Op vrijdag 29 september 2000 13:56 schreef rolf het volgende:
Ik gebruik sinds enige tijd chello, ik ben soms heeel tevreden over de snelheid maar soms ook niet. Nou was mijn vraag zou het helpen om een kabel versterker tussen het modem te plaatsen? En of er nog andere goeie manieren zijn om het sneller te laten lopen met uitzondering van de speedpatches op speedguide.net
Rolf
Je moet eigenlijk gewoon zorgen dat je kabelmodem zo dicht mogelijk bij de wandcontactdoos staat... Dit is niet noodzakelijk, maar 't kan wel problemen voorkomen als om de een of andere reden het signaal wat minder wordt, je hebt dan wat meer speling... Een versterker ertussen zetten heeft niet veel zin, omdat de binnenhuisversterkers die je als particulier kunt kopen, ten eerste retour-geschikt (tweerichtingsverkeer) moeten zijn, en ten tweede een passieve retour-doorgang hebben... Dat wil zeggen, dat ze alleen de downstream (naar je modem toe) versterken, en de upstream doen ze niks mee, die laten ze alleen door... Dit is om te voorkomen dat de eindversterker die buiten staat over z'n nek gaat omdat jij 20 dB teveel signaal in dat ding jast.... De meeste modem sturen ong. 118 dB max uit, en als jij daar dan 20 dB bovenop zet, vind dat ding buiten dat niet leuk, waardoor je verbinding alleen maar slechter wordt... Dus zo'n versterker heeft eigenlijk weinig zin... Zorg gewoon dat je goede coax gebruikt (coax 12), dat is al een goed begin.... Blijft je verbinding slecht, laat dan iemand van je kabelmaatschappij komen, die 't hele zaakje een keer doormeet.... Oja, de prijzen van een retour-geschikte binnenhuisversterker liggen ong. rond de 300 piek voor een goede versterker van Bti-Bremi, die gasten maken ook taps e.d. die de kabelmaatschappij weer buiten in die grijze kastjes gebruikt....