Ik heb even geken hoe de kaart reageerde. Maar draai op dit moment weer gewoon met de stock koeler.
Vanwaar deze keuze dan pascal? te weinig LN2 voorhanden? 
Ik wou dat ik een dewar had, en aardig wat LN2 + een mooie container.
Veel respect als je zoiets aandurft, wellicht iets voor de volgende keer.
Stap is mij iets te groot, al zal het vast geen rocket science zijn,
het vraagt wel weer om investeringen..
Ik wou dat ik een dewar had, en aardig wat LN2 + een mooie container.
Veel respect als je zoiets aandurft, wellicht iets voor de volgende keer.
Stap is mij iets te groot, al zal het vast geen rocket science zijn,
het vraagt wel weer om investeringen..
Er ging geloof ik wat mis met zijn kaartje, en hij moet eerst nog op stock testen 
Over dat een pencil mod niet 'perfect' te regelen is: 'perfect' klopt, maar als ik er even voor gaat zitten, kun je een heel precieze pencil mod uitvoeren hoor
Over dat een pencil mod niet 'perfect' te regelen is: 'perfect' klopt, maar als ik er even voor gaat zitten, kun je een heel precieze pencil mod uitvoeren hoor
[ Voor 5% gewijzigd door roelientjeL op 27-03-2009 14:55 ]
OCP omzeiling dus, Vmod , tenzei je een loser als ik ben, zal toch niet langer duren dan een avondje prutsen.
Het goed doen is wel lastig, maar dat komt omdat ik een total soldeer noob ben.
Ik mis gewoon de daadkracht voor die ocp, en kennis in electronica.
Ik kan heus wel uren naar manuels kijken en informatie zoeken, maar als je niet weet hoe je die informatie moet toepassen kom je nog nergens. laat staan dat ik me kaart nu echt dood wil hebben
...
Maargoed, ik zal vanavond even kijken hoe het met de OCP bij mij zit dan
Het goed doen is wel lastig, maar dat komt omdat ik een total soldeer noob ben.
Ik mis gewoon de daadkracht voor die ocp, en kennis in electronica.
Ik kan heus wel uren naar manuels kijken en informatie zoeken, maar als je niet weet hoe je die informatie moet toepassen kom je nog nergens. laat staan dat ik me kaart nu echt dood wil hebben
Maargoed, ik zal vanavond even kijken hoe het met de OCP bij mij zit dan
het is toch een OVP?
Klopt, maar de meeste mensen hebben nog niet eens serieus naar het ding gekeken dus de subzero's wachten nog even op zich... zeker omdat we nog meer dan 2 maanden de tijd hebben
Dan zetten de meeste niet binnen 1 maand een super score neer (daarbij komt dat de OVP mod nog steeds niet helemaal openbaar is gemaakt)
Klopt, maar de meeste mensen hebben nog niet eens serieus naar het ding gekeken dus de subzero's wachten nog even op zich... zeker omdat we nog meer dan 2 maanden de tijd hebben
Over voltage protection
Overclock protection ?
Of over current protection?
iets met stroom iig ... dacht ik
?
Overclock protection ?
Of over current protection?
iets met stroom iig ... dacht ik
Het is iets met stroom ja: Over Voltage Protection
OCP = over current protection
Zie in de datasheet van die ic's wel wat staan over deze termen,
PHASE ( Pin 8 )
This pin is the return path for the upper gate driver.
Connect this pin to the upper MOSFET source. This
pin is also used tomonitor the voltage drop across the
MOSFET for over-current protection.
----------------------------------------------------------------------------
Over-Current Protection
The over-current protectionmonitors the output current
by using the voltage drop across the lower MOSFET’s
RDS(ON) and this voltage dropwill be compared with the
internal 0.27V reference voltage. If the voltage drop
across the lower MOSFET’s RDS(ON) is larger than
0.27V, an over-current condition is detected. The
threshold of the over current limit is given by:
0.27
ILimit = ------------
RDS(ON)
For the over-current is never occurred in the normal
operating load range; the variation of all parameters in
the above equation should be determined.
Zie in de datasheet van die ic's wel wat staan over deze termen,
PHASE ( Pin 8 )
This pin is the return path for the upper gate driver.
Connect this pin to the upper MOSFET source. This
pin is also used tomonitor the voltage drop across the
MOSFET for over-current protection.
----------------------------------------------------------------------------
Over-Current Protection
0.27
ILimit = ------------
RDS(ON)
[ Voor 83% gewijzigd door w-dev op 27-03-2009 17:26 ]
Ben toch niet uit de problemen, hij werkte.
alles hergesoldeerd, werkte eerst niet,
daarna weer wel, en nu weer niet.
Is toch nog steeds iets verkeerd, ga zo wel even me VGGDR doormeten
en post ik me results
alles hergesoldeerd, werkte eerst niet,
daarna weer wel, en nu weer niet.
Is toch nog steeds iets verkeerd, ga zo wel even me VGGDR doormeten
en post ik me results
Verwijderd
Dus basicly moet je of sterkere fets erop solderen, of die hele klotechip omzeilen die die OCP in werking zet (immers een verschil van 0.27v is dat er teveel stroom door de chip getrokken wordt). Volgens mij moet je met subzero al hoger kunnen komen met de clock zonder dat de OCP nog roet in het eten zou moeten gooien. Chips doen het vaak altijd beter op koelere temps dan kamertemperatuur.wouterdv schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 17:18:Over-Current Protection
0.27
ILimit = ------------
RDS(ON)
Bijv de Athlon LE 1640 chip die op lucht niet verder dan 3620MHz wou en op -40 3840MHz deed.
hoe lager de temperatuur des te lager de weerstand he
ik heb een andere kaart ontvangen dan in de startpost stond. andere koeler enzo.
ik heb dollershops hierover gemaild en die zeiden dat het een nieuwer model betrof.
kan ik nu nog wel meedoen met de wedstrijd?
ik heb dollershops hierover gemaild en die zeiden dat het een nieuwer model betrof.
Je hebt je niet ingeschreven toch, heb je zelf een kaart bij dollarshop gekocht?kipneck schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 23:03:
ik heb een andere kaart ontvangen dan in de startpost stond. andere koeler enzo.
Het klopt trouwens dat je een andere koeler hebt, dat heeft iedereen namelijk. De kaart die in de OP staat is een kaart die we van dollarshop hadden gekregen voor de contest om de kaart uit te proberen.
Hmm, gisteravond nog even alles eraf gesoldeerd behalve me meetpunten en alles werkt gewoon.
Dus er is toch iets met me solderen / grnd / bekabeling of what ever.
Nagoed, vandaag weer een poging wagen, maar volgens mij waren me soldeerpunten de vorige keer best aardig
..
Dus er is toch iets met me solderen / grnd / bekabeling of what ever.
Nagoed, vandaag weer een poging wagen, maar volgens mij waren me soldeerpunten de vorige keer best aardig

Heb ik in het begin ook voorgehad
Gewoon erg goed letten dat je nergens een verkeerd contact maakt. Heb tenslotte een vergrootglas gebruikt en het werkte achteraf perfect

Ik heb geen vergrootglas, maar inderdaad helaas ook geen telescopische ogen die ik 10x kan inzoomen
Nagoed, met veel licht straks even kijken
Nagoed, met veel licht straks even kijken
Omg, toch problem solved.
Het was toch een coil, rechts bovenin die contact met me VF1000 maakte, stuk papier er tussen en ineens gaf me meetpunt op de VGGDR weer het normale voltage aan.
dus werkt weeer!
Het was toch een coil, rechts bovenin die contact met me VF1000 maakte, stuk papier er tussen en ineens gaf me meetpunt op de VGGDR weer het normale voltage aan.
dus werkt weeer!
Je hebt wel een heel gedoe met die koeler van je, is het niet?
Diezel, zou je een foto van je kaart kunnen posten?
Vreemd zeg, en wow, heel tof dat je kaart ineens een A1 revisie heeft.
Dat je een andere competitie gaat naaien, achterlijke kerel.
Vreemd zeg, en wow, heel tof dat je kaart ineens een A1 revisie heeft.
Dat je een andere competitie gaat naaien, achterlijke kerel.
www.koopeendroom.nl
En hij is alweer weg...
Beetje achterlijk om zo te reageren als je niet weet hoe het zit.
Foutje moet kunnen. Maar bij jouw schijnbaar niet.
Foutje moet kunnen. Maar bij jouw schijnbaar niet.
[ Voor 29% gewijzigd door Vizor op 29-03-2009 20:29 ]
Verwijderd
sorry deze score is met de kaart die ik heb om de mods uit te proberen deze score stond in mijn map en
deze had ik niet moeten posten het ging om een ander score die ik wel moest posten 2 e plaats
dit was de kaart om de ocp /ovp mods uit te testen zo dat ik niet de kaart stuk maakt voor de compo
ik snap ook wel dat het te zien is dat de revisie anders is deze score was niet bedoeld om te plaatsen maar stond ook in de map van de kaart die wel is voor de compo
ik hoop dat het nu duidelijk is !
'
en deze tetst Dat je een andere competitie gaat naaien, achterlijke kerel
eerst lezen dan weet je dat het perongelijk is gegaan aangezien ik weinig tot geen ervaring heb met solderen heb ik een 2e kaart om daar de mods op te doen om te kijken of dat ze werken en als ik die sloop is dat dan geen probleem !
deze had ik niet moeten posten het ging om een ander score die ik wel moest posten 2 e plaats
dit was de kaart om de ocp /ovp mods uit te testen zo dat ik niet de kaart stuk maakt voor de compo
ik snap ook wel dat het te zien is dat de revisie anders is deze score was niet bedoeld om te plaatsen maar stond ook in de map van de kaart die wel is voor de compo
ik hoop dat het nu duidelijk is !
'
en deze tetst Dat je een andere competitie gaat naaien, achterlijke kerel
eerst lezen dan weet je dat het perongelijk is gegaan aangezien ik weinig tot geen ervaring heb met solderen heb ik een 2e kaart om daar de mods op te doen om te kijken of dat ze werken en als ik die sloop is dat dan geen probleem !
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2009 20:39 ]
Je kan gewoon niet verklaren dat werkelijk alles aan die screen klopt.
Alle snelheden goed ingevuld e.d. Je mem draait ineens 648 Mhz, terwijl je meld dat je mem 'vroegah' nog net 630 Mhz deed. Vergeten dat er ineens een hele andere kaart in je systeem zat? Je core doet het ook ineens een stuk beter dan eerst? En als je dat echt allemaal bent vergeten merk je wel met het uploaden hmm volgens mij is dit de verkeerde score. Je kan lullen wat je wilt, maar je zit gewoon helemaal klem deze keer.
Alle snelheden goed ingevuld e.d. Je mem draait ineens 648 Mhz, terwijl je meld dat je mem 'vroegah' nog net 630 Mhz deed. Vergeten dat er ineens een hele andere kaart in je systeem zat? Je core doet het ook ineens een stuk beter dan eerst? En als je dat echt allemaal bent vergeten merk je wel met het uploaden hmm volgens mij is dit de verkeerde score. Je kan lullen wat je wilt, maar je zit gewoon helemaal klem deze keer.
www.koopeendroom.nl
Verwijderd
ja hoor de andere kaart zat er nog in en niet de kaart van de compo maar als je me niet geloof dan laat je me gewoon uit de compo zetten geen probleem van deze kant ! overleg het maar met de organizie dan hoor ik het wel via een mail
ik had inderdaat scores met deze kaart gemaakt en ook met met me naam er bij maar deze waaren niet om te posten
als ik vals wil spelen dan pak ik geen kaart waar een andere reviesie A1 op staat dat zou heel dom zijn he
en dan moet ik vals gaan spelen voor 200 euro ja dag die heb ik niet echt nodig hoor
ik had inderdaat scores met deze kaart gemaakt en ook met met me naam er bij maar deze waaren niet om te posten
als ik vals wil spelen dan pak ik geen kaart waar een andere reviesie A1 op staat dat zou heel dom zijn he
en dan moet ik vals gaan spelen voor 200 euro ja dag die heb ik niet echt nodig hoor
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2009 21:06 ]
Ik heb ook nog wel een DuOrb liggen, had me VF1000 van me HD4850 afgehaald,Bolletje92 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 20:02:
Je hebt wel een heel gedoe met die koeler van je, is het niet?
volgens mij koelt hij iets beter. zoiezo is het tijdelijk hoor, watercooling hoop ik toch wel binnen 1 maand aan te schaffen
Maarten, hier word ik een beetje pissig om...
Ik weet dat het hier op GOT bij 'normaal' is om te schelden, maar om gelijk zo uit te schieten dat slaat nergens op... Dat zijn mem en zijn core het veel beter doen, dat zou ook goed kunnen, want mijn mem en core kunnen even hard draaien. De reden dat dit kan veranderen bij diezel is omdat hij twee systemen heeft, OK?
Dat hij die 200 euro niet nodig heeft blijkt wel uit het feit dat hij 'even' een i7 975 gaat kopen...
Lekker stressen als iemand een tweede 9500 heeft zeg! Als je zo gaat zeuren over dit soort dingen, dan gooi Framaster ook gelijk uit de scorelijst omdat hij een PCIE van 117 heeft terwijl de max 115 is...
Diezel is een eerlijke en goede overclocker, en waarom zou hij nu al vals spelen? Dan zou hij gelijk 'door de mand vallen'... Ik vind je beargumentatie van 'klemzitten' erg zwak...
Na dat gezegd te hebben wil ik hier niet meer op reageren en gewoon NORMAAL verder gaan in de compo...
------
Ik wist niet dat de clock speeds die ingesteld zijn en die er daadwerkelijk zijn, verschilde
Hier zal ik de volgende keer naar kijken
Ik ga ook eens kijken voor VGPU boven de 1.35V
Zou arctic silver 5 helpen om die op de stock koeler te doen?
Ik weet dat het hier op GOT bij 'normaal' is om te schelden, maar om gelijk zo uit te schieten dat slaat nergens op... Dat zijn mem en zijn core het veel beter doen, dat zou ook goed kunnen, want mijn mem en core kunnen even hard draaien. De reden dat dit kan veranderen bij diezel is omdat hij twee systemen heeft, OK?
Dat hij die 200 euro niet nodig heeft blijkt wel uit het feit dat hij 'even' een i7 975 gaat kopen...
Lekker stressen als iemand een tweede 9500 heeft zeg! Als je zo gaat zeuren over dit soort dingen, dan gooi Framaster ook gelijk uit de scorelijst omdat hij een PCIE van 117 heeft terwijl de max 115 is...
Diezel is een eerlijke en goede overclocker, en waarom zou hij nu al vals spelen? Dan zou hij gelijk 'door de mand vallen'... Ik vind je beargumentatie van 'klemzitten' erg zwak...
Na dat gezegd te hebben wil ik hier niet meer op reageren en gewoon NORMAAL verder gaan in de compo...
------
Ik wist niet dat de clock speeds die ingesteld zijn en die er daadwerkelijk zijn, verschilde
Hier zal ik de volgende keer naar kijken
Ik ga ook eens kijken voor VGPU boven de 1.35V
Zou arctic silver 5 helpen om die op de stock koeler te doen?
Vergeet de eeuwige roem niet!Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 20:48:
dan moet ik vals gaan spelen voor 200 euro ja dag die heb ik niet echt nodig hoor
Maar waarom koop je dan een A1 versie als die toch niet hetzelfde is als de C1 waar wij mee werken? Dan kan de mod het misschien wel doen op die A1 maar misschien niet op de C1 (ander PCB misschien)...
Dan kon je net zo goed een 2de kaart kopen voor die 55 euro aangezien je het geld toch niet nodig hebt.
@ roelientjeL
Ik weet niet, maar ik vind je heel grappig
[ Voor 5% gewijzigd door Bolletje op 29-03-2009 21:27 ]
misschien heeft hij die wel ergens tweedehands kunnen krijgen?
@ Bolletje
Totaal met je eens, grappig volk van dat OTH
@ Kerel:
Moet je dit screen is zien, daaruit kun je gewoon zien/ruiken dat hij het met opzet heeft gedaan. Alles precies goed ingevuld bij het uploaden, onmogelijk dat dat per ongeluk gaat.
Totaal met je eens, grappig volk van dat OTH
@ Kerel:
Moet je dit screen is zien, daaruit kun je gewoon zien/ruiken dat hij het met opzet heeft gedaan. Alles precies goed ingevuld bij het uploaden, onmogelijk dat dat per ongeluk gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Maarten-NForce op 29-03-2009 21:29 ]
www.koopeendroom.nl
-knip-
Het is per ongeluk gebeurd, nou en?
EDIT: jezus, wat zijn we toch weer lekker kinderachtig bezig zeg... Allemaal zo gefocused om iemand te snappen en allemaal gaan ze voor die 200 euro... Nu hebben ze iemand gevonden en draaien ze door
Jammer hoor... maar blijkbaar hoort dit bij competities?
Het is per ongeluk gebeurd, nou en?
EDIT: jezus, wat zijn we toch weer lekker kinderachtig bezig zeg... Allemaal zo gefocused om iemand te snappen en allemaal gaan ze voor die 200 euro... Nu hebben ze iemand gevonden en draaien ze door

Jammer hoor... maar blijkbaar hoort dit bij competities?
[ Voor 148% gewijzigd door roelientjeL op 29-03-2009 21:33 ]
@ Edit #2
Gaat me hierbij niet om de competitie, gaat me meer om dat paupere OTH.
[ Voor 93% gewijzigd door Maarten-NForce op 29-03-2009 21:39 ]
www.koopeendroom.nl
Verwijderd
alsjeblieft zeg, dit topic gaat toch over overklokken? IK vind gewoon dat de boodschap wel over is gekomen en niet verder gaan met trollen. Gewoon weer over de OC nu dus.
kuchMaarten-NForce schreef op zondag 29 maart 2009 @ 21:31:
Gaat me hierbij niet om de competitie, gaat me meer om dat paupere OTH.
ontopic: duidelijk niet he, je zegt zelf dat het niet over de competitie gaatLet op:
* Reageer altijd ontopic en behulpzaam.
* Respecteer je mede-users, zij komen hier ook voor hun lol.
respecteer: dat merk ik niet echt als je het mij vraagt...
@daniel, zoals ik al zei, het gaat hun puur om de winst en niet om het overklokken zelf
Dan geven wij toch het goede voorbeeld van een gezellige en verreikende compo
Ben het eens met Maarten dat het frapant is, als het toch enkel voor proberen is dat je alles goedzet ( behalve GPU-Z dan ) , maar het is inderdaad wel overduidelijk dus zal zoiezo gesnapt worden.
En inderdaad, laten we verder gaan overclocken!
Ik vind jouw huidige score erg mooithijszor schreef op zondag 29 maart 2009 @ 21:48:
Probeer anders eerst een pencil mod als je voltmod de heletijd faalt?
Verwijderd
Oke mijn score bij geplaats .
Deze blijft staan (laatste word bij het einde van de conteste geplaats)
Alles nog steets stock kwa spanning
Humm die pencil mod?
Hoe word deze gedaan ?
Deze blijft staan (laatste word bij het einde van de conteste geplaats)
Alles nog steets stock kwa spanning
Humm die pencil mod?
Hoe word deze gedaan ?
simpel, je tekent een lijntje met een 2B potlood (50 cent bij de Bruna
) van het FB pinnetje naar het ground pinnetje, dan ben je klaar
Wat een gezeikzeur hier, een vergissing is menselijk?! Ik vind tot nu de gang van zaken in dit contest erg raar..
/knip
/knip
[ Voor 34% gewijzigd door t1mmy op 29-03-2009 22:35 ]
@maarten:
je kunt je signature aanpassen
Ik zal even het werk doen voor je:
over die pencil mod, je hebt ook een multimeter nodig. Je moet even een tutorial opzoeken over hoe je een pencil mod precies moet doen
EDIT: je kunt beginnen tot een weerstand van 750ohm, dan heb je ongeveer 1250mV op je VGPU staan
Je VGDDR modden gaat veel lastiger, omdat de chip veel groter is
je kunt je signature aanpassen
Dus even je sig aanpassenBelediging + OTH:
Je bent verbannen vanwege een schaamteloze belediging jegens alle members van OTH en dit zal niet worden getollereerd. Kom terug als je bent opgegroeid...
over die pencil mod, je hebt ook een multimeter nodig. Je moet even een tutorial opzoeken over hoe je een pencil mod precies moet doen
EDIT: je kunt beginnen tot een weerstand van 750ohm, dan heb je ongeveer 1250mV op je VGPU staan

[ Voor 18% gewijzigd door roelientjeL op 29-03-2009 22:44 ]
@Allemaal
Lijkt me verstandig om de discussie hier te stoppen en al helemaal het trekken van conclusies die op niets zijn gebaseerd. (Dit geld trouwens in het algemeen)
Ik ga hier een nachtje over slapen en contact opnemen met Diezel wat er nou precies is gebeurd.
@RoelienteL
Ik heb het verzoek of je voortaan voor je zelf kunt praten. Ik denk dat Diezel heel goed weet wat hij wel en niet vind. Het komt voor mij een beetje over als stoken. Ik weet dat je heel erg fanatiek met de contest bezig bent, maar let aub even op je houding naar anderen. Laten we het gezellig houden.
@Maarten-NForce
Aan jou eigenlijk het zelfde verzoek. Ik begrijp dat je gefrustreerd bent, maar dat is nog geen reden om een hele groep mensen/overclock team aan te vallen.
Conclussie
Laten we het aub gezellig houden!
Vooralsnog ga ik uit van de goede intenties van iedereen en wil ik eerst met Diezel overleggen voordat ik hier meer over ga zeggen.
Lijkt me verstandig om de discussie hier te stoppen en al helemaal het trekken van conclusies die op niets zijn gebaseerd. (Dit geld trouwens in het algemeen)
Ik ga hier een nachtje over slapen en contact opnemen met Diezel wat er nou precies is gebeurd.
@RoelienteL
Ik heb het verzoek of je voortaan voor je zelf kunt praten. Ik denk dat Diezel heel goed weet wat hij wel en niet vind. Het komt voor mij een beetje over als stoken. Ik weet dat je heel erg fanatiek met de contest bezig bent, maar let aub even op je houding naar anderen. Laten we het gezellig houden.
@Maarten-NForce
Aan jou eigenlijk het zelfde verzoek. Ik begrijp dat je gefrustreerd bent, maar dat is nog geen reden om een hele groep mensen/overclock team aan te vallen.
Conclussie
Laten we het aub gezellig houden!
Vooralsnog ga ik uit van de goede intenties van iedereen en wil ik eerst met Diezel overleggen voordat ik hier meer over ga zeggen.
roelientjeL schreef op zondag 29 maart 2009 @ 21:50:
[...]
Ik vind jouw huidige score erg mooihoe heb je die geflikt?
![]()
![]()
Probeer anders eerst een pencil mod als je voltmod de heletijd faalt?
Als ik me Lan drivers installeer , de onboard dan werkt pci-e overclocken niet meer.
Maar me NIC werkt ook niet met hoge pci-e frequency, dus als ik wil internetten moet ik telkens me nic eruit halen

Maargoed, voltmod werkt weer helemaal, en met 113 Mhz kwam ik al op me nieuwe score,
maar kan makkelijk hoger
Ik verdedig Diezel (een van de redenen is dat hij me veel heeft geholpen), en ik wil helemaal niet stoken, sorry richting jou danSnot_Aap schreef op zondag 29 maart 2009 @ 22:48:
Het komt voor mij een beetje over als stoken.
over die pencil mod: XS ligt er bij mij uit
XS ligt er inderdaad al iets van een week uit ofzo, echt klote?
Ja, ze zijn alle hardeschijven voor SSD's aan het vervangen of zo.thijszor schreef op zondag 29 maart 2009 @ 23:24:
XS ligt er inderdaad al iets van een week uit ofzo, echt klote?
Hebben ze geen tijdelijke server of zo?
dat had ik gelezen idd, iets met ssd's. krijgen zeker veel gedonate
Stop er voor vanavond mee, toch weer flink stuk omhoog gegaan.
Ben VGPU tot 1.32 gegaan en VGDDR tot 2.10V , maar dat hielp me niet echt dus maar weer verlaagd..
Trouwens, hoeveel extra voltage gooien jullie op je pci-e voor 113 / 115 Mhz?
115 krijg ik maar niet stabiel, 113 net wel... maar wel met 0,20V extra op de PCI-E , is natuurlijk niet gezond, maar hoe zit het met de rest hier?
//EDIT
en snot_aap , de tijd van je servert staat nu verkeerd. bij /contest , waarneer ik me score gesubmit heb moet er een uurtje bij, iets met zomertijd?
Stop er voor vanavond mee, toch weer flink stuk omhoog gegaan.
Ben VGPU tot 1.32 gegaan en VGDDR tot 2.10V , maar dat hielp me niet echt dus maar weer verlaagd..
Trouwens, hoeveel extra voltage gooien jullie op je pci-e voor 113 / 115 Mhz?
115 krijg ik maar niet stabiel, 113 net wel... maar wel met 0,20V extra op de PCI-E , is natuurlijk niet gezond, maar hoe zit het met de rest hier?
//EDIT
en snot_aap , de tijd van je servert staat nu verkeerd. bij /contest , waarneer ik me score gesubmit heb moet er een uurtje bij, iets met zomertijd?
[ Voor 15% gewijzigd door thijszor op 30-03-2009 01:04 ]
Verwijderd
als ik vals wil spelen dat ga ik toch geen scores posten met een screen er bij waar op staat revisie A1 dat zo heel dom zijn !! maar goed ik heb Niel mijn tel NR gegeven dan leg ik het uit aan hem het was een foutje
verkeerde screen gepost
verkeerde screen gepost
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 06:11 ]
dacht dat de discussie afgelopen was, breng het dan ook niet meer naar boven. sommige DACHTEN dat het opzettelijk was, maar als je zegt van niet dan is het toch klaar ?
Verwijderd
De score wordt toch niet meer gebruikt? Dus waarom moeilijk doen. Iedereen kan wel eens een foutje maken...
Affijn het gaat goed zie ik al met de contest!
Mooie scores komen er voorbij.. Moet nog steeds het nieuwe bord aan de gang zien te krijgen =\
Affijn het gaat goed zie ik al met de contest!
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 10:10 ]
waddefak, 663 Mem I_Dunno? dat is echt...
...... met zulk ( relatief ) laag voltage...
Volgens mij heb je dan echt een pracht exemplaar te pakken, zonder pci-e of wat dan ook kom ik niet eens hoger dan 640.
Doe je goed!
//EDIT
Maar scaled wel bagger dan, 40Mhz mem meer en 2 fps hoger?
en 3 Mhz op de PCI-E dan...
Ik ga vanavond eens kijken of ik me core nog iets verder kan pushen met lucht,
de PCI-E zou toch geen effect moeten hebben op de Core clock? of is dat een verkeerde assumptie,
dacht dat het enkel het geheugen was?
Maargoed, denk als ik me uber1337 ventilator van 500/600mm erop zet, snel boot en meteen ga benchen dat ik nog wel 1 , wellicht 2 tikken verder op het geheugen kan, maar ik denk dat lucht daar toch echt ophoudt.
Wachten op watercooling en me tec, moet dan ook nog ( denk ik ) me pcb volsprayen / smeren met iets van
http://www.ct-systemen.nl...65&osCsid=b5f297c2ff2b969
Maar op sommige pics van tec's zie je tussen de socket van je gpu, rondom je core dat er vaak ook een gel achtig iets is, wat is dan dan?
of is dat hetzelfde....
Twijfel of ik nog wat extra armaflex moet aanschaffen.. , kan het namelijk nergens echt vinden.
je moet echt naar een CV specialist gaan ofzo oid? of zou het dubbelop zijn met zown spray..
Volgens mij heb je dan echt een pracht exemplaar te pakken, zonder pci-e of wat dan ook kom ik niet eens hoger dan 640.
Doe je goed!
//EDIT
Maar scaled wel bagger dan, 40Mhz mem meer en 2 fps hoger?
en 3 Mhz op de PCI-E dan...
Ik ga vanavond eens kijken of ik me core nog iets verder kan pushen met lucht,
de PCI-E zou toch geen effect moeten hebben op de Core clock? of is dat een verkeerde assumptie,
dacht dat het enkel het geheugen was?
Maargoed, denk als ik me uber1337 ventilator van 500/600mm erop zet, snel boot en meteen ga benchen dat ik nog wel 1 , wellicht 2 tikken verder op het geheugen kan, maar ik denk dat lucht daar toch echt ophoudt.
Wachten op watercooling en me tec, moet dan ook nog ( denk ik ) me pcb volsprayen / smeren met iets van
http://www.ct-systemen.nl...65&osCsid=b5f297c2ff2b969
Maar op sommige pics van tec's zie je tussen de socket van je gpu, rondom je core dat er vaak ook een gel achtig iets is, wat is dan dan?
Twijfel of ik nog wat extra armaflex moet aanschaffen.. , kan het namelijk nergens echt vinden.
je moet echt naar een CV specialist gaan ofzo oid? of zou het dubbelop zijn met zown spray..
[ Voor 70% gewijzigd door thijszor op 30-03-2009 10:55 ]
@thijszor
Dan moet je even naar de Primera gaan daar hebben ze kneedgum dat isoleert ook heel goed;)
Dan moet je even naar de Primera gaan daar hebben ze kneedgum dat isoleert ook heel goed;)
"Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig." Albert Einstein
Ik had al weer een alternatief gevonden, ik ga dan voor dat gelachtige voor de pins rondom je core binnen je "socket" en die spray voor me GPU voor overige condensatieschade...
"!Balen!" dat de zon nu schijnt en het hier gewoon 24graden is, op zolder, en me zonnewering niet op tijd naar beneden gedaan, argh
lekker benchen, NOT
//EDIT
Tering... even in dat nibitor aan het kijken, hoe word je daar nou ooit wegwijs in?
Zit dus nu bij timings tab, geklikt op detailed timings en dan zie je al die termen en afkortingen.
Maar dus als ik de timings iets minder strak wil zetten, hoe of wat is veilig?
Ik heb autoselect timing set gedaan, toen kwam ik op 6 uit.
Dus dat is de gene waarin je moet veranderen neem ik aan?
En kwa afkortingen;
tRC = standaard 22
tRFC = standaard 42
tRAS = standaard 16
tRP = standaard 6
tRCDRD= standaard 6
tRCDWR= standaard 6
tRRD = standaard 3
afkorting voor:
tRC: Row cycle time (Should be tRAS + tRP)
tRFC: Refresh row cycle time
tRAS: Row active time
tRP: Row precharge time
tRCDR: RAS to CAS delay for Read
tRCDWR: RAS to CAS delay for Write
tRRD: Row active to Row active
Wat zijn nou dingen die je echt niet losser wilt zetten, of waarneer je die losser zet dat je heul kaart naar de mallemoer helpt? en als je het losser maakt, in stapjes van 1 neem ik aan?
"!Balen!" dat de zon nu schijnt en het hier gewoon 24graden is, op zolder, en me zonnewering niet op tijd naar beneden gedaan, argh

//EDIT
Tering... even in dat nibitor aan het kijken, hoe word je daar nou ooit wegwijs in?
Zit dus nu bij timings tab, geklikt op detailed timings en dan zie je al die termen en afkortingen.
Maar dus als ik de timings iets minder strak wil zetten, hoe of wat is veilig?
Ik heb autoselect timing set gedaan, toen kwam ik op 6 uit.
Dus dat is de gene waarin je moet veranderen neem ik aan?
En kwa afkortingen;
tRC = standaard 22
tRFC = standaard 42
tRAS = standaard 16
tRP = standaard 6
tRCDRD= standaard 6
tRCDWR= standaard 6
tRRD = standaard 3
afkorting voor:
tRC: Row cycle time (Should be tRAS + tRP)
tRFC: Refresh row cycle time
tRAS: Row active time
tRP: Row precharge time
tRCDR: RAS to CAS delay for Read
tRCDWR: RAS to CAS delay for Write
tRRD: Row active to Row active
Wat zijn nou dingen die je echt niet losser wilt zetten, of waarneer je die losser zet dat je heul kaart naar de mallemoer helpt? en als je het losser maakt, in stapjes van 1 neem ik aan?
[ Voor 63% gewijzigd door thijszor op 30-03-2009 16:34 ]
Doe maar ik ben toch al gekapt om dit soort gezwets !!11!11[b][message=31716118,noline]
Verwijderd
Leuke contest jongens 
Kunnen we ons gewoon aan de (spel)regels houden vanaf nu?
Ik heb net de mount af en hij past perfect.
Verwijderd
ik gebruik de 2e kaart niet meer ook niet om de mods te testen
ik test ze gewoon op de kaart van de compo gaat er dan iets mis dan is het einde compo
ik test ze gewoon op de kaart van de compo gaat er dan iets mis dan is het einde compo
"de mount?"Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 17:36:
Leuke contest jongens
hoe wie wat waar waarneer waarom hoezo?
Hehe, ik heb I_Dunno door denk ik
Erg slim als het klopt 
edit: en inderdaad, het scaled ERG, ERG slecht
dat snap ik dus totaal niet? ongeveer 10FPS meer per 5MHz mem heb ik?
@Thijs, neeeee, 0.20V extra is niks
1.70V? ik heb hem al vaker op 1.85V gehad 
EDIT: een mount is een soort klem om de tube van de GPU mee vast te houden (als ik dit zo goed zeg
)
edit: en inderdaad, het scaled ERG, ERG slecht
@Thijs, neeeee, 0.20V extra is niks
EDIT: een mount is een soort klem om de tube van de GPU mee vast te houden (als ik dit zo goed zeg
[ Voor 44% gewijzigd door roelientjeL op 30-03-2009 20:14 ]
Wat valt er door te hebben, 663Mhz is toch gewoon 663Mhz? nagoed...roelientjeL schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:12:
Hehe, ik heb I_Dunno door denk ikErg slim als het klopt
edit: en inderdaad, het scaled ERG, ERG slechtdat snap ik dus totaal niet? ongeveer 10FPS meer per 5MHz mem heb ik?
@Thijs, neeeee, 0.20V extra is niks1.70V? ik heb hem al vaker op 1.85V gehad
EDIT: een mount is een soort klem om de tube van de GPU mee vast te houden (als ik dit zo goed zeg)
Maar ok, dan ga ik eens 0.25 / .30 proberen om te kijken of ik hem op 115Mhz krijg, als dat al beter scaled voor mij.
En snap inderdaad het principe, maar kon er in de pagina ervoor niks over lezen, vandaar dat ik het niet helemaal volgde
Ik zeg niks
(moet het ook nog even testen of het inderdaad klopt, maar waarschijnlijk wel
)
Ja zet er maar 1.80V op, dan haal je de 115 wel, maar met minder hoge clocks... zoek de balans maar
Ja zet er maar 1.80V op, dan haal je de 115 wel, maar met minder hoge clocks... zoek de balans maar
+10 fps voor +5 mhz mem? lijkt mij veel hoor
als ik van 640 naar 645 ga wil dat nog wel eens een groot verschil maken (misschien iets meer in de richting van 7FPS, maar het maakt zeker veel uit hoor)
[ Voor 46% gewijzigd door roelientjeL op 30-03-2009 20:59 ]
640 of 645 kan niet eens....roelientjeL schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:58:
als ik van 640 naar 645 ga wil dat nog wel eens een groot verschil maken (misschien iets meer in de richting van 7FPS, maar het maakt zeker veel uit hoor)
Dat wordt dan 638 en 648 respectievelijk. Dan heb je opeens een 7 : 10 ratio
[ Voor 4% gewijzigd door Bolletje op 30-03-2009 22:00 ]
Bij mij is het van 632.5 door naar 648, geen "638"
dus daar kan het inderdaad een verschil geven
Vanavond best veel tijd aan besteed, maar niet echt met resultaat
ik kwam uiteindelijk op 313 fps , maar 0.2fps meer is ook niet echt de moeite waard.
Lastig om een balans te vinden, ga ik voor 113 of 115. Zit ook met me PCI-E voltage te kloten, kan het negatief zijn als je te veel voltage gebruikt voor wat eigenlijk nodig is?
Zit nu ook eindelijk naar die graph van rivatuner te kijken, ipv GPU-Z . maar kom niet boven de 632, soms failed 630 ook.
Ook met voltages etc, meer voltage dan "nodig" had bij mij ook negatieve resultaten, bij 2.1V op het geheugen ging het heel snel naar wit / zwart, maar snel uitgezet en even de 40cm ventilator erop gezet.
Werkt wel weer, VGPU tot 1.35V gegaan maar heeft ook helemaal geen resultaat meer. op 1.3V kom ik tot hetzelfde.
Het is lastig systematisch te werk te gaan, als het soms random gewoon niet werkt.
Vrij frusterend, ik ga ervanuit dat ik met subzero wel een stuk(je) verder kan, maar het houd nu even op.
Toch maar meer tijd investeren in tweaking, er zullen vast nog wel wat verborgen dingen ergens zitten, maar als behalve Rivatuner en d3d overrider niet veel toegelaten is vraag ik me toch af waar die ruimte is
nagoed, toch even nadenken of ik er wel 300/400EU voor watercooling in wil stoppen, ook al ga ik 90% gewoon ook na de contest gebruiken.
Lastig om een balans te vinden, ga ik voor 113 of 115. Zit ook met me PCI-E voltage te kloten, kan het negatief zijn als je te veel voltage gebruikt voor wat eigenlijk nodig is?
Zit nu ook eindelijk naar die graph van rivatuner te kijken, ipv GPU-Z . maar kom niet boven de 632, soms failed 630 ook.
Ook met voltages etc, meer voltage dan "nodig" had bij mij ook negatieve resultaten, bij 2.1V op het geheugen ging het heel snel naar wit / zwart, maar snel uitgezet en even de 40cm ventilator erop gezet.
Werkt wel weer, VGPU tot 1.35V gegaan maar heeft ook helemaal geen resultaat meer. op 1.3V kom ik tot hetzelfde.
Het is lastig systematisch te werk te gaan, als het soms random gewoon niet werkt.
Vrij frusterend, ik ga ervanuit dat ik met subzero wel een stuk(je) verder kan, maar het houd nu even op.
Toch maar meer tijd investeren in tweaking, er zullen vast nog wel wat verborgen dingen ergens zitten, maar als behalve Rivatuner en d3d overrider niet veel toegelaten is vraag ik me toch af waar die ruimte is
nagoed, toch even nadenken of ik er wel 300/400EU voor watercooling in wil stoppen, ook al ga ik 90% gewoon ook na de contest gebruiken.
En wat voor temperaturen verwacht je te behalen?Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 09:14:
[...]
[afbeelding]
Maar dan voor de GPU.Vapochill
Het slangetje ziet er vrij dun uit, of hoeft dat ook helemaal niet dik te zijn?
Verwijderd
Mwah, het piek wat ik ermee gehaald heb was -44 op een Athlon LE-1640 op 3.8GHzthijszor schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 09:32:
[...]
En wat voor temperaturen verwacht je te behalen?
Das alleen voor de isolatie, zodat je je vingers bijv niet vastvriest aan de koperen leiding. Meer isolatie is eigenlijk overkill.Het slangetje ziet er vrij dun uit, of hoeft dat ook helemaal niet dik te zijn?
Sure, op de display van de vapochill zelf zeker.Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:02:
[...]
Mwah, het piek wat ik ermee gehaald heb was -44 op een Athlon LE-1640 op 3.8GHz
[...]

Verwijderd
Inderdaad. En het meetpunt van dat ding zit ook bekant bij de verdamper. Dus zou het veel schelen?Snot_Aap schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 12:29:
[...]
Sure, op de display van de vapochill zelf zeker.
-44 (echte temp) haalt mijn single stage nog maar net dus laat staan jou vapochill gebakje. Echte temp zal eerder rond de -20 liggen en waarschijnlijk nog hoger als ie vrijveel load heeft. Dat onboard dingetje klopt in ieder geval voor geen meter
.
=]
Ik haal met mijn Vapo LS -45 graden in de bios.
Op het schermpje hangt hij dan op -58 graden.
Op het schermpje hangt hij dan op -58 graden.

Meet maar eens na met een echte thermometer
.
=]
Dan zullen er waarschijnelijk ook nog wel afwijkingen zijn maar een bios temperatuur is al heel wat anders dan een vapo LS temperatuur.
dacht even te kijken naar zown vapochill, maar staat niks op eebay? want vapochill is toch gestopt oid? en zown prommy, leuk alternaatief?
Ook die bios temp klopt niet hoor. Met mijn SS geeft ie ook wel eens -65 aan en dan is hij maar -40 en met cascade geeft ie -80 terwijl hij -95 is dus daar is ook geen pijl op te trekken
.
=]
Verwijderd
Bij gebrek aan een Thermometer kan ik helaas niet voldoen aan je vraag.
Ik denk dat rivatuner ook gewoon '0' graden zal weergeven (niet lager).
Ik denk dat rivatuner ook gewoon '0' graden zal weergeven (niet lager).
Dat heeft gewoon temaken met de temp sensor van die kaart die geen negatieve waardes laat zien. Als je een keer een temp meter heb moet je het maar eens proberen
.
=]
Ik ben nu al een uur op zoek naar een utility waarmee ik het voltage in windows kan monitoren...
Is dat er wel, of ben ik verplicht om de meetpunten te gebruiken?
(Heb ik niet zo'n zin in, want die zitten nogal iritant icm mijn processorkoeling
)
Iemand?
Is dat er wel, of ben ik verplicht om de meetpunten te gebruiken?
(Heb ik niet zo'n zin in, want die zitten nogal iritant icm mijn processorkoeling
Iemand?
Even niets...
Draadjes op de meetpunten solderen en bijv met connectoren in zn pci dekseltje solderen, zodat je je multimeter gewoon achterin je pc kunt steken?
nee, deze kaart is daar te simpel voor (als ik het goed heb). Ik heb het zelf al geprobeerd, maar dat werkt dus niet. Je MOET dus die punten gebruiken...
Waarom geen zin in? Je soldeert twee draadjes, stopt die in afgeknipte molex aansluiting of zo, en die bevestig je aan de rand van je kaart, zodat je altijd heel gemakkelijk je voltages kan meten!
Waarom geen zin in? Je soldeert twee draadjes, stopt die in afgeknipte molex aansluiting of zo, en die bevestig je aan de rand van je kaart, zodat je altijd heel gemakkelijk je voltages kan meten!
Ben niet zo'n soldeerder 
* FireDrunk heeft zijn voltmod laten doen door een technisch maatje
* FireDrunk heeft zijn voltmod laten doen door een technisch maatje
Even niets...
Lol wel een voltmod laten solderen, maar niet even de meetpunten verlengen?
Jij gaat volledig af op je fiengerspitzegefühl?
Jij gaat volledig af op je fiengerspitzegefühl?
lol, ik heb waterkoeling, geen last van een giga blok 
heb wel al twee keer mijn kaartje kortgesloten door twee meetpunten tegelijk aan te tikken
heb wel al twee keer mijn kaartje kortgesloten door twee meetpunten tegelijk aan te tikken
Dat is ons allemaal wel eens gebeurt denk ikroelientjeL schreef op woensdag 01 april 2009 @ 21:46:
lol, ik heb waterkoeling, geen last van een giga blok
Nope, nog niet gehad 
Maar ik heb een Scythe Ninja Mini op mijn LE-1640 zitten
Die is nogal groot
Morgen maar eens een draadje aan solderen... hopen dat dat lukt zonder grote punt (A)
Ik ben niet bang voor solderen, maar voordeel van door een techneut laten doen is dat ik nu 72 traps weerstanden heb
Maar ik heb een Scythe Ninja Mini op mijn LE-1640 zitten
Die is nogal groot
Morgen maar eens een draadje aan solderen... hopen dat dat lukt zonder grote punt (A)
Ik ben niet bang voor solderen, maar voordeel van door een techneut laten doen is dat ik nu 72 traps weerstanden heb
Even niets...
Solderen ging mij wel redelijk af, na paar keer kloten.
Zit meer dat me kneedgum / dubbelzijdig tape me weerstanden niet heel lang vasthouden,
Moet eigenlijk iets permanents vinden maar ach...
Weet niet of ik de 320 FPS nog haal met me huidige setup, Mem met 1 stapje, van 630 - 632 Mhz hoger
loopt vast in het midden, en me Core doet ook moeilijk. Ga vanavond even kijken of ik me shader op 1800Mhz krijg.
Trouwens, is shader nou een denkbeeldig iets, niet fysieks? of heeft het baad bij het verhogen van je voltage op je VGPU? denk dat als je 50Mhz erbij kan krijgen, je toch weer 1/2 fps erbij krijgt. Zou betekenen, met wat geluk samen met 1 stapje op de core dat 320FPS wellicht mogelijk.
Blijf me afvragen, hoeveel het nou helpt om subzero te gaan draaien,
iemand zei hier oid dat als het kouder word de weerstand ( van de OCP/OVP? ) lager wordt, en je dus meer voltage erop kan krijgen, en hoger met je Mem kan komen?
Maar heb niet echt het gevoel dat voltage bij mij de bottleneck is, als ik me VGPU op 1.35 ga draaien krijg ik instant artifacts, op 1.30 is het weer goed.
Nagoed, anders is het altijd een ervaring rijker
!
Zit meer dat me kneedgum / dubbelzijdig tape me weerstanden niet heel lang vasthouden,
Moet eigenlijk iets permanents vinden maar ach...
Weet niet of ik de 320 FPS nog haal met me huidige setup, Mem met 1 stapje, van 630 - 632 Mhz hoger
loopt vast in het midden, en me Core doet ook moeilijk. Ga vanavond even kijken of ik me shader op 1800Mhz krijg.
Trouwens, is shader nou een denkbeeldig iets, niet fysieks? of heeft het baad bij het verhogen van je voltage op je VGPU? denk dat als je 50Mhz erbij kan krijgen, je toch weer 1/2 fps erbij krijgt. Zou betekenen, met wat geluk samen met 1 stapje op de core dat 320FPS wellicht mogelijk.
Blijf me afvragen, hoeveel het nou helpt om subzero te gaan draaien,
iemand zei hier oid dat als het kouder word de weerstand ( van de OCP/OVP? ) lager wordt, en je dus meer voltage erop kan krijgen, en hoger met je Mem kan komen?
Maar heb niet echt het gevoel dat voltage bij mij de bottleneck is, als ik me VGPU op 1.35 ga draaien krijg ik instant artifacts, op 1.30 is het weer goed.
Nagoed, anders is het altijd een ervaring rijker
Bij een lagere temperatuur gaat de weerstand van je low-site mosfet omlaag (dit zijn de standaard natuurwetten).
Je ocp grens is afhankelijk van een standaard ingestelde waarde en de weerstand van je lowsite mosfet.
Imax = 0.27 / Rdson
Dit is wel volledig theoretisch want ik ben zelf nog veels te druk met school (6 vwo N&T
) om te beginnen met overclocken. Ik heb er wel heel veel zin in om te gaan beginnen.
http://www.dickbest.nl/we...t=viewProd&productId=1559 , deze doormidden zagen en met secondenlijm en koelpaste gemengd op de gpuram vastlijmen? Zou wel mooi zijn want ik moet voor 5 eurotjes bestellen bij dick best, of gecombineerd bestellen?
Je ocp grens is afhankelijk van een standaard ingestelde waarde en de weerstand van je lowsite mosfet.
Imax = 0.27 / Rdson
Dit is wel volledig theoretisch want ik ben zelf nog veels te druk met school (6 vwo N&T
http://www.dickbest.nl/we...t=viewProd&productId=1559 , deze doormidden zagen en met secondenlijm en koelpaste gemengd op de gpuram vastlijmen? Zou wel mooi zijn want ik moet voor 5 eurotjes bestellen bij dick best, of gecombineerd bestellen?
Ziet er wel gaaf uit inderdaad, kom wel in de problemen met me luchtkoeling dan, of wellicht net niet. maar het zal dan wss toch samen met me T.E.C setje gebeuren, dat is toch een universeel dingetje
Ding is dus 25mm breed bij 15MM hoog, dus je zou 4 van die koelblokjes dan aanschaffen?
Want al die chips, 8 in totaal ( excl. volt regulators ( wellicht ook koelen? ) ) zijn dus geheugen?
//EDIT
en hoe zie je combi bestellen dan? heb je toch alsnog je bezorgkosten?
Maakt mij niet uit hoor, je doelt dus op 4/5 van die koelblokjes kopen, doormidden zagen en dan onder verdelen ofzo? of mis ik het punt
? ..
Ding is dus 25mm breed bij 15MM hoog, dus je zou 4 van die koelblokjes dan aanschaffen?
Want al die chips, 8 in totaal ( excl. volt regulators ( wellicht ook koelen? ) ) zijn dus geheugen?
//EDIT
en hoe zie je combi bestellen dan? heb je toch alsnog je bezorgkosten?
Maakt mij niet uit hoor, je doelt dus op 4/5 van die koelblokjes kopen, doormidden zagen en dan onder verdelen ofzo? of mis ik het punt
[ Voor 22% gewijzigd door thijszor op 02-04-2009 09:57 ]
Daar doelde ik idd op, ik weet ook niet of het gaat passen.
Het is zo dat je bij dickbest voor minimaal 5 euro moet bestellen en met twee potmetertjes van 1 euro ps kom ik er dan niet. Maar met deze sinkjes erbij kom ik er wel.
Die sinkjes komen idd op het geheugen met een evt fan derop, is t mooie van full cover waterblokken deze pakken ook gelijk het geheugen en de rest mee. Ik kan wel losse sinkjes gaan bestellen die voor gpu ram gemaakt zijn maar dan kan ik daar weer geen potmeters kopen. Na het doormidden zaggen zal je de sinkjes ook nog glad moeten schuren / polijsten voor een beetje normaal contact.
Heb gisteren mijn TEC binnen gehad, voor 10 eurotjes ergens op de kop getikt, is helaas maar 89 watt qmax maar wel 40*40mm.
Het is zo dat je bij dickbest voor minimaal 5 euro moet bestellen en met twee potmetertjes van 1 euro ps kom ik er dan niet. Maar met deze sinkjes erbij kom ik er wel.
Die sinkjes komen idd op het geheugen met een evt fan derop, is t mooie van full cover waterblokken deze pakken ook gelijk het geheugen en de rest mee. Ik kan wel losse sinkjes gaan bestellen die voor gpu ram gemaakt zijn maar dan kan ik daar weer geen potmeters kopen. Na het doormidden zaggen zal je de sinkjes ook nog glad moeten schuren / polijsten voor een beetje normaal contact.
Heb gisteren mijn TEC binnen gehad, voor 10 eurotjes ergens op de kop getikt, is helaas maar 89 watt qmax maar wel 40*40mm.
iemand al n goede source gevonden om mosfets vandaan te halen? (behalve alle oude moederborden die je kan vinden afgaan om te kijken of dr betere op zitten)
Ik vind het prima hoor, maar hoe zie je het dan met bezorgen / bezorgkosten?wouterdv schreef op donderdag 02 april 2009 @ 15:22:
Daar doelde ik idd op, ik weet ook niet of het gaat passen.
En full Cover, de MC-60-T oid, die ik wil bestellen is enkel de Core, dus universeel. dus zoiezo moet ik iets in die trend aanschaffen voor het koelen inderdaad
Mail me anders hoe je het ziet, wellicht dat we met dickbest kunnen kortsluiten dat de bestelling gesplitst bezorgt moet worden oid?
//EDIT
deze dus: http://swiftnets.com/products/mcw60-T.asp
en ga ook die voeding aanschaffen:
http://swiftnets.com/products/S320-12KIT.asp
Bij engelse bedrijven, goeiekoopst! (
[ Voor 9% gewijzigd door thijszor op 02-04-2009 16:25 ]
Als ik ook heatsinks derbij koop kom ik samen met de potmeters wel aan die 5 euro, dus dat is het probleem niet. Het zal benieuwen of die heatsinkjes een beetje gaan passen / werken. Met bestellen wacht ik nog een tijdje, misschien dat er nog een mosfet bij moet 
Over dat swiftechblokje, mooi dingetje, maar ben meer van de budget oplossingen.
Over dat swiftechblokje, mooi dingetje, maar ben meer van de budget oplossingen.
Ik ga straks even kijken hoeveel ruimte ik heb tussen me memchips en de bovenkant van me huidige AIR cooling, heb ook nog een DuOrb, wellicht dat die iets hoger is.wouterdv schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:06:
Als ik ook heatsinks derbij koop kom ik samen met de potmeters wel aan die 5 euro, dus dat is het probleem niet. Het zal benieuwen of die heatsinkjes een beetje gaan passen / werken. Met bestellen wacht ik nog een tijdje, misschien dat er nog een mosfet bij moet
Maar indien het het geval is ga ik ze bestellen,
En het is inderdaad vrij prijzig, 85/90EU oid kwam ik op incl. verzending,
Maar het zelf doen, dan moet ik alsnog een waterblock aanschaffen, isolatie bende etc etc etc.
Is leuk, maar ik heb geen weken vakantie oid, + geen kennis om het te doen
And there he goes
netjes
je bent vergeten je plaatje erbij te doen
er staat nu geen screenshot, thijs
je bent vergeten je plaatje erbij te doen
[ Voor 5% gewijzigd door roelientjeL op 02-04-2009 21:47 ]
hm, mosfets besteld voor OCP omzeilen.. kijken of deze n beetje tof zijn
@ AlexanderB, waar heb jij je mosfets besteld?
Ik ben zelf ook nog op zoek naar een goede shop voor kleine electronica.
Ik ben zelf ook nog op zoek naar een goede shop voor kleine electronica.