Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137469

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otkurom
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-07 12:46
op dit soort momenten ben ik echt blij dat er zoiets bestaat als systeem herstel, Wat een afschuwelijke update zeg... :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toaby
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-07 07:32
Heb nu ook de nieuwste Live Messenger binnen kregen met een update. Ik schrok me dood toen ik 'm voor 't eerst zag. Zit helemaal niet te wachten op hyves/facebook achtige dingen, laat staan rtl boulevard rommel in msn...

Gelukkig is er (duurde ff voordat ik t gevonden had) de compacte weergave. Als je rechts bovenin op je naam klikt, klapt er een menuutje uit. Onderin staat daar de compacte weergave. Wat een verademing, ziet er bijna uit zoals vroeger :)

In de compacte weergave is de knop om terug te schakelen naar de grote ongein dan weer wel prominent aanwezig. Maargoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:15
Hmm, ik heb door zo update windows live essentials 2011.
Nu verving die mijn oude MSN door een domme MSN met dat MSN today in je hoofdscherm :L
En nog meer onzin.
Heb ik hem er af gepleurd. En de oude proberen te downloaden. Maar dan zegt die dat ik al een nieuwere msn heb geinstalleerd. Dus wil die niet meewerken.

Ik heb het gefixt. Blijkbaar moet je alles weggooien van Essentials en kan je niet dingen uit de vorige versie hebben en dingen uit de nieuwe.

[ Voor 18% gewijzigd door Joostje123 op 23-10-2010 22:21 . Reden: opgelostt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:12
Wel apart trouwens dat deze add-on als "belangrijke update" gepusht wordt...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 09:48
Toaby schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 20:43:
Heb nu ook de nieuwste Live Messenger binnen kregen met een update. Ik schrok me dood toen ik 'm voor 't eerst zag. Zit helemaal niet te wachten op hyves/facebook achtige dingen, laat staan rtl boulevard rommel in msn...

Gelukkig is er (duurde ff voordat ik t gevonden had) de compacte weergave. Als je rechts bovenin op je naam klikt, klapt er een menuutje uit. Onderin staat daar de compacte weergave. Wat een verademing, ziet er bijna uit zoals vroeger :)

In de compacte weergave is de knop om terug te schakelen naar de grote ongein dan weer wel prominent aanwezig. Maargoed...
Mja, dat vind ik niet eens zo erg maar het is zo traag als dikke stront, net alsof je processor constant 100% belast wordt. Ik kan amper m'n muis bewegen. Hebben jullie dat ook of ligt het aan mij? En die compacte weergave is ook niks want dan staat alles horizontaal achter elkaar.
Groentenboer schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 23:01:
Wel apart trouwens dat deze add-on als "belangrijke update" gepusht wordt...
Bij mij als optionele update maar je kan met je rechtermuis erop klikken en dan "Verberg update".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toaby
chim0 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 10:52:
[...]

Mja, dat vind ik niet eens zo erg maar het is zo traag als dikke stront, net alsof je processor constant 100% belast wordt. Ik kan amper m'n muis bewegen. Hebben jullie dat ook of ligt het aan mij? En die compacte weergave is ook niks want dan staat alles horizontaal achter elkaar.
Als je t formaat van je venster aanpast komt alles netjes onder elkaar te staan. Zoals t hoort :P
Verder draait ie bij mij wel soepel.

Er zitten wat nieuwe functies in die ik toch wel handig vind. Zoals dat je alleen voor bepaalde personen online of offline kan zijn, en meerdere gesprekken met tabs in één venster.

[ Voor 14% gewijzigd door Toaby op 24-10-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
Ik heb vernomen van iemand dat je je naam alleen nog kunt aanpassen via het profiel van Live? Tevens dat er geen nickname meer gebruikt kan worden maar alleen je voor en achternaam?

Nou... reden genoeg voor mij om Live essentials 2011 niet te installeren. Ik schijt echt op microsoft mbt deze versie, jezus wat een poppenkast als ik de screenshots ervan zie.

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-07 20:26
wsLy schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 19:13:
Ik heb vernomen van iemand dat je je naam alleen nog kunt aanpassen via het profiel van Live? Tevens dat er geen nickname meer gebruikt kan worden maar alleen je voor en achternaam?

Nou... reden genoeg voor mij om Live essentials 2011 niet te installeren. Ik schijt echt op microsoft mbt deze versie, jezus wat een poppenkast als ik de screenshots ervan zie.
Even serieus en zonder een bash, maar weet iemand waarom Microsoft dit soort dingen doet? Lezen ze echt geen fora of feedback van de gebruikers? Niemand schijnt echt positief te zijn over WLM 2011 :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toaby
wsLy schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 19:13:
Klopt. Je kan je voor- en achternaam wel overal in veranderen, maar dat moet idd via je Live profiel op een internetpagina. En dan kan je daar ook kiezen welke personen jouw naam en andere zaken mogen zien en wat niet. Op zich niet verkeerd dat die opties er zijn, maar ik vind t nogal omslachtig allemaal en ook helemaal niet nodig.

Aan de andere kant, als je al je facebook en twitter vrienden laat importeren met de nieuwe Live Messenger, is dat misschien wel weer fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-07 10:37
Cubic X schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 19:16:
[...]

Even serieus en zonder een bash, maar weet iemand waarom Microsoft dit soort dingen doet?
2. Your have just one name: your full name, and just one profile picture, which are both part of your profile, and always visible to friends.

In the past there was a lot inconsistency across different Windows Live products. For example, you could have two pictures, one that appeared to your Messenger friends and another that appeared on your Profile. Additionally, you could choose to show only a "display name" in some places, while in other places, your full name would appear, and in still others, only your first name. To cut through all this confusion, we had to rethink our model from the ground up, design what we wanted to have, and then work to transition our users.

The end result is that your full name and picture will always be visible to your friends, but you have complete control over who your friends are. Your full name does not become available to friends until we've informed you that this is happening, and given you an opportunity to change some settings if you want to. You can, of course, change your full name to whatever you want it to be, and you can always choose the Private setting if you don't want your profile to be visible to non-friends or findable in a web search.

This change was important to ensure that our network is one where people can find you using your real name; people who see your comments, photos, and invitations know who they came from; and your appearance is consistent across all of our web and client applications.

For some, the move away from a separate display name will be perceived as a loss of functionality. But this change, along with numerous other enhancements, will help curb abuse and scams on our network.
Bron: Windows Live blog

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik gok dat er maar een reden is.

MSN had veel gebruikers, dat Live profiel niet. Dus nu dachten ze laten we mensen forceren het Live profiel te gebruiken via MSN. Gaat echt niet omdat het fijner is, heb tot nu toe geen mensen gezien die het fijn vinden zoals Microsoft beweert.

Gelukkig kan je oude erop nieuw opzetten en de update verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-07 00:03

danplo

The Force is strong with me

Ik heb pas geleden een SSD harddisk in mijn pc geïnstalleerd en alles werkt goed en snel, alleen Live Messenger logt niet automatisch in ook al heb ik het aangevinkt staan ??
Hiervoor nooit geen last van gehad, maar nu met de nieuwe messenger heb ik daar last van.
Vind zwaar irritant, want heb geen zin om elke keer op inloggen te drukken.
Als ik bijvoorbeeld uitloggen kies in windows 7 ultimate 64bit en weer inloggen kiest dan doet messenger wel automatisch inloggen, dus het is alleen als ik de pc opstart of windows opnieuw opstart.
met bijvoorbeeld Trillian heb ik hier geen last van die logt wel automatisch in, het is alleen met live messenger.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen of misschien dat het ook bij andere mensen gebeurd of dat het misschien iets met mijn SSD te maken heeft ?

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380798

Joepv schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 21:12:
[...]

Geen ervaring, wel zelfde probleem. In het Extra menu kun je ook zien of iemand je op de lijst heeft en deze mensen hebben me op de lijst staan, zien me online, maar ik zie in mijn account niet dat ze me hebben toegevoegd. Is echt vage issues dus.
Ik wil hier even op reageren. Ik heb sinds kort hetzelfde probleem en ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben met dit probleem. Is dit een probleem in het programma of hoe zit dit? Is hier een fix voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsmeef
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik heb sinds de nieuwe msn 2011 geregeld dat heel msn spontaan weg is. Als in: meerdere keren per dag...

Geen foutmelding, geen waarschuwing, helemaal niets. Ik zie alleen in m'n taakbalk dat het icoontje niet actief is, dat het programma niet draait.

Ik zie van deze "crash" niets terug in m'n logboek, maar dat ga ik nog een keer nakijken als het nog een keer gebeurd. Verder geen problemen met een instabiel systeem, of problemen gehad met de vorige versie van msn.

Nog meer mensen die hier last van hebben? Ik heb er in deze topic nog niets over teruggevonden in ieder geval

Systeem draait op win7professional nederlands - 64 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Sinds een dag of 4 kan ik niet meer op msn komen met mijn @mac.com account. Ik werk op een Mac maar ook op andere locaties werkt het niet. Ik heb Messenger for Mac (Microsoft) geprobeerd, Adium en Palringo op mijn iPhone. Ik kom er gewoon niet op. Mijn oude hotmail adres doet het nog wel.

Kan dit aan een update liggen wat ik hierboven lees? Zo ja, wat moet ik doen want ik kom er niet uit. Ben al dagen bezig en heb me nooit verdiept in Live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-06 18:37
Heeft iemand enig idee hoe ik de jump list voor WLM2011 terug kan toveren? In 2010 (of 2009, w/e) kon je met een rechtermuisklik op Messenger in de taskbar je status veranderen. Deze hele jump list bestaat niet meer in WLM2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:11
Skire schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:59:
Heeft iemand enig idee hoe ik de jump list voor WLM2011 terug kan toveren? In 2010 (of 2009, w/e) kon je met een rechtermuisklik op Messenger in de taskbar je status veranderen. Deze hele jump list bestaat niet meer in WLM2011.
Gewoon je muis op de messenger icoon in de taakbalk houden. Dan verschijnt een miniatuur waarop je je status kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-07 16:07

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Thanks voor de links! :D

heb nu idd de oude msn er weer op.
Kon nergens contactpersonen beheren enz.

Wat een verademing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:26
Nondeju, ik wist niet dat hierover al zo'n dik topic bestond... haha... dat zegt weer iets over de kwaliteiten van MS.

Hoe dan ook, tis ff wennen denk ik, ik zelf ben geen fan van al deze ongein die zogenaamd als belangrijke update je hele computer vol laadt met zooi, maar goed. Ik heb me laatst afgemeld en de eerste paar keren bleef het "offline poppetje" gewoon in het systeemvak staan en kwam na het afmelden direct dat lompe scherm weer op het bureaublad te staan (en onderin natuurlijk op de taakbalk). Dan drukte ik op de verrekte kruisje, moet normaal kunnen lijkt me, dan sluit hij de hele zooi af en moest ik MSN weer zoeken in Alle programma's. Dat was eerst, maar nu is het al zo ver dat ik in "alle programma's" MSN wel kan aanklikken, maar er komt gewoon niets meer, vage shit 7(8)7 .

Heeft iemand hier ook last van, behalve alle andere kritieke/negatieve(/aanwen) punten?
Ik kijk het nog maar ff aan, anders gooi ik die zooi er weer af.

Edit: Mss is dit hetzelfde als wat jij ook hebt @ dsmeef?
Hier systeemspecs: Vista 32 bit

[ Voor 4% gewijzigd door Aardwolf op 25-10-2010 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 12:46
Heeft iemand misschien ervaring met het synchroniseren van Picasa-mappen met Live Mesh? In die mappen staan de picasa.ini-bestanden en daar ging voorheen met Live Sync nog wel eens iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Nou hier ook weer heel snel teruggegaan naar de oude versie van Live Messenger (2009) met behulp van systeemherstel. Alleen hierna werkten alle standaardgeluiden in MSN niet meer en kon ik Windows Live Essentials niet verwijderen via het configuratiescherm (klikken op veranderen/wijzigen deed gewoon niets meer). Uiteindelijk via deze link http://g.live.com/1rewlive3/nl/wlsetup-custom.exe de oude versie nogmaals gedownload en geïnstalleerd waarna mijn huidige installatie weer werkt als voorheen.

Hier nog een lijstje met punten van kritiek op versie 2011:
  • banners onder ieder chatvensters (die je wel weg kan klikken, maar dan blijf je bezig..)
  • je naam wordt weergegeven als voornaam + achternaam en dit is alleen via de Windows Live website aan te passen (dit gaat nog het felste punt van kritiek worden van de meeste gebruikers denk ik zo)
  • in de status offline weergeven is het niet meer mogelijk om toch mensen aan te spreken (je kan wel per persoon instellen dat je voor die specifieke persoon offline wordt weergegeven, maar dat is natuurlijk geen alternatief) (lees net dat je in offline weergeven modus ook per persoon kan instellen voor wie je online wilt staan, dus dat zou geen punt van kritiek meer zijn dan)
  • de regelafstand is groter, waardoor er minder tekst in je chatvensters past
Dat deze update als belangrijke update wordt aangeboden vind ik ook apart en zal bij veel gebruikers voor een spontane overgang naar 2011 zorgen (ik kies zelf altijd welke updates ik wanneer installeer, maar had niet verwacht dat ik tegen zoveel punten van kritiek zou aanlopen).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 12:39
Laguna schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:15:
Nou hier ook weer heel snel teruggegaan naar de oude versie van Live Messenger (2009) met behulp van systeemherstel. Alleen hierna werkten alle standaardgeluiden in MSN niet meer en kon ik Windows Live Essentials niet verwijderen via het configuratiescherm (klikken op veranderen/wijzigen deed gewoon niets meer). Uiteindelijk via deze link http://g.live.com/1rewlive3/nl/wlsetup-custom.exe de oude versie nogmaals gedownload en geïnstalleerd waarna mijn huidige installatie weer werkt als voorheen.
Dat was hier ook de bedoeling, zij het niet dat ik systeemherstel niet meer aan de praat krijg; ik krijg een fout bij elke poging die ik doe, wanneer ik naar een herstelpunt wil. En de oude live messenger is dus niet te installeren nu (wordt volledig geinstalleerd, maar eenmaal bij 100% aangekomen, gaat deze weer terugtellen naar 0% om te eindigen met de mededeling dat er een fout heeft opgetreden. Iemand hiermee bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Waarom systeemherstel?

Ik gebruik Windows 7 Pro en heb het via het 'Configuratiescherm -> Programma's' gewoon kunnen verwijderen.
Vervolgens via één van de bovengenoemde links de oude msn weer gedownload en geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsmeef
marcel87 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:11:
Edit: Mss is dit hetzelfde als wat jij ook hebt @ dsmeef?
Hier systeemspecs: Vista 32 bit
Nee, dit klinkt wel heel anders. Bij mij verdwijnt msn, zonder toedoen van mij :)

Ik heb in win7, en msn in de taakbalk 'vastgezet'. Dus het programma blijft altijd op die plek, alleen het draait niet meer (icoon is niet meer omkadert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-06 18:37
Heb inmiddels de Engelstalige installer gevonden van WLM 2009. Ben weer helemaal tevreden zo :P

Zelfs als je alles zo minimalistisch mogelijk hebt ingesteld bij 2011 irriteerde ik me alsnog aan die smiley's, offline berichten en reclames in je gespreksvenster.

Het mailprogramma vond ik overigens wel een vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Oh dear,

Die nieuwe msn live messenger of hoe het ook heet is echt knudde.

Hoe verander ik mijn naam zonder in heel mijn profiel me naam aan te passen ?

En waarom doet Microsoft dit ? Waarom geven ze geen melding van: Hey wij gaan heel je vertrouwde msn omgeving verneuken. Wilt u hier mee doorgaan ? Bij de gemiddelde installatie krijg je 20 meldingen voordat je eindelijk er mee door bent en met deze update was het er na 1 klik.

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Dat komt omdat er veel tijd en gel is gestoken in de community van Windows Live. Deze investeringen betalen zich niet terug omdat niemand behoefte heeft aan nog zo'n community. Daarom is Windows Live als kritieke update wereldwijd verstuurd, zodat Windows Live toch nog wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik had gelukkig al gelezen dat het helemaal niks was, en ik kijk altijd even welke updates er binnen komen. Lekker verborgen deze update dus. Ik blijf lekker de oude gebruiken en als deze niet meer werkt is het exit messenger, tot ziens.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07 13:04

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

dsmeef schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 15:47:
Ik heb sinds de nieuwe msn 2011 geregeld dat heel msn spontaan weg is. Als in: meerdere keren per dag...

Geen foutmelding, geen waarschuwing, helemaal niets. Ik zie alleen in m'n taakbalk dat het icoontje niet actief is, dat het programma niet draait.

Ik zie van deze "crash" niets terug in m'n logboek, maar dat ga ik nog een keer nakijken als het nog een keer gebeurd. Verder geen problemen met een instabiel systeem, of problemen gehad met de vorige versie van msn.

Nog meer mensen die hier last van hebben? Ik heb er in deze topic nog niets over teruggevonden in ieder geval

Systeem draait op win7professional nederlands - 64 bit.
Exact hetzelfde hier, Win7PRO EN 64 Bit. Spontaan weg. Zwaar irritant :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:12

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Iemand een idee hoe je hier vanaf komt?

http://img208.imageshack.us/img208/5392/wlive.png

Elke keer als iemand via messenger een link geeft krijg ik de melding in mn browser dat ik "windows live verlaat" wat natuurlijk achterlijk is want ik zit niet "op windows live" en ik maak zelf wel uit waar ik op klik.

Het is al erg genoeg dat ik bepaalde bestandstypen niet kan sturen of ontvangen zonder dat windows live ze blokkeert maar dit gaat me toch iets te ver en het is gewoon irritant.

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Hmm, ik heb nu dat verzonden berichten bij Live Mail niet worden opgeslagen, terwijl ik wel voor die optie gekozen heb, maar als ik dan uitlog en weer inlog, staat ie weer op "Verzonden berichten niet opslaan". Hebben jullie dit ook? Ik check altijd mijn mail via MSN, niet door in te loggen op de website. Misschien dat het hiermee te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:34
tJonge, heb 2011 nog niet installt, maar wel even op de Live site gekeken, bij mijn profiel, waar ik nooit kom en wat me altijd tegen de haren ingestreken heeft.

Nu hebben ze dat je berichtjes die je in MS zet en bij je status staan, bewaart en je vrinden kunnen erop reageren. Hoezo dat ze wat van Facebook's aandeel willen hebben? Ga eens heel gauw weg! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nu heb ik 2011 installt, maar zoo bagger vind ik hem niet, de buzzer is alvast beter. Wat wel irii is, bij een camgesprek verbrandt die zo de helft van mijn cpu-cycles. Reteirritant, de snelheid van mijn browsen lijdt eronder. Verder neemt die (dan) 200mb in, maar dat zal me een zorg zijn. Dit is wel een voorbeeld van een wissel nemen op de steeds betere hardware ipv efficient programmeren.

Denk dat ik 2009 terugzet , ookal omdat ik enkel videogesprek starten zie staan in het chatvenster, ik nam vroeger altijd uitzenden met video,gggrrrr.

[ Voor 56% gewijzigd door Sjah op 30-10-2010 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsmeef
dsmeef schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 15:47:
Ik heb sinds de nieuwe msn 2011 geregeld dat heel msn spontaan weg is. Als in: meerdere keren per dag..
Zoals het er nu naar uitziet, is dit mijn eigen schuld. Ik was altijd gewend om het contactenvenster te sluiten met alt+f4, maar dat sluit nu heel MSN af blijkbaar.. Ik wil dat contactenvenster niet continue open hebben staan, dus ik sloot het altijd ff met alt+f4..

Wijnbo: check even of jij dit ook in je automatiek had, en het je daarom niet eens opgevallen was dat je het zelf doet, net als bij mij? :)

Dus ik zal mijn vraag anders formuleren, is er een toetscombinatie om het contactenvenster weg te doen, zonder dat heel msn afsluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Laatst online: 19:36
@Dsmeef

Probeer escape eens ;)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsmeef
dat werkt niet @ contactenvenster, alleen @ gesprekvenster ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
owh sorry verkeerd begrepen ! probeer anders eens windowstoets M, dan verklein je hem als het ware en krijg je een leeg bureaublad te zien (is alleen niet handig als je meerdere dingen open hebt staan en die wel op de voorgrond wilt)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsmeef
Nee, dat is ook niet wat ik wil :)

Het zit hem in het feit dat ik met 3 schermen werk, en msn dus niet altijd achter een ander venster valt. Die reclame die dan soms onderin het msn contactvenster knippert is vervelend, en daarom wil ik het scherm weghebben.

Dus als er nog een combinatie is, die ik niet ken, dan hoor ik dit graag! Ctrl+F4 is het in ieder geval niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 12:39
Is het ook mogelijk om vanuit Windows Live Essentials 2011 alleen de updates voor Windows Live Mail de foto-applicatie te installeren? Ik heb nu vanuit 2009 de mail, msn en de photoviewer. Ik krijg alleen de optie om alles bij te werken, niet specifiek één programma. Ik vond de Live Mail applicatie namelijk wel erg goed uitzien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-06 12:19
AjaxArena schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:55:
Is het ook mogelijk om vanuit Windows Live Essentials 2011 alleen de updates voor Windows Live Mail de foto-applicatie te installeren? Ik heb nu vanuit 2009 de mail, msn en de photoviewer. Ik krijg alleen de optie om alles bij te werken, niet specifiek één programma. Ik vond de Live Mail applicatie namelijk wel erg goed uitzien...
Heb ik destijds ook geprobeerd (gebruik Messenger en Mail) maar is mij in ieder geval niet gelukt. Omdat Mail 2011 inderdaad veel fijner werkt dan Mail 2009 heb ik dus maar leren leven met de nieuwe Messenger, wat met wat aanpassingen overigens goed te doen is. :P

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Wat een kloteprogramma's zeg in dat Live-pakket :( . Weet iemand waar ik de berichtenregels in Windows Live Mail 2011 kan vinden? Met berichtenregels bedoel ik bijv: 'als aan of cc het volgende adres bevat <adres>, dan niet van server downloaden'. In voorgaande versies had je hier een apart menu voor, maar ik kan deze nergens in 2011 vinden en heb het wel nodig ivm een gedeeld mail account met aliassen.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Is het in Live Messenger 2011 niet mogelijk om te zien hoeveel mensen er online zijn? Ik vond dat toch wel altijd handig om te zien, maar nu is het ineens verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-07 23:34
Beetje schatten kun je toch wel he. Kan me wel voorstellen dat het weg is ivm met proberen rustiger maken door niet relevante dingen weg te halen. Uiteindelijk zie ik het nut niet van de aantallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ascathon schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 18:42:
Beetje schatten kun je toch wel he. Kan me wel voorstellen dat het weg is ivm met proberen rustiger maken door niet relevante dingen weg te halen. Uiteindelijk zie ik het nut niet van de aantallen.
Ja, tuurlijk kan het wel. Vooral met die nieuwe indeling. Maar ik vond het wel handig, ook al snap ik jouw redenering wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Laatst online: 09:52
Laguna schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:15:
Hier nog een lijstje met punten van kritiek op versie 2011:
  • banners onder ieder chatvensters (die je wel weg kan klikken, maar dan blijf je bezig..)
  • je naam wordt weergegeven als voornaam + achternaam en dit is alleen via de Windows Live website aan te passen (dit gaat nog het felste punt van kritiek worden van de meeste gebruikers denk ik zo)
  • in de status offline weergeven is het niet meer mogelijk om toch mensen aan te spreken (je kan wel per persoon instellen dat je voor die specifieke persoon offline wordt weergegeven, maar dat is natuurlijk geen alternatief) (lees net dat je in offline weergeven modus ook per persoon kan instellen voor wie je online wilt staan, dus dat zou geen punt van kritiek meer zijn dan)
  • de regelafstand is groter, waardoor er minder tekst in je chatvensters past
Dat deze update als belangrijke update wordt aangeboden vind ik ook apart en zal bij veel gebruikers voor een spontane overgang naar 2011 zorgen (ik kies zelf altijd welke updates ik wanneer installeer, maar had niet verwacht dat ik tegen zoveel punten van kritiek zou aanlopen).
Hieraan zou ik de volgende punten nog willen toevoegen:

- bij het pasten van een url van een afbeelding wordt deze full screen in het chatvenster geopend.. Zelfs bij de verzender! Geen idee waarom Microsoft dit nodig achtte, maar goed..
- zelfde verhaal bij het pasten van Youtube url's. De grap is dat deze niet eens laden, maar dat terzijde.
- links lopen via de msn servers, je moet eerst 'Houdt je wachtwoord geheim!' wegklikken, samen met een bevestiging dat deze link niet van MSN afkomstig is (nee echt)..
- je kan nu wel online komen voor bepaalde personen in de offline modus, maar file transfers en dergelijke zijn nog steeds niet mogelijk (wat in 2009 ook al niet kon).

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
Het vreemde is ook dat er random mensen in het lijstje offline weergeven voor terecht komen? Heb nu al meerdere malen meegemaakt dat ik online kwam en dat er 5 man op offline weergeven staan. Dan doe ik voor die personen "voor deze persoon online weergeven". Die is dan ook daadwerkelijk online, maar als ik dan weer opnieuw inlog, zijn er andere mensen op "offline weergeven"....

Heel apart, iemand nog meer dat probleem gehad?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsmeef
Steephh schreef op maandag 01 november 2010 @ 00:05:
[...]

- [knip]

- alt + f4 op het contactenvenster sluit heel MSN, ipv van alleen het contactenvenster (zoals dat voorheen was)
- online weergeven voor iemand is niet permanent te maken (zoals dat vroeger bij ICQ wel kon)
- in een chat stond voorheen een blokje voor een regel, zodat je beter kon zien wat de regels waren. nu is er alleen een minim verschil in regelafstand
- ik kon geen (tijdelijke) blokkeer optie vinden, voor mensen die tijdelijk last hebben van een virus of wat voor reden je dan ook mag hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
dsmeef schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:55:
[...]

-knip-
- MSN begint soms spontaan te knipperen in de startbalk, dan kijk ik en is er niets gezegd... Zucht.
- Contactpersoon probeert een bestand te versturen, krijgt de volgende melding: The invitation to start File Transfer could not be sent because *** is using an older version of Windows Live Messenger

Voor mij genoeg redenen om MSN binnenkort gedag te zeggen. Dat was ik al eerder van plan bij versie 8.5, maar al deze rare veranderingen slaan echt alles. Groot gedeelte van de mensen die ik vaak spreek heb ik ook op Google Talk, in mijn ogen een volwaardig alternatief met no-nonsense layout.

[ Voor 14% gewijzigd door Steephh op 01-11-2010 19:34 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Ik vind het eerlijk gezegd ook niks. Zoals de persoon hiervoor al zei; onderin de taakbalk geeft msn weleens aan dat er iemand iets gezegd heeft, dan ga je er met je muis overheen (Windows 7), vervolgens laat ie de gespreksvensters zien en inderdaad, het gespreksvenster van een bepaald contactpersoon is oranje. Klik je het aan, niks nieuws gezegd, terwijl je het venster daarvoor al lang open hebt gehad.

Overigens heb ik sinds de nieuwe WLM problemen met msn in de zin van dat mensen mij af en toe geen berichten kunnen sturen "Het bericht kan niet worden verzonden aan alle geadresseerden" krijgen ze dan te zien. Maar 't doet zich ook voor als ik eBuddy gebruik dus geen WLM 2011 probleem denk ik :). Blijft heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Dat probleem van WLM dat ik geen berichten kan ontvangen komt heel vaak voor. Een aantal contacten kunnen mij 80% van de tijd niets sturen. Gister kreeg ik van bijna niemand antwoord en dat bleek dus aan WLM te liggen, want met eBuddy werkte alles perfect. Ook heb ik regelmatig dat de verbinding ineens is verbroken in Messenger en moet worden hersteld. Dit heb ik allemaal niet met andere programma's en het probleem bestaat sinds ongeveer 5 dagen. Kan iemand mij hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Edwin, ik heb precies hetzelfde probleem. Soms, als ik bijvoorbeeld m'n status wil veranderen of mijn persoonlijk bericht wil veranderen is het bam.. Verbinding verbroken en dan kun je kiezen voor "Meteen verbinding maken" of iets dergelijks, dan meldt ie weer aan en is het opgelost.

Maar heel irritant dat probleem van geen berichten kunnen ontvangen.. Ik heb m'n firewall settings al gechecked (Norton Internet Security 2011) en zojuist een aantal poorten open gegooid, het gaat voorlopig goed maar weet niet voor hoe lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Majesty schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:11:
Edwin, ik heb precies hetzelfde probleem. Soms, als ik bijvoorbeeld m'n status wil veranderen of mijn persoonlijk bericht wil veranderen is het bam.. Verbinding verbroken en dan kun je kiezen voor "Meteen verbinding maken" of iets dergelijks, dan meldt ie weer aan en is het opgelost.

Maar heel irritant dat probleem van geen berichten kunnen ontvangen.. Ik heb m'n firewall settings al gechecked (Norton Internet Security 2011) en zojuist een aantal poorten open gegooid, het gaat voorlopig goed maar weet niet voor hoe lang.
Ik heb dat dus ook, en heel toevallig gebruik ik ook Norton Internet Security 2011. Zou het daarmee te maken kunnen hebben? Heb je de poorten in je router of in Norton geopend? Kan je dan hier of een PM sturen met wat je hebt gedaan? Ik zou het zeer op prijs stellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:18
Hmmm... heb sinds een tijdje dat nieuwe Windows Live Essentials geïnstalleerd, waarbij de nieuwe Messenger dus ook geïnstalleerd werd. Nu heb ik de volgende 2 problemen ondervonden die me niet bevallen:
1: Als ik m'n computer opstart (Win 7 x64), krijg ik het aanmeldscherm te zien van Live Messenger, als ik het sluit, blijft het pictogram rechtsonder in beeld NIET staan
2: Iedere keer als ik me afmeld en het venster sluit, verdwijnt het pictogram rechtsonder in beeld ook weer.

Wat er dus toe leidt dat iedere keer als ik wil msn-en, ik windows live messenger moet gaan zoeken en opstarten, terwijl ik vroeger binnen 2 muisklikken aangemeld was...

Wie weet de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
-Edwin- schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:20:
[...]

Ik heb dat dus ook, en heel toevallig gebruik ik ook Norton Internet Security 2011. Zou het daarmee te maken kunnen hebben? Heb je de poorten in je router of in Norton geopend? Kan je dan hier of een PM sturen met wat je hebt gedaan? Ik zou het zeer op prijs stellen :D
Hmm, mijn broer gebruikt precies dezelfde Windows 7, zelfde netwerk, zelfde msn, zelfde Norton en niks geen problemen. Tenminste, hij heeft nog nooit gehoord van mensen dat ze hem geen berichten kunnen sturen, haha.

Anyways, ik heb een aantal poorten in m'n router geopend. Ik ben in het bezit van een Belkin F7D4301 v1.
En bij het openen van poorten heeft deze router al een hoop standaard poorten sets die geopend kunnen worden voor bijv. games zoals Halflife, Tiberian Sun, Starcraft echt vanalles eigenlijk, voorgeprogrammeerde opties waaronder "MSN Messenger". Ik had ergens gelezen dat MSN Messenger dezelfde poorten gebruikt als de nieuwe versies van msn, dus deze "preset" had ik gebruikt. Hier het resultaat:

Activeren // Beschrijving // Binnenkomende poort // Type // Persoonlijk IP-adres // Persoonlijke poort
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Naamloos-76.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Majesty op 02-11-2010 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Majesty schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 19:21:
[...]

Hmm, mijn broer gebruikt precies dezelfde Windows 7, zelfde netwerk, zelfde msn, zelfde Norton en niks geen problemen. Tenminste, hij heeft nog nooit gehoord van mensen dat ze hem geen berichten kunnen sturen, haha.

Anyways, ik heb een aantal poorten in m'n router geopend. Ik ben in het bezit van een Belkin F7D4301 v1.
En bij het openen van poorten heeft deze router al een hoop standaard poorten sets die geopend kunnen worden voor bijv. games zoals Halflife, Tiberian Sun, Starcraft echt vanalles eigenlijk, denk wel voorgeprogrammeerde opties waaronder "MSN Messenger". Ik had ergens gelezen dat MSN Messenger dezelfde poorten gebruikt als de nieuwe versies van msn, dus deze "preset" had ik gebruikt. Hier het resultaat:

Activeren // Beschrijving // Binnenkomende poort // Type // Persoonlijk IP-adres // Persoonlijke poort
[afbeelding]
Bedankt! Ik zal die poorten dan ook maar eens opengooien en kijken of het werkt. Vreemd dat dit nodig zou zijn eigenlijk. Gebruik al jaren MSN zonder de poorten te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Heel erg bedankt Majesty! Het probleem lijkt voorbij. Mensen die al dagen niet tegen me kunnen praten, kunnen het na het open zetten van de poorten wel. Hopen dat het zo blijft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb je geen UPnP dan? Daar maakt WLM voor zover ik weet gebruik van om de benodigde poorten open te zetten.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Raven schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 21:09:
Heb je geen UPnP dan? Daar maakt WLM voor zover ik weet gebruik van om de benodigde poorten open te zetten.
Jawel, ik snap dan ook niet dat dit met WLM 2011 ineens nodig was. Tot nu toe werkte het altijd met de oudere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsmeef
Jorn1986 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 19:21:
Hmmm... heb sinds een tijdje dat nieuwe Windows Live Essentials geïnstalleerd, waarbij de nieuwe Messenger dus ook geïnstalleerd werd. Nu heb ik de volgende 2 problemen ondervonden die me niet bevallen:
1: Als ik m'n computer opstart (Win 7 x64), krijg ik het aanmeldscherm te zien van Live Messenger, als ik het sluit, blijft het pictogram rechtsonder in beeld NIET staan
2: Iedere keer als ik me afmeld en het venster sluit, verdwijnt het pictogram rechtsonder in beeld ook weer.

Wat er dus toe leidt dat iedere keer als ik wil msn-en, ik windows live messenger moet gaan zoeken en opstarten, terwijl ik vroeger binnen 2 muisklikken aangemeld was...

Wie weet de oplossing?
Als je rechtsklikt op je msn icoon, als msn eenmaal draait, kan je kiezen voor 'dit programma vastmaken aan de taakbalk'. lost dat je probleem op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
-Edwin- schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 21:06:
Heel erg bedankt Majesty! Het probleem lijkt voorbij. Mensen die al dagen niet tegen me kunnen praten, kunnen het na het open zetten van de poorten wel. Hopen dat het zo blijft ;)
Het lijkt zich minder voor te doen bij mij, maar helaas is het er nog steeds :(.
Het is dus geen fix, in ieder geval voor mij niet.

Ik gebruik overigens Windows Live Messenger 9.0, om te testen of dat nog verschil maakte, maar blijkbaar ook niet. Nog steeds klachten van mensen die niks naar me kunnen sturen, grrr..

Hier wordt het probleem beschreven precies zoals wij dat hebben:
http://forums.techguy.org...messages-through-msn.html

Maar dan in een oude MSN.

EDIT:
Ben inmiddels via het Norton log achter gekomen welke poort WLM bij mij gebruikt, dat is TCP 57977. Deze ook open gezet nu. Let's see..

[ Voor 21% gewijzigd door Majesty op 02-11-2010 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
iemand nog een linkje naar de nieuwste WLM voor de 2011 versie?

liefst in nederlands? :)

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Linkje naar Windows Live Essentials 2011 kan ik je wel geven klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:46
Hij bedoelt de versie vóór de 2011-versie, dus niet de laatste :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Oei, verkeerd gelezen. Hier issie: klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Majesty schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 21:48:
[...]

Het lijkt zich minder voor te doen bij mij, maar helaas is het er nog steeds :(.
Het is dus geen fix, in ieder geval voor mij niet.

Ik gebruik overigens Windows Live Messenger 9.0, om te testen of dat nog verschil maakte, maar blijkbaar ook niet. Nog steeds klachten van mensen die niks naar me kunnen sturen, grrr..

Hier wordt het probleem beschreven precies zoals wij dat hebben:
http://forums.techguy.org...messages-through-msn.html

Maar dan in een oude MSN.

EDIT:
Ben inmiddels via het Norton log achter gekomen welke poort WLM bij mij gebruikt, dat is TCP 57977. Deze ook open gezet nu. Let's see..
Bij mij werkt het voorlopig nog steeds. Een vriend van me heeft het probleem ook, hij is ook terug gegaan naar de vorige versie maar heeft het probleem ook nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Hij gebruikt ook Norton Internet Security 2011?

Ik heb inmiddels gevonden dat poort 1863 op TCP/UDP wordt gebruikt om chat berichten te ontvangen en verzenden op msn.
De poorten die ik eerder had geopend zijn nu weer gesloten aangezien het probleem er nog steeds was. De enige poorten die ik nu op m'n router heb open staan zijn:
1863 TCP/UDP
57977 TCP

Ook heb ik nieuwe regels aangemaakt in Norton Internet Security 2011 voor deze beide poorten.
Even uitleggen hoe dat moet:
- Open Norton
- Ga naar instellingen
- Ga naar netwerkinstellingen
- Kijk bij "Slimme Firewall" en vervolgens bij Geavanceerde Instellingen -> Configureren
- Algemene Regels -> Configureren
- Toevoegen -> "Toestaan" -> "Verbindingen met en van andere computers" -> "Alle Computers" -> TCP & UDP, "Alleen communicatie die met alle onderstaande typen en poorten overeenkomt", vervolgens "Toevoegen". Kies voor "Afzonderlijk opgegeven poorten" en voer 1863 in. Ik weet alleen niet of je voor lokaal of extern moet kiezen.. Heb nu extern gekozen, wat denk jij?

Hetzelfde stappenplan geldt voor 57977 uiteraard, maar dan alleen voor "TCP".

Heb nu geen klachten meer gehad, voor zolang het duurt.

[ Voor 3% gewijzigd door Majesty op 02-11-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
dsmeef schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 21:34:
[...]

Als je rechtsklikt op je msn icoon, als msn eenmaal draait, kan je kiezen voor 'dit programma vastmaken aan de taakbalk'. lost dat je probleem op?
Nee lost het niet op, hij is namelijk niet vastgemaakt aan de taakbalk in de eerste plaats.

Ik wil gewoon m'n icoontje terug rechts onder in beeld, net zoals ik bij de vorige Windows Live Messenger het had...

Simpel dubbelklikken op het icoontje en het ''hoofdvenster'' van MSN messenger opent dan, en je ziet de lijst met deelnemers. Sluit je het ''hoofdvenster'' zowel aangemeld als afgemeld, dan bleef hij altijd rechts onder in beeld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Majesty schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 23:26:
Hij gebruikt ook Norton Internet Security 2011?

Ik heb inmiddels gevonden dat poort 1863 op TCP/UDP wordt gebruikt om chat berichten te ontvangen en verzenden op msn.
De poorten die ik eerder had geopend zijn nu weer gesloten aangezien het probleem er nog steeds was. De enige poorten die ik nu op m'n router heb open staan zijn:
1863 TCP/UDP
57977 TCP

Ook heb ik nieuwe regels aangemaakt in Norton Internet Security 2011 voor deze beide poorten.
Even uitleggen hoe dat moet:
- Open Norton
- Ga naar instellingen
- Ga naar netwerkinstellingen
- Kijk bij "Slimme Firewall" en vervolgens bij Geavanceerde Instellingen -> Configureren
- Algemene Regels -> Configureren
- Toevoegen -> "Toestaan" -> "Verbindingen met en van andere computers" -> "Alle Computers" -> TCP & UDP, "Alleen communicatie die met alle onderstaande typen en poorten overeenkomt", vervolgens "Toevoegen". Kies voor "Afzonderlijk opgegeven poorten" en voer 1863 in. Ik weet alleen niet of je voor lokaal of extern moet kiezen.. Heb nu extern gekozen, wat denk jij?

Hetzelfde stappenplan geldt voor 57977 uiteraard, maar dan alleen voor "TCP".

Heb nu geen klachten meer gehad, voor zolang het duurt.
Ik zal morgen aan hem vragen of hij Norton gebruikt. Ik denk trouwens dat je extern moet kiezen, anders opent Norton waarschijnlijk de poorten alleen voor de computers thuis onderling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Messenger is op dit moment niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw. (0x8ac70013)

Ben terug naar 2009, en krijg deze melding als ik de webcam probeer te starten. Laatste keer dat ik cam deed in wLM 2009 was half jaar terug, en toen deed die dit maar soms, nu altijd. Google staat vol met dit probleem, maar na 15 pagina's Google te hebben afgezocht en doorgeklikt geef ik het op. Workaround is om 2011 weer te pakken, maar die is erg log qua cam, zelfs het browsen gaat stroperig zolang de cam aanstaat. Of WLM 8.5 pakken, maar die dwingt je om naar 2009 of 2011 te upgraden (denk ik). OS is Win7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Majesty schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 23:08:
Oei, verkeerd gelezen. Hier issie: klik.
Alleen is dat niet de laatste build van Live Messenger 2009.

Overigens had ik een link naar de laatste build al eerder gepost zie Laguna in "Het Windows Live Topic", maar met al die berichten over Norton wordt het topic redelijk ondergesneeuwd (dat er sowieso tweakers zijn die dat nog gebruiken verbaast me..)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Wat is de laatste 2009 build dan? De .416?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Sjah schreef op woensdag 03 november 2010 @ 01:03:
Ja, die heb ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Laguna schreef op woensdag 03 november 2010 @ 01:00:
[...]

Alleen is dat niet de laatste build van Live Messenger 2009.

Overigens had ik een link naar de laatste build al eerder gepost zie Laguna in "Het Windows Live Topic", maar met al die berichten over Norton wordt het topic redelijk ondergesneeuwd (dat er sowieso tweakers zijn die dat nog gebruiken verbaast me..)
Het gaat weldegelijk over WLM, misschien zelfs een oplossing voor vele mensen. En om terug te komen op Norton. Als jij denkt dat dat nog het product is van 5 jaar geleden, heb je het goed mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Sjah schreef op woensdag 03 november 2010 @ 01:03:
Sorry dat had ik inderdaad moeten vermelden (het was al laat :z)

De laatste build van Windows Live Messenger 2009 is inderdaad 14.0.8117.416.
-Edwin- schreef op woensdag 03 november 2010 @ 01:23:
[...]

Het gaat weldegelijk over WLM, misschien zelfs een oplossing voor vele mensen. En om terug te komen op Norton. Als jij denkt dat dat nog het product is van 5 jaar geleden, heb je het goed mis.
Aangezien jullie problemen ermee hebben is er in die 5 jaar juist niets veranderd. Verwijder dat pakket maar eens en je zal zien dat je geen problemen meer hebt ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Laguna op 03-11-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsmeef
Jorn1986 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 23:43:
[...]

Nee lost het niet op, hij is namelijk niet vastgemaakt aan de taakbalk in de eerste plaats.

Ik wil gewoon m'n icoontje terug rechts onder in beeld, net zoals ik bij de vorige Windows Live Messenger het had...

Simpel dubbelklikken op het icoontje en het ''hoofdvenster'' van MSN messenger opent dan, en je ziet de lijst met deelnemers. Sluit je het ''hoofdvenster'' zowel aangemeld als afgemeld, dan bleef hij altijd rechts onder in beeld staan.
Oke, dat klinkt als een apart geval. Als ik MSN start, staat het programma in ieder geval in de taakbalk. Vastgemaakt of niet, en dat heb jij niet als ik het zo lees. Het verdwijnen van MSN uit het rechter stuk van je taakbalk is al sinds de vorige versie van MSN zo, als ik het me goed herinner?

Maar als ik dan vanuit de taakbalk het contactenvenster weer wil openen, klik ik met de middelste muisknop (scrollwheel knop) op het icoon van MSN in de taakbalk, en opent het contactenvenster altijd weer.

Maar dat gezegd hebbende, denk ik niet dat ik je hiermee geholpen heb, of verder kan helpen, gezien je een specifieker issue hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Laguna schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:23:

Aangezien jullie problemen ermee hebben is er in die 5 jaar juist niets veranderd. Verwijder dat pakket maar eens en je zal zien dat je geen problemen meer hebt ;)
Ach, welk pakket levert geen problemen dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
dsmeef schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:53:
[...]

Oke, dat klinkt als een apart geval. Als ik MSN start, staat het programma in ieder geval in de taakbalk. Vastgemaakt of niet, en dat heb jij niet als ik het zo lees. Het verdwijnen van MSN uit het rechter stuk van je taakbalk is al sinds de vorige versie van MSN zo, als ik het me goed herinner?

Maar als ik dan vanuit de taakbalk het contactenvenster weer wil openen, klik ik met de middelste muisknop (scrollwheel knop) op het icoon van MSN in de taakbalk, en opent het contactenvenster altijd weer.

Maar dat gezegd hebbende, denk ik niet dat ik je hiermee geholpen heb, of verder kan helpen, gezien je een specifieker issue hebt :)
Toch bedankt, maar heb het al opgelost door de vorige versie weer te installeren, en bij Windows Update aan te geven dat Live Essentials niet geïnstalleerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

-Edwin- schreef op woensdag 03 november 2010 @ 18:39:
[...]

Ach, welk pakket levert geen problemen dan? ;)
Geen pakket :) aangezien ik achter een router zit en mijn pc up-to-date hou vind ik zo'n security pakket overbodig. Ik heb wel de Windows Firewall in Windows 7 aanstaan, maar aangezien ik daar geen hinder van ondervind heb ik nog niet de behoefte gehad deze uit te schakelen. Eigenlijk heb ik genoeg aan mijn anti-virusscanner qua beveiliging, maar dat ben ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Laguna schreef op woensdag 03 november 2010 @ 20:51:
[...]

Geen pakket :) aangezien ik achter een router zit en mijn pc up-to-date hou vind ik zo'n security pakket overbodig. Ik heb wel de Windows Firewall in Windows 7 aanstaan, maar aangezien ik daar geen hinder van ondervind heb ik nog niet de behoefte gehad deze uit te schakelen. Eigenlijk heb ik genoeg aan mijn anti-virusscanner qua beveiliging, maar dat ben ik ;)
Die dingen doe ik ook. Maar zo'n security pakket kan geen kwaad toch? Vooral met een redelijk snelle pc is er geen vertraging merkbaar. Dat er nu dan eens een probleem is opgetreden kan wel gebeuren. Stel nou dat Norton problemen blijft geven, dan heb je gelijk. Maar ik denk dat we afdwalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

-Edwin- schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:59:
[...]

Die dingen doe ik ook. Maar zo'n security pakket kan geen kwaad toch? Vooral met een redelijk snelle pc is er geen vertraging merkbaar. Dat er nu dan eens een probleem is opgetreden kan wel gebeuren. Stel nou dat Norton problemen blijft geven, dan heb je gelijk. Maar ik denk dat we afdwalen :P
Tja je kan wel van alles installeren onder het motto dat het geen kwaad kan, maar of het dan nuttig is? ;)
Maar inderdaad back on-topic O-)

Ik kwam er vandaag achter dat ik toch niet de laatste build van 2009 gebruikte voordat ik 2011 voorgeschoteld kreeg. Aangezien je bij de laatste build van 2009 (14.0.8117.416) alleen nog maar een videogesprek met je webcam kan starten en niet meer los je eigen cam of die van je gesprekspartner aan kan zetten en dat kon ik voor 2011 wel. Na wat zoeken nog een versie terug kunnen gaan waarbij dit weer wel mogelijk is (build 14.0.8089.726).

Beetje jammer dat dit allemaal nodig is, alleen omdat MS zo'n zooitje van 2011 heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Toch heb ik er nog steeds last van dat MSN soms spontaan de verbinding verliest. Gelukkig kunnen mensen wel tegen me praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
De oplossing die ik had verzonnen werkte niet voor mij. Daarom op verzoek van Laguna het Norton Internet Security 2011 pakket verwijderd middels het Norton Removal Tool.

Vandaag weer iemand die smste dat ze d'r berichten terug kreeg. Ik had gevraagd om haar msn opnieuw op te starten, maar toen ze dat had gedaan stond ik niet meer online (terwijl ik zelf op afwezig stond). Probleem dus nog niet opgelost. Denk dat ik binnenkort m'n pc maar opnieuw ga installeren met zo weinig mogelijk programma's erop. Als het dan nog steeds is blijft er één mogelijkheid over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Majesty schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 16:50:
De oplossing die ik had verzonnen werkte niet voor mij. Daarom op verzoek van Laguna het Norton Internet Security 2011 pakket verwijderd middels het Norton Removal Tool.

Vandaag weer iemand die smste dat ze d'r berichten terug kreeg. Ik had gevraagd om haar msn opnieuw op te starten, maar toen ze dat had gedaan stond ik niet meer online (terwijl ik zelf op afwezig stond). Probleem dus nog niet opgelost. Denk dat ik binnenkort m'n pc maar opnieuw ga installeren met zo weinig mogelijk programma's erop. Als het dan nog steeds is blijft er één mogelijkheid over..
Heb je al de vorige WLM geprobeerd? Misschien helpt het wel bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Is het nou nodig dat WLM iedere keer na het uit de slaapstand halen van de pc, naar de voorgrond moet duiken en moet zeggen dat de verbinding weer moet worden hersteld. Wat irritant zeg, dit was met de vorige versie niet zo. Gebeurt dit bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Steephh schreef op maandag 01 november 2010 @ 00:05:
[...]

- bij het pasten van een url van een afbeelding wordt deze full screen in het chatvenster geopend.. Zelfs bij de verzender! Geen idee waarom Microsoft dit nodig achtte, maar goed..
- zelfde verhaal bij het pasten van Youtube url's. De grap is dat deze niet eens laden, maar dat terzijde.
- links lopen via de msn servers, je moet eerst 'Houdt je wachtwoord geheim!' wegklikken, samen met een bevestiging dat deze link niet van MSN afkomstig is (nee echt)..
- je kan nu wel online komen voor bepaalde personen in de offline modus, maar file transfers en dergelijke zijn nog steeds niet mogelijk (wat in 2009 ook al niet kon).
En hierbij komt nu ook nog:

- Het volgende bericht kon niet worden bezorgd omdat het maximaal toegestane aantal berichten per minuut is overschreden. Probeer het later nog eens.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Laatst online: 03-07 16:10
De laatste tijd heb ik wat bijzonder irritants met WLM. beschrijving van het probleem:
Windows Live Messenger doet alsof er niets aan de hand is, kan nog gewoon tegen mensen praten, maar na verloop van tijd, krijg ik al mijn verstuurde berichten weer terug, met de melding dat het bericht niet gestuurd kon worden. Als ik wanneer dit gebeurd is, probeer mijn status te veranderen, klapt WLM er uit, en kan ik opnieuw inloggen. Hierna is er verder niets meer aan de hand, tot het weer gebeurd, gebeurt me ongeveer 3x per dag.

Versie: 2009 (Build 14.0.8089.729)
Windows 7 ultimate x64
AVG free en standaard firewall van windows.

Dit gebeurt me trouwens ook op de pc's van de universiteit, welke WLM daar op staat durf ik zo niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Zjosh schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:42:
De laatste tijd heb ik wat bijzonder irritants met WLM. beschrijving van het probleem:
Windows Live Messenger doet alsof er niets aan de hand is, kan nog gewoon tegen mensen praten, maar na verloop van tijd, krijg ik al mijn verstuurde berichten weer terug, met de melding dat het bericht niet gestuurd kon worden. Als ik wanneer dit gebeurd is, probeer mijn status te veranderen, klapt WLM er uit, en kan ik opnieuw inloggen. Hierna is er verder niets meer aan de hand, tot het weer gebeurd, gebeurt me ongeveer 3x per dag.

Windows 7 ultimate x64

Dit gebeurt me trouwens ook op de pc's van de universiteit, welke WLM daar op staat durf ik zo niet te zeggen.
Ik en andere mensen hebben dit probleem eigenlijk ook, met nog erbij dat anderen soms ook niet tegen je kunnen praten (terwijl je dan wél aangemeld bent.) Gebruik je heel toevallig Norton?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
-Edwin- schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 16:51:
[...]

Heb je al de vorige WLM geprobeerd? Misschien helpt het wel bij jou.
Daar zit ik nu op, precies hetzelfde probleem helaas.
Zjosh schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:42:

Windows 7 ultimate x64

Ken het probleem inderdaad, zwaar irritant. Komt het bij jou alleen bij één persoon voor of bij alle?
Ik begin het vermoeden te krijgen dat het eigenlijk niet aan Norton ligt. Misschien ligt het wel gewoon aan de Microsoft servers.

@ Edwin, hij had erbij gepost dat ie AVG gebruikt :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 04-07 10:37
Ik heb hier hetzelfde probleem met verschillende OS'en: Windows 7 x86, Windows 7 x64 en Server 2003 R2 x64. Betreft steeds de 2009-versie van Windows Live Messenger, waarbij ik dus ook berichten terugkrijg. Antivirus: geen, MS Security Essentials, MS Forefront Client Security.

Lijkt me niet zo zeer een omgevingsspecifiek iets, maar een probleem bij Microsoft.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Majesty schreef op zondag 07 november 2010 @ 19:44:

@ Edwin, hij had erbij gepost dat ie AVG gebruikt :D.
Oeps, overheen gelezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:43

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Ik heb een probleem, heb nieuwe pc samengestoken en krijg live messenger niet aan de praat. wat heb ik reeds gedaan.(fyi: Foutmelding: 81000306)
o ja, ik heb nog geen antivirus of firewall geinstalleerd en defender en win firewall staan uit. dus dat zou het ook niet mogen zijn.
Belachelijk veel eigenlijk.
unintall, reinstall
repair
Crapcleaner laten lopen in registry (die vond een hoop fouten) maar heeft niks uitgemaakt
SOCKS blanco gezet
netsh interface tcp set global autotuninglevel=disabled (wat het doet weet ik niet, maar het werkte ook niet)
de 2009 versie er proberen opzetten, maar dat gaf dezelfde fout.

Ik ben dus zowat radeloos aan het worden. Gouden advies en tips zijn welkom. Wss vergeet ik iets stom. O ja, de mailaccount werkt wel nog op een andere pc, op dezelfde router. met dezelfde utpkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-06 12:19
Tja, misschien iets te voor de hand liggend maar als jij net een nieuwe Windows installatie hebt uitgevoerd en dan met software als CCleaner (software die je imo als het goed is in de eerste periode na een reinstall sowieso niet nodig hebt) nú al allerlei fouten tegenkomt klinkt het alsof het probleem ergens anders ligt. Misschien gelijk maar nog een verse Windows installatie proberen?

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Crap, ook in WLM 2011 heb ik het cam-probleem, hij start gewoon niet. En cammen is in mijn geval bijna de helft van het plezier. Foutmelding: Your call wasn't connected. Please try again or leave a video message. (Error: 0x8ac70013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:43

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

windows opnieuw :( ben net een dag bezig geweest met alles erop te zetten...
maar je hebt wel een puntje
hij gaf 64 problemen aan.

[ Voor 26% gewijzigd door Joindry op 08-11-2010 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modus47
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Joindry schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:25:
Ik heb een probleem, heb nieuwe pc samengestoken en krijg live messenger niet aan de praat. wat heb ik reeds gedaan.(fyi: Foutmelding: 81000306)
Heb ik nu ook last van met diezelfde code. Ander account aanmelden op deze PC geen enkel probleem, is binnen 5 sec. ingelogd. Googlen levert vooralsnog weinig op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zijn er meer die vanuit WLM niet meer direct naar de Hotmail inbox kunnen?
FF blijft maar wachten op http://g.msn.com/5menl_nl/11 , die normaal gesproken doorlinkt naar Hotmail.com, maar dat doet ie dus niet meer. Ga ik gelijk naar hotmail.com, is er niks aan de hand...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Laatst online: 14:23
Sjah schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:32:
Crap, ook in WLM 2011 heb ik het cam-probleem, hij start gewoon niet. En cammen is in mijn geval bijna de helft van het plezier. Foutmelding: Your call wasn't connected. Please try again or leave a video message. (Error: 0x8ac70013)
Toevallig VMWare player of Virtual Box oid geinstalleerd? Het uitschakelen van de virtuele netwerk adapters wil nog wel eens helpen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Tx voor het meedenken, nee die oplossing was ik ook al tegengekomen, en haalt hiero niks uit. Denk dat ik maar teruggrijp naar een Win7 reinstall, ik weet het ....triest, maarja zowel 2011 als 2009 hebben het ooit wel goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Laatst online: 14:23
Ah oke helaas, maar dat was inderdaad echt bij mij de oplossing! Misschien dan terug naar een restore punt? Succes
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste

Let op:
Links naar patches om advertenties te verwijderen zijn uiteraard niet gewenst. Daarnaast hoef je niet te melden dat MSN plat ligt.