Toon posts:

Samsung Omnia HD (i8910) Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste
Acties:
  • 185.629 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekosniekos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-06 12:12
k.olfers schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 22:05:
[...]

Ik raad Fring aan, die werkt met msn, gtalk en nog een boel andere, redelijk makkelijk in te stellen en doet t bij mij prima.
Momenteel heb ik een contract bij KPN met surf en mail
met fring kan je op skype.
echter staat expliciet in het contract dat dit niet mag:P Je mag niet skypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 22:28
Hoe langer ik hem gebruik, hoe tevredener ik ermee ben. Het toestel zit vol prettige verassingen. Zoals dat het geluidsvolume met een flinke koptelefoon goed is. Maar ook hoe goed hij xvids aankan. Bijvoorlbeeld het file met de volgende parameters:

Video: XVID 640x352 25.00fps [Stream 00]
Audio: MPEG Audio Layer 3 48000Hz stereo 120Kbps [Stream 01]

Pakt hij schermvullend en vlekkeloos.En het ziet er op dit scherm echt fan-tas-tisch uit.

En die speler is ook fijn. Ik merkte nog wel iets vervelends, nl dat er audiolag ontstaat als je wisselt van portrait naar landscape. Maar dat is gelukkig makkelijk op te lossen door een stukje voor- en achteruit te spoelen. En dat gaat extreem makkelijk, door gewoon je vinger heen en weer te bewegen over het scherm =) Ook erg fijn is dat je de lock toets kan gebruiken. Dan luistert hij alleen nog naar de volume-toetsen, maar niet meer naar de touchscreen. Dan kan je hem dus beetpakken zoals je wilt (of je scherm schoonmaken ;+)). En het geluid is enorm goed, duidelijk beter dan bij m'n N95 8GB.

Tot nu toe werkt elke xvid die ik erop zet.

[ Voor 3% gewijzigd door Julian op 07-06-2009 01:42 ]

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekosniekos
julianus schreef op zondag 07 juni 2009 @ 00:50:
Hoe langer ik hem gebruik, hoe tevredener ik ermee ben. Het toestel zit vol prettige verassingen. Zoals dat het geluidsvolume met een flinke koptelefoon goed is. Maar ook hoe goed hij xvids aankan. Bijvoorlbeeld het file met de volgende parameters:

Pakt hij schermvullend en vlekkeloos.En het ziet er op dit scherm echt fan-tas-tisch uit.

En die speler is ook fijn. Ik merkte nog wel iets vervelends, nl dat er audiolag ontstaat als je wisselt van portrait naar landscape. Maar dat is gelukkig makkelijk op te lossen door een stukje voor- en achteruit te spoelen. En dat gaat extreem makkelijk, door gewoon je vinger heen en weer te bewegen over het scherm =) Ook erg fijn is dat je de lock toets kan gebruiken. Dan luistert hij alleen nog naar de volume-toetsen, maar niet meer naar de touchscreen. Dan kan je hem dus beetpakken zoals je wilt. En het geluid is enorm goed, duidelijk beter dan bij m'n N95 8GB.
Hoef je de file niet te converten dan? dmv van converter programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
niekosniekos schreef op zondag 07 juni 2009 @ 01:39:
[...]

Hoef je de file niet te converten dan? dmv van converter programma?
Nee dus =)

De speler die Samsung er zelf op heeft gezegd pakt het allemaal.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julianus schreef op zondag 07 juni 2009 @ 00:50:

En die speler is ook fijn. Ik merkte nog wel iets vervelends, nl dat er audiolag ontstaat als je wisselt van portrait naar landscape. Maar dat is gelukkig makkelijk op te lossen door een stukje voor- en achteruit te spoelen. En dat gaat extreem makkelijk, door gewoon je vinger heen en weer te bewegen over het scherm =) Ook erg fijn is dat je de lock toets kan gebruiken. Dan luistert hij alleen nog naar de volume-toetsen, maar niet meer naar de touchscreen. Dan kan je hem dus beetpakken zoals je wilt (of je scherm schoonmaken ;+)). En het geluid is enorm goed, duidelijk beter dan bij m'n N95 8GB.

Tot nu toe werkt elke xvid die ik erop zet.
Mooi maar hoe het geluid met oordopjes want ik had gehoord in dit topic dat het beter is dan de iphone dat geloof ik niet 1,2,3. is het echt veel beter dan de iphone kan de volume echt hard of valt het allemaal wel mee en hoe vinden Julie de Bass weergaven met de koptelefoon. want ik heb hier nu de Samsung F480 en hiermee vind ik dat het geluid niet echt hard kan en de bass weergaven vind ik ook niet echt best.

Nog iets hebben Julie last van stof onder de schermen ?
Want bij mij Samsung F480 is het echt niet normaal hoeveel stof je onder de schrem hebt en zeker in deze zonnige dagen
Maar wat is julie mening daarover over de omnia HD ?

Graag zou ik dit nog willen weten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 00:21
niekosniekos schreef op zondag 07 juni 2009 @ 00:49:
[...]

Momenteel heb ik een contract bij KPN met surf en mail
met fring kan je op skype.
echter staat expliciet in het contract dat dit niet mag:P Je mag niet skypen.
Ja maar je moet bij fring zelf aangeven bij welke diensten je je aan wil melden bij start-up. Dus dan gewoon skype niet doen ;). Heb zelf gemerkt dat ie met msn en gtalk ook geen voice-conversation wil starten, dus skype zal waarschijnlijk niet eens werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 17:30:
Heeft iemand al een screenprotector zien hangen in de winkel voor deze telefoon? Ik was gister wezen kijken bij de mediamarkt, maar helaas hadden ze hem hier nog niet. Terwijl ze toen wel vrij snel een versie hadden voor de samsung s8300 ultra touch (die mijn vriendin heeft).
Ik heb een 3rd party beschermer voor de Iphone gekocht (10euro), met een beetje knip werk past die precies op het scherm. (Boven een stukje af voor de sensor, en onder een stukje af omdat ie anders net een stukje over de knoppen valt). Er zit nu alleen wel een rondje onder in (waar bij de Iphone de knop zit gaat hier t scherm nog door _/-\o_ ). Maar voor tien euro is t een prima tijdelijke fix tot er echt wat uit komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 10:24:
[...]

Mooi maar hoe het geluid met oordopjes want ik had gehoord in dit topic dat het beter is dan de iphone dat geloof ik niet 1,2,3. is het echt veel beter dan de iphone kan de volume echt hard of valt het allemaal wel mee en hoe vinden Julie de Bass weergaven met de koptelefoon. want ik heb hier nu de Samsung F480 en hiermee vind ik dat het geluid niet echt hard kan en de bass weergaven vind ik ook niet echt best.

Nog iets hebben Julie last van stof onder de schermen ?
Want bij mij Samsung F480 is het echt niet normaal hoeveel stof je onder de schrem hebt en zeker in deze zonnige dagen
Maar wat is julie mening daarover over de omnia HD ?

Graag zou ik dit nog willen weten :D
De oordopjes heb ik niet uit de verpakking gehaald, dus ik zou het niet weten. Met een paar Sennheiser HD-215 klinkt het erg goed, goed hard, prima bas, heel aardig spectrum, alleen een beetje rommelig in de hoge tonen. Of het beter is dan een iPhone heb ik nog neit getest, daarvoor zou ik ze echt naast elkaar moeten houden, en vergelijken met hetzelfde nummer. Misschien kan iemand met een iPod touch dat doen? Ik ben zelf iig niet echt onder de indruk van de kwaliteit van het geluid van de iPhone.

Stof heb ik nog neit gezien, en ik zou ook niet weten hoe dat onder het scherm moet komen, aangezien het een nogal solide blok is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:36:
[...]

Hoe kun je trouwens makkelijk Wireless internet aanzetten? of moet je daarvoor heel de tijd naar instellingen?
ik weet zowiezo dat hele wifi gebeuren niet te vinden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(De originele vraag ben ik al uit)

Is het mogelijk bij World Traveller om de icoontjes op het startscherm te plaatsen, ipv een regeltje tekst (17graden, wind 3 m/s)?

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2009 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lethal schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 18:53:
[...]

Even een reactie op de verschillende vragen omtrent batterij vermogen.

Li-on batterijen werken de eerste week niet optimaal. De batterij moet opstarten, en daarom is het gedrag van de batterij nog "onbegrijpelijk" Na deze week van gebruik zal het de batterij het langer volhouden.

op de reactie iets hierboven wat betreft usb-opladen:

Waar het vroeger inderdaad beter leek om de batterij helemaal leeg te laten lopen is het tegenwoordig juist beter om de batterij ZO VEEL mogelijk op te laden! Een batterij die op elke mogelijk moment opgeladen wordt, houdt het tot 15% langer uit dan een batterij die pas opgeladen wordt als hij leeg is.
dit geloof ik allemaal niet zo eerlijk gezegt...
- batterij na een week werkt hij beter :?
- batterij zovaak mogelijk in oplader is beter voor je accu :?

iemand trouwens ook het probleem dat de bewegings sensor niet goed reageert?? (je telefoon draaien en je beeld draait niet mee..)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2009 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julianus schreef op zondag 07 juni 2009 @ 11:51:
[...]

De oordopjes heb ik niet uit de verpakking gehaald, dus ik zou het niet weten. Met een paar Sennheiser HD-215 klinkt het erg goed, goed hard, prima bas, heel aardig spectrum, alleen een beetje rommelig in de hoge tonen. Of het beter is dan een iPhone heb ik nog neit getest, daarvoor zou ik ze echt naast elkaar moeten houden, en vergelijken met hetzelfde nummer. Misschien kan iemand met een iPod touch dat doen? Ik ben zelf iig niet echt onder de indruk van de kwaliteit van het geluid van de iPhone.

Stof heb ik nog neit gezien, en ik zou ook niet weten hoe dat onder het scherm moet komen, aangezien het een nogal solide blok is.
Klinkt goed
Geluid uit de luidspeaker is zeker goed hoor ik overval en dat hij harder dan de nokia N95 kan :D
Hoe vinden Julie het internet via WIFI gaat het snel (Dus snel uitgeladen), gaat het in/uit zoomen goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:20
In-ear headphones zijn niet echt weggelegd voor mij. Ik krijg ze er nooit goed in. Dus ik denk dat ik maar overstap naar de gewone 'earbuds'.

WiFi op school werkte ook bij mij niet. Ik kreeg ook de melding "geen reactie van gateway".

Heeft iemand ook nog last van de volgende problemen die ik omschreven heb? En een oplossing hiervoor? ( http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32055940 )

Een reactie hierop is erg geapprecieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 12:29:
[...]

Klinkt goed
Geluid uit de luidspeaker is zeker goed hoor ik overval en dat hij harder dan de nokia N95 kan :D
Hoe vinden Julie het internet via WIFI gaat het snel (Dus snel uitgeladen), gaat het in/uit zoomen goed ?
Internetten gaat supernsnel met WIFI, geen haperingen in het scherm en alles gaat soepel. Inzoomen is heel handig, kan met de zoom knop erlangs of je kan je vinger een een paar seconden op het scherm houden en dan zie je zoommogelijkheden.

Bewegingssensor werkt perfect trouwens, je kan hem maar in bepaalde schermen gebruiken.
Als je muziek luistert kun je trouwens je scherm horizontaal houden, dan zie je de album arts en kun je ze verschuiven (erg mooi) .

Wat ik ook heb ontdekt is dat als je foto's kijkt je je telefoon gewoon in de horizontale stand moet houden, als je hem dan iets naar links beweegt dan gaat ie naar de foto links van de huidige foto, en andersom. (iemand dit ook al ontdekt? ;) Zullen er weinig zijn denk ik, maar wou het hier ff mededelen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 12:28:
[...]dit geloof ik allemaal niet zo eerlijk gezegt...
- batterij na een week werkt hij beter :?
- batterij zovaak mogelijk in oplader is beter voor je accu :?
Toch klopt het wat Lethal hier zegt. Er is altijd enorm veel verwarring over wat nou goed en wat slecht is voor een accu van deze tijd. Iedereen heeft er zijn eigen mening over. Als het even kan, hang je hem aan de oplader. Dat is goed voor de levensduur van de batterij. En zeker niet leeg laten lopen, dit is het meest slechte dat je kunt doen. Altijd opladen als ie nog voor 1/3 vol zit ongeveer, niet minder. Af en toe (omdat je niet eerder kon opladen) is natuurlijk geen ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De verwarring ontstaat omdat men vaak andere type batterijen in het hoofd had. Bij li-ionbatterijen is het niet meer nodig (en zelfs niet meer wenselijk) om de batterij leeg te laten lopen alvorens je em weer opnieuw oplaadt. Met die oudere type batterijen is dat wel zo. Dit is wel een handige link denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:31
de verwarring onstaat omdat ze niet in de manuals zetten wat voor batterij erin zit en wat je dan het best kunt doen om de levensduur te verlengen.

als ze er bijvoorbeeld bij zetten dat je hem de eerste keer minstens 8 uur aan de lader moet hebben en dat de batterij na een tijdje steeds langer meegaat dan scheelt dat al heel veel.

nu moet je op internet gaan zoeken en krijg je altijd tegenstrijdige berichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tsja, dat soort onzin draagt natuurlijk ook niet bij :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Amps schreef op zondag 07 juni 2009 @ 12:38:
In-ear headphones zijn niet echt weggelegd voor mij. Ik krijg ze er nooit goed in. Dus ik denk dat ik maar overstap naar de gewone 'earbuds'.

WiFi op school werkte ook bij mij niet. Ik kreeg ook de melding "geen reactie van gateway".

Heeft iemand ook nog last van de volgende problemen die ik omschreven heb? En een oplossing hiervoor? ( http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32055940 )

Een reactie hierop is erg geapprecieerd.
Ik heb geen van de problemen die jij noemt, maar dat komt ook omdat ik niets doe met PC-Suite. Ik doe alles via gewone 'massa-opslag'-USB-modus. Ik vind het prettig om geen software te hoeven installeren om dingen van en naar mijn phone te krijgen, ik ben dat gewend en ik hou dat zou.

Ik heb wel veel muziek om m'n phone staan, en dat levert nog geen problemen op.

Dat hij foto's in mapjes stopt met de datum is niet te veranderen, zit al tijden ingebakken in het Symbian-OS. Je kan daar wel gemakkelijk omheen werken hoor. Als je b.v. je telefoon via massa-opslag verbindt met je computer, en dan in het directory images ctrl-f't op *.jpg, krijg je alle foto's in één window te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Voor mensen die last hebben van wegvallende WLAN-verbinding, je kan powersaving uitzetten. Ik had dat al gelezen maar kon het niet vinden, iemand op allaboutsymbian.com gelukkig wel:

settings - connectivity - wireless lan - options - settings - options - advanced settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeleAlfa
  • Laatst online: 23-05-2010
Heb mijn toestel enkele dagen. Dik tevreden. Wat tips waar je misschien wat aan hebt:
- google sync werkt wel voor contacten, maar niet voor agenda
- voor agenda werkt googasync wel, maar alleen hoofdagenda
- gmail werkt prima via emailclient van de telefoon, is wel vrij traag (heb ik op mijn e71 ook)
- als je kiest voor het startschermthema 'Gebruik vinger' dan kan je als je op de datum drukt, het profiel wijzigen en de agenda openen. Als je op de tijd drukt, kan je een alarm instellen.
- als het menu geopend is, kan je met de knop 'opties' (linksonder) de indeling van de icoontjes wijzigen
- nav4all (navigatieprogramma) werkt wel, maar door touchscreen niet makkelijk in de auto te bedienen (klein oppervlakken)
- internetverbinding opbouwen + pagina laden (hi eindeloos) duurt lang (ruim 20 sec), bij mijn e71 met KPN internet duurt het maar 5 sec
- browsen vraagt wat vaardigheid, bij google heb ik bv nog steeds moeite het invulvlak te selecteren, zodat ik er kan typen.
- ik kan ook de mogelijkheid naar youtube up te loaden niet vinden (wel foto's naar picasa e.d.)
- youtube filpje zijn heel korrelig om te zien, geluid is wel OK. Gisteren checkte ik even een iphone in de t-mobile winkel, maar daar was dat ook zo. Is daar wat aan te doen?
- ik had op mijn SE 800i een handige timer; weet iemand een handige voor de i8910?
- in de mediabrowser ga je met de driehoekjes naar links en rechts naar de volgende letter toe als je sorteert op bestandsnaam, als je sorteert op datum, verspringt hij telkens 1 maand
Nou zo maar even. Reacties welkom!

[ Voor 7% gewijzigd door TeleAlfa op 07-06-2009 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
Heeft iemand al een manier gevonden om het zoeken naar wifi-netwerken in het hoofdmenu of op het widgetscherm te zetten? Normaliter wil ik gewoon internetten via Hi eindeloos, dus die staat bij mij automagisch ingesteld bij browsen. Maar het is nogal irritant om voor het zoeken naar wifi-netwerken helemaal het in de instellingen te moeten duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
julianus schreef op zondag 07 juni 2009 @ 13:45:
[...]

Ik heb geen van de problemen die jij noemt, maar dat komt ook omdat ik niets doe met PC-Suite. Ik doe alles via gewone 'massa-opslag'-USB-modus. Ik vind het prettig om geen software te hoeven installeren om dingen van en naar mijn phone te krijgen, ik ben dat gewend en ik hou dat zou.
Ik krijg gewoon hetzelfde probleem wanneer ik bestanden via Schijf F:/E: via My Computer de bestanden overbreng. Na een tijdje herkent de tefeloon de interne massageheugen niet meer, en reset hij automatisch de background die op de interne massageheugen staat. Dit is voor mij een grote obstakel... Zou het een fout in mijn firmware kunnen zijn?

Mijn firmware is:

I8910XXIE4
Datum softwareversie: 18/05/2009

Aangepaste versie: I8910XENIE1
Datum aangepaste versie: 15/05/2009

Verder vind ik het ook irritant dat Symbian steeds autmatisch mappen en files aanmaakt... zal vast ook in de OS zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Gebruik je wel 'veilig verwijderen' voor je de USB-kabel eruit trekt? Het klinkt alsof je interne 8GB niet helemaal meer kosjer is, en ik vrees dan ook dat je die zal moeten formatteren en opnieuw vullen.

Ik heb dezelfde firmware-versie als jij.

Welke mappen en files bedoel je? Bij de fotootjes? Dat hoort erbij ja, dat zijn de mapjes met previews en thumbnails enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het toestel is net een paar weken op de markt.
Logische dat er nog foutjes inzitten.
Ik verwacht een nieuwe firmware deze maand.
Meestal rond de 20e.

Helaas werkt de button van samsung pc studio niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Die button heeft nog nooit gewerkt, althans niet in Nederland.

Mijn ervaringen met de I8510 Innov8 geven me weinig hoop dat dat ooit zal gebeuren.....

Trouwens nog een leuk voordeeltje aan de I8910: geen rood lichte tijdens het filmen! =D Was altijd mega-irri bij Nokia's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julianus schreef op zondag 07 juni 2009 @ 15:11:
Gebruik je wel 'veilig verwijderen' voor je de USB-kabel eruit trekt? Het klinkt alsof je interne 8GB niet helemaal meer kosjer is, en ik vrees dan ook dat je die zal moeten formatteren en opnieuw vullen.

Ik heb dezelfde firmware-versie als jij.

Welke mappen en files bedoel je? Bij de fotootjes? Dat hoort erbij ja, dat zijn de mapjes met previews en thumbnails enzo.
Ik heb hem al eens geformatteerd, maar nu ben ik alle video's kwijt die er standaard op stonden, weet iemand waar je die kan vinden? Op de cd rom staan ze niet.

Garmin werkt trouwens perfect op de i8910.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een firmware update heb ik nog 1 ding nodig om te weten hoe zet ik deze telefoon in All Download?

Mensen die mij willen helpen zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Normaal gesproken door de telefoon op te starten met 4 en * tegelijk ingedrukt.... Ik heb nog niet gelezen van mensen die hun I8910 zelf hebben geflashed. Dus ik zou voorzichtig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
julianus schreef op zondag 07 juni 2009 @ 15:11:
Het interne geheugen doet het nog wel hoor. Daar is niks mis mee.. Maar 'veilig verwijderen' van de USB? Nog nooit van gehoord. Misschien dat de oorzaak deels hierdoor komt. Ik doe niks met het toestel voordat ik de USB eraf haal.

Ik heb wel een keer de geheugenkaart eruit gehaald, waarna er verscheen dat de geheugenkaart eerst verwijderd moest worden, voordat je die eruit haalt. Die heb ik onderaan de lijst met 'Uitschakelen' en de profielen gevonden. Alleen deed hij niet veel toen ik de geheugenkaart uit F:/ verwijderd had.

Mijn probleem is meer dat tijdens de overdracht van bestanden (aangesloten op USB), dat de telefoon het geheugen dan op een gegeven moment niet meer herkent...

Misschien toch maar de interne massageheugen formatteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Ik bedoelde 'veilig verwijderen' op de computer! Het niet veilig verwijderen van een usb-massaopslag-apparaat kan tot corruptie van de FAT leiden, met soortgelijke resultaten als die jij vermeldt.

Maar als het tijdens de overdracht al gebeurt, dan is er toch iets vreemds aan de hand....

Als je je geheugenkaart netjes 'verwijdert' in het telefoonmenu voor je hem echt verwijdert sluit hij alle applicaties die daar gebruik van maken, zodat er geen gegevens verloren gaan.

edit: Hardcore_bass, die video's zijn wel te vinden op megaupload ofzo, maar je kan net zo goed zelf een mooie willekeurige xvid in 16:9 downloaden en die erop zetten.

[ Voor 25% gewijzigd door Julian op 07-06-2009 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
julianus schreef op zondag 07 juni 2009 @ 16:29:
Ik bedoelde 'veilig verwijderen' op de computer! Het niet veilig verwijderen van een usb-massaopslag-apparaat kan tot corruptie van de FAT leiden, met soortgelijke resultaten als die jij vermeldt.

Als je je geheugenkaart netjes 'verwijdert' in het telefoonmenu voor je hem echt verwijdert sluit hij alle applicaties die daar gebruik van maken, zodat er geen gegevens verloren gaan.
Aiii... Is de kans groot dan dat er iets mis is met het geheugen nu door het resulteren van het niet veilig verwijderen van het apparaat? En als er 'schade' is opgelopen, is dit dan permanent? Hoe kan ik dit nachecken?
In ieder geval, erg bedankt voor je antwoorden op de vragen. Ik zal voortaan beter op het verwijderen van het apparaat letten.

Wat ook vreemd is dat dit ook gebeurt nadat ik een installatie van een .sis(x) afbreek / mislukt (via PC Studio). Zelfde probleem met het niet herkennen van de interne geheugen komt dan voort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julianus schreef op zondag 07 juni 2009 @ 16:20:
Normaal gesproken door de telefoon op te starten met 4 en * tegelijk ingedrukt.... Ik heb nog niet gelezen van mensen die hun I8910 zelf hebben geflashed. Dus ik zou voorzichtig zijn.
Ik weet wat ik doe beheer zelf een firmware site :)

Hold en naar boven(volumetoets) zorgt voor: PDA download mode.
Hold en naar beneden(volumetoets) zorgt voor: Modem download mode.

Cijfers zijn dus niet te gebruiken voor de Omnia HD ;)

Het moet in combi van toetsen zijn daarom moet ik even weten wie voor mij bepaalde dingen wilt uitproberen.

(Heb zelf geen Omnia HD)

Iemand die deze opties wilt uitproberen:
Telefoon uit - Telefoon gekoppelt aan je PC.
Let op nu schiet hij gelijk aan door het opladen.
Haal je batterij er dus uit in.

Probeer deze opties!
Camera - Volume toest boven.
Camera - Volume toets beneden.
Camera - Beiden volume toetsen.
Camera - Hold - Volume toets boven.
Camera - Hold - Volume toets beneden.
Camera - Hold - Beiden volume toesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julianus schreef op zondag 07 juni 2009 @ 16:29:

Maar als het tijdens de overdracht al gebeurt, dan is er toch iets vreemds aan de hand....

edit: Hardcore_bass, die video's zijn wel te vinden op megaupload ofzo, maar je kan net zo goed zelf een mooie willekeurige xvid in 16:9 downloaden en die erop zetten.
Ja, klopt ook wel ;) Maar vond die filmpjes die er opstonden wel grappig. Heb er al een divx opgezet maar die is helaas niet schermvullend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Installeren van .sis(x) files doe ik nu aan de hand van het bestandje via bluetooth van de pc op de device te zetten, en daarvan uit te installeren/verwijderen. Werkt prima zo :) Geen gekloot met Samsung PC Studio meer.

Alleen grote files (muziek/films e.d.) moeten nog wel via de USB... hopelijk gaat het nu wel goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel88
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-07 10:42
Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 16:37:

Hold en naar boven(volumetoets) zorgt voor: PDA download mode.
Hold en naar beneden(volumetoets) zorgt voor: Modem download
Errrm... wat zijn die verschillende modes? Wat is het nut ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Dat zijn stapjes in het zelf flashen van nieuwe firmware op je telefoon. Iets dat je garantie KAN voiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Zijn er meer mensen die andere navigatie op hun i8910 hebben?
Ik draai momenteel NDrive 3.5.18 for symbian.
Geweldige software, je moet deze uitproberen!
Het programma heeft 3d gebouwen net als route66, dit wou ik ontzettend graag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekosniekos
Slitch schreef op zondag 07 juni 2009 @ 19:19:
Zijn er meer mensen die andere navigatie op hun i8910 hebben?
Ik draai momenteel NDrive 3.5.18 for symbian.
Geweldige software, je moet deze uitproberen!
Het programma heeft 3d gebouwen net als route66, dit wou ik ontzettend graag hebben.
Ik heb garmin ook aangeschaft en geinstalleerd op de i8910.
TeleAlfa schreef op zondag 07 juni 2009 @ 14:12:
Heb mijn toestel enkele dagen. Dik tevreden. Wat tips waar je misschien wat aan hebt:
- google sync werkt wel voor contacten, maar niet voor agenda
- voor agenda werkt googasync wel, maar alleen hoofdagenda
- gmail werkt prima via emailclient van de telefoon, is wel vrij traag (heb ik op mijn e71 ook)
Erg geïnteresseerd hoe je Google Sync hebt geinstalleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had dit net verkeerd geplaatst, mijn excuus

Hallo, super telefoon , ben er erg blij mee, kleinigheidjes zijn er altijd wel.
Mijn probleem is dat ieder dag mijn logboek leeg is ,dus mijn gemiste oproepen ,ontvangen oproepen, en gekozen nummers zijn weg.
Toch staat het logboek op 30 dagen, of zit ik nu verkeerd te denken?? Weten jullie waar dat aan kan liggen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanSte
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12-2023
Take it easy, guys.

As far as I understand new firmware is almost complete and will be ready next week. Sound issue is resolved in this firmware. Let's wait for a little while.

And yes. This site is for developers, not for receiving complaints from us. So great thanks to Mr. Benm for his help!
Bron: http://innovator.samsungmobile.com/bbs/discussion/view.do?boardName=S60v5&messageId=11241&parentCategoryId=4&messageNumber=0&searchType=title&searchText=&searchDays=0&searchTitleFlag=false&searchRegisterNicknameFlag=false&messageCategoryId=0&startId=zzzzz~&startPage=1&curPage=59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeleAlfa
niekosniekos schreef op zondag 07 juni 2009 @ 19:31:
Erg geïnteresseerd hoe je Google Sync hebt geinstalleerd!
Zie link . Mail for exchange is ingebakken in de i8910, dus je hoeft stap 2 niet te doen. Stap 3 gaat via menu>instellingen>connectiviteit>gegevensoverdracht

[ Voor 4% gewijzigd door TeleAlfa op 07-06-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop vurig dat het klopt, dat kan het zetje zijn dat ik voor de Omnia HD ga :*)
Heb er nog steeds moeite mee dat er geen Xenon Flash op zit, maar ja als die geïmplementeerd was
dan was er vast iets anders mis (geen FM-transmitter, ik noem maar wat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03-2023
Ik vrees dat die van mij na een dag alweer retour kan ter reparatie.
Krijg hem met geen mogelijkheid meer verbonden met de computer, heb al vanalles geprobeerd, formatteren massageheugen, terug naar fabrieksinstellingen, iemand nog suggesties?
Hij heeft het wel gedaan, ik baal hier wel van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke instelling hebben jullie bij internet? Hebben jullie daar internet of uncatogorized? Want ik heb hi eindeloos, en bij uncatogorized maakt hij verbinding via 'mobiel internet' dus niet via 'kpn mobiel'. Weet niet of meer mensen dit hebben en of het uberhaupt iets uitmaakt? Heb namelijk geen zin in om straks een enorme rekening te krijgen, doordat ik een verkeerde instelling had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 20:41:
Welke instelling hebben jullie bij internet? Hebben jullie daar internet of uncatogorized? Want ik heb hi eindeloos, en bij uncatogorized maakt hij verbinding via 'mobiel internet' dus niet via 'kpn mobiel'. Weet niet of meer mensen dit hebben en of het uberhaupt iets uitmaakt? Heb namelijk geen zin in om straks een enorme rekening te krijgen, doordat ik een verkeerde instelling had.
Maakt niet uit :) Mobiel internet = kpn mobiel. Bij mij dan in ieder geval, check anders je saldo via 1244 en dan saldo sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Weet iemand of Google Maps voor Symbian S60, 3rd edition ook werkt op de i8910? (Link: http://www.google.com/mobile/default/maps.html )

Zo niet, heeft iemand een werkende google maps kunnen bemachtigen (zonder op internet te hoeven)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 20:42:
[...]

Maakt niet uit :) Mobiel internet = kpn mobiel. Bij mij dan in ieder geval, check anders je saldo via 1244 en dan saldo sturen.
ik krijg zo'n bericht: Verbruik 0,000 mb t.w.v.0,000 sinds factuur 10 mei :s..

Dus vraag me echt af hoe dat kan.. Heb namelijk frings gedownload, al vaker mail gecheckt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 20:48:
[...]

ik krijg zo'n bericht: Verbruik 0,000 mb t.w.v.0,000 sinds factuur 10 mei :s..

Dus vraag me echt af hoe dat kan.. Heb namelijk frings gedownload, al vaker mail gecheckt etc.
Ja, dat is dus als je geen eindeloos online hebt. Dus je hebt geen extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand dat quickoffice al gebruikt? Bij mij vraagt ie of ik het wil purchasen, duw ik dan op ja, maakt ie verbinding en dan zegt ie 'no data'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik me ook even in de discussie mag mengen:
Ik heb hem nog niet, maar ik dit wordt hem wel! :)

Maar terzake:
over de FM-transmitter:
ik vond dit op het Esato-forum een mogelijke activatie:
http://www.esato.com/boar...hp?topic=181641&start=150

Misschien kan iemand het proberen en is het de moeite waard! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Amps schreef op zondag 07 juni 2009 @ 20:44:
Weet iemand of Google Maps voor Symbian S60, 3rd edition ook werkt op de i8910? (Link: http://www.google.com/mobile/default/maps.html )

Zo niet, heeft iemand een werkende google maps kunnen bemachtigen (zonder op internet te hoeven)?
Zonder op internet te hoeven? Google Maps werkt alleen met internet...
En waarom zou je de 3rd edition gebruiken als de 5th edition beschikbaar is?
Hoe dan ook; ik draai Google Maps inclusief Latidude probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit vond ik ook nog via allaboutsymbian: programmastore van Samsung voor de i8910:
http://applications.samsu...i8910+Omnia+HD/index.html

Als je het allemaal wilt doorworstelen ben je nog wel even bezig! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 21:36:
Dit vond ik ook nog via allaboutsymbian: programmastore van Samsung voor de i8910:
http://applications.samsu...i8910+Omnia+HD/index.html

Als je het allemaal wilt doorworstelen ben je nog wel even bezig! :Y
enkel spijtig dat het bijna allemaal tegen betaling is... zelfs de meest nutteloze toepassingen. Ik denk dat op de ovi store betere freeware staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FM transmitter activeren werkt niet met bovenstaande methode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 21:57:
FM transmitter activeren werkt niet met bovenstaande methode
had ik net op een forum ook gelezen. maar is de hardware nu eigenlijk wel aanwezig? en indien ja, waarom activeert samsung hem dan gewoon niet? want de hardware moet toch wel wat kosten om in elke telefoon te plaatsen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:06

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 22:01:
[...]
had ik net op een forum ook gelezen. maar is de hardware nu eigenlijk wel aanwezig? en indien ja, waarom activeert samsung hem dan gewoon niet? want de hardware moet toch wel wat kosten om in elke telefoon te plaatsen :?
Niet in alle landen is de FM transmitter toegestaan. Vermoedelijk moeten ze nog iets uitrollen dat er voor gaat zorgen dat die alleen werkt in landen waar het is toegestaan. Daarnaast is het ook nog zo dat het uitgestraald vermogen per land kan verschillen. Als ik het zou mogen bedenken zou ik kijken naar de netwerkcode waarmee het toestel verbonden is. Nederland is 204 > check in tabel welk vermogen > gaan met die banaan. Kortom, ik denk dat het in een toekomstige update zal zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
De standaard browser op de i8910 HD (ook een variant van Opera dacht ik) mag dan Flash ondersteunen wat natuurlijk geweldig is, maar als je via www.opera.com/mini de standaard java versie van Opera Mini installeert, zul je merken dat deze browser véél sneller werkt. Het laden van, navigeren en scrollen op de pagina's is echt vele malen sneller. Ik heb deze browser direct in mijn homescreen geplaatst want dit internet echt veel fijner. Als ik dan flash content wil zien, dan open ik wel de standaard browser.

Bedoeld als tip, doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
joblamie schreef op zondag 07 juni 2009 @ 21:35:
[...]

Zonder op internet te hoeven? Google Maps werkt alleen met internet...
En waarom zou je de 3rd edition gebruiken als de 5th edition beschikbaar is?
Hoe dan ook; ik draai Google Maps inclusief Latidude probleemloos.
In de zin van, dat je niet op je mobiel op internet hoeft om bij de installatie file te komen. Dus dat je de .sis(x) file direct op je PC download en installeert.

Ik heb de 5th Edition niet tussen het rijtje gezien, alleen de 3rd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt gewoon op http://www.google.com/mobile/default/maps.html de 3rd downloaden. Heb het net ook gedaan en werkt goed. Gedownload op pc uit laten voeren en Pc Studio heeft hem geinstalleerd. Werkt erg goed! behalve de streetview dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel88
robertwebbe schreef op zondag 07 juni 2009 @ 22:11:
[...]

Niet in alle landen is de FM transmitter toegestaan. Vermoedelijk moeten ze nog iets uitrollen dat er voor gaat zorgen dat die alleen werkt in landen waar het is toegestaan. Daarnaast is het ook nog zo dat het uitgestraald vermogen per land kan verschillen. Als ik het zou mogen bedenken zou ik kijken naar de netwerkcode waarmee het toestel verbonden is. Nederland is 204 > check in tabel welk vermogen > gaan met die banaan. Kortom, ik denk dat het in een toekomstige update zal zitten :)
Dat zou geweldig zijn. Hopelijk komt het met de volgende firmware update. Maar ik heb er een hard hoofd in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 21:17
joblamie schreef op zondag 07 juni 2009 @ 22:29:
De standaard browser op de i8910 HD (ook een variant van Opera dacht ik) mag dan Flash ondersteunen wat natuurlijk geweldig is, maar als je via www.opera.com/mini de standaard java versie van Opera Mini installeert, zul je merken dat deze browser véél sneller werkt. Het laden van, navigeren en scrollen op de pagina's is echt vele malen sneller. Ik heb deze browser direct in mijn homescreen geplaatst want dit internet echt veel fijner. Als ik dan flash content wil zien, dan open ik wel de standaard browser.

Bedoeld als tip, doe er je voordeel mee.
de standaard S60 browser is gebaseer op Webkit (o.a. terug te vinden in Apple Safari Browser). Opera Mini werkt idd veel fijner en bespaard ook veel dataverkeer maar de meeste mensen hier zullen waarschijnlijk wel een onbeperkt (daar valt nog over te discussieren) internetabo hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-10 15:51
Sander H schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 16:06:

Even iets anders; bij de radio staan 6 plusjes om snel radiostations toe te voegen. Ik heb er nu 3 staan, niet omdat ik ze gebruik maar gewoon om even te proberen enzo. Echter zijn ze met geen mogelijkheid weer weg te halen :?

Heb de handleiding er bij gepakt maar er wordt met geen woord over gesproken. Weet iemand hoe dit wel kan?
Niemand toevallig? Heb ze nu alle 6 even bezet, maar ook daarna kan je ze niet meer leeghalen of veranderen. Of zie ik iets over het hoofd?
Amps schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 19:50:
[...]

Daar zit ik inderdaad ook mee :P Ik heb ook niet gevonden om deze weer weg te halen. Wat ik heb gedaan is de frequenties veranderen zodat er geen "blabla in gebruik" meer staat, en dan rangschikken van laag naar hoog.
Werkt niet echt, krijg het niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcosuer
  • Laatst online: 04-10 22:41
TeleAlfa schreef op zondag 07 juni 2009 @ 20:06:
[...]

Zie link . Mail for exchange is ingebakken in de i8910, dus je hoeft stap 2 niet te doen. Stap 3 gaat via menu>instellingen>connectiviteit>gegevensoverdracht
Kan je stap 3 misschien nog wat meer in detail uitleggen. Nam aan dat ik een nieuw sync prrofiel moet aanmaken maar dan blijf ik al snel steken.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
hey allemaal, ik vroeg me nu af of het mogelijk is om een applicatie in het widgets scherm te krijgen (dus een shortcut) stel ik installeer een applicatie bv is het dan mogelijk om die via het homescreen of touchwiz te bereiken? als dat gaat schaf ik hem aan en verkoop ik mn 5800 :P

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
nog een vraagje zit er nou een fm transmitter in die lijkt wel handig maar moet ook werken he of is dit enkel geblokkeert bij providers en unlocked je hem aankoopt als los toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je de agenda punten standaard in je scherm ktijgt. zoals dat ook is bij de N95??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:15
Ik heb mijn i8910 terug gebracht en geruild voor een nokia e75 omdat die van mij met java toepassingen erg slecht werkte ( vastlopen of extreem traag worden).

Hebben meerdere mensen dit probleem of was het exemplarisch?.

Ik heb een beetje gezocht, en wel her en der wat opmerkingen dat java in deze telefoon en de innov8 brak kan zijn, maar niks concreets met opera mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:11

Convoy

g44p

Jordan schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:37:
Ik heb mijn i8910 terug gebracht en geruild voor een nokia e75 omdat die van mij met java toepassingen erg slecht werkte ( vastlopen of extreem traag worden).

Hebben meerdere mensen dit probleem of was het exemplarisch?.

Ik heb een beetje gezocht, en wel her en der wat opmerkingen dat java in deze telefoon en de innov8 brak kan zijn, maar niks concreets met opera mini
hier geen enkel probleem, draait vlekkeloos en best quick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel88
Vraagje, als ik een navigatie gebruik op mijn telefoon (garmin in dit geval) betaal ik dan internet kosten? Ik ga namelijk naar het buiteland en dan wil ik dit gebruiken. Gaat dit me dan handen vol geld kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 09:36:
Weet iemand hoe je de agenda punten standaard in je scherm ktijgt. zoals dat ook is bij de N95??
Dan moet je het startschermthema op 'gebruik vinger' zetten.Vervolgens kan je onder 'startscherm' aanvinken dat je je agenda erop wilt hebben. Helaas zit de wlan-scan er niet bij, itt bij de N95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 19:03
roel88 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:15:
Vraagje, als ik een navigatie gebruik op mijn telefoon (garmin in dit geval) betaal ik dan internet kosten? Ik ga namelijk naar het buiteland en dan wil ik dit gebruiken. Gaat dit me dan handen vol geld kosten?
Zolang je Garmin online niet gebruikt (de aanvullende diensten met verkeersinfo en zo) kost het je niets. Het enige datagebruik wat je misschien zult willen gebruiken is de GPS+ licentie eenmalig ophalen voor een snellere fix. Is een klein bestandje, dus kost je hooguit een paar dubbeltjes. Dat kan overigens ook via Wifi. Uit voorzorg zou ik voor vertrek je verbindingen-instellingen zo instellen dat er in ieder geval gevraagd wordt voordat er verbinding gemaakt mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julianus schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:58:
[...]

Dan moet je het startschermthema op 'gebruik vinger' zetten.Vervolgens kan je onder 'startscherm' aanvinken dat je je agenda erop wilt hebben. Helaas zit de wlan-scan er niet bij, itt bij de N95.
tnx, is een stuk prettiger!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
Ik heb na het installeren van Fring twee of drie keer meegemaakt dat na het chatten mijn startscherm blank is geworden. De rest van de schermen doen het nog prima, maar startscherm inclusief widgets zijn verdwenen. Iemand hier ook ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee waarom ik de anti tril functie niet aan of uit kan zetten bij het maken van een filmpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel88
support de browser geen flash ofzo? Ik kan niks zien wat van flash is. Niet in de opra browser en niet in de standaard browser. Heeft iedereen dit?

Toen ik een flash filmpje probeerde te kijken crashte mijn foon trouwens....

[ Voor 21% gewijzigd door roel88 op 08-06-2009 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Lethal schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 18:53:
[...]

Even een reactie op de verschillende vragen omtrent batterij vermogen.

Li-on batterijen werken de eerste week niet optimaal. De batterij moet opstarten, en daarom is het gedrag van de batterij nog "onbegrijpelijk" Na deze week van gebruik zal het de batterij het langer volhouden.

op de reactie iets hierboven wat betreft usb-opladen:

Waar het vroeger inderdaad beter leek om de batterij helemaal leeg te laten lopen is het tegenwoordig juist beter om de batterij ZO VEEL mogelijk op te laden! Een batterij die op elke mogelijk moment opgeladen wordt, houdt het tot 15% langer uit dan een batterij die pas opgeladen wordt als hij leeg is.
Hoop dat het bij mij beter wordt. Had hem vannacht helemaal opgeladen en vandaag ~2 uur muziek geluisterd en heb nu nog maar 1 streepje batterij over. Naast die 2 uur muziek heb ik er alleen 1 smsje mee verstuurd, verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Check ff of video delen aanstaat, dan maaktie de hele tijd dataconnecties, en dat kost batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Thanks, stond standaard aan en heb het nu uitgezet. Morgen kijken of het beter is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julianus schreef op maandag 08 juni 2009 @ 17:07:
Check ff of video delen aanstaat, dan maaktie de hele tijd dataconnecties, en dat kost batterij.
Dat staat standaard aan toch? Bij mij in ieder geval wel, kan niet echt zeggen dat hij batterij vreet. Waarvoor is die functie nou precies dan? Ik mis niets als ik het uitzet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Nou mijn i8910 begon toch kuren te vertonen.
Ik had vandaag de hele dag geen ontvangst.
Heb een hardreset moeten doen om weer te kunnen bellen.
Hopelijk draait hij nu wat beter.
Edit: Weer geen ontvangst! ik word gek van die pleuris ding.
Als ik er niet mee kan bellen wat heb ik er dan aan?

[ Voor 24% gewijzigd door Slitch op 08-06-2009 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 19:06:
[...]
mag ik vragen waarom je hem weg doet? ik ben namelijk nog aan het twijfelen (misschien even in tech topic vermelden aub om alles op zijn plaats te zetten ;) )
Het is toch niet helemaal mijn ding, een Samsung en Symbian. En ik mis de heerlijkheid van de Safari browser op de iPhone. Dat is toch wel andere koek dan op de i8910 HD ondanks dat die weer flash ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Slitch schreef op maandag 08 juni 2009 @ 19:40:
Nou mijn i8910 begon toch kuren te vertonen.
Ik had vandaag de hele dag geen ontvangst.
Heb een hardreset moeten doen om weer te kunnen bellen.
Hopelijk draait hij nu wat beter.
Edit: Weer geen ontvangst! ik word gek van die pleuris ding.
Als ik er niet mee kan bellen wat heb ik er dan aan?
filmpjes maken in hd res :D haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joblamie schreef op maandag 08 juni 2009 @ 19:49:
[...]

Het is toch niet helemaal mijn ding, een Samsung en Symbian. En ik mis de heerlijkheid van de Safari browser op de iPhone. Dat is toch wel andere koek dan op de i8910 HD ondanks dat die weer flash ondersteunt.
ja ik hoor de laatste tijd wel veel negatieve punten van deze telefoon... :s ik ben blij dat ik hem nog niet gekocht heb. op papier zag het er echt mega uit!
is er iemand die enorm tevreden is en zeker niets in de plaats zou willen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 19:57:
[...]

ja ik hoor de laatste tijd wel veel negatieve punten van deze telefoon... :s ik ben blij dat ik hem nog niet gekocht heb. op papier zag het er echt mega uit!
is er iemand die enorm tevreden is en zeker niets in de plaats zou willen kopen?
Ik ben er supertevreden mee. Snap ook niet waar mensen ontevreden over zouden kunnen zijn, maar dat is natuurlijk ieder voor zich.
Ik vind deze veel lekkerder werken dan een iPhone en hij heeft natuurlijk ook veel meer mogelijkheden dan een iPhone. Ik vind het touchscreen echt geniaal, alles voelt lekker en reageert supersnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 20:03:
[...]
Ik vind deze veel lekkerder werken dan een iPhone en hij heeft natuurlijk ook veel meer mogelijkheden dan een iPhone. Ik vind het touchscreen echt geniaal, alles voelt lekker en reageert supersnel.
Ik ben het met je eens over het touchscreen, deze werkt lekker en snel. Maar kun je nader uitleggen waarom ie voor jou veel lekkerder werkt dan een iPhone? En wat vind jij van het browsen op de telefoon bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Nou ja, enorm tevreden, ik ben gewoon tevreden. Als ik kijk naar de Samsung Ultra Touch, valt die telefoon in het niet met deze i8910, enige voordeel is dat de Ultra Touch wat robuster, steviger aanvoelt.
Iedere telefoon heeft een aantal minpunten, voor de één wat meer als de ander, en voor de één weegt het ook zwaarder als de ander. Maar ik vind dat er meer pluspunten zijn, die alle minpuntjes meer als goed maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Nou ik heb de telefoon nu 5 dagen en ik kan best begrijpen dat mensen ontevreden zijn.
De batterij is gewoon ronduit bagger.
Als je 3 uurtjes muziek luisterd gaat er al 30% van je batterij af.

Ik heb algebeld een mail gestuurd waarin ik om een oplossing (nieuwe telefoon) vraag, dit is gewoon belachelijk.
Ik heb een hard reset, soft reset, andere sim en talloze instellingen gewijzigd maar ik krijg nog steeds geen ontvangst. Het is een heel leuk speeltje maar het begint me nu de kont uit te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 19:03
[...]
Ja hier. Noem mij 5 andere nu verkrijgbare toestellen met 3,7 inch touchscreen, 8 mp camera, HD-video. Daarmee zeg ik niet dat er niets te verbeteren valt. Wel zijn dat volgens mij zaken (batterij-verbruik, audiocodec) die met een firmware-update te verhelpen zijn. De video-demo met de helicopter is overigens meesterlijk en toont de sterkste punten van het toestel: Groot scherm, beeldkwaliteit en ongeevenaarde grafische prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Kan iemand al zn slechte ervaringen meedelen hier wil deze halen maar vraag me af hoelang de batterij meegaat en wat er nog aan scheelt zodat ik kan kiezen uit deze of een n86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slitch schreef op maandag 08 juni 2009 @ 20:31:
Nou ik heb de telefoon nu 5 dagen en ik kan best begrijpen dat mensen ontevreden zijn.
De batterij is gewoon ronduit bagger.
Als je 3 uurtjes muziek luisterd gaat er al 30% van je batterij af.

Ik heb algebeld een mail gestuurd waarin ik om een oplossing (nieuwe telefoon) vraag, dit is gewoon belachelijk.
Ik heb een hard reset, soft reset, andere sim en talloze instellingen gewijzigd maar ik krijg nog steeds geen ontvangst. Het is een heel leuk speeltje maar het begint me nu de kont uit te hangen.
Zoiets viel mij ook al op. Toen ik eergister naar een verjaardag ging en wilde opscheppen met m'n nieuwe speeltje :P (maat van me geloofde niet dat ik 'em al zou hebben) wilde ik wel m'n batterij vol hebben.
Dus ik heb afgelopen zaterdag bijna 4 uur lang die telefoon leeg zitten maken, op een gegeven moment was ik bij 2 streepjes en was ik het een beetje zat. Maar een filmpje erop geknald en er niet meer naar gekeken en naast me neer gelegd, die was na 1½ uur nog bezig, en ik had nog steeds 1 streepje... Duurde uiteindelijk niet lang meer voordat ik hem echt leeg had.
Maar ik was binnen 1½ uur van zo rond de 70% batterij vermogen naar 30% gegaan, terwijl die laatste 30% bijna 2x zo lang duurde.

En ik heb de batterij zo behandelt zoals Samsung zegt dat je het moet doen. De eerste paar keren goed leegmaken, 2x zo leeg dat 'ie uitviel, 1x op 1 streepje, stekker uit het stopcontact, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joblamie schreef op maandag 08 juni 2009 @ 20:13:
[...]

Ik ben het met je eens over het touchscreen, deze werkt lekker en snel. Maar kun je nader uitleggen waarom ie voor jou veel lekkerder werkt dan een iPhone? En wat vind jij van het browsen op de telefoon bijvoorbeeld?
Browsen op de telefoon is gewoon goed te noemen. De pagina laadt misschien ietwat langzaam, maar daarna heb je geen haperingen etc. alles gaat lekker vloeiend. Ik vind het menu en camera en al het andere gewoon beter dan een iPhone.

Ik heb trouwens Garmin geinstalleerd op mijn telefoon. Nu staan er bij mijn gallerij allemaal afbeeldingen van Garmin. Kan ik deze gewoon verwijderen? Want ik vind het wel irritant worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Sinds kort ben ik op zoek naar een waardige opvolger van mijn N95-1 (non 8 Gb). Zijn er mensen die overgestapt zijn van de N95 naar deze superphone en wat zijn hun bevindingen? Is het een waardige opvolger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Net 1 kort belletje gepleegd en meteen het laatste streepje batterij weg en automatisch naar dim mode. Nu hangt hij alweer in de oplader tot morgenochtend, kijken of hij het morgen langer uithoudt dan 2 uur muziek :|

Volgens mij zie ik toch echt ergens iets over het hoofd in de instellingen, met mijn oude SE w950i had ik na 1 dag intensief gebruik nog 60% batterij over.

Video delen uit zetten maakt op het eerste gezicht weinig uit.

[ Voor 34% gewijzigd door Sander H op 08-06-2009 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 18:00:
[...]

Dat staat standaard aan toch? Bij mij in ieder geval wel, kan niet echt zeggen dat hij batterij vreet. Waarvoor is die functie nou precies dan? Ik mis niets als ik het uitzet? ;)
Waar heb je die instelling kunnen vinden? Ik kan hem namelijk niet vinden hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben overgestapt van Nokia N95 naar Omnia HD. Heb lang getwijfeld over N97 en omnia, uiteindelijk is het omnia geworden vanwege oa:

beeldscherm
capacitive touch
xvid,avi afspelen zonder converteren!
camera
gps

Na 5 dagen kan ik zeggen dat ik zeker op bovenstaande punten ABSOLUUT de juiste keuze heb gemaakt. Beeldscherm prachtig, touch-reactie SUPER (ook Qwerty!) Videokwaliteit is echt verbluffend (zeker als je van een N95 komt). Camera en camera-mogelijkheden zijn veel beter en uitgebreider. De GPS-fix is echt schandalig snel!

Wat valt mij tegen na deze dagen... batterij is echt zeker niet slecht te noemen, heb nog nooit een smartphone meegemaakt waarvan men op de fora zei dat de batterij-duur goed was. Ik vind hem zeker goed genoeg, maar moet eerlijk bekennen dat er iets niet goed zit met het weergeven van de batterij, eerste streepjes zijn snel verdwenen, maar de laatste 2 streepjes kunnen schijnbaar eindeloos blijven staan. Niet echt een prettig gevoel als je onderweg bent.

Voor de rest valt mij tot nu toe absoluut niets tegen, het is zeker een enorme upgrade van je N95... en mensen die hem zien zijn echt enorm onder de indruk. Het verdere succes van deze telefoon hangt wel een beetje af of ze meedoen met de upgrades van Symbian en gaan alle apps werken.. ik merk nu alweer wat gezeur met signen en als je dat kent van de N95 dan weet je dat dat niet altijd even makkelijk op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeleAlfa
Ik kan geen youtube filmpjes meer afspelen, zowel met de native browser al met opera mini, niet met mobiel internet nochmet Wifi. Heeft iemand een idee? Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amps schreef op maandag 08 juni 2009 @ 21:37:
[...]

Waar heb je die instelling kunnen vinden? Ik kan hem namelijk niet vinden hier.
Instellingen --> Connectiviteit --> Video delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 21:02:
[...]

Browsen op de telefoon is gewoon goed te noemen. De pagina laadt misschien ietwat langzaam, maar daarna heb je geen haperingen etc. alles gaat lekker vloeiend. Ik vind het menu en camera en al het andere gewoon beter dan een iPhone.

Ik heb trouwens Garmin geinstalleerd op mijn telefoon. Nu staan er bij mijn gallerij allemaal afbeeldingen van Garmin. Kan ik deze gewoon verwijderen? Want ik vind het wel irritant worden.
Aansluiten op PC als massageheugen. Zoeken in Garmin-dir op "*.bmp" en op "*unicode*". Al deze bestanden "hidden" maken. In mijn geval waren het 16 afbeeldingen en 4 fonts. gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Over die batterij: die wordt bij mij al beter. Eerst één dag met veel ermee spelen, nu al weer twee. Het zal wel weer gewoon drie worden, net als met de meeste Symbian Nokia's die ik heb gehad. Wat wellicht ook helpt is dat ik hem op GSM heb staan nu ipv Dual of 3G. Dan heb ik aanzienlijk betere ontvangst.

En over of het wel of niet een goede aankoop is geweest: ik heb heel lang getwijfeld, en ook zitten denken aan de N97. Maar nu ik hem heb heb ik absoluut geen spijt, ik ben er enorm tevreden mee. Dat je er gewoon elke willekeurige xvid tegenaan kan gooien, en dat hij die dan vlekkeloos, in breedbeeld en op dit fantastische scherm afspeelt, is echt ongelofelijk.

Verder ben ik erg blij met de algehele kwaliteit van het toestel en het besturingssysteem. Ik had niet gedacht dat ik er zo tevreden mee zou zijn. Ik kom trouwens van een I8510. Daarvoor had ik een N95-8GB.

Edit: O ja, ik heb NDrive erop gezet. Dat ging erg gemakkelijk (1000x gemakkelijker dan Garmin), en het bevalt prima. Ziet er goed uit, navigeren ging prima, goed te bedienen.

[ Voor 9% gewijzigd door Julian op 09-06-2009 10:55 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is om over het toestel te praten,

Berichten over 'waar kan ik hem het beste kopen' en 'met welk abonnement' horen hier niet. Houd daar rekening mee als je hier je bericht plaatst.