Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:07:
Probeer als uitgaande mailserver eens mail.kpnmail.nl.
Unable to send message: blabla@hotmail.com :(

Kan natuurlijk zijn dat ik de settings nog niet goed heb...

User authentication aan of uit?
Username = ?
Security = ?
Port = ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik heb een vreemd probleem met de OVI store op mijn N86, als ik me aanmeld bij OVI op de telefoon( login/register) springt de OKI applicatie eruit. Weet iemand waaraan dit kan liggen ?
Op internet kan ik me wel gewoon aanmelden bij de OVI store/site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:42
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 12:52:
[...]

Unable to send message: blabla@hotmail.com :(

Kan natuurlijk zijn dat ik de settings nog niet goed heb...

User authentication aan of uit?
Username = ?
Security = ?
Port = ?
Volgens mij geen gebruikersnaam/wachtwoord, geen authenticatie en geen beveiligde verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 11:29

ronaldm3

Apple Watch :)

arjan571 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 21:23:
Ik heb een vreemd probleem met de OVI store op mijn N86, als ik me aanmeld bij OVI op de telefoon( login/register) springt de OKI applicatie eruit. Weet iemand waaraan dit kan liggen ?
Op internet kan ik me wel gewoon aanmelden bij de OVI store/site
Wat gebeurt er als je met je tel via wifi OVI opstart??(op je tel)

Ik had dit namelijk ook en opeens deed ie het wel weer dus denk dat het daar aan zal liggen.

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Voor de mensen die graag nog eens met Voip aan de slag willen, ik kreeg net een mailtje van ze dat ze weer VoIP-in nummers hebben (voor slechts 1 euro): http://www.voipbuster.com/nl/voip-in.html.
Ze hebben op dit moment nummers voor Rotterdam (010), Amsterdam (020), Utrecht (030) en Eindhoven (040).

[ Voor 40% gewijzigd door robertwebbe op 28-11-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 21:28:
[...]

Volgens mij geen gebruikersnaam/wachtwoord, geen authenticatie en geen beveiligde verbinding.
Merci, het werkt (soort van). De reden waarom ik eerst niet kon versturen is dat ik het verkeerde accespoint (WIFI thuis) gebruikte 8)7

Maar nu heb ik het volgende probleem:
Mail verstuurd naar mijn Hotmail account komt NIET aan.
Mail verstuurd naar mijn eigen email adres "user@eigendomein.nl" komt NIET aan.

Mail verstuurd naar een Yahoo adres komt WEL aan...

Rara, hoe kan dit? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Zou het kunnen zijn dat je testmail als spam herkend is?
Dit komt voor als de mail te kort is (bijvoorbeeld alleen het woordje "test") of alleen een afbeelding of link bevat.
Ik test mestaal zelf door gewoon een blabla verhaaltje te tikken met een echte aanhef en afsluiting.

Wellicht dat het dan wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 19:21:
Zou het kunnen zijn dat je testmail als spam herkend is?
Dit komt voor als de mail te kort is (bijvoorbeeld alleen het woordje "test") of alleen een afbeelding of link bevat.
Ik test mestaal zelf door gewoon een blabla verhaaltje te tikken met een echte aanhef en afsluiting.

Wellicht dat het dan wel lukt.
Ik ga het nogmaals proberen maar als het als spam herkend wordt dan zou het in de spambox terecht moeten komen en dat doet het niet. De mail verdwijnt echt in cyberspace...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
ronaldm3 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 22:40:
[...]

Wat gebeurt er als je met je tel via wifi OVI opstart??(op je tel)

Ik had dit namelijk ook en opeens deed ie het wel weer dus denk dat het daar aan zal liggen.
Hij maakt alleen verbinding via Vodafone GPRS, ik krijg geen keuze of ik via Wifi verbinding wil maken...
Kan het zijn dat het niet werkt omdat ik de productcode heb aangepast...?
Update: Nu werkt het wel, gewoon even het internettoegangspunt van vodafone weggehaald...

[ Voor 16% gewijzigd door arjan571 op 28-11-2009 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 20:13:
[...]

Ik ga het nogmaals proberen maar als het als spam herkend wordt dan zou het in de spambox terecht moeten komen en dat doet het niet. De mail verdwijnt echt in cyberspace...
Nogmaal geprobeerd maar het werkt echt niet de mail komt domweg niet aan... :'(

Ik heb echt geen idee hoe dit komt, misschien KPN maar contacten?

:? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janavh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-03-2023
HELLUP AUB PLEASE
Ik probeer het nog maar een keer, wie weet is er een genie in de zaal.
Ik ben geen spelletjesmens, maar wilde toch even wat uitgebreider kijken wat er voor spelletjes meegeleverd worden met deze telefoon. Ik kan er één registreren tot volledige versie heb ik begrepen.
Maar . . . . ik kan ze niet meer vinden via menu. Wellicht na de update verdwenen?
Ze zijn nog wel geïnstalleerd als ik kijk bij Menu/Toepass./Toep.beheer , maar ik zie geen "shortcuts"(als ik dat zo mag noemen) waar dan ook in het menu. (Ik heb me rot gezocht; dit is mijn eerste Nokia en zoek me af en toe mottig in de menu's, terwijl ik zeker weet dat ik een bepaald item al eens gezien heb. Ik heb blauwe vingers van het zoeken naar de spelletjes)

Is er een manier om die "shortcuts" weer zichtbaar te maken?
Ik heb N-Gage gedownload, maar dan kan ik spelletjes downloaden (die voor zover ik kan zien er al op staan)
Daarvoor heb ik een internetverbinding nodig en daar heb ik geen abbo voor.
Is er echt geen mogelijkheid om een "programma" dat al op de telefoon staat, te starten/te voorzien van een shortcut in het menu? Met bestandsbeheer is helemaal niets terug te vinden, ook geen zaken die ik persoonlijk heb geïnstalleerd. (Had ik nou toch een Wndows telefoon moeten kopen? Daar is dat kinderspel!)
Ik kan alles wel gaan wissen, zo is het zonde van de ruimte, maar ik weet niet in alle gevallen wat een spelletje is en wat een voor de telefoon onmisbaar bestand.

HELLUP AUB PLEASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope enige optie is toch het weer downloaden van de games, ik weet dat ze op de geheugen staan maar eenmaal nu de 'shortcuts' weg zijn kan je niet anders.. (of je download gewoon de gekraakte versies) majah ngage gaming is al jaren dood :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 01:11:
... majah ngage gaming is al jaren dood :(
Dan heb je het over de oude N-Gage toestellen en bijbehorende games. Want sinds dat het nu een platform geworden in waar ook "gewone" Nokia's de spelletjes kunnen downloaden, is het weer sterk in opmars. Iedere week komen er nieuwe spelletjes bij en de community groeit nog steeds.

Daarnaast vind ik de games ook nog niet eens zo slecht. De N86 heeft bijvoorbeeld een 2D en 3D hardware accelerator en dat is wel te merken. De prijs van de spelletjes vind ik ook acceptabel, 4 - 8 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
@ robertwebbe is het zo dat de n86 3d acceleratie heeft? mss dan softwarematig ofzo want dacht dat enkel de n82,n95 enz dit hadden.. correct me if i'm wrong

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
mafiatounes schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:03:
@ robertwebbe is het zo dat de n86 3d acceleratie heeft? mss dan softwarematig ofzo want dacht dat enkel de n82,n95 enz dit hadden.. correct me if i'm wrong
Ik zal het binnenkort nog een keer opzoeken en een bron posten.

Hebben meer mensen last van het probleem dat bij Nokia Email de mail af en toe niet meer binnenkomt?
De oplossing is dan te gaan naar http://email.nokia.com/, in te loggen onder de kop Already using Nokia Messaging (user name is emailadres, password is gelijk aan je email wachtwoord), vervolgens op Edit settings te klikken (onder My Email Adressess), dan Change password (onder Password) en dan het huidige wachtwoord nog eens te bevestigen.

Volgens mij was het zo dat je slechts iedere 3 maanden je wachtwoord diende te bevestigen maar de laatste tijd is het eerder iedere 3 weken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hou het wel bij gameloft games..majah rob kan jij al op fring, ik heb er nog steeds moeite mee. na een uur ofzo kom ik er wel in maar dan werken de servies niet als skype en messenger...

trouwens hier even een lijstje met apps die je zeker moet hebben:

skyfire( super snelle browser met flash)
coreplayer ( speelt letterlijk alles af)
brightlight ( een torch)
shazam id ( muziek herkenning)
messenger
fring
en handywi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of toch maar wachten op de N87???
;) ;) ;)
Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht weer een domme vraag; ik krijg de melding dat mijn C: geheugen vol raakt maar volgens mij heb ik de applicaties op E: (mass memory) geinstalleerd.

Waar kan ik controleren wat waar staat? En waar is de D: drive??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frosi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-05-2021
De numerieke toetsen geven geen geluid alhoewel de toetsenbordtonen op niveau op 2 staat, softwareversie 20.115 staat er al op, hoe dit is uitgschakeld vind ik niet de menu toetsen doen het dan wel. waar kan ik dit weer instellen, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-07 18:16
frosi schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 01:40:
De numerieke toetsen geven geen geluid alhoewel de toetsenbordtonen op niveau op 2 staat, softwareversie 20.115 staat er al op, hoe dit is uitgschakeld vind ik niet de menu toetsen doen het dan wel. waar kan ik dit weer instellen, bedankt
Ik had precies hetzelfde echter na een hard reset.Alles terug naar fabrieksinstellingen was dit opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sondae
  • Laatst online: 16-02-2023
Ik heb Shazam van de Ovi store gedownload, maar hij werk niet. Installeren doet ie wel op mijn N86, maar start niet wanneer ik op het icoontje druk. Tot 2x opnieuw verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Zijn er anderen die het zelfde hebben. Wil deze applicatie wel heel graag hebben. Need some help over here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sondae
  • Laatst online: 16-02-2023
sondae schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 00:47:
Ik heb Shazam van de Ovi store gedownload, maar hij werk niet. Installeren doet ie wel op mijn N86, maar start niet wanneer ik op het icoontje druk. Tot 2x opnieuw verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Zijn er anderen die het zelfde hebben. Wil deze applicatie wel heel graag hebben. Need some help over here.
De volgende ochtend toch maar een opnieuw geprobeerd te installeren...en nu doet ie het wel!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frosi
debroei schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 23:05:
[...]

Ik had precies hetzelfde echter na een hard reset.Alles terug naar fabrieksinstellingen was dit opgelost.
Backup gemaakt reset gedaan, backup terug gezet het is nog niet opgelost nog geen geluid op mijn numeriek toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Heb je het nog getest voordat je de backup terug gezet hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frosi
robertwebbe schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 21:58:
Heb je het nog getest voordat je de backup terug gezet hebt?
Ja en om zeker te zijn heb ik hem nog eens in gedaan ik zet hem in fabrieksinstellingen en als gsm terug is opgestart heb ik het eens getest en geen geluid bij mijn nummeriek toetsen als ik ze wil gebruiken voor te telefoneren maar als ik ze gebruik om mijn code in te duwen geven ze wel geluid, de backup weer terug gezet en het is nog het zelfde. Ik denk dat het gebeurd is als ik hem had geupdate, maar weet het niet zeker omdat ik het maar onlangs heb opgemerkt, ik heb ook de productcode gewijzigd en de update gedaan en daarna de originle productcode terug gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Hoe heb je hem geupdate? NSU, FOTA of via NSP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frosi
robertwebbe schreef op zondag 06 december 2009 @ 23:28:
Hoe heb je hem geupdate? NSU, FOTA of via NSP?
Ik heb de update gedaan met OVi.
ik vind het ook raar dat de update vernieuwen er ook niet meer op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve79
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 18:14

Steve79

wie weet!?

Hallo,

Inmiddels ben ik ook enkele dagen in het bezit van de N86,
Helaas nog in het bezit van de oude software versie (ik heb de 0587295 )
dus zit nog te wachten op de update hiervan.
Hierdoor af en toe wel last van vreemde bug's.

Het enige wat bij mijn toestel opvalt is dat het mini USB stekkertje er ongelovelijk moeizaam ingaat,
ik ben hierdoor ook bang dat dit geen lang leven zal hebben,
Hoe is dit bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

het is een micro usb aansluiting, dus als je daar echt een mini usb plug in wilt hebben kan ik me voorstellen dat dat moeilijk gaat

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
frosi schreef op maandag 07 december 2009 @ 00:03:
[...]
Ik heb de update gedaan met OVi.
ik vind het ook raar dat de update vernieuwen er ook niet meer op komt.
Heb je hem alsvolgt hard gereset?

Nokia N86 8MP harde reset / factory reset:
- Druk kort op de Power knop (bovenkant) en kies het Offline profiel.
- Toets *#7780# > Ja > 12345 > OK
- Wacht totdat het toestel klaar is met de procedure
- Vervolgens *#7370# > Ja > 12345 > OK
Let op, de micro SD geheugenkaart blijft intact. Wellicht zijn er eerder applicaties op de geheugenkaart geïnstalleerd die dan weer automatisch worden geïnstalleerd na de reset.
Als je echt een maagdelijk schoon toestel wilt, formateer dan voor de reset eerst je geheugenkaart via
Menu > Best.beheer > GEHEUGENKRT > Opties > Geheugenkaartopties > Formatteren > Ja.

Steve79 schreef op maandag 07 december 2009 @ 12:51:
Het enige wat bij mijn toestel opvalt is dat het mini USB stekkertje er ongelovelijk moeizaam ingaat,
ik ben hierdoor ook bang dat dit geen lang leven zal hebben,
Hoe is dit bij jullie?
Mijn micro USB steker gaat er ook wel wat moeizaam in, in ieder geval moeilijker dan apparaten met een mini USB maar ik maak me er geen zorgen over. Het lijkt mij wel goed te gaan.

Zojuist ontdekte ik dat er nu ook een native Skype applicatie is voor de N86.
Surf met je toestel naar http://skype.com/m en kies in het menu voor de Nokia N78 (ook een UI60 3.2 toestel) en vervolgens voor Nu downloaden (Versie zonder certificaat). Bij mij werkt het perfect!
Enige jammere is dat hij niet automatisch kan opstarten, hopelijk in een volgende versie nemen ze dit wel mee. En continu ingelogd staan kost ook nogal wat energie...

Er is ook een update beschikbaar voor de OVI Store 1.05 (436). Als je de OVI store opent, biedt hij vanzelf aan om te updaten. Nieuw in deze versie is dat localized is voor Nederland en dat je met SMS kunt betalen.

[ Voor 19% gewijzigd door robertwebbe op 08-12-2009 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve79
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 18:14

Steve79

wie weet!?

mr_petit schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:44:
het is een micro usb aansluiting, dus als je daar echt een mini usb plug in wilt hebben kan ik me voorstellen dat dat moeilijk gaat
Ah zal het daar aan liggen :o

Maar serieus soepel is anders.... is zal het eens navragen bij een nokia SP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Bij mij gaat ie er ook niet heel makkelijk in, maar ik vind micro usb ook net wat minder foolproof dan mini usb.
Ook een beetje ongemakkelijk dat het stekkertje er iets schuin in moet.
Een collega had echter hetzelfde toestel en bij hem ging het net zo gemakkelijk / moeilijk, dus ik denk dat mijn toestel normaal is.
Hoe zwaar jouw stekkertje gaat weet ik natuurlijk niet.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frosi
Ik heb de harde reset / factory reset gedaan, had het al eens gedaan maar twijfelde of ik mijn numeriek toetsen toen getest had, nu heb ik de harde reset gedaan en voor ik mijn backup terug zette de toetsen eens getest maar geen geluid, heb nu mijn backup terug gezet. Mijn micro geheugen kaart heb ik eerst verwijderd voor ik de harde reset begon en terug geplaatst als de backup er terug opstond. het is nog altijd het zelfde geen geluid bij mijn numeriek toetsen en alleen maar als ik ze wil gebruiken voor te telefoneren of induw voor snelkeuze dan is er geen geluid.
Bedankt voor de hulp, hopelijk kom er ergens een oplossing opduiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:52
Ik heb vandaag ook het toestel gekocht/besteld via Hi.nl
Kon mijn contract verlengen door een fout van Hi. (heb in juni ook mijn contract verlengd, met nieuw toestel, maar die wijziging was blijkbaar niet doorgevoerd).

Heb gekozen voor de N86, met een Hi online 30 en eindeloos online, allebei voor een jaar en hoefde niks bij te betalen voor het toestel.

Nou heb ik gelezen op internet dat het toestel geen smartdialing heeft. (Het indrukken van een toets waar een bepaald contact aan is gekoppeld die dan meteen word gebeld), klopt dit? Mocht dit zo zijn, kent iemand hier een programma voor?

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 13:35
Ik moet binnenkort mijn abbo verlengen en mag dus een nieuw toestel uit kiezen. Ik heb nu al jaren gebruik gemaakt van HTC toestellen met touchscreen. Ik heb bij mijn andere abo laatst een HTC Hero genomen die verder redelijk bevalt. Ik blijf vinden, dat met touchscreens het sms'en shit gaat en de camera's van de HTC'en zijn ook niet best. Nu moet ik zeggen dat ik eigenlijk nooit foto's maak, maar dit heeft denk ik ook te maken met de slechte kwaliteit die de HTC'en leveren. Ik ben dus opzoek naar een echt complete gsm met toetsen. Nu merk ik dat het in dit topic niet erg druk is, wat waarschijnlijk inhoudt dat het toestel niet populair is. Ik ben wel eens benieuwd wat er tegen dit toestel spreekt? Ik ben ook aan het kijken naar een N72, die lijkt mij ook wel wat. Ik weet dat de E serie meer op de zakelijke markt is gericht, maar heb erg erg veel positieve dingen gelezen over de E71. Ik vind bijvoorbeeld standby tijd ook belangrijk, mijn HERO moet bijna elke dag aan de lader, dat is ellende. Zit er eigenlijk bij elk af te sluiten abbo of verlenging, een jaar gratis muziek downloaden bij? Ik weet eigenlijk niet of er op korte termijn een opvolger komt van dit toestel, is dat misschien het geval?

Bedankt voor de antwoorden.

• robertwebbe
Robbie T schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:56:
Nou heb ik gelezen op internet dat het toestel geen smartdialing heeft. (Het indrukken van een toets waar een bepaald contact aan is gekoppeld die dan meteen word gebeld), klopt dit?
Je moet niet alles geloven wat er op internet staat. In dit geval is het ook niet waar, het staat alleen standaard uit. Je kunt het als volgt aanzetten:

Menu > Instrumenten > Instellingen > Telefoon > Oproep > Snelkeuze > Aan

Als je er dan een wilt toevoegen: een van de toetsen lang ingedrukt houden (behalve de 1 en de 0 want die zijn al gereserveerd voor Voicemail en de browser startpagina) en een contact uit je adresboek kiezen.

cassiekai schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:45:
Ik ben wel eens benieuwd wat er tegen dit toestel spreekt?
Andere modellen krijgen veel meer marketingaandacht waardoor ze per definitie al populairder zijn.
Ik ben ook aan het kijken naar een E72, die lijkt mij ook wel wat. Ik weet dat de E serie meer op de zakelijke markt is gericht, maar heb erg erg veel positieve dingen gelezen over de E71. Ik vind bijvoorbeeld standby tijd ook belangrijk, mijn HERO moet bijna elke dag aan de lader, dat is ellende.
Dat zal je bij nagenoeg iedere smartphone hebben, ook bij de N86 of E72.
Zit er eigenlijk bij elk af te sluiten abbo of verlenging, een jaar gratis muziek downloaden bij?
Nee, alleen bij de witte Hi versie krijg je het eerste jaar Comes With Music.
Ik weet eigenlijk niet of er op korte termijn een opvolger komt van dit toestel, is dat misschien het geval?
Nee, alleen op lange termijn. De N87 is officieel nog niet aangekondigd en ik vermoed dat deze pas op zijn vroegst gaat gebeuren in januari tijdens het Mobile World Congress in Barcelona. Logisch gezien zal deze dan pas aan het einde van de zomer van 2010 in Nederland beschikbaar komen.

[ Voor 62% gewijzigd door robertwebbe op 10-12-2009 17:40 ]

• Robbie T
robertwebbe schreef op donderdag 10 december 2009 @ 17:23:
[...]

Je moet niet alles geloven wat er op internet staat. In dit geval is het ook niet waar, het staat alleen standaard uit. Je kunt het als volgt aanzetten:

Menu > Instrumenten > Instellingen > Telefoon > Oproep > Snelkeuze > Aan

Als je er dan een wilt toevoegen: een van de toetsen lang ingedrukt houden (behalve de 1 en de 0 want die zijn al gereserveerd voor Voicemail en de browser startpagina) en een contact uit je adresboek kiezen.

Had het op meerdere website's gelezen, vandaar :).
Gelukkig, toch een functie die ik veel gebruik. Had verwacht het toestel vandaag binnen te krijgen, maar zoals het er nu uitziet wordt dat morgen.

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 13:35
Dat zal je bij nagenoeg iedere smartphone hebben, ook bij de N86 of E72.
Ik lees toch in diversen reviews dat de E72 toch wel lang zonder lader kan. Ik neem aan dat de N86 het toch wel 3 dagen volhoud bij niet al te intensief gebruik.

Wat zou eventueel een redelijk gelijkwaardig alternatief kunnen zijn voor de N86?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylmaron
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-03-2024
Weet iemand misschien wat de maximale capaciteit is voor geheugenkaarten bij de N86 8MP? 16 Gig? 32 Gig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
cassiekai schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:17:
[...]
Ik lees toch in diversen reviews dat de E72 toch wel lang zonder lader kan. Ik neem aan dat de N86 het toch wel 3 dagen volhoud bij niet al te intensief gebruik.

Wat zou eventueel een redelijk gelijkwaardig alternatief kunnen zijn voor de N86?
Als je er alleen heel af en toe mee belt of smst dan kun je inderdaad een paar dagen wel halen. Maar zodra het toestel ook echt als smartphone gaat gebruiken en de mobiele internetverbinding gebruikt voor toepassingen zoals pushmail via een Exchange server, dan is 8 tot 12 uur toch wel het maximum.
Je leert snel welke toepassingen veel energie vebruiken en daar leer je mee omgaan. Zolang er geen betere batterijtechniek komt (duurt nog een paar jaar) blijft het behelpen.

Ik vind persoonlijk de N86 het allerbeste toestel voor mijn wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cassiekai schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:17:
[...]

Bij niet intensief gebruik ( dus alleen bij af en toe bellen en sms) gaat tie zeker 4 dagen mee die van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de windows live applicatie nergens vinden. Op de nokia site staat dat het via het download icoontje van de gsm moet, maar die is er niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukosje
  • Laatst online: 03-09 16:07
Ben bang dat ik de mijne RMA mag gaan sturen. Ik wil net een foto maken maar de camera wil niet focussen. Beeld verder dan 5cm is dan ook onscherp. Reset van instelling mag niet baten, zelfde geld voor schoonmaken van de lens. Of heeft iemand hier een oplossing voor?

Wordt ook maar weer m'n review aanpassen :<

Om overigens naar bovenstaande vraag over geheugen terug te komen: Je kan er maximaal 16Gb bij zetten

[ Voor 14% gewijzigd door Lukosje op 12-12-2009 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 22:16:
Ik kan de windows live applicatie nergens vinden. Op de nokia site staat dat het via het download icoontje van de gsm moet, maar die is er niet?
Klopt. Sinds kort is het Download icoon vervangen voor de OVI store. Wellicht kun je hem daar nu vinden.
Ik gebruik zelf deze versie (even inloggen om te kunnen downloaden).
Let op dat je een internet verbinding gebruikt zonder proxyserver, anders doet die het niet.

[ Voor 8% gewijzigd door robertwebbe op 12-12-2009 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 20:21:
[...]

Klopt. Sinds kort is het Download icoon vervangen voor de OVI store. Wellicht kun je hem daar nu vinden.
Ik gebruik zelf deze versie (even inloggen om te kunnen downloaden).
Let op dat je een internet verbinding gebruikt zonder proxyserver, anders doet die het niet.
Heb Ovi store nog nooit gebruikt, en merk nu dat ik er niet eens inkom. Zie hem wel staan, maar kom niet in het mapje. Dan maar ff die van allaboutphones downloade. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
Bij mij pakt ie bij OVI altijd de 3g verbinding en ik krijg niet eens de keus welke verbinding ik wil gebruiken ondanks dat ik wel de optie aan heb staan dat hij altid moet vragen welke verbinding te gebruiken.
Ik heb zelfs 4 wifi netwerken erin staan bij de internetverbinding en Vodafone gprs staat zelfs op de 5e positie.
Nu maakt het niet veel uit omdat ik een data blox erbij heb, maar als ik thuis of op de zaak ben ik graag wifi wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 20:21:
[...]
.Ik gebruik zelf deze versie (even inloggen om te kunnen downloaden).
Werkt prima! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:46
robertwebbe schreef op maandag 23 november 2009 @ 10:51:
[...]
Heb je wellicht zo'n zwarte (SpeedTouch) Experiabox router van KPN? Want in dat geval zul je nooit gebruik kunnen maken van WLAN, de chipsets van beide apparaten zijn niet compatible. Ik los dat meestal op door een oude of goedkope router extra aan te sluiten en het WLAN verkeer dan zo te laten verlopen.

[afbeelding]
Offtopic: Heb je misschien een idee of ditzelfde voor komt met de E72? Ik krijg dezelfde melding "ongeldige servernaam" wanneer ik over Wlan internet wil bereiken en ben tevens in het bezit van bovenstaande router..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ja, alle Nokia's hebben dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Heb de n86 nu enige dagen in gebruik. Wat me voornamelijk opvalt;
Op het moment dat ik een sms stuur komt er een balkje in beeld met de tekst: Sms word verzonden. Na enige tijd verschijnt er dan bovenin het icoontje dat er een sms word gestuurd. Is het normaal dat dit zo lang duurt? Bij de N95 was het iets van 2/3 seconden in beeld en toen verdween het. Hier is het al snel een seconden of 8.

De e-mail client die ingebouwd is, is er ook een andere manier om je mail te bekijken? Heb geen zin om steeds mijn wachtwoord te bevestigen op de nokia website en heb soms het idee dat mail die al niet meer op de server staat toch in de gsm blijft hangen. en daarnaast is het binnen halen van de mail langzamer dan bij de N95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:46
robertwebbe schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:07:
Ja, alle Nokia's hebben dit probleem.
Nokia's met die router? Hmm lekker kut dan. Eerst KPN om een andere vragen en anders een extra router erbij zetten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@Robbie T: Dat van die SMS is heel vreemd, bij mij is het in notime verdwenen. Welk netwerk heb je en welke SMS Centrum heb je bij de SMS instellingen staan? Heb je dan wel goede ontvangst?

Ik ken geen andere andere mailclients dan Nokia Email. Het probleem dat je af en toe je wachtwoord moet bevestigen is bij mij niet meer zo vaak als voorheen, blijkbaar toch een kinderziekte geweest. Ik heb het nu al een paar weken niet meer gehad.

@Joster; KPN kan volgens mij geen andere modems leveren. Marktplaats staat vol met goedkope 2e hands routers.

[ Voor 12% gewijzigd door robertwebbe op 15-12-2009 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
robertwebbe schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:19:
@Robbie T: Dat van die SMS is heel vreemd, bij mij is het in notime verdwenen. Welk netwerk heb je en welke SMS Centrum heb je bij de SMS instellingen staan? Heb je dan wel goede ontvangst?

Ik ken geen andere andere mailclients dan Nokia Email. Het probleem dat je af en toe je wachtwoord moet bevestigen is bij mij niet meer zo vaak als voorheen, blijkbaar toch een kinderziekte geweest. Ik heb het nu al een paar weken niet meer gehad.

@Joster; KPN kan volgens mij geen andere modems leveren. Marktplaats staat vol met goedkope 2e hands routers.
Ik heb de berichtencentrale van Hi in gebruik. Het nummer wat ik erbij heb staan: +31 653 13 13 13.
Ik gebruik als verbinding voor het versturen gsm/umts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Robbie T schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:31:
[...]
Ik heb de berichtencentrale van Hi in gebruik. Het nummer wat ik erbij heb staan: +31 653 13 13 13.
Ik gebruik als verbinding voor het versturen gsm/umts.
Die instellingen zijn goed. Heb je wellicht rapport ontvangen aan staan dan? Dat ondersteunt KPN niet en dat zou ook wel eens de reden kunnen zijn.

• Robbie T
robertwebbe schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:55:
[...]

Die instellingen zijn goed. Heb je wellicht rapport ontvangen aan staan dan? Dat ondersteunt KPN niet en dat zou ook wel eens de reden kunnen zijn.
Rapport ontvangen staat uit :)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oboemel
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-06 16:11
robertwebbe schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 09:08:
[...]

Als je er alleen heel af en toe mee belt of smst dan kun je inderdaad een paar dagen wel halen. Maar zodra het toestel ook echt als smartphone gaat gebruiken en de mobiele internetverbinding gebruikt voor toepassingen zoals pushmail via een Exchange server, dan is 8 tot 12 uur toch wel het maximum.
Je leert snel welke toepassingen veel energie vebruiken en daar leer je mee omgaan. Zolang er geen betere batterijtechniek komt (duurt nog een paar jaar) blijft het behelpen.
Tja. Over het algemeen gaat hij inderdaad een dag of 2-3 mee. Maar af en toe heb ik nog steeds het probleem dat de batterij leeg "gezogen" wordt. Zoals vanavond, om 18:00 opgeladen en opnieuw opgestart. nu, 6 uur later gaat hij op de spaarstand. Ik heb geen enkele applicatie gebruikt, alleen Bluetooth (carkit) een uurtje. Blijft raar, en erg lastig.
Maar zoals gezegd, over het algemeen heeft de n86 een hele redelijke batterijduur.

Edit: overigens houdt dit "leeglopen" op als ik hem reboot.

[ Voor 3% gewijzigd door Oboemel op 21-12-2009 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Goed nieuws, in week 2 maart 2010 staat er een softwareupdate gepland. Wat er precies in deze update zit is onbekend. Waarschijnlijk de nog openstaande punten van 20.115:

KNOW ISSUES:
• Browser had serious regression during PR2.0 timeframe – still unclear if PR2.0 is any better or worse the in PR1.x SW
• Nokia Messaging (FS email) still has occasional problems in email creation (server related)
• Maps problems are still there (current consumption, crash and navigation problems)
• Camera current consumption problem might still be in PR2.0 (occasionally camera can have high current consumption after closing camera reveal)
• TOP open operator/region errors
o EAMO-7UEG3P Telefonica Movistar - GSM/WCDMA - OTC - Uninstability during the execution of a Java MIDlet
o EAMO-7VGCQT TAM China - GSM - OTC - Https access failure
o DL09070858239 CTA-CHINA ICPR7.1, 7.2, 8.1, 8.2: CSM290: Phone get stuck in Weak field
o ESLM-7SVF73 GENIUS ID 116559: Message to write characters problem
o TLAE-7TH7QS Genius Case #118778: Nokia E75: Nokia E75 radio link restoration failure

Bron: Nokia extranet (alleen toegankelijk voor repaircenters).

Edit: datumaanpassing n.a.v. mailtje Nokia

[ Voor 77% gewijzigd door robertwebbe op 06-01-2010 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oboemel
robertwebbe schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:33:
Goed nieuws, in week 2 staat er een softwareupdate gepland. Wat er precies in deze update zit is onbekend. Waarschijnlijk de nog openstaande punten van 20.115:

KNOW ISSUES:
• Browser had serious regression during PR2.0 timeframe – still unclear if PR2.0 is any better or worse the in PR1.x SW
• Nokia Messaging (FS email) still has occasional problems in email creation (server related)
• Maps problems are still there (current consumption, crash and navigation problems)
• Camera current consumption problem might still be in PR2.0 (occasionally camera can have high current consumption after closing camera reveal)
• TOP open operator/region errors
o EAMO-7UEG3P Telefonica Movistar - GSM/WCDMA - OTC - Uninstability during the execution of a Java MIDlet
o EAMO-7VGCQT TAM China - GSM - OTC - Https access failure
o DL09070858239 CTA-CHINA ICPR7.1, 7.2, 8.1, 8.2: CSM290: Phone get stuck in Weak field
o ESLM-7SVF73 GENIUS ID 116559: Message to write characters problem
o TLAE-7TH7QS Genius Case #118778: Nokia E75: Nokia E75 radio link restoration failure

Bron: Nokia extranet (alleen toegankelijk voor repaircenters).
Dat is inderdaad goed nieuws! En m.b.t. mijn vorige post, 2 hierboven....ik bedenk met net dat ik wel een sneeuw foto heb gemaakt gisteravond. Wie weet heeft t hier inderdaad mee te maken...
robertwebbe schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:33
Camera current consumption problem might still be in PR2.0 (occasionally camera can have high current consumption after closing camera reveal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 21:32:
Wellicht weer een domme vraag; ik krijg de melding dat mijn C: geheugen vol raakt maar volgens mij heb ik de applicaties op E: (mass memory) geinstalleerd.

Waar kan ik controleren wat waar staat? En waar is de D: drive??
Ik waag nog maar eens een poging; iemand enig idee? Voor zover ik het heb kunnen nakijken is het C: geheugen maar iets van 75 mb groot en ik heb ongeveer 4 mb over....

En waar oh waar is de D drive?

C = phone memory
E = mass memory
F = geheugenkaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:26:
[...]

Ik waag nog maar eens een poging; iemand enig idee? Voor zover ik het heb kunnen nakijken is het C: geheugen maar iets van 75 mb groot en ik heb ongeveer 4 mb over....

En waar oh waar is de D drive?

C = phone memory
E = mass memory
F = geheugenkaart
De D drive is verborgen, is wel zichtbaar met bv x-plore (verkenner) het
is een schijf van 50.7 mb

[ Voor 3% gewijzigd door Megapaul op 23-12-2009 10:40 . Reden: verbetering ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gehacked? Sorry maar die term ken ik in dit verband niet :o

Eerlijk gezegd maakt het me ook niet uit of de D drive wel of niet verborgen is, meer urgent is waarom mijn C drive vol zegt te zijn terwijl alles op de mass memory is geinstalleerd en ik verder niets zie op de C dat weg kan of overbodig is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oboemel
Inderdaad vreemd. Maar je telefoon hoeft niet gehacked te zijn om de D: drive te kunnen zien.

Ik heb Y-browser (gratis) geinstalleerd en dan kan je m gewoon zien.
Ik heb drives C:, D:, E:, en Z: (geen mem. kaart).

Misschien kun je erachter komen wat je ruimte inneemt als je dit installeert (laat ook alle verborgen bestanden/mappen zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees x-plore en Y-browser, beide verkenners neem ik aan. Verdient er nog een de voorkeur of is het een kwestie van "smaak"?

Na installatie van een van de twee zal ik een udate posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreevvss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-12-2024
robertwebbe schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:33:
Goed nieuws, in week 2 staat er een softwareupdate gepland. Wat er precies in deze update zit is onbekend. Waarschijnlijk de nog openstaande punten van 20.115:
Dan mogen ze wel eens haast maken met het releasen van de 20.115 versie voor alle n86's. 8)7

• Oboemel
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 12:27:
Ik lees x-plore en Y-browser, beide verkenners neem ik aan. Verdient er nog een de voorkeur of is het een kwestie van "smaak"?

Na installatie van een van de twee zal ik een udate posten
Beide verkenners ja. Heb geen ervaring met x-plore, alleen Y-browser. En die doet wat ik wil, alles is zichtbaar, ook de verborgen bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-09 13:36
Potjandorie het glas van mijn N86 is gebarsten ... :(

http://img38.imageshack.us/img38/9340/dscf0367g.jpg
http://img43.imageshack.us/img43/9711/dscf0369q.jpg

Mijns wetens is het toestel niet gevallen. Lijkt me ook stug gezien de locatie van de barst, ik zat eerder te denken aan het vaak gebruiken van de menu-toets? Goed ga maandag maar naar een NokiaServicePunt, zal wel opsturen worden |:( niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oboemel schreef op donderdag 24 december 2009 @ 10:54:
[...]

Beide verkenners ja. Heb geen ervaring met x-plore, alleen Y-browser. En die doet wat ik wil, alles is zichtbaar, ook de verborgen bestanden.
Na installatie van Y-browser zie ik C:, D:, E:, F: (memory card) en Z: echter ik word er nog niet echt veel wijs uit :?

Kan iemand me helpen door aan te geven wat voor soort (temp?) bestanden je veilig kunt verwijderen zonder dat dit van invloed is op de werking van het toestel uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 22:38:
[...]

Na installatie van Y-browser zie ik C:, D:, E:, F: (memory card) en Z: echter ik word er nog niet echt veel wijs uit :?

Kan iemand me helpen door aan te geven wat voor soort (temp?) bestanden je veilig kunt verwijderen zonder dat dit van invloed is op de werking van het toestel uiteraard ;)
Bij mij was het geheugen ook vol maar dit kwam doordat onvangen bluetooth bestanden (filmpjes,foto's) automatisch werden opgeslagen in de map Mijn Mappen bij Berichten. Toen ik ze daar verwijderde was het opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, weet iemand hoe ik het knipperende envelopje van de berichten uit kan krijgen?
Dacht dat het altijd knipperde als de berichtenbox vol is maar heb de n86 een week en hij knippert nog steeds en heb geen nieuwe berichten en alle berichten verwijderen helpt ook niet. Hoe kan dit????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Er staan volgens mij nog berichten op je sim. Doe je sim kaart even in een andere telefoon en wis de berichten. Zo heb ik dat ook ooit eens opgelost. Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
hjw-001 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 15:34:
Potjandorie het glas van mijn N86 is gebarsten ... :(

http://img38.imageshack.us/img38/9340/dscf0367g.jpg
http://img43.imageshack.us/img43/9711/dscf0369q.jpg

Mijns wetens is het toestel niet gevallen. Lijkt me ook stug gezien de locatie van de barst, ik zat eerder te denken aan het vaak gebruiken van de menu-toets? Goed ga maandag maar naar een NokiaServicePunt, zal wel opsturen worden |:( niet leuk.
Juist, valt buiten de garantie. Lame..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukosje
jeuj heb hem weer terug.

Heb een hele nieuwe gekregen (ze zeggen dat ze alleen binnenwerk vervangen hebben, maar ik heb toch echt een nieuwe...) en er vielen mij meteen twee dingen op:

Camera unit is niet dezelfde
Speakers zijn verbeterd
Productcode is anders (Euro 2 toestel, geen Duitse meer)
Ook lijkt GPS te zijn verbeterd

Zouden ze een revisie van deze telefoon hebben gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Even kort een vraagje,

Ik ben sinds enkele dagen ook weer in het bezit van de N86(was even overgestapt naar de E72 maar gouw weer terug)

Mijn telefoon is de gehele dag geconnect met 3G internet verbinding... dat terwijl ik niks heb draaien op de achtergrond.... heel ff mail ophalen en meer eigenlijk niet.(die sluit ik af dus wordt de verbinding gestopt)

Dan kijk ik na +- 5minuten op me tel en dan zie ik dat die weer verbonden is.

Wordt hier een beetje moe van.

Iemand een oplossing?

Ik lees het graag even!

[ Voor 4% gewijzigd door ronaldm3 op 30-12-2009 20:50 ]

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Wat zie je precies dan dat je denkt dat die een internet verbinding heeft?
Ik denk dat je denkt dat als er 3G staat dat er informatie wordt verzonden of ontvangen maar dat is niet het geval, je toestel is dan gewoon verbonden met het UMTS netwerk (i.p.v. GSM). Op het moment dat er data versturud wordt, dan komt er 3.5G te staan.

Als je toch de hele tijd 3.5G ziet staan, dan heb je denk ik nog oude software, daar zat een bug in waardoor de openstaande verbinding niet werd afgesloten. Kwestie van even updaten naar de laatste versie en het probleem is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Thanks voor de snelle reactie...
Ik heb de laatste software versie erop staan.(dus denk niet dat het daaraan zal liggen)

Er staat bij mij inderdaad die die verbonden is met 3G en niet 3.5 ;)

Maar als ik dan de rode knop ingedrukt blijf houden dan vraagt ie ofdat ik packet gegevens mail&java wil beeindigen.... Dat wil volgens mij zeggen dat die dus wel in verbinding is met internet...of niet?

Ik zou dit dus kunnen oplossen door middel van de netwerkmodus van dual mode af te halen en die dan te zetten op GSM?
robertwebbe schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:58:
Wat zie je precies dan dat je denkt dat die een internet verbinding heeft?
Ik denk dat je denkt dat als er 3G staat dat er informatie wordt verzonden of ontvangen maar dat is niet het geval, je toestel is dan gewoon verbonden met het UMTS netwerk (i.p.v. GSM). Op het moment dat er data versturud wordt, dan komt er 3.5G te staan.

Als je toch de hele tijd 3.5G ziet staan, dan heb je denk ik nog oude software, daar zat een bug in waardoor de openstaande verbinding niet werd afgesloten. Kwestie van even updaten naar de laatste versie en het probleem is verholpen.

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ja, als je de verbinding beeindigd, is die verbroken.

Maar waarom wil je zo perse terug naar GSM dan? Het UMTS netwerk is veel efficienter qua datagebruik. Als je met GSM gaat internetten haal je maximaal 54 kilobit/sec, life is too short for that kind of speed!
Het is toch een smartphone?

Ik houd de verbinding altijd actief gezien ik Mail for Exchange laat pushen. Daarnaast draait ook Latitude van Google Maps nog en stuurt iedere 15 minuten mijn locatiegegevens. Aangezien ik toch flatfee heb, maakt me dat niet uit. Ik haal met gemak een 12 uur gebruikstijd en dan gaat die thuis weer aan de lader totdat ik 's morgens weer weg ga.

[ Voor 41% gewijzigd door robertwebbe op 30-12-2009 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Ik beeindig die verbinding net en nu is die alweer verbonden met 3g :'(

Ik had gedacht dat als ik het netwerk terug zet op GSM ipv dual mode dat het dan misschien opgelost is?

Heb jij trouwens ook last van een ruisig scherm als de camera aanstaat en je gaat focussen?

Hoop dat ze dit binnenkort wel ff gaan fixen.

Tevens heb ik last van een C toets die zo nu en dan niet lekker los komt onder het glas vandaan...Morgen maar eens ff bij nokia service point in schiedam langs.

PS: Zou je mij aanbevelen om over te stappen op de N900?
robertwebbe schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:11:
Ja, als je de verbinding beeindigd, is die verbroken.

Maar waarom wil je zo perse terug naar GSM dan? Het UMTS netwerk is veel efficienter qua datagebruik. Als je met GSM gaat internetten haal je maximaal 54 kilobit/sec, life is too short for that kind of speed!

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Volgens mij begrijp je het nog niet helemaal. Het is normaal dat er 3G in de display staat. Dat wil niet zeggen dat je toestel aan het communiceren is, hij is slechts aangemeld op het UMTS netwerk in plaats van het GSM netwerk. Ik zou zeker niet terug gaan naar GSM omdat je dan weer naar inbel snelheden terugvalt.

Ik heb geen last van een ruisig scherm. Alleen in die enkele seconde dat de beste focus wordt gezoch maar dat is normaal, dat doen veel gewone camera's ook.

En de N900 is alleen interessant voor mensen die het erg leuk vinden om zelf met linux-achtige zaken bezig te zijn. Ben je dus geen ontwikkelaar maar een gewone user, dan zou ik het nog even laten. Er zitten nog veel kinderziektes in en er zijn nog niet zo heel veel applicaties voor ontwikkeld. Het heeft gewoon even zijn tijd nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

robertwebbe schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:22:
Volgens mij begrijp je het nog niet helemaal. Het is normaal dat er 3G in de display staat. Dat wil niet zeggen dat je toestel aan het communiceren is, hij is slechts aangemeld op het UMTS netwerk in plaats van het GSM netwerk. Ik zou zeker niet terug gaan naar GSM omdat je dan weer naar inbel snelheden terugvalt.

Ik heb geen last van een ruisig scherm. Alleen in die enkele seconde dat de beste focus wordt gezoch maar dat is normaal, dat doen veel gewone camera's ook.

En de N900 is alleen interessant voor mensen die het erg leuk vinden om zelf met linux-achtige zaken bezig te zijn. Ben je dus geen ontwikkelaar maar een gewone user, dan zou ik het nog even laten. Er zitten nog veel kinderziektes in en er zijn nog niet zo heel veel applicaties voor ontwikkeld. Het heeft gewoon even zijn tijd nodig.
Okee dank voor de answers :P

Dan laat ik de N900 ff voor wat het is en wat het in de toekomst gaat worden.

En wat betreft 3G en staan ook 2 streepjes onder(van links naar rechts) en dat wil volgens mij zeggen dat ie iets aan het ophalen is... ofdat die in ieder geval in verbinding is met het internet... en als ik dat op de 'ophangknop' blijf drukken geeft ie dit weer: packet gegevens verbinding mail&java beeindigen.

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Die twee streepjes betekenen dat je verbonden bent, vergelijk het maar met je ADSL modem. Dat hoeft nog niet te betekenen dat er data over de lijn gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:52:
[...]

Bij mij was het geheugen ook vol maar dit kwam doordat onvangen bluetooth bestanden (filmpjes,foto's) automatisch werden opgeslagen in de map Mijn Mappen bij Berichten. Toen ik ze daar verwijderde was het opgelost
Dank voor de reactie maar dat is het niet, net even gecheckt. Logisch want ik gebruik nauwelijks Bluetooth...

Iemand anders? Ik ben hier toch op het Tweakers forum :? ;)

• Lukosje
Kijk gewoon via een explorer (kan hier gewoon windows explorer gebruiken) welke files er op staan, en welke de meeste ruimte innemen via eigenschappen...

Kom je er zo achter

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
ronaldm3 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:32:
[...]

Okee dank voor de answers :P

Dan laat ik de N900 ff voor wat het is en wat het in de toekomst gaat worden.

En wat betreft 3G en staan ook 2 streepjes onder(van links naar rechts) en dat wil volgens mij zeggen dat ie iets aan het ophalen is... ofdat die in ieder geval in verbinding is met het internet... en als ik dat op de 'ophangknop' blijf drukken geeft ie dit weer: packet gegevens verbinding mail&java beeindigen.
Heb je, je email instellingen soms op automatisch staan ?
Dan maakt die namelijk om de zoveel tijd verbinding om je email op te halen

• ronaldm3

ronaldm3

Alternative schreef op donderdag 31 december 2009 @ 09:37:
[...]

Heb je, je email instellingen soms op automatisch staan ?
Dan maakt die namelijk om de zoveel tijd verbinding om je email op te halen
Ja dat dacht ik dus ook.

maar dat is ook niet zo.

Maar eens afwachten wanneer ik een sms ontvang van kpn omdat ik over de faire use verhaal ben.

Aan de andere kant.... ik heb gekeken wat die dan aan grote binnenhaald... das niet heel veel.

Bedenk me net ook dat die de tijd automatisch aanpast aan de lokatie waar ik ben...(probleem opgelost) _/-\o_

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Meerdere mensen last van het verschijnsel dat de C niet meer helemaal los komt?

Vandaag even naar Nokia care point geweest... werd mij verteld dat dat komt doordat er stof onder komt...

Volgens mij zou dat niet kunnen mogen aangezien er een glasplaatje opligt.Maargoed...

Tevens hadden ze de achterkant los gehaald en toen hadden ze de unlock knop zo goed vast gemaakt dat het scherm scheef in de 'rails' stond...Heb ik zelf maar even gefixt....laatste keer dat ik daar ben geweest!!

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_nieuwelaar
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-10-2023
hey allemaal,

Ik heb een probleem met mijn nokia n86 8mp waar ik zelf niet uit kom. ik hoop dat één van jullie me kan helpen.

eergisteren avond heb ik een 8gb geheugenkaartje in mijn n86 gedaan. dit kaartje was afkomstig uit mijn n95 en er stond een hoop data op (foto's, video's maar ook applicaties zoals windows live, garmin xt en google maps).
daarna heb ik het kaartje verwijderd, helaas zonder hem eerst op de telefoon uit te schakelen (aan/uit knop>geheugenkaart verw.).

de volgende ochtend had ik de volgende problemen:
- mijn n86 was erg traag
- de snelkoppelingen (knopjes boven de groene en rode knop) werkten niet meer
- onder mijn taken werden de applicaties ovi en windows live niet meer weergegeven
- de datum was weg uit mijn scherm
- ik kon er niet meer mee bellen, alleen noodoproepen kwam er te staan toen ik probeerde te bellen.

ik heb gisteren het volgende geprobeerd:
- fabrieksinstellingen terugzetten
- een eerder backup terugzetten
- de software updater (er was geen nieuwe versie, maar toch de huidige versie er opnieuw opgezet).

niet leek te werken. in het begin werkte het. bijv. net nadat ik de backup terug had gezet. dan gaf de telefoon weer het scherm weer dat hij voor alle problemen ook weergaf. maar eerst moet de telefoon nog automatisch opnieuw opstarten. daarna heb ik weer dezelfde problemen.

vandaag geprobeerd wat hij doet als ik dezelfde geheugenkaart er opnieuw in doe. en voila. hij doet het weer net als 'vroeger'. zelfs als ik de geheugenkaart eruit haal (dit keer wel op de goede manier) doet hij het nog goed. maar als ik daarna de telefoon opnieuw opstart krijg ik weer dezelfde problemen.

weet iemand wat ik nog kan proberen of wat de oorzaak kan zijn? alle hulp is welkom.

ik heb ook geprobeerd informatie in te winnen over de nokia care points, maar dit gaat echt belabberd! op de nokia site krijg ik niets gevonden (die loopt vast). ik ben op zoek naar een care point in de buurt van breda of den bosch. weet iemand hier de contactgegevens van? en weet iemand of ik daar gewoon binnen kan lopen als nokia klant? en heb ik dan nog een aankoopbon nodig of toestemming van de internetwinkel waar ik het toestel heb gekocht?

ik hoop echt dat iemand me kan helpen!
alvast heel erg bedankt!
marijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Wanneer heb je die backup gemaakt? Voordat of nadat je die geheugenkaart er in hebt gedaan?
Ik vermoed erna en dat je het probleem dus hebt mee gebackuped.

Ik zie wel vaker dat dat problemen geeft. Als je een applicatie op een geheugenkaart opslaat en installleert, zal dat ook weer gaan gebeuren als je hem in een andere Nokia doet. Ik denk dat een van de applicaties de boosdoender is.

Als ik jou was zou ik de volgende stappen ondernemen.
- Steek de geheugenkaart in een PC en via bestandsbeheer alle applicaties en bijhorende files verwijderen zodat je alleen maar content (foto's, filmpjes, muziek, etc) overhoud
- hard reset je toestel weer (zoals beschreven in een van de eerste artikelen in dit onderwerp)
- controleer of het toestel weer snel en goed werkt
- steek je geheugenkaart weer in het toestel
- controleer of het toestel weer snel en goed werkt
- herinstalleer al je applicaties weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janavh
Ook ik heb een raar probleem.
Niet dat ik het dagelijks gebruik, maar ik wilde weer eens zien wat voor filmpjes er op mijn telefoon staan.
Het blijkt dat via Realplayer en "Galerij" er bijna geen filmpjes meer afgespeeld kunnen worden.
Zelfs de filmpjes niet die op de telefoon zijn megeleverd.
Ik heb m.b.v. Realplayer het formaat bekeken; het gaat om video/X-HX-AVC1 en video/mp4v-es.
Ik weet 1000% zeker dat de filmpjes gewerkt hebben, maar nu heb ik geen beeld (video/mp4v-es) zonder enige foutmelding of krijg wel een foutmelding (de anderen) en ook geen beeld. Wel geluid.

Is het een oplossing Realplayer opnieuw te in stalleren, en zo ja, hoe doe ik dat?
Is er zo iets als een CODEC-Pack voor deze telefoon, want ik denk aan een probleem met de Codecs.

Wie heeft hier een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Janavh,

Dit is een probleem in software versie 20.115 het probleem zal vanaf as. vrijdag opgelost moeten worden met de nieuwste software update.
Als je er niet op kunt wachten kun je de volgende handelingen uitvoeren.

Het probleem is optelossen om de volgende bestanden te verwijderen C: Phone memory
- MdfPluginArchive.txt
- plugin_archive.txt
- R1_Mobile_4_0.cfg.
Steps to delete the files:
Go to Menu -> Applications -> Office -> File mgr. -> C: Phone memory -> Scroll down to find the files
(MdfPluginArchive.txt, plugin_archive.txt, and R1_Mobile_4_0.cfg).
Delete one file at a time: Select: Options -> Delete -> Select -> Yes.
Right after this the video playback should work again normally.
In the coming SW (which is estimated to be released wk 02 / 2010), the Restore Factory Settings (*#7370#)
will automatically erase the above mentioned files.

Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
De nieuwe Firmware is beschikbaar. _/-\o_
Ik zal hem straks downloaden en is kijken wat de verbeteringen zijn.

P.s.
Het is versie 21.006

[ Voor 11% gewijzigd door Alternative op 11-01-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janavh
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:25:
Hi Janavh,

Dit is een probleem in software versie 20.115 het probleem zal vanaf as. vrijdag opgelost moeten worden met de nieuwste software update.
Als je er niet op kunt wachten kun je de volgende handelingen uitvoeren.

Het probleem is optelossen om de volgende bestanden te verwijderen C: Phone memory
- MdfPluginArchive.txt
- plugin_archive.txt
- R1_Mobile_4_0.cfg.
Steps to delete the files:
Go to Menu -> Applications -> Office -> File mgr. -> C: Phone memory -> Scroll down to find the files
(MdfPluginArchive.txt, plugin_archive.txt, and R1_Mobile_4_0.cfg).
Delete one file at a time: Select: Options -> Delete -> Select -> Yes.
Right after this the video playback should work again normally.
In the coming SW (which is estimated to be released wk 02 / 2010), the Restore Factory Settings (*#7370#)
will automatically erase the above mentioned files.

Succes ermee
Dat van die R1_Mobile_4_0.cfg had ik ook gevonden, maar dat was alleen een oplossing voor mp4v-es.
Die andere twee bestanden maakten het plaatje compleet!!

Hartelijk dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Had hier al eens gemeld dat het sturen van een sms erg traag ging bij mij. (Seconden of 7 voordat het sms word verzonden venstertje weggaat.

Na vandaag heb ik er geen last meer van, wat heeft het opgelost?
Berichtgeheugen had ik op Massageheugen staan. Nadat ik dit had veranderd in het C: reageerde de telefoon wel snel. Ook het veranderen van het geheugen naar geheugenkaart deed de telefoon sneller functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
Alternative schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:58:
De nieuwe Firmware is beschikbaar. _/-\o_
Ik zal hem straks downloaden en is kijken wat de verbeteringen zijn.

P.s.
Het is versie 21.006
Hmmm... update was zichtbaar met NL productcode. Nice. Upgrade via the air completed.

Heb sinds deze week last van plotseling leeggezogen batterijen. Al twee keer achter elkaar - plots leeg.

Daarnaast is sinds een tijdje mijn glas gebarsten bij het menu-knopje > reparatie 72,00 euro. Laat maar zitten dan... Volgens mij ben je nog goedkoper uit met een defect LCD.

edit:
- significant sneller met schakelen van landschap naar portret-view.
- lijkt sneller met navigeren door de menu's
- Opera Mini laadt de websites opeens lekker vlot (mogelijk is het Vodafone netwerk vanavond lekker rustig :P ) maar het ging nog nooit zo vlot.
-

[ Voor 17% gewijzigd door hjw-001 op 11-01-2010 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylmaron
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-03-2024
hjw-001 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 23:48:
[...]

Hmmm... update was zichtbaar met NL productcode. Nice. Upgrade via the air completed.

Heb sinds deze week last van plotseling leeggezogen batterijen. Al twee keer achter elkaar - plots leeg.

Daarnaast is sinds een tijdje mijn glas gebarsten bij het menu-knopje > reparatie 72,00 euro. Laat maar zitten dan... Volgens mij ben je nog goedkoper uit met een defect LCD.

edit:
- significant sneller met schakelen van landschap naar portret-view.
- lijkt sneller met navigeren door de menu's
- Opera Mini laadt de websites opeens lekker vlot (mogelijk is het Vodafone netwerk vanavond lekker rustig :P ) maar het ging nog nooit zo vlot.
-
Ik heb ook de update gedaan maar het gekke is dat er op mijn mobiel nog steeds staat dat ik de softwareversie 20.115 heb maar ik heb wel degelijk de nieuwste update erop gezet, als ik nu een update wil doen geeft hij ook correct aan dat ik de nieuwste software er nu op heb zitten. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 11:31

TTROX

Christian N

Ik ben zelf ook bezitter van een N86 8MP sinds begin oktober 2009 ongeveer
maar 1 van mijn speakers aan de zijkant doet het al niet meer.
valt dit onder de gewone fabrieksgarantie?
Ik heb geen extra verzekerings dingen er bij.

en nog een vraag
Wanneer komt er voor mijn N86 de nieuwe software uit.
ik heb 0587295.
Of kan ik beter een keer codes veranderen en updaten en dan weer terug veranderen?

Enschede | 6720wp JinkoSolar 16x420 Z 47°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De SW die Volgens Alternative beschikbaar moet zijn is nog niet uit op de NOKIA SERVERS en zullen niet eerder dan donderdag beschikbaar gesteld worden. Vind het wel vreemd dat jij die al kunt downloaden, welke productiecode heb jij als ik vragen mag?

@ TTROX,

Speaker zal gewoon ondergarantie vervangen.(Mits val vocht of zware gebruikerschade)
Kijk op de Nokia Site voor een care punt bij jou in de buurt.

http://www.nokia.nl/nokia-in-je-buurt-o3
Select provincie
Vinkje care point en voila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 11:31

TTROX

Christian N

Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:59:
De SW die Volgens Alternative beschikbaar moet zijn is nog niet uit op de NOKIA SERVERS en zullen niet eerder dan donderdag beschikbaar gesteld worden. Vind het wel vreemd dat jij die al kunt downloaden, welke productiecode heb jij als ik vragen mag?
Dus a.s. donderdag komen de software updates ook voor mijn toestel uit?
Ik heb code 0587295 (je vroeg het aan Alternative, Weet ik, maar ik dacht ik zet het er even bij, just in case)

[ Voor 10% gewijzigd door TTROX op 12-01-2010 15:26 ]

Enschede | 6720wp JinkoSolar 16x420 Z 47°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi beste mede n86 gebruikers

ik heb nu al 3 maanden de n86 en wacht dus tot dat de firmware upgrade beschikbaar wordt voor mijn toestel... tevergeefs nu is dus alweer een nieuwe upgrade uit en kan ik hem nog steeds niet krijgen...
is het toestel nummer 0587295
wat moet ik nu doen? kan iemand me aub helpen

oja toestel is traag en heeft nu al stof onder het scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Ook ik heb een N86 met productcode 0587295, ik heb deze code een tijdje geleden al veranderd
omdat versie 20.115 nog steeds op zich liet wachten.
Heb toede de code veranderd naar de EURO 2 code (0580413) en vervolgens geupdate naar 20.115
Kan nu ook updaten via fota naar versie 21.006. :)

als je op Nokia moet wachten dan kan je lang wachten.... :(

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar als je de product code wijzigt dan kun je toch problemen verwachten met garantie gevallen?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste