Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat makkelijk om de product code te veranderen?
Ikzelf heb product code 0587295 met firmware 11.043.
Ik heb deze al proberen te updaten maar er is geen update voor beschikbaar.
Ik heb begrepen dat hij wel up te daten is bij een Nokia service point.
Wat ik vreemd blijf vinden. Waarom hebben ze daar wel die firmware?
Als je hem gewoon thuis kan updaten is natuurlijk stukken fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:45
Ja het is heel makkelijk om dit te veranderen

gewoon ff googelen op nokia nemesis en ff een how to vinden.
uitleg mag hier volgens mij niet geplaatst worden

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Ik heb een vraag over mijn gemaakte foto´s met mijn Nokia N86.

Voorheen toen ik een foto maakte, kon ik die foto zien bij vastgelegd. Dus in de galerij. Toen heb ik op een gegeven moment mijn foto´s naar mijn pc gekopieerd door middel van een usb aansluiting. Toen ik daarna weer nieuwe foto´s ging maken, kon ik die nieuw gemaakte foto´s niet meer terug vinden in de galerij. De oude foto's stonden er nog wel, alleen de nieuw gemaakte foto's kwamen er niet bij. Vreemd genoeg slaat ie de foto´s daar niet meer op. De gemaakte foto´s zijn nog wel terug te vinden onder bestandsbeheer. Maar niet in de galerij. Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn gemaakte foto´s weer in de garlij kan terugvinden?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Staan de foto's ook niet in de map alle?

Galerij, dan naar map afbeeldingen en vervolens naar de map alle (items)

[ Voor 27% gewijzigd door Megapaul op 10-11-2009 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janavh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-03-2023
Weet iemand of "Nokia_PC_Suite_7_1_30_9_dut_web.exe" NAAST de Nokia OVI Suite 2.0.1.35 geinstalleerd kan worden zonder dat de één de ander verminkt of vermoord?
Ja dat kan. Alleen niet tegelijkertijd draaien volgens Nokia, en dat kan ik goed begrijpen.
En de synchronisatiemogelijkheden van PC Suite zijn stukken beter.
Dat werd ook erkend door de Nokiamedewerker en hij/zij zou doorgeven dat 4 weken in het verleden voor de agenda wel heel erg weinig is.
Leuk voor de volgende update, die kan naar mijn ervaring tot nu toe niet meer dan een week of zo op zich laten wachten; ik heb het toestel nu iets meer dan twee weken en heb nog nooit zoveel programma's geupd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megapaul schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 20:22:
Staan de foto's ook niet in de map alle?

Galerij, dan naar map afbeeldingen en vervolens naar de map alle (items)
Nee, daar staan ze ook niet in :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oboemel
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-06 16:11
Ik heb een vraagje mbt tot de email instellingen.
Ik heb de standaard email wizard gebruik om m'n (gmail) account in te stellen. Alles werkt in principe, maar niet zoals ik het wil.
Ik hoef niet de hele dag mn mail te synchroniseren, want ik wil alleen weten of ik mail heb als ik dat account daadwerkelijk bekijk. Nu krijg ik namelijk bij elke mailtje dat ik ontvang een notification op de telefoon, waar ik echt niet op zit te wachten.
Maar ik wil wel dat mn mail verstuurd wordt op het moment dat ik een mailtje typ/foto verstuur per mail.

Kan ik ergens gewoon de outgoing smtp instellingen neerzetten zodat dat automatisch gaat, en de incoming mail op niet synchroniseren laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oboemel
Oboemel schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 22:21:
Kan ik ergens gewoon de outgoing smtp instellingen neerzetten zodat dat automatisch gaat, en de incoming mail op niet synchroniseren laten staan?
Ok, ik heb het eindelijk gevonden, misschien heeft iemand anders er ook wat aan. Je kan mailbox instellingen (voor gmail/hotmail) aangemaakt door de wizard op de telefoon niet wijzigen. Handig hoor, die wizards die alles voor je instellen. :/
Als je een niet bestaand iets kiest als mailadres, bv hmail.com haalt hij niet automatisch de instellingen op en kun je zelf je outgoing smtp server etc definieren.

Nu werkt alles naar behoren met gmail als incoming server en Tmobile als outgoing:
inkomende servernaam: imap.gmail.com poort 993
uitgaande servernaam: smtp.gprs.t-mobile.nl poort 25

Nu synchroniseert hij mn gmail pas als ik het vraag, en krijg ik dus niet constant email meldingen. Maar ik kan wel ten alle tijden mail versturen.

[ Voor 3% gewijzigd door Oboemel op 11-11-2009 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Oboemel schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:52:
[...]

Ok, ik heb het eindelijk gevonden, misschien heeft iemand anders er ook wat aan. Je kan mailbox instellingen (voor gmail/hotmail) aangemaakt door de wizard op de telefoon niet wijzigen. Handig hoor, die wizards die alles voor je instellen. :/
Als je een niet bestaand iets kiest als mailadres, bv hmail.com haalt hij niet automatisch de instellingen op en kun je zelf je outgoing smtp server etc definieren.

Nu werkt alles naar behoren met gmail als incoming server en Tmobile als outgoing:

Nu synchroniseert hij mn gmail pas als ik het vraag, en krijg ik dus niet constant email meldingen. Maar ik kan wel ten alle tijden mail versturen.
Kijk handig om te weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-09 13:36
Megapaul schreef op maandag 09 november 2009 @ 22:17:
Nokia heeft onlangs een update uitgebracht naar 20.115 echter was er voor mijn toestel nog steeds geen update beschikbaar.
Na ruim een maand wachten was ik er klaar mee en heb ik mijn code veranderd naar 0580413 (euro 2)
en vervolgens geupdate en ik ben blij dat ik dit gedaan heb toestel loopt veel stabieler en heeft een betere camerakwaliteit :)
Ja, agreed. Werkt dat beetje normaal op windows 7? had mn N96 bricked de vorige keer. Maar NSP had weer gefixed toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
hjw-001 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 15:29:
[...]

Ja, agreed. Werkt dat beetje normaal op windows 7? had mn N96 bricked de vorige keer. Maar NSP had weer gefixed toen.
ik heb hier nog vista draaien op de pc, dit gaf geen problemen.

Heb 1x met een N82 meegemaakt dat de software update niet helemaal goed ging, toen ook naar een NSP gegaan en weer gefixt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyingotter
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-10-2023
Tot nu toe veel plezier gehad van mijn Nokia N86. Ondanks het nog niet kunnen updaten naar de nieuwe 20.115.
wegens produktcode 0586595 German. Twijfel nog of ik wel in zee moet gaan met de Nemesis progs. Wil niet dat toestel een baksteen wordt :>

Ook de camera in het toestel is zeer goed icm Flickr/+ videofuncties.
Eigenlijk heb ik nog het meeste plezier van de uitstekende FM transmitter en de vele internetradio stations. Tijdens mijn autoritten is dit een welkome afwisseling van de ned. stations. (Heb Vodafone flatfee internet Blox)

Ik heb ook kunnen uitvinden hoe de Maps functie werkt, maar heb al snel gezien dat dit nooit opkan tegen mijn Garmin Nuvi350 autonavigatie. Wellicht zou het heel handig kunnen zijn bij het lopen door de stad om een adres te vinden? Ook Google maps werkt prima op de N86.

Waar ik totaal nog niet uitkom is de functie Spraakopdrachten>>zowel door spraak een nummer te kiezen of als voorbeeld commando:FM transmitter AAN zou super handig zijn. Wie weet hoe dit gaat? Via de handleiding kom ik er niet uit!

Wat ook heel jammer is dat je alleen streaming RM bestanden of Shoutcast zenders kan afspelen. Er ontbreekt een Windows Media Player aan om andere bestanden te kunnen streamen. Ok heb ik nog niet een VLC-achtige player kunnen ontdekken voor Symbian3. Vreemd genoeg heb ik door het dloaden van programma Skyfire =browser wel weer wm streams kunnen beluisteren (met horten en stoten, maar toch!)

Voor de liefhebbers van het beluisteren van de complete BBC radio bestanden en alles On Demand, kijk even op de site: http://beebotron.org/index.php?reload#BBC_Listen_Again_Links Zeer uitgebreid!!
Wat wel weer hoop geeft is dat er begin 2010 een complete java omgeving uitkomt voor Symbian!

OK ik laat het voorlopig hierbij. Alle tips zijn welkom>>Ook veel dank aan iedereen hier met al hun tips/opmerkingen. Zo hebben we meer plezier van onze telefoon (nou ja ...zeg maar mini computer!)
Groet uit Groningen vd. flyingotter :)

• Megapaul
Flyingotter schreef op woensdag 11 november 2009 @ 21:35:
Tot nu toe veel plezier gehad van mijn Nokia N86. Ondanks het nog niet kunnen updaten naar de nieuwe 20.115.
wegens produktcode 0586595 German. Twijfel nog of ik wel in zee moet gaan met de Nemesis progs. Wil niet dat toestel een baksteen wordt :>
Als je de how to goed leest, en de installatie uitleg van nemesis heb dan kan het eigenlijk niet fout gaan.
(zorg wel voor een volle batterij) ;)

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 06:38
(jarig!)
mafiatounes schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:57:
Eindelijk! ik ben vandaag terug naar de ncc geweest met mn n86 en n97 en ze hebben mn n86 laten opsturen voor een herstel of nieuw toestel (wegens krassen op het achterste stuk van slider+toetsen) en mn n97 moet ik zo gaan ophalen die heeft een update gehad naar versie 20 woehoe, het is niet de service die op niets trekt, heb ondervonden dat die vorige persoon gewoon geen zin had om die problemen op te lossen.
Ben benieuwd hoe ze je n86 gaan fixen! Had die ook veel speling op het mechanisme?
Hou ons op de hoogte! ;)

DaveD

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hey DaveD1103 ja ik vraag het me ook af hoop dat ik hem snel trg heb mis hem lol, nee daar had ik geen last van maar ik zag wel dat aan 1 kant het schermgedeelte van de slider hoger stond dan de andere kant dit was al zo van bij aankoop.. ik zou het liefst gewoon een nieuw toestel willen krijgen volgens de nokia shop man is die kans groot vanwege teveel mankementen.

Multiple pc builds in progress

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:27

mr_petit

opperprutser

Megapaul schreef op donderdag 12 november 2009 @ 10:37:
[...]

Als je de how to goed leest, en de installatie uitleg van nemesis heb dan kan het eigenlijk niet fout gaan.
(zorg wel voor een volle batterij) ;)
Uit deze lijst begrijp ik dat mijn 1 jaar maps licentie (zat op de telefoon) product code gerelateerd is (ik heb 0587295). Betekend dit dat ik mijn licentie verlies als ik er een andere productcode inprop, een firmwareupdate doe, en de productcode weer terugverander?
Dat zou namelijk ook betekenen dat je een 1 jaar licentie zou krijgen als je je productcode verandert, en een firmwareupdate doet. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het systeem zo werkt :?
Ik wil namelijk wel graag de update (ik vind 'm nu niet zo stabiel), maar wil liever niet de licentie verliezen (al hoewel ik maps maar sporadisch gebruik)

[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 12-11-2009 20:06 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• Megapaul
mr_petit schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:05:
[...]

Uit deze lijst begrijp ik dat mijn 1 jaar maps licentie (zat op de telefoon) product code gerelateerd is (ik heb 0587295). Betekend dit dat ik mijn licentie verlies als ik er een andere productcode inprop, een firmwareupdate doe, en de productcode weer terugverander?
Dat zou namelijk ook betekenen dat je een 1 jaar licentie zou krijgen als je je productcode verandert, en een firmwareupdate doet. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het systeem zo werkt :?
Ik wil namelijk wel graag de update (ik vind 'm nu niet zo stabiel), maar wil liever niet de licentie verliezen (al hoewel ik maps maar sporadisch gebruik)
Mijn licentie is niet veranderd door het veranderen van de productcode en de update.
die is nog steeds geldig tot 03-08-2011.
(Ik had een mazzeltje dat staat hier)

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 06:38
(jarig!)
mafiatounes schreef op donderdag 12 november 2009 @ 18:47:
Hey DaveD1103 ja ik vraag het me ook af hoop dat ik hem snel trg heb mis hem lol, nee daar had ik geen last van maar ik zag wel dat aan 1 kant het schermgedeelte van de slider hoger stond dan de andere kant dit was al zo van bij aankoop.. ik zou het liefst gewoon een nieuw toestel willen krijgen volgens de nokia shop man is die kans groot vanwege teveel mankementen.
Ik heb die van mij vanmiddag teruggebracht en kreeg mijn geld terug omdat ze hem niet meer hadden en voorlopig ook niet meer kregen.

DaveD

Verwijderd

Hallo

Ik heb totnogtoe geen ervaring met smartphones en heb een vraagje betreffende de N86.

De bedoeling is dat ik wanneer er een wifi netwerk te ontvangen is (waar ik de toelating voor gekregen heb)dus thuis of bij familie en vrienden,het toestel automatisch verbinding maakt en ik dus online ben met Skype en MSN.
Dus ALTIJD voorang geven aan wifi,ik ben trouwens nog niet zeker dat ik ook internet via de provider ga nemen)
Kan dit en is dit in orde te krijgen door een bijna leek?

Mvg Eric

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Megapaul schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:33:
[...]

Mijn licentie is niet veranderd door het veranderen van de productcode en de update.
die is nog steeds geldig tot 03-08-2011.
(Ik had een mazzeltje dat staat hier)
tsja, het werkt wel. Licentie blijft gewoon staan, ongeacht de productcode.
Ik vraag me af waarom nokia zo laat komt met upgrades voor bepaalde codes. firmware 11 is nog niet bepaald bug free. Wat mij ook toe lijkt is dat het toetsenbord veel sneller oplicht als je je pincode moet intoetsen bij opstarten. Was erg onhandig als het donker was en je niet je volle aandacht erbij kan houden (bijv in de auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg gister een mail in mijn inbox van hotmail, met de volgende melding:

"Geachte klant van Nokia Messaging,

Onlangs heeft onze e-maildienst geen verbinding kunnen maken met uw e-mailserviceprovider waardoor er geen e-mail kon worden afgeleverd op uw telefoon.

Dit kan een van de volgende oorzaken hebben:

1. U hebt het e-mailwachtwoord voor uw e-mailadres gewijzigd via uw serviceprovider. In dat geval moet u uw account voor de dienst Nokia Messaging bijwerken met uw nieuwe wachtwoord. E-mailberichten worden hierna afgeleverd op uw telefoon.

2. De server voor uw e-mailaccount is uitgeschakeld. Neem contact op met uw serviceprovider voor meer informatie.

3. U hebt mogelijk per ongeluk een instelling van uw account voor de dienst Nokia Messaging gewijzigd. Meld u aan bij uw account voor Nokia Messaging op de website http://netac80.vie.hosting.nokia.com/account om na te gaan of u de gegevens moet bijwerken."

Daarna kwam ik erachter dat als ik een mail krijg op hotmail, dat niet meer geupdate/gemeld wordt op de telefoon.

Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:05
Ik had hetzelfde. De oplossing is om op die link te klikken, dan in te loggen met je e-mailadres (wachtwoord is hetzelfde als je mail wachtwoord) en dan naar de accountinstellingen van je hotmail adres te gaan. Geef hier nog een keer je mailadres in en het is opgelost. Vervolgens op je toestel weer even op ontvangen/verzenden klikken en de mail komt weer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sondae
  • Laatst online: 16-02-2023
robertwebbe schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:23:
Instellingen voor Voipbuster SIP op N86

1) Download hier de SIP VoIP 3.X Settings tool van de Nokia site en installeer deze op je toestel in het telefoongeheugen (C:).

2) Ga naar Menu > Instrumenten > Instellingen > Verbinding > SIP-instellingen
Maak een nieuw profiel aan (Opties > Nieuw SIP-profiel > Std.profiel gebruiken) met de volgende instellingen:
Profielnaam: Voipbuster
Dienstprofiel: IETF
Standaardbestemming: Internet
Stndrdtoegangspunt: Geen
Openb. gebruikersnaam: sip:{je voipbuster accountnaam}@voipbuster.com
Compressie gebruiken: Nee
Registratie: Altijd aan {let op: als je geen roamingkosten wilt, zet je deze op Aan in eigen netwerk}
Beveiliging gebruiken: Nee

> Proxyserver
Proxyserveradres: sip:sip.voipbuster.com
Beveiligingsdomein: voipbuster.com
Gebruikersnaam: {je voipbuster accountnaam} {zonder @voipbuster.com!}
Wachtwoord: {je voipbuster wachtwoord}
Vrije routing toegestaan: Ja
Overdrachtstype: UDP
Poort: 5060

> Registrarserver
Registrarserveradres: sip:sip.voipbuster.com
Beveiligingsdomein: voipbuster.com
Gebruikersnaam: {je voipbuster accountnaam} {zonder @voipbuster.com!}
Wachtwoord: {je voipbuster wachtwoord}
Overdrachtstype: UDP
Poort: 5060

Nadat je het profiel hebt opgeslagen, zorg je dat deze geselecteerd staat (in de balk), dan druk je op
Opties > Standaardprofiel. Selecteer hier Voipbuster als standaardprofiel > OK.

Nu zou er Geregistreerd moeten staan:
[afbeelding]

Ga vervolgens naar het hoofdmenu en dan naar Instrumenten > Connectiviteit > Netinstellingen > Advanced VoIP settings

Create new service > Create new SIP profile > OK
Username: {je voipbuster gebruikersnaam}@voipbuster.com
Password: {je voipbuster wachtwoord}
OK
Would you like to create presence settings for the service > Nee

Opties > Instellingen

Standaarddienst: Nee (als je deze op Ja zet, gaan alle gesprekken standaard via SIP)

Dienstverbindingen:
Voipbuster-verbinding > Internet
Netwerkbestemmingen {niets aan wijzigen}

Dienstinformatie {niets aan wijzigen}
Terug

De dienst nog niet ingeschakelen, anders kun je volgende stappen niet doen
Afsluiten

Netinstellingen > Advanced VoIP settings > VoIP services > voipbuster.com
Profile settings>
Provider Name: voipbuster.com
Profile Name: voipbuster.com
Media QoS: 46
Start media port: 49152
End media port: 65534
DTMF inband: On
DTMF outband: On
SCP: Prefer non-secure
AWCDMA: Off
RTCP: Off
UATT: On
UAWMAC: Off
UAHS: {niet invullen}
Cound of Voip digits: 0
Ignoring domain part: Off
Voicemailbox settings ID: voipbuster.com
Voicemailbox preferred IAP ID: {kies hier een internet toegangspunt}
Voicemailbox resubscribe: 0
Voicemailbox Address: {niets invullen}
Voicemailbox listen address: {niets invullen}
Precense settings ID: {niets invullen}
Auto accept buddy request: Off
Add "user=phone" to all....: Off
SIP connectivity test URI: sip:sip.voipbuster.com
Provider bookmark URI: {niets invullen}
Minimum value for sessi...: 90
SIP session interval: 1800
Branding URI: {niets invullen}
Back

Used SIP profiles > voipbuster.com
OK

Codecs > {hier niets wijzigen, AMR-WB moet op 1 staan}
Back

10 Last SIP errors: {niets invullen}
OK
Back
Back

NAT firewall settings
Domain parameters > voipbuster.com
IAP parameters > {hier niets invullen}

Precense settings > {hier niets invullen}

XDM settings > {hier niets invullen}

VCC settings > {hier niets invullen}

Tenslotte ga je naar je Hoofdmenu > Contacten. Er is een tabblad bijgekomen genaamd voipbuster.com. Selecteer Dienst insch. > OK.

Zet je toestel uit en weer aan.

Vanaf dit moment kun je SIP gesprekken voeren door een telefoonnummer te kiezen of een contactpersoon te selecteren > Opties > Bellen > Internetoproep.

Als je graag wilt dat voortaan alle gesprekken via SIP gaan dan moet je de volgende wijziging nog even maken: Menu > Instrumenten > Connectiviteit > Netinstellingen > voipbuster.com-instellingen >
Standaard dienst > Ja.
Hoi,

Vraag 1:
Ik heb sinds een 2 mnd een N86 en ik heb al een aantal keer geprobeerd om de Voip instellingen te doen tot een paar keer toe, maar iedere keer krijg ik de melding : registratie mislukt!!

Nadat je het profiel hebt opgeslagen, zorg je dat deze geselecteerd staat (in de balk), dan druk je op Opties > Standaardprofiel. Selecteer hier Voipbuster als standaardprofiel > OK "

Ik heb dus alles zorgvuldig ingevuld, maar hij vraagt niet om het profiel op te slaan, zodra ik terug ga staat er: registratie mislukt. Ik kan dan wel naar het standaard profiel, en daar staat ie ook aangevinkt maar niet geregistreerd!!!
De SIP VoIP 3.X Settings tool heb ik geinstalleerd en nog kom ik niet verder, toch zou ik graag via Voip willen bellen. Kan iemand me helpen??

Vraag 2:

Baal nog steeds dat er nog geen update is voor de 0587295: N86 8MP Country Variant Netherlands NL CV v1 + 1Ynavi + 10 tra Indigo, ik heb nog steeds v11.043 :X . Ben nu al een tijd aan het wachten maar steeds geen update beschikbaar. Ben nu ook aan het denken om de productcode te wijzigen en te updaten naar softwareversie 2.x.....maar ben ik dan echt mijn garantie kwijt en is het risico echt zo groot dat mijn N86 eindigd als een brick?? Anders moet ik het er maar op wagen, en maar hopen dat het gaat werken. O-)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Wat betreft vraag 2 ik zat in dezelfde situatie, ik had ook productcode 0587295 deze is nu 0580413, mijn toestel is geen brick geworden :) . heb nu 20.115 op mijn toestel. De licentie van nokia maps blijft ook gewoon bestaan.

En het is idd raar dat nokia lang niet voor alle productcode's de update heeft vrijgegeven.
Wat wel vaak het geval is als je een toestel met branded software heb (van een provider) dan ben je afhankelijk van nokia en de provider of een update ook voor jou toestel beschikbaar komt.

Ik koop daardoor altijd unbranded toestellen om altijd de laatste update's te kunnen installeren.
Dit ging eigenlijk altijd goed tot nu toe, todat ik De N86 met code 0587295 had.

Ik heb er in ieder geval geen spijt van dat ik de code veranderd heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Er stond ook iets over dat als alles verkeerd gaat er nog een toetsencombi is die een hard reset uitvoert als je telefoon niet kan booten.
Maar ja, natuurlijk geen garantie.
Ik vraag me overigens af of je garantie vervalt; het is immers een gewone firmwareupdate (en aan elke firmwareupdate zitten risico's)
Wil je het zekere voor het onzekere: voer de firmwareupdate uit op een laptop of PC met ups (ivm stroomuitval..dat kan namelijk ook gebeuren :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sondae
Na vele overwegingen heb ik zojuist toch met succes mijn N86 (productcode 0587295) geupdate, alvorens het updaten heb ik met Nokia Nemesis wel de productcode veranderd. Ik moet wel zeggen ik was in het begin wel een beetje huiverig. Er zit immers altijd een risico aan, maar het is gelukt. Ik vraag me wel af of ik na de update zou terug gaan naar de originele productcode, en of dat wel eigenlijk zin heeft... Zo nu nog ff de talen downloaden en mijn maps updaten, en dan morgen maar eens een paar kiekjes maken met mijn N86. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 18:55:
Ik had hetzelfde. De oplossing is om op die link te klikken, dan in te loggen met je e-mailadres (wachtwoord is hetzelfde als je mail wachtwoord) en dan naar de accountinstellingen van je hotmail adres te gaan. Geef hier nog een keer je mailadres in en het is opgelost. Vervolgens op je toestel weer even op ontvangen/verzenden klikken en de mail komt weer binnen.
Bedankt voor je hulp, het werkt nu weer! :*) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om op deze nokia verschillende beltonen voor bepaalde contacten toe te voegen?

Hoe werkt windows live oftewel msn erop?

Is het mogelijk om je mail (gmail/hotmail) rechtstreeks te ontvangen op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 09:35:
1 Is het mogelijk om op deze nokia verschillende beltonen voor bepaalde contacten toe te voegen?

2 Hoe werkt windows live oftewel msn erop?

3 Is het mogelijk om je mail (gmail/hotmail) rechtstreeks te ontvangen op je telefoon?
1 Ja dat kan. Ga naar je contacten, open er 1, druk op opties en navigeer door het menu naar beneden.
Dan zie je beltoon staan, selecteer deze en kies vervolgens de beltoon die je wil bij die contacpersoon.

2 Msn werkt erop er zijn verschillende messengers die met msn werken.
Heb zelf windows live messenger erop staan dit is versie 1.5.1229 windows live for mobile.
Het werkt hetzelfde als op de pc.

3 Ja een kwestie van instellen in je menu berichten en dan een email cliënt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megapaul schreef op zondag 15 november 2009 @ 12:14:
[...]

1 Ja dat kan. Ga naar je contacten, open er 1, druk op opties en navigeer door het menu naar beneden.
Dan zie je beltoon staan, selecteer deze en kies vervolgens de beltoon die je wil bij die contacpersoon.

2 Msn werkt erop er zijn verschillende messengers die met msn werken.
Heb zelf windows live messenger erop staan dit is versie 1.5.1229 windows live for mobile.
Het werkt hetzelfde als op de pc.

3 Ja een kwestie van instellen in je menu berichten en dan een email cliënt instellen.
Heel erg bedankt! Ga hem direct bestellen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Update van beschikbare versies voor de Nederlandse productcodes:

0580413 - 20.115 - EURO 2 Indigo
0580674 - 20.115 - EURO 2 White
0587295 - 11.043 - Country Variant Netherlands NL CV v1 + 1Ynavi + 10 tra Indigo
0588358 - 11.043 - Country Variant Netherlands NL CV v1 + 1Ynavi + 10 tra WHITE
0588583 - 11.043 - T-Mobile NL NL GV v1 Indigo GV
0589337 - 11.043 - KPN NL v1 White
0591876 - 20.115 - KPN NL HI CWM white

Ik zal morgen weer eens bellen naar de vrienden van Nokia om te vragen wat de reden is waarom de gewone country variants nog steeds niet geupdate zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door robertwebbe op 15-11-2009 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er eigenlijk ook een chat op, had ergens iets gelezen over nokia of ovi chat waarmee je dan op allerlei dingen tegelijk kon zijn aangemeld (googletalk,yahoo,msn,icq etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 14:00:
Zit er eigenlijk ook een chat op, had ergens iets gelezen over nokia of ovi chat waarmee je dan op allerlei dingen tegelijk kon zijn aangemeld (googletalk,yahoo,msn,icq etc)
yep zit er ook op :*) ff de handleiding door lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylmaron
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-03-2024
robertwebbe schreef op zondag 15 november 2009 @ 13:07:

0587295 - 11.043 - Country Variant Netherlands NL CV v1 + 1Ynavi + 10 tra Indigo

Ik zal morgen weer eens bellen naar de vrienden van Nokia om te vragen wat de reden is waarom de gewone country variants nog steeds niet geupdate zijn.
Ik ben benieuwd, ik kan de mijne met code 0586597 ook niet bijwerken naar 20.115 en aangezien de camera functie daarvan zoveel beter wordt wil ik die echt wel graag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sondae
Hoi N86 liefhebbers,

Weet iemand of het mogelijk is om de Nokia welkomst tune op de N86 te kunnen wijzigen?? Lijkt me wel leuk, net ff iets anders toch?? :*) PS na het updaten naar Fw 20.115 is mijn N86 wel iets wat langzamer geworden, soms lijkt het net of die bijna een vastlopertje krijgt wanneer je te snel door de menu's gaat. Dan moet ff wachten, en loopt ie weer verder. Verder duurt het ook iets langer om beeld te krijgen wanneer ik het klepje van de camera uitschuif. Zijn er anderen die het zelfde hebben?? Ook krijg ik mijn berichtjes niet in HTML weergegeven, en foto's krijg ik niet vanuit de galerij verstuurd per mail. :X De foto's zijn er wel beter op geworden. O-)

Groetjes.

[ Voor 12% gewijzigd door sondae op 15-11-2009 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
De welkomst tune kan je standaard niet veranderen, dit kan alleen bij (sommige) gehackte telefoons.
De 20.115 firmware is nog niet te "hacken" .

Opstart vande camera is bij mij ook iets langer als bij de 11.043 firmware.
Voor de rest ben ik super tevreden met de 20.115 firmware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oboemel
Same here. En versturen uit de gallerij per mail is geen probleem hier...

Hoelang gaat de batterij van jullie N86 mee? Ik heb kennelijk (hopelijk) iets aanstaan wat veel batterij vergt, want ik heb hem vanochtend om 5 uur uit de lader gehaald, en nu is meer dan half leeg. Ik heb misschien 10 min van internet gebruik gemaakt (gewoon gsm, niet via WLan) en een sms gestuurd.....dat lijkt me niet de bedoeling.

Ik heb UMTS uitstaan, en "beschikbaarheid Wlan tonen" staat ook op "nooit".
Heeft iemand een idee welke applicatie nog meer veel stroom verbruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Welke applicaties heb je allemaal geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oboemel
robertwebbe schreef op maandag 16 november 2009 @ 12:50:
Welke applicaties heb je allemaal geïnstalleerd?
Tot nu toe alleen Opera Mobile, de Gmail app en Google Maps.
Vreemde is dat de voorafgaande dagen de accu veel langer mee ging. Zijn er standaard apps behalve die ik noemde die ook veel stroom verbruiken?
Er zijn geen apps actief op t moment (open toepassingen toets)
Hij staat nu nog maar op 2 streepjes....dat gaat wel erg snel lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik vermoed Google Maps. Wellicht heb je Latitude geactiveerd? Bij het afsluiten vraagt hij dan of je je locatie wil blijven delen. Als je dan Ja antwoord dan blijft de applicatie onzichtbaar op de achtergrond draaien (en bij reboot wordt die zelfs automatisch opgestart) en iedere 15 minuten wordt je GPS gepolled om je locatie te bepalen en dit wordt doorgepiept naar Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oboemel
Hm. Denk niet Latitude, want daar moet je je voor aanmelden als ik me niet vergis en dat heb ik nog niet gedaan. Ik kan ook niets meer controleren nu, want....hij is leeg. lol. Maar bedankt voor t meedenken! Andere ideeen worden op prijs gesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een nokia N86 en zit al een tijdje te wachten dat ik hem kan updaten! ik heb productcode 0587295 en nou was ik blij met bovenstaande berichten dat deze update nou ook beschikbaar was. Nou probeer ik dit net maar geeft mijn Nokia software updater programma aan dat mijn tel al up to date is! er zit nou firmware versie 11. nog wat op ;)

Enig idee hoe dat dan zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oboemel
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:38:
ik heb een nokia N86 en zit al een tijdje te wachten dat ik hem kan updaten! ik heb productcode 0587295 en nou was ik blij met bovenstaande berichten dat deze update nou ook beschikbaar was.
Dat lijkt me duidelijk, zie paar berichten terug over de verschillende codes en de beschikbare updates. ;)
0587295 - 11.043 Voor jouw code is de update dus nog niet beschikbaar.
robertwebbe schreef op zondag 15 november 2009 @ 13:07:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuses (A) .. Ik zat even verkeerd te kijken.. jammer :( haha.. Hopen dat deze snel uitkomt:D

in ieder geval thnx voor de reactie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@Oboemel,

Heb je wellicht geupdate via FOTA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oboemel
robertwebbe schreef op maandag 16 november 2009 @ 15:34:
@Oboemel,

Heb je wellicht geupdate via FOTA?
Nope, gewoon via kabel. Ik heb bij t laatste streepje overigens even opnieuw opgestart, en hij staat nu nog steeds op een streepje (powersave mode)
Lijkt er dus op dat er iets uit is gegaan met het rebooten, of met het activeren van de powersave mode. Ik zal hem straks als ik thuis ben aan de lader hangen, kijken of het aan de powersafe mode ligt.

Zo niet, moet er iets zijn wat ik of zichzelf heeft aangezet. En dan alleen nog er achter komen wat dat is...;)
Ben wel aan het kl*ten geweest met m'n internet toegangspunten, want ik ben dit weekend in het buitenland geweest, en m'n tmobile toegangspunt gedelete om roaming to voorkomen. het terugzetten ging wat minder soepel, maar is gelukt. Misschien heb ik hier toch iets niet goed ingesteld.......any ideas? Wlan search staat zoals eerder gezegd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sondae
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:38:
ik heb een nokia N86 en zit al een tijdje te wachten dat ik hem kan updaten! ik heb productcode 0587295 en nou was ik blij met bovenstaande berichten dat deze update nou ook beschikbaar was. Nou probeer ik dit net maar geeft mijn Nokia software updater programma aan dat mijn tel al up to date is! er zit nou firmware versie 11. nog wat op ;)

Of je veranderd je productcode naar 0580413 met Nokia Nemesis, en dan kan je wel updaten naar fw 20.xxxx :*) Heb ik ook gedaan na zo lang te zitten wachten, en het werkt!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand trouwens hoe het werkt met signen van programma's voor symbian telefoons? vaak heb ik het probleem dat hij tijdens het installeren zegt: certificaat verlopen.. is dit te verhelpen of ? via google kom je vaak progjes tegen wat deze kan signen ofzo maar ik snap er nooit echt wat van.. haha.. is hier een simpele manier van of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
[quote]robertwebbe schreef op zondag 15 november 2009 @ 13:07:

Vandaag de code maar veranderd naar 0580413 en nokia update herkent de telefoon en kan als ik wil software 20.115 opnieuw installeren. (dit kon niet omdat ik een UK Orange productcode had)
He veranderen was echt een fluitje van een cent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

robertwebbe schreef op maandag 16 november 2009 @ 13:51:
Ik vermoed Google Maps. Wellicht heb je Latitude geactiveerd? Bij het afsluiten vraagt hij dan of je je locatie wil blijven delen. Als je dan Ja antwoord dan blijft de applicatie onzichtbaar op de achtergrond draaien (en bij reboot wordt die zelfs automatisch opgestart) en iedere 15 minuten wordt je GPS gepolled om je locatie te bepalen en dit wordt doorgepiept naar Google.
Ik heb ook last van een redelijk korte accuduur, google maps geïnstalleerd maar geen latitude geactiveerd.
Voor de rest niet echt zaken die problemen zouden moeten veroorzaken; al die programma's stonden ook op m'n oude symbian telefoon (6120classic) geïnstalleerd en gaven geen probleem.
Ik dacht dat het eerst aan mezelf lag, omdat ik hier in een gebied met slechte ontvangst zit, maar als anderen er ook last van hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylmaron
arjan571 schreef op maandag 16 november 2009 @ 20:25:
[quote]robertwebbe schreef op zondag 15 november 2009 @ 13:07:

Vandaag de code maar veranderd naar 0580413 en nokia update herkent de telefoon en kan als ik wil software 20.115 opnieuw installeren. (dit kon niet omdat ik een UK Orange productcode had)
He veranderen was echt een fluitje van een cent...
Ik denk er zelf ook over om het zo te doen, maar is het raadzaam om na updaten de country code weer terug te zetten of die te laten zoals waarmee je de update gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
Sylmaron schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:21:
[...]

Ik denk er zelf ook over om het zo te doen, maar is het raadzaam om na updaten de country code weer terug te zetten of die te laten zoals waarmee je de update gedaan hebt.
Jah heb ik wel gedaan, heb toch immers eigenlijk niet de EURO variant maar NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylmaron
hjw-001 schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:50:
[...]

Jah heb ik wel gedaan, heb toch immers eigenlijk niet de EURO variant maar NL.
Ok thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylmaron
Probleem bij het veranderen van de productcode via Nemesis. Ik laat de eerste keer het apparaat scannen en dan lijkt hij de info te vinden, daarna klik ik op 'phone info' en 'scan' maar krijg dan een error melding. Iemand enig idee wat er fout gaat en eventueel suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylmaron
Sylmaron schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 00:02:
Probleem bij het veranderen van de productcode via Nemesis. Ik laat de eerste keer het apparaat scannen en dan lijkt hij de info te vinden, daarna klik ik op 'phone info' en 'scan' maar krijg dan een error melding. Iemand enig idee wat er fout gaat en eventueel suggesties?
Probleem opgelost, nieuwe versie Nemesis gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heeft iemand nog een goed alternatief voor de standaard muziek player? bij deze player kan je niet de muziek in mappen zetten en dan via die mappen afspelen.. nou heb ik powerMP3 geprobeerd ma ben ik niet zeer tevreden over! wel kan je hier per map openen dus wel groot pluspunt!

Iemand enige suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylmaron
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:26:
Hallo,

Heeft iemand nog een goed alternatief voor de standaard muziek player? bij deze player kan je niet de muziek in mappen zetten en dan via die mappen afspelen.. nou heb ik powerMP3 geprobeerd ma ben ik niet zeer tevreden over! wel kan je hier per map openen dus wel groot pluspunt!

Iemand enige suggesties?
Ik heb zelf als muziekspeler LCG Jukebox geinstalleerd en die bevalt me erg goed, je moet er alleen wel even in duiken hoe het werkt, het is niet allemaal even voor de hand liggend. Maar het grote voordeel is dat hij erg compleet is en dat je inderdaad per map kan openen, wat ik zelf ook een groot voordeel vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Sinds vandaag eindelijk me toestel terug, na 4 weken reperatie.
Alles lijkt weer goed te werken.
Maar nu is alles in het engels :S
Nederlands staat er niet meer bij
vesie: 20.115
code: 003 ?

Mooi balen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Weet iemand hoe je makkelijk een video kan verzenden vanuit de galerij? (per bluetooth etc.)
Een foto kan je verzenden (kopje verzenden in menu opties), een track (mp3 oid) kan je verzenden, een video? nee hoor geen verzenden. De logica is ver te zoeken. In videocentr. kan het ook niet (dat lijkt mij een onderdeeltje van de galerij).

In de realplayer kan het wel, maar dan zie je in je lijst met video's geen previewicoontje, dus moet je exact de bestandsnaam weten (die weer niet geheel wordt weergegeven, je kan ook al niet weergave doen op mappen) etc. Volkomen bruikloos dus...

Vandaag nog ff een vervelende verassing van m'n nieuwe abonnement: bij afsluiting van nummerbehoud krijg je een tijdelijk nummer. De gesprekken die je dan voert (incl internet etc) vallen niet onder je abonnement en worden dus voor vol tarief in rekening gebracht. Bij mij valt de schade nog mee (ca. 75 euro - 30 euro(was ik anders aan abo kwijtgeweest) = 45 euro), maar op het forum van radar zie je mensen die gewoon 700 euro moeten dokken. Sommige krijgen het terug, meestal na stornering en afsluiting van je telefoon + ellende....
Het meisje van de helpdesk zei doodleuk dat het wel ergens op hun site stond (maar niet in mijn contract, en je krijgt het ook niet te zien bij afsluiting van het abonnement), en 'ik had natuurlijk ook kunnen bellen'....
Hallo, met * mr_petit .... zitten er ook addertjes onder het gras van het flexibel contract?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Sylmaron schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:21:
[...]

Als ik een indigoblauwe simlockvrije varaiant heb moet ik dan de code ;

of

Er in zetten ?
Ik heb nu de eerste er in gezet en heb gewoon nederlandse taal, is de 0587295 een Operator afhankelijke variant ? En wat heeft deze voor voordelen boven de 0580413 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Als je gaat aanpassen met het doel om te kunnen updaten naar de laatste versie, dan moet je de EURO2 hebben want voor die andere is de update nog niet beschikbaar.

Voor jou is er geen enkel verschil tussen beide versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylmaron
Even een vraagje.

Sinds de update naar 20.115 heb ik in het startscherm een balkje met Ovi Chatten Dienst Inschakelen. Is dat weg te krijgen? Het neemt nogal wat ruimte in en aangezien ik die functie toch niet ga gebruiken heb ik het liever daar weg.

Verder merk ik dat het automatisch kantelen van het scherm een stuk trager is geworden sinds de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Sylmaron schreef op woensdag 18 november 2009 @ 16:31:Sinds de update naar 20.115 heb ik in het startscherm een balkje met Ovi Chatten Dienst Inschakelen. Is dat weg te krijgen? Het neemt nogal wat ruimte in en aangezien ik die functie toch niet ga gebruiken heb ik het liever daar weg.
Menu > Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Persoonlijk > Thema's > Standby >
zet hem hier op Horizont.pictogr.balk
Verder merk ik dat het automatisch kantelen van het scherm een stuk trager is geworden sinds de update.
Zet hem uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylmaron
robertwebbe schreef op woensdag 18 november 2009 @ 16:38:
[...]
Menu > Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Persoonlijk > Thema's > Standby >
zet hem hier op Horizont.pictogr.balk

[...]
Zet hem uit.
Hee bedankt, die vervelende balk is nu weg inderdaad en ik schakel het kantelen inderdaad liever uit aangezien ik niet vind dat het veel toevoegt.

Verder gaat hij als een speer door menu's en is hij lekker snel.

• Megapaul
Alternative schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 16:03:
Sinds vandaag eindelijk me toestel terug, na 4 weken reperatie.
Alles lijkt weer goed te werken.
Maar nu is alles in het engels :S
Nederlands staat er niet meer bij
vesie: 20.115
code: 003 ?

Mooi balen dus
Dan hebben ze de verkeerde sftware op je telefoon gezet, terugbrengen dus, of naar een NSP.

• Alternative
Megapaul schreef op donderdag 19 november 2009 @ 01:16:
[...]

Dan hebben ze de verkeerde sftware op je telefoon gezet, terugbrengen dus, of naar een NSP.
Ze hebben zelfs me product code veranderd van 0591876 (KPN NL CWM toestel) naar 058677 (SCANDINAVIE) :X
Zelfs de sticker is aangepast
Vandaag het toestel meer weer eens langs brengen...en hem dan weer 4 weken kwijt zijn voor een software update.
Hoop dat ze nu wel uitgeslapen (en een stuk sneller) zijn

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 16:00:
Goedemiddag,

Ik heb een vraag over mijn gemaakte foto´s met mijn Nokia N86.

Voorheen toen ik een foto maakte, kon ik die foto zien bij vastgelegd. Dus in de galerij. Toen heb ik op een gegeven moment mijn foto´s naar mijn pc gekopieerd door middel van een usb aansluiting. Toen ik daarna weer nieuwe foto´s ging maken, kon ik die nieuw gemaakte foto´s niet meer terug vinden in de galerij. De oude foto's stonden er nog wel, alleen de nieuw gemaakte foto's kwamen er niet bij. Vreemd genoeg slaat ie de foto´s daar niet meer op. De gemaakte foto´s zijn nog wel terug te vinden onder bestandsbeheer. Maar niet in de galerij. Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn gemaakte foto´s weer in de garlij kan terugvinden?

Alvast bedankt
dit probleem heb ik dus ook sinds enkele dagen, maar bij mij zijn ook alle oude gemaakt foto's niet meer te zien. Normaal werden ze gewoon weergegeven maar nu zie je in de galerij op de plaats waar eerst de foto stond een leeg wit veld. Geen idee hoe ik deze foto's weer terug kan zien? want via bestandsbeheer is erg omslachtig...

• Alternative
Net me toestel weer ingeleverd bij de hi winkel in emmen.
Morgen gaat die weer naar e-repair en zou ik er nederlandse software opkrijgen.
Rare jongens daar bij e-repair, trouwens... :S
De dame van de hi winkel belde, was er eerst niks bekend over mijn toestel.
Daarna wisten ze te melden dat het binnen werk vervangen was en ik daarom een andere product code had.
Om vervolgens te zeggen, dat ze er niks aan gedaan hadden...maar dat die opgestuurd was naar nokia en dat het dus de fout van nokia zelf was dat me toestel ineens engels sprak en een andere product code had.
Als ze de boel nu maar wel goed doen...
Want ik ben me toestel nu al langer kwijt dan dat ik hem gebruiken kon

• robertwebbe
Alternative schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:35:
De dame van de hi winkel belde, was er eerst niks bekend over mijn toestel.
Doe even de groeten aan haar (Sandra), zeg maar van Robert, dan weet ze wel van wie ;)

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Oboemel schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:52:
[...]

tsja, dat kan ik ook instellen (mailboxinstellingen), maar dan verschijnt er bij accountinformatie (in accountinstellingen) toch nog netac29.vie.hosting.nokia.com.
Wil je dat veranderen, bijvoorbeeld in imap.xs4all.nl, dan gaat dat niet; er kan dan geen verbinding meer gemaakt worden of email gesynchroniseerd worden (ik krijg het althans niet voor mekaar).
Je zit dus imo vast aan de nokia service welke tijdens de 'proefperiode' gratis is.... ofwel overgeleverd aan de gratie van.....
Dit vind ik verschrikkelijk irritant, en ik kan het eigenlijk ook geen ondersteuning van pop of imap noemen :/

Heeft niemand hier problemen mee?

Verwijderd

Telefoonupdate uitgevoerd en heb nu
softwareversie 20.115
datum softwareversue 21-09-2009
aangepaste versie 20.115.54.1

Nu ben ik opeens in mijn menu een aantal programma's kwijt die er eerst standaard opstonden. Bijv. Downloads!

Hoe kan ik dit weer terugkrijgen?

Daarnaast wil ik ook nog steeds windows live erop zetten, maar dit is me tot op heden ook nog niet gelukt, op de site van nokia staat dat het moet staan onder downloads. Maar toen ik die map nog had voor de update stond het er niet in (ook niet na vernieuwen) en nu ben ik dus de hele map kwijt...

Iemand tips???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 11:29

ronaldm3

Apple Watch :)

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 21:04:
Telefoonupdate uitgevoerd en heb nu
softwareversie 20.115
datum softwareversue 21-09-2009
aangepaste versie 20.115.54.1

Nu ben ik opeens in mijn menu een aantal programma's kwijt die er eerst standaard opstonden. Bijv. Downloads!

Hoe kan ik dit weer terugkrijgen?

Daarnaast wil ik ook nog steeds windows live erop zetten, maar dit is me tot op heden ook nog niet gelukt, op de site van nokia staat dat het moet staan onder downloads. Maar toen ik die map nog had voor de update stond het er niet in (ook niet na vernieuwen) en nu ben ik dus de hele map kwijt...

Iemand tips???
Msn kan je downloaden via allaboutphones.nl(sorry voor de reclame en dan moet je wel ingelogd zijn)

En downloads zelf bestaat niet meer.... is nu Ovi store geworden en die kan je downloaden.

En je kan hem volgens mij ook in de Ovi store downloaden!

[ Voor 3% gewijzigd door ronaldm3 op 20-11-2009 07:40 ]

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik eigenlijk het beste het telefoongeheugen leegmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:14:
[...]

dit probleem heb ik dus ook sinds enkele dagen, maar bij mij zijn ook alle oude gemaakt foto's niet meer te zien. Normaal werden ze gewoon weergegeven maar nu zie je in de galerij op de plaats waar eerst de foto stond een leeg wit veld. Geen idee hoe ik deze foto's weer terug kan zien? want via bestandsbeheer is erg omslachtig...
update gedaan..probleem verholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sondae
Vraagje,

Ik wil mijn timers op nul zetten om op deze manier mijn belminuten in de gaten te houden. Heb namelijk een Telfort abonnement en kan mijn minuten dus niet online checken. Telfort zegt dat ik het zelf moet bijhouden door dus mijn belminuten bij te houden....maar als ik mijn timers op nul wil zetten, vraagt mijn N86 om een blokkeringscode?????? K'Heb geen flauw idee welke code ik moet in typen....Anybody????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Bij een Nokia is de standaard toestelcode : 12345 , dit geldt uiteraard alleen, wanneer je hem niet zelf hebt gewijzigd.
Overigens zou dit ook in de handleiding moeten staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Marly op 21-11-2009 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sondae
MarlyS schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 02:15:
Bij een Nokia is de standaard toestelcode : 12345 , dit geldt uiteraard alleen, wanneer je hem niet zelf hebt gewijzigd.
Overigens zou dit ook in de handleiding moeten staan.
Thanx,

Ik had ook natuurlijk ff de tijd moeten nemen om in de handleiding te kijken. Het is in ieder geval gelukt, dus bedankt!!

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

programma's als nimbuzz en fring gedownload via de ovi store krijg ik niet aan de praat op mijn n86, iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylmaron
Wat een fijn toestel. De camera is perfect zowel qua foto's als video, de geluidskwaliteit is super.. alles doet wat het moet doen. Geen spijt dat ik voor de N86 gegaan ben. Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello ik heb eindelijk mijn Sony X1 met 10000 problemen kwijt kunnen raken.
Nu heb ik dit toestel gekocht omdat ik een goede camera wou en navigatie wou.
Ik heb een NOKIA COMES WITH MUSIC witte gehaald super mooie camera maar heb nog geen internet omdat ik nog een maand opzegtermijn heb bij T Mobile.
Dus wil ik graag gebruik maken van WLAN
Hij vind alles wel maar als ik Browsen starten druk -->vraagt hij Serververbinding nodig. Tot stand brengen ---> dan ja --->verbinding wordt gelegd met ... ----> en dan geeft hij telkens aan ongeldige servernaam.
Kan ieman mij uitlegge hoe dit komt ? Want zo kan ik geen gebruik maken van de vele mogelijkheden die op dit toestel zitten.
In de Ovi store staat ook dat ik moet betalen per nummer zal wel met mijn simkaart te maken hebben denk ik omdat die nog niet werkt toch??
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 09:42:
Dus wil ik graag gebruik maken van WLAN
Hij vind alles wel maar als ik Browsen starten druk -->vraagt hij Serververbinding nodig. Tot stand brengen ---> dan ja --->verbinding wordt gelegd met ... ----> en dan geeft hij telkens aan ongeldige servernaam.
Kan ieman mij uitlegge hoe dit komt ? Want zo kan ik geen gebruik maken van de vele mogelijkheden die op dit toestel zitten.
Heb je wellicht zo'n zwarte (SpeedTouch) Experiabox router van KPN? Want in dat geval zul je nooit gebruik kunnen maken van WLAN, de chipsets van beide apparaten zijn niet compatible. Ik los dat meestal op door een oude of goedkope router extra aan te sluiten en het WLAN verkeer dan zo te laten verlopen.

Afbeeldingslocatie: http://images.trustedreviews.com/images/article/inline/3407-1.jpg
In de Ovi store staat ook dat ik moet betalen per nummer zal wel met mijn simkaart te maken hebben denk ik omdat die nog niet werkt toch??
In de OVI store zijn gratis items en betaalde items te vinden. Aanrader is bijvoorbeeld Shazam, een applicatie die enkele seconden muziek opneemt, herkent en vervolgens je bij dit nummer in de Nokia Music Store brengt. Met Comes With Music kun je dat dan gratis downloaden. Nu is die nog gratis te downloaden maar binnenkort niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 23-11-2009 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een knullige vraag; ik ben van Vodafone naar KPN gegaan en ik wil nu de Vodafone access (en WAP) points verwijderen maar ik kan nergens vinden waar ik dit kan doen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Menu >Instrumenten > Instellingen > Verbinding > Bestemmingen.
Hier alle items stuk voor stuk openen en alle verbindigen wissen.

Nieuwe instellingen bij voorkeur installeren via het toestel zelf, dan staan ze in 1 keer allemaal goed.
Menu >Instrumenten > Instellingen > Installatie van telefoon > Instellingenwizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Robert, soms zoek ik me gek met dit toestel maar dat ligt waarschijnlijk aan mij :+

Ben overigens zeer tevreden over de toestel en vooral de camera. Zelfs zonsondergang situaties legt ie prima vast! _/-\o_

Nog even het volgende probleem tackelen...
robertwebbe schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:05:
[...]

Bij KPN moet je juist wel de originele gebruiken. Als ze hem kennen dan wordt dat in het netwerk vanzelf geredirect naar hun smtp server. Op zich een vriendelijkere methode alleen heb je wel een probleem als je een wat exotischere SMTP server gebruikt want er is geen KPN mailrelayserveradres wat je als alternatief kunt gebruiken.
Inmiddels ben ik overgestapt naar KPN (geen Hi) en deze settings gebruikt:

http://www.smtp2go.com/howitworks/setup/nokia.php

maar mail versturen gaat vooralsnog niet. Iemand nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Welke e-mail provider heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eigen domein/ pop server (ophalen gaat dan ook goed). Om overal ter wereld mail te kunnen versturen gebruik ik een onafhankelijke service/ server: smtp2go.com. Werkt vlekkeloos op de laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is idd een fijne telefoon met een goede camera! Maar nou heb ik een probleem.. De automatische sluiter van de camera gaat niet meer open :( de camera start wel op en kan ook gewoon foto's maken, maar dan krijg ik (zoals verwacht) gewoon een zwarte foto omdat het sluitings mechanisme voor de lens blijft hangen..

Iemand enig idee hoe dit kan en hoe dit verholpen kan worden? het toetsel is net 4 weken nieuw en is niet gevallen of dergelijks! Wel heb ik het programma Bright light erop gehad.. Ik had een heel klein vermoeden dat de camera na deze aplicatie begon te weigeren maar durf dit niet met zekerheid te zeggen!

Help! ik heb echt geen zin deze tel straks 4 weken kwijt te zijn (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vrees reparatie... Bright Light stuurt de LEDs aan, kan me niet voorstellen dat dit van invloed is op de sluiter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyingotter
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-10-2023
Vanaf heden SPOTIFY op de Nokia-Symbian toestellen aanwezig! Ik was vanaf het begin af een betalend Spotify member. Nu online en offline 6 miljoen tracks tot je beschikking. Wat een luxe>>Hoop dat deze dienst gauw in Nederland ook start. Voorlopig zijn de US plannen in de "koelkast" gezet. Vooral door de vele gecompliceerde platen deals. Kortom > ik heb Spotify draaien en ben erg erg tevreden over.
Zie ook een van de laaste blog berichten betreft de Symbian toestellen https://www.spotify.com/blog/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janavh
Raadsel:

Ik ben geen spelletjesmens, maar wilde toch even kijken wat er voor spelletjes meegeleverd worden met deze telefoon. Ik kan er één regsitreren tot volledige versie heb ik begrepen.
Maar . . . . ik kan ze niet meer vinden via menu. Wellicht na de update verdwenen?
Ze zijn nog wel geïnstalleerd als ik kijk bij Menu/Toepass./Toep.beheer , maar ik zie geen "shortcuts"(als ik dat zo mag noemen) waar dan ook in het menu. (Ik heb me rot gezocht; dit is mijn eerste Nokia en zoek me af en toe mottig in de menu's, terwijl ik zeker weet dat ik een bepaald item al eens gezien heb. Ik heb blauwe vingers van het zoeken naar de spelletjes)

Is er een manier om die "shortcuts" weer zichtbaar te maken?

Overigens, ik heb gewandeld met "Maps" aan. Gps gestart met netwerk, daarna netwerk uit.
Mijn zolen zullen niet slijten van het wandelen met de Nokia, de batterij is na een klein uurtje echt leeg.
In feite dus waardeloos. Dat valt me tegen van een Nokia . . . . . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand hier met fring en vodafone abbo?

volgens mij is vandaag vodafone begonnen met een blokkade van fring.. kom er niet meer op. wel via wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illko
  • Laatst online: 16-05-2021
hoihoi. Heb een n86 gekocht, maar heb er alleen maar problemen mee, binnen 3 weken liep mn telefoongeheugen vast, telefoon geheugen opschonen hielp niet. Nu heb ik een backup gemaakt, toestel opgestuurd voor reparatie, maar nu krijg ik mijn backup niet meer terug. backup is 147 mb, en tel geheugen maar 80 ofzo. na reparatie heeft ie nog steeds deze problemen. 50 mb vrij geheugen, maar toch meldingen dat mn geheugen volzit. ook kan ik niet meer nokia maps openen, kan ie niet vinden, en doet mn gmail het niet. iemand een tip? grtz eelko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:57:
iemand hier met fring en vodafone abo?

volgens mij is vandaag vodafone begonnen met een blokkade van fring.. kom er niet meer op. wel via wifi
Nee, het is geen bewuste blokkade het is nog steeds een storing op het Vodafone netwerk sinds de grote storing. Ik heb op meerdere platformen (Symbian, Android) problemen met dienstens zoals SIP en het downloaden uit de markets en heb Vodafone data support gebeld. Zij konden me bevestigen dat het een bekende storing was en dat het nu inmiddels bij de 3e lijns helpdesk ligt. Op de vraag hoe lang het ongeveer zou gaan duren was het antwoord dat het wellicht nog een paar dagen kon duren.

[ Voor 27% gewijzigd door robertwebbe op 25-11-2009 17:46 ]

• robertwebbe
Er is een update beschikbaar voor Nokia Maps, versie 3.01:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2696/4135058051_24195b5591_o.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2703/4135838880_0520a5c784_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2497/4135840794_d6a8643143_o.jpg

Ik heb nog geen change notes gevonden.

• janavh
Raadsel:
. . . . .spelletjes meegeleverd . . . . na de update verdwenen? . . . . . Is er een manier om die "shortcuts" weer zichtbaar te maken?
Iemand???????????

• hjw-001
Is het mogelijk Symbian 6.2 af te slanken alsin soort -lite versie die sneller en stabieler zou moeten draaien?

Tevens ervaar ik extreem lage snelheden met Vodafone Live :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel ik een onafhankelijke SMTP server gebruik lukt het me tot op heden niet om mail te versturen vanaf mijn N86 en ik heb geen idee wat ik fout doe.

http://www.smtp2go.com/howitworks/setup/nokia.php

Alle poorten heb ik geprobeerd maar geen mail komt aan, ze staan wel in de sent items box... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Probeer als uitgaande mailserver eens mail.kpnmail.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

MarlyS in "Nokia N86 8MP"
Dan zal je N-gage opnieuw moeten installeren... volgens mij is die verdwenen na de update!

Dan zou ik niet gelijk allemaal games gaan installeren...N-gage heeft ook een update gehad!

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

robertwebbe schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:31:
Er is een update beschikbaar voor Nokia Maps, versie 3.01:

[afbeelding] [afbeelding]

[afbeelding]