zodra er http download links beschikbaar komen plaats ze dan hier...
http://www.rw-racing.nl/ARMA2DEMO.zip
file vd server gehaald, er zijn genoeg public mirrors momenteel!.
laat files er een uurtje opstaan en dan verwijder ik hem
. AUB nergens anders posten anders word mijn servertje wat te hard verkracht
.
file vd server gehaald, er zijn genoeg public mirrors momenteel!.
laat files er een uurtje opstaan en dan verwijder ik hem
[ Voor 44% gewijzigd door Tortelli op 25-06-2009 16:32 ]
Verwijderd
http://www.fileplanet.com/201807/200000/fileinfo/ArmA-2-Demo
Shit Fileplanet...
Wachtrijen en het werkt niet op de Mac waar ik nu achter zit en waarmee ik 3 Gb in een paar minuten kan downloaden. Nu moet ik wachten tot 'ie op een normale site staat en 'm dan thuis downloaden, waar het uren duurt. Spijtig. Jammer dat ze het alleen maar zetten op zo'n betaalsite met wachtrijen...
Shit Fileplanet...
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2009 15:13 ]
Waarom gooien ze die demo niet gewoon op gamershell o.i.d?

Verwijderd
Wow! Beter! Waar heb jij 'm zo snel vandaan??? Hij is nu aan het downloaden: verwachtte downloadtijd is 3 minuten. Beter.Tortelli schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 15:12:
laat files er een uurtje opstaan en dan verwijder ik hem. AUB nergens anders posten anders word mijn servertje wat te hard verkracht
.
EDIT:
Binnen!
Zoals ik hier boven al poste had ik de demo een 3 uur geleden al omdat ik hem op mijn 2e server aan het seeden ben momenteel. Had hem al even op http gedumpt, maar deze server waar hij nu opstaat is niet van mij zelf (domein wel btw).
[ Voor 25% gewijzigd door Tortelli op 25-06-2009 15:18 ]
geweldig, thnx!!Tortelli schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 15:12:
laat files er een uurtje opstaan en dan verwijder ik hem. AUB nergens anders posten anders word mijn servertje wat te hard verkracht
.
Danku! Ik trek hem ff snel binnenTortelli schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 15:12:
.
Verwijderd
Hartelijk dank :)!Tortelli schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 15:12:
.
Bedankt voor de mirror 
Ben benieuwd naar de gameplay!
Ben benieuwd naar de gameplay!
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Als ik m binne heb upload ik hem ook wel naar mijn website.. alleen dat downloaden met 300kb/s gaat nog wel ff dure:P
Verwijderd
Hij staat inmiddels ook op gamershell
http://www.gamershell.com/download_47716.shtml
http://www.gamershell.com/download_47716.shtml
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2009 15:42 ]
Verwijderd
bedankt voor de upload. maar ik kom niet verder dan 500k/s dus ik haal em ff van gamershell (1.5mb/s mom)Tortelli schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 15:12:
.
Dank voor het hosten. Ik heb hem ervandaan gedownload, maar jammer genoeg kan ik er niet echt warm van winden. Ik denk dat het iets te veel realisme voor mijn smaak heeft. Dan maar op OFP2/MW2 wachten
Zo, dat is weer ouderwets moeilijk zeg 
Ambitieus op veteran begonnen, maar eigenlijk de hele tijd bezig met m'n teammates patchen...
Zo eens even een stukkie vliegen
Ambitieus op veteran begonnen, maar eigenlijk de hele tijd bezig met m'n teammates patchen...
Zo eens even een stukkie vliegen
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Verwijderd
Vond je operation flashpoint 1 wel leuk dan?furby-killer schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 17:51:
Dank voor het hosten. Ik heb hem ervandaan gedownload, maar jammer genoeg kan ik er niet echt warm van winden. Ik denk dat het iets te veel realisme voor mijn smaak heeft. Dan maar op OFP2/MW2 wachten
Verwijderd
Mensen ik zou deze game niet halen. Dit is echt te slecht. Kaarten zijn veel te groot. ( een halfuur moeten lopen om 1 tegenstander te vinden) Vind de realisme juist tegen vallen. Te veel zinloze functie knoppen. Ga hem vandaag weer terug brengen naar de winkel.
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:22:
Mensen ik zou deze game niet halen. Dit is echt te slecht. Kaarten zijn veel te groot. ( een halfuur moeten lopen om 1 tegenstander te vinden) Vind de realisme juist tegen vallen. Te veel zinloze functie knoppen. Ga hem vandaag weer terug brengen naar de winkel.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
hahaha, dit viel te verwachten.Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:22:
De meeste mensen zijn COD of battlefield gewend.....dat is echt arcade.
Dit is het echte werk waar je geduld voor nodig hebt en niet als een hersenloze debiel rond moet rennen.
dit is echt DE game waar ik op zat te wachten, de demo is echt geweldig!!
Ik denk zelfs dat ik de komende tijd niet toekom aan Americas Army 3.0.
Echter draait ie wel een beetje moeizaam op mijn Q6600 met 8800gt.
Binnenkort masar even de GPU upgraden...
Verwijderd
Demo gisteren gespeeld, draait prima op Core 2 duo 6750 icm 4870 512MB. Zal vanavond even benchmarks gaan draaien.
Nooit gespeeld, dus zou niet weten. Ik kom bij joint operations vandaan, dat ondertussen toch wel een opvolger nodig heeft. Van novalogic gaat dat niet komen, dus hoopte ik hier op (al ging ik er wel vanuit dat het voor mijn smaak te realistisch zou zijn).Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 22:58:
[...]
Vond je operation flashpoint 1 wel leuk dan?
Vergeef me maar ik heb niet elke post apart gelezen en het woordje 'demo' had 84 hits op deze pagina voor mij..
Maar zitten de patch bug fixes ook verwerkt in de demo?
De ARMA 2 demo is technisch gezien versie 1.03, dus nieuwer dan de retail versie. Er is een hotfix aangekondigd voor de retail versie om deze naar de zelfde versie te krijgen als de demo.twiFight schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 11:28:
Vergeef me maar ik heb niet elke post apart gelezen en het woordje 'demo' had 84 hits op deze pagina voor mij..
Verwijderd
Naast het feit dat het nogal brak loopt op m'n i920@3,3 en GTX285, zie ik overal zwarte vlakken: het lijken wel schaduwen of zo die niet goed verwerkt worden. Heeft iemand anders daar ook last van? Misschien maar eens m'n drivers updaten of zo... En alles maar eens op high zetten i.p.v. ultra high. Moet ook ergens een of andere anti-blur knop vinden, want niets lijkt scherp: alles is wat wazig, vooral in de verte. Erg irritant, alsof je zalf op je bril hebt...
Gisteravond mijn 4870 1GB erin geplaatst, en wat draait dit spel toch verdomd heerlijk zeg! Alles op Very High. Geen enkele framedrops of slowdowns!
Verwijderd
Zal het spel binnenkort ook maar eens testen(demo) alleen geen idee of dit mij zal bevallen. Houd wel van goeie actie games, maar ben maar call of duty gewend. Realisme lijkt me daarin tegen wel heel erg mooi aan deze game.
Als het goed speelbaar is, mooie grapichs en actie zal deze game mij vast aanspreken.
Als het goed speelbaar is, mooie grapichs en actie zal deze game mij vast aanspreken.
alleen vandaag 10% korting bij alle aankopen op cdwow.
arma 2 kost je alleen vandaag dus 26 euro:
http://www.cdwow.nl/games...ault/product/view/9017405
arma 2 kost je alleen vandaag dus 26 euro:
http://www.cdwow.nl/games...ault/product/view/9017405
Verwijderd
Nou, ik heb het nog een keer geprobeerd, maar ik vind de graphics maar niks. Constante popup, zelfs het gras op 2 meter afstand 'popt up', en ALLES is onscherp. Liep net een dorp binnen en op een afstand van 10 meter kon ik nog steeds niet lezen wat er op een bord stond. Ik doe 1 stap naar voren en pffff, eindelijk is het opeens scherp. Veel te laat. Je zit CONSTANT naar een onscherp beeld te kijken en dat vind ik helemaal niks. Heeeeeeeeeel irritant.
De stemmen zijn ook afgrijselijk. Echt niet om aan te horen. Per zin worden er soms wel 4 verschillende stemmen door elkaar gebruikt, waardoor je totaal niet het idee hebt dat er echt iemand wat zegt. En dan verschillende volume niveaus en accenten. Waardeloos.
En de performance valt ook tegen, ondanks wat getweak.
Dit zullen voor de diehard fans wel bijzaken zijn, maar zoals het er nu uitziet heb ik nog geeneens zin me te verdiepen in de gameplay. Die voor mij ook al te ingewikkeld is, eigenlijk.
Ik ben schijnbaar toch meer een CoD-type...
Ik heb de eerste missie volbracht, maar vond er niet echt veel aan. En bij de tweede missie beginnen ze over het bouwen van resources of zo... geen idee... Ik heb er eigenlijk helemaal geen zin meer in om me erin te verdiepen. Mss morgen nog een keertje. Maar alleen als ik de graphics scherp kan krijgen, want die vage shit is zwaar irritant.
De stemmen zijn ook afgrijselijk. Echt niet om aan te horen. Per zin worden er soms wel 4 verschillende stemmen door elkaar gebruikt, waardoor je totaal niet het idee hebt dat er echt iemand wat zegt. En dan verschillende volume niveaus en accenten. Waardeloos.
En de performance valt ook tegen, ondanks wat getweak.
Dit zullen voor de diehard fans wel bijzaken zijn, maar zoals het er nu uitziet heb ik nog geeneens zin me te verdiepen in de gameplay. Die voor mij ook al te ingewikkeld is, eigenlijk.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2009 15:42 ]
Ik heb de echte demo nu ook eens geprobeert. Het is inderdaad best wel onscherp. Tenminste zown idee heb ik ook. Op mn systeem draait het eigenlijk wel redelijk goed. Ik heb alles op Very High staan en de lag valt wel mee. Alleen bij de 2e map. Death.. nog iets zijn de performance wel iets minder. Die andere map doet het wel heel erg goed... Ik zit beetje te twijfelen. De game kost namelijk bij CD-wow maar 28 euro normaal. Bij de mediamarkt waar ik gister was, kostte hij gewoon 49 euro dus dat doe ik zeker niet.. Ik wacht toch eventjes af, want ik heb nog geen multiplayer game gevonden..
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Probeer driver 182.50. Bij deze driver kan je video memory op very high zetten. Andere settings die ik heb getest en goed bevallen met een GTX280:Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 12:05:
Naast het feit dat het nogal brak loopt op m'n i920@3,3 en GTX285, zie ik overal zwarte vlakken: het lijken wel schaduwen of zo die niet goed verwerkt worden. Heeft iemand anders daar ook last van? Misschien maar eens m'n drivers updaten of zo... En alles maar eens op high zetten i.p.v. ultra high. Moet ook ergens een of andere anti-blur knop vinden, want niets lijkt scherp: alles is wat wazig, vooral in de verte. Erg irritant, alsof je zalf op je bril hebt...

Texture detail: very high
Video memory: very high
Anisotropic filtering: very high
Terrain detail: very high
Objects detail: high
Shadow detail: very high
Post processing: very high
Resolution: 1680x1050
Viewdistance: 2 km
In een bos daalt de fps altijd ver, in dit geval is 30fps erg netjes en goed speelbaar.
AA kan je inschakelen maar dan verdwijnen alle shadows. Liever schaduw dan AA.
Als je wilt vergelijken, hier sta ik op de map:
@ J van E:
Als je die blur/bloom niet kan uit zetten lijkt het mij dat je een minder legale versie hebt, of geen gepatchte versie. Sinds versie 1.02 kan je namelijk netjes de blur uit zetten
http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=75075
Als je die blur/bloom niet kan uit zetten lijkt het mij dat je een minder legale versie hebt, of geen gepatchte versie. Sinds versie 1.02 kan je namelijk netjes de blur uit zetten
[ Voor 16% gewijzigd door EDIT op 26-06-2009 16:24 ]
Volgens mij heb ik bij mij wel gewoon schaduws met AA op High..
Verwijderd
Ah, sorry, ik had vergeten erbij te zetten dat ik de demo speel.EDIT schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 16:06:
@ J van E:
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2009 16:39 ]
Gewoon met action menu, oftewel, muis scroll wieltje... hiermee kan je het meeste wel doen. Ik heb er totaal geen problemen mee. Snap niet wat je zo moeilijk vind aan het spel hehe. Maarja je zou dit eens door kunnen nemen http://ttp2.dslyecxi.com/
Ik denk dat het gewoon niet echt jouw ding is, je kan beter cod4 gaan spelen
Ik denk dat het gewoon niet echt jouw ding is, je kan beter cod4 gaan spelen
Verwijderd
Ik had jullie belooft om jullie in te lichten als ik een mailtje terug zou krijgen wanneer ArmA 2 in Nederland wordt gereleased. Op dit moment word 3 Juli door de meeste verkopers aangehouden, toch zei de mail die ik zojuist in my inbox vond iets anders:
Hi there Ruben,
Arma II will be released in The Netherlands a bit later - July 5th.
Our distribution partner in the Benelux is Briza Mila and product will be available in of retail from the above date.
Hope this helps.
Arma II is worth the wait!!!
Regards
Nadja
Hi there Ruben,
Arma II will be released in The Netherlands a bit later - July 5th.
Our distribution partner in the Benelux is Briza Mila and product will be available in of retail from the above date.
Hope this helps.
Arma II is worth the wait!!!
Regards
Nadja
Toch apart dat hij al in de winkels ligt dan.. Bij de Mediamarkt in Eindhoven ligt hij al in de schappen voor 44 euro.. Toch net iets te veel... Misschien toch online voor 30 euro bij CD-wow alleen die levertijd is redelijk lang vindt ik zelf.
Ik kan trouwens Terrain Details niet hoger zetten dan Normal. Terwijl andere hem hier gewoon op Very High kunnen zetten?
Laat maar. Al gevonden
Ik kan trouwens Terrain Details niet hoger zetten dan Normal. Terwijl andere hem hier gewoon op Very High kunnen zetten?
Laat maar. Al gevonden
[ Voor 23% gewijzigd door Kuhr89 op 26-06-2009 19:06 ]
Pech voor je, ik ben ook CoD fan.Pepperana schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 18:40:
Gelukkig vinden de COD spelers er niks aan.
Stel je voor dat je met dat soort gamers ArmA moet gaan spelen.
Ik heb OFP1 ook gespeeld, hoewel ik niet erg veel heb gespeeld omdat ik er wat laat bij kwam(ben pas 17 eh?), maar ik vond het realistische erg mooi. Ik heb er wel een hekel aan als mensen deze game gaan spelen als een CoD, wat het absoluut niet mag worden... Je hebt hier toch een apart genre.
Ik wacht echter wel even OFP2 af voor ik beslis welke van de 2 aan te schaffen ivm geldgebrek
Alstu een hele lijst waar je uit kan kiezenDeathscythehell schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 00:22:
Heeft iemand hier nog een beetje snelle download link voor ARMA II demo? Heb 'm zojuist van legal torrents getrokken maar de zip is corruptGamershell krijg ik ook niet hoger dan 150-180 kb dus verdomd traag.
http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=74668
Wat ik mis aan deze game is een goed waypoint systeem.
Je kan wel tegen je teammaten zeggen; ga naar die locatie, maar je ziet de "routebeschrijving" niet in het scherm.
Er uit gehaald om realisme in stand te houden.... misschien.
Je kan wel tegen je teammaten zeggen; ga naar die locatie, maar je ziet de "routebeschrijving" niet in het scherm.
Er uit gehaald om realisme in stand te houden.... misschien.
Als het echt niet anders kan.....
Ik speel nu de demo maar wat is dit een mooi spel zo realistisch je bent ook zomaar dood. Ik irriteer me wel een beetje aan het connecten en laden met multyplayer. De ene keer ben je zomaar in het spel en de andere keer is hij aan het laden en laden ik heb geen idee waar hij mee bezig is
heb nog niet echt een lekker potje kunnen spelen zeg maar.
hoe zie je je fps, trouwens?
Verwijderd
Je kunt Fraps downloaden, hiermee zie je automatisch in een van de bovenste hoeken van het scherm je FPS. Toch heeft Fraps een degelijke invloed op de prestaties, ben zelf ook op zoek naar een FPS meter die geen invloed op de prestaties heeft.Rudyyy schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 11:28:
Ik speel nu de demo maar wat is dit een mooi spel zo realistisch je bent ook zomaar dood. Ik irriteer me wel een beetje aan het connecten en laden met multyplayer. De ene keer ben je zomaar in het spel en de andere keer is hij aan het laden en laden ik heb geen idee waar hij mee bezig isheb nog niet echt een lekker potje kunnen spelen zeg maar.
offtopic:
misschien de ingebouwde gebruiken van X-fire? al werkt xfire niet met de demo van Arma II
misschien de ingebouwde gebruiken van X-fire? al werkt xfire niet met de demo van Arma II
Er zit wel groot verschil tussen de maps qua performance merk ik.. Trouwens als je die Blur uit wilt zetten in de demo moet je die Postprocessing uitzetten, al mis je dan wel wat meer effecten...
Verwijderd
Die guide van Dyslexi had ik al gezien voor ARMA I. Ik krijg weer helemaal de kriebels hehe. ARMA II is met de post en ik ben aan het overwegen om ook bij Shack Tactical een applicatie in te vullen, mede als bij ACE 2 mod voor tester.
Is iemand hier daar toevallig al member / lid van?
Is iemand hier daar toevallig al member / lid van?
Verwijderd
Ik ben weer bezig met de demo (zo gauw geef ik ook weer niet op) en wel met de 2e missie: Death valley. De missie begint, iedereen staat maar niets te doen en dan opeens heeft iemand wat dingen gebouwd en moeten we Novy Sobor te pakken nemen. Okay. Prima. Ik zie waar ik heen moet, maar verder... hoor ik alleen maar iemand herhalen dat we Novy Sobor te pakken moeten nemen. Ik krijg geen opdracht, geen commando's, ik heb geen idee wie bij mijn groep (als die er al is) hoort... Dus ja... dan loop ik maar richting het dorp. Her en der rijden wagens er ook heen en als ik bij het dorp kom, zijn er zelfs al wagens van 'ons' daar. Alle mannen die te voet zijn, zoals ik, lijken ongeorganiseerd rond te lopen... Dus ik loop maar naar het doel dat gecaptured moet worden en ik zie een groene balk in beeld verschijnen die steeds kleiner wordt al naar gelang hoe lang ik er blijf. En ja hoor, op een bepaald moment is het dorp gecaptured. Alleen... wie nou wat heeft gedaan: geen idee. Voor m'n gevoel had ik net zo goed in m'n uppie daar kunnen rondlopen... Ik heb totaal niet het idee dat ik ergens bij hoor... Niemand zegt wat tegen me en ik moet alles zelf maar uitzoeken.
Iemand enig idee hoe ik deze missie behoor aan te pakken...? Ik kan wel weer 1500 meter verder lopen naar het volgende doel, maar ik heb het idee dat ik iets mis.
Iemand enig idee hoe ik deze missie behoor aan te pakken...? Ik kan wel weer 1500 meter verder lopen naar het volgende doel, maar ik heb het idee dat ik iets mis.
net ff met de demo bezig geweest, maar ik fail steeds de heli missie, wat is dat naar zeg dat vliegen...had er met BF2 nooit problemen mee en nu overvlieg ik mn target of ik boor mezelf in mn target
verder wel een ziek groot spel veel ruimte, dus speelt wel langzaam, maar lekker. goede afwisseling van COD4
verder wel een ziek groot spel veel ruimte, dus speelt wel langzaam, maar lekker. goede afwisseling van COD4
Verwijderd
Als je een ati videokaart hebt; ati tray tools. Als je een nvidia kaart hebt, is er nv tray tools maar ik weet niet of dat programma de frames toont.Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 11:37:
[...]
Je kunt Fraps downloaden, hiermee zie je automatisch in een van de bovenste hoeken van het scherm je FPS. Toch heeft Fraps een degelijke invloed op de prestaties, ben zelf ook op zoek naar een FPS meter die geen invloed op de prestaties heeft.
Inderdaad dit gevoel heb ik ook, op de kaart (m) zie je wat meer, maar nog is het onduidelijk.Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 13:22:
Heel verhaal over onduidelijke doelen
Demo gedownload en gespeeld. Briljant! Wat ziet dit er fantastisch uit! Ik heb maar een E6600 en een 4850.
Jammer hij Arma 2 nog niet koop is
Het is meer een showcase heb ik het idee; beetje om je te laten zien wat het spel allemaal kan doen. Had zelf geprobeerd een AI group te joinen, maar ik zat vast in group 'empty', wat het showcase gevoel alleen maar vergroot.Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 13:22:
Ik ben weer bezig met de demo (zo gauw geef ik ook weer niet op) en wel met de 2e missie: Death valley. De missie begint, iedereen staat maar niets te doen en dan opeens heeft iemand wat dingen gebouwd en moeten we Novy Sobor te pakken nemen. Okay. Prima. Ik zie waar ik heen moet, maar verder... hoor ik alleen maar iemand herhalen dat we Novy Sobor te pakken moeten nemen. Ik krijg geen opdracht, geen commando's, ik heb geen idee wie bij mijn groep (als die er al is) hoort... Dus ja... dan loop ik maar richting het dorp. Her en der rijden wagens er ook heen en als ik bij het dorp kom, zijn er zelfs al wagens van 'ons' daar. Alle mannen die te voet zijn, zoals ik, lijken ongeorganiseerd rond te lopen... Dus ik loop maar naar het doel dat gecaptured moet worden en ik zie een groene balk in beeld verschijnen die steeds kleiner wordt al naar gelang hoe lang ik er blijf. En ja hoor, op een bepaald moment is het dorp gecaptured. Alleen... wie nou wat heeft gedaan: geen idee. Voor m'n gevoel had ik net zo goed in m'n uppie daar kunnen rondlopen... Ik heb totaal niet het idee dat ik ergens bij hoor... Niemand zegt wat tegen me en ik moet alles zelf maar uitzoeken.
Verwijderd
Is alles bij jou dan niet vaag...? En heb je niet rondom je constant popup? Het is mij nog steeds niet gelukt om de graphics mooi te krijgen.: het ziet er nog steeds belabberd uit. En zoals de AI beweegt en doet: ik moest vanmiddag (natuurlijk) gehealed worden en bekeek dat even vanuit de derde persoon: zag er echt niet uit. Very nineties.Loev schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 17:31:
Wat ziet dit er fantastisch uit!
Ik heb het idee dat dit vooral een spel is voor MP: klopt dat? Of zijn er ook diehard SP fans?
Aha, o... Nou, da's dan niet zo handig want naar aanleiding van de demo ga ik het spel dus niet kopen. Ik had echt gehoopt op een topper, maar ik kan er maar niet in komen. Wat graphics EN gameplay betreft...JeanLucPicard schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 19:07:
[...]
Het is meer een showcase heb ik het idee; beetje om je te laten zien wat het spel allemaal kan doen. Had zelf geprobeerd een AI group te joinen, maar ik zat vast in group 'empty', wat het showcase gevoel alleen maar vergroot.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2009 19:19 ]
Hij is gewoon te koop hoor, heb hem al bijna een week legaal in handen.Loev schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 17:31:
Demo gedownload en gespeeld. Briljant! Wat ziet dit er fantastisch uit! Ik heb maar een E6600 en een 4850.
Ik snap die 2e missie ook niet... Ik heb geen team die ik kan commanderen. Ik wordt ook niet gecommandeerd wat wel erg fijn zou zijn in dit geval. Heb ook geen idee waar ik naar toe moet enzo. Eerste missie vond ik wel vet. Beetje bij die straten om het hoekej kijken.. hopen dat je iemand ziet enzoo.. Online is er nog teveel lag bij de servers. Ik denk dat het online wel kan slagen. Ik vind het erg leuk.. alleen Deathmatch is heel slecht met de spawnpoint...
Verwijderd
Ik heb gister ook een tijdje de demo gespeeld. De performance viel een beetje tegen moet ik zeggen. Met mijn i7 @ 3Ghz en HD4830 moest ik alles op low zetten om het echt soepel te kunnen spelen. Maar goed dat zal wel aan m'n videokaart liggen.
De gameplay is op zich wel vet, maar wel wat ingewikkeld voor een beginneling. De basictraining is ook niet echt behulpzaam daarbij. Ik denk dat het vooral online erg vet wordt, lekker 25v25 spelen op een grote map :-)
Het lijkt trouwens wel of het spel mouseaccel ofzo forceerd. Is er een manier om dat uit te schakelen?
De gameplay is op zich wel vet, maar wel wat ingewikkeld voor een beginneling. De basictraining is ook niet echt behulpzaam daarbij. Ik denk dat het vooral online erg vet wordt, lekker 25v25 spelen op een grote map :-)
Het lijkt trouwens wel of het spel mouseaccel ofzo forceerd. Is er een manier om dat uit te schakelen?
Verwijderd
Gister de hele avond de Demo gespeeld!
En ja hoor, te wreed gewoon, ik heb helemaal weer het gevoel terug als vroeger in OFP
die heb ik helemaal blauw gespeeld.
Wel tof dat ze CTI (Basis bouwen en veroveren) er standaard in gezet hebben!
Nu alleen nog even een nieuwe videokaartje aanschaffen
En ja hoor, te wreed gewoon, ik heb helemaal weer het gevoel terug als vroeger in OFP
Wel tof dat ze CTI (Basis bouwen en veroveren) er standaard in gezet hebben!
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2009 13:49 ]
Zou je kunnen aangeven waar je hem vandaan hebt? je huidige post geeft geen nuttige informatie imho..Boudewijn schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 21:48:
[...]
Hij is gewoon te koop hoor, heb hem al bijna een week legaal in handen.
demo gespeeld, moet zeggen dat de headbobbing even wennen is en de post-process effecten gigantisch zijn, beetje overkill imho. Verder is het eigenlijk weer een uitbouwing van flashpoint, het ziet er allemaal mooier uit, maar de vijandmeldingen en voice-acting algemeen zijn imho behoorlijk knullig in elkaar gestoken... doet wel enorm af van de sfeer van het spel.
Ik heb Arma 2 zowel in NL bij MM gezien als in DE bij MM en Saturn. Moet echt wel te kopen zijn.Nickbn schreef op zondag 28 juni 2009 @ 15:32:
[...]
Zou je kunnen aangeven waar je hem vandaan hebt? je huidige post geeft geen nuttige informatie imho..
demo gespeeld, moet zeggen dat de headbobbing even wennen is en de post-process effecten gigantisch zijn, beetje overkill imho. Verder is het eigenlijk weer een uitbouwing van flashpoint, het ziet er allemaal mooier uit, maar de vijandmeldingen en voice-acting algemeen zijn imho behoorlijk knullig in elkaar gestoken... doet wel enorm af van de sfeer van het spel.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Head bob kun je aanpassen bij je game options onderaan, voor mij was het iets teveel van het goedeNickbn schreef op zondag 28 juni 2009 @ 15:32:
[...]
Zou je kunnen aangeven waar je hem vandaan hebt? je huidige post geeft geen nuttige informatie imho..

Specificatie systeem: http://specs.tweak.to/13313
Dan gebruik je de search.Nickbn schreef op zondag 28 juni 2009 @ 15:32:
[...]
offtopic:
Dat iemand mij, nota bene in dit slowchat-topic topic, vertelt dat mijn post geen nuttige informatie heeft is een enorme lacher.
Dat iemand mij, nota bene in dit slowchat-topic topic, vertelt dat mijn post geen nuttige informatie heeft is een enorme lacher.
Amazon.
[ Voor 20% gewijzigd door Boudewijn op 28-06-2009 16:59 ]
Verwijderd
o.O' Is dit spel speelbaar op een 1700+? Zeker met alles uit ofzo? Zonder blur is het redelijkspeelbaar op mijn systeem ... amper.Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 13:49:
Edit: Ik heb inmiddels een HD4890 OC/BE ... en het spel hangt nog steeds behoorlijk op GPU. Gegeven moment moet je stadje aanvallen, en toen dropte m'n FPS echt gigantisch ... had voorheen 30+ met alles op max, maar daar was het al snel 20+

Naja, dit spel zuigt gewoon, niet qua speelstijl oid, maar qua specs, crysis komt niet eens in de buurt omdat dat imo voornamelijk scripted was (en met slechte shaders
Enfin, wellicht dat ze de engine naar DX10 .. of liever zelfs naar DX11 zullen "opwaarderen", want imo laat dx9 hierin toch wel aardig z'n beperkingen zien qua "performance". Wel vaag dat dit spel zelfs op een über-syteem nog maar matige framerates lijkt te halen, blijkbaar mis ik iets? Gek genoeg voelt het wel vloeiend aan met 30+ FPS.
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2009 07:10 ]
Ik heb de campaign missies nog niet zoveel gedaan. Die 2e missie waar je op het dak begint van een gebouw, die vreet idd veel frames op. Ben benieuwd of de volgende patch vooral gericht is op de performance van dit spel. Het speelt overigens wel lekker verder, en ben gister ook meer proberen online te spelen. Het is grappig dat je online nog niet in alle voortuigen kan haha
Ik ben wel wat in rank naar boven geklommen.
Toch zou een clan wel leuk zijn voor dit spel en ben wel benieuwd wie hier nog meer interesse heeft in een groep..zodat we ieder geval met elkaar kunnen spelen. Zodoende hoeven de mods ons ook niet meer te waarschuwen over 'slow chats'.
Toch zou een clan wel leuk zijn voor dit spel en ben wel benieuwd wie hier nog meer interesse heeft in een groep..zodat we ieder geval met elkaar kunnen spelen. Zodoende hoeven de mods ons ook niet meer te waarschuwen over 'slow chats'.
Ik denk dat je sowieso eens moet gaan kijken naar jou CPU. Die is namelijk echt te traag tegenwoordig. Dat is een flinke bottleneck voor die videokaart. Als je een AM2+ moederbord heb kun je kijken naar een Phenom II. Zijn goede en snelle processors en doen het bij games niks af tegen andere.Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 06:41:
[...]
o.O' Is dit spel speelbaar op een 1700+? Zeker met alles uit ofzo? Zonder blur is het redelijkspeelbaar op mijn systeem ... amper.
Edit: Ik heb inmiddels een HD4890 OC/BE ... en het spel hangt nog steeds behoorlijk op GPU. Gegeven moment moet je stadje aanvallen, en toen dropte m'n FPS echt gigantisch ... had voorheen 30+ met alles op max, maar daar was het al snel 20+... Ookal heb ik org. en zei patch dat je het blur kon switchen, ik heb de optie niet kunnen vinden (niet onder graph tenminste), echter de no blur patch werkt gelukkig op org+1.02(+? die nieuwe patch). Gaf me een min FPS van 20->25
.. wat voor toegevoegde waarde moet die funtie hebben eigenlijk? Als je snel draait kan je het toch niet snel bevatten ... en als je dat kan, kan je het zeker in irl imo.
Naja, dit spel zuigt gewoon, niet qua speelstijl oid, maar qua specs, crysis komt niet eens in de buurt omdat dat imo voornamelijk scripted was (en met slechte shaders) en dit spel gewoon praktisch een 3x of 4x core nodig heeft, en dan nog alle graphics. Wellicht niet zo mega denderend grafisch gezien in vergelijking, maar wel MEGA ver qua mogelijke afstand. Mijn ervaring is dat je praktisch alle settings zo hoog kan zetten als je wilt (met een redelijke graka), maar de afstand eigenlijk de enige factor is die je FPS bepaald: behoorlijk CPU afhankelijk blijkbaar.
Enfin, wellicht dat ze de engine naar DX10 .. of liever zelfs naar DX11 zullen "opwaarderen", want imo laat dx9 hierin toch wel aardig z'n beperkingen zien qua "performance". Wel vaag dat dit spel zelfs op een über-syteem nog maar matige framerates lijkt te halen, blijkbaar mis ik iets? Gek genoeg voelt het wel vloeiend aan met 30+ FPS.
Ik zit nog beetje te twijfelen om te kopen.. Sowieso bij een webwinkel..
Vraag: Kan iemand mij uitleggen hoe je die 2e missie moet doen uit de demo? Want ik heb zelf geen team, er worden geen opdrachten gegeven, en krijg nergens een status van. Bij de eerste missie was het duidelijk hoe en wat, maar bij die 2e loop ik er maar sukkelig achteraan, hopen om niet beschoten te worden...
Bij afgelopen vrijdag bij de MediaMarkt geweest. Ze hadden hem nog niet, vandaag maar even weer kijken. Toch wel vreemd dat sommige winkels hem wel hebben en andere weer niet. Dimension Plus heeft Arma 2 ook nog helemaal nietPhyxion schreef op zondag 28 juni 2009 @ 15:36:
[...]
Ik heb Arma 2 zowel in NL bij MM gezien als in DE bij MM en Saturn. Moet echt wel te kopen zijn.
Trouwens toen ik de demo voor het eerste speelde had ik last van mega veel artifacts. Even nieuwe videokaart drivers downloaden en weg probleem
Anders vraag je wanneer hij binnenkomt...
Bij de mediamarkt in Eindhoven lag hij al in de schappen voor 44 euro. Ik vond dat alleen beetje teveel voor een twijfel aankoop, daarom wacht ik nog even en koop ik wss bij cd-wow, ( dan wacht ik maar eventjes )
Maar niemand weet hoe die 2e missie moet ?
Bij de mediamarkt in Eindhoven lag hij al in de schappen voor 44 euro. Ik vond dat alleen beetje teveel voor een twijfel aankoop, daarom wacht ik nog even en koop ik wss bij cd-wow, ( dan wacht ik maar eventjes )
Maar niemand weet hoe die 2e missie moet ?
Ga die jonge anders even een dure processor aansmeren. Een X2 6400+ os echt niet traag tegenwoordig en zeker niet te traag voor dit spel. Ik heb het zeer goed speelbaar kregen met veelal alles op high op een X2 5000+ met maar 2GB en een 4870 1GB. Dat draait op XP op een reso van 1440x900. Een X2 6400 is echt nog lang geen bottleneck voor zijn kaart en zeker weten geen flinke. Daarbij komt dat Arma 2 helemaal niet goed overweg kan met procs met meer dan 2 cores, daar profiteerd het spel amper van dus je geeft 150 euro uit en je bent bij wijze van spreke nog minder af omdat je 3 of 4 cores hebt die langzamer zijn dan die X2 en van die laatste 2 maakt het spel amper of geen goed gebruik.Kuhr89 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 10:31:
[...]
Ik denk dat je sowieso eens moet gaan kijken naar jou CPU. Die is namelijk echt te traag tegenwoordig. Dat is een flinke bottleneck voor die videokaart. Als je een AM2+ moederbord heb kun je kijken naar een Phenom II. Zijn goede en snelle processors en doen het bij games niks af tegen andere.
Ik zit nog beetje te twijfelen om te kopen.. Sowieso bij een webwinkel..
Vraag: Kan iemand mij uitleggen hoe je die 2e missie moet doen uit de demo? Want ik heb zelf geen team, er worden geen opdrachten gegeven, en krijg nergens een status van. Bij de eerste missie was het duidelijk hoe en wat, maar bij die 2e loop ik er maar sukkelig achteraan, hopen om niet beschoten te worden...
Echt als het spel niet goed draait op die kaart met dat systeem dan is er wat anders aan de hand denk ik want mijn bevindingen zijn anders in positievere zijn met een veel minder systeem.
Heb dus een paar keer de demo gespeeld maar vind het momenteel nog niet zoveel. Ik wacht nog wel op OFP:DR (kijken of die mij beter bevalt). Maar heb iig. minimaal 15euro bespaard.Lukosje schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 20:56:
Naja, een keuze maken van of dit of dat is misschien wat overdreven? Heb een legale serial gekocht voor 15 euri bij www.g2play.net. Spel gedownload van usenet, en het werkt gewoon als een trein zonder cracks en al die troep.
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Ik probeer hem het niet aan te smeren, ik geef alleen een optie en een bevinding van mij. Zoals ik overal zown beetje lees is dat de C2D E8400 al een stuk sneller is dan de 6400+. Daarnaast weet ik natuurlijk niet op welke resolutie hij speelt maar 20Fps is natuurlijk wel erg weinig, en ik weet uit ervaring dat als je een snelle videokaart gebruikt met een wat recentere CPU de fps weldegelijk omhoog gaat. Daarnaast is een Phenom II 940 natuurlijk niet een verplichting he. Ik weet zijn resolutie niet dus kan ook niet bepalen of het normaal is. Ik speel zefl op 1680x1050 en daar dropt de fps ook nog wel eens.. Maar dat schijnt ook meer dan normaal te zijn op die resolutie en hoger omdat het gewoon een zwaar spel is... Daarnaast heb ik ook begrepen bij verschillende sites dat de game ook meerdere cores lust. Maar ik weet niet of dit waar is...Steffy schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:44:
[...]
Ga die jonge anders even een dure processor aansmeren. Een X2 6400+ os echt niet traag tegenwoordig en zeker niet te traag voor dit spel. Ik heb het zeer goed speelbaar kregen met veelal alles op high op een X2 5000+ met maar 2GB en een 4870 1GB. Dat draait op XP op een reso van 1440x900. Een X2 6400 is echt nog lang geen bottleneck voor zijn kaart en zeker weten geen flinke. Daarbij komt dat Arma 2 helemaal niet goed overweg kan met procs met meer dan 2 cores, daar profiteerd het spel amper van dus je geeft 150 euro uit en je bent bij wijze van spreke nog minder af omdat je 3 of 4 cores hebt die langzamer zijn dan die X2 en van die laatste 2 maakt het spel amper of geen goed gebruik.
Echt als het spel niet goed draait op die kaart met dat systeem dan is er wat anders aan de hand denk ik want mijn bevindingen zijn anders in positievere zijn met een veel minder systeem.
Het was ook niet als Flame bedoelt op zijn pc, maar een gedachtegang van mij... Dat was gewoon het eerste waar ik op kwam..
Nou ik heb de demo ondertussen ook even aan een flinke test onderworpen;
Systeem is:
P4 630J op 3 GHz.
2 GB 533 of 800 MHz. (ff niet zeker meer
)
HD3870.
22 inch widescreen op 1680*1050
XP Prof.
Resultaten op alles high met een viewdistance van ca. 1500 meter met de ingame benchmark :15 FPS gemiddeld alhoewel ik wel even moet vermelden dat dat waarschijnlijk kwam doordat m'n pc even iets anders erbij ging doen. Tijdens het spelen van het eerste scenario voelt het veel beter aan en zit ik gevoelsmatig tussen de 30 en 40 FPS wat voor mij ruim voldoende is. Zeker met alle verbeteringen wat betreft enviroment details e.d. speelt het toch net zo lekker weg als ARMA dat doet. Headbobbing is nog een beetje irritant en de blur is ook net een tikkeltje teveel van het goede. Popping up heb ik vrij weinig last van en het is meer een beetje een lod probleem wat af en toe de hoek om komt dan wat anders.
Al met al toch wel meer grafische verbeteringen t.o.v. ARMA dan ik had verwacht en de AI lijkt ook wat meer z'n werk te doen. Het enige wat me nog (of weer) tegenvalt is de eliteness van de enemy AI. Je lost 1 schot van ca. 800 meter en een machinegunner raakt je vrijwel meteen met z'n eerste salvo. Ik had gehoopt dat dit toch wel wat meer aangepast was naar aanleiding van verschillende mods in ARMA maar het ziet er naar uit dat we daar weer op moeten vertrouwen.
De keymapping is toch redelijk aangepast t.o.v. ARMA dus deze zul je zelf weer zo moeten zetten als je gewend was van vanilla ARMA of als je die sowieso al aan had gepast moet je het nu natuurlijk toch doen.
De twee veranderingen die mij meteen in het oog sprongen waren de nieuwe "klim over iets heen" mogelijkheid (hehe, eindelijk niet meer omlopen omdat er een irritant dun, laag hekje in de weg staat)
en de partial destruction van gebouwen. Helaas dan toch weer een zielig hoopje puin als je zojuist een villa aan gort hebt geschoten...
Ik kan in ieder geval zeggen dat ook ARMA II weer aan de verzameling toegevoegd gaat worden
Systeem is:
P4 630J op 3 GHz.
2 GB 533 of 800 MHz. (ff niet zeker meer
HD3870.
XP Prof.
Resultaten op alles high met een viewdistance van ca. 1500 meter met de ingame benchmark :15 FPS gemiddeld alhoewel ik wel even moet vermelden dat dat waarschijnlijk kwam doordat m'n pc even iets anders erbij ging doen. Tijdens het spelen van het eerste scenario voelt het veel beter aan en zit ik gevoelsmatig tussen de 30 en 40 FPS wat voor mij ruim voldoende is. Zeker met alle verbeteringen wat betreft enviroment details e.d. speelt het toch net zo lekker weg als ARMA dat doet. Headbobbing is nog een beetje irritant en de blur is ook net een tikkeltje teveel van het goede. Popping up heb ik vrij weinig last van en het is meer een beetje een lod probleem wat af en toe de hoek om komt dan wat anders.
Al met al toch wel meer grafische verbeteringen t.o.v. ARMA dan ik had verwacht en de AI lijkt ook wat meer z'n werk te doen. Het enige wat me nog (of weer) tegenvalt is de eliteness van de enemy AI. Je lost 1 schot van ca. 800 meter en een machinegunner raakt je vrijwel meteen met z'n eerste salvo. Ik had gehoopt dat dit toch wel wat meer aangepast was naar aanleiding van verschillende mods in ARMA maar het ziet er naar uit dat we daar weer op moeten vertrouwen.
De keymapping is toch redelijk aangepast t.o.v. ARMA dus deze zul je zelf weer zo moeten zetten als je gewend was van vanilla ARMA of als je die sowieso al aan had gepast moet je het nu natuurlijk toch doen.
De twee veranderingen die mij meteen in het oog sprongen waren de nieuwe "klim over iets heen" mogelijkheid (hehe, eindelijk niet meer omlopen omdat er een irritant dun, laag hekje in de weg staat)
en de partial destruction van gebouwen. Helaas dan toch weer een zielig hoopje puin als je zojuist een villa aan gort hebt geschoten...
Ik kan in ieder geval zeggen dat ook ARMA II weer aan de verzameling toegevoegd gaat worden
ik heb net toch maar een 4870 1gb besteld...ik vermoedt dat hij hiermee een stukje soepeler loopt als met mijn 8800gt 512mb.
Ik post mijn resultaten van de week, dit zou meerdere mensen kunnen helpen bij de overweging of ze hun 8800GT moeten upgraden.
Ik post mijn resultaten van de week, dit zou meerdere mensen kunnen helpen bij de overweging of ze hun 8800GT moeten upgraden.
Ik wil niet bot zijn hoor maar dan doe je de benchmark toch gewoon nog even een keer?Deathscythehell schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:51:
Nou ik heb de demo ondertussen ook even aan een flinke test onderworpen;
Systeem is:
P4 630J op 3 GHz.
2 GB 533 of 800 MHz. (ff niet zeker meer)
HD3870.
XP Prof.
Resultaten op alles high met een viewdistance van ca. 1500 meter met de ingame benchmark :15 FPS gemiddeld alhoewel ik wel even moet vermelden dat dat waarschijnlijk kwam doordat m'n pc even iets anders erbij ging doen. Tijdens het spelen van het eerste scenario voelt het veel beter aan en zit ik gevoelsmatig tussen de 30 en 40 FPS wat voor mij ruim voldoende is.
Als je het niet wilt doen waarom doe je het dan toch
Je kunt ook gewoon vragen of ik toevallig nog van plan was om de benchmark nog een keer te draaien ofzo...
Maar ik had er op dat moment nou even geen zin in om die bench nog een keer te draaien aangezien ik de demo zelf ook even wou bekijken..Zoals je een regeltje verder ook kunt lezen is de demo voor mij ook prima speelbaar op gevoelsmatige FPS. Daar ik niet zo op die harde cijfertjes geil is het voor mij al meer dan genoeg dat het prima speelbaar blijkt te zijn.
Daarentegen was ik sowieso toch nog even van plan om de bench nog een aantal keer uit te voeren om even te kijken wat het gemiddelde is. Puur om het hier nog even te vermelden. Ik update later met het definitieve nummer..
UPDATE:
Na 10 keer achter elkaar de bench te hebben gedraait komt het gemiddelde uit op 24 FPS. Dit is op alle settings very high, 1680*1050 en 1600 meter view range!
Alhoewel dit voor mij al prima speelbaar is is de FPS nog wel te verbeteren door bijvoorbeeld de schaduw op normal te zetten oid.
Al met al bevestigd dit dus mijn gevoel redelijk goed.
Maar ik had er op dat moment nou even geen zin in om die bench nog een keer te draaien aangezien ik de demo zelf ook even wou bekijken..Zoals je een regeltje verder ook kunt lezen is de demo voor mij ook prima speelbaar op gevoelsmatige FPS. Daar ik niet zo op die harde cijfertjes geil is het voor mij al meer dan genoeg dat het prima speelbaar blijkt te zijn.
Daarentegen was ik sowieso toch nog even van plan om de bench nog een aantal keer uit te voeren om even te kijken wat het gemiddelde is. Puur om het hier nog even te vermelden. Ik update later met het definitieve nummer..
UPDATE:
Na 10 keer achter elkaar de bench te hebben gedraait komt het gemiddelde uit op 24 FPS. Dit is op alle settings very high, 1680*1050 en 1600 meter view range!
Alhoewel dit voor mij al prima speelbaar is is de FPS nog wel te verbeteren door bijvoorbeeld de schaduw op normal te zetten oid.
Al met al bevestigd dit dus mijn gevoel redelijk goed.
[ Voor 19% gewijzigd door ScytheNL op 29-06-2009 17:55 ]
Verwijderd
Dat zou top zijn, ik heb nu een 8800gts(640mb) en ik wil wel weten of het echt veel scheelt.Nordcore schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:43:
ik heb net toch maar een 4870 1gb besteld...ik vermoedt dat hij hiermee een stukje soepeler loopt als met mijn 8800gt 512mb.
Je hebt wel gelijk dat je resolutie bepalend is voor het inkakken van je fps, als hij echt op een monster resolutie speeld dan vereist het naar verhouding natuurlijk veel meer dan op een lage. Dat loopt meestelijk niet lineair. Als je processor dan te langzaam is en de videokaart tot zijn max gaat dan krijg je idd wel dat je fps zal inzakken maar hier kan dat echt nog niet het geval zijn.Kuhr89 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:55:
[...]
Ik probeer hem het niet aan te smeren, ik geef alleen een optie en een bevinding van mij. Zoals ik overal zown beetje lees is dat de C2D E8400 al een stuk sneller is dan de 6400+. Daarnaast weet ik natuurlijk niet op welke resolutie hij speelt maar 20Fps is natuurlijk wel erg weinig, en ik weet uit ervaring dat als je een snelle videokaart gebruikt met een wat recentere CPU de fps weldegelijk omhoog gaat. Daarnaast is een Phenom II 940 natuurlijk niet een verplichting he. Ik weet zijn resolutie niet dus kan ook niet bepalen of het normaal is. Ik speel zefl op 1680x1050 en daar dropt de fps ook nog wel eens.. Maar dat schijnt ook meer dan normaal te zijn op die resolutie en hoger omdat het gewoon een zwaar spel is... Daarnaast heb ik ook begrepen bij verschillende sites dat de game ook meerdere cores lust. Maar ik weet niet of dit waar is...
Het was ook niet als Flame bedoelt op zijn pc, maar een gedachtegang van mij... Dat was gewoon het eerste waar ik op kwam..
Multi core support is niet perfect op dit moment van wat ik hop het officiele forum heb gelezen. 2 cores doen het altijd wel, bij meer dan staat de de rest vaak uit zijn neus te eten. Daarom zou ik niet zo snel nu al een triple of quad core gaan kopen, wacht dan rustig of dat er duidelijkheid is met patches etc of er wel daad werkelijk gebruik gemaakt van gaat worden. Als je toch wat anders wilt kun je dat beter of een half jaar kopen als de meeste bugs er uit zijn en de engine geoptimaliseerd is.
4890 is wel zwaar maar verwacht geen bottleneck met die CPU. Een X2 5000+ trekt een 4870 namelijk nog en een 4890 is maar een paar procent sneller terwijl een X2 5000+ toch behoorlijk langzamer is dan X2 6400+.
[ Voor 3% gewijzigd door Steffy op 29-06-2009 17:41 ]
Je hebt ook gelijk.. We hebben beiden gelijk 
Maarja er is weinig informatie over welke resolutie etc dus kan eigenlijk niet echt een oplossing geven..
Over het multicore heb ik nog niet echt getest.. Ik snap eigenlijk niet waarom ze DX10 niet hebben gebruikt. Tegenwoordig is het vaak net wat sneller dan DX9.. DX10.1 was ook leuk geweest voor mensen met ATI
Ik wacht nog even het kopen van de game, maar houd wel wat nieuws bij. Hopelijk fixen ze heel wat bugs en kunnen ze de prestaties nog wat omhoog krikken..
Edit: Toch de game gekocht
Ik vond het online echt super vet. Ik kan alleen maar voorstellen dat het beter wordt. Hopelijk wat dedicated servers enzo.. Bij Cd-wow voor 25 euro. ( had nog een voucher ).. verzending gratis ook mooi meegenomen. Alleen duurt 7 tot 10 dagen
maar goed dan heb ik vakantie
Maarja er is weinig informatie over welke resolutie etc dus kan eigenlijk niet echt een oplossing geven..
Over het multicore heb ik nog niet echt getest.. Ik snap eigenlijk niet waarom ze DX10 niet hebben gebruikt. Tegenwoordig is het vaak net wat sneller dan DX9.. DX10.1 was ook leuk geweest voor mensen met ATI
Ik wacht nog even het kopen van de game, maar houd wel wat nieuws bij. Hopelijk fixen ze heel wat bugs en kunnen ze de prestaties nog wat omhoog krikken..
Edit: Toch de game gekocht

[ Voor 23% gewijzigd door Kuhr89 op 29-06-2009 18:12 ]
Verwijderd
In m'n sig staat 19" ws, dat is volgens mij altijd 1440x. Bovendien is m'n graka zwaar oc-ed (oob), dus dat verschil met een hd4870 is wel iets meer als maar een paar %. GPU bv draait zo'n 33% sneller.
Anyhoe, standaard gooide arma2 m'n viewdistance op 3500, heb het nu meen ik op 2500 of 2000, ik zal ook eens 1600 proberen. Zoals ik eerder al zei: viewdistance lijkt het meest uit te maken. Wellicht had de warmte er ook mee te maken, niet alle koelers ed aangesloten (was nog aan het rommelen). Ik had het trouwens ook niet over m'n eigen pc toen ik het had over high-end computers, volgens benchmarks is dit spel gewoon moeilijk vooruit te branden
Ik heb zeker wel interesse als we een clan oid gaan oprichten voor ArmA2.
Anyhoe, standaard gooide arma2 m'n viewdistance op 3500, heb het nu meen ik op 2500 of 2000, ik zal ook eens 1600 proberen. Zoals ik eerder al zei: viewdistance lijkt het meest uit te maken. Wellicht had de warmte er ook mee te maken, niet alle koelers ed aangesloten (was nog aan het rommelen). Ik had het trouwens ook niet over m'n eigen pc toen ik het had over high-end computers, volgens benchmarks is dit spel gewoon moeilijk vooruit te branden
Ik heb zeker wel interesse als we een clan oid gaan oprichten voor ArmA2.
Verwijderd
Volgens mij is de max view range bij co-op (online) ARMA 1200 meter. Als dit nog correct is bij ARMA II komt dit goed uit voor mij, aangezien ik dat het meeste speel.
Multicore werkt, heb een quadcore die op 90% load loopt in arma2. Bij cdwow is het 7-10 tot hun het binnen hebben, dan sturen ze het op en duurt het nog 6 - 8 voordat het er is volgens mij. Heb hem daar ook besteld, heb er niet zo'n haast mee.Kuhr89 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:51:
Je hebt ook gelijk.. We hebben beiden gelijk
Edit: Toch de game gekochtIk vond het online echt super vet. Ik kan alleen maar voorstellen dat het beter wordt. Hopelijk wat dedicated servers enzo.. Bij Cd-wow voor 25 euro. ( had nog een voucher ).. verzending gratis ook mooi meegenomen. Alleen duurt 7 tot 10 dagen
maar goed dan heb ik vakantie
Verwijderd
Jonge dat is een oude spec, heb al weer lange een nieuwe.Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 06:41:
[...]
o.O' Is dit spel speelbaar op een 1700+? Zeker met alles uit ofzo? Zonder blur is het redelijkspeelbaar op mijn systeem ... amper.
Edit: Ik heb inmiddels een HD4890 OC/BE ... en het spel hangt nog steeds behoorlijk op GPU. Gegeven moment moet je stadje aanvallen, en toen dropte m'n FPS echt gigantisch ... had voorheen 30+ met alles op max, maar daar was het al snel 20+... Ookal heb ik org. en zei patch dat je het blur kon switchen, ik heb de optie niet kunnen vinden (niet onder graph tenminste), echter de no blur patch werkt gelukkig op org+1.02(+? die nieuwe patch). Gaf me een min FPS van 20->25
.. wat voor toegevoegde waarde moet die funtie hebben eigenlijk? Als je snel draait kan je het toch niet snel bevatten ... en als je dat kan, kan je het zeker in irl imo.
Naja, dit spel zuigt gewoon, niet qua speelstijl oid, maar qua specs, crysis komt niet eens in de buurt omdat dat imo voornamelijk scripted was (en met slechte shaders) en dit spel gewoon praktisch een 3x of 4x core nodig heeft, en dan nog alle graphics. Wellicht niet zo mega denderend grafisch gezien in vergelijking, maar wel MEGA ver qua mogelijke afstand. Mijn ervaring is dat je praktisch alle settings zo hoog kan zetten als je wilt (met een redelijke graka), maar de afstand eigenlijk de enige factor is die je FPS bepaald: behoorlijk CPU afhankelijk blijkbaar.

gewoon -winxp als command line / shortcut en hij loopt prima plus je crossfire werkt dan ook direct met vista
Ik irriteer me een beetje aan de multiplayer. Ik hoop dat dit in de full version wel is opgelost!
Er is heel veel lag, veel servers die het vreselijk doen. Allemaal eenmans servers zoals ik het zeg..
Er is heel veel lag, veel servers die het vreselijk doen. Allemaal eenmans servers zoals ik het zeg..
Kan je vertellen dat dit in de full version ook nog wel het geval is. Al moet ik zeggen dat er ook aardig wat (duitse) servers zijn die netjes een ping van 24 / 30 hebben (zit zelf op 100/100 fiber)Kuhr89 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:50:
Ik irriteer me een beetje aan de multiplayer. Ik hoop dat dit in de full version wel is opgelost!
Dat zijn wss de co-op servers?Kuhr89 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:50:
Heb het spel even gespeeld, ziet er goed uit. Videokaarten klapte er met dit weer uit, herinderde mij er meteen aan mijn airflow te verbeteren
Wel achterlijk dat de savegames niet te gebruiken zijn met de patches..
Voor mensen die nog aan het twijfelen zijn mbt. het kopen van ArmA 2,
Mijn preview aan de hand van de demo: productreview: Arma II, PC review door ScytheNL
Zodra ik het spel zelf heb zal ik er ook een review van plaatsen.
Ik hoop dat het nuttig zal zijn voor diegene die in ArmA 2 geïnteresseerd zijn.
Mijn preview aan de hand van de demo: productreview: Arma II, PC review door ScytheNL
Zodra ik het spel zelf heb zal ik er ook een review van plaatsen.
Ik hoop dat het nuttig zal zijn voor diegene die in ArmA 2 geïnteresseerd zijn.
Ik heb mijn 8800gt 512mb gisteren geupgrade naar een 4870 1gb speciaal voor dit spel.
ik heb wel degelijke een enorme vooruitgang geboekt van 22fps met dezelfde settings naar 33 fps in de demo benchmark ( settings op normal-high en Anistopic filtering uit en AA uit)
Het spel is nu goed speelbaar met een resolutie van 1680 x 1050 met alles op very high (inclusief Anisotropic filtering) behalve AA die staat dan op disabled, ik schat een gemiddelde fps van 23/24
Ik heb vanav iets meer tijd als gisteren.
Ik zal wat uitgebreider testen.
ik heb wel degelijke een enorme vooruitgang geboekt van 22fps met dezelfde settings naar 33 fps in de demo benchmark ( settings op normal-high en Anistopic filtering uit en AA uit)
Het spel is nu goed speelbaar met een resolutie van 1680 x 1050 met alles op very high (inclusief Anisotropic filtering) behalve AA die staat dan op disabled, ik schat een gemiddelde fps van 23/24
Ik heb vanav iets meer tijd als gisteren.
Ik zal wat uitgebreider testen.
[ Voor 13% gewijzigd door Nordcore op 03-07-2009 10:20 ]
ik heb gister de demo ook even gedownload en hij loopt wel aardig soepel maar wat ik nog het meest irritant vind is dat de muis zon lag heeft. is dit normaal? ik neem aan dat het hoort om het "realistisch" te maken ofzo maar kan het ook uitgezet worden?
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Ja,dat is echt al 3x ter sprake gekomen hier. Gebruik de search aub even
.
oh sorry, over lag had ik nog niets gelezen/gevonden. wel over de motion blurr shit.
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Of je leest de post voor je iemand afzeikt. Ben er redelijk zeker van dat het nog niet ter sprake is gekomen. En ik had genoeg last van dingen in de demo, incl hoofdpijn door motion blur, maar niet van muis lag.Boudewijn schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:08:
Ja,dat is echt al 3x ter sprake gekomen hier. Gebruik de search aub even.
Ik zeik niet iemand af.furby-killer schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:32:
[...]
Of je leest de post voor je iemand afzeikt. Ben er redelijk zeker van dat het nog niet ter sprake is gekomen. En ik had genoeg last van dingen in de demo, incl hoofdpijn door motion blur, maar niet van muis lag.
Ik wijs erop erop dat t.net een zoekfunctie heeft en dat deze gebruikt dient te worden.
Het staat zelfs in de TS, dus je redelijk zeker is niet kloppend.
Ik wil me nergens mee bemoeien maar als je de zoekfunctie gebruikt en zoekt op "muis" vind ie niks.Boudewijn schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:50:
[...]
Ik zeik niet iemand af.
Ik wijs erop erop dat t.net een zoekfunctie heeft en dat deze gebruikt dient te worden.
Het staat zelfs in de TS, dus je redelijk zeker is niet kloppend.
verder staat er niks over muis lag in de TS.
dus gewoon een terechte vraag, alleen vermoedt ik dat hetgeen waar hij op doelt zich ook ook voor doet op een high end gaming rig, dit is gewoon de manier hoe dit spel werkt.
Er zit een kleine vertraging in als je de muis beweegt.
Zoek eens op blur.... ipv muis.Nordcore schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 17:12:
[...]
Ik wil me nergens mee bemoeien maar als je de zoekfunctie gebruikt en zoekt op "muis" vind ie niks.
verder staat er niks over muis lag in de TS.
dus gewoon een terechte vraag, alleen vermoedt ik dat hetgeen waar hij op doelt zich ook ook voor doet op een high end gaming rig, dit is gewoon de manier hoe dit spel werkt.
Er zit een kleine vertraging in als je de muis beweegt.
maar dara gaat het hier niet om.
had die jongen dan meteen hierop gewezen ;-) , hoe moet hij nou weten dat jij dat bedoeld?
Verder denk ik dat de muis lag los staat van het blur effect.
in ARMA2 heb je namelijk zoiezo altijd een beetje muis lag....
maar goed maakt ook niet uit verder, hij heeft iig een antwoord nu
Serieus, lees wat hij vraagt ipv jezelf belachelijk te maken. Er staat NIKS over muis lag in dit topic. Tuurlijk kan je dan op motion blur zoeken, maar waarom zou je dat doen? Hij heeft het over muis lag, niet motion blur. Dus ik begrijp echt niet waarom jij maar over motion blur blijft gaan en kritiek levert op iemand terwijl je zelf niet wilt lezen waar het over gaat.
Edit: Hoe zou hij hiermee geholpen zijn? Hij heeft een muis lag probleem, niet een motion blur probleem.
Edit: Hoe zou hij hiermee geholpen zijn? Hij heeft een muis lag probleem, niet een motion blur probleem.
[ Voor 12% gewijzigd door Sissors op 02-07-2009 17:43 ]
De is beide gedaan om het realistisch te maken.furby-killer schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 17:42:
Serieus, lees wat hij vraagt ipv jezelf belachelijk te maken. Er staat NIKS over muis lag in dit topic. Tuurlijk kan je dan op motion blur zoeken, maar waarom zou je dat doen? Hij heeft het over muis lag, niet motion blur. Dus ik begrijp echt niet waarom jij maar over motion blur blijft gaan en kritiek levert op iemand terwijl je zelf niet wilt lezen waar het over gaat.
Ik maak mezelf hier niet belachelijk, ik lees wat de makers van het spel in gedachten hadden en redeneer door.
Dat derden dat niet doen is hun probleem.
Als jij mij vervolgens aan wil wrijven dat ik niet lees is dat voor jouw rekening, maar ik kan het daar niet mee eens zijn .
dit bedoel ik inderdaad en ik geloof ook dat dat los staat van de motion blurr. mijn vraag was dus of ik dat uit kan zetten waar geloof ik ngo geen antwoord op is gegeven. het is dus nu in ieder geval zo dat je niet goed kan richten/mikken omdat het beeld altijd nog even "doorbeweegt" als je al gestopt bent met je muis, misschien dat ik het zo goed uitleg?Nordcore schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 17:40:
[...]
in ARMA2 heb je namelijk zoiezo altijd een beetje muis lag....
maar goed maakt ook niet uit verder, hij heeft iig een antwoord nu
staat er gedeeltelijk los van.superwashandje schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 17:51:
[...]
dit bedoel ik inderdaad en ik geloof ook dat dat los staat van de motion blurr. mijn vraag was dus of ik dat uit kan zetten waar geloof ik ngo geen antwoord op is gegeven. het is dus nu in ieder geval zo dat je niet goed kan richten/mikken omdat het beeld altijd nog even "doorbeweegt" als je al gestopt bent met je muis, misschien dat ik het zo goed uitleg?
hoe hoger je de video settings zet hoe trager de muis lijkt te reageren,....maar je zult altijd last blijven houden van een klein beetje lag, zo werkt dit spel, met een echt wapen in je hand gaat het ook niet vloeiend, een wapen is behoorlijk zwaar namelijk (off topic: en ik kan dit weten aangezien ik lid ben van een schietschool).
De logica ontgaat me ook wel een beetje, dus misschien kun je de volgende keer iets duidelijker zijn wat je bedoelt. Dan ben je toch net wat behulpzamer bezig en hoeven anderen zich niet zo druk te maken.
And I'm the only one and I walk alone.
offtopic:
Nou, het hele idee is dat je niet instant draait maar met wat vertraging. gebeurt in het echt ook zo.
Dat realisme uit zich in het iets doorschieten van het beeld als je abrupt een andere kant op kijkt, wat blur, en ook een vertraging in je beweging. In feite ligt dat allemaal in elkaars verlengde, en is dit ook allemaal gedaan ivm het realisme
Nou, het hele idee is dat je niet instant draait maar met wat vertraging. gebeurt in het echt ook zo.
Dat realisme uit zich in het iets doorschieten van het beeld als je abrupt een andere kant op kijkt, wat blur, en ook een vertraging in je beweging. In feite ligt dat allemaal in elkaars verlengde, en is dit ook allemaal gedaan ivm het realisme
dat het gedaan is ivm het realisme begrijp ik zoals ik ook in mijn eerste post al aangaf maar ik vind (en denk) niet dat het hetzelfde is als de blur(r?). de blur vind ik niet zo erg maar het doorschieten van het beeld/ de lag vind ik erg irritant en breekt voor mij de hele gameplay af. zo is er gewoon niet mee te mikken/richten.Boudewijn schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 18:15:
offtopic:
maar ik neem dus aan dat het niet uitgezet kan worden.
Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor slowchat. Als je niets nuttigs te posten hebt, post dan ook gewoon niet.
Dit topic is NIET bedoeld voor slowchat. Als je niets nuttigs te posten hebt, post dan ook gewoon niet.