Afschermen WL voor nieuwe leden, net als SG

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09 14:37

nXXt

Carpe omnia

Topicstarter
Het is me nu al een aantal keren opgevallen dat er vragen gesteld worden in WL die er absoluut niet in passen. Een deel van die vragen had in SG gemoeten, maar door de eisen die aan SG gesteld worden kunnen nieuwe gebruikers er niet in. Als voorbeelden zijn er deze topic, deze topic en deze topic.

Hoewel het natuurlijk maar drie topics betreft, denk ik dat het misschien nuttiger is om voor WL dezelfde eisen te stellen als voor SG. De reden dat de beperkingen op SG geplaatst zijn was volgens mij om te voorkomen dat mensen het overgrote deel van hun posts in SG gaan scoren, terwijl Tweakers in essentie toch een techsite is. Volgens mij is hetzelfde van toepassing voor WL, sowieso is de L al behoorlijk non-tech en de W die besproken wordt is vaak niet gerelateerd aan de techniek waar Tweakers zich mee bezig houdt.

Het doorvoeren van het SG-beleid binnen WL lijkt me consequenter en ook wenselijk in het kader van verdwaalde SG-topics. Daarnaast is WL wat mij betreft een forum dat nog zwaarder leunt op goed discussiëren dan SG, waardoor enige terughoudendheid betreft toelating op z'n plaats kan zijn. Natuurlijk kan een nieuw lid misschien beter redeneren dan de beste oudgediende, maar het lijkt me nuttig om een soort kleine drempel in te bouwen.

Verder is het overigens wat mij betreft geen echt groot probleem, maar misschien wel het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

De overweging om WL af te schermen voor nieuwe leden is meermaals overwogen. Hierbij zijn de punten die jij benoemt meegenomen. WL is inderdaad een vreemd eend in de bijt wanneer je kijkt naar de andere subfora die je ziet wanneer je niet ingelogd bent. De discussiestijl en het niveau lijken voldoende om mensen die zich voor huis-, tuin- en keukenproblemen of voor leuteren registreren af te schrikken, waardoor het gevaar wat men bij NSTM, SG en HK voorziet geweken is.

De frequentie van de incidenten die zich voordoen waarbij je zou overwegen een discussie naar SG of NSTM te verplaatsen is dermate laag, dat ik het niet als argument beschouw om WL niet zichtbaar te maken voor nieuwe leden.