Heb je die data ook in Excel formaat? If so, kan je me even linken?Jasper91 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 00:54:
Ik heb dit al in kaart gebracht: http://www.maartenz.org/~jasper/GPU2009.pdf
http://www.maartenz.org/~jasper/GPU2009.xlsVerwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:14:
[...]
Heb je die data ook in Excel formaat? If so, kan je me even linken?
-- All science is either physics or stamp collecting
Verwijderd
Naja dik?framaster schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:09:
[...]
Valt mij ook op. Ik denk dat Diezel een hele dikke pcie overclock heeft gedaan. achja, we gaan er maar van uit dat hij het eerlijk opgeeft.
Ik denk dat de top van de gemiddelde PCI-express bus op 120MHz ligt, al dan niet de kaart die zich aan gort rendert. Zelf kwam ik op stock ook op 119MHz maar bij een gemiddelde OC moest ik toch echt omlaag ermee.
Verwijderd
de score is met pci-e van 113 gehaald 100% eerlijk ook daar wil ik wel een filmpje van maken als het moet !
met een pci-e bus van 114 kom ik niet boven de 700mhz? maar daar word aan gewerkt
ik kijk er van op dat er mensen zijn die met een pci-e bus van 117 die dan 750mhz halen
met een pci-e bus van 114 kom ik niet boven de 700mhz? maar daar word aan gewerkt
ik kijk er van op dat er mensen zijn die met een pci-e bus van 117 die dan 750mhz halen
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2009 10:49 ]
Denk dat ze doelen dat het een beetje vreemd is dat, met zoveel ruimte, je je notepad er recht op zetVerwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:44:
de score is met pci-e van 113 gehaald 100% eerlijk ook daar wil ik wel een filmpje van maken als het moet !
Maakt ook niet uit, gewoon leuk voor de rest om te lezen & zien
Verwijderd
daar kan je de pci-e bus toch niet zien ?
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2009 10:50 ]
Verwijderd
Nee maar het rekensommetje van GPU-z over je geheugenbandbreedte vind ik bijv wel interessant, en juist daar zet je je notepad overheen.
Verwijderd
er komt al en betere score van 320.7 pci-e bus 114 waar je de geheugenbandbreedte wel kan zien
op de zelfde clocks alleen shaders lager anders werkt pci-e bus van 114 niet
op de zelfde clocks alleen shaders lager anders werkt pci-e bus van 114 niet
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2009 11:28 ]
Trouwens diezel, te veel vrije tijd?
of word je gesponsord door de lokale supermarkt zodat je niet hoeft te werken / naar school te gaan? if so, jaloers!
Verwijderd
Dat vond ik nou minder .... Maar goed. Regels zijn regels. Met een beetje geluk kan ik de 120 MHz er nog uit persen.Een limiet van 115Mhz voor je PCIE clock, dit houd voor mij de scores controleer/repliceerbaar en heeft als tweede voordeel dat mensen met een board die geen hoge PCIE doet ook nog de mogelijkheid hebben om normaal mee te draaien. Het is immers een fairplay contest, en iedereen moet de kans hebben om met zijn bestaande hardware te kunnen winnen.
Verwijderd
ha ha k zit in de ziekten wet en als ik werk maak ik 50 uur per week en dan ook regelmatig snacht's werkenthijszor schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:22:
Trouwens diezel, te veel vrije tijd?of word je gesponsord door de lokale supermarkt zodat je niet hoeft te werken / naar school te gaan? if so, jaloers!
dus nee ik word niet gesponsord door de lokale supermarkt maar ik krijg zo nu en dan wel hardware voor een mooie prijs aangeboden en niet van de
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2009 11:32 ]
Huh, dus je mag niet hoger dan 115 met de Pci-E ?Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:28:
[...]
Dat vond ik nou minder .... Maar goed. Regels zijn regels. Met een beetje geluk kan ik de 120 MHz er nog uit persen.
if so, waarom zeg je dan dat je voor de 120Mhz gaat Jism?
Iedereen heeft een mailtje gehad met nieuwe regels. (Goed lezen!)
Ze zijn ook hier te vinden:
http://www.overklokken.in...dateRegels_25_03_2009.doc
Lees ze goed, er zijn behoorlijk wat veranderingen.
Hopelijk is het voor iedereen nu duidelijk wat wel en niet mag, ik geef voorlopig mensen nog zelf de tijd om hun scores aan te passen. Gebeurd dit niet dan zal ik ze alsnog handmatig verwijderen.
Hopelijk is het voor iedereen nu duidelijk wat wel en niet mag, ik geef voorlopig mensen nog zelf de tijd om hun scores aan te passen. Gebeurd dit niet dan zal ik ze alsnog handmatig verwijderen.
[ Voor 46% gewijzigd door Mod_Aap op 25-03-2009 11:33 ]
Bedankt voor de uitleg! het is een stuk duidelijker nu, ook voor mensen die onbedoeld wellicht programma's gebruikten die niet toegestaan waren.Snot_Aap schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:31:
Iedereen heeft een mailtje gehad met nieuwe regels. (Goed lezen!)
Dus props Snot_Aap , thanks voor je input!
Verwijderd
Nu kan dat niet meer, maar ik weet wel dat mijn board 120MHz kan halen.thijszor schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:30:
[...]
if so, waarom zeg je dan dat je voor de 120Mhz gaat Jism?
Verwijderd
ja had ook een vaste pci-e bus kunnen nemmen bv 112 in verband met fairplay contest
maar goed ik zal me score verwijderen omdat niet alles goed in beeld staat !!
en op het einde van de compo zal ik me scores pas weer posten !!
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2009 11:45 ]
Verwijderd
Thanks!
Vraagje: is er een reden waarom je de gpu/shader clock niet unlinked hebt? De GPU schaling is nu het product van zowel GPU als Shader clock increasement en niet zuiver van de GPU.
Kan je eventueel ook wat lagere frequenties uittesten alsook een combinatie van hoge gpu/mem?
GPU OC
-GPU: 500MHz tot 670Mhz (stapjes van 10 of 15)
-Shader: 1400MHz en 1600MHz
-Memory: 550MHz en 630MHz
MEM OC
-GPU: 500MHz en 670MHz
-Shader: 1400MHz en 1600MHz
-Memory: 500MHz tot 630MHz (stapjes van 10 of 15)
Shader OC
-GPU: 500MHz en 670MHz
-Shader: 1000MHz tot 1650MHz (stapjes van -wellicht- 50MHz)
-Memory: 500MHz en 630MHz
Is vrij veel werk (4 verschillende test settings per onderdeel), though, dus als je het niet ziet zitten, zeg maar.
Waarom zou je je nou weer aangevallen moeten voelen, Snot_Aap maakt enkel dingen duidelijk.Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:39:
ja had ook een vaste pci-e bus kunnen nemmen bv 112 in verband met fairplay contest
Dit soort acties vind ik zo lullig, alsof iemand er hier iets aan kan doen?
De regelementen zijn nu duidelijk, had je er dan liever achter willen komen aan het einde van de contest?
Beetje lullig van je imo..

PJ, Ik wil die tests ook wel even uitvoeren voor u indien Jasper niet kan/wilt 
Nu over de pci-e bus limiet, dat is wel echt balen "iedereen moet de kans hebben om met zijn bestaande hardware te kunnen winnen"
wat als juist de kaart suckt?
Maak je helemaal geen kans mits je het overige niet kan benutten
Nu over de pci-e bus limiet, dat is wel echt balen "iedereen moet de kans hebben om met zijn bestaande hardware te kunnen winnen"
wat als juist de kaart suckt?

Maximale pcie is meer afhankelijk van je moederboard dan je videokaart, dus vandaar. 
Zijn er trouwens genoeg die de 115 niet eens halen.
En als je kaart sucked moet je beter je best doen op de hardware mods/koeling.
Daar valt nog genoeg winst te halen.
Zijn er trouwens genoeg die de 115 niet eens halen.
En als je kaart sucked moet je beter je best doen op de hardware mods/koeling.
Daar valt nog genoeg winst te halen.
Verwijderd
ik voel me niet aangevallen Maar misschien worden de regels wel weer aangepast en dan zit ik me tijd te verdoen met scores op te slaan waar ik niets aan heb ! Dat is de reden . nu zit ik dan even thuis in de ziektewet maar volgende week ga ik weer aan het werk een dus wil ik me tijd niet verdoen met scores op te slaan die dan niet meer geldig zijn !! snap jethijszor schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:54:
[...]
Waarom zou je je nou weer aangevallen moeten voelen, Snot_Aap maakt enkel dingen duidelijk.
Dit soort acties vind ik zo lullig, alsof iemand er hier iets aan kan doen?
De regelementen zijn nu duidelijk, had je er dan liever achter willen komen aan het einde van de contest?
Beetje lullig van je imo..
en dit is geen aanval op de organisatie het is al moeilijk zat om een goede compo te organiseren
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2009 12:14 ]
Dus geldt de score van framaster al niet meer? Ik kom mooi op een 2de plaats zo 
Het spijtige is dat ik net een controller heb besteld op de pci-e omhoog te jagen
Het spijtige is dat ik net een controller heb besteld op de pci-e omhoog te jagen

[ Voor 35% gewijzigd door Diegis0n op 25-03-2009 12:16 ]
Zoals aangegeven in de email, heeft iedereen voorlopig nog de tijd om scores te wijzigen.
Zal kijken of ik vanaf nu de datum ook kan toevoegen aan een score.
Regels zullen niet meer gewijzigd, lijken me nu wel zo duidelijk dat er vrij weinig ruimte over blijft voor rare dingen.
Zal kijken of ik vanaf nu de datum ook kan toevoegen aan een score.
Regels zullen niet meer gewijzigd, lijken me nu wel zo duidelijk dat er vrij weinig ruimte over blijft voor rare dingen.
Nog even zitten kijken naar tecs trouwens, maar die PSU killed het hele plan zo ongeveer.
Mag je even 200/300dollar neer tikken voor een Meanwell PSU ( http://www.meanwell.com/search/psp-600/default.htm ) oid. en op XS lopen er wat draadjes, maar niemand raad echt aan , boven de 80watt, om een computer psu te gebruiken, iets met dat je je PSU heel hard laat werken
Denk dat het bij watercooling moet blijven dan, ik wil wel iets permanents / uitbereidbaars hebben, een cascade phasechange gebeure ga ik toch niet 24/7 gebruiken, me dunkt....
Mag je even 200/300dollar neer tikken voor een Meanwell PSU ( http://www.meanwell.com/search/psp-600/default.htm ) oid. en op XS lopen er wat draadjes, maar niemand raad echt aan , boven de 80watt, om een computer psu te gebruiken, iets met dat je je PSU heel hard laat werken
Denk dat het bij watercooling moet blijven dan, ik wil wel iets permanents / uitbereidbaars hebben, een cascade phasechange gebeure ga ik toch niet 24/7 gebruiken, me dunkt....
regel n 13.8v "HAM"/"radioamateur" voeding.. dr zijn dr wel bij van 30+ amp voor niet te veel geld..
je bedoelt zoiets?
http://www.2dehands.nl/daiwa-ps-304-57213810.html
wel 30Amp , maar geen idee of het voldoet...
http://www.2dehands.nl/daiwa-ps-304-57213810.html
wel 30Amp , maar geen idee of het voldoet...
Verwijderd
13.8V maal 30Amp = 414 W op 13.8V 
Maar als het variabel is dan is de kans dat de output op 13.8V lager is dan op bijv 5V. Mocht je op 12V werken dan is 30 Amp nog steeds goed voor het voeden van een TEC tot op 360W.
Voeding hoeft niet eens zo duur te zijn. Je kan voor de helft van het geld er al zelf 1 bouwen. Dikke trafo's kan je bijv uit magnetrons, plaats wat diodes en een condensator en je hebt je eigen voeding. Wel enige kennis van electronica is vereist. Magnetron voedingen zijn behoorlijk zwaar tot zelfs dodelijk al ga je er verkeerd mee om.
Maar als het variabel is dan is de kans dat de output op 13.8V lager is dan op bijv 5V. Mocht je op 12V werken dan is 30 Amp nog steeds goed voor het voeden van een TEC tot op 360W.
Voeding hoeft niet eens zo duur te zijn. Je kan voor de helft van het geld er al zelf 1 bouwen. Dikke trafo's kan je bijv uit magnetrons, plaats wat diodes en een condensator en je hebt je eigen voeding. Wel enige kennis van electronica is vereist. Magnetron voedingen zijn behoorlijk zwaar tot zelfs dodelijk al ga je er verkeerd mee om.
Hier gaat het dus al mis, mijn kennis van electronica is vrij beperkt.Voeding hoeft niet eens zo duur te zijn. Je kan voor de helft van het geld er al zelf 1 bouwen. Dikke trafo's kan je bijv uit magnetrons, plaats wat diodes en een condensator en je hebt je eigen voeding. Wel enige kennis van electronica is vereist. Magnetron voedingen zijn behoorlijk zwaar tot zelfs dodelijk al ga je er verkeerd mee om.
Maargoed, die advertentie is toch al niet meer geldig.
Maar iets in die richting zou dus ok zijn? op ebay zal er genoeg zijn, maar ik weet niet echt de juiste tags om wat nuttigs te vinden.
De T.E.C welke ik wil gebruiken zou het volgende zijn;
http://www.swiftnets.com/products/mcw60-T.asp
een 188 watt tec , met voltage van 12 tot 19V
en trouwens, die voeding die ze ook verkopen is ook wel een leuk ding:
http://www.swiftnets.com/products/S320-12KIT.asp
145dollar, ongeveer 10euro cent hier dus! (
wel 40A
//EDIT
bij http://www.crazypc.com/products/7250.html is hij 85$ , lol ... @ swiftech als reseller
It can also accomodate the MCW60-T, we recommend turning up the voltage adjustment for this part as it uses a 17 volt TEC.
[ Voor 10% gewijzigd door thijszor op 25-03-2009 13:28 ]
Ik wilde ook een tec gaan gebruiken, voeding is hier (op school) geen probleem.
Der staat een kast die 25 ampere op zn 24 volt lijn trekt.
Ik ben wel tec tegengekomen met een qmax van 267 watt
http://www.tecoolers.nl/contents/nl/d1_02.html
maar deze waren 62mm en dus lastig op een gpu te monteren (mountingholes die door de tec heen gaan).
Op de volgende pagina staat er 1 van 300 watt van 50 * 50 mm, maar deze is bijna 2x zo duur en 32 volt.
Mochten wij een tec gaan gebruiken dan zitten we ook nog met het koelen van de hete kant, iemand nog een waterblokje over?
Met overclocken ben ik nog niet begonnen, ook nog een complete n00b hierin.
Dit wordt de eerste keer, mijn pc is:
2GB, 800MHz, DDR2, Non-ECC, CL5, DIMM 240-pin
Sparkle GeForce 9500GT 512MB PCI-e DVI HDCP Passive (dûh)
Thermaltake 430Watts ATX, 2 Fan, Power Supply
Asus M3A78-EH 780G chipset AM2 socket
AMD athlon x2 be-2350
Ik doe het samen met AdvancedWoods en we hopen de 300 fps te halen.
Der staat een kast die 25 ampere op zn 24 volt lijn trekt.
Ik ben wel tec tegengekomen met een qmax van 267 watt
http://www.tecoolers.nl/contents/nl/d1_02.html
maar deze waren 62mm en dus lastig op een gpu te monteren (mountingholes die door de tec heen gaan).
Op de volgende pagina staat er 1 van 300 watt van 50 * 50 mm, maar deze is bijna 2x zo duur en 32 volt.
Mochten wij een tec gaan gebruiken dan zitten we ook nog met het koelen van de hete kant, iemand nog een waterblokje over?

Met overclocken ben ik nog niet begonnen, ook nog een complete n00b hierin.
Dit wordt de eerste keer, mijn pc is:
2GB, 800MHz, DDR2, Non-ECC, CL5, DIMM 240-pin
Sparkle GeForce 9500GT 512MB PCI-e DVI HDCP Passive (dûh)
Thermaltake 430Watts ATX, 2 Fan, Power Supply
Asus M3A78-EH 780G chipset AM2 socket
AMD athlon x2 be-2350
Ik doe het samen met AdvancedWoods en we hopen de 300 fps te halen.
300 lukt je ook wel op stock, vind je die swiftech in mijn post niks? is waterblock en redelijk overpowered voor deze gpu denk ik, dus subzero?
heb zelf n tec met 480w electrisch, qmax van 300w, 62x62.. en ben bezig met n waterblock/heatplate combo.. waarbij de montageschroeven in de heatplate zitten gedraaid, zodat ie idd tussen de gaten van de kaart gewoon past..
[edit:] maar dat heeft tot nu toe 0 zin, dankzij die klote OCP..
[edit:] maar dat heeft tot nu toe 0 zin, dankzij die klote OCP..
[ Voor 12% gewijzigd door AlexanderB op 25-03-2009 14:13 ]
Verwijderd
Ik weet niet in hoeverre de clocksnelheid verhoogd kan worden naarmate je de chip koeler maakt. Lucht haalt natuurlijk weinig uit maar i'm talking -10 graden en verder.
In feite kan je dan een hogere clock halen zonder meer stroomverbruik. Vanaf 30A verbruik kickt de OCP idd in en dat is een pain in the ass.
In feite kan je dan een hogere clock halen zonder meer stroomverbruik. Vanaf 30A verbruik kickt de OCP idd in en dat is een pain in the ass.
Zelf goedkoop en simpel een voeding in elkaar knutselen van drie oude voedingen, klik.thijszor schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 12:41:
Nog even zitten kijken naar tecs trouwens, maar die PSU killed het hele plan zo ongeveer.
Een beschrijving is leuk, maar met tekst alleen durf ik het niet aan.fflow schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 15:58:
[...]
Zelf goedkoop en simpel een voeding in elkaar knutselen van drie oude voedingen, klik.
Koop ik liever voor 85dollar + verzendkosten die Meanwell 320
En 480watt, is dat niet heul dikke overkill power 1337 wat dan ook T.E.C?
dan kom je toch in de buurt van een phasechanger, gezien die 9500gt helemaal niet zo veel watt verbruikt?
Ik ben nogal budget gebonden, arme scholier, moet volgend jaar werktuigbouwkunde gaan studeren, dat soort zaken....
Dus ik zal zelf wat in elkaar moeten knutselen met twee plaatjes koper en wat boutjes
Na wat research ben ik er achter gekomen dat:
- Watercooling voor een tec is zeker niet overpowered is, een tec transporteert warmte, dus hoe kouder je de warme kant maakt, hoe kouder de koude kant wordt.
- De druk op je tec ongeveer 10x zo groot moet zijn als de druk waarmee je normaal je koeler op je gpu drukt. Dit zorgt weer voor wat leuke conctructieve probleempjes.
Ohja, OCP.....
Dus ik zal zelf wat in elkaar moeten knutselen met twee plaatjes koper en wat boutjes
Na wat research ben ik er achter gekomen dat:
- Watercooling voor een tec is zeker niet overpowered is, een tec transporteert warmte, dus hoe kouder je de warme kant maakt, hoe kouder de koude kant wordt.
- De druk op je tec ongeveer 10x zo groot moet zijn als de druk waarmee je normaal je koeler op je gpu drukt. Dit zorgt weer voor wat leuke conctructieve probleempjes.
Ohja, OCP.....

dat bedoel ik niet, ik doelde op het wattage wat hij noemde, dat behoorlijk hoog is.
Dat watercooling aangeraden is voor een tec lijkt me vrij logisch
Dat watercooling aangeraden is voor een tec lijkt me vrij logisch
Ok, foutje van mij, 480 watt erg hoog?
Volgens mij gewoon wat meer marge, spanning verlagen geeft meer efficientie met tecs als ik het goed heb.
Iemand btw nog een goed(kop)e metaal winkel voor de hot en cold plate in de buurt van wieringerwerf (een gehucht 30 km ten noorden van hoorn)?
Volgens mij gewoon wat meer marge, spanning verlagen geeft meer efficientie met tecs als ik het goed heb.
Iemand btw nog een goed(kop)e metaal winkel voor de hot en cold plate in de buurt van wieringerwerf (een gehucht 30 km ten noorden van hoorn)?
nja, mijn tec gebruikt ook 480w, maargoed, dat is dan ook de lompste en grootste die ze hadden.. (en ik wou em toen gebruiken als waterchillen voor n 200w systeem..)
mijn tec spul komt allemaal van goedkope dealtjes op ebay, de voeding heb ik ook voor 40$ geregeld, die waren toen massaal in de aanbieding, nu nergens meer te krijgen..
dingen worden altijd in partijen aangeboden, dr is ook een periode geweest dat je massaal amerikaanse simkaarten met 20$ beltegoed voor 5$ kon kopen..
de tip is dus: blijf gewoon altijd op ebay rondkijken voor leuke hebbedingetjes, ook al heb je dr niet direct iets aan, zo heb ik n tec setup van minder dan 200 euro incl alle waterkoelparts, en dan zie je dat anderen nu alleen voor de tec en voeding al 200 kwijt zijn..
mijn tec spul komt allemaal van goedkope dealtjes op ebay, de voeding heb ik ook voor 40$ geregeld, die waren toen massaal in de aanbieding, nu nergens meer te krijgen..
dingen worden altijd in partijen aangeboden, dr is ook een periode geweest dat je massaal amerikaanse simkaarten met 20$ beltegoed voor 5$ kon kopen..
de tip is dus: blijf gewoon altijd op ebay rondkijken voor leuke hebbedingetjes, ook al heb je dr niet direct iets aan, zo heb ik n tec setup van minder dan 200 euro incl alle waterkoelparts, en dan zie je dat anderen nu alleen voor de tec en voeding al 200 kwijt zijn..
tralala, met 'kleur skills' hebben geholpen op mijn geheugen
(nu heeft dus ook mijn geheugen een pencil mod!)
314.4FPS
EDIT: ik vind dat framaster door mag gaan op zo'n hoge PCIE! Zijn verhoudingen zijn sowieso al niet geweldig
Dus een verzoek aan Neil: laat scores van een PCIE van hoger dan 115 staan, tot in mei
Dan blijft de competitie er tenminste in... (nadat o.a. peter heeft besloten geen scores te posten)
314.4FPS
EDIT: ik vind dat framaster door mag gaan op zo'n hoge PCIE! Zijn verhoudingen zijn sowieso al niet geweldig
Dus een verzoek aan Neil: laat scores van een PCIE van hoger dan 115 staan, tot in mei
[ Voor 53% gewijzigd door roelientjeL op 25-03-2009 18:46 ]
Ik probeer dus een complete pc inc cooling exc kast, hd en randapparatuur bij elkaar te sprokelen voor ongeveer 200 euro. Tec is ongeveer 20 euro en dan heb ik nog wel wat over van het budget. Zou een gewoon waterkoelingsblokje helpen op een hotplate, en dan aan de ingang een slang naar de kraan en de andere in de gootsteen? Is wel een echte budget oplossing
Wat heeft diezel daar in hemelsnaam mee te maken? Is 'ie zo geweldig?roelientjeL schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 18:44:
tralala, met 'kleur skills' hebben geholpen op mijn geheugen(nu heeft dus ook mijn geheugen een pencil mod!)
314.4FPS
Dus een verzoek aan Neil: laat scores van een PCIE van hoger dan 115 staan, tot in meiDan blijft de competitie er tenminste in... (nadat o.a. peter heeft besloten geen scores te posten)
www.koopeendroom.nl
Ik heb het ook over jouMaarten-NForce schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:07:
[...]
Wat heeft diezel daar in hemelsnaam mee te maken? Is 'ie zo geweldig?
Jullie behouden namelijk de top posities bezet, maar als jullie geen scores posten weet niemand hoe jullie ervoor staan... Dat bedoelde ik te zeggen
EDIT: kunnen we het nu over het overklokken ZELF hebben?
[ Voor 7% gewijzigd door roelientjeL op 25-03-2009 19:21 ]
euh, meeste waterblokken concentreren hun koeling op 1 punt, dat is just wat n tec *niet* wil..
je zult dus al n block moeten uitzoeken met een zo groot mogelijke vlakke onderkant, en een kanalenpatroon dat een zo groot mogelijke oppervlakte beslaat..
je zult dus al n block moeten uitzoeken met een zo groot mogelijke vlakke onderkant, en een kanalenpatroon dat een zo groot mogelijke oppervlakte beslaat..
of je kunt altijd nog gaan voor de sla-olie 'doping'
Wat zit je nu allemaal te brabbelen dan? Je begint zelf steeds over dat gedoe met die regels en vervolgens ga je dom zeggen "Laten we het over het overclocken hebben", net zoals op OTH.roelientjeL schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:15:
[...]
Ik heb het ook over jou
Jullie behouden namelijk de top posities bezet, maar als jullie geen scores posten weet niemand hoe jullie ervoor staan... Dat bedoelde ik te zeggen![]()
EDIT: kunnen we het nu over het overklokken ZELF hebben?
Naar mijn weten mag iedereen zelf weten wanneer ze een score posten, als ze maar iets inzet getoond hebben
Hopelijk komt deze week het spul binnen voor Vmod. Ik zal is kijken...

[ Voor 14% gewijzigd door Bolletje op 25-03-2009 19:46 ]
Of zou een grote alu heatsink met veel actieve luchtkoeling boven op een koperen hot plate ook werken?
De plates worden waarschijnlijk 50*50mm met een tec van 40*40 mm ertussen, dus ik heb 2500mm2 koeloppervlak wat ik zo optimaal en goedkoop mogelijk moet zien te koelen. Sla-olie is ook een idee, maar gaat dat niet overal tussen zitten / je krijgt het er nooit meer af
De plates worden waarschijnlijk 50*50mm met een tec van 40*40 mm ertussen, dus ik heb 2500mm2 koeloppervlak wat ik zo optimaal en goedkoop mogelijk moet zien te koelen. Sla-olie is ook een idee, maar gaat dat niet overal tussen zitten / je krijgt het er nooit meer af
Verwijderd
Simpele de mensen waar de gegevens niet van kloppen worden weg gehaald.Bolletje92 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:43:
[...]
Wat zit je nu allemaal te brabbelen dan? Je begint zelf steeds over dat gedoe met die regels en vervolgens ga je dom zeggen "Laten we het over het overclocken hebben", net zoals op OTH.
Naar mijn weten mag iedereen zelf weten wanneer ze een score posten, als ze maar iets inzet getoond hebben
Hopelijk komt deze week het spul binnen voor Vmod. Ik zal is kijken...
En dan klopt het van zelf weer.
Ook ik moet een nieuw plaatsen omdat bij mij de verborgen pictorgramme op de taak balk recht noet vollede gezien kan worden.
Maar goed dat word pas van de weken na dat ik even langs alternate ben geweest voor de onderdelen.
Mijn grootste probleem is dat mijn asrock nvidia 570 sli chip niet goed werkt met de vga kaart (cold boot probleem).
Ik kap denk ik maar. Vind er zowiezo zo al niks meer aan.roelientjeL schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 18:44:
tralala, met 'kleur skills' hebben geholpen op mijn geheugen(nu heeft dus ook mijn geheugen een pencil mod!)
314.4FPS
Dus een verzoek aan Neil: laat scores van een PCIE van hoger dan 115 staan, tot in meiDan blijft de competitie er tenminste in... (nadat o.a. peter heeft besloten geen scores te posten)
Ik denk dat als je een goede heatpipe koeler (Arctic freezer oid) op de hotside van de TEC zet dat je met een 140W TEC misschien wel zo rond het vriespunt komt met je corewouterdv schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:49:
Of zou een grote alu heatsink met veel actieve luchtkoeling boven op een koperen hot plate ook werken?
Bah ik wil mijn vmod spullen dan kan ik eindelijk eens gaan knallen met die kaart
2 nieuwe probes voor mijn scope zijn al binnen
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Verwijderd
kom op jongens laten we gewoon gezellig door gaan met de compo
ik had al een paar scores in mijn map en die moet ik nu weg gooien omdat de regels zijn veranderd .
en na het weekeinde heb ik niet echt veel tijd meer om achter me pc te gaan zitten
dus dat is ook een van de reden dat ik niet steeds meer nieuwe scores zal gaan posten ik ben wel actief bezig geweest met scores posten !
Maarten-NForce ik ben zeker niet geweldig dit is ook mijn echte 1e 3dmark compo waar ik aan mee doe
ps hoe voel jij je ?
ik had al een paar scores in mijn map en die moet ik nu weg gooien omdat de regels zijn veranderd .
en na het weekeinde heb ik niet echt veel tijd meer om achter me pc te gaan zitten
dus dat is ook een van de reden dat ik niet steeds meer nieuwe scores zal gaan posten ik ben wel actief bezig geweest met scores posten !
Maarten-NForce ik ben zeker niet geweldig dit is ook mijn echte 1e 3dmark compo waar ik aan mee doe
ps hoe voel jij je ?
Misverstanden... ik vroeg in die post aan snot_aap of hij jouw post wilt laten staan, omdat jij met een PCIE werkt die hoger is dan toegestaan met de nieuwe regels...framaster schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 20:15:
[...]
Ik kap denk ik maar. Vind er zowiezo zo al niks meer aan.
Je kapt toch niet met de compo he?
EDIT: dit wordt te wazig...
[ Voor 3% gewijzigd door roelientjeL op 25-03-2009 21:40 ]
Weenie, kijk wel. Heb niet veel zin meer.
Dit komt toch niet door alle discussie he?
Dat er discussies ontstaan is onvermijdelijk, het is onmogelijk om iedereen tevreden te maken toch? Ik vind wel dat je de spirit niet mag verliezen framaster! gewoon lekker meedoen, het is en blijft een ervaring die je meeneemt, scores zullen zeker gepost worden
Vanmorgen zijn de aanpassingen bekend gemaakt ... niet iedereen kan op 1 2 3 en nieuwe score posten, wacht het toch even af?

Zit nu een nieuwe windows opnieuw te tweaken. als ik niet tot die scores kom die ik had dan is mijn drive ff weg.Diegis0n schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 21:49:
Dat er discussies ontstaan is onvermijdelijk, het is onmogelijk om iedereen tevreden te maken toch? Ik vind wel dat je de spirit niet mag verliezen framaster! gewoon lekker meedoen, het is en blijft een ervaring die je meeneemt, scores zullen zeker gepost wordenVanmorgen zijn de aanpassingen bekend gemaakt ... niet iedereen kan op 1 2 3 en nieuwe score posten, wacht het toch even af?
enige wat ik er over kwijt wil is
kommop zeg, competitie is een ding, maar om als pubers tegen de nieuwe regels aan te schoppen is toch te kinderachtig voor woorden... om te voorkomen dat er van die enorme discussies komen kan je beter snot aap persoonlijk een vraag stellen.
daarom moeten we met zijn allen vrolijk doorgaan
Dat is aan de individu, niemand anders kan die keuze maken.
Ik hoop inderdaad dat iedereen ook gewoon doorgaat!
Trouwens, vandaag me Desoldeerpomp binnengekregen! epic ding, vraag me alleen af hoe je dat dan schoonmaakt .. aan de binnekant zit een lange dunne "pijp" van een of ander materiaal, neem aan dat het zich daar aan hecht dan oid? nagoed...
Morgenavond heb ik tijd, hopelijk Vmod ( repareren eerder ) afmaken en doet me kaart het weer, anders dan, tja..... moet ik die fets maar eens bekijken, of het allemaal nog in orde is ...
Ik hoop inderdaad dat iedereen ook gewoon doorgaat!
Trouwens, vandaag me Desoldeerpomp binnengekregen! epic ding, vraag me alleen af hoe je dat dan schoonmaakt .. aan de binnekant zit een lange dunne "pijp" van een of ander materiaal, neem aan dat het zich daar aan hecht dan oid? nagoed...
Morgenavond heb ik tijd, hopelijk Vmod ( repareren eerder ) afmaken en doet me kaart het weer, anders dan, tja..... moet ik die fets maar eens bekijken, of het allemaal nog in orde is ...
Het is rustig hier, hopelijk alemaal kunnen genieten van een goede nachtrust
!
Maar terugkoppelend over die t.e.c ,
wat ik wel intressant vond wat iemand hier zei is dat het contactpunt van de tec bij de core dus niet optimaal is, of niet gecentreerd is. Zou dit betekenen dat die van Swiftech niks is? gezien dat 40x40x3.0 is ( mm )
En over dat wattage, met 400+ watt zou je dan echt enorm onder de 0 gaan? een review gemaakt toont dat een 7900GTX op idle - 11.6 is oid, op 120watt zelfs ( hij gebruikte de 12V lijn van een computer PSU )
en de 7900GTX heeft een tdp van 45, de 9500 gt 50 watt dus zou dat theoretisch 11% warmer worden.
dus theoretisch -10,15 graden
En als ik dus op 17Volt ga zitten zal dat waarschijnlijk met nog wel 4 /5 graden minder worden.
- 15 graden lijkt me al eens wat, hoe de fek ( sorry ) gaat het dan met 480+- watt? zit je dan tegen phasechange temps aan?
...
vind tecs wel intressant

//EDIT
oja, en hij had nog een 165 opteron in de loop zitten
, dus wss kan er nog wel een paar graden af.
http://www.ocia.net/reviews/mcw60t/page5.shtml
Maar terugkoppelend over die t.e.c ,
wat ik wel intressant vond wat iemand hier zei is dat het contactpunt van de tec bij de core dus niet optimaal is, of niet gecentreerd is. Zou dit betekenen dat die van Swiftech niks is? gezien dat 40x40x3.0 is ( mm )
En over dat wattage, met 400+ watt zou je dan echt enorm onder de 0 gaan? een review gemaakt toont dat een 7900GTX op idle - 11.6 is oid, op 120watt zelfs ( hij gebruikte de 12V lijn van een computer PSU )
en de 7900GTX heeft een tdp van 45, de 9500 gt 50 watt dus zou dat theoretisch 11% warmer worden.
dus theoretisch -10,15 graden
En als ik dus op 17Volt ga zitten zal dat waarschijnlijk met nog wel 4 /5 graden minder worden.
- 15 graden lijkt me al eens wat, hoe de fek ( sorry ) gaat het dan met 480+- watt? zit je dan tegen phasechange temps aan?
vind tecs wel intressant
//EDIT
oja, en hij had nog een 165 opteron in de loop zitten
http://www.ocia.net/reviews/mcw60t/page5.shtml
[ Voor 8% gewijzigd door thijszor op 26-03-2009 13:46 ]
Verwijderd
Heet.hoe de fek ( sorry ) gaat het dan met 480+- watt?
Dat hangt af van de rest van je hardware. Bij een Dual-rad werd het water lekker warm met een 88W tec, met 480W bereik je een mooi kookpunt volgens mijzit je dan tegen phasechange temps aan?...
Zelf zet ik binnenkort iets leuks in om de kaart te koelen.
aan de waterkant een kuubemmer met ijsblokken gebruiken, bijvoorbeeld.. of idd n dikkere rad met dikke fans..
tec's hebben bij vol vermogen een temperatuurverschil van 65 graden van heet naar koud..
als jij je water koel weet te houden (desnoods direct kraan feed, of ijsblokken) dan gaat je tec idd ruim onder de 0.
andersom, die 65 graden is alleen bij 0 belasting. als een tec 300w aan hitte kan afvoeren, betekent dat bij 0 graden verschil. dan doet een tec bij 100w 2/3e van 65, is 43 graden verschil.
mits je het water rond de 20-30 graden weet te houden, ga je inderdaad op -15 uitkomen.. (met n "300" (480w) tec.
echter als jij 100w heat op een 150w tec dumpt, dan ga je maar n paar graden lager dan de watertemp uitkomen, oftewel ruim boven nul, terwijl je wel 3x zo veel vermogen gebruikt.
tec's hebben bij vol vermogen een temperatuurverschil van 65 graden van heet naar koud..
als jij je water koel weet te houden (desnoods direct kraan feed, of ijsblokken) dan gaat je tec idd ruim onder de 0.
andersom, die 65 graden is alleen bij 0 belasting. als een tec 300w aan hitte kan afvoeren, betekent dat bij 0 graden verschil. dan doet een tec bij 100w 2/3e van 65, is 43 graden verschil.
mits je het water rond de 20-30 graden weet te houden, ga je inderdaad op -15 uitkomen.. (met n "300" (480w) tec.
echter als jij 100w heat op een 150w tec dumpt, dan ga je maar n paar graden lager dan de watertemp uitkomen, oftewel ruim boven nul, terwijl je wel 3x zo veel vermogen gebruikt.
Mijn plan is om rustig onderdelen voor een watercooling set te kopen, waarbij ik een crossfire HD4850 en overclockte E8400 in de loop gooi, me NB laat ik voor wat het is, ook al is het zo warm, omdat het met koper bij mij allemaal aan elkaar zit ( nb / sb / etc ) moet ik dat ook allemaal gaan doen
...
Dit was mijn setje die ik in gedachten had;
- Thermochill Shroud PS120.3 Triple
- Laing DDC-1Plus MCP355 12V
- Scythe 120MM Ultra Kaze 2000RPM x 3 , wellicht de 3000RPM, maar verschil is schijnbaar vrij klein in grd.
- XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir
- Thermochill PA120.3 Triple
- en wat AC MX-2
Dat is het plan, dus eigenlijk voor me pc na de contest maar enkel de GPU in de loop is ganze geil...!
//EDIT
en hoe bedoel je,
zou dus - 30/40 graden op idle zijn...
//EDIT2
en waterblokjes erin en ipv me reservoir hem in een grote bak te zetten is wel briljant idd, liefst nog buiten inderdaad. word wel heel gedoe dan, ben je 6uur aan het voorbereiden, is het zo avond. lekker, kan je alles weer naar binnen halen ..

Dit was mijn setje die ik in gedachten had;
- Thermochill Shroud PS120.3 Triple
- Laing DDC-1Plus MCP355 12V
- Scythe 120MM Ultra Kaze 2000RPM x 3 , wellicht de 3000RPM, maar verschil is schijnbaar vrij klein in grd.
- XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir
- Thermochill PA120.3 Triple
- en wat AC MX-2
Dat is het plan, dus eigenlijk voor me pc na de contest maar enkel de GPU in de loop is ganze geil...!
//EDIT
en hoe bedoel je,
load bedoel je dus?mits je het water rond de 20-30 graden weet te houden, ga je inderdaad op -15 uitkomen.. (met n "300" (480w) tec.
//EDIT2
en waterblokjes erin en ipv me reservoir hem in een grote bak te zetten is wel briljant idd, liefst nog buiten inderdaad. word wel heel gedoe dan, ben je 6uur aan het voorbereiden, is het zo avond. lekker, kan je alles weer naar binnen halen ..
[ Voor 25% gewijzigd door thijszor op 26-03-2009 14:25 ]
nja, je zet gewoon de dag dr voor vast je waterblok op je kaart, (en gebruikt dan de kaart nog ff niet..) alle slangen enzo dr aan...
de ijsblokken moet je al n paar dagen vantevoren mee beginnen, iedere keer n litertje of 2 water in de vriezer dr bij.. (in een keer lukt namelijk die vriezer niet)
en dan als je geneog ijsblokken hebt.. (ik geloof dat ik berekend had dat je met 10 kg een kwartiertje kan benchen, geen idee in hoeverre dat klopt) dan zet je die in n grote bak, waterpomp onderin, pc case dr naast, kaart dr in, monitor dr naast, tuinstoeltje dr naast, pc aan, en benchen maar..
de ijsblokken moet je al n paar dagen vantevoren mee beginnen, iedere keer n litertje of 2 water in de vriezer dr bij.. (in een keer lukt namelijk die vriezer niet)
en dan als je geneog ijsblokken hebt.. (ik geloof dat ik berekend had dat je met 10 kg een kwartiertje kan benchen, geen idee in hoeverre dat klopt) dan zet je die in n grote bak, waterpomp onderin, pc case dr naast, kaart dr in, monitor dr naast, tuinstoeltje dr naast, pc aan, en benchen maar..
En het zonnetje erbij met een cocktail en is het feest compleet!
Maar zoiezo, dan pak ik wss gedeelte koud water, gedeelte bevroren, en teringzooi aan ijsblokjes...
Maar is dit niet slecht dan trouwens voor je kit, met kalkvorming etc etc?
Maar zoiezo, dan pak ik wss gedeelte koud water, gedeelte bevroren, en teringzooi aan ijsblokjes...
Maar is dit niet slecht dan trouwens voor je kit, met kalkvorming etc etc?
Gewoon je mobo met je kaart de vriezer in en dan gewoon de kabels er uit laten komen. Naar je scherm en zo. Zou wel een vette mod zijn een pc in een diepvriezertje.
Maar moet je wel uitkijken met ijsvorming.
EDIT
Of waterkoeling en dan u radiator in de diepvriesvak leggen. Is een nog betere oplossing dan moet je niet je hele pc in leggen.
Maar moet je wel uitkijken met ijsvorming.

EDIT
Of waterkoeling en dan u radiator in de diepvriesvak leggen. Is een nog betere oplossing dan moet je niet je hele pc in leggen.
[ Voor 36% gewijzigd door PRaGA88 op 26-03-2009 19:28 ]
Jij hebt zeker nooit gehoord van condens
euh, dat, en n vriezer kan maar 100w aan hitte wegkoelen (en gaat dan ook nog eens vrij snel stuk, omdat een vriezer voor standby is, niet voor volcontinu gebruik)
Kan iemand van jullie een account aanmaken op Conrad.nl? Mij lukt het maar steeds niet. Hij zegt dan dat het gelukt is (of tenminste, volgens mij bedoeld hij dat), maar ik krijg geen activatiemail. Ik kan ook niet inloggen
Ik heb al een Conrad account dus je kan die bestelling wel via mijn doen
Maar ik bedoel dan gewoon voor te benchen.AlexanderB schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 18:12:
euh, dat, en n vriezer kan maar 100w aan hitte wegkoelen (en gaat dan ook nog eens vrij snel stuk, omdat een vriezer voor standby is, niet voor volcontinu gebruik)
@jasper91
En condens zal wel optreden maar nooit gehoord van isoleren of met keukenrol de rond gaan
Even terugkomend op de peltier (tec) elemetjes, als je ze op de maximale spanning laat gaan dan produceren ze zelf veel te veel warmte en wordt de temp van gpu eerder hoger dan lager, dus bij die 400 watt kun je een lagere spanning gebruiken voor bijvoorbeeld een 200 watt peltier op een hogere spanning. Vandaag koper overgekocht van een andere tweaker, dus het feest kan bijna beginnen, alleen nog 3 weken werken op skool totdat de examentrainingen beginnen
Zou deze koeler: V&A aangeboden: Zalman CNPS9500 AM2
genoeg zijn om deze pelt: http://www.hebeiltd.com.cn/peltier.datasheet/TEC1-12710.pdf te koelen?
De bovenstaande pelt is de zwaarste in de 40*40 mm klasse, maar 90 watt qmax dus
Al mensen die olie cooling geprobeerd hebben?

Zou deze koeler: V&A aangeboden: Zalman CNPS9500 AM2
genoeg zijn om deze pelt: http://www.hebeiltd.com.cn/peltier.datasheet/TEC1-12710.pdf te koelen?
De bovenstaande pelt is de zwaarste in de 40*40 mm klasse, maar 90 watt qmax dus
Al mensen die olie cooling geprobeerd hebben?
Oliekoeling zou ik niet voor gaan, dat geeft alleen maar een hoop zooi en qua temperatuur zou ik er ook niet voor gaan.
www.koopeendroom.nl
lol trouwens, die papst fans zijn echt ziek, in CFM en prijs:
http://www.ikbenstil.nl/F.../Papst-Fan-4312::900.html
Hier 3 van
geil.....
http://www.ikbenstil.nl/F.../Papst-Fan-4312::900.html
Hier 3 van
Hoe had je dat in gedachte? Want als je boven de 20 euro besteed heb je gratis verzendkosten...Jasper91 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 18:36:
Ik heb al een Conrad account dus je kan die bestelling wel via mijn doen
Ze kunnen nog wel wat zwaarder hoor:wouterdv schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 18:58:
http://www.ferrotec.co.uk...=module_detail&mod_id=112 148 watt qmax
MCW60-T™ Specifications
TEC Module Specifications
Couples
U Max (V) 19.3
I Max (A) 15
DT Max © 60
Qmax (W) 188.4
LxlxH (mm) 40x40x3.0
R (Ohms) 1.08
[ Voor 19% gewijzigd door thijszor op 26-03-2009 19:43 ]
Bedankt voor jullie hulp, maar zijn deze ook nog ergens te krijgen, bijv ebay of een andere shop?
Op ebay liep te maar tot 90 watt qmax voor 40*40mm.
Ik hoor hier alleen dingen over peltiers en chilled waterkoeling...
Gaat er nog iemand op Dice (of misschien zelfs LN2?)
Ja ik weet dat er een coldbug op zit van -50 graden....
Gaat er nog iemand op Dice (of misschien zelfs LN2?)
Ja ik weet dat er een coldbug op zit van -50 graden....
[ Voor 20% gewijzigd door roelientjeL op 26-03-2009 21:15 ]
Volgens mij gaan mensen eerder aan LN2 dan dice, anders moet je echt een dikke (ronde) container hebben, die je er dus ook nog goed op moet kunnen zetten.
En Coldbug, niemand heeft gezegt dat hij op -50 zit, tot deze temp is het alleen getest
LN2 is schijnbaar redelijk regelbaar in temps, dus dat moet wel lukken...
En Coldbug, niemand heeft gezegt dat hij op -50 zit, tot deze temp is het alleen getest
LN2 is schijnbaar redelijk regelbaar in temps, dus dat moet wel lukken...
Als het nog niet zeker is dat er een coldbug op zit, waarom is de optie LHe dan niet beschikbaar
He verdomme
,
Alles eraf gesoldeerd. Me meetpunten opnieuw gesoldeerd
maar me kaart werkt nog steeds niet,
VGPU meetpunt werkt wel, maar VGGDR meetpunt niet meer.
Kaart is totaal dood, bij opstarten is het een hoge piep van 1sec +- en blijft het allemaal zwart.
De IC pootjes zijn wel een beetje gehavend, maar raken elkaar niet meer.
Welke dingen kan ik nu controleren voor een potentiele oplossing?
Indien fets, welke zou ik dan naar moeten kijken?
Vind flink klote, zoveel leuke ideeën , maar zonder kaart houdt het allemaal op natuurlijk

//EDIT
Bij me VGGDR ben ik niet hoger gegaan dan 2.05V , met luchtkoeling en open case.
Welliswaar geen heatsinks erop, maar wel een 12CM fan erop gericht van onderen...
En LHE, tja, weet je hoe fakkin duur het is?
volgens mij ben je voor een half uur benchen echt honderden euro's kwijt. en waarschijnlijk zit er heus wel een coldbug op, maar hoe hoog, dunno?
Alles eraf gesoldeerd. Me meetpunten opnieuw gesoldeerd
maar me kaart werkt nog steeds niet,
VGPU meetpunt werkt wel, maar VGGDR meetpunt niet meer.
Kaart is totaal dood, bij opstarten is het een hoge piep van 1sec +- en blijft het allemaal zwart.
De IC pootjes zijn wel een beetje gehavend, maar raken elkaar niet meer.
Welke dingen kan ik nu controleren voor een potentiele oplossing?
Indien fets, welke zou ik dan naar moeten kijken?
Vind flink klote, zoveel leuke ideeën , maar zonder kaart houdt het allemaal op natuurlijk
//EDIT
Bij me VGGDR ben ik niet hoger gegaan dan 2.05V , met luchtkoeling en open case.
Welliswaar geen heatsinks erop, maar wel een 12CM fan erop gericht van onderen...
En LHE, tja, weet je hoe fakkin duur het is?
[ Voor 24% gewijzigd door thijszor op 26-03-2009 21:30 ]
Heb je schoonmaken met alcohol al geprobeerd?
Wat zijn je weerstanden in ohm op de twee chips? Dan kan ik ongeveer je voltage bepalen als het niet stock is... (wat raar zou zijn omdat je je voltmods er vanaf hebt gehaald
)
EDIT: je moet wel de min van je multimeter op de ground van je chip zetten
Wat zijn je weerstanden in ohm op de twee chips? Dan kan ik ongeveer je voltage bepalen als het niet stock is... (wat raar zou zijn omdat je je voltmods er vanaf hebt gehaald
EDIT: je moet wel de min van je multimeter op de ground van je chip zetten
[ Voor 32% gewijzigd door roelientjeL op 26-03-2009 21:41 ]
Schoonmaken met alcohol, doel je dan op spiritus of is dat weer te aggresief?roelientjeL schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 21:38:
Heb je schoonmaken met alcohol al geprobeerd?
Wat zijn je weerstanden in ohm op de twee chips? Dan kan ik ongeveer je voltage bepalen als het niet stock is... (wat raar zou zijn omdat je je voltmods er vanaf hebt gehaald)
Ben niet echt een held in schoonmaak artikelen
en met weerstand in ohm, dus rood op de grnd zetten en de ander waar ik me weerstand opzet?
[ Voor 9% gewijzigd door thijszor op 26-03-2009 21:43 ]
Verwijderd
Net ook een kaartje besteld bij Dollarshops.
Ik heb bewust niet vanaf het begin meegedaan met de contest. Het is erg druk op het werk en heb erg weinig tijd. Ik weet dat mijn scores never mee gaan tellen maar ik laat de vorderingen hier wel weten...
Ik heb bewust niet vanaf het begin meegedaan met de contest. Het is erg druk op het werk en heb erg weinig tijd. Ik weet dat mijn scores never mee gaan tellen maar ik laat de vorderingen hier wel weten...
@thijs,
ik heb al een edit gedaan, maar hier nog een keer:
de MIN (zwart) op je GROUND van de chip (bij VGDDR rechts onder en bij VGPU de 2de linksboven) en dan de rode op de FB (die weet je wel
)
EDIT: met alcohol bedoel ik gewoon 96% alcohol, niet agressief dus...
de MIN (zwart) op je GROUND van de chip (bij VGDDR rechts onder en bij VGPU de 2de linksboven) en dan de rode op de FB (die weet je wel
[ Voor 15% gewijzigd door roelientjeL op 26-03-2009 21:49 ]
hey, bedankt voor je reply.roelientjeL schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 21:48:
@thijs,
de MIN (zwart) op je GROUND van de chip (bij VGDDR rechts onder en bij VGPU de 2de linksboven) en dan de rode op de FB (die weet je wel)
Ik heb alleen spiritus in huis, heb niks negatiefs erover gelezen, komt het dichtste in de buurt, moet lukken dus?
Ja, maar eerst even de weerstanden van je chips meten
dan weten we meer...
EDIT: ja spiritus kun je gebruiken als het goed is... Als je chip wegsmelt/brand is het niet mijn schuld he
EDIT: ja spiritus kun je gebruiken als het goed is... Als je chip wegsmelt/brand is het niet mijn schuld he

[ Voor 44% gewijzigd door roelientjeL op 26-03-2009 21:53 ]
Omg, yay, hij werkt weer!
Ik had bij het monteren van mijn luchtkoeling een stukje kneedgum tussen een coil , rechts bovenin gedaan.
Dacht dat contact met me koeler, koper wellicht tot problemen zou kunnen komen.
Pas na 1 week ging hij bad, en ik haal me koeler er even af, kneedgum eraf gehaalt en hij werkte ineens weer.
Lekker, dus me kneedgum veroorzaakt dus wel degelijk iets?
te vaag voor woorden...
//EDIT ik maak me pcb wel met keukenpapier schoon, spiritus laat ik voor wat het is
Ik had bij het monteren van mijn luchtkoeling een stukje kneedgum tussen een coil , rechts bovenin gedaan.
Dacht dat contact met me koeler, koper wellicht tot problemen zou kunnen komen.
Pas na 1 week ging hij bad, en ik haal me koeler er even af, kneedgum eraf gehaalt en hij werkte ineens weer.
Lekker, dus me kneedgum veroorzaakt dus wel degelijk iets?
//EDIT ik maak me pcb wel met keukenpapier schoon, spiritus laat ik voor wat het is
[ Voor 9% gewijzigd door thijszor op 26-03-2009 22:11 ]
VET 
die dingen zijn echt niet kapot te krijgen he?
ik heb al 2 keer kortsluiting gemaakt met mijn multimeter en bij pascal kwam de rook van chip af, maar hij werkt gewoon nog 
en nu scores posten he
die dingen zijn echt niet kapot te krijgen he?
en nu scores posten he
roelientjeL schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 22:04:
VET
die dingen zijn echt niet kapot te krijgen he?ik heb al 2 keer kortsluiting gemaakt met mijn multimeter en bij pascal kwam de rook van chip af, maar hij werkt gewoon nog
en nu scores posten he
En zondag weer beginnen met scores posten
Nagoed, vanaf zondag weer posten dus!
Probeer ook eens een pencil mod
hoef je niet opnieuw te solderen
Mwah, heb al de spulletjes er voor gekocht.roelientjeL schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 22:17:
Probeer ook eens een pencil modhoef je niet opnieuw te solderen
Dus wil het gebruiken ook
doel je dan op de MCW60-T of wil je een eigen air cooler erop zetten?wouterdv schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 19:48:
Bedankt voor jullie hulp, maar zijn deze ook nog ergens te krijgen, bijv ebay of een andere shop?
Ik weet niet hoe veel de verzendkosten vanuit UK zijn, maar ik haal me MCW60-T van specialtech.co.uk,
http://specialtech.co.uk/...oductid=2835&cat=0&page=1
70pond, = 75EU ofzo, kom ik in totaal op 78 pond, 84EU incl verzendkosten.
Vraag me alleen af met invoerkosten, als het uit een EU land komt heb je volgens mij geen invoerrechten en ook geen omzetbelasting...
nagoed
Ik heb ook een keer besteld uit Groot Brittanie voor vrijwel hetzelfde bedrag en je krijgt er niet mee te maken vanuit GB. Zeker niet voor onder de 100 euro volgens mij, want die is sowieso belastingvrij dacht ik.thijszor schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 08:40:
[...]
Vraag me alleen af met invoerkosten, als het uit een EU land komt heb je volgens mij geen invoerrechten en ook geen omzetbelasting...
nagoed..
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Verzenden binnen de EU, is nooit douaneplichtig
Hoe zwaar en hoe duur ook maakt nooit uit 
PS: belasting heeft er trouwens niets mee te maken, die betaal je namelijk al in de UK
PS: belasting heeft er trouwens niets mee te maken, die betaal je namelijk al in de UK
[ Voor 32% gewijzigd door Diegis0n op 27-03-2009 10:32 ]
Verwijderd
Omdat er wel een coldbug opzit.roelientjeL schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 21:26:
Als het nog niet zeker is dat er een coldbug op zit, waarom is de optie LHe dan niet beschikbaar![]()
Ervaring met andere GF8/9 kaarten zegt me dat de coldbug inderdaad rond de -50°C kan liggen, al is dat niet zeker. De kans dat je onder de -100°C kan met die kaartjes is wel vrij klein.
Testen dus!
Waarschijnlijk is er al iemand die met LN2 gespeeld heeft, maar zijn score nog niet post?
of iig, er zullen vast wel wat mensen met het idee zitten. paar pagina's terug zag je mensen met de tek 4.0 dacht ik...
of iig, er zullen vast wel wat mensen met het idee zitten. paar pagina's terug zag je mensen met de tek 4.0 dacht ik...
Enige wat ik weet van mensen met ln2 is dat pascal op ln2 heeft gedraait met 1,2V.
www.koopeendroom.nl