Hoi,
Mijn vriendin had als 1e van Zuid-Holland, via Belcompany (Hendrik Ido Ambacht), de i8910 in handen. Helemaal trots natuurlijk maar, het is een vrouw dus ze moest er heel erg aan wennen. Ze had voorheen de U600. Dat terzijde.
Ik ben de i8910, middels de beknopte (vind ik) handleiding, gaan uitproberen. Zelf heb ik een Nokia N96 met ook Symbian dus ik had snel door hoe het toestel werkt.
Ik zal een aantal puntjes aanhalen die ik hier zoal voorbij heb zien komen:
WLAN
=====
je kunt, voordat je WLAN wilt gaan gebruiken, beter eerst een "Bestemming" in je toestel aanmaken. Dit doe je bij Instellingen->Verbindingen->Bestemmingen. Voeg een Bestemming toe; geef de exacte Naam van je Router en vervolgens je WEP of WPA Key. Dan aangeven dat je het wilt gebruiken voor "Internet".
Vervolgens in de "Instellingen" van je Browser aangeven dat je altijd eerst gevraagd wilt worden welke verbinding gebruikt moet worden = "Altijd Vragen" !!! Zo kan je zelf kiezen voor bijvoorbeeld WLAN of, als je onderweg bent, Mobiel Internet.
LBS ROUTE66 - ervaring
==================
Ik heb o.a. de Nederlandse kaart van LBS Route66 gedownload en geactiveerd. Een zwaar minpunt dat je hier weer voor moet betalen maar ok. Vrouwtje is helemaal lyrisch.
Verbinding met GPS gaat supersnel en de Kaart is up-to-date en navigeert erg prettig. Wel dien je zelf even te knutselen in de instellingen. Standaard staat ie namelijk op Squares i.p.v. Km's.
Telefoneren
=========
gaat prima - zowel uitgaand als inkomend. Hier zag ik ook verschillende meningen voorbij komen maar wellicht licht het toch ook aan de provider die je gebruikt?
TIP: je kunt via de website van je provider, de instelllingen van je provider naar je telefoon laten versturen. Dit kan verbindingsproblemen wellicht verhelpen.
Foto's / Video's
============
het maken, bekijken van zowel foto als video gaat perfect. beeldkwaliteit is goed te noemen en de (iPhone) bladerfuncties zijn geweldig.
Muziek
======
Kwaliteit van de speaker van de telefoon zelf vind ik, t.o.v. mijn N96, wat minder. Maar die mening zal bij eenieder verschillen. Wellicht een hele goede set Earphones kopen waarbij je het geluid kunt versterken?
De Player werkt prima.
Batterij
======
Gaat vrij snel leeg!!! Ik zal jullie verschillende adviezen eens opvolgen en kijken of het beter wordt. Het lijkt erop dat de batterij uit z'n winterslaap moet ontwaken om steeds actiever te gaan worden?
Probleempjes - waarvan ik hoop dat er iemand een oplossing heeft
================================================
EXTRA -> Download
Deze optie bied je de mogelijkheid om software te downloaden en te installeren. Het probleem wat ik hier tegen kom is dat ik wel kan downloaden maar niet kan installeren. Het toestel zegt dat software van Onbekende Publishers niet kan worden geinstalleerd. Dit is een beveiliging maar ik weet niet waar ik die uit kan zetten. Iemand oplossing?
WIDGETS
Is het mogelijk om Extra Widgets (bijvoorbeeld een Bookmark) op het startscherm te plaatsen?
TIP - Extra Software die ik heb geinstalleerd
===============================
Trackr -
www.trackr.nl
- deze software kan je gebruiken i.c.m. je GPS en laat zien waar je bent. dit kan je koppelen aan Hyves
Shozu -
www.shozu.com
- foto's, die je tijdens een Trackr Sessie hebt gemaakt, direct uploaden naar Trackr. deze laat in Google Maps, naast de route die je hebt gelopen / gereden, ook die foto zien
Let Op: shozu kan je gebruiken, bijvoorbeeld i.c.m. Flickr. wijst voor zichzelf
Dan als laatste nog een vraag voor de eventuele ontevreden i8910 gebruiker; iemand ruilen tegen een Nokia N96?
*knip* Je emailadres hier zo neerzetten is niet verstandig
[
Voor 1% gewijzigd door
RoD op 14-06-2009 21:49
]