:59:
[...]
Aha dank..
Accu is gelukkig nog wel makkelijk te vervangen en nog wel 35 euro waard.
Maar zolang mijn aan / uit knop het niet meer doet, heb ik helaas nog weinig aan mijn telefoon. Telfort maar eens bellen/mailen wat die eraan willen of kunnen doen.
Daar heeft hij heel vaak in de buurt van de verwarming gelegen ten einde het drogen te versnellen.
Dus het duurt wel eventjes, heb geduld mijn zoon
Verwijderd
Ok.. haal ik hem weer ff uit elkaar en laat ik hem nog wat langer drogen..Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:19:
[...]
Het heeft in mijn geval zeker 1,5 week geduurd voordat alle water problemen voorbij waren.
Daar heeft hij heel vaak in de buurt van de verwarming gelegen ten einde het drogen te versnellen.
Dus het duurt wel eventjes, heb geduld mijn zoon
Hopen dat ie weer gaat doen.. Blijft toch wel een fijn telefoontje.
Ik dank u
Bij het aansluiten van de telefoon aan de PC om te synchroniseren, heb ik per ongeluk het vinkje: "don't ask again" aangevinkt. Nu kan ik deze nergens terugvinden. Heeft iemand enig idee waar deze optie zit verstopt ?
Hij staat nu ingesteld op internet sharing, maar ik wil active sync gebruiken.
//Nevermind, al gevonden:
change \\HKLM\Software\OEM\USBtoPC\DisablePopUpUI from 1 to 0.
Hij staat nu ingesteld op internet sharing, maar ik wil active sync gebruiken.
[ Voor 13% gewijzigd door Smarron op 06-05-2009 13:30 ]
Verwijderd
Andere optie. Intellingen -> Verbindingen -> USB aan Pc -> onderste vinkje[b][message=31904102,noline]
lol, hoezo voor de hand liggend.Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:34:
[...]
Andere optie. Intellingen -> Verbindingen -> USB aan Pc -> onderste vinkje

Enig excuus is dat ik de spb shell gebruik en die optie daarin een beetje zit verborgen.
Ik heb ook mobile shell 3 draaien. Moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben, maar nu heb ik ook spb weather 2.1 erop staan. Kan ik deze zo integreren dat hij op de lifestyle tab getoond kan worden? ipv de normale variant?
To dare is to do
Verwijderd
Onlangs las ik van een van jullie dat HTC het memory probleem niet kende, dus heb ik dit ook even bij hun onder de aandacht gebracht evenals de zwakke battery, zie hieronder een stukje ontkenning
Gewaardeerde HTC klant, Hartelijk dank voor het contact opnemen met ons Klanten Support Centrum. Excuses voor onze late reactie op uw email. Uw vragen en opmerkingen zijn belangrijk voor ons en we doen er alles aan om u een uitstekende service te verlenen. U heeft ons onlangs geschreven over een situatie met uw Diamond. Om de situatie met uw telefoon te verduidelijken vertelde u ons het volgende: "Geachte helpdesk, Na aanleiding van uw reactie, wil ik het volgende berichten. Op uw vraag of ik de nodige "Hotfix" heb uitgeprobeerd is het andwoord "nee" er staan immers geen hotfixen m.b.t. de memory leak en zwakke batterij op de website. U geeft aan mijn toestel te willen bekijken, om tot een oplossing van het probleem te komen maar dan kan iedereen zijn of haar toestel wel terug sturen, omdat elk toestel dit probleem heeft. Op diverse grote forums zowel in Nederland, Engeland en Amerika heeft iedereen het door mij beschreven probleem. Ik en vele andere hebben de laatste rom update uitgevoerd, en die heeft het probleem niet verholpen. Om het probleem te traceren kunt u uit uw eigen voorraad een willigkeurig toestel pakken en deze onderwerpen aan testen ter verbetering van het probleem.
Antwoord van HTC
Wat betreft de memory leak: die is er niet. Onze toestellen draaien op Windows Mobile en het is nu eenmaal zo dat de gebruiker na openen en afsluiten weer helemaal terug is bij het originele % memory. Wij kunnen hier verder niets aan doen. Wat betreft de batterij: Er zijn een aantal opties om de levensduur van de batterij te verlengen. Sluit alle applicaties af die u niet gebruikt. Zet Bluetooth en WIFI uit als u die niet nodig heeft Zet de push-email instellingen op minder frequent Laad de batterij tussentijds zoveel mogelijk op. Koop een extra grote batterij om langer gebruik te maken van de telefoon zonder te hoeven laden (http://www.expansys.nl) TIP: Download de laatste ROM versie die beschikbaar is op de HTC website. Zet de helderheid van scherm naar automatisch (in energie instellingen). Doe een soft reset. Doe een hard reset. Als de batterij extreem kort megaat (2-8 hrs), dan is een reparatie een optie. U moet wel rekening houden dat u een geavanceerd toestel heeft dat meer van een batterij vraagt dan een normaal toestel. De specificaties van het toestel met de standby tijd etc gaat uit van lab omstandigheden en zijn niet realistisch. Als de bovenstaande stappen u niet verder helpen kunt u ondersteuning vinden op onze website.
Gewaardeerde HTC klant, Hartelijk dank voor het contact opnemen met ons Klanten Support Centrum. Excuses voor onze late reactie op uw email. Uw vragen en opmerkingen zijn belangrijk voor ons en we doen er alles aan om u een uitstekende service te verlenen. U heeft ons onlangs geschreven over een situatie met uw Diamond. Om de situatie met uw telefoon te verduidelijken vertelde u ons het volgende: "Geachte helpdesk, Na aanleiding van uw reactie, wil ik het volgende berichten. Op uw vraag of ik de nodige "Hotfix" heb uitgeprobeerd is het andwoord "nee" er staan immers geen hotfixen m.b.t. de memory leak en zwakke batterij op de website. U geeft aan mijn toestel te willen bekijken, om tot een oplossing van het probleem te komen maar dan kan iedereen zijn of haar toestel wel terug sturen, omdat elk toestel dit probleem heeft. Op diverse grote forums zowel in Nederland, Engeland en Amerika heeft iedereen het door mij beschreven probleem. Ik en vele andere hebben de laatste rom update uitgevoerd, en die heeft het probleem niet verholpen. Om het probleem te traceren kunt u uit uw eigen voorraad een willigkeurig toestel pakken en deze onderwerpen aan testen ter verbetering van het probleem.
Antwoord van HTC
Wat betreft de memory leak: die is er niet. Onze toestellen draaien op Windows Mobile en het is nu eenmaal zo dat de gebruiker na openen en afsluiten weer helemaal terug is bij het originele % memory. Wij kunnen hier verder niets aan doen. Wat betreft de batterij: Er zijn een aantal opties om de levensduur van de batterij te verlengen. Sluit alle applicaties af die u niet gebruikt. Zet Bluetooth en WIFI uit als u die niet nodig heeft Zet de push-email instellingen op minder frequent Laad de batterij tussentijds zoveel mogelijk op. Koop een extra grote batterij om langer gebruik te maken van de telefoon zonder te hoeven laden (http://www.expansys.nl) TIP: Download de laatste ROM versie die beschikbaar is op de HTC website. Zet de helderheid van scherm naar automatisch (in energie instellingen). Doe een soft reset. Doe een hard reset. Als de batterij extreem kort megaat (2-8 hrs), dan is een reparatie een optie. U moet wel rekening houden dat u een geavanceerd toestel heeft dat meer van een batterij vraagt dan een normaal toestel. De specificaties van het toestel met de standby tijd etc gaat uit van lab omstandigheden en zijn niet realistisch. Als de bovenstaande stappen u niet verder helpen kunt u ondersteuning vinden op onze website.
Verwijderd
Hahah, lijkt me redelijk evident om de batterij duur te verlengen he...Laad de batterij tussentijds zoveel mogelijk op
Goed dat ze dat zelf eens toegevenVerwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:51:
De specificaties van het toestel met de standby tijd etc gaat uit van lab omstandigheden en zijn niet realistisch.
* Iwes haar diamantje is opgehaald door de verzekering nadat ze 't dingetje in de wc had laten vallen

Blaat!
Verwijderd
Als we nu even met z'n allen de helpdesk gaan bestoken met het probleem "Memory leak", dan ff kijken wat ze er aan gaan doen.Iwes schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 23:35:
[...]
Goed dat ze dat zelf eens toegeven.. Dat ze (=telefoonfabrikanten in 't algemeen eigelijk) redelijk poep praten over standby tijden
![]()
* Iwes haar diamantje is opgehaald door de verzekering nadat ze 't dingetje in de wc had laten vallen
Kom op mannen/vrouwen, gewoon ff doen
Verwijderd
Wel een erg stellige tegenbewering, terwijl we er met zijn allen last van hebben....
Wat betreft de memory leak: die is er niet.
...
Als we nu even met z'n allen de helpdesk gaan bestoken met het probleem "Memory leak", dan ff kijken wat ze er aan gaan doen.
Kom op mannen/vrouwen, gewoon ff doen.
Hoe kunnen ze dat nou in hemelsnaam zeggen? "Het is windows mobile, dus als je een programma sluit krijg je al het geheugen weer terug". Hoe kan het dan dat ik binnen een halve dan van 60 naar 73% verbruik ga?!Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 13:00:
[...]
Wel een erg stellige tegenbewering, terwijl we er met zijn allen last van hebben.
[...]
, i´m in!
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
Ik zat gisteren binnen enkele uren al van 58% op 81%, en dat vondt ik best wel eng.cheiron schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 13:11:
[...]
Hoe kunnen ze dat nou in hemelsnaam zeggen? "Het is windows mobile, dus als je een programma sluit krijg je al het geheugen weer terug". Hoe kan het dan dat ik binnen een halve dan van 60 naar 73% verbruik ga?!
Vanmiddag weer een reboot gedaan rond 13.00 uur, nu 18.25 uur zit hij op 70%, en heb ik alleen maar ff bleutooth aangehad voor ongeveer 15 minuten.
Verwijderd
Heb het verhaal ook aan htc gestuurd, ben benieuwd wanneer ik reactie krijg. Iemand ook al een memory-leak-mail gestuurd aan htc klantenservice?Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 23:40:
[...]
Als we nu even met z'n allen de helpdesk gaan bestoken met het probleem "Memory leak", dan ff kijken wat ze er aan gaan doen.
Kom op mannen/vrouwen, gewoon ff doen
Ik heb een gek klein probleempje, ik heb net een nieuwe ActiveSync server toegevoegd. NueavSync om precies te zijn, werkt perfect. Maar sinds ik dat gedaan heb zegt TouchFlo dat ik mail heb in mn inbox met zo'n groen notificatiedingetje in het menu. Er staan echter geen berichten in, ook heb ik geen mail ingesteld op mijn telefoon. Iemand enig idee hoe ik dit weg kan krijgen?
Verwijderd
Ik had binnen 2 dagen al het eerste contact via de mail.Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:00:
[...]
Heb het verhaal ook aan htc gestuurd, ben benieuwd wanneer ik reactie krijg. Iemand ook al een memory-leak-mail gestuurd aan htc klantenservice?
En als we allemaal de helpdesk bestoken en dit ff laten weten, dan een positieve reactie nooit uitblijven.
kan je niet ff het mailtje dat jij hebt gestuurd copy pasten?
Verwijderd
Lijkt me minder verstandig, dan is het minder 'echt'.sanzut schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 18:43:
kan je niet ff het mailtje dat jij hebt gestuurd copy pasten?
Ik heb nu eindelijk de HTC Black thema gevonden voor TouchFLO!
Iedereen die niet blij is met zijn T-Mobile of Vodafone thema moet even hier kijken
.
Iedereen die niet blij is met zijn T-Mobile of Vodafone thema moet even hier kijken
Wat loopt iedereen te huilen over die memory leaks. Lekker boeiend. Ik reboot mijn telefoon haast nooit en behalve dat ik na alles afsluiten nog nooit veel meer dan boven de 80% heb gehad merk ik ook helemaal geen verschil in performance. Zolang alles gewoon hetzelfde blijft werken waarom jezelf doodstaren op een nummertje?
Tja.. ik heb er ook niet echt last van. Kom vrijwel nooit boven de 70%. En met CleanRam is het meeste te 'clearen' zonder reboot.t_o_c schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 20:44:
Wat loopt iedereen te huilen over die memory leaks. Lekker boeiend. Ik reboot mijn telefoon haast nooit en behalve dat ik na alles afsluiten nog nooit veel meer dan boven de 80% heb gehad merk ik ook helemaal geen verschil in performance. Zolang alles gewoon hetzelfde blijft werken waarom jezelf doodstaren op een nummertje?
Verwijderd
Huilen zal ik er niet snel om doen, maar ik heb ook last van die leak. En idd als ie hetzelfde zou performen, prima dan zou ik er ook niet over zeuren. Maar je moet je voorstellen dat je aan t surfen bent en de boel wordt afgesloten, omdat het geheugen vol is. Of je typt een sms, gaat ff naar de browser om iets op te zoeken en je sms is weg omdat het geheugen vol zat en hij de boel weer leeg had gehaald. En zo kan ik nog wel ff doorgaant_o_c schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 20:44:
Mede Diamond eigenaren; heb vandaag GRemote geïnstalleerd en het werkt echt beter dan ik aanvankelijk dacht! hier een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=V_gToXEfw6M
Zelf speel ik vaak race spelletjes op mijn Wii en PS3 maar deze setup reageerd net zo goed, zo niet beter dan de PS3 met zijn six-axis of de wii met de wiimote! Echt verbluffend stukje software... blijft natuurlijk een beetje een gadget maargoed.
http://www.youtube.com/watch?v=V_gToXEfw6M
Zelf speel ik vaak race spelletjes op mijn Wii en PS3 maar deze setup reageerd net zo goed, zo niet beter dan de PS3 met zijn six-axis of de wii met de wiimote! Echt verbluffend stukje software... blijft natuurlijk een beetje een gadget maargoed.
Dan weet ik niet wat jij doet maar ik kan 2 browsers, muziek aan en sms'en zonder dat ik geheugen meldingen krijg. Puur om even te checken heb ik op dit moment opra, IE, sms, TomTom en muziek via de muziek tab aanstaan en het geheugen zit op 76% en swappen en alles gaat gewoon redelijk soepel.Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 21:17:
[...]
Huilen zal ik er niet snel om doen, maar ik heb ook last van die leak. En idd als ie hetzelfde zou performen, prima dan zou ik er ook niet over zeuren. Maar je moet je voorstellen dat je aan t surfen bent en de boel wordt afgesloten, omdat het geheugen vol is. Of je typt een sms, gaat ff naar de browser om iets op te zoeken en je sms is weg omdat het geheugen vol zat en hij de boel weer leeg had gehaald. En zo kan ik nog wel ff doorgaanMaar met CleanRam en de music tab disabled werkt het hier stukken beter en zit ik na 3 dagen nog steeds op 65%.
Verwijderd
Dan zal er wel verschil in zitten tussen de verschillende Diamonds. Ik doe echt niks geks hoor. Maar je moet ook niet doen alsof het niet kan, want ik ben niet de enige.t_o_c schreef op zondag 10 mei 2009 @ 00:04:
[...]
Dan weet ik niet wat jij doet maar ik kan 2 browsers, muziek aan en sms'en zonder dat ik geheugen meldingen krijg. Puur om even te checken heb ik op dit moment opra, IE, sms, TomTom en muziek via de muziek tab aanstaan en het geheugen zit op 76% en swappen en alles gaat gewoon redelijk soepel.
Verwijderd
Kennelijk is er toch verschil in prestatie.t_o_c schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 20:44:
Kan de een meer doen dan een ander, jij hebt meerdere dingen geactiveerd en zit rond de 80%.
Ik heb niets geactiveerd en kom ook rond die 80% uit, dat is opzich behoorlijk vreemd.
Maar bij mij wordt ie wel trager met reageren, en daar wordt ik niet vrolijk van.
Loop ik nu te huilen?, nee dat niet, maar ik probeer wel HTC zover te krijgen dat er een oplossing komt.
Ik vindt het wel jammer, dat personen zonder "kennelijke" problemen lopen af te geven op die wel problemen ondervinden, een juiste benaming kan ik er niet voor vinden, maar "na trappen" komt wel in mij op.
Tuurlijk word ie trager, het is geen pc, wat verwacht je? Maar wat is trager? Ja het gaat trager, maar zeker niet onwerkbaar traat wat mij betreft. En als ik er geen last van heb zou jij er ook geen last van moeten hebben, het is immers hetzelfde apparaat. Je hebt geen de nieuwste standaard rom enzo? Behalve een stuk of 4 basic tweaks die standaard aanstaan met die tweakprogjes heb ik helemaal niks gedaan met mijn TD.
En je kan wel tegen HTC klagen, maar wat moeten die doen? Het is geen hardware probleem, het is een WM probleem. Dat zou MS moeten fixen maargoed dat kan je natuurlijk wel vergeten en daar gaat HTC echt niks aan veranderen zeker aangezien binnen afzienbare tijd alles toch 7 op de markt komt.
En je kan wel tegen HTC klagen, maar wat moeten die doen? Het is geen hardware probleem, het is een WM probleem. Dat zou MS moeten fixen maargoed dat kan je natuurlijk wel vergeten en daar gaat HTC echt niks aan veranderen zeker aangezien binnen afzienbare tijd alles toch 7 op de markt komt.
Ik heb sinds gister ook gremote geinstalleerd, maar ik heb er wel een probleemm mee. Op het moment dat ik commands voor vlc wil toevoegen via de server krijg ik een lost connection to server melding op mijn htc. Ik heb het geprobeerd met zowel een wifi als een usb connectie. Iemand enig idee?
To dare is to do
Verwijderd
Als nou meerdere mensen problemen ondervinden en jij niet, waarom reageer je dan? Tuurlijk heeft t ook met WM te maken, maar ook met TouchFlo. Als je die uitzet blijft t geheugen netjes schoon. En niet elk apparaat is hetzelfde, dat is al eens vaker ter sprake gekomen. Dus laat ons lekker over die memory leak klagen, als jij dan eens een probleem hebt met je phone, mag jij ook ff lekker zeuren.t_o_c schreef op zondag 10 mei 2009 @ 01:00:
Tuurlijk word ie trager, het is geen pc, wat verwacht je? Maar wat is trager? Ja het gaat trager, maar zeker niet onwerkbaar traat wat mij betreft. En als ik er geen last van heb zou jij er ook geen last van moeten hebben, het is immers hetzelfde apparaat. Je hebt geen de nieuwste standaard rom enzo? Behalve een stuk of 4 basic tweaks die standaard aanstaan met die tweakprogjes heb ik helemaal niks gedaan met mijn TD.
Verwijderd
Nu vraag ik me het volgende af:t_o_c schreef op zondag 10 mei 2009 @ 01:00:
En je kan wel tegen HTC klagen, maar wat moeten die doen? Het is geen hardware probleem, het is een WM probleem.
1 iedereen zegt dat het probleem bij HTC ligt en dat het niet aan de software WM ligt.
2 waarom doet de HTC Pro (met toetsenbord) het vele male beter, terwijl die op de zelfde WM draait.
3 het ene toestel heeft het wel, het andere niet, hoe kan dat?
4 en wat is het verschil tussen WM standaard en proffesional?
Leg dit mij en andere maar eens uit, graag.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2009 13:04 ]
1. HTC is de leverancier van de hard- en software, zij moeten het probleem oplossen, ongeacht de oorzaak
2. De Pro heeft 2x zoveel RAM
3. Geen idee
4. Standaard is voor toestellen zonder touch screen geloof ik
2. De Pro heeft 2x zoveel RAM
3. Geen idee
4. Standaard is voor toestellen zonder touch screen geloof ik
Sinds kort draai ik Mobile Shell 3 op mijn TD. Alleen wanneer ik vanuit het lifestyle homescherm mijn mail wil controleren opent deze standaard in de Outlook e-mail. Is er een manier om een andere (Gmail) account als primair intestellen?
Ja maar ik heb daar hier nog nooit een feit over gelezen. Ik heb geen idee hoeveel hardware revisies de TD heeft gehad en of er ook daadwerkelijk dingen zijn veranderd maar het is vrij simpel. Ik heb een TD gekocht tijdens de launch. Ik heb geen last van enorm vollopend geheugen. Als er mensen zijn die ook een TD van tijdens de launch hebben en wel het geheugen probleem hebben dan kan het gewoon geen hardware probleem zijn (wat het volgens mij sowieso al niet kan zijn want of geheugen wel of niet in gebruik is is een kwestie van de software die vertelt wat het geheugen moet doen, niet het geheugen dat uit zichzelf beslist om maar dingen niet te verwijderen...)Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2009 @ 12:58:
[...]
Nu vraag ik me het volgende af:
1 iedereen zegt dat het probleem bij HTC ligt en dat het niet aan de software WM ligt.
Even een vraagje..
Ik wil gaan proberen mijn diamond te flashen. Stel dat de geflashte versie niet bevalt, kan ik dan gewoon de originele rom van HTC er opnieuw overheen flashen?
Ik wil gaan proberen mijn diamond te flashen. Stel dat de geflashte versie niet bevalt, kan ik dan gewoon de originele rom van HTC er opnieuw overheen flashen?
Verwijderd
Ik heb de TouchFlo daadwerkelijk uitstaan en draai momenteel SPB Mobile Shell 3.0, maar daarmee wordt het niet beter.Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2009 @ 12:54:
[...]
Als nou meerdere mensen problemen ondervinden en jij niet, waarom reageer je dan? Tuurlijk heeft t ook met WM te maken, maar ook met TouchFlo. Als je die uitzet blijft t geheugen netjes schoon. En niet elk apparaat is hetzelfde, dat is al eens vaker ter sprake gekomen. Dus laat ons lekker over die memory leak klagen, als jij dan eens een probleem hebt met je phone, mag jij ook ff lekker zeuren.
Is er nog een ander alternatief? vindt de SPB 3.0 wel heel erg mooi.
Hoe kan je SPB 3.0 eventueel (tijdelijk) uitschakelen?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2009 23:29 . Reden: Vraag toegevoegd ]
Sinds het begin heb ik een probleem met mijn alarm.
Wil ik mijn alarm kunnen uitschakelen zonder de telefoon te ontgrendelen (heel handig als het scherm te fel is in de ochtend voor de ogen) dan zet ik bij de optie herinneringen in het tabje meldingen onder menu geluiden en meldingen de optie "bericht in scherm weergeven".aan.
Dit vinkje is na een tijdje weer weg. Zelf met een clean install, en met de laatste HTC ROM.
Heel vervelend...
Wil ik mijn alarm kunnen uitschakelen zonder de telefoon te ontgrendelen (heel handig als het scherm te fel is in de ochtend voor de ogen) dan zet ik bij de optie herinneringen in het tabje meldingen onder menu geluiden en meldingen de optie "bericht in scherm weergeven".aan.
Dit vinkje is na een tijdje weer weg. Zelf met een clean install, en met de laatste HTC ROM.
Heel vervelend...
[ Voor 7% gewijzigd door Trebbors op 11-05-2009 10:50 ]
Ai, nu heb ik net geupdate naar radio rom 1.0025.05 en de shaks 4.30. Allemaal geweldig natuurlijk maar nu staat mijn T9 op engels. Ik heb al even zitten zoeken en de oplossing met een regedit wijziging geprobeerd. Dit haalde niks uit. Iemand die wel succesvol de taal van T9 in een shaks rom heeft gewijzigd?
Verwijderd
Misschien werkt dit http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=402121 ?Stealth2000 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 12:08:
Ai, nu heb ik net geupdate naar radio rom 1.0025.05 en de shaks 4.30. Allemaal geweldig natuurlijk maar nu staat mijn T9 op engels. Ik heb al even zitten zoeken en de oplossing met een regedit wijziging geprobeerd. Dit haalde niks uit. Iemand die wel succesvol de taal van T9 in een shaks rom heeft gewijzigd?
Haalt niks uit (sterker nog, engelse T9 werkt ook niet meer, er verschijnen geen letters als je typt in T9 mode...) dus zal nu moeten kijken hoe ik hem uninstallVerwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 12:38:
[...]
Misschien werkt dit http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=402121 ?
* Stealth2000 zoekt verder
Dit cabje lost het een en ander op; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=460872
Het is wel weer het standaard keyboard maar T9 werkt tenminste.
[ Voor 16% gewijzigd door Stealth2000 op 11-05-2009 13:33 ]
Op XDA heeft iemand een driver geschreven om de TMC functionaliteit van de radio chip te activeren. Ondanks dat het nog een alpha versie is werkt het in Igo bij mij al erg goed.
Verwijderd
Voor sommiggen is de memory leak erg vervelend, andere hebben we minder tot geen last van. De ene heeft echer andere progjes, tweaks en cabjes geinstalleerd dan de andere, dat maakt ook verschil uitmaakt. Dit geldt ook voor het soort gebruik van het toestel.Memory leak-verhaal
Ik weet ook niet of het een hardware- of een softwareprobleem is, maar dit zijn vragen die wel aan HTC gesteld mogen worden! Ik neem aan dat zij ook hun klanten tevreden willen houden en dit memory-verschijnsel willen uitzoeken, om daatmee een goed antwoord naar haar klanten te kunnen geven. Daarom vind ik het ook raar dat zij eerst stellig beweren dat er geen memoryleak verschijnsel bestaat, terwijl velen dit melden.
Er zit inderdaad verschillen op onderdeelniveau. Zo heeft een kennis van mij een beter touchscreen als mij (helderder en reageert gevoeliger op de stylus/aanraken). Maar als een fabriek van leverancier wisseld bij een bepaald onderdeel, is het niet altijd nodig aan de klant bekend te maken. De specificatie van het toestel veranderd immers niet altijd.Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2009 @ 00:14:
[...]
Dan zal er wel verschil in zitten tussen de verschillende Diamonds. Ik doe echt niks geks hoor. Maar je moet ook niet doen alsof het niet kan, want ik ben niet de enige.
Vuurvreter1963 gooide het balletje eens op, en da's ook een van de doelen van een forum: Problemen/Ervaringen delen en evt. een (idee naar een) oplossingen aandragen. Het raare is dat HTC eerst antwoord dmv. het ontkennen van het probleem. Een antwoord van HTC zal ons meer duidelijk verschaffen ...t_o_c schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 20:44:
Over het algemeen kun je altijd weer terug naar de originele ROM.sanzut schreef op zondag 10 mei 2009 @ 20:31:
Maar flashen is geen kattepis, en je kunt er een dure baksteen aan overhouden.
Wellicht dat je eerst een weekje kunt gaan lezen op xda-dev
Verwijderd
Gaat t flashen vaak fout? Want ik hoor wel vaak dat het kan, maar niet echt vaak dat het is gebeurd... Zelf ben ik behoorlijk tevreden over de huidige HTC ROM en blijf ik voorlopig daarbij (tot hij is afgeschrevenronh schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:40:
[...]
Over het algemeen kun je altijd weer terug naar de originele ROM.
Maar flashen is geen kattepis, en je kunt er een dure baksteen aan overhouden.
Wellicht dat je eerst een weekje kunt gaan lezen op xda-dev
Nee hoor.Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:00:
[...]
Gaat t flashen vaak fout? Want ik hoor wel vaak dat het kan, maar niet echt vaak dat het is gebeurd... Zelf ben ik behoorlijk tevreden over de huidige HTC ROM en blijf ik voorlopig daarbij (tot hij is afgeschreven)
Er wordt altijd voor gewaarschuwd, maar ik ken er geen één die daadwerkelijk gebricked was.
Echt een kwestie van even goed lezen vóór je begint.
Zeker op xda legt men het goed uit, je moet alleen wel engels kennen.
ja dit heb ik ook... erg vervelend. Ben dus nu maar geswitched naar G-alarm, maar had liever gewoon het windows alarm gebruikt.Trebbors schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:49:
Sinds het begin heb ik een probleem met mijn alarm.
Heel vervelend...
Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC
Verwijderd
Ik vindt G-alarm vele malen beter als de standaard wekker.itsoutthere schreef op maandag 11 mei 2009 @ 18:12:
[...]
ja dit heb ik ook... erg vervelend. Ben dus nu maar geswitched naar G-alarm, maar had liever gewoon het windows alarm gebruikt.
Ik had mezelf goed ingelezen van te voren, maar ik kon op die vraag niet echt een goed antwoord vinden.
Heb nu Cloudy 1.1, 69% na 24 uur actief gebruik zonder geheugen op te ruimen, tegen 86% op de stock rom, met iedere keer geheugen leeg maken.
*weg* links naar custom ROMs worden niet toegestaan
Heb nu Cloudy 1.1, 69% na 24 uur actief gebruik zonder geheugen op te ruimen, tegen 86% op de stock rom, met iedere keer geheugen leeg maken.
*weg* links naar custom ROMs worden niet toegestaan
[ Voor 15% gewijzigd door pven op 11-05-2009 20:53 ]
Lijkt opgelost. Ik heb nu S2U2 uitgeschakeld en dan gaat het gewoon goed. Waarschijnlijk dus een soort energiespaarmodus ...dazzling schreef op zondag 03 mei 2009 @ 00:23:
Mooi hoor dat diamantje, maarrrrrrrr ...
Als ik muziek luister kan ik welgeteld 4 nummers luisteren en dan houdt-ie er gewoon mee op![]()
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben!
Verwijderd
Voor mij is CleanRam gewoon de oplossing, draai hem nu al een paar dagen zoals ik hem voorheen ook gewoon draaide en ipv op 90% geheugen te zitten, zit ik nu nog steeds op 65%. Aanradertje voor iedereen met geheugen problemen...Memoryleak verhaal
Verwijderd
Vertel eens welke instellingen je hebt gedaan? ik heb hem gisteren er ook op gezet, maar merk nog geen verschil.Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 23:01:
[...]
Voor mij is CleanRam gewoon de oplossing, draai hem nu al een paar dagen zoals ik hem voorheen ook gewoon draaide en ipv op 90% geheugen te zitten, zit ik nu nog steeds op 65%. Aanradertje voor iedereen met geheugen problemen...
Verwijderd
Ik draai hem met een schedule elke 12 uur op level 2.Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 06:43:
[...]
Vertel eens welke instellingen je hebt gedaan? ik heb hem gisteren er ook op gezet, maar merk nog geen verschil.
je kan PointUI proberen, standaard versie is gratis, pro versie is betaald.Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2009 @ 21:17:
[...]
Ik heb de TouchFlo daadwerkelijk uitstaan en draai momenteel SPB Mobile Shell 3.0, maar daarmee wordt het niet beter.
Is er nog een ander alternatief? vindt de SPB 3.0 wel heel erg mooi.
Hoe kan je SPB 3.0 eventueel (tijdelijk) uitschakelen?
Werkt inderdaad... goede tip man.Polster schreef op maandag 11 mei 2009 @ 13:39:
Op XDA heeft iemand een driver geschreven om de TMC functionaliteit van de radio chip te activeren. Ondanks dat het nog een alpha versie is werkt het in Igo bij mij al erg goed.
Heb je het al in de praktijk geprobeerd?
Ik heb er mee rond gereden en heb geen vreemde crashes ondervonden. Berichten kwamen ook gewoon snel binnen. Helaas niet in de buurt geweest bij een TMC event dus ik weet niet hoe Igo reageert qua route berekening.
Er zit nog wel een irritante bug in:
Je moet Igo forceren de hardware elke keer opnieuw te detecteren omdat het anders geen tmc data vindt.
Dit doe je door in igo>save>system.ini en de sys.txt onderstaande regel toe te voegen:
Verder moeten alle tmc entries in system.ini verwijderd worden.
Elke keer als je Igo start zal je via instellingen nu opnieuw de tmc hardware moeten laten zoeken.
Verder schijnen sommige mensen ook het probleem te hebben dat de GFMAPI.DLL corrupt raakt na een soft reset. Zelf heb ik hier geen last van.
Er zit nog wel een irritante bug in:
Je moet Igo forceren de hardware elke keer opnieuw te detecteren omdat het anders geen tmc data vindt.
Dit doe je door in igo>save>system.ini en de sys.txt onderstaande regel toe te voegen:
code:
1
2
| [tmc] saved_config_available="0" |
Verder moeten alle tmc entries in system.ini verwijderd worden.
Elke keer als je Igo start zal je via instellingen nu opnieuw de tmc hardware moeten laten zoeken.
Verder schijnen sommige mensen ook het probleem te hebben dat de GFMAPI.DLL corrupt raakt na een soft reset. Zelf heb ik hier geen last van.
Verwijderd
Gepost in xda met vraag of taal veranderd kon worden. Antwoord van Shaks:Stealth2000 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 12:08:
Unfortunately it can't on this build. It's not because of any change I have made but the telstra 2.07 manila is english only - it has all the translation files missing. I will check If the old translation files can be used but not sure.
I wanted to keep it multilanguage for the wider audience but was limited. Hopefully a newer generic stock build will come out. The space saving is minimal anyway for. If you change the language, all the text changes to IDS_xxx
In the meantime, you have two options - use 4.30 lite when released and add a older manila (from 2.03) on top or just stick to 4.20 which is still a very good rom. (4.30 is mainly just the new oem + a couple of minor changes)
Zijn jullie wel tevreden over oplossingen hier aangedragen; werkt dat wel? Ik blijf nog even op 4.2
Ik loop al een tijdje tegen een probleem aan en weet absoluut niet hoe ik dit zou kunnen oplossen.
Heb al wat zoekopdrachten gedaan (lang leve informatie ontsluiting), maar niks gevonden wat relevant is.
Ik krijg namelijk steeds te horen dat mijn smsjes dubbel binnen komen bij de mensen. Dit terwijl mijn Diamond slechts 1 sms geregistreerd heeft als uitgaande. Hebben meer mensen hier last van?
Ik gebruik hem icm Vodafone en de sms verdubbelaar( hmm nu ik dit typ, heb ik die sms verdubbelaar misschien verkeerd opgevat?
)
Heb al wat zoekopdrachten gedaan (lang leve informatie ontsluiting), maar niks gevonden wat relevant is.
Ik krijg namelijk steeds te horen dat mijn smsjes dubbel binnen komen bij de mensen. Dit terwijl mijn Diamond slechts 1 sms geregistreerd heeft als uitgaande. Hebben meer mensen hier last van?
Ik gebruik hem icm Vodafone en de sms verdubbelaar( hmm nu ik dit typ, heb ik die sms verdubbelaar misschien verkeerd opgevat?
Ik gebruik al jaren pTravelAlarm.Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:16:
Ik vindt G-alarm vele malen beter als de standaard wekker.
Is niet gratis, maar met de huidige Euro/Dollar koers, is het bijna gratis.
Is deze alleen met Igo te gebruiken?Polster schreef op maandag 11 mei 2009 @ 13:39:
Of zou er ook een versie komen voor TomTom?
Schijnt inmiddels ook met Tom Tom te kunnen werken en ook Route 66 is al bevestigd. Maar ik denk dat het het handigste is als je je even in het topic op XDA meldt.beemerTPPC
@ALL navigation program users except iGO ones:
GPS + TMC is now available for using with Sigyc drive, Navigator, and more. I've tested with TomTom and it seems to introduce a little lag, but I want your opinion too.
Zoiets heb ik wel vaker gelezen, dit is een evt oplossing:Floris-K schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:40:
Ik loop al een tijdje tegen een probleem aan en weet absoluut niet hoe ik dit zou kunnen oplossen.
Ik gebruik hem icm Vodafone en de sms verdubbelaar( hmm nu ik dit typ, heb ik die sms verdubbelaar misschien verkeerd opgevat?)
Om dat probleem met je smsjes op te lossen. Je moet het bestand tmail.exe (in windows map) tussen de exeptions zetten bij de close button.
Op HTC.com staat een nieuwe hotfix:
http://www.htc.com/www/Su...?p_id=133&cat=0&dl_id=556
Deze lost het verbinding keuze scherm op zodra je de telefoon aan de oplader hangt
Deze lost het verbinding keuze scherm op zodra je de telefoon aan de oplader hangt
Verwijderd
Hmm...bluecupra schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 20:53:
Op HTC.com staat een nieuwe hotfix:
Die versie is nog niet uit toch? Of is ie wel voor de UK version uit ofzo? Overigens nooit problemen mee gehad, dus zie geen reden voor mij om hm te installeren.This hotfix can only be applied to ROM versions 2.06.XXX.XX or lower.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2009 21:46 ]
Verwijderd
Zou dit betekenen dat binnenkort weer een rom update komt?Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 21:45:
[...]
Hmm...
[...]
Die versie is nog niet uit toch? Of is ie wel voor de UK version uit ofzo? Overigens nooit problemen mee gehad, dus zie geen reden voor mij om hm te installeren.
Dat zag ik ook gisteren staan inderdaad, je zou verwachten dat er op korte termijn weer een firmware beschikbaar komt. Daarnaast heb ik zelf iedere keer wanneer ik de TD aan de autolader hang het keuze scherm voor Internet Delen / Active sync. Dits i na het installeren van de update opgelost. Uiteraard wanneer het toestel verbonden wordt komt het keuze scherm nog wel
[ Voor 20% gewijzigd door bluecupra op 14-05-2009 07:06 ]
Gebruik idd SPB Mobile Shell 3.0J0YR1D3R schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 20:40:
[...]
Zoiets heb ik wel vaker gelezen, dit is een evt oplossing:
Om dat probleem met je smsjes op te lossen. Je moet het bestand tmail.exe (in windows map) tussen de exeptions zetten bij de close button.
Kan echter geen exception vinden? Zie nl. in het vario topic dat het bij pocket plus zelf moet gebeuren, maar ik heb die instelling niet in Mobile shell.
Heb de Diamond nu een dag uit de doos en tomtom 7 is ondertussen geinstalleerd, alleen alles is zo ontzettend klein dat ik er niets van kan lezen! Ik heb alleen de instelling grote tekens kunnen vinden en op zijn grootst gezet, maar dat wil niet helpen.
Iemand een suggestie?
Iemand een suggestie?
Er is een speciale installatie voor de Diamond beschikbaar gesteld door TomTom, zie hier.
Probeer die eens.
Probeer die eens.
Start -> Instellingen -> Tabblad systeem -> Taakbeheer. Daar dan tmail.exe toevoegen als exception. Volgens mij zou dat wel moeten werkenFloris-K schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 09:32:
[...]
Gebruik idd SPB Mobile Shell 3.0
Kan echter geen exception vinden? Zie nl. in het vario topic dat het bij pocket plus zelf moet gebeuren, maar ik heb die instelling niet in Mobile shell.
hmmm, zo te zien ondersteund HTC nu ook de provider based TD's
Ik kan iig van de HTC site de ROM downloaden van de HTC Touch diamond (Sprint) en van de normale en van alltel niet.
Die ROM is dus daadwerkelijk voor mijn telefoon.
op de T-mobile site staat nu ook een e-mail fix, weet iemand wat voor fix dit is?
Ik kan iig van de HTC site de ROM downloaden van de HTC Touch diamond (Sprint) en van de normale en van alltel niet.
Die ROM is dus daadwerkelijk voor mijn telefoon.
op de T-mobile site staat nu ook een e-mail fix, weet iemand wat voor fix dit is?
Probeer eens een qvga-versie, je hebt nu waarschijnlijk een vga-versie....of andersom.pdc_2 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:26:
Heb de Diamond nu een dag uit de doos en tomtom 7 is ondertussen geinstalleerd, alleen alles is zo ontzettend klein dat ik er niets van kan lezen! Ik heb alleen de instelling grote tekens kunnen vinden en op zijn grootst gezet, maar dat wil niet helpen.
Iemand een suggestie?
scherm van de diamond is VGA, dus VGA versie pakken. Anders is het inderdaad niet te lezen.tiesvts schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:43:
[...]
Probeer eens een qvga-versie, je hebt nu waarschijnlijk een vga-versie....of andersom.
Had elke keer sms/MMS al gesloten, dus kon daar niks. Nu open laten staan, rechtsklikken en excl. toegevoegd. Meteen een test gedaan en nog steeds de smsjes dubbel. Het is ook vreemd dat het niet altijd gebeurd, maar 9.10 keer wel.J0YR1D3R schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:49:
[...]
Start -> Instellingen -> Tabblad systeem -> Taakbeheer. Daar dan tmail.exe toevoegen als exception. Volgens mij zou dat wel moeten werken
De diamond heeft een VGA scherm en ik heb de installatie gebruikt voor VGA.
Wat ik zou kunnen proberen is de QVGA installeren op de diamond met het VGA scherm..
Zou dat werken?
Wat ik zou kunnen proberen is de QVGA installeren op de diamond met het VGA scherm..
Zou dat werken?
hellboy123 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:01:
[...]
scherm van de diamond is VGA, dus VGA versie pakken. Anders is het inderdaad niet te lezen.
Je kunt het rustig proberen...het kan geen kwaad in ieder geval.pdc_2 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:43:
Zou dat werken?
[...]
Je hebt een VGA scherm, dus die moet je gebruiken.pdc_2 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:43:
Zou dat werken?
Je had al de .cab geprobeerd waar ik 8 posts terug naar verwees?
Die moet het doen hoor.
[ Voor 0% gewijzigd door ronh op 14-05-2009 16:40 . Reden: Tellen is ook een kunst ]
Verwijderd
Een maat van mij heeft een HTC Diamond en als hij op de aan/uit knop drukt wordt de telefoon vergrendeld.
Bij mijn MDA IV lukt dit helaas niet. Ik krijg het alleen voor elkaar door de "ophang knop" lang ingedrukt te houden. Iemand een idee hoe ik mijn MDA kan blokkeren door alleen de aan/uit knop in te drukken?
Bij mijn MDA IV lukt dit helaas niet. Ik krijg het alleen voor elkaar door de "ophang knop" lang ingedrukt te houden. Iemand een idee hoe ik mijn MDA kan blokkeren door alleen de aan/uit knop in te drukken?