hier is een echte tek 4.0 met isolatie die van Pacal is geloof ik de 5.0

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2009 21:09 ]
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2009 21:09 ]
Verwijderd
Verwijderd
-- All science is either physics or stamp collecting
[ Voor 40% gewijzigd door thijszor op 15-03-2009 11:30 ]
Even niets...
Ik zit met stock voltage op 645/1585/633. Haal 263 fps. Ben ook benieuwd hoe ik boven de 270 kom zoals mensen in de TS. De enige echt werkende tweak is LOD op +4.6 a +4.8thijs_cramer schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:05:
Zit nu op 265FPS @ 640/1561/630 @ Stock voltages (nog geen voltmod...)
Iemand nog een tip? Kan ik hoger met tweaks of is dit de max uit dit aantal Mhzen?
Mee eens, ik heb alle mogelijke tweaks zon beetje geprobeerd, en het scheelt hooguit 1 a 2 fps...ixl85 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:10:
[...]
Ik zit met stock voltage op 645/1585/633. Haal 263 fps. Ben ook benieuwd hoe ik boven de 270 kom zoals mensen in de TS. De enige echt werkende tweak is LOD op +4.6 a +4.8
Even niets...
[ Voor 19% gewijzigd door thijszor op 15-03-2009 14:33 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Iska op 15-03-2009 15:25 ]
[ Voor 27% gewijzigd door FireDrunk op 15-03-2009 15:24 ]
Even niets...
^^ mee eens. Ik heb het getest en het maakt werkelijk geen ene drol uit.WasMachinator schreef op zondag 15 maart 2009 @ 21:42:
nauwelijks jasper, deze benchmark is juist gekozen omdat die 99,9%(neem dat niet letterlijk) afhankelijk is van de grafische kaart.
Misschien tweaks die jij niet kent...Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 22:10:
maybe tweaksdie niet mogen
Verwijderd
Verwijderd
Kijk is of er nog een stikker zit op de plek tussen de cooler en de core.Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 22:40:
oke mijn first run.
Temp is 60graden onbelast. (raar dat iedereen lager heeft)
Standaard alles draai ik op 113fps.
Standaard alles maar met lod zit ik op 195.7fps
Core overklokken gaat niet verder dan 610mhz geheugen niet geprobeert gelijk een vast loper als ik hoger gaat. (geen test)
[ Voor 10% gewijzigd door DaWaN op 16-03-2009 00:21 ]
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Ik heb vandaag me VF1000@LED erop gekregen, let wel op, het koperen blokje raakt een koperen spoel aan de rechter bovenkant, ik heb het afgeschermt met wat kneedbare klei dat ik overhad.Jasper91 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 23:08:
Apart, ik kom @ stock al rond 660mhz (wel met koelblokjes waar 2 fans op max op staan)...
[ Voor 5% gewijzigd door thijszor op 16-03-2009 00:47 ]
Ziet er goed uit!DaWaN schreef op maandag 16 maart 2009 @ 00:20:
Zo maar eens begonnen met wat hardware upgrades voor het kaartje
[afbeelding]
Waar zijn mijn onderdelen![]()
[afbeelding]
Waar zijn mijn FETs![]()
[afbeelding]
Betere FETs
[afbeelding]
Boosterlines ??? Niet nodig zo hoor
Edit:
Kaartje werkt uiteraard nog prima, maar ben nog niet helemaal klaar met mijn mods, dan wordt hij pas op z'n staart getrapt
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Verwijderd
KloptJasper91 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:14:
Klopt het dat als je de potmeter bij de voltmod volledig dichtdraait (max weerstand) de resulterende weerstand zo;n 800~900 ohm is (weerstand gemeten over 2 poten)?
Wat had je voor idee voor de ocp mod?Jasper91 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 15:08:
Ik ben nu bezig met die OCP en ik wilde hem gaan testen.. maar dat kan niet zolang ik niet zeker weet of mijn voltmod wel goed werkt (zie 2 posts hierboven)
[ Voor 35% gewijzigd door Mod_Aap op 16-03-2009 16:23 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Iska op 16-03-2009 16:43 ]
Dan kan ik jou de handschudden mijne is ook overleden. Morgen is de begravenis, heb al een heeeeel diep gat gegraven.Syzzer schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:55:
Hmm, na een succesvolle voltmod heb ik vervolgens mijn kaartje opgeblazen door te grof aan mn 50K potje te draaien, aaarghNatuurlijk geprobeerd of kaartje in andere PC / zonder mods nog wel wil werken, maar direct na het inschakelen van de PC gaat hij weer uit als het kaartje er in zit.
Daarbij is mijn 'topscore' vastgesteld op 282.6, zonder mods en met stock koeling. Damn, ik baal er wel van.
Never fall in love with your own design!
[ Voor 12% gewijzigd door thijszor op 16-03-2009 17:10 ]
Je phase is nogal cruciaal voor de complete werking van je gehele PWM circuit. Je phase wordt continu (op zo'n 300KHz) naar 12V en dan weer naar 0V getrokken. Wanneer hij naar 0 Volt getrokken wordt gaat er een bepaalde stroom lopen en aangezien jouw MOSFET een bepaalde weerstand heeft gaat daar een bepaalde spanning overheen staan. Die spanning wordt gemeten en vergeleken met de 0,29V ingebouwde referentie.Jasper91 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:33:
ik probeer nu alle functies van de PHASE te vinden.
[ Voor 9% gewijzigd door DaWaN op 16-03-2009 17:09 ]
Verwijderd
[ Voor 52% gewijzigd door Iska op 16-03-2009 17:55 ]
Dat is goed nieuws. Is er een makkelijke manier om de FET's door te meten? Ik heb enige ervaring met en kennis van elektronica en doormeten, maar verre van het niveau waar sommigen hier op werkenDaWaN schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:07:
[...]
EDIT:
Syzzer en hood, ik wil jullie kaartjes evt wel bekijken, misschien valt het mee en is er alleen een FET dood oid
Nee, 0.29v is je ref spanning, nee de spanning die je op phase moet zetten.Jasper91 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:11:
Hij kan niet zomaar dood zijn aangezien je nog steeds een OCP hebt dus je core is 99% zeker nog intact..
@DaWaN
Daar was ik ondertussen ook achtergekomen idd.. jammer dat het zo werkt anders zou het wel makkelijker zijn geweest.. want rechtstreeks een +0.29 bron aansluiten gaan waarschijnlijk niet werken
Ja dat is eenvoudigSyzzer schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:41:
[...]
Dat is goed nieuws. Is er een makkelijke manier om de FET's door te meten? Ik heb enige ervaring met en kennis van elektronica en doormeten, maar verre van het niveau waar sommigen hier op werken
www.koopeendroom.nl
Indeed, dat viel mij ook al op. Shaders van 1627 kunnen dus niet. Dit wordt naar boven afgerond en komt dus op 1650 uitMaarten-NForce schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:01:
Normaal, je shaders klok je niet elke keer een stapje over aangezien ze met 50 Mhz gaan.
lol serieus?Bolletje92 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:05:
[...]
Indeed, dat viel mij ook al op. Shaders van 1627 kunnen dus niet. Dit wordt naar boven afgerond en komt dus op 1650 uit
Ga maar is met de hardwaremonitor van Rivatuner kijkenthijszor schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:11:
[...]
lol serieus?hoe zit het dan met de read out van Gpu-z? kan je net zogoed alle shader clocks die ingevoert zijn in het systeem afronden naar xx50 ?
Die van dat Gigabyte bord op de foto, FET's hebben een Rds(on) van 5,2mOhm dacht ik.Maarten-NForce schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:01:
Wat voor fets heb je daar gebruikt?
zou je mij even een iets duidelijker uit kunnen leggen wat ik precies moet doen. want ik ben niet super goed in electonica. (ik moest eerst ff opzoeken wat een fet was)DaWaN schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:57:
[...]
Ja dat is eenvoudig
Je FET heeft 3 aansluitingen, het tabje aan de onderkant en de 2 pinnen.
Meet op de doorpiep stand of er geen sluiting is tussen alle combinaties van pinnen
voltage pci-e bus iets omhoog zetten?thijszor schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:30:
Schiet mij maar lek, me servert gepakt. 780G + 4850e , ook daar werkt me pci-express gewoon niet![]()
105, 110 , maakt allemaal niks uit. me sata schijven eruit gehaalt, IDE 40gig schijfje erin ( 5400 rpm )
Mis ik nou iets of...
Merk geen verschil in FPS, alsof het gewoon niet uitmaakt waarop hij staat.Jasper91 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 16:37:
Maar hoe bedoel je 'het werkt niet'? Merk je geen verschil of heeft je pc er dan geen zin meer in?
Wat genoeg is om te winnen of verliezenVerwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 23:25:
PCI-express bus verhogen is marginaal, bijv van 100 naar 110MHz is net 3 FPS hoor.
My life is in 2D, How about yours?
Heb je wle de default instellingen van de benchmark? Het is nm wel laag...BroederM schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:13:
Vandaag onze kaart maar eens aan het werk gezet...
Maarre weet iemand wat de "basis" is voor de kaart, we halen 60 FPS zonder ook maar iets gedaan te hebben (ik las ergens dat mensen 125 haalde maar was die nu met of zonder tweaks?)
ik heb ze allemaal gehad en alle combinaties gemeten. ik heb er 3 die op een waarde tussen de 007 en 003 uitkomen. ik neem aan dat daarin de kortsluiting zit.DaWaN schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:57:
[...]
Ja dat is eenvoudig
Je FET heeft 3 aansluitingen, het tabje aan de onderkant en de 2 pinnen.
Meet op de doorpiep stand of er geen sluiting is tussen alle combinaties van pinnen
Hoeft niet persé hoor, swieso weet ik niet wat je meet als je je FET's meet op het kaartje. Ik meet liever gewoon een losse FET door, en dan moet je ook nog zorgen dat als je dat doet er absoluut geen lading meer staat op de gate..
Verwijderd
125 is normaal dus ik denk dat je even moet kijken bij nvidia menu of er iets extra aan staatBroederM schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:13:
Vandaag onze kaart maar eens aan het werk gezet...
Maarre weet iemand wat de "basis" is voor de kaart, we halen 60 FPS zonder ook maar iets gedaan te hebben (ik las ergens dat mensen 125 haalde maar was die nu met of zonder tweaks?)
Ik heb net even gekeken en de Phase is zo'n beetje 0 ohm naar de grond als je de FET's op het kaartje meet, je kunt dus lastig controleren of de FET's stuk zijn..hood schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 18:27:
dus wat moet ik doen om hem weer werkend te krijgen? ik heb er niet genoeg verstand van om daar zelf achter te komen. kan iemand mij helpen?
Voor mij is winnen niet mijn belangrijkste doel. Ervaring opdoen met overclocken was mijn doel en deze x kan dat voor een laag bedrag.thijszor schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 21:23:
Getuigd ook niet echt van doorzettings vermogen, je wilt toch winnen!
waar is die spirit!
Met het overclocken kom je, zoals te zien, voor obstakels te staan. Punt is dus dat je een manier moet vinden om deze obstakels te overbruggen over te vermijden. Het obstakel is in dit geval dus dat je kaart niet meer werkt. Dan moet je dus proberen hem weer te laten werken. Zo vergaar je dus ook kennis, kennis die misschien in de toekomst wel is van pas kan komen...hood schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 21:36:
[...]
Voor mij is winnen niet mijn belangrijkste doel. Ervaring opdoen met overclocken was mijn doel en deze x kan dat voor een laag bedrag.
Hij is gewoon stuk. Jammer volgende x beter. Ik weet wat ik de volgende x niet moet doen en wat beter dus heb er nu ook van geleerd.Bolletje92 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 23:22:
[...]
Met het overclocken kom je, zoals te zien, voor obstakels te staan. Punt is dus dat je een manier moet vinden om deze obstakels te overbruggen over te vermijden. Het obstakel is in dit geval dus dat je kaart niet meer werkt. Dan moet je dus proberen hem weer te laten werken. Zo vergaar je dus ook kennis, kennis die misschien in de toekomst wel is van pas kan komen...
Prijzen komen er aan, ben ik nog mee bezig.Jasper91 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 00:16:
Ik heb trouwens niks meer gehoord over de prijzen. Eigenlijk helemaal niks meer van de TS'ers...
Ik bedoelde het trouwens niet aanvallend, meer constateringSnot_Aap schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 09:38:
[...]
Prijzen komen er aan, ben ik nog mee bezig.
Binnenkort meer nieuws.
Ik hou trouwens alles vrolijk in de gaten, ben er dus nog steeds
[ Voor 15% gewijzigd door thijszor op 19-03-2009 15:32 ]
www.koopeendroom.nl
[ Voor 36% gewijzigd door PRaGA88 op 19-03-2009 22:16 ]
gewoon ff in rivatuner je mipmap lod bias adjustmant op 4.6 zetten. normaal kan dat maar tot 3 maar daarvoor moet je even wat instellingen wijzigen.nvana_30 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 21:07:
Hier al tweakers die veel hoger dan 186 gekomen zijn ? Ik snap nog even niet hoe die gasten 260 hebben kunnen halen. Heb waterkoeling ingezet en kom tot 653 gpu / 611 mem stabiel. Verder Intel C2D 3.0Ghz @ 3.6Ghz![]()
Arno
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq