Toon posts:

Zou het helpen om een kabel versterker te plaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik sinds enige tijd chello, ik ben soms heeel tevreden over de snelheid maar soms ook niet. Nou was mijn vraag zou het helpen om een kabel versterker tussen het modem te plaatsen? En of er nog andere goeie manieren zijn om het sneller te laten lopen met uitzondering van de speedpatches op speedguide.net

Rolf

• Graaf_slis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07 09:54
mhhh ken wel een "buizenversterker"!!!

www.digireflex.nl

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 14:09
Zowiezo zorgen dat de kabel goed is afgeschermd.

BTW als je snelheidsrecord x hebt gehaald en je zakt er later onder, dan heeft dat niets te maken met het mogelijke 'zwakke' signaal op de kabel.
Oftewel, als je al aan je max zit, dan levert kabelversterking 0,0 op.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Otacon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 15:33
Uhhh, als het signaal dat je modem krijgt zwak is(== beeldkwaliteit tv) zou het helpen om er een versterker tussen te zetten.
Je moet er wel rekening mee houden dat die versterker 2 richting moet ondersteunen doorgeven, want bij de meeste verstekers is het één-richtingsverkeer!

Verwijderd

En wat moet ik ongeveer neertellen voor zo'n 2-richtingsversterker? Moet dat trouwens een regelbare zijn, kan me zo voorstellen dat het ook niet wenselijk is om een te sterk signaal te hebben...

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-07 00:14

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Een kabelversterker kan ook storing opleven. Volgens mij ben je beter af als je een extra zware coaxkabel gebruikt. Dan heb je een betere afscherming en minder signaalverlies.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Verwijderd

Op vrijdag 29 september 2000 14:41 schreef Otacon het volgende:
Uhhh, als het signaal dat je modem krijgt zwak is(== beeldkwaliteit tv) zou het helpen om er een versterker tussen te zetten.
Je moet er wel rekening mee houden dat die versterker 2 richting moet ondersteunen doorgeven, want bij de meeste verstekers is het één-richtingsverkeer!
euhm... bull ?? je kan beter chello bellen om te kijken of zij het signaal kunnen verbeteren.. Je hebt een eindversterker in je wijk zitten, die bepaald wat er gebeurd, jij niet

Verwijderd

Dit lijkt mij niet echt nuttig, een kabel versterker is bedoeld om het signaal 2 splitten voor meerdere tv's dus tussen de kabel naar het modem levert alleenmaar extra storingen op, probeer eens het 0900 nummer van chello, en of ze een monteur langs kunnen sturen!

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

ER zijn kabelversterkers met een speciale uitgang voor je kabelmodem. De uitgangen naar je tc worden versterkt, de uitgang voor je kabelmodem niet...

Het zal je echt niet helpen, als je te weinig signaal vanuit je kabel krijgt is een goeede kabel veel belangrijker en zo kort als mogenlijk... Helpt dit niet, modempie niet lekker of het ligt niet aan dat gedeelte..

IP Rocks

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:27

Milmoor

Footsteps and pictures.

Je internet verkeer is digitaal, en wordt door je modem omgezet naar analoog. Halve bitjes bestaan niet... Oftwel, of je signaal is sterk genoeg (dus kan een versterker alleen kwaad), of het is te zwak (bel Chello). Er tussen in is zeer onwaarschijnlijk.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Verwijderd

Maar hoe zit het als ik heel vaak disconnects heb? M'n casema-account disconnect vaak, meestal tijdens een langere download maar soms ook als ik aan het surfen ben (maar dat komt minder voor), zou een versterker hier wel nut hebben?

Verwijderd

Waarom begin je niet eerst eens met packets te sampelen om te kijken hoeveel er opnieuw verstuurd worden etc ?

Verwijderd

Ik zat het ook te overwegen, en wat bleek: je mot wel een speciale versterker hebben.
Een gewone versterker versterkt alleen tv en radiosignalen en die bestrijken een ander gebied van de bandbreedte dan kabelmodem. Bovendien probeert zo'n versterker ongewenste signalen er uit te filteren, met als gevolg dat je internet eerder langzamer dan sneller wordt |:(

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ik gebruik nu ondertussen al zo'n jaar een 2-zijdige kabelversterker en heb nu nooit meer problemen met geen signaal voor me kabelmodem of wazige tv-beelden.

Alleen als de provider echt problemen heeft merk ik dat.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:49

servies

Veni Vidi Servici

M'n 2 tips:

1) plaats de kabelmodem direct achter de groene kabel. (dus die aparte splitter moet op de contactdoos komen waar de groene kabel achter binnenkomt.)
2) Hou de coax-kabel zo kort mogelijk, bij voorkeur minder dan 1 meter.

Ik heb een tijdje veel problemen met m'n verbinding gehad. Toen de monteur langskwam en alles 'ns goed doormat en de bekabeling aanpastte was ik van alle problemen af. Wat ik er toen van heb begrepen levert een versterker vaak meer problemen op dan dat het oplost.

Verwijderd

En dat is dus net wat niet mogelijk is, de kabel komt in de woonkamer m'n huis binnen en de pc staat in mijn slaapkamer, met zo'n 15m kabel ernaartoe. Ik weet dat het niet optimaal is, maar het kan niet anders. :(

En nog een vraagje aan Liekens, hoe kan ik de packetloss bekijken onder windows? Ik weet het, beginnersvraagje, sorry. Ik heb al gezocht met search, maar daar werd alleen ping -t als oplossing gegeven.

Verwijderd

Moet geen zak uit maken, we hebben ook een kabel liggen van 20 meter door het huis vanaf de splitter naar het LAN-hok :)

Maar ik moet wel zeggen dat we bij aanpassingen in de antenne dingen handschoenen aan doen ivm de ENORME schokken die we dan te verdragen krijgen...

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Gebruik de wat duurdere, dikkere kabel.

Meh ...

Verwijderd

Op dinsdag 05 december 2000 10:50 schreef Twarp het volgende:
Gebruik de wat duurdere, dikkere kabel.
Ik heb een dure kabel gebruikt, was op aanraden van de elektronicazaak hier om de hoek (Radio Westerveld in Den Haag) en die is goed hoor, die vent zegt nooit zomaar wat.

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Op vrijdag 29 september 2000 13:56 schreef rolf het volgende:
Ik gebruik sinds enige tijd chello, ik ben soms heeel tevreden over de snelheid maar soms ook niet. Nou was mijn vraag zou het helpen om een kabel versterker tussen het modem te plaatsen? En of er nog andere goeie manieren zijn om het sneller te laten lopen met uitzondering van de speedpatches op speedguide.net

Rolf
Je moet eigenlijk gewoon zorgen dat je kabelmodem zo dicht mogelijk bij de wandcontactdoos staat... Dit is niet noodzakelijk, maar 't kan wel problemen voorkomen als om de een of andere reden het signaal wat minder wordt, je hebt dan wat meer speling... Een versterker ertussen zetten heeft niet veel zin, omdat de binnenhuisversterkers die je als particulier kunt kopen, ten eerste retour-geschikt (tweerichtingsverkeer) moeten zijn, en ten tweede een passieve retour-doorgang hebben... Dat wil zeggen, dat ze alleen de downstream (naar je modem toe) versterken, en de upstream doen ze niks mee, die laten ze alleen door... Dit is om te voorkomen dat de eindversterker die buiten staat over z'n nek gaat omdat jij 20 dB teveel signaal in dat ding jast.... De meeste modem sturen ong. 118 dB max uit, en als jij daar dan 20 dB bovenop zet, vind dat ding buiten dat niet leuk, waardoor je verbinding alleen maar slechter wordt... Dus zo'n versterker heeft eigenlijk weinig zin... Zorg gewoon dat je goede coax gebruikt (coax 12), dat is al een goed begin.... Blijft je verbinding slecht, laat dan iemand van je kabelmaatschappij komen, die 't hele zaakje een keer doormeet.... Oja, de prijzen van een retour-geschikte binnenhuisversterker liggen ong. rond de 300 piek voor een goede versterker van Bti-Bremi, die gasten maken ook taps e.d. die de kabelmaatschappij weer buiten in die grijze kastjes gebruikt....

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op zondag 03 december 2000 19:32 schreef cyberkiller het volgende:
...probeer eens het 0900 nummer van chello...
DOE DIE NOU JUIST NIET!
Gebruik het 0800-1424 nummer. UPC zegt dat deze is voor Chello Storing, maar het maakt niet uit of je nou dat 0900 of 0800 nummer belt... krijgt toch de zelfde lui aan de lijn. 0800-1424 is gratis dusuuuuu :P

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Pagina: 1