Joop557 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:26:
[...]
Om de firmware te kunnen uploaden naar je telefoon heb je een speciale flash usb driver nodig, dit is dus niet dezelfde die door PC Suite gebruikt wordt, maar pas actief wordt als de telefoon gereset/gereboot wordt. Dit gebeurt vlak voordat de firmware geupload wordt, dus na de downlaod en unpack op je PC. De telefoon wordt eigenlijk dus uit gezet en dan wordt die driver op je pc geactiveerd om de flash te kunnen updaten in je telefoon.
Als je het echter al een keer geprobeerd hebt op een bepaalde poort zal daar nu helaas een unknown device usb driver geinstallleerd zijn zodra de telefoon dus gereboot wordt. Ten minste onder XP gebeurt dat. Die moet je verwijderen en daarna de nieuwe driver installeren. Volgens mij zit er een link in het update programma naar de betreffende usb driver. De telefoon lijkt uit te staan maar wordt toch gedeeltelijk actief (geeft oa het laadproces voor de batterij aan, maar gaat dus ook op de usb poort in een speciale mode staan).
Ik heb het nogmaals geprobeerd, maar nog steeds tevergeefs.
Ik heb nu de telefoon op een usbpoort aangsloten waarop ik het nog niet had geprobeerd. Nadat de LGmobile tool enkele malen had aangegeven dat ik eerst de telefoon met ActiveSync moest synchroniseren, had ik eerst deze tool ge-uninstalled en daarna weer geinstalleerd.
Toen begon hij meteen, en na het downloaden begon de computer de usbhardware te installeren. Tot mijn grote vreugde installeerde hij deze keer wél!
Maar toen hij contact zocht met de telefoon lukte het niet om verbinding te krijgen, noch met de telefoon aan of uit(dan laat hij een batterij zien die opgeladen wordt). (Ik heb Vista trouwens)
Dit enkele malen geprobeerd maar dan geeft de updatetool aan dat het niet lukt de computer te verbinden met de telefoon.
Ik heb het idee dat ik echt alles geprobeerd heb, maar dat het gewoon niet kan.
Ook lukt het me niet om thuis verbinding te maken met WIFI, niet dichtbij en niet naast de router..
Bij mijn vriendin thuis doet hij het daarentegen wel. De beveiliging is WEP en IP/DNS staat op automatisch. Ook het wachtwoord is correct opgeslagen.
Bij browserinstellingen staat bij profielen Wifi geactiveerd.
Wanneer ik op verbinden druk geeft hij de melding: Kan geen verbinding maken met WLAN(naam draadloos netwerk)
Moet ik ergens anders nog iets instellen, wat vreemd is want bij mijn vriendin doet hij het wel.
Overigens had ik de eerste week het bekende 'agendaprobleem', maar dat is uit zichzelf opgelost. Nu kan ik gewoon alles weer opslaan zonder de melding: Ongeldige gegevens..
Wel heeft de telefoon af en toe nog een vastloper, en de wekker doet het niet altijd (wat al enkele keren vervelende gevolgen heeft gehad

)
Alvast bedankt voor de tips!