Toon posts:

Samsung Omnia HD (i8910) Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste
Acties:
  • 185.629 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Lethal schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 18:11:
De geruchten voor een nieuwe firmware beginnen steeds meer vorm te krijgen:

[...]
http://www.samsungi8910omnia.com/forum
Yesyesyes!

Ik heb hem afgelopen maandag besteld, maar nog niet binnen. Ik keek erg op tege nde geluidskwaliteit van videoopnamen. Zeker omdat ik vaak naar concerten ga. Gister/afgelopen nacht naar Sensation White in de Arena gweest, en daar gefilmt met een N95. Blijft me toch steeds verbazen hoe ongelovelijk goed deze zeer hard geluid kan opnemen. Het blijft erg zuiver en vervormt niet. Alleen de beeldkwaliteit blijft achter. Beste zou een combi zijn tussen geluid van de N95 en beeld van de i8910.

Ik ga bidden dat de firmwareupdate ook echt komt. want heb er nog een beetje een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* aub niet kicken binnen 24 uur

[ Voor 81% gewijzigd door pven op 04-07-2009 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 20:52

MrE

Sugardaddy take me home..

Gaargod schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 17:38:
[...]

Zit je misschien te spelen met je volume toetsen als je toetsblokkering uitstaat en je gewoon in het homescreen staat? Dan gaat nl. je toetsvolume aan ;)

Ik heb dit zelf ook regelmatig, vandaar.
:) Dat is 'm. Bij het indrukken van de toetsblokkering knijp ik regelmatig aan de andere kant van de telefoon in in de volumeknoppen.
Dat hadden ze naar mijn idee beter kunnen ontwerpen. Ik heb niets voor niets mijn profiel zo ingesteld. Wel prettig dat ik nu weet dat ik het snel ook weer uit kan zetten zonder steeds naar mijn profiel te moeten klikken.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, als ik muziek(mp3) via mijn geheugenkaart af wil spelen dan zet de libery ook alle beltonen daar in? is het niet mogelijk om met af spelen alleen te verwijzen naar de geheugenkaart? ik kan deze optie (als die er is) namelijk nergens vinden,verder is het werkelijk een top toerstel en de batterij gaat ook steeds langer mee.

Groetjes John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
De batterij is bij mij ronduit belabberd.
Hij houd het nog geen 24 uur uit.
Ik heb maar 5 berichtjes verstuurd en ontvangen, ongeveer 10 minuutjes gebeld, 10 minuten geinternet (niet via 3g) en 2 uurtjes muziek geluisterd op de speakers.
Echt belachelijk, dit kan toch nooit?
Ik heb alle instellingen energiezuinig ingesteld, mijn 3g staat uit (want die doet het niet) en ik sluit regelmatig alle programma's af met handy taskman.
Ik ga morgen met samsung bellen en een nieuwe batterij regelen, ik ben het zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:35
Ah sterf ik heb een klein krasje midden in mn scherm :( Goed te zien op witte achtergrond (kleurige reflecties) en op zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-06 15:53
Slitch schreef op zondag 05 juli 2009 @ 16:43:
Ik heb alle instellingen energiezuinig ingesteld, mijn 3g staat uit (want die doet het niet) en ik sluit regelmatig alle programma's af met handy taskman.
Zelfde geldt voor die van mij.
Is inmiddels retour richting pda shop

Nieuwe accu regelen bij Samsung gaat je niet lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

richajax schreef op zondag 05 juli 2009 @ 18:09:
[...]

Zelfde geldt voor die van mij.
Is inmiddels retour richting pda shop

Nieuwe accu regelen bij Samsung gaat je niet lukken ;)
PDA Shop! Vertel? Ik was onder de indruk dat ze geen garantie gaven op de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekosniekos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-06 12:12
Probeer een nieuwe versie van Samsung PC Studio 7.2.24.9 (Win 2000/XP/Vista) te instaleren,
zit te zeuren dat ik de oude moet uninstallen, klik je op unistall de oude, gaat ie weer instaleren:S
krijg dus niet die oude versie eraf.

*eindelijk update van programma geinstalleerd! kan ie niet meer foto's automatisch overbrengen

[ Voor 17% gewijzigd door niekosniekos op 05-07-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

niekosniekos schreef op zondag 05 juli 2009 @ 20:54:
Probeer een nieuwe versie van Samsung PC Studio 7.2.24.9 (Win 2000/XP/Vista) te instaleren,
zit te zeuren dat ik de oude moet uninstallen, klik je op unistall de oude, gaat ie weer instaleren:S
dit heb ik ook net gemerkt, na wat aan te knoeien wou die installeren maar melde die dat de installatie van 7.2.24.9 ouder was dan de versie die er op stond. Ach ik had geen problemen met de orginele versie dus laat ik het maar even zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 20:05:
[...]

PDA Shop! Vertel? Ik was onder de indruk dat ze geen garantie gaven op de accu.
Samsung geeft als ik het goed heb 6 maanden garantie op de telefoon/accu dus PDA shop voert dat voor hun uit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-09 08:45
niekosniekos schreef op zondag 05 juli 2009 @ 20:54:
Je moet dezelfde versie die je al hebt geinstalleerd nog een keer installeren via de exe. Dan krijg je namelijk de optie om de huidige installatie te verwijderen. Had ook even geduurd voordat ik daarachter kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb last van vastlopers in de pc studio! Momenteel ben ik met de sofware updater bezig, stap 1; bezig met controleren op updateversie...
Nou dat was em dan, er gebeurt voor de rest helemaal niks dus, die geile loep blijft maar draaien maar er gebeurt nu inmiddels als een kwartier helemaal niks.
Kan em ook niet afsluiten...
Heb ik al eerder gehad bij het maken van een backup, bij de eerste stap staat ie gewoon vast... Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekosniekos
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 00:02:
Ik heb last van vastlopers in de pc studio! Momenteel ben ik met de sofware updater bezig, stap 1; bezig met controleren op updateversie...
Nou dat was em dan, er gebeurt voor de rest helemaal niks dus, die geile loep blijft maar draaien maar er gebeurt nu inmiddels als een kwartier helemaal niks.
Heb ik al eerder gehad bij het maken van een backup, bij de eerste stap staat ie gewoon vast... Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
geen idee heb ik ook last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Misschien omdat er geen updates zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrE

MrE

Dit probleem heb ik ook, maar dan vanaf een pc op mijn werk. Kan het zijn dat je op een pc werkt waarop je niet direct naar het internet gaat?
Op mijn thuis-pc heb ik ook een probleem maar dat komt volgens mij omdat de USB driver niet (goed) geïnstalleerd wil worden (Vista 64bit).
Slitch schreef op zondag 05 juli 2009 @ 16:43:
Hij houd het nog geen 24 uur uit.
Ik heb maar 5 berichtjes verstuurd en ontvangen, ongeveer 10 minuutjes gebeld, 10 minuten geinternet (niet via 3g) en 2 uurtjes muziek geluisterd op de speakers.
Echt belachelijk, dit kan toch nooit?
Hoe lang heb je deze batterij nu? Mijn batterij begon pas na een week beter prestaties te leveren. Nog niet optimaal maar de levensduur is al wel veel beter.
De batterijduur verbeterde toen ik de mobiel begon uit te zetten voordat ik begon met opladen (tip van iemand anders verderop in dit forum).
Ondanks dat ik als een waanzinnige met handy taskmanager alles aan het afsluiten was heb ik het idee dat iets anders een flinke wissel trekt op de batterij.
Southern Sun schreef op zondag 05 juli 2009 @ 17:23:
Ah sterf ik heb een klein krasje midden in mn scherm :( Goed te zien op witte achtergrond (kleurige reflecties) en op zwart
Ik zat gisteravond een Engelstalig blad te lezen waarin een product (Displex, met dank aan sjukke) werd aangeraden om krasjes weg te polijsten. Het ging alleen wel ten koste van eventuele antiglare coating (ik zal vanavond wel even de exacte informatie plaatsen).

Als alternatief zou je kunnen EXPERIMENTEREN met tandpasta (vaak ingezet om lichte krasjes op cd's weg te polijsten).
En ik heb begrepen dat Commandant (rood?) (een polijstmiddel voor auto's, wel de fijnste variant kiezen anders ga je schuren) wel eens word ingezet voor dit soort acties.

Even voor de duidelijkheid, op tandpasta voor cd's na heb ik geen enkele van de bovenstaande tips zelf uitgeprobeerd. Uitproberen altijd op een oud mobieltje/klein hoekje en met met een klein beetje beginnen.

[ Voor 3% gewijzigd door MrE op 06-07-2009 15:27 . Reden: naam van het krasverwijderingsmiddel ingevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectroDonker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-09 17:37
Same here, vooral dat het backup-tooltje blijft hangen is erg irritant! hopen dat de firmware-update uitkomst brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekosniekos
Na de update van Samsung Pc Studio slechts de helft van de functies nog beschikbaar!

Afbeeldingslocatie: http://img32.imageshack.us/img32/7881/capturedgy.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
MrE schreef op maandag 06 juli 2009 @ 09:17:
[...]
Ik zat gisteravond een Engelstalig blad te lezen (mobile magazine of zo. Overwegend rode voorkant met een Palm pre op de voorkant geloof ik, Het was een special over GPS toepassingen, en bij de Bruna op het station te verkrijgen) waarin een product werd aangeraden om krasjes weg te polijsten. Het ging alleen wel ten koste van eventuele antiglare coating (ik zal vanavond wel even de exacte informatie plaatsen).

Als alternatief zou je kunnen EXPERIMENTEREN met tandpasta (vaak ingezet om lichte krasjes op cd's weg te polijsten).
En ik heb begrepen dat Commandant (rood?) (een polijstmiddel voor auto's, wel de fijnste variant kiezen anders ga je schuren) wel eens word ingezet voor dit soort acties.

Even voor de duidelijkheid, op tandpasta voor cd's na heb ik geen enkele van de bovenstaande tips zelf uitgeprobeerd. Uitproberen altijd op een oud mobieltje/klein hoekje en met met een klein beetje beginnen.
Bedankt voor de tips, maar ze klinken wel riskant idd ;) Had wel een verzekering erbij afgesloten dus misschien dat daar nog wat mee kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verzekering is toch all-risk? dan kun je hem net zo goed iets meer ruïneren dat je het sowieso terug krijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Om krasjes te verwijderen heb ik wel is gebruik gemaakt van "Displex", zie http://www.displex.nl/.
Bij de meeste telco's zo te koop voor een euro of 5, en werkte best aardig op mijn N95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Laatst online: 18:20
Heeft de N95 niet een plasticen voorkant? Displex lijkt alleen te werken op plastic en niet op glas, waar het scherm van de i8910 gemaakt is. Overigens staat er op de site met dikke rode letters "Let op: Displex kan niet gebruikt worden op touchscreens of op LCD, TFT en plasma schermen." Dus het lijkt me niet echt slim om Displex hiervoor te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrE

MrE

sjukke schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:10:
Om krasjes te verwijderen heb ik wel is gebruik gemaakt van "Displex", zie http://www.displex.nl/.
Bij de meeste telco's zo te koop voor een euro of 5, en werkte best aardig op mijn N95
Dit was het middel dat ik in het blad had zien staan.

@Amps:

Ik denk dat de site met touchscreens doelt op monitoren waar geen beschermende laag voor zit. Op de site staat namelijk expliciet dat Ipods, glas en kunstof kunnen worden behandeld.

[ Voor 21% gewijzigd door MrE op 06-07-2009 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanSte
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12-2023
niekosniekos schreef op maandag 06 juli 2009 @ 10:27:
Na de update van Samsung Pc Studio slechts de helft van de functies nog beschikbaar!

[afbeelding]
Hoi mag ik vragen waar je die versie vandaan hebt? En welke versie is het? Ik heb versie: 7.2.24.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrE schreef op maandag 06 juli 2009 @ 09:17:
Ik zat gisteravond een Engelstalig blad te lezen waarin een product (Displex, met dank aan sjukke) werd aangeraden om krasjes weg te polijsten. Het ging alleen wel ten koste van eventuele antiglare coating (ik zal vanavond wel even de exacte informatie plaatsen).

DAT MOET JE DUS NIET DOEN!

Capacitieve touchscreens hebben een geleidende coating aan de bovenkant van het scherm, als je gaat poetsen met scheurende middelen dan kan het zijn dat je zo de bovenste laag eraf poetst en je scherm het dus niet meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 00:04

codeneos

[...]

Sommige technieken wel ja, de I8910 maakt daar geen gebruik van. Anders zouden screenprotectors ook niet werken. Ik kan zelfs het schrem gebruiken als ik de I8910 in het originele plastic zakje doe (waar deze ooit inzat).

De I8910 maakt gebruik van een zelfde soort techniek als de S8300. Een soort van op infrarood gebaseerde touchscreen techniek.

Maar ik zou zelf zeker geen tandpasta gebruiken als er krassen op zaten ;). Dat kan nooit goed zijn voor het apparaat. Je mobiel ruikt dan natuurlijk wel lekker fris!

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
codeneos schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:38:
Sommige technieken wel ja, de I8910 maakt daar geen gebruik van. Anders zouden screenprotectors ook niet werken. Ik kan zelfs het schrem gebruiken als ik de I8910 in het originele plastic zakje doe (waar deze ooit inzat).

De I8910 maakt gebruik van een zelfde soort techniek als de S8300. Een soort van op infrarood gebaseerde touchscreen techniek.
Volgens mij reageert een capacitive touch screen op de lading die je lichaam heeft. Screen protectors laten deze lading gewoon door, dus daarom werkt ook een screen protector gewoon met deze soort touch screens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

codeneos schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:38:

Maar ik zou zelf zeker geen tandpasta gebruiken als er krassen op zaten ;). Dat kan nooit goed zijn voor het apparaat. Je mobiel ruikt dan natuurlijk wel lekker fris!
Het is een capacitief gevoelig scherm. Als het een optische gevoelig scherm zou zijn dan zou de telefoon een opstaande rand rond het scherm hebben waar alle infrarood zenders en ontvangers in zaten, dat is niet het geval. IR schermen zijn leuk maar nog niet echt klaar voor de mainstream en al helemaal niet voor mobiele toepassingen, voor directe zonlicht en vuile in de sensoren zijn grote problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij a.u.b duidelijk uitleggen hoe ik de ovi store op mijn toestel krijg?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Niet gemakkelijk via store.ovi.com ? Anders moet je een paar tools gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:00:
Kan iemand mij a.u.b duidelijk uitleggen hoe ik de ovi store op mijn toestel krijg?
Alvast bedankt
ben ook al bezig geweest maar snap er ook niets van,,

iemand zei dat je een sms kreeg met een link en dan downloade hij de ovi applicatie, krijg de link wel maar er download niets,,,

ook kan ik niet op m'n i8910hd inloggen in de ovi store hij zegt ''u verlaat(of opent) nu een beveiligde server wilt u doorgaan?'' zeg je ''Ja'' is ie even bezig en stelt ie dezelfde vraag gewoon weer, en dat blijft zo door gaan,

beetje vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Zoek gewoon op Ovi store via google. Bij mij wilt Ovi store niet door een certificaatfout. Ik moet nog steeds ff kijken wat het nut van signen is en hoe je uberhaupt moet signen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een simpele vraag,maar graag eerst de zoekfunctie / handleiding / Google gebruiken. GoT is er niet als dumpbak voor alle vraagjes die in je opkomen.

[ Voor 57% gewijzigd door RoD op 06-07-2009 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel88
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-07 10:42
Wat een KUT KUT KUT KUT pc suite. Ik probeer mijn firmware dus te updaten. Eerst kan hij de update server niet vinden. Dan download ik de nieuwe pc suite. Wil die oude niet deinstalleren. Met veel gekloot toch nog gelukt. Ziet de update software in de nieuwe pc suite mijn hele telefoon niet. Terwijl er in het beginscherm gewoon staat dat hij verbonden is. Ik word hier een beetje moedeloos van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is toch nog geen update voor de i8910 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delusion
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:48
roel88 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 23:18:
Wat een KUT KUT KUT KUT pc suite. Ik probeer mijn firmware dus te updaten. Eerst kan hij de update server niet vinden. Dan download ik de nieuwe pc suite. Wil die oude niet deinstalleren. Met veel gekloot toch nog gelukt. Ziet de update software in de nieuwe pc suite mijn hele telefoon niet. Terwijl er in het beginscherm gewoon staat dat hij verbonden is. Ik word hier een beetje moedeloos van.
Ja heb ik hier ook en hij geeft een error: "There is a communication error between the phone and PC.".
Maar we wachten af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Man, lees je eerst ff in voordat je hier domme opmerkingen gaat maken. Er is niet eens een update uit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebeurd bij de Nokia versie ook wel eens. Vooral na een update van de software. Ervaring leert dat je het beste manueel alles moet deinstalleren (incl connectivity drivers), opnieuw opstarten en installeren. Zorg er wel ff voor dat je telefoon helemaal van je PC is los gekoppelt, dus ook Bluetooth uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amps schreef op maandag 06 juli 2009 @ 21:55:
Zoek gewoon op Ovi store via google. Bij mij wilt Ovi store niet door een certificaatfout. Ik moet nog steeds ff kijken wat het nut van signen is en hoe je uberhaupt moet signen :P
Voor beveiliging redenen (lees hacking) moeten alle applicaties die ge-installeert worden op een Symbian telefoon getekend worden met een geldig certificaat. Beetje lullig want het veegt de amateur coder in een veeg van de kaart. Vroeger kon je gratis een developer certificaat krijgen die alleen werkte op je eigen telefoon maar dat hebben ze nu ook stop gezet omdat mensen massaal een dev. certificaat aanvroegen om gekraakte apps. te kunnen installeren. Certificaat beperkt de aanpassingen, hoe, waar, wie en hoelang de applicatie mag installeren.

Zoals ik al zei je kan niet op legale wijzen aan een certificaat komen tenzij je wat geld overmaakt naar Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel88
  • Laatst online: 31-07 10:42
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 00:40:
[...]

Man, lees je eerst ff in voordat je hier domme opmerkingen gaat maken. Er is niet eens een update uit!!
Ook al is er geen update uit. Dan zou hij de verbinding nog wel moeten zien. Hij doet het dus nog steeds niet na al mijn pogingen. Dus houd je commentaar aub voor je.
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 00:42:
[...]

Gebeurd bij de Nokia versie ook wel eens. Vooral na een update van de software. Ervaring leert dat je het beste manueel alles moet deinstalleren (incl connectivity drivers), opnieuw opstarten en installeren. Zorg er wel ff voor dat je telefoon helemaal van je PC is los gekoppelt, dus ook Bluetooth uit.
Ik heb het allemaal al geprobeerd :P De cable driver gedeinstalleerd, met kabel erin overnieuw opstarten, zonder kabel opnieuw opstarten. Via bluetooth connecten ziet de updater hem ook niet. Echt een drama.
Bij mij vorige nokia ging het allemaal vlekkeloos. Dus ik snap niet waarom samsung het dan niet kan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
roel88 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 03:05:
[...]

Ook al is er geen update uit. Dan zou hij de verbinding nog wel moeten zien. Hij doet het dus nog steeds niet na al mijn pogingen. Dus houd je commentaar aub voor je.

[...]

Ik heb het allemaal al geprobeerd :P De cable driver gedeinstalleerd, met kabel erin overnieuw opstarten, zonder kabel opnieuw opstarten. Via bluetooth connecten ziet de updater hem ook niet. Echt een drama.
Bij mij vorige nokia ging het allemaal vlekkeloos. Dus ik snap niet waarom samsung het dan niet kan :S
Als je nu eerst even de zoekfunctie gebruikt was je er al snel achter gekomen dat je telefoon pas herkend wordt zodra er een update beschikbaar is.. Bij nokia gaf hij inderdaad een foutmelding, bij de software van samsung doet hij dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat opvalt is dat dit toestel lang niet de aandacht trekt als Nokia toestellen. Bijvoorbeeld op dit forum is de N97 al toe aan zijn derde thread terwijl de i8910 HD de eerste nog niet eens vol heeft. Al heef de i8910 betere hardware specs en krijgt hij in de media ook betere ratings als de 5800 en de N97. Voor mij is de GPS ontvanger in de i8910 toch een plus punt. Van de GPS chip in the i900 viel mij al op dat hij goed en snel ontvangst had zelfs in moeilijke omstandigheden, terwijl de chips in de Nokia telefoons er zeer lang over kunnen doen en ook snel signaal kwijt raken.

Van de 5800 wordt meestal gezegd "jammer dat nokia's eerate touch telefoon deze moest zijn" en van de N97 wordt gezegd "betere dan de 5800 maar nogsteeds niet af" terwijl van de i8910 wordt gezegd dat het dankzij het capacitief scherm en aanpassingen aan de UI de minpunten van de N97 weet weg te werken.

Waarom is het dan dat er niet meer aandacht is voor dit toestel? Doen mensen het simpel weg af als een Samsung toestel en denken er niet over na of is er iets anders aan de hand?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2009 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 14:05:
Wat opvalt is dat dit toestel lang niet de aandacht trekt als Nokia toestellen. Bijvoorbeeld op dit forum is de N97 al toe aan zijn derde thread terwijl de i8910 HD de eerste nog niet eens vol heeft. Al heef de i8910 betere hardware specs en krijgt hij in de media ook betere ratings als de 5800 en de N97. Voor mij is de GPS ontvanger in de i8910 toch een plus punt. Van de GPS chip in the i900 viel mij al op dat hij goed en snel ontvangst had zelfs in moeilijke omstandigheden, terwijl de chips in de Nokia telefoons er zeer lang over kunnen doen en ook snel signaal kwijt raken.

Van de 5800 wordt meestal gezegd "jammer dat nokia's eerate touch telefoon deze moest zijn" en van de N97 wordt gezegd "betere dan de 5800 maar nogsteeds niet af" terwijl van de i8910 wordt gezegd dat het dankzij het capacitief scherm en aanpassingen aan de UI de minpunten van de N97 weet weg te werken.

Waarom is het dan dat er niet meer aandacht is voor dit toestel? Doen mensen het simpel weg af als een Samsung toestel en denken er niet over na of is er iets anders aan de hand?
Ik denk dat je met die laatste zin aardig in de goede richting zit. Veel mensen kennen de i8910 niet en er wordt ook nauwelijks reclame voor gemaakt. Daarintegen staan alle phoneshops met een grote poster in de etalage van een nieuwe "flagship" van nokia.

Samsung stond toch aardig bekend als "budget" telefoon en hebben nooit echt highend features gehad.. (d600 e900 etc etc)

Maar ook wat je zegt, mensen die verdiepen in hun aankoop komen al snel uit bij deze telefoon.. er is simpelweg geen betere: op alle fronten.

Waarom mensen dan toch NIET kiezen voor deze phone?
-negatieve publiciteit omtrent geluidsopname in hd video
-"te groot" toestel
-te duur toestel

ps. :P Voor de samsung i8910 is nooit een deel 2 aangemaakt :+ er zijn in het n97 topics maar 1600 post geplaatst en wij zitten nu op 1400.. maar het gaat de laatste tijd hard daar ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Lethal op 07-07-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

valt mij ook op dat een maand na de release in Nederland er nog niets over deze super phone staat bij de grote providers, Hi/KPN/Vodafone/T-mobile

en denk dat Samsung inderdaad ook meer reclame had/ of moet maken voor deze phone, waar ze je dood gooien met de samsung star of jet heb ik nog geen enkele TV reclame gezien van de I8910HD..

maar goed, ben blij dat ik hem wel heb gekocht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10 21:06
Die Star en Jet telefoons zijn voor het mainstream publiek en smeren ze aan bij een 10/20 euro abo 2 jaar lang. Daarvoor maken ze reclame zodat ze er veel van af kunnen zetten. De high end toestellen zijn meer voor de liefhebber, welke volgens mij zijn weg naar de telefoons wel weet te vinden.

Aan de andere kant zijn HD video-opname, groot touchscreen etc wel weer verkooppunten die Jan Modaal ook aan kunnen spreken. Nokia is het ook gelukt om een grote hoeveelheid flagships in de vorm van een N95 af te zetten, die zie je erg vaak.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag heb ik deze mobiel ook in m'n bezit. Ik weet niet precies wat ik heb gedaan, maar alle widgets zijn opeens verdrenen hoe kan ik deze terugkrijgen? Ik heb al gekeken bij widgets maar alles staat gewoon goed.

Ook ging ik via internet naar uitzendinggemist.nl kijken.. maar als ik een aflevering wou zien bleef ie maar op de play knop staan... pakt deze mobiel dat niet ofzo?

Even ontschreeuwd ;)

[ Voor 4% gewijzigd door DaannO op 07-07-2009 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Laatst online: 25-09 16:31
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 14:05:

..

Als je eens meer leest (nieuwsbrieven en andere fora over de i8910HD) dan kom je er achter dat de telefoon nog lang niet overal te krijgen is (o.a. in de UAE (Verenigde Arabische Emiraten))
Lees hier het commentaar van Ahmed Mohsin (post #551) maar ff na ;)

En zolang Samsung zulke belangrijke (lees kapitaal krachtige) afzet markten nog niet kan beleveren mag je blij zijn dat wij al over de telefoon kunnen beschikken ;)
Tenslotte is de afzetmarkt hier veel kleiner.
En dan hebben we het nog niet over de VS en Canada.

Ik heb het geluk gehad dat ik de 16GB versie kon krijgen maar die is nog helemaal niet officiëel leverbaar :)
Dat kwam omdat Samsung toch een aantal afnemers wilde beleveren die al toestellen hadden kunnen bestellen.
Dit waren echter alleen toestellen met 8GB. De 16GB zouden pas later leverbaar worden ;)

Het zou dus heel onverstandig zijn om overal reclame te maken voor iets dat nog niet leverbaar is.

Kijk maar eens wat een frustraties er nu al zijn als er een toestel wordt aangekondigd dat pas over een paar maanden leverbaar is.
Dan wordt er gezeurd dat het nog zo lang duurt.
Nog niet te spreken over vertraging bij het uitleveren als dat op een bepaalde tijd gepland is.
Denk hierbij aan de SEX1 die ook een maand later dan gepland leverbaar werd.

Dat was trouwens bij T4Telecom ook het geval toen die een folder uitgaf met op de voorpagina de aankondiging dat de i8910HD leverbaar zou zijn.
Het werd een week later en dan nog maar in heel kleine aantallen. Net voor vaderdag 21 juni |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wadgets is opgelost.. andere nog niet:(
Ik vind het erg vreemd... overal waar ik ben zie ik bovenin links 3 g staat.. wat houdt dat precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* feedback mag in het feedback-topic

[ Voor 96% gewijzigd door pven op 07-07-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekosniekos
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 21:15:
Wadgets is opgelost.. andere nog niet:(
Ik vind het erg vreemd... overal waar ik ben zie ik bovenin links 3 g staat.. wat houdt dat precies in?
De verbindings snelheid met het internet!
Wikipedia: 3G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik erg lovend ben over de nieuwe omnia.

Ik heb alleen 1 vraag, ik probeer de bestanden die op mijn
geheugenkaartje staan te openen. (mcguider +foto's) maar
ik kan maar niet vinden in het menu waar ik dat kan doen of
kan installeren..

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 00:28:
Ik moet zeggen dat ik erg lovend ben over de nieuwe omnia.

Ik heb alleen 1 vraag, ik probeer de bestanden die op mijn
geheugenkaartje staan te openen. (mcguider +foto's) maar
ik kan maar niet vinden in het menu waar ik dat kan doen of
kan installeren..

iemand een idee?
Foto's moet hij als het goed is automatische indexeren en in je galerij laten zien.

Je kan naar de bestanden bladeren mbv bestandsbeheer, die kun je vinden onder office (kantoor) in het menu.

Meer info in je handleiding onder het hoofdstuk managers.

Linkje naar de engelse handleiding, vanaf blz 56.
http://samsungi8910omnia....open_eng_rev10_090518.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekosniekos
Linkje naar de engelse handleiding, vanaf blz 56.
http://samsungi8910omnia....open_eng_rev10_090518.pdf
Of je download alles in het Nederlands hier:
http://www.samsung.com/nl..._cd=GT-I8910DKAXEN&mode=C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok bedankt! ik heb het gevonden.
maar zit nu met een volgend probleem, ik probeer mcguider op mijn telefoon zetten en heb daar mee aangegeven dat het hier om een symbian s60 systeem gaat. Echter als ik het bestand wil installeren geeft mijn telefoon aan dat het bestand niet compatibel is met mijn telefoon.

zou dat misschien kunnen oplossen zodra ik een software update van de i8910 draai?/
of wil mcguider gewoon niet op deze telefoon?/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

ik mijn i8910 pas een week of twee, maar het viel mij ineens op dat lang niet al mijn smsjes blijven staan in de Send Items-map 8)7 Ik bewaar altijd al mijn berichten in een xml op mijn pc (don't ask :/ ) en mijn vorige telefoon (Samsung i900/Omnia) bewaarde eeuwig alles. Ideaal! Nu zie ik nog maar een pas berichten tot 5-7 (dus drie dagen...)

Iemand enig idee of deze berichten automatisch worden verwijderd of dat ik gewoon een ei ben :X

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:17
Hij bewaard standaard maar 20 berichten in de je sent items... Dit kun je aanpassen in de instellingen van je Berichten!

Wat je ook kan doen als je echt alles wilt opslaan: steeds na het versturen van een berichtje deze opslaan in een eigen map in Mijn Berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:19:
Hoi,

ik mijn i8910 pas een week of twee, maar het viel mij ineens op dat lang niet al mijn smsjes blijven staan in de Send Items-map 8)7 Ik bewaar altijd al mijn berichten in een xml op mijn pc (don't ask :/ ) en mijn vorige telefoon (Samsung i900/Omnia) bewaarde eeuwig alles. Ideaal! Nu zie ik nog maar een pas berichten tot 5-7 (dus drie dagen...)

Iemand enig idee of deze berichten automatisch worden verwijderd of dat ik gewoon een ei ben :X

Thnx!
Je bent geen ei :> Er worden standaard maximaal 20 berichten opgeslagen.. Dit aantal kan je instellen bij opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekosniekos
Leuk nieuws, een must voor alle bezitters!
nieuws: Nokia N97 en Samsung i8910 HD zijn compatibel met opensourceversie Symbian

OVerigens wel geniale tekst:
De Nokia 5800 XpressMusic, de Nokia N97 en de Samsung i8910 HD zijn compatibel met de op stapel staande opensourceversie van Symbian. De eerste bèta van Symbian^2 zal binnen enkele weken uitkomen, Symbian^3 volgt in de herfst.

Het is onduidelijk of bezitters van toestellen met S60v5, zoals de N97 en de i8910 HD, hun toestel naar Symbian^ kunnen updaten. Symbian S60 houdt in elk geval binnenkort op te bestaan, aldus de Symbian Foundation op het eigen blog. Naast de al verkrijgbare toestellen zullen ook de Nokia 5530 XpressMusic en de Satio van Sony Ericsson compatibel zijn met Symbian^2.

[ Voor 56% gewijzigd door niekosniekos op 08-07-2009 13:08 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Iemand die Handy Shell aan de praat heeft op z'n i8910? Ik wilde het wel eens uitproberen, maar bij het aantikken van het icoontje gebeurd weinig. Bovenin komt eventjes Shell te staan, dit veranderd dan weer terug naar Handy (de map waar de applicatie in staat). Op het hoofdscherm komt niets te staan, ook bij draaiende applicaties staat niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joekoe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09-2024
Ik bezit op dit moment de omnia i900.

Is er voor de i8910 ook al een navigatiepakket te verkrijgen?
En is het mogelijk je mail/contact e.d te synchroniseren met exchange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik probeer ook al een tijdje navigatiesoftware te vinden voor de i8910, maar kan niets vinden. op andere fora gekeken en ook hier, maar kom er niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik heb Sygic Mobile 7.71 erop staan, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
joekoe schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 13:24:

En @ tjb:

Als je gewoon ff de moeite neemt om het topic door te lezen of op Google te zoeken vind je binnen de kortste keren een antwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was trouwens bij T4Telecom ook het geval toen die een folder uitgaf met op de voorpagina de aankondiging dat de i8910HD leverbaar zou zijn.
Het werd een week later en dan nog maar in heel kleine aantallen. Net voor vaderdag 21 juni |:(
[/quote]

dat lag verschillend per locatie, ik woon in friesland en daar kreeg ik op 3 juni, 2x telefoon dat er 1 op me lag te wachten, in Assen en Drachten, officieel wel een week te laat, maar in delft ofzo daar waren al wel een paar op de juiste datum leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
De T4T in Groningen had de i8910 ook begin juni al binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:15:
ok bedankt! ik heb het gevonden.
maar zit nu met een volgend probleem, ik probeer mcguider op mijn telefoon zetten en heb daar mee aangegeven dat het hier om een symbian s60 systeem gaat. Echter als ik het bestand wil installeren geeft mijn telefoon aan dat het bestand niet compatibel is met mijn telefoon.

zou dat misschien kunnen oplossen zodra ik een software update van de i8910 draai?/
of wil mcguider gewoon niet op deze telefoon?/
Welke versie heb je? Je moet 7.71.5529 hebben en dan ook nog eens de touch (S60v5) versie. Als je de normale versie op een touch telefoon installeert dan weigert hij, zo ook als je een te laag versie nummer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joekoe schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 13:24:

Ja en ja. :)

Route 66 krijg je er gratis bij en Sygic McGuider, NDrive en Google Maps werken blijkbaar ook.

Je kan Nokia Mail for Exchange installeren, het zou moeten werken op alle S60v5 telefoons maar of hij ook werkt op de i8910 weet ik niet.
http://europe.nokia.com/f...ssaging/mail-for-exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He, dat is nou echt jammer van die smsjes! Verdomme:( Nouja, niks aan te doen weer..

Volgens mij kun je route66 zonder problemen installeren... werkt prima. Google Maps kan uiteraard ook. Op de site van Route66 staat alleen nog S60 versie 8, maar met de i8910 hd kan ook al versie 9 worden geleverd. Deze komt binnenkort denk ik ook voor open markt.Misschien leuk om daar op te wachten?

Ander verhaal: Heeft iemand ervaring met het maken van widgets? Ik kan wel een beetje html-en/css-en... en dat lijkt mij leuk om te doen. Adviezen? Tips? Alles mag:)
En wat voor widget zou tof zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Ben erg blij met het toestel, maar kan niet wachten op die audio codec update voor het filmen.
Trouwens ook blij met de 16Gb versie! Gisteren nog geen 10 minuten bij een concert gefilmt, en dit was al 750Mb. Alleen dat geluid is niet om aan te horen :(.. Maar ja wordt aan gewerkt.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Kreeg vandaag het hoesje binnen nadat hij al 2x eerder aangeboden was terwijl ik niet aanwezig was. Het hoesje zat verbazingwekkend luxe verpakt:

Afbeeldingslocatie: http://img368.imageshack.us/img368/497/photo141.jpg

Ik heb telefoons gezien die minder goed verpakt zaten :P. Toestel past perfect en zit nu goed beschermd. Dus als je nog een hoesje zoekt, dit is een aanrader, vooral omdat je hem naar smaak kunt aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Propane/Jasper :)

Ben ook al beetje op zoek naar een hoesje en dit ziet er idd erg netjes uit (had deze ook al gezien op ebay). Gebruik nu tijdelijk maar even zo'n fleesetasje van een zonnebril....
Maar het lijkt me bij deze hoes een behoorlijk 'dik' geheel worden, zou je de afmetingen (lengtexbreedtexdiepte) kunnen vertellen?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ongeveer 127 x 65 x 22mm (met tasje) tegenover 123 x 58 x 13mm (toestel). Dus het valt redelijk mee. De dikte neemt eigenlijk het meeste toe vanwege de beschermende stof aan de binnenkant.

[ Voor 6% gewijzigd door Propane op 08-07-2009 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van Samsonite een gekocht bij belcompany, zit er goed strak in, en bied goede bescherming, kan wel iets op en neer, maar hoesje zit goed stevig dicht dus geen kans dat hij eruit kan vallen :)

http://i100.twenga.com/10/c/12/04/59541204vb.png deze alleen dan met een soort leer, geen id of het echt leer of kunst is eigenlijk (foto is stof) bij belcompany gehaald vorige maand,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 17:26:
geen id of het echt leer of kunst is eigenlijk (foto is stof) bij belcompany gehaald vorige maand,
Moet je ff aan ruiken. Als het echt zo'n lederen geur heeft kan je vanuit gaan dat het echt leer is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:19:
He, dat is nou echt jammer van die smsjes! Verdomme:( Nouja, niks aan te doen weer..

Volgens mij kun je route66 zonder problemen installeren... werkt prima. Google Maps kan uiteraard ook. Op de site van Route66 staat alleen nog S60 versie 8, maar met de i8910 hd kan ook al versie 9 worden geleverd. Deze komt binnenkort denk ik ook voor open markt.Misschien leuk om daar op te wachten?

Ander verhaal: Heeft iemand ervaring met het maken van widgets? Ik kan wel een beetje html-en/css-en... en dat lijkt mij leuk om te doen. Adviezen? Tips? Alles mag:)
En wat voor widget zou tof zijn?
Je kan het aantal smsjes dat je wil bewaren instellen op 999 (weet niet hoeveel je in de maand verstuurt maar omdat je 20 smsjes per 3 dagen verstuurd lijkt me dit voorlopig voldoende?

Ik ben zelf bezig geweest met het maken van widgets... kwam alleen tot de conclusie dat het je telefoon naar de **** helpt :D mijn touchwiz doet het namelijk niet meer .. haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 18:29:
Sinds vandaag heb ik deze mobiel ook in m'n bezit. Ik weet niet precies wat ik heb gedaan, maar alle widgets zijn opeens verdrenen hoe kan ik deze terugkrijgen? Ik heb al gekeken bij widgets maar alles staat gewoon goed.

Ook ging ik via internet naar uitzendinggemist.nl kijken.. maar als ik een aflevering wou zien bleef ie maar op de play knop staan... pakt deze mobiel dat niet ofzo?

[mbr]Even ontschreeuwd ;)[/]
Raar ik dacht dat deze telefoon flash ondersteuning had. Doet Youtube het wel dan?

Je zou eventueel dit kunnen proberen.
http://portal.omroep.nl/?nav=vtlhqYsHEnCwNtHqjB

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2009 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Propane schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:42:
[...]
Kreeg vandaag het hoesje binnen nadat hij al 2x eerder aangeboden was terwijl ik niet aanwezig was. Het hoesje zat verbazingwekkend luxe verpakt:

Ik heb telefoons gezien die minder goed verpakt zaten :P. Toestel past perfect en zit nu goed beschermd. Dus als je nog een hoesje zoekt, dit is een aanrader, vooral omdat je hem naar smaak kunt aanpassen.
Dat past toch nooit in je broekzak ? Of draag jij met dit weer een jas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wawl
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-11-2023
Ik vind de hoes van Noreve toch nog de meest mooie die ik heb gezien. Op hun website is deze al verkrijgbaar.

Wauwel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het net gedownload, en ik krijg telkens niet ondersteund.
En heb alles gedownload, en als ik het via die manier doe is het: gereedmaken om af te spelen, en dan blijft mijn beeld zwart..

Youtube doet het wel bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 23:05:
Ik heb het net gedownload, en ik krijg telkens niet ondersteund.
En heb alles gedownload, en als ik het via die manier doe is het: gereedmaken om af te spelen, en dan blijft mijn beeld zwart..

Youtube doet het wel bij mij..
Ik heb het net geprobeerd op mijn E71 (i8910 heb ik nog niet) idd www.uitzendinggemist.nl werkt bij mij ook niet maar http://m.uitzendinggemist.nl werkt wel. Als dat niet werkt moet je ff je instellingen controlleren volgens dit verhaal.
http://pics.portal.omroep...okia_E71_Instellingen.doc

Waar KPN staat moet je even de naam van je eigen provider in denken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Ik zit nu al op 6 dagen accuduur met intensief gebruik (meer dan uur bellen per dag en meer dan 20 smsjes.. en dagelijks mail checken) tevens op de 1e en 2e dag circa 40 foto's gemaakt en een aantal korte filmpjes gemaakt..

welke smartphone kan dit verbeteren?

[ Voor 5% gewijzigd door Lethal op 09-07-2009 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Lethal schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 00:00:
Is dit een uitdaging? :P

Bij mij gaat de batterijduur erg hard wanneer ik HD aan het filmen ben en java games aan het spelen ben :/

Weet iemand trouwens een oplossing voor het internet wanneer je "Geen reactie van gateway" krijgt? Ik kreeg dit eerst op de open WiFi source op school, en nu ook bij de draadloos van mijn neef...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amps schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 00:13:
Weet iemand trouwens een oplossing voor het internet wanneer je "Geen reactie van gateway" krijgt? Ik kreeg dit eerst op de open WiFi source op school, en nu ook bij de draadloos van mijn neef...
Oh god nee, niet het "No gateway reply" gebeuren weer. Als je even googled naar "No gateway reply" kom je wildste oplossingen tegen, het kan ook aan van alles en nog wat liggen. Het heeft te maken met een slechte verbinding met je acces point.

Meestal ligt het aan een foute instelling. Even zeker zijn dat je de goede sleutel gebruikt en zo ja de sleutel veranderen. Mijn WPA wachtwoord was "blablabla#" (natuurlijk ipv blablabla iets anders :) ). Hij struikelde dus over dat # teken en toen ik het wachtwoord veranderde naar iets zonder # werkte het wel.

Je AP moet in mixedmode zijn, ook een algemeen probleem. Om een of andere reden moet je AP wifi-b verbindingen accepteren al ondersteunt het toestel wifi-g.

Sommige mensen zeggen dat ze het probleem hebben met de ingebouwde browser maar met opera weer niet, alleen ik weet niet of er een touch versie van opera beschikbaar is.

Het kan misschien zijn dat je zend vermogen niet genoeg is en dat je de AP wel ontvangt maar de AP jou niet. Dan kan het helpen als je power saving uitzet (zie link). Let wel dat je dan meer vermogen gebruikt.
http://www.pickmore.com/i...eway-reply-error-fix-2029

In het ergste geval heb je een kapotte Wifi antenne zoals een paar andere mensen ook hadden.Op een of andere reden lijkt het dan alsof je een verbinding hebt terwijl dat dus niet zo is Dan moet je toestel dus terug.

Maar zoek even google naar "No gateway reply" en daar vindt je een lange lijst met oplossingen die voor andere mensen wel hebben gewerkt, zoals ik het al zei het kan aan alles en nog wat liggen maar meestal ligt het aan de wachtwoord of netwerk instellingen.

Kwestie van proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Lethal schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 00:00:
Ik zit nu al op 6 dagen accuduur met intensief gebruik (meer dan uur bellen per dag en meer dan 20 smsjes.. en dagelijks mail checken) tevens op de 1e en 2e dag circa 40 foto's gemaakt en een aantal korte filmpjes gemaakt..

Hehe ik heb dit ook al een paar keer gehaald, maar de batterij is echt ontzettend wispelturig. Soms haal ik idd die 6 dagen (langer dan 6 btw nooit gehaald) en dan in ene mag ie weer na 1 dag aan de lader... Ondanks dat de dingen die ik ermee doe hetzelfde zijn. Ook ong. 1 uur bellen per dag + aantal smsjes. Ik heb gisteren wel geflashed naar de laatste Franse firmware, nog niet echt kunnen checken of er ook daadwerkelijk verbeteringen zijn. Zal ff n weekje moeten draaien met die firmware versie voordat ik echt kan zien of er iets anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Gaargod schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 03:14:
[...]

Hehe ik heb dit ook al een paar keer gehaald, maar de batterij is echt ontzettend wispelturig. Soms haal ik idd die 6 dagen (langer dan 6 btw nooit gehaald) en dan in ene mag ie weer na 1 dag aan de lader... Ondanks dat de dingen die ik ermee doe hetzelfde zijn. Ook ong. 1 uur bellen per dag + aantal smsjes. Ik heb gisteren wel geflashed naar de laatste Franse firmware, nog niet echt kunnen checken of er ook daadwerkelijk verbeteringen zijn. Zal ff n weekje moeten draaien met die firmware versie voordat ik echt kan zien of er iets anders is.
ik zit zelf een beetje te kijken waar het aan kan liggen .. ik heb de laatste paar keren wel met de adapter opgeladen ipv usb.. en dit maakt wel behoorlijk uit!. en af en toe die reboot doet ook wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
Lethal schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 08:56:
[...]en af en toe die reboot doet ook wonderen :)
Reboot = toestel uitschakelen en weer inschakelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Gewoon dat ding uitzetten als je gaat slapen :) Doe ik iig om te voorkomen dat vrienden 's nachts wakker bellen en gaat de accu ook weer langer mee. Las op een ander forum dat er een paar mensen waren die dachten dat de wekker alleen werkt als de telefoon aanstaat :') Scheelde weer een hoop batterijverbruik

[ Voor 6% gewijzigd door Southern Sun op 09-07-2009 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
richajax schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:06:
[...]

Reboot = toestel uitschakelen en weer inschakelen ?
jups.. ik noem het ook wel de handmatige geheugen reset :D alle draaiende programma's worden zo keurig afgesloten (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Lethal schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:31:
[...]

:D alle draaiende programma's worden zo keurig afgesloten (A)
Is het je ook wel eens opgevallen dat als je de telefoon uitzet, dat je dan nog een aantal seconden eerder geopende programma's te zien krijgt? Ik heb nu al een paar keer bijv. mijn agenda, berichten en music player voorbij zien komen flitsen voordat het toestel echt uitgaat. Vrij apart ziet dit eruit, alsof ie dus echt problemen heeft met het ECHT afsluiten van toepassingen.

Ik kwam er laatst ook achter dat de wekker het gewoon doet als ie uitstaat, das niet verkeerd. Scheelt je ook weer wat straling naast je kop terwijl je lekker ligt te pitten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
Southern Sun schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:08:
Gewoon dat ding uitzetten als je gaat slapen :) Doe ik iig om te voorkomen dat vrienden 's nachts wakker bellen
Dan zie je alleen niet of je gesprekken hebt gemist. (of je moet voicemail aan hebben. ik NIET)
Ik zet hem op vergadering of stil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
Lethal schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:31:
[...]jups.. ik noem het ook wel de handmatige geheugen reset :D alle draaiende programma's worden zo keurig afgesloten (A)
Daar hebben we de handy taskmanager toch ook voor ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Lethal schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 08:56:
[...]

ik zit zelf een beetje te kijken waar het aan kan liggen .. ik heb de laatste paar keren wel met de adapter opgeladen ipv usb.. en dit maakt wel behoorlijk uit!. en af en toe die reboot doet ook wonderen :)
Ik gebruik alleen de adapter om op te laden maar wat betreft die reboot heb je helemaal gelijk!

Ben er achter gekomen dat m'n batterij na gebruik van Sygic (na ongeveer 1,5 u gebruik voor navigatie) , zonder reboot nog geen dag mee gaat.
De batterij houdt het met navigeren makkelijk drie uur vol zonder gebruik van een oplaadt kabel in de auto _/-\o_

Als je echter een reboot doet als je Sygic niet meer nodig hebt gaat ie met gemak twee dagen mee :+
Er moet inderdaad een bug zitten in het echt afsluiten van gebruikte programma's.

Niet echt een probleem als je het weet en je het zo kan oplossen tot er een fix voor wordt vrijgegeven door Samsung ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
catt4u schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:13:
[...]

Ik gebruik alleen de adapter om op te laden maar wat betreft die reboot heb je helemaal gelijk!

Ben er achter gekomen dat m'n batterij na gebruik van Sygic (na ongeveer 1,5 u gebruik voor navigatie) , zonder reboot nog geen dag mee gaat.
De batterij houdt het met navigeren makkelijk drie uur vol zonder gebruik van een oplaadt kabel in de auto _/-\o_

Als je echter een reboot doet als je Sygic niet meer nodig hebt gaat ie met gemak twee dagen mee :+
Er moet inderdaad een bug zitten in het echt afsluiten van gebruikte programma's.

Niet echt een probleem als je het weet en je het zo kan oplossen tot er een fix voor wordt vrijgegeven door Samsung ;)
het kan natuurlijk ook aan sygic liggen he :) geloof dat de i8910 nog niet officieel ondersteund is? (ik gebruik ook sygic en heb dezelfde ervaringen..)

geloof dat in de nieuwe firmware IG2 meer ondersteuning van de nokia API is.. dat zou voor veel software een oplossing zijn. Het kan natuurlijk goed zijn dat die software (zoals sygic en java) voor de nokia 5800 geschreven is en dat door verschillende api's van samsung en nokia wat problemen ontstaan..

[ Voor 13% gewijzigd door Lethal op 09-07-2009 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Ja, klopt, maar omdat ik waarschijnlijk nog een paar weken moet wachten op m'n Route 66 (via de voucher besteld) wil ik toch wel navi gebruiken en Sygic is een mooi alternatief ;)

Ik hoop dat ze de i8910 HD snel gaan ondersteunen want dan blijf ik Sygic gebruiken. Bevalt goed.
Zou nog liever TT hebben want die vond ik op m'n SEX1 beter werken wat gesproken instructies aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
@SizzLorr, bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Ik heb nu Handy Taskman er ook op staan. Nu als ik de menu toets (middelste hardware button) inhoudt, dan start hij HT dus op. Kan je dit ook veranderen naar de standaard toepassingenmanager?

Edit: Het is onlangs al ongeveer 5 weken geleden dat ik de voucher van Route66 opgestuurd heb... alleen mogen ze nu wel ff opschieten met het sturen van de software...

[ Voor 26% gewijzigd door Amps op 09-07-2009 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amps schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 14:24:
@SizzLorr, bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Ik heb nu Handy Taskman er ook op staan. Nu als ik de menu toets (middelste hardware button) inhoudt, dan start hij HT dus op. Kan je dit ook veranderen naar de standaard toepassingenmanager?
Handy Taskmanager eraf gooien. :) Handy Taskmanager is een vervanging van de standaard taskmanager dus dan is het geen wonder dat hij opkomt ipv de standaard. :D Je kunt een toepassing uninstallen via de application manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het staat met de update??? Duurt lang allemaal!
20 juli gaat ik naar U2, en dan wil ik wel mooie filmpjes maken .. Maar als dat geluid zo zuigt, heb je er ook weinig aan.. Hopelijk voor die tijd update!
P.s. dit toestel beschadigd vrij snel, heb al 2 krasjes en nee ga er niet ruig mee om.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03-2023
Ik hoop niet dat het waar is, maar het gerucht gaat dat de update is vertraagd tot augustus en dat de telefoon zelf gediscontinueerd wordt vanaf september wegens tegenvallende resultaten.
Dit zou Eldar Murtazin van Mobile-review gezegd hebben in het russische forum, er wordt ook over gesproken in het innovator forum.
Lijkt mij erg onwaarschijnlijk, maar doorgaans is het een betrouwbare bron...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niborit schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:36:
Ik hoop niet dat het waar is, maar het gerucht gaat dat de update is vertraagd tot augustus en dat de telefoon zelf gediscontinueerd wordt vanaf september wegens tegenvallende resultaten.
Dit zou Eldar Murtazin van Mobile-review gezegd hebben in het russische forum, er wordt ook over gesproken in het innovator forum.
Lijkt mij erg onwaarschijnlijk, maar doorgaans is het een betrouwbare bron...
Inderdaad zeer onwaarschijnlijk, de intresse van de gadget community hebben ze in ieder geval, beetje tweaken aan de UI (multitouch, wat dus met Symbian^2 en Symbian^3 mogelijk wordt) en je hebt een iPhone killer.

Ik las gisteren nog dat ze Symbian^3 nog deze herfst uit gaan brengen, dat was dus eerst herfst 2010. Misschien dat Samsung een Symbian^3 versie wil uitbrengen. In ieder geval zullen ze binnen de kortste keren van S60 af moeten stappen en over gaan naar Symbian^2.

Ik ben beetje voorzichtig met deze spraak maar misschien dat er een technische mankement is aan het toestel wat ze alleen kunnen oplossen door een andere chip of een ander ontwerp te gebruiken. Dan stoppen ze de productlijn niet maar stoppen ze de versie van het product en gaan ze verder met een nieuwe iteratie. Het zal niet de eerste keer zijn dat dit mij overkomt. De dure aankoop van mijn Palm M505 heeft mij die les geleerd, vooral omdat Palm een paar maanden leuk aankwam zetten met een de M515 waar alle klachten uit waren gehaald. Technische niks mis met de M505 maar door het inferieur scherm onbruikbaar in het dagelijks leven.

Daarom kijk ik door het brakke audio verhaal en door de korte accu duur klachten nog even de kat uit de boom.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Laatst online: 21:37
News op het front van Firmware: Op de site:
http://samsungi8910omnia....omnia-hd-i8910-firmwares/

Staat vermeld dat de Nederlandse firmware vandaag of morgen geupload wordt.
Deze versie wordt het:
NETHERLANDS(XEN) (Generic Unbranded)
* Phone : I8910XXIF7 / CSC : I8910XENIE1 / BB : I8910XXIE9

Ben benieuwd of de batterij problemen en AAC codec worden opgelost/verbeterd.

>:)

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is om over het toestel te praten,

Berichten over 'waar kan ik hem het beste kopen' en 'met welk abonnement' horen hier niet. Houd daar rekening mee als je hier je bericht plaatst.