KZ2 is de shit. Mijn opa zat vroeger in 'Nam, en hij speelt tegenwoordig alle shooters met plezier.
Nadat hij KZ2 speelde echter.. Mijn oma belde mij op dat ik meteen moest komen.. er was iets met opa aan de hand. Eenmaal daar aangekomen suisde een kogel langs mijn hoofd. Ik begreep de situatie meteen.. Via de schuur klom ik op het dak, ik snelde naar binnen en overmeesterde mijn opa. Hij had zijn oude dienstwapens opgegraven, geladen, etc. Waarom zou die oude, nu vredelievende man dat nou doen??
Hij vertelde wat er was gebeurd:
Hij had KZ2 erin gestopt, en was het gaan spelen. Het spel was in zijn ogen zo ongelofelijk intens en realistisch, dat er allemaal traumatische ervaringen aan de echte oorlog naar boven kwamen. Killzone2 was zo hevig, dat hij daadwerkelijk dacht dat hij weer in Vietnam zat! Gelukkig dat ik op tijd gekomen was, anders waren er heel wat doden gevallen, reken daar maar op.
Nu vragen jullie je natuurlijk af hoe het uiteindelijk afgelopen is. De oplossing was simpel. We hebben de xbox360 aangesloten en hem hierop een paar uur Halo3 en Gear of War 2 laten spelen. Die spellen zijn volgens hem erg kinderachtig en zeer onrealistisch. Nadat hij in even Halo3 met de fluoriserende supersoakers had mogen schieten op malle paarse alien mannetjes was hij direct weer de oude. Hij moest even lachen om de simpelheid van de graphics.
Eind goed al goed dus!
Toen ik, na een lange moeizame nacht weer huiswaarts ging (niet te vergeten bijna doof vanwege het lawaai wat een xbox op vandaag produceert), pakte mijn opa me even vast. Hij keek ernstig en fluisterde:
"Kleinzoon, ik had zojuist een droom, misschien wel de akeligste droom die ik ooit sinds 'Nam heb gehad.."
Ik was stil door de angst in zijn ogen.
"Kleinzoon, je zult wel denken dat ik een oude gekke man ben geworden, ha" Hij lachte zenuwachtig, maar vervolgde toen weer met de grootste ernst terwijl hij naar de televisie wees:
"...Ik droomde... dat de oorlog in de televisie zat....."
Ik pakte zijn hand: "stil maar opa.. het was maar een droom" Ik stopte killzone2 nog wat dieper weg in mijn tas, terwijl hij op mijn hand huilde, zonder geluid..
Zo, dat is dus de mening over KZ2 van iemand die echt oorlog heeft meegemaakt. Leuk dat iedereen een mening heeft, maar mijn opa zat al in de oorlog, toen jullie en ik nog niet eens geboren waren.
Ik ga er dan ook van uit dat KZ2 gewoon een meesterwerk is
edit: disclaimer: Ik mag hopen dat zelfs de meest fantasierijke tweaker of doorgewinterde xbox fanaat of KZ2 hater wel inziet dat bovenstaande stukje niet geheel op waar gebeurde feiten berust, en het is om die reden dan ook puur en louter ter vermaak : )
[
Voor 5% gewijzigd door
Faust op 24-04-2009 01:33
]