Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ik heb even gekeken op de eerste site die je noemt maar zie geen theme speciaal voor de I8910 staan. Nu ging ik er van uit dat zaken voor de Nokia 5800 ook compatible zijn met de I8910 maar ook die zie ik zo een, twee, drie niet in het rijtje staan.julianus schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:22:
themes op pizero.net en http://symbian.mobilethemes.com/
Ik heb nu van Pizero Haze Blue lite. Het leuke aan third-party themes zonder eigen iconen is dat dan Samsungs eigen kleurrijke iconen opeens verschijnen. Hij gebruikt dan niet meer de kleurloze iconen van de standaard theme. De kleurrijke iconen zijn mooier dan die van Nokia imho. Was al zo op de i8510.
Games zijn er niet zo veel helaas. Op http://applications.samsu...i8910+Omnia+HD/index.html staat het een en ander, voornamelijk zooi.
Ik krijg een dezer dagen een zeemote binnen, dan zouden emulators (GBA, NES, Megadrive etc.) goed moeten werken. Ben benieuwd.
Op anotherguest.se staat nog leuke freeware. Niet alles werkt, maar het zijn wel gave dingen.
Welke telefoon hou jij aan als richtlijn?
the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@
Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ik kijk erg naar de update uit. Het zal niet lang meer duren voordat ook wij de firmware update krijgen. Dat was immers ook zo bij de release van de i8910. Het duurde ongeveer een week voordat ook hier i8910 uit kwam.Lethal schreef op maandag 13 juli 2009 @ 09:07:
[...]
Gewoon lekker blijven spelen met de huidige firmware, niet updaten tot de officiele firmware versie IG2 uit is. Dat is vooralsnog het beste.
De IG2 versie is al uit voor italiaanse telefoons, het is nu kwestie van wachten van enkele dagen tot weken totdat de nederlandse versie uit is. Hierin zullen verschillende bugs verholpen zijn zoals de "vreemde" bestanden in de mediagallerij en natuurlijk de slechte AMR audio codec bij het filmen.
Dat heb ik nou precies zelf ook met de standaard Samsung headphones die bijgeleverd werden. Sowieso houd ik niet van deze in-ear types. Ik heb liever de oude soorten die in je oorschelp klemmen. Ik heb ook liever met een microfoontje, maar ik ga het gewoon doen met een gewone 3.5mm oortjes van Sennheiser.MrE schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:08:
[...]
Helaas is die koptelefoon niet compatible met mijn oren (vandaar mijn wens voor een on-ear koptelefoon). Merkwaardig is overigens dat deze meegeleverde koptelefoon op de Samsung site niet wordt vermeld als accesoire bij deze telefoon.
Updaten op mijn windows 7pc lukte niet echt.
Op XPging dit echter gewoon goed.
De telefoon is sneller(games ook), meer widgets en het aller belangrijkste.....
AAC audio bij het opnemen.
Hopelijk komt deze update snel voor nederland uit.
Het is echt een enorm verschil.

Heb ook laatste IG2 firmware draaien, inderdaad draait alles nog net even sneller dan het al ging. Browser heb ik nog geen vastlopers mee gehad, na paar sessies van ong. 15 minuten internetten.
Jammer dat poker alleen italiaans is... En waarom krijgen die Italianen out of the box zoveel meer leuke wallpapers mee?? Hadden wij daar geen recht op ofzo. Zien er leuk uit!
welke widgets?Slitch schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:37:
Ikheb mn telefoon geflashed naar de italiaanse firmware enem zo geupdate.
Updaten op mijn windows 7pc lukte niet echt.
Op XPging dit echter gewoon goed.
De telefoon is sneller(games ook), meer widgets en het aller belangrijkste.....
AAC audio bij het opnemen.![]()
Hopelijk komt deze update snel voor nederland uit.
Het is echt een enorm verschil.
zitten er ook rss readers tussen?
Wallpapers? Zit daar ook die vlinder wallpaper tussen?Gaargod schreef op maandag 13 juli 2009 @ 17:42:
Jammer dat poker alleen italiaans is... En waarom krijgen die Italianen out of the box zoveel meer leuke wallpapers mee?? Hadden wij daar geen recht op ofzo. Zien er leuk uit!
Bvd.
Mij lijkt het de widgets bij de Samsung's Touchwiz interface.
Verwijderd
Waarom moet dat allemaal met dikke letters? Maar goed. Samsung heeft de i8910 wel aangekondigd als zijnde met FM transmitter maar hij heeft het dus niet. De FM chip ondersteunt transmissie en in de firmware is wat tekst terug gevonden wat zou wijzen op een mogelijke FM transmitter applicatie maar het is niet bekend of the i8910 ook een ingebouwde antenne heeft om te kunnen zenden.MrE schreef op maandag 13 juli 2009 @ 09:39:
Een stuk terug las ik dat er een FM transmitter unlocked kon worden door het invoeren van een debugcode. Ik heb dat toen geprobeerd maar zonder succes net als een paar anderen. Ik heb volgens mij verder niets meer over dit onderwerp gelezen.
Is het mogelijk om een FM transmitter te unlocken? Zo ja, hoe dan?
Waarschijnlijk hebben ze ervoor gekozen om de transmitter weg te laten vanwege problemen met certificering enzo. Sommige landen mag het wel andere landen weer niet, zou betekennen dat je 2 lijnen moet hebben eentje met transmitter en eentje zonder wat weer kosten met zich mee brengt.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2009 19:51 ]
Verwijderd
Verder hele mooie theme alleen wat jammer van de afwerking op sommige kleine punten. Of heb jij dit anders julianus? Ik weet zo niet of ik lite versie of gehele versie geinstalleerd heb, gewoon 1tje gekozen
Ik gebruik sinds vandaag een iPhone theme. Deze is de beste die ik tot nu toe heb gezien! Erg proper zonder frutsels eraan
Dat is zeer goed nieuws!Lethal schreef op maandag 13 juli 2009 @ 22:46:
Mijn pcsuite werkte de software bij tot IG4 .. iemand die al iets kan merken van een mogelijke firmware?
Ik wacht wel ff tot Samsung daadwerkelijk de announcement op de site heeft gezet
Was het back-uppen van de geinstalleerde programma's en data bij jou nodig?
Edit: Welk datum staat er nu bij je firmware trouwens? Gewoon de datum van wanneer je hem geupdate hebt?
[ Voor 12% gewijzigd door Amps op 13-07-2009 22:59 ]
Het betreft heir niet de firmware update van de telefoon.. maar een update van Samsung software updater...Amps schreef op maandag 13 juli 2009 @ 22:57:
[...]
Dat is zeer goed nieuws!
Ik wacht wel ff tot Samsung daadwerkelijk de announcement op de site heeft gezet
Was het back-uppen van de geinstalleerde programma's en data bij jou nodig?
Edit: Welk datum staat er nu bij je firmware trouwens? Gewoon de datum van wanneer je hem geupdate hebt?
wat mogelijk dus leidt naar een firmware update van ons toestel.. maar voorals nog doet het het niet op windows 7..
Verwijderd
Thnks voor de uitleg. Ik wacht geduldig af.Lethal schreef op maandag 13 juli 2009 @ 09:07:
[...]
Gewoon lekker blijven spelen met de huidige firmware, niet updaten tot de officiele firmware versie IG2 uit is. Dat is vooralsnog het beste.
De IG2 versie is al uit voor italiaanse telefoons, het is nu kwestie van wachten van enkele dagen tot weken totdat de nederlandse versie uit is. Hierin zullen verschillende bugs verholpen zijn zoals de "vreemde" bestanden in de mediagallerij en natuurlijk de slechte AMR audio codec bij het filmen.
De route 66 is onderweg, kan natuurlijk niet wachten dus toch maar even geprobeerd om Garmin of mcguider te installeren maar dat lukt niet, krijg fout meldingen.. helaas maar even wachten ( 6 weken volgens de vouger )
Verder ben ik zeer tevreden over de i8910
Ik ben bang dat je dan een tijdje kan wachten, tenzij de uitgever in één keer alles wilt verzenden... ik wacht inmiddels al 1.5 maand op Route66. Ik hoop alleen dat ze niet mijn voucher kwijt zijn geraaktVerwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 23:46:
[...]
Thnks voor de uitleg. Ik wacht geduldig af.
De route 66 is onderweg, kan natuurlijk niet wachten dus toch maar even geprobeerd om Garmin of mcguider te installeren maar dat lukt niet, krijg fout meldingen.. helaas maar even wachten ( 6 weken volgens de vouger )
Verder ben ik zeer tevreden over de i8910
Garmin installeren lukte bij mij wel trouwens. Alleen berekent Garmin rare routes die ik niet gewend ben (t.o.v. TomTom).
Nu kun je radio beluisteren zonder dat je je headset aansluit!! Getest met firmware i8910xxig2.
Simpel:
* Sign en installeer x-plore 1.33
* Installeer op c: drive (niet signen) morecaps by leftup
* Open morecaps
* Klik options
* Klik open file
* Type in x-plore.exe
* Scroll naar beneden tot dat je “all files” ziet
* Klik 1 keer op “all files”
* Klik options
* Klik edit list
* Klik mark
* Klik options weer
* Klik save
* Het programma zegt “opperation succesfull” of sluit zichzelf af. Beide is mogelijk en goed.
* Open morecaps
* Klik options
* Klik open file
* Typ in x-plore.exe
* Klik options
* Klik adjust hash
* Sluit het programma
* Herstart de telefoon (uitzetten en weer aanzetten)
* Open x-plore
* Klik menu
* Klik tools
* Klik configuration
* Vink de volgende aan: show hidden files, rom drives, ram drives, and system files/folders
* Klik back
* Ga nu naar z:\sys\bin and find FMRadioTest.exe
* Klik op FMRadioTest.exe
* Typ 1 voor rx mode, typ dan weer 1 en je hebt meteen radio zonder headset, je kan het uitzetten door weer 1 te typen
* Typ 6 voor volume hoger, 7 voor volume lager, 5 voor frequentie hoger, 4 voor frequentie lager, 3 voor zelf in te voeren frequentie, 8 scherm uitschakelen (lock toets om weer aan te zetten)
* Als je het wilt afsluiten typ *
* Je kunt de radio zonder headset alleen gebruiken als je dit open laat staan
* Verder kun je 2 typen in FMRadioTest.exe voor tx mode en typ dan 1 dan heb je de verborgen
fm transmitter
Filmpje komt nog!!!!
En uh… Graag gedaan en veel plezier!!!!!
Bron: http://www.samsungi8910hd...-transmitter-functie-aan/
Ik heb de wallpapers die gewoon in BMP formaat zijn opgeslagen geupload naar mijn Picasa. Ze worden echter wel automatisch geconverteerd naar JPG door Picasa...
Helaas zijn er ook nog 5 wallpapers opgeslagen in het .dcf formaat, dit is DRM content. Beschermd door Samsung dus... Er staat ook een slotje bij in de media browser in de telefoon. Ik kan deze evt. wel uploaden of versturen naar je mocht je dit willen? Kun je kijken of je ze kunt openen op jouw telefoon. Stuur me dan even een berichtje.
iPhone theme is mooi!! Ik houd van die strakke iconen.
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Heb ik ook, maar aangezien ik weinig nummers kies is het me eigenlijk nauwlijks opgevallen =) Maar inderdaad slordig. Ideeën voor betere themes zijn natuurlijk altijd welkom. Hier staat trouwens een heel bergje.Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 22:22:
Ik gebruik nu ook die blue haze theme, vind alleen de afwerking soms niet zo goed. Zo zijn de cijfers bij de dialer zwart tegen een grijze achtergrond (erg onduidelijk) en bij een inkomende oproep krijg ik halve witte vlakken (wanneer ik opgenomen heb).
Verder hele mooie theme alleen wat jammer van de afwerking op sommige kleine punten. Of heb jij dit anders julianus? Ik weet zo niet of ik lite versie of gehele versie geinstalleerd heb, gewoon 1tje gekozen.
fanste, thx voor de tip!
Verwijderd
Waar heb je shazam vandaan gehaald?wdulli schreef op maandag 13 juli 2009 @ 11:58:
waarom een iphone kopen als je deze kan kopen. Wat ik tof vond van de Iphone was bijvoorbeeld de mogelijkheid op Shazam te gebruiken. Deze heb ik gister ook gewoon gevonden voor Symbian. Enig nadeel nu is nog dat ik dingetjes die de Iphone heeft ook op de Symbian OS wil hebben zoals het bier drinken ( ja ik weet het te dom voor woorden
maar toch geinig ) kwam er wel achter dat je daar Python voor nodig heb. Deze installeert echter voor geen meter. het bekende certificaat verhaal
![]()
Voor de rest een super telefoon. Ik heb de telefoon sinds zaterdag en het is echt een geweldig apparaat. Ben alleen zo bang hem nu te beschadigen. Over de batterij nu 2 dagen gewerkt er mee maar omdat ie vaak aan de computer hing heb ik daar nog geen ervaring mee. Wie weet waar je themes en games kan vinden ?
Je hoeft Morecaps niet te signen, altands ik niet. Je kunt het proberen te signen, maar bij mij lukte het zonder.Wilde schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 07:42:
Ik krijg bij het installeren van Morecaps een certificaatfout.. Moet ik om dit geinstalleerd te krijgen een trukendoos openmaken ofzo ?
Verwijderd
catt4u schreef op maandag 13 juli 2009 @ 11:44:
[...]
Ik gebruik deze al zo'n vier maanden.
Heel erg goede geluids kwaliteit en absoluut geen probleem met pairen. Gaat met gemak een hele dag mee![]()
Hiervoor gebruikte ik 'm met m'n SEX1 en nu met de i8910HD.
Je kan er gewoon muziek mee luisteren en een gesprek mee voeren.
Alleen één ding waar je aan moet denken:
Naar de radio luisteren gaat niet omdat je geen kabeltje in de 3,5mm plug hebt en dus geen ANTENNE![]()
Op i-net zijn heel veel reviews te vinden. Ik heb er 79 euro voor betaald.
Ik gebruik de antenne van nokia, werkt perfect!Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 12:18:
Ik doe gewoon m'n Ipod oordopjes erin.. bevallen goed:)
[...]
Bedankt voor het uploaden! Is het misschien mogelijk om de .bmp files in een zip mapje te stoppen en te uploaden via rapidshare o.i.d.? Ik houd toch wel meer van de originele bestandGaargod schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 01:09:
@ Amps:
Ik heb de wallpapers die gewoon in BMP formaat zijn opgeslagen geupload naar mijn Picasa. Ze worden echter wel automatisch geconverteerd naar JPG door Picasa...
Helaas zijn er ook nog 5 wallpapers opgeslagen in het .dcf formaat, dit is DRM content. Beschermd door Samsung dus... Er staat ook een slotje bij in de media browser in de telefoon. Ik kan deze evt. wel uploaden of versturen naar je mocht je dit willen? Kun je kijken of je ze kunt openen op jouw telefoon. Stuur me dan even een berichtje.
iPhone theme is mooi!! Ik houd van die strakke iconen.
Of stuur me de hele meute (+ .bmp's) naar mijn mail. Ik PM je wel mijn mail wel. Als de .drm niet lukken, kan je ook dat achtergrondje openen en een screenshot van maken toch?
Maarja we zien wel, ik stuur je wel ff een PM
En die iPhone is zeker mooi
Edit: Ik krijg een foutmelding =S "Deze gebruiker wil of kan geen Direct Messages ontvangen: 'Gaargod'"
Ps. door Picasa zijn de wallpapers geresized.
[ Voor 4% gewijzigd door Amps op 14-07-2009 12:54 ]
Als ik het forum doorlees (en dat doe ik reglematig helemaal) zie ik dat er veel dingen worden gevraagd maar er nooit antwoord op komt. Ik denk dat dit mede wordt veroorzaakt omdat sommige stukken veel tekst bevatten. Ik heb het idee dat vaak over zulke lappen tekst wordt heen gelezen daarom zet ik mijn vraag dikker aan. Dit vergemakkelijkt het lezen en verhoogt mijn kans op een relevantge reactie.
@Fanste, ik heb nog niets uitgeprobeerd, maar ik vind de moeite die je hebt genomen nu al geweldig!
Verwijderd
Als je Agenda, berichten of je contacten opent, dan blijven deze vensters op de achtergrond draaien. Deze nemen meestal 1 a 2 MB van je RAM geheugen in (via Handy Taskmanager gecheckt). Is het slim om deze af te sluiten i.v.m. batterijduur? Of maakt een kleine hoeveelheid gebruikte RAM niet zoveel uit?
Dit is gezien eerdere posts en het topic hier, heel normaal. De reden zou zijn dat voor de NL modellen nog geen firmware beschikbaar is en daardoor zou de telefoon 'niet ondersteund' worden. Zodra de firmware beschikbaar is zou dit moeten veranderen.Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:52:
Heb nu die New PC Studio van samsung geinstalleerd, maar ook hier geeft hij aan dat het apparaat niet ondersteund word.. Wel is de versie van de 'gewone' PC Studio inmiddels IG5 ?
De verwarring wordt gezaaid door de help bestanden bij de PC studio. Hierin wordt namelijk verteld dat de melding bij ontbreken van nieuwe firmware moet zijn 'wilt u de huidige firmware bijwerken?'.
Aangezien ik niemand hier hoor roepen dat ze de nieuwe NL firmware hebben wacht ik dat eerst even af voordat ik mij zorgen ga maken over het feit dat mijn telefoon niet wordt ondersteund.
Nog even over de iPhone theme: vind het lastig dat je op het numerieke toetsenbord de cijfers (zwart) op een ook bijna zwarte achtergrond komen... Had wel even over nagedacht mogen worden. Bij SMS tikken heb je nl. witte letters op de bijna zwarte achtergrond. Stuk prettiger! En de bijgevoegde wallpapers hebben een rare grijze balk onderin. Desondanks zitten er wel mooie plaatjes tussen, ik blijf me verbazen over hoe mooi dat scherm de kleuren weergeeft. Echt toppie. Verder werkt de theme erg prettig!!
Ik heb je bericht (nog) niet ontvangen.Gaargod schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 14:43:
Amps, heb je n bericht gestuurd.
Nog even over de iPhone theme: vind het lastig dat je op het numerieke toetsenbord de cijfers (zwart) op een ook bijna zwarte achtergrond komen... Had wel even over nagedacht mogen worden. Bij SMS tikken heb je nl. witte letters op de bijna zwarte achtergrond. Stuk prettiger! En de bijgevoegde wallpapers hebben een rare grijze balk onderin. Desondanks zitten er wel mooie plaatjes tussen, ik blijf me verbazen over hoe mooi dat scherm de kleuren weergeeft. Echt toppie. Verder werkt de theme erg prettig!!
Ik snap niet helemaal bij welke numerieke toetsenbord je het bedoelt. Bij mij hebben alle numerieke toetsenborden namelijk witte cijfers met een zwart/grijze button. Erg duidelijk te zien dus.
Die rare grijze balk onderin bij de bijgeleverde wallpapers horen gewoon bij de theme. Wel lastig voor ons omdat we onderdaan ook witte menu knopjes hebben.
Verwijderd
tja moet wel heel erg vreemd zijn als alle telefoons niet ondersteund worden via PC studioMrE schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 14:34:
[...]
Dit is gezien eerdere posts en het topic hier, heel normaal. De reden zou zijn dat voor de NL modellen nog geen firmware beschikbaar is en daardoor zou de telefoon 'niet ondersteund' worden. Zodra de firmware beschikbaar is zou dit moeten veranderen.
De verwarring wordt gezaaid door de help bestanden bij de PC studio. Hierin wordt namelijk verteld dat de melding bij ontbreken van nieuwe firmware moet zijn 'wilt u de huidige firmware bijwerken?'.
Aangezien ik niemand hier hoor roepen dat ze de nieuwe NL firmware hebben wacht ik dat eerst even af voordat ik mij zorgen ga maken over het feit dat mijn telefoon niet wordt ondersteund.
Want als dat zo zou zijn zullen zowel samsung als wij niet zo blij zijn en denk ik dat er dan veel mensen de i8910 hd de rug toe keren.
is de italiaanse firmware al wel officeel?? of is dit ook nog een illegale versie?
ik denk zelf dat de firmware (als die komt) vrijdags moet komen omdat er vaker updates op vrijdag hebben plaatsgevonden. dus hopelijk dan a.s. vrijdag, maar liever eerder:
Verwijderd
Weet jij ook waarom Italië em al wel heeft en NL nog niet?julianus schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:17:
Zoals je op veel plekken kunt lezen, is de Italiaanse firmware officiëel. Nog sterker: de manier waarop mensen hem verkrijgen is door eerst oudere italiaanse firmware erop te flashen die wel al los te krijgen is, en vervolgens met PC-studio hem laten updaten.
Ik lees wel vaker dat als er een telefoon of software uitkomt die in Italie het eerste is.
Waardoor heeft Italië vaak de primeur?
Verwijderd
Maar daarnaast is het zo dat bij inkomende oproepen het toestel de ene keer wel gewoon trilt maar andere keren zomaar ophoud terwijl ik nog niet opgenomen heb. Zijn er meer mensen met dit 'probleem' en is dit op te lossen met bepaalde instellingen of???
Groeten
Stoppen met trillen: zou ermee te maken kunnen hebben dat de telefoon op helemaal stil gaat, als je hem met de rug naar boven draait. Kan je ergens bij je sensorinstellingen aan en uitzetten.
Overigens zie ik nergens waar ik het trillen harder kan zetten behalve voor het trillen bij aanraken.
Zodra je je telefoon beweegt als je gebeld wordt gaat het oproepsignaal op stil .. hierdoor blijft hij wel overgaan maar is minder storend voor de omgeving.Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:36:
Ik heb normaal gesproken m'n telefoon op profiel stil staan. Nou vind ik sowieso al dat de trilfunctie niet echt geweldig is, heb m op maximaal staan maar merk er soms maar weinig van.
Maar daarnaast is het zo dat bij inkomende oproepen het toestel de ene keer wel gewoon trilt maar andere keren zomaar ophoud terwijl ik nog niet opgenomen heb. Zijn er meer mensen met dit 'probleem' en is dit op te lossen met bepaalde instellingen of???
Groeten
Verwijderd
En tevens om geruchten die op andere (Engelse/Russische) fora de ronde deden te ontkrachten als zou Samsung van plan zijn per september de productie van de i8910HD te stoppen ten voordele van de nieuwe serie Omnia's.
Zoals jullie zelf kunnen lezen is het toestel nog lang niet overal verkrijgbaar.
Ik had ook al gemeld dat de UAE (Verenigde Arabische Emiraten) ook met smart op het toestel wachten!
Je kunt de optie om belsignaal te dempen bij beweging ook uitzetten:Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 16:23:
Bedankt voor reactie, bewegen klopt idd. Zover had ik het nog niet bedacht. Ik was in de veronderstelling dat het in te stellen belvolume ook samenging met het trilsignaal, blijkt niet zo te zijn...
menu - settings - phone - sensor settings - motion settings.
Zij hebben voor zo ver ik weet het probleem als eerste opgelost waardoor hun methode als eerste wordt getest binnen italie.
Italie krijgt de update eerder zodat de users hun bevindingen kunnen posten.
Hebben ze dit eruit gehaald? (Kennelijk wel, want ben hem niet meer terug gekomen). Zo ja, erg jammer, ze hadden op zijn minst je kunnen laten kiezen...
||
\/
Amps schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:53:
Als je Agenda, berichten of je contacten opent, dan blijven deze vensters op de achtergrond draaien. Deze nemen meestal 1 a 2 MB van je RAM geheugen in (via Handy Taskmanager gecheckt). Is het slim om deze af te sluiten i.v.m. batterijduur? Of maakt een kleine hoeveelheid gebruikte RAM niet zoveel uit?
Verwijderd
ik heb het al eens gelezen hier maar kan het niet meer terugvinden....
ik heb nu ineens een stuk of 20 'extra' bestanden in mijn galery staan, het is een filmpje wat ik een tijdje geleden gemaakt hebt. Ik heb er 1 kunnen verwijderen maar de rest dus niet
Toevallig of niet maar gister heb ik voor het eerst een theme gedownload via zedge.net en daarna waren ze er ineens
mijn vraag is nu...hoe krijg ik ze weg? heb het ook al via pc suite geprobeerd en dat werkt ook niet
oh ja nu was ineens mijn battery binnen een halve dag leeg
bedankt alvast
Verwijderd
Voor de update zat IF7 op het toestel, ook daarmee geprobeerd maar deze geeft certificaat fouten als je het probeert te installeren, het werkt echt alleen met de laatste Italiaanse IG2.
De FM ontvanger zonder koptelefoon is naar mijn mening waardeloos. Het snoer van de koptelefoon wordt gebruikt als antenne, zonder antenne heb je echt slecht ontvangst. Je moet net de juiste positie vinden, klein tikje en je ontvangst is weg. Trouwens hij ontvangt lang niet alle zenders.
FM Zender werkt niet, iig ik kan hem aanzetten maar de radio ontvangt niks. Zodra ik tx on doe vallen wel alle geluiden weg. Als ik de test app naar de achtergrond gooi en de mp3 player start dan hoor ik niks.
Ik denk dat mijn eerdere redenering nogsteeds klopt, de chip en de software is misschien wel aanwezig maar ze hebben de antenne weg gelaten, lijkt mij dan.
Mensen die zo driftig bezig zijn om hun telefoon te hacken, je doet moeite voor niks. Je doet er sowieso een paar dagen over om aan een certificaat te komen en als je niet eerder met Hello0X of andere hack apps hebt gewerkt dan duurt het ook even voordat je bekent bent met die apps en dat alles voor een test applicatie met slechte resultaten.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2009 18:06 ]
Verwijderd
Meer mensen hier last van?
Verwijderd
Alles keurig en wel, bij het openmaken van het kleine doosje bleek er geen batterij aanwezig te zijn!!:S Dus moest ik de hele zooi retour doen! Dat is me echt nog nooit overgekomen!
Verwijderd
Ach de standby tijd met batterij is net zo langVerwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 22:48:
Vandaag zou eindelijk mijn eigen i8910 thuis bezorgd worden. 10 min van te voren belde de koerier dat ze eraan kwam en of ik vast mn papieren bij de hand wilde hebben.
Alles keurig en wel, bij het openmaken van het kleine doosje bleek er geen batterij aanwezig te zijn!!:S Dus moest ik de hele zooi retour doen! Dat is me echt nog nooit overgekomen!
Heb je V6 eerst geuninstalled?? Ik heb 2 jaar geleden toen ik nog een Nokia met Symbian (S60V3) had ook een keer een hoop gezeik gehad hiermee... Moet echt eerst uninstallen, alle losse files die evt. achterblijven verwijderen, mss even CCleaner eroverheen en dan nog eens proberen?Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 22:42:
Bij mij werkt heel PC Studio niet meer. Had hiervoor versie 6, maar deze vervangen voor 7. Nu kreeg ik het alleen niet meer opgestart... opnieuw geinstalleerd dus. Maar nu werkt het nog niet.
Meer mensen hier last van?
Ik ga mn I8910 11 dagen missen... Durf t niet aan om m mee te nemen op zuipvakantie

Hij ligt keurig in het originele doosje ter wachten op me. I'll be back...
Volgens een dame van Samsung Nederland heeft Solid Vision de nieuwe firmware al wel in huis.MrE schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 14:34:
[...]Dit is gezien eerdere posts en het topic hier, heel normaal. De reden zou zijn dat voor de NL modellen nog geen firmware beschikbaar is en daardoor zou de telefoon 'niet ondersteund' worden. Zodra de firmware beschikbaar is zou dit moeten veranderen.
Tevens beweerde zij dat die de distributie van de firmware (+ Samsung pc studio updater) ook regelen
Verwijderd
Bijna maar nog niet helemaal. Hoe het werkt is dat de fabriek een nieuwe software versie beschikbaar stelt en deze stuurt naar de nationale distributeurs of partners. Deze moeten dan vier dingen doen.Slitch schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 17:41:
De reden waarom italie de nieuwste firmware als eerste heeft is omdat de Italiaanse developers de eerste zijn die aan het camera-audio probleem zijn gaan werken.
Zij hebben voor zo ver ik weet het probleem als eerste opgelost waardoor hun methode als eerste wordt getest binnen italie.
Italie krijgt de update eerder zodat de users hun bevindingen kunnen posten.
1. Testen
2. Testen
3. Vertalen
4. Aanpassingen volgens locale wensen.
In Italië waren ze waarschijnlijk eerder klaar met testen dan de rest of heeft Samsung ervoor gekozen om het daar eerst uit te rollen om te kijken hoe het gaat (dus meer testen).
Het is dus niet zo dat als er een probleem is dat ineens alle landen in een soort van competitie dat probleem proberen op te lossen. Dat doet Samsung (waarschijnlijk) in Korea.
Toestel geeft alleen aan dat de JAR ongeldig is.... Werkt op me'n pc wel gewoon.. Moet je iets doen om jar files te kunnen runnen ofzo?
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Samsung I8910 HD of de Nokia N97
Samsung is echt vet, features zijn geweldig, maar volgens mij brengt Samsung niet zo vaak updates uit waarin zaken zijn gewijzigd of juist toegevoegd.
Nokia N97, toetsenbord is makkelijk voor mail en sms, daarnaast doet Nokia vaak updates uitbrengen en zo nu en dan zaken toevoegen aan updates!
De Samsung is ook aan de grote kant!
Welke applicaties van Nokia kunnen ook op de Samsung draaien (en dan uigetest)?
En welke navigatie kan ik op de Samsung (werkend) draaien?
Wie kent een remote desktop app voor de i8910???
Dank jullie wel!
[ Voor 4% gewijzigd door mobile625 op 15-07-2009 09:08 ]
Even een snelle reactie:mobile625 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 08:34:
Ik ben aan het twijfelen welke telefoon ik moet nemen:
Samsung is echt vet, features zijn geweldig, maar volgens mij brengt Samsung niet zo vaak updates uit waarin zaken zijn gewijzigd of juist toegevoegd.
Nokia N97, toetsenbord is makkelijk voor mail en sms, daarnaast doet Nokia vaak updates uitbrengen en zo nu en dan zaken toevoegen aan updates!
Dank jullie wel!
Pro's :
De samsung heeft een snelle 600 mhz cpu
daarnaast nog een aparte gpu (n97 heeft er geen)
Amoled capacitief scherm
8 megapixel camera en hd-video van uitstekende kwaliteit (na de firmware update die deze week uitkomt)
Geen los toetsenbord, dus weinig kans op kapote sliders knopjes etc.
Betere gps module (snellere fix en beter bereik.. door 1 generatie nieuwere chip)
Veel betere batterij levensduur.. (bij normaal gebruik circa 5 a 6 dagen tov 2 bij de n97)
Wie weet er een negatief punt over deze telefoon?
(uiteraard moet je dan in het n97 topic kijken
Als je nooit je huis uit komt zal GPS nu ook niet het eerste zijn dat je wil hebben.
Maak dus eerst voor jezelf een overzicht van je wensen, zet deze in volgorde van belangrijkheid en vergelijk die punten met elkaar.
Iets dat ik wel mee wil geven van wat ik zelf heb ervaren. Door een on-screen toetsenbord functioneert sommige software niet goed omdat die functies onder toetsen worden geprogrammeerd. Een apart toetsenbord zorgt voor een bredere keuze in software.
ziet er ong. zo uit:
[] --- /!\ --- []
[ Voor 8% gewijzigd door Convoy op 15-07-2009 09:55 ]
Verwijderd
Ik wil graag de Samsung aanschaffen!!!
Wat zijn de verschillen en verbeteringen
Je bedoelt dat je versie IG2 hebt?? (kijk even naar de firmware versie door *#0000# in te toetsen)Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 10:59:
Heb net de firmware update kunnen doen via Samsung studio updater!! Nu kijken wat de verschillen zijn.
De verschillen? Nou, het verschil met een gevulde koek is dat je de I8910 niet kan opeten. In vergelijking met een natte krant komt de I8910 wel harder aan. Ook is er erg veel verbeterd ten opzichte van de Nokia 2110. Internetten is nu mogelijk en ook een touchscreen kleurenscherm is standaard.mobile625 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:04:
Graag
Ik wil graag de Samsung aanschaffen!!!
Wat zijn de verschillen en verbeteringen
Kortom, het zou helpen als je je vraag duidelijker formuleert.
Welke mobiel heb je nu? Wat zijn je eisen? Wat heb je zelf al op een rij gezet?
Verwijderd
Datum versie 15-6-2009
En dan nog iets over aangepaste software versie: I8910XENIE1 / datum 15-5-2009
Dit zou betekenen dat dit de eerste update is (van de 2) kan je iets meer zeggen over geluidskwaliteit bij filmen?Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:18:
Er staat dan software versie I8910XXIF7
Datum versie 15-6-2009
En dan nog iets over aangepaste software versie: I8910XENIE1 / datum 15-5-2009
Persoonlijk vond ik een on screen keyboard op een 3.7 inch scherm een beter idee dan wat er onder de n97 is gepropt in 3 regels. Wilde eerst ook een n97 maar na een filmpje te hebben gezien van omnia HD KB dacht: ja veel makkelijker om niet tig keer shift te hoeven drukken als ik een nummer in wil voeren in me tekst.
Aardig wat dingen die op n97 draaien, draaien ook op de Omnia HD, beide draaien Symbian S60v5 als OS. Sommige apps die specifiek zijn bedoelt voor Nokia's draaien ook dacht ik, maar niet echt in verdiept.
Dusver krijg ik geen 5-6 dagen uit me batterij though, eerder 2-3 dagen, met wat bellen, uurtje muziek luisteren en wat internet op een dag gemiddeld. Ik heb wel dual mode aan staan though, wat meer zuigt dan gewoon GSM mode aanzetten. Als ik me niet vergis is sinds software IF4 de batterij duur flink verbetert en die heb ik nog niet, maar zo eens kijken of ik ook kan updaten naar IF7.
Probleempje dat ik ook op zich had met de spec sheet van de N97, tis allemaal oude techniek (processor, werkgeheugen, camera). En op een markt waarin een telefoon gemiddeld binnen een half jaar outdated is, kan je dat niet veroorloven vind ik.
IF7 is geloof ik niet veel speciaals though, gewoon wat kleine fixjes. IG2 is de "echte grote update" met snellere browser en die AAC codec voor hd recording. Hopelijk krijgen wij die deze/volgende week?
Verwijderd
ik update de telefoon maar nadat hij klaar is met updaten staat nog steeds de oude versie erin, als ik m opnieuw wil updaten dan geeft ie aan dat ie de telefoon niet ondersteund
vaag hoor....
Kon ook updaten, maar zit te piepen dat me batterij te laag is (2 blokjes dus ja XD), dus hangt nu ff aan de lader.
Verwijderd
Verwijderd
En volgens mij is de firmware er voor NL mn telefoon is nu aan het opladen maar met Samsung Pc studio 7 heeft ie een update gevonden. Even wachten tot mijn telefoon is opgeladen.
Je kunt wel alle argumenten opnoemen die wel of niet belangrijk voor je zijn maar feit is dat:MrE schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 09:27:
Welke telefoon je neemt is helemaal afhankelijk van de dingen die je er mee wil doen. Als je nooit een foto neemt met je mobiel is een argument over een 8 megapixel camera geen overtuigend argument.
Als je nooit je huis uit komt zal GPS nu ook niet het eerste zijn dat je wil hebben.
Maak dus eerst voor jezelf een overzicht van je wensen, zet deze in volgorde van belangrijkheid en vergelijk die punten met elkaar.
Zowel de N97 als de i8910HD voor dezelfde consumentengroep is bedoeld (consumenten die net iets meer met hun telefoon willen doen dan normaal gebruik)
De telefoons in dezelfde prijsklasse vallen
Beide gebruik maken van een touchscreen
Dat er bij Nokia meer updates uitkomen op dit moment geeft eerder aan dat de telefoon nog ver onder de maat presteert volgens de verwachting van de consument.
Of dit door updates te verhelpen is, is nog maar de vraag
Want zoals Lethal ook al heeft aangegeven heeft de i8910HD betere hardware en wordt daar ook veel beter gebruik van gemaakt (vooral grafisch)
Dat alles bij de i8910HD nu net iets beter is (Oled scherm/camera/processor) en beter werkt (capacitief scherm/UI/afspelen van films) dan bij de N97 is mooi meegenomen
Lees maar eens op diverse N97 fora dat je de animatie bij het draaien van het scherm beter kunt uitschakelen om alles meer vloeiend (lees sneller) te laten verlopen
Uit ervaring met mijn vorige telefoon (SEX1) weet ik dat een hardware 'toetstenbord' zoals dit op dit soort telefoons wordt gebruikt echt niet beter is dan het onscreen tb van de i8910HD.Iets dat ik wel mee wil geven van wat ik zelf heb ervaren. Door een on-screen toetsenbord functioneert sommige software niet goed omdat die functies onder toetsen worden geprogrammeerd. Een apart toetsenbord zorgt voor een bredere keuze in software.
Als je het hebt over een voordeel van een toetsenbord bij email en internet dan moet je minstens een E90 hebben. Daar zit een bruikbaar toetsenbord op waar je niet voor veelgebruikte tekens een extra toets moet indrukken voor je dat teken kan gebruiken
Maar dat is natuurlijk een heel andere telefoon voor een heel andere gebruikersgroep
Jouw argument dat je een bredere keuze in software hebt gaat mank.
En wel omdat er voor de touchscreens nu eenmaal aangepaste software nodig is
Ik heb hier al diverse applicaties gekocht die feilloos werken omdat ze voor de i8910HD zijn aangepast
Als je een paar pagina's terug leest kan je lezen dat ik er ook over gepost heb.
Hetzelfde kan je dan zeggen voor Symbian vs. WM waar -tig keer zoveel software zelfs gratis voor te krijgen is
Verwijderd
Heb nu Softwareversie I8910XXIF7...
De niet te verwijderen bestandjes in de gallery staan er nog steeds en het geluid met filmen is niet verbeterd, heb dus waarschijnlijk niet de nieuwste versie.
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2009 13:43 ]
Ik zie niet in waar mijn stelling mank gaat. Je zegt zelf ook dat je voor een touchscreentelefoon aangepaste software nodig hebt. Dat aanpassen gebeurt lang niet in alle gevallen. Een telefoon met toetsenbord geeft je de mogelijkheid om aan toetsen toegewezen functies toch te gebruiken die je bij een touchscreentelefoon niet kan gebruiken.catt4u schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:52:
[...]
Jouw argument dat je een bredere keuze in software hebt gaat mank.
En wel omdat er voor de touchscreens nu eenmaal aangepaste software nodig is![]()
Ik heb hier al diverse applicaties gekocht die feilloos werken omdat ze voor de i8910HD zijn aangepast![]()
Als je een paar pagina's terug leest kan je lezen dat ik er ook over gepost heb.
Hetzelfde kan je dan zeggen voor Symbian vs. WM waar -tig keer zoveel software zelfs gratis voor te krijgen is
Omdat je in mijn ogen met een hardware toetsenbord op je telefoon dus aangepaste en niet aangepaste software kan gebruiken is het potentieel aan software groter bij deze telefoon ten opzichte van een touchscreentelefoon.
Ik heb zelf een aantal spellen geïnstalleerd op mijn i8910 die ik niet kon gebruiken omdat keuzefuncties aan toetsen waren toegewezen.
Oh ja en het leukste, me Garmin zit nu te fucken met de gps, lekker dan, bedankt Samsung.
Verwijderd
Backup maken en terugzetten misschien?AppieNL schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:13:
Verdomme, denk je juist doordat je braaf update via PC Studio dat al je apps er wel op zouden blijven staan. Mis nu me games, google maps, fring, weer de hele zooi erop zetten, had hem net zo goed kunnen flashen.
Oh ja en het leukste, me Garmin zit nu te fucken met de gps, lekker dan, bedankt Samsung.
je wordt niet voor niets voor het updaten gevraagt om een backup te makenAppieNL schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:13:
Verdomme, denk je juist doordat je braaf update via PC Studio dat al je apps er wel op zouden blijven staan. Mis nu me games, google maps, fring, weer de hele zooi erop zetten, had hem net zo goed kunnen flashen.
[ Voor 27% gewijzigd door AppieNL op 15-07-2009 14:29 ]
Verwijderd
Bedankt voor de site alleen dit is toch voor de black berry of werkt ie ook op de I8910 HD ?
Als het zou zijn zoals jij doet voorkomen, zouden er niet zoveel problemen zijn met software die voor de oude v3 is geschreven en die je wil gebruiken op de v5 touchscreen N97 met toetsenbordMrE schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 13:54:
[...]
Ik zie niet in waar mijn stelling mank gaat. Je zegt zelf ook dat je voor een touchscreentelefoon aangepaste software nodig hebt. Dat aanpassen gebeurt lang niet in alle gevallen. Een telefoon met toetsenbord geeft je de mogelijkheid om aan toetsen toegewezen functies toch te gebruiken die je bij een touchscreentelefoon niet kan gebruiken.
Omdat je in mijn ogen met een hardware toetsenbord op je telefoon dus aangepaste en niet aangepaste software kan gebruiken is het potentieel aan software groter bij deze telefoon ten opzichte van een touchscreentelefoon.
Ik heb zelf een aantal spellen geïnstalleerd op mijn i8910 die ik niet kon gebruiken omdat keuzefuncties aan toetsen waren toegewezen.

Of heb je hier nog niets over gelezen op de 5800 en N97 fora?
En als je een afspraak maakt in je agenda, komt dit dan op je homescreen te staan, of op je dashboard?
En is je agenda functie echt uitgebreid, dus onbeperkt agenda items kwijtkunnen en volledig?
[ Voor 7% gewijzigd door mobile625 op 15-07-2009 15:13 ]
Verwijderd
Verwijderd
Heeft iemand enig idee hoe het zit met de video editor? Die zou er op moeten zitten volgens de officiele specs, maar ik kan hem niet vinden. In geen enkel menu, en ook is de optie 'bewerken' niet aanklikbaar, terwijl dat bij foto's wel het geval is. De menufunctie is dus wel zichbaar, maar niet aan te klikken. Heeft iemand anders daar ook last van?
Ik heb contact gezocht met Samsung, en zij raadden aan om een software update uit te voeren via Solid Vision. Toen ik Solid Vision belde zei de dame aan de telefoon dat de laatste softwareversie die zij hebben gedateerd is op 13-7-2009 (hoewel ze geen versienummer kon of wilde geven). Zou dit IG2 zijn?
Kan er iemand die IG2 goed heeft draaien mij zeggen of de video editor dan wel werkt?
Verwijderd
Sorry hoor maar als iemand die de laatste paar jaar meerdere Nokia telefoons heeft gehad kan ik je vertellen dat wat je nu vertelt eigenlijk niet klopt. Nokia voegt zelden nieuwe features toe aan hun firmware, he gaat meestal om software die al te downloaden was en nu standaard in de firmware zit. Denk aan Ovi, Mokia Maps, Nokia Search, N-Gage, etc. Dit doen ze niet om jou te helpen maar meer om hun nieuwe diensten te promoten (Microsoft rechtzaak iemand?).mobile625 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 08:34:
Ik ben aan het twijfelen welke telefoon ik moet nemen:
Wie kent een remote desktop app voor de i8910???
Dank jullie wel!
Samsung heeft maar 2 Symbian telefoons en echt een eerlijke vergelijking over de regelmaat van updaten kan niet gemaakt worden. Maar als we kijken naar de updates die Nokia uitbrengt dan zie je dat Nokia toestellen wel heelerg veel bugs hebben bij release en dat pas 6 maanden tot een 1 jaar na de release je een bruikbaar toestel begint te krijgen.
Zo dus ook met de N97. Eerst moet ik zeggen dat ik geen N97 heb, ik heb wel een tijdje met een N97 mogen spelen. Ik kan je vertellen dat de telefoon zeeeeeer traag is. Vooral scherm draaien gaat heelerg happerig.
Sowieso als je naar de specs kijkt van beide telefoons dan zie je dat de i8910 op een na alle fronten beter is. De N97 heeft standaard 32GB intern flash geheugen terwijl de i8910 maar 8GB heeft.
Hiero een review waar ze de I8910 en de N97 met elkaar vergelijken qua performance, vooral de video met snelheid vergelijking is interessant.
http://my-symbian.com/s60v3/review_omnia_hd.php
Wat ik verder hoor over de telefoon is dat het op dit moment veel irritante bugs bevat. Tijdens het browsen krijgen je een melding out of memory, hij hangt vaak of reageert niet op scherm inputs.
http://www.viddler.com/explore/engadget/videos/459/58.558/
In het kort, blijkbaar heeft Nokia vaak updates nodig want de toestellen die ze uitbrengen zijn buggy.
Ik bedoelde (uiteraard) de Italiaanse versie van IG2 waar ik momenteel op draai.Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:47:
IG2 firmware is er nog niet in het Nederlands
Verwijderd
Wat?? Waarom? Dat is toch raar? Het staat nota bene bij de specs op de site van Samsung Mobile!Ted_W schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:43:
De video editor is, net zoals de 3D user interface, door Samsung eruit gehaald bij de retail versie van de I8910.
http://nl.samsungmobile.c...ng-i8910-hd-specification > kopje 'video'
Ik ben filmmaker, en dat was voor mij nou net de gadget van het hele toestel! HD video opnemen en nog monteren ook! (Ieder zijn ding toch?)
Volgens mij hebben zo'n beetje alle andere Samsung toestellen wel een video editor... Gelukkig heeft dit toestel genoeg andere sterke kanten, maar toch vervelend en misleidend van Samsung vind ik!
Dat ligt eraan hoe je je homescreen hebt. Je hebt 3 standaard home screens, waaronder één die wel agenda items weergeeft. Dat is namelijk "Gebruik vinger", tevens (naar mijn mening) de meest functionele standaard homescreens.mobile625 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:12:
En als je een afspraak maakt in je agenda, komt dit dan op je homescreen te staan, of op je dashboard?
En is je agenda functie echt uitgebreid, dus onbeperkt agenda items kwijtkunnen en volledig?
Je zou Samsung Nederland even kunnen bellen/mailen met de vraag waar je editor kan vinden die genoemd wordt op de siteVerwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:44:
[...]
Wat?? Waarom? Dat is toch raar? Het staat nota bene bij de specs op de site van Samsung Mobile!
http://nl.samsungmobile.c...ng-i8910-hd-specification > kopje 'video'
Ik ben filmmaker, en dat was voor mij nou net de gadget van het hele toestel! HD video opnemen en nog monteren ook! (Ieder zijn ding toch?)
Volgens mij hebben zo'n beetje alle andere Samsung toestellen wel een video editor... Gelukkig heeft dit toestel genoeg andere sterke kanten, maar toch vervelend en misleidend van Samsung vind ik!
Misschien bestaat die dan toch! Of bieden ze je een alternatief. Hij is krachtig genoeg. Maar echt monteren... dat doe je neem ik aan als filmmaker via alle software die je hebt?
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Verwijderd
Dat heb ik dus al gedaan. Die dame had alleen geen retailmodel (blijkbaar?), want haar instructies (selecteer een video en klik op bewerken) waren wel erg eenvoudigReCreator schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 17:01:
Je zou Samsung Nederland even kunnen bellen/mailen met de vraag waar je editor kan vinden die genoemd wordt op de site

Uiteraard. 'Echte' films monteer ik op de computer. Maar het leek mij wel leuk om korte filmpjes on the road te kunnen maken. Wel gaaf natuurlijk om te filmen als je een idee hebt, meteen te monteren en op youtube te posten!Maar echt monteren... dat doe je neem ik aan als filmmaker via alle software die je hebt?
Maarja, misschien toch nog maar eens bellen om er achter te komen waarom deze spec wel genoemd wordt, maar kennelijk toch ontbreekt.
Waarom maken we niet voor elke vraag een sub-topic? Dan wordt het allemaal veel overzichtelijker en kunnen we zien welke vragen beantwoord zijn.MrE schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:17:
Als ik het forum doorlees (en dat doe ik reglematig helemaal) zie ik dat er veel dingen worden gevraagd maar er nooit antwoord op komt.
...
Binnenkort zullen we dus weten WAT er aan de telefoon (en de software) is aangepast
Verwijderd
Mwah, wil niet zeggen I told you so, maaruh...catt4u schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 18:18:
Meer helderheid over waarom het allemaal iets langer duurt en geruchten dat de productie van de i8910HD zou worden gestopt lees je hier.
Binnenkort zullen we dus weten WAT er aan de telefoon (en de software) is aangepast
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32235296
Maar die Rus had het dus niet bij het rechte eind dat de productie in September gestopt zou worden
[ Voor 67% gewijzigd door catt4u op 15-07-2009 19:33 ]
Op zich natuurlijk een beetje een naai actie, maar aan de andere kant mis ik persoonlijk niets op dit toestel, dus zo'n ramp is het voor mij in ieder geval niet. We wachten het maar even af.Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 18:48:
[...]
Mwah, wil niet zeggen I told you so, maaruh...
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32235296
Verwijderd
die bestandjes gaan wel weg als je m terugzet op fabrieksinstellingen want dat heb ik net gedaanVerwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 13:31:
Net geupdate via PC Studio.....
Heb nu Softwareversie I8910XXIF7...
De niet te verwijderen bestandjes in de gallery staan er nog steeds en het geluid met filmen is niet verbeterd, heb dus waarschijnlijk niet de nieuwste versie.
maar updaten kan ik m nog steeds niet, geeft aan dat ie dit toestel niet ondersteund.....
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2009 20:38 ]
Verwijderd
Mjah een naai actie is het niet want het gebeurd constant. Veel consumenten producten worden midden in de lifecycle aangepast. Of er is iets technische mis met het toestel of er ze kunnen de productie goedkoper maken. Aan het uiterlijk of aan de functionaliteit wordt niks gedaan, de enige manier waarop je een nieuwere versie zou kunnen herkennen is een serienummer. Het gebeurd dus contant maar dit is echt de eerste keer dat het zo duidelijk in beeld komt.Propane schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 20:01:
[...]
Op zich natuurlijk een beetje een naai actie, maar aan de andere kant mis ik persoonlijk niets op dit toestel, dus zo'n ramp is het voor mij in ieder geval niet. We wachten het maar even af.
Ik denk dat Samsung het volgende heeft gedaan. Samsung had tot nu toe het imago van "leuke en goedkopere alternatief". Het eigen OS wat ze tot nu toe gebruikte op hun toestellen is leuk en je kunt ermee bellen maar als je meer wilt dan loop je al snel tegen de muur. Het is overduidelijk dat Samsung van dat imago af wil, dat kun je zien aan het groot aantal highend smartphone die ze in een rap tempo uitbrengen. Ineens is het niet meer alleen WinMo maar ook Symbian en Android die bij hun mee doen.
Ze hebben een overduidelijke killer telefoon qua specs en functionaliteit, niemand die daar iets over kan zeggen (misschien multi-touch maar dat is detail vindt ik), dit is het vlaggenschip van de Samsung lijn. Samsung kon het zich niet veroorloven om weg te blijven bij het iPhone 3GS vs. De rest gevecht, ze moesten hun spieren laten zien anders was de kans groot dat ze in de achtergrond zouden blijven. Windows Mobile is daar een goed voorbeeld van, ze waren te laat bij het gevecht met 7 dus hebben ze nog even geprobeerd om n beeld te blijven met 6.5 maar dat is ook niet echt gelukt, maar goed dat even ter zijde.
Samsung moest hun vlaggeschip tonen en beschikbaar stellen voor de 3GS, N97 of Pre alle roem en beschikbare plaatsjes inpikte. maar het toestel was qua software (en misschien zelfs qua hardware maar dat denk ik niet) niet echt helemaal af, dus de beloofde functionaliteit konden ze niet helemaal waar maken maar ze moesten een telefoon releasen. Dus hebben ze de 8GB versie van de i8910 met verminderde functionaliteit in de schappen gedaan en hadden ze het plan om met software updates de al verkochte toestelen bij te stellen.
Dit kun je ook zien aan al het remoer wat de release vooraf ging. Eerst was het augustus, toen was het nog volgende week, toen de week erop, toen weer augustus en uiteindelijk was het "ze liggen nu in de winkel".
Nogmaals ik denk niet dat er iets mis is met de hardware, misschien dat ze functionaliteit hebben weg gelaten omdat het nog niet af was (denk aan fm zender) maar dan lijkt het me eerder dat ze niet hardware maar software functionaliteit hebben weg gelaten wat later met een update te activeren is. Ik denk dat ze wisten van het probleem met opnemen van audio maar ze hadden meer tijd nodig om een AAC codec te maken wat werkt. Het kan geen toeval zijn dat ze net op de valreep komen met een nieuwe firmware.
Maar goed even afwachten en we weten het.
/edit
Trouwens het zou me niks verbazen als de Italiaanse IG2 firmware op of net voor 1 augustus hier ook beschikbaar wordt. Dat is nogal, vooral met 2 weken te gaan natuurlijk maar jullie weten wat ik bedoel.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2009 22:37 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is om over het toestel te praten,
Berichten over 'waar kan ik hem het beste kopen' en 'met welk abonnement' horen hier niet. Houd daar rekening mee als je hier je bericht plaatst.