The devil is in the details.
Zelfde probleem gehad eerder deze week bij de overstap op een nieuw emailadres toen ik een aantal van mijn oude contactpersonen opnieuw wou toevoegen. Twee oplossingen:rynon schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 20:43:
vandaag heeft een vriend mij toegevoegd op msn (2011) maar krijg geen melding hiervan![]()
iemand enig idee hoe dat kan komen en waar ik het kan terugvinden?
1) Er is een hele grote kans dat zijn uitnodiging bij jou in het MSN hoofdscherm staat, in de vorm van een gele balk ergens onderaan. De traditionele 'iemand heeft je toegevoegd' popup lijkt te zijn verdwenen.
2) Alternatief is dat jij hem ook handmatig als contactpersoon toevoegt.
Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]
gebruik zelf gmail. misschien komt het daar door dan? maar ga dan zijn msn adres proberen te krijgen en hem toevoegen maar vind het wel vreemd dat ik geen melding krijgThijs_O schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 20:56:
[...]
Zelfde probleem gehad eerder deze week bij de overstap op een nieuw emailadres toen ik een aantal van mijn oude contactpersonen opnieuw wou toevoegen. Twee oplossingen:
1) Er is een hele grote kans dat zijn uitnodiging bij jou in het MSN hoofdscherm staat, in de vorm van een gele balk ergens onderaan. De traditionele 'iemand heeft je toegevoegd' popup lijkt te zijn verdwenen.
2) Alternatief is dat jij hem ook handmatig als contactpersoon toevoegt.
Volgens mij is 't gewoon buggy. Van de groep mensen die ik heb toegevoegd aan m'n nieuwe Messenger-account heeft pakweg de helft de invite niet gezien en de andere helft heeft 'm dus ook niet gehad. En dat is gewoon een @live.com adres.rynon schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 21:20:
[...]
gebruik zelf gmail. misschien komt het daar door dan? maar ga dan zijn msn adres proberen te krijgen en hem toevoegen maar vind het wel vreemd dat ik geen melding krijg
Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]
Lekker buggy weer, en ik krijg er echt te schijt van.
[ Voor 5% gewijzigd door paradoXical op 20-12-2010 18:42 ]
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
[ Voor 4% gewijzigd door timskiej op 20-12-2010 19:30 ]
Nu dus weer terug naar het ouderwetse en vertrouwde en opzoek naar een synchronisatie programma die mappen synchroniseert op door mijn aangegeven plekken! xD

Klopt, maar dat kan je zelf ook fixen zoals al eerder gepost is Senor Sjon in "Het Windows Live Topic".Sander H schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 20:53:
En nog steeds zijn de hotlinks niet terug in WLM9..
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik heb het al op 3 pc's (2x Mac OSX, 1x Windows 7) geprobeerd maar op geen enkele pc werkt het. Andere accounts werken wel... zijn er meer mensen met problemen?
Oh bedankt, heb die edit nooit gezienLaguna schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 00:33:
[...]
Klopt, maar dat kan je zelf ook fixen zoals al eerder gepost is Senor Sjon in "Het Windows Live Topic".

Er is een onbekende fout opgetreden.
Server: 'smtp.telfort.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x80070057
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Nee
Toen Live mail net was geinstalleerd, geen probleem. Ongeveer een week later na een update, ook een mail verstuur probleem. Was na een paar dagen zo weer weg.
(Ook irritant dat het programma regelmatig wil dat je een Hotmail account of Live-id gaat aanmaken... dat wil ze helemaal niet. Ik kan het nergens uit zetten)
Vanaf mijn computer kan ik zonder problemen mail versturen (gebruik zelf geen Live-Mail). Via smtp.telfort.nl dus. Heb al aardig zitten zoeken op internet maar een goede oplossing niet gevonden.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Ook vroeg ik me af of het niet gewoon mogelijk is om een van boven naar onder rangschikking te hebben, ipv van links naar rechts zoals nu. Heb het in dit geval over de contacten.
Bedankt!
heb vandaag geprobeerd om windows live essentials te installeren, het werkt alleen zodra ik het ga gebruiken en met mijn muis over het programma ga, word alles wazig (alleen in het msn venster), ook mijn contactpersonen, schermnaam enz. zijn wazig. Dit is ook bij de andere windows live programma's.
weet iemand hier iets op?
(Meteen van het gedonder af van aanmelden voor Hotmail account.......)
allereerst ik weet niet of ik hiervoor in het juiste topic ben, dus mijn excuses mocht het hier niet thuis horen.
Ik heb sinds gisteren een probleem met Windows Live Messenger. Als ik probeer in te loggen lukt dat zonder problemen, maar als hij eenmaal het scherm geopend heeft freezet hij na pakweg 5 seconden en geeft hij aan dat windows live messenger niet meer reageerd. Ik heb reeds meerdere posts doorgelezen en ook geprobeerd een oudere versie (9.0) te installeren, maar daar krijg ik de foutmelding dat hij niet aan kan melden vanwege foutcode 80040154. Met de instructies van windows live zelf is het probleem ook niet verholpen.
Bij deze dus mijn vragen: - Zijn er meer mensen met het vastloop-probleem in WLM 11?
- Is hier een oplossing voor?
- Indien dit niet het geval is, hoe krijg ik dan mijn oudere versie van WLM werkend?
alvast bedankt!
mvg
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Het kan in ieder geval vrij eenvoudig door een conversatie window te openen en dan File -> View Message History. Als de menu balk niet zichtbaar is, druk dan even op de ALT toets, dan komt hij tevoorschijn.Sjah schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 18:07:
Iemand die weet hoe ik in 2011 bij berichten-geschiedenis kom? Zie het nergens, ja ik kan natuurlijk naar de file gaan, of Plus installen, maar beide wil ik niet zo.
Het staat ook onder die miniscule dubbele >> onderaan het message windowIntoDevel schreef op zondag 16 januari 2011 @ 10:13:
[...]
Het kan in ieder geval vrij eenvoudig door een conversatie window te openen en dan File -> View Message History. Als de menu balk niet zichtbaar is, druk dan even op de ALT toets, dan komt hij tevoorschijn.
Dat kan ook nog steeds, selecteer een contact, ga weer naar File - > View Message HistorySjah schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:49:
Ok, dan moet ik dus in msg windows zijn, gedoe, vroeger kon het in wlm zelf.
misschien niet zo een goed idee van Ms om de menubalk weg te halen, dacht dat die er helemaal niet inzat, krijg je dit soort beginnersvragen van een die-hard
[ Voor 73% gewijzigd door Sjah op 16-01-2011 16:34 ]
Nu heb ik hiervoor 4 mappen met postvak IN, UIT, ETC.
Dus kort gezegd ik heb 4 mail adressen welke ik allen in 1 postvak IN wil laten samenkomen ipv in 4 verschillende, aangezien ik de enigste gebruiker ben maar wel met 4 adressen werk.
Even met ResourceHacker het versienummer veranderen en je kan er weer op!n00bs schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 23:58:
Krijg zojuist gefoceerd die update! BAH
maar dit lijkt niet te helpen? (XVI32 hex edit op de .exe van msn)
Vreemde is dat ik bij de details van de file nog steeds versie 14 zie staan. Mer Resource Hacker de version info gewijzigd, maar na saven staat deze weer op versie 14
Ik kwam er al voor je update achter
[ Voor 63% gewijzigd door n00bs op 21-01-2011 00:45 ]
Zie onderstaande afbeelding wat ik heb veranderd. Pas alle waardes aan, druk vervolgens op "Compile Script", en dan op "File->Save"
http://i54.tinypic.com/optrhk.png
Dat stel je het beste in bij Windows Live Hotmail denk ik (online dus).DeMuts schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:10:
Is het mogelijk om met Windows Live mail als je 4 verschillende mail adressen hebt om deze allen samen te laten komen in 1 map?
Nu heb ik hiervoor 4 mappen met postvak IN, UIT, ETC.
Dus kort gezegd ik heb 4 mail adressen welke ik allen in 1 postvak IN wil laten samenkomen ipv in 4 verschillende, aangezien ik de enigste gebruiker ben maar wel met 4 adressen werk.
Zie: http://explore.live.com/windows-live-hotmail-email-accounts-aggregation-using
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
Thank youDoDo schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 00:32:
@noobs,
Zie onderstaande afbeelding wat ik heb veranderd. Pas alle waardes aan, druk vervolgens op "Compile Script", en dan op "File->Save"
http://i54.tinypic.com/optrhk.png
EDIT: de update waar MSN om vraagt is een update naar 14.0.8117.461, dat is dus nog de oude versie! Deze update kun je dus veilig installeren, en Messenger Plus doet het ook met deze versie.
[ Voor 48% gewijzigd door Nvidiot op 21-01-2011 11:38 ]
What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)
Ik heb de update nu geinstalleerd( + een van Live Mail) en MSN komt nu bij mij uit op 14.0.8117.416. Jij misschien een typefoutje gemaakt?Nvidiot schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:25:
De resource hack werkt, maar dan werkt Messenger Plus niet meerIemand een idee hoe dat te fixen is?
EDIT: de update waar MSN om vraagt is een update naar 14.0.8117.461, dat is dus nog de oude versie! Deze update kun je dus veilig installeren, en Messenger Plus doet het ook met deze versie.
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Ik wou dit net posten. Maar is dit ook voor Windows 7 het geval?Nvidiot schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:25:
De resource hack werkt, maar dan werkt Messenger Plus niet meerIemand een idee hoe dat te fixen is?
Overigens schjnt de cam het dan niet meer te doen, ik heb liever MSN plus werkend! nieuwe install lijkt niets uit te halen van MSN plus.
<edit>
Oplossing de versie hernoemen naar:
14,0,8117,416
14.0.8117.416
Cam kijk functie werkt bij mij nu wel evenals MSN Plus!
[ Voor 22% gewijzigd door n00bs op 21-01-2011 17:08 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Sander H op 21-01-2011 18:43 ]
[ Voor 4% gewijzigd door OgWok op 21-01-2011 19:03 ]
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door k1n9_n01z3 op 22-01-2011 12:13 ]
Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.
Hoezo dit? Messenger 2009 werkt hier perfect, geen meldingen over upgraden, en hij staat gewoon netjes in mijn Windows 7 taskbar.k1n9_n01z3 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:38:
Voor de mensen die messenger 2009 willen blijven gebruiken, even compatibility mode op "windows 2000" zetten !!
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Nouja mensen hierboven hebben er last van en ik ook sinds vanochtent.Sebazzz schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:48:
[...]
Hoezo dit? Messenger 2009 werkt hier perfect, geen meldingen over upgraden, en hij staat gewoon netjes in mijn Windows 7 taskbar.
Steam Inventaris
Thanks!k1n9_n01z3 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:38:
Voor de mensen die messenger 2009 willen blijven gebruiken, even compatibility mode op "windows 2000" zetten !!
This does the trick
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Het versturen van foto's en dergelijke werkt vaak gewoon niet.
Een restart van WLM wil dit verhelpen maar toegegeven heb ik nu al spijt dat ik dit geprobeerd heb.
En Sjah: je kan dat nu wel zeggen maar er zijn gewoon nog dingen die niet volledig werken.
Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.
Steam Inventaris
een klein bescheiden kickje..audio2009 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:06:
beste medetweakers,
allereerst ik weet niet of ik hiervoor in het juiste topic ben, dus mijn excuses mocht het hier niet thuis horen.
Ik heb sinds gisteren een probleem met Windows Live Messenger. Als ik probeer in te loggen lukt dat zonder problemen, maar als hij eenmaal het scherm geopend heeft freezet hij na pakweg 5 seconden en geeft hij aan dat windows live messenger niet meer reageerd. Ik heb reeds meerdere posts doorgelezen en ook geprobeerd een oudere versie (9.0) te installeren, maar daar krijg ik de foutmelding dat hij niet aan kan melden vanwege foutcode 80040154. Met de instructies van windows live zelf is het probleem ook niet verholpen.
Bij deze dus mijn vragen: - Zijn er meer mensen met het vastloop-probleem in WLM 11?
- Indien dit niet het geval is, hoe krijg ik dan mijn oudere versie van WLM werkend?
alvast bedankt!
mvg
Exterminator schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 17:43:
M'n vriendin kan zich op dit moment niet meer aanmelden met haar Windows Live Messenger omdat haar versie veroudert is en ze word dus "verplicht" om een nieuwe te downloaden. Dit betekent dus dat ze de 2011 moet downloaden, maar aangezien ze deze niet fijn vind wil ze dat liever niet. Is er een manier om dit tegen te houden en haar oude versie kan blijven gebruiken?
Vooral niet eerst het topic lezen..k1n9_n01z3 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:38:
Steam Inventaris
Nvidiot schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:25:
n00bs schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:02:
[...]
Ik wou dit net posten. Maar is dit ook voor Windows 7 het geval?
Overigens schjnt de cam het dan niet meer te doen, ik heb liever MSN plus werkend! nieuwe install lijkt niets uit te halen van MSN plus.
<edit>
Oplossing de versie hernoemen naar:
14,0,8117,416
14.0.8117.416
Cam kijk functie werkt bij mij nu wel evenals MSN Plus!
[ Voor 5% gewijzigd door k1n9_n01z3 op 22-01-2011 20:50 ]
Steam Inventaris
De volledige weergave is gewoonweg een commercieel stuk stront eerste klas en de compacte versie is iets beter, maar nog steeds slecht. Heel dat offline weergeven i.p.v. de mogelijkheid om te (de)blokkeren is ontzettend verwarrend. Waarom in godsnaam een goede optie eruit slopen om er een beduidend slechter alternatief voor terug te plaatsen?
De 2011 versie er dus maar weer af geknikkerd en nu ben ik 2009 weer aan het installeren. En als dat niet werkt met de tips die in dit topic staan, ga ik lekker naar Trillian.
Windows Live Messenger 2011: nu al wanproduct van het jaar 2011.
Edit: Hoera, TomAtTweakers draait weer WLM 2009! Even een tip voor degenen die een foutmelding krijgen bij het aanmelden bij het gebruik van Windows 2000 bij compatibiliteitsmodus: probeer Windows XP SP3 eens.
[ Voor 16% gewijzigd door TomAtTweakers op 22-01-2011 20:56 ]
Steam Inventaris
Wel vervelend: ik moet WLM steeds toestemming verlenen om wijzigingen aan te brengen als ik het hoofdvenster met het kruisje wegklik i.p.v. minimaliseer. Bovendien blijft WLM op de achtergrond draaien als ik alle schermen weg heb geklikt en er ook geen icoon meer in de balk staat.
Kleine rectificatie: ik had beter het topic door moeten lezen: ik draaide eerst WLM 2009 14.0.8064.0206. Ik kom er nu pas achter dat ik niet die versie opnieuw heb geïnstalleerd nadat ik 2011 heb verwijderd, maar nu WLM 2009 14.0.8117.416 heb draaien. Dat is de meest recente 2009 versie, en dat is dus ook de versie we nog gewoon 'mogen' gebruiken van Microsoft. Hiervoor is dus geen aanpassing nodig in de compatibiliteitsmodus of het versienummer. Zie ook de post van Nvidiot op pagina 22.
Wel even opletten dat je niet direct in WLM zelf update, maar je huidige installatie handmatig deinstalleert. Daarna versie 14.0.8117.416 opzoeken en die installeren. Doe je het wel via WLM zelf, dan krijg je alsnog de gevreesde 2011 versie.
[ Voor 42% gewijzigd door TomAtTweakers op 22-01-2011 21:46 ]
Ik had dat probleem ook. Dit was mijn oplossing voor de 80040154 fout : Kopieer "wldcore.dll" en "wldlog.dll" van "C:\Program Files\Windows Live\Shared" naar "C:\Program Files\Windows Live\Contacts".audio2009 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:06:
beste medetweakers,
alvast bedankt!
mvg
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
bedankt voor de hulp. helaas is het echter niet gelukt met wlm 2009. Hij geeft nog steeds dezelfde foutmelding. Weet u echter ook de oplossing voor het eerder beschreven probleem met wlm 2011? Dit aangezien ik niet denk dat ik als redelijke computer noob het probleem met wlm 2009 kan oplossen..TheCoolGamer schreef op zondag 23 januari 2011 @ 17:44:
[...]
Ik had dat probleem ook. Dit was mijn oplossing voor de 80040154 fout : Kopieer "wldcore.dll" en "wldlog.dll" van "C:\Program Files\Windows Live\Shared" naar "C:\Program Files\Windows Live\Contacts".
edit: Na nog een paar re-installs en gekloot met messenger later is me dit probleem opgevallen: zoals eerder beschreven start msn normaal op, en logt hij ook in, maar als ik dan in mijn contact personen lijst naar beneden scroll loopt hij vast. Ook als ik van venster verwissel en mijn muis over messenger ga, dan loopt hij ook vast.. heel vreemd..
edit 2: Hmm.. in die pakweg 5 seconden die ik heb om "online te zijn" heb ik het met andere accounts geprobeerd en daar freezet hij ook..
[ Voor 36% gewijzigd door audio2009 op 23-01-2011 20:06 ]
Alleen sinds kort die min of meer verplichte update naar de nieuwe messenger, weer ff wennen, tot nu toe zou ik liever de oude hebben..
P.s: Wat is eigenlijk de maximale grootte van je hotmailaccount? 5 GB ofzo toch?
*TomAtTweakers kan zich de tijd nog herinneren dat de grens op 2 mb lag.* Je was toen behoorlijk f*cked up als iemand een bijlage meestuurde van (bijna) 2 mb. Wat een tijd was dat.
Ik heb er op dit moment 3500, ongeveer 550 MB.TomAtTweakers schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:15:
De opslagruimte van je Hotmail-account groeit mee met je behoefte. Dat wil zeggen: het breidt automatisch uit wanneer dat nodig is. En ik kan je uit ervaring zeggen dat het prima werkt: ik heb bijna 3000 mails met veel bijlagen erin staan en heb nog nooit een melding gekregen dat mijn mailbox bijna vol is of iets dergelijks.
*TomAtTweakers kan zich de tijd nog herinneren dat de grens op 2 mb lag.* Je was toen behoorlijk f*cked up als iemand een bijlage meestuurde van (bijna) 2 mb. Wat een tijd was dat.
Maar ik heb inderdaad ooit gegoogled, en kwam toen uit op behoorlijk oude nieuwsartikelen, van een hotmailaccount van 2MB
Gewoon die hele map hernoemen of weggooien nadat je Messenger hebt afgesloten (en ook wlcomm.exe moet niet meer actief zijn).
We are shaping the future
Verwijderd
Dus het ligt automatisch bij WLM, ook al heeft het in de tussentijd wel gewerkt?-Edwin- schreef op maandag 24 januari 2011 @ 00:24:
Ja hoor. Waar ik een paar maanden geleden had dat WLM niet langer dan 5 minuten aangemeld bleef (zodra ik status wilde veranderen, kreeg ik de melding dat de verbinding was verbroken), is het probleem weer terug. Contactpersonen die weer niks naar mij kunnen sturen. Oftewel dezelfde zooi als een paar maanden geleden. Toen was het vermoeden dat het aan Norton lag, nou dus niet, want heb nu geen Norton meer.
Nee, dat weet ik niet. Maar waarschijnlijk wel, aangezien het in de tussentijd inderdaad zelden voorkwam.Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 01:59:
[...]
Dus het ligt automatisch bij WLM, ook al heeft het in de tussentijd wel gewerkt?
Alles weer werkend doet Windows live mail het niet. Even repareren, nog steeds niet... Nu maar overgestapt op Mozilla Thunderbird. Wordt echt moe van dat Windows Live prut spul.
True.Tc-Chub schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:47:
Wilde net windows live movie maker downloaden, kreeg ik de hele nieuwe msn en windows live zooi ook mee. Maar zoals microsoft het altijd voor elkaar krijgt is het nieuwe altijd 10x zo slecht als het oude. Dus ik systeemherstel gedaan dan, heel pc half kapot, beeldschermdrivers opnieuw en al dat gezeik.
Alles weer werkend doet Windows live mail het niet. Even repareren, nog steeds niet... Nu maar overgestapt op Mozilla Thunderbird. Wordt echt moe van dat Windows Live prut spul.
Erg jammer dat Microsoft de nieuwe messenger er doorheen duwt als je alleen bijvoorbeeld movie maker wilt doen...
[ Voor 5% gewijzigd door HaveHam op 24-01-2011 18:54 ]
Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.
- Deinstalleren, opnieuw installeren
- Deinstalleren met Your Unininstaller inclusief alle registry eruit, weer installeren.
- Upgraden naar Live essentials 2011, zelfde probleem
- Computer tig keer opnieuw opgestart
- Windows live mail map verwijderen, maar dat lukt niet, andere naam geven helpt ook niet
- Met windows live alle programma's repareren, heeft ook geen effect
- Nog een windows check programma eroverheen, werkt ook niet.
Ik weet me echt geen raad meer hoe ik dit programma aan de praat krijg. Iemand die mij alstublieft kan helpen?
P.S. Ik wil dit toch weer hebben want ThunderBird werkt niet fijn samen met Hotmail in de zin dat ik het niet voor elkaar krijg om mailtjes die gelezen zijn als gelezen binnen te halen en mailtjes die ik op thunderbird lees op de server als gelezen gemarkeerd te krijgen.
[ Voor 14% gewijzigd door Tc-Chub op 28-01-2011 21:48 ]
zelfde hierTc-Chub schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 21:47:
Ik krijg telkens als ik Windows Live mail 2009 opstart de melding 'Dit programma werkt niet meer, het wordt nu afgesloten'. Ik krijg het programma met geen enkele mogelijkheid meer aan de praat. Dit is wat ik geprobeerd heb:
- Deinstalleren, opnieuw installeren
- Deinstalleren met Your Unininstaller inclusief alle registry eruit, weer installeren.
- Upgraden naar Live essentials 2011, zelfde probleem
- Computer tig keer opnieuw opgestart
- Windows live mail map verwijderen, maar dat lukt niet, andere naam geven helpt ook niet
- Met windows live alle programma's repareren, heeft ook geen effect
- Nog een windows check programma eroverheen, werkt ook niet.
Ik weet me echt geen raad meer hoe ik dit programma aan de praat krijg. Iemand die mij alstublieft kan helpen?
P.S. Ik wil dit toch weer hebben want ThunderBird werkt niet fijn samen met Hotmail in de zin dat ik het niet voor elkaar krijg om mailtjes die gelezen zijn als gelezen binnen te halen en mailtjes die ik op thunderbird lees op de server als gelezen gemarkeerd te krijgen.
De agenda van live mail staat in principe lokaal en wordt gesynced met internet, dus als je nu gewoon bij programs hem verwijder/repair (gewoon live essentials, dan kun je het gewoon aanvinken) en dan synced die opnieuw en kan die nooit beschadigd zijn. Of hij is corrupt online, dan heb je echt een probleem.
Dan even kijken of het wel werkt, verder in appdata staat ergens in roaming volgens mij een mapje live mail, je zou die misschien leeg kunnen gooien, misschien werkt dat, want dan moet die opnieuw syncen bij het opstarten.
[ Voor 32% gewijzigd door LeVortex op 29-01-2011 18:33 ]
Hij start dan ook niet op met Win7, dus ik heb UAC maar weer uitgezet.

edit: onee, het kan nog wel maar ik kan het cammen niet meer initieren, dat moet degeen met de 2013 versie doen.
[ Voor 31% gewijzigd door Sjah op 15-02-2011 15:21 ]
Kan alleen een iets oudere versie vinden, die het niet meer doet (geen zin om die meuk te hex editten oid)
http://www.oldapps.com/msn_messenger.php?old_msn=22SidewalkSuper schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 23:38:
Heeft iemand nog de NL versie van MSN 2009 14.0.8117?
Kan alleen een iets oudere versie vinden, die het niet meer doet (geen zin om die meuk te hex editten oid)
Die misschien?
Dit was idd een Engelse versie
[ Voor 75% gewijzigd door SidewalkSuper op 16-02-2011 11:36 ]
Hmmm, je kan blijkbaar geen nickname meer opgeven? En de contactlijst is, ipv boven naar onder, nu naast elkaar gestacked
Oke ik ben er wel uit, dit is me te kut... die contact lijst die naast elkaar staat ineens is een dealbreaker.. ik kan nu niet makkelijk een contact op alfabet eruit pikken.
Buiten dat is het op zich best te doen met zo'n patch, maar ik gooi hem er nu weer af
[ Voor 76% gewijzigd door SidewalkSuper op 16-02-2011 09:36 ]
Het lijkt erop alsof microsoft een backup heeft teruggezet ofzo
Collega van me viel dit ook al op.
Meer mensen die dit hebben ?
Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....
GEVONDEN
Hoezeeeeee!!!
Verwijderd in "Het Windows Live Topic"
[ Voor 41% gewijzigd door SidewalkSuper op 16-02-2011 11:54 ]
Dit krijg ik in Live mail:
E-mail A is dus het nieuwe adres en e-mail B het oude, niet bestaande adres.<e-mail A> is toegevoegd aan het account, maar dit item moet worden bevestigd voordat het kan worden gebruikt om het wachtwoord opnieuw in te stellen.
Volg om te bevestigen de link in het bericht dat is verzonden naar onderstaand(e) adres(sen).
<e-mail B>
Tot vandaag opende hij altijd gewoon Windows Live Mail, de applicatie dus, wat mijn standaard email programma is.
Iemand een oplossing?
Dat was ons oude probleem inderdaad, leek toen wij alsof wij de eersten waren met dat probleem..-Edwin- schreef op maandag 24 januari 2011 @ 00:24:
Ja hoor. Waar ik een paar maanden geleden had dat WLM niet langer dan 5 minuten aangemeld bleef (zodra ik status wilde veranderen, kreeg ik de melding dat de verbinding was verbroken), is het probleem weer terug. Contactpersonen die weer niks naar mij kunnen sturen. Oftewel dezelfde zooi als een paar maanden geleden. Toen was het vermoeden dat het aan Norton lag, nou dus niet, want heb nu geen Norton meer.
Anyways, het lag inderdaad niet aan Norton, ik gebruik het nog steeds en heb nergens last meer van.
Maar volgens mij ben ik er wel achter waar het wel aan ligt. Log jij toevallig weleens in op andere pc's / laptops, op een oude msn of gewoon 2011?
Het lijkt er namelijk sterk op dat het probleem bij het offline weergeven ligt. Wanneer je jezelf Offline weergeeft bij 2011 en vervolgens uitlogt en op een 2009, of een andere pc met 2011 inlogt, sta je offline. Terwijl je status gewoon op afwezig/online etc. staat.
Hetzelfde geldt voor het offline weergeven voor bepaalde personen, als je dat doet, en vervolgens op 2009 inlogt, kunnen die mensen niet meer zien dat jij online bent. En volgens mij is dat ook zelfs zo als je gewoon op een andere pc inlogt die 2011 erop heeft staan.
Zo ver ben ik inmiddels al.. Probeer het zoveel mogelijk te ontwijken, maar goed het werkt gewoon erg irritant zo.
Rechtsboven naast je "contactpersoon toevoegen" knopje zit een knopje dat ervoor zorgt dat je lijst weer normaal wordt, net zoals de oude. En als je de lijst dan smal genoeg maakt, komt alles onder elkaar te staan.SidewalkSuper schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 09:11:
Oke ik ben er wel uit, dit is me te kut... die contact lijst die naast elkaar staat ineens is een dealbreaker.. ik kan nu niet makkelijk een contact op alfabet eruit pikken.
Buiten dat is het op zich best te doen met zo'n patch, maar ik gooi hem er nu weer af
Dat kreeg ik niet bij full screen, dus vervelend.
MS heeft onlangs wel wat gedonder gehad met hotmail accounts. Zou daar mogelijk mee te maken hebben.theezeefje schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 09:31:
Ik heb sinds een korte tijd dat ik in WLM2011 oude contacts heb staan, welke ik (voor zover ik weet) allang had verwijderd, of al HEEEL lang niet meer online had gezien.
Het lijkt erop alsof microsoft een backup heeft teruggezet ofzo
Collega van me viel dit ook al op.
Meer mensen die dit hebben ?
Wat het precies was weet ik helaas niet meer.
Seriously? Nope, not a bit...
Erg als het een iets oudere build is? Indien nee, zoek maar eens naar mijn posts in dit toppic.SidewalkSuper schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 23:38:
Heeft iemand nog de NL versie van MSN 2009 14.0.8117?
edit: http://www.ravenslair.nl/files/Messenger14.0.8089.726.zip
[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 16-02-2011 22:04 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Toch bedankt!
[ Voor 5% gewijzigd door SidewalkSuper op 16-02-2011 22:28 ]
Atm nog draaiende, zonder ook maar iets aangepast te hebben.
[ Voor 22% gewijzigd door Raven op 16-02-2011 22:39 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
O well, mocht die hier niet meer werken, probeer ik die van jouw post wel.
Alleen even een virtuele pc erbij pakken voor install, daarna de losse installer van WLM ff opzoeken. \Program Files\Common Files\Windows Live\.cache\ zou ie terecht moeten komen als ik het goed heb.
Oscar Wilde
Het probleem heeft toen een week geduurd ongeveer. Nu werkt het weer allemaal goed. Misschien lag het probleem bij UPC. Zij hadden wat capaciteitsproblemen.Majesty schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:17:
[...]
Dat was ons oude probleem inderdaad, leek toen wij alsof wij de eersten waren met dat probleem..
Anyways, het lag inderdaad niet aan Norton, ik gebruik het nog steeds en heb nergens last meer van.
Maar volgens mij ben ik er wel achter waar het wel aan ligt. Log jij toevallig weleens in op andere pc's / laptops, op een oude msn of gewoon 2011?
Het lijkt er namelijk sterk op dat het probleem bij het offline weergeven ligt. Wanneer je jezelf Offline weergeeft bij 2011 en vervolgens uitlogt en op een 2009, of een andere pc met 2011 inlogt, sta je offline. Terwijl je status gewoon op afwezig/online etc. staat.
Hetzelfde geldt voor het offline weergeven voor bepaalde personen, als je dat doet, en vervolgens op 2009 inlogt, kunnen die mensen niet meer zien dat jij online bent. En volgens mij is dat ook zelfs zo als je gewoon op een andere pc inlogt die 2011 erop heeft staan.
Zo ver ben ik inmiddels al.. Probeer het zoveel mogelijk te ontwijken, maar goed het werkt gewoon erg irritant zo.
Haha, dat klopt wel. Maar ik had echt problemen met UPC. Dowloaden vanaf Amerikaanse servers (Apple, AMD etc.) ging toen echt met maar een paar KB/s. Maar daarmee zeg ik niet dat het probleem niet bij Microsoft kan liggen. Ze moeten er echt voor zorgen dat MSN eens aangemeld blijftMajesty schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:19:
Ik denk dat het verkeerd is het probleem telkens ergens anders te gaan zoeken, hadden we toen ook gedaan. Norton, router, etc., Denk dat het gewoon aan Microsoft ligt
.
Links naar patches om advertenties te verwijderen zijn uiteraard niet gewenst. Daarnaast hoef je niet te melden dat MSN plat ligt.