Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 22:49:
[...]
En let wel, humax maakt veel apparaten, en voor ziggo hebben ze maar 4 modellen uitgebracht.. dus als humax een nieuw dvb-c model introduceert betekent dat echt niet dat deze meteen naar NL komt. Ze gaan niet al hun decoders met speciale ziggo firmware uitrusten. Misschien komt er binnenkort een nieuw humax product op de markt, misschien ook niet. Maar jouw link geeft echt geen duidelijkheid.
Ja en net of Ziggo de enige is, we hebben ook nog UPC, Caiw en Delta (Zeelandnet) e.t.c.

De link geeft geen duidelijkheid over DVB-C inderdaad, maar je kan er wel van uitgaan dat tegen die tijd een nieuwe gaat komen, de geruchten gaan al wat langer.
Dat de certificering voor Ziggo zo enorm lang duurt en dan eindelijk eens in Q4 of zo na allerlei smoesjes over levertijd enzo mondjesmaat de nieuwe ontvangers binnen komen is niks nieuws, dus we kunnen redelijk stellen dat 2010 wel een nieuwe DVB-C ontvanger op de rit staat, de vraag is alleen wanneer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:55
Cesus schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 17:24:
[...]

Mmm, je ben me net voor waarschijnlijk.
Heb m ook bij de koopjeskampioen besteld, maar momenteel kan Humax niet leveren om dat er productie problemen zijn. (onderdelen van subcontractors worden niet aangeleverd)

Volgens Koopjeskampioen word volgende week de prductielijn weer gestart, dus de levering gaat zeker twee weken duren. :(
Zaterdag mijn Humax opgehaald, ik was niet de laatste maar ze zijn nu wel ff door hun voorraad heen...
Ik vond in de winkel al dat de doos klein waas, maar goed verder niet op gelet.
Kom ik thuis zie ik dat ik een 5000 heb gekregen ipv een 5050 8)7
Op de bon stond wel gewoon een 5050, dus maar ff gebeld. Ze gaan een 5050 voor me bestellen en als die binnen is krijg ik een belletje en kan ik hem om komen ruilen.
Die man had ook geen idee hoe het is gekomen, ergens iets misgegaan.

Vooralsnog wel een goed gevoel dat het goed komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:22
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 23:16:
Ja en net of Ziggo de enige is, we hebben ook nog UPC, Caiw en Delta (Zeelandnet) e.t.c.
UPC gebruikt geen irdeto en geen smartcards. Dus die hoef je niet mee te tellen, daar gaat humax niet voor produceren. Ziggo is wel de grootste speler, die paar extra afnemers bij caiw en delta trekken een fabrikant niet over de streep.
De link geeft geen duidelijkheid over DVB-C inderdaad, maar je kan er wel van uitgaan dat tegen die tijd een nieuwe gaat komen, de geruchten gaan al wat langer.
Waarom kan je daar vanuit gaan? Ik heb humax tig decoders op de markt zien brengen, en daarvan zijn er maar 4 voor de Nederlandse markt aangepast. Ik wil je best geloven, maar ik zie niets meer dan een product aankondiging.
En welke geruchten heb je het over? Ik ben wel benieuwd :)
Dat de certificering voor Ziggo zo enorm lang duurt en dan eindelijk eens in Q4 of zo na allerlei smoesjes over levertijd enzo mondjesmaat de nieuwe ontvangers binnen komen is niks nieuws, dus we kunnen redelijk stellen dat 2010 wel een nieuwe DVB-C ontvanger op de rit staat, de vraag is alleen wanneer ?
De humax 5050C moet nog aardig aan gesleuteld worden. Ze kunnen een nieuw product uitbrengen, maar waarom zouden ze? Wat voegt deze decoder dan extra toe aan wat de huidige decoders nog niet kunnen? Als een decoder ook weer teveel kan zal ziggo vragen aan humax om dit eruit te halen, en omdat ziggo 90% van de markt (upc tel ik even niet mee, want die werken met een ander systeem) heeft is hun stem nogal bepalend.

Er zal vast wel een vervangend product komen, maar dan verwacht ik eerder een humax Highdef pvr decoder met interactieve tv. Een tweede 5050C lijkt me een beetje onzinnig.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 22-02-2010 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 19:56
Er hoeft voor mij ook geen snelle opvolger van de 5050c te komen, wel een nieuwe firmware update. Suggesties en verbeteringen zijn al lang en breed aangedragen hier in dit topic, het ziggo-gebruikers forum en volgens mij ook bij humax zelf. Ze moeten er alleen eens werk van maken, en dan met name dat hdmi handshake gedoe, en het opnemen van 2 programma's opvolgend op dezelfde zender. Daar hoef je geen 2 tuners voor te gebruiken!

tijd voor deeltje 2 van dit topic overigens?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20

rally

Deyterra Consultancy

Humax heeft overigens al aangegeven dat alle suggesties voor verbeteringen niet in het huidige model verwerkt zullen worden, maar dat ze gaan proberen om deze in de opvolger te verwerken.

De enige wijzigingen in het huidige model die ze gaan doen is bugfixes. :(

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
rally schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:25:
Humax heeft overigens al aangegeven dat alle suggesties voor verbeteringen niet in het huidige model verwerkt zullen worden, maar dat ze gaan proberen om deze in de opvolger te verwerken.

De enige wijzigingen in het huidige model die ze gaan doen is bugfixes. :(
Dan was dit mijn laatste humax product ooit, tis niet onhaalbaar om zoiets in een firmware update te verwerken. Is toch niet normaal, heeft dat ding ooit een upgrade gehad...

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

loewie1984 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:28:
[...]
Dan was dit mijn laatste humax product ooit, tis niet onhaalbaar om zoiets in een firmware update te verwerken. Is toch niet normaal, heeft dat ding ooit een upgrade gehad...
Ik zou als ik jou was niks meer kopen van welk merk dan ook.
Stel je voor dat het veroudert. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
sjaool schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:14:
[...]

Ik zou als ik jou was niks meer kopen van welk merk dan ook.
Stel je voor dat het veroudert. ;)
Mjah inkoppertje natuurlijk, dit apparaatje is niet echt oud te noemen en zou gewoon goed ondersteund moeten worden, het apparaat stond voor het eerst op dinsdag 10 maart 2009 in de pricewatch dus het ding is nog amper een jaar oud.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Erhm... "amper een jaar oud" is niet echt een argument te noemen voor dit soort apparatuur.
De ontwikkelingen gaan behoorlijk snel hoor.

Dit was het eerste apparaat dat HD DVB-C kon opnemen en afspelen en het is niet ongebruikelijk dat een apparaat met dergelijke functionaliteit al redelijk snel wordt vervangen door een verbeterde versie.

Eerlijk gezegd duurt het nog lang, want al in september werd er gesproken over de opvolger waar ze aan het werken waren.

Overigens is het enige waar ik me echt aan erger het feit dat het wissen van bestanden zo verschrikkelijk lang duurt via de normale interface. Ik wis ze nu meestal via FTP, maar dat zou handiger/sneller moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:22
rally schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:52:
Erhm... "amper een jaar oud" is niet echt een argument te noemen voor dit soort apparatuur.
De ontwikkelingen gaan behoorlijk snel hoor.
Sorry, maar als dat een reden is om binnen 1 jaar alleen nog maar bugfixes te doen, begin ik Humax ineens lang niet zo stoer meer te vinden als ik deed. |:(
Zo, da's d'r uut...overigens ben ik wel weer zo dat ik kwijlend met m'n pinpas klaarsta als ze een pvr uitbrengen die de timeshift weer kan opnemen....zugt.

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hen vorige week een keer een vraag gestuurd naar Humax Nederland en dit is de reactie:
De afgelopen jaren zijn de media spelers erg op gekomen.
De iHDR5050c is al (ongeveer) 1,5 jaar oud.
Je moet hem zien als HD ontvanger en videorecorder in een.
Ze hebben bij HUMAX de nadruk gelegd op de kwaliteit en dat is denk ik gelukt.

Ik heb nog geen zicht op de komende versies wat die gaan brengen.
Wij zien hier ook naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 13:06
Heb sinds kort (paar weken) ook een Humax 5050c. Gebruik hem alleen als videorecorder, omdat een VHS recorder kwaliteit om te huilen is.
Het eerste wat me opviel was het felle display. Op internet gezocht naar en mogelijke oplossing en ook direct gevonden. Raar dat het in dit topic niet ter sprake kwam.
De tip was om er een stukje lege ontwikkelde film voor doen. Heb gelijk op zolder gezocht tussen alle foto's naar de negatieven en een leeg stukje film afgeknipt van het strookje. (Zonde? Och, zal heus die oude foto's niet meer laten afdrukken.) Heb toen dat strookje film, zonder verder op maat te maken, tussen het deksel en het display gelegd. Ok, het is allemaal wat 'oranjeriger' geworden, maar de lichtsterkte is nu acceptabel.
Dacht, ik vertel het hier maar even. :P

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:03
Heb hem nu een week en hij bevalt goed. Alleen nu krijg ik sinds gister een melding bij het opstarten: Geen HDD gevonden, controleer uw interne HDD.

En als ik dan op media druk gebeurd er niks. Ik wil best kijken of de kabels er goed inzitten, maar er zit zo'n lekker warranty stickertje op die een laag achterlaat als je hem er voorzichtig probeerd af te halen.

Wordt dit nu al terugsturen? Zit er niet echt op te wachten na een week :(

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:45

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Extreme smell schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:15:
Heb hem nu een week en hij bevalt goed. Alleen nu krijg ik sinds gister een melding bij het opstarten: Geen HDD gevonden, controleer uw interne HDD.

En als ik dan op media druk gebeurd er niks. Ik wil best kijken of de kabels er goed inzitten, maar er zit zo'n lekker warranty stickertje op die een laag achterlaat als je hem er voorzichtig probeerd af te halen.

Je vraag heb je zelf al beantwoord: als je garantie wil behouden zul je hem moeten terugsturen, helaas. Indien je dat niet boeit: zelf prutsen. Maar een mogelijk kapotte HDD is niet goedkoop om zelf te vervangen...

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Doane schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 08:36:
[...]
...overigens ben ik wel weer zo dat ik kwijlend met m'n pinpas klaarsta als ze een pvr uitbrengen die de timeshift weer kan opnemen....zugt.
Dat is dus net een van de wishes die ze weer zouden implementeren met de update die komende maand uit zou moeten komen. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Extreme smell schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:15:

Wij hebben hetzelfde probleem gehad
Als ik jouw was direct een RMA aanvragen en een nieuwe eisen
Bij ons duurde het langer voordat de problemen zich voordeden.
Met het uiteindelijk niet eens meer opstarten van de Humax 5050c.
De verkoper beweerde dat reparatie vergelijkbaar was met nieuw echter na terug ontvangen
waren de problemen niet opgelost. :'( :'( :'(
Gelukkig hadden we een email van de verkoper dat als de problemen zich binnen afzienbare tijd zich weer voor deden we een nieuwe kregen.
Dat gebeurde gelukkig ook. :) :) :)
De nieuwe doet het nog steeds perfect alleen wordt het hoog tijd voor de nieuwe firmware update zodat het groene scherm fenomeen met "oudere: HDMI apparaten wordt opgelost

PS Was jouw verpakking bij levering ook beschadigd?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:30:
[...]

Wij hebben hetzelfde probleem gehad
Als ik jouw was direct een RMA aanvragen en een nieuwe eisen
Bij ons duurde het langer voordat de problemen zich voordeden.
Met het uiteindelijk niet eens meer opstarten van de Humax 5050c.
De verkoper beweerde dat reparatie vergelijkbaar was met nieuw echter na terug ontvangen
waren de problemen niet opgelost. :'( :'( :'(
Gelukkig hadden we een email van de verkoper dat als de problemen zich binnen afzienbare tijd zich weer voor deden we een nieuwe kregen.
Dat gebeurde gelukkig ook. :) :) :)
De nieuwe doet het nog steeds perfect alleen wordt het hoog tijd voor de nieuwe firmware update zodat het groene scherm fenomeen met "oudere: HDMI apparaten wordt opgelost

PS Was jouw verpakking bij levering ook beschadigd?? 8)7
Hij is inmiddels al onderweg terug, en ik zou al direct een nieuwe krijgen volgens de ziggobus.
En nee, de verpakking was niet beschadigd, alleen zat de doos wel los in een grotere doos, hij heeft dus flink kunnen bewegen. Misschien was dit wel funest voor de hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Extreme smell schreef op zondag 28 februari 2010 @ 16:04:
[...]

Hij is inmiddels al onderweg terug, en ik zou al direct een nieuwe krijgen volgens de ziggobus.
En nee, de verpakking was niet beschadigd, alleen zat de doos wel los in een grotere doos, hij heeft dus flink kunnen bewegen. Misschien was dit wel funest voor de hdd.
Succes met de nieuwe ik hoop dat hij bij jou ook probleemloos werkt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 09:45:
[...]

Succes met de nieuwe ik hoop dat hij bij jou ook probleemloos werkt :*)
Hoop ik ook, de tijd dat ie het deed was ik er dik tevreden mee :P
Ze hebben hem gister ontvangen en wilde hem nu ineens per reparatie opsturen. Toen ik zei dat er was gezegd dat ik een nieuwe zou krijgen, en dat ik het schandalig vind dat een product van 349 euro na 3 dagen een aantal maanden weg moet voor reparatie, konden ze zich er wel in vinden. Donderdag krijgen ze een nieuwe levering en ik zou hem dan vrijdag moeten hebben.
Ik hoop het :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

KPN is glas aan het uitrollen in mijn wijk, hoef ik niet naar te kijken toch want de 5050 zal niet werken bij kpn tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelvuur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-08 11:19
weet niet of het al verteld was, maar ik heb een denon avr-3310 i.s.m. de humax en dit levert problemen op. als je dan de aansluiting via hdmi van de humx naar de denon naar de tv hebt dan heb je geluid, zap je naar een ander kanaaal dan is het geluid weg. Door weer op de versterker op je "tv" kanaal te kiezen is het geluid weer terug. Dit heeft te maken met een fout in de hdmi handshaking, denon is zich ook bewust van dit issue maar heeft dat alleen met dit model dus het kan ook aan humax liggen.

oplossing: gebruik het laser kabeltje of gewoon coax/tulp (en dan in je denon aangeven dat de input van geluid niet via hdmi gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
Vraagje: ik lees erg veel over firmware op dit forum. Is er eigenlijk ooit wel 1 update geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Kleineheino schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 18:38:
Vraagje: ik lees erg veel over firmware op dit forum. Is er eigenlijk ooit wel 1 update geweest?
Dat vraag ik me ook wel eens af, wordt wel tijd nu dat ze er eens wat aan gaan doen...

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

Trebbors schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 09:45:
ik gebruik de humax 5050c in combinatie met een philips pfl9703 aangesloten via HDMI1.
Wanneer ik naar een HD uitzending kijk met dolby digital geeft de televisie dit goed weer.
Echter waneer ik terug schakel naar een zender zonder dolbyd is soms het geluid weg.

De enige oplossing is de televisie standbye te zetten en terug aan, schakelen tussen de bronnen(HDMI1 en 2 en analoog) is geen oplossing. Wel, heel vreemd, geeft de televisie op analoog wel gewoon geluid.
Dus het lijkt erop dat de dolby digital instelling van de HDMI1 "aan" blijft staan.

Is dit een probleem van de televisie of stuurt de humax geen goed signaal mee voor omschakeling?
Zijn er ondertussen meer tweakers met dit probleem? Ik twijfel of ik van garantie televisie of Humax gebruik dien te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 22:29
loewie1984 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:44:
[...]

Dat vraag ik me ook wel eens af, wordt wel tijd nu dat ze er eens wat aan gaan doen...
Voor zover ik weet is er nog nooit een update geweest. Er zou in februari een update komen en is eind februari gezegd dat deze vertraagd is en nu deze maand zou moeten uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:56

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

loewie1984 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:44:
[...]
Nee, helaas nog steeds geen nieuwe firmware.
De kabelaars hadden een kanidaat firmware afgewezen.
Heb begrepen dat hij eind deze maand zou komen.

Wordt ook wel eens tijd.... :z

[ Voor 4% gewijzigd door Harmen op 16-03-2010 13:53 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHB
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-11-2024

HHB

Trebbors schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:49:
[...]

Zijn er ondertussen meer tweakers met dit probleem? Ik twijfel of ik van garantie televisie of Humax gebruik dien te maken.
Ik heb hetzelfde probleem alleen dan i.c.m. met Denon 2310. En Snelvuur (onderstaand) lijkt het hetzelfde probleem te hebben. Zie mijn bericht in het denon topic: HHB in "Het Denon Receiver ervaringen/discussie ..."
Ook ik houd mij aanbevolen voor oplossingen!
Snelvuur schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:10:
weet niet of het al verteld was, maar ik heb een denon avr-3310 i.s.m. de humax en dit levert problemen op. als je dan de aansluiting via hdmi van de humx naar de denon naar de tv hebt dan heb je geluid, zap je naar een ander kanaaal dan is het geluid weg. Door weer op de versterker op je "tv" kanaal te kiezen is het geluid weer terug. Dit heeft te maken met een fout in de hdmi handshaking, denon is zich ook bewust van dit issue maar heeft dat alleen met dit model dus het kan ook aan humax liggen.

oplossing: gebruik het laser kabeltje of gewoon coax/tulp (en dan in je denon aangeven dat de input van geluid niet via hdmi gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik had alle aflevering LOST so far opgenomen. Maar nu wilde ik dat gisteren voor een vriend van mij op USB zetten, 16GB, 4 in gebruik. Maar ik kan nergens een optie selecteren kopieren. Ik kom wel in het menu waar ik denk dat ik het moet doen. Alleen geeft hij niet aan (dmv een kleur) "betand kopieren" oid. Wat ook 3 keer gebeurd is dat de ineens de 5050c opnieuw starte. Zie ik iets over het hoofd/ of doe ik iets verkeerds?

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

HHB schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:00:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem alleen dan i.c.m. met Denon 2310. En Snelvuur (onderstaand) lijkt het hetzelfde probleem te hebben. Zie mijn bericht in het denon topic: HHB in "Het Denon Receiver ervaringen/discussie ..."
Ook ik houd mij aanbevolen voor oplossingen!

[...]
Dank je, hopelijk is dit na een update van de firmware Humax opgelost. Het moet haast wel aan de Humax liggen zou je zegggen met verschillende televisies. In mijn situatie zit er wel geen versterker tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
St00mwals schreef op maandag 22 februari 2010 @ 10:49:
[...]
Zaterdag mijn Humax opgehaald, ik was niet de laatste maar ze zijn nu wel ff door hun voorraad heen...
Ik vond in de winkel al dat de doos klein waas, maar goed verder niet op gelet.
Kom ik thuis zie ik dat ik een 5000 heb gekregen ipv een 5050 8)7
Op de bon stond wel gewoon een 5050, dus maar ff gebeld. Ze gaan een 5050 voor me bestellen en als die binnen is krijg ik een belletje en kan ik hem om komen ruilen.
Die man had ook geen idee hoe het is gekomen, ergens iets misgegaan.

Vooralsnog wel een goed gevoel dat het goed komt :)
Het heeft even geduurd, maar ik heb eindelijk gisteren de Humax 5050 op kunnen halen!
Ik heb gewoon gruwelijk pech gehad dat die dingen zo verschrikkelijk slecht leverbaar waren ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:58

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

GG---77 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:31:
Ik had alle aflevering LOST so far opgenomen. Maar nu wilde ik dat gisteren voor een vriend van mij op USB zetten, 16GB, 4 in gebruik. Maar ik kan nergens een optie selecteren kopieren. Ik kom wel in het menu waar ik denk dat ik het moet doen. Alleen geeft hij niet aan (dmv een kleur) "betand kopieren" oid. Wat ook 3 keer gebeurd is dat de ineens de 5050c opnieuw starte. Zie ik iets over het hoofd/ of doe ik iets verkeerds?
Je kunt geen video's met USB kopieren. Dat kan alleen via de ingebouwde FTP-server, waarvoor je 'm even aan moet sluiten op je netwerk.
Harmen schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:53:
[...]

Nee, helaas nog steeds geen nieuwe firmware.
De kabelaars hadden een kanidaat firmware afgewezen.
Heb begrepen dat hij eind deze maand zou komen.

Wordt ook wel eens tijd.... :z
Is er iets bekend over wat er in de nieuwe firmware zit eigenlijk?

[ Voor 21% gewijzigd door mOrPhie op 20-03-2010 14:01 ]

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie ik iets over het hoofd/ of doe ik iets verkeerds?
Ja, je moet met een externe USB HD werken en die moet je formateren in EXT3 met Unbuntu.
Dus downloaden als ISO, weg fikken en opstarten van een dvd drive (aanzetten in je bios).

Als Unbuntu de drive heeft geformateerd dan kan je deze aan de 5050 hangen en dan kan je zo alles over gooien.
Je vriend moet dan even een EXT2/3 lees tooltje installeren, bijvoorbeeld deze: http://www.fs-driver.org/download.html , Windows 7 vereist wel dat je dit in compatibility mode draait en als administrator.
Daarna kan je het gewoon draaien met iedere media speler, de TS bestanden zijn meestal MPEG2/H264.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2010 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
@Buzzfuzz
Bedankt maar snap hier niet veel van. Kan je dit toelichten in taal voor een leek? Kom er niet veel verder mee:
"Dus downloaden als ISO, weg fikken en opstarten van een dvd drive (aanzetten in je bios)."

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:36
Ik ben op zoek naar een PVR voor mijn ouders zodat ze wat programma's kunnen opnemen en reclame in films door te spoelen. Na een korte zoektocht kwam zowel op T.net als op Kieskeurig de 5050c er goed uit.

Een paar vragen:
- Is de 5050c ondanks zijn relatief hoge leeftijd nog de beste? Komt er binnenkort een nieuw type uit?
- Is er een PVR die rechtstreeks kan opnemen op de NAS? Bij de 5050c schrijf ik wel een scriptje die het 5050c synchroniseert met de NAS over ftp, maar kan dit makkelijker?
- Mijn ouders hebben Ziggo digitale TV (geen HD), is er een (goedkopere) PVR met dezelfde kwaliteit, functionaliteit maar zonder HD die wellicht goedkoper is?

Ik weet dat ik sommige vragen zelf prima kan opzoeken, echter wil ik zo'n ding cadeau doen aan mijn moeder op haar verjaardag eind deze week. Excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 13:06
Bestanden van de interne hd halen die op de 5050c staan, gaat het beste met een netwerkverbinding via het FTP protocol. Het programma "Total Commander" leent zich hier erg goed voor. Je kunt dit programma gratis op internet vinden gemaakt door Christian Ghisler.
http://www.ghisler.com/
Het enige nadeel van de gratis versie is dat je 1, 2 of 3 moet aanklikken bij de start van het programma. Voor de rest is het volledig functioneel en het blijft ook volledig werken over tijd.
Ga in Total Commander naar: Netwerk - FTP-verbinding maken...
Vul het volgende in bij:
Sessie: Humax iHDR-5050c (is gewoon een naam want je kan meerdere verbindingsprotocollen maken)
Hostname: 192.168.2.104 (dit adres moet hetzelfde zijn welke in de HDR 5050c staat onder netwerk, dat spreekt voor zich)
Gebruikersnaam: HumaxFTP (denk aan hoofdletters, staat in de manual)
Wachtwoord: 0000 (4x een nul, staat ook in de manual) 8)
Nu kun je alle bestanden zien, nouja 3 mappen. Dubbelklik op: Video. Je moet natuurlijk de grote .ts bestanden hebben. Sleep de bestanden naar het andere venster welke je klaar hebt gezet in de map waar je de bestanden op wilt slaan op de hd van je pc. De bestanden zijn erg groot omdat alle informatie daar inzit, zoals ondertitels en evt. meerdere audiosporen. Het zal dus wel even duren voordat je ze op je computer hebt staan. De Netwerk doorvoer zal maximaal een 5 tot 6 Megabyte per seconde zijn, tenminste bij mij thuis.
Een gratis speler die deze .ts bestanden kan afspelen is de VLC-media player.
http://www.videolan.org
Zo kun je je opnamen meenemen naar andere oorden :9 , hoewel ik geen USB-stick daarvoor wil aanraden. Beter en ook sneller in de omgang is een externe hd welke bvb. alleen op de usb-poort werkt zoals de Passports van Western Digital oa. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Clock schreef op maandag 22 maart 2010 @ 14:58:
Ik ben op zoek naar een PVR voor mijn ouders zodat ze wat programma's kunnen opnemen en reclame in films door te spoelen. Na een korte zoektocht kwam zowel op T.net als op Kieskeurig de 5050c er goed uit.

Een paar vragen:
- Is de 5050c ondanks zijn relatief hoge leeftijd nog de beste? Komt er binnenkort een nieuw type uit?
- Is er een PVR die rechtstreeks kan opnemen op de NAS? Bij de 5050c schrijf ik wel een scriptje die het 5050c synchroniseert met de NAS over ftp, maar kan dit makkelijker?
- Mijn ouders hebben Ziggo digitale TV (geen HD), is er een (goedkopere) PVR met dezelfde kwaliteit, functionaliteit maar zonder HD die wellicht goedkoper is?
- Hoge leeftijd? Het apparaat is net een jaar op de markt. Opvolger? Weet niemand.
- Opnemen naar NAS? Misschien wel met een ander merk, maar niet met de 5050c (of ander model van Humax).
- Kijk eens op de site van [url="http://http://myhumax.nl/productenPVR9200c.htm"]Humax[/url] en zoek naar de PVR-9200c (SD-tegenhanger van de 5050c, heeft alleen geen netwerkaansluiting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Sinds vrijdag de Humax eindelijk in gebruik en tot nu toe bevalt hij erg goed!
Wat ik alleen jammer vind, is dat ik bij Eco-modus aan heel erg slecht (lees: sneeuw met daardoor een beetje beeld) analoog beeld heb op de TV.
Ik dacht hier gelezen te hebben dat dit 'normaal' is? Weet iemand of dit met de firmware update gefixt wordt?

Ik heb namelijk 's morgen niet echt zin om de Humax op te starten om een beetje teletekst te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

St00mwals schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 10:53:
Sinds vrijdag de Humax eindelijk in gebruik en tot nu toe bevalt hij erg goed!
Wat ik alleen jammer vind, is dat ik bij Eco-modus aan heel erg slecht (lees: sneeuw met daardoor een beetje beeld) analoog beeld heb op de TV.
Ik dacht hier gelezen te hebben dat dit 'normaal' is? Weet iemand of dit met de firmware update gefixt wordt?

Ik heb namelijk 's morgen niet echt zin om de Humax op te starten om een beetje teletekst te lezen.
Tja, dat hoort erbij.
Ik heb het signaal voor de humax gesplit. kabeltje naar de tv, kabeltje naar de humax.
Zodat het analoog beeld gewoon goed is en niet via de humax gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iNSaNe-oNe schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 08:42:
[...]

- Hoge leeftijd? Het apparaat is net een jaar op de markt. Opvolger? Weet niemand.
- Opnemen naar NAS? Misschien wel met een ander merk, maar niet met de 5050c (of ander model van Humax).
- Kijk eens op de site van [url="http://http://myhumax.nl/productenPVR9200c.htm"]Humax[/url] en zoek naar de PVR-9200c (SD-tegenhanger van de 5050c, heeft alleen geen netwerkaansluiting)
Jawel hoor er is al wel meer info bekent over opvolgers.
Deze info kreeg ik via de distributeur. (zie zijn korte reactie hieronder)

"Momenteel worden er bij Humax opvolgers ontwikkeld voor zowel de iRHD-5000c als de iHDR-5050c, nl. resp. de iRHD-5100 en de iHDR-5200c."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:50:
"Momenteel worden er bij Humax opvolgers ontwikkeld voor zowel de iRHD-5000c als de iHDR-5050c, nl. resp. de iRHD-5100 en de iHDR-5200c."
Kijk, eindelijk iemand die het bevestigt :)
Zoals ik al zei een eindje terug en ik wist ook al het een en ander ;) :
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 18:41:

Ja, http://www.pvrjunction.co...-pvr-planned-for-2010-q2/
Nou zal de versie voor ons wel wat afwijken van deze, maar het is duidelijk dat Q2 een nieuwe eraan komt.
Hopelijk dan met meer mogelijkheden en grotere HD, liest iets van 1 of 2 TB, 160 of 320 GB is niet meer van deze tijd.
En hier zie je ook al dat ie getest wordt: http://www.digital-cp.com/hdcp_products/hdmi_sources

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2010 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:23
Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 19:37:
[...]

Kijk, eindelijk iemand die het bevestigt :)
Zoals ik al zei een eindje terug en ik wist ook al het een en ander ;) :

[...]

En hier zie je ook al dat ie getest wordt: http://www.digital-cp.com/hdcp_products/hdmi_sources
Ik zie verder geen test gegevens via jou link? Is het de juiste?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 01:02:
[...]

Ik zie verder geen test gegevens via jou link? Is het de juiste?
Ja, maar HDCP test gegevens zullen natuurlijk niet openbaar zijn, dat zou alleen via de fabrikant zelf kunnen en zelfs dan moet je toch wel iemand zijn die aan die ontwikkeling mee helpt.
Intel heeft een aardige kluif hier in en die zullen dan ook niet zomaar jan en alle man toe laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zou de iRHD-5100 en de iHDR-5200c gepland staan voor dit jaar. Namelijk Q2 en de andere eind Q4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Darn... dan kan de FW update waarschijnlijk nog wel "even" op zich laten wachten, want de meeste resources zullen wel gezet zijn op de ontwikkeling van de nieuwe producten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:10:
Volgens mij zou de iRHD-5100 en de iHDR-5200c gepland staan voor dit jaar. Namelijk Q2 en de andere eind Q4
Als de 5200c betere specs heeft, waaronder een grotere drive, dan ga ik er wel 1 halen.
Dan kan de 5050 naar benenden, naar mijn ouders en dan kan de 5000 naar mijn zus.
Moeten we alleen een extra kaart erbij halen, maar je mag 3 kaarten hebben op je pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf ook een 5050C. Fijn apperaat!

Als er een opvolger komt mag die van mij het volgende hebben:
* iTV
* WiFi
* eSata

;)

Trouwens, mijn huidige 5050C heeft sinds dat ik hem omgebouwd heb naar 1000 GB een probleempje: om 23:59 springt hij spontaan aan.. iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 11:26:
Heb zelf ook een 5050C. Fijn apperaat!

Als er een opvolger komt mag die van mij het volgende hebben:
* iTV
* WiFi
* eSata

;)

Trouwens, mijn huidige 5050C heeft sinds dat ik hem omgebouwd heb naar 1000 GB een probleempje: om 23:59 springt hij spontaan aan.. iemand ervaringen?
Nee. Heb er zelf ook een grotere HDD ingezet, maar ervaar geen problemen. Ik neem aan dat je wel bij de Stand-By settings hebt gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viktorvm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:28
Ik gebruik VLC Mediaplayer nu om video te converteren om op de Humax te kunnen zetten. Nu lukt dat niet helemaal. De kwaliteit is erg slecht, soms stop de Humax opeens met afspelen of is het videobestand op de Humax veel korter dan het originele bestand.
Als profiel gebruik ik MPEG-2 + MPGA (TS).

Ik heb een groot deel van het Tweakers topic hier doorgelezen en ook een groot deel van het Ziggo-gebruikers topic, ook heb ik op Google gezocht naar videoconverten voor Humax en videoconverten in het algemeen.

Kunnen jullie misschien meer vertellen over wat ik beter kan doen, of de software die jullie gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
FireStarter schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 12:26:
Hebben jullie het probleem ook dat als je iets in HD opneemt het opgenomen beeld veel last heeft van ghosting?

Het lijkt net of de 5050 HD niet aan kan.
Dit heb ik ook vooral met Filmnet HD zowel bij "live" kijken als bij opname.
IK heb het ook met een Philips LCD Full HD met ingebouwde DVB-C kabelontvanger.
Op andere HD zenders heb ik dit niet, alleen op Filmet HD dus ik neem aan dat dit aan filmnet ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-11-2020
Ben op presentatie van humax geweest.

Die 5100 krijgt oa een internetportal, een usb aansluiting waarmee je op externe HD op kan namen en een afstandsbediening waarmee je ook je tv kunt inleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
timelezzzz schreef op zondag 11 april 2010 @ 21:21:
Ben op presentatie van humax geweest.

Die 5100 krijgt oa een internetportal, een usb aansluiting waarmee je op externe HD op kan namen en een afstandsbediening waarmee je ook je tv kunt inleren.
Sorry maar dat noem ik nou nog eens innovatie /not! Die internetportal, kan leuk zijn mits ie compleet uitgerust is, en niet standaard een ge-embed browser/portaaltje dat niet eens flash ondersteund bij wijze van spreke. Daarnaast het direct opnemen naar USB lijkt mij een functie met weinig toegevoegde waarde, de service providers (ziggo/upc) waren toch al bezig met het blokkeren van functies dat je media van je device af kan halen in verband met de rechten van de programma's enzo? Besides, waarom zou je op een USB op willen nemen, afgezien van het feit dat je het dan overal mee naar toe kan nemen / elders bekijken.

Er zit al een FTP functie op, dat vind ik persoonlijk voldoende. En dat afstandsbediening die signalen van de TV kan leren, is ook niet echt nieuw, daar heb je A: Logitech Harmony's voor, en B: de bediening van de huidige AB van de 5050c kan iig al functioneren als all-in-one AB, daar heeft ie die code's voor.

FIRMWARE WIL IK GVD :@

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op maandag 12 april 2010 @ 09:54:
Daarnaast het direct opnemen naar USB lijkt mij een functie met weinig toegevoegde waarde, de service providers (ziggo/upc) waren toch al bezig met het blokkeren van functies dat je media van je device af kan halen in verband met de rechten van de programma's enzo? Besides, waarom zou je op een USB op willen nemen, afgezien van het feit dat je het dan overal mee naar toe kan nemen / elders bekijken.
Nou als Ziggo dat blokeert, sloop ik het wel eruit, de externe HD is niet voor niks.
Daarnaast vind ik het wel handig om meer dingen op te slaan die ik nog eens wil kijken.
De interne HD is nooit groot genoeg, misschien dat het nu naar TB maatstaven getilt wordt.

Wat ook graag zou willen zien is een 1GBps netwerk waarbij je niet werkt met ftp, maar met een echte file transfer, want het duurt nu veeeeel te lang :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 18:22:
[...]
Wat ook graag zou willen zien is een 1GBps netwerk waarbij je niet werkt met ftp, maar met een echte file transfer, want het duurt nu veeeeel te lang :O
Vindt je? Ik haal transfer met zo'n 6 a 7 megabyte per seconde, dat is op een 100mbit netwerk toch zo'n 60 a 70 mbit niet slecht (daarvoor zet ik de decoder dan wel op de radio-tuner, zodat deze geen tv signalen opneemt)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Serieus? Jij vind 6-7MB/seconde acceptabel?

Ik zet de meeste opgenomen files op mijn NAS zodat we ze ook in de andere kamers kunnen bekijken. Dan ben ik al snel minimaal 35 minuten aan kwijt (omdat ik dit niet iedere dag doe). Soms is hij wel 2-3 uur aan het kopieren. Als dat (ruweg) een factor 10 sneller kan, dan zou ik dat toejuichen.

Niet voor niets hebben we door ons hele huis gigabit bekabeling liggen. Draadloos is leuk voor wat surfen/mail checken op de laptop. Het "zware werk" gaat altijd nog over koper bij mij hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 18:15
hansie18 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 06:01:
Hoe bewerken en converteren jullie de HD (1080i) .ts bestanden?

Voor de SD bestanden (576) gaat het vrij gemakkelijk (na lang kloojen): Via FTP overzetten, met VideoReDo TV Suite 3.1.5.565 (ja, deze versie) reclames dumpen, saven als .mpg. Vervolgens met GordianKnot omzetten naar mooie XVID.

Voor de HD bestanden (1080i) gaat het mis. Met ConvertXtoDVD lijkt het goed te gaan, maar audio/video niet synchroon. Met ProjectX lukt het helemaal niet; hij begint, maar vervolgens allemaal fouten en het levert geen .mpv en .mp2 op. Ligt het aan mijn PC (Pentium D 2.80 Ghz); moet ik eindelijk eens upgraden? Of ligt het aan de stand van de techniek? Lukt het niemand? Of moet ik wachten op de nieuwe VideoReDo Suite 4 H264?

Hebben jullie een idee?
De stappen die ik uitvoer zijn als volgt:
- Met Cutter snij ik eerst het deel er uit dat ik moet hebben.
- Vervolgens converteer ik met Staxrip de bestanden naar bijna ieder willekeurig formaat.

Het vreemde is wel dat dit alleen maar werkt met de HD uitzendingen. De SD uitzendingen zijn mij nog niet fatsoenlijk gelukt aangezien de audio steeds niet goed meekomt. Iemand enig idee?

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05:05
Frankster schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:40:
[...]

De stappen die ik uitvoer zijn als volgt:
- Met Cutter snij ik eerst het deel er uit dat ik moet hebben.
- Vervolgens converteer ik met Staxrip de bestanden naar bijna ieder willekeurig formaat.

Het vreemde is wel dat dit alleen maar werkt met de HD uitzendingen. De SD uitzendingen zijn mij nog niet fatsoenlijk gelukt aangezien de audio steeds niet goed meekomt. Iemand enig idee?
Bedankt voor de tips t.a.v. de HD uitzendingen. Hier ga ik mee aan de slag. Grappig dat jij de SD niet kunt converteren. Ik doe dat nu met VideoRedo 3.1.5.565 en vervolgens Ripbot264 om er mooie compacte MKV's van te maken; nog geen enkele keer een probleem gehad. Je moet wel echt dat versienr van VideoRedo hebben, dat wel. Ik probeer jouw tips dit weekend voor mijn test HD video. Ik kom er op terug.....

Edit: net smart cutter met enige moeite gevonden en geprobeerd, maar deze versie crasht bij het proberen te cutten. Ik ga verder op zoek....

Edit(2): nu met Magix Movie Edit Pro 16 is het me gelukt om netjes Ziggo HD 1080 te cutten en te saven als Mpeg 1440*1080/progressive/hdv hd2/only export selected range en vervolgens met Ripbot264 een mooi Mkv'tje te maken. Ik hou me aanbevolen voor minder omslachtige methodes.

[ Voor 16% gewijzigd door hansie18 op 21-04-2010 05:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:03:
[...]

Vindt je? Ik haal transfer met zo'n 6 a 7 megabyte per seconde, dat is op een 100mbit netwerk toch zo'n 60 a 70 mbit niet slecht (daarvoor zet ik de decoder dan wel op de radio-tuner, zodat deze geen tv signalen opneemt)
Zoals Rally al zegt ik heb ook niet voor niets al die moeite gedaan om een Gbit netwerk hier te leggen.
Ik verwacht dan ook minstens met 40MB/sec te kunnen blazen dat moet zowel voor de Humax als mijn pc en netwerk makkelijk te doen zijn.
En anders vind ik een Esata link of een USB link ook goed, als er een kabel van 5 meter bij zit dan red ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:48
de Humax doet het iig stukken beter dan mn PlayonHD, die doet max ong 4MB/s... grote kans dat schijf en alles wel sneller aan kunnen leveren, maar netwerkchip die gebruikt is niet sneller kan...
Ik zou het ook sneller willen zien, maar helaas... en het kan dus nog erger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 10:13:
de Humax doet het iig stukken beter dan mn PlayonHD, die doet max ong 4MB/s... grote kans dat schijf en alles wel sneller aan kunnen leveren, maar netwerkchip die gebruikt is niet sneller kan...
Ik zou het ook sneller willen zien, maar helaas... en het kan dus nog erger
De humax komt ook niet verder dan 5,5 tot 6, ik heb het eens in de gaten gehouden, maar dat schiet echt niet op met een aantal HD opnames van een 1 uur, dat is dan 8GB per aflevering en dat duurt dan zo lang :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10-2021

JSI

Ter info:
Sinds een aantal dagen een Seagate Pipeline HD ST31000322CS (1 TB) ingebouwd en loopt prima, geen
bijzonderheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

JSI: Hoe heb je dat gedaan? Gewoon met Ghost of Acronis een disk image gekopieerd?
Of initialiseerd hij de HD vanzelf als je deze er in zet?

Ik heb namelijk ook wel interesse om een grotere HD in te bouwen. Met name mijn vriendin neemt veel op, wat dan weken/maanden duurt om af te kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 18:56
Ik ben ook vanplan om deze IHDR-5050c aan te schaffen maar, ik vraag me 1 ding af.
Is het ook mogelijk om een DVD om te zetten naar de voor humax te lezen bestandsformaat met geen of weinig verlies. het naar de humax copieren mag wel via het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
ALvHelvoort schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:01:
Ik ben ook vanplan om deze IHDR-5050c aan te schaffen maar, ik vraag me 1 ding af.
Is het ook mogelijk om een DVD om te zetten naar de voor humax te lezen bestandsformaat met geen of weinig verlies. het naar de humax copieren mag wel via het netwerk.
Je kan geen media kopieren naar de humax toe om te gebruiken als mediaspeler als dat je vraag is, iets wat al vaker gevraagd is in dit topic. zoek maar eens in de search ;)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 23:53
hansie18 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 17:42:
[...]

Bedankt voor de tips t.a.v. de HD uitzendingen. Hier ga ik mee aan de slag. Grappig dat jij de SD niet kunt converteren. Ik doe dat nu met VideoRedo 3.1.5.565 en vervolgens Ripbot264 om er mooie compacte MKV's van te maken; nog geen enkele keer een probleem gehad. Je moet wel echt dat versienr van VideoRedo hebben, dat wel. Ik probeer jouw tips dit weekend voor mijn test HD video. Ik kom er op terug.....

Edit: net smart cutter met enige moeite gevonden en geprobeerd, maar deze versie crasht bij het proberen te cutten. Ik ga verder op zoek....

Edit(2): nu met Magix Movie Edit Pro 16 is het me gelukt om netjes Ziggo HD 1080 te cutten en te saven als Mpeg 1440*1080/progressive/hdv hd2/only export selected range en vervolgens met Ripbot264 een mooi Mkv'tje te maken. Ik hou me aanbevolen voor minder omslachtige methodes.
Vraagje; Weet iemand hoe ik die .ts bestanden kan verwerken tot een bluray disc. Ik ben eigenlijk op zoek naar een TMPGEnc DVD Auther programma maar dan voor blu ray discs. Dus met behoud van de 1080i resolutie.
Iemand bekend met een programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05:05
P. vd Loo schreef op woensdag 21 april 2010 @ 23:36:
[...]

Vraagje; Weet iemand hoe ik die .ts bestanden kan verwerken tot een bluray disc. Ik ben eigenlijk op zoek naar een TMPGEnc DVD Auther programma maar dan voor blu ray discs. Dus met behoud van de 1080i resolutie.
Iemand bekend met een programma?
Probeer die Magix Movie Edit Pro 16 eens; volgens mij kan het daar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:09:
[...]

Je kan geen media kopieren naar de humax toe om te gebruiken als mediaspeler als dat je vraag is, iets wat al vaker gevraagd is in dit topic. zoek maar eens in de search ;)
dit kan wel, er is een tool gemaakt door iemand.

Ga maar eens naar het Ziggo Gebruikers forum en dan naar de bewuste subsectie van de 5050c.

de file moet namelijk een TS file worden, met speciale headers, en dat tooltje voegt deze headers voor je toe.

top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:37:
[...]
dit kan wel, er is een tool gemaakt door iemand.
Ga maar eens naar het Ziggo Gebruikers forum en dan naar de bewuste subsectie van de 5050c.
de file moet namelijk een TS file worden, met speciale headers, en dat tooltje voegt deze headers voor je toe.

top :)
Zeker top, maar van origine kan het dus niet, en dat was de vraag. Daarnaast is het maar de vraag hoelang dat goed gaat met het tooltje. En of je geduld hebt om data er naar toe te trappen

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 00:19
De vraag was:
ALvHelvoort schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:01:
Is het ook mogelijk om een DVD om te zetten naar de voor humax te lezen bestandsformaat met geen of weinig verlies.
Het antwoord "ja" lijkt me dus volledig correct...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
  • Laatst online: 14-09 18:56
ah dankje jongens
en tig3rclaw bedankt voor de tip voor het progje.

Maar is was toch wel mogelijk om een bestand naar de pc te kopieeren en te bewerken en daarna weer terug te kopieeren of ben ik nu verkeerd geinformeerd?

En ja ik ben net begonnen met het lezen van dit topic maar m'n geduld raakte een beetje op. sorry :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14
ALvHelvoort schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:23:
Maar is was toch wel mogelijk om een bestand naar de pc te kopieeren en te bewerken en daarna weer terug te kopieeren of ben ik nu verkeerd geinformeerd?
Waarom zou je al die moeite willen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-11-2020
loewie1984 schreef op maandag 12 april 2010 @ 09:54:
[...]

Sorry maar dat noem ik nou nog eens innovatie /not! Die internetportal, kan leuk zijn mits ie compleet uitgerust is, en niet standaard een ge-embed browser/portaaltje dat niet eens flash ondersteund bij wijze van spreke. Daarnaast het direct opnemen naar USB lijkt mij een functie met weinig toegevoegde waarde, de service providers (ziggo/upc) waren toch al bezig met het blokkeren van functies dat je media van je device af kan halen in verband met de rechten van de programma's enzo? Besides, waarom zou je op een USB op willen nemen, afgezien van het feit dat je het dan overal mee naar toe kan nemen / elders bekijken.

Er zit al een FTP functie op, dat vind ik persoonlijk voldoende. En dat afstandsbediening die signalen van de TV kan leren, is ook niet echt nieuw, daar heb je A: Logitech Harmony's voor, en B: de bediening van de huidige AB van de 5050c kan iig al functioneren als all-in-one AB, daar heeft ie die code's voor.

FIRMWARE WIL IK GVD :@
Als je hem vergelijkt met de 5000 vind ik het wel een toegevoegde waarde dat je zelf EVENTUEEL kan opnemen (mits vraagprijs van 5100 ongeveer op zelfde niveau komt natuurlijk) Wist niet dat je dat 5050 ook all in one ab heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleempje, heb sinds drie weken de humax 5050c. Regelmatig mislukken opname's met de foutmelding ( kan versleutelde opname niet starten ) . Ik woon in Krimpen aan den IJssel en wij hebben sinds kort Caiway als provider. Via guide opnemen gaat niet want die gaat niet verder dan 2 uur vooruit, dus doe ik handmatig de timer instellen. wie o wie kan mij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:18
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 22:17:
Via guide opnemen gaat niet want die gaat niet verder dan 2 uur vooruit, dus doe ik handmatig de timer instellen.
Vreemd, hier in Gouda ook Caiway, maar de guide gaat wel tot iets van 3 dagen vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 22:17:
ik heb een probleempje, heb sinds drie weken de humax 5050c. Regelmatig mislukken opname's met de foutmelding ( kan versleutelde opname niet starten ) .
Dat klinkt als een bekend probleem: op sommige kabelnetten kunnen de encryptiesleutels verlopen zijn als de opname start, de recorder wacht niet tot de sleutels zijn bijgewerkt en stopt meteen. Een workaround is om 1x per dag om 9 uur 's morgens een vaste programmering met "Modus=Bekijken" van een paar minuten te programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ceesio

Ik dacht dat het aan mij lag (najah meer aan dat brakke kabelnet in Krimpen) maar ik kan je dus bevestigen dat het niet bij jou zit.

Foutmelding bij het aanzetten is E30-4, de meeste foutmeldingen die je over de humax vind is E-19 en die blijk je te kunnen verhelpen door idd iets eerder op te nemen. Punt bij mij is dus dat als ie de opnames verziekt, het display oplicht en alles weg is, incl de tijd. Dat blijft dan tot je hem handmatig aanzet.

EPG is hier inderdaad een ramp, sommige zenders 2 uur vooruit, Ned 3 zelfs geen EPG. We betalen niet veel in Krimpen, maar de kwaliteit is ook gewoon ronduit ***.

We krijgen binnenkort glasvezel en dan stoppen ze met het coax signaal, dus dan zal de humax wel bij het vuil kunnen vrees ik :(

Ik ga binnenkort mn beklach eens doen bij de nieuwe caiway shop in de Crimpenhof....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, bedankt voor de reactie ik weet nu dus dat het niet aan de humax ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:47:
@Ceesio

We krijgen binnenkort glasvezel en dan stoppen ze met het coax signaal, dus dan zal de humax wel bij het vuil kunnen vrees ik :(

Ik ga binnenkort mn beklach eens doen bij de nieuwe caiway shop in de Crimpenhof....
Tweedehands zijn ze anders zeer gewild, dus ik zou hem niet bij het vuil doen als ik jou was. Een 5050 doet zomaar 275 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareem
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Als ik een programma opneem en het met achterstand tegelijk bekijk dan springt het beeld naar live zodra de melding 'opname gereed' op het scherm verschijnt. En dan moet ik dus weer terugspoelen naar waar ik gebleven was.

Is daar iets aan te doen?

Kareem Abdul-Jabbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vervanger van de 5000 is bekent geworden vandaag: 5100c
Zie deze link van de Nederlandse Humax website:
http://www.myhumax.nl/producteniRHD5100c.htm

Enkele leuke dingen:
2 USB aansluitingen

PVR functionaliteit bij aansluiting van een externe harddisk (los verkrijgbaar):
- opnemen in HD-kwaliteit
- timeshift: live uitzending pauzeren en terugspoelen

Voorbereid voor DLNA (mediabestandsuitwisseling)*

Voorbereid voor HUMAX TV-portal (internet)*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Weinig vernieuwends dus.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:22
Ik vind het een rare oplossing. PVR mogelijkheid geven met een externe usb schijf.
Slim, genoeg mensen die tegen de HD limiet oplopen van pvr's. Zeker met HD materiaal.
Maarja, om dat dan in een decoder te stoppen met een single tuner is dan apart.

Ik zit eigenlijk te wachten op een mediaplayer met dual tuner en een plekje voor een smartcard. Zal er nooit komen, dus dat moet ik zelf dan maar bouwen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door job op 29-04-2010 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

job schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:03:
Ik vind het een rare oplossing. PVR mogelijkheid geven met een externe usb schijf.
Slim, genoeg mensen die tegen de HD limiet oplopen van pvr's. Zeker met HD materiaal.
Maarja, om dat dan in een decoder te stoppen met een single tuner is dan apart.

Ik zit eigenlijk te wachten op een mediaplayer met dual tuner en een plekje voor een smartcard. Zal er nooit komen, dus dat moet ik zelf dan maar bouwen. :)
Ik denk dat je het vooral moet zien als een upgrade voor iemand die genoeg aan een simpele tuner denkt te hebben maar later toch een (beperkte) opnamemogelijkheid erbij wil. Let op: Dit apparaat is dus niet de opvolger van de 5050.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Kareem schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:48:
Als ik een programma opneem en het met achterstand tegelijk bekijk dan springt het beeld naar live zodra de melding 'opname gereed' op het scherm verschijnt. En dan moet ik dus weer terugspoelen naar waar ik gebleven was.

Is daar iets aan te doen?
Ja:
Als je begint met kijken/inhalen van je achterstand, bekijk je programma wat opneemt dan via je mediabrowser. Wanneer het programma dan klaar is met opnemen, verspringt het niet naar live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de opvolger van de 5050c zal de 5200c zijn , die staat voor Q4 van dit jaar gepland :)

Maar deze 5100c is ook al een leuke binnenkomer, zelf ben ik erg benieuwd wat de DNLA functie allemaal voor formaten zal ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja http://gxben.wordpress.co...te-dlna-protocol-so-much/ :|

Dan maar transcoden, voordat het naar de humax wordt gestuurd

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Waarom zou je nu een opvolger van de 5050c willen? De 5050c die ik heb doet prima z'n werk. Ja, FTP is wat traag en ze nu en dan het handshake probleem, maar dat kun je met die nieuwe net zo goed hebben. Als je HD kan ontvangen en met 2 tuners kan opnemen, dan heb je toch wat je wilt? Ik kan m'n HD opnames ook nog 'ns archiveren. Ik zie echt geen noodzaak om de 5050c te vervangen. :)

Mensen die geen 5050c hebben, die kunnen tegen die tijd kijken of ze het de meerprijs waard vinden. Het verchil tussen SD en HD was gewoon erg groot, vandaar dat de 5050c zo geliefd was. Maar een opvolger, sja, wat voegt die toe? :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..Laten we hopen: WiFi (doe maar met 3 dikke antennes), eSata, Coaxiaal uit, 2x HDMI, USB 3.0 (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ja, maar zelfs als al die features erop zouden zitten (dikke -als-), dan zou ik nog geen reden zien deze te verkopen en de 5200c aan te schaffen. De winst is gewoon te klein. Wifi is leuk, maar geen dealbreaker. eSata is net zo nuttig als USB op zo'n apparaat. Coax uit: eh, wat moet ik hiermee? Ik heb maar 1 tv en die is HDMI. Twee HDMI uit snap ik ook niet zo. USB 3.0 vind ik nou ook niet echt een vereiste.

Een leuke toevoeging zou zijn dat je naast je interne HD ook op een externe HD op zou kunnen nemen, maar ook dat vind ik nog te marginaal om me echt over te halen. Immers, met de HD die ik nu heb heb ik mee dan zat ruimte. Ja, soms moet je flink opschonen, maar meestal bewaar je die dingen toch ook alleen maar omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14
Ik zie wel wat in een "echte" ethernetaansluiting, zodat ik films rechtstreeks via m'n netwerk elders in huis kan bekijken en direct kunnen opnemen op een extrene HD of USB-stick zou me ook niet onwelkom zijn. De 5050c verkopen? No way, maar een goede opvolger erbij en de slaapkamer upgraden naar digitaal, daar heb ik wel oren naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Toff schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 00:56:
Ik zie wel wat in een "echte" ethernetaansluiting, zodat ik films rechtstreeks via m'n netwerk elders in huis kan bekijken en direct kunnen opnemen op een extrene HD of USB-stick zou me ook niet onwelkom zijn.
Juist, dat is wat je zou moeten hebben. En dan hebben decoders met enkele tuners ook meer zin, mits die decoders met elkaar kunnen communiceren. Dan zou je een opstelling kunnen creëren zoals al geruime tijd met Dreamboxen mogelijk is: Je kunt de ene Dreambox met de andere zien en bedienen, waardoor je opnames op een willekeurige Dreambox of netwerkschijf kunt zetten, en die opname ook weer vanaf iedere Dreambox kunt benaderen. Dan heeft het meer zin om een decoder met enkele tuner in de woonkamer te zetten, en zo'n zelfde apparaat in de slaapkamer, dan ergens een enkele decoder met dubbele tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand welk OS er op de Humax draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
Ik geloof een soort van Linux, maar weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 07:10
Nu ik een tijdje een ci+ module gebruik in een sony 37W5500 en dat beeld vergelijk met het beeld wat ik via de humax op een sony 40HX700 krijg, vind ik eigenlijk dat het beeld via de Humax vooral op de sd kanalen en in mindere mate ook op de HD kanalen tegenvalt tov de ci+ module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

GRUMBLER schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:53:
Nu ik een tijdje een ci+ module gebruik in een sony 37W5500 en dat beeld vergelijk met het beeld wat ik via de humax op een sony 40HX700 krijg, vind ik eigenlijk dat het beeld via de Humax vooral op de sd kanalen en in mindere mate ook op de HD kanalen tegenvalt tov de ci+ module.
Die ervaring heb ik niet, maar ik vind alle beeldkwaliteit van de zenders tegenvallen als ik het vergelijk met mijn 720p series en 1080p films. Die eventuele paar % mindere kwaliteit van de kabelaanbieders t.o.v. een CI+ kaart boeien me dan ook niet zoveel.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Is die firmware er nu al eens :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
hjs schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 16:08:
Is die firmware er nu al eens :(
^^ agree er zijn zoveel punten die aangepakt kunnen worden, maar het blijft er aardig stil. Wordt het een beetje moe. Hoe moeilijk is dat nu, wat terugdoen voor de kopers van je apparaat :(

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
  • Laatst online: 07-08 16:40
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=16516

a.s. dinsdag 18 mei komt er een update, zie de mededelingen van "anoniem".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Rechtstreekse link naar de reactie is misschien wel handig? Hoewel, veel wijzer word je er ook niet van. Ben benieuwd naar deze update en of het nu ook werkelijk door zal gaan.
dribibu schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 19:49:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=16516

a.s. dinsdag 18 mei komt er een update, zie de mededelingen van "anoniem".

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 15-05-2010 19:54 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:56

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Eerst zien dan geloven zeg maar... :z

Whatever.

Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste