• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 07:54
Vandaag kreeg ik dus heel mooi van het cjib een acceptgiro thuisgestuurd. En maak hem gewoon open,
en tot mijn verbazing staat er doodleuk;

Omschrijving overtreding; anders dan met lijnbus of autobus gebruik maken van busbaan of strook aangeduid met "bus"

Pleegdatum: 29 nov 2008
Plaatsaanduiding: Velperplein
Tijdstip: 20:26

Boete€90,00

Maar het leuke ervan is, ik ben daar helemaal niet geweest. Het was op een zaterdag, en iedere zaterdag ben ik vrolijk bij mijn meisje.....
Dus ik vandaag direct gebeld, zeggen ze doodleuk.

Ja, u kunt bezwaar aantekenen. Maar u zult de boete wel eerst moeten betalen. Ik eigenlijk best wel overpissed, maar dacht oke. Nu begint het toch aan mij te knagen, en ben het internet gaan raadplegen. En daar staat niet echt veel informatie over op. En wat er dan meestal staat, is niet echt nuttig (in de trend van.. moet je maar niet te hard rijden enzo)

Wat ik dan wel weer lees, is dat een agent meestal niet alleen is maar met een andere agent erbij. En dat aanvechten weer geen nut heeft, omdat hij een eed heeft afgelegd... En dus de waarheid verteld.

Weet iemand misschien wat mijn rechten zijn om dit gebied, want 90 euro betalen voor waar ik niet geweest ben vind ik wel raar.

(Ik weet het alleen niet voor de volle 100%, omdat mijn opa ook die dagen in het ziekenhuis lag en steeds slechter ging. En werd gebeld dat het slecht ging en ging er toen naartoe. Maar volgens mij, was het geen 2026 dat ik daar wegreed)

Ik weet niet of dit het goede topic is, anders geef maar een kick

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:48

Angeloonie

Cheeseburger Addict

da_PSI schreef op donderdag 18 december 2008 @ 23:41:
(Ik weet het alleen niet voor de volle 100%, omdat mijn opa ook die dagen in het ziekenhuis lag en steeds slechter ging. En werd gebeld dat het slecht ging en ging er toen naartoe. Maar volgens mij, was het geen 2026 dat ik daar wegreed)

Ik weet niet of dit het goede topicsubforum is, anders geef maar een kick
Tsja, als je het zelf dus niet eens weet :? Kom je überhaupt op die weg?

Daarnaast heeft aanvechten inderdaad heel weinig zin omdat de agent eerder geloofd wordt dan de (misschien wel niet) overtreder.

Tenzij je een 1 of 2 op je kenteken hebt staan maak je weinig kans.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Verwijderd

Maar het leuke ervan is, ik ben daar helemaal niet geweest. Het was op een zaterdag, en iedere zaterdag ben ik vrolijk bij mijn meisje.....

Zie je de tegenstelling zelf? :+

Anyways, als je bezwaar wilt aantekenen moet je altijd eerst de boete bepalen. Succes met het aanvechten, maar als je niet eens kan bewijzen dat je er niet was.......

Verwijderd

Ik heb ook zoiets gehad, een bekeuring wegens een overtreding waar ik nooit kón zijn geweest.
Ik heb het met succes aangevochten, via de leasemaatschappij was het bedrag al geind, maar ik heb het mooi teruggekregen.
Staat er op het proces verbaal het merk van de auto vermeld?

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 11:50
...
Zo sta je natuurlijk niet sterk, ben je daar helemaal niet geweest of op dat tijdstip niet. Nog makkelijker, ben je wel eens in die omgeving en rij je wel eens over die busbaan?

Als het niet zo is kun je de boete gewoon aanvechten. Standaard brieven zijn verkrijgbaar op het www. Als je daar echt niet hebt gereden hoef je uiteindelijk ook niet te betalen, maar als ik jou betoog lees, ben je daar gewoon geweest en was je in de war met de tijd en de rijbaan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Als je iets van een getuige hebt kan je dit wel aanvechten. Alleen moet je eerst het schikkingsbedrag betalen. Mocht je het bezwaar winnen krijg je dit later terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 07:54
Heb het even nagevraagt aan mijn ouders, en het was op vrijdag dat we het nieuws kregen van opa... Dus geen zaterdag. Zelf houd ik mij altijd aan de regels, het enigste waar ik niet altijd naar kijk is de snelheid. Wat dan wel op de snelweg is, ipv 120.. 140.. Maar nooit op een busbaan gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Dit topic is niet op zijn plek in WL. Omdat je geen toegang hebt tot de fora waar dit topic wel kan, sluit ik dit topic. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.