Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 182 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 42.820 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 16:56
Anoniem: 236827 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 09:56:
Verslaving of niet, je hebt het bij WoW zelf in de hand, hoe je het ook wend of keert.
Dat is simpelweg niet waar. Ook bij WoW kan de verslaving zo zijn dat je gewoon MOET spelen en andere zaken hiervoor laat zitten. Of niet kunt stoppen en tot belachelijke uren doorspeelt (er hebben zich niet voor niets als tig mensen dood gespeeld in Azie).

Een echte verslaving, ook bij iets als WoW, heb je NIET zelf in de hand, dat is de misconceptie die blijkbaar speelt.

Dat jullie zelf kunnen zeggen wanneer je stopt of speelt wil niet zeggen dat dat voor een verslaafde ook geldt. Dat is een nogal ego-centrische visie natuurlijk.

Ik kan ook zelf zeggen of ik een biertje neem of niet, maar dat wil niet zeggen dat dat voor een alcoholverslaafde ook geldt.

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 27-02-2009 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazkar
  • Laatst online: 25-02 14:05
Snuffel schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 09:56:
[...]
Vandaar ook mijn nog korter door de bocht opmerking erbij?
:( Ik had mezelf beloofd niet meer te reageren.

Blijkbaar lijk je niet te beseffen dat gameverslavingen voor de mensen die er vatbaar voor zijn, net zo 'echt' en erg kunnen zijn als bijvoorbeeld een gokverslaving voor anderen (beide gebaseerd op een endorfine-verslaving, de stof die je lichaam zelf aanmaakt als je iets doet wat je 'leuk' vindt en die wel degelijk verslavend kan werken.). Ik raad je aan je verder in het topic te verdiepen voor je boude en inderdaad bagetalliserende uitspraken doet.

edit: Ik ben in ieder geval blij dat er meer mensen dan ik in staat zijn verder te kijken dan hun neus lang is.

[ Voor 7% gewijzigd door bazkar op 27-02-2009 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephilim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-06 21:35
Nivado schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 15:11:
Ik ben de Warrior MT van mijn guild op Kor'gall met Sarth 2D down (zijn een eind met 3D). En ik post hier regelmatig mee als het over tanks e.d. gaat.
Oh SR bestaat nog steeds blijkbaar, super! En onderweg naar Sarth3D, netjes. :)
Atlas schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:27:
Waarom is engineering toch zo crap tegenwoordig voor tanks? Die helm kun je vervangen door een BoE epic. En verder heb je helemaal geen leuke dingen. BS is beter want dan kun je zelf nog sockets aan je gear klussen, maarja om dat weer helemaal te gaan lvl-en :/
Bedoel je niet eerder: "Waarom is engineering toch zo crap tegenwoordig?" Ik kan niet zeggen dat ik er als rogue veel aan heb. :P Ik verwacht ook niet dat dit binnenkort (ooit?) gaat veranderen, maar ik wil m'n heli niet kwijt! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Zo mensen, gister weer verder gegaan met mijn rogue. Lekker wezen questen voor Sons of Hodir ( niet voor rare shoulder enchant maar voor de epic.. de rare is net zo goed/slecht als die van Aldor:( )

Deze chain heb ik van het begin doorgelopen en toen ik eindelijk met alle quest's klaar was.. toen had ik 700g.. + een sloot rep. Zit nu een stukje naar honored. Was erg leuk om te doen.. en ook weer erg fijn om met me rogue te spelen ( stiekum toch wel gemist :P ).

Ook nog getracht om Gun'drak hc te doen.. maar door een retarded tank, die EN geen adds kon pakken op eerste baas.. EN niet eens aggro kon houden.. 3 wipes. Daarna maar gestopt en wat PvP gedaan. Was echt een winning spree.. 17k honor gescoord :) om 00:57 ( licht verslaafd ) de pc uitgezet en gaan slapen.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-06 11:26
Gents, zitten er nog tweakers op Aggrammar toevallig? Ben daar nog op zoek naar een guild aan de Alliance kant of Horde kant, beide nog beter natuurlijk!

Criticism is prejudice made plausible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:57
Anoniem: 282346 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 09:49:
[...]

foute reactie maat . als het gaat voor ambras te zoeken dan doe je dat maar via mail en een beetje vriendelijkheid en verdraagzaamheid zou toch wel mogen. Heb ik je iets verkeerd gedaan ofzo ?
Wat is ambras?

Ik vraag je gewoon vriendelijk om in de toekomst je greet achterwege te laten en verklaar er gelijk bij waarom je deze informatie niet nog een keer erbij hoeft te zetten.

Dat jij dit als een aanval of iets dergelijks ziet is helemaal aan jezelf te danken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Ambras oftewel Hinder ondervinden

Bron

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
ImdaMned schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:15:
[...]

Wat is ambras?

Ik vraag je gewoon vriendelijk om in de toekomst je greet achterwege te laten en verklaar er gelijk bij waarom je deze informatie niet nog een keer erbij hoeft te zetten.

Dat jij dit als een aanval of iets dergelijks ziet is helemaal aan jezelf te danken.
Da's Vlaamsch!

We hadden gisteren trouwens weer niet genoeg healers voor 25-man :( Het lijken voornamelijk de healers te zijn momenteel die het af laten weten voor raids.

Uiteindelijk maar met wat mains door Naxx10 heen gesjeesd en wat achievements gehaald. Maar verder is dat toch redelijk zinloos..

Wel een shitload aan gems verkocht. Woensdag/donderdag avond zijn daar blijkbaar toch wel de beste tijden voor. Ben nu alleen door mn ore en bijna door mn gems heen.. waar is mn chinese boer als je hem nodig hebt :P

[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 27-02-2009 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
/popcorn

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236827

Bosmonster schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:01:
[...]

Dat is simpelweg niet waar. Ook bij WoW kan de verslaving zo zijn dat je gewoon MOET spelen en andere zaken hiervoor laat zitten. Of niet kunt stoppen en tot belachelijke uren doorspeelt (er hebben zich niet voor niets als tig mensen dood gespeeld in Azie).

Een echte verslaving, ook bij iets als WoW, heb je NIET zelf in de hand, dat is de misconceptie die blijkbaar speelt.

Dat jullie zelf kunnen zeggen wanneer je stopt of speelt wil niet zeggen dat dat voor een verslaafde ook geldt. Dat is een nogal ego-centrische visie natuurlijk.

Ik kan ook zelf zeggen of ik een biertje neem of niet, maar dat wil niet zeggen dat dat voor een alcoholverslaafde ook geldt.
Mwah, als je (van jezelf!) MOET spelen, dan is het op één of andere manier hiertoe gekomen. Ego-centrisch of niet, ik ben ervan overtuigd dat elk mens in staat is om zo'n beïnvloeding tegen te gaan. Of ze het willen en/of zich ertoe kunnen zetten, is een tweede.

Het is makkelijk om toe te geven aan een verslaving, net zoals het makkelijk is om zelfmoord te plegen als je het moeilijk hebt. Maar uiteindelijk is het wel heel makkelijk en egoïstisch t.o.v. je omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282346

ambras is vlaams en betekent ruzie. Belg hier dus sommige woorden zullen misschien een beetje vreemd klinken.
Bedoel je niet eerder: "Waarom is engineering toch zo crap tegenwoordig?" Ik kan niet zeggen dat ik er als rogue veel aan heb. :P Ik verwacht ook niet dat dit binnenkort (ooit?) gaat veranderen, maar ik wil m'n heli niet kwijt! :(
Is er niet ergens een blue post dat ze egineering meer viable willen maken ?
hier heb ik wel een US forum post met een aantal blue's in over engineering die nogal vaak wordt gebruikt :
http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=7327323124
is wel 20 pagina's lang dus you're in for the long ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-06 13:33
Anoniem: 236827 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 09:56:
Verslaving of niet, je hebt het bij WoW zelf in de hand, hoe je het ook wend of keert.
Heroine spuiten is iets wat je ook zelf in de hand hebt. Extreem voorbeeld natuurlijk, maar je kunt volgens mij niet ontkennen dat MMO's t.o.v. andere games relatief verslavend zijn.
Snuffel schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 09:56:
Vandaar ook mijn nog korter door de bocht opmerking erbij?
Die opmerking sloeg gewoon nergens op. Een kort door de bocht opmerking is typisch generaliserend, maar niet onwaar.
Anoniem: 236827 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:27:
Mwah, als je (van jezelf!) MOET spelen, dan is het op één of andere manier hiertoe gekomen. Ego-centrisch of niet, ik ben ervan overtuigd dat elk mens in staat is om zo'n beïnvloeding tegen te gaan. Of ze het willen en/of zich ertoe kunnen zetten, is een tweede.

Het is makkelijk om toe te geven aan een verslaving, net zoals het makkelijk is om zelfmoord te plegen als je het moeilijk hebt. Maar uiteindelijk is het wel heel makkelijk en egoïstisch t.o.v. je omgeving.
Ik denk echt dat je het te simpel ziet. Verslavingen worden niet voor niets zo genoemd. Een verslaving is zo sterk dat je jezelf niet rationeel kunt overtuigen dat je moet stoppen, gewoon omdat je hersenen verslaafd zijn geraakt aan het plezier wat je er van krijgt. Uiteindelijk levert een 'ding' of een epic drop je een endorfineboostje op, en er zijn mensen die daar erg gevoelig voor zijn.

Je zegt eigenlijk dat mensen 'gewoon' kunnen stoppen met roken. Ja, je kunt cold-turkey stoppen met roken, maar toch doen een hoop mensen dat niet, ondanks dat ze weten dat roken gewoon enorm slecht voor je is. Bij games als WoW kun je nog rationaliseren dat ze niet schadelijk zijn, dat lukt je bij roken of alcohol al niet meer.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
offtopic:
Zo spannend is het nu ook weer niet : P

Gisteren om 19.55 begonnen met malygos: 1 shot en daarna Sartharion 25 mans 3D up: 2 shot.

Sartharion is nu redelijk op farm, afhankelijk van wie er de raidleader is. Roepen op TS: "iedereen weet wat hij moet doen? oke, pull" gaat niet werken als je hele duidelijke rollen moet afspreken wie wie healed en wie er een shield / blessing of sacrifice moet gooien.

Maarja, resultaat was dus dat we om 20.45 klaar waren. Aankomende zondag Naxx 25 in 2 uurtjes leegrammen en we hebben de rest van de week weer "vrij" : P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:08

Snuffel

Vroem!

Tja, zoveel mensen, zoveel meningen over het al dan niet verslaafd raken aan games.
Denk dat je even goed onderscheid moet maken tussen geestelijke verslaving (WoW) en een fysieke verslaving (drugs/alcohol).
De ene verslaving is de andere niet....

Note: het is overigens nog steeds niet wetenschappelijk bewezen dat games verslavend zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Snuffel op 27-02-2009 10:42 ]

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285754

Dames en heren zouden we de toon een beetje vriendelijk kunnen houden?

Ontopic:
Gister nog even 79 aangetikt nu de laatste keer de balk vol questen en dat kan het echte werk beginnen, met een beetje geluk meteen de tank trinket en het tank zwaardje in mijn eerste HoL normal run geloot :D. Nu op naar lv 80 en braaf de gear lijstjes van tankspot en elititist jerks volgen om die 540 def in zicht te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-06 14:28

RaseriaN

So much choices..

Wat een gedoe allemaal weer in dit topic.. verslaving kweek je zelf en als je daarvoor openstaat dan gebeurt het ook. Als je als normaal mens (als je verslaafd bent, ben je niet normaal) met WoW speelt zul je echt niet verslaafd worden. Maargoed, meningen verschillen.. /care :)

@Ontopic
Gisteren toch maar de guild een plezier gedaan en mee gegaan naar een halve Naxx10 clear.
Gelukkig was Thaddius nog over en aangezien ik daar alleen echt de Trinket van wil was ik al snel mee onderweg. Wat een ramp was het weer geworden en zal alleen maar een paar 'hoogtepunten' vertellen.
Een Maexna kill die 7m40s heeft geduurd en waar onderweg de MT omviel en ik dan van Adds/Cocoon duty (de Cocoon gozer had als excuus dat hij ze niet zag!) om kon switchen naar MT. Daarna met Pro Tanking DPS de Boss gedowned. Daarna Patch gedaan met een andere DPS en dat ging gelukkig wel goed, maar daarna was Grobbulus een ramp omdat 1 persoon niet helemaal snapte en dus de poisons in de weg van de MT neergooide, handig! :P

Daarna geroepen dat ik NOOIT meer met zon crap run meewil want het kost me een berg gold en frustratie en ik ben gesaved in een crap save die waarschijnlijk niet eens afgerond gaat worden. :/

Heb ook voor mezelf besloten dat ik een andere guild ga zoeken zodra ik klaar ben in mijn nieuwe huis. Dan heb ik weer normaal tijd om te raiden en kan ik ook mezelf 100% inzetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hydra schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:33:
[...]

Heroine spuiten is iets wat je ook zelf in de hand hebt. Extreem voorbeeld natuurlijk, maar je kunt volgens mij niet ontkennen dat MMO's t.o.v. andere games relatief verslavend zijn.
Ik zal zeker niet ontkennen dat ook MMO's dat stofje aanmaken, ik weet ook wel dat dat bestaat en hoe een verslaving werkt. Maar dan nog, er zijn zoveel mensen die het wel lukken om te stoppen (en ook de echt extreme gevallen) en 'clean' te blijven. Als zij het kunnen, waarom anderen niet? Misschien niet zonder hulp, maar daar heb ik ook niks over gezegd.
Het menselijke vermogen reikt verder dan velen denken.
Ik denk echt dat je het te simpel ziet. Verslavingen worden niet voor niets zo genoemd. Een verslaving is zo sterk dat je jezelf niet rationeel kunt overtuigen dat je moet stoppen, gewoon omdat je hersenen verslaafd zijn geraakt aan het plezier wat je er van krijgt. Uiteindelijk levert een 'ding' of een epic drop je een endorfineboostje op, en er zijn mensen die daar erg gevoelig voor zijn.

Je zegt eigenlijk dat mensen 'gewoon' kunnen stoppen met roken. Ja, je kunt cold-turkey stoppen met roken, maar toch doen een hoop mensen dat niet, ondanks dat ze weten dat roken gewoon enorm slecht voor je is. Bij games als WoW kun je nog rationaliseren dat ze niet schadelijk zijn, dat lukt je bij roken of alcohol al niet meer.
Nee, ik ben me prima bewust van wat verslavingen doen. Ik heb zelf vrienden er bijna aan onderdoor zien gaan, helaas. Maar ook zij kwamen er weer bovenop. Eéntje door pure wilskracht, en dat onder andere heeft mij laten zien hoe sterk dat kan zijn.
Als een mens zich er met geest en ziel toe zet, kan het bijna alles aan. En dat is een kracht die eenieder kan hebben, maar dat is mijn 'visie'.

Dus nogmaals, verslavingen zijn erg, en WoW kan net zo goed verslavend zijn als elk ander geval door de simpele manier van beloning. Maar dan kan je het nog altijd, met of zonder hulp, zelf tegen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
RaseriaN schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:42:

Heb ook voor mezelf besloten dat ik een andere guild ga zoeken zodra ik klaar ben in mijn nieuwe huis. Dan heb ik weer normaal tijd om te raiden en kan ik ook mezelf 100% inzetten. :)
Transfer naar Trollbane! we zoeken nog een decent DK tank (/wave savageone) en dan kan je gelijk een gnome genaamd diddle batsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
zeggen dat WoW de rede van je verslaving is, is zeggen dat alcohol de rede van verslaving is van een alcoholist. Slecht geinformeerde aannamens zijn hier meestal schuldig aan.

Voor diegenen die het niet vatten of misconcepties hebben: de alcoholist is schuldig aan zijn verslaving, niet de alcohol; er zijn genoeg mensen die af en toe een biertje drinken zonder die negatieve neerwaardse spiraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ImdaMned schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 09:39:
[...]

We weten dat je character [Chanai] heet. Dat staat er al. Kan je dat aub achterwege laten? Dit is uitermate irritant.

Dank alvast
Geen moeite mee :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Snuffel schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:40:
Tja, zoveel mensen, zoveel meningen over het al dan niet verslaafd raken aan games.
Denk dat je even goed onderscheid moet maken tussen geestelijke verslaving (WoW) en een fysieke verslaving (drugs/alcohol).

Note: het is overigens nog steeds niet wetenschappelijk bewezen dat games verslavend zijn.
De eerder genoemde vergelijking met een gokverslaving is denk ik nog de beste.

Het probleem met endorfine-verslavingen is dat ze bijna niet wetenschappelijk aan te tonen zijn, dat wil echter niet zeggen dat ze niet wetenschappelijk erkend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazkar
  • Laatst online: 25-02 14:05
Anoniem: 236827 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:46:
<knip>

Dus nogmaals, verslavingen zijn erg, en WoW kan net zo goed verslavend zijn als elk ander geval door de simpele manier van beloning. Maar dat wil niet zeggen dat je het nog altijd, met of zonder hulp, zelf tegen kan gaan.
Kijk, dat klinkt al heel anders lees: gefundeerder, dan: je kiest er zelf voor.
Goed, dit weekend maar eens kijken of ik de 600 gold bij elkaar heb om de rubies en enchants op mijn nieuwe T7 te plempen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savageone
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04 23:17
ImdaMned schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:49:
[...]

Transfer naar Trollbane! we zoeken nog een decent DK tank (/wave savageone) en dan kan je gelijk een gnome genaamd diddle batsen!
ik haat je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Snuffel schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:40:
Je weet duidelijk niet veel van verslavingen af. Er is geen onderscheid tussen verslavingen op die manier. Game verslavingen geven endorfineboosts. Het effect van endorfine is erg sterk, en puur lichamelijk.
Anoniem: 236827 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:46:
Ik zal zeker niet ontkennen dat ook MMO's dat stofje aanmaken, ik weet ook wel dat dat bestaat en hoe een verslaving werkt. Maar dan nog, er zijn zoveel mensen die het wel lukken om te stoppen (en ook de echt extreme gevallen) en 'clean' te blijven. Als zij het kunnen, waarom anderen niet? Misschien niet zonder hulp, maar daar heb ik ook niks over gezegd.
Het menselijke vermogen reikt verder dan velen denken.
Ik zeg niet dat normale mensen hier prima mee om kunnen gaan. Je moet in de eerste plaats vatbaar zijn. Maar je kunt niet ontkennen dat MMO's verslavender zijn dan veel andere games. Dat betekent niet dat een MMO per definitie voor iedereen verslavend is.
Nee, ik ben me prima bewust van wat verslavingen doen. Ik heb zelf vrienden er bijna aan onderdoor zien gaan, helaas. Maar ook zij kwamen er weer bovenop. Eéntje door pure wilskracht, en dat onder andere heeft mij laten zien hoe sterk dat kan zijn.
Als een mens zich er met geest en ziel toe zet, kan het bijna alles aan. En dat is een kracht die eenieder kan hebben, maar dat is mijn 'visie'.

Dus nogmaals, verslavingen zijn erg, en WoW kan net zo goed verslavend zijn als elk ander geval door de simpele manier van beloning. Maar dan kan je het nog altijd, met of zonder hulp, zelf tegen gaan.
De meeste mensen wel ja, ik denk dat ruim 99% van de mensen dat prima kan. Maar zelfs als 99.9% van de mensen dat wel kan, zijn er nog zo'n 11000 mensen wel WoW-verslaafd. Ik ben het er mee eens dat in de meeste gevallen je er zelf uit moet kunnen komen, maar er zijn echt wel mensen die dat zelf niet kunnen. Dat is niet omdat ze gewoon enorme losers zijn, maar omdat ze gewoon vatbaar zijn voor dit virus.
DaRKaNGLe694 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:50:
zeggen dat WoW de rede van je verslaving is, is zeggen dat alcohol de rede van verslaving is van een alcoholist. Slecht geinformeerde aannamens zijn hier meestal schuldig aan.
Volgens mij zegt helemaal niemand dat, en moet je beter lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86703

Ik denk dat we allemaal wel genoeg mensen in onze omgeving kennen die WoW iets te vaak spelen dan dat goed voor ze is. In onze guilds en waarschijnlijk ook in dit topic.

De mensen die toch nog even "moeten inloggen" de mensen die zich toch even een dagje ziek melden op het werk omdat ze toch persee met die late raid mee wilden. Die die afspraken met rl vrienden (voor zover die er nog zijn na 4 jaar 24/7 WoW) toch maar afzeggen omdat ze nog ff willen farmen. Mensen die hun baan of vriendin er door kwijtgeraakt zijn etc etc.

Je kunt het noemen wat je witl maar dit is toch echt verslavingsgedrag.. of het officieel wel of niet erkend word,. Feit is dat het gebeurt en vrij vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Hydra schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:06:
[...]

Je weet duidelijk niet veel van verslavingen af. Er is geen onderscheid tussen verslavingen op die manier. Game verslavingen geven endorfineboosts. Het effect van endorfine is erg sterk, en puur lichamelijk.
Ga even heel snel je huiswerk doen. Er wordt wel degelijk onderscheid gemaakt in lichamelijke en geestelijke verslaving. Sterker nog, men onderscheid er drie: gewoonte verslaving, lichamelijke verslaving en geestelijke verslaving.

Kennelijk ben jij degene die er niets van af weet.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Anoniem: 86703 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:08:
Ik denk dat we allemaal wel genoeg mensen in onze omgeving kennen die WoW iets te vaak spelen dan dat goed voor ze is. In onze guilds en waarschijnlijk ook in dit topic.

De mensen die toch nog even "moeten inloggen" de mensen die zich toch even een dagje ziek melden op het werk omdat ze toch persee met die late raid mee wilden. Die die afspraken met rl vrienden (voor zover die er nog zijn na 4 jaar 24/7 WoW) toch maar afzeggen omdat ze nog ff willen farmen. Mensen die hun baan of vriendin er door kwijtgeraakt zijn etc etc.

Je kunt het noemen wat je witl maar dit is toch echt verslavingsgedrag.. of het officieel wel of niet erkend word,. Feit is dat het gebeurt en vrij vaak.
Ben toch blij dat ik hier niet vatbaar voor ben :) ik zie wow als een hobby waar ik wel veel tijd aan besteed maar niet ten koste van andere dingen. Daarnaast hoeft een MMO niet verslavend te zijn, zie bv age of conan.. daar was ik zo klaar mee (A). Tevens had ik bij Diablo 2 meer een verslavings gevoel dan dat ik bij WoW ( een MMO ) ooit heb gehad.

Ik denk persoonlijk dat vooral de minder sociale personen onder ons juist sneller verslaafd raken omdat ze zich anders voor kunnen doen dan dat ze in werkelijkheid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hydra schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:06:
[...]

Ik zeg niet dat normale mensen hier prima mee om kunnen gaan. Je moet in de eerste plaats vatbaar zijn. Maar je kunt niet ontkennen dat MMO's verslavender zijn dan veel andere games. Dat betekent niet dat een MMO per definitie voor iedereen verslavend is.
Ontkennen doe ik ook niet :) Ook ik word af en toe beïnvloed door de beloningen in het spel en moet dan even een halt toeroepen, omdat ik net even lekker ga met m'n char. Als je je er maar bewust van bent en er dan wat mee doet.
De meeste mensen wel ja, ik denk dat ruim 99% van de mensen dat prima kan. Maar zelfs als 99.9% van de mensen dat wel kan, zijn er nog zo'n 11000 mensen wel WoW-verslaafd. Ik ben het er mee eens dat in de meeste gevallen je er zelf uit moet kunnen komen, maar er zijn echt wel mensen die dat zelf niet kunnen. Dat is niet omdat ze gewoon enorme losers zijn, maar omdat ze gewoon vatbaar zijn voor dit virus.
Ik denk eigenlijk dat we het eens zijn. En voor die ene procent, of deel van een procent, is er hulp als het probleem bekend / erkend is of wordt. Die kleine groep mensen komen er zelf misschien niet uit, maar zijn er zich wel vaak van bewust. Degene die verslaafd zijn en zich er niet van bewust zijn... ja, succes, en hopen dat hun omgeving iets doet om ze te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 10:36

Roeligan

Feyenoord

Blij dat ik mn rod al heb ^^

Afbeeldingslocatie: http://www.ctrlaltdel-online.com/comics/20090227.jpg

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Lol @ Comic :D
Geniaal weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savageone
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04 23:17
wut popcorn voor een normale interactie tussen mij en de nub mage? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Snuffel schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:13:
Ga even heel snel je huiswerk doen. Er wordt wel degelijk onderscheid gemaakt in lichamelijke en geestelijke verslaving. Sterker nog, men onderscheid er drie: gewoonte verslaving, lichamelijke verslaving en geestelijke verslaving.

Daar komen ze op terug, net zoals dat wiet niet verslavend is bijvoorbeeld. Er is geen duidelijke scheidslijn tussen lichamelijke en geestelijke verslavingen, vooral omdat geestelijke verslavingen ook gewoon gebaseerd zijn op lichamelijke functies (endorfinen). met lichamelijke verslavingen duidt men verslavingen aan waar bijvoorbeeld ontwenningsverschijnselen bij komen kijken, maar aan het afkicken van bijvoorbeeld een gokverslaving kun je ook lichamelijke (stress gerelateerde) klachten overhouden. Het is dus helemaal niet zo zwart wit als je voor doet komen.
SpoTs schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:14:
Ben toch blij dat ik hier niet vatbaar voor ben :) ik zie wow als een hobby waar ik wel veel tijd aan besteed maar niet ten koste van andere dingen. Daarnaast hoeft een MMO niet verslavend te zijn, zie bv age of conan.. daar was ik zo klaar mee (A). Tevens had ik bij Diablo 2 meer een verslavings gevoel dan dat ik bij WoW ( een MMO ) ooit heb gehad.
Ja hallo, als een spel gewoon kut is, werkt het tegenovergesteld. MMO's zijn door de constante beloningen erslavend. Als een MMO je daarintegen continue irriteert is het logisch dat je niet verslaafd raakt :D AoC was na level 20 gewoon kut :)
Ik denk persoonlijk dat vooral de minder sociale personen onder ons juist sneller verslaafd raken omdat ze zich anders voor kunnen doen dan dat ze in werkelijkheid zijn.
Dat is IMHO wat anders. Voor veel mensen zijn MMO's (goed voorbeeld is volgens mij Second Life) een vlucht uit de werkelijjkheid. Dat die mensen verslaafd raken heeft dan misschien meer te maken met sociale controle. Misschien heeft niemand door dat ze 40 uur per week of meer spelen. Mijn vriendin begint gelukkig te klagen als ik teveel tijd besteed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290439

/care

WTB RL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liledevil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

liledevil

DELL EVIL I

als het nog even zo doorgaat moet ik opletten dat ik niet aan de popcorn verslaafd raak :+

Maar goed, gister wat hc-tjes gedaan, wat gemined, en ik ben bijna exalted met Sons of Hodir, dus dan word het helemaal super, want dan moet ik haast wel Naxx in voor upgrades volgens mij, daarnaast wil ik het ook gewoon gaan ervaren. Die Arachnid wing al wel een keer gedaan, maar goed, wil gewoon alles zien.

Gister onze 3de lvl 80 healer in de guild gerecruit, dus hopelijk kunnen we nu dit weekend wat meer gaan doen en maandag met het raiden starten.

Ik hoorde trouwens verhalen dat OS10(wilde bijna OSX typen) makkelijker zou zijn dan Naxx10, hoe zijn de meningen hier daarover?

if you pay peanuts, you get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Snuffel schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:13:
[...]

Voor iemand die zoveel van verslavingen weet snap ik je 'kort door de bocht' opmerking niet meer over 'verslaving is een keuze'.

Dan zou je toch beter moeten weten dunkt me.

Ik krijg een beetje het idee dat je net gewoon even wikipedia hebt bezocht en nu doet of je er alles vanaf weet, om de blamage van je eerdere opmerkingen te verdoezelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 27-02-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Daar komen ze op terug, net zoals dat wiet niet verslavend is bijvoorbeeld. Er is geen duidelijke scheidslijn tussen lichamelijke en geestelijke verslavingen, vooral omdat geestelijke verslavingen ook gewoon gebaseerd zijn op lichamelijke functies (endorfinen). met lichamelijke verslavingen duidt men verslavingen aan waar bijvoorbeeld ontwenningsverschijnselen bij komen kijken, maar aan het afkicken van bijvoorbeeld een gokverslaving kun je ook lichamelijke (stress gerelateerde) klachten overhouden. Het is dus helemaal niet zo zwart wit als je voor doet komen
Om het verschil tussen geestelijke en lichamelijk verslaving aan te duiden:

Bij lichamelijke verslaving is het lichaam welke een stof nodig heeft, en vertoont afkick verschijnselen bij het ontbreken daarvan.
Bij geestelijke verslaving denkt men een stof nodig te hebben, waarbij de persoon zodanig naar een stof kan verlangen dat al zijn/haar gedachten draaien om het gebruiken danwel verkrijgen van die stof.

Het klopt dat er een vage scheidslijn ligt, daar ben ik het helemaal mee eens. Het is namelijk niet altijd zwart/wit, maar grijs. Iets zwart/wit stellen maakt de uitersten of mogelijkheden duidelijk, terwijl de realiteit/oplossing daar niet gezocht hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 12:54

chromeeh

the Gnome

Maar ik heb een mammoet :D

Iets met kunnen we het gewoon over ingame plezier houden?

[ Voor 53% gewijzigd door chromeeh op 27-02-2009 11:47 ]

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dontcare
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024

dontcare

Nomen est Omen

zwik schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 09:53:
Gisteren met de guild naar Sarth geweest. FAIL! Echt de eerste trash vooraan failde ze gewoon op XD . De tank kon totaal geen aggro houden. Ik overaggrode 'm meteen en ik deed alleen Mortal Strike, Execute en Overpower! Hij zat wel echt op z'n def cap (540) maar deed niks ofzo.
Ze?
Je was er toch zelf ook bij en hebt er zo te zien zelf ook aan meegewerkt door meteen te overaggro-en.

[ Voor 3% gewijzigd door dontcare op 27-02-2009 11:52 ]

.Quod me nutrit me destruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Word het ondertussen niet tijd om deze discussie te stoppen aangezien het nu niets meer te maken heeft met wow maar nu puur met verslavingen?

Ik heb nog een mooie post gemaakt waarin ik verwees naar mijn dagactiviteiten! Reageer daar op en wees buiten de werktijd verslaafd aan wow ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Snuffel schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:47:
[...]

Bij geestelijke verslaving denkt men een stof nodig te hebben, waarbij de persoon zodanig naar een stof kan verlangen dat al zijn/haar gedachten draaien om het gebruiken danwel verkrijgen van die stof.
Ok, bedankt voor de bevestiging:

Wikipedia:
Geestelijke verslaving betekent dat iemand een stof denkt nodig te hebben of denkt lekker te vinden en niet meer zonder kan. [...] Bij geestelijke verslaving kan iemand zodanig naar een stof verlangen dat alle gedachten draaien om het gebruiken en verkrijgen van die stof.

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 27-02-2009 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Ow ja, om even over mijn verslaving door te gaan ;)

Dit weekend is het de opzet om rond de 65 te komen. Gisteren binnen ons guilde de eerste 80-er zien dingen, vele zullen er nog volgen, dus het raiden komt eindelijk in zicht.
Gelukkig zijn we niet obsessief gefocussed op raiden, maar het meerendeel van de mensen wil het graag gaan doen, waarbij we ernstig rekening moeten houden met een lange leercurve.
Veel mensen op Saurfang zijn nieuwe spelers, en hebben letterlijk geen kaas gegeten van raiden, ofwel hebben een idee wat er gevraagd gaat worden.
We zijn momenteel met de officers bezig de sleutelfiguren te bepalen voor het raiden, waardoor we veel tijd investeren in guildruns van diverse instances. Beter nu erachter komen dat iemand ondersteuning nodig heeft dan dat je dat constateert op het moment dat je voor een eindbaas staat in Naxx.
Anyway: nog veel te doen dus voordat we op pad kunnen gaan, en dit weekend zal ik weer de nodige uurtjes spelen om de 65 te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-06 13:58

PromoX

Flying solo

Modbreak:Graag ontopic verder.

En maak gewoon een topicreport aan als je iets ziet dat niet in dit topic past of hoort, in plaats van een hele offtopic discussie aan te gaan.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

ImdaMned schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:49:
Zou wel willen, en dan vooral om Diddle af en toe eens helemaal rond te kunnen spanken!
Maarja, die 'ik haat je!' van Savage maakt me wel bang ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Edit: dit is geschreven voor de topicreport. Ik zie trouwens niet hoe een discussie over wow verslavingen offtopic is in een WoW topic.
Bosmonster schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:54:
Ok, bedankt voor de bevestiging:

Wikipedia:
Mijn god...

Einde discussie wat mij betreft. Snuffel; als je echt wat wilt weten over verslavingen moet je eens een boek over neurobiologie openslaan. Daarin staat o.a. beschreven hoe testen op muizen uitgewezen hebben dat je 'overgevoelig' voor bijvoorbeeld dopamine kan zijn, en dat dat rechtstreeks het gedrag van testsubjects beinvloed. Zelf heb ik "principles of neural science" (weet de schrijver niet uit m'n hoofd maar dat kun je opzoeken) kunnen lenen van m'n zusje (dokter), en dat is echt reteinteressant. Maar ga niet lopen doen alsof je een expert bent met wat achterhaalde wikipedia informatie.

Voorbeeldje:
Er is een verschil tussen lichamelijke en geestelijke verslaving. We spreken van lichamelijke verslaving, als je lichaam protesteert wanneer met gebruik van een middel wordt gestopt (ontwenningsverschijnselen).
Bron

Dit is een goed voorbeeld van "It's on the interwebz so it's true!!11" informatie. Bovenstaande is oversimplificeert voor een bepaalde doelgroep. In het eggie is het veel complexer.

[ Voor 5% gewijzigd door Hydra op 27-02-2009 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Trouwens ImdaMned, nog bedankt voor alle JC tips.

Begon met 20K tijdje terug, flinke batch ore gekocht waar ik een tijdje op geteerd hebt. De ore kostte me zo'n 3K. Daarnaast nog de 4 patterns gekocht die je aanraadde (purified, sovereign, etched, inscribed), wat me totaal zo'n 6K heeft gekocht.

Desalniettemin ben ik nu door mn ore en bijna door mn gems heen en zit tegen de 23K :) Het kost wat moeite (meerdere keren per dag inloggen en undercutten), maar volgens mij heb ik de competitie redelijk weggebullied inmiddels :P

Ben benieuwd wat ik over hou na mn volgende batch, zou wel 30K+ moeten zijn als ik geen patterns hoef te kopen. (stalwart en resolute laat ik maar ff zitten, tenzij ik ze voor een prikkie op kan pikken)

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 27-02-2009 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272620

Christian_Ku schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:14:
Gents, zitten er nog tweakers op Aggrammar toevallig? Ben daar nog op zoek naar een guild aan de Alliance kant of Horde kant, beide nog beter natuurlijk!
Jazeker, Zaluthar in de guild Knights of Sparta (sparta.mmoguildsites.net).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-06 22:44
Aangezien mijn post is ondergesneeuwd door een onzinnige discussie post ik hem nog maar eens:

Nou, sinds mijn guild heeft besloten om fijn te gaan verhuizen naar een andere server ben ik weer guild-loos.

Ik ben nu dus weer op zoek naar een leuke casual raid guild . Ik ben zelf een Holy Priest (Horde). Op zich wil ik best van server verhuizen als hier een leuke grote nederlandse guild zit met wat Gotters. Dat is wel gezellig. Dus als iemand nog een leuke guild weet, laat het mij weten :)

ps; Van de week eindelijk mijn War Mace of Unrequited Love gedropt. Over de 2k spellpower heen nu _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
Splendid schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 12:27:
Aangezien mijn post is ondergesneeuwd door een onzinnige discussie post ik hem nog maar eens:

Nou, sinds mijn guild heeft besloten om fijn te gaan verhuizen naar een andere server ben ik weer guild-loos.

Ik ben nu dus weer op zoek naar een leuke casual raid guild . Ik ben zelf een Holy Priest (Horde). Op zich wil ik best van server verhuizen als hier een leuke grote nederlandse guild zit met wat Gotters. Dat is wel gezellig. Dus als iemand nog een leuke guild weet, laat het mij weten :)

ps; Van de week eindelijk mijn War Mace of Unrequited Love gedropt. Over de 2k spellpower heen nu _/-\o_
En de reden waarom je niet mee transferd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Splendid schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 12:27:

je zal al wel even een andere guild aan het zoeken zijn als je niet mee-transfereerd. Je kan altijd op Earthen ring terecht als je een casual Rp / Raid guild zoekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-06 22:44
ImdaMned schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 12:28:
[...]

En de reden waarom je niet mee transferd?
Omdat ik het niet eens was met de manier waarop er in de guild met regels om gegaan werd. Het moet wel een spelletje blijven. Dus toen heb ik maar besloten om niet mee te verhuizen. €20,- betalen voor een guild waar ik het niet naar mijn zin meer heb vind ik zonde. Dan betaal ik dat liever voor een transfer naar een leuke guild ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Hearthstone Cooldown reduced to 30 minutes (from 60 minutes):

http://blue.mmo-champion....stones-to-30-minutes.html

Werd tijd ook! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:00
liledevil schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:45:
Ik hoorde trouwens verhalen dat OS10(wilde bijna OSX typen) makkelijker zou zijn dan Naxx10, hoe zijn de meningen hier daarover?
OS10 is echt gewoon simpel. Je installeert failbot (addon), je poft de drie draken eerst en aan het einde de baas. 4 EoH in heel weinig tijd, en aan het einde slap je de mensen die voidzone scheel zijn of die de flame walls steeds pakken.

Van de week 20m OS25 gedaan, en tijdens de minibaasjes bleven mensen in de voidzones staan. Dus ik zei iets in de trant van, degene die in de voidzones staan, die kunnen toch zeker wel de flame wall ontwijken? Ze zeiden van wel. Failbot dacht daar heel anders over >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
redfoxert schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 12:43:

yay nog meer hs'ende naabs. Nog even en Wow is te bedienen met je linker muisknop. voor alles.. het word echt te makkelijk gemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257814

Zo, eindelijk bijgelezen hier!

Afgelopen week met mn 80 frostmage aan de slag gegaan op battlegrounds om flink wat resilience te pakken. Zit nu op 397 resilience, maar ben nog even aan het sparen voor pvp trinket. Hoop volgende week de 500 resilience te hebben en dan te starten met arena. Moet ik toch wel een paar leuke potjes mee kunnen spelen!

(wellicht zijn hier nog horde people op Auchindoun server die met mij de arena in willen? whisper of mail Seqoya)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
redfoxert schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 12:43:

Eyonix
To be fair, there also weren't one way portals to major cities from places like Dalaran.

To be fair, there were less people playing back then per realm, meaning less potential to find a mage port.

To be fair, you can still still get from a major city to Dalaran via convential methods.

To be fair, there is more QQ on hearthstone cooldowns in this thread then there were back in those days over the course of a year.

To be fair, my mom says hi.
_O-

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCorn
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
SpoTs schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 12:45:
[...]

yay nog meer hs'ende naabs. Nog even en Wow is te bedienen met je linker muisknop. voor alles.. het word echt te makkelijk gemaakt..
Wat een onzin weer zeg, cry more. Wat doe je nu als je hs op cd is en je moet naar dalaran? Juist, je spammed een mage voor portal of een guildie om je in bg queue te gooien. Nu wordt bg queue eruit gehaald en krijg je hs op 30 minuten. Nounou wat een gamebrekende change zeg, ik zou m'n account meteen cancellen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 15:01

zwik

randomized

dontcare schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:52:
[...]

Ze?
Je was er toch zelf ook bij en hebt er zo te zien zelf ook aan meegewerkt door meteen te overaggro-en. Ik was er inderdaad bij en ga eigenlijk altijd
Wanneer ik met mortal strike, execute en overpower al over aggro dan is er echt iets niet goed met de tank. Pas wanneer ik slam en bladestorm erbij ga halen ga ik wel meer thread genereren. En dat heb ik niet eens gedaan :) . Wanneer ik alleen auto-attack mag doen dan gaat het ook niet werken ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SpoTs schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 12:45:
[...]

En het feit dat een instance of opdracht ergens tussen 15 en 45 minuten duurt is dit wel een leuke verandering. Een uur is wel lang als je op een HS moet wachten :) Nu de noobs die vroeger al HS'den zullen dat ook nu blijven doen er gaat niet ineens een explosie van HS'den noobs zijn :)

En idd het spel wordt makkelijker gemaakt omdat er ook veel casual ( lees 1 uur spelende ) mensen op wow zitten die niet alles zo makkelijk doen en vanzelfsprekend vinden dan mensen die langer en meer spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
HolyCorn schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 12:49:
[...]

Wat een onzin weer zeg, cry more. Wat doe je nu als je hs op cd is en je moet naar dalaran? Juist, je spammed een mage voor portal of een guildie om je in bg queue te gooien. Nu wordt bg queue eruit gehaald en krijg je hs op 30 minuten. Nounou wat een gamebrekende change zeg, ik zou m'n account meteen cancellen als ik jou was.
In Orgrimmar invite ik gewoon een random guildie, maak m leader, loopt RFC in en verlaat de party weer :) Volgens mij word dat bedoeld met de "ghetto" hearthstone. Na 60 seconden word je automatisch geteleport naar je HS locatie.

Dit is als mijn HS op cooldown staat ofzo en ik moet nodig naar Dalaran (waar mn HS geplaatst is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 11:50
Lees verder, verder naar beneden in die topic zegt Eyonix dat het niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Gm's hebben af en toe wel humor ja, m'n RAF vriend had laatst ook weer een leuke:
Have fun playing and leveling trough the worlds of Azaroth, and as the murloc king would say: MRWLRWLRWLRWL!

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCorn
  • Niet online
zwik schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 12:55:
[...]

Wanneer ik met mortal strike, execute en overpower al over aggro dan is er echt iets niet goed met de tank. Pas wanneer ik slam en bladestorm erbij ga halen ga ik wel meer thread genereren. En dat heb ik niet eens gedaan :) . Wanneer ik alleen auto-attack mag doen dan gaat het ook niet werken ;) .
Je execute meteen al? Dat is knap ;o En toen ik nog warrior speelde (ancient history ;o) gaf slam geen threat hoor. Het is trouwens threaT, en geen threaD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Cue whines van mensen die de KT rings gekocht hebben "speciaal" voor de extra HS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Maranno schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:00:
Mooi hoe iedereen dr ook in loopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 09:31
Maranno schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:00:
En als je nu nog verder leest zie je dat het wel degelijk gaat gebeuren.

Slash Care
Mementô

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-06 22:58
Als mage hebben we het toch maar makkelijk he :D , verdient ook goed portals maken, zonder dat je om een fee vraagt geven ze je al 5/15 gold voor een dalaran portal...terwijl voor 1g ze het ook mogen hebben

Maar goed het word inderdaad aaardig genoobd het spel, ben wel blij ze de Proto drakes eruit halen voor de achievments (behalve de red one )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
HolyCorn schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 12:49:
[...]

Bl44t, Ik speel al vanaf het begin, en dit spel is al casual genoeg. Ze proberen nu alleen de leeftijds grens op 3+ te zetten. Alle content word afgebroken zodat mensen eigenlijk niet meer over het spel nadenken, alleen maar guides lezen.

En heel er leuk dat ik metteen " cry more " moet gaan doen (lees 12 jarig kereltje reactie ).
Wat doe je als je HS op cd is en je MOET naar dalaran.. Nou hetzelfde als vroeger.. conventionele technieken zoeken. Vliegen.. whatever..

Wat ik jammer vind aan wow is dat al het uitdagende eruit word gehaalt, en dan heb ik het NIET over raiden.
Mektheb schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:05:
Als mage hebben we het toch maar makkelijk he :D , verdient ook goed portals maken, zonder dat je om een fee vraagt geven ze je al 5/15 gold voor een dalaran portal...terwijl voor 1g ze het ook mogen hebben

Maar goed het word inderdaad aaardig genoobd het spel, ben wel blij ze de Proto drakes eruit halen voor de achievments (behalve de red one )
En fijn dat er tenminste ook nog mensen zijn die het wel begrijpen.
HolyCorn schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:01:
[...]

Je execute meteen al? Dat is knap ;o En toen ik nog warrior speelde (ancient history ;o) gaf slam geen threat hoor. Het is trouwens threaT, en geen threaD.
Misschien eerst even lezen voordat je iemand probeert te dissen:
http://www.wowhead.com/?spell=29723

[ Voor 30% gewijzigd door Dakreal op 27-02-2009 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94605

winkelwagen schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 12:45:
[...]
OS10 is echt gewoon simpel. Je installeert failbot (addon), je poft de drie draken eerst en aan het einde de baas. 4 EoH in heel weinig tijd, en aan het einde slap je de mensen die voidzone scheel zijn of die de flame walls steeds pakken.

Van de week 20m OS25 gedaan, en tijdens de minibaasjes bleven mensen in de voidzones staan. Dus ik zei iets in de trant van, degene die in de voidzones staan, die kunnen toch zeker wel de flame wall ontwijken? Ze zeiden van wel. Failbot dacht daar heel anders over >:)
OS10 is op dit moment het moeilijkste gevecht in game, als je alle drakes laat leven. Zonder drakes is het inderdaad makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:00
Anoniem: 94605 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:10:
[...]

OS10 is op dit moment het moeilijkste gevecht in game, als je alle drakes laat leven. Zonder drakes is het inderdaad makkelijk.
Ben je bezig voor de Heroic: Less Is More achievement (die overigens ook niet moeilijk is), heb je nog serieus grapjassen de raid zitten die denken ook tegelijk maar even de Twilight Vanquisher te kunnen halen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
SpoTs schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:06:
[...]

Wat ik jammer vind aan wow is dat al het uitdagende eruit word gehaalt, en dan heb ik het NIET over raiden.
Dus jij vind de Zep pakken naar northrend, flight pakken naar dalaran "uitdagend"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Borgoth schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:01:
[...]

Gm's hebben af en toe wel humor ja, m'n RAF vriend had laatst ook weer een leuke:

[...]
:D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

HolyCorn schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:01:
[...]

1: charge if mogelijk om extra rage te krijgen
2: rend
3: MS
4: autoattack
5: overpower if procced
6: execute if procced

Zoiets ongeveer ;) , en als ik dan al overaggro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-06 10:55

PcManiaxx

ondertitel duh

Kom ik er net achter dat de naam van onze realm is veranderd van Anachronos > Fel Rock.

Toepasselijke naam :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 11:50
Routed schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:05:
[...]En als je nu nog verder leest zie je dat het wel degelijk gaat gebeuren.
lol overheen gelezen thanks :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
SpoTs schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:06:
Bl44t, Ik speel al vanaf het begin, en dit spel is al casual genoeg. Ze proberen nu alleen de leeftijds grens op 3+ te zetten. Alle content word afgebroken zodat mensen eigenlijk niet meer over het spel nadenken, alleen maar guides lezen.

En heel er leuk dat ik metteen " cry more " moet gaan doen (lees 12 jarig kereltje reactie ).
Wat doe je als je HS op cd is en je MOET naar dalaran.. Nou hetzelfde als vroeger.. conventionele technieken zoeken. Vliegen.. whatever..

Euh, hoe maakt een HS cooldown van 30m WoW precies uitdagend? Ze nemen gewoon een timesink weg, da's alles.

En dat gemiep over dat WoW te casual wordt, wordt ook vervelend. Er komen nog genoeg moeilijke instances, don't worry.
PcManiaxx schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:23:
Kom ik er net achter dat de naam van onze realm is veranderd van Anachronos > Fel Rock.

Hoezo dat? Copyright problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 22:09

junglebeast

hier staat iets

PcManiaxx schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:23:

Sorry toen ik dat zag dacht ik gelijk aan: http://en.wikipedia.org/wiki/Bedrock_(The_Flintstones) :)

En die HS naar 30 minuten is op zich wel lekker met achievements en zo. Heb em nu in Dalaran staan, dan een stel rondje lopen voor exploren, quests of een critter afmaken of een critter de liefde verklaren.
HS naar Dalaran, andere stad porten en daar de quests in de buurt en exploren enz,..

Nog een vraag van een warlock guildie. Linkje. Ze zal nog wel haar hit gems vervangen..

Ze vraagt zich af wat nu een goede affliction rotatie is voor haar. Ze heeft best leuke gear verzameld, maar haar dps is nog wel wat laag. Zo tussen de 1000 en 1200 in, maar volgens mij kan dat een stuk hoger.

Elke tip is welkom.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Maranno schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:28:
[...]

lol overheen gelezen thanks :p
De posts staan in omgekeerde volgorde gesorteerd idd, maakt het een beetje onduidelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor Scheffer
  • Laatst online: 19-06 10:44
zwik schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 12:55:
[...]

tis heel makkelijk in dit geval --> 2x fail
1e fail is van een tank die te weinig threat opbouwt
2e fail is van degene voor wie nog niet de skillz bezit om threat in de hand te houden en dus over aggro'ed (JA het is mogelijk om 0,0000 threat te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-06 16:27
Ik ga vandaag maar eens verderdoen na een hiatus van 2 maand. Ik heb geen enkele patch meer staan, maar ik neem aan dat dat niet hoeft al ik gewoon vanilla+TBC+LK installeer? Of moet ik de patches alsnog downloaden en installeren tussen de expansions door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86703

ImdaMned schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:18:
[...]

Dus jij vind de Zep pakken naar northrend, flight pakken naar dalaran "uitdagend"?
Dit op zich is niet uitdagend natuurlijk. maar het is wel zo dat langzaam maar zeker alles zo simpel mogenlijk word gemaakt.

Dit is echt weer zo'n nerf waarvan ik denk "waarom?" Wat was er zo mis mee?
Tuurlijk is het makkelijk dat de cooldown word gehalveerd maar wat is er mis met een beetje plannen? Ik plan m'n ingame activiteiten oa om deze cooldown heen. Ik zie reizen en reistijden als een onderdeel van het spel. Niet het meest leuke onderdeel maar het hoort er gewoon bij.
Je char is nu eenmaal een onderdeel van een behoorlijk grote wereld het voelt voor mij vrij natuurlijk aan dat je zo nu en dan even onderweg bent naar een andere locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
junglebeast schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:39:
[...]

Nog een vraag van een warlock guildie. Linkje. Ze zal nog wel haar hit gems vervangen..

Ze vraagt zich af wat nu een goede affliction rotatie is voor haar. Ze heeft best leuke gear verzameld, maar haar dps is nog wel wat laag. Zo tussen de 1000 en 1200 in, maar volgens mij kan dat een stuk hoger.

Elke tip is welkom.
Mjah weinig over te zeggen zo. Affliction is een lastige spec en met de blue gear die ze nu heeft is het lastig om hoge DPS te halen. Daarnaast, waar gaat die 1000-1200 over? Bosses? Of ook trash? Want affliction is op kleine trash pulls in heroics bijvoorbeeld niet zo efficient.

De build is op zich prima, al zou ik wel Amplify curse nemen met haar haste-rating. Welke glyphs gebruikt ze verder?

Wat betreft rotatie. CoA, Corr, UA, SL, Immo en Haunt 100% uphouden met het liefst geen overlap. Een goede mod zoals DoTimer is hierbij noodzakelijk. In welke volgorde dat voor haar het beste werkt kan ze het beste op een target dummy proberen. Shadow bolt als filler tot 35%, onder de 35% overstappen op Drain Soul. Al zou ik dat laatste pas proberen als ze de rotatie verder op orde heeft, want het maakt het nog lastiger (en je hebt nog een mod nodig die je DS ticks visualiseert).

En Seed of corruption spam als AoE uiteraard.

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 27-02-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-06 22:05
En idd het spel wordt makkelijker gemaakt omdat er ook veel casual ( lees 1 uur spelende ) mensen op wow zitten die niet alles zo makkelijk doen en vanzelfsprekend vinden dan mensen die langer en meer spelen
Je doet net alsof alle casuals dom zijn, dat lijkt de norm te zijn.

In mijn guild zijn er zat casual spelers die echt wel hun hersenen kunnen gebruiken en de veranderingen ook een beetje zat aan t worden zijn, ook zij willen een uitdaging en niet alles toegegooid krijgen zoals nu. (en ik erger me eraan dat veel mensen de term casual verwarren met slacker)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCorn
  • Niet online
zwik schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:21:
[...]

1: charge if mogelijk om extra rage te krijgen
2: rend
3: MS
4: autoattack
5: overpower if procced
6: execute if procced

Zoiets ongeveer ;) , en als ik dan al overaggro...
Mja ik zag dat je tegenwoordig al execute kunt proccen boven 20% ja :) Maar slam, geeft dat nu wel threat dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blouweKip schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:47:
[...]

Je doet net alsof alle casuals dom zijn, dat lijkt de norm te zijn.

In mijn guild zijn er zat casual spelers die echt wel hun hersenen kunnen gebruiken en de veranderingen ook een beetje zat aan t worden zijn, ook zij willen een uitdaging en niet alles toegegooid krijgen zoals nu. (en ik erger me eraan dat veel mensen de term casual verwarren met slacker)
Ik heb nooit gezegd dat ze dom zijn of dom doen. Voor sommige is alles niet zo vanzelfsprekend en kunnen best wel wat hulp gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor Scheffer
  • Laatst online: 19-06 10:44
ik heb enchanting op 450 nu, ook de meeste recipes al gekocht

mijn idee is om er wat winst mee te gaan maken op de AH, met de volgende gedachte:
- ik maak van de 10 "beste" enchants 1 scroll
- die gaan allemaal naar mijn banker
- met een auctioneer stel ik een prijs in en laat ik ze via een batch iedere 2 dagen allemaal op de AH zetten
- iedere keer als er 1 verkoopt dan maak ik op mijn enchanter er weer 1 bij

nu wil ik met zo weinig mogelijk inspanning (tijd) zoveel mogelijk verdienen, de 10 mag ook 8 of 12 worden, ik log dan iedere 2 dagen even op mijn banker en enchanter om zaken te doen

maar wat zijn nou de (10) "beste" enchants om goud mee te verdienen:
- moeten redelijk snel verkopen (een enchant waar je er 1 van maand verkoopt schiet niet heel erg op)
- netto winst moet ok zijn (100% winst op enchants van 10g vind ik niet zo boeien, 20% op een van 300g wel, helemaal omdat ook de vellum eruit gehaald moet worden)

wie doet een gooi naar de "10 beste gold making enchants"? :)

P.S.
mijn volgende vragen wordt hoe je het goedkoopst/tijd aan mats komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-06 20:54
Hydra schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:38:
[...]

Euh, hoe maakt een HS cooldown van 30m WoW precies uitdagend? Ze nemen gewoon een timesink weg, da's alles.
Gewoon in groep gaan, instance in gaan en groep leaven. Altijd wel een guildie die even in een groep wil en presto 1 minuut later sta je weer in Dalaran.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
Sandor Scheffer schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:52:

mijn idee is om er wat winst mee te gaan maken op de AH, met de volgende gedachte:
- met een auctioneer stel ik een prijs in en laat ik ze via een batch iedere 2 dagen allemaal op de AH zetten

nu wil ik met zo weinig mogelijk inspanning (tijd) zoveel mogelijk verdienen, de 10 mag ook 8 of 12 worden, ik log dan iedere 2 dagen even op mijn banker en enchanter om zaken te doen

- moeten redelijk snel verkopen (een enchant waar je er 1 van maand verkoopt schiet niet heel erg op)
- netto winst moet ok zijn (100% winst op enchants van 10g vind ik niet zo boeien, 20% op een van 300g wel, helemaal omdat ook de vellum eruit gehaald moet worden)

P.S.
Scroll of Mongoose zal het beste/meest verkopen. Mats... TBC spul, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het volgende kan een spoiler zijn voor sommigen!!

Even iets heel anders.

Op MMO-Champion zijn wat abilities geplaatst voor Hodir, een baas in Ulduar. Daar ben ik even ingedoken en een analyse op losgelaten en op ons forum gezet. Tactics komen vast wel op 'het net', maar ik vind het leuk om ook zelf na te denken:
Please note that these tactics are written by my own analysis. Please correct me if I'm wrong somewhere.
I'm sure some people think: "Ah, tacs will appear on the net anywayzz", but I love to analyse them myself and think of a strategy to beat the boss.

Hodir - HP: 35,699,200 (Heroic Mode)

Abilities:

Quote:
Normal melee attacks for 25k damage on a well-geared warrior

8 Adds trapped in blocks of ice are around him, you can break the blocks (40,000 HP) to have them help you. They will randomly drop Toasty Fires throughout the fight.

His aura called Biting Cold is using the same mechanics as Intense Cold during the fight against Keristrasza, it stacks up and damage increase over time. Moving will reset the stack. (This is also affected by the Toasty Fire, see below)

Hodir casts "Flash Freeze" (9 seconds cast time), a spell that freezes the entire raid in blocks of ice.

He will randomly spawn Icicles, they will create patch of ices on the ground as they drop. Standing on the ice when Hodir casts Flash Freeze prevents from being encased in a block of ice.

You can also prevent Biting Cold and Freeze by staying next to a Toasty Fire in the room, however it will be removed by Flash Freeze. Warms nearby friendly creatures, preventing the effects of Freeze and Biting Cold, and increasing Spirit by 4. Toasty fire can be extinguished by falling ice or powerful frost magic.

After Flash Freeze, Hodir will gain "Frozen Blows" and deal 70% reduced physical damage but each attack deals 40,000 additional frost damage.
Unquote.

First of all, 25k damage is about the same as Patchwerk did on an offtank in Heroic Naxx. His abilities seem to show, that you need 1 MT. However, after Flash Freeze, he deals 70% reduced physical damage, which is about 7.500 damage, plus 40.000 frost damage. Here, you either need frost resistance gear on your MT, or some kind of spell reduction and stacked stamina.
It does not say for how long Hodir has this 'buff', but healers will need to spam the MT during this.

Everyone in your raid needs to move after every cast, or jump during their attacks (like melee). This will prevent stacking of Biting Cold.

Flash Freeze freezes everyone who is not 'immune' to this, and will allow Biting Cold to stack upto a deadly amount I assume. So, everyone needs to survive. It seems that at the start of his 9seconds cast, everyone needs to run to such a Icicle to become immune to Flash Freeze. It is still unknown how many there will spawn.

During the fight, you can destroy the iceblocks encasing the adds. The adds seem friendly to the raid and will put Toasty Fires around the room, allowing people not to get frozen by the Biting Cold aura. This will let them cast without needing to move all the time. However, they will not be immune to Flash Freeze, so they still need to move to an Icicle upon his 9seconds cast of Flash Freeze.

Even thought these abilities describe that Toasty Fires will precent being encased in an Iceblock due to Flash Freeze, furtheron the 'tooltip' of Toasty Fires says that it can be removed by powerful frost magic. So, at the moment, I'd say that Icicles are the only way to prevent Flash Freeze, but this is open for changes.

So in short:
Stamina stacked, spelldamage preventing MT or Frostresistance geared MT.
Raid needs to move/jump like in Nexus, or stand at a Toasty Fire.
During the 9sec cast Flash Freeze, the raid needs to move to an Icicle.
Adds need to be released in a certain rotation, to allow them to drop Toasty Fires.
He probably has an enrage timer, so you'll need the Toasty Fires for more DPS.
Later kwam een guildie met het idee om een armor/avoidance tank voor de melee phase te gebruiken, en een resistance/spelldamage-preventing tank voor de Frozen Blows phase. Twee verschillende tanks dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Sandor Scheffer schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:52:

P.S.
Mjah, probleem van enchants is dat ze voor niet veel meer verkopen dan de mats. Wat er grofweg op neer komt dat je beter af bent de mats te verkopen is mijn ervaring :P

De makkelijkste manier om aan mats te komen is greens kopen op de AH. Kijk wat er aan mats uitkomt en bepaal aan de hand daarvan wat je max voor een greenie wilt uitgeven.

De enige skill waar je enigszins efficient (alsin het levert meer op dan de mats om de greenie te maken) greenies van kunt maken om te dissen is jewelcrafting.

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 27-02-2009 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Anoniem: 86703 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:46:
Dit is echt weer zo'n nerf waarvan ik denk "waarom?" Wat was er zo mis mee?
Euh, als je in 35 minuten door Nexus HC heen bent gejaagd is het handig als je daarna kunt HSen naar Dalaran. Met je HS op cooldown kon je ghetto-hearthen. Nu moet je terugvliegen. En dat is gewoon een onzinnige timesink. Nou is het wat mij betreft geen enorm issue, maar ik vind het wel netjes dat ze hier wat aan gedaan hebben. Maar ik snap echt het gezeer van mensen (niet jij) niet dat dit WoW meer 'casual' maakt. Iedereen heeft hier evenveel last van. Ik heb regelmatig gehad dat ik in een instance zat, klaar was, en moest ghetto-HSen omdat m'n HS nog op CD was.
Anoniem: 236827 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:58:
Later kwam een guildie met het idee om een armor/avoidance tank voor de melee phase te gebruiken, en een resistance/spelldamage-preventing tank voor de Frozen Blows phase. Twee verschillende tanks dus.
Hij's niet de enige. Vraag me alleen af of 'ie tauntable is. Als 'ie dat is lijkt het me dat dit inderdaad de bedoeling is.

[ Voor 22% gewijzigd door Hydra op 27-02-2009 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

HolyCorn schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:52:
[...]

Mja ik zag dat je tegenwoordig al execute kunt proccen boven 20% ja :) Maar slam, geeft dat nu wel threat dan ?
Slam durf ik nu niet meer met zekerheid te zeggen, ik dacht van wel.

Even vlug opgezocht en doet geen thread :) .
Sandor Scheffer schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:43:
[...]

tis heel makkelijk in dit geval --> 2x fail
1e fail is van een tank die te weinig threat opbouwt
2e fail is van degene voor wie nog niet de skillz bezit om threat in de hand te houden en dus over aggro'ed (JA het is mogelijk om 0,0000 threat te doen)
Het kan ongetwijfeld, maar het is toch van de gekke dat het zolang moet duren voordat ik meer kan doen dan alleen auto-attack? Ik kijk ook echt wel naar thread, met omen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:00
Hallo GoTers!

Drukke dag op werk, dus nu pas een dagboek itempje van mijn kant.

Ik was gister iets eerder klaar met werk, dus wilde ik voor de raid mijn huntertje op de 80 krijgen. In plaats daarvan ben ik naar ‘Transporter 3’ in de bios geweest, dit is echt een ontzettend slechte film, geen aanrader dus. Wel zo ontzettend flauw, voordehandliggend en cheesy dat het toch wel weer grappig wordt ;)

Anyway, daarna snel naar huis voor de raid. Ik had aangeboden de raid te leaden... Uiteindelijk hadden we best een stevige groep staan met 6 healers (waarvan 1 alt), 3 tanks en de rest dps. We hebben de patchwerk achievement weer op 6 seconden niet gehaald (die 3 slackende dpsers (<3000dps) nekt je dan toch). Wel een lekkere run verder, elke boss ge-1-shot zoals het hoort. Thaddius zonder heroism met een minuut over neer, dat is soms wel anders! We begonnen om 20.45 en om klokslag 24.00 ging KT neer, prima binnen de tijd dus!

Ik heb zelf nog wat items mogen looten ook: Trinket: ‘Soul of the dead’ (de 2 holy paladins rollden niet eens, ik heb hem maar gepakt voor minimale dkp omdat ik het zonde vind deze beauty te laten sharden) en de mainhand van KT ‘Torch of holy fire’ (die was duurder, dit was de eerste voor onze guild tot nu toe) :)

Het huntertje komt vanavond wel aan de beurt als er niks tussendoor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:25
Enchant die ik met redelijke winst verkoop is Defense op Bracers.
Formula hiervoor is een drop in Netherstorm van Ethereals, maar in LK zijn er geen def-enchants voor bracers bijgekomen.
Mats kosten bijna nix, tussen 10g en 20g maar zijn ook easy zelf te farmen in Outland.
Enchant op scroll zetten en op AH gooien verkopen voor tussen de 50g en 75g.
Geen geweldige grote winst, maar gezien de kosten/opbrengsten easy money.
Ik verkocht er tussen de 5 en 10 per dag met gemiddeld 40g winst p/s.
Laatste tijd zijn er echter meer mensen dit gaan doen op onze server en mij undercutten, maar gedurende de afgelopen 3 weken toch leuk aan verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
Bosmonster schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:58:
[...]

Mjah, probleem van enchants is dat ze voor niet veel meer verkopen dan de mats. Wat er grofweg op neer komt dat je beter af bent de mats te verkopen is mijn ervaring :P

De makkelijkste manier om aan mats te komen is greens kopen op de AH. Kijk wat er aan mats uitkomt en bepaal aan de hand daarvan wat je max voor een greenie wilt uitgeven.

De enige skill waar je enigszins efficient (alsin het levert meer op dan de mats om de greenie te maken) greenies van kunt maken om te dissen is jewelcrafting.
Er zijn ook nog wat leatherworking recipe's die goed disbaar zijn. Blacksmithing is gelukkig generfed. Guildy kocht voor 200g aan cobalt bars en er kwamen voor 2000g aan enchanting mats uit.
Anoniem: 236827 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:58:
Het volgende kan een spoiler zijn voor sommigen!!

Even iets heel anders.

Op MMO-Champion zijn wat abilities geplaatst voor Hodir, een baas in Ulduar. Daar ben ik even ingedoken en een analyse op losgelaten en op ons forum gezet. Tactics komen vast wel op 'het net', maar ik vind het leuk om ook zelf na te denken:

[...]

Crap... Klink als een DK tank : (

Zeg raserian, kunnen we het nog eens over die transfer hebben ?

[ Voor 31% gewijzigd door ImdaMned op 27-02-2009 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
.

[ Voor 99% gewijzigd door ImdaMned op 27-02-2009 14:11 . Reden: dubbel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

ImdaMned schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 14:07:
Crap... Klink als een DK tank : (

Zeg raserian, kunnen we het nog eens over die transfer hebben ?
Haha, hebben jullie geen (goede) DK Tanks of alleen Savageone? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
RaseriaN schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 14:20:
[...]

DK tanks zijn nog nooit nodig geweest behalve bij sartharion 3D 10 mans en daar schijnt failone op een of andere manier te voldoen. Ons tank arsenaal bestaat uit

- 2 prot warriors
- 1 protadin
- 1 beertje

Meer is nog niet nodig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
RaseriaN schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 14:20:
[...]

Savageone is een ex-hunter, nuff said }> :P

Beetje rondgeklooid op ptr met lock en wat verschillende builds. Blijf er een 'net niet' gevoel bij houden op het moment, hoop dat ze snel met een nieuwe ptr build komen (ja ik weet dat hij net veranderd is) want er mogen nog wel wat dingen veranderd worden imo.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Bokkie schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 14:26:
[...]

Savageone is een ex-hunter, nuff said }> :P

Beetje rondgeklooid op ptr met lock en wat verschillende builds. Blijf er een 'net niet' gevoel bij houden op het moment, hoop dat ze snel met een nieuwe ptr build komen (ja ik weet dat hij net veranderd is) want er mogen nog wel wat dingen veranderd worden imo.
Mjah, het irritantste vind ik dat de hit talent nu in affliction zit, waardoor veel bestaande destro builds ineens niet meer werken.. Dit terwijl bijna iedere build afhankelijk is van de eerste paar destro talents, hadden ze hem beter daar kunnen plaatsen.

Nu is 3% hit goedmaken met gear in Ulduar waarschijnlijk niet zo'n ramp, maar het is wel weer een aanslag op DPS.

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 27-02-2009 14:31 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.