Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier is een echte tek 4.0 met isolatie die van Pacal is geloof ik de 5.0
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2wcmmas.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2009 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diezel zou jij mij mischien een tip kunnen geven, als ik namelijk mijn pci freq naar 115 zet gaat mijn max overclock naar beneden. Dus wat op normale pci freq wel goed gaat, geeft arti's op 115 freq. Hoe kan ik dit verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hugy
De pci-e bus is geschikt voor 100mhz alles wat je meer mee kan nemen is mee genomen.
Maar als je de pci-e bus de voltage kan aan passen dan kan je misschien hoger gaan of stabiel.

Dat je fouten krijg op je kaart is niet vreemd .
Er komt namelijk meer data via de pci-e bus wat de gevolgen heeft dat je vga kaart harder moet gaan werken .
De kaart word dan belast.
De balans zal je moeten zoeken.

Morgen ga ik aan mijn kaart beginnen en zal morgen of maandag gaan posten en mijn profiel update.
Dit is een test op een simpel bord waar je geen moer kan in stellen .
Moet nog een cpu kopen voor de anderen bord die ik heb.
Maar dat gaat pas einde van de maand worden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
|:( |:( |:(

Dus... Mijn lage score (sinds het begin) is duidelijk.
Misschien handig om te vermelden in de TS.

Ik heb een 16:10 scherm, heerlijk is dat. Maar 4:3 beelden worden hierop uitgerekt als ze beeldvullend worden getoond. Nu heeft Nvidia een optie om te kiezen voor: Dont scale the image oid.
Deze zet ik standaard aan. Logisch, want ik hou niet van cirkels die op eieren lijken.

Niemand gaat er vanuit dat een optie die word omschreven als "dont scale" performance kost... maar jawel, het vreet fps!
Ik ga van 220 fps naar 258!
Een verschil van bijna 40fps!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-08 21:44

Iska

In case of fire, use stairs!

Toen zat ik weer vast bij de 193fps @ stock :S

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog even gekeken naar die tweaks,

Maar shader forcen op 1.1 , beide op 1.1 heeft helemaal geen effect op de fps.
enable/disable trilinair optimization had 0.1 fps verschil, niks dus.
Ook gamma correction aan of uit maakt geen verschil, eerder - 0.1 / 0.2 fps

[ Voor 40% gewijzigd door thijszor op 15-03-2009 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:56
Zit nu op 265FPS @ 640/1561/630 @ Stock voltages (nog geen voltmod...)

Iemand nog een tip? Kan ik hoger met tweaks of is dit de max uit dit aantal Mhzen?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
thijs_cramer schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:05:
Zit nu op 265FPS @ 640/1561/630 @ Stock voltages (nog geen voltmod...)

Iemand nog een tip? Kan ik hoger met tweaks of is dit de max uit dit aantal Mhzen?
Ik zit met stock voltage op 645/1585/633. Haal 263 fps. Ben ook benieuwd hoe ik boven de 270 kom zoals mensen in de TS. De enige echt werkende tweak is LOD op +4.6 a +4.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
ixl85 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:10:
[...]

Ik zit met stock voltage op 645/1585/633. Haal 263 fps. Ben ook benieuwd hoe ik boven de 270 kom zoals mensen in de TS. De enige echt werkende tweak is LOD op +4.6 a +4.8
Mee eens, ik heb alle mogelijke tweaks zon beetje geprobeerd, en het scheelt hooguit 1 a 2 fps...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb even zitten testen met pci-express , maar van 108 tot 114 merk ik echt totaal geen verschil in fps,
Ik ben aan het testen met stock snelheden, maar als ik hoger in de colck ga, zal percentueel gezien pci-express verhoging toch niet ineens wel werken?

Ik ga nog even verder kijken tot waarneer pci-express bij mij helpt :/ , denk dat de max voor mij rond de 105 is?
mobo: GA-X48-DQ6

//EDIT

wat de hek, 100 of 114 maakt helemaal geen drol uit?
Dacht dat ik paar dagen geleden nog een grote winst gemaakt had door verhogen van 100 naar 105, maar blijkbaar niet? :/ awkward...

[ Voor 19% gewijzigd door thijszor op 15-03-2009 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

maakt idd op een gegeven moment niets meer uit (bij mij lag de grens op 110). Nu btw 197fps 198fps 199fps @ stock.. nog maar 10fps te gaan xD

[ Voor 9% gewijzigd door Iska op 15-03-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
675/1601/631 @ stock voltages lukte op letterlijk 10 frames na net niet :P driver resette, dus nog geen score :P

We blijven proberen :D

Toch maar eens potmetertjes vragen aan schoonpapa :P

Voor de mensen die bang zijn dat ze een stroomstekker moeten monteren, don't bother...
de kaart gebruikt in full-overclock rond de 40-45 watt...

[ Voor 27% gewijzigd door FireDrunk op 15-03-2009 15:24 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

Da's wel een ander verhaal dan mijn 4850's :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Argh, het lijkt wel alsof het overklokken van me pci-express bus gewoon niet meer werkt.
Ik kom niet meer op me oude fps, heb heel TinyXP opnieuw geinstalleerd, alles opnieuw getweaked maar ik kom er gewoon niet meer bij :/

Zelfs met stuk hogere Shader/Core lukt het me niet meer, het overklokken van pci-express bus lijkt gewoon niet meer te werken, heb geen enkel verschil meer in fps bij 100 - 114 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

Doe kan die 'Drammer' zo'n belachelijk hoge score halen met zo'n lage clocks :S! Ik haal die score met mipmap tweaking @ same clocks niet eens! Ik denk dus dat die Core i7 wel degelijk effect heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-12-2024

WasMachinator

I'll be back! =)

nauwelijks jasper, deze benchmark is juist gekozen omdat die 99,9%(neem dat niet letterlijk) afhankelijk is van de grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
WasMachinator schreef op zondag 15 maart 2009 @ 21:42:
nauwelijks jasper, deze benchmark is juist gekozen omdat die 99,9%(neem dat niet letterlijk) afhankelijk is van de grafische kaart.
^^ mee eens. Ik heb het getest en het maakt werkelijk geen ene drol uit.
Moet toch ergens anders aan liggen.. ben wel benieuwd hoe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maybe tweaksdie niet mogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:18

Bolletje

Moderator Harde Waren
Misschien tweaks die jij niet kent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke mijn first run.

Temp is 60graden onbelast. (raar dat iedereen lager heeft)

Standaard alles draai ik op 113fps.
Standaard alles maar met lod zit ik op 195.7fps

Core overklokken gaat niet verder dan 610mhz geheugen niet geprobeert gelijk een vast loper als ik hoger gaat. (geen test)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 22:40:
oke mijn first run.

Temp is 60graden onbelast. (raar dat iedereen lager heeft)

Standaard alles draai ik op 113fps.
Standaard alles maar met lod zit ik op 195.7fps

Core overklokken gaat niet verder dan 610mhz geheugen niet geprobeert gelijk een vast loper als ik hoger gaat. (geen test)
Kijk is of er nog een stikker zit op de plek tussen de cooler en de core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:12
Ik zit nu op mn andere partitie... Maar mijn kaartje klokt wel nice >:)

Zonder mods op de kaart zelf en dus alleen met LOD op 3 haalde ik ergens in de 250 fps.

Core @ 692MHz
Shaders @ 1670MHz
Mem @ 610MHz

Dat zijn wel ongeveer de max settings... Maar misschien ook nog maar voltmodden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

Ben nu aan het googlen naar andere tweaks, kom je opeens dit tegen xD : http://www.ocforums.com/s...hp?p=6004140&postcount=18

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hum, ben tot 2.05Volt gegaan op de Mem, maar kom alsnog niet verder dan 634, soms met geluk finish ik 637 maar de poging erna crashed het meestal.

Weet niet of het zin heeft om van die koperen heatsink blokjes te kopen? gezien de Mem chips nu inopen&bloot zijn..

Ben wel blij dat Vmod gelukt is, maar valt me echt tegen hoe hoog ik extra kan komen, begrijp dat er die OCP is ( waarneer kickt die in dan? welke voltages? ) maar valt me mee hoeveel extra ik eruit kan halen.

Ga hopelijk morgen eens kijken of ik me server kan gebruiken, natuurlijk niet de bedoeling dat ik die naar de miep help, maar ik denk echt dat me pci-express bus gewoon niet meer helpt. ander pci-e slot geprobeerd etc, maar het verhogen van de pci-express bus helpt gewoon niet meer. :/ :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

Apart, ik kom @ stock al rond 660mhz (wel met koelblokjes waar 2 fans op max op staan)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Zo maar eens begonnen met wat hardware upgrades voor het kaartje 8)
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/rwj6gz.jpg
Waar zijn mijn onderdelen :+
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/autu13.jpg
Waar zijn mijn FETs :+
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/28v9y.jpg
Betere FETs *O*
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/f4ir2g.jpg
Boosterlines ??? Niet nodig zo hoor :)

Edit:
Kaartje werkt uiteraard nog prima, maar ben nog niet helemaal klaar met mijn mods, dan wordt hij pas op z'n staart getrapt >:)

[ Voor 10% gewijzigd door DaWaN op 16-03-2009 00:21 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jasper91 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 23:08:
Apart, ik kom @ stock al rond 660mhz (wel met koelblokjes waar 2 fans op max op staan)...
Ik heb vandaag me VF1000@LED erop gekregen, let wel op, het koperen blokje raakt een koperen spoel aan de rechter bovenkant, ik heb het afgeschermt met wat kneedbare klei dat ik overhad.

Leek me niet goed als dit in contact komt, maar voor de rest past hij prima.
Ga wellicht nog van die koperen blokjes aanschaffen, bestel dan ook meteen nieuwe koelpasta.

Heb me FPS nog wat omhoog gekrikt met een nieuwe tweak,
Maar snap nog steeds niet waarom me pci-express bus niet meer luistert :(

Als die het wel deed had ik er nog makkelijk 10+- fps bij kunnen snoepen.
Iemand enig idee of een AMD platform , met een 780G chipset wellicht een mogelijkheid tot testen is?

Zolang ik me PCI-E bus maar kan verhogen, desnoods kijk ik even snel of ik hier nog een IDE schijf heb liggen, want ik wil me server raid1 niet verkloten natuurlijk :P !

//EDIT

ziet er goed uit! :o welke fets heb je aangeschaft?
Welke heb je van je mobo afgehaald? :P

[ Voor 5% gewijzigd door thijszor op 16-03-2009 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

Over die OCP-mod.. ik ben zojuist de datasheet gaan bekijken van de APW7065 (pdf'je) en hier staat op pagina 6 dat pin 8 de spanningsval meet over de MOSFET's, om vervolgens het IC uit te zetten als dit meer is dan 0,29V. Als je nu terug gaat naar de 3de pagina zie je dat de MOSFET's Q1 en Q2 aan pin 8 zijn aangesloten.
Ik zit nu te twijfelen tussen:
- misschien gewoon de MOSFET's vervangen door bepaalde weerstand waardoor er geen spanningsval meer is
- andere MOSFET's met een lagere spanningsval vinden

We'll see where my journey ends, tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
je gaat morggen knuttselen? ben benieuwd! hoop dat jje wat niewsvind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
DaWaN schreef op maandag 16 maart 2009 @ 00:20:
Zo maar eens begonnen met wat hardware upgrades voor het kaartje 8)
[afbeelding]
Waar zijn mijn onderdelen :+
[afbeelding]
Waar zijn mijn FETs :+
[afbeelding]
Betere FETs *O*
[afbeelding]
Boosterlines ??? Niet nodig zo hoor :)

Edit:
Kaartje werkt uiteraard nog prima, maar ben nog niet helemaal klaar met mijn mods, dan wordt hij pas op z'n staart getrapt >:)
Ziet er goed uit!

Ik heb vanavond maar eens de voltmod uitgevoerd en de waterkoeler op de kaart gezet en even getest. Mijn voltmod:

Afbeeldingslocatie: http://kiddyl.googlepages.com/9500GT_voltmod.jpg

Een voor de contest gebouwde testopstelling.

Afbeeldingslocatie: http://kiddyl.googlepages.com/9500GT_testbench.jpg

De benchtafel had ik al een keer willen maken. Nu is deze nog niet af, maar dat komt nog wel. Er moeten nog wat aan gebeuren zoals beugels voor de radiator, gaten voor kabels, ophanging voor koeling, HDD rek vastmaken, 5,25" rek maken en andere kleine dingetjes. Wordt ook nog afgewerkt in zwart denk ik. Als er interesse is kan ik een build log plaatsen in CM.

De PCI-e frequentie kan ik nu niet opschroeven door de SATA schijf. Maar met een IDE schijf moet ik nog proberen. Wel ben ik benieuwd of een hogere FSB helpt. Ik denk het niet, maar vanwege een 200FSB processor en dit moederbord kan ik niet zo heel hoog overklokken. Het geheugen gaat mee met een 4:3 devider ipv een 1:1 devider icm een 200FSB processor. Wel draait deze processor heel koel en ondervolt op 2,66GHz vanaf standaard 1,60GHz.

Zonder al te veel software tweaks heb ik alvast een score ingeleverd die het gemiddelde van de T.Net deelnemers iig niet omlaag haalt :)

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er leuk uit! welk full cover wc block heb je aangeschaft? heb je hem nog aangepast?
Ik twijfel nog, zown full block is natuurlijk wel heel lekker voor het geheugen... ,

maar anderzijds is een tec / wc block in een volgens mij niet zo veel duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omg, dacht even dat een hardeschijf uit elkaar zou knallen :/ !
Had 2 schijfen gepakt, oude IDE schijven ( 20 & 40Gig , maxtor en seagate )
vastgekoppeld, pc aan, en bij beide echt een bijna snerpend geluid :/

uit de case gehaalt, vast gehouden, werd niet veel beter...

Ik begrijp dat ze wat meer geluid maken, maar kan niet geloven dat ik dat vroeger in me pc gehad heb ><
Nagoed, ga even TinyXP installeren, kijken of me pci-express bus nu wel weer reageerd.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

Klopt het dat als je de potmeter bij de voltmod volledig dichtdraait (max weerstand) de resulterende weerstand zo;n 800~900 ohm is (weerstand gemeten over 2 poten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog bezig een degelijke mount te bouwen. Dat duurt ook nog wel eventjes, en na donderdag kan ik pas eventueel pics schieten (1.3MP is niet voldoende iig).

Meteen ook een nieuwe reinstall van XP Lite en let the benching begin. Vermoed dat de meeste die zonder OCP allemaal opdezelfde grens gaan uitkomen, en uiteindelijk ook de PCI-express bus van invloed is op het aantal FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

Ik ben nu bezig met die OCP en ik wilde hem gaan testen.. maar dat kan niet zolang ik niet zeker weet of mijn voltmod wel goed werkt (zie 2 posts hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 09:55
Jasper91 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:14:
Klopt het dat als je de potmeter bij de voltmod volledig dichtdraait (max weerstand) de resulterende weerstand zo;n 800~900 ohm is (weerstand gemeten over 2 poten)?
Klopt
Jasper91 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 15:08:
Ik ben nu bezig met die OCP en ik wilde hem gaan testen.. maar dat kan niet zolang ik niet zeker weet of mijn voltmod wel goed werkt (zie 2 posts hierboven)
Wat had je voor idee voor de ocp mod? :)

[ Voor 35% gewijzigd door Mod_Aap op 16-03-2009 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

ik probeer nu alle functies van de PHASE te vinden. Als ik die namelijk zou kunnen faken kan je in principe gewoon rechtstreeks 11.7V op hem zetten (spanning @ stock). Anders betere MOSFET's of misschien een diode met een lagere spanningsval ipv de 1N4148 of nog 2 zelfde MOSFET's parallel op de 2 andere zetten of.. maar dat zijn maar een losse gedachtengangen, ik ga ze nu ff verder 'onderzoeken'

[ Voor 8% gewijzigd door Iska op 16-03-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Hmm, na een succesvolle voltmod heb ik vervolgens mijn kaartje opgeblazen door te lomp aan mn 50K potje te draaien, aaargh :/ Natuurlijk geprobeerd of kaartje in andere PC / zonder mods nog wel wil werken, maar direct na het inschakelen van de PC gaat hij weer uit als het kaartje er in zit.

Daarbij is mijn 'topscore' vastgesteld op 282.6, zonder mods en met stock koeling. Damn, ik baal er wel van. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:36
Syzzer schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:55:
Hmm, na een succesvolle voltmod heb ik vervolgens mijn kaartje opgeblazen door te grof aan mn 50K potje te draaien, aaargh :/ Natuurlijk geprobeerd of kaartje in andere PC / zonder mods nog wel wil werken, maar direct na het inschakelen van de PC gaat hij weer uit als het kaartje er in zit.

Daarbij is mijn 'topscore' vastgesteld op 282.6, zonder mods en met stock koeling. Damn, ik baal er wel van. :(
Dan kan ik jou de handschudden mijne is ook overleden. Morgen is de begravenis, heb al een heeeeel diep gat gegraven.

ik heb iets fout gedaan met een voltmod geen id wat maar de kaart is stuk.

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry voor jullie beide, klote dat het niet goed gegaan is!
en :( rot mobo! vandaag moeite gedaan om dan maar te proberen of PCI-E bus wel werkt met alleen een IDE schijf met TinyXP daarop. en nee hoor, weer geen verschil....

Volgens mij is er iets met me mobo gebeurd, of kunnen er nog andere redenen zijn waarom het niet (meer) werkt?

//EDIT

en trouwens, als je te hoog voltage erop gegooit heb, moet die OCP niet inkicken? :o

[ Voor 12% gewijzigd door thijszor op 16-03-2009 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Jasper91 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:33:
ik probeer nu alle functies van de PHASE te vinden.
Je phase is nogal cruciaal voor de complete werking van je gehele PWM circuit. Je phase wordt continu (op zo'n 300KHz) naar 12V en dan weer naar 0V getrokken. Wanneer hij naar 0 Volt getrokken wordt gaat er een bepaalde stroom lopen en aangezien jouw MOSFET een bepaalde weerstand heeft gaat daar een bepaalde spanning overheen staan. Die spanning wordt gemeten en vergeleken met de 0,29V ingebouwde referentie.

EDIT:
Syzzer en hood, ik wil jullie kaartjes evt wel bekijken, misschien valt het mee en is er alleen een FET dood oid :)

[ Voor 9% gewijzigd door DaWaN op 16-03-2009 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie het zeker?

De mijnes leek ook even dood, maar na het aan en uitzetten > aan van mn systeem werkte de kaart weer prima blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

Hij kan niet zomaar dood zijn aangezien je nog steeds een OCP hebt dus je core is 99% zeker nog intact..

@DaWaN
Daar was ik ondertussen ook achtergekomen idd.. jammer dat het zo werkt anders zou het wel makkelijker zijn geweest.. want rechtstreeks een +0.29 Vmosfet@stock bron aansluiten gaan waarschijnlijk niet werken

[ Voor 52% gewijzigd door Iska op 16-03-2009 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

DaWaN schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:07:
[...]

EDIT:
Syzzer en hood, ik wil jullie kaartjes evt wel bekijken, misschien valt het mee en is er alleen een FET dood oid :)
Dat is goed nieuws. Is er een makkelijke manier om de FET's door te meten? Ik heb enige ervaring met en kennis van elektronica en doormeten, maar verre van het niveau waar sommigen hier op werken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Jasper91 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:11:
Hij kan niet zomaar dood zijn aangezien je nog steeds een OCP hebt dus je core is 99% zeker nog intact..

@DaWaN
Daar was ik ondertussen ook achtergekomen idd.. jammer dat het zo werkt anders zou het wel makkelijker zijn geweest.. want rechtstreeks een +0.29 bron aansluiten gaan waarschijnlijk niet werken
Nee, 0.29v is je ref spanning, nee de spanning die je op phase moet zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

foutje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Syzzer schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:41:
[...]

Dat is goed nieuws. Is er een makkelijke manier om de FET's door te meten? Ik heb enige ervaring met en kennis van elektronica en doormeten, maar verre van het niveau waar sommigen hier op werken :p
Ja dat is eenvoudig :)
Je FET heeft 3 aansluitingen, het tabje aan de onderkant en de 2 pinnen.
Meet op de doorpiep stand of er geen sluiting is tussen alle combinaties van pinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
De kaarten van jullie zijn niet dood, enkel het circuit is opgeblazen.
Wees creatief en zorg voor je eigen spanningsbron :).

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na de backup ronde van 6 tot 7 uur ga ik toch even mijn server abusen, Sata raid eraf halen , me TinyXP op IDE erop knallen en kijken hoe de bios van GA-MA78GM-S2H eruit ziet :o !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

Aangezien ik altijd erg van de grafieken en cijfertjes ben heb ik een volledige log van alle resultaten tot nu toe. Nu heb ik natuurlijk ook getest hoe hoog mijn Core kon @stock volt. + MEM@stock volt.@631mhz en dit leverde wel een HEEL aparte grafiek op (blauwe lijn)! Heeft iemand toevallig het ook bijgehouden want ik vraag me af of dit normaal is xD!
PDF: GPU2009.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

@ Dawan:

Wat voor fets heb je daar gebruikt?

@ ^^

Normaal, je shaders klok je niet elke keer een stapje over aangezien ze met 50 Mhz gaan.

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Maarten-NForce schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:01:
Normaal, je shaders klok je niet elke keer een stapje over aangezien ze met 50 Mhz gaan.
Indeed, dat viel mij ook al op. Shaders van 1627 kunnen dus niet. Dit wordt naar boven afgerond en komt dus op 1650 uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bolletje92 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:05:
[...]

Indeed, dat viel mij ook al op. Shaders van 1627 kunnen dus niet. Dit wordt naar boven afgerond en komt dus op 1650 uit ;)
lol serieus? :P hoe zit het dan met de read out van Gpu-z? kan je net zogoed alle shader clocks die ingevoert zijn in het systeem afronden naar xx50 ? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
thijszor schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:11:
[...]

lol serieus? :P hoe zit het dan met de read out van Gpu-z? kan je net zogoed alle shader clocks die ingevoert zijn in het systeem afronden naar xx50 ? :/
Ga maar is met de hardwaremonitor van Rivatuner kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Maarten-NForce schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:01:
Wat voor fets heb je daar gebruikt?
Die van dat Gigabyte bord op de foto, FET's hebben een Rds(on) van 5,2mOhm dacht ik.
Typenr is PHD98N03LT, maar dat boeit niet want ik heb ze nergens gekocht, gewoon van dat bord afgehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
DaWaN schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:57:
[...]

Meet op de doorpiep stand of er geen sluiting is tussen alle combinaties van pinnen
zou je mij even een iets duidelijker uit kunnen leggen wat ik precies moet doen. want ik ben niet super goed in electonica. (ik moest eerst ff opzoeken wat een fet was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

Met de doorpiepstand bedoelt hij de diode-meting. Het icoontje hiervan is een streep met een driehoekje erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Ik heb inderdaad sluiting tussen het 'tabje' en een pootje op één van de FET's geconstateerd. Ik heb ook even snel gezocht in de beperkte hoeveelheid hardware die ik hier tegenwoordig nog heb liggen, maar ik heb er geen kunnen vinden die geschikt is om te verwisselen met deze FET. Ik denk dat ik maar eens op zoek moet naar wat oude mobo's :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schiet mij maar lek, me servert gepakt. 780G + 4850e , ook daar werkt me pci-express gewoon niet :/
105, 110 , maakt allemaal niks uit. me sata schijven eruit gehaalt, IDE 40gig schijfje erin ( 5400 rpm )

Mis ik nou iets of...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee.

Ik heb geen problemen met een PCI-express bus van 115MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
thijszor schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:30:
Schiet mij maar lek, me servert gepakt. 780G + 4850e , ook daar werkt me pci-express gewoon niet :/
105, 110 , maakt allemaal niks uit. me sata schijven eruit gehaalt, IDE 40gig schijfje erin ( 5400 rpm )

Mis ik nou iets of...
voltage pci-e bus iets omhoog zetten?

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb ik bij me GA-X48-DQ6 tot 0.15V erbij gedaan, hielp niks.
Bij GA-MA78-S2H kan je geen voltage verhogen op de pci-e bus.

Pff :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

Maar hoe bedoel je 'het werkt niet'? Merk je geen verschil of heeft je pc er dan geen zin meer in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jasper91 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 16:37:
Maar hoe bedoel je 'het werkt niet'? Merk je geen verschil of heeft je pc er dan geen zin meer in?
Merk geen verschil in FPS, alsof het gewoon niet uitmaakt waarop hij staat.
kan het aan me VGA liggen? :/ lijkt me toch niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PCI-express bus verhogen is marginaal, bijv van 100 naar 110MHz is net 3 FPS hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

ik zit vast met mijn DDR. Na de 638 gaat het sneeuwen (artifacts), ook na lichte voltage verhoging! Maar blijkbaar hebben meer mensen hier last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 23:25:
PCI-express bus verhogen is marginaal, bijv van 100 naar 110MHz is net 3 FPS hoor.
Wat genoeg is om te winnen of verliezen ;) ,
Heb nog even zitten kloten met me server, maar heb het nu denk ik aan de praat gekregen.
Geen idee hoe of wat, maar ok..

Maar het liefst wil ik het natuurlijk gewoon op me eigen mobo, GA-X48-DQ6 aan de praat krijgen.
Zijn er behalve me HDD's nog meer apparaten die mogelijk roet in het eten gooien?

Misschien eens proberen zonder voltage verhoging op pci-e bus?

Ik kan niet geloven dat het opeens niet meer werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05
lankaart, en bij bijna alle intel chipsets, de SB die via pci-e is verbonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hmmm... , heb wel een 10/100mbit lanncard erin zitten , dat mogelijk de probleemmaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 19:36
Vandaag onze kaart maar eens aan het werk gezet...

Maarre weet iemand wat de "basis" is voor de kaart, we halen 60 FPS zonder ook maar iets gedaan te hebben (ik las ergens dat mensen 125 haalde maar was die nu met of zonder tweaks?)

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
BroederM schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:13:

Maarre weet iemand wat de "basis" is voor de kaart, we halen 60 FPS zonder ook maar iets gedaan te hebben (ik las ergens dat mensen 125 haalde maar was die nu met of zonder tweaks?)
Heb je wle de default instellingen van de benchmark? Het is nm wel laag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fflow
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:39
Schakel de vsync eens uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
DaWaN schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:57:
[...]

ik heb ze allemaal gehad en alle combinaties gemeten. ik heb er 3 die op een waarde tussen de 007 en 003 uitkomen. ik neem aan dat daarin de kortsluiting zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

weet ik wel zeker ;), ff nieuwe halen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Jasper91 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 17:34:
weet ik wel zeker ;), ff nieuwe halen dus
Hoeft niet persé hoor, swieso weet ik niet wat je meet als je je FET's meet op het kaartje. Ik meet liever gewoon een losse FET door, en dan moet je ook nog zorgen dat als je dat doet er absoluut geen lading meer staat op de gate..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
dus wat moet ik doen om hem weer werkend te krijgen? ik heb er niet genoeg verstand van om daar zelf achter te komen. kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BroederM schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:13:

125 is normaal dus ik denk dat je even moet kijken bij nvidia menu of er iets extra aan staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

hood schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 18:27:
dus wat moet ik doen om hem weer werkend te krijgen? ik heb er niet genoeg verstand van om daar zelf achter te komen. kan iemand mij helpen?
Ik heb net even gekeken en de Phase is zo'n beetje 0 ohm naar de grond als je de FET's op het kaartje meet, je kunt dus lastig controleren of de FET's stuk zijn..
Werkend krijgen is lastig, hij is toch stuk gegaan door de Vmod of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
ja klopt hij is stuk gegaan door vmod. Als het teveel moeite is dan maar GAME OVER helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Getuigd ook niet echt van doorzettings vermogen, je wilt toch winnen!
waar is die spirit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
thijszor schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 21:23:
Getuigd ook niet echt van doorzettings vermogen, je wilt toch winnen!
waar is die spirit!
Voor mij is winnen niet mijn belangrijkste doel. Ervaring opdoen met overclocken was mijn doel en deze x kan dat voor een laag bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
hood schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 21:36:
[...]

Voor mij is winnen niet mijn belangrijkste doel. Ervaring opdoen met overclocken was mijn doel en deze x kan dat voor een laag bedrag.
Met het overclocken kom je, zoals te zien, voor obstakels te staan. Punt is dus dat je een manier moet vinden om deze obstakels te overbruggen over te vermijden. Het obstakel is in dit geval dus dat je kaart niet meer werkt. Dan moet je dus proberen hem weer te laten werken. Zo vergaar je dus ook kennis, kennis die misschien in de toekomst wel is van pas kan komen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

Ik heb trouwens niks meer gehoord over de prijzen. Eigenlijk helemaal niks meer van de TS'ers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
Bolletje92 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 23:22:
[...]

Met het overclocken kom je, zoals te zien, voor obstakels te staan. Punt is dus dat je een manier moet vinden om deze obstakels te overbruggen over te vermijden. Het obstakel is in dit geval dus dat je kaart niet meer werkt. Dan moet je dus proberen hem weer te laten werken. Zo vergaar je dus ook kennis, kennis die misschien in de toekomst wel is van pas kan komen... :)
Hij is gewoon stuk. Jammer volgende x beter. Ik weet wat ik de volgende x niet moet doen en wat beter dus heb er nu ook van geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Jasper91 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 00:16:
Ik heb trouwens niks meer gehoord over de prijzen. Eigenlijk helemaal niks meer van de TS'ers...
Prijzen komen er aan, ben ik nog mee bezig. ;)
Binnenkort meer nieuws.

Ik hou trouwens alles vrolijk in de gaten, ben er dus nog steeds ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gelukkig duurt de contest nog 2,5maand oid.
Eerst maar eens rijbewijs halen en dan kan ik eindelijk overgaan ( de maand erop hopelijk )
op me Tec / wc kit. ik ga me wel al trouwens orienteren hoe ik het het beste kan inpakken tegen waterschade? ik wil niet net boven het vriespunt zitten, maar echt zo koud mogelijk gaan.

Wat voor gevaren of tips, wellicht de dicers / ln2ers hier hebben jullie kwa isolatie?
Wat zijn veel gebruikte materialen?

Moet ook nog kijken naar een koel oplossing voor me geheugen dan, core is leuk, maar mem lijkt nog meer een beslisser tussen winnen & verliezen.. dan zou je dus eigenlijk buiten, met koud weer moeten zitten met koperen heatsinks + wat act. koeling erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

Snot_Aap schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 09:38:
[...]

Prijzen komen er aan, ben ik nog mee bezig. ;)
Binnenkort meer nieuws.

Ik hou trouwens alles vrolijk in de gaten, ben er dus nog steeds ;)
Ik bedoelde het trouwens niet aanvallend, meer constatering ;).. maar goed om te horen! 'k ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05
de optimum van isolatie is 'armaflex' het spul waar koudwater-duikpakken en isolatieslangen van gemaakt worden..
andere opties zijn: het schuim van muismatten, kneedgum, etc..
zolang het niet geleid en wel luchtdicht is en isoleert, is het geschikt voor isolatie zegmaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

ik heb trouwens het gevoel dat er ook een soort OCP op de mem zit aangezien hij hoger dan 650 het gewoon niet meer functioneerd (1,8V of 2,1V maakt geen verschil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
650? dan doe je het nog goed imo...
Ik zit vast aan 638 +-

Als ik net coldboot, of laat ik het zo zeggen, het nog vrij koud is, en ik meteen ga benchen heb ik een enkele keer 642 oid gehaald.

Ook bij mij maakte het voltage niks meer uit, tot 2.05V

Ga van het weekend enkele delen van me Vmod even opnieuw solderen, sommige hebben nog te lang draad eraan zitten, en het zit niet alemaal even vast meer!

En over dat armaflex, cool materiaal indeed. hebben!
Zit nog wel met die rot heatsinks dan, er zal vast niet een "universeel" tec/wc kit die fullblock is zijn ;)
heulaas!

//EDIT

omfg, hebben voor me heatsinks!
http://www.frozencpu.com/...B1212EH.html?tl=g36c15s60

echt, gewoon, LoL....

[ Voor 15% gewijzigd door thijszor op 19-03-2009 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

OCP? Heb ik iets gemist? O-)
Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/Zpy80244.jpg

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvana_30
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-07 22:50
Hier al tweakers die veel hoger dan 186 gekomen zijn ? Ik snap nog even niet hoe die gasten 260 hebben kunnen halen. Heb waterkoeling ingezet en kom tot 653 gpu / 611 mem stabiel. Verder Intel C2D 3.0Ghz @ 3.6Ghz >:)

Arno

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je processor maakt geen bal uit, dus doe je wc kit maar op GPU only voor lagere temps :P
En hoger dan 186? :/ ik kom op stock rond de 210, dus volgens mij moet je dit topic eens doorlezen op softwarematig tweaken met rivatuner. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvana_30
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-07 22:50
Ah okay. Heb al een aardig stuk van het topic doorgelezen, maar vind de meeste postings niet erg 'helpfull'.

Rivatuner geinstalleerd, maar kom nog steeds tot 653 / 611 ook daarmee. Geeft nu zelfs iets minder: 183 fps.

Ik begreep dat je behalve de clocks van de videokaart geen software tweaks mocht toepassen die de kwaliteit beinvloeden. Dan kun je net zo goed een tweak installeren die ipv 1024x768 een videomode van 320x200 kiest, dan gaat het ook veel sneller, maar het ziet er alleen niet uit ;)

Hopelijk hebben andere tweakers hier nog tips; anders gaat morgen de 8800gts gewoon weer terug in de PlayC zodat deze weer nuttig game werk kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-09 17:59
Probeer eens Ntune. Misschien gaat het daar mee?
Ik volg dit topic (voor ervaring). ;)

[ Voor 36% gewijzigd door PRaGA88 op 19-03-2009 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm kan je verklaren wat je gedaan hebt voor OCP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice werk Maarten :P
Dat wordt grondig speur werk voor de OCP :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
nvana_30 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 21:07:
Hier al tweakers die veel hoger dan 186 gekomen zijn ? Ik snap nog even niet hoe die gasten 260 hebben kunnen halen. Heb waterkoeling ingezet en kom tot 653 gpu / 611 mem stabiel. Verder Intel C2D 3.0Ghz @ 3.6Ghz >:)

Arno
gewoon ff in rivatuner je mipmap lod bias adjustmant op 4.6 zetten. normaal kan dat maar tot 3 maar daarvoor moet je even wat instellingen wijzigen.

u gaat naar het hoofdscherm, drukt op het tabje power user, en dan staat er in die lijst riva Tuner\ NVIDIA\Global, dan zie je LODBiasrange staan en die zet je dan op 5 of 6 (kan tot 15 geloof ik) en dan zet je nog even een lampje ervoor door ervoor te klikken. speel maar eens met die LOD. en dan moet het makkelijk lukken om 200 stock te halen. ik haalde op alleen lod naar 4.6 te zetten een fps van 198,5 ofzo.

moet nu wel lukken

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste