Toon posts:

Samsung Omnia HD (i8910) Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste
Acties:
  • 185.629 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies iets interessant over de batterij gevonden in een review:

"Het is dus niet normaal dat de batterij plat is na 24 uur stand by.
Een batterij van 1500 mah moet minstens 96 uur uur kunnen meegaan bij normaal gebruik !!!
Na enig opzoekwerk de oplossing gevonden.
Wat is er gebeurd , het geheugen van de batterij staat niet goed afgesteld ( meerdere batterijen kunnen dit voor hebben ) en moet geresset worden door middel van 2 manieren ; 1ste voor de profesioneel ; door middel van een gecontroleerde kortssluiting maar daar heeft u aangepast apparatuur voor nodig of voor de leek een THERMOSHOCK.
Wat houdt deze thermoshok in ; het toestel volledig laten aflopen tot deze niet meer opstart , de batterij verwijderen , in plastiekfolie wikkelen en 1 a 2 uur in de diepvries leggen .
Batterij terug in het toestel plaatsen en volledig laten opladen.
Daardoor wordt het geheugen van de batterij geresset en werkt hij op vol vermogen.
Ik heb dit ook gedaan voordien was mijn batterij plat na 7 uur STANDBY zonder bellen .... nu zit de batterij al 2 dagen in het toestel en heb ik deze normaal gebruikt ( 1 uur bellen en 15 sms en wat spelen ) en er is nog maar 1 !!! streepje weg van de 8 streepjes op het scherm.!!!!!
Laat u vooral niet wijs maken dat het normaal is dat uw toestel plat is na 7 uur standby omdat het een toestel is dat veel energie nodig heeft door het grote scherm."

Ik weet niet of het klopt maar als dit inderdaad werkt kan het een aanrader zijn voor een aantal mensen hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 22:28
Ik denk dat het een goed idee is om in elk geval een week of twee te wachten, tot de batterij zijn normale toestand bereikt. Bij de I8510 duurde het ook een tijd voor bij de meeste mensen de klachten over de batterij waren verdwenen.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:31
toen ik de telefoon kreeg heb ik hem niet opgeladen en s'avonds gewoon gebruikt (hele avond 1 streepje). s'nachts aan de lading gelegd en helemaal opgeladen.

hele dag mee gespeeld, in de avond weer aan de lading wegens 1 streepje.

dag daarna hetzelfde en nu doe ik al sinds gisterochtend 7 uur met de batterij en er is maar 1 streepje weg, daar zit even bellen en meer dan een uur muziek luisteren bij, ook nog een beetje kloten met de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

Ik zou ook zeker gewoon eventjes afwachten. De benodigdheid om batterijen leeg te maken stamt uit de NIMH tijd, en deze is toch al wel enkele jaren over.

Sommige zaken die ik hier lees zijn dan ook gewoon niet juist (gekeken naar het type batterij). Als je een LI-ION of LI-POLMYR ooit echt leeg getrokken zou krijgen, dan ben je de sjaak want dan gaan ze het nooit meer doen, deze batterijen moeten ten alle tijden een spanning hebben. Daarom worden ze in de fabriek ook tot 75% opgeladen, aangezien ze vaak eventjes in de verpakking zitten. Maar ik verwacht dat iedereen zal merken dat als ze de telefoon in ontvangst nemen, ze de batterij erin doen, dat ze hiermee de telefoon gewoon aan kunnen zetten, dus, met lading.

Ook is het een bekend FEIT dat inderdaad het geheugen getrained moet worden, normaal gesproken duurt dat ongeveer een weekje. Dit staat ook genoemd in de handleiding van samsung als ik het me goed herinner.

Dus is je batterij in het begin niet zo super, wacht gewoon eventjes af. Laat de batterij gewoon zijn werk doen, maar echt volledig leeg trekken hoort niet nodig te zijn, en kun je als het goed is toch niet (batterij zal weigeren stroom te geven onder de 10% lading normaal gesproken).

Zie ook Wikipedia: Lithium-ion battery voor veel meer informatie hierover.

Dan als laatste, naar mijn mening, is het bevriezen van een batterij voor een batterij van het NIMH princiepe, de LI-ION zou geen gehuegen effect mogen hebben.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03-2023
Die van mij is alweer retour na 1 dag gebruik.
Eerst kon ik geen contact meer krijgen met m'n pc, inmiddels start hij al niet eens meer op.
Hoor morgen wat ze gaan doen, ben benieuwd hoe de service van Samsung is.
Toen die het deed was ik er i.i.g. heel tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen klachten over de batterij.
Kan de hele dag volop muziek luisteren en nog is die aan het einde van de dag niet leeg. Maar ga ik Video opnames doen of fotos met flits gaat het wel een stuk sneller.

Ik denk dat die 2 opties veel stroom gebruiken wat wel logisch lijkt. De flits is best goed en heeft dus veel batterij nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:20
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 00:12:
[...]

Instellingen --> Connectiviteit --> Video delen :)
Ik heb het gevonden :) Bedankt.

----

Ik heb sinds gisteren Fring op mijn toestel gezet, en nu blijkt het dat Fring zich automatisch opstart wanneer je je toestel aan zet? Kan je dit ook ergens veranderen, of hoort dit gewoon zo?

Edit: Wat ik ook een minpuntje vind van dit toestel, is dat je niet echt full screen flash games kunt spelen :/

Edit2: Bij mij gebeurt het als volgt:
1) Ik connect het toestel aan de USB
2) De computer herkent nieuw aangesloten hardware
3) Ik kies "Massaopslag" als USB verbinding
4) Vervolgens heb ik toegang (vanaf My Computer) tot de tefeloongeheugen, interne massageheugen en geheugenkaart (MicroSDHC)
5) Vervolgens ga ik naar Menu > Galerij > Afbld. en video's
6) Alleen afbeeldingen opgeslagen in het telefoongeheugen worden getoond

7) Via "Safely remove hardware" koppel ik de toegang tot de schijven van het toestel los
8 ) Vervolgens ga ik weer naar Menu > Galerij > Afbld. en video's
9) Nog steeds geen toegang tot het interne massageheugen en geheugenkaart

10) Ik ga naar Menu > Kantoor > Best.Beheer
11) Ik selecteer Massageh.in E: en Geh.kaart in F:
12) Beide wordt "Geheugenkaart in gebruik" getoont...

Problemen: - Geen toegang tot beide massageheugens (ook niet na het 'verwijderen' van de USB opslagmethodes(?) )
- Gebruikte custom theme (op het massageheugen) wordt gereset wat resulteert in het steeds opnieuw instellen van de theme elke keer na het aansluiten van de USB kabel.

Heeft iemand anders dit ook? Zo niet, weet iemand de oorzaak hiervan? En oplossingen?

[ Voor 66% gewijzigd door Amps op 09-06-2009 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Wazig. Geen last van soortgelijke problemen. Wat is je firmwareversie?

Ik heb trouwens geen toegang tot mijn telefoongeheugen (C: op de telefoon) via de USB-kabel, alleen tot de interne 8GB en de micro-SD.

Je kan bij instellingen -> connectiviteit de toestand van je USB-verbinding bekijken. Staat hij dan nog steeds op verbonden, ook al heb je hem verwijderd?

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C: Kan volgens mij wel als je pcstudio gebruikt en via de samsung browser.
Als je als massa opslag aansluit kan je inderdaad alleen massa-opslag van je telefoon beheren. Zou ook echt niks met dat telefoon geheugen doen =P tenzij je nieuwsschierig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
De firmware versie is I8910XXIE4. Ik heb momenteel de USB nog erin zitten om op te laden, maar in principe moet het toestel het geheugen wel oppakken. De USB zit momenteel nog in "Massaopslagmodus".

Ik heb wel laatst gehad dat ik de USB verbinding heb verbroken (stond bevestigd in connectiviteit), maar dat de telefoon als nog zei bij verscheidene toepassingen dat de USB nog steeds verbonden was. Ook wederom na het rebooten verholpen...

Misschien toch maar terug naar de winkel met het toestel of de Samsung Heldesk inschakelen?

[ Voor 9% gewijzigd door Amps op 09-06-2009 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Niborit schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:30:
Die van mij is alweer retour na 1 dag gebruik.
Eerst kon ik geen contact meer krijgen met m'n pc, inmiddels start hij al niet eens meer op.
Hoor morgen wat ze gaan doen, ben benieuwd hoe de service van Samsung is.
Toen die het deed was ik er i.i.g. heel tevreden mee.
Ik had soortgelijke problemen.
Als ik hem aan de USB had hangen dan deed hij het na een tijdje niet meer met mn pc.
Zowel via de Bluetooth als de USB kon ik geen verbinding meer maken.
De enige oplossing was de telefoon opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanSte
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12-2023
Nieuwe firmware update uitgelekt!!!!

i8910XXIE6 !!!

als iemand mij kan helpen om het op mijn i8910 te flashen, graag!!!!

hier heb je de firmware:

*weg* dit zien we als warez

meer info over de leak:

*weg* te dubieus

wie kan mij helpen, want waarschijnlijk zit hier de audio fix in!!!!

[ Voor 25% gewijzigd door pven op 09-06-2009 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
roel88 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 16:17:
support de browser geen flash ofzo? Ik kan niks zien wat van flash is. Niet in de opra browser en niet in de standaard browser. Heeft iedereen dit?

Toen ik een flash filmpje probeerde te kijken crashte mijn foon trouwens....
Ik kan gewoon naar de desktop-versie van youtube en daar schermvullende filmpjes kijken =) Dus misschien is er toch iets verkeerd ingesteld ergens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
fanste schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 15:46:

i8910XXIE6 !!!

hier heb je de firmware:

-knip-

meer info over de leak:

-knip-

De uitgelekte versie is pools (geen idee of je dit verstaat/kan lezen?)
Maar het beste lijkt mij om even te wachten tot deze week die officiele versie uitkomt ;)

Bij het flashen kan zoizo je garantie verlopen :) dus pas op!

[ Voor 11% gewijzigd door pven op 09-06-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian

i8910XXIE6 !!!

hier heb je de firmware:

-knip-

meer info over de leak:

-knip-

Bedankt voor de link! Maar ik zou ff wachten op de changelog....

Het is ook nog niet bekend hoe je de telefoon op 'all download' krijgt, dus flashen apollo is nog niet mogelijk. Het is een kwestie van proberen. Zie de posts van DDmen.

Is die Poolse firmware eigenlijk wel geschikt voor NL?

[ Voor 10% gewijzigd door pven op 09-06-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-10 15:51
Er is al verbetering bij mij m.b.t. de batterij, heb er vandaag bijna 3,5 uur intensief gebruik van kunnen maken nadat hij vannacht weer helemaal opgeladen was. Gister was dat 2 uur :) (ook met volle batterij)

[ Voor 21% gewijzigd door Sander H op 09-06-2009 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Whoopie, alles is weer flex wanneer de USB eruit is. Geheugen wordt weer herkend zonder te rebooten! Alleen wel vreemd dat die rare symptonen vertoond wanneer de USB er nog in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-06 15:53
Ivm accu lifetime....als je de middelste knop ingedrukt houdt krijg je alle openstaande applicatie's te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

richajax schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:00:
Ivm accu lifetime....als je de middelste knop ingedrukt houdt krijg je alle openstaande applicatie's te zien.
Klopt, dit moet je altijd doen en altijd alle onnodige applicaties sluiten.
Iemand een idee of je gelijk alle applicaties kan sluiten met 1 knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Dan moet je Handy taskman downloaden.
Kun je meteen alle informatie zien of je geheugen.
Heel handig programmatje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passie101
  • Laatst online: 07-03 08:52
Heb net de updatefuncie geprobeerd.
Kom nu verder want kreeg eerst een adres fout en nu blijft ie hangen bij het zoeken vd firmware versie.

Komt iemand wel verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 00:04

codeneos

[...]

Ja ik kwam wel verder maar het porgramma werkt bij mij alleen goed onder de 32bits versie van Windows XP. En er waren geen updates beschikbaar :(.

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Hmmm... weet iemand ook of je wachtwoorden op bepaalde mappen (bv. berichten) kunt zetten en de nummerweergave aan of uit kunt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansbkp
  • Laatst online: 07-10 21:23
Begin een beetje gek te worden van dit apparaat. Heb hem nu sinds donderdag en ben overall behoorlijk onder de indruk.
Heb twee 'klachten'. De eerste is de 3G connectiviteit welke duidelijk minder is dan een N95. Het is een beetje vergelijkbaar met een iPhone (3G).
Tweede probleem is m'n thuisnetwerk. Heb daar een speedtouch van KPN staan en kan daar met een N95 en iPhone probleemloos op werken. Met de i8910 kan ik wel verbinden, maar krijg ik 9 van de 10 keer de boodschap "Web: geen reactie van gateway". Als het die ene keer wel lukt krijg ik alleen de homepage binnen en vervolgens steeds weer "geen reactie van gateway".
Als ik bij de speedtouch instellingen kijk of er verschil is tussen de N95 en de i8919 dan heeft de N95 een statisch ip adres en de i8910 een dynamisch adres (wat ik blijkbaar niet kan veranderen).
Op het netwerk van m'n werk (zonder wpa) kan ik overigens probleemloos internetten.
Iemand enig idee wat er hier aan de hand kan zijn ? Probleem is namelijk dat ik thuis een slecht 3G bereik heb en dus aangewezen ben op wifi (als iemand anders achter de pc zit).
Heb ook al zitten spelen met de energiespaarstand en het energieniveau, maar dat had geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-07-2017
Ik heb deze Samsung i8910 vandaag getest (bij de MM) half uur mee gespeeld.
Wat mij zwaar tegenviel was de camera (8MP) die ik ook op %MP hewb uitgeprobeerd.

Ik vond de resultaten slecht.(kan veel beter)
Als liefhebber van fotografie, vond ik dit erg teleurstellend. Waarschijnlijk te kort mee gespeeld maar heb toen als vergelijking de LG Renoir ook geprobeerd (camera) en al meteen zag ik dat autofocus veel duidelijker en sneller was met name kleurdiepte en scherpte vond ik bij de LG van een goede kwaliteit.

Waarschijnlijk na 1 á 2 FW updates zal de i8910 veel beter zijn.
Het touchscreen was vooral wennen maar ook hierin was ik niet echt overtuigd.
Als je van een BB Storm 9500 komt weet je genoeg.

qwerty keyboard vind ik soms onlogisch en ik had de nodige mis types.
Waarschijnlijk nog te kort in handen gehad.
Daarom gaat dit niet mijn keuze worden, niet vanwege de camera. Maar overall denk ik en zegt mijn gevoel dat dit niet een toestel voor mij is.

De HTC Magic is vele male beter zeker qua touchscreen bediening en snelheid.
Had echt de Samsung op plaats 1 gezet maar nu is dat eerder keuze 4 geworden.

Ik wil graag wachten op de N97 en de Palm Pre maar vanwege een verzekeringskwestie moet ik deze week de knoop doorhakken. De Storm heeft een groot nadeel na verloop van tijd komt er stot onder het glas/display. Maar als dat bij een 2e toestel gebeurt wil je niet een derde keer hetzelfde.

En zo zie je maar weer dat een telefoon toch een personal aangelegenheid blijft, maar goed ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

i8910XXIE6 !!!

bla bla bla...

Ik was ook al bijna blij geworden, maar helaas nog steeds AMR met vid recording :(

Bron? Andere forums... waar het al volop is getest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tanakiam schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:05:
Ik heb deze Samsung i8910 vandaag getest (bij de MM) half uur mee gespeeld.
Wat mij zwaar tegenviel was de camera (8MP) die ik ook op %MP hewb uitgeprobeerd.

Ik vond de resultaten slecht.(kan veel beter)
Als liefhebber van fotografie, vond ik dit erg teleurstellend. Waarschijnlijk te kort mee gespeeld maar heb toen als vergelijking de LG Renoir ook geprobeerd (camera) en al meteen zag ik dat autofocus veel duidelijker en sneller was met name kleurdiepte en scherpte vond ik bij de LG van een goede kwaliteit.

Waarschijnlijk na 1 á 2 FW updates zal de i8910 veel beter zijn.
Het touchscreen was vooral wennen maar ook hierin was ik niet echt overtuigd.
Als je van een BB Storm 9500 komt weet je genoeg.

qwerty keyboard vind ik soms onlogisch en ik had de nodige mis types.
Waarschijnlijk nog te kort in handen gehad.
Daarom gaat dit niet mijn keuze worden, niet vanwege de camera. Maar overall denk ik en zegt mijn gevoel dat dit niet een toestel voor mij is.

De HTC Magic is vele male beter zeker qua touchscreen bediening en snelheid.
Had echt de Samsung op plaats 1 gezet maar nu is dat eerder keuze 4 geworden.

Ik wil graag wachten op de N97 en de Palm Pre maar vanwege een verzekeringskwestie moet ik deze week de knoop doorhakken. De Storm heeft een groot nadeel na verloop van tijd komt er stot onder het glas/display. Maar als dat bij een 2e toestel gebeurt wil je niet een derde keer hetzelfde.

En zo zie je maar weer dat een telefoon toch een personal aangelegenheid blijft, maar goed ook.
Misschien was het wel een verkloot ding dan? Touchscreen reageert echt supersnel en goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanSte
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 23:15:
[...]

Ik was ook al bijna blij geworden, maar helaas nog steeds AMR met vid recording :(

Bron? Andere forums... waar het al volop is getest..
ja ik las t net ook, ik vind het wel erg slecht hoor dat dat nog steeds niet gefixt is. Ik hoop dat dat ooit nog opgelost wordt met een update, of dan wel met een hack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Vanmorgen kwam ik er achter dat mijn 3G verbinding actief bleef (wat natuurlijk gevolgen heeft voor je batterij).. Na lang zoeken kwam ik er achter dat de Widget download de verbinding actief houd (te zien aan de 2 pijltjes onder 3G)

Mensen met batterijproblemen hier al naar gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micato
  • Laatst online: 04-09 17:14
fanste schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 00:25:
[...]

ja ik las t net ook, ik vind het wel erg slecht hoor dat dat nog steeds niet gefixt is. Ik hoop dat dat ooit nog opgelost wordt met een update, of dan wel met een hack.
"gefixt"? er is niks mis met de huidige codec, alleen vinden de meeste gebruikers de kwaliteit te matig:/
mensen wisten dat dit de codec is die gebruikt zou gaan worden, altans voor voorlopig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Lethal schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 09:50:
Vanmorgen kwam ik er achter dat mijn 3G verbinding actief bleef (wat natuurlijk gevolgen heeft voor je batterij).. Na lang zoeken kwam ik er achter dat de Widget download de verbinding actief houd (te zien aan de 2 pijltjes onder 3G)

Mensen met batterijproblemen hier al naar gekeken?
Bedoel je: Instellingen -> persoonlijk -> widgets -> widgets -> opties -> netwerkinstellingen -> network setting ja/nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Sander H schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:29:
[...]

Bedoel je: Instellingen -> persoonlijk -> widgets -> widgets -> opties -> netwerkinstellingen -> network setting ja/nee?
op die manier kan je ze inderdaad allemaal helemaal uitzetten... het viel mij alleen op dat de "more widget download"-widget continue de connectie openhield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mischaverheul schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 09:55:
[...]

"gefixt"? er is niks mis met de huidige codec, alleen vinden de meeste gebruikers de kwaliteit te matig:/
mensen wisten dat dit de codec is die gebruikt zou gaan worden, altans voor voorlopig...
Niets mis met de huidige codec?? AMR wordt niet eens ondersteund door vele HD TV's. Wat voor zin heeft het om filmpjes te maken als je er geen geluid bij hebt?

En als er geluid is, vind ik het nog mis... Maar daar kun je over discussieren :). Het is maar net wat voor eisen je er aan stelt.

Ook denk ik dat er best veel mensen zijn die dit niet weten. Vergeet niet dat er nog zat mensen zijn die geilen op termen als HD. Ze kijken een promo filmpje "gemaakt" met de omnia HD (omnia camera trick), waar je mooi geluid hoort.

Vervolgens kopen ze blindelings zon ding, nou dan kom je van een kouwe kermis thuis :X

Maar goed, zoals gezegd daar valt over te discussieren, en dat is al paar keer gedaan. Lijkt me niet echt zinvol om daar weer over te discussieren! Ik hoop ook nog steeds op een andere codec, als dat gebeurd schaf ik hem meteen aan. Tot die tijd blijf ik bij mijn N82, totdat iets anders het duidelijk overtreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-06 02:53
Ik heb nog steeds geen oplossing voor het RSAP probleem, contacten worden niet in mijn bluetooth navi gezet, RNS500 / Columbus.

Gisteren probeerde ik DLNA via mijn ps3, hij werd direct herkent, echter kon alleen mp3's spelen, foto's en video vond ie niet terwijl ze wel op het toestel staan.

MP3 speelt ie trouwens heel goed, Sennheiser koptelefoon erop en je hebt een concertzaal.

Ik mis wel een weersvoorspellings widget, en de mogelijkheid om agenda items op je begin scherm te zetten, weet iemand hier iets op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 00:21
Voor weersvoorspelling kan je accuweather downloaden of WorldMate, voor Agendapunten kan (zoals eerder in dit topic vermeld) je startscherm op 'Vingergebruik' zetten. Dan staat je agenda op je homescreen, plus je kan snelkoppelingen van alle applicaties/mappen op het homescreen zetten. Helaas kan je slechts 5 in totaal plaatsen.
Met het normale widgetscherm kan je trouwens ook je kalender neerplempen, en dan zie je wel of je op een bepaalde dag een afspraak hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door k.olfers op 10-06-2009 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de mijne kapot.

Ik wilde 'em vanochtend weer op de oplader gooien, batterij was s'nachts leeg gegaan.

Nu staat er een groot blauw uitroepteken als ik hem wil opladen... Via USB laden hetzelde, accu eruit gehaald, erin gedaan, nog steeds een groot uitroepteken...

edit: Ok, een uitroepteken in je batterij als je hem gaat opladen is dus dat je batterij leeger als leeg is... Ik schoot meteen al in de paniek :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2009 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
k.olfers schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:29:
Voor weersvoorspelling kan je accuweather downloaden of WorldMate, voor Agendapunten kan (zoals eerder in dit topic vermeld) je startscherm op 'Vingergebruik' zetten. Dan staat je agenda op je homescreen, plus je kan snelkoppelingen van alle applicaties/mappen op het homescreen zetten. Helaas kan je slechts 5 in totaal plaatsen.
Met het normale widgetscherm kan je trouwens ook je kalender neerplempen, en dan zie je wel of je op een bepaalde dag een afspraak hebt.
Zijn er al widgets van bijvoorbeeld buienradar of foreca weather? (ik zag zoiets wel op widgetsets.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micato
  • Laatst online: 04-09 17:14
wakuwakuhullie schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:14:
Ik heb nog steeds geen oplossing voor het RSAP probleem, contacten worden niet in mijn bluetooth navi gezet, RNS500 / Columbus.

Gisteren probeerde ik DLNA via mijn ps3, hij werd direct herkent, echter kon alleen mp3's spelen, foto's en video vond ie niet terwijl ze wel op het toestel staan.

MP3 speelt ie trouwens heel goed, Sennheiser koptelefoon erop en je hebt een concertzaal.

Ik mis wel een weersvoorspellings widget, en de mogelijkheid om agenda items op je begin scherm te zetten, weet iemand hier iets op?
Heb je wel je videos op share staan? ik heb via de ps3 de film Fearless lopen streamen zaterdag:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Ik krijg de DLNA functie niet aan de praat met mijn PS3.
Ik heb mn videos gedeeld, de app aan. Alle instellingen op delen.
Maar hij pakt em helaas niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Het is gelukt om de I8910 thuis te flashen! Alle Engelsen zijn nu heel blij, want die hebben vaak speciale Orange firmware, die enorm brak is. Er is nog geen update voor Nederlandse firmware. Maar fijn om te weten dat het gemakkelijk zelf gedaan kan worden, als de firmware er eenmaal is.

De firmware is te koop voor 15E op share4gsm.com. Er zijn allerlei discussies op fora over dat mensen de firmware zonder te betalen ergens anders vandaan leechen, en dat dat dan weer zielig is voor share4gsm. Maar het lijkt mij persoonlijk dat share4gsm.com zijn geld verdient met gelekte firmware van Samsung, iets dat Samsung zelf vast niet toestaat. Ik vraag me dan ook af hoe de moderators op dit forum daar over denken... Linken naar firmware mag niet, dat is al gebleken, maar linken naar een internetwinkel waar de firmware verkocht wordt, mag dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03-2023
julianus schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 16:27:
Het is gelukt om de I8910 thuis te flashen! Alle Engelsen zijn nu heel blij, want die hebben vaak speciale Orange firmware, die enorm brak is. Er is nog geen update voor Nederlandse firmware. Maar fijn om te weten dat het gemakkelijk zelf gedaan kan worden, als de firmware er eenmaal is.

De firmware is te koop voor 15E op share4gsm.com. Er zijn allerlei discussies op fora over dat mensen de firmware zonder te betalen ergens anders vandaan leechen, en dat dat dan weer zielig is voor share4gsm. Maar het lijkt mij persoonlijk dat share4gsm.com zijn geld verdient met gelekte firmware van Samsung, iets dat Samsung zelf vast niet toestaat. Ik vraag me dan ook af hoe de moderators op dit forum daar over denken... Linken naar firmware mag niet, dat is al gebleken, maar linken naar een internetwinkel waar de firmware verkocht wordt, mag dat wel?
Hoelang duurt het flashen? En dat gaat via de usb-aansluiting zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Julianus wil jij mij een PB sturen hoe het werkt dat updaten...
Ik vind het persoonlijk wel dom van share4-gsm dat ze er geld voor vragen maargoed ik heb t t maar gedaan.

Graag zou ik een goede nederlandse uitleg willen hebben...
Ik kan namelijk totaal geen Engels...

Hoop van je tehoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:41:
Julianus wil jij mij een PB sturen hoe het werkt dat updaten...
Ik vind het persoonlijk wel dom van share4-gsm dat ze er geld voor vragen maargoed ik heb t t maar gedaan.

Graag zou ik een goede nederlandse uitleg willen hebben...
Ik kan namelijk totaal geen Engels...

Hoop van je tehoren.
Waarom ga je er nu 15 euro voor betalen dan? Binnenkort komt er gewoon een nederlandse firmware versie uit. Enige wat je nu kan doen is je telefoon verneuken? Want als het goed is heb jij helemaal geen orange meuk op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Duurt twee minuten en gaat via usb.
Als je geen engels spreekt heb je ook niks aan die firmware, want die is in het engels.......

Gepost vanaf m'n i8910 =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap dat ik er neit veel aan heb maar toch wil ik het graag proberen heb namelijk ook een Innov8.

Dus als ik eenmaal weet hoe het updaten moet kan ik later gewoon de Nederlande firmware erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 00:49:
[...]

Aansluiten op PC als massageheugen. Zoeken in Garmin-dir op "*.bmp" en op "*unicode*". Al deze bestanden "hidden" maken. In mijn geval waren het 16 afbeeldingen en 4 fonts. gr
Dit werkt helaas niet, er blijven bestanden staan in de gallery map van garmin.
Iemand anders een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:31
heb nu nog 2 streepjes over na het volladen van eergisterochtend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Heb hem vanochtend weer uit de oplader gehaald, vandaag er niet zo gek veel meegedaan en nog steeds alle 7 streepjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
hey kan iemand me zeggen of het losse toestel met gps software komt of moet je daarvoor bijbetalen? en zijn er al mensen die een update hebben kunnen doen via pc?

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zoals hier besproken de widget-instellingen en video delen uitgezet. En nu al 2 dagen (niet erg veel gebruikt op wat smsjes en bellen na) nog een volle batterij.
Daar ik vorige week na 2 dagen niet veel doen al moest opladen (pas al na 1 dag wat filmen en foto's).

Zou het verhaal van de batterij dan toch kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-06 15:53
Als je tijdens het afspelen van een video de vergrendel toets indrukt blijft hij afspelen en reageert niet op draaien van het scherm of andere input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
mafiatounes schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 21:03:
hey kan iemand me zeggen of het losse toestel met gps software komt of moet je daarvoor bijbetalen? en zijn er al mensen die een update hebben kunnen doen via pc?
Er zit geen GPS software preloaded in de losse variant.

------

Ik heb gisteren iets interessants ontdekt, en ik vraag me af of jullie dit ook hebben.

Ga in een compleet donkere ruimte zitten. Speel een filmpje (bij de Helicopter demo lukt het goed) af en skip naar het einde tot hij helemaal uitgespeeld is. Als het goed is zie je een zwarte scherm. Tap één keer op het scherm zodat hij full screen is.
Nu is het zo bij mij dat ik dan een vreemde smugde op mijn (AMOLED) scherm zit dat zichtbaar wordt. Je ziet zelf een soort van een gedimde backlight (ja, ik weet dat AMOLED geen backlight heeft) met op het scherm (niet het glas) een random smudge zit. Dit kan je alléén zien wanneer de omgeving compleet donker is. Bij licht zie je dit niet... Althans, dat is bij mij scherm zo. Hebben jullie dit misschien ook? Hoort dit dan zo, of is het een fabrieksfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Zodra ik muziek overbreng op mijn telefoon via pcstudio wordt er gevraagd of ik de files wil converteren. Ik heb zowel een paar nummers wel geconverteerd als een paar nummers niet, maar ik kan merk nou niet zo 1 2 3 een groot verschil in kwaliteit. Het enige is dat als je ze wel converteert de files een stuk kleiner zijn :)

Kan iemand uitleggen wat het verschil precies is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:39
Amps schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 21:28:
[...]

Nu is het zo bij mij dat ik dan een vreemde smugde op mijn (AMOLED) scherm zit dat zichtbaar wordt. Je ziet zelf een soort van een gedimde backlight (ja, ik weet dat AMOLED geen backlight heeft) met op het scherm (niet het glas) een random smudge zit. Dit kan je alléén zien wanneer de omgeving compleet donker is.
Ik heb precies hetzelfde. Je ziet het alleen in een volledig donkere ruimte en als het scherm helemaal zwart is. Aangezien de werking van het scherm verder goed is zal het geen defect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook zo ;) , neem aan dat het gewoon zo moet zijn. Heb er ook geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Als ik via mijn widget van youtube naar de mobiele website van youtube ga, dan krijg ik bij het uploaden van een filmpje een foutmelding 417... zijn er meer mensen met deze problemen? (heb overigens HI eindeloos online)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Op zich heb ik er ook geen last van, met een beetje licht in de omgeving zie je het al niet meer ;)
Maar soms is het wel irritant wanneer je 's nachts (in bed) filmpjes aan het kijken bent. Bij de beeldovergangen mocht je die smudge ook zien.

Maar ik ben blij dat ik niet de enige ben die dat heeft. Zal vast bij het AMOLED scherm 'horen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Er is volgens mij helemaal geen nieuwe firmware uit.
Die poolse firmware is dezelfde als die op de nederlandse zit!
Ik kijk net bij het internals -> Test mode
Als ik bij SW version kijk staat er dit:
SW Version:
[BP] I8910XXIE6
BP compile Date: May 15 2009
AP code I8910XXIE4

Kunnen meer mensen dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Vanochtend zag ik dat m'n batterij helemaal was leeggelopen, gisteravond was hij nog helemaal vol. Heb nog gekeken ik per ongeluk wat apps aan had laten staan, maar dit was niet het geval :|

Vandaag maar even rustig aan doen dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb ergens op het internet een soft-hoesje gezien met aan de binnenkant een stofje welke stof en vette vingers verwijdert van je telefoon. Kan hem nu niet meer vinden maar heb gezien dat ie iets van 7,95 was.
Het was gewoon een zwart hoesje, met aan de binnenkant een grijs stofje. Aan het hoesje zat een labeltje genaaid van T-mobile, maar in de winkel kennen ze dit hoesje/zakje niet.
Weet iemand waar die te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-10 13:40

Stekeltje

Nothing to see here move along

Dat noemen ze een iPouch maar volgens mij zijn die er alleen voor iPod. Maar misschien kan je zoeken op hoesjes met de stof:Tehardron. Dat zorgt voor het verwijderen van vet vlekken. Ik heb voor me iPod nano 2 jaar lang zo'n hoesje gehad en dat werkte fijn en het was een goede kwaliteit bescherming.

Ik had nog wat vragen over de omnia:
Heeft iemand de FM-transmitter wel werkend?
Als je HI eindeloos online hebt, is het internet snel en goed bereikbaar op deze telefoon?
Heeft er iemand een verzekering bij genomen, is dat nodig vanwege slechte kwaliteit materiaal of juist niet vanwege goede kwaliteit materiaal

Ik ben van plan om hem te halen over een maand (mijn abbo loopt dan tegen het einde) dus ik ben stiekum ook opzoek naar hoesjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt idd, alleen omdat deze speciaal voor de ipods e.d. is kost ie meteen over de 20,-
Die ik zag was low budget en niet speciaal voor de apple spulletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
...Ruud... schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:58:
Dat noemen ze een iPouch maar volgens mij zijn die er alleen voor iPod. Maar misschien kan je zoeken op hoesjes met de stof:Tehardron. Dat zorgt voor het verwijderen van vet vlekken. Ik heb voor me iPod nano 2 jaar lang zo'n hoesje gehad en dat werkte fijn en het was een goede kwaliteit bescherming.

Ik had nog wat vragen over de omnia:
Heeft iemand de FM-transmitter wel werkend?
Als je HI eindeloos online hebt, is het internet snel en goed bereikbaar op deze telefoon?
Heeft er iemand een verzekering bij genomen, is dat nodig vanwege slechte kwaliteit materiaal of juist niet vanwege goede kwaliteit materiaal

Ik ben van plan om hem te halen over een maand (mijn abbo loopt dan tegen het einde) dus ik ben stiekum ook opzoek naar hoesjes.
Ik heb de omnia zoals jij hier beschrijft (eindeloos online) en verzekering.

Eerst even over eindeloos online... ik vind het internet niet supersnel. Heb geen ervaring met andere providers (over 2 maanden wel met vodafone) maar ik vind zelf dat het sneller moet kunnen!

Daarnaast merk ik wel dat het gebruiken van een goede browser wel degelijk uitmaakt!

Over de verzekering.. verzekering is het indekken tegen risico's. Ik vind zelf het risico van dit product vrij groot, vandaar dat ik een verzekering afgesloten heb. Maar dit is natuurlijk ieder zijn eigen mening. Argumenten voor zijn bijvoorbeeld:
-Eerste symbian phone van samsung
-Eerste HD camcorder
-Een van de eerste Amoled capacitieve touchscreens (van samsung)

Het wil niet zeggen dat het product hierdoor kwalitatief niet goed is, maar het zijn nog niet bewezen degelijke functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Lethal schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 11:28:
[...]
Argumenten voor zijn bijvoorbeeld:
-Eerste HD camcorder

Het wil niet zeggen dat het product hierdoor kwalitatief niet goed is, maar het zijn nog niet bewezen degelijke functies.
Zijn dat geen zaken die vallen onder garantie? Verzekeren doe je meestal tegen diefstal en beschadiging :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
ReCreator schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 11:33:
[...]

Zijn dat geen zaken die vallen onder garantie? Verzekeren doe je meestal tegen diefstal en beschadiging :)
Doelde eigenlijk meer op als je je toestel laat vallen.. en hij gaat stuk, valt dat niet onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekosniekos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-06 12:12
Hey!
De software van de PC Suite is precies hetzelfde als deze van de Nokia, maar ik heb een nokia en een samsung moet ik serieus deze 2 apart installeren :|
Iemand tips hoe dit niet hoeft? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-10 13:40

Stekeltje

Nothing to see here move along

Lethal schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 11:28:
[...]

Ik heb de omnia zoals jij hier beschrijft (eindeloos online) en verzekering.

Eerst even over eindeloos online... ik vind het internet niet supersnel. Heb geen ervaring met andere providers (over 2 maanden wel met vodafone) maar ik vind zelf dat het sneller moet kunnen!

Daarnaast merk ik wel dat het gebruiken van een goede browser wel degelijk uitmaakt!

Over de verzekering.. verzekering is het indekken tegen risico's. Ik vind zelf het risico van dit product vrij groot, vandaar dat ik een verzekering afgesloten heb. Maar dit is natuurlijk ieder zijn eigen mening. Argumenten voor zijn bijvoorbeeld:
-Eerste HD camcorder

Bedankt voor je antwoord ^^. Ik zit er namelijk ook aan te twijfelen om een verzekering te nemen. Er kan namelijk verschrikkelijk vele gebeuren in een 2 jaar tijd.

Het internet ga ik eerst een maand van t-mobile proberen omdat ik daar toch nog aan vast zit dan. Ik hoop dat deze tel ook bij t-mobile komt zodat ik misschien ene leuke aanbieding kan krijgen (had ik met me c902 ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit vond ik wel interessant om te lezen;

Trying to view i8910-encoded 1280x720 HD content on a ‘Full HD’ Samsung LCD

Het is hem uiteindelijk niet echt gelukt, en is hij meer te spreken over de service van Samsung dan over de telefoon zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
ReCreator schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 11:33:
[...]

Volgens mij vallen dit inderdaad onder fabrieksgarantie.

Zoals ReCreator is een verzekering tegen diefstal en beschadigingen. Aan beschadigingen kun je denken aan waterschade of een kapotte scherm(door te laten vallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Amps schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:01:
[...]

Volgens mij vallen dit inderdaad onder fabrieksgarantie.

Zoals ReCreator is een verzekering tegen diefstal en beschadigingen. Aan beschadigingen kun je denken aan waterschade of een kapotte scherm(door te laten vallen).
Klopt, dat had ik ook beschreven in een reactie daaronder. Mijn nokia n95 kan bijvoorbeeld wel aardig tegen een stootje, maar ik weet niet of die hd sensor en amoled scherm daar tegen kunnen. (op deze manier bedoelde ik te zeggen van de eerste generatie van deze phones)

Vraag:
Hoe weet ik of mijn navigatie gebruik maakt van A-gps? Bij hardware instellingen van bijvoorbeeld sygic (7.7) zie ik alleen de geintegreerde gps module staan.. (fix is overigens veel sneller dan mijn n95 :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus 2 dagen een Omnia HD met route 66 erbij, ik heb netjes de installatie doorgevoerd voor de navigatie
, alleen als hij een voucher code vraagt, vul ik dat netjes in, en dan klik ik op verzenden via internet, maar hij geeft dan ''ongeldige vouchercode'' aan? De vouchercode staat gewoon op een stickertje in de cd hoes toch? Iemand die me kan helpen, voor de rest is dit een top toestel, mooie scherm,goeie camera, alleen browsen op internet gaat niet zo soepel net als bij mijn ipod touch, maar ik zit echt met mijn navigatie probleem, wat moet ik doen ? en owjaa nog een vraagje, kan je een soort slot op je mobiel zetten, of net als bij mijn vorige samsung G600 per map een soort wachtwoord hebben, zodat niet iemand in je privacy mappen kan kijken, ik kan het niet vinden, iemand enig idee?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2009 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Ik heb zelf trouwens geen verzekering afgesloten voor mijn toestel. Had eerst wel overwogen om één af te sluiten, maar vond het toch te duur voor 10 euro p/m (120 per jaar). Ik ben over het algemeen erg voorzichting met mijn voorafgaande toestellen geweest, dus vond het toch niet nodig voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barvok
  • Laatst online: 13-09 00:11
Over een verzekering gesproken: zelf heb ik een koordje (is lits het juiste Nederlandse woord?) aan mijn toestel vastgemaakt.
Linksboven de i8910 is er een kleine ruimte voor voorzien.
Zo loop je wat minder kans om je kleinnood te laten vallen.

Wat een prachtig toestel trouwens,Sinds gisteren (woensdag 10/06) in mijn bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Ik heb net mijn i8910 geflasht naar de nieuwe firmware maar ik heb nog steeds geen ontvangst met orange. :S
De nieuwe firmware is
BP i8910XXIE7
AP i8910XXIE6
20 mei 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Is die FW nederlands dan? Da's wel lekker snel van Samsung. Ben benieuwd naar het changelog.

Maar iets anders: er is een app die virtual keyboard heet, en dat is een enorm fijne aanvulling voor 3d ed. apps die niet goed werken. Zo is daar WirelessIRC, de beste IRC client, maar ja, zonder imput heb je er weinig aan. Met virtual keyboard werkt het echter fantastisch! Ben er enorm blij mee, want ik miste het enorm. Heel fijn dat er een uitstekend werkende oplossing voor is =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
barvok schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:45:
Over een verzekering gesproken: zelf heb ik een koordje (is lits het juiste Nederlandse woord?) aan mijn toestel vastgemaakt.
Linksboven de i8910 is er een kleine ruimte voor voorzien.
Zo loop je wat minder kans om je kleinnood te laten vallen.

Wat een prachtig toestel trouwens,Sinds gisteren (woensdag 10/06) in mijn bezit.
Zo'n koordje is inderdaad handig. Jammer dat Samsung zo weinig in de doos heeft inbegrepen. Geen case, geen screen protector, geen koordje o.i.d.

Ik vind zelf zo'n koordje erg handig wanneer je foto's zit te maken boven water of op een hoogte :P Geeft namelijk wat zekerheid wanneer je dat koordje om je pols kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanSte
dubbelpost, kan weg

[ Voor 92% gewijzigd door fanSte op 11-06-2009 17:51 . Reden: kan weg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanSte
Tweakertjes,

Morgen komt er weer een nieuwe firmware update voor de i8910, namelijk de i8910VIE7. Dat heeft administrator Zetmen van Share4gsm vertelt. Deze is voor de Poolse Orange branded versie. Maar misschien komt er ook een unbranded firmware uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:39
houston, we have a problem:

Stof onder het scherm :(

In de zon zijn duidelijk 3 spikkeltjes te zien die er nog niet waren, na wat beter kijken zit er nog veel meer stofdeeltjes onder het scherm. Aangezien ik wel benieuwd ben of ik de enigste ben die dit heeft zouden andere bezitters ook eens een zaklamp op hun scherm willen schijnen?

T for Telecom wil de telefoon iig niet omruilen voor dit probleem( 8 dagen oud), dus kan lekker 3 weken op reparatie. Heel fijn |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo. kun je ook automatisch instellen, internet en email, als ik thuis ben moet ie het eigen netwerk oppakken, als ik ergens anders ben en mijn eigen netwerk niet vindt, dan automatisch naar mobiele netwerk van kpn gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maxie schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 18:24:

In de zon zijn duidelijk 3 spikkeltjes te zien die er nog niet waren, na wat beter kijken zit er nog veel meer stofdeeltjes onder het scherm. Aangezien ik wel benieuwd ben of ik de enigste ben die dit heeft zouden andere bezitters ook eens een zaklamp op hun scherm willen schijnen?

T for Telecom wil de telefoon iig niet omruilen voor dit probleem( 8 dagen oud), dus kan lekker 3 weken op reparatie. Heel fijn |:(
Hier ben ik eveneens bang voor, voorlopig nog geen probleem met dit toestel, met de innov8 daarentegen wel.
die is nl voor de tweede maal binnen op een half jaar tijd omdat het stof echt in de weg zat, toen ik het toestel in bezit kreeg en na de eerste 'herstelling' zat er al terug stof onder na 2 a 3 dagen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu problemen met de batterij-levensduur.
Het ligt waarschijnlijk aan een applicatie die ik geïnstalleerd heb.
Want in het begin had ik geen enkel probleem en kwam ik makkelijk een dag rond met intensief gebruik.
Nu echter is mijn batterij bijna LEEG op het einde van de dag ZONDER dat ik het toestel gebruikt heb.
Ik heb m'n instellingen al nagegaan, geen constante internetlijn open, bluetooth af, UMTS uit, niets wil helpen.
Daarom denk ik één of ander geïnstalleerd progje.
Weet er iemand of er een programma is (zoals de garmin gps op de innov8) dat de batterij draint
als het toestel idle is, en/of dit te verhelpen is (zoals met jbaktaskman op de innov8,
wat spijtig genoeg niet volledig werkt op de omnia HD).
Heeft er nog iemand problemen in deze aard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Maxie schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 18:24:

Ik ben ook doodsbang voor stof onder het scherm. Ik had het na 1 maand gebruik een dikke hoop stof achter het scherm bij mijn oude Samsung E900 (slider met open achterkant wanneer die open is). Ben dom genoeg geweest om niet het toestel terug te sturen naar Samsung, dus heb 2 jaar met die vlek rondgelopen.

Ik vraag me wel af hoe dat stof eronder is gekomen? Bij candybars zou het toch niet moeten kunnen? (En nee, gelukkig heb ik nog niks onder het scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me wel af hoe dat stof eronder is gekomen? Bij candybars zou het toch niet moeten kunnen?
bij candybars is het even gamakkelijk hoor. mijn f480 zit ook steeds vol stof. heb hem zelf al een paar keer opengemaakt om het eruit te halen... maar mijn d600 vroeger had er geen last van en dat is een slider. wel stom dat de i8910 er ook last van heeft. het kan niet echt kwaad maar is erg irritant. een gsm van die prijsklasse zou dat niet mogen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Nee kwaad kan het niet nee, maar inderdaad, rete irritant! Krasjes en stof... brrr. Smudges kan je altijd nog eraf vegen :P

Ik vind het toch raar dat er ook met een toestel als dit, stof onder het scherm komt. Ben ook helemaal eens dat bij zulke dure toestellen het eigenlijk mag kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcosuer
  • Laatst online: 04-10 22:41
Heb het plastic wat op het scherm zat toen ik hem uit de doos haalde er nog opzitten tot ik een goede screenprotector heb.

Heb gelukkig ook een custum made (nep) leren hoesje voor m'n i8910 tegen stof en beschadiging.
Heeft mijn schoonzus gemaakt (http://www.mijnwebwinkel....=216751&articleID=7333965).

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/strawbunny/article7333965.jpg

Toestel vind ik fantastisch. Mijn eerste symbian toestel na vele windows mobile, het is even wennen maar werkt erg soepel. Enkel de batterijduur moet ik nog wat oprekken. Heb handy taskman demo geinstalleerd (zodat ik alles snel kan afsluiten) en alle tips elders in dit topic toegepast toen ging het al een stuk beter. En eergister telefoon bijna leeg afgesloten, 16u aan de lader laten hangen en toen weer opgestart. En zit nu al op 2 dagen normaal gebruik met een paar uur wifi en bluetooth en 1u garmin navigatie. Lijkt er al meer op.

Moet nog wel veel films converteren om ze op de i8910 te kunnen draaien (gebruik daar SUPER voor, gratis en goed) maar als ze draaien: wat een geweldig beeld.

Verder hoop ik dat er snel nog wat spellen en nuttige applicaties geschreven worden. Maar dat zal vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje, ik heb een 5-tal ''contenslist'' in mijn galerij staan, krijg deze op geen enkele manier verwijderd.Iemand hier ook problemen mee of een oplossing voor ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:28:
Even een vraagje, ik heb een 5-tal ''contenslist'' in mijn galerij staan, krijg deze op geen enkele manier verwijderd.Iemand hier ook problemen mee of een oplossing voor ??
Ik heb dit van Garmin, en krijg het ook maar niet weg. Ik kan ze niet verwijderen want dan doet Garmin het dadelijk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het is mij ook gelukt...Rechtstreeks via de uitleg van een nederlands forum :D

Stappenplan om je eigen Samsung Omnia HD I8910 te updaten.

Let op volgens de informatie die ik heb is het alleen mogelijk via Windows XP.

Lees eerst het hoofdbericht.
Hier staan alle risico's en belangrijke punten in!

Wat heb je nodig voor installatie:
1 - Firmware
2 - Symbian ROM Flashing Tool v1.50.
3 - Samsung Omnia HD I8910 usb kabel
4 - Je eigen telefoon natuurlijk
5 - USB driver en andere bijnodigheden.

1 - Firmware
Check lijst!

2 - Symbian ROM Flashing Tool v1.50.
Dit is een programma die je nodig heb op de firmware erop tezetten.
LINK
Installeer het programma.

3 - Samsung Omnia HD I8910 usb kabel.
4 - Je eigen telefoon natuurlijk.
Pak beiden spullen en volg de instructies.

5 - USB driver en andere bijnodigheden.
Mocht je nog geen Samsung Omnia HD USB driver hebben geinsatlleerd neem dan deze link en installeer het.
Ook zitten er andere bestanden in die je nodig heb dus dat moet je ook hebben.
LINK

Stapppenplan:
1. Pak alle bestanden uit en installeer de volgende dingen:
- SSDN_V1.1.808.7165_SETUP_whql.exe ( Klik hier op )
- SAMSUNG Mobile USB DRIVER(4.40.7.0) v1.6 --> setup.exe ( Klik hier op )
- PHONE_driver --> Setup.exe ( Klik hier op. )
- PDA_driver --> IBootHostUSB.inf (rechtermuisknop en installeer.

2. Pak Symbian ROM Flashing Tool v1.50.
Installeer dit programma en houd dit programma open.
3. Bestanden toevoegen. ( het makkelijkste is als alles op het bureaublad staat.)
4. Klik op het programma op Code XML File --> Bureaublad --> I8910XXIE6 --> Code_XXIE6 ---> Code_I8910XXIE6
5. Klik op het programma op CSE XML File --> Bureaublad --> I8910XXIE6 --> CSC_XEOIE1 --> CSC_I8910XEOIE1.
6. Klik op het programma op Modem BIN --> Bureaublad --> I8910XXIE6 --> Modem_XXIE7 --> I8910XXIE7.
7. Alle dingen die je nodig heb staan nu in het programma.
8. Het is nu tijd dat de telefoon in de BOOT status komt testaan.
Dit moet via deze combinatie... Telefoon uit - Hold en volume naar boven ingedrukt houden.
Als het goed is zie je nu een blauw Scherm met BOOT LOADER.
9. Nu pak je je USB kabel en plug je hem aan je telefoon en aan je PC.
10 Op het programma (Symbian ROM Flashing Tool v1.50.) zie je ofdat je telefoon herkent dit wordt door tekst/cijfer in de Connection and Progress Info aangegeven bijvoorbeeld [COM 1]
11. Nu is het een kwestie van het klikken op Download Start.
12. Herkent het programma je toestel niet heb je iets niet goed geinstallleerd. Of staat en firewalls open.
13. Je kan de download volgen via je mobiel en via het programma (links onderin).
14. Als het toestel klaar is gaat hij vanzelf aan.
15. Let op de taal kan Pools zijn. ( Schrijf dus thuis eerst goed op hoe je naar de talen komt.)
16. Waarschijnlijk staat Nederlands er niet bij. Wel kan je Engels kiezen.

Voorbeeld plaatje komt morgen online!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-09 08:45
Ook ik ben overgegaan naar XXIE6 (die Poolse firmware), maar ik merk weinig (tot) geen verbeteringen vergeleken met XXIE4, dus echt de moeite waard vind ik het niet. Komt misschien ook ik XXIE4 maar een paar dagen heb gebruikt....

Wel herkende mijn XP machine de PDA in eerste instantie niet, ook niet na installatie van het pakketje drivers (3 stuks) die hierboven genoemd staat. Uiteindelijk is het wel gelukt door de meest recente versie van Samsung PC Studio te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Weet er iemand of het ontwikkelen van widgets mogelijk is?

Graag zou ik nog wat extra widgets op mijn homescreen hebben met bijvoorbeeld snelkoppeling naar internetsites als buienradar en hotmail ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik bekijk dit forum al sinds februari en heb de Samsung I8910HD gister gehaald bij de TforTelecom, de gozer die mij deze telefoon verkocht liet 'm wel bijna vallen toen hij 'm wou laten zien phew. Alles werkt perfect, ik krijg films en muziek er makkelijk op zonder te converteren en de geluidskwaliteit van muziek en film is uitstekend. Helaas is de geluidskwaliteit bij het opnemen van filmpjes wel iets(lekker overdreven) minder.

Tot zover nog geen problemen, maar wel één vraag. Is het mogelijk om Windows Live Messenger op deze telefoon te zetten? Heb al wat rond gezocht op google maar kan er bar weinig van vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2009 12:34 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
ja dat is mogelijk.. je kan zoeken naar software voor de nokia 5800 (zelfde besturingssysteem) of naar alternatieven zoals bijvoorbeeld ebuddy of fring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Argh, frustratie... Is het niet mogelijk om met dit toestel de nummers van de contacten te zien? Ik heb soms bij mijn contacten 2x dezelfde naam maar dan één voor de mobiele nummer en één voor de vaste nummer (alles staat op SIM). Nu heb ik het probleem dat je tijdens je bericht, een contactpersoon toevoegt, het nummer niet te zien krijgt... nu weet ik dus ook niet of ik het 06-nummer heb geselecteerd of niet.

Is hiervoor ook een oplossing te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds kort bezitter van de Omnia HD en ben zeer tevreden met deze telefoon:

-Beeldscherm is super.
-Toestel reageert vlot.
-Alle Xvid of Divx filmpjes kan je rechtstreeks op je Omnia HD bekijken zonder conversie toe te passen.

De batterij capaciteit is ook vele malen beter dan mijn vorige telefoon de Nokia N95. Alleen had ik eergisteren ook het geval dat de batterij veel te snel leeg getrokken werd, gedurende de nacht gingen er al een paar streepjes van af als ie alleen maar standby stond. Dit gebeurde nadat ik wat instellingen had gewijzigd in de WLAN settings en ondanks dat de telefoon geen zichtbare verbinden of WLAN scan weergaf, denk ik toch dat er een process op de achtergrond is blijven lopen. Toen de dag erna de batterij capaciteit nog steeds dramatisch was heb ik de telefoon helemaal uitgezet en opnieuw ingeschakeld. Nadien lijkt de batterij het weer veel langer vol te houden en lijkt het of de 'onzichtbare' applicatie op de achtergrond is afgesloten.

Aangezien ik er zelf niet zoveel verstand van heb vraag ik me af of mijn redenering juist is. Misschien kan iemand dit beamen die ook last heeft van een korte accu duur?

Tevens ben ik nog opzoek naar een carkit (alleen de telefoonhouder) waarbij het 'klemsysteem' niet het oplaadpunt blokkeerd. Zelf heb ik ook gezocht en zelfs eentje gekocht, alleen duwt het 'klemsysteem' op de camera knop waardoor ik mijn telefoon niet meer van toetsenblokkering kan halen en wordt het oplaadpunt geblokkeerd. Heeft er iemand wel een goed systeem gevonden?

Ook krijg ik het niet voor elkaar om wanneer de schermverlichting uit is, de telefoon weer tot leven te wekken door alleen het scherm aan te raken. De toetsenblokkering heb ik al uitgezet! Zijn hier wel manieren voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:32:

Tot zover nog geen problemen, maar wel één vraag. Is het mogelijk om Windows Live Messenger op deze telefoon te zetten? Heb al wat rond gezocht op google maar kan er bar weinig van vinden.
Dit is ook een aardige: http://forums.overclocker...ad.php?t=17978925&page=21

Het komt er op neer dat het er al soort van op staat (zie posts 620 & 622 uit de link), persoonlijk vond ik het niet zo fijn werken maar zij lijken er zeer tevreden mee, probeer het eens zou ik zeggen. Anders werkt zoals al geopperd Fring bijvoorbeeld prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf overigens zeer tevreden met het toestal, alleen het gebrek aan werkende applicaties vind ik nog jammer (zoals toffe GPS apps bijvoorbeeld). Komt bij dat de apps die werken lastig te vinden zijn omdat series 60 5th edition nogal gedomineerd wordt door de Nokia's N97 en 5800. Veel sites is de i8910 niet eens beschikbaar uit selectiemenu's.

Wat je dus kunt doen is op de gok 5800 (Express music) programma's proberen maar je zult merken dan 90% niet of verre van goed werkt of certificaat errors geeft. Maar hopelijk komt de ontwikkeling nu snel op gang. Wellicht is het een idee om ergens een lijst te maken met programma's die door tweakers zijn geverifieerd als werkend op de i8910? Ik zal er eens een paar neerzetten die ik heb:

Fring
Youtube
AccuWeather
World Traveler (Psiloc)
Google maps
Google mail
Opera Mini
QuickMark
Barcoo
Garmin XT

Copter
Sensitive5800
C2Doom Core
Meteor (Arkanoid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
@Lazy_B Het scherm 'tot leven wekken' door een aanraking wilt niet. Als je de toetsen niet geblokkeerd hebt, moet dat door middel van de hardware knoppen.

---
En oh mijn god, ik kom er vandaag achter dat ik ook minuscule stofdeeltjes achter het scherm heb!!! Arggggg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Amps schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:19:
@Lazy_B Het scherm 'tot leven wekken' door een aanraking wilt niet. Als je de toetsen niet geblokkeerd hebt, moet dat door middel van de hardware knoppen.

---
En oh mijn god, ik kom er vandaag achter dat ik ook minuscule stofdeeltjes achter het scherm heb!!! Arggggg
Joh!! Vervelend =(

Over dat 90% van de software niet werkt; je haalt die 90% inderdaad als je alle certificaat-fouten meetelt. Helaas is Symbian de laatste paar jaar nogal dichtgetimmerd, en zal je zelf een certificaat moeten zoeken voor jouw IMEI, waarmee je applicaties kan 'signen'. Daarna werken ze over het algemeen wel. Erg suf, maar ja. Als je eenmaal een certificaatje hebt, kan je in elk geval alles installeren. Of het dan werkt is een tweede, maar het meeste werkt wel. Zelfs software voor 3d ed. werkt vaak wel. Ik heb bijvoorbeeld een IRC-client, die werkt gewoon schermvullend. Ik heb wel een virtueel keyboard nodig om het te besturen, maar dat werkt verder prima.

Een goeie GPS-app vind ik NDrive.

Over die onzichtbare app: dat zou kunnen. Ik heb trouwens zelf geen problemen met de batterij. Heb er zonet drie dagen mee gedaan =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Ik heb een trial versie van Sygic McGuider (7.7) gebruikt die werkt ook uitstekend!

overigens heb ik fring geinstalleerd .. maar die crasht op het moment dat ik msn wil aanmelden..
iemand hier ervaring mee?
Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is om over het toestel te praten,

Berichten over 'waar kan ik hem het beste kopen' en 'met welk abonnement' horen hier niet. Houd daar rekening mee als je hier je bericht plaatst.