Kabelversterkerje

Pagina: 1
Acties:

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Zoals jullie wellicht weten gaat Gouda eindelijk op de kabel. Dit zal geschieden in februari (tel de dagen al af...). Als echte tweaker wil ik de kabel natuurlijk al hebben liggen als het kabelmodem (Delta ding, extern serieel pauper maar ok) arriveert. De enige manier waarop ik de kabel kan regelen is via een splitter (wel direct vanaf de doos) maar dit wordt afgeraden. De kabel gaat zo'n 10 meter lang worden.

Mijn goede maat Questor (ook op dit forum) adviseert me een 75 Ohm amplifier, ook al raden de meeste kabelproviders het af.

Wat moet ik nou doen? Wel of geen versterktje of heeft iemand een ander idee

DIT IS MIJN WEBSITE

• Jorma
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Jorma

@ internet

Je kunt sowieso geen kabelversterker plaatsen tussen aansluitpunt en modem. De versterker houdt namelijk het terugkomende signaal tegen, dit betekent dat je internetverbinding niet zal werken.

Voor het minste signaalverlies kun je het beste het modem zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt zetten, en vanaf daar een lange UTP kabel trekken naar de netwerkkaart van je pc'tje. (als je maatschappij tenminste op deze manier werkt).

• Hamish
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Aangezien het een serieel delta modem is, is er geen UTP kabel maar alleen een seriele kabel.

De enige mogelijkheid is om die groene coax uit de muur te verlengen met een qualitatief zeer goede andere coax kabel.
Gebruik daarbij dus niet van die prut rf-tv-stekkers. Werkt niet. Storing en ellende.

Bij de eletroboer hebben ze vast mooie BNC connectoren die de afscherming niet onderbreken. _Schroef_ ze op de kabel (met een bepaald type kan dat).

Overleg dit met de TD-van je provider. Bel ze. Stel een moeilijk technische vraag en bid dat je doorverbonden wordt. Een gemiddeld helpdesk type weet dit vast niet (no offence)

Hamish

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Wat een ongelofelijk irritante modems zijn dat dan! En bovendien mag je helemaal niet aan die groene kabel zitten die uit de muur komt. Ze zijn bang dat je er per ongeluk 220 op zet ofzo (en dan blaas je alle tv's in de buurt op...hmmm >:) )

• Hamish
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Snap je nu waarom al die Casema mensen zo klagen ? :)

• FatalError
  • Laatst online: 19-08 21:05
Vanaf ongeveer 80 gulden heb je al een retourgeschikte kabelversterker, daar kan je dus wél je kabelmodem aan hangen. Bij mijn lokale elektronicaboer verkopen ze Hirschmann versterkers, die zijn extreem goed, en duur ;). Je kabelboer gebruikt dit merk waarschijnlijk ook.
100 piek voor een versterker met 2 uitgangen, tot 300 piek. Daar zitten dan d8 ik 8 aansluitingen aan.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Een hoop verschillende meningen: maar ik moet dus gewoon een retourgeschikt versterkertje hebben??

DIT IS MIJN WEBSITE

• Questor
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-03-2024

Questor

Er staat iets op m'n voet

Bidirectioneel versterktje werkt ok, schijnt.
Maar je kunt ook 2 vliegen in 1 klap slaan:
zet een nutteloos 386'je neer en maak er
een firewall/ip-router van mbv. Linux ofzo.
Of wacht een aantal maandjes voor ADSL ;-)

Hier stond een hele oude sig.

• php
  • Niet online

php

Bi-directioneel = retourgeschikt.

Wachten op ADSL?? Dat komt er in Gouda voorlopig ook nog niet. (zie www.xs4all.nl/adsl )

Ik hoop dat je in een deel van Gouda woont waar het kabelnet geschikt is voor internet. De REKAM heeft namelijk praktisch overal nog versterkers staan die niet retourgeschikt zijn. Pas bij vervanging worden er retourgeschikte ingezet. Bij ons is 8 jaar geleden alles vervangen, dus zal wel niet retourgeschikt zijn. Moet dus nog minimaal 12 jaar wachten.

>:)Vraagje >:) Die versterkers zitten toch in die grijze kastjes, van ongeveer bumperhoogte?? >:) >:)
Wie gaat er mee, fijn een stukje rijden :) :) :)

Verwijderd

Je mag het geen kabelversterker noemen maar een filter. Door de kabel komt ruis als je een versterker hebt(als je de naam letterlijk op vat) versterkt het de ruis waardoor je dus crappy beeld krijgt.

The Lord has spoken

Pikachu forever

Verwijderd

ik dacht er nu pas kabelinet aangeboden werd in gouda? of heb ik het mis havana?

Verwijderd

ik meen dat je helemaal niets tussen kabelmodem en je kabel aansluiting in de muur mag zetten. Ze hangen er een kabeltje tussen en dat was het, en als het ff kan hangen ze de modem 30 cm van de kabel aansluiting af aan de muur. Altans zo ging het bij ons ..

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29
Bij mij wordt de kabel gesplit zodra ie binnen is.
De ene kant wordt nog versterkt en afgetakt naar 5 (!) TV's (studentenhuis)
De andere kant komt bij mij binnen met een netwerk kabel van 15 meter. No problemo!
Pagina: 1