Kabelmodem en antenneversterker

Pagina: 1
Acties:
  • 430 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:49
Ik weet niet of deze vraag echt hier thuishoort, maar toch wilde ik ff weten of het mogelijk is om dit te doen.
T.V. ontvangst is nl. niet zo denderend sinds we meer dan 3 tv's hebben. Daarom wil ik er een versterker tussen plaatsen. Alleen ons Terrayon kabelmodem staaat ergens midden in het huis, dus als dit niet werkt moet ik een aparte kabel daarvoor gaan trekken vanaf waar de aansluiting binnenkomt.

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-07 09:16
De kabel doos hoort als eerste op de kabel te zitten, versterkers horen daar dus achter.

• a3konijn
Dus ik kan beter m'n kabelmodem weer terugzetten bij m'n inkomende doos en vanaf daar een megalange netwerkkabel trekken??
Kan ik alleen die leuke lichies nie meer zien. ;(

• Grijns
  • Laatst online: 05-07 09:16
ja het is kut. bij ons hadden we da kabel niet opgesplitst in tv en radio maar door de kabel splitter moest dat ineens wel ... grrrr. Dat was dus ook kut.

maar inderdaad de opzet moet worden

kabel
------|splitter|-----|kabel modem|----|pc|
.......|
.......|-----|radio|
.......|
.......\-----|tv|

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:56

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Dit hoeft niet; ik heb een 2-weg kabelversterker die allebei m'n signalen opkrikt ... Verder heb ik een blokje die het signaal op 4 verbindingen overzet en 1 waar eigenlijk een terminator op moet. Op deze zit m'n terayon modem nu!

Levert echt geen problemen op hoor! Alleen is het duur spul ( Hirschmann)

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• WausMaus
  • Laatst online: 03-12 15:17
Ja kan wel, je moet alleen niet zo'n karwei-kabelmodem versterker hebben want die hebben geen retoursignaal... (En dat is zo klote met internet he... ;) )

Er zijn zelfs speciale versterkers in de omloop met een aparte poort voor een kabelmodem.. Die doen het meestal wel gewoon goed.

Grijns:

De opzet die jij geeft is dus in principe niet goed, het werkt wel, maar het hoort niet zo, Tussen de CAI (Waar je kabel binnenkomt) en de kabelmodem zelf mogen GEEN apparaten zitten... Nu zitten die er wel, namelijk je TV via die splitter.

Het zit nu in principe zo bij jou:
code:
1
2
3
4
5
6
           Splitter
Ingang-------/---------Kabelmodem
             |
             |
             |
            T.V.

Oftewel:

Ingang-----TV------Kabelmodem

En da mag nieh... :)

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-12 14:34
Dit kan allemaal het probeel met versterkers is dat de meeste niet Retourkanaalgeschikt zzijn (dus wel data van provider naar binnen zeg maar maar geen data terug (das nie zo hansdig voor je kabelmodem :)
als je een Hirshman GHV 20 bijvoorbeeld koopt werkt het wel die zijn retourkanaal geschikt

• a3konijn
Oké allemaal duidelijk.
Maar hoe los ik dat dan op met die tv's. Momenteel werkt het ook goed met 2 tv's ertussen en dan pas m'n kabelmodem!!

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-12 14:34
Als het zo werkt laten zitten
ideaal zou zijn:

--Ver--
......|
.....---------
.....|...|....|
...modem tv...tv
(puntjes niet meetelluh)
in de meterkast waar kabel binnekomt versterken, daarachter een splitter met daaron je modem en kabels naar einddozen met daaran je tv`s+radio`s

• a3konijn
Zoals ik al zei, het werkt dus, maar tv-signaal is niet zo goed.

Waus Maus (als ik hem goed begreep tenminste) had het erover dat je tv en modem nooit op een splitter mochten zitten, vandaar dat ik me afvroeg hoe je het nou met die tv's op moest lossen, want zonder splitsing kan je toch nooit meerder apparaten eraan hangen.
Maa alles i me duidelijk. Hirschmann is me te duur. Heb wel Hirschmann kabels getrokken, om zo weinig mogelijk verlies te hebben. Dus ga maar effe lange netwerkkabel in elkaar knutselen en dan de versterker na de spliter zetten en dan alles op die manier oplossen.
Thanx allemaal

• WausMaus
  • Laatst online: 03-12 15:17
Als het goed is, (Kweenie of dat bij jullie zo is) heb je een kabel-modem optimizer gehad, dat is een splitter met 3 uitgangen,
1 TV, 1 RADIO en 1 KabelModem, heb je deze niet dan kun je die voor weinig bij de betere electronica zaken halen.

Deze splitter moet dan op het vroegste punt waar de kabel binnenkomt dus en vervolgens zet je je kabelmodem op de splitter. vervolgens alle TV's en Radio's ook op de splitter...

Verschil met gewone splitters is dat je nu een splitter hebt met een speciale ingang voor kabelmodems...

Dingen zijn van Tratec Telecom ofzo,

"Cable Modem Optimiser" CF-02/30

Achter de TV poort van de splitter kun je zoveel versterkers zetten als je maar wilt aangezien deze toch niet meer van invloed zijn op het kabelmodem signaal.

• a3konijn
Heb ik dus niet gehad. Gewoon een spliter op het TV-signaal. Maar bedankt voor het advies.
Alleen hoeveel is weinig. (Ben maar een arme student)

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen wat precies het probleem is als de kabelmodem niet op de plek staat waar de kabel het huis binnen komt. Bij mij is dat nl. het geval. Ik heb het net dus ik heb nog geen problemen ontdekt, maar wat zou er eventueel mis kunnen gaan.
Zolang de kabelmodem een signaal krijgt is er toch niets aan de hand ??

• snars281
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11-2020
Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 16:14:
Kan iemand mij uitleggen wat precies het probleem is als de kabelmodem niet op de plek staat waar de kabel het huis binnen komt. Bij mij is dat nl. het geval. Ik heb het net dus ik heb nog geen problemen ontdekt, maar wat zou er eventueel mis kunnen gaan.
Zolang de kabelmodem een signaal krijgt is er toch niets aan de hand ??
Right, niets aan de hand. Het is alleen van belang dat de modem signalen _terug_ kan sturen, dus alles wat er toch tussen wordt gezet, moet 'retour geschikt' zijn dwz de 'retour' signalen doorlaten (in tegengestelde richting dan het radio/tv signaal)

Om dus een splitter voor de tv te plaatsten -voor- de modem, is geen probleem, als die splitter het retoursignaal maar laat passeren. Het liefst _als_ er iets tussen komt, moet dat met zo weinig mogelijk demping zijn. (een 'sterker' retoursignaal maakt de verbinding niet sneller. Stel dat het signaal toch (iets) _te veel_ verzwakt wordt, dan krijg je wel problemen met de snelheid of connectie)
Pagina: 1