Zo, volgens mij heb ik een tip voor in de startpost, voor de mensen die net zo dom waren als mij
De laatste weken ben ik gaan experimenteren met het gebruik van bluetooth (jajaja, ik ben een dinosaurus, eat me). Dit ging allemaal geweldig: het apparaat werd herkend en bestanden konden worden overgezonden / ontvangen via het icoontje in de taakbalk (Vista).
Maar in het contextmenu achter dat icoontje zat al die tijd ook een leuke optie om op het Personal Area Network te komen, dus dat wilde ik natuurlijk ook! Lekker via explorer op je telefoon door de bestanden browsen zonder die rottige usb-kabel te gebruiken, wie wil dat nou niet? Nou, juist. Ik klik die optie aan, krijg een dialoogje, telefoonapparaat kiezen, "connect".
Error:
The connection with the Bluetooth network device failed. The device may already be connected to another computer, or it may need to be configured to accept connections from this computer. Consult your device documentation for further information.
[OK]"
Wut? Hij is nog helemaal nergens mee verbonden en de optie om verbindingen te accepteren staat al lang aan?
Maar... Wat wil het toeval? Als je in Windows Mobile ActiveSync opstart, dan kan je via het "Menu"-menu (wie heeft die namen bedacht...) kiezen voor de optie:
"Verbinden via Bluetooth".
Voila! Uw persoonlijke PAN is geactiveerd. Weliswaar niet via de handige optie in het contextmenu van Vista, maar werken doet het
Klik op verbinding verbreken om .. tja, dat lijkt me duidelijk.
[
Voor 3% gewijzigd door
Stukfruit op 21-11-2009 09:06
]
Dat zit wel Schnorr.