Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lukosje schreef op donderdag 31 december 2009 @ 01:55:
Kijk gewoon via een explorer (kan hier gewoon windows explorer gebruiken) welke files er op staan, en welke de meeste ruimte innemen via eigenschappen...

Kom je er zo achter
Het vinden van (grote) bestanden is het probleem niet...
Hoe kom ik erachter welke bestanden ik veilig kan verwijderen, dat was de vraag ;)

De volgende extensies kom ik o.a. tegen:
*.mbm
*.rsc
*.cfg (configuratie? lijkt me ook niet handig om te verwijderen)
*.mif
*.ini (lijkt me niet verstandig om te verwijderen)
*.aac (uit de map c:\TEMPUA\mp4, maar Ybrowser zegt bij openen dat de file corrupt is, grootte is 0kb)

Wie oh wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via Nokia Care Point kun je ook je update doen ongeacht de productcode. Zo behoud je je garantie en weet je zeker dat je tijdig de update op je toestel hebt. Ik heb hem vorige week ook laten updaten (heb het toestel pas een week!) bij het NCP in Schiedam. Klaar terwijl je wacht. Beetje jammer alleen dat ik straks weer kan door die nieuwe update omdat ik ook geen NL versie heb.

Huidige FW versie: 20.115.55.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Sorry ik zie dat ze alwel beschikbaar zijn op de Nokia servers. Zal die vanmijzelf morgen ook uitproberen en mijn ervaringen delen.

Dit zijn de productiecodes met de nieuwste NL software

0580413
0580674

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel toevallig ( net na mijn post) is het wel mogelijk om naar de versie 20.115 te upgraden alleen nu nog de allerlaatste versie niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 11:31

TTROX

Christian N

Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:59:
@ TTROX,

Speaker zal gewoon ondergarantie vervangen.(Mits val vocht of zware gebruikerschade)
Kijk op de Nokia Site voor een care punt bij jou in de buurt.

http://www.nokia.nl/nokia-in-je-buurt-o3
Select provincie
Vinkje care point en voila
Wie O Wie zou voor mij kijken waar de care points zitten?
En dan de tekst kopieren of een screenshot maken er van?

Ik woon in overijssel / enschede
Die site doet het niet op mijn computer, zowel IE als Firefox niet.

Alvast bedankt!

Enschede | 6720wp JinkoSolar 16x420 Z 47°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylmaron
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-03-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:44:
maar als je de product code wijzigt dan kun je toch problemen verwachten met garantie gevallen?
Goeie vraag. Ik heb ook een keer mijn code gewijzigd om 20.115 te kunnen krijgen destijds maar na het updaten mijn originele code weer teruggezet. Ik verwacht daarom geen problemen met garanties maar helemaal zeker weet je nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TTROX schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 18:44:
[...]

Alvast bedankt!
Bij jou zit de volgende in de buurt

The Phonehouse Enschede
Hendrik Jan van Heekplein 96
7511, HN Enschede
Tel.: 053-4328778
Fax: 053/8800073
servicepunt.enschede@phonehouse.nl
http://www.phonehouse.nl
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:32:
oja toestel is traag en heeft nu al stof onder het scherm!
mijne n86 die ik vanaf ongeveer september heb, heeft ook enkele probleempjes
de mijne heeft ook stof onder het scherm.. het zit in de rechter bovenhoek

tevens vind ik dat er erg veel speling op het scherm zit, wanneer deze gesloten is.
wanneer die op trilfunctie staat, hoor je het scherm gewoon trillen t.o.v. de rest van de telefoon
dit is erg storend wanneer de telefoon op tafel ligt

valt dit toevallig onder garantie?

mvg dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylmaron
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-03-2024
TTROX schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 18:44:
[...]

Alvast bedankt!
Die site geeft dit adres in Enschede aan:

The Phonehouse Enschede
7511, HN Enschede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:31:
[...]

Bij jou zit de volgende in de buurt

The Phonehouse Enschede
7511, HN Enschede
servicepunt.enschede@phonehouse.nl
http://www.phonehouse.nl
Hee is dat even toevallig, Daar heb ik mijn telefoon "gekocht" toentertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

Nu weer een ander probleem,

Ik heb mijn telefoon vandaag d.m.v. hard reset gerest.
En nu moet ik dus weer mijn email instellen,
Nu moet ik ook van Nokia Messaging een emailadres invoeren en wachtwoord.
Omdat ik die niet meer wist ging ik naar email.nokia.nl
Druk ik daar op de knop "wachtwoord vergeten" en moet het een en ander invullen,
en dan krijg ik de volgende melding :

"Er is geen account gevonden die overeenkomt met de gebruikersnaam en het wachtwoord die u hebt ingevoerd. Controleer of u het eerste e-mailadres dat u hebt gebruikt tijdens de registratie voor Nokia Messaging, correct hebt ingevoerd."

Nu wil ik me dan opnieuw registreren omdat ik daar blijkbaar niet meer bekend ben ik het systeem.
En dan vul ik weer van alles in en krijg ik de volgende melding :

"Welkom terug!
Het e-mailadres dat u hebt ingevoerd, is al geregistreerd voor een account voor Nokia Messaging. Meld u aan om uw account te beheren."

Oftewel ik kan niet meer inloggen met mijn oude gegevens omdat ik die niet meer heb,
ik kan mijn wachtwoord niet meer opvragen omdat ze me niet meer herkennen in hun systeem
en ik kan geen nieuw account aanmaken omdat ze mij ergens toch wel herkennen.

En op de site email.nokia.com staat ook niets geen contact gegevens met een hulp iets van nokia dus ik dacht ik post het hier maar.
Wat moet ik hier nou mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:47
Je dient in te loggen met het eerste emailadres dat je hebt ingegeven bij Nokia Email. Het wachtwoord is hetzelfde wachtwoord als het wachtwoord van dat emailaccount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

robertwebbe schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:34:
Je dient in te loggen met het eerste emailadres dat je hebt ingegeven bij Nokia Email. Het wachtwoord is hetzelfde wachtwoord als het wachtwoord van dat emailaccount.
Dat is het hem nou juist
Als ik dat doe dan krijg ik dit:

* Er is geen account gevonden die overeenkomt met de gebruikersnaam en het wachtwoord die u hebt ingevoerd. Controleer of u het eerste e-mailadres dat u hebt gebruikt tijdens de registratie voor Nokia Messaging, correct hebt ingevoerd.

En ik kan ook nergens een support email adres vinden van nokia waar ik mijn "klacht" kan indienen

[ Voor 7% gewijzigd door TTROX op 12-01-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Kan het misschien zijn dat het wachtwoord ondertussen is gewijzigd? Dat je misschien het oude (of juist het nieuwe) wachtwoord hier moet gebruiken. Het lijkt me namelijk meer een fout in het wachtwoord dan dat het ligt aan het emailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

het wachtwoord van het emailadres is nog hetzelfde wachtwoord als toen ik het adres maakte en dat was aardig lang terug. Veel langer in ieder geval als dat nokia ook maar dacht aan de Nokia N86 8mp of n85 8mp

Maargoed misschien weten ze hier raad mee bij een NSC want 1 luidspreker is ook al kapot na +/- 4,5 maand,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sondae
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-02-2023
Wie kan me helpen?? Ik zit met het volgende probleem. Ik wilde een firmware update doen van Fw 20.115 naar Fw 21.006 met Nokia Software Updater, tijdens het installeren krijg ik de melding dat er onvoldoende schijfruimte is, en dat ik overbodige bestanden moet verwijderen. Ik heb 4,92 GB vrij op het massa geheugen, 1,79 Gb vrij op het geheugen kaartje en 26,9 mb van de 78,1 mb vrij op de phone memory. Ik had al plaats vrij gemaakt door smsjes,foto's en applicaties die ik eerder had gedownload te verwijderen, en nog steeds krijg ik die melding. Ik weet niet waar het aan ligt, maar ik wil graag de nieuwe firmware hebben. Ik neem aan dat de oude firmware word overschreven door de nieuwe op het moment dat je de nieuwe fw installeerd. En waar komt ie dan te staan. Ik ga er vanuit dat de FW dan op de massa geheugen komt te staan waar ik genoeg plaats heb. Ik wil geen hard reset gaan doen om de nieuwe firmware update te kunnen krijgen. :(

Alle hulp en suggesties zijn welkom. _/-\o_

Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
jarnon86 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:32:
oja toestel is traag en heeft nu al stof onder het scherm!

mijne n86 die ik vanaf ongeveer september heb, heeft ook enkele probleempjes
de mijne heeft ook stof onder het scherm.. het zit in de rechter bovenhoek

tevens vind ik dat er erg veel speling op het scherm zit, wanneer deze gesloten is.
wanneer die op trilfunctie staat, hoor je het scherm gewoon trillen t.o.v. de rest van de telefoon
dit is erg storend wanneer de telefoon op tafel ligt

valt dit toevallig onder garantie?

mvg dennis
bij exact hetzelfde ook een vrij los scherm maar goed dat is gewoon het nadeel van een slider denk ik het voelt wel gewoon stevig aan....

vind het eerder een groot nadeel dat toestel zo verschrikkelijk traag is af en toe...

heb weer een vraag!

heb een usb radio in de auto... wanneer ik men n86 er op aansluit kan ik hem laden en de muziek op de 8gb eraf halen op de radio... Nu heb ik men navigatie op een los kaartje geinstalleerd maar kan hem helaas niet openen terwijl hij de 8gb in gebruik heeft!

heb de navigatie ook al op de 8gb gehad alleen dat werkt uiteraard niet omdat het geheugen dan in gebruik is ( vergelijkbaar met wanneer je n86 in de pc zit dan kun je op het toestel ook niet de toepassingen openen)

iemand mischien een oplossing? lijkt me niet mogelijk maar tis het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ TTROX

Kom ff langs bij The Phonehouse en vraag naar de monteur dan kom ik ff jou toestel bekijken en zal ik kijken wat ik voor jou kan doen.

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Changelog voor jullie voor 21.006

Data package : 9.0
MCU SW version : 21.006
"
SW improvements and corrections
"
" • Browser baseline updated to 7.1 version (wk 41 release)
• SW Updated ENO SW
• New IVE binaries updated in the NCP
• Lots of quality improvments done in browser, camera and email applications
• Genius cases corrected:
o JWIS-7LGBBY - ""High speed packet access"" settings is not shown
o EPPN-7TD7ZB - LPT: Phone freezes in several applications during LPT session
o ELLU-7RBDXS - From PCP: DTFM tones missing
o EAMO-7PTG9U - Vodafone ES - GSM/WCDMA - OTC - S60 5th Ed. Not possible pairing with car kit Parrot CK3000 (v3.18) and EVO (5.08)
o ET09070655102 - Genius Case #118778: Nokia E75: Nokia E75 radio link restoration failure
o JH09092856601 - Double Talk echo cancellation problem with IHF speakers activated. & Updated to IMEISV Number:07(PR2.1)

• OTC cases fixed:
o JWIS-7LGBBY - TRUE - GSM/WCDMA - OTC - Bad behavior receiving sms from HTC on S60 devices
o EPPN-7TD7ZB - Issues with Gmail in UK and Germany
o OULM-7VSDRL - Failure to post IMEI on N86 over Orange GPRS (UK) and Netherlands ""Hi"" GPRS
o EJFM-7X2FMU - Rogers - GSM/WCDMA - OTC - CNAP not supported
o ESHA-7YDBBA - Cherry China PRC – Tick box removal
o DL09070858239 - CTA-CHINA ICPR7.1, 7.2, 8.1, 8.2: CSM290: Phone get stuck in Weak field
o EAMO-7PTG9U - Vodafone ES - GSM/WCDMA - OTC - S60 5th Ed. Not possible pairing with car kit CK3000 (v3.18) and EVO (5.08)
o EJFM-7TJ9HH - O2 UK - GSM/WCDMA - OTC - DRM protected content not played

En die van 20.115

Data package : 3.0
MCU SW version : 20.115
"
SW improvements and corrections
"
" PLEASE NOTE:
The DEVICE FIRST USE feature is introduced in this maintenance release.
ALL THE CUTOMERS MUST BE INFORMED ABOUT THIS FEATURE WHEN THIS SW 20.115 IS FLAHSED TO A CUSTOMER'S HANDSET.

IT IS VERY IMPORTAN TO READ the official Bulletin ""Device First Use information & terms to be provided to customers""
The bulletin can be fournd from:
http://calns01t.europe.no...7620004a69ad?OpenDocument

CHANGES AND IMPROVEMENTS:
The following issues are solved with this software release:
• New IVE release for better imaging experience especially in video mode
• Corrections to movie decoder
• Corrections to image encoder
• Autofocus and macro mode
• Automatic Motion Blur
• New aperture control
• EXIF data maker note
• Corrections on Camera
• GPS icon on Panorama mode
• Back lighting in Burst mode
• Many error corrections, e.g.
• Various Browser updates
• Music store functionality
• RealPlayer FastForward/rewind functionality
• Improvement to automatic VoIP re-registration logic after WLAN connection failure
• Maps baseline update
• Here and Now baseline update
• New camera baseline
• N-Gage update from 1.2 to 1.21
• Nokia Messaging 1.1. ( Freestyle 2.0 Baseline 2)"
"
New features
"
" The DEVICE FIRST USE feature is introduced to N86 in this maintenance release.
IT IS VERY IMPORTAN TO READ the official Bulletin ""Device First Use information & terms to be provided to customers""

CAMERA application reneval
• Face detection. The picture is focused to faces, which yelds sharper pictures e.g. when pictures taken of people, especially in backlit conditions.
• Focus indicator changed. Focus bracket now appears on the area, where the focus was actually taken.
• Red Eye Removal. Note, this is actual active removal instead of traditional reduction by using double flash with flashlight. Red eye removal is used only when flash light is used.
• Panorama uses NRC based algoritm instead of earlier commonly used PanoMan. – better joining of images
• Overall imaging quality has been improved to level that N86 8MP is the best mobile camera out there!

OHTER new features and applications
• OVI Contacts 1.1
• Cherry (requires Phone Activation 4.0 (in PR1.x was Phone Activation 2.1). Cherry is very new application and during testing period lot of corrections were made.
Due this fact it is quite possible that more questions and issues will rise when the SW is in production.
"
"
Known issues
"
" • Browser had serious regression during PR2.0 timeframe – still unclear if PR2.0 is any better or worse the in PR1.x SW
• Nokia Messaging (FS email) still has occasional problems in email creation (server related)
• Maps problems are still there (current consumption, crash and navigation problems)
• Camera current consumption problem might still be in PR2.0 (occasionally camera can have high current consumption after closing camera reveal)
• TOP open operator/region errors
o EAMO-7UEG3P Telefonica Movistar - GSM/WCDMA - OTC - Uninstability during the execution of a Java MIDlet
o EAMO-7VGCQT TAM China - GSM - OTC - Https access failure
o DL09070858239 CTA-CHINA ICPR7.1, 7.2, 8.1, 8.2: CSM290: Phone get stuck in Weak field
o ESLM-7SVF73 GENIUS ID 116559: Message to write characters problem
o TLAE-7TH7QS Genius Case #118778: Nokia E75: Nokia E75 radio link restoration failure
"

"

[ Voor 54% gewijzigd door Kalua op 13-01-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een probleem gevonden... Ngage werkt niet meer sinds de update naar 20.115 meer mensen last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:48:
@ TTROX

Kom ff langs bij The Phonehouse en vraag naar de monteur dan kom ik ff jou toestel bekijken en zal ik kijken wat ik voor jou kan doen.

Mvg.
Dat wordt dan donderdagavond.
En ik neem dan aan dat jij werkzaam bent bij The Phonehouse?
Ik wist niet dat ze daar een monteur hadden die telefoons repareert, ik dacht dat het altijd maar opgezonden werdt naar de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 16:25:
nog een probleem gevonden... Ngage werkt niet meer sinds de update naar 20.115 meer mensen last van gehad?
Gewoon weer even downloaden (http://www.n-gage.com/ngi...dat/n-gage_1.40_1557.sisx) en opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks!! was een saaie dag zonder worms!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:48:
@ TTROX

Mvg.
Helaas, je was er niet vanavond.
Hopelijk is het te repareren, maar een gloednieuwe zou natuurlijk ook nooit verkeerd zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Betreft de firmware update voor de Nokia N86 8MP met versie nummer 21.006.54.1:
deze is nu ook beschikbaar in de Nokia Software Update applicatie en via de Firmwareupdate Over The Air.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4004/4276405604_fe060675fc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4050/4275617691_a13b6542db_o.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2800/4275617967_186be0e565.jpg

CHANGES AND IMPROVEMENTS
- Browser baseline updated to 7.1 version (wk 41 release)
- SW Updated ENO SW
- New IVE binaries updated in the NCP
- Lots of quality improvments done in browser, camera and email applications
- Genius cases corrected:
•JWIS-7LGBBY - "High speed packet access" settings is not shown
•EPPN-7TD7ZB - LPT: Phone freezes in several applications during LPT session
•ELLU-7RBDXS - From PCP: DTFM tones missing
•EAMO-7PTG9U - Vodafone ES - GSM/WCDMA - OTC - S60 5th Ed. Not possible pairing with car kit Parrot CK3000 (v3.18) and EVO (5.08)
•ET09070655102 - Genius Case #118778: Nokia E75: Nokia E75 radio link restoration failure
•JH09092856601 - Double Talk echo cancellation problem with IHF speakers activated. & Updated to IMEISV Number:07(PR2.1)
- OTC cases fixed:
•JWIS-7LGBBY - TRUE - GSM/WCDMA - OTC - Bad behavior receiving sms from HTC on S60 devices
•EPPN-7TD7ZB - Issues with Gmail in UK and Germany
•OULM-7VSDRL - Failure to post IMEI on N86 over Orange GPRS (UK) and Netherlands "Hi" GPRS
•EJFM-7X2FMU - Rogers - GSM/WCDMA - OTC - CNAP not supported
•ESHA-7YDBBA - Cherry China PRC – Tick box removal
•DL09070858239 - CTA-CHINA ICPR7.1, 7.2, 8.1, 8.2: CSM290: Phone get stuck in Weak field
•EAMO-7PTG9U - Vodafone ES - GSM/WCDMA - OTC - S60 5th Ed. Not possible pairing with car kit CK3000 (v3.18) and EVO (5.08)
•EJFM-7TJ9HH - O2 UK - GSM/WCDMA - OTC - DRM protected content not played

Known Issue:
• Memory gets automatically changed into "Phone Memory" from "Mass Memory"
• Date won't change if select "silent" ringing type in general profile
• Unable to unlock phone if lock code contains emergency number
• Voice call not possible to receive correctly during promotional /sign up view
• Email: Active idle plug is not updating after receiving a new email

[ Voor 108% gewijzigd door robertwebbe op 15-01-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:17:
[...]

Het vinden van (grote) bestanden is het probleem niet...
Hoe kom ik erachter welke bestanden ik veilig kan verwijderen, dat was de vraag ;)

De volgende extensies kom ik o.a. tegen:
*.mbm
*.rsc
*.cfg (configuratie? lijkt me ook niet handig om te verwijderen)
*.mif
*.ini (lijkt me niet verstandig om te verwijderen)
*.aac (uit de map c:\TEMPUA\mp4, maar Ybrowser zegt bij openen dat de file corrupt is, grootte is 0kb)

Wie oh wie?
Bij gebrek aan antwoorden alhier nog maar eens gaan zoeken en kwam het volgende tegen:

http://www.allaboutsymbia...okia_5800_XpressMusic.php

Uitgeprobeert en het werkt! Ik had slechts 7.9 MB vrij op de C:/ drive, na deze operatie 31.6 MB vrij echter het geheugen loopt wel heel snel vol :(

Update naar Nokia Maps 3.1 en het geheugen was 26.3 MB, upgrade naar Python 2.0 en er is 22.8 MB over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 11:45:
Betreft de firmware update voor de Nokia N86 8MP met versie nummer 21.006.54.1:
deze is nu ook beschikbaar in de Nokia Software Update applicatie en via de Firmwareupdate Over The Air.
Waar vind ik dat, de SW update applicatie wil niet starten op mijn PC, de phone zegt dat ik de laatste versie heb en op de Nokia site wordt alleen de vorige update vermeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Zie robertwebbe in "Nokia N86 8MP" en dan de een na laatste vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is voor mij KPN/ unbranded toestel de update (nog) niet beschikbaar... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een goed werkende zaklantaarn applicatie? De meeste die ik heb geprobeerd werken niet of gaan wel aan maar je kunt ze niet meer uitzetten... (brightlight).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frosi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-05-2021
ik heb de update gedaan en heb nu versie 21.006.54.1, maar bij de vorige update was ik het geluid van mijn numerieke toetsen kwijt zie mijn vraag op 04/12/09. En nu heb ik de geluiden terug op de numerieke toetsen na de update. Ga mijn backup voor de update niet terug zetten alles ziet er goed uit na de update. Dus een geslaagde update en alles is nu in orde en bedankt Robert Webbe. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 20:41:
[...]

Dan is voor mij KPN/ unbranded toestel de update (nog) niet beschikbaar... :/
Als je niet wilt wachten en op safe wilt spelen, dan kun je het beste langs een NCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister versienummer 20.115 op mn N86 gezet. Deze kwam deze week eindelijk vrij voor mijn telefoon met productcode 0587295.

Na de installatie viel mij het volgende aan het menu op.

Afbeeldingslocatie: http://www.allaboutphones.nl/photos/12485164769627/Nokia-N86.jpg

Hier zie je het menu zoals het hoort te zijn, maar bij mij ziet muziek-icoontje(rechts boven in) er na de installatie heel anders uit.

Het ziet er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:M1X43jXVW0SkGM:http://arkwami.nl/verkoop/images/mapje-TOTAALOVERZICHT.JPG

Weet iemand hoe ik dit weer normaal krijg?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He, dat wilde ik net ook posten. Ik ben al aan het Google-en geweest maar heb tot nu toe niets kunnen vinden :(

Download is bij mij ook het menu verdwenen... Hoe krijg ik dat terug?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2010 13:28 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter aanvulling, ik heb om te testen een reset gedaan *#7370# en daarmee verschijnt het juiste muziek icoontje weer in het scherm echter zodra ik mijn instellingen terugzet verandert het icoon weer naar het uiterlijk van een default map...

Ook Games en Download zijn bij mij nog steeds verdwenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf met het probleem zitten dat de phone memory (C) erg snel vol loopt

Klopt het dat je sommige applicaties op de C:/ drive moet installeren? Of kun je die later nog op een of andere manier verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best gezellig, zo in je eentje... :P

Dit wilde ik even delen omdat ik zelf totaal niet geinteresseerd ben in Ovi Chat:

http://thenokianetwork.co...-homescreen-on-nokia-n86/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
@Proenski:

Je hebt een edit-knop, gebruik die dan ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn aparte vragen dus ik dacht dat het handiger is met quoten om deze apart te posten. Als ik alles in 1 post stop zien de meeste door de bomen het bos niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-09 11:22
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 13:07:
Ik heb gister versienummer 20.115 op mn N86 gezet. Deze kwam deze week eindelijk vrij voor mijn telefoon met productcode 0587295.
Viel mij ook al op dat ik deze nu kan installeren, maar waarom kunnen we niet gelijk upgraden naar 21.006? Of kan dat pas nadat we 20.115 hebben geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Via FOTA moet je inderdaad versie voor versie upgraden. Bij NSU kan dit wel in 1 stap.

Ik heb half december de vrienden van Nokia gevraagd om voor de alle andere Nederlandse productcodes ook 20.115 beschikbaar te maken gezien dat nog niet gebeurd was. Dat is vanaf week 2 stap voor stap gebeurd.

21.006 zal wel weer even tijd nodig hebben voor bepaalde productcodes, dat is vaak het nadeel van de toestellen van de goedkopere internetshop, zie laatste vragen in robertwebbe in "Nokia N86 8MP".

[ Voor 9% gewijzigd door robertwebbe op 17-01-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:59:
Via FOTA moet je inderdaad versie voor versie upgraden. Bij NSU kan dit wel in 1 stap.

Ik heb half december de vrienden van Nokia gevraagd om voor de alle andere Nederlandse productcodes ook 20.115 beschikbaar te maken gezien dat nog niet gebeurd was. Dat is vanaf week 2 stap voor stap gebeurd.

21.006 zal wel weer even tijd nodig hebben voor bepaalde productcodes, dat is vaak het nadeel van de toestellen van de goedkopere internetshop, zie laatste vragen in robertwebbe in "Nokia N86 8MP".
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. O-) Ik heb ook een toestel via 2Call (Duits met Nederlandse taal ingesteld). FW 20.115 kon ik alleen via NCP updaten of via het wijzigen van de productcode. Ik heb het via het NCP gedaan. Gisteren heb ik via NSU een update naar 21.006 uitgevoerd en geen problemen ondervonden. Het lijkt er dus op dat 21.006 wel breed verspreid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

Ik heb nog steeds problemen met Nokia Messaging.
Wie kan me helpen aan een contact email adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-09 18:29
offtopic: is er al wat bekend over de N87?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:58:
[...]
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. O-) Ik heb ook een toestel via 2Call (Duits met Nederlandse taal ingesteld). FW 20.115 kon ik alleen via NCP updaten of via het wijzigen van de productcode. Ik heb het via het NCP gedaan. Gisteren heb ik via NSU een update naar 21.006 uitgevoerd en geen problemen ondervonden. Het lijkt er dus op dat 21.006 wel breed verspreid is.
Ja, via Nokia Service Point is altijd mogelijk. Maar dan moet je wel de moeite doen om er naar toe te gaan. Wat ik bedoelde was met je standaard Duitse productcode.

effect10 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 14:26:
offtopic: is er al wat bekend over de N87?
Ik verwacht dat het eerste officiele nieuws pas tijdens het Mobile World Congres gecommuniceerd zal worden. Dat is van 15 tot 18 februari. Nokia heeft zelf geen stand maar wel vlakbij een locatie gehuurd voor genodigden.

[ Voor 22% gewijzigd door robertwebbe op 20-01-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 21:32:
[...]

Ja, via Nokia Service Point is altijd mogelijk. Maar dan moet je wel de moeite doen om er naar toe te gaan. Wat ik bedoelde was met je standaard Duitse productcode.
Verandert het NCP de productcode dan ook, want daarna had ik geen problemen om thuis te updaten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Als een NCP een productcodewijziging doet, dan wordt dat teruggeschreven naar het Nokia systeem, dat geldt als officiele wijziging. Als je een toestel dan opvraagt in de garantie database, dan wordt de wijziging van de productode niet als ongauthoriseerd weegegeven.

Voorbeeld van een wijziging met NSS:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HjBkJwlZOyAqyrdGbyvb1DcK/full.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door robertwebbe op 20-01-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Warranty: YES :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-09 13:36
dat is gephotosjopped :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbored
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 15:05
Ik ben zeer geïnteresseerd in dit toestel, het lijkt me een handig "alles in een" toestel, zonder een belachelijk touchscreen en geen prijs waardoor je bang bent om hem mee buiten te nemen...

Wat ik me wel afvraag; hoe zit het met de geluidskwaliteit (uiteraard bij gebruik van oortjes/koptelefoon), kan het muziek afspelen aan een deftige bitrate?
Heeft hij zoals last van ruis?
Werkt de FM radio goed?

Er zijn veel revieuws over te vinden, maar die hebben het vooral over de geweldige camera (wat normaal is bij zo'n toestel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 20:19:
Als een NCP een productcodewijziging doet, dan wordt dat teruggeschreven naar het Nokia systeem, dat geldt als officiele wijziging. Als je een toestel dan opvraagt in de garantie database, dan wordt de wijziging van de productode niet als ongauthoriseerd weegegeven.

Voorbeeld van een wijziging met NSS:
Thanx Robert. Goed besluit geweest om ff langs het NCP te rijden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de SW-versie naar 21.006 gebracht, maar ik heb nog steeds zo'n vaag probleem. Heel vaak als ik het toestel open schuif (ingestelde actie=van toetsenblokkering afhalen), opent de fotogallerij. Ik hoopte echt dat het met de SW-update zou verdwijnen, maar helaas!

Ik vraag me af of het in de SW zit, of in het persoonlijke thema (Black sketch van Sauromatum) of misschien zelf in de sensor van het schufje voor de camera-lens.

Hekent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vokx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:02
[b]padvijnder schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:08:
Heel vaak als ik het toestel open schuif (ingestelde actie=van toetsenblokkering afhalen), opent de fotogallerij.
Ik heb hier ook last van gehad, bij mij was het verholpen door de actie van de staander op geen te zetten.
Instellingen -> Algemeen -> Persoonlijk -> Staander (2x) -> Geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Beschuldig je mij nu van photoshoppen? :N

Als je de productcode wijzigt, vervalt de garantie niet. Het slechtse wat je kan overkomen in de toekomst is dat je er zelf geen Nederlandse taal er meer in krijgt. Je zult dan naar een NSP moeten om het voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

TTROX schreef op maandag 18 januari 2010 @ 21:41:
Ik heb nog steeds problemen met Nokia Messaging.
Wie kan me helpen aan een contact email adres?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
  • Laatst online: 08-09 11:22
Bitbored schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 22:04:
Ik ben zeer geïnteresseerd in dit toestel, het lijkt me een handig "alles in een" toestel, zonder een belachelijk touchscreen en geen prijs waardoor je bang bent om hem mee buiten te nemen...

Wat ik me wel afvraag; hoe zit het met de geluidskwaliteit (uiteraard bij gebruik van oortjes/koptelefoon), kan het muziek afspelen aan een deftige bitrate?
Heeft hij zoals last van ruis?
Werkt de FM radio goed?

Er zijn veel revieuws over te vinden, maar die hebben het vooral over de geweldige camera (wat normaal is bij zo'n toestel).
Audioplayer werkt goed. Ik gebruik vooral MP3's van goede kwaliteit 256 tot 320 kb/s. Ook variable bitrate gaat goed. Klinkt echt super. Je kan afspeellijsten aanmaken, en als alle ID3tags goed staan kan je alles goed gevonden krijgen. Equalizer zit er op en loudness en bass-boost, maar dit heb je eigenlijk niet nodig. Gebruik wel goede oordoppen, want de rommel die erbij zit klinkt matig. Ik heb zelf de Creative EP-830. Internetradio gaat ook super. Klinkt ook zeer goed, zonder hik-ups en onnodige buffering. Alle MP3 streams kan ie aan, en je kan handmatig stations als 538, 3FM, enz toevoegen.
FM radio is bagger (als je van FM-stereo houdt tenminste...) Je kan alle stations wel goed ontvangen, maar de radio heeft de irritante eigenschap om naar mono terug te schakelen als het signaal iets minder wordt. Voordeel is dat je geen ruis hebt, maar wel je stereo weg. Ik woon in Eindhoven en een station als 538 dat met 100Kw vanuit Gemert door de ether knalt valt continu terug naar mono. Alle stations hebben er last van, behalve als je onder de zender door fietst. Ontvangst is zoiezo minder... Q-music is nauwelijks te ontvangen hier terwijl dat met mijn oude Sony Ericsson W810i wel goed was.

Ook een groot nadeel is dat de volumeknop maar 10 stappen heeft. Zouden er wel 15 of 20 mogen zijn. Zo heb je minder verschil in volume.

Verder prima toestel, mooi helder scherm, maar ingebouwde emailclient is ook bagger in combinatie met Gmail helaas.
Batterijduur is maar 2 dagen bij normaal gebruik bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Nu online
Nog even over garantie en product codes wijzigen.. Ik heb tot 2 keer toe mijn productcode veranderd, bij twee verschillende telefoons. Beide zijn voor garantie geweest en bij beide is er nooit ook maar iets gezegd over de andere productcode.

Dus ik zou me er niet zo druk over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Vokx:

Thanks, maar dat was ook mijn eerste idee, maar dat lost het continu openen van de fotogallerij niet op.

Weet iemand trouwens of er oplossingen zijn om de volumebeperking eruit te slopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand enig idee of de garantie ook geld voor de lader ?

vanochtend tel aangesloten op lader...zag dat hij niet oplaadde. aangesloten op pcsuite via usb dan laad ie wel op.

dus geld de garantie ook voor de accesoires of heb ik nou gewoon pech :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Misschien is je lader helemaal niet stuk. Het komt vaker voor bij toestellen met USB aansluiting die zowel data als voeding hieruit krijgen. Als het toestel compleet leeg is, dan is er even geen power meer voor de logica om te bepalen of het nu een data of voeding moet gaan worden. Als je hem dan op een USB van de computer aansluit, dan krijgt hij beide en laadt hij wel op. Het is volgens mij nog een kinderziekte.

Laad je toestel maar eens een kwartiertje aan de USB zodat hij aan kan en hang hem dan nog maar eens aan je gewone lader. Ik vermoed dat hij het dan gewoon weer doet.

Als je geen PC in de buurt hebt, dan kun je ook een paar keer uit en in steken waarbij je iedere keer 10 seconden wacht met uithalen en weer in doet. Na een paar keer werkt het soms ook weer.

Volgens mij heb je op de accessoires zoals de batterij en lader slechts 3 maanden garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

batterij is rond de 30% sluit aan gebeurt niks....

dan maar ff naar service point, betreft een witte versie hijs maar een maandje oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 14:37:
Ik blijf met het probleem zitten dat de phone memory (C) erg snel vol loopt

Klopt het dat je sommige applicaties op de C:/ drive moet installeren? Of kun je die later nog op een of andere manier verplaatsen?
Anybody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik installeer alles op d: of was het nou e: maar ja in ieder geval alles op het ingebouwde geheugen kaart.. snap niet wrm mensen alles zo graag op c:/ willen installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Omdat het toestelgeheugen (C:) het snelste werkt.
Volgens mij is de vuistregel dat je juist zo min mogelijk in het werkgeheugen instaleert zodat er voldoende werkgeheugen beschikbaar blijft. Het enige dat zo weet dat ik altijd wel juist in dit geheugen zet zijn bijvoorbeeld MP3'tjes die als ringtone gebruikt worden.

Verder alles in het opslaggeheugen (D:) behalve content zoals foto's, filmpjes, muziek, spraakmemo's, etc. want die je kun je weer beter op de geheugenkaart (E:) zetten. De reden hiervoor is dat als je toestel defect gaat dat je in ieder geval je content nog hebt. Applicaties e.d. kun je meestal wel weer downloaden en installeren maar je content niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

updatje, de accessoires hebben 6 maanden garantie, maar het moet wel via de dealer gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oboemel
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-06 16:11
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:08:
Ik heb ook de SW-versie naar 21.006 gebracht, maar ik heb nog steeds zo'n vaag probleem. Heel vaak als ik het toestel open schuif (ingestelde actie=van toetsenblokkering afhalen), opent de fotogallerij. Ik hoopte echt dat het met de SW-update zou verdwijnen, maar helaas!

Ik vraag me af of het in de SW zit, of in het persoonlijke thema (Black sketch van Sauromatum) of misschien zelf in de sensor van het schufje voor de camera-lens.

Hekent iemand dit probleem?
Ik heb hetzelfde probleem! Het uitzetten van de "staander functie" hielp niet, en ook de sw update niet. Maar ik moet zeggen dat het de laatste week minder wordt naar mijn idee.....zoals je zegt: een vaag probleem :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Meestal komen vage problemem na een softwareupdate via FOTA of soms door NSU.
Het probleem zal 99,9% opgelost zijn als je je toestel een harde reset geeft en dan nog een keer via NSU flasht. Eerst even testen, dan je backup terug zetten. Als het probleem dan weer terug is, dan zit het in je backup. Dan zul je weer een harde reset moeten doen en dan alleen zaken als contactpersonen, agenda en foto's terugzetten, niet de toestel instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn contacten op een dusdanige manier ingericht dat wanneer hij/zij meerdere nummers heeft, dit zo ook wordt weergegeven. Voorbeeld: Klaas heeft een Mobiel- Huis- en Werknummer. Hieraan heb ik de betreffende symbolen gehangen Mobiel, Telefoon (Thuis) en Telefoon (Werk).

Als ik naar bijvoorbeeld mijn laatstgekozen nummers ga (via de groene Beltoets), zie ik alleen het Mobiel symbool staan terwijl ik wel degelijk andere nummers heb gekozen. Op mijn N80 en ook N82 zie je de juiste symbolen ervoor staan.
Een beetje vreemd (en onhandig wanneer je snel een nummer wilt hebben) en daarom ben ik benieuwd of "ik" nou iets over het hoofd zie O-) , of dat dit nog een bug(je) is die eigenlijk al opgelost had moeten zijn. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janavh
  • Laatst online: 09-03-2023
Wat is het hiet stil . . . . .

Maaruh,
is er iemand met inside information of en wanneer "wij" ook gebruik mogen maken van gratis Maps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
In een ander Tweakers topic las ik een tip over de applicatie Maps Booster in de OVI Store.

Tired of waiting around for your phone to find your location? Know how it often puts you in the wrong place? Maps Booster solves these issues, finding your location within seconds and improving the accuracy of any map or location app on your phone. Our location system works indoors and in cities, where the GPS on your phone normally struggles the most. Compared to GPS, it even uses much less battery power. Find out more at www.skyhookwireless.com/mapsbooster.

In eerste instantie was ik wat sceptisch over deze app maar ik besloot hem toch maar te kopen (3 euro). En ik heb er geen spijt van, het is een absolute aanrader! In enkele seconden heb ik binnenshuis een fix en deze is ook nog eens zeer nauwkeurig. Het werkt op basis van herkenning van wifi. Ik vermoed dat ze deze informatie meescannen als ze toch door je straat rijden voor het maken van streetview informatie. Ze loggen niet in op je wifi netwerk, ze scannen slecht je MAC adres en koppelen dit aan een GPS positie.

Ik vind een snellere fix voornamelijk van belang bij het maken van foto's die ik graag geotag. Normaal gesproken worden de meeste foto's niet gegeotagged omdat de plaatsbepaling niet kon plaatsvinden binnen de gestelde time-out. Volgens mij moet het percentage dat wel succesvol gegeotagged kan worden flink omhoog schieten.

De grootste verassing was wel hoe het in Symbian geintegreerd was, na installatie is het een methode van positiebepaling in de positiebepalingsinstellingen. Je hoeft de tool dus niet op de achtergrond open te laten staan, je toestel start het vanzelf op het moment dat het nodig, vergelijkbaar met Assisted GPS.

Mijn oordeel: absolute aanrader! Het zou gewoon standaard op iedere Nokia moeten staan.

[ Voor 12% gewijzigd door robertwebbe op 06-02-2010 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janavh
  • Laatst online: 09-03-2023
robertwebbe schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 14:33:
In een ander Tweakers topic las ik een tip over de applicatie Maps Booster in de OVI Store.
Knip

Mijn oordeel: absolute aanrader! Het zou gewoon standaard op iedere Nokia moeten staan.
Mee eens!!!! Geprobeerd en die 3 euro echt waard.

Overigens, weet jij iets over wanneer de N86 aan de beurt is voor de gratis navigatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Nope, nog geen idee, ik check het iedere dag. Eind maart uiterlijk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukosje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-09 16:07
Enig idee of die Maps Booster ook werkt met Sygic Mobile Navigatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Waarom zou het niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:10

mr_petit

opperprutser

Volgens mij kan sygic maar met 1 gps systeem samenwerken.
Je definieert bij je hardwareinstellingen 1 compoort (bluetooth, internal etc). Ik denk dat maps booster daar als extra poort bij komt te staan aangezien dit een hardware device simuleert. Dan zou het dus niet werken (of je moet alleen op wifi willen navigeren ;)).
Ik heb het alles echter niet getest, maar dit lijkt mij logisch gezien de mogelijkheden van de instellingen.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DD07
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-12-2010
Goedenavond Robert (en anderen),

Ik heb de N86 sinds juli of augustus en ik ben er nog steeds helemaal blij mee. Wat een geweldig toestel! Alleen... weet jij hoe ik Nederlands kan installeren voor de spraakfuncties? Op de Nokia website kom ik niet verder dan een 'END USER SOFTWARE AGREEMENT' pagina waar ik nergens de "I agree button" kan vinden. Misschien heb je het al ergens beschreven... ik heb nog niet alle pagina's gelezen :) ..zou je dan een link kunnen plaatsen naar dat bericht?

Alvast hartelijk bedankt!

Verwijderd

uhm.. ik heb al een paar weken de gratis navigeren van ovi maps hoor..doet het perfect :).. verkeersinfo werkt ook perfect (gedownload via een forum touwens)

• DD07
GenC, gratis? Hoe werkt dat dan? Als ik ergens heen wil en verbinding maak, krijg ik meteen melding over een licentie die ik moet kopen. Dan kan ik kiezen uit licentie voor 1 dag (€ 1,80), 30 dagen (€ 7,99), doorlopend abonnement (€ 6,49 per 30 dagen) of 1 jaar (€ 59,99). \

Dit is dan via Menu - Kaarten. Of moet ik het anders doen?

Verwijderd

welke versie heb je ? ik zit namelijk op versie 3.03

• DD07
Versie 3.01 ... zou het daaraan liggen?
Ik zal de 3.03 eens zoeken. Kan ik die vinden in de OVI-winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook de versie 3.01 en er wordt steeds weer gevraagt om te betalen.
zou wel eens willen weten hoe ik dan wel die gratis navigatie er op krijg

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DD07
Hoi Dennis,

Ik heb misschien een oplossing (moest net even een eind rijden, dus kon het mooi uitproberen).
Bij mij werkt het zo:
- Menu - Kaarten
- Zoek adres (of in je Favorieten)
- Kies Hierheen rijden (bij Opties geloof ik)
- Zodra Maps de route gaat berekenen gaat hij online
- En dan krijg je die melding om te betalen
- Daar selecteer je niets, maar je kiest Terug
- Kies Opties - Instrumenten - Offline gaan

Je route wordt dan gewoon weergegeven op je scherm.
Waarschijnlijk kan dit eenvoudiger, maar ik weet nog niet hoe.

[ Voor 5% gewijzigd door DD07 op 12-02-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het geprobeerd maar als ik de stappen doorloop die jij zegt dan krijg ik daarna alleen maar dat rode stipje en niet me route.
in ieder geval bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:52:
Ik heb mijn contacten op een dusdanige manier ingericht dat wanneer hij/zij meerdere nummers heeft, dit zo ook wordt weergegeven. Voorbeeld: Klaas heeft een Mobiel- Huis- en Werknummer. Hieraan heb ik de betreffende symbolen gehangen Mobiel, Telefoon (Thuis) en Telefoon (Werk).

Als ik naar bijvoorbeeld mijn laatstgekozen nummers ga (via de groene Beltoets), zie ik alleen het Mobiel symbool staan terwijl ik wel degelijk andere nummers heb gekozen. Op mijn N80 en ook N82 zie je de juiste symbolen ervoor staan.
Een beetje vreemd (en onhandig wanneer je snel een nummer wilt hebben) en daarom ben ik benieuwd of "ik" nou iets over het hoofd zie O-) , of dat dit nog een bug(je) is die eigenlijk al opgelost had moeten zijn. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
*Schopje*
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DD07
@ Hil 1972
Volgens mij is dat een bug van de N86.
Ik vind het ook irritant dat ik de weergave van de contactenlijst niet anders in kan stellen dan alleen voornaam of achternaam. Op andere (veel oudere) Nokia's had ik ook de keuze Naam + nummer - waarbij je een standaard nummer kon instellen als iemand meerdere nrs. heeft.

@ dennis_rsd
Klopt. De gesproken begeleiding valt dan weg. Ik zou wel eens willen weten waar ik die gratis versie 3.03 kan vinden en hoe die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja idd..
Ik denk dat we gewoon nog moeten wachten en hopen dat het ook voor de nokia n86 komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongens anders upload ik het wel even naar rapidshare ofzo, tis geen warez of pirated version dus hij mag er gwn wel staan..

http://rapidshare.com/fil...s_installer_3.03.sis.html
10 downloads toegestaan, daarna mag iemand anders hem gaan spreaden

enjoy:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt he! hij is ook gewoon via google te vinde met deze bestandsnaam: ( maps_installer_3.03.sis )
ik ben hem nu aan het downloaden en daarna even kijke of ik hem aan de praat krijg

gratis navigatie versie 3.03 werkt tot nu tot perfect alleen vind ik het zoeken naar een straat wat lomper gaan..
bij de vorige versie kwam de straat al in beeld als je nog maar een paar letters had ingetypt.
Krijg in ieder geval niet meer het gezeik dat ik moet betalen.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2010 08:05 . Reden: navigatie werkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DD07
Allebei bedankt!
Het werkt perfect - afgezien van de 'zoekfunctie' idd. Maar verder... geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij zoeken gaat ie online (misschien is dat functie niet ingebouwd om ruimte te besparen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zou kunnen ja.. of misschien komt het later bij een update.
Vindt het wel vreemd dat je via deze weg wel de gratis navigatie op je n86 kan zetten maar via de site van nokia niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier te downloaden via nokia's website

http://nds1.nokia.com/PRO...0wk1_b05_s60_3.2.Nocs.sis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 02:26:
ik installeer alles op d: of was het nou e: maar ja in ieder geval alles op het ingebouwde geheugen kaart.. snap niet wrm mensen alles zo graag op c:/ willen installeren
Maar HOE doe je dat?? De meeste applicaties geven mij helemaal geen mogelijkheid om een drive te kiezen. Gevolg is dat alles naar de C: gaat die vervolgens volloopt :'(

Misschien is het wel mijn eigen onkunde |:( maar ik zou toch graag weten hoe ik proggies (default) op die E: drive (mass memory) krijg... :+

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2010 22:46 . Reden: Aanvulling ]

Verwijderd

dat is raar, het maakt niet uit wat ik installeer hij vraagt altijd ..installeer op... dan kan ik kiezen uit c d e etc

edit: installeer jij je bestanden uit een rar bestandje ? ik heb gemerkt dat wanneer je uit een rar bestand installeert het automatisch op de c schijf gaat maar wanneer de sis(x) op de bureablad zit krijg je wel de optie om te kiezen waar je um wil installeren

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 23:11:
dat is raar, het maakt niet uit wat ik installeer hij vraagt altijd ..installeer op... dan kan ik kiezen uit c d e etc

edit: installeer jij je bestanden uit een rar bestandje ? ik heb gemerkt dat wanneer je uit een rar bestand installeert het automatisch op de c schijf gaat maar wanneer de sis(x) op de bureablad zit krijg je wel de optie om te kiezen waar je um wil installeren
Nee, het is altijd een sis(x) bestand. Ik dubbelklik vanaf de PC en dan wordt er gevraagd of ik het programma wil installeren. Default gaat dit altijd naar C:\

Ik ben al heel lang op zoek naar antwoorden voor dit probleem en ik las ergens dat oudere versies van PC Suite deze (c d e) keuze mogelijkheid gaven maar de nieuwste versies niet... :?

Wat voor versie gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 00:31:
[...]

Nee, het is altijd een sis(x) bestand. Ik dubbelklik vanaf de PC en dan wordt er gevraagd of ik het programma wil installeren. Default gaat dit altijd naar C:\

Ik ben al heel lang op zoek naar antwoorden voor dit probleem en ik las ergens dat oudere versies van PC Suite deze (c d e) keuze mogelijkheid gaven maar de nieuwste versies niet... :?

Wat voor versie gebruik jij?
Installeer eens vanaf je mobiel, dan krijg je wel de mogelijkheid om te kiezen. Ik installeer nooit via PC Suite en dit gaat altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik installeer via nokia pc suite (v7.1) krijg altijd the option install to.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 08:28:
[...]

Installeer eens vanaf je mobiel, dan krijg je wel de mogelijkheid om te kiezen. Ik installeer nooit via PC Suite en dit gaat altijd goed.
Dank! Dat is dus de truc! :)

Wel gek dat PC suite die optie niet (meer) biedt voor gebruikers zoals ik (= mijn eerste smart phone) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 11:56:
ik installeer via nokia pc suite (v7.1) krijg altijd the option install to.
Ik heb versie 7.1.40.6 en net via de application installer N-Gage geinstalleerd maar ik krijg geen optie te zien "install to" en hij gaat naar C: gezien de overgebleven MB's...

Nog even een aanvulling, na de soft reset ben ik naar de Ovi Store gegaan en daar krijg ik de melding (die je niet kunt negeren) dat er een nieuwe versie beschikbaar is, ook als je deze installeert gaat die naar de C: zonder een "install to" optie.

N-Gage via de mobiel geinstalleerd; gaat nog steeds naar C: zonder "install to" optie. Ik kan niet anders concluderen dat sommige applicaties domweg alleen op de C: drive geinstalleerd kunnen/moeten worden.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2010 15:48 . Reden: Aanvulling 2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:10

mr_petit

opperprutser

Volgens mij kan je het bij ngage niet kiezen (zeg ik ff uit m'n hoofd), dus ik weet niet of je alleen daarop je conclusie baseert. Uit jouw post begrijp ik echter dat je talloze verschillende apps hebt geinstalleerd en dat je nooit die optie krijgt.
Voor de gangbare apps kan je het eigenlijk altijd wel kiezen (soms niet als het hardware betreft).
Wil dat niet, dan zou ik een hard reset doen, want dan is er echt iets mis. Met of zonder pc suite zou niet mogen uitmaken.

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 19-02-2010 19:23 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 19:23:
Volgens mij kan je het bij ngage niet kiezen (zeg ik ff uit m'n hoofd), dus ik weet niet of je alleen daarop je conclusie baseert. Uit jouw post begrijp ik echter dat je talloze verschillende apps hebt geinstalleerd en dat je nooit die optie krijgt.
Voor de gangbare apps kan je het eigenlijk altijd wel kiezen (soms niet als het hardware betreft).
Wil dat niet, dan zou ik een hard reset doen, want dan is er echt iets mis. Met of zonder pc suite zou niet mogen uitmaken.
Nee, dan heb je het niet helemaal goed begrepen. Ik zeg "Ik kan niet anders concluderen dat sommige applicaties domweg alleen op de C: drive geinstalleerd kunnen/moeten worden."

Met andere woorden; bij sommige applicaties krijg ik WEL de mogelijkheid om te kiezen, echter nooit bij installatie via PC Suite. Ik moet de software te allen tijde via de mobiel installeren.

Ovi Store en NGage moeten/willen op de C: drive, bij andere (Youtube, Shozu, Y-Browser, Fring etc) kan ik wel kiezen.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste