wtfux.. OCP mod gaat hier iets verkeerd.. en ik heb geen idee wat
this is not supposed to happen..
Swucks, werkt je kaart nog wel gewoon zonder mod, of zoiezo?
en maarten, jij gaat nu sneaky doen obviously? newly kept secret
!
Indien het niet wereldwijd gaat, zal ik me er waarschijnlijk vanaf houden.
Heb ik liever een goede plek, dan een ver****te kaart die ik kortgesloten heb oid
en maarten, je gaat aan de LN2? of welke koeling oplossing ga je gebruiken...
en maarten, jij gaat nu sneaky doen obviously? newly kept secret
Indien het niet wereldwijd gaat, zal ik me er waarschijnlijk vanaf houden.
Heb ik liever een goede plek, dan een ver****te kaart die ik kortgesloten heb oid
en maarten, je gaat aan de LN2? of welke koeling oplossing ga je gebruiken...
kaart werkt nog prima, mod voegt alleen niets toe
en dat is *raar*

Hehe, sneaky doen is niet verboden, maar damn ... post some pics man
Denk niet dat er heel veel intressants is, denk dat maarten wel een competatief ingestelde jongen is, dus voorlopig voor zichzelf houdt. i dont blame him!
Zondag weer even kloten, ben denk vrij temp limited momenteel,
denk dat het geheugen onder koelere omstandigheden wel wat harder wilt.
Or so i hope.... ,
Trouwens, op de een of andere markante manier reageerd me eigen pc nu wel weer op Pci-E verhogen, op 105 boot hij weer niet. Lan card eruit gehaald, Sata schijven eruit gehaald, IDE schijf erin.
Nog steeds niet booten, ga vanavond / zondag wel even alles op default zetten, denk dat er iets met voltages verkeerd staat waardoor hij weigert. maar als het goed is lukt Pci-E overclocken dus weer,
Denk toch dat percentueel gezien pci-e overclocken iets beter is dan de mogelijkheid tot iets hoger clocken zonder pci-express, vind het nog vrij knap trouwens dat maarten met een pci-e bus van 114mhz nog op 630 Mem komt
!
Zondag weer even kloten, ben denk vrij temp limited momenteel,
denk dat het geheugen onder koelere omstandigheden wel wat harder wilt.
Or so i hope.... ,
Trouwens, op de een of andere markante manier reageerd me eigen pc nu wel weer op Pci-E verhogen, op 105 boot hij weer niet. Lan card eruit gehaald, Sata schijven eruit gehaald, IDE schijf erin.
Nog steeds niet booten, ga vanavond / zondag wel even alles op default zetten, denk dat er iets met voltages verkeerd staat waardoor hij weigert. maar als het goed is lukt Pci-E overclocken dus weer,
Denk toch dat percentueel gezien pci-e overclocken iets beter is dan de mogelijkheid tot iets hoger clocken zonder pci-express, vind het nog vrij knap trouwens dat maarten met een pci-e bus van 114mhz nog op 630 Mem komt
Verwijderd
Zowiezo, beinvloed de PCI-express bus ook de uiteindelijk OC van de kaart. Immers was op 118MHz 600MHz memory niet echt stabiel maar op 116MHz wel 
Het ligt denk ik ook niet aan het voltage wat je voert aan je PCI-e bus, maar eerder aan de kaart die het gewoon niet meer aankan. Kaarten zijn niet gemaakt om buiten spec te draaien wat betreft de PCI-express bus. Zelfde als een geluidskaart of nic op een PCI-bus van 40MHz hebben draaien, krijg je ook heel vreemd gedrag
Het ligt denk ik ook niet aan het voltage wat je voert aan je PCI-e bus, maar eerder aan de kaart die het gewoon niet meer aankan. Kaarten zijn niet gemaakt om buiten spec te draaien wat betreft de PCI-express bus. Zelfde als een geluidskaart of nic op een PCI-bus van 40MHz hebben draaien, krijg je ook heel vreemd gedrag

Maargoed, ik heb denk ik in totaal max 2/3 uurtjes met een verhoogde pci-express bus gekloot, niet hoger dan 110Mhz. Ik betwijfel ten zeerste of er permanente schade aangebracht is.
Natuurlijk is dit mogelijk, maar zou me erg treurig maken
!
Maargoed, het beinvloeden weet ik, dat was ook waar me laatste alinea overging... ,
zit alleen te bedenken wat ik dan nog allemaal eruit kan halen wat me pci-e bus beinvloede.
Lan is eruit, Sata eruit, voor de rest zou er , kwa externe apparaten toch voor de rest niks meer verwijderd kunnen worden?
Natuurlijk is dit mogelijk, maar zou me erg treurig maken
Maargoed, het beinvloeden weet ik, dat was ook waar me laatste alinea overging... ,
zit alleen te bedenken wat ik dan nog allemaal eruit kan halen wat me pci-e bus beinvloede.
Lan is eruit, Sata eruit, voor de rest zou er , kwa externe apparaten toch voor de rest niks meer verwijderd kunnen worden?
Verwijderd
Ja je kan per Bios instellen dat je het e.a disabled wilt hebben, maar of dat daadwerkelijk iets uitmaakt? Wellicht is jouw bordje gewoon niet geschikt voor hogere PCI-express snelheden dan 110MHz.
En schade ontstaat niet zo snel. Het is immers 1 of 0 met bitjes en niet 0.5
En schade ontstaat niet zo snel. Het is immers 1 of 0 met bitjes en niet 0.5
Doelde meer op dat de laatste week ik pci-express helemaal niet meer aan de praat kreeg,
teminste, dat het overclocken van 100 - 110 geen zin meer had.
en eergisteren alles weer is een keer aangesloten, en bij 105 boote hij niet. met sata etc eraan, dus vandaar dat ik zeg, dat ik denk dat pci-express wel weer zou moeten werken. maar sata + lan eraf heeft nog geen zin gehad..
Ongelovelijk hoeveel tijd je er trouwens in kan stoppen, zonder daadwerkelijk soms heel veel verder te komen.
Gewoon de hele tijd trial & error, meer kloten, nog weer aankloten, o hey, dit is leuk...
Vooral het softwarematig tweaken, aan de ene kant leuk, maar aan de andere kant had ik liever gewoon alles met rivatuner standaard en gewoon de hoogste fps met de beste overclock.
Nu ook, wellicht gaat mijn bord idd niet zo hoog kwa pci-express, wat meteen winner of loser kan betekenen.
Maargoed, im just whining
!
teminste, dat het overclocken van 100 - 110 geen zin meer had.
en eergisteren alles weer is een keer aangesloten, en bij 105 boote hij niet. met sata etc eraan, dus vandaar dat ik zeg, dat ik denk dat pci-express wel weer zou moeten werken. maar sata + lan eraf heeft nog geen zin gehad..
Ongelovelijk hoeveel tijd je er trouwens in kan stoppen, zonder daadwerkelijk soms heel veel verder te komen.
Gewoon de hele tijd trial & error, meer kloten, nog weer aankloten, o hey, dit is leuk...
Vooral het softwarematig tweaken, aan de ene kant leuk, maar aan de andere kant had ik liever gewoon alles met rivatuner standaard en gewoon de hoogste fps met de beste overclock.
Nu ook, wellicht gaat mijn bord idd niet zo hoog kwa pci-express, wat meteen winner of loser kan betekenen.
Maargoed, im just whining
Ik kan met PCI-E op 120MHz mijn geheugen op 600mhz draaien hoor

Dat komt omdat de clock van je geheugen door de (27Mhz) cristal op de kaart wordt geregeld. En de clock van je core/shader je pcie als block gebruikt. Daardoor kan je de core/shader ook lager clocken met een hogere pcie bus.
Edit: Ook maar eens begonnen:

Kaartje is niet echt bijzonder vergeleken met de meeste.
Maarjah, doe toch maar voor "spek en bonen" mee.
Binnenkort maar eens wat mods en betere koeling er tegen aan, en met het echte werk beginnen.
Edit: Ook maar eens begonnen:

Kaartje is niet echt bijzonder vergeleken met de meeste.
Maarjah, doe toch maar voor "spek en bonen" mee.
Binnenkort maar eens wat mods en betere koeling er tegen aan, en met het echte werk beginnen.
[ Voor 43% gewijzigd door Mod_Aap op 20-03-2009 21:48 ]
sicke score van i_dunno, met zulke lage ( relatief ) clocks? 
echt nice, hoe heb je je koeling geregeld?

echt nice, hoe heb je je koeling geregeld?
Mwah, mem scheelt enorm veel, en zijn mem wil flink hard
www.koopeendroom.nl
Verwijderd
Is die OCP nu alleen van toepassing op de core?
Als er een dikkere transistor op moet die het verschil moet vergroten dan wil ik vandaag nog wel even langs de electroboer om een Fetje te halen en die erop te solderen.
Nu de werkruimte zat
Als er een dikkere transistor op moet die het verschil moet vergroten dan wil ik vandaag nog wel even langs de electroboer om een Fetje te halen en die erop te solderen.
Nu de werkruimte zat
Zo nieuwe score: 286.4 FPS
Dit was trouwens mijn laatste score zonder voltmods.
Morgen naar maarten toe om de voltmods erop te gooien
Dit was trouwens mijn laatste score zonder voltmods.
Morgen naar maarten toe om de voltmods erop te gooien
Thanks 4 de tip. Daar kan ik iets mee ! Ik ga het morgen proberen.hood schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 23:41:
[...]
gewoon ff in rivatuner je mipmap lod bias adjustmant op 4.6 zetten. normaal kan dat maar tot 3 maar daarvoor moet je even wat instellingen wijzigen.
u gaat naar het hoofdscherm, drukt op het tabje power user, en dan staat er in die lijst riva Tuner\ NVIDIA\Global, dan zie je LODBiasrange staan en die zet je dan op 5 of 6 (kan tot 15 geloof ik) en dan zet je nog even een lampje ervoor door ervoor te klikken. speel maar eens met die LOD. en dan moet het makkelijk lukken om 200 stock te halen. ik haalde op alleen lod naar 4.6 te zetten een fps van 198,5 ofzo.
moet nu wel lukken
Dus simpel gezien is het geaccepteerd om softwarematig kwaliteit in te leveren voor snelheid ?

Zonder maak je niet eens kans
, dus ja, software matig tweaken is de bedoeling.
Trouwens, vorige week al wat gezeik , maar nu wilt me 9500GT niet meer booten.
Geen voltage meting meer op me Mem, VGPU nog wel.
Ik ga morgen even alles hersolderen, had het vrij slordig gedaan.
Kijken of dat wat helpt, anders moet ik gaan kijken of ik wellicht fets verkloot heb, of iets anders.
Not fun!
Trouwens, vorige week al wat gezeik , maar nu wilt me 9500GT niet meer booten.
Geen voltage meting meer op me Mem, VGPU nog wel.
Ik ga morgen even alles hersolderen, had het vrij slordig gedaan.
Kijken of dat wat helpt, anders moet ik gaan kijken of ik wellicht fets verkloot heb, of iets anders.
Not fun!
Heb ik ook last van gehad, remodden was doeltreffend
Net klaar met remod, teminste, ik heb me VGGDR meetpunt opnieuw gesoldeerd en de GRND / Volt IC bij VGGDR opnieuw gesoldeerd.
Pray for the best, anders nog even alle andere verbindingen controleren, en anders,
word het nog meer moeite!
//EDIT
Nog geen geluk helaas
, ben nu alle puntjes aan me Weerstanden aan het hersolderen,
hopelijk bied dat uitkomst.
Anders vrees ik dat er wat ingrijpenders moet gebeuren...
Pray for the best, anders nog even alle andere verbindingen controleren, en anders,
//EDIT
Nog geen geluk helaas
hopelijk bied dat uitkomst.
Anders vrees ik dat er wat ingrijpenders moet gebeuren...
[ Voor 28% gewijzigd door thijszor op 22-03-2009 19:05 ]
(*&$(*@&#(*@&, probleem....
Er is perongeluk, zojuist gebeurt, tin tussen 2 pootjes van de IC volt bus gekomen, en ik krijg het er gewoon niet uit. zijn er hier pro soldeer mensen die me wat tips kunnen geven? ook al word het allemaal gewoon vloeibaar, ik krijg het er niet uit.. ook wat soldeervet helpt niet echt..
Er is perongeluk, zojuist gebeurt, tin tussen 2 pootjes van de IC volt bus gekomen, en ik krijg het er gewoon niet uit. zijn er hier pro soldeer mensen die me wat tips kunnen geven? ook al word het allemaal gewoon vloeibaar, ik krijg het er niet uit.. ook wat soldeervet helpt niet echt..
Litze gebruiken, ff'tjes halen bij de electronicaboer en je krijgt het er zonder problemen uit.
Of tinzuiger, maar litze vind ik zelf 'n stuk handiger.
www.koopeendroom.nl
Heb hier geen elec boer in de buurt,Maarten-NForce schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:19:
Litze gebruiken, ff'tjes halen bij de electronicaboer en je krijgt het er zonder problemen uit.
dus zal zoiezo iets moeten bestellen...
Dat litze ziet er wel goed uit,
Ik ga even kijken of ik nog koperen coax kabel rond heb liggen,
Ga ik het daar wel even mee proberen, zou het zelfde effect moeten geven..
ja, met coax en wat flux lukt het ook wel
Soldeervet is ultieme meuk, niet gebruiken.thijszor schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:17:
Wat soms wel wil helpen is je bout helemaal schoonmaken met een natte spons, vervolgens bout erop houden, als het een beetje wil vloeien komt er wat tin op je bout en meestal is dat genoeg om bvb tin weg te halen tussen pinnen van SOIC ic'tje
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Heb hem na 1uur bijna helemaal schoon, had een oude coax kabel gepakt. 30cm kaalgeplukt tot het koper over was en een beetje vroeten, waarneer het koper redelijk vol zat, afknippen en weer verder 
bijna alles weg nu, maar alsnog, ik weet niet of ik problemen oplost heb met vrijwel alles opnieuw solderen
ben eigenlijk bang dat er ook wat anders is, maar hoop voor het beste!
bijna alles weg nu, maar alsnog, ik weet niet of ik problemen oplost heb met vrijwel alles opnieuw solderen
ben eigenlijk bang dat er ook wat anders is, maar hoop voor het beste!
Verwijderd
Tinzuiger. En loop het ook even na met een loep oid zodat je niet ergens verborgen contact maaktthijszor schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:17:
(*&$(*@&#(*@&, probleem....
Wellicht dat ik dat vandaag nog bestel idd, zoiezo zal het ooit nog wel een keer welkom zijn, ook al is het niet deze keer.Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 09:05:
[...]
Tinzuiger. En loop het ook even na met een loep oid zodat je niet ergens verborgen contact maakt
Verwijderd
Hoezo bestellen? Hier bij de electroboer kost een rolletje van 5 meter nog geen euro. En das zonder verzendskosten natuurlijk 
Ik ga vandaag de spullen verhuizen, en der loop de week de mounting en isolatie voorbereiden.
Ik ga vandaag de spullen verhuizen, en der loop de week de mounting en isolatie voorbereiden.
Proest, rolletje tinzuiger?Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 09:19:
Hoezo bestellen? Hier bij de electroboer kost een rolletje van 5 meter nog geen euro. En das zonder verzendskosten natuurlijk
www.koopeendroom.nl
Ik heb geen elecboer in de buurt, alleen maar bouwmarkten met coax kabels als meest exotische electronica onderdeel. dus ik moet wel wat bestellen
Verwijderd
aangezien ik nu toch thuis zit ziek.denk ik ik gooi de tek even op de kaart
ik haal 696 mhz op 1200v nu zit de tek er op dus even naar de -20 op 1240v 700mhz en dan krijg ik een blauw scherm met nv4-disp error ? drivers verwisseld maar ook dat mag niet helpen nu haal ik 696 mhz op 1200v niet eens meer ?
ik haal 696 mhz op 1200v nu zit de tek er op dus even naar de -20 op 1240v 700mhz en dan krijg ik een blauw scherm met nv4-disp error ? drivers verwisseld maar ook dat mag niet helpen nu haal ik 696 mhz op 1200v niet eens meer ?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 12:22 ]
Verwijderd
de kaart ging toch tot 1.35 ?daarna kwam de OCP toch of mis ik iets ? 
deze heeft toch 1252v http://overklokken.info/c...ation.jpg?username=bovade
of staat me clocksnelheid te laag en komt dan de OCP ?

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 12:39 ]
ocp wat is dat ofnie maartenVerwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 12:22:
[ Voor 9% gewijzigd door Xcist op 23-03-2009 12:59 ]
Verwijderd
OCP = OverClock protection.
OVP = Overvoltage protection.
Beide hebben een wereld van verschil. Het komt erop neer dat bij de OCP een transistor wanneer die afwijkt van een bepaalde marge, er mee stopt en de kaart in feite een BSOD levert
De oplossing is niet gemakkelijk, het vervangen van de FET is de oplossing so far.
OVP = Overvoltage protection.
Beide hebben een wereld van verschil. Het komt erop neer dat bij de OCP een transistor wanneer die afwijkt van een bepaalde marge, er mee stopt en de kaart in feite een BSOD levert
De oplossing is niet gemakkelijk, het vervangen van de FET is de oplossing so far.
OCP is overcurrent protection. Als jouw GPU kouder is en op een hogere kloksnelheid draait is de kans heel groot dat hij meer stroom gaat trekken dus dat je maximale vGPU lager wordt.Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 12:22:
FET's vervangen is niet zo moeilijk, je moet alleen een FET hebben die beter is (lagere Rds(on) minstens net zo snelle Rise en Fall tijden, lagere parasitaire capaciteiten) en die past (D-pak dus)
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Verwijderd
Maar een juist koudere GPU zorgt toch voor een hogere clock zonder asociaal veel stroom nodig te hebben?DaWaN schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:38:
[...]
OCP is overcurrent protection. Als jouw GPU kouder is en op een hogere kloksnelheid draait is de kans heel groot dat hij meer stroom gaat trekken dus dat je maximale vGPU lager wordt.
Of sla ik de plank straks mis om toch een OC te wagen met subzero?
Verwijderd
Mijn kaart loopt nu op core 600mhz en mem op 640mhz zonder problemen. (geen aanpassing gedaan)
Geheugen kan ik niet hoger instellen op dit moment.
De instelling van de software gaat niet hoger op dit moment maar er zit nog geen mem koelblokje op.
Ook anderen koeling gemonteerd en ook gelijk de verklaring gevonden waarom de ouwe koeling zo snel heet word. (60graden)
De probleem was dat de ouwe koelbok bijna geen contact had met de gpu.
Met de zalman 700 gpu koeler geen probleem meer (38graden met overklok )
volgende stap is de bios aanpassen (mem timing aanpassen voor hogere klok te kunnen halen)
Ook de overklok vast zetten in de bios als standaard .
Ook ben ik achter gekomen dat de pci-e bus verhoger niet wilt werken ??
Dat is vreemd omdat de ouwe kaart die er in zat dat wel deed zonder problemen.
Oja ik haal nu 196.9 fps sec met overklok 265.9 (niet te vreden)
Geheugen kan ik niet hoger instellen op dit moment.
De instelling van de software gaat niet hoger op dit moment maar er zit nog geen mem koelblokje op.
Ook anderen koeling gemonteerd en ook gelijk de verklaring gevonden waarom de ouwe koeling zo snel heet word. (60graden)
De probleem was dat de ouwe koelbok bijna geen contact had met de gpu.
Met de zalman 700 gpu koeler geen probleem meer (38graden met overklok )
volgende stap is de bios aanpassen (mem timing aanpassen voor hogere klok te kunnen halen)
Ook de overklok vast zetten in de bios als standaard .
Ook ben ik achter gekomen dat de pci-e bus verhoger niet wilt werken ??
Dat is vreemd omdat de ouwe kaart die er in zat dat wel deed zonder problemen.
Oja ik haal nu 196.9 fps sec met overklok 265.9 (niet te vreden)
Volgens mij hebben maar weinig mensen de mem timings aangepast, of eerder, niemand.
Dacht dat iemand enkele bios'en geprobeerd heeft, maar errors kreeg met flashen?
Dacht dat iemand enkele bios'en geprobeerd heeft, maar errors kreeg met flashen?
Verwijderd
Als je eigen bios gebruikt die al in de kaart zit zal het gewoon moeten werken .thijszor schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:07:
Volgens mij hebben maar weinig mensen de mem timings aangepast, of eerder, niemand.
Maar kan pas zaterdag\zondag weer klussen aan de kaart .
Nu word ook gezegt dat je geen voltage kan aan passen , maak dat wil ik zoals altijd eigenwijs dat ik ben zelf zien .
Zo even gekeken dat als je meer dan 1.2volt zet eigenlijk niet veel verschil uit maakt.
Aangezien de core 700mhz tot nu toe word gehaald .
En aangezien mijn eigen core nu al 630mhz kan draaien maar niet stabiel vraag ik me af hoeveel voltage extra nodig is omdat wel te doen .
Daarna ga ik pas solderen en aanpassen als volgende stap.
over voltage soft modding:
lees het volgende maar eens;
http://www.hardware.info/...p?p=1590236&postcount=117
http://www.hardware.info/...p?p=1590053&postcount=107
Timings dus wel, voltage dus niet.
lees het volgende maar eens;
http://www.hardware.info/...p?p=1590236&postcount=117
http://www.hardware.info/...p?p=1590053&postcount=107
Timings dus wel, voltage dus niet.
Verwijderd
ik ben er nog niet welke FET ik moet veranderen
en ik welke FET (lagere Rds(on) minstens net zo snelle Rise en Fall tijden, lagere parasitaire capaciteiten) en die past (D-pak dus)
en ik welke FET (lagere Rds(on) minstens net zo snelle Rise en Fall tijden, lagere parasitaire capaciteiten) en die past (D-pak dus)
Verwijderd
En een bios van een andere kaart erin flashen faalt ook hopeloos vanwege device ID crap.
Dat kan je makkelijk om zijlen door te forceren van de flash (vaker gedaan)
Zo draait hier een nvidia 6610xl van medion met een bios van een club-3d zodat ik de optie krijg om sli te gebruiken .
Dat kan je makkelijk om zijlen door te forceren van de flash (vaker gedaan)
Zo draait hier een nvidia 6610xl van medion met een bios van een club-3d zodat ik de optie krijg om sli te gebruiken .
1ste
312.2
thnx maarten voor de voltmods
Oeh, ik heb weer een unicumpje te pakken, wel handig met het oog op de contest.
Voltmodding the nVidia Geforce 9500GT
Voer voor de TS?
Voer voor de TS?
Kaart heeft ander ontwerp, gaat dus ook niet werken.Jejking schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:41:
Oeh, ik heb weer een unicumpje te pakken, wel handig met het oog op de contest.
Voer voor de TS?
Vmods staan trouwens al in de OP.
Dacht met een snel oog gezien te hebben dat het hetzelfde ontwerp was. En meer is natuurlijk altijd beter
Heeft er iemand een pencil mod gebruikt?
ik wil graag wat meer info
ik wil graag wat meer info
[ Voor 29% gewijzigd door roelientjeL op 23-03-2009 21:11 ]
I lig ff stil due the voorbereiding op mn toetsweken
Daarna gaat ik even een fatsoenlijke score neerzetten
M'n kaart haalt hoge clocks zonder voltmodding dus ik heb goede hoop
Verwijderd
volgens sommige mensen voldoen veel screens niet aan de eisen
Citaat:
Regels
Om ervoor te zorgen dat de overklokcompetitie eerlijk verloopt zullen er een paar regeltjes gemaakt moeten worden. De regels die gebruikt gaan worden komen van hwbot.org . Deze regels zijn erg duidelijk over wat er wel en wat er met name NIET mag. De regels zijn vertaald naar het Nederlands, icm de 9500GT;
Gebruik de standard 3dmark instellingen
ik zie screens staan met show tittle screens op no en games sounds effects op no ? en dat moet staan op yes
Citaat:
Regels
Om ervoor te zorgen dat de overklokcompetitie eerlijk verloopt zullen er een paar regeltjes gemaakt moeten worden. De regels die gebruikt gaan worden komen van hwbot.org . Deze regels zijn erg duidelijk over wat er wel en wat er met name NIET mag. De regels zijn vertaald naar het Nederlands, icm de 9500GT;
Gebruik de standard 3dmark instellingen
ik zie screens staan met show tittle screens op no en games sounds effects op no ? en dat moet staan op yes
Verwijderd
Game sounds is niet eens van toepassing op nature. Wie dat uitgezet heeft is niet zo snugger bezig. Maar als dat er staat dat dat aan moet dan moet het aan
1st again
muaha.
Er zijn zojuist 10 foute scores verwijderd
Er zijn zojuist 10 foute scores verwijderd

Zoals beloofd zou ik nog prijzen bekend maken dit zal als volgt zijn:
1e. 200 euro
2e. 130 euro
3e. 85 euro
De prijzen worden uitgekeerd in een cadeaubon van/voor dollarshops.
Prijzen gelden voor het algemene klassement er wordt dus geen onderscheid gemaakt in soorten koeling.
1e. 200 euro
2e. 130 euro
3e. 85 euro
Prijzen gelden voor het algemene klassement er wordt dus geen onderscheid gemaakt in soorten koeling.
Verwijderd
zo nu kan ik wel boven de 700mhz pci-e bus stond te hoog ook kan ik nu gewoon meer v geven 1280+
!! Netjes hoor! Ik dacht dat het wel minder zou zijnSnot_Aap schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:38:
Zoals beloofd zou ik nog prijzen bekend maken dit zal als volgt zijn:
1e. 200 euro
2e. 130 euro
3e. 85 euro
Zijn die kaarten btw wel zwaar overpriced als Dollarshop er zoveel vanaf kan halen + prijzen (al zijn dit natuurlijk ook voornamelijk reclame-acties)
-- All science is either physics or stamp collecting
Verwijderd
de prijzen zijn mooi maar ik doe voornamelijk mee omdat het erg leerzaam is
( en voor de fun)
denk iedereen hier wel, winst eruit halen lijkt me sterk. wel groot verschil tussen nummer 1 en 2 , nummer 1 heeft zelfs iets lagere clocks. tis wat, dat software matttig tweaken
Ik denk dat er ook iets niet klopt hoor. je kan nooit met maar 113 pcie dit halen.thijszor schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 17:13:
denk iedereen hier wel, winst eruit halen lijkt me sterk. wel groot verschil tussen nummer 1 en 2 , nummer 1 heeft zelfs iets lagere clocks. tis wat, dat software matttig tweaken
Verwijderd
er zit overal heel veel verschil in
ik heb er toevallig een filmpje van gemaakt met me foto camera met de instellingen in beeld zo dat als ik me scores moet verantwoorden aan de organisatie ik kan laten zien dat het beeld 100% is dus geen force tweaks gebruik
ik heb er toevallig een filmpje van gemaakt met me foto camera met de instellingen in beeld zo dat als ik me scores moet verantwoorden aan de organisatie ik kan laten zien dat het beeld 100% is dus geen force tweaks gebruik
bedoel je kwa tweaks ofwat want ik vind het verschil wel heel grooot !Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 18:18:
er zit overal heel veel verschil in
Verwijderd
als de organisatie het filmpje wil zien krijg ik vanzelf een mail van NIEL en dan zal ik hem het filmpje laten zien
zo dat hij het zelf ook kan zien dat het beeld gewoon 100% goed is
ken je na gaan het is niet eens me beste score
als straks de masters van HWI scores gaan posten krijg de organisatie het nog druk
ken je na gaan het is niet eens me beste score
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2009 18:33 ]
Lol que? Masters van HWI?Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 18:31:
als de organisatie het filmpje wil zien krijg ik vanzelf een mail van NIEL en dan zal ik hem het filmpje laten zien
ken je na gaan het is niet eens me beste scoreals straks de masters van HWI scores gaan posten krijg de organisatie het nog druk
Hier is trouwens een Vmod tutorial te vinden voor desbtreffende kaart...
OTH FTW!!
Eventjes een score gepost... met een PENCIL mod op VGPU
VGDDR staat nog steeds op stock 
http://s5.tinypic.com/91mno0.jpg
Eventjes een score gepost... met een PENCIL mod op VGPU
http://s5.tinypic.com/91mno0.jpg
Verwijderd
mooie score Roel met laage Core mhz
[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2009 15:41 ]
Goedzo framaster 
maar is je CORE en je PCIE snelheid niet ERG hoog?
Misschien toch nog maar naar wat tweaks zoeken? Je moet beter kunnen!
maar is je CORE en je PCIE snelheid niet ERG hoog?
Ik heb volgens mij de belangrijkste tweaks wel. Op hogere snelheid is het een beetje raar maja dat is voor later. * Xcist kijkt verder naar waterkoeling etcroelientjeL schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:32:
Goedzo framaster
maar is je CORE en je PCIE snelheid niet ERG hoog?Misschien toch nog maar naar wat tweaks zoeken? Je moet beter kunnen!
Verwijderd
je kan directx tweaker gebruiken .
Dit stukje software zit tussen directx en 3dmark in .
Je kan trippel buffer selecteren zonder dat 3dmark dat ziet .
Wireframe is ook mogelijk en veel meer tweakers.
Je kan zelfs je schaders aanpassen (forceren).
Het leukste is dat je niet eens kan zien dat je het draait.
Geen idee of deze nu wel of niet word gebruikt.
Maar ik heb veel met lod gespeelt maar de score gaan niet zo snel dat je bijna 3x zo veel heb aan fps.
Zeker de hoge score met lage kloks zet ik me twijfels .
Maar ik heb veel met lod gespeelt maar de score gaan niet zo snel dat je bijna 3x zo veel heb aan fps.
ik ken D3Doverride etc ook wel, maargoed, me kaart is nog steeds broken, nog geen tijd gehad om te solderen. krijg denk ik morgen mijn tinzuiger binnen.
Verwijderd
alles waar force voor staat mag je niet gebruiken alleen triple buffering mag wel
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2009 21:49 ]
En dat is dus niet toegestaan.Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 21:06:
je kan directx tweaker gebruiken .
Tools als Directx tweaker ed (ik ga ze niet opnoemen) zijn niet toegestaan.
Directx tweaker wordt in zijn geheel niet toegestaan.Wireframe-hacks, software of een driver die ervoor zorgt dat de benchmark niet naar behoren doorlopen wordt
Deze tool zit namelijk tussen de driver en 3dmark en zorgt er oa voor dat dingen niet of anders worden gerenderd.
Gebruik je deze tool wel, wordt je score per direct verwijderd.
[ Voor 32% gewijzigd door Mod_Aap op 24-03-2009 21:56 ]
Ok, nu ben ik dus helemaal van mijn apropos!
Ik vind het behoorlijk onduidelijk allemaal als je het mij vraagt! (eerst dat gedoe met ongeldige scores, nu dit weer!)
D3DOverride is toch toegestaan? Die gebruikt alleen Triple buffering en zoals peter zegt is dit toch toegestaan?
Het programma heet trouwens DXTweaker en hierin kun je ook Triple buffering instellen, met hetzelfde resultaat als D3DOverride met Triple buffering...
Ik gebruik ALLEEN D3DOverride, dit mag toch? Ook Framaster gebruikt dit (zichtbaar) en zijn score is ook niet verwijderd?
EDIT: dus jasper heeft nu dikke pech, of wat moet ik hieruit begrijpen?
leuk dat je daar zo op tijd mee komt, nu zijn er mensen die 'problemen' hebben...
EDIT2: ik vind het super dat je dit organiseert
maar dit gaat niet werken...
Ik vind het behoorlijk onduidelijk allemaal als je het mij vraagt! (eerst dat gedoe met ongeldige scores, nu dit weer!)
D3DOverride is toch toegestaan? Die gebruikt alleen Triple buffering en zoals peter zegt is dit toch toegestaan?
Het programma heet trouwens DXTweaker en hierin kun je ook Triple buffering instellen, met hetzelfde resultaat als D3DOverride met Triple buffering...
Ik gebruik ALLEEN D3DOverride, dit mag toch? Ook Framaster gebruikt dit (zichtbaar) en zijn score is ook niet verwijderd?
EDIT: dus jasper heeft nu dikke pech, of wat moet ik hieruit begrijpen?

leuk dat je daar zo op tijd mee komt, nu zijn er mensen die 'problemen' hebben...
EDIT2: ik vind het super dat je dit organiseert
[ Voor 38% gewijzigd door roelientjeL op 24-03-2009 22:22 ]
Word nou zomaar mijn screenshot gebruikt zonder bronvermelding 
Maar Triple Buffering mag inderdaad gewoon hoor..
Maar Triple Buffering mag inderdaad gewoon hoor..
Inderdaad, Snot_Aap. is wellicht tijd rovend, maar kan je wat specifieker zijn over wat nou wel en niet mag?
Ik begrijp dat je geen beginners guide richting tweaking wilt opnoemen, maar om alles gaanderweg uit te vogelen is ook niet ok.
Dus hopelijk,als je eens tijd heb, of je een verboden tweak dingest kan schrijven
Ik begrijp dat je geen beginners guide richting tweaking wilt opnoemen, maar om alles gaanderweg uit te vogelen is ook niet ok.
Dus hopelijk,als je eens tijd heb, of je een verboden tweak dingest kan schrijven
Zoals ik al aangaf staat het in het reglement, ook is er meerdere keren aangegeven dat we de regels van hwbot aanhouden.
Dit geintje is al een keer eerder voorgekomen op hwi:
http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=142401
Hier is het volgende over gezegd door massman van hwbot:
Mijn excuses voor het soms langzaam modereren van scores, ik sta er helaas op het moment in m'n eentje voor (Mrbigfield lijkt gevlogen) en dan zijn 85 deelnemers best veel.
Zorg er eventueel voor dat als je twijfelt over een bepaalde tweak/tool dat je ook een score neerzet zonder de tool/tweak.
Betreffend "force triple buffering" met de 3D overrider van rivatuner, dit wordt gedoogd op hwbot. Dus ik stel voor dat wij dit ook gewoon doen.
Hier is het volgende over gezegd door massman van hwbot:
De rede dat er niet in detail wordt ingegaan op welke tweaks wel en niet mogen heeft eigenlijk met twee dingen te maken:1) Je laadt 3DMark via een ander programma wat het mogelijk maakt om allerhande veranderingen door te voeren zonder dat de 3DMark instellingen zichtbaar veranderen. Overigens vind ik dit in de Futuremark policy:
"It is prohibited to detect 3DMark directly or indirectly. In its sole discretion, Futuremark may approve detection in order to fix a specified hardware error;" (gezegd door FM naar aanleiding van officiële drivers door nVidia gereleased in 2003, waar expliciete optimalisaties voor 3DMark03 in geschreven stonden)
Aangezien DXTweaker eerst 3DMark moet herkennen vooraleer de tweaks worden toegepast, is dit in strijd met FM's policy.
2) De instellingen die je in DXTweaker aanpast gaan enkel een effect tonen in 3DMark01 en niet in andere games of benchmarks, terwijl dit wel het geval is wanneer je LOD of de NVHP tweak toepast. In se wordt de NVHP tweak trouwens ook gezien als cheat, maar aangezien die tweak al héél snel beschikbaar was voor iedereen lijkt het me niet nodig om daar extra veel aandacht aan te schenken.
- Als er een lijstje wordt opgesteld welke tweaks precies wel en niet mogen valt er vrij weinig meer zelf uit te vinden. Haalt een groot gedeelte uit de lol van de contest
- Door het precies beschrijven van "cheats" kunnen mensen met wat minder goede bedoelingen ook op ideen komen.
Mijn excuses voor het soms langzaam modereren van scores, ik sta er helaas op het moment in m'n eentje voor (Mrbigfield lijkt gevlogen) en dan zijn 85 deelnemers best veel.
Zorg er eventueel voor dat als je twijfelt over een bepaalde tweak/tool dat je ook een score neerzet zonder de tool/tweak.
Betreffend "force triple buffering" met de 3D overrider van rivatuner, dit wordt gedoogd op hwbot. Dus ik stel voor dat wij dit ook gewoon doen.
[ Voor 17% gewijzigd door Mod_Aap op 24-03-2009 23:01 ]
Het probleem is natuurlijk dat het om te beginnen al niet mogelijk is om een 100% complete lijst met verboden tweaks op te stellen, simpelweg omdat er zo nu en dan weer nieuwe tweaks bedacht worden of omdat er voortdurend nieuwe tooltjes geschreven worden die op verschillende manieren de reeds bekende tweaks toepassen, maar dan met een iets andere benaming.
Ten tweede is het natuurlijk heel begrijpelijk dat de mensen die jarenlang ieder vrij uurtje steken in het vinden van software tweaks, deze tweaks niet openbaar willen maken.
Daarom denk ik dat de regels zoals ze voor deze contest zijn opgesteld voldoende duidelijk zijn. Wanneer er twijfel bestaat over de geldigheid van een score (en dat is door o.a. Snot_Aap heel goed in te schatten) kan het dus gebeuren dat de "jury" graag wil weten hoe je deze score behaald hebt. Met deze regels zijn we allemaal akkoord gegaan voordat we ons inschreven voor de contest, dus dat zijn ook de regels waar we ons aan zullen houden.
Ik denk daarom ook dat het openlijk bespreken van de softwaretweaks (m.u.v. van de algemeen bekende tweaks) ook totaal geen zin heeft. Iedereen die een bepaalde (voor hem nieuwe) manier vindt om een hogere framerate te halen zal toch niet bereid zijn om dat hier te delen. Voor al het andere (de algemeen bekende tweaks) is er Google.
We moeten wel in de gaten houden dat het een contest is, waar je over bepaalde kennis en ervaring moet beschikken om een goede score weg te zetten. Het simpelweg posten van alle tweaks haalt een groot deel van de uitdaging weg.
(voor bovenstaand verhaal geldt de aanname dat sommige tweaks simpelweg niet te controleren zijn, dus ook niet te verbieden)
Edit; een beetje spuit 11 na de reactie van Snot_Aap, maar zo te zien zijn we het eens
Ten tweede is het natuurlijk heel begrijpelijk dat de mensen die jarenlang ieder vrij uurtje steken in het vinden van software tweaks, deze tweaks niet openbaar willen maken.
Daarom denk ik dat de regels zoals ze voor deze contest zijn opgesteld voldoende duidelijk zijn. Wanneer er twijfel bestaat over de geldigheid van een score (en dat is door o.a. Snot_Aap heel goed in te schatten) kan het dus gebeuren dat de "jury" graag wil weten hoe je deze score behaald hebt. Met deze regels zijn we allemaal akkoord gegaan voordat we ons inschreven voor de contest, dus dat zijn ook de regels waar we ons aan zullen houden.
Ik denk daarom ook dat het openlijk bespreken van de softwaretweaks (m.u.v. van de algemeen bekende tweaks) ook totaal geen zin heeft. Iedereen die een bepaalde (voor hem nieuwe) manier vindt om een hogere framerate te halen zal toch niet bereid zijn om dat hier te delen. Voor al het andere (de algemeen bekende tweaks) is er Google.
We moeten wel in de gaten houden dat het een contest is, waar je over bepaalde kennis en ervaring moet beschikken om een goede score weg te zetten. Het simpelweg posten van alle tweaks haalt een groot deel van de uitdaging weg.
(voor bovenstaand verhaal geldt de aanname dat sommige tweaks simpelweg niet te controleren zijn, dus ook niet te verbieden)
Edit; een beetje spuit 11 na de reactie van Snot_Aap, maar zo te zien zijn we het eens
Freude am Fahren
Verwijderd
snot-aap
Ik zelf weet welke tweaks wel en niet mag.
Ja ik heb directx tweaker opstaan maar word niet gebruikt.
Mijn scoor is dus correct.
Reden dat ik directx tweaker op heb staan is kijken wat wire frame doet.
Hoewel ik zelf persoonlijk vind dat elke software tweak inclusief trippel buffer en lod eigelijk niet kan.
De echte tweaker haal alles uit de hardware zelf daar gaat het eigelijk om toch.?
3dmark moet standaard gedraaid worden maar via lod is het beeld niet het zelfde zoals in 3dmark word bedoelt.
Doet me denken over de drivers van vidia die via lod ook de boel zat te flashen in de nvidia fx tijd om ati bij te houden.
verder ??
Aangezien ik niet lid ben weet ik niet wat daar nu over gaat?
copy pass misschien ?
Ik zelf weet welke tweaks wel en niet mag.
Ja ik heb directx tweaker opstaan maar word niet gebruikt.
Mijn scoor is dus correct.
Reden dat ik directx tweaker op heb staan is kijken wat wire frame doet.
Hoewel ik zelf persoonlijk vind dat elke software tweak inclusief trippel buffer en lod eigelijk niet kan.
De echte tweaker haal alles uit de hardware zelf daar gaat het eigelijk om toch.?
3dmark moet standaard gedraaid worden maar via lod is het beeld niet het zelfde zoals in 3dmark word bedoelt.
Doet me denken over de drivers van vidia die via lod ook de boel zat te flashen in de nvidia fx tijd om ati bij te houden.
verder ??
Aangezien ik niet lid ben weet ik niet wat daar nu over gaat?
copy pass misschien ?
Hit the spot right there, ik geloof ook in de eerlijkheid van mensen hier.(voor bovenstaand verhaal geldt de aanname dat sommige tweaks simpelweg niet te controleren zijn, dus ook niet te verbieden)
Maar met geldprijzen ( welliswaar gebonden aan een winkel, maar alsnog ) maak je het voor mensen "aanlokkelijker" om op het laatst, dan wel later stadium, over te gaan op enkele tweaks die wellicht maar enkele frames per second toevoegen, maar wellicht wel een top3 plaats garandeerd.
Ik wil niet heel negatief klinken, maar ik geloof niet helemaal dat iedereen in het scoreboard helemaal pluis is, of de regels van Snot_Aap , zoals zojuist beschreven is, volgt..
Is het misschien een optie om wellicht iets om je processen in je printscreen toe te voegen? natuurlijk kan iemand die processen killen, Dxtweaker etc, maar je vind wellicht juist mensen die (onbewust) een niet toegestane tweak draaien en zo een hogere fps bemachtigen.
Zomaar een ideetje, ik , zoals denk ik iedereen ga natuurlijk uit van de eerlijkheid van mensen, en de competitieve spirit, maar het lijkt me toch een toevoeging
//EDIT
copypaste HWI:
Goed, na deze regelrechte afgang, ga ik jullie dan toch maar vertellen wat ik gedaan heb.
Force triple buffering
Ik neem aan dat de meeste mensen die hebben meegedaan aan de contest, zich wel redelijk hebben verdiept in de werking van het programma DXtweaker. Ja de tweak die tristard dus beschreven heeft in zijn topic heeft erg veel te doen met mijn tweak
De tweak die tristard heeft uitgelegt in zijn topic, over het toepassen van triple buffering, wordt op deze site nog wat duidelijker uitgelegd en een deel hiervan heb je dan ook nodig voor mij tweak:
http://www.ocworkbench.com/2006/articles/DXtweaker/
Wanneer je de triple buffering hebt ingeschakeld en de count op 3 zet inplaats van op 2 zoals beschreven dan kan je op stock 87.7 fps halen.
Mijn tweak
de tweak die ik heb uitgevonden is eigelijk heel simpel, en vooral Koen kon zich daarover verbazen en geloofde dan ook niet dat niemand hem ooit eerder had gevonden.
Wat ik deed
Tijdens mijn zoektocht naar tweaks, heb ik er vele getest zoals ik al in mijn andere topic gezegd heb. toen ik een screenshot van detmer in het efficientie topic met daarop DXtweaker tegenkwam, heb ik dan ook dit hele programma uitgepluist en elke optie uitgeprobeerd.Dit verklaard voor een deel ook nog waarom mijn screenshots zo vaag waren, jullie konden er alleen maar van leren, dus beter zo min mogelijk laten zien, het is en blijft een contest.
Wanneer je in DXtweaker, naar present changer gaat zoals hierboven beschreven maar nu niet iets veranderd bij count, maar de z-buffer instelt op D24X8 haal je een stock fps van 102 ongeveer. Dit was de cruciale zin en stelde dus mijn tweak voor.
Als je vervolgens overklokt dan haal je de 199.1 fps zoals ik dus gedaan heb.
Het veranderd iets aan de z-buffer en wat dat precies is weet ik niet en heb ik ook niet echt kunnen vinden. Ik heb gezocht of het een wireframe hack was of wat voor soort hack dan ook en kon dit nergens vinden waardoor ik vervolgens gewoon gebruikt heb als tweak.
Voor de mensen die het zelf gaan proberen zijn er nog twee dingen die ik wil zeggen.
1) Dit blijkt niet voor elke videokaart te werken. op een 7600gs, 6800 en een 7900gt werkt het al niet en ook mijn hd2900pro wilde er niet aan doen. Hoe dit zou ik niet weten. op het moment van schrijven is mij nog niet eens uitgelegt waarom ik er nu eigelijk uitlig, maargoed. Dit is denk ik ook de rede dat niemand anders het ooit gebruikt heeft, het werkt gewoon bijna nooit.
2) Als je het lijste bij z-buffer opent, zul je zien dat er meerde z-buffers zijn waar je uit kunt kiezen. Ik heb ze allemaal getest en er zijn er, voor de 8400gs, vier die werken. D24X8 en D16geven de hoogste resultaten. D32F_lockable geeft medium en D24S8 geeft de laagste en soms zelfs lager dan normale resultaten.
Ik hoop dat iedereen begrijpt dat ik dit gebruikt heb, zeker nadat ik er niks over kon vinden op internet, als tweak en niet als cheat. Mijn opzet is nooit geweest om te cheaten.
Vreemd
Als laatste heb ik nog een klein cadeau'tje.
Mijn hoogste score was namelijk helemaal niet 199.1 fps, maar 260.7 fps en eigelijk zelfs 299.1 fps, alleen heb ik die niet opgeslagen.
Image resized, click here to see original version
validation: http://service.futuremark.com/compare?2k1=9336704
hoe ik dat gedaan heb? Alweer in mijn tijd van tweaks zoeken, heb ik ook drivers getest, en dat was nadat ik de vorige tweak gevonden had.
De 17X.XX beta driver bleek een flinke boost te geven ten opzichte van 169.21 en daar snapte ik helemaal niks van. Vandaar dat ik deze score ook nooit heb gepost, maar zoals te zien is, kan ik hem gewoon valideren bij futuremark. Geloof er van wat je geloven wil en denk ervan wat je ervan denken wilt, maar het enige dat ik veranderd heb, zijn de drivers.
Tot slot
Waarom ik deze tweak dan niet openbaar wilde maken hiervoor? Omdat ik hem zeer goed kon gebruiken in de tweede ronde. Hoewel hij waarschijnlijk niet eens zou werken op een 8800gt had bijvoorbeeld Syngrow al besloten dat hij het niet eens ging proberen in ronde twee als mijn tweak legaal was. Alleen omdat hij dacht dat hij ging verliezen, wat dus helemaal niet zo was maar wel handig was voor mij Zo blijkt maar weer hoe snel mensen opgeven.
ik hoop dat het zo duidelijk is. als er nog vragen zijn, stel ze dan, ik lig er toch uit dus ik beantwoord ze graag
greetz!
Edit
hieronder de uitleg die ik zojuist heb ontvangen over het hoe en waarom. met toestemming van massman ga ik deze ook aan jullie laten lezen.
Goeiemorgen Koen,
Joost heeft me gisterenavond via MSN de tweak volledig uitgelegd en ik heb die zelf ook uitgeprobeerd om te zien wat nu precies het effect is. Om het simpel te houden: de tweak forceert de Z-Buffer om minder nauwkeurig de objecten in perspectief te renderen (Z-Buffer dient als opslag voor de z-coördinaten van een bepaald object in een bepaalde scene waardoor de verschillende objecten die gerenderd moeten worden in 1 pixel, toch goed in perspectief gerenderd worden). Door de Z-buffer aan te passen worden minder of meer objecten correct gerenderd, zij het verschil meestal zo goed als onzichtbaar. De preciese theoretische uitleg van de verschillende buffers ken ik niet, maar in essentie rendert de kaart minder dan het zou moeten renderen.
De tweak komt tot stand door de instellingen van de 3D kaart te forceren, zonder dat die in 3DMark01 zichtbaar veranderen. Ikzelf beschouw dit eerder als cheat om de volgende redenen:
1) Je laadt 3DMark via een ander programma wat het mogelijk maakt om allerhande veranderingen door te voeren zonder dat de 3DMark instellingen zichtbaar veranderen. Overigens vind ik dit in de Futuremark policy:
"It is prohibited to detect 3DMark directly or indirectly. In its sole discretion, Futuremark may approve detection in order to fix a specified hardware error;" (gezegd door FM naar aanleiding van officiële drivers door nVidia gereleased in 2003, waar expliciete optimalisaties voor 3DMark03 in geschreven stonden)
Aangezien DXTweaker eerst 3DMark moet herkennen vooraleer de tweaks worden toegepast, is dit in strijd met FM's policy.
2) De instellingen die je in DXTweaker aanpast gaan enkel een effect tonen in 3DMark01 en niet in andere games of benchmarks, terwijl dit wel het geval is wanneer je LOD of de NVHP tweak toepast. In se wordt de NVHP tweak trouwens ook gezien als cheat, maar aangezien die tweak al héél snel beschikbaar was voor iedereen lijkt het me niet nodig om daar extra veel aandacht aan te schenken.
3) Joost vertelde me ook dat de tweak enkel goed werkt bij de 169.21 drivers. Goed in de zin van geen extreem hoge verschillen. Hij rapporteert dat je met die tweak, wanneer gebruikt met de FW171 drivers, gemakkelijk 260+ FPS haalt, wat al helemaal overdreven is.
4) Uit eigen ervaring met de verschillende scores die op HWBot gesubmit worden, ben ik er vrij zeker van dat een score met zo'n hoge Nature en zo'n lage clocks zou geblokkeerd worden.
Hopelijk helpt dit in je beslissing,
Mvg,
Massman
Hoewel ik weinig zin en keuze heb om hier een probleem over maken. zijn er toch een aantal punten.
1) ik laad 3dmark via een ander programma. opzich redelijk begrijpelijk, maar dat betekent dus, dat ik niet de enige ben met een ongeldige score, want je kan mij niet wijsmaken, dat niemand in de top 5, gebruik heeft gemaakt van de tweak die tristard heeft gepost en ik ook hierboven heb beschreven. Dus .........
2) ik ben het er wel mee eens, maar opnieuw, wat is cheat en wat niet, zoals koen al zei, iedereen had dit kunnen proberen, het is in een programma dat voor iedereen beschikbaar is.
3) de enige driver waar het vaag mee was, was met de beta driver die hier op het forum staat. omdat ik daar niks van snapte heb ik die dus niet gepost tot nu als kleine surprise
verder no offense, ik ben accoord gegaan met de voorwaarde dat de uitslag van massman mijn deelname aan ronde 2 zou bepalen. maar ik vind persoonlijk de grens tussen cheat en tweak erg vaag, zeker omdat ik voor de eerste keer meedoe en vooral mijn eerste punt en massman zijn eerste punt, vind ik toch wel een klein beetje vreemd niet?
kleine edit 2
hoewel ik vind dat ik dit niet hoef te zeggen na wat je over mij gezegd heb, toch heel veel succes in ronde 2 snot-aap!
Edit drie, mijn reactie:
Allereerst richting rol-co, ik waardeer je reactie echt enorm en ben blij dat je het zo opvat, je bent altijd al een groot voorbeeld geweest, en zal dat zeker na deze reactie, blijven. echt enorm bedankt
Ten tweede mijn reactie op het feit dat de masters of overclocking mij veroordeelde. Er zijn zeker een paar mensen geweest die dat gedaan hebben en de tweede ronde al afschreven als iets nutteloos, wat ik erg zielig vond. Iedereen mag hier van denken wat hij wilt, maar dat is wat ik ervan vindt.
Als derde dan mijn reactie op het feit dat ik niet deel mag nemen aan de tweede ronde.
Iedereen die zo'n positieve reactie heeft geplaats, waar alleen al instaat dat ze het waarderen dat ik dit gepost heb, echt enorm bedankt. En ja natuurlijk ben ik teleurgesteld dat ik niet mee kan doen aan de tweede ronde, maar het onafhankelijke oordeel van Massman was mijn enige optie om te bewijzen dat ik niet cheate en tevens ook mijn laatse, Koen had immers ook niet eeuwig de tijd. En nee, ik ben het ook niet eens met het oordeel, want als mijn tweak in strijd met de regels was zou iedereen hier cheaten zoals rol-co al zei. Maar ik ga hier niet over klagen, ik heb ingestemd met het voorstel dat massman mijn deelname zou bepalen en ik leg me dan dus ook neer bij zijn oordeel en Koen's beslissing met behulp van zijn oordeel. zonder zijn hulp had ik er zowiezo uitgelegen, dus het zei zo. Life is Life
Als laatste moet iedereen toch even opletten wat hij post. Voordat jullie gaan praten over acht bit enzo. Test de tweak eens zonder nvhardpage. en je zult zien, er veranderd niks aan de kwaliteit, het enige dat veranderd is dat de oude frames niet weg worden gehaald, maar deze blijven staan. Mensen geven hier een oordeel over 8 bit en bla bla terwijl ze het nog niet eens getest hebben op een 8400GS.
Nogmaals iedereen bedankt, en in het special, ja je staat er toch weer, Rol-co!
[ Voor 90% gewijzigd door thijszor op 24-03-2009 23:19 ]
Je bedoelt mij?thijszor schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 23:17:
Ik wil niet heel negatief klinken, maar ik geloof niet helemaal dat iedereen in het scoreboard helemaal pluis is, of de regels van Snot_Aap , zoals zojuist beschreven is, volgt..
Nou ja, ik hoor het wel van Neil als hij mij verdenkt van iets... (zoals de meesten die verdenkend naar mijn score kijken

Ik blijf gewoon door klokken op mijn manier, en die manier is eerlijk en met de toegestane tweaks
Ik denk dat we binnen een paar dagen een aantal 'nieuwelingen' hebben met erg goeie scores
EDIT: ik zal morgen een filmpje maken mocht ik zwaar worden verdacht...
[ Voor 20% gewijzigd door roelientjeL op 24-03-2009 23:50 ]
Verwijderd
Ik geloof niet dat alle tweaks verkeerd zijn.
Maar dat een nvidia 8400 serie dik 290fps haalt dan weet je dan zeker dat er iets niet klopt
Maar goed aan gezien de 9500pro bijna zeker 2x zo snel is zal deze dan dik over de 400fps moeten scoren.
Dit is dus niet het geval .
Maar goed mei is nog steets ver weg dus laten we nu niet op zoek gaan naar heksen .
De bekende heksen jacht .
Aangezien de score dicht bij elkaar zitten zal het wel mee vallen.
Aan roelientjel.
Denk niet dat jij met valse tweaks zit.
Je heb een hoge pci/e bus en dat maakt veel uit .
Als je de pci/e bus verlaagt zal je score zakken . (probeer maar)
verder trippel buffer maak ook veel ui en dat is toegestaan.
Mijn score word geen trippel buffer gebruikt Zal deze wekend aanzetten en dan de nieuwe score plaatsen.
Maar dat een nvidia 8400 serie dik 290fps haalt dan weet je dan zeker dat er iets niet klopt
Maar goed aan gezien de 9500pro bijna zeker 2x zo snel is zal deze dan dik over de 400fps moeten scoren.
Dit is dus niet het geval .
Maar goed mei is nog steets ver weg dus laten we nu niet op zoek gaan naar heksen .
De bekende heksen jacht .
Aangezien de score dicht bij elkaar zitten zal het wel mee vallen.
Aan roelientjel.
Denk niet dat jij met valse tweaks zit.
Je heb een hoge pci/e bus en dat maakt veel uit .
Als je de pci/e bus verlaagt zal je score zakken . (probeer maar)
verder trippel buffer maak ook veel ui en dat is toegestaan.
Mijn score word geen trippel buffer gebruikt Zal deze wekend aanzetten en dan de nieuwe score plaatsen.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2009 00:25 ]
Haha, ik ben 'tristard' op het HWI forum en ik had al zo'n vermoede dat dit ook weer bij deze contest aan de orde zou komen (het 'grijze gebied', ook een van de redenen dat ik deze keer heb overgeslagen).
Ik hoop dat jullie er deze keer uitkomen met wat wel en niet mag en er voor zorgen dat het grijze gebied tot het minimum beperkt wordt (hoewel dat lastig wordt aangezien het meestal niet te controleren is).
In ieder geval, veel success iedereen!
Ik hoop dat jullie er deze keer uitkomen met wat wel en niet mag en er voor zorgen dat het grijze gebied tot het minimum beperkt wordt (hoewel dat lastig wordt aangezien het meestal niet te controleren is).
In ieder geval, veel success iedereen!
Verwijderd
Neil vroeg me om heel kort even te reageren.
Eerst en vooral, het is inderdaad heel moeilijk om precies na te gaan wie welke tweaks gebruikt én of bepaalde tweaks al dan niet binnen de grenzen van het toelaatbare vallen. Er zijn echter wel een paar 'richtlijnen' die een controlerende instantie (organisatie van de contest) of zelfs users de kans geven om vreemde scores op te merken. Hieronder een kleine opsomming:
Wat in ieder geval interessant zou zijn, is dat iemand de performance scaling met betrekking tot de frequenties van videokaart en processor in kaart zou brengen. Voor zover ik kan zien (op basis van een paar resultaten en eerder ervaring met low-end kaarten) lijkt me de geheugenfrequentie een beslissende factor in de eindscore, alsook de PCIe frequentie. Dit is echter slechts een vermoeden, wat ik heel graag gestaafd zou zien met ruwe data (~ mijn 8600GT data). Het voordeel van een uitgetekende scaling grafiek is dat je een voorspelling kan doen op basis van die data. Bijvoorbeeld: stel dat je data uitwijst dat +20MHz gelijk staat aan +2FPS, kan je stellen dat +40MHz gelijk zal stellen aan +4FPS (puur theoretisch, in de praktijk zal de prestatie winst wellicht geen 1/1 bedragen én heb je een wiskundige functie ter uwer beschikking om preciezer te berekenen). Als je berekeningen een waarde aangeven die merkelijk lager ligt dan de uiteindelijke score ... dan mag je je vragen beginnen stellen.
Nu, ik wil hier geen bom onder de contest gooien. Wees er maar zeker van dat het overgrote deel van de deelnemers het eerlijk wil spelen en dat er misschien hier en daar één tussenzit die (al dan niet bewust) gebruik maakt van tweaks om de prijzen in de wacht te slepen. Ik hoop dan ook dat de de meeste mensen meedoen om bij te leren en, belangrijker nog, gewoon wat fun te hebben. 85 deelnemers aan een overclocking contest ... da's niet mis hoor!
Eerst en vooral, het is inderdaad heel moeilijk om precies na te gaan wie welke tweaks gebruikt én of bepaalde tweaks al dan niet binnen de grenzen van het toelaatbare vallen. Er zijn echter wel een paar 'richtlijnen' die een controlerende instantie (organisatie van de contest) of zelfs users de kans geven om vreemde scores op te merken. Hieronder een kleine opsomming:
- Supertweaks bestaan niet. Een goed voorbeeld daarvan vind je in de bovenstaande quote van het geval op HWI in de vorige VGA contest: met 1 klikje kan je 150-200MHz goedmaken, zelfs meer als je wat speelt met de drivers.
- Iemand die relatief nieuw is in het die-hard overclocken en benchen zal zo goed als nooit een ervaren rot naar huis tweaken. Geloof me vrij, dit is niet om kleinerend over te komen, maar het heeft gewoon te maken met ervaring en kennis.
- Indien het gerenderde beeld compleet verschilt van hetgeen je normaal ziet, bestaat de kans dat er iets fout gaat. LOD zit hier op het randje, al weet je in principe nog steeds welke scene je voorgeschoteld krijgt. De MipMap 'tweak' is over dat randje: probeer maar eens uit in combinatie met 3DMark06 ... je slecht enkel wat gekleurde vlakken te zien krijgen, een onherkenbare scene dus. Verder heb je uiteraard ook de wireframe hacks, waarvan iedereen wellicht wel inziet dat het fout zit.
- Het is altijd de bedoeling dat de benchmark geladen wordt op de manier die de ontwikkelaar voorzien heeft: dubbel-klikken op de .exe of via een shortcut. Indien je tweaking software gebruikt waarbij je tweaks enkel toegepast worden op de benchmark als je de benchmark VIA de software laadt, zit je wederom fout. De reden is heel simpel: via dergelijke software is het mogelijk om bepaalde delen van de 3D code te herschrijven (of eerder te negeren) waardoor je een onrealistische score behaald. Een gouden richtlijn is hier: als je tweak ook toegepast wordt in, bijvoorbeeld, een game zonder dat daarvoor apparte software moet gebruikt worden, zit je meestal wel goed.
Wat in ieder geval interessant zou zijn, is dat iemand de performance scaling met betrekking tot de frequenties van videokaart en processor in kaart zou brengen. Voor zover ik kan zien (op basis van een paar resultaten en eerder ervaring met low-end kaarten) lijkt me de geheugenfrequentie een beslissende factor in de eindscore, alsook de PCIe frequentie. Dit is echter slechts een vermoeden, wat ik heel graag gestaafd zou zien met ruwe data (~ mijn 8600GT data). Het voordeel van een uitgetekende scaling grafiek is dat je een voorspelling kan doen op basis van die data. Bijvoorbeeld: stel dat je data uitwijst dat +20MHz gelijk staat aan +2FPS, kan je stellen dat +40MHz gelijk zal stellen aan +4FPS (puur theoretisch, in de praktijk zal de prestatie winst wellicht geen 1/1 bedragen én heb je een wiskundige functie ter uwer beschikking om preciezer te berekenen). Als je berekeningen een waarde aangeven die merkelijk lager ligt dan de uiteindelijke score ... dan mag je je vragen beginnen stellen.
Nu, ik wil hier geen bom onder de contest gooien. Wees er maar zeker van dat het overgrote deel van de deelnemers het eerlijk wil spelen en dat er misschien hier en daar één tussenzit die (al dan niet bewust) gebruik maakt van tweaks om de prijzen in de wacht te slepen. Ik hoop dan ook dat de de meeste mensen meedoen om bij te leren en, belangrijker nog, gewoon wat fun te hebben. 85 deelnemers aan een overclocking contest ... da's niet mis hoor!
Ik heb dit al in kaart gebracht: http://www.maartenz.org/~jasper/GPU2009.pdf
Verwijderd
oke maar ik zie volgens mij bij I_Dunno recht onder in beeld DirectX Tweaker staan ?

quote:
mag dus niet !

quote:
mag dus niet !
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2009 08:15 ]
Ik doel helemaal niet op iemand, persoonlijk bashen heeft helemaal geen zin.roelientjeL schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 23:40:
[...]
Je bedoelt mij?
Nou ja, ik hoor het wel van Neil als hij mij verdenkt van iets... (zoals de meesten die verdenkend naar mijn score kijken)
Ik blijf gewoon door klokken op mijn manier, en die manier is eerlijk en met de toegestane tweaks
Ik denk dat we binnen een paar dagen een aantal 'nieuwelingen' hebben met erg goeie scores
EDIT: ik zal morgen een filmpje maken mocht ik zwaar worden verdacht...
Ik wou enkel mijn verhaal wat kracht bij zetten, sorry als je je aangevallen voelt?
//EDIT
Als dat inderdaad Dxtweaker is, zou die score dus verwijderd moeten worden?
En trouwens, dat strijden van teams etc is compleet kansloos op dit moment.
Gezien er van sommige teams maar enkele mensen zijn, als deze samen een redelijk gemiddelde hebben winnen ze makkelijk van tweakers.net , ik weet dat het niet mee telt , maar het geeft een wat vervormd beeld
[ Voor 20% gewijzigd door thijszor op 25-03-2009 09:25 . Reden: toevoeging ]
Verwijderd
hallo kijk eens hoe veel mensen er van tweakers mee doen
Deelnemers De volgende mensen hebben zich tot nu toe ingeschreven:
http://overklokken.info/c...chrijvingen_9500GT_PR.xls
en dat strijden van teams ja nou de gene die wint zal de meeste FPS hebben
Deelnemers De volgende mensen hebben zich tot nu toe ingeschreven:
http://overklokken.info/c...chrijvingen_9500GT_PR.xls
en dat strijden van teams ja nou de gene die wint zal de meeste FPS hebben
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2009 09:35 ]
Gaarne een werkende link posten dan?
zelfs als iedereen zijn score gepost heeft, tweakers.net zal altijd een lager gemiddelde houden.
zelfs als iedereen zijn score gepost heeft, tweakers.net zal altijd een lager gemiddelde houden.
die link bekrachtigd mijn verhaal alleen maar;
Bouweenpc.nl -> 10 mensen ingeschreven
Dmost(??) -> 5 mensen ingeschreven
hw.info -> 11 mensen ingeschreven
Madshrips -> 1? mensen ingeschreven
OTH -> 11 mensen ingeschreven
Techzine -> 7 mensen ingeschreven
tweakers.net -> 38 oid? ingeschreven
Ik doelde enkel op het verkapte beeld wat de team scores zullen geven,
hoe minder mensen in een team, (tot nu toe gebleken) hoe hoger het gemiddelde, logischerwijs...
Snap dat er niks aan te doen valt, tweakers.net is gewoon een hele grote community, maar door het grote aantal mensen kan er vrijwel niet gewonnen worden, ook al is het niet van toepassing op de contest.
Bouweenpc.nl -> 10 mensen ingeschreven
Dmost(??) -> 5 mensen ingeschreven
hw.info -> 11 mensen ingeschreven
Madshrips -> 1? mensen ingeschreven
OTH -> 11 mensen ingeschreven
Techzine -> 7 mensen ingeschreven
tweakers.net -> 38 oid? ingeschreven
Ik doelde enkel op het verkapte beeld wat de team scores zullen geven,
hoe minder mensen in een team, (tot nu toe gebleken) hoe hoger het gemiddelde, logischerwijs...
Snap dat er niks aan te doen valt, tweakers.net is gewoon een hele grote community, maar door het grote aantal mensen kan er vrijwel niet gewonnen worden, ook al is het niet van toepassing op de contest.
Verwijderd
ach je moet het zo zien als iedereen gewoon zijn best doet met scores posten dan is het oke
er zijn zullen maar 3 winnars zijn 1 -2-3e plaats
er zijn zullen maar 3 winnars zijn 1 -2-3e plaats
Verwijderd
ik heb even een van me beters scores geplaatst ook hier heb ik een filmpje van
http://i41.tinypic.com/11m8754.jpg
Verwijderd
En nu staat je notepad precies waar het geheugenbandbreedte berekend wordt...Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:55:
ik heb even een van me beters scores geplaatst ook hier heb ik een filmpje van
Ik vind het jammer dat er tweaks worden gebruikt. Als je Lod toestaat kan je er lik op stuk nemen dat er ook andere tweaks zullen worden ontdekt en gebruikt. Controle is nagenoeg erg lastig, en moeilijk te controleren.
Van het weekend ga ik spelen met mn kaartje, nu nog eerst braaf werken.
Valt mij ook op. Ik denk dat Diezel een hele dikke pcie overclock heeft gedaan. achja, we gaan er maar van uit dat hij het eerlijk opgeeft.Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:58:
[...]
En nu staat je notepad precies waar het geheugenbandbreedte berekend wordt...
Ik vind het jammer dat er tweaks worden gebruikt. Als je Lod toestaat kan je er lik op stuk nemen dat er ook andere tweaks zullen worden ontdekt en gebruikt. Controle is nagenoeg erg lastig, en moeilijk te controleren.
Van het weekend ga ik spelen met mn kaartje, nu nog eerst braaf werken.