Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als je het waterblok bedoelt dan kom ik ongeveer 4mm ruimte te kort. Dat kan ik niet verwijderen omdat ik daar wel lijnen zie.

Maar ik ben iemand die niet kan rusten voordat ik iets opgelost heb en na 2 keer drainen ben ik nu aan het testen en het is lekvrij! Eerste keer zag ik wat witte dingen zweven in mijn loop en ik vermoed dat het stukjes teflon waren. Daarna ipv de dual rad toch een triple rad geïnstalleerd. Nog even kijken wat ik met de geheugen koeling doe. Ik had eerst in gedachten om daar memory heatsinks op te doen, maar ik kan nu ook natuurlijk overal 1mm koper overheen leggen inclusief de core.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-09 17:59
Is misschien om die 4mm te bereiken, koper lassen niet een oplossing? Kijk wel wat voor koper, rood geleid beter maar is toch redelijk duur en geel koper is redelijk duur maar minder geleidend.
Ik zou direct voor rood koper gaan het is toch maar een beetje dat je nodig hebt.
Nu nog iemand vinden bij jou in de buurt die dat kan. :)

[ Voor 27% gewijzigd door PRaGA88 op 11-03-2009 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 19:55:
Ik volg nog steeds niet hoe ik die OCP omzeilen moet.

Het nut van de condensatoren heeft overigens een groter voordeel bij een hogere clock/spanning, immers zijn de condensatoren bedoeld voor stock-gebruik, en niet asociaal 80W+ aan OC :P

Wat je wel kan doen is met je soldeerbout zorgen dat je 1 poot 'smelt' en er een stukje indrukt. Vervolgens het 2de pootje ook smelt en er geleidelijk aan indrukt. Doe dat een paar keer om en om en de cap valt er vanzelf uit zonder al te veel schade aan de PCB ook.
hmm condensatoren afsolderen, andere opplaatsen....
Dit lijkt me toch wel wat ver gaan niet :P
Ik bedoel krijg je hier dan merkbaar betere resultaten mee of niet?
En in hoever verbeter je die dan :p hoeveel farrad meer of minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:29
Heb gisteren ook eindelijk mijn kaartje mogen ontvangen. Ben even wezen spelen met wat stettings en kwam op stock uit op 197 fps wat ik niet slecht vond. Daarna ben ik wat met de mhz bezig geweest en kwam ik uiteindelijk uit op 280,3 framepjes per s. Wat ik toch niet echt slecht vond met mijn ervaring (0) met overklokken van videokaarten.

Mijn plannen zijn om zelf een waterblock te maken en daar een peltierelement op te plakken. Ik wil zowel de gpu als het geheugen ermee koelen.

@kiddyl

Zou jij voor me het hoogte verschil tussen de gpu en het geheugen op willen meten? aangezien jij dat makkelijk kan doen op je waterblock. Het is op de kaart nogal lastig te meten. :P

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Na nachtje draaien is mijn test loop niet gaan lekken. Omdat ik nog nooit met teflon heb gewerkt op deze manier toch maar in de keuken gedaan. En toen ook maar meteen mijn nieuwe radiator gebruikt.

Een overzicht (let niet op de wasbak):

Afbeeldingslocatie: http://kiddyl.googlepages.com/9500GT_leaktest_GPU_wc.jpg

En hier een closeup van de fittingen nu. Ik teste de loop eerst nog met de 9500GT er aan vast, maar later leek mij dat niet zo handing. Ik kan in ieder geval melden dat het past. Ik weet ook niet hoeveel omwikkelingen teflon je nodig hebt. Voor de zeker heid vrij dik omwikkeld met als resultaat dat de waterpomptang er bij moest komen om meer dan 1 winding aan te draaien.

Afbeeldingslocatie: http://kiddyl.googlepages.com/9500GT_leaktest_GPU_wc_closeup.jpg

En dan nog de nieuwe radiator:

Afbeeldingslocatie: http://kiddyl.googlepages.com/9500GT_leaktest_dual_radiator.jpg

@hood

Het kaartje ligt hier idd zonder heatsink naast me en met een schuifmaat kom ik tot het volgende:

Het geheugen is exact 1,00 mm hoog vanaf het pcb. De rand om de GPU heen is 2,20mm hoog vanaf het pcb. De rand zelf is 0,75mm hoog en de core 0,90mm (gemeten op de GPU zelf). Het verschil tussen geheugen en core is dus: 2,2 + 0,90 - 0,75 - 1,00mm = 1.35mm!

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05
ooh joh, dat hoeft niet zo dik.. nouja, dat heb je nu zelf ook door :)
het meot dr "strak" in zitten, maar met de waterpomptang niet meer dan 2 slagen aan kunnen draaien is dus teveel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:52
Uhm... jongens... hoe valideer ik of ik ook echt niet de verkeerde instellingen wijzig, want ik heb net 308fps gehaald :)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
@kiddyl

Top precies wat ik wou weten, bedankt.

Zal ik binnenkort even een ontwerp maken en eventueel ook hier posten voor de geintereseerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

@ thijs:

Je kan hier altijd even je screenshot (met instellingen) neerploffen, dan hoor je vanzelf wel of het goed is. ;)

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Maarten-NForce schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 14:01:
@ thijs:

Je kan hier altijd even je screenshot (met instellingen) neerploffen, dan hoor je vanzelf wel of het goed is. ;)
Ik zie dat iedereen op 1024x768 32bit zit... ik niet :P
Staat ook nergens dat dat moet 8-)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:56
Jawel, je moet de standaart instellingen van 3dmark gebruiken ;)

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Ok, hoe is het dan in vredesnaam mogelijk dat mensen zo'n hoge score halen :P

Want ik heb letterlijk hogere clocks dan de nr 1 :)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
ik snapte in het begin ook niet hoe ze dat toch deden. download rivatuner en probeer daar eens mee te spelen. voor verdere hints moet je ff de laatste 10 paginas van dit topic ff doornemen. heb ik ook gedaan en je weet zo wat je moet doen.

Ja je moet er ff wat voor doen. heb gister avond hele internet afgezocht om het te vinden. stelt eigenlijk niks voor en staat in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oe, spulletjes binnen! Vraag me alleen één ding af, heb niet heel specifiek naar de soort TIN gekeken die ik gekocht heb, maar er stond bij "Op speciaal verzoek van de SMDers--topkwaliteit"

Deze: http://www.dickbest.nl/we...t=viewProd&productId=1758
Van het duitse gebrabel word ik ook niet veel wijzer, is dit nou geschikt of moet ik wat anders aanschaffen?

voor de rest:

Afbeeldingslocatie: http://www.thijskramer.nl/tweakersdotnet/SSL23851.JPG

- 12 Watt Weller MINI 2000 WM12 ( standaard 2,4mm kop )
- Weller setje van 1 x 2,4mm en 0,65 ( wat mij voldoende lijkt? ) kop
- Nameless simpel Multimetertje
- 2 Heltrim 20slag balkmodel 20kOhm potmetertjes
- 1 Sponsje
- 1 DIP switch

Nu maar eens kijken of ik iets kan vinden waarop ik een beetje kan testen, laatste keer solderen was in de brugklas :/ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje_kater
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-10-2020
matje_kater heeft precies dezelfde multimeter als thijszor.
AlexanderB beantwoord je mail eens!!

"Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig." Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
hood schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 14:50:
ik snapte in het begin ook niet hoe ze dat toch deden. download rivatuner en probeer daar eens mee te spelen. voor verdere hints moet je ff de laatste 10 paginas van dit topic ff doornemen. heb ik ook gedaan en je weet zo wat je moet doen.

Ja je moet er ff wat voor doen. heb gister avond hele internet afgezocht om het te vinden. stelt eigenlijk niks voor en staat in dit topic.
Ben zo vriendelijk om ze te delen met ons :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-08 21:44

Iska

In case of fire, use stairs!

Ik heb dat soldeer hier ook liggen en werkt perfect hoor ;). Verder is vandaag ook mijn nieuwe soldeerboutje binnengekomen (http://www1.conrad.nl/scr..._results=20&cachedetail=#).. nu alleen de GFX nog

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 07:55:
[...]

hmm condensatoren afsolderen, andere opplaatsen....
Dit lijkt me toch wel wat ver gaan niet :P
Ik bedoel krijg je hier dan merkbaar betere resultaten mee of niet?
En in hoever verbeter je die dan :p hoeveel farrad meer of minder :)
Een hogere waarde ja. Het voordeel is dat een grotere spanning kan worden vastgehouden, en dat is bij overklokken juist wat je wil. Ik heb nieuwe caps ooit eens gesoldeerd op een 2600Pro kaart maar kan eigenlijk nog steeds niet zeggen of het gewerkt heeft ofniet. Namelijk de transistoren krijgen veel meer voor hun kiezen bij een hoger voltage en clock. In theorie zou het wel moeten helpen al dan niet dat het foutloos werkt na hersolderen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wzFeHitanbUc27l3TkXbDNq8/thumb.jpg
aan de verkeerde kant gesoldeerd btw :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:34

Bolletje

Moderator Harde Waren
thijszor schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 15:29:
- 12 Watt Weller MINI 2000 WM12 ( standaard 2,4mm kop )
Die had ik dus ook gezien bij de Praxis, alleen leek 12 Watt me redelijk weinig. Hoeveel heb je ervoor betaald als ik vragen mag (~28.99?). En hoeveel kosten die opzetstukjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
kan makkelijk, ik heb et zelf met n 7.5w gedaan (iig de kleine pins enzo) volt measure punten heb ik voor het gemak met n wat grotere gedaan..
als je caps wilt solderen is 30+ wel aan te bevelen.. (en voor de voltmod <15)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robj28
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 18:27
Dam hoe moelijk kan het zijn om 35 euro tekrijgen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robj28
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 18:27
thijs_cramer schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 14:41:
Ok, hoe is het dan in vredesnaam mogelijk dat mensen zo'n hoge score halen :P

Want ik heb letterlijk hogere clocks dan de nr 1 :)
Met rivatuner de lod (Level Of Detail) veranderen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

AlexanderB schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 18:40:
kan makkelijk, ik heb et zelf met n 7.5w gedaan (iig de kleine pins enzo) volt measure punten heb ik voor het gemak met n wat grotere gedaan..
als je caps wilt solderen is 30+ wel aan te bevelen.. (en voor de voltmod <15)
of haal voor 20,- een regelbaar soldeerstation (check mijn post halverwege) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bolletje92 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 17:40:
[...]

Die had ik dus ook gezien bij de Praxis, alleen leek 12 Watt me redelijk weinig. Hoeveel heb je ervoor betaald als ik vragen mag (~28.99?). En hoeveel kosten die opzetstukjes?
Ik was in totaal 32EU kwijt, die opzetstukjes waren iets van 2,5EU, me dubbelzijdige tape was iets van 2,5EU dus iets van 27/28 EU dan :)

En mooi dat die tin goed is! ga misschien vanavond aan de slag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:28
en m'n eerste score van 283 geadd. (leuk systeem boys) en stock zit ik nu op 209.7

[ Voor 8% gewijzigd door Xcist op 11-03-2009 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Jasper91 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 19:03:
[...]

of haal voor 20,- een regelbaar soldeerstation (check mijn post halverwege) ;)
Daar doet de link het niet van ;)

Ik heb het echter nu wel druk met school ;( , dus ik moet kijken of ik tijd kan maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Hehe, ook erg interessant.

Oo ja, voor de mensen die wat bij de Conrad gaan bestellen:
Kies bij uw bestelling van minimaal € 20.- voor betaaloptie iDEAL en aan de kassa vervallen de verzendkosten

Scheelt je 6,95 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Ik soldeer alles met zo'n 12W Weller. :)

Hier linkjes naar de datasheets:

http://www.alldatasheet.c...149547/ANPEC/APW7065.html (GPU)
http://www.alldatasheet.n...49550/ANPEC/APW7067N.html (geheugen)

Iemand zomaar toevallig ervaring of je met een weerstand groter dan 20K het voltage ook onder de 1V kan krijgen? Nutteloos voor overclocken, maar het lijkt me wel aardig om de kaart na het overclockavontuur te undervolten voor een koele kaart. Zou wel handig zijn als dat met dezelfde mod kan als het overvolten, aangezien de weerstand variabel is. :)

Als weerstand zat ik trouwens naar http://www.elektronica-online.nl/?content=3912 te kijken, die lijkt me geschikt?

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 12-03-2009 02:47 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk kan dat, alleen draai je wat meer de andere kant op. De vraag is op welke clocksnelheid de kaart icm het gebruikte voltage uberhaubt nog functioneerd. Volgens mij komt ook de OCP inkicken als juist de clocksetting te laag staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 03:53:
Natuurlijk kan dat, alleen draai je wat meer de andere kant op. De vraag is op welke clocksnelheid de kaart icm het gebruikte voltage uberhaubt nog functioneerd. Volgens mij komt ook de OCP inkicken als juist de clocksetting te laag staat.
Lol je bent fout :X
Je kunt niet met dezelfde mod het voltage lager krijgen, daarvoor moet je weerstanden op het kaartje zelf vervangen, maar dat hoeft niet zo moeilijk te zijn.
Het functioneren van de kaart is een kwestie van trail and error idd.
De OCP als de kloksnelheid te laag is 8)7 Volgens mij zijn er geen directe nadelen als je undervolt, je spanning wordt lager, je stroom wordt lager, je load transienten worden minder groot etc.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopelijk vanavond me Vmod afmaken, aka solderen.
Zit trouwens wel beetje te kutten, mijn weerstanden zijn balk model en de draai pinnetjes zitten aan de zijkant.
Weet nog niet hoe ik ze het beste kan vastplakken, gezien ze ook in serie moeten staan?

Pica ervan staat bovenin deze pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
beste gaat gewoon met dubbelzijdig tape (of n drupje lijm) met de schroef naar de buitenkant van de kaart, en de pinnetjes opzij/paralel aan de kaart.
* AlexanderB nogsteeds geen pix van mn kaart gemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja AlexanderB! waar zijn die beloofde pics! :P
haha, nee hoor... take your time ;)

Ga denk eerst maar die Molex solderen, of kan ik dat beter daarna doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

Mijn graka's is net begonnen dus meteen maar ff de opstelling gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://img208.imageshack.us/img208/73/dsc3701s.jpg

Het is nu alleen wel een tikkeltje krap (nee het is geen rotzooi, maar georganiseerde chaos :P)
Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/2955/dsc3700s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 03:53:
Zo "natuurlijk" is dat denk ik niet.
DaWaN schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 10:25:
[...]

Lol je bent fout :X
Je kunt niet met dezelfde mod het voltage lager krijgen, daarvoor moet je weerstanden op het kaartje zelf vervangen, maar dat hoeft niet zo moeilijk te zijn.
Ik vreesde er al voor. :)

Waar ik al voor vreesde klopt dus: op de kaart zelf zit een weerstand van FB naar ground. De waarde daarvan weet ik niet, maar zeg dat het b.v. 20K is. Als je dan een weerstand van 10K van FB naar ground extern gaat leggen krijg je een hoger voltage, want de weerstand van de 10K is lager, en elektriciteit "zoekt" de makkelijkste weg.

Plaats je een externe weerstand van 30K, dan blijft de 20K onboard op de kaart in gebruik, want dat is dan de makkelijkste weg. Voor undervolting moet de onboard weerstand dus weg/vervangen..
Het functioneren van de kaart is een kwestie van trail and error idd.
De OCP als de kloksnelheid te laag is 8)7 Volgens mij zijn er geen directe nadelen als je undervolt, je spanning wordt lager, je stroom wordt lager, je load transienten worden minder groot etc.
Als bij stock speed het voltage 5-10% lager kan zou dat toch een aardig zijn. :) Wat dat betreft is underclocken niet zoveel anders dan overclocken.

Ik zal nog wel eens met de multimeter zoeken of ik de juiste weerstand kan vinden op de kaart. Het zal gelukkig niet de eerste keer zijn dat ik soldeer op een videokaart, al was de laatste keer dat ik dat deed het wel met een Voodoo3. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

Maar mag ik ff vragen waarom je een lage Vcore zou willen? Het is toch een OC contest ;)

Edit: 125@stock :S:S , lijkt me niet goed

[ Voor 20% gewijzigd door Iska op 12-03-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Jasper91 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 17:09:
Maar mag ik ff vragen waarom je een lage Vcore zou willen? Het is toch een OC contest ;)
Voor de overclock moet het voltage uiteraard omhoog. Ik wil persoonlijk alleen proberen om de kaart wanneer de contest is afgelopen te undervolten om hem wat koeler te laten lopen, en het is wel handig als dan niet de hele kaart weer omgesoldeerd moet worden. :P
Edit: 125@stock :S:S , lijkt me niet goed
Dat is normaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
W3ird_N3rd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 18:10:
Voor de overclock moet het voltage uiteraard omhoog. Ik wil persoonlijk alleen proberen om de kaart wanneer de contest is afgelopen te undervolten om hem wat koeler te laten lopen, en het is wel handig als dan niet de hele kaart weer omgesoldeerd moet worden. :P
Heb je de kaart dan al binnen? Hij wordt namelijk van nature al niet erg warm. 43 graden load met alleen de stock koeler, 37 idle. ~28/29 graden idle met fan erop en load 38 (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Vreemde gedachte, ik ga er altijd van uit dat m'n kaart na de contest kapot is :p

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

ik zit hier idd met stockcooler + 2 fans en balkondeuren open @ 30 idle en 34 load (straks andere koelpasta, kijken of het helpt)

Edit: Nu stuck bij 169fps@stock, heb LOD 3 en alles op low maar hoe kan het dan dat sommige 210 fps stock halen?

[ Voor 30% gewijzigd door Iska op 12-03-2009 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Als je dit topic van begin tot eind leest wordt het een paar keer geroepen. Kijk de screens en je zit zelf ook zo aan de 210.

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb net beide meetpunten gesoldeerd aan een molex, maar moet die ook naar een ground met een van de zwarte die nog aan me molex zitten? wil hem niet nu al mollen :o !

//edit

Wel nodig dus, welke GND moet ik pakken? of welke is slim...

[ Voor 18% gewijzigd door thijszor op 12-03-2009 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Pak er eentje op je kaart, multimeter op je laagste stand. En tast de kaart een beetje af op een punt waarbij de waarde tussen dat punt en de zijkant van de kaart - dat ijzeren geval dat je vast moet schroeven als je hem in je case hebt - 0 Ohm is, en je hebt je ground.

Ikzelf heb geen ground op de kaart gepakt, maar doe 'm in 'n gewone molex, omdat ik dit zelf net zo handig vind.

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben er uiteindelijk achter gekomen, de GRND aan de bovenkant zijkant gepakt.
Heb nu de GRD en die 20Kohm gesoldeerd van de VGGDR, maar ik loop een beetje vast.
Moet je nu je potmeters samen vertinnen of?

Want op het plaatje van iemand anders paar pagina's terug zag ik dat ze in serie gesoldeerd zijn, maar dan kan je toch niet meer individueel het voltage regelen?

De schriftelijke beschrijving is heel leuk, maar ik ben echt een beetje vast gelopen :$ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Bij dat plaatje zijn ze niet in serie geschakeld, maar er is een gezamenlijke ground gepakt, wat logisch is aangezien het onzin is om grounds van twee verschillende plekken af te trekken

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maarten-NForce schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 21:51:
Bij dat plaatje zijn ze niet in serie geschakeld, maar er is een gezamenlijke ground gepakt, wat logisch is aangezien het onzin is om grounds van twee verschillende plekken af te trekken
Waar zie jij dat ze op een ground zitten dan?

//EDIT

Maar met
-vertin van de potmeters het middelste pootje, en het pootje dat het dichtst bij de instelknop zit
Word bedoeld dat je ze aan elkaar vast moet solderen?
Ik zie het licht echt niet, wat / hoe / wie wat waar is de "Volt regel IC" ?
doelen we hier dan op een van de pootjes van de regelaars, zoja, welke?

//EDIT2

Volt regel IC zijn dus die 2 zwarte balkjes op je PCB.
Maar het is me onduidelijk welke van de drie pootjes ik moet hebben voor welk van de dingen,
Sorry dat ik je van je rust af hou, maar ik ben geen held in dit soort dingen :)

Afbeeldingslocatie: http://img.webrail.eu/Dafut/9500GT_Modded.jpg

Ik zie samengesoldeerde weerstanden, middenste puntjes van de weerstanden zijn aan elkaar gesoldeerd.
En dan de draadjes van de VGGDR / die andere....

[ Voor 34% gewijzigd door thijszor op 12-03-2009 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Pin 7 van de ic die de Vgddr regelt is de ground, dus zeg maar de pin rechtsonder bij die ic.

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maarten-NForce schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 22:05:
Pin 7 van de ic die de Vgddr regelt is de ground, dus zeg maar de pin rechtsonder bij die ic.
zie ook me edits van me vorige post,
maar met:
-vertin van de potmeters het middelste pootje, en het pootje dat het dichtst bij de instelknop zit
-vertin het einde van de draad, en soldeer die aan een van de pootjes van de potmeter.
Lijkt het alsof het niet uitmaakt aan welk pootje je de GND of de 20Kohm soldeerd? :/
Of mis ik het punt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Klopt, maakt ook niet uit.
Maar als je altijd bij al je voltmods dezelfde twee pootjes aanhoudt werkt dat gewoon fijner omdat je altijd dezelfde kant op moet draaien ;)

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maarten-NForce schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 22:19:
Klopt, maakt ook niet uit.
Maar als je altijd bij al je voltmods dezelfde twee pootjes aanhoudt werkt dat gewoon fijner omdat je altijd dezelfde kant op moet draaien ;)
Klinkt logisch ja ;) , bedankt maarten!
Heb het niet afgemaakt, maar ga morgenavond weer verder.
Morgen mams even naar de intertoys laten gaan voor wat kneedbare gum / klei , liefst in roze....

Total fail trouwens, heb met 2,4MM die IC volt dingen GND / etc gesoldeerd, kom ik boven, oja kut, heb ook een 0.65mm liggen :'( nagoed, volgens mij zit het redelijk.. anders soldeer ik het nog wel opnieuw :)

Dit is wat ik er van gefrutseld heb, pic genomen met telefoon dus niet echt duidelijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.thijskramer.nl/tweakersdotnet/IMAGE_004.jpg

Alleen beetje balen van dat mijn schroefjes op die weerstanden aan de zijkant zitten, had het liever aan de bovenkant gewild. Moet er nog achter komen wat de beste manier is om ze nu vast te plakken is,

ik dacht dat ik hem dan een kwartslag draai, dat de schroefjes allebei omhoog gaan.
Maar dan kan ik de gezamelijke grnd niet gemakkelijk pakken.

ach, doe ik er wel een draadje tussen dan oid :/ :)

[ Voor 29% gewijzigd door thijszor op 12-03-2009 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

net de koeler ff opgeschuurd en nieuwe koelpasta -> 25 graden idle :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Is er al iemand de niet meer de circuits van het board gebruikt maar extern voed?

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:12
Jasper91 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 22:41:
AS5 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
tjtristan schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 23:18:
Is er al iemand de niet meer de circuits van het board gebruikt maar extern voed?
vandaag ook al over zitten denken.. ff puzzelen.. (maar liefst wil ik circuits van het board houden..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

yup ;)

Update: Nu @ 192,7 fps stock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Jasper91 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 22:41:
En wat zijn je load temps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

hoogste wat ik heb genoteerd is 30 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valt mij inderdaad ook nog niet tegen die temps, had het veel erger verwacht met idle temps van 50+ en load temps naar de 60/70 oid. Ga ik toch afvragen hoeveel nut het nou zou hebben om sub zero te gaan,

Als het zoiezo niet een enorme tdp verslinder is, en hij redelijke temps houdt, zal hij dan wel zo gek zijn op subzero temps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
ja, tuurlijk :) en waarschijnlijk word het nog leuker als die verrekte ocp mod weg is en we met 2+v gaan knallen :) (chip is volgens mij echt gek op meer volt :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AlexanderB schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:10:
ja, tuurlijk :) en waarschijnlijk word het nog leuker als die verrekte ocp mod weg is en we met 2+v gaan knallen :) (chip is volgens mij echt gek op meer volt :P)
Iemand moet in de name of science gaan pruttelen met zijn of haar ( ?! ) 9500GT om achter die verekte OVP/OCP mod te komen!

Denk dat mijn watercooling etc nog wel even op zich gaat laten wachten,
ben rij opleiding aan het afronden ( hopelijk ) , examen kosten, TTT kosten, zucht...

Ik heb hier nog wel een VF1000 en een DuOrb liggen, ga die wellicht proberen.
Twijfel alleen welke ik nu zal pakken, ik denk dat de VF1000 toch een tikkeltje beter is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo'n vermoeden dat hardcore tweakers hier wel weten hoe die OCP in elkaar steekt, maar niet de info willen delen. Enigzins begrijpbaar, iedereen moet het voor zichzelf uitzoeken maar enige documentatie en een swing in je juiste richting is dan weer welkom. :P

/me het hele weekend niets meer doen gaat, spenderen bij mijn tjik. Kaart komt wel weer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
* FireDrunk vind dat tweaken van die driver maar jammer...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

thijs_cramer schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 16:52:
* Iska vind dat tweaken van die driver maar jammer...
ja idd, heeft niet echt veel met OC te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
tja, maar als je het uit principe niet doet dan sta je sowiso laatste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
ik ben echt langer bezig met tweaken dan ocen...
mijn waterkoeling setup icm geheugenkoelertjes en 12cm fans werkta allang prima...
Clocks zijn ook prima... (niet uitmuntend, maar goed)
Nu nog de tweaks goed, en eventueel nog wat voltage verhogingen (nog geen mod)

Iemand een softwarematige manier om voltage op te hogen?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

AlexanderB schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 17:15:
tja, maar als je het uit principe niet doet dan sta je sowiso laatste..
:+,I know.. daarom ben ik al 2 avonden bezig geweest
thijs_cramer schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 17:19:
ik ben echt langer bezig met tweaken dan ocen...
mijn waterkoeling setup icm geheugenkoelertjes en 12cm fans werkta allang prima...
Clocks zijn ook prima... (niet uitmuntend, maar goed)
Nu nog de tweaks goed, en eventueel nog wat voltage verhogingen (nog geen mod)

Iemand een softwarematige manier om voltage op te hogen?
Volgens mij kan het niet. Maar je kan even NiBiTor proberen (nieuw BIOS maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Staat paar pagina's terug dat het nie tmogelijk is met NiBiTor,
Dus als je voltage wilt verhogen moet je al gaan Vmodden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
thijszor schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 17:33:
Staat paar pagina's terug dat het nie tmogelijk is met NiBiTor,
Dus als je voltage wilt verhogen moet je al gaan Vmodden.
:'(

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Laatst online: 16:28

shinchan03

Niels

Gewoon de soldeerbout pakken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Ja, projectje voor als ik wat meer tijd heb... en even een dunne punt heb :P
heb hier wel een 'camping' soldeerbout liggen, maar geen goede punt...
en ik zie na het de-monteren van mijn waterkoeling dat hij niet eens echt goed contact maakt met de chip, en toch nooit warmer dan 38c word 8-)

Leuk :P

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vmod is gelukt! yay...

Alleen als ik me potmeters op het laagste doe kom ik op:

1055 VGPU en 1885 VGDDR ,

Doe ik iets verkeerd? :P zijn 20Kohm potmetertjes..

Het ziet er echt totaal niet uit, ga wellicht van het weekend het misschien eens pretty maken,
maar ik cover het allemaal gewoon met wat kneedbaar klei en hopelijk werkt het daarna ook nog!

Ben in iedergeval erg blij, eerst Vmod: Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmh, me GDDR wil niet harder dan 640 :'(
Voor de rest zit er nog wel rek in, maar heel veel zal het niet zijn.

Ik twijfel nog aan de aanschaf van echte gear,
ik denk ( denk! ) dat het verschil van top -> richting mij / rest komt door de PCI-E bus overklokken,
En boven de 105 boot hij niet eens, 104 boot hij wel, maar kom ik niet in windows... :/

Twijfel dus een beetje... :)

//EDIT

oe, wat meer voltage op de pci-express bus en ik zit nu op de 105Mhz, helpt wel erg veel zeg :o meteen 5fps erbij... :/ !

[ Voor 14% gewijzigd door thijszor op 14-03-2009 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Mem kan wel wat meer hebben, dat is gecertificeerd voor 2V volgens mij (dus kan nog wel heel wat hoger).

Trouwens, Overklokken.info is down, net zoals het scorebord... :/

[ Voor 25% gewijzigd door Bolletje op 14-03-2009 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
mijn mem wil ook niet verder dan 640 (ook niet op 2v) boven de 2v word het serieus heet, dus ik moet nog ff aan het werk om daar koelblokjes op te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
AlexanderB schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 13:25:
mijn mem wil ook niet verder dan 640 (ook niet op 2v) boven de 2v word het serieus heet, dus ik moet nog ff aan het werk om daar koelblokjes op te krijgen..
Koelblokjes hebben vaak niet heel veel zin. Een goede airflow is eerst aan te raden ;)

Edit: wahaha, 13:37 post !!!111!!einzeinz :')

[ Voor 6% gewijzigd door Bolletje op 14-03-2009 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolletje92 schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 13:37:
[...]

Koelblokjes hebben vaak niet heel veel zin. Een goede airflow is eerst aan te raden ;)

Edit: wahaha, 13:37 post !!!111!!einzeinz :')
koelblokjes werken wel maar niet via de tape die er op zit.

Je moet deze lijm gebruiken zie link
http://shop.freezinghardw...e&Pagina=00003&i=132&c=31

Gebruikt ik vroeger om vga kaarten passief te maken .
Je lijm de koelblok er gewoon op maar zorg er wel voor dat je de lijm goed uit smeert op de opper vlakte.
Beetje lucht er tussen en je heb een probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Secondelijm met AS5 / Arctic Ceramique werkt net zo goed, en dan hoef je niks extra's aan te schaffen ;)

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devguru
Hmm, ik begin in de buurt te komen maar ik weet niet hoe ik de LOD hoger dan 3 kan zetten 8-) Ik weet niet of iemand zo vriendelijk is dit te willen delen.. ? Heb heel google al leeggezocht..
Mn kaartje klokt goed maar ik moet eerst het softwarematige tweakgedoe zien uit te vogelen...

@Maarten-NForce, mooie typo ^^

[ Voor 5% gewijzigd door devguru op 14-03-2009 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

@ ^^

Ja :P Was lang geleden gebeurt, moest iets staan als hoeven ofzo, weet het al niet meer en kan het niet terug vinden. Nu wou ik gisteren inloggen en zag ik 'm weer staan, wat 'n lol had ik toen zeg :P
Dus ik denk, hey, dat wordt m'n nieuwe signature :+

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
devguru schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 15:46:
Hmm, ik begin in de buurt te komen maar ik weet niet hoe ik de LOD hoger dan 3 kan zetten 8-) Ik weet niet of iemand zo vriendelijk is dit te willen delen.. ? Heb heel google al leeggezocht..
Mn kaartje klokt goed maar ik moet eerst het softwarematige tweakgedoe zien uit te vogelen...

Je moet bij rivatuner naar de poweruser opties gaan. Daar kan je je LOD level instellen (even de menutjes door). Nu kan je zelf een getal in vullen :)

Welke tweaks heb je nog meer gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

devguru schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 15:46:

Naar rivatuner -> Power user -> NVidia Global -> LODBiasRange = 5 ;). 'k was te laat :P

BTW: Ik zit nu nog steeds stuck @ 192,9fps stock! LOD nu 4,6 (werkt het beste) en voor de rest alles wat uit kan in rivatuner uitgezet (behalve de textures, mipmap en z-comp.) maar ik kom maar niet naar die 200! Iemand nog een gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Ik zit op 221 fps met LOD op 5.1, core op 642 (shader link aan) mem op 620.
Volgensmij mis ik een paar belangrijke tweaks... welke heb jij bijv aanstaan jasper91?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

Aan:
- Clamp negative LOD
- enable user mipmap
- enable losless Z-buffer
- Textures

Uit:
- alles onder Intellisample
- alles onder Blitting
- VSync
- Enable fog emulation
- alles onder Antialiasing

Overig:
- LOD 4,6
- Intellisample settings: High Performance
- Shaders: no override
- Degree of anusotropy: force level 1

Dat was wel zo ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Met de zelfde settings als die jij hebt haal ik 172fps.
Maar als ik mn kaart weer overclock naar mn settings die ik al had haal ik de zelfde score (net 222.2 :)).
Hij lijkt niet verder te willen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

offtopic:
offtopic: ixl85, bij welke vereniging zit jij? Ik doe zelf namelijk Aikido in Den Haag (Lu Gia Jen) ;)

ontopic: w00t, de 200fps @ stock grens eindelijk gebroken!

[ Voor 9% gewijzigd door Iska op 14-03-2009 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Jasper91 schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 18:03:
offtopic: ixl85, bij welke vereniging zit jij? Ik doe zelf namelijk Aikido in Den Haag (Lu Gia Jen) ;)

ontopic: w00t, de 200fps @ stock grens eindelijk gebroken!
offtopic:
Itokan, hilversum. Doe het nu 1.5 jaar :)

Nu ben ik benieuwd hoe je dat hebt gehaald. :)
De settings die ik tot nu toe heb veranderd hebben allemaal weinig tot geen invloed.
Kinda lost here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devguru
ixl85 schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 17:10:
[...]

Je moet bij rivatuner naar de poweruser opties gaan. Daar kan je je LOD level instellen (even de menutjes door). Nu kan je zelf een getal in vullen :)

Welke tweaks heb je nog meer gebruikt?
Buiten LOD nog niks.. ik had LOD op 3 en haalde 259FPS.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

offtopic:
@ ixl: nog nooit van gehoord. Ik ben nu btw pas zo'n 6 maanden bezig. Binnenkort 6de Kyu examen

Dan klopt er iets niet.. kan je misschien een screen sturen met je 3DMark result + GPU-Z?

PS: woot! 212,9fps @ stock :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Jasper91 schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 18:36:
offtopic:
@ ixl: nog nooit van gehoord. Ik ben nu btw pas zo'n 6 maanden bezig. Binnenkort 6de Kyu examen

PS: woot! 212,9fps @ stock :P
Hoe heb je dat nu voor elkaar gekregen om opeens 20 fps erbij te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

Ik kwam het programma nVHardPage tegen en die had nog een paar andere leuke tweaks :P

PS: Concurrentie helpen mag toch ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Iska op 14-03-2009 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Laatst online: 16:28

shinchan03

Niels

Let op dat je in nvhardpage geen 'illigale' tweaks uitvoert he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

Is low-level mipmaps illegaal? Neej toch? Alleen 'Disable mipmap filtering'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizor
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:08
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/ops86v.jpg

Beetje weinig plaats :o

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/16k1cpj.jpg

Ik vind het er wel vet uitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Jasper91 schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 19:57:
Is low-level mipmaps illegaal? Neej toch? Alleen 'Disable mipmap filtering'..
:'), Mipmap tweaking mag dus niet ;)

Verboden Tweaks:
Mipmap tweaking,

Ik dacht al, je haalt opeens het hoogste aantal FPS @ stock :p Ik denk dat je maar is moet gaan kloten met de PCI-e freq.

[ Voor 27% gewijzigd door Bolletje op 14-03-2009 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

hmm. ik d8 dat dit nog wel op het randje was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vizor schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 20:03:
[afbeelding]

Beetje weinig plaats :o

[afbeelding]

Ik vind het er wel vet uitzien
En het is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dice Tube wss, al is hij wel behoorlijk dun. Het kan dus ook wel een LN2 tube zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LN2en het is een kopie van de Tek

[ Voor 145% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2009 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-09 17:59
Daar gaat de een top3 plaats. :) Ziet er nice uit. Zelf gemaakt of met cnc machine?
Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste