Ik heb dus kabelinternet met een com21 modem bij chello. Meestal haal ik zo'n 50 kb/s, maar ik zie de laatste tijd steeds meer in mn omgeving mensen die een Terrayon modem krijgen en daarmee 200 kb/s halen! Ik dacht dus dat het aan die com21 modems lag omdat mensen met zo'n supersnelle terrayon maar een kilometertje verder wonen. Maar nu zei iemand die ik via icq heb gesproken dat hij 200-400 kb/s met een com21 modem haalt bij @home! Volgens hem zijn de com21's op zich net zo snel als terrayon maar wel ruisgevoeliger... Dat zou wel eens kunnen kloppen, want de tv ontvangst bij ons is niet echt geweldig en het signaal is vrij zwak. Toen kabel bij ons geinstalleerd werd, moest die gast UPC ook al opbellen om het voltage in onze straat op te schroeven voordat die modem pas verbinding kon maken. Bovendien hebben we 3 tv's in huis aangesloten op op die kabel...
Zou het dus kunnen dat het signaal gewoon nog wat te zwak is? En als dat het geval is, kun je dat dan verhelpen met een apparaatje zoals dit:

Kan je modem ertegen als je dat ding ertussen gooit, en zal het helpen? (ruis wordt ook versterkt).
Zou het dus kunnen dat het signaal gewoon nog wat te zwak is? En als dat het geval is, kun je dat dan verhelpen met een apparaatje zoals dit:

Kan je modem ertegen als je dat ding ertussen gooit, en zal het helpen? (ruis wordt ook versterkt).
edit:
typefoutje in url
typefoutje in url