Toon posts:

Samsung Omnia HD (i8910) Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste
Acties:
  • 185.629 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi

probeer een update te doen via pc studio maar dan geeft ie in 1 keer aan dat de
tel niet meer aangesloten is en hij blijft al een tijdje hangen bij 27% heeft iemand dit ook gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 23:29:
hoi

probeer een update te doen via pc studio maar dan geeft ie in 1 keer aan dat de
tel niet meer aangesloten is en hij blijft al een tijdje hangen bij 27% heeft iemand dit ook gehad
yep

hij ging later wel door tot 100% maar er is niets veranderd uiteindelijk en opnieuw updaten lukt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:?
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 23:35:
[...]

yep

hij ging later wel door tot 100% maar er is niets veranderd uiteindelijk en opnieuw updaten lukt niet :(
bij mij staat ie ook op 100% en op 27% wat heb jij gedaan

of moet ik gewoon afwachten en niets doen

heb hem los gemaakt probeer het opnieuw :?

heb mijn toestel weer aangezet en doet het gewoon maar probeer weer via pc studio een update
te doen maar er gebeurt niets

tip

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ik probeer de nieuwe pc studio te downloaden via samsung
maar als ik hem wil uitvoeren geeft ie aan dat ik dat niet mag
weet iemand hoe ik dat moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is op dit moment wat aan de hand bij Samsung. Mensen over heel Europa melden dat de updater rare fratse vertoont, een voorbode dat ze bezig zijn een update online te zetten. Als je problemen hebt met de updater, wacht gewoon even tot een officiële berichtgeving, daarvoor hoef je het echt niet te proberen want ze zullen de update niet stiekem online zetten en kijken hoe lang het duurt voor mensen er achter komen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10 21:06
Is er ergens een soort sok/sleeve te koop voor de i8190 HD? Ik vind zo'n leren hoesje wat te lomp, maar wil hem wel beschermd hebben tegen krassen etc.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-11-2023
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 00:13:
en ik probeer de nieuwe pc studio te downloaden via samsung
maar als ik hem wil uitvoeren geeft ie aan dat ik dat niet mag
weet iemand hoe ik dat moet doen
Heb ik ook, onder Vista. Hij zegt dat ik onvoldoende rechten heb en moet aanloggen als administrator, maar dat was ik al uiteraard. Rebooten helpt niet.
Op m'n pc onder XP is het wel gelukt, maar pas nadat ik de oude versie via CCleaner gedeïnstalleerd had, want dat ging ook niet vanzelf goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
NoepZor schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 09:28:
Is er ergens een soort sok/sleeve te koop voor de i8190 HD? Ik vind zo'n leren hoesje wat te lomp, maar wil hem wel beschermd hebben tegen krassen etc.
Deze heb ik van 'Golla'. Kreeg 'm bij T4T gratis bij m'n telefoon.
Ik heb er voor m'n oude telefoon ook 1 die iets kleiner is, maar daar past de i8910HD niet in ;)

Er zit een vakje achterop met een rits aan de zijkant en twee vakken met 1 klep erover aan de voorkant (met klitteband) zodat je de telefoon er zo in kan laten glijden. Binnenkant is bekleed met zachte stof.
Ook zit er een lus aan de achterkant voor aan een riem.
Verder krijg je er zo'n metalen 'D-sluiting' en een koordje bij (voor rond je nek)

Je kan je bankpas/rijbewijs en ev. geld dus samen met je telefoon meenemen. (of verliezen 8)7 ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:41:
[...]

Maar goed even afwachten en we weten het.
Ja, helemaal gelijk denk ik.
En ik mis ook helemaal niks aan de telefoon zoals die nu is en functioneert.

Als de kleine bugs die er nu nog inzitten t.z.t. worden opgelost is het helemaal mooi maar niet cruciaal.
Ik heb inmiddels uit de Samsung app. store een aantal aps. gekocht als aanvulling op de aanwezige aps. en dat werkt heel goed zonder problemen.
Ze hebben een overduidelijke killer telefoon qua specs en functionaliteit, niemand die daar iets over kan zeggen (misschien multi-touch maar dat is detail vindt ik), dit is het vlaggenschip van de Samsung lijn. Samsung kon het zich niet veroorloven om weg te blijven bij het iPhone 3GS vs. De rest gevecht, ze moesten hun spieren laten zien anders was de kans groot dat ze in de achtergrond zouden blijven. Windows Mobile is daar een goed voorbeeld van, ze waren te laat bij het gevecht met 7 dus hebben ze nog even geprobeerd om n beeld te blijven met 6.5 maar dat is ook niet echt gelukt, maar goed dat even ter zijde
Met deze gaan ze het ook weer helemaal maken als leider met WM 6.5
Al was het alleen al om de specs en het SUPER touch scherm.
Je kan hier al de handleiding van 150 pagina's downloaden dan zie je wat de mogelijkheden allemaal zijn ;)
/edit

Trouwens het zou me niks verbazen als de Italiaanse IG2 firmware op of net voor 1 augustus hier ook beschikbaar wordt. Dat is nogal, vooral met 2 weken te gaan natuurlijk maar jullie weten wat ik bedoel. :)
Nog even rustig wachten; Komt allemaal goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi

ik heb gisteren een update gedaan via samsung pc studio. alles ging goed totdat er gezegt werd dat ik de usb-kabel kon loskoppelen. nu geef de gsm deze melding. Enige wat ik zie als ik hem aanzet is een telefoon-logo en een pc-logo met in het midden een driehoek met een uitroepteken erin. verder kan je helemaal niks kan hem niet eens uitzetten. heeft iemand enig idee wat er verkeerd is gegaan??? help

gr dtc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ff een houder gekocht via Ebay, ziet er goed en degelijk uit en kost geen drol. Hopen dat ik hem snel binnen heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd welke apps je hebt gekocht en of ze bevallen.
catt4u schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:52:
[...]
Ik heb inmiddels uit de Samsung app. store een aantal aps. gekocht als aanvulling op de aanwezige aps. en dat werkt heel goed zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies dezelfde melding. Geen idee wat ik er aan kan doen.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:49:
Als ik nu software update doe via pc studio krijg ik hetvolgende bericht (nadat er eerst eea lijkt te zijn gedownload) : The connection between the phone and pc has been updated. Dan kan ik alleen maar op OK klikken en vervolgens komt er met rode letters in beeld: Please try again after removing and reconnecting the usb cable first. Doe ik vervolgens en probeer t opnieuw en dan begint t weer bij connection updated.. Ik meld het maar even, wellicht hebben meer mensen dit nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen!

Ik ben de forum al een tijdje aan het volgen, maar weet totaal niet wat ik moet doen. Wachten op de Omnia II of kiezen voor de i8910 HD. Ik vind qua design en afwerking de i8000 mooier, maar qua kunnen is de Omnia HD natuurlijk veel verder. Wie kan mij van advies voorzien?

merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 12:28:
Ik heb precies dezelfde melding. Geen idee wat ik er aan kan doen.

[...]
Mensen gewoon even wachten tot samsung alles op orde heeft!!!
Daarnaast is deze update niet spectaculair en is het beter even wachten op de IG2 firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:14:
Hallo mensen!

Ik ben de forum al een tijdje aan het volgen, maar weet totaal niet wat ik moet doen. Wachten op de Omnia II of kiezen voor de i8910 HD. Ik vind qua design en afwerking de i8000 mooier, maar qua kunnen is de Omnia HD natuurlijk veel verder. Wie kan mij van advies voorzien?

merci
Dit is iets wat alleen jij kan beslissen. Wij weten niet wat je voor eisen stelt, hoe lang je wilt wachten, hoeveel je wilt betalen, etc. Hier zul je toch echt zelf uit moeten komen. Overigens is dit topic ook eigenlijk alleen bedoeld om de Omnia HD te bespreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 12:21:
Ik ben benieuwd welke apps je hebt gekocht en of ze bevallen.

[...]
Ik heb totaal drie applicaties gekocht en de vierde ben ik nog aan het testen.

Handy Shell + Weather werkt heel erg fijn/snel/makkelijk en het weer gedeelte is erg uitgebreid en heeft veel voorkeur/instel mogelijkheden.

Hieronder een foto van de twee applicaties samen (Handy Shell + Weather)

Afbeeldingslocatie: http://images.dailymobile.se/wp-content/uploads/2009/06/samsung-i8910-hd-omnia-hd-39.jpg

Voor info over de aps klik je hier

De derde applicatie is Memory Up Professional.
De link geeft je uitleg/informatie over het programma.

Het draait bij mij gewoon op de achtergrond zoals aanbevolen en af en toe doe ik ff een 'boost' en dan zie je inderdaad dat er extra geheugen wordt vrij gemaakt.
Je kan ook zien hoeveel geheugen er beschikbaar is als je het programma oproept.

Ik denk dat dit inderdaad een heel erg belangrijke applicatie is om je telefoon soepel te laten blijven draaien.
Een soortgelijk programma heb ik ook op m'n pc (MemoKit) en dat werkt ongeveer hetzelfde.

De vierde applicatie, ProfiMail ben ik aan het proberen (trial versie) en vind ik tot nu toe de allerbeste die ik ooit heb gezien omdat je meer dan 1 mail account kan aanmaken en beheren.

Ik heb nog lang niet alle opties geprobeerd omdat ik 'm nog maar van na het weekend op m'n telefoon heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag: Op de versie van Word Quicoffice is het alleen mogelijk te viewen, dus niet om te editen. Ook kan ik Word documenten met een wachtwoord niet openen op de I8910. Ik zie geen mogelijkheid om een upgrade te doen van Quickoffice. Ook op de site van quicoffice wordt gezegd dat de Samsung I8910 niet wordt ondersteund. Weet iemand een mogelijkheid om toch Word documenten te editen c.q. om een upgrade te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:36
Een licentie kopen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 14:39:
Vraag: Op de versie van Word Quicoffice is het alleen mogelijk te viewen, dus niet om te editen. Ook kan ik Word documenten met een wachtwoord niet openen op de I8910. Ik zie geen mogelijkheid om een upgrade te doen van Quickoffice. Ook op de site van quicoffice wordt gezegd dat de Samsung I8910 niet wordt ondersteund. Weet iemand een mogelijkheid om toch Word documenten te editen c.q. om een upgrade te doen?
Blijkbaar hebben ze nog geen full version voor S60v5, de N97 wordt ook niet ondersteunt. Stuur Quickoffice anders even een mail met de vraag hoe het nou zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die problemen hadden met updaten, probeer het nu nogmaals, waarschijnlijk dat je meer kans hebt. Er is blijkbaar een update online gezet. Niet de gehoopt IG2 maar wel een update die iets veranderd aan het modem.

GT-I8910 Software Version:
Modem:I8910XXIE9
PDA:I8910XXIF7,I8910XEEIE4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:58:
Mensen die problemen hadden met updaten, probeer het nu nogmaals, waarschijnlijk dat je meer kans hebt. Er is blijkbaar een update online gezet. Niet de gehoopt IG2 maar wel een update die iets veranderd aan het modem.

GT-I8910 Software Version:
Modem:I8910XXIE9
PDA:I8910XXIF7,I8910XEEIE4
Zojuist via pc-studio geupdate.. verliep geheel vlekkeloos.. :)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is wel grappig dat ie aangeeft dat je de telefoon aangesloten moet houden, maar als ie uit zichzelf afsluit wat moet je dan? terwijl het updaten gewoon doorgaat. Nou ja hij staat op 64% we zien t wel :(

edit

dus weer niet bijgewerkt maar wel alles weer op fabrieksinstelling....

iemand bij wie het wel lukt zonder dat de verbinding automatisch word verbroken?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 16:46:
het is wel grappig dat ie aangeeft dat je de telefoon aangesloten moet houden, maar als ie uit zichzelf afsluit wat moet je dan? terwijl het updaten gewoon doorgaat. Nou ja hij staat op 64% we zien t wel :(

edit

iemand bij wie het wel lukt zonder dat de verbinding automatisch word verbroken?
Hij(de telefoon) reboote bij mij ook een keer halverwege, om vervolgens in en blauw dos-schermpje daadwerkelijk te gaan flashen

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat had ik ook maar als ik dan *#0000# intik dan geeft ie nog steeds de oude versie + datum aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 16:46:

edit

Wij zijn hier geen samsung service point .. het beste is even wachten tot er daadwerkelijk nieuwe firmware voor jouw telefoon gereleased wordt.. Mocht je dit te lang vinden duren, ga dan terug naar je telecomwinkel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vraag gewoon wat badmuts, dat jij nou alles al weet betekend niet dat de rest van de wereld ook zo intelligent is!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Laatst online: 12:16
Wat ik me nou eigenlijk afvraag he, dat handy shell heeft 3 home schermpjes (toch?), maar is het ook mogelijk dat je zeg maar je helemaal scherm leeg is dat er alleen je achtergrondje/provider etc erop staat? En je erna gewoon die handy shell erweer voor kan poofen op welke van de 3 bladzijdes je wil?

Ik heb me omnia nu zeg maar met de gewone zooi ingesteld op "Gebruik vinger" en 2 bladzijdes met widgets en de 3de leeg, werkt ook best voor me, maar dit handy shell ziet er net even wat gelikter uit, maar wil op zich wel de optie tot zooi uit me beeld als ik dat wil >.>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

ik heb weer geprobeerd om te updaten via pc studio maar bij 27% geeft ie aan dat de
tel niet meer aangesloen is via usb en dan word het scherm blauw maar er gebeurd niets
weet iemand wat ik moet doen

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

als ik de oude versie van pc studio wil verwijderen lukt dat niet zit op vista
heeft iemand er een oplossing voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:56:
[...]

Blijkbaar hebben ze nog geen full version voor S60v5, de N97 wordt ook niet ondersteunt. Stuur Quickoffice anders even een mail met de vraag hoe het nou zit.
Ik heb ze gemaild en kreeg het volgende antwoord:

Our developers are currently working on an editing version of Quickoffice that will be compatible with S60 5th Edition devices.
We have added your request to our list of customer-requested features for possible implementation in future versions of Quickoffice.

You can watch for an editing version of Quickoffice for your device in Quickmanager > Updates and Upgrades in Quickoffice 4.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
AppieNL schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 18:41:
[...]

Wat ik me nou eigenlijk afvraag he, dat handy shell heeft 3 home schermpjes (toch?), maar is het ook mogelijk dat je zeg maar je helemaal scherm leeg is dat er alleen je achtergrondje/provider etc erop staat? En je erna gewoon die handy shell erweer voor kan poofen op welke van de 3 bladzijdes je wil?

Ik heb me omnia nu zeg maar met de gewone zooi ingesteld op "Gebruik vinger" en 2 bladzijdes met widgets en de 3de leeg, werkt ook best voor me, maar dit handy shell ziet er net even wat gelikter uit, maar wil op zich wel de optie tot zooi uit me beeld als ik dat wil >.>
Ja, dat is mogelijk. Je kunt je startscherm thema op Standaard zetten, dan heb je als het goed is niets in beeld. Als je dan Handy Shell installeerd en je drukt 2x op de menu knop, dan krijg je Handy Shell te zien. Druk je daarna nog een keer zit je weer op je lege standaard homescreen. Een keertje de menu knop indrukken vanaf je standaard homescreen blijft natuurlijk gewoon het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Zo... dat ging niet goed... mijn toestel gleed uit mijn broekzak en maakte een aantal koprollen over de stoep :( :( Nu zitten er behoorlijke geschadigingen op het plastic. Rechtsboven achter, linksonder voor, middenonder achter, rechtsonder achter en onder bij de speaker 'grill'... =X

Mijn god... hoezo zonde van een mobiel van 610 euro... en het leuke ervan is dat hij niet verzekerd is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Amps schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:33:
Zo... dat ging niet goed... mijn toestel gleed uit mijn broekzak en maakte een aantal koprollen over de stoep :( :( Nu zitten er behoorlijke geschadigingen op het plastic. Rechtsboven achter, linksonder voor, middenonder achter, rechtsonder achter en onder bij de speaker 'grill'... =X

Mijn god... hoezo zonde van een mobiel van 610 euro... en het leuke ervan is dat hij niet verzekerd is....
Heb ik ook gehad .. rechts onder zit gewoon een deuk :S geen kras .. maar echt gewoon een deuk .. valt bijna niet op, maar toch.. zonde is het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het volume aan te passen is als iemand belt, en dan doel ik op de handsfree speaker en de gewone oorspeaker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:53:
Weet iemand hoe het volume aan te passen is als iemand belt, en dan doel ik op de handsfree speaker en de gewone oorspeaker..
met de gewone oorspeaker is me dat laatst gelukt door tijdens het bellen de volume knopjes te grbruiken( aan de linker kant), denk dat dat ook voor de speaker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tje wa doe je er tegen... zo heb ik wel een paar telefoons kapot gemaakt. Meestal als je hem laat vallen dan doet de luidspreker het ook niet meer zo goed, heb je dat al geprobeerd?

Trouwens 610? Dan heb je toch 70 euries te veel betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
De luidsprekers doen het gelukkig nog wel goed. Ik hoor niet dat hij beschadigd is ofzo. Misschien dat de ene kant net iets luider dan de ander? Ik weet niet. De camera doet het trouwens ook nog (goed).

Ja, 610 euro, ik heb hem los gekocht in de winkel. En ja, ik weet dat hij op internet veel goedkoper is. Ik heb bewust gekozen om in de winkel mijn toestel te halen.

Edit: Ik zit nu te overwegen om een case o.i.d. aan te schaffen... op zich niet echt nodig denk ik, maar hierdoor ben ik toch een 'veiligheidsgevoel' kwijt. Het scherm is overigens wel gelukkig nog gaaf. Alleen 2 putjes in de chromen frame links aan de voorkant.

Nu heb ik keuze uit de volgende 'beschermmethodes':
- Crystal Case
- Full body protective film
- Leather case
- Silicone case
- Sleeve/pocket
- .....?

Welke zouden jullie nemen (qua uiterlijk & bescherming)?

[ Voor 47% gewijzigd door Amps op 16-07-2009 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

Ben eigenlijk ook nog op zoek naar een erg sterke case, sommige vakanties zijn iets zwaarder voor telefoons en zou een metalen case of zo iets erg handig zijn. Handig voor bijvoorbeeld wintersport, gebruik maken van de camera maar niet bang zijn dat bij een crash de mobiel kapot gaat.
Is iemand toevallig dergelijke passende cases tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

solomo schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:00:
[...]

met de gewone oorspeaker is me dat laatst gelukt door tijdens het bellen de volume knopjes te grbruiken( aan de linker kant), denk dat dat ook voor de speaker werkt.
Die staan al op 10, en nog is het best zacht... Kan het niet via dat ene menuutje, waar je ook de luidsprekers kunt aanpassen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Propane schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:07:
[...]
Ja, dat is mogelijk. Je kunt je startscherm thema op Standaard zetten, dan heb je als het goed is niets in beeld. Als je dan Handy Shell installeerd en je drukt 2x op de menu knop, dan krijg je Handy Shell te zien. Druk je daarna nog een keer zit je weer op je lege standaard homescreen. Een keertje de menu knop indrukken vanaf je standaard homescreen blijft natuurlijk gewoon het menu.
Hmmm, dan wordt het toch wel interressant, bedankt voor de info.

Edit: oh bedoelde trouwens dat ik "Samsung Widget" gebruik in me vorige bericht, niet "Gebruik vinger" lol.

[ Voor 8% gewijzigd door AppieNL op 16-07-2009 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=32271562,noline]Nu heb ik keuze uit de volgende 'beschermmethodes':
- Crystal Case
- Full body protective film
- Leather case
- Silicone case
- Sleeve/pocket
- .....?

Welke zouden jullie nemen (qua uiterlijk & bescherming)?
Mijn ervaring is, hoe je het ook doet zo'n grote telefoon beschermen lukt je toch nooit helemaal. De telefoon zelf is al groot en als je er nog een hoesje of een verpakking omheen doet wordt het alleen maar groter wat alleen maar irritant is want het zit in de weg. Ik vindt het trouwens ook jammer dat sommige mensen een mooi toestel kopen en dat dan in een of andere case verbergen.

InvisiSHIELD is ook niet echt je van het. Ik weet niet hoe andere mensen het doen maar ik kreeg dat ding echt niet recht geplakt, ze beweren dat als hij er eenmaal opzit je hem dan niet ziet... Echt niet. Ga maar eens onder de zon staan! En na een tijdje wordt hij dof (al beweren ze van niet) waardoor je al helemaal niks niet. Tijd voor een nieuwe dus en als je die oude eraf trekt dan zie je pas goed wat zo'n fullbody sticker doet. Sommige hoeken of gaten komen ze niet bij dus die worden dof terwijl de rest van het toestel er nieuw uit ziet

Ik heb ondekt dat voor mij de beste methode de volgende is. Overdag gebruik ik meestal al die geavanceerde features, overdag ligt mijn telefoon meestal op tafel of in mijn tas. Het is meestal los geld of sleutels in je broekzak wat zo'n ding beschadigd maar de i8910 doe je niet zomaar in je broekzak. Maar 's avonds als ik ga stappen of ergens ben dan heb ik al die features niet nodig dus heb ik een kleinere telefoon.

Voor overdag heb ik een grotere telefoon met groter scherm en voor 's avonds heb ik een N76 die lekker in mijn broekzak kan. wel kleiner scherm maar ook alle features van zijn grotere broer en ik kan heel makkelijk tussen beide syncen. Even duosim aanvragen en beide toestellen hebben hetzelfde nummer dus je hoeft geen 2 nummers uit te geven.

Probleem opgelost. De N76 heb ik des tijds ergens goedkoop op de kop getikt dus als die beschadigd vindt ik het niet erg. Trouwens om zo'n i8910 mee te sjouwen naar een kroeg ofzo is ook niet echt een activiteit waar je op staat te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste bug in de IG2 firmware is gevonden. Als je aan het browsen bent op internet en je drukt op stop terwijl een pagina aan het laden is dan wordt de browser afgesloten. Niet echt een irritante bug maar wel iets wat je moet weten anders gebeuren er rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hoe "vervoer" jij je i8910 dan ? In je jas of tas ? Want zoals je zei doe je hem niet in je broekzak. Nadeel van 2 toestellen is dat je op de ene smsjes heb die je op de andere niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
solomo schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:42:
Ben eigenlijk ook nog op zoek naar een erg sterke case, sommige vakanties zijn iets zwaarder voor telefoons en zou een metalen case of zo iets erg handig zijn. Handig voor bijvoorbeeld wintersport, gebruik maken van de camera maar niet bang zijn dat bij een crash de mobiel kapot gaat.
Is iemand toevallig dergelijke passende cases tegengekomen?
Kijk maar even op Ebay. Daar ben ik leather cases, silicone cases en crystal cases tegen gekomen. Ik denk dat een crash op wintersport niet heel erg. Sneeuw is namelijk erg zacht en schokdempend.

@Sizzlorr,

Het is inderdaad zonde om zo'n mooie toestel te verbergen in een case. Maar soms is beter het zekere voor het onzekere te nemen. "Just in case".

Ik weet niet of het wel zo extreem is bij full body protectors. Er zijn ook talloze andere fabrikanten die deze aanbieden (niet specifiek voor dit model though). Denk hierbij maar aan PhantomSkinz, Bestskinsever en Bodyguardz. De cutout van de InvisibleShield zag er op zich erg net uit. Dat stof in de hoeken accumuleert is al eerder bekend. Maar dat deze shields zo erg tegen vallen...?
Het moet bij deze model toch wel meevallen? Als het goed is moet de hele voorkant (scherm), de onderkant (onder de hardware keys) en de achterkant (boven camera & klep) beschermd worden.

Ik doe nooit een mobiel bij mijn sleutels en/of geld in dezelfde zak. Ik heb altijd mijn mobiel op de fiets in mijn jaszak (individueel) gedaan en op school in mijn tas (zonder andere voorwerpen). Ik snap dat je aantal zakken in de zomer erg gelimiteerd is, maar dan nog probeer ik te vermijden om mijn toestel in dezelfde zak als de sleutels te stoppen.

Op zich is een front screen protector toch niet nodig? Glas krast toch (haast) onder 'normale' omstandigheden?

[ Voor 46% gewijzigd door Amps op 16-07-2009 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00fer schreef op Thursday 16 July 2009 @ 23:30:
Hoe "vervoer" jij je i8910 dan ? In je jas of tas ? Want zoals je zei doe je hem niet in je broekzak. Nadeel van 2 toestellen is dat je op de ene smsjes heb die je op de andere niet hebt.
Syncen. :)

@Amps: Weet je wat het is ik ben niet echt een voorstander van al die methoden omdat je met die methodes eigenlijk het onvermijdelijke uitstelt. Wat gebeurd, gebeurd je moet het accepteren en zuinig zijn met je telefoon maar hoesjes en plakkertjes zijn niet echt de oplossing vindt ik. Misschien ben ik een mieren neuker of gewoon iemand die te veel op details let maar die plakkertjes zijn vindt ik niet echt ideaal en ze doen niet wat ze adverteren, of jah ik heb invisiSHIELD geprobeerd en die deed het dus niet igg.

Voor mij is de oplossing van 2 telefoons denk ik de beste oplossing, ook omdat ik in de avond uren niet zo'n lomp ding mee hoef te sjouwen wat alleen maar onhandig is.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:50:
[...]

Die staan al op 10, en nog is het best zacht... Kan het niet via dat ene menuutje, waar je ook de luidsprekers kunt aanpassen ?
Je kan je geluid via de software instellingen veranderen via de volgende code: *#0002*28346# (niet zelf getest dus gebruik op eigen risico) Zorg wel dat je weet wat je doet. Het kan zo maar voorkomen dat je je speakers te hard staan en beschadigen.

Btw, mijn bovenste speaker (linker) is aanzienlijk minder hard dan de onderste(rechter). Dit kan komen door de val :S Zouden jullie dit even kunnen testen door om en om de speakerholes te bedekken?

[ Voor 16% gewijzigd door Amps op 16-07-2009 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Hmmm nu heb ik vandaag alleen een backup gemaakt van me foon en video sharing uitgezet (inmiddels weer aan) en wat zitten kloten met de verschillende startscherm thema's van gebruik vinger widget en standaard en op 1 of andere manier wil me foon nu niet meer op internet en ik krijg het ook niet meer goed. Blijft staan op 0kb of eerst voordat ik een bookmark maakte voor die standaard samsung (vodafone) page kreeg ik telkens "geen antwoord van gate" oid. Wat je normaal krijgt als je wifi gebruikt of zo? Nooit wifi gebruikt. Staat wel gewoon 3G met 2-4 blokjes ontvangst.

Als ik in de browser zit en naar opties>instellingen>algemeen en dan bookmarks probeer te veranderen naar standaard blijft die bookmarks pakken, user defined werkt wel. Snap hier geen hol van. Mis ook 2 kopjes onder Taal menu, waarbij je kleur van tekst kon kiezen geloof ik en nog wat?

Edit: Hmmm kom een soort van op youtube via de widget waarbij het vervolgens geen filmpje of plaatjes van filmpjes in het overzicht laadt...

Hmmm verbindingsbeheer geeft ook "Status: Verbinding (niet actief)"

[ Voor 10% gewijzigd door AppieNL op 17-07-2009 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Laatst online: 23-09 22:28

Gecondoleerd man =|

Over hem hoe te beschermen: ik gebruik sinds m'n N93 een stoffen tasje. Was meegeleverd bij die phone, en ik gebruik hem nog steeds. Tegen de stoep kan dat natuurlijk niet op, maar het scheelt een slok op een borrel, vooral binnenshuis. En het voorkomt kleine krasjes in je broekzak.

Verder kan ik nog melden dat een igo uiltraslim bluetooth keyboard wel erg grappig is icm de I8910. Ik begrijp nu ook beter waarom die N97 een HW toetsenbord heeft, want icm symbian 5th is dat wel prettig. Dan hoef je namelijk niet meer naar een 'apart scherm' om je tekstinvoer te doen. Dat is b.v. met IRC wel zo prettig.

Geprobeerd icm verscheidene games, maar dat werkte maar half. Het is uiteindelijk wel gelukt met scummvm, waardoor ik vrolijk Space Quest I in zijn volledige glorie kon spelen =D

Minder goed werkte het met Quake III (herkende maar sommige toetsen) en VBAG. Bij deze laatste werkte het alleen in de menu's, niet in het spel zelf.. Gek genoeg werkte het bij VNES weer wel, maar daarvan heb ik alleen maar een trial vooralsnog.

Ook nog een Zeemote gescoord, en daarmee werkte VBAG wel. Eindelijk fatsoenlijk Super Mario World 3 kunnen spelen. Had ook wel weer een hoop voeten in de aarde, maar het werkt wel. Erg mooi om te zien =D Ik maak later misschien nog wel een filmpje ofzo.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Hmmm, instellingen van me backup terug naar me foon gezet, waardoor ik nu weer wel internet heb, maar die 2 kopjes uit het kopje "Taal" mis ik nog steeds (volgens mij zijn ze niet weggehaald in IF7), niet dat ik ze echt mis, vond de kleur optie altijd wel best en ik weet niet eens meer wat de andere optie was, dus gebruikte hem toch niet echt.

Vergat trouwens gister wel te melden dat tijdens het klooien met die "Samsung Widget/Gebruik Vinger/Standaard" startschermthema's hij op een gegeven moment vastliep tijdens het switchen naar ik geloof Standaard (van Gebruik Vinger), menu knop deed niks meer, kon hem ook niet normaal uitzetten dus heb ik de batterij maar even losgehaald. Nou kan ik nog wel begrijpen hoe dat wellicht zou kunnen fucken met die 2 kopjes die ik nu mis, maar internet? Hoe dan ook, internet doet het weer en kon ik meteen even mobilespeedtest.com doen (wat ik gister wilde doen lol), haal nou niet echt een supersnelheid op me Vodafone, maar 1.20Mbps of valt het wel mee? XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Ik heb gister wat extra games geinstalleerd,

wat me wel opvalt is dat sis games extreem soepel draaien .. ik heb oa wat racegames, transport tycoon deluxe en wat puzzlegames geprobeerd. Java daarintegen heeft een hele lage framerate.. bejeweled, frozen bubbles etc draaien echt langzaam! (wat natuurlijk jammer is!)

weet iemand waar dit aan kan liggen?

[ Voor 5% gewijzigd door Lethal op 17-07-2009 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AppieNL schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 06:49:
Hmmm, instellingen van me backup terug naar me foon gezet, waardoor ik nu weer wel internet heb, maar die 2 kopjes uit het kopje "Taal" mis ik nog steeds (volgens mij zijn ze niet weggehaald in IF7), niet dat ik ze echt mis, vond de kleur optie altijd wel best en ik weet niet eens meer wat de andere optie was, dus gebruikte hem toch niet echt.

Vergat trouwens gister wel te melden dat tijdens het klooien met die "Samsung Widget/Gebruik Vinger/Standaard" startschermthema's hij op een gegeven moment vastliep tijdens het switchen naar ik geloof Standaard (van Gebruik Vinger), menu knop deed niks meer, kon hem ook niet normaal uitzetten dus heb ik de batterij maar even losgehaald. Nou kan ik nog wel begrijpen hoe dat wellicht zou kunnen fucken met die 2 kopjes die ik nu mis, maar internet? Hoe dan ook, internet doet het weer en kon ik meteen even mobilespeedtest.com doen (wat ik gister wilde doen lol), haal nou niet echt een supersnelheid op me Vodafone, maar 1.20Mbps of valt het wel mee? XD
Ik had gister het zelfde probleem na hem gebackupt te hebben heb ik hem ge update en nu doet internt het niet meer, maar het rare is dat mijn foto's video's en muziek er nog gewoon op staan :S maar ik ga ook even proberen om alles terug te zetten kijken of die het dan weer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er was een tijdje geleden iemand die vroeg voor een plaatje van die vlinder van die Omnia 2
Hier is ie : http://files.getdropbox.com/u/1002975/Immagini/Butterfly.jpg
Alleen ik vroeg aan iemand hoe hij shazam op zijn i8910 had gekregen en toen kreeg ik 2 site's eentje met alleen maar reclame en die andere was http://www.shazam.com/music/web/pages/getshazam.html maar daar staat shazam alleen voor android Iphone en BlackBerry. Weet iemand waar ik shamzam kan krijgen voor I8910 HD?
alvast bedankt :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2009 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-10 13:40

Stekeltje

Nothing to see here move along

Ik had een aantal vraagjes, ik heb dit toestel bijna 2 weken nu.

Ik heb gisteren een update gedaan, daarvoor vroeg hij ALTIJD waarmee ik wilde verbinden, met t-mobile of met draadloos.
Na deze update wil ik met draadloos op internet aangezien mijn internet op mobile pas over 3 maanden ingaat.
Maar hij probeert automatisch t-mobile WAP op te starten. Ik heb geen optie tot kiezen uit een aantal draadloze netwerken of mobiele netwerken.

Ik heb standaard de telefoon op GSM gezet, echter trekt hij zich daar niets van aan.

Ik heb zelf het antwoord al gevonden, je kan bij opties, instellingen, algemeen aangeven hoe internet moet opstarten nadat je een web adres heb ingevoerd.

Ik heb ook last van vastlopers, als ik muziek aan het luisteren ben dan loopt deze goed, soms gaat hij echter moeilijk doen en dan wil je terug in het menu en dan doet hij een re-boot. Iemand anders hetzelfde probleem?

Verder vind ik het een ontzettend fijn toestel, maar sommige dingen zijn gewoon nog niet af helaasch.

[ Voor 30% gewijzigd door Stekeltje op 17-07-2009 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net weer wat foto's van telefoon naar pc gezet maar nu gaat ie op de pc lopen knoeien met de breedte en lengte verhoudingen. De weergave in windows is gewoon beroerd, dit terwijl ik hier eerder geen last van heb gehad...
Heb het ook eerder in dit topic gelezen maar kan er nog geen oplossing voor terugvinden.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:10:
Ik heb net weer wat foto's van telefoon naar pc gezet maar nu gaat ie op de pc lopen knoeien met de breedte en lengte verhoudingen. De weergave in windows is gewoon beroerd, dit terwijl ik hier eerder geen last van heb gehad...
Heb het ook eerder in dit topic gelezen maar kan er nog geen oplossing voor terugvinden.
Iemand een oplossing?
Het probleem zit in een foutje in de EXIF data.

Hij geeft hier namelijk een resolutie van 3200 x 2400 (zoiets?) en een dpi van eveneens 3200 x 2400.. dit resulteerd in een plaatje van 1 bij 1 inch: vierkant dus!

Wil je de foto in zijn orginele formaat herstellen, dan moet je de EXIF data wijzigen en de dpi op 72 bij 72 zetten (bijvoorbeeld). Hier is wel software voor te vinden. (en kan ook met bv photoshop of paint)

Een bug die hopelijk in de nieuwe firmware hersteld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:10:
De oorzaak weet ik niet maar als je een andere fotoviewer gebruikt heb je geen last. Ik gebruik Picasa of XnView.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
Kennen jullie *#0*# al? Big surprise party!

*#3333# (Camera Tuning) ziet er ook interessant uit maar lijkt niets te doen.

Bron: samsungi8910omnia.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:19
Heb hem nu een klein weekje, en hij bevalt enorm goed. beter dan ik had verwacht. Ik had me voorbereid op de slechte batterijduur de eerste we(e)k(en) en regelmatige vstlopers. Maar niets is minder waar. Alles werkt super. De batterij gaat makkelijk een dag mee. En dat mag toch wel netjes, zeker als je bedenkt dat je de eerste week alleen maar aan het spelen bent met het toestel. Fring, internet, mp3, video, GPS etc.

er zitten wat irritante dingetje in Symbian. Wat wel vervelend is, is dat een SMS versturen met Hi met 3g verbinding, erg lang duurt. En dat is niet handig omdat je je toestel niet weg kan stoppen omdat de berichten box dan nog open staat. Het duurt ongeveer 20 seconden terwijl mijn oude LG KG800 er misschien 4/5 seconden over deed.

HIj is groot, maar dat wist ik al. Sommige mensen vinden dat een nadeel, maarja, dan moet je hem niet kopen. Groot scherm betekent groot toestel. Het 3g bereik van Hi is trouwens heel aardig. Bijna overal in Huissen(bij Arnhem) heb ik 3g bereik in huis en in Arnhem eigenlijk op alle plaatsen ook bereik binnen/buiten.

Maar veder supertevreden. En iedereen is benieuwt naar welk toestel het is. "Is dat die nieuwe iPhone?" Ik: "Nee, dit is beter, het beste van alle telefoons in een"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
timowouters schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:27:
Heb hem nu een klein weekje, en hij bevalt enorm goed. beter dan ik had verwacht. Ik had me voorbereid op de slechte batterijduur de eerste we(e)k(en) en regelmatige vstlopers. Maar niets is minder waar. Alles werkt super. De batterij gaat makkelijk een dag mee. En dat mag toch wel netjes, zeker als je bedenkt dat je de eerste week alleen maar aan het spelen bent met het toestel. Fring, internet, mp3, video, GPS etc.

er zitten wat irritante dingetje in Symbian. Wat wel vervelend is, is dat een SMS versturen met Hi met 3g verbinding, erg lang duurt. En dat is niet handig omdat je je toestel niet weg kan stoppen omdat de berichten box dan nog open staat. Het duurt ongeveer 20 seconden terwijl mijn oude LG KG800 er misschien 4/5 seconden over deed.

HIj is groot, maar dat wist ik al. Sommige mensen vinden dat een nadeel, maarja, dan moet je hem niet kopen. Groot scherm betekent groot toestel. Het 3g bereik van Hi is trouwens heel aardig. Bijna overal in Huissen(bij Arnhem) heb ik 3g bereik in huis en in Arnhem eigenlijk op alle plaatsen ook bereik binnen/buiten.

Maar veder supertevreden. En iedereen is benieuwt naar welk toestel het is. "Is dat die nieuwe iPhone?" Ik: "Nee, dit is beter, het beste van alle telefoons in een"
?.. nadat je op verzenden hebt gedrukt kan je toch direct je toestel locken en in je zak steken? (minder dan 1 sec)

Hi presteert overigens uitstekend! Ik haalde gister 2.1 mbit, gemeten met mobilespeedtest.com

[ Voor 3% gewijzigd door Lethal op 17-07-2009 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
julianus schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 01:27:
[...]
Over hem hoe te beschermen: ik gebruik sinds m'n N93 een stoffen tasje. Was meegeleverd bij die phone, en ik gebruik hem nog steeds. Tegen de stoep kan dat natuurlijk niet op, maar het scheelt een slok op een borrel, vooral binnenshuis. En het voorkomt kleine krasjes in je broekzak.
Krasjes op je achterkant is vrijwel onvermijdelijk. Dat vind ik op zich niet erg, zolang de voorkant maar gaaf blijft! De achterkant van mijn oude E900 was ook (behoorlijk) geschaafd, maar daar had ik absoluut geen last van. Alleen wel de hoop stof wat onder het scherm zat aan de voorkant :(
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:34:
Er was een tijdje geleden iemand die vroeg voor een plaatje van die vlinder van die Omnia 2
Hier is ie : http://files.getdropbox.com/u/1002975/Immagini/Butterfly.jpg
Alleen ik vroeg aan iemand hoe hij shazam op zijn i8910 had gekregen en toen kreeg ik 2 site's eentje met alleen maar reclame en die andere was http://www.shazam.com/music/web/pages/getshazam.html maar daar staat shazam alleen voor android Iphone en BlackBerry. Weet iemand waar ik shamzam kan krijgen voor I8910 HD?
alvast bedankt :)
Die vlinder zocht ik inderdaad. Maar helaas niet in de goede resolutie :( Ik heb namelijk ook die vlinder gezien op de i8910 HD. 360 bij 640 pixels dus. Als nog bedankt :)

Shazam was 1 sec zoekwerk met google trouwens ;) Klik hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:19
Als ik het toestel lock, blijft het sms/email 'programma' openstaan. En dus gebruikt hij dan meer engergie. Ik zou liever zien dat een sms verzenden binnen enkele seconden gedaan was.

Ik kom op 2,1 mbit en ik zit nog wel binnen. Top hoor!

//edit 2,21 mbit zelfs!

[ Voor 18% gewijzigd door t14wo op 17-07-2009 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Timo, ik denk niet dat het uitmaakt voor het energiegebruik als de messaging-app nog openstaat. Dat was bij oudere apparaten waarbij de messaging-app een procentueel groter deel van het beschikbare werkgeheugen innam ook niet het geval.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
@julianus,

Als je berichten, agenda, klok of contacten voor het eerst opent, dan blijven deze ook op de achtergrond draaien zodat je bij de volgende klik sneller opent. Per programma beslaat dit 1 a 2 MB van de RAM geheugen.

Heeft dit ook een significante invloed op de batterijduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
timowouters schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 13:48:
Als ik het toestel lock, blijft het sms/email 'programma' openstaan. En dus gebruikt hij dan meer engergie. Ik zou liever zien dat een sms verzenden binnen enkele seconden gedaan was.

Ik kom op 2,1 mbit en ik zit nog wel binnen. Top hoor!

//edit 2,21 mbit zelfs!
Het grappige is, dat ik bij het verlengen van mijn abbo ben overgestapt naar Vodafone, omdat die verkoper daar zei dat vodafone 3.6mbit ondersteund, en hi maar 256kbit :P

vond het al zo raar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lethal schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:31:
[...]

Het grappige is, dat ik bij het verlengen van mijn abbo ben overgestapt naar Vodafone, omdat die verkoper daar zei dat vodafone 3.6mbit ondersteund, en hi maar 256kbit :P

vond het al zo raar :+
Idd Vodafone is op dit moment zeer aantrekkelijk vanwege de hoge snelheid voor dezelfde prijs, maar lang niet alle toestellen halen deze snelheid dus meestal heb je er niks aan, al heb je het abo. Denk dat Vodafone een beetje daarop rekent. Jammer dat we hier in NL "maar" HSDPA cat 6 hebben (3,6) hebben, cat 7 (7,2) is toch meer gankelijk in andere landen en ze kunnen tegenwoordig zelfs tot 42,2 wat zeer interessant is voor je laptop.

Trouwens Hi Eindeloos online is 384/128, Hi Eindeloos online xtra snel is 1024/128, je zit met deze snelheid al gauw tegen de grens van wat meeste toestellen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Amps schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 13:54:
@julianus,

Als je berichten, agenda, klok of contacten voor het eerst opent, dan blijven deze ook op de achtergrond draaien zodat je bij de volgende klik sneller opent. Per programma beslaat dit 1 a 2 MB van de RAM geheugen.

Heeft dit ook een significante invloed op de batterijduur?
Het lijkt mij sterk, en zoals gezegd heb ik ook nooit zoiets gemerkt bij Symbian telefoons, v.a. de 7650 tot nu. En al zou het uitmaken, het is in dit geval een half tot bijna één procent van het geheugen, en veel gereken van de processor zal het niet vergen vermoed ik ;+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Heel goed nieuws als we dit bericht kunnen geloven ;)

We zouden dan alle aps. die voor de S60 5th edition type telefoons worden gemaakt kunnen gebruiken zonder problemen met certificaten *O*

En het mooie is dat het al vanaf oktober moet gaan werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 16:36:
[...]

Idd Vodafone is op dit moment zeer aantrekkelijk vanwege de hoge snelheid voor dezelfde prijs, maar lang niet alle toestellen halen deze snelheid dus meestal heb je er niks aan, al heb je het abo. Denk dat Vodafone een beetje daarop rekent. Jammer dat we hier in NL "maar" HSDPA cat 6 hebben (3,6) hebben, cat 7 (7,2) is toch meer gankelijk in andere landen en ze kunnen tegenwoordig zelfs tot 42,2 wat zeer interessant is voor je laptop.

Trouwens Hi Eindeloos online is 384/128, Hi Eindeloos online xtra snel is 1024/128, je zit met deze snelheid al gauw tegen de grens van wat meeste toestellen kunnen.
Hmmm, waarom haal ik maar 1.2 Mbit dan op Vodafone? Had zo'n 3 blokjes 3G bereik, heb ik iets in verkeerd ingesteld in de settings of ligt het puur aan dat bereik? Heb me nooit echt verdiept in wat voor snelheden ze bieden enzo, maar nu wel blij dat ik bij Vodafone ben gebleven en niet naar Hi ben gegaan (had ik wel 100 euro minder hoeven betalen voor de foon lol). En had geen zin in die overzet rompslomp, ofwel geen zin in de 1-2 weken wachttijd om die zooi over te zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 17-07-2009 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
mobile625 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:12:
Hoe gaat het syncroniseren (via outlook, agenda, contacten, notities, sms etc???)

En als je een afspraak maakt in je agenda, komt dit dan op je homescreen te staan, of op je dashboard?
En is je agenda functie echt uitgebreid, dus onbeperkt agenda items kwijtkunnen en volledig?
Er zijn mij vier synchronisatiemethoden bekend:
  • Synchroniseren van email/contactpersonen/contacten met Outlook/Outlook Express/Windows Mail/Lotus Notes/Lotus Organizer kan met Samsung PC Studio, hetzij automatisch of handmatig.

Ook 'bestand en mapitems' kun je daarbij aanvinken, ik weet niet waar die dan terecht komen.
    Je Contacten en SMS-berichten zijn via PC studio benaderbaar, je kan vanaf je computer SMSsen.
  • E-mail synchroniseren met een mailserver i.p.v. met een mail-client kan bij de meeste mail-providers uiteraard via IMAP.
  • De telefoon ondersteunt het SyncML protocol waarmee je Contacten/Agenda/Notities/'Synchronisatieberichten'/MMS/SMS/Bookmarks kunt synchroniseren met een server die dit ondersteunt.
  • Voor synchroniseren van mail/agenda/contacten/taken met een Microsoft Exchange server via het ActiveSync protocol is er een applicatie 'RoadSync' op de telefoon.
Je contacten synchroniseren met Google kan met SyncML, en in de toekomst hopelijk ook je agenda.
Google ondersteunt wel ActiveSync maar accepteert RoadSync niet als client.

Je agenda-afspraken van de dag vandaag en morgen, of als die er niet zijn een koppeling naar de eerstvolgende dag met afspraken, komt op je homescreen te staan, als je het Samsung Widgets thema tenminste uitschakelt.

Je kan er vast onbeperkt agenda-items in kwijt, maar de agenda is niet bijster overzichtelijk.
Je kan bijvoorbeeld geen lijst zien van afspraken over meerdere dagen verdeeld.
Er is wel een week-view, maar dan zie je alleen de afspraken van vóór of ná 16:00, en daar lijk je niet tussen te kunnen switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
Weet iemand hoe je het muziekje bij het aan- en uitzetten kunt uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 16:36:
[...]

Maar ik heb Hi Eindeloos online? hoe kan ik dan toch die 2.1 mbit halen? Wat jij schrijft is namelijk ookw at ik dacht, en daarom heb ik voor vodafone gekozen..

[ Voor 5% gewijzigd door Lethal op 17-07-2009 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lethal schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 20:24:
[...]

Maar ik heb Hi Eindeloos online? hoe kan ik dan toch die 2.1 mbit halen? Wat jij schrijft is namelijk ookw at ik dacht, en daarom heb ik voor vodafone gekozen..
Mss dat je via je wlan thuis aan het testen bent ;) Ik heb hi eindeloos en ik haal maar 280 kbps(35 KB/sec) bij de 256kb test, bij de 512kb test is het nog lager. Wat ik eigenlijk ook niet snap is dat op het begin van het laden gaat snelheid heel snel en daarna zie je het steeds langzamer gaan.
Baal er best wel van :( , maar dat Hi Eindeloos online xtra snel 1024/128 er is wist ik nog niet. Denk dat ik het wel maar normaal hou, zoveel internet ik toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote][b]Die vlinder zocht ik inderdaad. Maar helaas niet in de goede resolutie :( Ik heb namelijk ook die vlinder gezien op de i8910 HD. 360 bij 640 pixels dus. Als nog bedankt :)

Shazam was 1 sec zoekwerk met google trouwens ;) Klik hier ;) [quote]

Op de eerste plaats bedankt, alleen ik ben hier niet zo handig mee als ik dit opsla en open is het een tekst programma ik begrijp ook wel dat ik het niet op de computer kan gebruiken maar moet ik dit bestandje gewoon naar de telefoon verplaatsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg het forum al een tijdje en heb sinds 2 weken een i8910. En ik moet zeggen dat ik hier super tevreden mee ben. Ik gebruik hem voor internet, navigeren, mail en natuurlijk sms en bellen. En schiet zo af en toe een foto.
Ben mn te spreken over de beeldkwaliteit en het gebruiksgemak.

Haal trouwens met Vodafone, via 3g, een downloadsnelheid van 2,94 Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet er een simpele manier om een E71 te syncen met een i8910 zonder tussenkomst van een pc.
Bij mijn nokias gebruik ik altijd overdracht, maar dat zit niet op de i8910.
Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 22:03:
Op de eerste plaats bedankt, alleen ik ben hier niet zo handig mee als ik dit opsla en open is het een tekst programma ik begrijp ook wel dat ik het niet op de computer kan gebruiken maar moet ik dit bestandje gewoon naar de telefoon verplaatsen ?
Als je de zip file opent, dan zie je dat er een .sisx file erin zit. Plaats deze op je telefoon en ga naar Menu > Instellingen > Toepass. Beheer > Installatiebest. en klik dan Shazam aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AppieNL schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 19:16:
[...]

Hmmm, waarom haal ik maar 1.2 Mbit dan op Vodafone? Had zo'n 3 blokjes 3G bereik, heb ik iets in verkeerd ingesteld in de settings of ligt het puur aan dat bereik? Heb me nooit echt verdiept in wat voor snelheden ze bieden enzo, maar nu wel blij dat ik bij Vodafone ben gebleven en niet naar Hi ben gegaan (had ik wel 100 euro minder hoeven betalen voor de foon lol). En had geen zin in die overzet rompslomp, ofwel geen zin in de 1-2 weken wachttijd om die zooi over te zetten.
Die 3.6 mbit is sterk afhankelijk van de omgeving en weer omstandigheden. Of je nou binnen zit of buiten bent, hoe ver je van de mast staat, of het zonnetje schijnt, etc.

Je zit waarschijnlijk op een plek waar het net niet goed zit.
Lethal schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 20:24:
Ik begrijp die vraag eigenlijk niet zo goed. Je zit bij Hi en je wil HSDPA 3.6? Dan zul je toch even bij Hi aanmoeten kloppen met de vraag of ze hun limiet omhoog willen gooien. Gewoon een kwestie van wachten denk ik. Vodafone is er net mee begonnen dus als T-Mobile en KPN door krijgen dat het niet goed zit dan gaan ze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

Ik vind het persoonlijk gruwelijk irretant dat als er een alarm afgaat, dat de volume knoppen het alarm snoozen.

9 van de 10 keer dat ik hem uit mijn zak haal en uit zijn hoesje til, heb ik al ergens een knopje ingedrukt. Waarom reageert de telefoon op die toetsen?

Weet iemand waar dat uit te zitten is?

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 18:45:
Hoi

ik heb weer geprobeerd om te updaten via pc studio maar bij 27% geeft ie aan dat de
tel niet meer aangesloen is via usb en dan word het scherm blauw maar er gebeurd niets
weet iemand wat ik moet doen

alvast bedankt
Ik heb precies het zelfde; telefoon blijft na 27% totale voortgang op een blauw scherm met de bootloader staan. Reset werkt niet.. Heb je dit inmiddels opgelost? Zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanSte
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 01:32:
[...]

Ik heb precies het zelfde; telefoon blijft na 27% totale voortgang op een blauw scherm met de bootloader staan. Reset werkt niet.. Heb je dit inmiddels opgelost? Zo ja, hoe?
Dit heb ik ook gehad, was opgelost door van Windows 7, naar de XP mode te gaan flashen (XP mode herkent wel de usb modem driver die je vanaf de 27% nodig hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt alsof Samsung een oudere versie van PC Suite gebruikt al hebben ze een hogere versie nummer dan Nokia.

Nokia had een tijdje geleden hetzelfde probleem met die driver in Vista waardoor ze zelfs een tijdje de updater stil hebben gelegd voor Vista PC's. Intressant dat Samsung blijkbaar hetzelfde probleem heeft.

Quote van NSU blog.
Nokia Software Updater application version 1.4.49 released
This application version once more supports Microsoft Vista. The Nokia Software Updater is available from www.nokia.com/softwareupdates or your local Nokia support pages.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2009 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wawl
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-11-2023
Ik heb gisteren de Noreve hoes binnengekregen via pdashop.nl. Echt een fantastisch mooi design met een goede functionaliteit. Echt een aanrader voor iedereen die op zoek is naar een leren hoes.

Wauwel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03-2023
Op een duits forum wordt er gesuggereerd dat de produktiestop te maken heeft met dode pixels in de cameramodule. Om dit te testen zet je hem op de filmstand in de hoogste resolutie, en kies je de scenemodus aquarel.
Als je dan je hand voor de camera houdt en je beweegt heen en weer, kun je makkelijk de dode pixels zien.
Ik tel er bij mij negen, als ik snel kijk...

http://www.telefon-treff....&perpage=15&pagenumber=70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Hmmm in het startscherm thema wijzigen en het vastlopen van gister heb ik wat gemold denk ik, de opneem toets brengt me niet meer naar me laatste gebelde nummers en de ophang toets niet meer naar het menu (hoewel ik dit nooit begreep wrom dat kon aangezien het middelste knopje hetzelfde doet). Maar dit is alleen op het standby scherm, in menu doen die knoppen gewoon wat ze altijd deden. Dit is onder "Samsung Widget". Onder "gebruik vinger" krijg ik niet eens 4 icoontjes die in die balk horen, ook niet als ik andere inzet en erop klikken op[ die lege hokjjes doet niks. Tevens doen de 4 softkey toetsen onder in het beeld het niet onder die setting (wel in samsung widget). Heb ik me firmware wat gemold met die vastloper van gister? Als ik "naar fabriekinstellingen zou gaan, gaat die dan ook terug naar de vorige firmware? (IE4) Staat nu IF7 op, niet dat ik denk dat er wat mis is met die firmware maar ik heb er iets mee gedaan op me foon lol. Als je naar fabrieksinstellingen gaat wist die ook alles van massageheugen toch? Ken me blokkeringscode niet eens meer, is toch zelfde als puc code (niet dat ik die wel weet).

Hmmm zie ook dat de pijl toetsen van de browser niet meer werken, voert niks uit lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al wat bekend over de IG2 update? Zit die eraan te komen? Maandag naar U2, dus wel jammer dat het geluid dan bagger is.. :S

Iemand de route66 al ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafs Ruh
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Niborit schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 11:13:
Op een duits forum wordt er gesuggereerd dat de produktiestop te maken heeft met dode pixels in de cameramodule. Om dit te testen zet je hem op de filmstand in de hoogste resolutie, en kies je de scenemodus aquarel.
Als je dan je hand voor de camera houdt en je beweegt heen en weer, kun je makkelijk de dode pixels zien.

Is dit ook van invloed op het opgenomen materiaal zelf? Dat je zeg maar dode pixels in de opnames ziet?

Offtopic: Mooi werk heren met uitzoeken van allerlei zaken! Volg dit topic al een tijd en ik krijg vandaag mijn Omnia HD binnen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Ehm, is het vreemd dat ik in de video modus op 1280x720 niet eens een SCN knopje heb en dus ook nergens Aquarel kan kiezen? :P Of begrijp ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
Nafs Ruh schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 12:23:
[...]

Is dit ook van invloed op het opgenomen materiaal zelf? Dat je zeg maar dode pixels in de opnames ziet?
Dit is helaas het geval ja. Ben benieuwd of andere mensen hier dit ook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
Propane schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 12:38:
[...]
Ehm, is het vreemd dat ik in de video modus op 1280x720 niet eens een SCN knopje heb en dus ook nergens Aquarel kan kiezen? :P Of begrijp ik het verkeerd?
Ik heb het verkeerd uitgelegd, je moet naar instellingen- effect- aquarel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:43
Sinds een aantal dagen deze mooie alleskunner.
Ik had hiervoor een HTC Diamond, maar deze bevalt me echt stukken beter.
Al behoorlijk zitten spelen met aparaat en na het lezen van alle pagina's van deze draad (pfff) toch nog wat vraagjes.
Misschien heb ik er overheen gelezen, mijn excuses dan.
Het naar links en rechts scrollen van Foto contacten > homepage > menu is mooi gedaan, alleen die fotocontacten gebruik ik niet. Kan ik daar een andere pagina opkrijgen bv Kantoor?
Kan het niveau van de batterij ook uitgelezen worden in procenten, ben getalletjes gek :).
Als ik hem aan de pc hang via usb gaat die opladen, valt dit in te stellen zodat die niet laad via usb?
Of maakt dit voor de levensduur en sterkte van de batterij niet uit als die bv ff 5 minuten aan de pc hangt en er dan weer af gaat?
Ik gebruik vinger op mijn startscherm, alleen ik kan maar 4 snelkoppelingen aanmaken, is dit uit te breiden naar nog meer?
Dat is het wel even voor nu.
Vast bedankt.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist PC Studio 7 van de site gedownload (via het cd-tje werkte hij niet), maar nu doet m'n sync het niet. Gedoe hiermee :s

Edit: ik kan trouwens ook het knopje software updater niet vinden?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2009 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Wawl schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 10:46:
Ik heb gisteren de Noreve hoes binnengekregen via pdashop.nl. Echt een fantastisch mooi design met een goede functionaliteit. Echt een aanrader voor iedereen die op zoek is naar een leren hoes.
Tering, heb je echt 45 euro voor dat hoesje betaald? Ik moet toegeven, de leather case ziet er wel zeer gelikt uit, maar voor die prijs...
Ik snap niet echt wat je bedoelt. Als ik jouw instructies opvolg, zie ik niet echt veel bijzonders. Of ik doe iets verkeerds of ik mag er van uit gaan dat ik geen dode pixels heb?
Nope, na 1.5 maand nog steeds niet ontvangen.
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 13:22:
ik kan trouwens ook het knopje software updater niet vinden?
Als het goed is moet je die rechtsonder zien in de hoek (bij die grid met icoontjes).
Rhodan schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 12:42:
Sinds een aantal dagen deze mooie alleskunner.
Ik had hiervoor een HTC Diamond, maar deze bevalt me echt stukken beter.
Al behoorlijk zitten spelen met aparaat en na het lezen van alle pagina's van deze draad (pfff) toch nog wat vraagjes.
Misschien heb ik er overheen gelezen, mijn excuses dan.
Het naar links en rechts scrollen van Foto contacten > homepage > menu is mooi gedaan, alleen die fotocontacten gebruik ik niet. Kan ik daar een andere pagina opkrijgen bv Kantoor?
Kan het niveau van de batterij ook uitgelezen worden in procenten, ben getalletjes gek :).
Als ik hem aan de pc hang via usb gaat die opladen, valt dit in te stellen zodat die niet laad via usb?
Of maakt dit voor de levensduur en sterkte van de batterij niet uit als die bv ff 5 minuten aan de pc hangt en er dan weer af gaat?
Ik gebruik vinger op mijn startscherm, alleen ik kan maar 4 snelkoppelingen aanmaken, is dit uit te breiden naar nog meer?
Dat is het wel even voor nu.
Vast bedankt.
Foto contacten vervangen: Nee dat kan niet
Niveau batterij: kan niet met de standaard software, wellicht wel met een 3rd party app.
USB laden: zover ik weet kan dat niet. Ik zou dat ook graag willen weten als dat wel kan. Kleine bestanden overplaatsen doe ik altijd dmv Bluetooth, aangezien hij anders automatisch oplaadt.
Batterijduur 5min: Volgens de 'laatste technologien' m.b.t. de Li-Ion batterij zou dit niet uit hoeven maken. Maar ik betwijfel het. Volgens mij heeft het wel degelijk invloed op de batterijduur. Denk hierbij ook aan mensen die de mobiel gebruiken als navigator (steeds in de sigarettenaansteker geplugd).
Gebruik vinger snelkoppelingen: Ook hier geldt dat hij niet uit te breiden is met de standaard software. Er is wel software die je meer mogelijkheden kan geven aan je homescree. Blader maar even terug in deze topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de Brodit cradle besteld bij de PDA shop, dinsdag in huis.
Wel lastig dat je steeds de micro USB kabel er appart in moet pluggen, bij mijn "oude" N95 ging dit makkelijker.
Hopelijk is de Route 66 er ook snel kan ik zowel met de Pioneer NavGate-910 en de Route 66 de weg vinden naar het Gardameer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 22:33:
Ik volg het forum al een tijdje en heb sinds 2 weken een i8910. En ik moet zeggen dat ik hier super tevreden mee ben. Ik gebruik hem voor internet, navigeren, mail en natuurlijk sms en bellen. En schiet zo af en toe een foto.
Ben mn te spreken over de beeldkwaliteit en het gebruiksgemak.

Haal trouwens met Vodafone, via 3g, een downloadsnelheid van 2,94 Mbps
Welke navigatie gebruik jij ? heb je de route 66 al binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die link van jou daar kan ik even niks terug vinden over het camera probleem maar er is inderdaad een software probleem met de camera, zie volgende link wel ff in HD kijken.
http://www.youtube.com/watch?v=0lzKeZMjIjA

Hier iemand die hetzelfde probeert en de pixels zijn op exact dezelfde plaats terug te vinden.
http://www.youtube.com/watch?v=EXGjnSlsvWA

Zoals je ziet verspringen de gijze/witte pixels steeds dat heeft te maken met een fout in het denoising en ligthboost algoritmen, iets wat ze met een software update recht kunnen trekken. Er wordt gezegd dat het probleem in de Italiaanse IG2 firmware is opgelost.

Veel telefoon camera's hebben er trouwens last van maar de resolutie is zo laag dat je er niks van merkt, ooit wel eens geprobeerd om iets op te nemen in de "nachtstand" van je telefoon? Afschuwelijk!

/edit

Hiero een filmpje gevonden van de N95 met hetzelfde probleem, alleen zoals je ziet is de resolutie lager en zijn de pixels dus ook kleiner waardoor het niet opvalt.
http://www.youtube.com/watch?v=uDB5CdkeKpM

Hiero nog een, also je goed kijkt dan zie je ze zitten, rondt het gezicht vooral.
http://www.youtube.com/wa...XQgJhLmOo&feature=related

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2009 15:18 . Reden: N95 Video toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 14:55:
[...]

Die link van jou daar kan ik even niks terug vinden over het camera probleem maar er is inderdaad een software probleem met de camera, zie volgende link wel ff in HD kijken.
http://www.youtube.com/watch?v=0lzKeZMjIjA

Hier iemand die hetzelfde probeert en de pixels zijn op exact dezelfde plaats terug te vinden.
http://www.youtube.com/watch?v=EXGjnSlsvWA

Zoals je ziet verspringen de gijze/witte pixels steeds dat heeft te maken met een fout in het denoising en ligthboost algoritmen, iets wat ze met een software update recht kunnen trekken. Er wordt gezegd dat het probleem in de Italiaanse IG2 firmware is opgelost.

Veel telefoon camera's hebben er trouwens last van maar de resolutie is zo laag dat je er niks van merkt, ooit wel eens geprobeerd om iets op te nemen in de "nachtstand" van je telefoon? Afschuwelijk!

/edit

Hiero een filmpje gevonden van de N95 met hetzelfde probleem, alleen zoals je ziet is de resolutie lager en zijn de pixels dus ook kleiner waardoor het niet opvalt.
http://www.youtube.com/watch?v=uDB5CdkeKpM

Hiero nog een, also je goed kijkt dan zie je ze zitten, rondt het gezicht vooral.
http://www.youtube.com/wa...XQgJhLmOo&feature=related
hmm dat lijkt erg veel op wat ik ook zie, behalve dan dat die pixels bij mij niet bewegen, ze zitten altijd op dezelfde plek.
Hoop inderdaad dat dat opgelost wordt met een firmwareupdate dan, ik begon al ongerust te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 14:40:
[...]

Welke navigatie gebruik jij ? heb je de route 66 al binnen.
Ik gebruik garmin. Werkt goed, snelle fix van GPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:03:

[...]

Ik begrijp die vraag eigenlijk niet zo goed. Je zit bij Hi en je wil HSDPA 3.6? Dan zul je toch even bij Hi aanmoeten kloppen met de vraag of ze hun limiet omhoog willen gooien. Gewoon een kwestie van wachten denk ik. Vodafone is er net mee begonnen dus als T-Mobile en KPN door krijgen dat het niet goed zit dan gaan ze mee.
Nee ik zal het even uitleggen.. ik heb hi eindeloos online, en ging naar de winkel om een omnia hd te kopen. Ik kon daar kiezen uit verlengen van hi of een nieuwe contract van vodafone (wat na 3 maanden in zou gaan) Ik heb toen voor vodafone gekozen omdat deze snel internet heeft. Ik heb nu alleen nog 3 maanden hi .. en tot mijn verbazing haalde ik gister 2.1 mbit.. (nu weer) met hi dus.. straks even wat verder van huis testen, maar lijkt mij sterk dat de verbinding via mijn wlan gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lethal schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 20:32:
Nee ik zal het even uitleggen.. ik heb hi eindeloos online, en ging naar de winkel om een omnia hd te kopen. Ik kon daar kiezen uit verlengen van hi of een nieuwe contract van vodafone (wat na 3 maanden in zou gaan) Ik heb toen voor vodafone gekozen omdat deze snel internet heeft. Ik heb nu alleen nog 3 maanden hi .. en tot mijn verbazing haalde ik gister 2.1 mbit.. (nu weer) met hi dus.. straks even wat verder van huis testen, maar lijkt mij sterk dat de verbinding via mijn wlan gaat..
Raar. KPN zegt het volgende.
Eindeloos Online = 384/128
Eindeloos Online Xtra Snel = 1024/128
http://www.hi.nl/web/show/id=212976

En wat nog vreemder is dat die snelheden van KPN eigenlijk sinds kort zijn, ze hebben het op 1 juli ingevoerd.
http://www.bellen.com/nie...d-internet-op-mobiel.aspx

Vodafone is op dit moment de enige die officieel HSDPA 3.6 biedt voor mobiele toestellen. Misschien dat ze in jou regio aan het experimenteren zijn met die hogere snelheid om de concurrentie aan te gaan met Vodafone ofzo, ik weet het niet maar officieel moet het niet kunnen.

KPN ondersteunt HSDPA 3.6 trouwens wel hoor maar niet icm een mobiel toestel. Je moet dan een speciaal abo nemen voor laptops en daar zit dan weer een datalimiet aan vast.
http://www.hi.nl/web/show/id=7650272

Dat jij die snelheid wel haalt is wel leuk trouwens we zouden het aan KPN kunnen vragen maar dan maak je weer slapende honden wakker denk ik. :)
Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is om over het toestel te praten,

Berichten over 'waar kan ik hem het beste kopen' en 'met welk abonnement' horen hier niet. Houd daar rekening mee als je hier je bericht plaatst.