Toon posts:

versterken van kabelsignaal -> sneller internet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus kabelinternet met een com21 modem bij chello. Meestal haal ik zo'n 50 kb/s, maar ik zie de laatste tijd steeds meer in mn omgeving mensen die een Terrayon modem krijgen en daarmee 200 kb/s halen! Ik dacht dus dat het aan die com21 modems lag omdat mensen met zo'n supersnelle terrayon maar een kilometertje verder wonen. Maar nu zei iemand die ik via icq heb gesproken dat hij 200-400 kb/s met een com21 modem haalt bij @home! Volgens hem zijn de com21's op zich net zo snel als terrayon maar wel ruisgevoeliger... Dat zou wel eens kunnen kloppen, want de tv ontvangst bij ons is niet echt geweldig en het signaal is vrij zwak. Toen kabel bij ons geinstalleerd werd, moest die gast UPC ook al opbellen om het voltage in onze straat op te schroeven voordat die modem pas verbinding kon maken. Bovendien hebben we 3 tv's in huis aangesloten op op die kabel...

Zou het dus kunnen dat het signaal gewoon nog wat te zwak is? En als dat het geval is, kun je dat dan verhelpen met een apparaatje zoals dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.ra2unlimited.f2s.com/got/antenne.jpg

Kan je modem ertegen als je dat ding ertussen gooit, en zal het helpen? (ruis wordt ook versterkt).

edit:

typefoutje in url :)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

De meeste versterkers hebben ook een filter tegen de ruis hoor. Dus ik denk dat het wel zal helpen ja..

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:51
Die versterker gaat dus niet werken voor je internet! Dat ding is een één weg versterker en werkt dus enkel voor TV en radio signalen! Je kan twee dingen doen:
1) Een Terrayon modem vragen, die zijn idd minder gevoelig voor ruis.
2) Je kan vragen aan UPC of ze je kabel willen (van kastje tot waar ie binnen komt in je huis) vervangen. Bij een vriend van mij hebben ze die kabel gratis vervangen (ze waren met drie man een halve dag bezig, dus is niet goedkoop voor UPC)!

NB. Je zou ook een (dure) twee weg versterker kunnen aanschaffen, maar dat is de duurste optie voor jezelf!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:50

Wildfire

Joy to the world!

Die versterkers zijn normaal gesproken inderdaad maar voor éénrichtingsverkeer. Maar daarnaast versterken ze alleen de TV- en radio frequenties en dus NIET de frequenties waarop internetverkeer plaats vindt. Ben je er dus nog niets bij gebaat...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Ik heb pas een kabelmodem bij @home, met een com21 modempie, en hun hebben zelf zo'n versterker er tussen gezet, is dit dan niet voor de modem maar puur voor de tv en radio??
lijkt mij sterk, maar ja, zeg nooit nooit

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!
Zo'n versterkertje zal inderdaad wel alleen maar zijn voor het versterken van tv & radio signalen... en ik was ff vergeten van het tweewegverkeer |:( surft een beetje moeilijk zonder te kunnen uploaden :)
Dan toch maar es gaan bellen voor zo'n terrayon modem...:P

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor die links!
Ik had al gezocht op antenneversterker (zoals ook in de advertentie stond), maar iedereen noemt die dingen dus kabelversterkers :)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Ik heb die trouwens gevonden met Onno's search http://onno.dhs.org/gotsearch

DIT IS MIJN WEBSITE

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 10:53
Op maandag 26 februari 2001 21:36 schreef havana het volgende:
Ik heb die trouwens gevonden met Onno's search http://onno.dhs.org/gotsearch
Sluik flame reclame :P >:).

• havana