Toon posts:

Samsung Omnia HD (i8910) Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 21 Laatste
Acties:
  • 185.629 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanSte
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12-2023
Samsung i8910 HD video sample new firmware i8910BVIE7 (nog steeds AMR)

http://www.youtube.com/watch?v=hsEJ06_hQik&fmt=22

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=hsEJ06_hQik&fmt=22]

Afbeeldingslocatie: http://www.samsungi8910hd.info/downloads/i8910BVIE7.JPG

[ Voor 20% gewijzigd door fanSte op 12-06-2009 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Postte Samsung maar eens een changelog, want van de hele tijd Poolse firmwares laden wordt je ook niet vrolijker. Bovendien is er een kans dat je je toestel brickt, en dat valt vast niet onder de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:35
Ik hoop toch niet dat stof onder het scherm een veel voorkomend probleem gaat worden. Zou nog wel eens een reden kunnen zijn om toch verder te kijken terwijl ik eigenlijk deze wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-10 15:51
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:02:

De batterij capaciteit is ook vele malen beter dan mijn vorige telefoon de Nokia N95. Alleen had ik eergisteren ook het geval dat de batterij veel te snel leeg getrokken werd, gedurende de nacht gingen er al een paar streepjes van af als ie alleen maar standby stond. Dit gebeurde nadat ik wat instellingen had gewijzigd in de WLAN settings en ondanks dat de telefoon geen zichtbare verbinden of WLAN scan weergaf, denk ik toch dat er een process op de achtergrond is blijven lopen. Toen de dag erna de batterij capaciteit nog steeds dramatisch was heb ik de telefoon helemaal uitgezet en opnieuw ingeschakeld. Nadien lijkt de batterij het weer veel langer vol te houden en lijkt het of de 'onzichtbare' applicatie op de achtergrond is afgesloten.

Aangezien ik er zelf niet zoveel verstand van heb vraag ik me af of mijn redenering juist is. Misschien kan iemand dit beamen die ook last heeft van een korte accu duur?
Had gisterochtend ook last van, ineens was de batterij bijna op. Toen nog even opgeladen maar s'middags viel hij alsnog vrij snel uit. Toen heb ik hem weer volledig opgeladen en vandaag heb ik bijna 4 uur aan muziek e.d. zitten luisteren en er is maar 1 streepje van af. Lijkt er dus op dat hij daadwerkelijk even in moet werken :)

Heb hem nu een week en ben er verder ook super tevreden mee (vandaag voor het eerst niet op de batterijstreepjes hoeven letten ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:20
Amps schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:49:
Is het niet mogelijk om met dit toestel de nummers van de contacten te zien? Ik heb soms bij mijn contacten 2x dezelfde naam maar dan één voor de mobiele nummer en één voor de vaste nummer (alles staat op SIM). Nu heb ik het probleem dat je tijdens je bericht, een contactpersoon toevoegt, het nummer niet te zien krijgt... nu weet ik dus ook niet of ik het 06-nummer heb geselecteerd of niet.

Is hiervoor ook een oplossing te vinden?
/|\ Ik vroeg me toch het bovenstaande af /|\

Ik merk dat ik in de loop van tijd, steeds minder C:/ schijfruimte heb (telefoongeheugen, momenteel 45.5mb beschikbaar), terwijl ik er niks op installeer of wat dan ook :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
fanste schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:02:
Samsung i8910 HD video sample new firmware i8910BVIE7 (nog steeds AMR)

http://www.youtube.com/watch?v=hsEJ06_hQik&fmt=22

[video]

[afbeelding]
De filmkwaliteit lijkt nog weer te zijn verbeterd :| Weinig ruis of last van "vage" beelden bij het snel bewegen van de camera! :)

Ze zijn der wel degelijk nog mee bezig.

Merk je nog verschillen met batterijduur, snelheid etc etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste firmware versie komt ook gewoon uit mei alleen is dit voor andere landen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanSte
Lethal schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:58:
[...]

De filmkwaliteit lijkt nog weer te zijn verbeterd :| Weinig ruis of last van "vage" beelden bij het snel bewegen van de camera! :)

Ze zijn der wel degelijk nog mee bezig.

Merk je nog verschillen met batterijduur, snelheid etc etc?
Batterijduur heb ik nog niet getest, keb m net een uurtje geleden geflashed. Maar sneller met deze firmware is ie zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volg dit forum al een tijdje en heb er lang over gedaan om een nieuwe mobiel te kiezen. Weloverwogen heb ik de Samsung aangeschaft! Absoluut een alleskunner, topscherm, camera, enz. Maar nu 1 week in gebruik en hij heeft het vanmiddag voor de tweede keer begeven. De eerste keer na een paar dagen gebruik bleef hij hangen in het startup scherm en was voor geen mogelijkheid vooruit te branden, terug naar PDAshop en direct nieuw toestel gekreken (top service, laten we wel wezen). Geen gekke dingen gedaan, waarschijnlijk een fabrieksfoutje.. Vanmiddag zat ik in de trein, wilde mijn mail checken terwijl ik geen bereik had, vervolgens slaat mijn mobiel vast en komt in een soort loop terecht waarbij hij constant verbinding probeert te maken. Heb al geprobeerd om met horten en stoten de Samsung weer terug te zetten op fabrieksinstellingen, maar ook dat mocht niet baten.... AAAARRGGGHH

Baal hier echt flink van, is een top mobiel, maar een snot ding zodra het besturingssysteem/software gaat flippen.
Hoop dat Samsung hard bezig is om dit soort (kinder) ziektes te verhelpen, toeval lijkt me dit niet...

Zal hem nog 1 keer omruilen (tenslotte kan je flink patsen met dit ding), maar als nog 1 keer zoiets voorkomt ben ik toch echt genoodzaakt om een ander mobieltje te nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:31
Amps schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:41:
[...]

Ik merk dat ik in de loop van tijd, steeds minder C:/ schijfruimte heb (telefoongeheugen, momenteel 45.5mb beschikbaar), terwijl ik er niks op installeer of wat dan ook :/
in 1 contactpersoon kun je meerdere gegevens zetten, als je het mobiele en huisnummer onder 1 persoon zet dan kun je het nummer zelf selecteren als je de naam kiest.

andere optie is natuurlijk mobiel aan de naam toevoegen

voor elk nummer een losse entry is verouderd, tegenwoordig kan alles in 1 en persoonlijk vind ik het ook makkelijker en overzichtelijker, zo kun je ook e-mail en huisadres gegevens erin kwijt waardoor het echt een telefoonboek word.

[ Voor 17% gewijzigd door iwaarden op 12-06-2009 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lethal schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:36:
ja dat is mogelijk.. je kan zoeken naar software voor de nokia 5800 (zelfde besturingssysteem) of naar alternatieven zoals bijvoorbeeld ebuddy of fring
Amen voor het antwoord, zal direct zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
KillaH87 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 20:46:
[...]

in 1 contactpersoon kun je meerdere gegevens zetten, als je het mobiele en huisnummer onder 1 persoon zet dan kun je het nummer zelf selecteren als je de naam kiest.

andere optie is natuurlijk mobiel aan de naam toevoegen

voor elk nummer een losse entry is verouderd, tegenwoordig kan alles in 1 en persoonlijk vind ik het ook makkelijker en overzichtelijker, zo kun je ook e-mail en huisadres gegevens erin kwijt waardoor het echt een telefoonboek word.
Hmm.. ik denk dat ik toch overal "06" achter de namen zetten denk ik. Ik maak gebruik van het SIM geheugen voor de nummers, altijd al gedaan. Jammer dat geen mogelijkheid is om het nummer weer te geven tijdens het intikken van een bericht. Of uiteraard standaard naam + nummer te laten weergeven.

Ofja, overstappen naar de nieuwe methode. Eerst maar achter komen hoe synchronisatie werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Klein vraagje: Zodra ik muziek overzet van mijn pc naar mijn i8910 komt er een map genaamd 'tmpphcpy in de folder waar de betreffende muziek staat met alle nummers nogmaals. Is er een manier om dit uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Sander H schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:05:
Klein vraagje: Zodra ik muziek overzet van mijn pc naar mijn i8910 komt er een map genaamd 'tmpphcpy in de folder waar de betreffende muziek staat met alle nummers nogmaals. Is er een manier om dit uit te zetten?
Dit gebeurt alleen wanneer je muziek overzet via de PC Studio. Wanneer je muziek op het toestel via My Computer (via Massaopslagmodus) zet, zul je het niet krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lethal schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:27:
Ik heb een trial versie van Sygic McGuider (7.7) gebruikt die werkt ook uitstekend!

overigens heb ik fring geinstalleerd .. maar die crasht op het moment dat ik msn wil aanmelden..
iemand hier ervaring mee?
Waar heb je die trial dan vandaan want kan geen trial vinden. Heb echt vanalles al geprobeerd.
Route 66 Mobile 8 (werkt niet)
Mcguider 7,7(nogwat) (werkt niet)
Garmin Mobile (werkt niet)

Alleen dus google maps en route 66 mobile 9 (LBS) Maar 129,- voor 2 jaar vind ik echt beetje duur.
Nou het is mij ook gelukt...Rechtstreeks via de uitleg van een nederlands forum

Stappenplan om je eigen Samsung Omnia HD I8910 te updaten.

Let op volgens de informatie die ik heb is het alleen mogelijk via Windows XP.

Lees eerst het hoofdbericht.
Hier staan alle risico's en belangrijke punten in!
Waar zijn die bestanden? Download liever van gene die diezelfde software al getest hebben.
Kan je het niet uploaden ergens?
Bedankt alvast :) Heb namelijk het probleem dat youtube filmpjes in de real player gaan afspelen maar het beeld blijft zwart. (geluid doet het wel) Direct van de site bekijken optie krijg ik niet terug via de mobile versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeneos
  • Laatst online: 11-09 00:04

codeneos

[...]

Ik gebruik hier Mcguider 7.7 en dat werkt perfect.

Om de poolse firmware versie XXIE6 te downloaden moet je 15 euro betalen. Ik zou liever wachten tot er een officiële update van Samsung komt, of je moet 15 euro per maand uit willen geven om firmware updates te downloaden van share4gsm. En dan nog is er een ristrictie van 5 bestanden per dag.

Op de Lab.Dev site van Samsung staan al I8910's met firmware van 10 juni.

Afbeeldingslocatie: http://imagecloset.com/25/f9e007ba6d7b98a83ed2598466012344/Labs.Dev_thumb.gif

[ Voor 104% gewijzigd door codeneos op 13-06-2009 00:30 ]

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
codeneos schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 00:11:

Om de poolse firmware versie XXIE6 te downloaden moet je 15 euro betalen. Ik zou liever wachten tot er een officiële update van Samsung komt, of je moet 15 euro per maand uit willen geven om firmware updates te downloaden van share4gsm. En dan nog is er een ristrictie van 5 bestanden per dag.

[afbeelding]
Ik wist niet dat ze zo hard aan die firmwares bezig waren :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeneos
  • Laatst online: 11-09 00:04

codeneos

[...]

Versienummer is wel wat apart, XXIE0. Misschien gaan ze toch nog de 3d task manager adden zoals die in de prerelease firmware zat. En natuurlijke het ARM codec vervangen ;).

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanSte
codeneos schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 00:32:
En natuurlijke het ARM codec vervangen ;).
als ze dat fixen, ben ik super blij ( kzal wel niet de enige zijn dan :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Amps schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 23:06:
[...]

Dit gebeurt alleen wanneer je muziek overzet via de PC Studio. Wanneer je muziek op het toestel via My Computer (via Massaopslagmodus) zet, zul je het niet krijgen :)
Ok, bedankt :)

Enige wat ik tot nu toe wel irritant vind is dat wanneer je de muziek op pauze zet en de muziekspeler uitzet dat het nummer dan weer bij 0 begint de volgende keer dat je de speler weer opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit voegt niets toe, dus laat dit soort berichten gewoon achterwege.

[ Voor 69% gewijzigd door RoD op 13-06-2009 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Sander H schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 12:13:
[...]

Ok, bedankt :)

Enige wat ik tot nu toe wel irritant vind is dat wanneer je de muziek op pauze zet en de muziekspeler uitzet dat het nummer dan weer bij 0 begint de volgende keer dat je de speler weer opstart.
Wanneer je bij je music player op pauze heb gezet, en de "C" toets drukt, dan laat het toestel in feite de music player nog draaien op de achtergrond, maar staat hij wel op pause. Door de "C" toets in te houden kan je weer bladeren naar de music player en verder spelen waar je was gebleven :)
Houd wel rekening dat je dan meer van het vermogen van de batterij gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn mac adress van men I8910 te weten kan komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de hele dag gezocht naar Windows live messenger downloads voor de nokia, geen goed resultaat, ik hoop dat ze binnenkort een I8910 HD versie van WLM uitbrengen.

Iemand die wel WLM op de I8910 heeft gekregen? Ik hoop dat ik wat tips kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 19:03
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 15:08:
Heb de hele dag gezocht naar Windows live messenger downloads voor de nokia, geen goed resultaat, ik hoop dat ze binnenkort een I8910 HD versie van WLM uitbrengen.

Iemand die wel WLM op de I8910 heeft gekregen? Ik hoop dat ik wat tips kan krijgen.
Fring downloaden. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 15:08:

http://www.allaboutphones...ition-en-5th-edition.html die al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
tomhster schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 15:44:
[...]

Fring downloaden. Werkt prima.
Fring start bij mij de hele tijd automatisch op bij reboot... heb hem daarom ook weer eraf geflikkerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 00:21
Amps schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 16:35:
[...]

Fring start bij mij de hele tijd automatisch op bij reboot... heb hem daarom ook weer eraf geflikkerd.
Ja dat kan je doen. Of even bij settings -> personalize -> automatic start 'disable'

net wat je makkelijker vindt natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze geprobeerd maar als ik op het messenger icoontje klik sluit m'n telefoon af :p niet zo handig.

Heb even gekeken naar dat fring, maar dat is toch dat je 1 maand trial hebt en daarna moet betalen?

Anders wacht en hoop ik gewoon dat er een handige I8910 WLM komt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micato
  • Laatst online: 04-09 17:14
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 00:41:
[...]

Heb deze geprobeerd maar als ik op het messenger icoontje klik sluit m'n telefoon af :p niet zo handig.

Heb even gekeken naar dat fring, maar dat is toch dat je 1 maand trial hebt en daarna moet betalen?

Anders wacht en hoop ik gewoon dat er een handige I8910 WLM komt _/-\o_
Het vervelende van fring is, is dat het je uitlogt op je PC... ik hoop dat dit met WLM voor s60 niet gaat gebeuren:)

Ik wil gewoon NIET worden uitgelogtt op mijn pc, wanneer ik op mijn mobiel inlog:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mischaverheul schreef op zondag 14 juni 2009 @ 00:49:
[...]

Het vervelende van fring is, is dat het je uitlogt op je PC... ik hoop dat dit met WLM voor s60 niet gaat gebeuren:)

Ik wil gewoon NIET worden uitgelogtt op mijn pc, wanneer ik op mijn mobiel inlog:/
Dat is toch altijd zo?! Of ik moet hem niet snappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 01:00:
[...]

Dat is toch altijd zo?! Of ik moet hem niet snappen...
Met de laatste versies van WLM op de PC kun je gewoon op meerdere plaatsen/PC's ingelogd zijn. Zou inderdaad mooi zijn als de mobiele versie van WLM of 3rd party IM clients dit ook ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanSte
weet iemand hoe je de tv out scherper kan krijgen? ik heb de i8910hd verbonden met mijn tv kabel van mijn n95 en de text is echt super onscherp en de plaatjes ook.

Ik heb de kabel via de 3,5 mm uitgang aangesloten, is er ook een kabel voor de usb aansluiting van samsung?

hier vind je fotos van het beeld op tv:

Afbeeldingslocatie: http://img189.imageshack.us/img189/2060/p6140775i.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img197.imageshack.us/img197/8477/p6140776.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img191.imageshack.us/img191/6919/p6140777.jpg

en hier met de n95: veel scherper dus.

Afbeeldingslocatie: http://3lib.ukonline.co.uk/photos/holiday/tvout.jpg

deze kabel heb ik gebruikt:

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/31xsiPOSW7L._SL500_AA280_.jpg

ik heb de internet browser geopent op de telefoon, maar de foto en video gallery is precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 22:28
Amps schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:41:
[...]

In je menu -> opties -> details geheugen. Dan kan je zien waar het aan opgaat. En waar het aan opgaat is vnl de cache van je browser. Je kan die wissen in je browser bij "wis privé-gegevens".

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
fanste schreef op zondag 14 juni 2009 @ 11:54:
weet iemand hoe je de tv out scherper kan krijgen? ik heb de i8910hd verbonden met mijn tv kabel van mijn n95 en de text is echt super onscherp en de plaatjes ook.

ik heb de internet browser geopent op de telefoon, maar de foto en video gallery is precies hetzelfde.
Het enige dat ik kan bedenken is dat de TV-out op breedbeeld ipv normaal staat of omgekeerd, of op NTSC ipv PAL. Dat zijn de enige twee instellingen die er zijn, onder instellingen -> telefoon -> accessoires.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 20:05:
Volg dit forum al een tijdje en heb er lang over gedaan om een nieuwe mobiel te kiezen. Weloverwogen heb ik de Samsung aangeschaft! Absoluut een alleskunner, topscherm, camera, enz. Maar nu 1 week in gebruik en hij heeft het vanmiddag voor de tweede keer begeven. De eerste keer na een paar dagen gebruik bleef hij hangen in het startup scherm en was voor geen mogelijkheid vooruit te branden, terug naar PDAshop en direct nieuw toestel gekreken (top service, laten we wel wezen). Geen gekke dingen gedaan, waarschijnlijk een fabrieksfoutje.. Vanmiddag zat ik in de trein, wilde mijn mail checken terwijl ik geen bereik had, vervolgens slaat mijn mobiel vast en komt in een soort loop terecht waarbij hij constant verbinding probeert te maken. Heb al geprobeerd om met horten en stoten de Samsung weer terug te zetten op fabrieksinstellingen, maar ook dat mocht niet baten.... AAAARRGGGHH

Baal hier echt flink van, is een top mobiel, maar een snot ding zodra het besturingssysteem/software gaat flippen.
Hoop dat Samsung hard bezig is om dit soort (kinder) ziektes te verhelpen, toeval lijkt me dit niet...

Zal hem nog 1 keer omruilen (tenslotte kan je flink patsen met dit ding), maar als nog 1 keer zoiets voorkomt ben ik toch echt genoodzaakt om een ander mobieltje te nemen..
Vreemd verhaal. Kan je wat meer zeggen over hoe en wat? Blijven de problemen bestaan als je je telefoon reboot?

Hier trouwens nog een filmpje over hoe oncrashbaar hij is, dankzij de 256mb werkgeheugen =)

http://www.youtube.com/watch?v=P9pCR47pcIM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
De oplossing van het geluid is vrij eenvoudig :)
Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.197/613700001-613750000/613712001-613712100/613712084_6_Ch1W.jpeg
http://94.100.114.37/6137...500/613712497_6_B4d-.jpeg
http://94.100.116.69/6137...800/613712713_6_XUxy.jpeg
http://94.100.114.68/6137...500/613712447_6_b2hs.jpeg
gewoon fotos maken tijdens concerten. (foto's zijn resized door hyves)

Maar wat ik van filmpjes merk, is dat na een paar seconden het geluid zich automatisch aanpast in filmpjes..

bijvoorbeeld hier na ongeveer 12 seconden

na die 12 seconden is opeens alles wel "redelijke" verstaanbaar (maar verre van goed nog steeds)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanSte
julianus schreef op zondag 14 juni 2009 @ 14:39:
[...]

Het enige dat ik kan bedenken is dat de TV-out op breedbeeld ipv normaal staat of omgekeerd, of op NTSC ipv PAL. Dat zijn de enige twee instellingen die er zijn, onder instellingen -> telefoon -> accessoires.
die had ik al geprobeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:50
codeneos schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 00:11:

[afbeelding]
Hey ik heb me al rot gezocht achter die pagina en ik kan hem niet vinden.

Waar ergens vind jij hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Mijn vriendin had als 1e van Zuid-Holland, via Belcompany (Hendrik Ido Ambacht), de i8910 in handen. Helemaal trots natuurlijk maar, het is een vrouw dus ze moest er heel erg aan wennen. Ze had voorheen de U600. Dat terzijde.

Ik ben de i8910, middels de beknopte (vind ik) handleiding, gaan uitproberen. Zelf heb ik een Nokia N96 met ook Symbian dus ik had snel door hoe het toestel werkt.

Ik zal een aantal puntjes aanhalen die ik hier zoal voorbij heb zien komen:

WLAN
=====
je kunt, voordat je WLAN wilt gaan gebruiken, beter eerst een "Bestemming" in je toestel aanmaken. Dit doe je bij Instellingen->Verbindingen->Bestemmingen. Voeg een Bestemming toe; geef de exacte Naam van je Router en vervolgens je WEP of WPA Key. Dan aangeven dat je het wilt gebruiken voor "Internet".

Vervolgens in de "Instellingen" van je Browser aangeven dat je altijd eerst gevraagd wilt worden welke verbinding gebruikt moet worden = "Altijd Vragen" !!! Zo kan je zelf kiezen voor bijvoorbeeld WLAN of, als je onderweg bent, Mobiel Internet.

LBS ROUTE66 - ervaring
==================

Ik heb o.a. de Nederlandse kaart van LBS Route66 gedownload en geactiveerd. Een zwaar minpunt dat je hier weer voor moet betalen maar ok. Vrouwtje is helemaal lyrisch.
Verbinding met GPS gaat supersnel en de Kaart is up-to-date en navigeert erg prettig. Wel dien je zelf even te knutselen in de instellingen. Standaard staat ie namelijk op Squares i.p.v. Km's.

Telefoneren
=========
gaat prima - zowel uitgaand als inkomend. Hier zag ik ook verschillende meningen voorbij komen maar wellicht licht het toch ook aan de provider die je gebruikt?

TIP: je kunt via de website van je provider, de instelllingen van je provider naar je telefoon laten versturen. Dit kan verbindingsproblemen wellicht verhelpen.

Foto's / Video's
============
het maken, bekijken van zowel foto als video gaat perfect. beeldkwaliteit is goed te noemen en de (iPhone) bladerfuncties zijn geweldig.

Muziek
======

Kwaliteit van de speaker van de telefoon zelf vind ik, t.o.v. mijn N96, wat minder. Maar die mening zal bij eenieder verschillen. Wellicht een hele goede set Earphones kopen waarbij je het geluid kunt versterken?

De Player werkt prima.

Batterij
======

Gaat vrij snel leeg!!! Ik zal jullie verschillende adviezen eens opvolgen en kijken of het beter wordt. Het lijkt erop dat de batterij uit z'n winterslaap moet ontwaken om steeds actiever te gaan worden? >:)

Probleempjes - waarvan ik hoop dat er iemand een oplossing heeft
================================================

EXTRA -> Download

Deze optie bied je de mogelijkheid om software te downloaden en te installeren. Het probleem wat ik hier tegen kom is dat ik wel kan downloaden maar niet kan installeren. Het toestel zegt dat software van Onbekende Publishers niet kan worden geinstalleerd. Dit is een beveiliging maar ik weet niet waar ik die uit kan zetten. Iemand oplossing?

WIDGETS

Is het mogelijk om Extra Widgets (bijvoorbeeld een Bookmark) op het startscherm te plaatsen?

TIP - Extra Software die ik heb geinstalleerd
===============================

Trackr - www.trackr.nl
- deze software kan je gebruiken i.c.m. je GPS en laat zien waar je bent. dit kan je koppelen aan Hyves

Shozu - www.shozu.com
- foto's, die je tijdens een Trackr Sessie hebt gemaakt, direct uploaden naar Trackr. deze laat in Google Maps, naast de route die je hebt gelopen / gereden, ook die foto zien

Let Op: shozu kan je gebruiken, bijvoorbeeld i.c.m. Flickr. wijst voor zichzelf

Dan als laatste nog een vraag voor de eventuele ontevreden i8910 gebruiker; iemand ruilen tegen een Nokia N96? ;)
*knip* Je emailadres hier zo neerzetten is niet verstandig :)

[ Voor 1% gewijzigd door RoD op 14-06-2009 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 21:48:

APPARAATBEHEER

hier kan je zien welke versie je hebt en ook zoeken naar Firmware Updates. als ik hier op klik, dan moet ik een zogenaamde Serverprofiel aanmaken. Iemand enig idee hoe dat moet (wat je hier moet invullen)???

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2009 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julianus schreef op zondag 14 juni 2009 @ 14:46:
[...]

Vreemd verhaal. Kan je wat meer zeggen over hoe en wat? Blijven de problemen bestaan als je je telefoon reboot?

Hier trouwens nog een filmpje over hoe oncrashbaar hij is, dankzij de 256mb werkgeheugen =)

http://www.youtube.com/watch?v=P9pCR47pcIM
Vreemd was het zeker. Ik kon niks anders doen dan de batterij eruit halen, zelfs de rode knop werkte niet meer. Kon de mobiel dus niet eens meer resetten bij het eerste geval. Bij het tweede geval kon ik wel naar het menu, maar hij stuurde me meteen weer terug naar het begin scherm, dus ik kon elke keer maar 1 instelling veranderen en met veel horten en stoten de fabrieksinstellingen bereiken, maar ook dat mocht niet meer baten (aan en uit doen ook niet). Man van PDAshop kon me ook niet wijzer maken wat het zou kunnen zijn.
Laat het alsjeblieft ordinaire toeval zijn, want ik was wel op het toestel verliefd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Ik was aan het begin wel fan van widgets, maar ben nu echt een fan van "Gebruik vinger". Echt duizendmaal functioneler dan die widgets. Als je dit met widgets wilt flikken, dan staat je hele screen vol.

Ik ben erg tevreden nu met mijn homescreen :) Veel overzichtelijker, mooier en functioneler nu dan die widgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 21:48:
WLAN
=====
je kunt, voordat je WLAN wilt gaan gebruiken, beter eerst een "Bestemming" in je toestel aanmaken. Dit doe je bij Instellingen->Verbindingen->Bestemmingen. Voeg een Bestemming toe; geef de exacte Naam van je Router en vervolgens je WEP of WPA Key. Dan aangeven dat je het wilt gebruiken voor "Internet".

Vervolgens in de "Instellingen" van je Browser aangeven dat je altijd eerst gevraagd wilt worden welke verbinding gebruikt moet worden = "Altijd Vragen" !!! Zo kan je zelf kiezen voor bijvoorbeeld WLAN of, als je onderweg bent, Mobiel Internet.
Als je gewoon scanned naar draadloze netwerken en je vind je eigen, kun je gelijk verbinden waarna er automatisch een bestemming onder Internet wordt aangemaakt. Tevens kun je bij die Bestemmingen ook de prioriteit van een verbinding wijzigen. Zo kun je je WLAN op #1 zetten en Mobiel Internet op #2 (als je ze beide onder de bestemming Internet hebt staan). Dan pakt hij automatisch je WLAN als je thuis bent of zodra hij in bereik is. Hoef je ook niet elke keer een verbinding te kiezen in je browser.

Tenminste, zo ging het bij mijn N78, morgen kan ik checken of het bij de i8910 ook zo gaat, dan krijg ik namelijk m'n eigen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de foto's van m'n telefoon haal laat deze allemaal bestandjes achter (gebroken bestanden ofzo?). Hoe krijg ik die weg?

Daarnaast heeft een ge-deinstalleerd programma een map in het menu achter gelaten, iemand enig idee hoe ik die map verwijderd krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 22:02:
APPARAATBEHEER

hier kan je zien welke versie je hebt en ook zoeken naar Firmware Updates. als ik hier op klik, dan moet ik een zogenaamde Serverprofiel aanmaken. Iemand enig idee hoe dat moet (wat je hier moet invullen)???
Da's een in SymbianOS ingebouwd iets voor Over-the-air firmware updates. Werkt alleen met bepaalde Nokia's. Updaten met Samsung gaat via de USB-kabel en een progsel binnen de PC Suite.
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 22:02:
EXTRA -> Download

Deze optie bied je de mogelijkheid om software te downloaden en te installeren. Het probleem wat ik hier tegen kom is dat ik wel kan downloaden maar niet kan installeren. Het toestel zegt dat software van Onbekende Publishers niet kan worden geinstalleerd. Dit is een beveiliging maar ik weet niet waar ik die uit kan zetten. Iemand oplossing?
instellingen -> toepassingsbeheer -? inst.instellingen
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 23:08:
Als ik de foto's van m'n telefoon haal laat deze allemaal bestandjes achter (gebroken bestanden ofzo?). Hoe krijg ik die weg?

Daarnaast heeft een ge-deinstalleerd programma een map in het menu achter gelaten, iemand enig idee hoe ik die map verwijderd krijg?
Je bedoelt neem ik aan het mapje met previews van de foto's? Die kan je gewoon wissen met je PC als je je phone in massa-opslag-modus verbindt. En anders gewoon op je telefoon met de filemanager die je in het mapje kantoor kan vinden. Je kan ook de gratis filebrowser Y-browser installeren.

Map in menu verwijderen: ga naar menu -> opties -> indelen -> icoon kiezen -> opties -> verwijderen.

Best wel basisdingen, die gemakkelijk te regelen zijn. Misschien moet je eens je manual doorlezen, of de manual van de Nokia 5800 downloaden en lezen, of eens kijken in een topic hier op tweakers over de Nokia 5800 of de N97.

[ Voor 88% gewijzigd door Julian op 15-06-2009 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julianus schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:04:
[...]

instellingen -> toepassingsbeheer -? inst.instellingen

[...]

Ik heb Software Installatie op Alles staan i.p.v. Ondertekend (lijk me juist)

Online Certificaat Controle stond uit. Ik heb dus geprobeerd met zowel Aan als Goedkeuren, Beide werkt niet. Krijg nog steeds dezelfde melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:23:
[...]

Dit werkt helaas niet, er blijven bestanden staan in de gallery map van garmin.
Iemand anders een idee?
Dit probleem heb ik ook opeens. Ook komen er steeds meer van deze bestanden (nu al richting de 50 |:( ). Ik heb even geprobeerd om alle bestanden op de 8gb interne geheugenkaart verborgen te maken. Dan zijn ze inderdaad weg. Maar zodra er ook maar 1 willekeurig foto of videobestand niet verborgen is dan komen ze allemaal weer. Zeer vreemd. Misschien zit er dus een fout in de cache van de gallerij (door Garmin?)... Zal het telefoongeheugen eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 17:21:
[...]

Dit probleem heb ik ook opeens. Ook komen er steeds meer van deze bestanden (nu al richting de 50 |:( ). Ik heb even geprobeerd om alle bestanden op de 8gb interne geheugenkaart verborgen te maken. Dan zijn ze inderdaad weg. Maar zodra er ook maar 1 willekeurig foto of videobestand niet verborgen is dan komen ze allemaal weer. Zeer vreemd. Misschien zit er dus een fout in de cache van de gallerij (door Garmin?)... Zal het telefoongeheugen eens bekijken.
Erg hinderlijk ja! Ik heb eerst de gehele garmin map onzichtbaar gemaakt, dan krijg ik alleen maar broken links.
Daarna geprobeerd de bestanden waar het op slaat onzichtbaar te maken, werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 17:43:
[...]

Erg hinderlijk ja! Ik heb eerst de gehele garmin map onzichtbaar gemaakt, dan krijg ik alleen maar broken links.
Daarna geprobeerd de bestanden waar het op slaat onzichtbaar te maken, werkt ook niet.
Probleem is niet alleen met garmin .. met sygic krijg ik dezelfde bestanden..
staan bij mij in een folder MBcachefile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lethal schreef op maandag 15 juni 2009 @ 17:54:
[...]

Probleem is niet alleen met garmin .. met sygic krijg ik dezelfde bestanden..
staan bij mij in een folder MBcachefile
Het zou dus gewoon in een update moeten zitten voor Symbian, denk dat iedereen dit zeer irritant vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:06:
[...]

Het zou dus gewoon in een update moeten zitten voor Symbian, denk dat iedereen dit zeer irritant vindt.
Ben blij dat ik de kaarten van LBS Route66 voor mijn vrouwtje heb geactiveerd. Op mijn Nokia N96 loopt McGuider en Sygic Drive trouwens als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flashen is mij ook gelukt.
Dankzij de handleiding en beetje zoeken naar de software.

Ik wil het best op mijn hosting zetten en een link posten.
Is dat toegestaan?

Het gaat om I8910XXIE6 software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Nee, links naar firmware staan we niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had me erg veel voorgesteld van de GPS mogelijkheden. probeer nu al dagen via allerlei methoden de "gratis" kaarten van Nederland voor Route 66 binnen te halen. Krijg echter steeds een foutmelding code "307".
Kan via GPS + wel activeren.
Ben bereid om Route 66 de certificaat licensie binnen te halen, maar.... kwam ik maar zo ver.
Ik heb een vermoeden dat mijn internetverbinding niet in actie komt.
Ik heb een vodafone internet verbinding, kan thuis mijn Wifi benaderen, maar als ik ga browsen, start de "vodafone WAP" op . iemand een suggestie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julianus schreef op zondag 14 juni 2009 @ 14:36:
[...]

In je menu -> opties -> details geheugen. Dan kan je zien waar het aan opgaat. En waar het aan opgaat is vnl de cache van je browser. Je kan die wissen in je browser bij "wis privé-gegevens".
Mijn C-geheugen is ook langzamerhand aan het slinken,
terwijl ik er toch goed op let hier zo weinig mogelijk gebruik van te maken
(er is immers plaats genoeg op het E-massageheugen).
Ik heb inmiddels m'n browsercache al ge-delete
en met y-browser gezocht naar andere grote geheugen-gebruikers,
maar ik zit helaas nog altijd met 11MB! 'andere bestanden'.
Hoe kan ik weten over welke bestanden het hier gaat, om die vervolgens te verwijderen?

Ondertussen kamp ik ook nog steeds met een batterijdrainage.
(misschien heeft dit wel verband met m'n eerste probleem)
Heb al eens een hard reset gedaan en toen ging ie weer perfect :) voor een dag :(
Er zal vrees ik niets anders opzitten om nogmaals te resetten
en dagelijks één voor één m'n apps te instaleren en zo opvolgen na welke instalatie m'n batterij
z'n kraan openzet, tenzij iemand me zo kan vertellen waar hem het probleem zit,
of hoe ik het makkelijker zou kunnen detecteren ;)

Voor de rest super tevreden met dit mediabeest!
Alleen echt echt spijtig van die batterijleegloperij, dat zuigt. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:09:
[...]

Ik kan je geen tip geven over welk(e) applicatie(s) er op de achtergrond blijven draaien maar dat zal je zelf inderdaad snel vinden als je opnieuw gaat installeren.

De batterij is in ieder geval absoluut niet het probleem als je dit leest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:53:
had me erg veel voorgesteld van de GPS mogelijkheden. probeer nu al dagen via allerlei methoden de "gratis" kaarten van Nederland voor Route 66 binnen te halen. Krijg echter steeds een foutmelding code "307".
Kan via GPS + wel activeren.
Ben bereid om Route 66 de certificaat licensie binnen te halen, maar.... kwam ik maar zo ver.
Ik heb een vermoeden dat mijn internetverbinding niet in actie komt.
Ik heb een vodafone internet verbinding, kan thuis mijn Wifi benaderen, maar als ik ga browsen, start de "vodafone WAP" op . iemand een suggestie
Ja, in de Instellingen van je Browser, je Toegangspunt op "Altijd Vragen" zetten. Dus je start je browser op, klik direct op annuleren (als ie verbinding wilt maken), vervolgens ga je naar Opties -> Instellingen -> Algemeen -> Toegangspunt. Daar op Altijd Vragen zetten. Vanaf dat moment zal de browser jou altijd vragen met welk toegangspunt je verbinding kan maken. Dan klik je (als je WLAN wilt) op WLAN of Easy WLAN etc etc.

Succes en Groet

Ray ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk wel na de update gaat mijn batterij wel langer mee voor mijn gevoel.
Zijn er meer die dit denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Kan er iemand mij eens aub de link geven naar de Lab.Dev site van de I8910 HD die me doorlinkt naar de firmware page want ik graak er niet aan uit hoe je in hemelsnaam daaraan komt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekosniekos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-06 12:12
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:09:
[...]

Echt die batterij is niet normaal meer,
hele nacht aan de lader,
vervolgens staat email ophalen aan.
om uurtje of 5 gaat de batterij naar 1 streep en om 6 uur is hij op :P er zit ook slechts een 1500Mah batterij in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://samsung-firmware.webs.com/

Daar staat de informatie.
Je moet we snel zijn anders is het weer weg...
Want volgens mij mag je het niet plaatsen?

Is het misschien geen optie voor tweakers dat je wel info links mag plaatsen maar geen informatie van het eropzetten van?

Samusng gebruikers zijn namelijk best wel de dupe van de regel dat je geen links mag plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DE BATTERIJ
===========

Een Tip die ik vaak hoor (voor diegene die dat nog net weten dus); alleen je WLAN en Bluetooth aanzetten als je het ook daadwerkelijk gaat gebruiken.

Anders blijft de telefoon continue zoeken naar beschikbare connecties en dat vreet energie!

Gr Ray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
De batterij werkt bij mij nu perfect. Na een eerste week/anderhalve week met spontante leeglopers heb ik nu nergens meer last van. Vandaag ruim 4 uur muziek geluisterd en filmpjes gekeken en maar 1 streepje weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Wat een heerlijk snelle telefoon is dit zeg. Toch nog wel een stapje omhoog vanaf m'n Nokia N78, hoewel ik daar ook geen problemen mee had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn nu ook andere toestellen uit zoals de I8000 (Omina II) en S8000 (Jet). Gisteren bekend gemaakt. Maar welke moet je nou nemen, want was eigenlijk aan het wachten op de Omnia HD? Deze zien er ook wel veelbelovend uit!

Samsung S8000 (Jet)
Samsung I8000 (Omina II)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2009 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 20:18:
Er zijn nu ook andere toestellen uit zoals de I8000 (Omina II) en S8000 (Jet). Gisteren bekend gemaakt. Maar welke moet je nou nemen, want was eigenlijk aan het wachten op de Omnia HD? Deze zien er ook wel veelbelovend uit!

Samsung S8000 (Jet)
Samsung I8000 (Omina II)
Ik snap niet dat je deze toestellen interessant vind als je eigenlijk aan het wachten was op de i8910 HD. De toestellen zijn totaal verschillend. Zeker de Omnia, die heeft net als zijn voorganger Windows Mobile. Lijkt me dat je daar niet op zit te wachten als je oorspronkelijk de i8910 HD wilde kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net een HTC Touch Diamond en het internetten en touch bevalt me eigenlijk wel. Doen die telefoons onderling veel voor elkaar onder dan?

En is het niet handiger een windows os te pakken, omdat je dan alles makkelijk om kan zetten in de nieuwe telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Blehhhhh ik ben nog niet tevreden genoeg over het toestel. Ik mis de internet ervaring zoals die op de iPhone is. Installatie van Opera mini heeft goed gedaan, maar deze is toch niet helemaal optimaal voor het touch gebeuren. Zo heb ik moeite om het menu links onderaan goed te bedienen met mijn vingers... En scrollen is in Opera Mini dan wel veel sneller dan in de ingebouwde browser, maar alsnog véél te traag. Waarom wordt zo'n toestel helemaal perfect gemaakt maar wordt er niet voldoende aandacht besteed aan de browser, terwijl juist dát zo'n telefoon groot kan maken?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barvok
  • Laatst online: 13-09 00:11
tot gisteren had ik ook erg veel last van "battery-drain"
Vanmorgen om 8u was ie volledig opgeladen nu, 21u40, nog maar 1 streepje verbruikt.

Hoop dat dit de oorzaak was:
Videosharing uitgezet: Instellingen => Connectiviteit => Video delen => zet video delen UIT.

Kan iemand dit ook doen en kijken of er ook voor jou verschil is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Videosharing uitgezet: Instellingen => Connectiviteit => Video delen => zet video delen UIT.

Heb video delen uitgezet, heb ook het idee dat er een "battery-drain" plaatsvindt, vergeet ook je bluetooth niet.
Morgenavond weten we het verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catt4u schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:58:
[...]

Ik kan je geen tip geven over welk(e) applicatie(s) er op de achtergrond blijven draaien maar dat zal je zelf inderdaad snel vinden als je opnieuw gaat installeren.

De batterij is in ieder geval absoluut niet het probleem als je dit leest ;)
Thanx, ik begin er vanavond nog aan, m'n (weeral lege) batterij is reeds aan een volledige laadbeurt bezig.
En idd ik weet dat de batterij niet het probleem is aangezien ik er al veel langer mee gedaan heb dan nu.
Ook de info op allaboutsymbian.com kende ik al, dus het is duidelijk dat m'n probleem softwarematig is.
Ik hou jullie op de hoogte van m'n bevindingen en laat je weten wie de groote boosdoener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I8000 WM.
I8910 Symbian.
S8000 Samsung zelf.

Heel simpel Samsung laat je kiezen tussen 3 systemen.

Waarvan elke ze voor en ze nadelen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 22:05:

Heb video delen uitgezet, heb ook het idee dat er een "battery-drain" plaatsvindt, vergeet ook je bluetooth niet.
Morgenavond weten we het verschil
Dit had ik vorige keer al allemaal geprobeerd wlan scan uit, video delen uit, blauwtand af...enz niets hielp
smorgens naar 't werk vertrekken 's avonds thuiskomen om je telefoon tijdens het avondeten te horen afsluiten wegens lege batterij :(
Maar misschien dat ik het toch nog een keertje probeer, want merk net dat m'n video delen nu wel weer aan stond |:( heb al zoveel geprobeerd en nogmaals ge-reset en nog eens en nog eens dat ik blijkbaar al niet meer weet of ik na de laatste reset al m'n instellingen goed had staan 8)7

ik word nog gek van dit gepruts aan m'n telefoon (of zeg liever: nog gekker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een snelle vraag, heeft de omnia HB ook een FM transmitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:14:
Even een snelle vraag, heeft de omnia HB ook een FM transmitter?
Alhier een snel antwoord dan: ja ;)
Het is te zeggen, in Belië toch, ik heb al vernomen dat het in bepaalde landen 'verboden' blijkt te zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 20:18:

Samsung S8000 (Jet)
Samsung I8000 (Omina II)
Volgens mij is het niet bedoeling om dit soort dingen hier te bespreken.

Edit: Hebben jullie trouwens een screen protector voor de i8910? Is het eigenlijk wel nodig? Ik heb namelijk ergens gelezen dat de i8910 tempered scratch-proof gass heeft.

En heeft iemand deze wallpaper? Ik heb hem al voorbij een review van de i8910 zien komen, maar nog nooit als een file gezien. Link: http://i39.tinypic.com/2wq4irm.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Amps op 17-06-2009 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Een screenprotector plakken op een Samsung gaat wel heel ver. Tis geen iPhone/glasplaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:17
Nee op een iPhone MOET je een screenprotector plakken :X. Dit is toch voor iedereen vrij om te bepalen?

sorry hoor maar kon dit even niet laten. Lame reactie.

OT:

net terug van een weekje Griekenland, mn HD heeft het perfect uitgehouden in de hitte daar. Was positief verbaasd over de batterij: zondag volledig opgeladen meegenomen, en heb m pas woensdagnacht aan de lader moeten hangen. Was toen nog 1 streepje over! In die eerste dagen heb ik behalve een paar smsjes en fotos niets gedaan met de telefoon, dit moet wel gezegd worden. Zodra je echter met een volle batterij gaat filmen in de HD resolutie merk je wel dat ie gauw leeg is. Op een dag 3 filmpjes geschoten van ong. 2 minuten per stuk, batterij meteen half leeg. Daarna nog wat Family Guy episodes gekeken, en toen was het gedaan na een dag intensief gebruik.

De kwaliteit van de camera is bij daglicht ook echt super, hier even een klein voorbeeldje waar ik zelf wel tevreden mee was

klikje

Heb gisteren Garmin GPS erop gezet, nog geen kans gehad om het ook te gebruiken maar zodra ik ervaringen heb zal ik dit ook nog even posten.

Heeft er nog iemand leuke games gevonden voor de HD? Zelf was ik altijd gek van Frozen Bubble, Symbian S60 V3 spelletje. Als deze in V5 versie beschikbaar is houd ik me aanbevolen >:) . Heb m zelf nog niet kunnen vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door Gaargod op 17-06-2009 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 00:21
Amps schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 00:21:
[...]

En heeft iemand deze wallpaper? Ik heb hem al voorbij een review van de i8910 zien komen, maar nog nooit als een file gezien. Link: http://i39.tinypic.com/2wq4irm.jpg
Tis maar net wat je fijn vindt. Met tempered glass zal het scherm niet snel helemaal naar de knoppen gaan. Maar kleine krasjes kan je er nog altijd op krijgen. Ik heb tot nu toe een iphone screenprotector erop zitten, omdat ze nog geen van het juiste formaat hadden. Echter vernam ik gister van de mensen bij belcompany dat ze deze uiterlijk donderdag ook binnenkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekosniekos
joblamie schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 08:02:
Een screenprotector plakken op een Samsung gaat wel heel ver. Tis geen iPhone/glasplaat...
Ik heb wel een screenprotector, toch extra zekerheid, toestel kost wel rond de 550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:06

robertwebbe

Robert Webbe

Zojuist iets ontdekt; Samsung heeft een foutje gemaakt in de levering van de i8910 naar de rinkelwinkel winkelketen (waar ik de naam niet van mag noemen omdat het anders spam is). Ze hebben de 16GB uitgeleverd i.p.v. de 8GB. Normaal gesproken zou de 16GB nog niet uitgebracht worden maar het is toch gebeurd. Het gaat om enkele stuks en het is maar een eenmalige actie. Dus als je speciale wilt dan is vandaag de kans om je slag te slaan! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:47

migros

Nooit meer een Samsung

Ik heb sinds gisteravond ook al een i8910. Vanochtend was de telefoon inderdaad dood. Niet eens een kwartier mee gespeeld en gaan slapen en de batterij was helemaal leeg.

Vraag me eigenlijk af of het niet beter is om de softwareupdate voor de nederlandse samsung af te wachten, of niet?

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sander H schreef op zondag 07 juni 2009 @ 23:45:
Niemand toevallig? Heb ze nu alle 6 even bezet, maar ook daarna kan je ze niet meer leeghalen of veranderen. Of zie ik iets over het hoofd?
Afstemmen op de frequentie die je wil vastleggen en vervolgens houd je 1 van de 6 toetsen ingedrukt die je wilt overschrijven. Niet aantikken maar ingedrukt houden. That's it.

Iemand een idee hoe ik de muzieklibrary kan uitbreiden naar m'n geheugenkaart? Hij zoekt alleen op het interne geheugen zo lijkt het.

Heeft iemand verder al die Google Widget gevonden? Snap niet echt hoe die Widgets werken, er valt nog niet zo veel software te vinden, wel? Heb alleen Handy Taskman, Sygic Mobile 7.71 en Handy Weather geinstalleerd. In een eerder filmpje zag ik ook een nifty weerwidget, nergens te vinden natuurlijk. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat de standaard blokkeringscode is?
De veelgebruikte 12345 geeft een foutmelding :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:51

Convoy

g44p

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:34:
Weet iemand wat de standaard blokkeringscode is?
De veelgebruikte 12345 geeft een foutmelding :'(
00000000 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:06:
[...]

Ik zag gister ook dat ze als geluidsbestanden worden herkend.. wat is dit voor een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekosniekos
http://www.flickr.com/pho...driks/3635617012/sizes/l/
Nog een fototje gemaakt.

zal ook zo nog effe filmpje uploaden

Hierbij nog een filmpje.
http://www.youtube.com/watch?v=LRZf0hzWy_M

[ Voor 21% gewijzigd door niekosniekos op 17-06-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
ik ben ook eens op de batterijduur gaan letten (na een drain gisteren morgen)

gister toen ik wakker werd was mijn batterij plots nog maar 2 strepen (8 uur s'ochtends) terwijl ik hem de avond daarvoor tot 2 uur snachts aan me pc had hangen. Ik ben toen bezig geweest met een aantal java applicaties. Op mijn werk dus weer de hele dag met usb opgeladen en om 5 uur toen ik nara huis ging liep mijn touchwiz vast. telefoon dus even uitgezet en opnieuw aan, en sindsdien is de batterij pas 1 streepje gedaalt (in 24 uur dus). Ik heb echter wel een aantal keer kort gebeld en al zeker 20 smsjes ontvangen/verzonden...

ik vermoed dus dat er iets mis is met het afsluiten van java applicaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:51

Convoy

g44p

Lethal schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 15:25:
ik ben ook eens op de batterijduur gaan letten (na een drain gisteren morgen)

gister toen ik wakker werd was mijn batterij plots nog maar 2 strepen (8 uur s'ochtends) terwijl ik hem de avond daarvoor tot 2 uur snachts aan me pc had hangen. Ik ben toen bezig geweest met een aantal java applicaties. Op mijn werk dus weer de hele dag met usb opgeladen en om 5 uur toen ik nara huis ging liep mijn touchwiz vast. telefoon dus even uitgezet en opnieuw aan, en sindsdien is de batterij pas 1 streepje gedaalt (in 24 uur dus). Ik heb echter wel een aantal keer kort gebeld en al zeker 20 smsjes ontvangen/verzonden...

ik vermoed dus dat er iets mis is met het afsluiten van java applicaties?
Try taskman om te zien welke applicatie nog op de achtergrond draaien, super applicatie! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ik geen zin had om het hele forum af te struinen naar het antwoord op mijn vraag, vraag ik het dus gewoon maar even...

Ook ik ben een "trotse" bezitter van de i8910, nu zet ik trots tussen haakjes omdat hij wat te wensen overlaat...

Als eerste werkt mijn radio niet optimaal, als ik de radio op de luidsprekerstand zet dan doet hij het gewoon, maar als ik de koptelefoon erin doe dan niet meer, heb meerder koptelefoons gebruikt, hij weigert gewoon. Terwijl als ik gewoon MP3's luister dan doet hij het wel weer, net zo goed als ik opneem van de radio en dan afluister via de koptelefoon. Heel vreemd... Iemand hier nog meer last van?

Tweede ding, ik heb net de film Berlin Calling op mijn i8910 gezet in een AVI extensie, heel mooi, want dan kon ik onderweg naar huis straks die film kijken, NOT! Als ik 'm probeer af te spelen loopt hij vast, zowel in de Mediabrowser als in de Videoplayer. Oplossing?

Verder nog een minpuntje, de sensor voor het draaien van het scherm reageert erg traag of niet.

Ik begin steeds minder trots op deze telefoon te worden.

Enfin, heeft iemand een oplossing voor de 2 bovenstaande problemen, heb overal al gegoogled, maar kan niks vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen

Ik heb volgens mij het probleem gevonden, van het leeglopen van de batterij.
ga naar instellingen---- connectiviteit----- netwerk--- netwerkmodus---- daar kan je kiezen tussen, dual mode umts en gsm. ik heb hem op gsm gezet. En nu heb ik al heel de dag plezier van zonder maar 1 streepje te verliezen. Ook is het probleem met de verbinding opgelost.

graag zou ik ook even willen weten of dit bij jullie ook werkt.

succes ynos76

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2009 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:01:
Daar ik geen zin had om het hele forum af te struinen naar het antwoord op mijn vraag, vraag ik het dus gewoon maar even...

Ook ik ben een "trotse" bezitter van de i8910, nu zet ik trots tussen haakjes omdat hij wat te wensen overlaat...

Als eerste werkt mijn radio niet optimaal, als ik de radio op de luidsprekerstand zet dan doet hij het gewoon, maar als ik de koptelefoon erin doe dan niet meer, heb meerder koptelefoons gebruikt, hij weigert gewoon. Terwijl als ik gewoon MP3's luister dan doet hij het wel weer, net zo goed als ik opneem van de radio en dan afluister via de koptelefoon. Heel vreemd... Iemand hier nog meer last van?

Tweede ding, ik heb net de film Berlin Calling op mijn i8910 gezet in een AVI extensie, heel mooi, want dan kon ik onderweg naar huis straks die film kijken, NOT! Als ik 'm probeer af te spelen loopt hij vast, zowel in de Mediabrowser als in de Videoplayer. Oplossing?

Verder nog een minpuntje, de sensor voor het draaien van het scherm reageert erg traag of niet.

Ik begin steeds minder trots op deze telefoon te worden.

Enfin, heeft iemand een oplossing voor de 2 bovenstaande problemen, heb overal al gegoogled, maar kan niks vinden :(
Het probleem voor de radio heb ik inmiddels gevonden, het blijkt dat de koptelefoonfunctie en de luidsprekerfunctie afzonderlijk een volumeregelaar hebben, de luidsprekervolume stond op 10 en de koptelefoonvolume op 0... 8)7

Maar het probleem voor het afspelen van AVI blijft, hij loopt gewoon vast! Naar mijn idee kon ik deze films gewoon afspelen zonder te converteren en zou het juist zo zonde vinden om dat te gaan converteren terwijl dat niet hoeft... Misschien gewoon een firmware-update ofzo? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:40:
Hallo mensen

Ik heb volgens mij het probleem gevonden, van het leeglopen van de batterij.
ga naar instellingen---- connectiviteit----- netwerk--- netwerkmodus---- daar kan je kiezen tussen, dual mode umts en gsm. ik heb hem op gsm gezet. En nu heb ik al heel de dag plezier van zonder maar 1 streepje te verliezen. Ook is het probleem met de verbinding opgelost.

graag zou ik ook even willen weten of dit bij jullie ook werkt.

succes ynos76
Ik heb geen idee of dat scheelt met de batterijduur, maar ik heb hem op GSM gezet omdat mijn toestel constant wisselde tussen 3G connectie en de GSM zelf. De 3G connectie had maar één blokje, terwijl de GSM connectie volle bereik had, dus heb hem meteen veranderd van Dual Mode naar GSM :)

------------
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:44:
[...]
Maar het probleem voor het afspelen van AVI blijft, hij loopt gewoon vast! Naar mijn idee kon ik deze films gewoon afspelen zonder te converteren en zou het juist zo zonde vinden om dat te gaan converteren terwijl dat niet hoeft... Misschien gewoon een firmware-update ofzo? :O
Het afspelen van AVI's wilt hier prima hoor. Ik heb tal aantal films erop gezet en stuk voor stuk willen ze gewoon afgespeeld worden.

Hoe groot zijn je bestanden? Misschien dat je bestanden te groot zijn (2 gig). Mijn films zijn max. 1 gig.

--------------

En nog even het verzoekje ;)
Amps schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 00:21:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:44:
[...]

De i8910 heeft ondersteuning voor veel videoformaten (voor een telefoon), maar aangezien AVI ook slechts een container is, kan het zijn dat de film zelf een codec gebruikt die niet ondersteund wordt. Test nog even met wat andere AVI bestanden voor de zekerheid. Als hij met elk bestand vastloopt klopt er iets niet, mocht het alleen bij Berlin Calling blijven zit het waarschijnlijk in dat bestand.
Amps schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 17:18:

En nog even het verzoekje ;)

[...]
Probeer het hier eens.
http://www.zedge.net/wall...ia-hd-wallpapers/0-4-1-1/

[ Voor 13% gewijzigd door Propane op 17-06-2009 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Edit: Dubbel, zie bovenstaand.

[ Voor 94% gewijzigd door Propane op 17-06-2009 17:27 . Reden: Dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
gebruik je wel de speler van Samsung zelf om die avi te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:17
Amps schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 17:18:
[...]

Ik heb geen idee of dat scheelt met de batterijduur, maar ik heb hem op GSM gezet omdat mijn toestel constant wisselde tussen 3G connectie en de GSM zelf. De 3G connectie had maar één blokje, terwijl de GSM connectie volle bereik had, dus heb hem meteen veranderd van Dual Mode naar GSM :)
zoals eerder gezegd in dit topic: De GSM dekking is door HEEL NL goed dekkend. Met 3G daarentegen kan het voorkomen dat je op sommige plaatsen minder ontvangst hebt. Als je je gsm op dual mode hebt staan, geeft ie (indien aanwezig) 3G ontvangst weer. Op het moment dat dit er niet is, geeft ie GSM weer en deze zal bijna altijd 100% volle balkjes zijn. Eigenlijk zou je in dual mode 2 balkjes moeten zien: een voor GSM, een voor 3G. Dan zul je dit verschil direct zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Kan er iemand mij eens aub de link geven naar de Lab.Dev site van de I8910 HD die me doorlinkt naar de firmware page want ik graak er niet aan uit hoe je in hemelsnaam daaraan komt :P
Pagina: 1 ... 10 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is om over het toestel te praten,

Berichten over 'waar kan ik hem het beste kopen' en 'met welk abonnement' horen hier niet. Houd daar rekening mee als je hier je bericht plaatst.