_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_
Gisteren (zondag) lekker in de regen in eefde lopen banjeren (onderweg naar een verjaardag) maar we konden de straat niet vinden, dus tomtom erbij, maar toen kwam er een beetje regen op m'n scherm, dus tomtom uit en verder gewandeld met de telefoon in een natte broekzak (pantalon).
Wat nu dus het leuke geval is: als het scherm een tijdje aan is of ik ben aan het internetten, dan valt ie spontaan uit, gaat rebooten en tijdens het eerste scherm met de rom versie e.d. begint ie meteen weer met een reboot, dit 3x en dan boot ie pas weer normaal.
Staat de telefoon in standby dan kan ie een paar uur aanblijven en daarna valt ie uit, ook met bellen lukt het 20 minuten dan valt ie weg.
Is dit een vocht probleem en moet ik hem ff een tijdje laten liggen of is er iets anders aan de hand?
who put a "stop payment" on my reality check
Ik denk wat issie aan het doen ? Reboot reboot reboot reboot, hard reset: reboot reboot
Ik denk ja die is gaar.
OPen gemaakt, beetje nat van binnen.
Nachtje drogen: nooit meer last van gehad.
[Voor 88% gewijzigd door RielN op 03-11-2009 01:22]
hmmzzz ok, dan ga ik is kijken wat ie morgen doet.RielN schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 01:21:
Ik had dat ook een keer: elke 2 minuten dat HTC-geluidje.
Ik denk wat issie aan het doen ? Reboot reboot reboot reboot, hard reset: reboot reboot
Ik denk ja die is gaar.
OPen gemaakt, beetje nat van binnen.
Nachtje drogen: nooit meer last van gehad.
Hij is namelijk al een hele dag bezig met flippen.
Heb zelfs een harde reset gedaan en nu zegt outlook dat ie al m'n contacts niet meer heeft.
Dolletjes, word morgen weer teveel mensen hyven en mailen voor hun telefoonnr.s
Owja, misschien dom vraagje maar ik heb nog een pim.vol in de root staan van de telefoon, is dat m'n oude contactlist? want dan kan ik hem misschien nog terugkietelen.

Mijn exemplaar had geen bereik meer, soft reset gedaan met de stylus (al regelmatig gedaan, dus kan niets verkeerd gaan. Dacht ik...)
Komt Windows ineens met het scherm: "Tik hier om uw apparaat in te stellen"
Ik eerst:

Heeft de telefoon zichzelf een hard-reset gegeven waardoor alle instellingen verloren gingen. Gelukkig was de data op het interne geheugen nog intact!
Wel weer een minpuntje erbij voor deze telefoon...
Anoniem: 279921
Welke ROM draai je? Heb dit ook een paar keer gehad met een ROM die nog in de betafase zat, oftewel instabiel. Met degelijke ROMs nog nimmer last van gehadMikelenniuM schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:06:
Er komen dus steeds meer verassingen met de Diamond![]()
Mijn exemplaar had geen bereik meer, soft reset gedaan met de stylus (al regelmatig gedaan, dus kan niets verkeerd gaan. Dacht ik...)
Komt Windows ineens met het scherm: "Tik hier om uw apparaat in te stellen"
Ik eerst:, daarna:
Heeft de telefoon zichzelf een hard-reset gegeven waardoor alle instellingen verloren gingen. Gelukkig was de data op het interne geheugen nog intact!
Wel weer een minpuntje erbij voor deze telefoon...

HTC zegt dit valt binnen de specs en wil er niks aan doen.....
Beeldinstellingen staan op beide toestellen gelijk.
Wat vinden jullie? Links is elke keer het slechte scherm
[Voor 55% gewijzigd door Rico op 03-11-2009 13:45]
Anoniem: 277935
Het verschil is inderdaad enorm en het lijkt me vreemd als ze daar niets aan zouden doen...
Heb het nu geescaleerd naar The UK. Daar kijken ze er nu naar.
Als dat binnen de specs valt tja dan kun je het wel erg bont maken.
Verwacht eigenlijk niet dat ze er wat aan gaan doen maar je weet maar nooit.
Voor mij dan in ieder geval geen HTC device meer.
Standaard HTC ROM (2.03.404.2), dus daarom was ik ook zo verbaasd. Benieuwd hoe lang deze frisse installatie het volhoudtAnoniem: 279921 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:55:
[...]
Welke ROM draai je? Heb dit ook een paar keer gehad met een ROM die nog in de betafase zat, oftewel instabiel. Met degelijke ROMs nog nimmer last van gehad

Toen nog een 6.5 rom geprobeerd, maar ik vind de layout totaal niet prettig werken.
Daarom zijn we weer terug bij af, ofwel naar de Nataly 2.7. Die heeft eigenlijk altijd perfect gewerkt, is snel en vreet weinig geheugen.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Die linker is idd heel erg licht en geelachtig.Rico schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:38:
Heb hier een 2de diamond...die heeft een gele gloed over wit. Zwart is grijs en het contrast is slecht.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar ligt het aan de belichting of zijn die soort tegelachtige dingen op de rechter helemaal niet zichtbaar in de TF3D, want die van mij is wel wat donkerer maar je ziet die tegels wel.
De linker staat een minuut voor, een dag achter en belt hij ook reuze beroerd!

Zolang ik niet weet of hij nog naar de reparatie gaat doe ik er weinig mee.
Op de goede zie je de tegels ook. Op een foto is het gewoon wat moeilijk vast te leggen allemaal.
Het drogen heeft niet echt gewerkt op de kachel.
Nu is ie helemaal aan het flippen, start op en na 4 seconden start ie weer opnieuw op.
Kom heel soms tot het invoeren van de pincode maar na 20 seconden klapt ie er weer uit.

kleine update:
Ik heb net de lichtsensor uitgeschakeld op de telefoon en nu lijkt hij het langer uit te houden, zal hem strax is helemaal opendraaien en dan nog een keer laten drogen.
[Voor 26% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 07-11-2009 18:04]
Ik heb deze rom ook en had er wat problemen mee dus heb ik de MTTY methode gedaan en sindsdiens werkt deze rom echt super. De beste de ik tot nu toe heb ik gehad.Smarron schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:50:
Van de week de Gen.Y D2 R4 rom geprobeerd, maar gisteren heeft de telefoon zichzelf weer gereset. Ik vond hem ook niet erg snel wat ik overal las.
Toen nog een 6.5 rom geprobeerd, maar ik vind de layout totaal niet prettig werken.
Daarom zijn we weer terug bij af, ofwel naar de Nataly 2.7. Die heeft eigenlijk altijd perfect gewerkt, is snel en vreet weinig geheugen.
Het staat ook wel in de post op XDA voor deze rom aangegeven:
To all of you experiencing random soft and hard resets and other strange behavior with this ROM:
Have you tried this??? CLICK HERE
[Voor 4% gewijzigd door Binnetie op 08-11-2009 01:39]

Hmm, heb ik inderdaad niet geprobeerd. Maar ik laat het voorlopig even bij Nataly 2.7. Die heeft opzich altijd goed gedraaid. Maar wel handig voor als ik het toch nog een keer ga probere, thanks.Binnetie schreef op zondag 08 november 2009 @ 01:37:
[...]
Ik heb deze rom ook en had er wat problemen mee dus heb ik de MTTY methode gedaan en sindsdiens werkt deze rom echt super. De beste de ik tot nu toe heb ik gehad.
Het staat ook wel in de post op XDA voor deze rom aangegeven:
[...]
Draai nu de volgende ROM:
BsB 6.5.1 F
Deze draait echt fantastisch, snel, mooi en werkt gewoon goed. Nog geen bugs gevonden.
Zeker een aanrader deze ROM!
Anoniem: 217443
Leg hem een week dicht in de buurt van de verwarming, dan droogt hij lekker.DaRk PoIsOn schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 01:10:
Ik heb denk ik een "leuk" probleempje.
Gisteren (zondag) lekker in de regen in eefde lopen banjeren (onderweg naar een verjaardag) maar we konden de straat niet vinden, dus tomtom erbij, maar toen kwam er een beetje regen op m'n scherm, dus tomtom uit en verder gewandeld met de telefoon in een natte broekzak (pantalon).
Wat nu dus het leuke geval is: als het scherm een tijdje aan is of ik ben aan het internetten, dan valt ie spontaan uit, gaat rebooten en tijdens het eerste scherm met de rom versie e.d. begint ie meteen weer met een reboot, dit 3x en dan boot ie pas weer normaal.
Staat de telefoon in standby dan kan ie een paar uur aanblijven en daarna valt ie uit, ook met bellen lukt het 20 minuten dan valt ie weg.
Is dit een vocht probleem en moet ik hem ff een tijdje laten liggen of is er iets anders aan de hand?
Ik heb de mijne ooit in een emmer met water laten vallen, door mijn snelle reactie had hij slechts enkele druppels water aan de binnenkant. uiteindelijk na een week deed hij het weer.
Wel was de accu overleden.
Wat je eigenlijk niet moet doen is een vochtige of natte telefoon aanzetten.

Heeft iemand overigens ervaring met de vervangings behuizigen uit China? Is dat hetzelfde als origineel?
Sorry voor de vragen.

[Voor 22% gewijzigd door Oyster op 08-11-2009 17:48]
Zie mij post hierboven, stuk of 2-3 posts terug. Ben zelf van Gen.Y (tijden gehad) naar 6.5.1 F van BsB overgestapt. Ziet er erg gelikt uit, en is heel erg vlot! Werkt dus prima! Heeft ook Ezinput met Dutch language, dus ook dat scheelt weer. Daarnaast heb ik het startmenu ingedeeld met folders en daaronder alle iconen zelf geordend. Werkt nu fantastisch!Xander2000 schreef op zondag 08 november 2009 @ 17:41:
Momenteel draai ik de Gen.Y R2 ROM en ben hier ERG tevreden over. Toch ben ik benieuwd naar de WM6.5 ROM's. Heeft iemand toevallig de overstap gemaakt van een Gen.Y naar een 6.5 ROM en vind deze beter dan de Gen.Y?
Heeft iemand overigens ervaring met de vervangings behuizigen uit China? Is dat hetzelfde als origineel?
Sorry voor de vragen.
Ben heel blij met deze ROM, denk dat ik deze voorlopig zeker ga houden. Of Gen.Y moet met echt een fantastische update komen...
Weet iemand een goede WM 6.5 waar de GPS wel goed werkt? Op Xda kan ik er weinig over vinden.
ik gebruik BsB 6.5.1F, geen problemen met gps fix. binnen een minuut heb ik een fixKickasz schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:47:
Ik heb de laatste keer overgestapt naar WM 6.5 naar alle tevredenheid. Totdat ik mijn GPS ging gebruiken. Het was bijna niet meer mogelijk om een fatsoenlijke fix te krijgen. Nu weer terug naar een officiële ROM en binnen 1 minuut eigenlijk altijd wel een fix.
Weet iemand een goede WM 6.5 waar de GPS wel goed werkt? Op Xda kan ik er weinig over vinden.
maak je gebruik van quick gps?
Bedankt voor jullie info. Omdat ik wel nieuwsgierig was heb ik gister BsB erop gezet zonder Touchflo. Ik geb er nog niet weg van. In Gen.Y is Touchflo erg mooi geintegreerd met WM6.1. Ik vind 6.5 wat losjes in elkaar hangen ook ook lang niet zo'n mooie interface hebben als de Touchflo in Gen.Y. Daarbij is de interface ook lang niet zo direct. Ik laat hem er nog even een tijdje op staan om te wennen.Sleehond schreef op zondag 08 november 2009 @ 22:11:
[...]
Zie mij post hierboven, stuk of 2-3 posts terug. Ben zelf van Gen.Y (tijden gehad) naar 6.5.1 F van BsB overgestapt. Ziet er erg gelikt uit, en is heel erg vlot! Werkt dus prima! Heeft ook Ezinput met Dutch language, dus ook dat scheelt weer. Daarnaast heb ik het startmenu ingedeeld met folders en daaronder alle iconen zelf geordend. Werkt nu fantastisch!
Ben heel blij met deze ROM, denk dat ik deze voorlopig zeker ga houden. Of Gen.Y moet met echt een fantastische update komen...

Bij mij werkt de backlight instelling in BsB iig niet.
[Voor 4% gewijzigd door Oyster op 09-11-2009 17:51]
Op dit moment wel. De ROM die ik gebruikte maakte daar geen gebruik van. Het werkt blijkbaar toch stukken beter dan ik verwacht had. Ik heb ook geprobeerd om QuickGPS te installeren, maar deze kon niet updatenmurata schreef op maandag 09 november 2009 @ 14:22:
[...]
ik gebruik BsB 6.5.1F, geen problemen met gps fix. binnen een minuut heb ik een fix
maak je gebruik van quick gps?

Ik zal van de week maar eens kijken naar BSB ROM. Ik vond 6.5 namelijk wel heel erg relaxt werken.
[Voor 10% gewijzigd door Kickasz op 09-11-2009 16:07]
BsB 6.5.1F is een 23088 build maar je hebt ook rom makers die 23504 gebruikenKickasz schreef op maandag 09 november 2009 @ 16:06:
[...]
Op dit moment wel. De ROM die ik gebruikte maakte daar geen gebruik van. Het werkt blijkbaar toch stukken beter dan ik verwacht had. Ik heb ook geprobeerd om QuickGPS te installeren, maar deze kon niet updaten.
Ik zal van de week maar eens kijken naar BSB ROM. Ik vond 6.5 namelijk wel heel erg relaxt werken.
dat zou je ook eens kunnen proberen, de makers zijn oa Benko v5.7 en Hikey v9
Ik had BsB 6.5.1F nog niet geprobeerd, dat was een andere 6.5 ROM. Ik heb sinds vandaag de BsB 6.5.1F ROM erop staan en ik moet zeggen dat deze erg prettig werkt. Ik heb vanmiddag ook maar meteen TomTom geprobeerd voor de GPS. Helaas was deze niet zo snel als met QuickGPS. Ik moet nog even zien uit te vogelen waarom QuickGPS geen updates op kan halen via ActiveSync. Ik kan namelijk wel gewoon internetten op de telefoon, maar zodra ik QuickGPS op probeer te halen, krijg ik alleen een fout melding. To be continued...murata schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 08:05:
[...]
BsB 6.5.1F is een 23088 build maar je hebt ook rom makers die 23504 gebruiken
dat zou je ook eens kunnen proberen, de makers zijn oa Benko v5.7 en Hikey v9
welke radio rom gebruik je momenteel?Kickasz schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 17:28:
[...]
Ik had BsB 6.5.1F nog niet geprobeerd, dat was een andere 6.5 ROM. Ik heb sinds vandaag de BsB 6.5.1F ROM erop staan en ik moet zeggen dat deze erg prettig werkt. Ik heb vanmiddag ook maar meteen TomTom geprobeerd voor de GPS. Helaas was deze niet zo snel als met QuickGPS. Ik moet nog even zien uit te vogelen waarom QuickGPS geen updates op kan halen via ActiveSync. Ik kan namelijk wel gewoon internetten op de telefoon, maar zodra ik QuickGPS op probeer te halen, krijg ik alleen een fout melding. To be continued...

Moet natuurlijk 1.09.25.23 zijn

[Voor 30% gewijzigd door Kickasz op 11-11-2009 11:52]
dat is wel een erg oude versie, aangeraden wordt om te upgraden naar v1.09.25.23 of v1.13.25.24Kickasz schreef op woensdag 11 november 2009 @ 08:29:
Op dit moment heb ik Radio ROM 1.0.25.23 in gebruik
Over het algemeen komt de beta na de alpha. Zit er bij dat project een lolbroek die dat heeft omgedraaid?Xander2000 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:17:
Ik hoop snel dat ze met een alpha op de proppen komen, want deze beta ziet er al goed uit.
zelf heb ik v1.13.25.24 draaien, heb een tijdje v1.14 en v1.15 gehad maar die bevielen nietKickasz schreef op woensdag 11 november 2009 @ 08:29:
Op dit moment heb ik Radio ROM 1.0.25.23 in gebruik
Moet natuurlijk 1.09.25.23 zijn
toen ben ik terug gegaan naar v1.13.25.24
Vandaag probeerde ik weer eens een andere rom flashen, dit keer BSB 6.5.1f, maar toen ik hem downloade kwam ik voor een verrassing, er zat geen normale installer bij, je moest (wat ik begreep) via MTTY flashen. Ik heb dat nog nooit gedaan, maar ik heb het geprobeert. Nou, niet gelukt. Tijdens de applicatie met als naam mmty1.42 heb ik iets verkeerds gedaan. Ik heb op USB geklikt, omdat het met gewoon ok niet werkte. Ik dacht ooh, dan moet je zeker op USB klikken. Toen heb ik de commands ingevoerd, en toen startte hij opnieuw op. Ik kom nu niet verder dan het zwarte scherm met ''touch diamond erop''. Ik kan nog wel naar de bootloader, en als ik dan een hard reset doe is hij in 1 seconde klaar en is er ogenschijnlijk niks veranderd. het lijkt alsof mijn Rom gewoon leeg is ofzo. Ik hoop dat mijn mobielnog te reanimeren is..
Heeft iemand een idee?
Edit: doet het weer. Heb hem in de bootloader gezet, en kon zo via de computer contact maken. Heb dus een schone rom kunnen instaleren.
[Voor 10% gewijzigd door t0mmiiiii op 12-11-2009 17:54. Reden: opgelost]
[Voor 69% gewijzigd door t0mmiiiii op 12-11-2009 17:54]
Wat heeft ze gedaan:
- aantal malen softreset
- proberen opnieuw te koppelen
Wat heb ik gedaan:
- hardreset
- geflashed naar de Gen.Y 4.1B, veel problemen met de ROM onderandere met scrollen naar beneden dat het scherm ging flikkeren
- hardreset + de MTTY methode
- Weer de Gen.Y 4.1B ROM erop
- harderest
Nu werkt de telefoon prima, maar toch doet bluetooth heel raar, kan nog steeds geen apparaten vinden.
Ik heb ooit eens een testooltje van HTC gevonden maar weet niet meer waar die te vinden is, je kan er je GPS en Bluetooth mee testen.
Iemand nog een idee dat bluetooth het op origenele en op costumize ROM niet goed werkt?
Heb dezelfde ROM en bij mij gaat hij als een trein.
Werkt als een tierelier! Nederlandse versie, supersnel en retestabiel. Accu doet zéker 48 uur met intensief gebruik.
Krzysiecw Green Manila 2.5 icons geïnstalleerd, zier er gelikt uit zo!

Nu nog ff kijken voor een mooie klok...
[Voor 12% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 17-11-2009 03:11]
Ici kann uw Werbung staan

Heb er nu de standaard opsteken van HTC, maar na paar maand zitten er toch wel al wat krasjes op. Voor welke Brando reeks moet ik gaan? Ik twijel nog tussen ultra clear en anti glare, iemand ervaringen mee? Worden er 'tooltjes' meegeleverd om de screen protector aan te brengen? En als ik de protector van nu eraf haal, moet ik dan nog iets doen voordat ik de nieuwe erop plak?
Die site is goed, levert netjes en snel.
Maar de Brando die ik er nu op heb zitten is een ramp (ik geloof dat het de ultra clear was). De pen maakt "sporen"/gaten in het plastic alsof het "gesmolten" is, het stofafstotende valt tegen en hoewel ik het er luchtbelvrij op had geplakt zitten er toch bijna iedere dag nieuwe belletjes onder.
Hiervoor had ik er een van een onbekend merk (geen idee welke!) en die was echt 100x beter. Geen bellen, geen stof en al helemaal geen problemen met "smeltend" plastic.
Er zitten een paar dingetjes op om aan vast te houden tijdens het aanbrengen en voor het aanbrengen moet je even het schermpje goed schoonmaken zodat er geen stof op zit (de douche is een goede locatie om dit in te doen).
* Stukfruit gaat nu eens het huismerk proberen...
En hij is zo goedkoop dat je er een paar kunt bestellen en nog steeds minder uitgeeft dan hier in NL. Wel twee weken levertijd of zo.

Dacht dat de protectors er ook goed van waren, maar bij mij iig zeker niet. Misschien had ik een fabrieksfout? (wel een met vele fouten, maar goed).
Zo'n siliconcase is dat (dacht ik).Stukfruit schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 19:41:
Ik heb ook zo'n soort rubberen hoesje, ben de officiele benaming even kwijt, van Brando en die is wel goed
Dacht dat de protectors er ook goed van waren, maar bij mij iig zeker niet. Misschien had ik een fabrieksfout? (wel een met vele fouten, maar goed).
Hey Rico, hoe staat het momenteel met je probleem? Wat ik me afvraag is verder ook: Hoe heb je het geëscaleerd naar 'the UK'? Ik zit namelijk ook met een probleem waar de Nederlandse klantenservice niets aan wil doen.Rico schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:30:
Ja heb het naar de NL tech dienst gestuurd en toestel is opgestuurd geweest maar men vind het binnen de specs vallen.
Heb het nu geescaleerd naar The UK. Daar kijken ze er nu naar.
Als dat binnen de specs valt tja dan kun je het wel erg bont maken.
Verwacht eigenlijk niet dat ze er wat aan gaan doen maar je weet maar nooit.
Voor mij dan in ieder geval geen HTC device meer.
Ik ben al sinds eind augustus bezig om mijn HTC weer goed te krijgen, maar na de 3e keer opsturen naar Euro-Twice heb ik het wel gehad. Mijn Touch Diamond komt steeds terug met een ander probleem. Als laatste een nieuwe kale Diamond gekregen (alleen body, zonder batterij, stylus, etc.) en zelfs die was niet goed. Nu willen ze weer een swap doen, maar ik ga niet voor de 4e keer op mijn kosten opsturen en al helemaal geen dag vrij nemen om weer op de pick-up te wachten. Dit is de enige aanbieding die ze nu nog willen doen en anders blijf ik maar met mijn (niet deugende) device zitten.
Graag wil ik er dus wat aan gaan doen, maar ik weet niet hoe ik goed in contact kan komen met het hoofdkantoor in de Groot Brittannië.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Groet,
RJC
In this world, Elwood, you must be oh so smart or oh so pleasant. Well, for years I was smart. I recommend pleasant. You may quote me.
Anoniem: 262825
Ik heb een tijdje geleden de nieuwe rom gedownload van Vodafone. Dat was:
RUU_Diamond_Vodafone_NL_1.97.172.4_Radio_Signed_Diamond_52.44.25.24_1.08.25.08_Ship
Die staat er nu ook op.
Ik vroeg me af of er alweer een nieuwe is intussen. Gek genoeg kan ik het niet meer teugvinden op de site van Vodafone. Misschien tijdelijk blind of zo?? Hier vind ik het ook niet maar ben intussen leesbind. WAT een informatie hier!!
Wie weet waar ik moet kijken?? (link??)
Alvast bedankt
Arie
RUU_Diamond_HTC_NLD_2.03.404.3_Radio_Signed_Diamond_52.51.25.26_1.09.25.23_Ship
Geen Vodafone rom, wel een officiele van HTC.
Anoniem: 262825
Ik heb ooit al eens een paar keer een HTC Rom geprobeerd op de Vodafone Diamond (Voda gelockt en branded) en die liep steeds vast. De nu gebruikte Vodafone Rom liep wel verder en ging goed. Ik denk dus dat de HTC niet werkt. Als iemand weet dat het wel kan dan graag info.
Mijn vorige update kwam van de Vodafone site maar waar dat nou stond??? Of het is moeilijk te vinden of ik snap het niet!!
Groeten
Arie
Eventueel kun je op het xda-developers-forum informatie zoeken over hoe je toch een recentere (niet-Vodafone) ROM kunt gebruiken. Daarmee verlies je wel het recht op garantie.

De laatste weken ben ik gaan experimenteren met het gebruik van bluetooth (jajaja, ik ben een dinosaurus, eat me). Dit ging allemaal geweldig: het apparaat werd herkend en bestanden konden worden overgezonden / ontvangen via het icoontje in de taakbalk (Vista).
Maar in het contextmenu achter dat icoontje zat al die tijd ook een leuke optie om op het Personal Area Network te komen, dus dat wilde ik natuurlijk ook! Lekker via explorer op je telefoon door de bestanden browsen zonder die rottige usb-kabel te gebruiken, wie wil dat nou niet? Nou, juist. Ik klik die optie aan, krijg een dialoogje, telefoonapparaat kiezen, "connect".
Wut? Hij is nog helemaal nergens mee verbonden en de optie om verbindingen te accepteren staat al lang aan?Error:
The connection with the Bluetooth network device failed. The device may already be connected to another computer, or it may need to be configured to accept connections from this computer. Consult your device documentation for further information.
[OK]"

Maar... Wat wil het toeval? Als je in Windows Mobile ActiveSync opstart, dan kan je via het "Menu"-menu (wie heeft die namen bedacht...) kiezen voor de optie: "Verbinden via Bluetooth".
Voila! Uw persoonlijke PAN is geactiveerd. Weliswaar niet via de handige optie in het contextmenu van Vista, maar werken doet het

Klik op verbinding verbreken om .. tja, dat lijkt me duidelijk.
[Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 21-11-2009 09:06]
Mag ik je vragen hoe je aan die mooie achtergrond komt? En zou je die met mij/ons willen delen?DaViDoViTsCh schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 02:57:
Sinds kort Gen.Y D2 R4 erop staan.
Werkt als een tierelier! Nederlandse versie, supersnel en retestabiel. Accu doet zéker 48 uur met intensief gebruik.
Krzysiecw Green Manila 2.5 icons geïnstalleerd, zier er gelikt uit zo!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Erg content ben ik hiermee!
Nu nog ff kijken voor een mooie klok...

Die barok achtergrond bedoel je? Die zal ik posten als ik terug ben van vakantie.Jeff van Hees schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 10:24:
Mag ik je vragen hoe je aan die mooie achtergrond komt? En zou je die met mij/ons willen delen?
Toch jammer dat hij behoorlijk wat bugs bevat ten opzichte van eerdere versiesDaViDoViTsCh schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 02:57:
Sinds kort Gen.Y D2 R4 erop staan.

Ik ga binnenkort weer terug naar een stock ROM, tot nu toe heb ik daar het langste en fijnste mee gewerkt. En die heeft hopelijk niet de SMS "bug" die ik nu al een maand heb.
Ik moet je toegeven, het geheugenverbruik loopt wel snel op idd, ook al heb je de programma's compleet afgesloten: 69%J0YR1D3R schreef op zondag 22 november 2009 @ 22:09:
[...]
Toch jammer dat hij behoorlijk wat bugs bevat ten opzichte van eerdere versiesDaarnaast is het geheugengebruik veel sneller hoger dan bij de stock HTC ROM. Ook het beloofde snellere opstarten zit er totaal niet meer in, duurt allemaal flink lang.
Ik ga binnenkort weer terug naar een stock ROM, tot nu toe heb ik daar het langste en fijnste mee gewerkt. En die heeft hopelijk niet de SMS "bug" die ik nu al een maand heb.
Wat bugs betreft: ik heb nergens last van hoor, noem es iets... Leg die SMS bug eens uit, ben wel benieuwd, misschien heb ik dat ook, maar stoort het me misschien niet zo...
En het opstarten: zo vaak zet ik em niet uit, dus zo erg vind ik dat niet.
Edit: het langste tot nu toe met een paar keer bellen tussendoor op de dag is 5 dagen zonder em op te laden.
[Voor 5% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 22-11-2009 22:36]
hey rico, heb je nog iets kunnen aanvangen met de garantie?Rico schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:38:
Heb hier een 2de diamond...die heeft een gele gloed over wit. Zwart is grijs en het contrast is slecht.
[afbeelding]
Ik heb mijn toestel net terug van de service center (ik had dus het bekende fenomeen met gele vlekken op het scherm), en ze hebben mij gewoon een splinternieuwe diamond toegestuurd wat opzich wel leuk is. Maar ik zit nu ook met hetzelfde probleem als jou, namelijk dat het scherm een zwakke contrast heeft, de kijkhoeken zijn ook veel minder dan vroeger en daarbovenop zit er een soort van gele tint over het gehele scherm.
Het scherm gaat compleet f*cked als je de lader aansluit, de default comm manager doet het niet, alleen de oudere 6-knoppen variant. Opera start veel langzamer op, XT9 kan geen woorden onthouden.. Anders nog iets?DaViDoViTsCh schreef op zondag 22 november 2009 @ 22:35:
[...]
Ik moet je toegeven, het geheugenverbruik loopt wel snel op idd, ook al heb je de programma's compleet afgesloten: 69%
Wat bugs betreft: ik heb nergens last van hoor, noem es iets... Leg die SMS bug eens uit, ben wel benieuwd, misschien heb ik dat ook, maar stoort het me misschien niet zo...
En het opstarten: zo vaak zet ik em niet uit, dus zo erg vind ik dat niet.
Edit: het langste tot nu toe met een paar keer bellen tussendoor op de dag is 5 dagen zonder em op te laden.

Wat betreft de sms bug verwijs ik je graag naar XDA, komt er in het kort op neer dat ik sommige smsjes "mis" omdat hij ze in een andere folder binnen cemail.vol zet. Dan kun je ze alleen bekijken met SK Tools. Je ziet dan overigens ook niet dat je er 1 ontvangen hebt, alleen je scherm gaat aan maar verder geen melding. Ontzettend irritant.
Vooralsnog kan ik niet vinden hoe ik kan zien _of_ ik heb probleem ook heb, SKTools heb ik niet. Joh@n is een van de personen die het aan het uitzoeken is volgens mij.
Verder draai ik deze ROM sinds donderdag en ben bijzonder tevreden, heb is mijn eerste custom ROM die ik draai, daarvoor altijd de laatste ROM vanaf de HTC site gebruikt. Hard SPL gedaan, eerst 1.4 unsigned, daarna 1.93 er geprobeerd overheen te zetten, dat wilde niet lukken. Daarna radio ROM updaten, wilde ook niet lukken: gebruik nog steeds 1.09. Het flashen van de Gen.Y D2 R4 ging wel zonder problemen, met PIM backup alle smsjes terug geschreven en klaar. Het viel me allemaal erg mee (ondanks dat niet alles wilde lukken). Nu enkel af en toe een programma installeren als ik dat programma weer nodig heb.
Als ik het zo zie, dan denk ik dat HTC problemen heeft met de displays van de nieuwere lichting DIamonds. Ik heb ook een nieuwe gekregen eind oktober en het contrast van die klopt ook niet. Wit is meer grijs en in veel menu's is het verschil tussen zwart en wit niet goed. Verder ook een duidelijk lek in backlight onder in het scherm.YozY schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:42:
[...]
hey rico, heb je nog iets kunnen aanvangen met de garantie?
Ik heb mijn toestel net terug van de service center (ik had dus het bekende fenomeen met gele vlekken op het scherm), en ze hebben mij gewoon een splinternieuwe diamond toegestuurd wat opzich wel leuk is. Maar ik zit nu ook met hetzelfde probleem als jou, namelijk dat het scherm een zwakke contrast heeft, de kijkhoeken zijn ook veel minder dan vroeger en daarbovenop zit er een soort van gele tint over het gehele scherm.
Ze moeten hier wel wat aan gaan doen, want het is niet zo maar een los geval dus. Van HTC heb ik al gehoord dat ze iets aan het onderzoeken waren, misschien dit probleem met de displays wel dus.
In this world, Elwood, you must be oh so smart or oh so pleasant. Well, for years I was smart. I recommend pleasant. You may quote me.
Die persoon die het aan het uitzoeken is ben ikArie- schreef op maandag 23 november 2009 @ 22:57:
Hey, ik draai dus Gen Y D2 R4 2A NLD, en en nu de Gen.Y-XDA-thread aan het doorlezen opzoek naar post over de sms bug, ik vind posts op pagina's 473,474 misschien verder.
Vooralsnog kan ik niet vinden hoe ik kan zien _of_ ik heb probleem ook heb, SKTools heb ik niet. Joh@n is een van de personen die het aan het uitzoeken is volgens mij.

edit:Ok, heb SKtools geprobeerd, en kan 2 mappen genaamd fldr vinden die daadwerkelijk inhoud bevatten:
1
2
3
4
5
| naam map aantal inhoud fldr3100001d 585 e-mail inbox fldr31000020 1 e-mail outbox of sent items, weet 't zo niet fldr31000024 1121 sms inbox fldr31000024 844 sms outbox |
Heb de ROM sinds donderdag, en niet heel veel smsjes verstuurd en ontvangen, dus mogelijk verschijnt er in een van de andere mappen nog wat, op het moment in ieder geval niet.
[Voor 52% gewijzigd door Arie- op 24-11-2009 16:28. Reden: sms fldr info]
ik probeer mijn t-Mob MDA te flashen naar gewone htc rom (ik had eerst de gewone diamond, 100x beter wat mij betreft)
Wie heeft hier een goede, recente, en vooral werkende how-to voor? want ik krijg het absoluut niet voor elkaar.
wat ik terugvind is allemaal van 2008, en wat ik daar voor download wil niet installeren op mijn mda vanwege error 202, connection error? (het gaat hier om de unsigned_hard_spl_diamond_olinex
Het zou heel fijn zijn als iemand me hieruit kan helpen!
Graag ook mensen met Linux die hun ervaringen posten

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Vandaag teruggekomen van vakantie, zoals beloofd, de wallpaper en wat andere zelf gebrouwen voor de liefhebbers, alles op 480x640:Jeff van Hees schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 10:24:
Mag ik je vragen hoe je aan die mooie achtergrond komt? En zou je die met mij/ons willen delen?
Heb wel een keer de input van ookii geprobeerd maar behalve dat kanji input daarvan dramatisch slechte handschrift herkenning heeft slaat ie ook regelmatig vast bij het switchen van input terug naar NL dus ook dat is niet erg handig.
Ik snap echt niet waarom die apenkoppen bij MS het nagenoeg onmogelijk maken om dit soort, wat mij betreft dat vrij normale dingen, nagenoeg onmogelijk maken. Ik bedoel waarom kan ik gvd niet gewoon Japans tikken als ik dat wil doen?
Artiest voorheen bekend als b3n666
U wordt bedankt!DaViDoViTsCh schreef op donderdag 26 november 2009 @ 00:14:
[...]
Vandaag teruggekomen van vakantie, zoals beloofd, de wallpaper en wat andere zelf gebrouwen voor de liefhebbers, alles op 480x640:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

uitgeprobeerd, maar geen van beide werkt echt goed. Weet iemand
een goede ROM of kan ik ook terug naar de originele ROM?
Je kan terug naar de originele ROM maar toch raad ik je aan eerst Gen.Y_D2_R4.3A_NLD te proberen. Wat een heerlijke ROM blijft dit toch! Heb heel wat tussendoor geprobeerd, maar mijn voorkeur blijft uitgaan naar Gen.Y!WiertOmta schreef op zondag 29 november 2009 @ 11:39:
Ik heb m'n MDA geflashed, en ik heb ondertussen al 2 ROMS
uitgeprobeerd, maar geen van beide werkt echt goed. Weet iemand
een goede ROM of kan ik ook terug naar de originele ROM?
Die zie ik ook staan namelijk. Welke radio gebruik jij erbij?
Heb de Sense geprobeerd, maar mijn ervaringen zijn dat het beeld te klein is voor Sense. Alles wordt op een of andere manier gescaled naar het formaat van de HTC Touch Diamond. Welke radio ik draai laat ik je weten!WiertOmta schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:00:
Ok die ga ik even proberen! Heb je ook ervaring met de HTC Sense versie?
Die zie ik ook staan namelijk. Welke radio gebruik jij erbij?
Anoniem: 250941
Echter, ik zou graag vanaf 7 uur 's ochtends weer bereikbaar zijn, terwijl ik soms pas 8 uur of 9 uur op sta...
Is er een programma om mijn HTC automatisch aan te laten gaan op een bepaalde tijd? Helaas gaat ie zelfs niet aan voor de wekker... (dat is inmiddels al opgelost door mijn oude wekker weer van zolder te halen

http://cgi.ebay.com/Lithi...ories?hash=item414b0a7545
Snapt iemand hoe dit kan voor deze prijs ($1,-)?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Je komt over het algemeen niet aan 99.2% positieve feedback op 17000 items als je nepspul verkoopt. Hij verkoopt wel meer van dit soort goedkope batterijen, en krijgt daar goede feedback op. De kans is wel aanwezig dat het ding na 5 keer opladen nog maar op de helft van zijn capaciteit zit, maar tegen die tijd is de eBay-feedback al gegeven. Zelfs in dat geval is $ 3,79 inclusief verzendkosten trouwens nog weinig.
- Na het bellen gaat de telefoon zonder aankondiging uit, nadat de aan-knop weer is ingedrukt en de telefoon weer is opgestart komt de melding dat de accu leeg is (terwijl deze daarvoor nog zeker wel 3/4 vol was).
- Bij div. applicaties gaat de telefoon ook zonder enige melding uit om vervolgens bij het opstarten weer een lege accu melding te geven.
De accu is zelfs zodanig van slag dat de telefoon ook al een keer een harde reset heeft gekregen

Zeg me dat ik niet de enige ben, ik heb een schouder nodig om uit te huilen

Wat is er mis met de vliegtuigstand? Bij mij lijkt dat best veel te schelen qua energieverbruik.Anoniem: 250941 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:32:
Om batterij te besparen zet ik snachts mijn htc uit, ik hoef niet gestoord te worden en voor noodgevallen belt men wel op mijn vaste nummer.
Echter, ik zou graag vanaf 7 uur 's ochtends weer bereikbaar zijn, terwijl ik soms pas 8 uur of 9 uur op sta...
Is er een programma om mijn HTC automatisch aan te laten gaan op een bepaalde tijd? Helaas gaat ie zelfs niet aan voor de wekker... (dat is inmiddels al opgelost door mijn oude wekker weer van zolder te halen
Het mobieltje heeft wel waterschade gehad. Begon eerst vreemd te doen en viel toen uit. Vervolgens wilde hij niet meer verder starten dan het beginscherm. Ik heb daarom dus de hele binnenzijde van het mobieltje schoon gemaakt met 70% alcohol. Vervolgens een tijdje op de verwarming laten drogen.
Hielp helaas niets, nooit gedacht dat het de accu zou kunnen zijn. Want nadat ik hem aan de lader had gehangen startte hij wel verder. Ik denk dus dat de accu wat beschadigd is, maar kan iemand dit bevestigen? Op de batterij staat 3.7 volt. Batterij van een andere touch diamond is wel gewoon 3.71 volt.
Ander vraagje zijn er in de Gen.Y 4.3 rom nog veel bugs aanwezig. Heb nu iig al weer een half jaartje een standaard htc rom er op staan, aangezien toendertijd elke custom rom wel enkele bugs of nadelen had.
[Voor 14% gewijzigd door dikki dik op 07-12-2009 13:32]
Leek opzich goed te gaan, maar als ik het toetsenbord wil gebruiken krijg ik enkel andere letters te zien dan wat ik indruk.

Heel irritant. Ik kan voor geen mogelijkheid een SMS tikken. Misschien een mislukte flash ofzo, ik probeer het wel even met een andere Gen.Y.
Nevermind, de Engelse T9 stond automatisch aan en kon even zo snel niet vinden waar deze uit te zetten was.
[Voor 16% gewijzigd door Smarron op 07-12-2009 15:48]
Mijne staat nu op 69%, 3.92Vdikki dik schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:29:
ik kwam er vandaag achter dat mijn batterij een voltage van 3.91 volt heeft. Is dit normaal?
Niets aan de hand dus.
Heb nu windows 7 64 bit ultimate en ehb windows mobile center gedownload, maar ik krijg het niet voor elkaar.
wat doe ik:
1.Ik start windows mobile center
2. Ik sluit de td aan
3. windows mobile center geeft aan dat er een verbinding is.
4. Ik start de .exe van de rom
5. het update programma gaat starten en de telefoon geeft de gekleurde balken weer
6. Vervolgens volgt het grijze scherm met de voortgangsbalk op de td
7 maar dan wordt de verbinding verbroken en blijft de td op 0 % staan.
8 vervolgens geeft het programma een connection error aan.
Wat doe ik fout??
Mocht het helemaal een probleem zijn met flashen van een niet officiele ROM, eerst zorgen dat je een Hard SPL hebt gedaan. Daarover staan wel een aantal links in de startpost, en anders gewoon rustig threads doorlezen en ervaringen bekijken.
Verder in de startposts in de XDA thread van GenY staat er vlak boven de download links een verwijzing naar een andere thread, daar al in gekeken? Ik heb er zelf geen gebruik van hoeven te maken, maar ik vermoedt dat die thread je gaat helpen.
[Voor 31% gewijzigd door Arie- op 10-12-2009 22:17]
officieel niet, maar heb zelf ook een t-mobile variant met custom rom.Taarmen schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 16:40:
HEy waarschijnlijk een domme vraag, maar als je t-mobile my faves heb kan je dit ook blijven gebruiken met elke custom rom?
moet je op xda-developers even lezen hoe je andere rom erop moet zetten.
Kheb al bijna 2 jaar tmobile myfaves...ik draai alleeeen maar custom roms. no problem.Taarmen schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 16:40:
HEy waarschijnlijk een domme vraag, maar als je t-mobile my faves heb kan je dit ook blijven gebruiken met elke custom rom?
Anoniem: 272436
Elke keer als ik bluetooth inschakel, moet ik de telefoon weer zichtbaar maken
Ik gebruik hiervoor het volgende actionscreen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=422136Anoniem: 272436 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:54:
Weet iemand hoe ik in bluetooth het zichtbaar maken geforceerd aan kan laten staan?
Elke keer als ik bluetooth inschakel, moet ik de telefoon weer zichtbaar maken
met daarbij dan de volgende fix: http://forum.xda-develope...hp?p=2589152&postcount=36
Werkt al enkele maanden perfect

Anoniem: 272436
Die eerste patch heb ik geinstalleerd, maar krijg 'm niet zichtbaar, moet ik nog uitvogelen.W!m_ schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:26:
[...]
Ik gebruik hiervoor het volgende actionscreen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=422136
met daarbij dan de volgende fix: http://forum.xda-develope...hp?p=2589152&postcount=36
Werkt al enkele maanden perfect
De fix werkt na kunst en vliegwerk wel.
Ik heb hem vandaag binnengekregen en hij zit nu in mijn telefoon. Doet het prima.WiertOmta schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:53:
Ik zocht een andere batterij, en toen vond ik deze op Ebay voor slecht $1! (ja daar staat echt 1):
http://cgi.ebay.com/Lithi...ories?hash=item414b0a7545
Snapt iemand hoe dit kan voor deze prijs ($1,-)?
hoi
Draai nu de Gen. Y 4.4 rom, draait zeer vlot, weinig impact op geheugen etc.dikki dik schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:29:
Ander vraagje zijn er in de Gen.Y 4.3 rom nog veel bugs aanwezig. Heb nu iig al weer een half jaartje een standaard htc rom er op staan, aangezien toendertijd elke custom rom wel enkele bugs of nadelen had.
Enige punten die mij irriteren ( en waar ik geen oplossing voor vind ..)
- Keyboard (ezInput) .. Ik mis het oude stock diamond keyboard (phone mode)
- Kleiner lettertype in de SMS tab zelf

Anoniem: 178894
Gebruik nog steeds laatste Shak's. Daarvoor Swiftblade. Wat maakt deze Rom (4.4) beter?dikki dik schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:29:
Dat UC/ SDautorun/ SDconfig.txt vind ik net iets te moeilijk; aarzel dus om over te gaan
Is dit nog steeds het geval? Erg jammer dat ze op die manier een mooie telefoon verpesten

edit: zie ook xda http://forum.xda-develope...read.php?t=411487&page=12 (iets naar onderen).
[Voor 28% gewijzigd door cpt.skydiver op 20-12-2009 20:21]