Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 12:07:
[...]

Je kunt hiervoor de standaard Nokia applicatie Online Delen gebruiken. Ik ben persoonlijk groter fan van ShoZu vanwege 2 extra functies;
- uploaden van filmpjes naar Flickr
- na het maken van een foto of filmpje wordt er direct en automatisch gevraagd of je hem wilt uploaden

De combinatie ShoZu en Flickr werken bij mij perfect op de N86.
Dank voor de tip! :)

Iemand die iets (apart) voor Facebook gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, ik zie net dat ShoZu voor meerdere diensten bruikbaar is, da's geweldig.

Ik zie alleen de N86 als model er nog niet bij staan. Other Phone's kiezen of kun je veilig een N85 selecteren?

*is een absolute newbie en gaat voor het eerst een smartphone gebruiken* :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:43
Je kunt bij ShoZu de N85 kiezen (de N86 zou in eerste instantie ook N85 8GB gaan heten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam dit tegen, goed te lezen dat ze nu al bezig zijn met een FW update om de fotokwaliteit nog verder op te schroeven/ verbeteren! _/-\o_

http://conversations.noki...d-to-head-n86-8mp-vs-n82/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig een applicatie waarmee ik de led flitser als zaklantaarn kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 23:10:
Weet iemand toevallig een applicatie waarmee ik de led flitser als zaklantaarn kan gebruiken?
Ik kan het nog niet uitproberen maar ik kwam dit tegen:

http://www.nokiausers.net...hlight-apps-work-n86.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axelotl|IA
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-07-2015
robertwebbe schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 21:09:

Al vind ik het wel een beetje raar om zo'n mooie smartphone te nemen zonder flatfee internet. Je mist dan zoveel geweldige mogelijkheden. Ik gebruik mobiel internet zelf het meest voor
- e-mail,
- foto's die ik heb gemaakt direct te uploaden naar Flickr,
een buitenlands radiostation te beluisteren via Internet Radio (en dan via de FM transmitter terug naar de autoradio),
- N-Gage games te downloaden,
- Firmware en applicatie updates
- Google Maps Mobile (kijken waar anderen zijn),
- Messenger via eBuddy,
- Nieuws lezen via Nu.nl, NOS mobiel, Telegraaf en RTL nieuws
- kijken of het gaat regenen via Buienradar.nl
en zo zijn er nog talloze applicaties. Ik kan me geen mobiel meer voorstellen zonder mobiel internet...
Opvallend dat je het gewoon 'internet surfen' niet opneemt in je lijstje. Alle inspanningen ten spijt ben ik niet onder de indruk van de performance van in mijn geval een N85 icm Nokia Web browser of Opera mini (traag als dikke str... en veel haperingen en foutmeldingen). Als je echt lekker wilt surfen moet je denk toch echt aan een iPhone of zoiets denken geloof ik of gewoon je bluetooth laptop aan je nokia hangen.

By the way, dat internet radio luisteren zou ik niet te veel doen met een tientjesabo omdat je dan al snel problemen krijgt de fair use policy politie

[ Voor 5% gewijzigd door axelotl|IA op 10-08-2009 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

axelotl schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 18:08:
[...]

Opvallend dat je het gewoon 'internet surfen' niet opneemt in je lijstje. Alle inspanningen ten spijt ben ik niet onder de indruk van de performance van in mijn geval een N85 icm Nokia Web browser of Opera mini (traag als dikke str... en veel haperingen en foutmeldingen).
Misschien dat ie JUIST daarom internet surfen niet opneemt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axelotl|IA
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:51:
[...]

Misschien dat ie JUIST daarom internet surfen niet opneemt... :P
Snap ik, maar het is ook meer als een aanklacht bedoelt dat je met een internet abo zo nog steeds niet lekker kunt surfen met je high tech nokia, alle 3G technieken ten spijt, terwijl dat iets is waar je wel iets van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dan bedankt! Ik ga ff kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

axelotl schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:19:
[...]

Snap ik, maar het is ook meer als een aanklacht bedoelt dat je met een internet abo zo nog steeds niet lekker kunt surfen met je high tech nokia, alle 3G technieken ten spijt, terwijl dat iets is waar je wel iets van verwacht.
Is dat specifiek een Nokia probleem? Zo ja, daar heb ik niets van vernomen... In de diverse reviews en gebruikers ervaringen scoort het toestel niet beter of slechter dan de concurrentie op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik heb het geluk dat ik Vodafone gebruik en dus met de hoogst beschikbare snelheid mag surfen. En dat maakt enorm verschil met de geknepen snelheden van de tientjes abonnementen van de andere aanbieders.
Om dataverbruik hoef ik me ook geen zorgen te maken gezien ik een zakelijke datatoevoeging heb waarbij de data niet zo ontzettend duur is (en gelukkig betaalt mijn werkgever de factuur).

Ik vind zelf de browser niet zo tegenvallen. De meeste sites die ik in mijn favorieten heb staan, openen prima en foutloos op mijn toestel omdat ze zijn aangepast voor mobiele toestellen. Het gaat natuurlijk wel fout als ik een "gewone" website open, opgemaakt voor een PC maar dat vind ik dan ook niet eens zo vreemd. Maar dat is lang niet meer zo erg als vroeger, toen was het helemaal een mission impossible. In de gevallen dat ik een keer echt iets nodig heb en er is geen mobiele site vind ik het meestal vrij goed te doen.

Laptop aan je toestel hangen via laptop is ook een snelheidsbegrenzer. Als je nog een (relatief) oude bluetooth module gebruikt zit daar zelfs nog geen Enchanced Data Rate in, dat heeft een theoretisch maximum van 721 kbps. Met EDR is het 3x zo hoog dus pak hem beet max 2,1 Mbps. In de praktijk is 1 Mbps toch echt al het maximum terwijl als je een USB kabeltje gebruikt haal je al snel 2 - 3 keer sneller.
Maar nog beter is om gewoon een losse data SIM te hebben en een laptop met embedded SIM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het een correcte veronderstelling dat als je via je eigen WIFI netwerk surft de snelheid een stuk hoger ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axelotl|IA
robertwebbe schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:57:
Ik heb het geluk dat ik Vodafone gebruik en dus met de hoogst beschikbare snelheid mag surfen. En dat maakt enorm verschil met de geknepen snelheden van de tientjes abonnementen van de andere aanbieders.
Om dataverbruik hoef ik me ook geen zorgen te maken gezien ik een zakelijke datatoevoeging heb waarbij de data niet zo ontzettend duur is (en gelukkig betaalt mijn werkgever de factuur).

Ik vind zelf de browser niet zo tegenvallen. De meeste sites die ik in mijn favorieten heb staan, openen prima en foutloos op mijn toestel omdat ze zijn aangepast voor mobiele toestellen. Het gaat natuurlijk wel fout als ik een "gewone" website open, opgemaakt voor een PC maar dat vind ik dan ook niet eens zo vreemd. Maar dat is lang niet meer zo erg als vroeger, toen was het helemaal een mission impossible. In de gevallen dat ik een keer echt iets nodig heb en er is geen mobiele site vind ik het meestal vrij goed te doen.

Laptop aan je toestel hangen via laptop is ook een snelheidsbegrenzer. Als je nog een (relatief) oude bluetooth module gebruikt zit daar zelfs nog geen Enchanced Data Rate in, dat heeft een theoretisch maximum van 721 kbps. Met EDR is het 3x zo hoog dus pak hem beet max 2,1 Mbps. In de praktijk is 1 Mbps toch echt al het maximum terwijl als je een USB kabeltje gebruikt haal je al snel 2 - 3 keer sneller.
Nou, ik heb meer problemen met het totaalplaatje van het surfen met je Nokia:

Mijn ervaring is dat het eeuwen duurt voordat een webpagina is opgebouwd; m.i. heeft dit veel niet zo zeer met de dataverbinding. Via bluetooth connectie met pc gaat met tientjesabo als een zonnetje (voorbeeld: deze pagina wordt momenteel in 8 sec opgebouwd op laptop en duurt minstens 30 sec via zelfde Telfort = KPN verbinding). Wanneer je gewoon even een je favoriete pagina oproept is dit allemaal niet zo'n probleem, maar als je even 5 linkjes door wilt klikken toch wel erg bezwaarlijk (ook binnenshuis met WiFi). Misschien dat met de N86 dingen wat soepeler gaan dan met mijn N85 (of daarvoor N82 of N80 (toen nog met EDGE)), maar ik ben niet onder de indruk.

Daarnaast ervaar ik veel haperingen wanneer bijv een nieuw scherm wordt aangeroepen, gewoon even een squashbaantje reserveren via internet is bijvoorbeeld een drama met je nokia, terwijl dergelijke sites redelijk recht-toe-recht aan zijn zonder Silverlight en andere fancy stuff.

Vroeger was het wellicht nog beroerder, maar surfen op "gewone" websites vind ik nog steeds erg beroerd gaan alle ontwikkelingen ten spijt

Zijn jullie ervaringen dan zoveel anders?
Maar nog beter is om gewoon een losse data SIM te hebben en een laptop met embedded SIM.
Embedded SIM heb ik op mijn TZ-Vaio uit de UK maar nog nooit getest (geen losse data SIM). Ik ben overig heel tevreden met BT connectie met N85, streaming video bekijken gaat heel redelijk bij goede 3.5G ontvangst (alhoewel ik gebruik dit zeer beperkt hou met mijn 10-tjes abo)

[ Voor 8% gewijzigd door axelotl|IA op 11-08-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 23:10:
Ik gebruik BrightLight als applicatie hiervoor......, echter is de interface eigenlijk gemaakt voor de 5800ExpressMusic, maar het werkt goed, aangezien je 1 toets nodig hebt voor het aan en uit zetten van de zaklamp.
axelotl schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:25:
[...]

Nou, ik heb meer problemen met het totaalplaatje van het surfen met je Nokia:

Mijn ervaring is dat het eeuwen duurt voordat een webpagina is opgebouwd; m.i. heeft dit veel niet zo zeer met de dataverbinding. Via bluetooth connectie met pc gaat met tientjesabo als een zonnetje (voorbeeld: deze pagina wordt momenteel in 8 sec opgebouwd op laptop en duurt minstens 30 sec via zelfde Telfort = KPN verbinding). Wanneer je gewoon even een je favoriete pagina oproept is dit allemaal niet zo'n probleem, maar als je even 5 linkjes door wilt klikken toch wel erg bezwaarlijk (ook binnenshuis met WiFi). Misschien dat met de N86 dingen wat soepeler gaan dan met mijn N85 (of daarvoor N82 of N80 (toen nog met EDGE)), maar ik ben niet onder de indruk.

Daarnaast ervaar ik veel haperingen wanneer bijv een nieuw scherm wordt aangeroepen, gewoon even een squashbaantje reserveren via internet is bijvoorbeeld een drama met je nokia, terwijl dergelijke sites redelijk recht-toe-recht aan zijn zonder Silverlight en andere fancy stuff.

Vroeger was het wellicht nog beroerder, maar surfen op "gewone" websites vind ik nog steeds erg beroerd gaan alle ontwikkelingen ten spijt

Zijn jullie ervaringen dan zoveel anders?
Ja, in ieder geval op de N86 vind ik de browser echt enorm verbeterd. Hij lijkt althans veel sneller respons te geven en wat beter zn data te cachen. Hiervoor deed ik dat op eveneens de N80, de N95, en hiervoor dus de N85 (waar ik je mening deel, dat die browser stuk brakker lijkt dan in de modellen ervoor) en was dat op zich geen probleem, maar op de N86 vind ik m toch stukken vooruit gegaan zijn. Waar ik me wel echt aan irriteer, althans op de ingebouwde browser, en dat is echt al heel lang, is het openen van nieuwe pagina's op basis van een link. Zeg maar het tabbed browsen, dat werkt gewoon echt slecht. Ook zou je daarmee een optie 'Terug' moeten hebben zonder de gehele pagina van dat moment opnieuw in te moeten laden.

Voor wat betreft de snelheid en de kwaliteit van de data-verbinding, niets anders dan lof voor de 3.5G verbinding, ik heb dan wel de web-n-walk plus variant, maar dik in orde!

[ Voor 72% gewijzigd door martincm op 11-08-2009 11:53 ]

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
axelotl,

Je zegt dat het inladen van deze pagina bijvoorbeeld 30 seconden duurt op je N86 en 10 seconden op je laptop. Ik denk dat dat komt omdat deze pagina is opgemaakt voor een PC en Explorer e.d. Ook op een iPhone duurt het nu eenmaal langer dan een gewone pc. De pagina's die ik bekijk op mijn mobiel zijn meestal opgemaakt voor de mobiel (vormgeving en coding) waardoor deze wel snel inladen. En met snel bedoel ik dan de beleving van de wachttijd, die moet niet irritant lang wezen. Voor ieder zal deze grens anders liggen.

Je zegt dat je een Telfort abonnement hebt. Het mobiel dataverkeer gaat niet 100% door het KPN netwerk. Ik weet even niet meer precies in welk gedeelte het exact is maar ergens in het netwerk wordt de data van Telfort gesplitst en gaat het via het oude Telfort netwerk. Alleen het radionetwerk van KPN wordt dus gebruikt. Dat is ook de reden dat Telfort niet sneller dan 0,768 Mbps kan aanbieden. Echt, geloof me, als je er een KPN SIM in doet waarmee je max 7,2 Mbps krijgt dan is de snelheidsbeleving al een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axelotl|IA
Beste Robert,

Je hebt ongetwijfeld gelijk, maar mijn stelling is dat zolang je op je Nokia browst, de netwerksnelheid van ondergeschikt belang is. De sites die zijn opgemaakt voor mobieltjes bevatten weinig data en komen sowieso snel binnen en bij de 'gewone' HTML sites is de bottleneck eerder het interne verwerken van de data (beperkte processsorsneheid) dan de datasnelheid an sich. Maar misschien zit ik er naast.

Hoe lang moet jij dan wachten voordat de openingspagina van dit topic
( Nokia N86 8MP )
volledig is ingelezen met je 7.2 Mbps connectie op je N86 (dus niet op je notenook)

NB Voor surfen met een notebook is dit uiteraard een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
martincm schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:17:

[...]

Ook zou je daarmee een optie 'Terug' moeten hebben zonder de gehele pagina van dat moment opnieuw in te moeten laden.

[..]
Moet je eens met de Samsung i8910HD browsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je (met een truc?) het geluid uitzet van de camera sluiter? Da's wel heel irritant zeg! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hey ik wou aan de gebruikers van de n86 vragen wat nu de echte minpunten zijn van deze mobiel? ik wil hem bestellen maar twijfel nog heb nu een nokia 6220 classic maar vind de bouwkwaliteit echt bagger deze ga ik verkopen wil een goede s60 mobiel kopen die een tijdje meekan en ik gebruik bijna alle functies email, foto, video, web enz is dit een aanrader?

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:01:
Weet iemand hoe je (met een truc?) het geluid uitzet van de camera sluiter? Da's wel heel irritant zeg! :(
Gevonden; niet echt op een logische plek > Warning Tones uitzetten ipv. camera instellingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukosje
  • Laatst online: 03-09 16:07
Hebben jullie trouwens ook dat als jullie een muziekje afspelen op de speakers van deze telefoon, je helemaal de laagste tonen niet hoort (echt helemaal niet!)? Er zouden toch dezelfde speakers in moeten zitten als de 5800 XM (meen ik ergens gelezen te hebben)? Aanpassen van equalizer mag niet baten. Het lijkt er gewoon op alsof die speakers (in de mijne iig) het helemaal niet aankunnen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lukosje schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:54:
Hebben jullie trouwens ook dat als jullie een muziekje afspelen op de speakers van deze telefoon, je helemaal de laagste tonen niet hoort (echt helemaal niet!)? Er zouden toch dezelfde speakers in moeten zitten als de 5800 XM (meen ik ergens gelezen te hebben)? Aanpassen van equalizer mag niet baten. Het lijkt er gewoon op alsof die speakers (in de mijne iig) het helemaal niet aankunnen :X
Ja dat viel mij ook al gelijk op aan deze telefoon! De speakers zijn heel schel, echt heel lelijk! Equalizer heeft geen zin en de basversterking maakt het nog lelijker. Komt hier mogelijk een update voor. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 15:49:
[...]

Ja dat viel mij ook al gelijk op aan deze telefoon! De speakers zijn heel schel, echt heel lelijk! Equalizer heeft geen zin en de basversterking maakt het nog lelijker. Komt hier mogelijk een update voor. ?
Als er genoeg mensen bij Nokia over klagen, ongetwijfeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er trouwens ook niet echt van onder de indruk. Dat kan (en moet) stukken beter!

*stuurt klacht naar Nokia*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martincm schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:17:
[...]

Ik gebruik BrightLight als applicatie hiervoor......, echter is de interface eigenlijk gemaakt voor de 5800ExpressMusic, maar het werkt goed, aangezien je 1 toets nodig hebt voor het aan en uit zetten van de zaklamp.
Maar welke toets? Ik had problemen met het aan- en uitzetten van deze applicatie en 'm er gelijk weer afgegooid...

Verwijderd

Na veel 5-en en 6-en heb ik het voor elkaar om mail te ontvangen (bedenk ik ben 100% nieuw m.b.t. smartphones) echter ik kan geen mail verzenden. Ik krijg dit bericht "email queued for sending".

Ik gebruik een onafhankelijke SMTP server met deze settings:

http://www.smtp2go.com/howitworks/setup/nokia.php

Ik heb alle mogelijke poorten gebruikt maar blijf dezelfde melding krijgen. Ik vraag me sowieso af waar ik de sent of outbox kan vinden op dit mobiel...

Ik Google me gek maar ik kom niet veel relevante info tegen :(

Verwijderd

Ik vind het maximale volume dat je op de headset kunt bereiken op de N86 een beetje te weinig. Natuurlijk zal Nokia dit doen vanwege allerlei regels op dit gebied, maar is deze volumebeperking door de eigenwijze hardhorende eindgebruiker te omzeilen? ;)

Ook merk ik dat tijdens gesprekken er af en toe een zacht klikje te horen is. Het is zeg maar nooit een kristalheldere vebinding lijkt het. Ik had voor deze al een DOA'tje die ik heb kunnen omruilen, die had hetzelfde. Hebben meer mensen dit opgemerkt?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2009 10:55 . Reden: Nog een opmerking toegevoegd ]

• robertwebbe
Proenski, welke mobiele provider gebruik je?

Verwijderd

Hallo

waar zit de GPS-chip van de N86? Kan de GPS-functie gebruikt worden met dichtgeschoven gsm?

Verwijderd

robertwebbe schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 16:41:
Proenski, welke mobiele provider gebruik je?
Nu nog Vodafone, straks KPN. Via Nokia care heb ik vernomen dat lang niet alle providers "vreemde" smtp servers toestaan dus daar zou het aan kunnen liggen.

Maar ik heb gemerkt dat er (meer) dingen mis zijn met mijn N86; sommige items zoals "download" worden niet in het menu getoond na een software update (die ik meerdere malen heb geprobeerd). Ook zou je een mailbox moeten kunnen deleten maar die optie verschijnt niet bij mij in het (sub)menu.

Contact gezocht met Nokia Care (meerdere malen) en zij zeggen dat er iets mits is met het toestel. Morgen ga ik 'm omruilen.

P.S. ook zou er altijd een outbox moeten worden getoond bij mijn opgezette email box en dat is niet het geval. Ik zie alleen de inbox en datum.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2009 19:36 ]

Verwijderd

Omdat ik toch nog ff met de N86 wilde spelen heb ik Opera Mini geinstalleerd omdat dit naar horen zeggen een perfect browser zou zijn voor mobiele telefoons.

Wellicht ligt het aan mij maar ik vind die browser verschrikkelijk traag t.o.v. de ingebouwde browser. Echt, het duurt zeker 3 tot 4x langer eer een pagina geladen wordt...

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-07 08:23
Nou ik heb sinds 1 week een Nokia N86. Op zich bevalt hij goed. Fijn dat het GEEN touchscreen is, aan vette vingers op het scherm heb ik echte een hekel en dat hoeft hier dus geen probleem te zijn.

Mijn vraag is het hoe anderen de NGage spellen ervaren?

Ik zelf heb Star Wars Unleashed geprobeerd. Wat een aanfluiting is die bediening zeg. Ik denk dat dit ook meteen het laatste spel is wat ik ga spelen op de gsm. Wat mij betreft is het bewezen dat een goede controle voor een speler op een gsm niet te creëren is. Echt belachelijk slecht, ze hebben niet eens een poging gedaan om er iets van te maken.

Ik heb ook een vraag over de muziekspeler:
Is er een mogelijkheid om gewoon door de mapjes te bladeren en de mp3 af te spelen die je wilt hebben? Gewoon zoals op de pc? Ik vind de huidige bediening niet fijn (goed dat ik een Cowon D2 heb).
Edit: Laat het laatste punt maar, na het wissen van alle demotroep gaat het al ietsje beter.
Edit2: haha ik zet gauw mijn D2 weer aan (autsj die geluidskwaliteit is echt megabagger).

[ Voor 25% gewijzigd door Sparks.nl op 13-08-2009 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@Proenski;

Bij Vodafone dien je mailrelayserver van hun te gebruiken en niet die van je eigen provider. De reden hiervoor heeft te maken met opsporingswetgeving en spambeleid.

De uitgaande mailserver is authsmtp.vodafone.nl
Je dient ook een eigen gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen. Deze kun je aanmaken op https://my.vodafone.nl/prive/my_vodafone.
De gebruikersnaam is meestal mail gevolgd door je 06 nummer (voorbeeld: mail0612345678) en je wachtwoord het MyVodafone wachtwoord.

Betreft je andere probleem met mobiel internet; vermoedelijk surf je via de Vodafone proxy, daardoor krijg je veel beperkingen en blokkeringen. Je kunt deze als volgt verwijderen:
Menu > Instrumenten > Instellingen > Verbinding > Bestemmingen > Internet > Vodafone GPRS > Opties > Geavanceerde instellingen > Proxyserver > dit veld leeg maken > Opslaan

[ Voor 25% gewijzigd door robertwebbe op 14-08-2009 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:55:
@Proenski;

Bij Vodafone dien je mailrelayserver van hun te gebruiken en niet die van je eigen provider. De reden hiervoor heeft te maken met opsporingswetgeving en spambeleid.

Je dient ook een eigen gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen. Deze kun je aanmaken op https://my.vodafone.nl/prive/my_vodafone.
De gebruikersnaam is meestal mail gevolgd door je 06 nummer (voorbeeld: mail0612345678) en je wachtwoord het MyVodafone wachtwoord.
Bedankt, dit was na mijn gesprek met Nokia Care ook mijn vermoeden. Ik heb door problemen met mijn eerste toestel dit echter nog niet kunnen uitproberen.
Betreft je andere probleem met mobiel internet; vermoedelijk surf je via de Vodafone proxy, daardoor krijg je veel beperkingen en blokkeringen. Je kunt deze als volgt verwijderen:
Menu > Instrumenten > Instellingen > Verbinding > Bestemmingen > Internet > Vodafone GPRS > Opties > Geavanceerde instellingen > Proxyserver > dit veld leeg maken > Opslaan
Goede tip, echter ik surf op dit moment via mijn WIFI netwerk omdat mijn Vodafone abbo (zonder internet) nog doorloopt. T.z.t. zal ik ook volledig overstappen op het KPN netwerk. Ik denk ook niet dat KPN een vreemde SMTP server zal accepteren dus ik zal dan de Vodofone settings moeten vervangen door die van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik mijn N86 omgeruild voor een 2e exemplaar. So far so good echter er zit helaas zijdelings iets meer speling in de slider dan de eerste (die was echt superstrak) :(

Ik hoop dat ze die bij een Nokia Care center kunnen verhelpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:58:
Goede tip, echter ik surf op dit moment via mijn WIFI netwerk omdat mijn Vodafone abo (zonder internet) nog doorloopt. T.z.t. zal ik ook volledig overstappen op het KPN netwerk. Ik denk ook niet dat KPN een vreemde SMTP server zal accepteren dus ik zal dan de Vodofone settings moeten vervangen door die van KPN.
Bij KPN moet je juist wel de originele gebruiken. Als ze hem kennen dan wordt dat in het netwerk vanzelf geredirect naar hun smtp server. Op zich een vriendelijkere methode alleen heb je wel een probleem als je een wat exotischere SMTP server gebruikt want er is geen KPN mailrelayserveradres wat je als alternatief kunt gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door robertwebbe op 14-08-2009 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:05:
[...]

Bij KPN moet je juist wel de originele gebruiken. Als ze hem kennen dan wordt dat in het netwerk vanzelf geredirect naar hun smtp server. Op zich een vriendelijkere methode alleen heb je wel een probleem als je een wat exotischere SMTP server gebruikt want er is geen KPN mailrelayserveradres wat je als alternatief kunt gebruiken.
Tja, hoe excotisch is http://www.smtp2go.com/ ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik ben hier nieuw :)

zie dat jullie wel verstand hebben van de nokia n86..
heb gelijk een vraagje:

heb internet van t-mobile op me n86 alleen als ik naar me kaarten ga zegt ie dat er verbinding met positiebepalingsserver vereist is en dat me telefoon zich buiten het thuisnetwerk bevindt..kosten kunnen worden berekend door de netwerkprovider.toch doorgaan? ja/nee
SERVERINSTELLINGEN

als ik bij me server instellingen kijk staat er als toegangspunt t-mobile internet
en als serveradres supl.nokia.com

als ik dan online gaat dan zegt ie: geen internet verdinding

hoe kan ik dit oplossen?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2009 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik begin zo mijn twijfels over dit toestel te krijgen. Een nieuw exemplaar en ik kan via PC Suite geen volledige backup maken...

Rond de 75% blijft ie hangen via de USB kabel. Via Bluetooth kapt ie er al eerder mee :(

"Opgelost" backup duurt gewoon een eeuwigheid voordat ie klaar is... :/

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
Ik heb zelfs een backup van mijn 6233 teruggezet naar de N86. Dat ging boven verwachting (en snel trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
De oude manier op een accu te trainen (helemaal vol naar helemaal leeg) gaat niet meer op, dit was voor Nikkel Cadmium accu's en de N86 heeft een Lithium Polymeer accu.
In de mijne zit een lithiom ion en geen polymeer (checked).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
robertwebbe schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:23:
Instellingen voor Voipbuster SIP op N86
Toppost!! Bedankt. Nu werkt het wel dus (was al aan het testen). Ik miste het bestandje van Nokia. Ik dacht al dat ik die nodig had, ik had eerste een oude versie van het bestand en dat deed dus niet zo veel.
Ik gebruik het trouwens voor VoIPstunt (zelfde eigenaar).

EDIT: Ik heb hier wel een vraagje over. Om dit te laten werken heb ik ALTIJD internetverbinding. Dat trekt de accu dus onnodig snel leeg en dit vind ik ongewenst. Na het starten van de telefoon krijg ik meteen de vraag om verbinding te maken. Ik kan de verbinding wel weigeren, maar dan vraagt hij het 1s later weer (enz...).

Wat kan ik hier aan doen? Gewoon de dienst alleen inschakelen indien gewenst? (bij contacten)

[ Voor 39% gewijzigd door Sparks.nl op 15-08-2009 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sparks.nl schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 19:19:
Ik heb zelfs een backup van mijn 6233 teruggezet naar de N86. Dat ging boven verwachting (en snel trouwens).
Ik heb slechts 85 contacten en geen mp3's o.i.d.. Over een volledige backup deed ie meer dan uur...

Terugzetten van mijn Nokia 6300 ging sneller maar niet alles kon worden teruggezet omdat het geen symbian toestel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:55:
@Proenski;

Ik ben in elk geval een stap verder. Ik ontvang mail van externe bronnen maar testmailtjes die ik naar mezelf verstuur die komen niet (nergens) aan. Ook niet in mijn reguliere emailclient op de PC terwijl ze wel keurig in de sent items staan :?

Overigens vind ik het raar dat de "Drafts, Sent items en Outbox" alleen worden getoont als er mail zich in je inbox bevindt... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik ben hier nieuw

zie dat jullie wel verstand hebben van de nokia n86..
heb gelijk een vraagje:

heb internet van t-mobile op me n86 alleen als ik naar me kaarten ga zegt ie dat er verbinding met positiebepalingsserver vereist is en dat me telefoon zich buiten het thuisnetwerk bevindt..kosten kunnen worden berekend door de netwerkprovider.toch doorgaan? ja/nee
SERVERINSTELLINGEN

als ik bij me server instellingen kijk staat er als toegangspunt t-mobile internet
en als serveradres supl.nokia.com

als ik dan online gaat dan zegt ie: geen internet verdinding

hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPDATE:

Niets dat ik verstuur vanaf mijn mobiel komt aan terwijl de mail wel in de sent box terrecht komt.

Ook als ik een mail vanaf mijn PC naar mijn mobiel stuur (zelfde adres is ingesteld) dan komt die mail ook niet aan. Hetzelfde geldt voor mail gestuurd naar een adres dat ge-forward wordt naar het adres dat ik op mijn mobiel heb ingesteld.

Iemand enig idee hoe dit kan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Echte toptelefoon ben onder de indruk van de bouwkwaliteit zeker tov de 6220 classic en n85, Het enige wat de n86 nodig heeft is een paar updates de batterijduur is wat kort 1 dag met normaal gebruik is wat kort + er zijn nog wat bugs en soms gaat het wat traag zeker als je theme effects niet hebt aanstaan, de camera is echt wel top heb gisteren nacht fotos & videos gemaakt met de n86, n95 & 5800 de n86 is in alle opzichten de beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-09 13:36
mafiatounes schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 15:40:
Echte toptelefoon ben onder de indruk van de bouwkwaliteit zeker tov de 6220 classic en n85, Het enige wat de n86 nodig heeft is een paar updates de batterijduur is wat kort 1 dag met normaal gebruik is wat kort + er zijn nog wat bugs en soms gaat het wat traag zeker als je theme effects niet hebt aanstaan, de camera is echt wel top heb gisteren nacht fotos & videos gemaakt met de n86, n95 & 5800 de n86 is in alle opzichten de beste
Totally agree ;) gisteren deze telefoon dan eindelijk kunnen kopen voor echt te mooi prijsje.

Er zijn nog wel een paar dingen waar ik benieuwd naar was: is het ook mogelijk die 24hrs screensaver langer dan 60sec te laten zien (het liefst gewoon constant).
Hoe zit dat pcies met breathing mijn n86 lijkt gewoon uit te staan als je m 5min op tafel hebt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=32419598,noline] de camera is echt wel top heb gisteren nacht fotos & videos gemaakt met de n86, n95 & 5800 de n86 is in alle opzichten de beste
We zien graag de resultaten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
hjw-001 de screensaver kan ik ook niet langer dan 60sec laten maar dacht wel dat er een app voor was weet niet juist de welke.. breathing is handig als je een mail, sms of dergelijke hebt dan knippert hij 2x achter elkaar @Proenski ik ga ze straks trg moeten maken want die van de 5800 zijn gewist zal ze dan uploaden ik was gisteren wel verschoten van het verschil dat de variable aperture en 3rd gen dual led hadden aangericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
nog 1 vraagje hoe upload je files naar tweakers? of moet ik ze op flickr zetten en dan linken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
mafiatounes schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 22:44:
hjw-001 de screensaver kan ik ook niet langer dan 60sec laten maar dacht wel dat er een app voor was weet niet juist de welke.. breathing is handig als je een mail, sms of dergelijke hebt dan knippert hij 2x achter elkaar @Proenski ik ga ze straks trg moeten maken want die van de 5800 zijn gewist zal ze dan uploaden ik was gisteren wel verschoten van het verschil dat de variable aperture en 3rd gen dual led hadden aangericht
Heb dat largetime geinstalleerd zoals eerder in dit topic beschreven. Daarben ik wel tevreden over _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me ook een nokia n86 gekocht. Leuke gsm, alleen een probleempje met de 'maps'.

Via de ovi site op de gsm zelf vond ik een update voor het maps onderdeel. Echter stond de gsm nokia n86 nog niet in de lijst. Dus heb ik een update uitgevoerd voor nokia n97 (ik dacht dat dat toch allemaal hetzelfde ging zijn)

Blijft dus helemaal niet. Het onderdeel Maps werkt niet meer, ik krijg steeds een foutmelding. Hij opent tot 30% en geeft dan de melding 'Kan de toepassing niet openen, installeer meest recente versie van nokia.com/maps.

Ik heb die site eens bezocht en heb deze download gedaan http://europe.nokia.com/explore-services/maps/download-maps

Waarna je dan allerlei landen en talen op je gsm kan installeren. Echter veranderd er nog steeds niets, ik heb nog steeds dezelfde melding.

Iemand een idee wat ik kan doen om dit allemaal in orde te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
http://www.flickr.com/photos/37967471@N02/?saved=1 n95 Fw v30 Vs n86 Fw v11 Vs 5800 Fw v30 in full darkness

[ Voor 12% gewijzigd door mafiatounes op 16-08-2009 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 23:01:
Ik heb me ook een nokia n86 gekocht. Leuke gsm, alleen een probleempje met de 'maps'.

Via de ovi site op de gsm zelf vond ik een update voor het maps onderdeel. Echter stond de gsm nokia n86 nog niet in de lijst. Dus heb ik een update uitgevoerd voor nokia n97 (ik dacht dat dat toch allemaal hetzelfde ging zijn)
Wanneer de N86 nog niet in de lijst staat, kun je de N85 kiezen, de N97 heeft Symbian S60 v5 en touchscreen, dus die versie werkt niet op de N86.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
@ Nomato ga trg naar die site en download de versie voor de n85 die is wel hetzelfde mss dat dat je probleem oplost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
ik zie de n86 wel tussen de lijst van ovi maps staan hoor http://europe.nokia.com/explore-services/maps/download-maps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet bepaald een uitgebreide test maar op basis van deze 3 shots is er een duidelijke winnaar... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Jah idd gwn een klein testje; had de n95 maar voor even daarom wou ik gewoon het verschil tssn de 3 laten zien in een donkere omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axelotl|IA
Sinds dit weekend overgestapt van N85 naar N86,

Naast de eerdere bevindingen en specs beschreven in dit forum, hier nog even my 2 cents:

1) veel betere bouwkwalitiet (het geharde glas bijv. had ik echt gemist sinds mijn N80)
2) beter Bluetooth bereik (mijn N85 was niet altijd storingsvrij icm met BT hoofdtelefoon)
3) opbouwen internet HTML pagina's gaat een stuk sneller (2x) (dus hierbij moet ik mijn eerdere remarks over de gebrekkige surfsnelheid eerder in dit topic toch nuanceren)
4) het display is helderder (ik heb eerder ergens gelezen dat het display gelijk is gebleven, dus ik hoop dat het geen ouderdomsverschijnselen zijn van het OLED-display)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
Hoe zijn de ervaringen van jullie betreft de N86 en de GPS fix na deze een tijdje te hebben gebruikt? Hoe lang duurt het tot jullie een fix hebben bijvoorbeeld en raak je de fix tijdens het rijden snel kwijt (ik wel)?

Bij mij kan het heel lang duren voordat ik een fix heb. Zo lang dat ik beter een "echte" navigatie kan gebruiken. Na 10 minuten rijden op de ring van Den Bosch had ik geen fix (heb de ring dus helemaal gehad). Aan 8 satellieten heeft hij ook niet genoeg voor een fix. Ook was ik tussen Eindhoven (einde ring) en Venlo de fix kwijt en na 2x stoppen en wachten op een fix is deze niet meer teruggekomen. Ik ben derhalve gaan zoeken met normale kaarten en borden.
Ik heb vandaag mijn N86 ter reparatie aangeboden aan het carecenter. Mijn Mio 620 heeft altijd binnen 1 minuut een fix en raakt deze nooit meer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
ik heb een gps fix na 15 sec buiten en binnen 30 sec ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
Bedankt voor de input. Dan is de mijne inderdaad niet goed. In 15s is me nog nooit gelukt en binnen heb ik sowieso geen enkele schijn van kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:23
Sparks.nl schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:45:
Hoe zijn de ervaringen van jullie betreft de N86 en de GPS fix na deze een tijdje te hebben gebruikt? Hoe lang duurt het tot jullie een fix hebben bijvoorbeeld en raak je de fix tijdens het rijden snel kwijt (ik wel)?

Bij mij kan het heel lang duren voordat ik een fix heb. Zo lang dat ik beter een "echte" navigatie kan gebruiken. Na 10 minuten rijden op de ring van Den Bosch had ik geen fix (heb de ring dus helemaal gehad). Aan 8 satellieten heeft hij ook niet genoeg voor een fix. Ook was ik tussen Eindhoven (einde ring) en Venlo de fix kwijt en na 2x stoppen en wachten op een fix is deze niet meer teruggekomen. Ik ben derhalve gaan zoeken met normale kaarten en borden.
Ik heb vandaag mijn N86 ter reparatie aangeboden aan het carecenter. Mijn Mio 620 heeft altijd binnen 1 minuut een fix en raakt deze nooit meer kwijt.
Het duurt ook langer als je nog geen fix heb en dan begint te rijden, het beste is om het toestel op 1 plek te houden wachten tot deze een fix heeft en dan pas gebruiken.
Hoe lang duurt het bij jou als je gewoon buiten staat voordat je een fix heb?

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb naar nokia gemaild, en die stelden voor om te formateren.
Heb ik gedaan, en alles werkt zoals het moet nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 15:14:
UPDATE:

Niets dat ik verstuur vanaf mijn mobiel komt aan terwijl de mail wel in de sent box terrecht komt.

Ook als ik een mail vanaf mijn PC naar mijn mobiel stuur (zelfde adres is ingesteld) dan komt die mail ook niet aan. Hetzelfde geldt voor mail gestuurd naar een adres dat ge-forward wordt naar het adres dat ik op mijn mobiel heb ingesteld.

Iemand enig idee hoe dit kan??
Ja, ikke :P

Op dit moment kan ik inmiddels wel mail versturen echter nog niet alle adressen komen aan. Na contact met Vodafone en Nokia Care lijkt het het meest waarschijnlijk dat de oorzaak in het blacklisten van IP adressen te zitten dat nogal rigoreus wordt gehanteerd door KPN.

Het lijkt in elk geval vooralsnog niet in het toestel te zitten of in de instellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:57:
[...]

Overigens vind ik het raar dat de "Drafts, Sent items en Outbox" alleen worden getoont als er mail zich in je inbox bevindt... 8)7
Volgens Nokia Care hoort dit niet het geval te zijn en het is vermoedelijk een fout die in de software is blijven zitten bij het ontwikkelen. Ze koppelen dit terug naar Finland en hopelijk zien we dit opgelost in de komende FW update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon het niet zo snel terugvinden hier in dit topic maar iemand melde dat hij niet kon vinden waar hij een email box kon deleten. Nu liep ik tegen hetzelfde probleem aan en kwam er via Nokia Care erachter dat deze optie ietwat verplaatst is.

Nokia Care gebruikt (vooralsnog) een N86 met als productcode 0566656 en dit is naar hun zeggen een prototype. Volgens hun model zit de verwijder optie hier:

Menu > Messaging > Selecteer de gewenste mailbox >Options > Settings > Email (getoond wordt de default mailbox met daaronder de aangemaakte mailboxen > Selecteer de gewenste mailbox > Options > Delete

Echter bij mijn productiemodel, productcode 0587295 kun je de delete optie hier vinden:

Menu > Applications > Email > Settings (getoond wordt de global settins en de aangemaakte mailboxen > Selecteer de gewenste mailbox > Options > Remove mailbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
Megapaul schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 19:44:
[...]

Het duurt ook langer als je nog geen fix heb en dan begint te rijden, het beste is om het toestel op 1 plek te houden wachten tot deze een fix heeft en dan pas gebruiken.
Hoe lang duurt het bij jou als je gewoon buiten staat voordat je een fix heb?
Hoe lang het duurt als ik stil sta. Ik doe even een gok, laat ik zeggen dat het tussen de 10 minuten en oneindig is (na de laatse keer heb ik geen verbinding meer gekregen, heb de kaart maar gepakt na 30 min). Misschien mag ik het niet vergelijken maar mijn MIO 620 heeft hem in 1 minuut (en vaak binnen 10s).
Naar mijn idee mag een GPS apparaat sowieso niet langer nodig hebben dan 2 minuten voor een fix.
Er komt nog bij dat hij die fix niet onderweg (voortdurend) verloren mag gaan. Ik zou er nog mee "kunnen leven" als het lang duurt maar dat hij hierna de fix wel vasthoud. Nu is het zo dat het ontzettend lang duurt en als je dan een "lange" rit hebt je onderweg meerdere malen moet stoppen en weer die periode moet wachten tot hij de fix heeft (op een stuk van 60-80KM).

[ Voor 33% gewijzigd door Sparks.nl op 18-08-2009 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Sparks.nl schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 00:17:
[...]

Hoe lang het duurt als ik stil sta. Ik doe even een gok, laat ik zeggen dat het tussen de 10 minuten en oneindig is (na de laatse keer heb ik geen verbinding meer gekregen, heb de kaart maar gepakt na 30 min). Misschien mag ik het niet vergelijken maar mijn MIO 620 heeft hem in 1 minuut (en vaak binnen 10s).
Naar mijn idee mag een GPS apparaat sowieso niet langer nodig hebben dan 2 minuten voor een fix.
Er komt nog bij dat hij die fix niet onderweg (voortdurend) verloren mag gaan. Ik zou er nog mee "kunnen leven" als het lang duurt maar dat hij hierna de fix wel vasthoud. Nu is het zo dat het ontzettend lang duurt en als je dan een "lange" rit hebt je onderweg meerdere malen moet stoppen en weer die periode moet wachten tot hij de fix heeft (op een stuk van 60-80KM).
dan is er idd iets mis met je toestel, omruilen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Sparks.nl schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:45:

Er zit denk ik nog een bug in. Als het weer zo lang duurt, zet hem dan eens uit en weer aan. Je zult zien dat het dan wel snel zal gaan. Laten we hopen dat het binnenkort een update voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
Uit/aan zetten hielp niet (geprobeerd dus).

Off topic: Ik heb tot 2 jaar geleden in totaal 10 jaar telefooncentrales van klanten beheerd en gerepareerd (ook de toestellen dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Dan zou je toch moeten weten dat uit en aanzetten 80% van de problemen verhelpt bij alles waar een chip in zit :+

Op AllAboutSymbian staat een mooie review over de N86: http://www.allaboutsymbia...Creative_Observations.php

[ Voor 40% gewijzigd door robertwebbe op 18-08-2009 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
robertwebbe schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 18:01:
Dan zou je toch moeten weten dat uit en aanzetten 80% van de problemen verhelpt bij alles waar een chip in zit :+

Op AllAboutSymbian staat een mooie review over de N86: http://www.allaboutsymbia...Creative_Observations.php
Sorry Robert

Zoals je weet waren de N86 en de N97 ook mijn opties maar het totaal plaatje van de Samsung i8910HD is mooier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
Ik ben juist op zoek naar de witte N86, maar deze is moelijk nog te vinden.
Hebben jullie allemaal nog de zwarte ofzo?

The "real" Champ will always be The Champ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Champ schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 11:38:
Ik ben juist op zoek naar de witte N86, maar deze is moelijk nog te vinden.
Hebben jullie allemaal nog de zwarte ofzo?
Die is vooralsnog niet leverbaar in Nederland en ik verwacht dat dit ook nog wel even gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 13:54:
[...]

Die is vooralsnog niet leverbaar in Nederland en ik verwacht dat dit ook nog wel even gaat duren.
Bij 2 Call kun je wel de witte versie bestellen (Offtopic € 399,00 incl. verzending). Uiteraard krijg je dan geen nederlandse versie. De meesten hier hebben ook geen originele nederlandse versie (o;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 16:12:
[...]

Bij 2 Call kun je wel de witte versie bestellen (Offtopic € 399,00 incl. verzending). Uiteraard krijg je dan geen nederlandse versie. De meesten hier hebben ook geen originele nederlandse versie (o;
Tja, dat bedoel ik. Persoonlijk zou ik niet anders willen hebben dan een orginele NL versie met het oog op de ondersteuning, FW updates etc.. Maar goed ik zou ook niet zo snel naar een webwinkel gaan, het eerste toestel had een defect en ik kon 'm gelijk in de winkel omruilen. Ik moet niet denken aan de ellende om dat allemaal via de post te moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 16:31:
[...]

Tja, dat bedoel ik. Persoonlijk zou ik niet anders willen hebben dan een orginele NL versie met het oog op de ondersteuning, FW updates etc.. Maar goed ik zou ook niet zo snel naar een webwinkel gaan, het eerste toestel had een defect en ik kon 'm gelijk in de winkel omruilen. Ik moet niet denken aan de ellende om dat allemaal via de post te moeten doen...
Via webwinkels kunnen ook nederlandse toestellen verkocht worden, maar dat duurt i.d.d. nog wel even zoals je eerder al opmerkte. Ik zou echter mijn toestel ook nooit via de post doen. Mocht je een probleem hebben met een toestel, ga dan naar een NSP. Het toestel valt gewoon binnen de garantie (weet even niet hoe dat gaat met buitenlandse toestellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 16:38:
[...]

Via webwinkels kunnen ook nederlandse toestellen verkocht worden, maar dat duurt i.d.d. nog wel even zoals je eerder al opmerkte.
Helaas vind ik vaak (lees meestal) onduidelijk wat voor versie er in een webwinkel wordt verkocht. Heel veel winkels bieden grijs geimporteerde toestellen aan, scherp geprijst dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
heeft er iemand al iets gehoord over de nieuwe fw v12 die van de n97 is al een weekje uit, hoop dat hij snel stabieler wordt en die batterijduur is echt nog niet top..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Zijn ze bij webshops zoals gsmweb allemaal import en dus niet de NL versie?

• hjw-001
The-Force schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 23:39:
Zijn ze bij webshops zoals gsmweb allemaal import en dus niet de NL versie?
Heb afgelopen week contact gehad met 2call en die meldde dat zij nog een redelijke voorraad n86's toestellen hebben via import. Ik ga ervan uit dat meeste webshops eerst hun voorraadje opmaken.

Scoor een n86 via marktplaats o.i.d. waarvan je weet dat die komt van een shop zoals BelCompany of TforTelecom. Heb ik ook gedaan, mooi gescoord voor 2 1/2. Wel absurt dat sommige aanbieders dan voor de NL versie 549,- rekenen (zoals op de bon stond).
--

-Heb overigens het idee dat het verbinden met een WiFi netwerk lastiger gaat dan op de N85. Heb ook geen Wlan scan meer staan op het homescherm. Is dat nog mogelijk?
-Kom er daarnaast achter dat EAP-TTLS protocol door de N86 soms wordt weergegeven als EAP-TLS (mist een T typfout?).
-GPS fix is uiterst traag.
-Hebben jullie nog redelijk strakke thema's kunnen vinden?
-Vind de indeling van het menu toepassingen een beetje een rotzooi, jammer dat je dat niet zelf kunt indelen in mapjes o.i.d.
-Werkt het kompass ook met GoogleMaps?
-Nokia Photo Browser is een aanrader, ook om in te stellen als applicatie bij de kick stand (of hoe dat heet). Soms is het laden van de foto's wel traag.
-Het is jammer dat je bij het navigatiewieltje niet meer kan 'scrollen' door je vingeren eroverheen te bewegen in rondjes.

Af en toe heb ik wel gekke dingen met het toestel. Bijv knopje voor toetsen blokkeren werkt niet. Toestel reageert niet op input na een boot (batterij eruit en reboot dan weer wel).

Ik vind persoonlijk dat die screensaver nog wel beter kan. Vind het bijzonder schraal dat je daar niet meer instel mogelijkheden hebt.

Wat gebruiken jullie om het toestel optimaal te beschermen? ikzelf heb nu een hoesje van Belsafe voor de N82 die het beste bleek te passen. Wilde absoluut geen rits, klittenband of metalen oog.

Zoek nog een mooi geheugenkaartje voor opslag MP3 hebben jullie nog tips? ik denk dat een SDHC wel noodzakelijk is?

Enfin, mijn ervaringen tot dus ver.

• hjw-001
Het lang ingedrukt houden van:

navigatie toets rechtsboven: activeren spraakopdrachten
navigatie toets linksboven: berichtlezer
hoofdmenu toets: activeren open toepassingen
C toets: ...gebeurt er niets :P

• Lukosje
  • Laatst online: 03-09 16:07
hjw-001 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 00:06:
[...]

...

Zoek nog een mooi geheugenkaartje voor opslag MP3 hebben jullie nog tips? ik denk dat een SDHC wel noodzakelijk is?

...
Heb paar weken geleden een 16Gb SDHC gekocht van Nokia voor 4 tientjes :) werkt perfect

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
catt4u schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:08:
[...]

Sorry Robert

Zoals je weet waren de N86 en de N97 ook mijn opties maar het totaal plaatje van de Samsung i8910HD is mooier ;)
snap je redenering niet helemaal, die award was voor 2008, wij zitten inmiddels in de 2de helft van 2009. lijkt me sterk dat Omnia HD destijds met N86 vergeleken was
[...]

-Vind de indeling van het menu toepassingen een beetje een rotzooi, jammer dat je dat niet zelf kunt indelen in mapjes o.i.d.
hoezo kan het niet? volgens mij kan jij zoveel mappen aanmaken als je wilt en de toepassingen naar eigen smaak indelen, doe ik ook niet anders sinds mijn Symbian jorney begon met 6600

• hjw-001
hoezo kan het niet? volgens mij kan jij zoveel mappen aanmaken als je wilt en de toepassingen naar eigen smaak indelen, doe ik ook niet anders sinds mijn Symbian jorney begon met 6600
ah vett zie de optie nu staan :P

Verwijderd

Ik heb al een paar weken de n86, het enige waar ik me aan stoor:

sluit m aan via massaopslag om er diverse maps met nr's op te zetten, die plaats ik op de memstick in de map sounds.

nu komt het voor dat 1 map 1 complete cd is dus 1 tm...
ben ik aan het afspelen gooit ie alles door elkaar, dus sluiten de nr's niet op elkaar aan....

ook heb ik nrs in 1 map staan, kan je die map uiteindelijk vinden onder albums/onbekend.

heeft iemand een idee om dit makkelijk te managen?

mvg Mike

• The-Force
[...]

Heb afgelopen week contact gehad met 2call en die meldde dat zij nog een redelijke voorraad n86's toestellen hebben via import. Ik ga ervan uit dat meeste webshops eerst hun voorraadje opmaken.

Scoor een n86 via marktplaats o.i.d. waarvan je weet dat die komt van een shop zoals BelCompany of TforTelecom. Heb ik ook gedaan, mooi gescoord voor 2 1/2. Wel absurt dat sommige aanbieders dan voor de NL versie 549,- rekenen (zoals op de bon stond).
Wat is het verschil precies dan tussen NL en import? Heeft de import versie geen NL menu?
Of is er een verschil met firmware update en kun je dan problemen krijgen als je een import versie gebruikt?

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:42:

sluit m aan via massaopslag om er diverse maps met nr's op te zetten, die plaats ik op de memstick in de map sounds.

ben ik aan het afspelen gooit ie alles door elkaar, dus sluiten de nr's niet op elkaar aan....

ook heb ik nrs in 1 map staan, kan je die map uiteindelijk vinden onder albums/onbekend.

mvg Mike
probeer de playlist op je pc aan te maken, in dezelfde map te gooien, en dan via playlist af te spelen. dan houdt die de volgorde wel aan volgens mij

Verwijderd

Paar kleine bugs:
Na "Massa opslag" gebruikt te hebben keert gmail inbox niet automatisch terug op standbyscherm. In plaats daarvan staat er "Email instellen" > Reboot zet alles weer terug.

Vanuit Galerij een foto verzenden per email werkt niet meer. Applicatie start gewoon niet meer. > Reboot werkt niet. (Vind het niet belangrijk genoeg voor een factory reset, doe ik pas bij nwe FW) Volgens mij trad dit op na het updaten van Ovi Maps, maar dit weet ik niet zeker.

Heel soms werkt automatische toetsenblokkering niet meer > Reboot en het is weer goed.

1x gehad dat beeldscherm aan bleef en niet de tijd in beeld kwam. Omdat het OLED is blijft het dan licht geven. > Reboot

Heb alleen Sygic, Handysafe en Google maps geinstalleerd.

Meer mensen met deze bugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 23:29:
Paar kleine bugs:
Na "Massa opslag" gebruikt te hebben keert gmail inbox niet automatisch terug op standbyscherm. In plaats daarvan staat er "Email instellen" > Reboot zet alles weer terug.

Vanuit Galerij een foto verzenden per email werkt niet meer. Applicatie start gewoon niet meer. > Reboot werkt niet. (Vind het niet belangrijk genoeg voor een factory reset, doe ik pas bij nwe FW) Volgens mij trad dit op na het updaten van Ovi Maps, maar dit weet ik niet zeker.

Heel soms werkt automatische toetsenblokkering niet meer > Reboot en het is weer goed.

1x gehad dat beeldscherm aan bleef en niet de tijd in beeld kwam. Omdat het OLED is blijft het dan licht geven. > Reboot

Heb alleen Sygic, Handysafe en Google maps geinstalleerd.

Meer mensen met deze bugs?
De bug om vanuit de galerij een foto te versturen via email werkt bij mij ook niet, heb er versie 11.043 op zitten. Weet niet of deze bug erwas na het updaten van ovi maps, heb de ovi updat er al wel op staan.

Email heb ik zelf niet op het today scherm staan.
Toetsenblokkering bij mij geen probleem.
Heb heel soms dat als ik mijn lenskap open doe dat de camara niet start,
ik schuif het klepje weer dicht toestel ff open en dicht schuiven en dan doet hij het wel.

Ik hou het voorlopig op de software die nog een beetje buggy is.
Vanmij mag er snel een update komen.

is er iemand die ovi maps nog niet geupdate heeft en waarbij het versturen van een foto (vanuit de galerij) via email wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
Hier even 2 foto's die ik vandaag genomen heb met de N86.
Gewoon point en shoot foto's met de automatische instellingen.

Clickable :

Afbeeldingslocatie: http://i760.photobucket.com/albums/xx250/mregleing/th_5214_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i760.photobucket.com/albums/xx250/mregleing/th_5214.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:21
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:42:

mvg Mike
Is dat niet gewoon de optie willekeurig afspelen uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megapaul schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 00:08:
[...]
Heb heel soms dat als ik mijn lenskap open doe dat de camara niet start,
ik schuif het klepje weer dicht toestel ff open en dicht schuiven en dan doet hij het wel.

Ik hou het voorlopig op de software die nog een beetje buggy is.
Vanmij mag er snel een update komen.

is er iemand die ovi maps nog niet geupdate heeft en waarbij het versturen van een foto (vanuit de galerij) via email wel werkt?
Dat had ik van het weekend ook nu je het zegt ja. Na een minuut nogmaals gecheckd en dan werkt het weer.

Overigens neem ik dit voor nu voor lief, want het toestel is een stuk stabieler als de N95. Hij heeft nog nooit een reboot gemaakt uit zichzelf. Heb net Tune-in fm programma gedownload en geinstalleerd. Als ik vanavond tijd heb kan ik het wel uploaden en een link posten, want N86 wordt nog steeds niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals beloofd... Tunein.fm sis bestand:
http://www.megaupload.com/?d=P7MCYJS6
Omdat tunin.fm de N86 niet ondersteund, kun je in elk geval de top 10 zenders luisteren.
Ik heb nog gezocht naar URL voor slamfm of fresh fm, maar dat is me niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 22:40:
Zoals beloofd... Tunein.fm sis bestand:
http://www.megaupload.com/?d=P7MCYJS6
Omdat tunin.fm de N86 niet ondersteund, kun je in elk geval de top 10 zenders luisteren.
Ik heb nog gezocht naar URL voor slamfm of fresh fm, maar dat is me niet gelukt.
Waarom niet gewoon Nokia Internet Radio?
http://www.nokia.nl/kies-...oofdpagina/internet-radio
Die van N95 werkt denk ik gewoon

[ Voor 3% gewijzigd door The-Force op 22-08-2009 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The-Force schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 01:02:
[...]

Waarom niet gewoon Nokia Internet Radio?
http://www.nokia.nl/kies-...oofdpagina/internet-radio
Die van N95 werkt denk ik gewoon
F#ck dat zit er gewoon op :D dat ik dat niet gezien heb hee.
Ik zeg TOP applicatie! Thnx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan het dat de telefoon telkens vraagt of ik wil zoeken naar een Wifi verbinding? Als ik bijvoorbeeld gewoon muziek aan het luisteren ben of de telefoon staat met toetsenblokkering aan in de standby modus, komt er telkens tevoorschijn of ik wil zoeken naar Wifi verbinding.

Dan nog iets. Ik heb een paar thema's op m'n telefoon gezet en geïnstalleerd. Vervolgens heb ik er ook een paar weer verwijderd uit het bestandsbeheer, maar toch blijven ze staan onder 'thema's' ( onder persoonlijke instellingen ). Ik kan het ook niet verwijderen onder thema's.
Iemand een oplossing?
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste