Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eejtje schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 21:21:
Ik heb een n82. Voor filmpjes gebruik in divx mobile. Jammer genoeg worden divx bestanden schokkerig afgespeeld, ik zet ze daarom altijd om mbv de programma "eRightSoft's Super" in een kleiner formaat (en het bestandsformaat wordt ook kleiner).
Dit is niet betalend; dat is goed maar is het wel betrouwbaar en gemakkelijk? Is het ook te gebruiken van in een dvd-bestand naar mp4? nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor het afspelen van mijn filmpjes gebruik ik gwn coreplayer (n82). werkt als een trein, speelt bijna alles af. geen gedoe met converting and shit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:43
De vrienden van All About Symbian hebben twee mooie artikelen over de N86 gemaakt:

Nokia N86 8MP Review - Part 1 - Overview

Camera group test: Nokia N86 8MP, N97, N82 and Samsung i8510

[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 23-06-2009 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
heb ze ook gezien lijkt erop dat de n86 toch beter is maar niet op alle foto's maar rekening houden dat de n86 en n97 nog met de eerste fw zijn en de innov8 en n82 er al een aantal hebben gehad zal na een tijdje de n86 de fakkel definitief overnemen van de n82

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vorige week even de n86 besteld ..

Verwachte verzenddatum:

15-07-2009*

ik dacht toch echt dat hij eind juni in Nederland zou zijn en niet half Juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Voor discussie over prijzen en beschikbaarheid is een apart topic aangemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:23
en weer een rede voor mij om voor de N86 te gaan (heb nu een n82)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-09 11:22
Kan iemand die deze N86 heeft bevestigen of er in de standby mode (dus als het toestel op toetsenblokkering staat) een screensaver getoond wordt in de vorm van een tijd/datum en of er SMSjes of gemiste oproepen zijn? (zoals ook op de N95 zit)

Wordt er ook een soort "breathing" led zichtbaar? zoals bij de N79 en N85 het geval is?

En hoe is de kwaliteit van de radio? Bij mijn N79 heb ik wel ontvangst maar niet goed genoeg om het signaal in goed stereo weer te geven, ik krijg alleen mono geluid, en af en toe wat stereo klank. Zit hemelsbreed 10km van zenders die met 20KW uitzenden dus aan het signaal ligt het niet.

En hoe is de GPS-fix? Duurt het lang? Bij mijn N79 duurt dat ongeveer 6 minuten :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:04

Fjeze

AllesPerfect!

iemand de N86 al binnen? zie op 2Call dat hij uit voorraad leverbaar is(binnen 1 dag), wel alleen de zwarte...

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
The Stimp! schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 00:45:
Kan iemand die deze N86 heeft bevestigen of er in de standby mode (dus als het toestel op toetsenblokkering staat) een screensaver getoond wordt in de vorm van een tijd/datum en of er SMSjes of gemiste oproepen zijn? (zoals ook op de N95 zit)

Wordt er ook een soort "breathing" led zichtbaar? zoals bij de N79 en N85 het geval is?

En hoe is de kwaliteit van de radio? Bij mijn N79 heb ik wel ontvangst maar niet goed genoeg om het signaal in goed stereo weer te geven, ik krijg alleen mono geluid, en af en toe wat stereo klank. Zit hemelsbreed 10km van zenders die met 20KW uitzenden dus aan het signaal ligt het niet.

En hoe is de GPS-fix? Duurt het lang? Bij mijn N79 duurt dat ongeveer 6 minuten :z
Ik heb hem nog niet maar kan je uit ervaring met de N85 en heel veel andere Nokia's al antwoord geven.
Ja, in de standby modus wordt de tijd en datum getoond. Doordat er een OLED scherm opzit is geeft het zelfs licht en is het extra goed zichtbaar. Maak je geen zorgen over het energieverbruik, OLED is zeer zuinig en alleen de oplichtende delen verbruiken stroom, de rest van het scherm staat echt uit.
Afbeeldingslocatie: http://vaibhavsharma.wordpress.com/files/2009/05/n86-screensaver.png

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3654/3635878240_e5ca6c5e85.jpg
Of er in de originele klok screensaver ook indicatie is voor berichten en gemiste oproepen weet ik niet. Als dat niet het geval is, kun je altijd nog de large-time screensaver (gratis) downloaden, die ondersteunt dat wel.

Ja, hij ondersteunt breathing. Kun je uit- en aanzetten naar eigen keuze.

De ontvangst van FM radio is vergelijkbaar met de N79, ze zijn op hetzelfde hardware platform gebouwd. Ik denk dat de slechte ontvangst bij jou wellicht te maken heeft met de gebruikte headset. De kabel naar de headset dient als antenne en de lengte van de antenne is van groot belang. De golflengte moet precies op de antenne passen en daarom heeft die een vastgestelde lengte. Als je nu ineens een headset van een ander merk gebruikt waarbij de kabel aanzienlijk langer of korter is, dan veroorzaakt dit het probleem.
Ik weet uit ervaring dat je beter geen Sony Ericsson headsets kunt gebruiken, die hebben namelijk een kortere kabellengte. SE lost het op met een spoeltje (=opgewonden draad) in het toestel om op deze manier de lengte te compenseren.

De GPS fix is ook redelijk generiek bij alle Nokia's. Als je Assisted GPS aanzet dan zal het aanzienlijk sneller gaan. Bij Assisted GPS wordt er iedere keer dat je GPS gebruikt een klein beetje data bij een plaatsbepalingsserver gedownload waarin staat waar de satellieten precies hangen voor de komende 10 minuten. Met deze informatie kan je toestel veel sneller berekenen waar je bent. Daarnaast is het bij het verkrijgen van een locatiebepaling van belang dat je stil staat. Als je gaat lopen en draaien dan ziet je toestel iedere keer weer andere satellieten en moet hij opnieuw beginnen met rekenen. Ook kan het schelen waar je precies bent. Als je rondom hoge gebouwen hebt wordt het signaal flink gedempt of als je in een huis zit met gewapend betonnen muren en HR++ isolatieglas (alle nieuwbouw woningen van de afgelopen 10 jaar), dan heb je ook bijna geen ontvangst. Als je daarin tegen midden in een polder zou zitten met rondom vrij zicht, dan heb je maximale signaal ontvangst.
Ook heb je nog de zogenaamde warme en een koude start. Een warme start is als je je toestel weer aanzet op dezelfde plek waar je hem ook hebt uitgezet en er zit een niet al te lange tijd tussen. Dat maakt ook de rekensom voor de plaatsbepaling server gemakkelijker. Als je op een andere plaats je toestel weer aanzet of er zit een langere tijd (aantal uren) tussen, dan maakt die weer een koude start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDHM
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-11-2023
N-E-R-D schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:45:
iemand de N86 al binnen? zie op 2Call dat hij uit voorraad leverbaar is(binnen 1 dag), wel alleen de zwarte...
Ik heb hem vanochtend binnen gekregen. Heb gisteren mijn aanvraagbevestiging gekregen van GSMWEB en vandaag is hij afgeleverd. Zij hebben hem dus zeker op voorraad en ja het is wel de zwarte die ik besteld heb, de witte hebben ze daar ook nog niet.
Na m'n werk zal ik ook antwoord proberen te geven op de vragen van Stimp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Stimp! schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 00:45:

Ik ben sinds gisteren de gelukkig eigenaar van een zwarte N86 en zal mijn eerste ervaringen vast delen en proberen jullie vragen te beantwoorden;

Tijd en datum worden wel getoond. Sms niet, maar als je een nieuwe sms/email of gemiste oproep hebt dan knippert de (witte) 'breathing' led 2 maal en zo niet dan slechts 1 maal (per 10 seconde ofzo)

Vwb de radio, die is bij mij uitstekend, ik heb nog nooit zo'n goede ontvangst gehad met een radio op mobiel!

Ook Gps is bijzonder snel, beste voor een telefoon naar mijn ervaringen (Nokia N80, N95, N95 8GB, Samsung S8300)

Verder is het mij nog niet gelukt om met de laptop via Ovi suite en 'One touch acces' internet op mijn laptop te krijgen (Vodafone). Het lijkt op een software matige fout, want hij kapt al voordat hij verbinding gaat maken en gebruikersnaam/wachtwoord gaat controleren. In de vorige pc suite met N95 8GB ging dit nog wel perfect en heb het dan ook veel gebruikt.. Ik heb het ook met een kpn abbo geprobeerd maar hetzelfde probleem.. Heeft iemand hier ervaring mee, wellicht met een andere nokia icm Ovi Suite?

Ik heb her en der gelezen dat je hem ook als zaklamp kan gebruiken, weet iemand hoe je dat voor elkaar krijgt?

Ook de 'kickstand' of 'staander' zoals hij in de NL Nokia heet, werkt bij mij nog niet helemaal naar behoren en ik vind ook de plastic staander zelf moeilijk open te krijgen en vraag me af hoe lang deze mee gaat.

Verder overigens een zeer stevig aanvoelend en naar mijn mening duurzaam toestel, zeker de voorkant ziet er fraai uit en zal zeker stofvrij zijn! Ook de slider is een enorme verbetering t.o.v. de N95 (8GB).
Het menu is ook verbeterd en lekker vlot en de interface weer lekker vertrouwd gebleven. OLED Scherm uiteraard ook zeer mooi en goed af te lezen, ook in de zon.

De batterij heb ik helemaal opgeladen en is sinds gisteren nog niet over de helft, al moet ik wel zeggen dat hij een aantal keer aan de usb heeft gehangen en daar dus automatisch ook weer bij laadt, maar dat is dan dus ook weer het voordeel van die nieuwe (universele) micro usb aansluiting/oplader!!

Wat me nog wel tegen viel is dat het afspelen van een divx filmpje niet gaat, waar ditzelfde bestandje op een Samsung S8300 wel af te spelen was..

Al met al tot dusverre zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
  • Laatst online: 08-09 11:22
Bedankt voor de respons! Hier heb ik echt wat aan! _/-\o_

Bij de GPS heb ik gemerkt dat dat per Nokia verschilt. Mijn N79 doet er dus zeker een minuut of 6 over zonder A-GPS. (staat altijd uit ivm dataverbruik in het buitenland). Mijn vriendin haar Nokia N85 had altijd binnen 30 seconden een fix, ongeacht of het toestel een week uit had gestaan (cold fix). Andere N79 gebruikers hebben ook binnen 30 seconden een fix. (in de achtertuin) Ben benieuwd hoe dat bij de N86 is.

Ben wel zeer te spreken over het OLED scherm. Op de N85 ziet dit er echt supermooi helder en sprankelend uit. De N86 heeft als het goed is hetzelfde scherm.

Gebruikt er al iemand Gmail op de N86? Hoe is de HTML-weergave in de mailtjes? Via de Gmail applicatie voor de N79 wordt geen HTML weergegeven, en via de emailclient van de telefoon zelf moet je via een attatchment de mail openen en deze wordt dan in een webpage geopend. Ook de labels worden niet ondersteund door de N85 en co. Hoe is dit in de N86 geregeld?

Is de webbrowser verbeterd t.o.v. de N85/N79 (flash support?) Ik heb Opera Mini maar werkt ook niet denderend.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de N86 nu een dag en ik weet één ding zeker: Mijn N85 blijft nog even. De enige echte verbetering is het geharde glasscherm (al heb ik daar met de N85 ook geen echt probleem mee). Oké, het is wat steviger, dat wel.

Ik ben ook inmiddels gewend aan de toetsen van de N85, de N86 zal ook moeten wennen. Ik vind het geen directe verbetering. De camera idem dito. 8MP is leuk, maar het voegt niet veel toe. Een non-argument om een mobieltje aan te schaffen mijn inziens.

Maar wat nog het meeste tegenvalt, en dat had ik ook met de N95-8GB en de N96: Het interne geheugen. Trager kan bijna niet. Externe SDHC-kaartjes zijn ook bij dit toestel (helaas uiteraard) veel sneller. En hebben ook mijn absolute voorkeur. Hotswappable en eruit als het moet indien het toestel kapot is.

De bouwkwaliteit ontstijgt de N85 nauwelijks tot niet, de extra features ook niet. De GPS-module zit ook gelukkig weer aan de bovenkant en de A-GPS fix duurt net zo lang als op de N85. Mijn nog in gebruik zijnde N95 heeft de GPS-module overigens aan de onderkant van het toestel en gek genoeg vindt dit toestel véél sneller een fix dan de N85 en de N86.

Vergeet overigens niet dat de N95-1 nog geen tegenhanger heeft in het Nokiakamp. Zowel de CPU (core en snelheid) als de 3D-accelarator zijn nog steeds superieur aan alle recente Nokia-toestellen. Dat is gewoon een feit. Het eruit slopen van beide onderdelen en vervangen door een tragere single-core CPU en het verwijderen van de video-accelerator is gezien de Symbian software-optimilisaties logisch. Kostentechnisch gezien dan.

De slider van de N85 werkt mijn inziens ook beter. Bij de N86 is er wat beknibbeld op de kwaliteit ervan. Het werkt prima maar het voelt minder stevig. Subjectief derhalve.

Mijn subjectiviteit heeft mij bewogen dit toestel nog even te behouden, maar echt denderend is het allemaal niet.
OLED Scherm uiteraard ook zeer mooi en goed af te lezen, ook in de zon.
Hier ben ik het totaal niet mee eens. Het AMOLED-scherm heeft, ongeacht dat het een iets nieuwere versie is, hetzelfde directe zonlichtprobleem: Onleesbaar. En dat is niet meer dan logisch. Een scherm zonder achtergrondverlichting is kansloos in direct zonlicht, ongeacht de technologie. OLED is schitterend, zolang het donker is. Des te lichter het wordt, des te moeilijker het wordt om het scherm af te lezen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2009 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Vaag verhaal, waarom zou Nokia in zijn image-savvy flagship zijn dedicated graphics chip eruit slopen, behalve dan een kostenplaatje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
De eerste softwareupdate is beschikbaar.

SW change notes for major datapackage 11.043

SW improvements and corrections
- Better imaging experience especially in video mode
- Nokia Maps 3.0.1 replacing Maps 3.0
- Improvements in Browser, Share Online, Camera, SettingsWizard
- Image quality: 'half' light pictures improved
- Text is not correctly line on Email corrected
- Launch of installed widgets improved

New features
- Downloads! replaced by OVI Store
- OVI Store service launcher preloaded in the device and the actual client can be downloaded in the OVI
- Nokia Maps orientation functionality improves usage in landscape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ben ik het totaal niet mee eens. Het AMOLED-scherm heeft, ongeacht dat het een iets nieuwere versie is, hetzelfde directe zonlichtprobleem: Onleesbaar. En dat is niet meer dan logisch. Een scherm zonder achtergrondverlichting is kansloos in direct zonlicht, ongeacht de technologie.
Ik heb de helderheid altijd op maximaal staan in mijn mobiel en het is bij mij prima leesbaar in de zon. Ik kan niet vergelijken met de N85, want die heb ik nooit gehad.

Overigens ben ik erachter gekomen dat het 'One touch acces' probleem iets van mijn laptop is, want op zowel mijn pc als een andere laptop waarop ik het heb geprobeerd werkt het perfect.. Heel gek, hij stopt er dus op mijn laptop al mee voordat hij ook maar 'verbinding maken met het apparaat' bereikt, iemand?

Verder na een week in bezit te hebben zeer tevreden, met name het synchroniseren met de outlook agenda is als vanouds weer kinderspel en zo'n fijne en praktische functie.

Enige wat ik jammer vind is dat je de actief-standby thema op je 'bureaublad' niet kan aanpassen. Dat 'foto's delen' gebruik ik bijvoorbeeld niet, dus wil ik dat daar ook niet hebben en voor zover ik weet kan je dat dus niet weghalen.

De 'kickstand/staander' heb ik trouwens uitgezet ik zie niet in wat het nut hiervan is aangezien je deze maar maximaal 60 seconden kan instellen, snap niet echt wat nou het idee hierachter is als je deze niet continu kan laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:09:
[...]
Enige wat ik jammer vind is dat je de actief-standby thema op je 'bureaublad' niet kan aanpassen. Dat 'foto's delen' gebruik ik bijvoorbeeld niet, dus wil ik dat daar ook niet hebben en voor zover ik weet kan je dat dus niet weghalen.
Dan heb ik goed nieuws voor je, het kan wel :)
Menu > Toepassingen > Online delen > Opties > Instellingen > Geavanceerd > Weergave in startscherm > Uitgeschakeld

De Nokia N-Gage applicatie is nu ook beschikbaar voor de N86 8MP! Je kunt hem hier downloaden:
http://www.n-gage.com/ngi...icdload/download_n86.html

En ik heb geleerd hoe je het kompas dient te calibreren:

[ Voor 70% gewijzigd door robertwebbe op 10-07-2009 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Zijn er andere N86 gebruikers die ook problemen hebben met Exchange mail?
Als ik een Exchange account in Nokia Mail zet dan blijft de HSPA verbinding (3.5G) continu actief en is mijn batterij in 4 uur compleet leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ik ga het morgen even proberen. Ben benieuwd hoe hij met onze certificaten om zal gaan. Dat was een grote faling met de Samsung Jet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Koop een public key certificaat. Kost tegenwoordig niet zo gigantisch veel geld meer en je hebt geen gezeur met mobiele toestellen.

[ Voor 37% gewijzigd door robertwebbe op 11-07-2009 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Kent iemand nog een goed screencap prog voor dit toestel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Screenshot werkt prima, hier te downloaden.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2554/3711064548_ca719133fb.jpg

Ik gebruik zelf altijd de C toets om een foto te maken en zet hem altijd op JPEG hoge kwaliteit.
De afbeeldingen komen niet in het fotoalbum, die zijn zo te vinden:
Menu > Toepassingen > Zakelijk > Bestandbeheer
Telefoongeheugen > Afbeeldingen > Screenshots

[ Voor 46% gewijzigd door robertwebbe op 11-07-2009 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Thnx, je bent de beste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
@ Robbertwebbe, heb je nu je eigen N86 of is het nog een demo model van Nokia?
indien eigen telefoon via wel kanaal heb je hem? wil hem namelijk ook... :)

Weet iemand ook wat de productcode van de euro 2 versie is?
(neem aan dat dit de goede is voor de nl markt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Robert en ik hebben een model van de zaak/Nokia om even een tijdje mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm mijn reislader is er na 11 dagen al mee gekapt.. laten we het op pech houden. Gelukkig heb ik nog de usb kabel waarmee ik hem kan opladen, anders had ik toch een probleem :)

Trouwens hele handige applicaties om te gebruiken als je veel onderweg bent, als ik even mag tippen;

9292 OV reisplanner, die werkt met je GPS.
Hiervoor moet je op je mobiel gaan naar http://mobiel.9292ov.nl

NOS mobiel applicatie, met nieuws, weer, verkeer, video's enz. maar dan in een speciale NOS-browser.
Hiervoor moet je op je mobiel gaan naar http://m.nos.nl/nosmobiel

En natuurlijk google maps, die ik over het algemeen tot prefereer boven 'kaarten' en werkt heel snel en accuraat met de GPS van de N86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Megapaul schreef op zondag 12 juli 2009 @ 10:50:
Weet iemand ook wat de productcode van de euro 2 versie is?
(neem aan dat dit de goede is voor de nl markt)
De productcode voor de NL markt staat al in de startpost, helemaal onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Als je op zoek bent naar een Twitter client: http://mobileways.de/products/gravity/gravity/

Nokia Sportstracker is ook beschikbaar: http://sportstracker.nokia.com/nts/main/download.do

Verder heb ik ook ShoZu geïnstalleerd, een applicatie die mij na iedere foto en video vraagt of die geupload mag worden naar mijn favoriete blog sites (Flickr en YouTube): http://www.shozu.com/d/s60v3fp2/shozu.sisx.
Als je nog geen (gratis) account hebt dan adviseer ik je deze voor gebruik van de applicatie deze aan te maken op www.shozu.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Instellingen voor Voipbuster SIP op N86

1) Download hier de SIP VoIP 3.X Settings tool van de Nokia site en installeer deze op je toestel in het telefoongeheugen (C:).

2) Ga naar Menu > Instrumenten > Instellingen > Verbinding > SIP-instellingen
Maak een nieuw profiel aan (Opties > Nieuw SIP-profiel > Std.profiel gebruiken) met de volgende instellingen:
Profielnaam: Voipbuster
Dienstprofiel: IETF
Standaardbestemming: Internet
Stndrdtoegangspunt: Geen
Openb. gebruikersnaam: sip:{je voipbuster accountnaam}@voipbuster.com
Compressie gebruiken: Nee
Registratie: Altijd aan {let op: als je geen roamingkosten wilt, zet je deze op Aan in eigen netwerk}
Beveiliging gebruiken: Nee

> Proxyserver
Proxyserveradres: sip:sip.voipbuster.com
Beveiligingsdomein: voipbuster.com
Gebruikersnaam: {je voipbuster accountnaam} {zonder @voipbuster.com!}
Wachtwoord: {je voipbuster wachtwoord}
Vrije routing toegestaan: Ja
Overdrachtstype: UDP
Poort: 5060

> Registrarserver
Registrarserveradres: sip:sip.voipbuster.com

Nadat je het profiel hebt opgeslagen, zorg je dat deze geselecteerd staat (in de balk), dan druk je op
Opties > Standaardprofiel. Selecteer hier Voipbuster als standaardprofiel > OK.

Nu zou er Geregistreerd moeten staan:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2577/3716519526_0d9bde2c40_m.jpg

Ga vervolgens naar het hoofdmenu en dan naar Instrumenten > Connectiviteit > Netinstellingen > Advanced VoIP settings

Create new service > Create new SIP profile > OK
Username: {je voipbuster gebruikersnaam}@voipbuster.com
Password: {je voipbuster wachtwoord}
OK
Would you like to create presence settings for the service > Nee

Opties > Instellingen

Standaarddienst: Nee (als je deze op Ja zet, gaan alle gesprekken standaard via SIP)

Dienstverbindingen:
Voipbuster-verbinding > Internet
Netwerkbestemmingen {niets aan wijzigen}

Dienstinformatie {niets aan wijzigen}
Terug

De dienst nog niet ingeschakelen, anders kun je volgende stappen niet doen
Afsluiten

Netinstellingen > Advanced VoIP settings > VoIP services > voipbuster.com
Profile settings>
Provider Name: voipbuster.com
Profile Name: voipbuster.com
Media QoS: 46
Start media port: 49152
End media port: 65534
DTMF inband: On
DTMF outband: On
SCP: Prefer non-secure
AWCDMA: Off
RTCP: Off
UATT: On
UAWMAC: Off
UAHS: {niet invullen}
Cound of Voip digits: 0
Ignoring domain part: Off
Voicemailbox settings ID: voipbuster.com
Voicemailbox preferred IAP ID: {kies hier een internet toegangspunt}
Voicemailbox resubscribe: 0
Voicemailbox Address: {niets invullen}
Voicemailbox listen address: {niets invullen}
Precense settings ID: {niets invullen}
Auto accept buddy request: Off
Add "user=phone" to all....: Off
SIP connectivity test URI: sip:sip.voipbuster.com
Provider bookmark URI: {niets invullen}
Minimum value for sessi...: 90
SIP session interval: 1800
Branding URI: {niets invullen}
Back

Used SIP profiles > voipbuster.com
OK

Codecs > {hier niets wijzigen, AMR-WB moet op 1 staan}
Back

10 Last SIP errors: {niets invullen}
OK
Back
Back

NAT firewall settings
Domain parameters > voipbuster.com
IAP parameters > {hier niets invullen}

Precense settings > {hier niets invullen}

XDM settings > {hier niets invullen}

VCC settings > {hier niets invullen}

Tenslotte ga je naar je Hoofdmenu > Contacten. Er is een tabblad bijgekomen genaamd voipbuster.com. Selecteer Dienst insch. > OK.

Zet je toestel uit en weer aan.

Vanaf dit moment kun je SIP gesprekken voeren door een telefoonnummer te kiezen of een contactpersoon te selecteren > Opties > Bellen > Internetoproep.

Als je graag wilt dat voortaan alle gesprekken via SIP gaan dan moet je de volgende wijziging nog even maken: Menu > Instrumenten > Connectiviteit > Netinstellingen > voipbuster.com-instellingen >
Standaard dienst > Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Laatst online: 05-01 16:13
robertwebbe schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:23:

Vanaf dit moment kun je SIP gesprekken voeren door een telefoonnummer te kiezen of een contactpersoon te selecteren > Opties > Bellen > Internetoproep.

Als je graag wilt dat voortaan alle gesprekken via SIP gaan dan moet je de volgende wijziging nog even maken: Menu > Instrumenten > Connectiviteit > Netinstellingen > voipbuster.com-instellingen >
Standaard dienst > Ja.
Betekent dat dat je dan alleen via internet belt zonder je belminuten te gebruiken?

tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ja. Als je een tientje beltegoed koopt dan krijg je 120 free days (= gratis bellen in veel landen waaronder NL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54
Is de N86 nu wel een stuk beter qua bouwkwaliteit en software dan de N97?

als ik het N97 topic lees, krijg ik weinig hoop. Zat aan de N97 te twijfelen, of de N86, maar de N97 lijkt me niet echt meer een kandidaat meer. Die is het geld niet echt waard lijkt me zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
De bouwkwaliteit vind ik prima in orde, ik heb nog niets verkeerd kunnen vinden. Qua software zitten er natuurlijk nog wat kinderziektes in maar dat hebben alle high-end toestellen de eerste maanden. Als je hier snel geïrriteerd van raakt, raad ik je met klem aan om hem pas te kopen als softwareversie 2.x beschikbaar is.

Daarnaast ben ik niet zo'n fan van touchscreen, daarom verkies ik de N86 boven de N97.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is nou eigenlijk precies het verschil tussen de EU versie en de Benelux versie behalve de taal dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Met EU versies bedoelen ze toestellen die grijs uit Engeland worden geïmporteerd. Daar staat ook de Nederlandse taal in alleen zit er een andere voeding in en een Engelstalige handleiding. Sommige webshops doen er een verloopje bij voor de voeding, andere ruilen de voeding om voor een die in Nederland gebruikelijk is.

Garantie kun je uiteraard claimen bij je verkoper en bij de meeste Nokia Servicepoints kun je ook terrecht.
Qua softwareupdates lopen de Engelse toestellen meestal een paar weken achter. Je kunt natuurlijk je productcode proberen te veranderen maar de verwachting is dat die truuk binnenkort niet meer zal werken. Nokia is allerlei wijzigingen aan het maken waaraan je dit kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik dacht het toch niet. Kom je aan bij een Nederlandse NSP met een EU toestel dan wil men af en toe nog wel eens lastig doen. Ja ook al heb je in de gehele Eu garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Daarom zei ik ook "de meeste"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongens, heb vodafone internet op me mobiel, maar hij gaat niet sneller dan 100bkp/s. Af en toe stapt ie over naar 3.5 gps en daar blijft hij bij, wrm schakelt ie niet over naar hsdpa

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2009 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
De snelheid die je haalt is sterk afhankelijk van een aantal factoren. De belangrijkste is wel je ontvangsterkte, naarmate je verder van de mast zit en hier ook nog eens veel obstakels tussen zitten, daalt de snelheid enorm. Als ik jou was zou ik eens op wat verschillende plekken een testje doen.

HSDPA wordt aangegeven als 3.5. Als je 3G ziet dan zit je op het UMTS netwerk maar gebruik je geen data. Zodra er data verstuurd wordt, springt die vanzelf naar 3.5 over en als die klaar is gaat die weer uit.
Als je alleen 2 pijltjes ziet, dan zit je op het (trage) GSM netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi Robert,

ik heb op verschillende plekken geprobeerd en zelfs in een ander stad :P. wat ik ook doe hij gaat niet sneller dan 100kb/s, dat is de snelste wat ie ooit heeft gehaald. Gemiddeld zit ie rond de 75kb/s.

Zou het misschien komen omdat mijn toestel nog niet word ondersteund door vodafone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik heb er zelf ook een Vodafone SIM inzitten en ik haal veel hogere snelheden. Hoe en wat test je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aansluiten op laptop en als modem gebruiken...(speedtest en bbned) maximaal 100kbs
surfen naar speedtest.nl en bbned speedtest .... maximaal rond de 130kbs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Hoe verbind je je telefoon dan met de laptop? Via bluetooth wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat er 3rd edition Dual Led Flash software op dit toestel en waarin verschilt deze met de 2nd edition Dual Led Flash van de N97?

Is het wel mogelijk dat d.m.v. een update de N97 ook een 3rd edition zal kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:51:
Klopt het dat er 3rd edition Dual Led Flash software op dit toestel en waarin verschilt deze met de 2nd edition Dual Led Flash van de N97?

Is het wel mogelijk dat d.m.v. een update de N97 ook een 3rd edition zal kunnen krijgen?
Als je de moeite had genomen om dit hele topic door te lezen had je gezien dat het antwoord op je vraag al is gegeven |:(

Er staat een link naar de hele technische uitleg van de werking en de verschillen.
En dan heb je meteen een antwoord op je vragen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:51:
Nee, is hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catt4u schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 18:38:
[...]

Als je de moeite had genomen om dit hele topic door te lezen had je gezien dat het antwoord op je vraag al is gegeven |:(

Er staat een link naar de hele technische uitleg van de werking en de verschillen.
En dan heb je meteen een antwoord op je vragen :+
Je hebt gelijk, mijn excuses, new kid on the block, he ;)

@ robertwebbe

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:33:
Hoe verbind je je telefoon dan met de laptop? Via bluetooth wellicht?
nokia suite---> en dan telefoon als modem gebruiken,

majah ik was vandaag in een ander stad en daar haalde het snelheden tot 260kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Maar hoe verbind je je N86 dan met je computer? Via een bluetooth verbinding of via de USB kabel?

Bluetooth heeft namelijk een beperkte snelheid. Vooral als de bluetooth module van je laptop nog geen EDR (=enhanced data rate) ondersteunt dan is het theoretisch maximum slechts 721 kbps. In de praktijk mag je blij zijn als je de helft haalt gezien er nogal veel concurrentie is op de 2,4 GHz frequentie die o.a. bluetooth gebruikt.

Als je laptop wel EDR heeft dan haal je een theoretisch maximum van 3x 721Kbps = 2163 Kbps = 2,11 Mbps. Ook hier mag je in de praktijk blij zijn als je de helft haalt.

Aangezien je met een beetje goede Vodafone ontvangst wel 3 Mbps kunt halen zit de bottleneck dus wellicht in je bluetooth verbinding.

Ik heb trouwens een mapje of Flickr gezet met wat demo photo's. Ik zal er van de week nog een aantal bijzetten en ook wat filmpjes.

[ Voor 15% gewijzigd door robertwebbe op 19-07-2009 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het bij dit toestel ook noodzakelijk om bepaalde programma's te signen voordat ze geinstalleerd kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja..get your certificate from opda.net.cn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 09:40:
De bouwkwaliteit vind ik prima in orde, ik heb nog niets verkeerd kunnen vinden. Qua software zitten er natuurlijk nog wat kinderziektes in maar dat hebben alle high-end toestellen de eerste maanden. Als je hier snel geïrriteerd van raakt, raad ik je met klem aan om hem pas te kopen als softwareversie 2.x beschikbaar is.

Daarnaast ben ik niet zo'n fan van touchscreen, daarom verkies ik de N86 boven de N97.
Ook ik verkies de N86 boven de N97 om dezelfde redenen.

Ik heb de N86 nu al een kort tijdje naast mijn N85 in gebruik en ik gebruik ze bewust naast elkaar. De 8MP-camera interesseert mij in verhouding tot de 5MP-camera van de N85 niet. De kwaliteit van de foto's (beiden op 5MP) scheelt niets.

De bouwkwaliteit is iets verbeterd. Het glasscherm is een verbetering maar zorgt er wel voor dat het zich in direct zonlicht nog te lezen is. Het AMOLED-scherm is exact dezelfde als in de N85. Het kraseffect is op de N86 slechter. Het is moeilijker om een kras erop te krijgen maar als er een kras op zit, is het effect 10x meer zichtbaar. Ik weet niet wat de voorkeur geniet. Kleine voorkeur voor de N86, dit scherm van een soort glas, voldoet net iets beter.

Ik vind de toetsen van de N85 beter functioneren in dagelijks gebruik en ook de slider voldoet beter. De N86-slider voelt wat goedkoper aan, ik zie daar geen directe verbetering in. Wat wel een feit is, is dat de toetsen van de N86 niet kraken, die van de N85 wel. Het niet kraken weegt mijn inziens niet op tegen het ontbreken van het gelijk goed intoetsen op de N85. Dit is echter een kwestie van wennen denk ik.

De batterijklep is nog slechter geworden, het klepje kraakt nog net even iets harder dan op de N85. Het kan een batchprobleem betreffen uiteraard, het is een vroege release.

Ik weet het nog niet. De N86 heeft meer CAM-Megapixels (lekker belangrijk). Het toestel heeft traag intern geheugen (net zoals de N95-8GB en de N96; Nokia heeft hier helaas patent op).Het toestel voelt ansich steviger aan, maar dat zegt mijn inziens niet zoveel. Ik heb de N85 onlangs laten vallen op beton vanaf 1,5 meter hoogte. Er zit een deukje in, maar dat is alles. Geluk of geen geluk, ik ga het met de N86 niet testen.

Kortom:

De N86 is momenteel het toestel uit de N-series. De N85 is het ondergeschoven broertje, en dat is het altijd al geweest. De N85 is relatief slecht verkocht, de N86 heeft ietwat meer marketing gehad. Het is niet veel, maar wel iets. Zowel de N85 als de N86 zijn absoluut de moeite waard.

Offtopic:
De Nokia 6600 Slide is bijvoorbeeld het meest ondergewaardeerde toestel van Nokia aller tijden. Het heeft bijna de complete featureset van de 8800, inclusief het tapscherm (tikken op het scherm en de tijd komt te voorschijn). Geen plastic batterijcover maar gemaakt van duurzaam aluminium. Het keyboard is zowat een exacte kopie van de 8800. Superieure kwaliteit derhalve. Het slidesysteem is perfect en de accu presteert voorbeeldig. Zo zie je maar; Voor minder dan 250 Euro krijg je een kwalitatief perfect toestel voor de dame.

Laat je niet lokken door specs zoals een 8MP-camera of een touchscreen. Verdiep je er wat meer in en je zal een prima toestel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-09 13:36
@ALepH

Nu ben ik wel benieuwd hoe jij denkt over die problemen die gebruikers melden zoals het losraken van de behuizing bij de N85. Dit kwam veel voor als men uren spelletjes speelden en dus die toetsen gebruikten.

Voor zover ik kan zien, zit dat bij de N86 degelijker in elkaar, door die stevigere rand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 21:21:
[...]
Ik heb de N86 nu al een kort tijdje naast mijn N85 in gebruik en ik gebruik ze bewust naast elkaar. De 8MP-camera interesseert mij in verhouding tot de 5MP-camera van de N85 niet. De kwaliteit van de foto's (beiden op 5MP) scheelt niets.
Voor mij is fotografie wel van groot belang en ik vind de camerakwaliteit toch een stuk beter dan de N85. En ik meet dat af in allround gebruik, maakt die in allerlei verschillende condities mooie foto's. De N85 stelde me geregeld teleur en ik heb nog erg lang met mijn N82 in de tas rondgelopen.
De N86 heeft nog wel wat updates nodig om van wat kinderziektes af te komen (macro focussing) maar daarna zal die denk ik echt de beste camera in het segment worden. Zie Camera group test: Nokia N86 8MP, N97, N82 and Samsung i8510.
De bouwkwaliteit is iets verbeterd. Het glasscherm is een verbetering maar zorgt er wel voor dat het zich in direct zonlicht nog te lezen is. Het AMOLED-scherm is exact dezelfde als in de N85. Het kraseffect is op de N86 slechter. Het is moeilijker om een kras erop te krijgen maar als er een kras op zit, is het effect 10x meer zichtbaar. Ik weet niet wat de voorkeur geniet. Kleine voorkeur voor de N86, dit scherm van een soort glas, voldoet net iets beter.
Het is extra gehard glas dus wat je zegt, het zou een stuk moeilijker moeten zijn om er een kras in te krijgen. Mijn N85 die altijd zo de jas- en broekzak in gaat heeft best wel veel kleine kasjes, als het goed is zou dan bij de N86 niet meer voor moeten komen. We zullen over een paar maanden zien.
Ik vind de toetsen van de N85 beter functioneren in dagelijks gebruik en ook de slider voldoet beter. De N86-slider voelt wat goedkoper aan, ik zie daar geen directe verbetering in. Wat wel een feit is, is dat de toetsen van de N86 niet kraken, die van de N85 wel. Het niet kraken weegt mijn inziens niet op tegen het ontbreken van het gelijk goed intoetsen op de N85. Dit is echter een kwestie van wennen denk ik.
Ik vind de toetsen van de N86 veel lekkerder. Ze zijn zachter en ze liggen niet tegen elkaar aan. Je moet inderdaad iets meer indrukken dan de N85 maar dat vind ik niet noemenswaardig.
De batterijklep is nog slechter geworden, het klepje kraakt nog net even iets harder dan op de N85. Het kan een batchprobleem betreffen uiteraard, het is een vroege release.
Bij mijn N86 (productiemodel) zit die er zo vast op als een huis. Wel even zorgvuldig er op zetten en goed aandrukken en dan zit die goed vast zonder enige gekraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjw-001 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 21:44:
@ALepH

Nu ben ik wel benieuwd hoe jij denkt over die problemen die gebruikers melden zoals het losraken van de behuizing bij de N85. Dit kwam veel voor als men uren spelletjes speelden en dus die toetsen gebruikten.

Voor zover ik kan zien, zit dat bij de N86 degelijker in elkaar, door die stevigere rand..
De behuizing van mijn N85 heeft nooit losgelaten, ook moet tijdens uren multimedia-avonturen. Ik ben tijdens heel lange treinritten dit fenomeen niet tegengekomen. Begrijp me niet verkeerd, de constructie van de toetsen is beter geworden bij de N86 maar ik geloof niet in een veel betere variant ervan.

De N86 is wat mij betreft ook mijn opvolger van mijn N85, laat ik wel wezen. Maar de N86 is constructioneel net zoveel beter dan de N85. Het is net iets anders, mijn inziens niet echt veel beter. Mijn persoonljke mening, meer dan dat is het niet. De beperkte hype over de N86 is iets teveel. De N85 is net zo stevig op vrijwel alle fronten. Het typepad van de N86 ligt over hetzelfde plastiekenklavier van de N85. Het scheelt iets, maar niet echt veel. Het scheelt iets en aangezien het een nieuwer type is, kan je verwachten dat het beter is.

Ik heb destijds al een denkfout gemaakt door te denken dat de N95-8GB beter was dan de originele N95. CPU-downgrade, 3D-chip verwijderd en retetraag intern geheugen.

Bij de N86 heb ik wel het vertrouwen. De N85 mag je echter niet afschrijven, de N86 doet deze keer geen afbreuk aan het interne werk. Ook extern niet. De N86 doet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:19:
[...]

Voor mij is fotografie wel van groot belang en ik vind de camerakwaliteit toch een stuk beter dan de N85. En ik meet dat af in allround gebruik, maakt die in allerlei verschillende condities mooie foto's. De N85 stelde me geregeld teleur en ik heb nog erg lang met mijn N82 in de tas rondgelopen.
De N86 heeft nog wel wat updates nodig om van wat kinderziektes af te komen (macro focussing) maar daarna zal die denk ik echt de beste camera in het segment worden. Zie Camera group test: Nokia N86 8MP, N97, N82 and Samsung i8510.

[...]

Het is extra gehard glas dus wat je zegt, het zou een stuk moeilijker moeten zijn om er een kras in te krijgen. Mijn N85 die altijd zo de jas- en broekzak in gaat heeft best wel veel kleine kasjes, als het goed is zou dan bij de N86 niet meer voor moeten komen. We zullen over een paar maanden zien.

[...]

Ik vind de toetsen van de N86 veel lekkerder. Ze zijn zachter en ze liggen niet tegen elkaar aan. Je moet inderdaad iets meer indrukken dan de N85 maar dat vind ik niet noemenswaardig.

[...]

Bij mijn N86 (productiemodel) zit die er zo vast op als een huis. Wel even zorgvuldig er op zetten en goed aandrukken en dan zit die goed vast zonder enige gekraak.
Persoonlijke meningen, maar dat is normaal.

Fotografie op een mobieltje mag sowieso geen issue zijn, het is irrelevant. De lens op de N86 is niets anders dan een opgeschroefde versie van de 5MPixel van de N85. Meer pixels maar absoluut een vergelijkbare kwaliteit op 5MP-niveau, of belangrijker, op kwaliteitsniveau. De N86 doet het op dat gebied niet beter. De N82 is gek genoeg nog steeds de beste erin, kort na de SE's.

Bij mijn N86 (productiemodel) zit die er zo vast op als een huis. Bij mijn N85 was dat ook, pas na een jaar ging dat ding loszitten. Bij de N86 zal dat ook plaatsvinden. Dat het nog steeds een plastic klepje is, vind ik veel belangrijker.

Het "geharde" glas op de N86 zorgt voor meer zekerheid, maar oh oh oh als er een kras in komt. Een sleutel voldoet prima daarvoor. Dat is dan weliswaar mijn fout maar het hele glaswerk moet vervangen worden omdat er door de schittering er niets meer te lezen valt.

Nogmaals, de N86 is een absolute topper. Maar Nokia, doe me een lol en maak de batterijklep van Aluminium. Het rechtvaardigt de prijs op z'n minst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ieder voordeel heeft ook een nadeel (en andersom).
In de backcover de N86 zit een antenne en dat zou niet werken als die van aluminium is. Ik ben er alleen nog even niet achter wat voor, ik vermoed wifi of bluetooth.
Daarnaast blijf je poetsen zoals bij de E75 het geval is. Ik ben meer content met de huidige kunststof cover.

[ Voor 22% gewijzigd door robertwebbe op 20-07-2009 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 16:58:
ja..get your certificate from opda.net.cn :)
Dankjewel! Is wel een baggersite eerste klas zeg. Mn Chinees is al niet op en top, maar dit is echt lastig :D
Ga eerst wel even de Apps installeren waarhet niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op maandag 20 juli 2009 @ 23:21:
In de backcover de N86 zit een antenne en dat zou niet werken als die van aluminium is. Ik ben er alleen nog even niet achter wat voor, ik vermoed wifi of bluetooth.
dat is de fm transmitter :)

Trouwens de n86 is nu fully hackable dus dat betekent lekker alles installeren zonder te signen hehe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer VoiP via xs4all op mijn N86 aan de gang te krijgen, SIP is geregistreerd 'zegt ie' maar als ik mijn nummer bel krijg ik geen verbinding, welke instellingen moet ik gebruiken en is er nog extra sw nodig om dit aan de gang te krijgen?

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 15:44:
Ik probeer VoiP via xs4all op mijn N86 aan de gang te krijgen, SIP is geregistreerd 'zegt ie' maar als ik mijn nummer bel krijg ik geen verbinding, welke instellingen moet ik gebruiken en is er nog extra sw nodig om dit aan de gang te krijgen?

grtz
krijg het idee dat er een stukje software op mijn phone ontbreekt kan alleen kiezen uit gizmo5 en/of vyke mobile, kan ik deze gebruiken of heeft xs4all hier ook een proggie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@Sploingg; scroll even een aantal berichten terug, daar staat zeer vermoedelijk je antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb op mijn N86 geen fm transmitter zitten :| hoe kan dit? in de ned handleiding die ik gedownload hebt staat ook niet van fm transmitter in |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Op mijn pagina 80 en 81 staat het anders heel duidelijk beschreven.

[ Voor 96% gewijzigd door robertwebbe op 23-07-2009 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 21:09:
[...]

ik heb op mijn N86 geen fm transmitter zitten :| hoe kan dit? in de ned handleiding die ik gedownload hebt staat ook niet van fm transmitter in |:(
dat is balen zeg hahah :P ga eens naar de mapje muziek en kijk eens daarin. voilaaa fm transmitter ( werkt redelijk goed na mijn inzien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 23:40:
[...]

dat is balen zeg hahah :P ga eens naar de mapje muziek en kijk eens daarin. voilaaa fm transmitter ( werkt redelijk goed na mijn inzien)
ja, en daar staat tie dus niet bij! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 21:12:
Op mijn pagina 80 en 81 staat het anders heel duidelijk beschreven.
http://www.portablegear.n.../nokia-n86_nederlands.pdf :?
ook op het handleiding van de nokia.nl site staat het nergens.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 20:52:
@Sploingg; scroll even een aantal berichten terug, daar staat zeer vermoedelijk je antwoord...
Ja die had ik wel gevonden maar die ging over instellingen voor voipbuster, ik veronderstel dat die instellingen bij xs4all.nl niet werken.

ook werkte de link naar dat proggie van Nokia niet (dat je op de C:/ schijf van je phone moet installeren), misschien kan je het nut van dit proggie ff belichten en een goede link plaatsen.

Als eenvoudige telefoon gebruiker kon ik het niet helemaal volgen.

Respect voor al die mensen die tot in de details weten hoe iets werkt en dat ook nog eens met de rest van de wereld willen delen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 06:20:
[...]

ja, en daar staat tie dus niet bij! :|
wat voor een model heb je (usa/ europe ?) alsnog ik dacht dat alle modellen waren voorzien van een fm transmitter. Probeer anders eens een software update te doen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:58:
[...]

wat voor een model heb je (usa/ europe ?) alsnog ik dacht dat alle modellen waren voorzien van een fm transmitter. Probeer anders eens een software update te doen .
RM-484 staat er in , dus europees denk ik.

N86-1 RM-484 voor Europa en Midden Oosten
GSM/GPRS/EDGE 850/900/1800/1900 MHz
WCDMA/HSDPA 900/1900/2100
WLAN

N86-2 RM-485 voor USA
WCDMA/HSDPA 850/1900/2100
WLAN

N86-3 RM-486

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 07:54:
[...]
http://www.portablegear.n.../nokia-n86_nederlands.pdf :?
ook op het handleiding van de nokia.nl site staat het nergens.
Ook hier zie ik het echt op pagina 81 staan... Misschien iets langer geduld hebben met het inladen van de volledige PDF.

Als ik jou was zou ik hem eens hard resetten. Als dat niet helpt, dan heb je denk ik een grijs geïmporteerd toestel uit een land waar de FM transmitter niet is toegestaan.

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:33:
[...]
Ja die had ik wel gevonden maar die ging over instellingen voor voipbuster, ik veronderstel dat die instellingen bij xs4all.nl niet werken.

ook werkte de link naar dat proggie van Nokia niet (dat je op de C:/ schijf van je phone moet installeren), misschien kan je het nut van dit proggie ff belichten en een goede link plaatsen.

Als eenvoudige telefoon gebruiker kon ik het niet helemaal volgen.

Respect voor al die mensen die tot in de details weten hoe iets werkt en dat ook nog eens met de rest van de wereld willen delen. _/-\o_
Je was al warm. Je hebt die applicatie nodig om SIP te kunnen gebruiken. Anders heb je je profiel wel aangemaakt maar kun je er vervolgens niets mee. Ik heb de link getest en je komt keurig op de landingspagina terecht. Je moet nog wel even op Download now klikken en vervolgens de gedownloade content op je toestel kopieren. Als je deze dan opent, dan heb je wel volledige SIP ondersteuning.
Je moet dan nog wel achter de benodigde accountgegevens komen maar die zullen vast wel ergens met google te vinden zijn denk ik.

[ Voor 73% gewijzigd door robertwebbe op 25-07-2009 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Een review uit Singapore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Laatst online: 05-01 16:13
Kortom, niet de moeite waard om over te stappen van bijv. N95 8GB of N85 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

businka19 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:55:
[...]

Kortom, niet de moeite waard om over te stappen van bijv. N95 8GB of N85 :|
nou nee, het is het 100% waard om over te stappen van de n95 en met de n85 de stap is niet zo groot maar alsnog het wel waard. Heb hiervoor de n95 en de n82 gehad, maar wat een toestel is de n86 toch. Op foto's komt hij er niet goed uit maar als je hem eenmaal in je handen hebt :D. wat een bouw kwaliteit. ik heb genoeg reviews gelezen de een vind het wel waard en de ander niet. ik vind het zelf 100% waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-09 13:36
Quick question, is er nog meer verschil tussen het nederlandse toestel (dat nog uitkomt) en het grijs geimporteerde duitse toestel met nederlandse taal in menus?

-dan alleen de handleiding en papieren die erbij zitten?

gr
HJW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
hjw-001 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 20:23:
Quick question, is er nog meer verschil tussen het nederlandse toestel (dat nog uitkomt) en het grijs geimporteerde duitse toestel met nederlandse taal in menus?

gr
HJW
De productcode zal anders zijn waardoor het kan voorkomen dat software update's (later /eerder) beschikbaar komen.
Ander verschil is de licentie voor OVI maps (voorheen Nokia maps) bij een duits toestel is de licentie voor duitsland ipv de benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjw-001 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 20:23:

gr
HJW
Volgens mij veroorzaakt dit ook onterechte roaming waarschuwingen. Ik heb ook een Duits model 8) (toestel :P)
en alles op Nederland ingesteld, maar toch gaf hij bij bepaalde aplicaties deze waarschuwing. Heb het nu uitgezet en let er gewoon zelf op als ik naar het buitenland ga.

Voor de rest TOP vervanger voor mn N95 hoor!
kwa design is natuurlijk alles beter, maar ook kwa functionaliteit, bouwkwaliteit, stabiliteit en standby tijd.

Alleen jammer dat Telfort Voip heeft geblokkeerd :(
Ik kan het nu alleen thuis via Wlan gebruiken, das jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:38:
[...]

nou nee, het is het 100% waard om over te stappen van de n95 en met de n85 de stap is niet zo groot maar alsnog het wel waard. Heb hiervoor de n95 en de n82 gehad, maar wat een toestel is de n86 toch. Op foto's komt hij er niet goed uit maar als je hem eenmaal in je handen hebt :D. wat een bouw kwaliteit. ik heb genoeg reviews gelezen de een vind het wel waard en de ander niet. ik vind het zelf 100% waard
Ik vind het over het algemeen een vrij negatieve review, waarin niets wordt vermeld over bijvoorbeeld de FM transmitter (nog altijd zeldzaam op een smartphone), de uitstekende geluidskwaliteit van de multifunctionele headset, uitgebreide synchronisatiemogelijkheden met de pc enz. Ook weten de echte tweakers wel dat je met nokia icm symbian veel meer mogelijkheden hebt dan de toch beperktere menu's van SE en Samsung.

Ook heb ik het idee dat de telefoon de testers vooral teleursteld puur om het feit dat hij bijna een jaar 'te laat' is.. Na bijna een maand gebruik kan ik niets anders zeggen dan dat ik nog steeds zeer tevreden ben. Zaterdag ga ik op vakantie en dan kan ik eindelijk eens echt goed de camera mogelijkheden (overdag en 's nachts ;) ) testen en daarna uiteraard thuis vergelijken met mijn N95 vakantiefoto's van vorig jaar!

Overigens was de N95 ook wel een dijk van een telefoon, die daarna natuurlijk moeilijk te overtreffen is, ook door Nokia zelf. Niet voor niets is de N95 zo'n verkoopsucces geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 00:07:
[...]
Volgens mij veroorzaakt dit ook onterechte roaming waarschuwingen. Ik heb ook een Duits model 8) (toestel :P)
en alles op Nederland ingesteld, maar toch gaf hij bij bepaalde aplicaties deze waarschuwing. Heb het nu uitgezet en let er gewoon zelf op als ik naar het buitenland ga.
Wat je zegt klopt niet. Roaming is het gebruik maken van een ander netwerk dan je thuis netwerk. Gezien jij blijkbaar een Telfort SIM hebt en dat netwerk niet meer bestaat, roam je op het KPN netwerk. Dat heeft dus niets met de Duitse improt te maken.
Alleen jammer dat Telfort Voip heeft geblokkeerd :(
Ik kan het nu alleen thuis via Wlan gebruiken, das jammer.
Het is de proxy die het blokkeert. Als je deze uit zet (regel leegmaken bij de internet toegangspunt) dan werkt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanhees
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-03 15:51
Kpn Hi heeft de N86 uit hun bestand gehaald kan je niet meer bestellen via hun ze zeiden dat er te veel fouten in de software zaten! niet meer leverbaar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 12:41:
[...]

Wat je zegt klopt niet. Roaming is het gebruik maken van een ander netwerk dan je thuis netwerk. Gezien jij blijkbaar een Telfort SIM hebt en dat netwerk niet meer bestaat, roam je op het KPN netwerk. Dat heeft dus niets met de Duitse improt te maken.

[...]

Het is de proxy die het blokkeert. Als je deze uit zet (regel leegmaken bij de internet toegangspunt) dan werkt het gewoon.
Hey dat klinkt logisch en interessant! De moeie waard dus om een nwe SIM aan te vragen.

Ik had proxy al uitstaan bij: Instellingen/ Verbinding/ Bestemmingen/ Internet/ Telfort internet/ Geavanceerde instellingen: Proxyserver adres: Geen, Proxypoortnummer: 0.
Toch werkt het niet, al staat er bij SIP-instellingen bij zowel Voipbuster als voipbuster.com Geregistreerd.
Het vreemde en tevens vervelende is, dat mn Wlan automatisch ingeschakeld wordt, en tevens de settings op scan elke 5min worden gezet. Ookal staat Telfort internet op prioriteit 1.
Als ik verbind, krijg ik de melding:
Geen verb. beschikbaar.Automatisch verbinding maken indien beschikbaar.

Standaard bestemming staat op: internet en registratie op wanneer nodig. (altijd aan maakt geen verschil)
Toch lijkt het nu alleen te werken met Wlan thuis.
Zie ik iets over het hoofd, of zou dit ook verholpen kunnen zijn met een nieuwe SIM?

Complimenten voor je kennis en hulpvaardigheid trouwens! Dat mag ook weleens gezegd worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op maandag 15 juni 2009 @ 09:32:
Ik denk dat het wel langer gaat duren dan 2 weken. Alleen Indigo black staat momenteel in de planning en white is in geen velden of wegen te bekenen.
Ik was vandaag in de Nokia Flagship store in Helsinki en de witte versie bestaat wel degelijk (en is daar gewoon te koop). Waarom hij niet in NL leverbaar is weet ik niet maar ik verwacht hem wel op termijn.

Ter vergelijk; de 6300 was eerst ook alleen maar leverbaar in het zilver en pas na een jaar oid in het zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 23:20:
[...]
Hey dat klinkt logisch en interessant! De moeite waard dus om een nwe SIM aan te vragen.
Een nieuwe SIM aanvragen kan wel nut hebben maar dan moet je heel uitdrukkelijk vragen om een die KPN als home network heeft. Als dat het geval is, dan kun je de roaming instellingsmogelijkheden van je toestel weer gebruiken.
Ik had proxy al uitstaan bij: Instellingen/ Verbinding/ Bestemmingen/ Internet/ Telfort internet/ Geavanceerde instellingen: Proxyserver adres: Geen, Proxypoortnummer: 0.
Toch werkt het niet, al staat er bij SIP-instellingen bij zowel Voipbuster als voipbuster.com Geregistreerd.
Hier hoort er maar 1 proefiel te staan en niet twee. Aangezien die wel registreert betekent dat er een succesvolle verbinding is met de SIP server. Ik vermoed eerder dat er ergens een verkeerde koppeling in je instellingen staat.
Het vreemde en tevens vervelende is, dat mn Wlan automatisch ingeschakeld wordt, en tevens de settings op scan elke 5 min worden gezet. Ook al staat Telfort internet op prioriteit 1.
Op zich is de N86 zo zuinig met energie met WLAN dat iedere 5 minuten scannen geen probleem meer is. Volgens mij staat er ergens anders ingesteld dat hij iedere 5 minuten gaat scannen. Of in je WLAN instellingen of in een andere applicatie.
Als ik verbind, krijg ik de melding:
Geen verb. beschikbaar. Automatisch verbinding maken indien beschikbaar.

Standaard bestemming staat op: internet en registratie op wanneer nodig. (altijd aan maakt geen verschil)
Toch lijkt het nu alleen te werken met Wlan thuis.
Bij mij thuis werkt het prima, ik kan sippen over wifi en over 3G. Echter binnenshuis heb ik geen 3G ontvangst dus schakelt de N86 dan over naar wifi en zodra ik mijn huis uitloop en mijn wifi dekking verlies, schakelt die over naar 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 12:33
zijn de n86's die nu hier verkocht worden ook echt nederlandse modellen? of kun je dat niet zeker weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Pusherman_ schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 11:20:
zijn de n86's die nu hier verkocht worden ook echt nederlandse modellen? of kun je dat niet zeker weten?
De meeste webshops verkopen import, webshops van de bekente ketens bv belcompany verkopen de orginele versie.

Had vandaag iemand van nokia in de winkel die had het toestel bij zivh en verwachtte dat het met ongeveer 2 weken leverbaar zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:31:
[...]

Een nieuwe SIM aanvragen kan wel nut hebben maar dan moet je heel uitdrukkelijk vragen om een die KPN als home network heeft. Als dat het geval is, dan kun je de roaming instellingsmogelijkheden van je toestel weer gebruiken.

[...]
Hier hoort er maar 1 proefiel te staan en niet twee. Aangezien die wel registreert betekent dat er een succesvolle verbinding is met de SIP server. Ik vermoed eerder dat er ergens een verkeerde koppeling in je instellingen staat.

[...]

Op zich is de N86 zo zuinig met energie met WLAN dat iedere 5 minuten scannen geen probleem meer is. Volgens mij staat er ergens anders ingesteld dat hij iedere 5 minuten gaat scannen. Of in je WLAN instellingen of in een andere applicatie.

[...]

Bij mij thuis werkt het prima, ik kan sippen over wifi en over 3G. Echter binnenshuis heb ik geen 3G ontvangst dus schakelt de N86 dan over naar wifi en zodra ik mijn huis uitloop en mijn wifi dekking verlies, schakelt die over naar 3G.
Ik snap er echt helemaal niks van. Ik heb vorige keer 2x alle instellingen uit je post gechecked, en nu weer 2x. Zodra ik bij Advanced Voipsettings de voipbuster.com aanmaak zet ie er een 2e profiel bij genaamd voipbuster.com.
Ik heb nog wat variaties geprobeert, maar krijg het niet voor elkaar. Na elke wijziging opnieuw opgestart.
Hij registreerd gewoon via 3,5G en zodra ik dienst inschakel, wordt Wlan ingeschakeld en op scan elke 5min gezet. Kloppen echt alle instellingen uit je post, want aangezien ik alles meerdere malen gecontroleerd heb, weet ik zeker dat ze 100% matchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Ik heb een probleem met de software updater en de N86. Heb beide componenten nieuw gedownload van nokia site (Suite en NSU), maar telkens als ik de n86 eraan hang dan meld NSU mij dat er inderdaad een update beschikbaar is (v11) welke dan ook wordt gedownload (148mb). Echter wanneer deze klaar is geeft NSU een foutmelding dat de update niet starten kan. Vreemd! Iemand anders hier hetzelfde ervaren?
FOTA geeft overigens aan bij de controle dat er geen updates beschikbaar zijn, terwijl deze toch echt uit is.

Heb een RM-484 met euro2 productcode en dus meest recente versies van Suite en NSU.

[ Voor 3% gewijzigd door martincm op 03-08-2009 09:25 ]

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robert,
Ik heb gevonden waarom er 2 acounts worden aangemaakt. Toen ik de aanmaak volgorde omdraaide, werd alleen de acount voipbuster.com aangemaakt.
Tevens stonden toen de meeste gegevens al ingevuld >:)

Ik heb het in deze volgorde gedaan:
robertwebbe schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:23:

1) Download hier de SIP VoIP 3.X Settings tool van de Nokia site en installeer deze op je toestel in het telefoongeheugen (C:).

2) Ga vervolgens naar het hoofdmenu en dan naar Instrumenten > Connectiviteit > Netinstellingen > Advanced VoIP settings

Create new service > Create new SIP profile > OK
Username: {je voipbuster gebruikersnaam}@voipbuster.com
Password: {je voipbuster wachtwoord}
OK
Would you like to create presence settings for the service > Nee

Opties > Instellingen

Standaarddienst: Nee (als je deze op Ja zet, gaan alle gesprekken standaard via SIP)

Dienstverbindingen:
Voipbuster-verbinding > Internet
Netwerkbestemmingen {niets aan wijzigen}

Dienstinformatie {niets aan wijzigen}
Terug

De dienst nog niet ingeschakelen, anders kun je volgende stappen niet doen
Afsluiten

Netinstellingen > Advanced VoIP settings > VoIP services > voipbuster.com
Profile settings>
Provider Name: voipbuster.com
Profile Name: voipbuster.com
Media QoS: 46
Start media port: 49152
End media port: 65534
DTMF inband: On
DTMF outband: On
SCP: Prefer non-secure
AWCDMA: Off
RTCP: Off
UATT: On
UAWMAC: Off
UAHS: {niet invullen}
Cound of Voip digits: 0
Ignoring domain part: Off
Voicemailbox settings ID: voipbuster.com
Voicemailbox preferred IAP ID: {kies hier een internet toegangspunt}
Voicemailbox resubscribe: 0
Voicemailbox Address: {niets invullen}
Voicemailbox listen address: {niets invullen}
Precense settings ID: {niets invullen}
Auto accept buddy request: Off
Add "user=phone" to all....: Off
SIP connectivity test URI: sip:sip.voipbuster.com
Provider bookmark URI: {niets invullen}
Minimum value for sessi...: 90
SIP session interval: 1800
Branding URI: {niets invullen}
Back

Used SIP profiles > voipbuster.com
OK

Codecs > {hier niets wijzigen, AMR-WB moet op 1 staan}
Back

10 Last SIP errors: {niets invullen}
OK
Back
Back

NAT firewall settings
Domain parameters > voipbuster.com
IAP parameters > {hier niets invullen}

Precense settings > {hier niets invullen}

XDM settings > {hier niets invullen}

VCC settings > {hier niets invullen}

3) 2) Ga naar Menu > Instrumenten > Instellingen > Verbinding > SIP-instellingen
Maak een nieuw profiel aan (Opties > Nieuw SIP-profiel > Std.profiel gebruiken) met de volgende instellingen:
Profielnaam: Voipbuster
Dienstprofiel: IETF
Standaardbestemming: Internet
Stndrdtoegangspunt: Geen
Openb. gebruikersnaam: sip:{je voipbuster accountnaam}@voipbuster.com
Compressie gebruiken: Nee
Registratie: Altijd aan {let op: als je geen roamingkosten wilt, zet je deze op Aan in eigen netwerk}
Beveiliging gebruiken: Nee

> Proxyserver
Proxyserveradres: sip:sip.voipbuster.com
Vrije routing toegestaan: Ja

> Registrarserver
Registrarserveradres: sip:sip.voipbuster.com

Tenslotte ga je naar je Hoofdmenu > Contacten. Er is een tabblad bijgekomen genaamd voipbuster.com. Selecteer Dienst insch. > OK.

Zet je toestel uit en weer aan.

Standaard dienst > Ja.

Nadat je het profiel hebt opgeslagen, zorg je dat deze geselecteerd staat (in de balk), dan druk je op
Opties > Standaardprofiel. Selecteer hier Voipbuster als standaardprofiel > OK.

Nu zou er Geregistreerd moeten staan:
[afbeelding]
Het werkt helaas nog steeds alleen thuis met Wlan :?
Als ik Wlan op prio 1 heb staan bij toegangspunten. Zodra ik Telfort op 1 heb staan, dan zegt ie dat ie geen verbinding kan maken. Terwijl de dienst wel geregistreerd wordt.
Heb de telfort dienstinstellingen opnieuw geinstalleerd en zowel met al zonder proxy werkt het niet.

Overigens staat er bij het aanmaken van de profielen al "geregistreerd" voordat de proxy- en registrarserver zijn ingevuld.

Dit deel wordt eigenlijk meer een provider probleem, maar zijn er nog meer mensen die het niet voor elkaar krijgen bij Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Een vraagje op de N86 heb je een mooi klok als screensaver, echter ik zie de tijd alleen in een 12 uur modus met pm of am erbij. Kan dit niet veranderd worden in een 24 uur tijdsindeling?
Als ik mijn N86 gewoon gebruik dan zie je de tijd wel goed staan in 24 uur indeling.

bv kwart over acht zou dan 20:15 moeten zijn ipv 08.15 pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik vond de standaard klokweergave niet mooi en heb maar weer LargeTime geïnstalleerd. Daar kun je dat wel instellen en je hebt ook meteen weergave voor gemiste oproepen en ongelezen berichten.

[ Voor 14% gewijzigd door robertwebbe op 04-08-2009 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nok 86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-06-2022
De klok screensaver kan je naar 24 uur zetten,Algemeen>Persoonlijk>Thema>spaarstand>Animatie>Animatiebestand openen en kiezen.
Maar waarom duurt het zolang om een GPS fix te krijgen met de N86.Met de N82 binnen een half minuut.

[ Voor 28% gewijzigd door Nok 86 op 04-08-2009 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Ok thanks, heb nu trouwens ook weer largeTime geinstalleerd, heb inmiddels wel een nieuwe n86, de n86 die ik sinds gister had was defect geraakt, speaker was defect :( ,toestel omgeruild (goede service bij Belcompany :) )

@ robertwebbe je kompas truck werkt perfect.

Nog wel iets aparts, toen ik m'n 2e n86 had heb ik gekeken bij update's in het menu, heb ik eerst de telefoonsoftware geupdate en later nokia maps geupdate, nokia maps had ik nog niet eerder gebruikt daarvoor.
Na de update startte ik nokia maps en ik heb nu een licentie voor de auto voor 729 dagen ipv 365 :-) dus een jaar extra gratis :)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/08/04/1249419607-590.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Megapaul op 05-08-2009 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

martincm schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 06:20:
Ik heb een probleem met de software updater en de N86. Heb beide componenten nieuw gedownload van nokia site (Suite en NSU), maar telkens als ik de n86 eraan hang dan meld NSU mij dat er inderdaad een update beschikbaar is (v11) welke dan ook wordt gedownload (148mb). Echter wanneer deze klaar is geeft NSU een foutmelding dat de update niet starten kan. Vreemd! Iemand anders hier hetzelfde ervaren?
FOTA geeft overigens aan bij de controle dat er geen updates beschikbaar zijn, terwijl deze toch echt uit is.

Heb een RM-484 met euro2 productcode en dus meest recente versies van Suite en NSU.
Ik quote mezelf even, aangezien ik blijkbaar de enige ben met deze problemen. Dit probleem, mocht iemand hier nog mee komen, komt voort uit het feit dat versie 1.0 (of 10.xx) firmware op EURO3 modellen geen aangepaste versie heeft. Dus bij *#0000# zie je de firmware versie staan, maar de rest is blanco....of xxx.xxxx.xxxx

noch NSU noch FOTA herkent de update hier niet meer door en gaat er niet mee verder. Enige oplossing, voor zover bij mij bekend, is updaten via Service Point of zelf thuis op de manier zoals het Service Point update, via Phoenix dus.
Let op: de N86 is erg nieuw, dus bij een Service Point kan je dat vrij save laten doen in verband met je garantie(s). Via Phoenix flashen is erg tricky en vrij risicovol zodoende.

Anyway na de succesvolle update heb ik alle gegevens wel ingevuld gekregen en is mijn toestel netjes herkend, dus zou volgende updates nu wel gewoon moeten kunnen installeren.

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net dit toestel 3 dagen. Overgestapt van sony ericsson naar nokia. had ik veel eerder moeten doen!
Top toestel, alleen een vraagje. Er gaat beltegoed van mijn telefoon af wanneer ik de 'kaarten' open. Nokia maps dus. Maar dat is toch gratis, zover ik weet?

* Heb het al gevonden. Het had met de positiebepaling te maken. Dat heb ik uitgeschakeld.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2009 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Niet alleen voor positiebepaling, hij zoekt ook actief naar update van het kaartmateriaal. Er worden voornamelijk POI's (Points Of Interest) toegevoegd en hier en daar een wegaanpassing. Op deze manier heb je altijd het meest courante kaartmateriaal. Je kunt deze functie als volgt uitzetten:
Kaarten > Opties > Intrumenten > Instellingen > Internet > Online gaan bij Opstarten > Nee

Al vind ik het wel een beetje raar om zo'n mooie smartphone te nemen zonder flatfee internet. Je mist dan zoveel geweldige mogelijkheden. Ik gebruik mobiel internet zelf het meest voor
- e-mail,
- foto's die ik heb gemaakt direct te uploaden naar Flickr,
- filmpjes die ik heb gemaakt direct te uploaden naar YouTube,
- een buitenlands radiostation te beluisteren via Internet Radio (en dan via de FM transmitter terug naar de autoradio),
- N-Gage games te downloaden,
- Firmware en applicatie updates
- Google Maps Mobile (kijken waar anderen zijn),
- Messenger via eBuddy,
- Nieuws lezen via Nu.nl, NOS mobiel, Telegraaf en RTL nieuws
- kijken of het gaat regenen via Buienradar.nl
en zo zijn er nog talloze applicaties. Ik kan me geen mobiel meer voorstellen zonder mobiel internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met de (ingebouwde) ondersteuning om foto's te uploaden naar websites? Met name Facebook en Flickr? Ik lees daar wat minder positieve dingen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 21:09:
Al vind ik het wel een beetje raar om zo'n mooie smartphone te nemen zonder flatfee internet. Je mist dan zoveel geweldige mogelijkheden.
Vanwege de prijs? Flatfee internet kost je al snel 10 euro per maand en dat bovenop een beetje gemiddelde abbo prijs maakt het je abbo gelijk 30% duurder. Vind ik nogal een verschil...

Internet op je mobiel zou stukken goedkoper moeten zijn! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 21:40:
Hoe zit het eigenlijk met de (ingebouwde) ondersteuning om foto's te uploaden naar websites? Met name Facebook en Flickr? Ik lees daar wat minder positieve dingen over.
Je kunt hiervoor de standaard Nokia applicatie Online Delen gebruiken. Ik ben persoonlijk groter fan van ShoZu vanwege 2 extra functies;
- uploaden van filmpjes naar Flickr
- na het maken van een foto of filmpje wordt er direct en automatisch gevraagd of je hem wilt uploaden

De combinatie ShoZu en Flickr werken bij mij perfect op de N86.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 21:09:
Niet alleen voor positiebepaling, hij zoekt ook actief naar update van het kaartmateriaal. Er worden voornamelijk POI's (Points Of Interest) toegevoegd en hier en daar een wegaanpassing. Op deze manier heb je altijd het meest courante kaartmateriaal. Je kunt deze functie als volgt uitzetten:
Kaarten > Opties > Intrumenten > Instellingen > Internet > Online gaan bij Opstarten > Nee

Al vind ik het wel een beetje raar om zo'n mooie smartphone te nemen zonder flatfee internet. Je mist dan zoveel geweldige mogelijkheden. Ik gebruik mobiel internet zelf het meest voor
- e-mail,
- foto's die ik heb gemaakt direct te uploaden naar Flickr,
- filmpjes die ik heb gemaakt direct te uploaden naar YouTube,
- een buitenlands radiostation te beluisteren via Internet Radio (en dan via de FM transmitter terug naar de autoradio),
- N-Gage games te downloaden,
- Firmware en applicatie updates
- Google Maps Mobile (kijken waar anderen zijn),
- Messenger via eBuddy,
- Nieuws lezen via Nu.nl, NOS mobiel, Telegraaf en RTL nieuws
- kijken of het gaat regenen via Buienradar.nl
en zo zijn er nog talloze applicaties. Ik kan me geen mobiel meer voorstellen zonder mobiel internet...
Oke bedankt. het is nu opgelost. Ja inderdaad misschien was mobiel internet beter geweest. Maar ik gebruik altijd WIFI om die dingen te gebruiken. Misschien voor het direct uploaden van foto's maar dat kan ik thuis ook doen achteraf. Vandaar dat ik geen mobiel internet heb. Maar wat proenski zegt is natuurlijk ook zo. 10 euro per maand extra is toch wel aardig wat ja. Maar tuurlijk is het fijner als je het wel hebt. ;)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste