Suround headsets

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views

• Bitbored
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07-2025
Wegens een onsuccesvolle eerste poging even opnieuw dezelfde vraag: heeft het zin om headsets te dragen waarin meerdere fysieke drives aanwezig zijn?

Ik ben op zoek naar een nieuwe headset: de vereisten: vol geluid met krachtige bas, ruisonderdrukkende microfoon, over ear, maximum €150 en suround sound.

M'n vorige headset (logitech presision gaming) viel goed mee, (op bas na) en ondersteunt virtual suround sound redelijk goed, doch als ik het met een echte 5.1 suroundset vergelijk is het ruimtegevoel gecreërd door realtek's virtuele suround sound veel minder indrukwekkend.
Er bestaan heel wat gaming headsets, en nog meer high end headsets die claimen dat ze zeer realistisch 2D sound kunnen creëren, vaak door het gebruik van meerdere drivers.
Van de lessen biologie en door het internet bevestigd weet ik dat de locatie van geluid berekend wordt door een tijdverschil tussen de twee oren, meerdere drivers in een headset inbrengen lijkt mij dan eigenlijk redelijk belachelijk.
Het internet afspeurend naar revieuws kwam vond ik vooral veel goeds over de Speed-link Medusa 5.1 Surround Headset (suround dmv meerder drivers) en over creative's manier om virtual suround sound te creëren, maar ook veel tegenstrijdigheid.

Sugesties iemand?

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-02 22:37

Creesch

bla bla!

Ik heb zelf de medusa home 5.1 destijds voornamelijk gekocht om makkelijk te schakelen tussen de headset en de standaard boxen. Een echte 5.1 ervaring moet je niet verwachten het zit tussen een 5.1 boxenset en een stereo headset in met meer stereo dan surround.

De geluidskwaliteit is imho goed, qua bas kan de headset ook aardig meekomen. Extra bonus is dat bij bepaalde games en geluidseffecten de headset ook gaat trillenom de bas ervaring te versterken, is trouwens uit te zetten.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Waarom ga je niet verder in je andere topic: 5.1 headsets

Verder heb je de GoT-search niet gebruikt anders had je onder andere de volgende (ervarings)topics tegengekomen: [Headset] Ervaringen met 5.1 headsets, Hulp bij aanschaf geluidskaart + headset en Headset/Headphone dillema

Verder gebruik ik zelf de productreview: Turtle Beach Ear Force HPA2 review door Wiethoofd waar ik meer dan tevreden mee ben, nadeel van die headset is: moet uit Amerika overgevlogen worden, benodigd externe powersupply (maar dat is met vrijwel elke fatsoenlijke echte 5.1 headset)

[ Voor 8% gewijzigd door Wiethoofd op 01-03-2009 18:29 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-02 15:17

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik denk dat de post hierboven genoeg zegt. Rede genoeg voor een slotje lijkt me.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.