Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modus47
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Vandaag kan ik trouwens gewoon weer inloggen zonder wat voor gedoe dan ook. Vreemd vreemd vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 21:24
Hallo,

Naar mijn idee geen veranderingen.

Echter Iedere keer dat ik mij status wil veranderen logged msn automatisch uit, met zon bericht over opnieuw verbinding maken over een aantal seconden.
Tevens komen vaak berichten niet door, weerszijden. Msn afsluiten en opnieuw opstarten verhelpt dit dan(tijdelijk)!

Heb de nieuwste msn al geinstalleerd. Zelfde probleem, dit probleem doet zich voor op mijn gewone pc en op mijn laptop. Windows Vista en Windows 7!

Ik hoop dat iemand een oplossing kent?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
ik kan er vandaag helemaal niet meer op inloggen (wel op mijn mailbox overigens) het werkt niet op de iMac met verschillende clients en ook in een Win7 virtual machine met WLM2011 werkt het niet :?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:12
Goed nieuws op webwereld:
Microsoft geeft Hotmail-gebruikers sinds dinsdag de optie hun sessie te beveiligen met SSL. Ook de andere gratis diensten van het bedrijf hebben nu versleutelde verbindingen.

Microsoft geeft gebruikers van zijn gratis diensten Hotmail, SkyDrive, Photos en Docs de mogelijkheid om hun sessie te beveiligen met SSL (secure sockets layer). Hoewel het inloggen op Hotmail voorheen al versleuteld was door Microsoft, was het verzenden en ontvangen van e-mails dat weer niet.
Instellen doe je via je instellingenpagina. Let op: het schijnt dat een aantal externe plugins dan niet meer laden:
Craddock meldt op het weblog wel dat het aanzetten van deze beveiligingsoptie ook nadelige gevolgen heeft. Producten als mailclient Windows Live Mail, Outlook-plugin Hotmail Connector en de Windows Live Applicatie voor Windows Mobile tot versie 6.5 en Symbian werken niet langer als SSL is ingeschakeld.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108806

Heren (en dame, if aanwezig) ik heb jullie hulp nodig.

Ik heb op mijn laptop Live essentials 2011 gezet. Ging prima, geen issues (windows 7, 64bit, up to date).

Op mijn PC (windows 7, 64 bit, up to date) heb ik daarna hetzelfde gedaan. An sich werkte het prima- en toen gebeurde er iets heel vreemds.

Als ik onder account X inlog heb ik geen tekstvenster (geen typvlak/leesvlak) meer als ik een IM venster naar iemand open. Onder account Y wel!

Wat heb ik gedaan?

Herinstallatie.
Alle cachefiles die ik kon vinden verwijderd- alles in de appdata, alles met mijn e-mail adres erin. Uiteraard de nodige herstarts tussendoor. En TOCH onthoudt elke account zijn presets, en blijft het probleem alleen bij account X bestaan.

Kortom, er zit ergens een stuk cache wat ik niet wegkrijg. Maar waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:40
Anoniem: 108806 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 22:47:
Heren (en dame, if aanwezig) ik heb jullie hulp nodig.

Ik heb op mijn laptop Live essentials 2011 gezet. Ging prima, geen issues (windows 7, 64bit, up to date).

Op mijn PC (windows 7, 64 bit, up to date) heb ik daarna hetzelfde gedaan. An sich werkte het prima- en toen gebeurde er iets heel vreemds.

Als ik onder account X inlog heb ik geen tekstvenster (geen typvlak/leesvlak) meer als ik een IM venster naar iemand open. Onder account Y wel!

Wat heb ik gedaan?

Herinstallatie.
Alle cachefiles die ik kon vinden verwijderd- alles in de appdata, alles met mijn e-mail adres erin. Uiteraard de nodige herstarts tussendoor. En TOCH onthoudt elke account zijn presets, en blijft het probleem alleen bij account X bestaan.

Kortom, er zit ergens een stuk cache wat ik niet wegkrijg. Maar waar?
Staat ook in de registry:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MSNMessenger\PerPassportSettings\

Hieronder vind je de ids van elk account waarmee je ingelogged was.

En nog een linkje naar een tool waarmee je je eigen msn id kan omzetten naar zo'n password id:

http://www.msghelp.net/sh...5519&pid=705211#pid705211

[ Voor 7% gewijzigd door Lizard op 10-11-2010 23:31 ]

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Hebben meerdere mensen last of last gehad van contacten die offline weergegeven worden, terwijl deze wel degelijk online zijn? Dit heb ik met m'n zusje eens getest nadat bij mij al een paar dagen lang iedereen offline is, en het blijkt dat, op welke status m'n zusje haar MSN account zet, ze blijft offline. Berichten komen bij beide accounts niet aan. Heb zojuist WLE2011 verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar het heeft niet geholpen, net als wachtwoord vergeten -> msn afsluiten -> msn opnieuw opstarten -> inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-07 20:57
xPhantom schreef op donderdag 11 november 2010 @ 17:23:
Hebben meerdere mensen last of last gehad van contacten die offline weergegeven worden, terwijl deze wel degelijk online zijn? Dit heb ik met m'n zusje eens getest nadat bij mij al een paar dagen lang iedereen offline is, en het blijkt dat, op welke status m'n zusje haar MSN account zet, ze blijft offline. Berichten komen bij beide accounts niet aan. Heb zojuist WLE2011 verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar het heeft niet geholpen, net als wachtwoord vergeten -> msn afsluiten -> msn opnieuw opstarten -> inloggen.
Wij hebben thuis WLM 2009 erop staan en op de zaak heb ik WLM 2011. Als mijn vrouw me een berichtje stuurt dan komt die heel vaak niet aan, ze blijft wel vaak in offline mode omdat ze gewoon ff snel mij een berichtje wil sturen en niet gelijk lastig gevallen wil worden.

Wanneer het via WLM 2011 > WLM 2011 gaat dan loopt het ook vaak niet lekker en mis ik ook berichten. Volgens mij hebben die prutsers van Mickeysoft het nog helemaal niet goed doorgetest op compatibility met oude MSN versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108806

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Jamievanm, xPhantom, Prutzer80, wat ben ik blij dat jullie hetzelfde probleem als ik hebben. Dacht al dat ik de enige was.. Het lijkt trouwens zelfs account gerelateerd te zijn aangezien het probleem zich bij mij ook op school voor deed.

Heb verschillende versies van MSN getest, 2011 (nieuwste) en 2 builds van 2009 (de laatste en de versie waarbij je iemand anders z'n webcam handmatig aan of uit kan zetten).

Maar het mocht niet baten.. Heb al met poorten zitten rommelen in m'n router, Firewalls uit, maar niks.

Waar het hier om gaat is dus dat je zelf (voor andere mensen) offline wordt weergegeven (zij soms dan ook geen berichten sturen, soms ook wel), terwijl je gewoon op Afwezig / Online staat. De enige fix voor het probleem is MSN opnieuw opstarten, maar dat helpt vaak maar voor korte duur.

Ik hoop dat er snel een oplossing komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-07 08:02
Iemand anders ineens last van internet-links die je over msn naar elkaar verstuurt niet meer klikbaar zijn?

Als ik een link in het chat gedeelte zet is hij blauw (en dus klikbaar) maar zodra ik op enter druk verandert hij in zwart en moet je hem zelf kopieren en plakken in je browser.

Ik kreeg wel een melding in het hoofdvenster van Msn: 'you can still chat, but some features are unavailable due to a connection problem', of iets in die richting.

Voor zover ik weer is er aan mijn kant niks mis, alles wekrt nog gewoon.

De optie in Msn om links altijd weer te geven staat nog steeds aan, zoals hij altijd stond.

[ Voor 8% gewijzigd door Sander H op 13-11-2010 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-07 10:37
Dat klopt, dit is door Microsoft expres uitgeschakeld. Zie deze post.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Ah, vandaar, bedankt :)

Hopelijk kan het snel weer teruggezet worden als het weer veilig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 21:24
Majesty schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 17:04:
Jamievanm, xPhantom, Prutzer80, wat ben ik blij dat jullie hetzelfde probleem als ik hebben. Dacht al dat ik de enige was.. Het lijkt trouwens zelfs account gerelateerd te zijn aangezien het probleem zich bij mij ook op school voor deed.

Heb verschillende versies van MSN getest, 2011 (nieuwste) en 2 builds van 2009 (de laatste en de versie waarbij je iemand anders z'n webcam handmatig aan of uit kan zetten).

Maar het mocht niet baten.. Heb al met poorten zitten rommelen in m'n router, Firewalls uit, maar niks.

Waar het hier om gaat is dus dat je zelf (voor andere mensen) offline wordt weergegeven (zij soms dan ook geen berichten sturen, soms ook wel), terwijl je gewoon op Afwezig / Online staat. De enige fix voor het probleem is MSN opnieuw opstarten, maar dat helpt vaak maar voor korte duur.

Ik hoop dat er snel een oplossing komt..
Nou eh, kom maar op met die oplossing! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-07 13:01

n00bs

Het is weer Zomer!

Sander H schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 19:31:
Iemand anders ineens last van internet-links die je over msn naar elkaar verstuurt niet meer klikbaar zijn?

Als ik een link in het chat gedeelte zet is hij blauw (en dus klikbaar) maar zodra ik op enter druk verandert hij in zwart en moet je hem zelf kopieren en plakken in je browser.

Ik kreeg wel een melding in het hoofdvenster van Msn: 'you can still chat, but some features are unavailable due to a connection problem', of iets in die richting.

Voor zover ik weer is er aan mijn kant niks mis, alles wekrt nog gewoon.

De optie in Msn om links altijd weer te geven staat nog steeds aan, zoals hij altijd stond.
Ik wilde net een posting hiervoor plaatsen. Ik heb sinds zaterdag toen ik mijn nieuwe Sapphire 6850 in mijn PC deed problemen met MSN. Totaal niet gerelateerd aan die hardware installatie natuurlijk.

Alle URL's zijn in mijn Chatwindow klikbaar, maar zodra ik Enter druk is het niet meer klikbaar. Voor mijn gesprekpartners wel.

Ook gebruik ik Meebo op mijn HTC Legend en ook sinds zaterdag Sign ik niet uit als ik op mijn telefoon op PC (thuis of op werk) inlog. ZEER vervelend! Als ik op Meebo eerst online ben en daarna op mijn PC, is mijn Displaynaam standaard en mijn foto pleite.

Ik heb de settings nagelopen van live messenger en alles uit en weer aangezet (zonder resultaat). Live Messenger Cache verwijderd (ook geen succes), op mijn telefoon mijn account verwijderd en opnieuw toegevoegd (geen resultaat). Mijn profile via hotmail nagelopen (niks raars kunnen vinden).

Ik vermoed dus dat aan de serverkant iets gewijzigd is? hoeveel meer hebben hier last van en wie meldt het aan bij MS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-07 14:43

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Haha, bij mij is het opgelost. Het was niet mijn pc waar ik het probleem bij had, maar die die ik samenstak voor schoonfamilie. Stel ik daar de ineeen en hij heeft daar het probleem helemaal niet... Nauw ja, niks erg voor mij, behalve dan die 4u die ik erop gezocht heb...
anyway, problem fixed itself.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-07 19:50
Pff nog steeds geen aanklikbare links.. Krijg ook alweer die melding dat er netwerkproblemen zijn zoals dat werd geplaatst in het windows live blog. Ben benieuwd hoelang dit gaat duren.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Erulezz schreef op maandag 15 november 2010 @ 13:20:
Pff nog steeds geen aanklikbare links.. Krijg ook alweer die melding dat er netwerkproblemen zijn zoals dat werd geplaatst in het windows live blog. Ben benieuwd hoelang dit gaat duren.
Uitleg waarom staat een paar posts hierboven:

Alex) in "Het Windows Live Topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:27

Laguna

Connaisseur

Alex) schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 22:40:
Dat klopt, dit is door Microsoft expres uitgeschakeld. Zie deze post.
[conspiracy mode]

Microsoft heeft de worm zelf ontwikkeld en beperkt vervolgens de functionaliteiten in de 2009 versies om gebruikers naar de 2011 versie te krijgen.

[/conspiracy mode]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Jamievanm schreef op zondag 14 november 2010 @ 15:53:
[...]

Nou eh, kom maar op met die oplossing! :)
M'n pc opnieuw geïnstalleerd en heb er geen last meer van gehad, maar goed dat slaat als een tang op een varken want het deed zich ook op school voor. Zie wel wat het brengt en of ik nog een oplossing vind..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Iemand die weet waarom je in Windows Live 2009 alleen nog gebruik kan maken van videoconferentie als je slechts elkaar wil zien? Zou dat te maken kunnen hebben met een wijziging in het MSN protocol? Dat probleem is er namelijk langer dan het linkjes probleem, wel begrijpelijk dat het tijdelijk uit is gezet. Wel jammer dat er geen melding van verscheen... Had een stuk irritatie en dingen proberen van mijn kant gescheeld.

[ Voor 212% gewijzigd door CH4OS op 16-11-2010 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383642

Ik heb de laatste tijd met WLM 2011 dat ik geen berichten meer kan ontvangen en dat ik de status niet kan zien van andere mensen, vaak zie ik ze dan offline terwijl ze online zijn, snap niet waar microsoft mee bezig is. Gelukkig werkt Google Talk nog goed, ik zie het op google talk ook steeds drukker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:28
CptChaos schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 00:07:
Iemand die weet waarom je in Windows Live 2009 alleen nog gebruik kan maken van videoconferentie als je slechts elkaar wil zien? Zou dat te maken kunnen hebben met een wijziging in het MSN protocol?
Nee geen idee, maar het is mij wel opgevallen. Heb een half jaar niet gecamd, en in april was met ditzefde msn2009 enkel beeld wel mogelijk als je op het webcamicoon drukte. Vreemd, vreemd........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honnepon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02-2023
Ik ben ook wel heel benieuwd naar waarom je zo ineens niet meer kunt cammen om elkaar alleen even te zien zonder dat je een video conference krijgt.
Waar ik mij ook dood aan erger is het feit dat ik sinds niet zo heel lang ook vaak msn heb vast lopen en dan onmogelijk weg kan klikken of wat dan ook en msn dus opnieuw opgestart moet worden.
Voor een keer niet erg maar dagelijks en een paar x per dag is niet leuk meer :( .

Heb totaal geen zin in om verplicht met 2011 te moeten, die bevalt mij van geen kanten, en dat is geen kwestie van wennen maar gewoon onpraktisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161123

Die directe webcam functionaliteit is er al een tijdje uit hoor, vanwege het verbeterde video protocol:

Update 2, 5/14/10: I want to elaborate a little bit more on some comments I’m seeing here about issues with the webcam feature. Here’s a little background.

The next version of Windows Live Messenger, releasing globally in the coming months, features two-way calling with high quality audio and high-definition video. This enhancement required significant changes in the audio and video stack used across all of our Windows Live services. This week’s Wave 3 update (called “QFE3”) upgrades the current release of Messenger with the new stack. As part of this upgrade, we are retiring one-way webcam functionality.

We never take the decision lightly to remove a feature, but we think that the improvements in performance and call quality for Wave 3 customers and the addition of high-definition video for Wave 4 customers made this the right decision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-07 10:37
"We never take the decision lightly to remove a feature"

Dat hebben ze anders maar genoeg gedaan met de 2011-release :')

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Anoniem: 383642 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 00:12:
Ik heb de laatste tijd met WLM 2011 dat ik geen berichten meer kan ontvangen en dat ik de status niet kan zien van andere mensen, vaak zie ik ze dan offline terwijl ze online zijn, snap niet waar microsoft mee bezig is. Gelukkig werkt Google Talk nog goed, ik zie het op google talk ook steeds drukker worden.
Ik heb dat probleem ook, maar het is eerder een probleem van het gewijzigde protocol/netwerk, en niet van de software zelf. Ik heb namelijk exact hetzelfde als ik Pidgin gebruik als alternatief. Vele gebruikers rapporteren ook hetzelfde probleem met de 2009 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Admiral Freebee schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:07:
[...]

Ik heb dat probleem ook, maar het is eerder een probleem van het gewijzigde protocol/netwerk, en niet van de software zelf. Ik heb namelijk exact hetzelfde als ik Pidgin gebruik als alternatief. Vele gebruikers rapporteren ook hetzelfde probleem met de 2009 versie.
Nou dan is het maar helemaal goed dat we nog Google Talk hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Alex) schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 08:57:
"We never take the decision lightly to remove a feature"

Dat hebben ze anders maar genoeg gedaan met de 2011-release :')
Nou, als Ms ergens een handje van heeft is voor de user beslissen wat allemaal kan opzouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik vermoed echt dat dit gewoon een actie is om men weer ter verplichten up te daten naar een nieuwere minder patchbare versie die nog trager is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ik probeerde gisteren nog een foto te sturen naar een vriend van me (ik live messenger 2009 die vriend 2011) en kreeg vervolgens de melding dat het niet mogelijk was om de bestandsoverdracht te voltooien omdat die vriend van me een oudere versie van live messenger zou gebruiken..

Geweldig hoor Microsoft |:( je zou toch verwachten dat deze clients onderling bestanden kunnen uitwisselen, aangezien er nog genoeg mensen zijn die Windows XP gebruiken en dus niet eens de mogelijkheid hebben om te upgraden naar 2011..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjah schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:03:
[...]

Nou, als Ms ergens een handje van heeft is voor de user beslissen wat allemaal kan opzouten.
Ik kan niet wachten tot ik genoeg geld bij elkaar heb gespaard om een Apple te kopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
n00bs schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:16:
Ik vermoed echt dat dit gewoon een actie is om men weer ter verplichten up te daten naar een nieuwere minder patchbare versie die nog trager is :D
Als dat waar is dan hadden ze het bij elke oudere versie wel gedaan lijkt me. Als het wel waar is ga ik wel terug naar 8.5, die heeft geen last van niet werkende links :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Anoniem: 383642 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:38:
[...]

Ik kan niet wachten tot ik genoeg geld bij elkaar heb gespaard om een Apple te kopen. :P
Kan ik begrijpen. Zelf ga ik, mocht mijn lappie kaduuk gaan, een iBook 2e hands halen. PC blijft wel Ms, wegens zelfbouwoverwegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19321

omg.. ik had het probleem met die niet klikbare links dus ook.. en ben nu naar messenger 2011 gegaan.. wat een hel.. is er een optie om 2009 weer terug te installeren?

edit laat maar.. gelukkig heeft susyteemherstel me dit keer niet in de steek gelaten :)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 19321 op 16-11-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 161123 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 00:52:
The next version of Windows Live Messenger, releasing globally in the coming months, features two-way calling with high quality audio and high-definition video. This enhancement required significant changes in the audio and video stack used across all of our Windows Live services. This week’s Wave 3 update (called “QFE3”) upgrades the current release of Messenger with the new stack. As part of this upgrade, we are retiring one-way webcam functionality.
Ik heb het alleen niet over de 'one-way' webcam feature, al kon dat daarmee wel inderdaad, jammer dat het verwijderd is, omdat men zo nodig alleen WLM 2011 wil pushen... :/

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 16-11-2010 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

CptChaos schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 23:55:
[...]
Ik heb het alleen niet over de 'one-way' webcam feature, al kon dat daarmee wel inderdaad, jammer dat het verwijderd is, omdat men zo nodig alleen WLM 2011 wil pushen... :/
Misschien handig om het topic wat verder door te lezen dan had je mijn post als het goed is gelezen, zodat je niet meer genoodzaakt bent om een videoconferentie te starten als je elkaar alleen wilt zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik las het net ook, waar vind ik die 8089 dan, zit nu idd aan de laatste 8117. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 04-07 15:41
Tweakers,

Dit leek me wel het geschikte topic voor mijn issue, sinds kort lijken url's niet meer klikbaar te zijn in een gespreks venster van Live messenger 2009, als ik naar security settings ga staat Links toestaan netjes enabled maar werken doet het niet.

Een reinstall mocht niet baten.

Gekke is is dat in main window (friends list) de links wel klikbaar zijn welke een vriend in zijn status heeft gezet maar klik je hem open om een gesprek aan te gaan werkt de url niet meer te samen met die in een convo geplakt worden.

Iemand een idee ?

Moet ik bepaalde mappen weg gooien want een deinstall lijkt niet alles weg te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Anders lees je even een paar reacties terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Sjah schreef op woensdag 17 november 2010 @ 00:17:
Ik las het net ook, waar vind ik die 8089 dan, zit nu idd aan de laatste 8117. ;)
Dat staat inderdaad in een ander topic vermeld zie ik, dus zal even zo vriendelijk zijn om dat ook in dit topic te vermelden ;)

Hier staan zowel de Nederlandse als Engelse versie van Live Messenger 2009 (14.0.8089.726):

http://www.msgforum.nl/p-...n-meer?pid=14150#pid14150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 04-07 15:41
Lizard schreef op woensdag 17 november 2010 @ 09:21:
Anders lees je even een paar reacties terug...
Toch lastig te vinden die melding/actie van Microsoft dan, heb verschillende zoektermen gebruikt ervoor.

Thanks in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Laguna schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:17:
[...]

Dat staat inderdaad in een ander topic vermeld zie ik, dus zal even zo vriendelijk zijn om dat ook in dit topic te vermelden ;)

Hier staan zowel de Nederlandse als Engelse versie van Live Messenger 2009 (14.0.8089.726):

http://www.msgforum.nl/p-...n-meer?pid=14150#pid14150
tx, helaas crasht messenger als ik voor de cam kies. Videogesprek doet die wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Sjah schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:29:
[...]

tx, helaas crasht messenger als ik voor de cam kies. Videogesprek doet die wel gewoon.
Vreemd.. hier zojuist nog even getest en hier werkt het gewoon :? Zal wel met drivers te maken hebben.

• Sjah
Yup, wie weet, met de webcamdriver....maar lijkt me niet, anders moest videogesprek het toch ook niet doen. Zeer irri dit.

Anoniem: 80487

Ben zelf een behoorlijke Google fanboy als het aankomt op diensten. Maar ik moet erkennen dat Google behoorlijk te kort schiet tegenover Microsoft als ik kijk naar Skydrive.
Niet alleen bied Microsoft 25GB voor nop tegenover de 1GB van Google (docs) maar het werkt ook gewoon beter.

Vind het een beetje onhandig om nou Skydrive te gaan gebruiken itt tot wat google me bied maar hier kan Google wel het e.e.a. van leren.

Anoniem: 80487 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:12:
Ben zelf een behoorlijke Google fanboy als het aankomt op diensten. Maar ik moet erkennen dat Google behoorlijk te kort schiet tegenover Microsoft als ik kijk naar Skydrive.
Niet alleen bied Microsoft 25GB voor nop tegenover de 1GB van Google (docs) maar het werkt ook gewoon beter.

Vind het een beetje onhandig om nou Skydrive te gaan gebruiken itt tot wat google me bied maar hier kan Google wel het e.e.a. van leren.
Ondanks dat Skydrive meer ruimte heeft vind ik het verschrikkelijk om ermee te werken, Googlegroups werkte vele malen beter, helaas is Googlegroups gestopt, misschien Google wave maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Leuk die nietwerkende status indicaties... Iemand wordt als offline weergegeven terwijl ie online is.
Beide WLM v2009/v14.0.8089.726

Van anderen weet ik het niet....

[ Voor 17% gewijzigd door Raven op 19-11-2010 14:46 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja, dat heb ik ook weleens, maar dat vertoonde 2009 bij mij al weleens een jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Raven schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:45:
Leuk die nietwerkende status indicaties... Iemand wordt als offline weergegeven terwijl ie online is.
Beide WLM v2009/v14.0.8089.726
Misschien de nieuwste versie van WLM proberen? (WLM 2011)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Op dit kleine probleempje na vind ik de versie die ik heb wel goed.
Werkt de nieuwste wel onder XP? :P

[ Voor 21% gewijzigd door Raven op 19-11-2010 15:37 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04:30

NoTimeRemains

I know

is er een mogelijkheid om MSN te veranderen/in te stellen naar iets wat niet zo bloatware is? Ik wil gewoon alleen m'n contacten en een chatvenster.

Ik wordt met die 2011 versie helemaal dood gespammed door nieuwe usericons, updates en dat soort dingen.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384316

Majesty schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 23:26:
Hij gebruikt ook Norton Internet Security 2011?

Ik heb inmiddels gevonden dat poort 1863 op TCP/UDP wordt gebruikt om chat berichten te ontvangen en verzenden op msn.
De poorten die ik eerder had geopend zijn nu weer gesloten aangezien het probleem er nog steeds was. De enige poorten die ik nu op m'n router heb open staan zijn:
1863 TCP/UDP
57977 TCP

Ook heb ik nieuwe regels aangemaakt in Norton Internet Security 2011 voor deze beide poorten.
Even uitleggen hoe dat moet:
- Open Norton
- Ga naar instellingen
- Ga naar netwerkinstellingen
- Kijk bij "Slimme Firewall" en vervolgens bij Geavanceerde Instellingen -> Configureren
- Algemene Regels -> Configureren
- Toevoegen -> "Toestaan" -> "Verbindingen met en van andere computers" -> "Alle Computers" -> TCP & UDP, "Alleen communicatie die met alle onderstaande typen en poorten overeenkomt", vervolgens "Toevoegen". Kies voor "Afzonderlijk opgegeven poorten" en voer 1863 in. Ik weet alleen niet of je voor lokaal of extern moet kiezen.. Heb nu extern gekozen, wat denk jij?

Hetzelfde stappenplan geldt voor 57977 uiteraard, maar dan alleen voor "TCP".

Heb nu geen klachten meer gehad, voor zolang het duurt.
Downgrade naar windows live 2009! Had het probleem eerst ook, maar nu is het verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-07 21:01

Sebazzz

3dp

NoTimeRemains schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 17:34:
Ik wil gewoon alleen m'n contacten en een chatvenster.
Alternatieve client gebruiken zoals emesene?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:03

Mavamaarten

Omdat het kan!

Heeft er nog iemand last van het probleem dat MSN niet automatisch inlogt bij het starten van je PC ?
Het icoontje doet lijken dat het programma aanmeldt, maar ik moet zelf nog op aanmelden drukken.
(uiteraard is er wel ingesteld dat hij automatisch moet aanmelden...)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Mavamaarten schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 23:03:
Heeft er nog iemand last van het probleem dat MSN niet automatisch inlogt bij het starten van je PC ?
Het icoontje doet lijken dat het programma aanmeldt, maar ik moet zelf nog op aanmelden drukken
Had ik ook, opgelost door Windows opnieuw te installeren :')

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb ik ook, bij wlm2009, en verleden week een verse w7 install loste dat niet op. Wlm2011 heeft dit probleem bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sebazzz schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 23:06:
[...]

Had ik ook, opgelost door Windows opnieuw te installeren :')
Haha, al 25 jaar de oplossing voor alle Windows problemen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Laatst online: 19:26
Bij mijn zus op de laptop komt steeds een melding van "Windows Live Essentials Beta". Het hele ding loopt vast en WLEB moet vervolgens worden afgesloten. Erg irritant, maar Messenger doet het wel gewoon. Heeft iemand anders hier ook last van en hoe is dit opgelost?

Ow ja de specs nog, ze heeft een HP Elitebook 8530w met daarop Windows Vista Business 32 bit. Misschien nog handig om te weten (aangezien hierboven ook een paar keer een AV scanner wordt genoemd), de antivirusscanner is Norman Family Suite.

[ Voor 16% gewijzigd door Aardwolf op 22-11-2010 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-06 12:19
Kwam er vandaag achter hoe ik FB Chat kon activeren in WLM en het werkt heerlijk. Normaal als iemand zich aanmeldt krijg je een pop-upje 'Henk Henkjes heeft zich aangemeld' en nu is daarbij aanvullend 'Piet Pietjes heeft zich aangemeld via Facebook'. Je kan dan gewoon chatten (het gespreksvenster heeft dan een speciaal FB-icoontje om aan te geven dat de andere persoon via de FB.com-website chat) en ook geldt dus wanneer jij op WLM op online staat, mensen jou op FB ook 'online' zien, ook al heb je de Facebook.com-site niet geopend.

Ik vind het echt ideaal zo. Mijn contactenlijst in WLM is eigenlijk altijd vrij beperkt geweest tot mensen die ik echt regelmatig spreek, maar natuurlijk heb je op Facebook ook veel meer contacten. Soms heb je wel eens iemand nodig (of in moderne netwerk-taal: 'soms moet je iemand binnen je netwerk activeren') en zo via de WLM-cliënt heb je dan een duidelijk overzicht wie er beschikbaar zijn zonder eerst naar de FB-site te gaan en daar de (inferieure) chatclient te gebruiken.

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
NoTimeRemains schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 17:34:
is er een mogelijkheid om MSN te veranderen/in te stellen naar iets wat niet zo bloatware is? Ik wil gewoon alleen m'n contacten en een chatvenster.

Ik wordt met die 2011 versie helemaal dood gespammed door nieuwe usericons, updates en dat soort dingen.
Je kunt echt van alles aanpassen in de instellingen. De usericons kun je klein maken en updates kun je gewoon uit zetten. Je kunt alle rotzooi gewoon uit zetten totdat er een lijst met contacten overblijft (net zoals in de oude versies van msn) en een normaal chatvenster :).
Anoniem: 384316 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 22:54:
[...]

Downgrade naar windows live 2009! Had het probleem eerst ook, maar nu is het verholpen.
Ik maakte gebruik van 2009 toen ik dat deed ;), dit omdat het bij 2011 ook niet werkte. Nu m'n pc opnieuw geïnstalleerd en alles loopt weer perfect.

Is het jullie ook opgevallen dat je niemand meer kan blokkeren in live messenger 2011? Gister had ik het even hard nodig maar kon nergens de optie vinden om te blokkeren, alleen een optie met 'offline weergeven voor deze persoon' maar dat zoek ik niet want dan kan diegene me nog lastig vallen.

Verder vind ik de chatlogs er lastig bereikbaar geworden, normaal kon dat via rechtermuisknop op een contact maar die optie is weg, nu moet je echt naar de directory gaan waar de chatlogs staan opgeslagen en openen, erg omslachtig iedere keer.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:35
Anoniem: 383642 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:45:
Is het jullie ook opgevallen dat je niemand meer kan blokkeren in live messenger 2011? Gister had ik het even hard nodig maar kon nergens de optie vinden om te blokkeren, alleen een optie met 'offline weergeven voor deze persoon' maar dat zoek ik niet want dan kan diegene me nog lastig vallen.

Verder vind ik de chatlogs er lastig bereikbaar geworden, normaal kon dat via rechtermuisknop op een contact maar die optie is weg, nu moet je echt naar de directory gaan waar de chatlogs staan opgeslagen en openen, erg omslachtig iedere keer.
Hmm...chatlogs zijn vrij eenvoudig bereikbaar. Bij mij zie je bovenin een chatvenster een linkje staan naar de 'history'. Blokkeren is idd lastiger volgens mij, maar offline weergeven is in de meeste gevallen toch voldoende O-) Ik kan het blokkeren inderdaad ook niet vinden....hmm..vreemd.

Heb net weer Live messenger 2009 proberen te installeren maar tijdens het aanmelden werd ik meteen weer gedwongen om 2011 te installeren. Ik heb nu alles er maar vanaf gegooid en pidgin geïnstalleerd, ben dat gezeur met live messenger helemaal zat.

Kan niet wachten tot ik het geld voor een macbook bij elkaar heb, ben dat dwingen van Microsoft sowieso zat, ik bepaal zelf wel wat ik op me pc installeer.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 383642 op 25-11-2010 13:24 ]

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 17:07
Apple staat namelijk bekend om opt-in en vrije keuze in software zoals ITunes?!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 383642 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 13:22:
Heb net weer Live messenger 2009 proberen te installeren maar tijdens het aanmelden werd ik meteen weer gedwongen om 2011 te installeren. Ik heb nu alles er maar vanaf gegooid en pidgin geïnstalleerd, ben dat gezeur met live messenger helemaal zat.

Kan niet wachten tot ik het geld voor een macbook bij elkaar heb, ben dat dwingen van Microsoft sowieso zat, ik bepaal zelf wel wat ik op me pc installeer.
lol en jij gaat mij vertellen dat jij nu voor al die MS meuk netjes betaalt ;)
Apple heeft ook vele nadelen, maar goed...

n00bs schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:13:
[...]

lol en jij gaat mij vertellen dat jij nu voor al die MS meuk netjes betaalt ;)
Apple heeft ook vele nadelen, maar goed...
Ik heb netjes voor mijn software betaalt ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Is er al meer bekend over die 'worm' waardoor links in wlm2009 uitgeschakeld werden? Is nu al ruim 2 weken zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Inderdaad

Nu, ik ben dan toch maar overgestapt op Messenger 2011, met de nodige patches ...
Na wat zoeken is nu ook de advertentie weg in het chatvenster.
De client gebruikt nu tussen de 10 en 20 MB geheugen in de system tray, kan ik ook wel best mee leven.
Het was alleen even schrikken toen ik het opstarte voor het eerst ... 120MB, social network integration, accounts koppelen, neen bedankt, laat mij gerust ofzo?
Een klein nadeel vind ik dat het even duurt eer je je contact list ziet bij het openen van het main venster ... dit komt door de leuke maar iets te trage animatie.
Messenger 2011 ziet er ook wel net ietsje meer 'slick' uit tegenover zn voorganger, alleen jammer dat de helft van dit programma overbodig is geworden (bloatware)

[ Voor 3% gewijzigd door SideShow op 29-11-2010 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Is er na dingen eruit slopen nu een voordeel tov 2009? of werkt de helft niet meer? sowieso mis ik al jaren een duidelijk file transfer (gewoon tussen de fotos voortgang in een bar weergeven ipv chatvenster. Heb dat al best vaak al jaren verzocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Ik heb sindskort ook Facebook Chat geïntegreerd en dat is voor mij echt een absolute verademing als Facebook gebruiker. Heel veel mensen zijn vaak wel op FB maar niet op WLM en op deze manier kan ik deze mensen nu ook veel vaker bereiken vanuit mijn WLM client. Dat is echt een enorme sprong vooruit voor mij persoonlijk. :)

Overigens ook voor Hyves beschikbaar.

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-07 10:28
WLM 2011 per ongeluk geinstalleerd via windows update. Uiteindelijk een uur later genuked via systeemherstel. Wat een bloatware zeg. De gesprekken worden onnodig hoog door de anderhalve regelafstand en het is gewoon niet meer compact en overzichtelijk. Een beetje gesprek met 3/4 deelnemers en je houdt het niet meer bij. Ook nickname's weg was geen topper. Ik zit helemaal niet te wachten op facebook/twitter ellende in MSN. Waarom zou ik altijd iedereen op 1 hoop moeten hebben? Ik krijg al vlekken in mijn nek van die social media hype op tv, laat staan dat het ook nog eens op mijn pc moet. Grappig iets, de ABN saldoMSN functie doet het wel in 2011, maar blijft al een paar jaar stil in 2009.

Het uitschakelen van links is ook zo'n irritante actie, geef mij de optie om dit uit te zetten. Je ziet aan de link toch wel dat het crap is of niet? Ze schakelen steeds meer aan of uit zonder dat je zelf invloed hebt. Ik heb zelfs ICQ weer 's gedownload. Wel grappig om te zien dat dat vroeger bloatware was. Maar dat is inmiddels een uiterst gestroomlijnd programma vergeleken met MSN </sarcasm>. :S

<edit>
MSN Link fix
Dat is het betere nieuws, met een HEX-editor kan je de linkjes weer fixen!
</edit>

[ Voor 8% gewijzigd door Señor Sjon op 05-12-2010 19:00 . Reden: MSN Link fix toegevoegd ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-07 19:50
Ik heb ook getwijfeld om over te stappen naar WLM 2011, gelukkig niet gedaan omdat ik dat van die HEX editor vond. Binnen 1 minuut kan je weer links aanklikken!

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Is er al helemaal niemand die iets positiefs weet te zeggen over 2011? Nou laat ik dan de 1e zijn: zonder meer positief is de tabs, dus meerdere gesprekken en maar 1 venstertje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat heb je ook wel nodig, :P Teksten worden anderhalf keer langer door de nieuwe manier van weergeven van gesprekken. Je kan dus geen twee vensters meer boven elkaar kwijt en nog een beetje het gesprek in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Sjah schreef op zondag 05 december 2010 @ 22:05:
Is er al helemaal niemand die iets positiefs weet te zeggen over 2011? Nou laat ik dan de 1e zijn: zonder meer positief is de tabs, dus meerdere gesprekken en maar 1 venstertje. ;)
Als dat nou het enige positieve eraan is, dan kan je het net zo goed niet installeren lijkt me. :9

Enne, kan mij iemand hierover nog een tip geven:
marcel87 in "Het Windows Live Topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Yup, dat is zo ongeveer het enige positieve.
Ander negatief punt is het webcammen, zeer veel cpu-vreten, cam only niet mogelijk, en ook irri dat je Instant Message scherm moet aanzetten en dat je die knop pas ziet als je erover heen hoovert. Interesseert mij niet dat je het dan pas ziet, maar voor de minder ervaren pc-gebruikers alleen maar onhandig/onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
marcel87 schreef op zondag 05 december 2010 @ 22:33:
[...]

Als dat nou het enige positieve eraan is, dan kan je het net zo goed niet installeren lijkt me. :9

Enne, kan mij iemand hierover nog een tip geven:
marcel87 in "Het Windows Live Topic"
Moet je hier niet gewoon de boel uninstallen? WLM 2011 is live en niet langer beta. Er staat hier een hele instructie: Windows Live Help Clean Install

Op een of andere manier denk ik niet dat je 2011 gaat installeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Senor Sjon schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:38:
<edit>
MSN Link fix
Dat is het betere nieuws, met een HEX-editor kan je de linkjes weer fixen!
</edit>
Geweldig!
Eindelijk weer klikbare links, dat copy/paste was ik inmiddels helemaal zat (versie 8117).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Senor Sjon schreef op zondag 05 december 2010 @ 22:43:
[...]

Moet je hier niet gewoon de boel uninstallen? WLM 2011 is live en niet langer beta. Er staat hier een hele instructie: Windows Live Help Clean Install

Op een of andere manier denk ik niet dat je 2011 gaat installeren. ;)
Ik weet het niet, maar ik zal als ik het volgend weekend thuis ben eens ff proberen of dat lukt. Verder had ik trouwens laatst WLM2011 eraf gehaald en de laptop voelde opeens een stuk sneller aan. Is dat vreemd of zou het gewoon toeval zijn geweest? Ik weet het niet.

Thnx voor je link, ga ik eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Denk dat ik eindelijk weet hoe het probleem met het Offline weergeven ontstaat (andere mensen zien je offline staan, terwijl je op afwezig staat). Volgens mij heeft het namelijk te maken met het Offline weergeven in WLM 2011.
Als je in 2011 op offline weergeven staat en vervolgens jezelf voor een paar mensen "Online" zet (rechtermuisknop erop "Online weergeven voor deze persoon"), en dan vervolgens op een andere client inlogt (2009, of gewoon 2011 op een andere pc), dan lijkt het erop dat ie gebugged is. Als je jezelf dan op Afwezig zet, sta je alsnog op offline voor iedereen behalve die mensen.

Dit gebeurt zelfs wanneer je jezelf bij de eerste client weer "Online" zet voor iedereen, alvorens uit te loggen.

Dit zijn mijn vermoedens.. Weet het niet zeker, maar het lijkt er sterk op. Dit is voor mij één van de irritantste bugs. Voor de rest vind ik 2011 niet vervelend werken, alleen het foto delen, maar dat was al een oud probleem. Zwaar irritant dat ie dan in beeld komt, stuur um veel liever gewoon met zo'n laad balkje.

Ook het individueel aan zetten van cams etc., irritant. Maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roani52
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-01 12:15

Roani52

R_52

Met msn plus was dat al mogelijk sinds 8.5, misschien wel eerder, maar dat was de eerste versie waar ik msn plus op heb geinstalleerd. Kan ook zijn dat het nu wlm plus heet ofzo, maar boeie...

En ligt het aan mij of kan ik gewoonweg nergens meer een installer voor 2009 vinden?
Als ik het google krijg ik enkel 2011 links of een beetje appart ogende websites die ik niet helemaal vertrouw...
Allerlei variaties geprobeerd, zoals windows live messenger 2009 (download), msn 2009 (download), wlm 2009 (download), ook versienummer 14.0.8117.416 gegoogled, maar niks...

*Handtekening*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik had eerst 2009, toen die nieuwe 2011 erop gezet. Deze beviel mij niet dus heb die eraf gehaald en daarna 2009 weer erop gedaan. Maar als iemand mij nu een link stuurt wordt deze niet blauw maar zwart. Ik kan er dan ook niet op klikken terwijl ik dit wel graag wil. Bij opties heb ik links toestaan al aangevinkt maar die haalt niets uit. Aan mijn anti-virus ( avast ) niks veranderd.

Iemand misschien nog een idee ?

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Er is een bepaalde exploit ontdekt in WLM2009 en daarom zijn links op een gegeven moment, in WLM2009 dus, uitgeschakeld door Microsoft. Dit is inmiddels al weken geleden en blijkbaar nog niet gefixed, vandaar dat links in WLM2009 nog steeds disabled zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Oke balen, nou ik hou het wel in de gaten en hopelijk wordt het weer geactiveerd want dat plak knip werk begint mij nu wel te irriteren :)

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
NeoMe schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:50:
Oke balen, nou ik hou het wel in de gaten en hopelijk wordt het weer geactiveerd want dat plak knip werk begint mij nu wel te irriteren :)
Of je leest een paar reacties terug... :P

Senor Sjon in "Het Windows Live Topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Dankjewel, gefixt nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Tabben kon ik ook al met 2009, via MSN plus. Dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

2011 niet iedereen in een rijtje maar twee naast elkaar zodat je meer overzicht hebt. Dat was een pluspunt, en tabs waren op zich ook wel fijn als je daar van houdt. Ik gebruik het bij Chrome in ieder geval wel, sommige starten nog elke keer apart IE op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Roani52 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 19:43:
[...]

Met msn plus was dat al mogelijk sinds 8.5, misschien wel eerder, maar dat was de eerste versie waar ik msn plus op heb geinstalleerd. Kan ook zijn dat het nu wlm plus heet ofzo, maar boeie...

En ligt het aan mij of kan ik gewoonweg nergens meer een installer voor 2009 vinden?
Als ik het google krijg ik enkel 2011 links of een beetje appart ogende websites die ik niet helemaal vertrouw...
Allerlei variaties geprobeerd, zoals windows live messenger 2009 (download), msn 2009 (download), wlm 2009 (download), ook versienummer 14.0.8117.416 gegoogled, maar niks...
http://www.ravenslair.nl/files/Messenger14.0.8089.726.zip ;)
Is ietsje ouder qua build, maar dit is de meest recente die ik heb.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Thx straks maar eens van 'hotlinks' 'tweakers' maken :+

EDIT: Hoe kom je trouwens van die melding 'er is een nieuwe versie van Messenger beschikbaar' af?

[ Voor 28% gewijzigd door Laguna op 09-12-2010 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:03

Mavamaarten

Omdat het kan!

Laguna schreef op donderdag 09 december 2010 @ 19:43:
Hoe kom je trouwens van die melding 'er is een nieuwe versie van Messenger beschikbaar' af?
Ja, die melding ben ik ook al lang beugehoord. Ik heb op mijn andere PC per ongeluk de beslissing vergissing gemaakt om WLM2011 te installeren. Valt op zich wel mee, eens je alle bloatware en crap eruit hebt gesloopt. Is het trouwens mogelijk om die nieuwe standaardemoticons te veranderen ? Ik heb al geprobeerd met reshacker elke .exe en .dll te ontmantelen maar tot nog toe geen resultaat :(

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Laguna schreef op donderdag 09 december 2010 @ 19:43:

EDIT: Hoe kom je trouwens van die melding 'er is een nieuwe versie van Messenger beschikbaar' af?
Die heb ik niet? WLM 2009 op Windows 7 Professional 64-bit, versie 14.0.8117.416. Dit is de laatste versie van Messenger voor Windows XP, gedownload van de MS website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Ik heb de laatste paar dagen last van dat bepaalde contact personen hun status niet meer wordt geupdate. Dan zegt persoon A dat hij offline gaat en vervolgens staat hij 1 uur, 2 uur later nog steeds online. Dan restart ik msn en dan is persoon A ineens wel offline.

Of dat persoon B zegt dat hij wel online is maar ik zie hem offline. Dan vraag ik persoon C of hij persoon B wel online kan zien maar persoon C ziet B ook als offline.

Ligt dus niet helemaal aan mij, maar vind het wel heel vaag worden. Ook omdat de links nog steeds niet werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
@ Sander H:

Het enige wat ik kan zeggen is.. Ik heb het zelfde. Maar ik gebruik wel 2011.
Volgens mij zijn er nog een hoop bugs die opgelost moeten worden, vooral bij de communicatie tussen verschillende clients, 2011 en een oudere versies.

[ Voor 45% gewijzigd door Majesty op 10-12-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Sebazzz schreef op donderdag 09 december 2010 @ 20:00:
[...]

Die heb ik niet? WLM 2009 op Windows 7 Professional 64-bit, versie 14.0.8117.416. Dit is de laatste versie van Messenger voor Windows XP, gedownload van de MS website.
Dank daarvoor, met een resource hacker versie gewijzigd naar 14.0.8117.416 ipv 14.0.8089.726 (aangezien ik wel graag wil kunnen bepalen welke cam ik eventueel aan wil zetten) en nu krijg ik geen meldingen meer >:)

En van 'hotlinks' 'tweakers' gemaakt waardoor ik ook weer op links kan klikken, dikke vinger naar MS Afbeeldingslocatie: http://incel.myonlineplace.org/forum/images/smilies/finger.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387296

weet iemand waar ik msn 9.5 kan downloaden? want die nieuwe doet raar bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Anoniem: 387296 schreef op zondag 12 december 2010 @ 17:25:
weet iemand waar ik msn 9.5 kan downloaden? want die nieuwe doet raar bij mij
Raven in "Het Windows Live Topic" ? ;)

Oscar Wilde

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-07 14:11

aapelite

Do the kirby!

Ik heb het probleem dat ik in de 09 versie ook had de afgelopen dagen. Namelijk dat het openen van venstertjes een stuk langzamer ging dan voorheen. Daarom dacht ik vandaag, laat ik die update niet langer negeren. Laat ik het eens proberen....

Windows live mail is erop vooruit gegaan, nog niet iets handiger en toch simpel allemaal, maar jezus, wat is er met messenger gebeurd? Ik moest zoeken naar waar mn contactlijst stond, ging in de opties opzoek hoe ik het allemaal weer kon versimpelen en ontdekte uiteindelijk de knop om naar een listview te gaan. Pfew, dat was fixed.... Nou, laat ik maar een gesprek openen. Dat duurt dus gerust een minuut voor dat ding geopend is! wtf is up with that? :S

Oplossing voor nu is automatisch instellingen detecteren uitzetten bij de opties in IE. Maar waar dat op slaat....?

[ Voor 7% gewijzigd door aapelite op 16-12-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rynon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-06 12:16
vandaag heeft een vriend mij toegevoegd op msn (2011) maar krijg geen melding hiervan :?
iemand enig idee hoe dat kan komen en waar ik het kan terugvinden?
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Let op:
Links naar patches om advertenties te verwijderen zijn uiteraard niet gewenst. Daarnaast hoef je niet te melden dat MSN plat ligt.