Ik wil een allround smartphone en de i8910 is dat duidelijk. Ik ga veel gebruik maken van de agenda. Ik vind de agendaview van de iphone erg mooi. Je ziet dan alle dagen met afspraken onder elkaar en je kan met een veeg over het scherm de dagen aan je voorbij laten gaan. Heeft de i8910 dat ook? Hoe vinden jullie de agenda van de i8910? Wat kan je er allemaal mee doen?
Verwijderd
Ik snap er helemaal niks meer van, ik heb bij afbeeldingen en video's ineens die mooie helicopter demo en die andere standaard filmpjes niet meer, maar wel een stuk of 30 nieuwe dezelfde icoontjes met zo'n bliksem erin. Als je erop klikt doet hij het niet, zijn 30 dezelfde iconen en namen.
Hebben als naam 010017836186201... Kan ze niet verwijderen niks, hoe krijg ik dat weg
En is er een MSN Messenger beschikbaar?
Hebben als naam 010017836186201... Kan ze niet verwijderen niks, hoe krijg ik dat weg
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2009 16:56 ]
Verwijderd
Ik heb ongeveer hetzelfde, niet bij alles maar wel bij 4 foto's ofzo dat ik zo'n raar bliksemding icoontje krijg.Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:05:
Ik snap er helemaal niks meer van, ik heb bij afbeeldingen en video's ineens die mooie helicopter demo en die andere standaard filmpjes niet meer, maar wel een stuk of 30 nieuwe dezelfde icoontjes met zo'n bliksem erin. Als je erop klikt doet hij het niet, zijn 30 dezelfde iconen en namen.
Valt niet te verwijderen oid, en met massa-opslag zie je ze ook niet op je pc staan ofzo..
Maar kan nog steeds niet verbinden met internet!
als ik mijn thuisnetwerk selecteer dan staat er elke keer:
Web: geen reactie van gateway
Weet iemand hoe dit komt?!
Help me aub aangezien ik nu een van de belangrijkste functies voor mij nogsteeds niet kan gebruiken...
Dit heb ik ook heel lang gehad!
had ik niet juiste wachtwoord ingevuld.
had ik niet juiste wachtwoord ingevuld.
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:31:
[...]
Ik heb ongeveer hetzelfde, niet bij alles maar wel bij 4 foto's ofzo dat ik zo'n raar bliksemding icoontje krijg.
Valt niet te verwijderen oid, en met massa-opslag zie je ze ook niet op je pc staan ofzo..
Maar kan nog steeds niet verbinden met internet!
als ik mijn thuisnetwerk selecteer dan staat er elke keer:
Web: geen reactie van gateway
Weet iemand hoe dit komt?!
Help me aub aangezien ik nu een van de belangrijkste functies voor mij nogsteeds niet kan gebruiken...
Vandaag even stukje navigatie gedaan .. Bodegraven -> Den bosch ... (ruim 2 uur)
Mijn telefoon werd toen zo heet dat ik hem amper beet kon houden!
Dit lijkt me niet echt best?
Navigatie stond aan met hoogste contrast (ivm zonlicht) en autolader eraan ..
Mijn telefoon werd toen zo heet dat ik hem amper beet kon houden!
Navigatie stond aan met hoogste contrast (ivm zonlicht) en autolader eraan ..
Verwijderd
Die hitte heb ik ook na een kwartier intensief gebruik (internet, filmpjes kijken, foto's maken, muziek luisteren.).
Laatst ook even uurtje wandelen met muziek op, en toen was ie al flik warm...
Maar ik heb wel één groot probleem, regelmatig gaat ie niet over als ik gebeld wordt! Hij gaat wel over maar zonder ringtone en zonder trillen...
Dit heb ik regelmatig nagechecked maar heb niks kunnen vinden, alleen als ik em even uit en weer aan zet doet ie het wel weer gewoon.
Maar dan opeens zonder reden gaat ie weer niet over.
Tevens heb ik al 2 keer een reset (als de N95) meegemaakt, dus opeens uitvallen en meteen weer aan gaan.
Alleen moet ik nu wél weer m'n code invoeren en is mijn thema weg alsmede de achtergrond.
Kan weer opnieuw worden ingesteld maar zo hoort het niet!
Software versie: I8910XXIE4
Aangepaste versie: I8910XENIE1
Laatst ook even uurtje wandelen met muziek op, en toen was ie al flik warm...
Maar ik heb wel één groot probleem, regelmatig gaat ie niet over als ik gebeld wordt! Hij gaat wel over maar zonder ringtone en zonder trillen...
Dit heb ik regelmatig nagechecked maar heb niks kunnen vinden, alleen als ik em even uit en weer aan zet doet ie het wel weer gewoon.
Maar dan opeens zonder reden gaat ie weer niet over.
Tevens heb ik al 2 keer een reset (als de N95) meegemaakt, dus opeens uitvallen en meteen weer aan gaan.
Alleen moet ik nu wél weer m'n code invoeren en is mijn thema weg alsmede de achtergrond.
Kan weer opnieuw worden ingesteld maar zo hoort het niet!
Software versie: I8910XXIE4
Aangepaste versie: I8910XENIE1
Verwijderd
Ik heb m'n telefoon nu gepaired met mn autoradio (carkit) maar hij verliest steeds voor even zn verbinding. Meld zich daarna ook wel weer aan, maar toch is het lastig. Zou dit iets met instellingen te maken kunnen hebben?
Daarnaast vroeg ik me af wat voor bestandsformaten QuickOffice af kan spelen? Als ik namelijk in Excel 2007 iets opsla kan ie dit niet openen...
Daarnaast vroeg ik me af wat voor bestandsformaten QuickOffice af kan spelen? Als ik namelijk in Excel 2007 iets opsla kan ie dit niet openen...
Mijn toestel werd idd ook erg warm toen ik hem aan de lader had en tegelijkertijd aan het gamen was.
Volgens mij is die van 07 opgeslagen als een xlsx bestand? Je kunt voor het opslaan op de computer in plaats van het opslaan van de 07 document, gewoon de oude 03 (of lager).
Bij documenten is dat .doc i.p.v. .docx
.doc, .xls & .pptVerwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:01:
Ik heb m'n telefoon nu gepaired met mn autoradio (carkit) maar hij verliest steeds voor even zn verbinding. Meld zich daarna ook wel weer aan, maar toch is het lastig. Zou dit iets met instellingen te maken kunnen hebben?
Volgens mij is die van 07 opgeslagen als een xlsx bestand? Je kunt voor het opslaan op de computer in plaats van het opslaan van de 07 document, gewoon de oude 03 (of lager).
Verwijderd
Beetje domme vraag misschien en het antwoord is vast heel simpel, maar ik kan het gewoon niet vinden of ik kijk er steeds overheen.... Iemand die me kan vertellen waar de smileys in het sms-gedeelte zitten ??
Verwijderd
Dat werkt dus niet, opgeslagen als zowel 2003 als 5.0/95. Maar beiden werken niet. Bij de laatst genoemde geeft ie aan dat ik de licentie niet heb, en of ik deze wil kopen???!!!Amps schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:11:
.doc, .xls & .ppt
Verwijderd
Echte smiley's zitten er niet op zo ver ik weet, maar de : ; / \ @ - * # + ( ) [ ] % ~ ^ £ € $ ¢ †¿ ¡ Etc zitten achter de 1* 'knop', en als je dan op shift drukt zie je de rest. Is echt waar want dit bericht schrijf ik nu op de i8910 haha!Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:15:
Beetje domme vraag misschien en het antwoord is vast heel simpel, maar ik kan het gewoon niet vinden of ik kijk er steeds overheen.... Iemand die me kan vertellen waar de smileys in het sms-gedeelte zitten ??
Verwijderd
ik heb bij afbeeldingen en video's ineens die mooie helicopter demo en die andere standaard filmpjes niet meer, maar wel een stuk of 30 nieuwe dezelfde icoontjes met zo'n bliksem erin. Als je erop klikt doet hij het niet, zijn 30 dezelfde iconen en namen.
Weet iemand dit? Het zijn volgens mij ghost bestandjes, vreselijk irri.
Weet iemand dit? Het zijn volgens mij ghost bestandjes, vreselijk irri.
Waar ik een paar berichten terug vol lof sprak over de batterij die het al meer dan 1 week had uitgehouden ben ik vandaag tot een ontnuchtering gekomen.
Normaal als ik mijn batterij laad zet ik de I8910 HD uit en steek ik hem 's avonds in voor dat ik ga slapen en laat ik hem de hele nacht gewoon inzitten als hij klaar is.
Nu omdat ik moest gaan werken heb ik hem een 2u15 ingestoken in de voormiddag tot hij vol was. Nu eenmaal op het werk aangekomen, een dikke 5 uur later wil ik een sms sturen en dan kwam ik tot de conclusie dat ik nog maar 3 blakjes overhad van de ( 5 uur eerdere ) 7 balkjes.
Ik denk aan mogelijk 2 oorzaken. Ofwel is de batterij niet goed gecalibreerd en zegt hij dat hij vol is terwijl hij eingelijk nog maar voor een dikke 30% geladen is???
Maar waar ik eerder aan denk is omdat het in onze werkhal toch wel aardig warm is, zelf zweet je ook als een paard en met de I8910 HD in een leren beschermcase in je broekzak kan de temperatuur mss al wel naar een graad of 35°C of meer oplopen?
Zou het dan daaraan liggen? Terwijl ik vorige week ook in een gelijkaardige hitte heb gestaan maar dan wel voormiddags?
Ik begrijp er niets van, er stond geen app. open wat mogelijk dit veroorzaakt heeft.
Wie heeft er nog ideeen voor mij?
Normaal als ik mijn batterij laad zet ik de I8910 HD uit en steek ik hem 's avonds in voor dat ik ga slapen en laat ik hem de hele nacht gewoon inzitten als hij klaar is.
Nu omdat ik moest gaan werken heb ik hem een 2u15 ingestoken in de voormiddag tot hij vol was. Nu eenmaal op het werk aangekomen, een dikke 5 uur later wil ik een sms sturen en dan kwam ik tot de conclusie dat ik nog maar 3 blakjes overhad van de ( 5 uur eerdere ) 7 balkjes.
Ik denk aan mogelijk 2 oorzaken. Ofwel is de batterij niet goed gecalibreerd en zegt hij dat hij vol is terwijl hij eingelijk nog maar voor een dikke 30% geladen is???
Maar waar ik eerder aan denk is omdat het in onze werkhal toch wel aardig warm is, zelf zweet je ook als een paard en met de I8910 HD in een leren beschermcase in je broekzak kan de temperatuur mss al wel naar een graad of 35°C of meer oplopen?
Zou het dan daaraan liggen? Terwijl ik vorige week ook in een gelijkaardige hitte heb gestaan maar dan wel voormiddags?
Ik begrijp er niets van, er stond geen app. open wat mogelijk dit veroorzaakt heeft.
Wie heeft er nog ideeen voor mij?
Ik heb dit ook geprobeerd maar zodra ik die wijziging moet intypen kan ik dat helemaal nergens mee doen. Ik krijg helemaal geen cijfertoetsen of wat dan ook in het beeld. Moet hier een speciale knop oid voor gebruikt worden?richajax schreef op zondag 28 juni 2009 @ 00:32:
Many users aren't to happy with the loudness of video audio playback of their favourite movies. Also Mp3 music playback via the headset.
Here's how to up the volume in both videos and Music:
Press telephone and type *#0002*28346#
A menu will appear. Now to up the Music playback volume via the headset.
In the menu select:
* 2. Play Sound
* now: 2. Mp3 HeadPHN
* Now change HS Gain to = 6db. Type 6 and #. Done.
To up the Video audio playback via the speakers.
In the menu select:
* 2. Play Sound
* Now press: 3. Mp4 LoudSPK
* Now change (4) PreDR Gain to = 6db. Type 6 and #. And your done.
To make sure your settings are saved go back to main audio tune screen and select "back-up"
Bron: http://samsungi8910omnia....ovies-and-audio-playback/
helpt dit misschien? http://www.youtube.com/watch?v=CxkhXWt9M2Qralisalith schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 02:16:
[...]
Ik heb dit ook geprobeerd maar zodra ik die wijziging moet intypen kan ik dat helemaal nergens mee doen. Ik krijg helemaal geen cijfertoetsen of wat dan ook in het beeld. Moet hier een speciale knop oid voor gebruikt worden?
Verwijderd
ok bedankt, maar ik kan het wachtwoord niet opnieuw invoeren? Er is geen optie om het wachtwoord te laten vergeten, dit is niet handig volgens mij ;oniekosniekos schreef op maandag 29 juni 2009 @ 18:01:
Dit heb ik ook heel lang gehad!
had ik niet juiste wachtwoord ingevuld[...]
hoe kan ik er dan voor zorgen dat er wel weer om het wachtwoord word gevraagd? Want het netwerk wordt herkend en er word dus mee verbonden..
Verwijderd
Ik zit ook met een klein probleempje.
Als ik fotos die getagged zijn met gps locatie upload naar picasa dan zijn de locaties in de verste verte niet correct.
Ik kan hier geen instellingen voor vinden.
Is dit een picasa probleem?
Heeft iemand anders al gps tagged foto's geupload waar bij de locatie wel goed werden weer gegeven?
Als ik fotos die getagged zijn met gps locatie upload naar picasa dan zijn de locaties in de verste verte niet correct.
Ik kan hier geen instellingen voor vinden.
Is dit een picasa probleem?
Heeft iemand anders al gps tagged foto's geupload waar bij de locatie wel goed werden weer gegeven?
gps tags worden niet correct opgeslagen, hopelijk een update in de nieuwe firmware
Dit koste mij inderdaad ook wat zoekwerkVerwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 08:27:
[...]
ok bedankt, maar ik kan het wachtwoord niet opnieuw invoeren? Er is geen optie om het wachtwoord te laten vergeten, dit is niet handig volgens mij ;o
hoe kan ik er dan voor zorgen dat er wel weer om het wachtwoord word gevraagd? Want het netwerk wordt herkend en er word dus mee verbonden..
Instellingen >connectiviteit > bestemmingen > internet > je wlan... opties > bewerken
daar kan je beveiligingsinstellingen bewerken.
Voor het eerst een fatsoenlijke batterij-tijd. Gisterochtend uit de oplader gehaald, vannacht uit gezet en nu nog steeds 7 balkjes. Ok welliswaar niet gebruikt op een paar smsjes na, maar toch

Ik heb het toestel met het Topgear pakket erbij, echter ik heb nog steeds geen voucher ontvangen voor Route66, zijn er hier die het al wel hebben ontvangen?
Bedoel je dat ding dat je op moet sturen of wat je er voor terug krijgt?wakuwakuhullie schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 13:16:
Ik heb het toestel met het Topgear pakket erbij, echter ik heb nog steeds geen voucher ontvangen voor Route66, zijn er hier die het al wel hebben ontvangen?
Heb dat ding afgelopen week op de bus gedaan iig, geen idee hoe lang het duurt
Volgens mij probeer je nu deze bestanden te bewerken. Daarvoor heb je inderdaad een licentie nodig. Voor alleen viewen kan prima met quickoffice. Ga gewoon via Bestandsbeheer het bestandje opzoeken en open hemVerwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:32:
[...]
Dat werkt dus niet, opgeslagen als zowel 2003 als 5.0/95. Maar beiden werken niet. Bij de laatst genoemde geeft ie aan dat ik de licentie niet heb, en of ik deze wil kopen???!!!
Als het goed is zit de voucher gewoon bij je toestel (die krijg je meteen in de winkel). Ik heb echter geen top gear pakket bij gekregen omdat het alleen was i.c.m. een abbo? Lekker duidelijk was het weer... maarja.wakuwakuhullie schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 13:16:
Ik heb de voucher ongeveer op 4 juni op de bus gedaan, maar tot op heden nog niet de software ontvangen. Ik verwacht hem wel binnen 2 weken nuSouthern Sun schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 13:36:
[...]
Bedoel je dat ding dat je op moet sturen of wat je er voor terug krijgt?![]()
Heb dat ding afgelopen week op de bus gedaan iig, geen idee hoe lang het duurt
Verwijderd
Ik heb mijn massageheugen geformatteerd en de 1kb bestandjes die niet te verwijderen zijn waren weg. Nu heb ik opnieuw mn foto's erop gezet en zijn de bestandjes ook terug, kan Samsung niet eerst fatsoenlijke software uitbrengen of een goede fix alvorens ze de telefoon op de markt brengen, vre-se-lijk irritant. Iemand nog tips?
Ik heb die bestandjes niet. Of je moet de previews bedoelen, maar die zitten bij mij in een aparte map.
Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Verwijderd
Nee een stuk of 15/20 1kb bestandjes met de zelfde naam, 205789012202 ofzo.
Had ze eerder al, geformatteerd en weg maar nu zijn er weer een zooi. Word je gek van!
Had ze eerder al, geformatteerd en weg maar nu zijn er weer een zooi. Word je gek van!
Het is nu min of meer officieel: http://www.gsmarena.com/u...in_hd_videos-news-995.php
Goed nieuws, dacht ik zo!
Goed nieuws, dacht ik zo!
Verwijderd
Mijn dank is groot!Lethal schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 11:44:
[...]
Dit koste mij inderdaad ook wat zoekwerk![]()
Instellingen >connectiviteit > bestemmingen > internet > je wlan... opties > bewerken
daar kan je beveiligingsinstellingen bewerken.
het probleem was dat ik de letters in hoofdletters deed, net zoals op mijn pc moest, maar op de telefoon schijnt dat dus verkeerd te zijn en moet het dus gewoon zonder hoofdletters..
Verwijderd
Ik kan niet wachten op de nieuwe updates! Ben al heel erg tevreden over de i8910, maar het kan natuurlijk altijd beter.
Beste telefoon die ik ooit heb gehad!
Beste telefoon die ik ooit heb gehad!
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2009 18:55 ]
Ik vind het allemaal geweldig dat nieuws over die updates. Maar ben nog niet zo enthousiast dat ik nu direct de phone ga kopen! Ik heb nog nergens een officieel statement gezien. Alles is gebaseerd op dat blog verhaal... Vind het maar heel vaag allemaal. Communicatie is duidelijk niet het sterkste punt van samsung..
Ach ja, donderdag ga ik op vakantie... als ik terug kom zijn we 2 weken verder. Dan ga ik dan wel eens kijken wat er van uit is gekomen! Ik hoop aangenaam verrast te zijn
Ook hoop ik aangenaam verrast te zijn door iemand die de topic overneemt van mij?? Is de 3e keer dat ik het vraag. Het is geen luiheid van mijn kant, maar het is een enorme klus voor mij (omdat ik n00b ben met die shit).
Kan niemand het overnemen die er wel handig in is??? Kom op jongens
Ach ja, donderdag ga ik op vakantie... als ik terug kom zijn we 2 weken verder. Dan ga ik dan wel eens kijken wat er van uit is gekomen! Ik hoop aangenaam verrast te zijn
Ook hoop ik aangenaam verrast te zijn door iemand die de topic overneemt van mij?? Is de 3e keer dat ik het vraag. Het is geen luiheid van mijn kant, maar het is een enorme klus voor mij (omdat ik n00b ben met die shit).
Kan niemand het overnemen die er wel handig in is??? Kom op jongens
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2009 19:50 ]
Ik ben in bezit van een i8910 en nu wou ik updaten.
Dat ging niet zoals het moet gaan.
Hij gaf eerst "Phone software updater does not support the connected model" aan.
Daarna opnieuw geïnstalleerd (Samsung PC Studio 7), het probleem keerde terug.
Dus heb ik het programma weer opnieuw verwijderd, op de site van Samsung andere versie gedownload en geïnstalleerd.
Updaten gaat weer niet, ik krijg deze foutmelding:

Geen popups, het is een directe link naar de afbeelding.
Iemand een idee?
Dit staat overigens bij apparaatbeheer:
Softwareversie
I8920XXIE4
Datum softwareversie
18/05/2009
Aangepaste versie
I8910XENIE1
Datum aangepaste versie
15/05/2009
Laatste update
Niet bijgewerkt
Hij gaf eerst "Phone software updater does not support the connected model" aan.
Dus heb ik het programma weer opnieuw verwijderd, op de site van Samsung andere versie gedownload en geïnstalleerd.

Iemand een idee?
Softwareversie
I8920XXIE4
Datum softwareversie
18/05/2009
Aangepaste versie
I8910XENIE1
Datum aangepaste versie
15/05/2009
Laatste update
Niet bijgewerkt
Verwijderd
Weet iemand of het mogelijk is, om net zoals met de iPhone en iPod Touch een printscreen te maken van je scherm, en dat deze bij foto's wordt opgeslagen?
Verwijderd
gast... er is niet eens een update uit.Delusion schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 21:25:
Ik ben in bezit van een i8910 en nu wou ik updaten.
[afbeelding]
Iemand een idee?![]()
Softwareversie
I8920XXIE4
Datum softwareversie
18/05/2009
Aangepaste versie
I8910XENIE1
Datum aangepaste versie
15/05/2009
Laatste update
Niet bijgewerkt
Euh, in dat geval. Excuses.

Maar dan nog, zo'n fout hoort hij naar mijn idee niet te geven.
[ Voor 14% gewijzigd door Delusion op 30-06-2009 21:54 ]
Verwijderd
Ff geduld hebben nogDelusion schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 21:54:
[...]
Euh, in dat geval. Excuses.
Maar dan nog, zo'n fout hoort hij naar mijn idee niet te geven.
Zekers, ik gebruik ScreenSnap v1.00! Een prima programmaVerwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 21:48:
Weet iemand of het mogelijk is, om net zoals met de iPhone en iPod Touch een printscreen te maken van je scherm, en dat deze bij foto's wordt opgeslagen?
Weet iemand trouwens welke browser makkelijk is te gebruiken naast de ingebouwde browser?
iemand enig idee hoe dit homescreen voor elkaar te kunnen krijgen, heb bijna iedere optie wel gehad zonder suc6

[ Voor 5% gewijzigd door Convoy op 01-07-2009 10:05 ]
Dat is HandyShell, een alternatief homescreen voor Symbian S60. Linkje: http://samsung-omnia-hd-s...ware.com/Handy_Shell.html.
[ Voor 44% gewijzigd door codeneos op 01-07-2009 11:59 . Reden: Linkje geadd ]
http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys
Verwijderd
Ik word een beetje moe van dit toestel, gisterenavond 3 uur opgeladen, geen actieve bezigheden vannacht m.b.t. mobiel, en vanmorgen nog maar 1 streepje accu.
Tevens nog steeds die zwevende bestanden van 1kb bij media... Nee dit toestel scoort nog steeds amper punten voor mij! Echt jammer!!
Tevens nog steeds die zwevende bestanden van 1kb bij media... Nee dit toestel scoort nog steeds amper punten voor mij! Echt jammer!!
Batterij moet je geduld mee hebben. Bij mij begint ie het nu langer uit te houden. Nu voor het eerst dat ik er 2 dagen mee doe en nu nog steeds 5 balkjes
top, geweldige toolcodeneos schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:15:
Dat is HandyShell, een alternatief homescreen voor Symbian S60. Linkje: http://samsung-omnia-hd-s...ware.com/Handy_Shell.html.
Ik stond zelf op het punt om hem rma te sturen vanwege de accu, maar wou eerst nog iets proberen.
Vanmorgen heb ik de sd kaart eruit gehaald omdat ik ergens las dat die de accu leeg kon trekken.
Tot dit tijdstip lijkt er een verbetering van de accu duur te zijn. Had alleen Garmin op de sd kaart geinstalleerd dus die werkt nu niet meer.
Vanmorgen heb ik de sd kaart eruit gehaald omdat ik ergens las dat die de accu leeg kon trekken.
Tot dit tijdstip lijkt er een verbetering van de accu duur te zijn. Had alleen Garmin op de sd kaart geinstalleerd dus die werkt nu niet meer.
Applicaties en dergelijke kun je beter altijd op je telefoon zetten. Het is, voor zover ik weet, altijd zo dat het meer accu power kost om vanaf een micro sd kaartje applicaties te draaienrichajax schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:57:
Ik stond zelf op het punt om hem rma te sturen vanwege de accu, maar wou eerst nog iets proberen.
Probleem ligt niet zozeer bij de geheugenkaart, maar meer bij de usb aansluiting.. na het gebruik van de usb even een rebootje en je accu houdt het veel langer vol. Ditzelfde geldt voor programmas die niet goed worden afgesloten en op de achtergrond door werken.richajax schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:57:
af en toe (dagelijks) een rebootje is vooralsnog de beste oplossing, hopen op een snelle firmware update!
Volgens de "handleiding" van Garmin (link staat ergens in dit topic) moest het op een sd kaartje worden geinstaleerd.
Ik heb Garmin bijna nooit aanstaan.
Garmin zorgde op de I8510 trouwens voor batterijproblemen...........
Probeer anders NDrive eens. Is niet duur ook 39 E. De 'gratis trial' (nodge nodge) is trouwens ook veeeeel makkelijker te installeren dan die Garmin-meuk.
Probeer anders NDrive eens. Is niet duur ook 39 E. De 'gratis trial' (nodge nodge) is trouwens ook veeeeel makkelijker te installeren dan die Garmin-meuk.
[ Voor 53% gewijzigd door Julian op 01-07-2009 16:23 ]
Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ik twijfel nog tussen de Iphone 3GS en de i8910. Het enige wat mij ervan weerhoudt om helemaal voor de i8910 te gaan is de slechte ondersteunen van software fabrikanten. Hoe ervaren jullie dat? Zijn er mooie spellen voor de i8910 zoals voor de iphone? En andere tools?
Er zijn wel tools en programma's en games, echter zul je voor Symbian beter moeten zoeken. Bij de iPhone heb je gewoon het ontzettend grote voordeel van de App Store die bijna uit zn voegen barst van de nuttige (en genoeg onnuttige) apps. Alles is gewoon op één plek te vinden, en te installeren.
Een goede uitpsraak van een van de hyves-eigenaren tijdje terug (die Hyves apps zijn beschikbaar voor diverse mobile OS'en) is dat ze bij de iPhone app 0% verlies hebben tussen downloaden en daadwerkelijk gebruiken. Bij Symbian is het allemaal net even ingewikkelder, en hebben ze meer dan 20% verlies tussen downloaden, dat iedereen wel kan, maar dan het daadwerkelijk gebruiken... das blijkbaar n ander verhaal.
Ik heb zelf een iPod Touch 2G en vind die App Store echt een geniale uitvinding. Ik heb voor Symbian S60 V5 nog geen enkel spel kunnen vinden dat ik net zo leuk vind als pak m beet Flight Control voor iPhone, terwijl dat concept toch echt heel simpel is.
Als je veel waarde hecht aan apps en het makkelijk vinden ervan, ga je voor iPhone. Je bent echter totaal niet uniek want iedereen heeft dat ding al.
Heb je liever een echt multimedia monster met het grootste scherm dat je atm kunt kopen in een phone, met 8 MP camera en de mogelijkheid tot opnemen in HD 720p, en het direct afspelen van DivX films zonder converteren etc. dan ga je voor de I8910. Met de aankomende 'beloofde' updates word ook de audio codec voor opnemen en de batterijduur gefixed. En, als je deze uit je zak trekt heb je tenminste echt iets om mee te pimpen
mocht je dat belangrijk vinden natuurlijk. Vooral de Helicopter demo doet het goed op verjaardagen
Een goede uitpsraak van een van de hyves-eigenaren tijdje terug (die Hyves apps zijn beschikbaar voor diverse mobile OS'en) is dat ze bij de iPhone app 0% verlies hebben tussen downloaden en daadwerkelijk gebruiken. Bij Symbian is het allemaal net even ingewikkelder, en hebben ze meer dan 20% verlies tussen downloaden, dat iedereen wel kan, maar dan het daadwerkelijk gebruiken... das blijkbaar n ander verhaal.
Ik heb zelf een iPod Touch 2G en vind die App Store echt een geniale uitvinding. Ik heb voor Symbian S60 V5 nog geen enkel spel kunnen vinden dat ik net zo leuk vind als pak m beet Flight Control voor iPhone, terwijl dat concept toch echt heel simpel is.
Als je veel waarde hecht aan apps en het makkelijk vinden ervan, ga je voor iPhone. Je bent echter totaal niet uniek want iedereen heeft dat ding al.
Heb je liever een echt multimedia monster met het grootste scherm dat je atm kunt kopen in een phone, met 8 MP camera en de mogelijkheid tot opnemen in HD 720p, en het direct afspelen van DivX films zonder converteren etc. dan ga je voor de I8910. Met de aankomende 'beloofde' updates word ook de audio codec voor opnemen en de batterijduur gefixed. En, als je deze uit je zak trekt heb je tenminste echt iets om mee te pimpen
Verwijderd
Er zit in Garmin ergens een autostart iets wat je uit kan (en zou moeten) zetten. Dat scheelt ook al een hoop.richajax schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:57:
Mmm ik help zelf wat CSI zeer goede kwaliteit afleveringen om m'n i8910. Vind men nog steeds veel cooler dan een techdemo....Gaargod schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 17:47:
Vooral de Helicopter demo doet het goed op verjaardagen
Tevens komen er bij de "aangekondigde" update extra games voor de i8910 en wordt de java compabiliteit beter..Gaargod schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 17:47:
Er zijn wel tools en programma's en games, echter zul je voor Symbian beter moeten zoeken. Bij de iPhone heb je gewoon het ontzettend grote voordeel van de App Store die bijna uit zn voegen barst van de nuttige (en genoeg onnuttige) apps. Alles is gewoon op één plek te vinden, en te installeren.
Heb je liever een echt multimedia monster met het grootste scherm dat je atm kunt kopen in een phone, met 8 MP camera en de mogelijkheid tot opnemen in HD 720p, en het direct afspelen van DivX films zonder converteren etc. dan ga je voor de I8910. Met de aankomende 'beloofde' updates word ook de audio codec voor opnemen en de batterijduur gefixed. En, als je deze uit je zak trekt heb je tenminste echt iets om mee te pimpenmocht je dat belangrijk vinden natuurlijk. Vooral de Helicopter demo doet het goed op verjaardagen
Het grote nadeel van symbian is dat ontwikkelaars niet voor een specifiek toestel ontwikkelen. Bij de iphone is dat wel het geval wat leid tot programma's en games die alles eruit halen wat er in zit. Dat heb ik voor high end symbian telefoons zoals de omnia HD nog niet gezien. Het gebrek aan brede en kwalitatief hoogwaardige ondersteuning weerhoud mij ervan een dergelijk toestel te kopen. Wel jammer aangezien de Omni HD hardwarematig de iphone 3GS overtroeft.
Hij kan ook prima op het massa geheugenrichajax schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 16:17:
Volgens de "handleiding" van Garmin (link staat ergens in dit topic) moest het op een sd kaartje worden geinstaleerd.
Verwijderd
ok ik ben dus echt een noob wat betreft het installeren op mobiele telefoons.....codeneos schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:15:
maar me vraag is dus hoe ik dat homescreen geinstalleerd krijg?
ik heb op de link gedrukt en dan via download krijg je een winrar bestand maar als ik daar op klik dan gebeurd er niets....ook heb ik al geprobeerd om uit te pakken op de G schijf (me telefoon) maar dan vind ik ze nergens meer
wat doe ik verkeerd en kan iemand me helpen
bedankt alvast
oh ja ik doe het via massaopslag...kan dat? of moet het via pc suite?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2009 21:27 ]
Bijvoorbeeld de twitter app Gravity (Trial staat hier http://mobileways.de/products/gravity/gravity/), werkt echt perfect op de omnia, met iPhone achtige besturing. Het kan dus wel! Echt vreemd dat dat niet standaard gemaakt wordt.michielvz schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 20:57:
Het grote nadeel van symbian is dat ontwikkelaars niet voor een specifiek toestel ontwikkelen. Bij de iphone is dat wel het geval wat leid tot programma's en games die alles eruit halen wat er in zit. Dat heb ik voor high end symbian telefoons zoals de omnia HD nog niet gezien. Het gebrek aan brede en kwalitatief hoogwaardige ondersteuning weerhoud mij ervan een dergelijk toestel te kopen. Wel jammer aangezien de Omni HD hardwarematig de iphone 3GS overtroeft.
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
De i8910 is ook maar 200mhz sneller. Ze hebben immers dezelfde arm cpu met powerVRX.michielvz schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 20:57:
Verwijderd
200 is nogal heSlitch schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 21:43:
[...]
De i8910 is ook maar 200mhz sneller. Ze hebben immers dezelfde arm cpu met powerVRX.
Verwijderd
Hey i8910 bezitters.
Ten eerste ik ben super tevreden over deze telefoon, zeker nu die codec eraan komt.
Heb nu alleen een klein probleempje.
Kon eerst op het homescreen bovenaan, waar je actieve profiel staat op duwen en kon ik een ander profiel kiezen. Nu niet meer en de telefoon trilt wel. De klok werkt wel om alarm in te stellen.
En ik vraag me af, als ik straks m'n firmware ga updaten of de e: schijf ook geformatteerd wordt.
Als iemand dit weet, alvast bedankt
Ten eerste ik ben super tevreden over deze telefoon, zeker nu die codec eraan komt.
Kon eerst op het homescreen bovenaan, waar je actieve profiel staat op duwen en kon ik een ander profiel kiezen. Nu niet meer en de telefoon trilt wel. De klok werkt wel om alarm in te stellen.
En ik vraag me af, als ik straks m'n firmware ga updaten of de e: schijf ook geformatteerd wordt.
In principe moet het menuutje met je profielen wel tevoorschijn komen hoor. Heb hier geen problemen mee. Wat je ook kan doen is i.p.v. die methode, de call end knop ff inhouden. Hierdoor zal er ook een lijst met je profielen weergegeven wordenVerwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 23:31:
Hey i8910 bezitters.
Het tweede vraag ik me nou ook af. Moet je tijdens het updaten ook je data back-uppen? Of kan je gewoon gerust je firmware updaten zonder dat er data verloren gaat?
Verwijderd
lijkt me wel handig, maar welke knop gebruik jij dan? ivm touchscreen, en elke knop heeft zo zn functie,waar je dan ook bentAmps schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 23:26:
[...]
Zekers, ik gebruik ScreenSnap v1.00! Een prima programmaBen er erg tevreden mee. Als je ff googelt, dan vind je hem wel
Weet iemand trouwens welke browser makkelijk is te gebruiken naast de ingebouwde browser?
mij lijkt safari mobile goede browser als die ergens te downloaden is, had er zeer goede ervaringen mee op mn ipod touch
Knop kun je instellen. Standaard de camera knopVerwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 00:19:
[...]
lijkt me wel handig, maar welke knop gebruik jij dan? ivm touchscreen, en elke knop heeft zo zn functie,waar je dan ook bent
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Die kan je inderdaad instellen. Ik heb hem zelf op de camera knop. Als je in screensnap bent, dan ga je naar shortcut key en in het scherm zelf kan je dan de camera knop indrukken. Dan registreert het programma vanzelf welke shortcut key je wilt gebruiken
Heeft er iemand nog info gevonden over de firmware update? Ik heb alleen een bericht gezien op het innovator forum van samsung dat de aangekondigde firmware updates (deze en volgende week) alleen voor de italiaanse versies zou zijn..
Bij mijn Nokia 5800 kantelde de agenda als je het toestel kantelt. Bij deze Samsung, immers ook S60v5, gebeurt dit niet en heb ik de agenda alleen in portrait. Klopt dit of moet ergens een instelling veranderen?
kloptcoenox schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:30:
Bij mijn Nokia 5800 kantelde de agenda als je het toestel kantelt. Bij deze Samsung, immers ook S60v5, gebeurt dit niet en heb ik de agenda alleen in portrait. Klopt dit of moet ergens een instelling veranderen?
Jammer. Gemiste kans. Iets dat kan in het OS, maar niet wordt gebruikt.
Verwijderd
Wat nog veel jammerder is. Er zit een applicatie in om naar een bepaalde GPS coordinaat toe te lopen. Dit doet hij dan door een soort kompas weer te geven welke richting je op moet gaan om bij die coordinaat te komen. Deze applicatie maakt geen gebruik van het kompas!! Je moet dus blijven lopen anders weet hij niet welke richting je op staat. Kansloos...
coenox schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:04:
[...]
Jammer. Gemiste kans. Iets dat kan in het OS, maar niet wordt gebruikt.
Verwijderd
Heb zelf m'n toestel sinds 3 juni alweer, heb die coupon weekje later gestuurd, maar nog geen route66 navigatie pakket ontvangen... heb vorige week mail naar route66 nederland gestuurd en die wisten ook niets van de actie af zeiden ze, lekker vaag allemaal, maar goed, over het toestel zelf ben ik echt super tevreden
iemand nog leuke applicaties of games gevonden, zelf zoek ik vaak wel, maar doen sommige dingen het niet helemaal goed.
heeft iemand route66 al wel binnen?
iemand nog leuke applicaties of games gevonden, zelf zoek ik vaak wel, maar doen sommige dingen het niet helemaal goed.
Verwijderd
mij werd in de winkel verteld / of ik heb het ergens gelezen dat het ongeveer 6 weken zou duren voordat je activeringscode/programma zou ontvangen dus jij moet ook nog 2 weken wachtenVerwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 17:08:
Heb zelf m'n toestel sinds 3 juni alweer, heb die coupon weekje later gestuurd, maar nog geen route66 navigatie pakket ontvangen... heb vorige week mail naar route66 nederland gestuurd en die wisten ook niets van de actie af zeiden ze, lekker vaag allemaal, maar goed, over het toestel zelf ben ik echt super tevreden
ik zit er namelijk ook op te wachten aangezien ik geen ander navigatieprogramma op me telefoon heb zitten.
ik hoop wel dat ik het voor de 18e juli heb zodat ik t op vakantie ga, zou wel handig zijn in spanje
Zie mijn eerdere posts.Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 17:08:
Heeft iemand al een oplossing voor dit probleem?Sjoerd.Donker schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:04:
Ha lotsgenoten,
ook ik heb sinds een weekje een i8910HD, ook de nodige kuren weggewerkt en net toen hij een beetje soepel liep (firmware XXIE4 - standaard NL) was er stront aan de knikker:
Nadat de batterij leeg was (typisch..) weer aan de lader gehangen en aangezet kreeg ik de volgende foutmelding: "ma, check FTM mode"; de telefoon bootte wel maar bleef stug in "off-line mode". na enig zoekwerk blijkt FTM Factory Test Mode te zijn waarbij de baseband is uitgeschakeld... (het GSM\WCDMA gedeelte, dus idd geen connectie mogelijk). Na wat wanhopige reboots toch maar gaan klooien in de test-mode (*#0228*) en na een "NVrebuild" command in het schermpje met de andere FTM-opties was mijn phone weer helemaal de oude! dacht ik...
GSM netwerk verbinding werkt nu wel, maar 3G(+) niet! geen enkele verbinding gehad meer sindsdien, waar ik eerst vol bereik had. Dan zou je denken: doe een backupje en een hard reset, maar de backup software blijft hangen op 20% voortgang bij het eerste item.. (kan zijn dat ik al teveel heb gerotzooid met garmin installs en geneuzel in de test-mode..?)ik draai winXP SP3 met PC suite 7 (7.2.18.9), waarin mijn phone ook niet wordt herkend door het software update progje...
dilemma's! hard-reset? of heeft iemand een subtielere oplossing voor deze issues? alvast bedankt!
Heb hetzelfde probleem namelijk, hard-reset werkt niet.
Van het innovater forum, een mededeling van die samsung medewerker BenM:
Ben beniewd hoe dit afloopt...Originally posted by : BenM
Hi rleader, cperchard, and others.
The Italy rumours about AAC fixes and firmware updates are coming from work going on around the roll out of i8910 HD with the Italian operator.
My understanding is that a fix enabling AAC for 720p only has been readied by the camcorder team, and the intention is to make it
available in Italy to support the local operator. That's good news of course, but it is a local solution and a partial solution.
We have requested AAC support for all video formats not just 720p, and we also need to find a way to enable firmware updates for all users, not just in Italy. I just want to put the news into perspective. I should know more when the engineers get back from Italy. Still, one step at a time.
Re battery, this has been escalated and it is being investigated, but we have found it hard to reproduce specific problems, even though we observe them. Any help appreciated.
Re Java problems, we simply re-use the S60 5.0 delivery. Latest Nokia devices e.g. N97 may well use solutions not available to licensees in the base S60 delivery, and in any case are based on 5.1 variants. But we will flag the issues raised.
Re Orange World, that's just the badged S60 browser and I'm not aware of browser crashes or lockups etc. If you have more info please post it.
Ben.
Verwijderd
Ja, staat op die coupon, klopt,Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 17:19:
[...]
mij werd in de winkel verteld / of ik heb het ergens gelezen dat het ongeveer 6 weken zou duren voordat je activeringscode/programma zou ontvangen dus jij moet ook nog 2 weken wachten
ik zit er namelijk ook op te wachten aangezien ik geen ander navigatieprogramma op me telefoon heb zitten.
ik hoop wel dat ik het voor de 18e juli heb zodat ik t op vakantie ga, zou wel handig zijn in spanje
maar meestal betekend het dat je pas na 6 weken kan gaan zeuren, en meestal heb je na 2 weken ofzo die troep binnen, valt me wel een beetje tegen eerlijk gezegd, zit er wel op te wachten en ga 16e op vakantie, niet dat ik het daar nodig heb, maar wil wel zo snel mogelijk gebruik van kunnen maken..
maar goed, blijft afwachten
Ik heb hem ondertussen naar gsmrepareren.nl gestuurd na een kort gesprekje met de samsung-helpdesk. ik laat het wel even weten wat de uitkomst gaat worden.marcisco schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 18:20:
[...]
Heeft iemand al een oplossing voor dit probleem?
Heb hetzelfde probleem namelijk, hard-reset werkt niet.
Je zou eventueel de italiaanse firmware kunnen flashen voor de time-being. Als de fix uitkomt.
Zit sterk te kijken om dit toestel aan te schaffen. als de AAC fix er is !
Zit sterk te kijken om dit toestel aan te schaffen. als de AAC fix er is !
Korte informatie na +- 1 maand in gebruik:
Foto's: Goede kwaliteit. alleen rare weergave in windows
Video's: Super kwaliteit.
Geluid: Geluid bij filmen is nog niet zo best, Geluid van de audiospeler en radio is erg goed. (update wordt dit beter schijnt) (http://www.youtube.com/watch?v=LRZf0hzWy_M , http://www.youtube.com/watch?v=pL9gUongU4E )
Batterijduur: Ik vind persoonlijk dat dit ver onder de maat is, hij checkt bij mij om de 10m email etc, batterij hele nacht aan de lader en dan om 6 uur is die weer leeg, Hopelijk is dit bij de komende update sterk verbeterd.
TouchScreen: bijzonder goed, Echter heb ik af en toe dat het scherm niet reageert, (bv bij warme handen/ erg warm weer).
Programma: erg veel programma's gebaseerd op java werken prima, sommige natuurlijk weer niet, hiernaast zijn er veel programma's via de ovi store te krijgen.
Widgets: Nog niet erg veel widgets, komen steeds meer!
Voor de rest draait de telefoon zeer soepel en is ongelooflijk snel!
Geluid: Geluid bij filmen is nog niet zo best, Geluid van de audiospeler en radio is erg goed. (update wordt dit beter schijnt) (http://www.youtube.com/watch?v=LRZf0hzWy_M , http://www.youtube.com/watch?v=pL9gUongU4E )
Batterijduur: Ik vind persoonlijk dat dit ver onder de maat is, hij checkt bij mij om de 10m email etc, batterij hele nacht aan de lader en dan om 6 uur is die weer leeg, Hopelijk is dit bij de komende update sterk verbeterd.
TouchScreen: bijzonder goed, Echter heb ik af en toe dat het scherm niet reageert, (bv bij warme handen/ erg warm weer).
Programma: erg veel programma's gebaseerd op java werken prima, sommige natuurlijk weer niet, hiernaast zijn er veel programma's via de ovi store te krijgen.
Waar haal jij die widgets vandaan dan??Downloaden via widgets in dat pop-up schermpje?niekosniekos schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:58:
Na anderhalve week en verschillende trucs uit dit forum om de batterijduur te verlengen lijkt het redelijk te werken als ik mijn mobiel uitzet voordat ik hem oplaad.
Teleurstellend vind ik de werking van de browser. Sites met veel links in de tekst maken scrollen onprettig en het lijkt soms of pagina's niet reageren. Nu heb ik nog geen ervaring met mobiel internetten, maar het moet toch geen probleem zijn om alle reguliere sites te benaderen en niet aleen sites die speciaal voor mobiel internet gebouwd zijn (zoals met WAP sites)?
Ik heb Opera mini geïnstalleerd en dat lijkt beter te werken wat het browsen betreft maar omdat er blijkbaar geen I8910 of Nokia 5800 versie is heb ik maar een andere versie gedownload.
Nu kan ik echter niet zoomen op de pagina (of is daar een toets combinatie voor?)
Heeft iemand een tip welke versie van Opera mini je het beste kan gebruiken voor de Samsung i8910?
Dat er (nog) geen spellen te verkrijgen zijn die optimaal gebruik maken van de i8910 kan ik begrijpen, maar veel van de spellen die ik aantref (en die compatibel moeten zijn met de Nokia 5800) maken gebruik van de cijfertoetsen of geven het speelveld net niet helemaal weer.
zijn er mensen die een overzichtje / sites hebben van spellen die wel goed werken?
Ondanks dat ik in mijn instellingenprofiel 'algemeen' aangeef dat het geluid van de toetsen uit moet staan, lijkt het er op dat eens in de zoveel tijd dit weer gereset wordt.
Heeft iemand een idee waardoor dit komt (ik dacht aan het uit/aanzetten van mijn mobiel, maar dat lijkt niet te kloppen)?
Na mijn eerdere queste om een Stereo BT koptelefoon aan te schaffen lijk ik dit nu op te geven aangezien een verkoper in een Vodafone winkel zei dat deze dingen niet zo populair zijn omdat ze nogal een wissel trekken op de batterij. Ook kan bijna niemand mij vertellen of een radio goed werkt met een BT koptelefoon.
Nu ben ik echter op zoek naar een stereo bedrade koptelefoon (geen earplugs) of een adapterstukje met microfoon en nu zie ik op de site van Samsung dat er geen connectorstukjes of stereokoptelefoons te krijgen zijn voor de i8910 (zelfs de earplugs die ze meeleveren bestaan daar niet).
Zijn er mensen die kunnen aangeven welke stereo koptelefoon (waarmee je ook kan bellen) / microfoon adapter ik moet hebben voor de i8910?
Even wat linkjes die misschien door een TS of een MOD in de beginpost gezet kunnen worden:
http://www.opera.com/mini/download/ (alternatieve browser)
http://www.symbian-freak.com/ (software voor symbian telefoons)
http://samsungi8910omnia.com/ (software en themes gericht op de i8910)
Teleurstellend vind ik de werking van de browser. Sites met veel links in de tekst maken scrollen onprettig en het lijkt soms of pagina's niet reageren. Nu heb ik nog geen ervaring met mobiel internetten, maar het moet toch geen probleem zijn om alle reguliere sites te benaderen en niet aleen sites die speciaal voor mobiel internet gebouwd zijn (zoals met WAP sites)?
Ik heb Opera mini geïnstalleerd en dat lijkt beter te werken wat het browsen betreft maar omdat er blijkbaar geen I8910 of Nokia 5800 versie is heb ik maar een andere versie gedownload.
Nu kan ik echter niet zoomen op de pagina (of is daar een toets combinatie voor?)
Heeft iemand een tip welke versie van Opera mini je het beste kan gebruiken voor de Samsung i8910?
Dat er (nog) geen spellen te verkrijgen zijn die optimaal gebruik maken van de i8910 kan ik begrijpen, maar veel van de spellen die ik aantref (en die compatibel moeten zijn met de Nokia 5800) maken gebruik van de cijfertoetsen of geven het speelveld net niet helemaal weer.
zijn er mensen die een overzichtje / sites hebben van spellen die wel goed werken?
Ondanks dat ik in mijn instellingenprofiel 'algemeen' aangeef dat het geluid van de toetsen uit moet staan, lijkt het er op dat eens in de zoveel tijd dit weer gereset wordt.
Heeft iemand een idee waardoor dit komt (ik dacht aan het uit/aanzetten van mijn mobiel, maar dat lijkt niet te kloppen)?
Na mijn eerdere queste om een Stereo BT koptelefoon aan te schaffen lijk ik dit nu op te geven aangezien een verkoper in een Vodafone winkel zei dat deze dingen niet zo populair zijn omdat ze nogal een wissel trekken op de batterij. Ook kan bijna niemand mij vertellen of een radio goed werkt met een BT koptelefoon.
Nu ben ik echter op zoek naar een stereo bedrade koptelefoon (geen earplugs) of een adapterstukje met microfoon en nu zie ik op de site van Samsung dat er geen connectorstukjes of stereokoptelefoons te krijgen zijn voor de i8910 (zelfs de earplugs die ze meeleveren bestaan daar niet).
Zijn er mensen die kunnen aangeven welke stereo koptelefoon (waarmee je ook kan bellen) / microfoon adapter ik moet hebben voor de i8910?
Even wat linkjes die misschien door een TS of een MOD in de beginpost gezet kunnen worden:
http://www.opera.com/mini/download/ (alternatieve browser)
http://www.symbian-freak.com/ (software voor symbian telefoons)
http://samsungi8910omnia.com/ (software en themes gericht op de i8910)
the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@
Zit je misschien te spelen met je volume toetsen als je toetsblokkering uitstaat en je gewoon in het homescreen staat? Dan gaat nl. je toetsvolume aanMrE schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 16:54:
Ik heb dit zelf ook regelmatig, vandaar.
Verwijderd
Uitgebreide test op chip.de: http://www.chip.de/artike...-Handy-Test_36932541.html
Weinig aanmerkingen, Hij staat bij hun nu op de eerste plaats in de ranglijst.
Weinig aanmerkingen, Hij staat bij hun nu op de eerste plaats in de ranglijst.

Weet iemand een oplossing voor een probleem dat ik nog nooit heb gezien
Ik heb Opera mini 4.2 geïnstalleerd om te proberen hoe dat op de i8910 werkt.
Tot nu toe redelijk maar niet echt beter dan de standaard browser vind ik.
Door de 1 of andere reden is er rechts naast het 'O'-icoon van Opera een klein sleuteltje verschenen
Op zich geen probleem maar als ik vanuit:
Homescreen -> Menu -> Icoon 'Extra' -> Extra's en dan op de Icoon van Opera klik om Opera te starten gaat dat niet
Icoon wordt wel oranje blok maar er gebeurt niets en na een paar seconden is het oranje blok ook weer weg.
Zal dus komen omdat dat sleuteltje naast de icoon staat.
Als ik onderin het scherm op 'opties' klik als het 'O'-icoon oranje is gebeurt er ook niks (geen submenu)
Ik heb ook geprobeerd om via de Samsung Suite het programma te verwijderen maar krijg de melding dat het programma niet toegankelijk is.
Je ziet het wel in de geïnstalleerde sis bestanden als Java bestand maar met 0 kb dus het lijkt of het 'hidden' geworden is
Als ik via Menu -> Instellingen -> Toepassings beheer -> GeÏnstalleerde Toepassingen kijk staat die hier ook niet tussen.
Maar hoe krijg ik die vergrendeling weg??
Weet iemand de oplossing dan zou ik het heel graag weten.
Ik heb Opera mini 4.2 geïnstalleerd om te proberen hoe dat op de i8910 werkt.
Tot nu toe redelijk maar niet echt beter dan de standaard browser vind ik.
Door de 1 of andere reden is er rechts naast het 'O'-icoon van Opera een klein sleuteltje verschenen

Op zich geen probleem maar als ik vanuit:
Homescreen -> Menu -> Icoon 'Extra' -> Extra's en dan op de Icoon van Opera klik om Opera te starten gaat dat niet
Icoon wordt wel oranje blok maar er gebeurt niets en na een paar seconden is het oranje blok ook weer weg.
Zal dus komen omdat dat sleuteltje naast de icoon staat.
Als ik onderin het scherm op 'opties' klik als het 'O'-icoon oranje is gebeurt er ook niks (geen submenu)
Ik heb ook geprobeerd om via de Samsung Suite het programma te verwijderen maar krijg de melding dat het programma niet toegankelijk is.
Je ziet het wel in de geïnstalleerde sis bestanden als Java bestand maar met 0 kb dus het lijkt of het 'hidden' geworden is

Als ik via Menu -> Instellingen -> Toepassings beheer -> GeÏnstalleerde Toepassingen kijk staat die hier ook niet tussen.
Maar hoe krijg ik die vergrendeling weg??
Weet iemand de oplossing dan zou ik het heel graag weten.
Verwijderd
Heeft iemand al de internet snelheden getest? Die 3,6 van vodafone haalt het toestel dat ook?
Verwijderd
ik vind internet heel traag, hij pakt 30 kb per seconde ofzo, via Hi 3G netwerk.
Hoe kan dit? Ik internet via KPN internet.
Hoe kan dit? Ik internet via KPN internet.
Verwijderd
Bij mij is het internet ook zeer traag, gebruik nu mijn thuisnetwerk.
Zit op de bank, ongeveer 4 meter van mn modem af, geen muren oid er tussen, op mn ipod Touch wordt de pagina gemiddeld 3x zo snel geladen als met de i8910, vind dit toch vreemd..
Zit op de bank, ongeveer 4 meter van mn modem af, geen muren oid er tussen, op mn ipod Touch wordt de pagina gemiddeld 3x zo snel geladen als met de i8910, vind dit toch vreemd..
Verwijderd
tja ik vind het internet ook erg traag en vraag me af of ik iets verkeerd heb ingesteld
hij laad net zo snel als de ultratouch die ik had maar volgens de berichten moet deze toch aanzienlijk sneller zijn.
en weet toevallig iemand hoe je dit moet installeren?
Verwijderd
Ik heb nog geen i8910 maar het is niet mijn eerste Symbian telefoon dus ik denk dat ik je wel kan helpen (tenzij Samsung andere dingen heeft gedaan)Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 22:42:
tja ik vind het internet ook erg traag en vraag me af of ik iets verkeerd heb ingesteldhij laad net zo snel als de ultratouch die ik had maar volgens de berichten moet deze toch aanzienlijk sneller zijn.
Je kan drie dingen doen.
1. Je download het sisx bestand via de browser op je mobi, zodra de download klaar is vraagt hij automatische of je hem wilt instaleren.
2. Je download het op je PC en je gooit het sisx bestand via bluetooth over naar je mobi en je opent het bestand met bestandsbeheer.
3. Je instaleert Samsung PC Suite op je PC en opent het bestand op je PC, daarna gaat het allemaal automatische.
Hiero linkje naar PC Suite:
http://nl.samsungmobile.c...model=GT-I8910&sw_type=SW
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2009 13:34 ]
Verwijderd
Waar heb jij ovi store vandaan?niekosniekos schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:58:
Verwijderd
Ik gebruik zelf al een jaar de Motorola HT820. Werkte perfect met mijn Diamond, en mijn E71, en ook op mijn I8910 werkt ie perfect. Bellen, muziek, films, allemaal top..
Verwijderd
Ook ik heb mijn kaart voor Route 66 op de bus gedaan, maar dit werkt een beetje hetzelfde als met mijn geheugenkaart van mijn X1 destijds. Reguliere klantenservice weet van niets (da's altijd) en meestal duurt 't langer. Ervaring is wel dat het altijd goed komt, ook al tref je telefonisch iemand die van niets weet.
Oh en de Ovi-store is gewoon een Nokia iets, wat voor ons als HD gebruikers een optie is vanwege de symbian versie.
Oh en de Ovi-store is gewoon een Nokia iets, wat voor ons als HD gebruikers een optie is vanwege de symbian versie.
Verwijderd
Overigens, je vindt het toch niet echt vreemd dat je accu zo vlug leeg gaat als je m om de tien minuten je mail laat ophalen? Mijn accu is van nog geen dag te gebruiken, al opgerekt tot 3 dagen dag en nacht standby. Gewoon een paar keer goed opladen terwijl ie uitstaat en even wachten op de software update. Die doen meestal ook wel wonderen namelijkniekosniekos schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:58:
En dat duurt niet lang meerVerwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 10:51:
[...]
Gewoon een paar keer goed opladen terwijl ie uitstaat en even wachten op de software update. Die doen meestal ook wel wonderen namelijk![]()
Lees hier maar waar we mee verwend gaan worden
Het is net als handelen met de Chinezen, het duurt wat lang, maar dan komt het toch goed.
Zal wel met de Aziatische cultuur samenhangen. Wij hebben altijd haast en dat werkt niet
Verwijderd
Ik bedoel hoe krijg je dit op je telefoon ?Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 10:43:
.....
Verwijderd
Hahahaha ja goed he,
De accu van mijn E71 is al magistraal, maar die software update destijds deed er nog een schep boven op.
Ok, werken in de telecom helpt natuurlijk, maar toch
De accu van mijn E71 is al magistraal, maar die software update destijds deed er nog een schep boven op.
Ok, werken in de telecom helpt natuurlijk, maar toch
Verwijderd
Je hoeft die kaart helemaal niet in te sturen om Route 66 te krijgen. Kun je gewoon downloaden op de Samsung website.Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 10:43:
Ook ik heb mijn kaart voor Route 66 op de bus gedaan, maar dit werkt een beetje hetzelfde als met mijn geheugenkaart van mijn X1 destijds. Reguliere klantenservice weet van niets (da's altijd) en meestal duurt 't langer. Ervaring is wel dat het altijd goed komt, ook al tref je telefonisch iemand die van niets weet.
SamsungLBS.zip is Route 66, zelfde als je die kaart instuurt zonder registratie maar ook zonder CD.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2009 13:34 ]
Verwijderd
ja dan activeer je hem toch? Als je hem nu via samsung download heb je toch ook niet de volledige versie?Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 13:30:
[...]
Je hoeft die kaart helemaal niet in te sturen om Route 66 te krijgen. Kun je gewoon downloaden op de Samsung website.
SamsungLBS.zip is Route 66, zelfde als je die kaart instuurt zonder registratie maar ook zonder CD.
Ik heb 'm getest op speedtest.nl en het snelste wat ik heb gehaald is 2272kbps, dus geen 3,6mbit. Maar ook zeker niet langzaam!Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 21:12:
Heeft iemand al de internet snelheden getest? Die 3,6 van vodafone haalt het toestel dat ook?
Trouwens ook leuk dat ie externe subs ondersteunt...
En mijn batterij doet het prima, beter dan mn SE G900. Gisteren 3 uur gebeld, 1 uur video gekeken en een uur of 5-6 mp3 geluisterd, nog wat gesurft en nog (net) geen waarschuwing over een lege batterij
Verwijderd
top!!! dank je welVerwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 23:11:
[...]
Ik heb nog geen i8910 maar het is niet mijn eerste Symbian telefoon dus ik denk dat ik je wel kan helpen (tenzij Samsung andere dingen heeft gedaan)
Je kan drie dingen doen.
1. Je download het sisx bestand via de browser op je mobi, zodra de download klaar is vraagt hij automatische of je hem wilt instaleren.
2. Je download het op je PC en je gooit het sisx bestand via bluetooth over naar je mobi en je opent het bestand met bestandsbeheer.
3. Je instaleert Samsung PC Suite op je PC en opent het bestand op je PC, daarna gaat het allemaal automatische.
Hiero linkje naar PC Suite:
De geruchten voor een nieuwe firmware beginnen steeds meer vorm te krijgen:
http://www.samsungi8910omnia.com/forumSamsung will soon have a major official firmware update available for Samsung i8910 Omnia HD users, this update will bring us a much needed general update. Which will focus on improved battery life, general speed improvements, new widgets and new games and applications. But biggest fix of all for most users is Samsung will replace the AMR audio codec (which plagued the 720p audio) with a much better AAC audio codec.
As you can see from the media info screenshot above, taken by a German tester of the new firmware. The 720p video is at 24fps, while audio is now a AAC codec, 32000 Hz, 2 channel @ 512kbs (bitrate). Which is quite a high bit rate. This will give us great audio quality.
Interesting to note that its 2 channel, does this mean Samsung are not only using the Mic just above the camera lens (That’s the dedicated video mic). but also the microphone for voice calls too? To record stereo?
Samsung Omnia HD The development of new software version is complete. The quality checks, which are always performed for each new version, have been launched and will end within a week. Soon after, you can upgrade the terminal through PC Studio 7. We apologize for the inconvenience and thank you for your patience. We are confident however that the result will live up to expectations.
We think the update will be either i8910xxig2 or i8910xeig2
Verwijderd
Dan krijg ik idd die link gestuurd alleen dan activeer ik mijn account alleen en ik krijg geen download.Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 11:35:
Gewoon via pc de ovi store openen, inlog maken en dan sturen ze via sms links naar je tel die je dan kan openen waardoor de download naar je toestel rechtstreeks begint
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is om over het toestel te praten,
Berichten over 'waar kan ik hem het beste kopen' en 'met welk abonnement' horen hier niet. Houd daar rekening mee als je hier je bericht plaatst.
Dit topic is om over het toestel te praten,
Berichten over 'waar kan ik hem het beste kopen' en 'met welk abonnement' horen hier niet. Houd daar rekening mee als je hier je bericht plaatst.