GG---77 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:31:
Ik had alle aflevering LOST so far opgenomen. Maar nu wilde ik dat gisteren voor een vriend van mij op USB zetten, 16GB, 4 in gebruik. Maar ik kan nergens een optie selecteren kopieren. Ik kom wel in het menu waar ik denk dat ik het moet doen. Alleen geeft hij niet aan (dmv een kleur) "betand kopieren" oid. Wat ook 3 keer gebeurd is dat de ineens de 5050c opnieuw starte. Zie ik iets over het hoofd/ of doe ik iets verkeerds?
Bestanden van de interne hd halen die op de 5050c staan, gaat het beste met een netwerkverbinding via het FTP protocol. Het programma "Total Commander" leent zich hier erg goed voor. Je kunt dit programma gratis op internet vinden gemaakt door Christian Ghisler.
http://www.ghisler.com/
Het enige nadeel van de gratis versie is dat je 1, 2 of 3 moet aanklikken bij de start van het programma. Voor de rest is het volledig functioneel en het blijft ook volledig werken over tijd.
Ga in Total Commander naar: Netwerk - FTP-verbinding maken...
Vul het volgende in bij:
Sessie: Humax iHDR-5050c (is gewoon een naam want je kan meerdere verbindingsprotocollen maken)
Hostname: 192.168.2.104 (dit adres moet hetzelfde zijn welke in de HDR 5050c staat onder netwerk, dat spreekt voor zich)
Gebruikersnaam: HumaxFTP (denk aan hoofdletters, staat in de manual)
Wachtwoord: 0000 (4x een nul, staat ook in de manual)
Nu kun je alle bestanden zien, nouja 3 mappen. Dubbelklik op: Video. Je moet natuurlijk de grote .ts bestanden hebben. Sleep de bestanden naar het andere venster welke je klaar hebt gezet in de map waar je de bestanden op wilt slaan op de hd van je pc. De bestanden zijn erg groot omdat alle informatie daar inzit, zoals ondertitels en evt. meerdere audiosporen. Het zal dus wel even duren voordat je ze op je computer hebt staan. De Netwerk doorvoer zal maximaal een 5 tot 6 Megabyte per seconde zijn, tenminste bij mij thuis.
Een gratis speler die deze .ts bestanden kan afspelen is de VLC-media player.
http://www.videolan.org
Zo kun je je opnamen meenemen naar andere oorden

, hoewel ik geen USB-stick daarvoor wil aanraden. Beter en ook sneller in de omgang is een externe hd welke bvb. alleen op de usb-poort werkt zoals de Passports van Western Digital oa.