Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Fire69 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:14:
Maw, het speelt nog steeds niet rechtstreeks van je SD-kaart? :/
Er zijn waarschijnlijk technische redenen waarom zoiets niet mogelijk zou zijn. Ik heb nu het Wii Fit kanaal en het Metroid Prime 3 preview kanaal ook geprobeerd vanaf SD, maar het kopiëren daarvan lijkt veel korter te zijn dan de tijd die je nodig hebt om een XBLA spel op te starten op de Xbox 360.

Het kanaal komt niet in het Wii hoofdmenu te staan, maar in het Wii geheugen overzicht kun je wel een entry zien voor SD Channel data die iets groter is dan het laatste kanaal die je hebt opgestart. Het laatste opgestarte kanaal wordt dus ook op het Wii geheugen gecached, zodat je als je twee keer achter elkaar hetzelfde kanaal wilt opstarten, dit de tweede keer een stuk sneller gaat.

Gezien de snelheid en het feit dat je niet zelf alles handmatig naar de Wii moet kopiëren en weer terug, vind ik de oplossing die Nintendo biedt vrij goed.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 20:32:
[...]
Er zijn waarschijnlijk technische redenen waarom zoiets niet mogelijk zou zijn.
Klopt, dat heeft te maken met de software structuur van de Wii te maken. Software op de Wii runt namelijk niet op een OS maar direct op de hardware. Dit houdt echter in dat alle software zelf support moet hebben voor diverse randapparatuur, aangezien er geen OS aanwezig is dit kant en klaar aan te bieden. Op de hollywood chip loopt wel de IOS, die basisondersteuning voor een aantal dingen biedt, maar bijvoorbeeld de SD filesystem code en zelfs bluetooth drivers (voor de WiiMote) moet een spel zelf implementeren. Ik denk dat om deze reden (het ontbreken van SD drivers in bestaande software) gekozen is voor deze opzet.

Helaas is het ook niet mogelijk voor Nintendo om SD drivers zomaar toe te voegen aan IOS, aangezien deze dan conflicten zou veroorzaken met spellen die wel SD filesystem code bevatten..

offtopic:
Het bovenstaande is wat ik zelf ergens gelezen meen te hebben. Mocht ik fout zitten, voel je vrij me te verbeteren.

Bron: http://hackmii.com/2009/0...ill-never-get-any-better/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2009 21:39 . Reden: bron ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Dat is natuurlijk om het spelen van spellen via back-ups, via je sd kaart zo veel mogelijk te voorkomen. Echter kun je dat nooit volledig voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Tc-Chub schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 21:32:
Dat is natuurlijk om het spelen van spellen via back-ups, via je sd kaart zo veel mogelijk te voorkomen. Echter kun je dat nooit volledig voorkomen...
Dat zal voor het afspelen van illegale kopieën niet zo veel uitmaken. Als je spellen direct van de SD kaart zou kunnen spelen en je zou de Wii zover zou kunnen krijgen dat een illegale kopie op een SD kaart als origineel wordt herkend, dan zou de Wii (hypothetisch) die illegale kopie gewoon naar het geheugen kopiëren in de huidige situatie, daarvoor maakt het echt niet uit of het nu wel of niet op een SD kaart staat.

[ Voor 8% gewijzigd door MetroidPrime op 25-03-2009 23:23 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:07
Net getest met enkele Wiiware die ik indertijd als test er even opgegooid had.
Kopiëren naar SD gaat perfect goed, maar daarna spelen lukt niet meer.
Ook terugkopiëren naar de Wii lukt niet meer. Heb ze dan maar gewoon gedelete :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je ze dan even opnieuw moet downloaden (winkelkanaal) dat kan kosteloos. (En ja, ook direct naar SD ;))

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2009 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 08:15
Zat gisteren oude tijden te herbeleven bij Broken Sword op de Wii. Zag deze pic op internet, iemand enig idee of dit werkelijk Wii is? Dit is exact deel 1 van de PC versie.

Afbeeldingslocatie: http://wiimedia.ign.com/wii/image/article/959/959594/broken-sword-shadow-of-the-templars-the-directors-cut-20090305065616270_640w.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Ja, er komt een "directers cut" naar de Wii. graphics zijn wel een beetje opgepoets, aantal nieuwe locaties toegevoegd en tijdens de dialogen krijg je de monden van de spelers close up te zien. Verder zou het gewoon het orgineel moeten zijn.

Heb net de filmpjes van punch out op gametrailers zitten kijken en DAMN! wat ziet dat spel er goed uit. Ben een echt punch out fan, dus dit is een must buy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 23:47:
Ik denk dat je ze dan even opnieuw moet downloaden (winkelkanaal) dat kan kosteloos. (En ja, ook direct naar SD ;))
Ik denk dat je "als test er even opgegooid had" niet juist begrepen hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Volgens Wii-media blijkt dat de hardware modders (chips) er geen last van zouden hebben.
Nintendo heeft zich dus gericht op de (vele) softmodders met de Twilight Hack en niet op de chips (als daar zowiezo wat aan te doen is)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Sc0rPi0N schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 10:00:
Volgens Wii-media blijkt dat de hardware modders (chips) er geen last van zouden hebben.
Nintendo heeft zich dus gericht op de (vele) softmodders met de Twilight Hack en niet op de chips (als daar zowiezo wat aan te doen is)
Ach ja niet updaten en je kan de softmod gewoon blijven gebruiken

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:34
Blijkbaar overleeft het Homebrew Channel de update wel! Alleen is het (gelukkig) niet meer mogelijk om via HBC nog illegale kopieen te spelen.

Deze update is echt wel de moeite dus ik ga dalijk bij de MM een 8 Gb kaartje kopen en dan alles naar SD kopieren!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen nieuwe installs / updates van het HBC zullen niet werken op 4.0 ;) Als je het er op had staan, blijft het gewoon werken. (je mag 'm echter NIET wissen of naar SD VERPLAATSEN dan werkt het niet meer)

Team Twiizer is ook al bezig met een nieuwe exploit in (misschien) een ander spel. Dus we hebben gewoon even geduld nodig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Laatst online: 08-07 13:40
BootMii installer gaat een IOS userspace exploit gebruiken om geinstalleerd te worden op de NAND. Hiervoor heb je echter wel homebrew launching capabilities nodig (HBC, Twilight Hack).

System menu 4.0 blocked de Twilight Hack permanent, er is dus idd een andere game exploit nodig of een banner exploit die direct vanaf de SD gelaunched wordt (voor 4.0).

System menu 4.0 users zonder homebrew moeten wachten op een nieuwe hack. Dit kan wel even duren aangezien er al een tijd naar gezocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm,

Ik zat te denken om de TS meer te laten richten op wat komen gaat en minder om wat er nu in de winkels ligt. Dus dat ik de must-have's/leuke games beperk tot een lijstje met boxarts een meer aandacht besteed aan titels die nog uitkomen. Natuurlijk komt er ook een update over alle nieuwe menu mogelijkheden e.d.

Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Is denk ik prima, aangezien de meeste mensen de must-have's wel weten waar het over gaat.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QuarK schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 11:34:
System menu 4.0 users zonder homebrew moeten wachten op een nieuwe hack. Dit kan wel even duren aangezien er al een tijd naar gezocht wordt.
De nieuwe hack is er allang, alleen nog niet uitgebracht. Dit om te voorkomen dat Nintendo het zou fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52
Je zou een linkje aan de afbeeldingen van de musthaves kunnen plakken die linken naar de homepage (of Nintendo pagina) van de game.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:11:
[...]

De nieuwe hack is er allang, alleen nog niet uitgebracht. Dit om te voorkomen dat Nintendo het zou fixen.
Nope. Er is nog geen nieuwe game/banner exploit.
Als je lurked in #wiidev, lees dan wat beter. En andere bronnen zijn waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tales of Symphonia: Dawn of the New World staat in de TS, maar komt deze game eigenlijk nog uit in de EU?
Op ToTheGame staat hij namelijk op N/A, terwijl het spel al sinds november vorig jaar in de USA te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rakkerzero schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:12:
Je zou een linkje aan de afbeeldingen van de musthaves kunnen plakken die linken naar de homepage (of Nintendo pagina) van de game.
Jup dat was ik zoiezo al van plan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:16:
Tales of Symphonia: Dawn of the New World staat in de TS, maar komt deze game eigenlijk nog uit in de EU?
Op ToTheGame staat hij namelijk op N/A, terwijl het spel al sinds november vorig jaar in de USA te krijgen is.
http://n-europe.com/news.php?nid=12903

Tales of Symphonia komt 2e helft van 2009 naar europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:49

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 11:14:
Alleen nieuwe installs / updates van het HBC zullen niet werken op 4.0
Ook on-line updates niet ?

Mm, dan wacht ik nog even met 4.0 ... ik krijg m'n 2 Gb SD kaartje al niet eens vol, dus zit niet echt te wachten op SDHC support :+
Is er ergens een uitgebreide lijst met nieuwe dingen ?

EDIT: http://wiibrew.org/wiki/System_Menu_4.0

[ Voor 5% gewijzigd door Goner op 26-03-2009 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:16:
Tales of Vesperia komt in juni, Dawn of the New World daar vlak na. Namco Bandai heeft de Europese tak van Atari gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 11:47:
Hmm,

Ik zat te denken om de TS meer te laten richten op wat komen gaat en minder om wat er nu in de winkels ligt. Dus dat ik de must-have's/leuke games beperk tot een lijstje met boxarts een meer aandacht besteed aan titels die nog uitkomen. Natuurlijk komt er ook een update over alle nieuwe menu mogelijkheden e.d.

Wat vinden jullie?
Het prettige aan oude games in de TS is dat nieuwe (Wii) gebruikers daar terecht kunnen met de standaard vraag "wat is er leuk op de Wii naast Wii Sports en Wii Fit?".
Hoe mooi de TS ook is ik kijk er praktisch nooit op maar voor nieuwe mensen is hij weer wel boeiend en dan lijkt het me dus zinvol om juist de bestaande dingen daar te hebben staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Weet iemand of de backup-launcher het nog doet na de update? Zo ja dan ga ik hem zeker installeren aangezien ik de Twilight Hack toch niet meer nodig heb :)

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

In elk geval niet hypocriet zullen we maar zeggen. Geen "ik gebruik het homebrew kanaal alleen voor homebrew" en ondertussen alleen maar backups spelen. Maar echt thuis lijkt me het hier niet.

Overigens heb ik ook het homebrew kanaal en gebruik ik echt geen backup loaders. :P En afgezien van Gecko OS ook vrijwel geen homebrew eigenlijk. Maar Gecko OS is echt onmisbaar, aangezien je er alle regio games mee kunt afspelen. :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Lau26 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 16:11:
Weet iemand of de backup-launcher het nog doet na de update? Zo ja dan ga ik hem zeker installeren aangezien ik de Twilight Hack toch niet meer nodig heb :)
Homebrew mag, maar warez loaders niet. "Backup"-launchers my ass, is gewoon piracy.

Homebrew is geweldig voor GeckoOS, ScummVM etc.

[ Voor 6% gewijzigd door QuarK op 26-03-2009 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Hi there Nintendo
March 26th, 2009 by marcan · No Comments

Good job trying (again) to kill PatchMii and forgetting to overwrite cIOS. In case you don’t know, that’s IOS249 (not IOS254), and it’s what all the VC/WiiWare pirates use, as well as the softmod pirate’s choice of IOS, as it includes DVD read patches. It’s also what they’re using to patch your update now so they can enjoy SD launching of pirated titles. Good job.

Hint: If you worked on screwing up piracy instead of blocking homebrew, you might have a better chance at stopping it. And you know that we aren’t going to help the pirates, don’t you?

This was also your last chance to get rid of some piracy before the release of a NAND backup/restore solution. You blew it.
Nintendo failed again.
En zo gelezen wordt BootMii zeer binnenkort gereleased. Chatter de afgelopen dagen in #wiidev ondersteunt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog mensen die, net als ik, enorm warm lopen voor PES 09? Als het goed is, komt het spel morgen uit, en kunnen alle PES liefhebbers hier, wat er volgens mij niet bijzonder veel zijn :+, genieten van al het goeds van vorig jaar, met enkele cruciale verbeteringen. Zo is de Edit Mode dit jaar prima geïmplementeerd, is er een Master League (en ook nog eens een Champions Road), is de AI verbetert, zit er een Champions League optie in, zijn de graphics een (klein) tandje opgeschroefd, en is het verdedigen beter uitgevoerd.

Daarnaast las ik ergens op een forum dat de "player rosters" online updatebaar zijn, wat natuurlijk ook erg fijn en attent is :D. Weet niet of dit laatste waar is, maar mocht het zo zijn, dan loop je in ieder geval niet te hannesen met Klaas-Jan in de spits bij Ajax.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2009 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deddiekoel schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 16:08:
[...]

Het prettige aan oude games in de TS is dat nieuwe (Wii) gebruikers daar terecht kunnen met de standaard vraag "wat is er leuk op de Wii naast Wii Sports en Wii Fit?".
Hoe mooi de TS ook is ik kijk er praktisch nooit op maar voor nieuwe mensen is hij weer wel boeiend en dan lijkt het me dus zinvol om juist de bestaande dingen daar te hebben staan...
True en er komt ook een lijst met boxarts waarop je kunt klikken om meer info over de game te krijgen. Daarnaast blijft de genre verdeling bestaan en wordt het duidelijker wat de must-haves en wat de goede games zijn. Nu is het zo dat er bij iedere game bij staat dat er 16:9, Progressive scan bij zit, ik zal dan eerder in de FAQ een stukje opnemen over spellen die het niet ondersteunen.

Het is nu al aardig wat scrollen en er zijn meer must-haves die er nog niet eens in staan. Dit wordt veel overzichtelijker dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Zelfde situatie als Captain N, terwijl de amerikanen spellen als TOS al hebben, moeten wij een jaar langer wachten. Dus, wij importeren en gebruiken gecko OS.. In principe doen we hier niks fouts.

Ik vind het dus ook dat de "goedwillige" gebruikers ook hierdoor benadeeld worden (hoewel wij erg in de minderheid zijn)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Ik gebruik HBC alleen voor Gecko OS. Vind het pretig om US games te kunnen spelen al hou ik me wel altijd erg in. Excitebots zou een nieuwe VS game kunnen worden als deze niet snel naar de EU komt. Hoewel ik wel verwacht de game he-le-maal stuk te spelen (zoals met Excite Truck) en dan heb ik toch liever een EU versie om het risico van een HBC 'fix' te voorkomen.

@Uniquement: Ik keek erg uit naar PES 2009 maar wat ik op IGN lees is er niet zo heel veel verbeterd... Hoewel ik de oude controls als toevoeging leuk vind had ik stiekem op meer gerekend (maar kan niet zeggen precies wat :S). Ben dus benieuwd om de reacties hier te lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Homebrew is nog lang niet dood, en HBC al helemaal niet.

BootMii (krijgt een nieuwe naam als het wordt gereleased) komt zeer binnenkort uit.
Twiizers heeft verschillende exploits klaar om deze te installeren:
- IOS exploits voor NAND writing (ook voor 4.0)
- Een tot op heden onstabiele game exploit (onbekend welke game) om homebrew te launchen op 4.0. Onstabiel in de zin dat meerdere pogingen nodig zijn om succesvol te zijn. Niet erg aangezien het maar 1x nodig is voor BootMii install.
Dus geen nieuwe Twilight Hack, maar wel een bruikbare exploit. Hopelijk is het een mainstream title. Ik zet mijn geld in op SSBB.

BootMii zorgt ervoor dat HBC direct vanaf SD gelaunched kan worden zonder een channel te installeren. Regionfree hooks zouden ook automatisch gestart kunnen worden met BootMii.

Eenmaal BootMii geinstalleerd krijgt Nintendo deze er niet zomaar vanaf zonder vergaande maatregelen. En Nintendo's geschiedenis met anti-homebrew/piracy acties kennende gaan ze hier ernstig in falen.
BootMii zal ook IOS, systemmenu downgrades zeer gemakkelijk (en veilig maken).

Op 99% van de huidige Wii's zal BootMii geinstalleerd kunnen worden, en de laatste 1% komt hierna nog wel.

Om een lang verhaal kort te maken: verwacht zeer binnenkort veel homebrew actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Uniquement: Ik keek erg uit naar PES 2009 maar wat ik op IGN lees is er niet zo heel veel verbeterd... Hoewel ik de oude controls als toevoeging leuk vind had ik stiekem op meer gerekend (maar kan niet zeggen precies wat :S). Ben dus benieuwd om de reacties hier te lezen!
Misschien is dit stukje uit Konami's PR wel interessant:

"Utilizing the Wii capabilities, Pro Evolution Soccer 2009 has exciting new online features and customization options. Featuring a co-op play that supports up to 4 players, Pro Evolution Soccer 2009 has a greatly improved online mode that can support up to eight players competing online simultaneously, using two consoles and with four players per Wii console. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:49

Goner

What can I do you for ?

Pierz schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 16:57:
.. The Conduit ...
Ik heb het idee dat de makers zich vooral gericht hebben op het grafische aspect en een beetje gameplay. Wat ik echter mis in publicaties is de verhaallijn.
Zit toevallig net de Nintendo Power (van maart) te lezen en daar staat :
"Despite it's heavy emphasis on shoot-'em-up action, The Conduit is more than just a shooter - there's a plot full of twists and turns that ties the set pieces together".
Er schijnt dus wel een verhaal in te zitten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Ik heb gisteren even System Menu 4.0 geinstalleerd maar ik ben zeker onder de indruk. Had speciaal een 8 Gb SDHC kaartje gekocht (klasse 4).
Bij het kopieren naar SD had je nu de "Move" optie. Kopieren ging naar mijn mening wat sneller dan eerst.
Heb nu al mijn WiiWare en VC games naar de SD kaart verbannen. Het opstarten van die games ging erg snel. SNES games opende praktisch net zo snel, maar ook een WiiWare game als World of Goo startte erg snel.
Ik ben er iig erg blij mee. Met 8 Gb (min 2 Gb aan ScummVM spul) kan ik wel even vooruit (iig tot de 16 en evt. 32 Gb kaartjes betaalbaar zijn).
Heb nu ook het Nintendo channel weer terug gehaald en misschien komt het enquete kanaal ook weer terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SDHC kaartjes zijn dan ook sneller dan SD kaartjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Het is alleen jammer dat de NAND sneller zal slijten door al het heen en weer kopieren.
Ik heb alleen geen idee of je hier in de praktijk echt iets van merkt, maw. hoe veel korter de NAND mee zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Mijn Wii maakt nu al een tijdje een flink kabaal als er een disc inzit en ik merk nu ook dat als ik geheugen beheer ga doen dat ik geen toegang krijg tot de kanalen als er een disc in zit.
Ik vrees dus dat mijn Wii wel eens de geest kan geven. Wat zal hiervan de impact zijn op mijn WiiWare en VC games? Kan ik die op een nieuwe Wii gewoon weer downen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort antwoord:nee.

Lang antwoord: ja, als je je Wii naar Nintendo opstuurt en zij die fixen/vervangen. (dan wel niet tegen betaling) Als het goed is zetten ze dan ook je Wii winkel kanaal account over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:38
Deddiekoel schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 15:08:
Mijn Wii maakt nu al een tijdje een flink kabaal als er een disc inzit en ik merk nu ook dat als ik geheugen beheer ga doen dat ik geen toegang krijg tot de kanalen als er een disc in zit.
Ik vrees dus dat mijn Wii wel eens de geest kan geven. Wat zal hiervan de impact zijn op mijn WiiWare en VC games? Kan ik die op een nieuwe Wii gewoon weer downen?
Gewoon een nieuwe drive kopen, kosten tussen de 50-80 Euro en dan heb je geen last van WiiWare en VC licentie problemen. Drive vervangen is 5 minuten werk en goedkoper dan een nieuwe Wii.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 10:17:

Ik moet eerlijk bekennen dat ik in eerste instantie ook geschrokken was van de review, maar aan de andere kant vind ik het ook wel fijn dat er "weinig" vernieuwingen zijn. Ik heb hem net binnen gehaald, en op gameplay gebied zijn er inderdaad alleen wat tweaks te vinden. Zo gaat er automatisch een verdediger naar de aanvaller die in balbezit is, zodat je wat meer de gelegenheid hebt om je verdediging op orde te stellen. Dat klinkt als iets kleins, maar dat was een van mijn grootste ergenissen uit 2008. Vooral het verdedigen voelt nu een stuk meer "af" dan in 2008, wat toch wel erg fijn.

Maar goed, de grootste vernieuwingen zitten hem in de opties. Champions League is toegevoegd, al is dat gewoon een extra cup die in de spotlight, maar vooral de toevoeging van de Master League maakt het spel wat mij betreft af. Tel daarbij op dat de Champions Road er nog in zit, en dat de player rosters inderdaad updatebaar zijn, en dan ben je toch wel heel lang zoet.

Let wel, ik probeer niet het hele spel goed te praten. In vergelijking met de PS3 en XBOX360 heb je nog steeds betrekkelijk weinig controle over je verdediging, en het commentaar is nog steeds van bedroevend niveau, maar dat is in alle versies zo. De graphics zijn misschien verbetert, maar het is nog steeds sub-par, en ook sommige animaties zijn "bijzonder" te noemen.

Maarrrrrrrrrrr, en hier is de kicker, het is op de Wii wel het beste voetbalspel wat er is. Het is PES 08, maar dan beter, uitgebreider en completer. Het voelt afgemaakt, en dat is toch eigenlijk wel het belangrijkst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor PES09 uit was hoorde ik dat de Wii versie ook een standaard mode zou krijgen met classic controls, naast de Wii mote met het pointen en alles zeg maar. Is hier nog wat van terecht gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is speelbaar met de Classic Controller, alleen niet met de gamecube controller. Dus niet interessant voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En speelbaar met de Wiimote zelf, maar dan als ouderwetse controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 14:28:
SDHC kaartjes zijn dan ook sneller dan SD kaartjes ;)
Dat hangt volledig af van de klasse van je SDHC-kaart natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:47
(jarig!)
Lau26 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 16:11:
Waninkoko Firmware Updater 4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
• Releaslijst upgedate
• Mini FAQ uitgebreid
• Voorbeeldje bij platform en Strategy/RPG om te laten zien hoe de nieuwe indeling eruit komt te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 22:50:
• Releaslijst upgedate
• Mini FAQ uitgebreid
• Voorbeeldje bij platform en Strategy/RPG om te laten zien hoe de nieuwe indeling eruit komt te zien
Klein tipje voor je.
Je kun de tooltip tekst aanpassen door het volgende te typen bijv.:
code:
1
[img=125,181,,,Musthave titel: Super Mario Galaxy,]http://faq.tweakers.net/sp/wii/WiiTopic_Boxarts/Boxart_MarioGalaxy.jpg[/img]

Je krijgt dan:
Musthave titel: Super Mario Galaxy

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Ik heb net net PES2009 aangeschaft, was toch te benieuwd. Vanavond eens kijken of ik verschil kan merken. Maar met de classic controls is een grote drempel voor nieuwkomers iig weg!

Update:
Ik moet zeggen dat de game toch wel een stuk verbeterd is. Gameplay is bijgeschaafd en voelt vollediger. Verdedigen is iig een stuk beter. Ook vind ik het prettig dat ik gewoon een seizoen eredivisie kan doen. Updates op het roster kun je ook downen.
Beste voetbal game is dus stukje beter geworden! Al moet ik echt weer oefenen!

[ Voor 48% gewijzigd door Deddiekoel op 30-03-2009 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik meen dat hier iemand erg zat te wachten op Fatal Frame?

Volgens deze advertentie volgende maand:
Afbeeldingslocatie: http://www.wiids.nl/files/FatalFrame4NextMonth.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Rakkerzero schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 19:43:
Net even Sonic and the Black Knight gespeeld. Ik vind hem tot nu toe erg goed. De snelheid van Sonic en de bewegingen met je zwaard zijn erg netjes uitgewerkt. Je kan er vette moves mee maken iig. En game die niveau met zich meebrengt, vind ik zelf, maar dat heeft misschien ook te maken met het feit dat ik geen Sonic gamer ben.
Grafisch ziet de game er ook erg netjes uit. Ik denk ook wel een van de betere games die zich op de Wii bij de grafische hoogstandjes mag voegen. Verwacht een iets minder snelle game als Sonic Unleashed, maar dit keer met veel betere controle over Sonic waardoor alles veel makkelijker bijgehouden kan worden en de game daardoor ook leuker is. Verder is dit gewoon een lekkere platformer waar je lekker door met je wii-mote zwaaibewegingen te maken, zoals je met een zwaard doet, je vijanden in de pan kan hakken.
Net even de review gelezen op de frontpage. Daar zijn ze niet echt enthousiast over deze game...
Kan jij je vinden in de minpunten van de reviewer? Je zegt dat je betere controle hebt over Sonic, maar volgens de reviewer worden alle bewegingen te laat geregistreerd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:06
Ik vind de wii momenteel veel interessanter door alle homebrew die wordt geschreven, ik wil bijvoorbeeld de Mplayer eens proberen, lijkt me echt gaaf om dat op een wii te hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mplayer Christmas Edition (wat een naam :p) is idd erg goed op de Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik heb vorige week eindelijk eens Rayman RR TV-party gekocht. Heerlijk om met een paar man zinloze dingen te doen op je balance board. Het is vermaak voor de speler, maar ook voor degene die meekijken en lekker kunnen saboteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:42
Deddiekoel schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 18:44:
Ik heb net net PES2009 aangeschaft, was toch te benieuwd. Vanavond eens kijken of ik verschil kan merken. Maar met de classic controls is een grote drempel voor nieuwkomers iig weg!

Update:
Ik moet zeggen dat de game toch wel een stuk verbeterd is. Gameplay is bijgeschaafd en voelt vollediger. Verdedigen is iig een stuk beter. Ook vind ik het prettig dat ik gewoon een seizoen eredivisie kan doen. Updates op het roster kun je ook downen.
Beste voetbal game is dus stukje beter geworden! Al moet ik echt weer oefenen!
Ik heb (een tijdje terug) pes2008 op de wii gespeeld met een vriend waarmee ik normaliter altijd op de ps2 pes speelde. Ik vond het offensief best goed uitgewerkt, maar ik werd helemaal gek over het gebrek aan controle over mijn verdedigers.
Ben erg benieuwd of je iets kan vertellen hoe het verdedigen van pes09 wii vergelijkt met de ps2 of 'next' gen varianten?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klikken mensen:

http://www.crystalbearers.com/

Hoe meer klikken hoe meer info over de nieuwe Final Fantasy voor Wii.

Overigens is die al door de PEGI gecontroleerd en heeft het een rating van 12+ gekregen. Min of meer zeker dat de game dus dit jaar nog verschijnt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die wordt echt vet ;) * kan haast niet wachten *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 09:04:
[...]

Net even de review gelezen op de frontpage. Daar zijn ze niet echt enthousiast over deze game...
Kan jij je vinden in de minpunten van de reviewer? Je zegt dat je betere controle hebt over Sonic, maar volgens de reviewer worden alle bewegingen te laat geregistreerd? :?
Ik vind de review zelfs nog te positief, dit spel hadden ze van mij niet uit hoeven brengen.
Heb het echt wel geprobeerd leuk te vinden, maar na een uurtje hetzelfde level 10x te hebben gedaan, bij wijze van spreken, had ik het wel gezien.
Dit is wat mij betreft alleen leuk als je Sonic een geil egeltje vind :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ok, niet zijn geld waard dus. Bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 23:07:
Ik meen dat hier iemand erg zat te wachten op Fatal Frame?

Volgens deze advertentie volgende maand:
[afbeelding]
Ik, o.a. :>

Erg goed nieuws!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 12:42:
Klikken mensen:

Overigens is die al door de PEGI gecontroleerd en heeft het een rating van 12+ gekregen. Min of meer zeker dat de game dus dit jaar nog verschijnt!
Ben even kwijt of het via gameweasel of gametrailers was, maar de (p)review die ik gezien heb over deze game was op zijn zachts gezegd niet enthousiast. Enige redeeming feature is dat de multiplayer wel leuk is, maar sp hield niet over (net als deel 1 op de cube zeg maar) en de wii versie zou vrijwel identiek aan de ds zijn.
Oh well, hoop dat er toch nog wel mensen zijn die er plezier aan gaan beleven. Dat was volgens mij met de cube versie ook.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Sagat schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 12:15:
[...]

Ik heb (een tijdje terug) pes2008 op de wii gespeeld met een vriend waarmee ik normaliter altijd op de ps2 pes speelde. Ik vond het offensief best goed uitgewerkt, maar ik werd helemaal gek over het gebrek aan controle over mijn verdedigers.
Ben erg benieuwd of je iets kan vertellen hoe het verdedigen van pes09 wii vergelijkt met de ps2 of 'next' gen varianten?
Ik kan het alleen vergelijken met PES2008 (en daar moet ik ook weer voor graven in mijn geheugen) en mijn PES en FIFA ervaring op oudere consoles.

In vergelijking met 2008 is het in mijn ervaring een stuk minder frustrerend. Allereerst heb je desgewenst nu directe controle over een verdediger. Maar over het algemeen is Z inhouden voldoende om de dichts bijzijnde speler op de man met de bal af te sturen, en eventueel een tweede persoon. Dit werkt vrij goed en ook tackelen werkt beter hierdoor, je mannetje loopt naar de man met de bal en je kunt zelf een tackle inzetten als je wilt.
Al met al is 2009 in dit opzicht een stuk minder frustrerend (ik heb 2008 vrij snel laten liggen vanwege verdediging). Defensie is nog wel voor deel in handen van de AI waardoor er soms dingen gebeuren waar niet blij van wordt maar dat ligt sowieso in de aard van deze PES stijl.
Offensief is er ook het een en ander veranderd. Met als belangrijkste, denk ik, dat je nu zelf de schot richting kunt bepalen. Iets dat in de praktijk stiekem best lastig is.

Old-skool besturing heb ik nog niet eens geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:21

Willybubba

Nut up or shut up.

Sagat schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:31:
[...]

Ben even kwijt of het via gameweasel of gametrailers was, maar de (p)review die ik gezien heb over deze game was op zijn zachts gezegd niet enthousiast. Enige redeeming feature is dat de multiplayer wel leuk is, maar sp hield niet over (net als deel 1 op de cube zeg maar) en de wii versie zou vrijwel identiek aan de ds zijn.
Oh well, hoop dat er toch nog wel mensen zijn die er plezier aan gaan beleven. Dat was volgens mij met de cube versie ook.
Jij bent in de war met Crystal Chronicles: Echoes of Time ;)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sagat schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:31:
[...]

Dat is Echoes of Time, die ligt sinds vrijdag in de winkel en is min of meer een DS- port(ja zo ver gaat Square tegenwoordig :+ )

Dit is Crystal Bearers een compleet nieuw deel, wel gemaakt voor de Wii :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echoes of Time heeft DS/Wii multiplayer, en is daarom een port van de DS game op de Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Yup, alleen werkt volgens vele reviewers de Wii versie een stuk minder fijn en krijg je voor de DS versie dus veel meer "bang for buck"..

Ik vind het in ieder geval niks, hoewel mij met z'n 4en het wel vermakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat wil Nintendo precies met firmware 4.0e bereiken? Zou het echt zo zijn dat ze deze alleen uit hebben gebracht om channels en VC's naar een SD over te brengen? :?

Alle niet wenselijke zut die ik heb geprobeerd, dat werkt nog. Zowel homebrew, WiiKey als BackupLauncher.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

pven schreef op woensdag 01 april 2009 @ 09:05:
Wat wil Nintendo precies met firmware 4.0e bereiken? Zou het echt zo zijn dat ze deze alleen uit hebben gebracht om channels en VC's naar een SD over te brengen? :?

Alle niet wenselijke zut die ik heb geprobeerd, dat werkt nog. Zowel homebrew, WiiKey als BackupLauncher.
Als ik het goed begreep was de twilight hack nu wel gedicht, iig in de huidige vorm.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
DarkX schreef op woensdag 01 april 2009 @ 09:21:
[...]

Als ik het goed begreep was de twilight hack nu wel gedicht, iig in de huidige vorm.
De hack op zich wel, maar als je het homebrew-channel al had geïnstalleerd dan werkt dat na het bijwerken van de firmware nog steeds. Voor 'oude' Wii's heeft deze firmware-upgrade, mijn inziens, vooralsnog weinig nadelen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 12:42:
Klikken mensen:

Ziet er goed uit, leuke style. Hebben ze dat turn based vecht systeem er nu eindelijk eens uitgehaald _/-\o_

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Final Fantasy CC is nooit Turn based geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
pven schreef op woensdag 01 april 2009 @ 09:05:

Dat is wel het hoofddoel van de update je ;)
Maar voor zover ik weet hebben ze wel de exploit gefixt die het mogelijk maakte om via HBC kopieen te draaien. Dit is ook iets waar de homebrew scene blij op reageerde. Maar HBC werkt nog wel, maar vooralsnog is een automatische update van HBC niet meer mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

pven schreef op woensdag 01 april 2009 @ 09:25:
[...]

De hack op zich wel, maar als je het homebrew-channel al had geïnstalleerd dan werkt dat na het bijwerken van de firmware nog steeds. Voor 'oude' Wii's heeft deze firmware-upgrade, mijn inziens, vooralsnog weinig nadelen.
Klopt, maar je vroeg wat veranderd was, nou dat dus ;)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
@
willy
nintex
sander
fikkie....
Oeps, i stand corrected :X :$
* Sagat zal binnenkort is kijken naar de goeie FF.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Deddiekoel schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 17:47:
[...]

Ik kan het alleen vergelijken met PES2008 (en daar moet ik ook weer voor graven in mijn geheugen) en mijn PES en FIFA ervaring op oudere consoles.

In vergelijking met 2008 is het in mijn ervaring een stuk minder frustrerend. Allereerst heb je desgewenst nu directe controle over een verdediger. Maar over het algemeen is Z inhouden voldoende om de dichts bijzijnde speler op de man met de bal af te sturen, en eventueel een tweede persoon. Dit werkt vrij goed en ook tackelen werkt beter hierdoor, je mannetje loopt naar de man met de bal en je kunt zelf een tackle inzetten als je wilt.
Al met al is 2009 in dit opzicht een stuk minder frustrerend (ik heb 2008 vrij snel laten liggen vanwege verdediging).
Heh ik heb het na 2 potjes al opgegeven (toen verder gegaan met ps2 versie).
Ik kon het gewoon niet hebben dat ik de aanvallers van mijn tegenstanders gewoon vrij spel gaf. Wellicht dat het met oefening minder erg word, en helemaal met de nieuwere versie.
Ik denk dat het erop neer komt dat als je echt pes wilt spelen en alleen een wii hebt dat dan pes een optie is. Maar als je alternatieven hebt (pc, ps2/3 of 360) dan moet je er goed over nadenken.
Hoewel het offensief spelen wel beter is dan met de ouwe besturing, precies schieten waar jij het wilt vond ik wel heel goed.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kost gewoon heel veel moeite om het verdedigen onder de knie te krijgen, maar als je er wat tijd insteekt is het zeker wel goed te doen. Niet gelijk de z-knop inrammen om je verdedigers te laten jagen, maar beweeg met de nunchuk om je verdedigers goed te positioneren en om mee te rennen met de aanvallers. In 2009 is het daarnaast zo dat automatisch de meest dichtstbijzijnde speler wordt gekozen, waarmee je kan gaan jagen e.d. Soms is dit niet de goede, hij staat bijvoorbeeld niet tussen de speler in het goal, waardoor de aanvaller min of meer vrij baan krijgt, maar dan kan je door op de c-knop te drukken een andere speler kiezen die te besturen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 10:21:
Final Fantasy CC is nooit Turn based geweest ;)
Heb zo een gevoel dat COCO het heeft over de eerdere Final Fantasy's die volgens mij grotendeels turn based waren. Ziet er idd goed uit, maar ik houd het liever even nog bij Mario Kart en Guitar Hero ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag hier eigenlijk gepraat worden over de USB Loader die de laatste dagen de "homebrew scene" op zijn kop heeft gezet? Het is homebrew, volgens mij legaal, en kan, zoals ik het doe, gebruikt worden om je legaal gekochte games op een USB apparaat op te slaan en ze daarvanaf op te starten.

Mijn Zelda disc is bijvoorbeeld behoorlijk beschadigd, dankzij die USBloader kan ik mooi mn game backuppen... Geen modchips, niet per sé voor gedownloade games o.i.d... ik vind het persoonlijk een prachtig stukje homebrew...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
En hoe zit het met de laadsnelheid? Sneller dan van DVD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:21

Willybubba

Nut up or shut up.

Ik denk dat je met die opmerking "niet per sé" voor gedownloade games toch net het grijze gebied betreedt.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 22:44:
Mag hier eigenlijk gepraat worden over de USB Loader die de laatste dagen de "homebrew scene" op zijn kop heeft gezet? Het is homebrew, volgens mij legaal, en kan, zoals ik het doe, gebruikt worden om je legaal gekochte games op een USB apparaat op te slaan en ze daarvanaf op te starten.

Mijn Zelda disc is bijvoorbeeld behoorlijk beschadigd, dankzij die USBloader kan ik mooi mn game backuppen... Geen modchips, niet per sé voor gedownloade games o.i.d... ik vind het persoonlijk een prachtig stukje homebrew...
Backups zijn een grijs gebied, tegen het zwarte aan. Voornamelijk doordat mensen die claimen backups te willen draaien, toch eigenlijk gewoon gedownloade games willen spelen.
En jij bent daar ook een van aan je "per sé" opmerking te zien.

Ik ben van mening dat dat soort loaders (en modchips) niet voor backups zijn maar puur voor warez. Als je een game koopt dan doe je daar toch voorzichtig mee?
En als je kinderen ermee spelen dan is het eerste wat je doet is goed opvoeden (voorzichtig zijn met spullen of eraf blijven).

In het kort: USBloader offtopic voor hier, ik maak er verder geen woorden aan vuil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Sagat schreef op woensdag 01 april 2009 @ 11:40:
[...]
Heh ik heb het na 2 potjes al opgegeven (toen verder gegaan met ps2 versie).
Ik kon het gewoon niet hebben dat ik de aanvallers van mijn tegenstanders gewoon vrij spel gaf. Wellicht dat het met oefening minder erg word, en helemaal met de nieuwere versie.
Ik denk dat het erop neer komt dat als je echt pes wilt spelen en alleen een wii hebt dat dan pes een optie is. Maar als je alternatieven hebt (pc, ps2/3 of 360) dan moet je er goed over nadenken.
Hoewel het offensief spelen wel beter is dan met de ouwe besturing, precies schieten waar jij het wilt vond ik wel heel goed.
De Wii versie is uniek en biedt een heel andere ervaring. Voordeel van PES2009 is dat je beide werelden krijgt omdat er nu ook classic controls in zitten (nog steeds niet geprobeerd). Grafische pracht boeit me niet als het maar niet irritant is zoals het was bij PES2008.
Verschil tussen 2008 en 2009 is toch zeker wel de moeite om voor 2009 te gaan mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willybubba schreef op donderdag 02 april 2009 @ 08:37:
Ik denk dat je met die opmerking "niet per sé" voor gedownloade games toch net het grijze gebied betreedt.
Gedownloade games zijn (zolang ze niet freeware, opensource, legaal aangeschaft voor download, zelfgemaakt of demo's zijn) gewoon illegaal hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QuarK schreef op donderdag 02 april 2009 @ 09:23:
[...]
En jij bent daar ook een van aan je "per sé" opmerking te zien.
Pfff, met per sé bedoel ik alleen maar dat de functie van deze specifieke homebrew niet alleen warez en loaderzz o.i.d. betreft. Zoals ik al uitlegde, ik vind het prettig om mijn LEGAAL gekochte games te backuppen...

Oh en die laadsnelheid is inderdaad sneller dan dvd...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2009 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Onzin, 99.9% van de zogenaamde backups zijn illegale games. Ik kan niet inschatten vanaf hier of jij bij die 0.1% hoort maar laat het hier maar achterwege aangezien de meeste mensen die dit soort dingen posten gewoon enorm schijnheilig zijn.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rajackar schreef op donderdag 02 april 2009 @ 10:51:
Onzin, 99.9% van de zogenaamde backups zijn illegale games. Ik kan niet inschatten vanaf hier of jij bij die 0.1% hoort maar laat het hier maar achterwege aangezien de meeste mensen die dit soort dingen posten gewoon enorm schijnheilig zijn.
Ik backup ook mijn games en dat doen vrij veel mensen. DVD's zijn een zeer fragiel medium. Er hoeft maar een ongelukje gebeuren met je console en hij bekrast elke schijf waardoor deze onleesbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 10:57:
[...]

Ik backup ook mijn games en dat doen vrij veel mensen. DVD's zijn een zeer fragiel medium. Er hoeft maar een ongelukje gebeuren met je console en hij bekrast elke schijf waardoor deze onleesbaar worden.
Ik ken niemand die ooit backups maakt van zijn games. Als je voorzichtig doet gebeurt er echt 0,0 met je discs, en je consoles..tsja, die van mij staan steady en niet op een plaats waar ze veel beweging kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 02 april 2009 @ 11:07:
[...]

Ik ken niemand die ooit backups maakt van zijn games. Als je voorzichtig doet gebeurt er echt 0,0 met je discs, en je consoles..tsja, die van mij staan steady en niet op een plaats waar ze veel beweging kunnen hebben.
Dat is mooi maar ik neem graag het zekere voor het onzekere. Mijn GameCube kraste ooit zomaar op Smas Bros en die was ik dus kwijt. Bij de Wii backup ik daarom alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
DVD is echt geen fragiel medium.
Geperste dvds kunnen erg veel hebben, en een console bekrast DVD's echt niet zomaar. Dan staat hij scheef oid.

Krassen komen door gebruikers en slordig omgaan met je spullen betekent niet dat je het recht hebt om kopieen te gebruiken (IMO).

Als je gekopieerde games wilt gebruiken, kom hier dan gewoon voor uit.

[ Voor 16% gewijzigd door QuarK op 02-04-2009 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
Exorcist schreef op donderdag 02 april 2009 @ 11:07:
[...]

Vroeger als ik mijn console liet ombouwen was het in eerste instantie altijd voor backups of import games. Alleen verviel ik daarna altijd toch in even makkelijk een game downloaden! Had ook te maken met het feit dat ik toen student was (niet dat dat iets goed maakt hoor!) en dus minder geld te besteden.
Daarom bouw ik tegenwoordig mijn consoles niet meer om, zodat ik ook niet in de verleiding kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Coolsnarf schreef op donderdag 02 april 2009 @ 11:15:
[...]

Vroeger als ik mijn console liet ombouwen was het in eerste instantie altijd voor backups of import games. Alleen verviel ik daarna altijd toch in even makkelijk een game downloaden! Had ook te maken met het feit dat ik toen student was (niet dat dat iets goed maakt hoor!) en dus minder geld te besteden.
Daarom bouw ik tegenwoordig mijn consoles niet meer om, zodat ik ook niet in de verleiding kom.
In het geval van de Wii kun je ook prima zonder om te bouwen games uit andere regios spelen.
Persoonlijk vind ik regio's echt niet meer van deze tijd. Localisatie okee, maar geef iedereen gewoon de keus voor welke versie hij/zij wil kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 11:15:
[...]

Dat is mooi maar ik neem graag het zekere voor het onzekere. Mijn GameCube kraste ooit zomaar op Smas Bros en die was ik dus kwijt. Bij de Wii backup ik daarom alles.
De GameCube kan dat zelf nooit zonder beweging hebben veroorzaakt. De houder van de mini-DVD zorgt er namelijk voor dat de disc ruim boven andere onderdelen staat. Hij kan dus alleen krassen als de Cube kantelt tijdens het lezen van de disc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

En toch mag hier niet besproken worden, dat is nou eenmaal zo bepaald en daar sta ik helemaal achter. Er zijn genoeg fora waar dat wel besproken wordt dus doe dat dan ook daar.
In geloof er eigenlijk niets van dat mensen hun wii games al backuppen vanaf het begin terwijl er geen enkele methode was om ze te spelen. En als je die methode wel hebt kun je ook illegale games spelen en daar zullen de meeste mensen het voor gebruiken.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:30
QuarK schreef op donderdag 02 april 2009 @ 11:15:
DVD is echt geen fragiel medium.
Geperste dvds kunnen erg veel hebben,
Weet hij veel, hij heeft alleen maar van die writables liggen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of de backup loader en wii homebrew channel nog steeds werken als ik de nieuwe update binnenhaal?

Ik wil graag linux blijven draaien maar de ondersteuning van sdhc kaarten zou wel chill zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 22:45
sinds de firmware update heb ik de kanalen nieuws en weer dubbel, iemand een idee hoe ik daar weer vanaf kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_x007 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 11:27:
sinds de firmware update heb ik de kanalen nieuws en weer dubbel, iemand een idee hoe ik daar weer vanaf kom?
In je configuration menu kun je ergens de optie wii kanalen kiezen.. daar kun je ze verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pierz schreef op donderdag 02 april 2009 @ 11:24:
[...]

Weet hij veel, hij heeft alleen maar van die writables liggen natuurlijk :)
Die beschuldiging is te zielig om serieus op in te gaan. Zoals de waard is.... zal ik maar zeggen.
rajackar schreef op donderdag 02 april 2009 @ 11:23:
En toch mag hier niet besproken worden, dat is nou eenmaal zo bepaald en daar sta ik helemaal achter. Er zijn genoeg fora waar dat wel besproken wordt dus doe dat dan ook daar.
In geloof er eigenlijk niets van dat mensen hun wii games al backuppen vanaf het begin terwijl er geen enkele methode was om ze te spelen. En als je die methode wel hebt kun je ook illegale games spelen en daar zullen de meeste mensen het voor gebruiken.
Ik backup mijn Wii games al wel vanaf het begin maar ik kocht de Wii ook een flinke tijd na de release dus die mogelijkheden waren er toen, iets waar ik specifiek op gelet heb bij het kopen.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.