Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-08 19:49
smuck schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 12:13:
Goedendag,

ik heb sinds een tijdje de CH3SNAS en dat bevalt me goed.

Echter, het is me opgevallen dat wanneer je een ge-share-de directory read-only rechten geeft, je alsnog moet inloggen op de share. Standaard krijg je een popup voor het "Guest" account. Is het mogelijk om iedereen lees rechten te geven op een bepaalde directory en dat je daarvoor niet hoeft in te loggen?

Ook zie ik "vreemde" rechten problemen:

ShareEigenaarRechten
Volume_1RonR/W
Volume_1\Multi_MediaThuisR
Volume_1\RonRonR/W
Volume_1\PetraPetraR/W

Als Ron heb ik (kennelijk) schrijf rechten in Volume_1, Volume_1\Ron en Volume_1\Petra
De eerste twee snap ik, maar dat ik in de Petra directory kan schrijven weer niet. Of het moet liggen aan het feit dat Ron en Petra in de Thuis groep zitten.
Maar dan zou ik ook schrijf rechten verwachten in de Multi_Media directory.

Wie O Wie kan me dit duidelijk maken. In de manual en FAQ kan ik het niet vinden. Ook een search gedaan op deze groep in het forum.

Groeten, Ron
De nas werkt gewoon met linux rechten, misschien moet je daar eens op zoeken op google?

Who is General Failure and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04-2024
Scorpinus schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 08:28:
[...]

De nas werkt gewoon met linux rechten, misschien moet je daar eens op zoeken op google?
Dat weet ik, maar de GUI zou niets anders moeten doen dan die rechten juist aan te passen.

Cu Ron

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

lexz1 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 15:16:
En een andere vraag, gebruikt iemand nog een pakket om files via internet te beheren? Dus met lighttpd, voor vooral wat kleinere filetjes? word documentjes etc, iemand tips? Werkt soms net wat handiger als ftp'en.
Ik gebruik inderdaad lighttpd, werkt perfect. Daarnaast ook SSH (waarbij SFTP ook gewoon werkt).

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:00
Darkvater schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:31:
[...]

Ik gebruik inderdaad lighttpd, werkt perfect. Daarnaast ook SSH (waarbij SFTP ook gewoon werkt).
Ik gebruik zelf dit als bestandsmanager via lighttpd: http://extplorer.sourceforge.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Ik heb een vraag waarop ik geen antwoord kan vinden in dit topic. Ik heb een mapje op 1 van mijn 2 harde schijven in de NAS die ik met geen mogelijkheid kan verwijderen: niet via de Verkenner, niet via Total Commander, niet nadat ik alle read-only attributen heb verwijderd met ATTRIB, helemaal niets. Heeft iemand nog tips? Zeer irritant dit.

Ik draai overigens een vanilla NAS, geen funplug, helemaal niks.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier durf ik ook geen antwoord op te geven.. Maar ik heb wel ook gelijk een vraag aan de rest hier, het bleek uiteindelijk dat m'n python er toch niet goed op stond.. Stom van mezelf! Maar nu zit ik met het volgende probleem, ik wil nu eigenlijk m'n debian op een USB-stick gaan zetten en er staat ook een mooie beschrijving voor dus dat moet nu wel lukken.. Het enige probleem: Hoe krijg ik nu mijn huidige debian van m'n harddisk af?

Ik wil dit trouwens omdat nu m'n hardeschijf met linux erop constant blijft spinnen en dus niet in rust komt. Zelf vind ik dat geen probleem maar aangezien hij eigenlijk van m'n vader is en die dat wel wilt zal ik toch moeten.. ;)

Greetz, Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:07

SeatRider

Hips don't lie

Mijn mldonkey werkt niet meer. In eerste instantie klaagde Sancho over een foutieve inlognaam/wachtwoord, en na een reboot (en herlaunch van ./mlnet.sh) ziet ie de core niet meer. Ook de webinterface op http://192.168.1.3:4080 geeft niet thuis. De mlnet.log zegt slechts:
2009/07/19 09:07:10 [cO] Started logging...
2009/07/19 09:11:05 [cO] Started logging...
2009/07/19 10:43:23 [cO] Started logging...
Precies de laatste 3x dat ik mlnet.sh heb geprobeerd te starten.

Ik heb geen idee of dit gerelateerd is aan elkaar, maar toch het vermelden waard, ik heb sinds gisteren een nieuwe router (van Linksys WAG200G + ADSL > WRT160N + UPC). IP ranges zijn nog steeds hetzelfde, IP van de NAS (192.168.1.3) ook.

Edit: mlnet.log in lnx_bin\logs zegt dit:
2009/07/19 10:43:23 [cO] Starting MLDonkey 2.9.5 ...
2009/07/19 10:43:23 [cO] Language EN, locale UTF-8, ulimit for open files 1024
2009/07/19 10:43:23 [cO] MLDonkey is working in /mnt/HD_a2/mldonkey
2009/07/19 10:43:23 [Gettext] Loading language resource mlnet_strings.EN_UTF-8
2009/07/19 10:43:23 [cO] loaded language resource file
2009/07/19 10:43:23 [DNS] Resolving [nas] ...
2009/07/19 10:43:23 [DNS] Resolving [www.mldonkey.org] ...
2009/07/19 10:43:23 [cO] Logging in /mnt/HD_a2/mldonkey/mlnet.log
File files.ini.tmp exists
An error may have occurred during previous configuration save.
Please, check your configurations files, and rename/remove this file
before restarting
Kortom, probleem opgelost |:(

[ Voor 35% gewijzigd door SeatRider op 19-07-2009 10:52 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:37
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 16:32:
Maar nu zit ik met het volgende probleem, ik wil nu eigenlijk m'n debian op een USB-stick gaan zetten en er staat ook een mooie beschrijving voor dus dat moet nu wel lukken.. Het enige probleem: Hoe krijg ik nu mijn huidige debian van m'n harddisk af?
Debian niet starten en dan in de fun_plug telnet sessie de boel kopieren naar de usb stick? :-) Dat deed bij mij de trick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:38
raven22 schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 08:49:
[...]

Ik gebruik zelf dit als bestandsmanager via lighttpd: http://extplorer.sourceforge.net/
Moet je hiervoor niet iets van PHP installeren op je nas? zo ja, hoe doe je dat dan?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:55
anconakip schreef op maandag 20 juli 2009 @ 07:28:
[...]
Moet je hiervoor niet iets van PHP installeren op je nas? zo ja, hoe doe je dat dan?
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=ch3snas+php

2e hit.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jelte schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 09:13:
Eigenlijk al sinds ik de DNS-323 in bezit heb speelt er na een week of wat een vreemd probleem op. Na die tijd krijg ik in windows foutmeldingen dat de NAS niet meer beschikbaar is, terwijl deze wel aan staat en het admin-scherm en transmission wel beschikbaar zijn.
Enige remedie is de NAS te restarten.

Mijn vraag is, hebben meer mensen last van dit probleem en is er een manier om dit op te lossen?
nou blijkbaar heeft niemand hier last van, vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Blijkbaar niet, maar welke Windows versie gebruik je en hoe benader je je NAS? Via WiFi of UTP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik heb er niet alleen last van bij benadering uit windows (7 RC, via UTP en wifi), maar ook vanuit mijn mediaspeler via samba.
Ach een herstart verhelpt het, maar vreemd is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:45
Jelte schreef op maandag 20 juli 2009 @ 17:54:
Ik heb er niet alleen last van bij benadering uit windows (7 RC, via UTP en wifi), maar ook vanuit mijn mediaspeler via samba.
Schijnt aan de "windows live sign-in assistant" te liggen. Als je die deïnstalleerd zou het weer moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
wortelsoft schreef op maandag 20 juli 2009 @ 20:05:
[...]
Schijnt aan de "windows live sign-in assistant" te liggen. Als je die deïnstalleerd zou het weer moeten werken.
Denk je? Lijkt me niet dat dat draait op zijn mediaspeler ;). Ik zou verder ook niet weten waaraan het kan liggen. WiFi instellingen (publiek/openbaar) zorgen ook vaak voor problemen, maar als je er ook last van heb op je mediaspeler kan dit het ook niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10 15:07
Jelte schreef op maandag 20 juli 2009 @ 17:54:
Hoe zijn de hardeschijf ledjes? Tijd terug heb ik een probleem gepost dat ik hem ook niet meer benaderen kon.

Probleem dat ik had met mijn DNS 323.

Als ik wat grotere bestanden deed verplaatsen/ kopieren dan was het vaak tijdens de actie dat hij de netwerknaam niet meer kon benaderen omdat deze niet meer beschikbaar was. Ga ik echter direct erna op die netwerkmap dan opent hij deze gewoon normaal.

Mijn HDD ledjes van de NAS waren gewoon blauw status etc waren ook gewoon blauw.

Herstart was voor mij de oplossing. Dat deze weer werkde. Soms was dit echter diverse keren op een avond...

D-Link was (destijds) slecht bereikbaar en ze zeiden dat dit aan mijn pc lag. Ook al had ik uitgelegd dat ik het op alle pc's heb. Ik zou teruggebeld worden (moet nog gebeuren).

Op een bepaald moment kreeg ik paarse ledjes inplaats van blauw op de plek van van de hdd. Toen kon ik nog gewoon mijn bestanden benaderen (direct ook gekopieerd naar een ander medium). D-Link weer gebeld omdat er in de handleiding niks over een paars ledjes staat. Hun wisten mij te melden dat dit Technisch onmogelijk was. OP aandringen gingen ze mijn cal die al bij de technische dienst zou liggen toch naar de techniische dienst neerleggen (die me nogsteeds moet terugbellen).

Het probleem was erg irritant omdat het steeds meer en meer werd. Omdat ik alles gekopieerd had heb ik eerst de D-Link hardware reset gedaan (data blijft er dan nog op). Dit hielp bij mij niks. Toen ook de RAID eruit gegooid en opnieuw laten aanmaken en formateren. Daarna alles er weer opzetten. En tot vandaag werkt deze nogsteeds. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Had even over die media speler heen gelezen. Die maakt het probleem wel even anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Mijn probleem klinkt toch wat anders dan jou probleem Cave_Boy. Bij mij komt het na herstarten enkele weken niet meer voor. En paarse ledjes heb ik ook wel eens gehad, herstarten en het kwam niet meer voor.
Ach het zal allemaal wel, ik weet nu in ieder geval wat de oplossing is. En zolang ik niet elke dag moet gaan herstarten is het niet zo'n ramp.
Zeker niet omdat het van afstand kan met http://philwigglesworth.n...Windows-Vista-Gadget.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de geinteresseerde; ik verkoop mijn CH3SNAS met 2 Samsung 750 gig Spinpoint 7200 rpm 32MB schijven daar ik nu een QNAP TS439 heb draaien.... 8)

Voor het aanbieden van produkten hebben wij een ander hoekje ingericht, namelijk http://tweakers.net/aanbod/ ;)

Ik heb er de optie ingebouwd dat ie vanzelf opnieuw opstart wanneer de spanning eraf is geweest....kan handig zijn mocht dat gebeuren....dan start alles weer netjes op en kan je de NAS weer via het net benaderen :P
Mail voor info.

[ Voor 15% gewijzigd door _Dune_ op 22-07-2009 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gighandi
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-06 17:49
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 20:42:
Ik heb er de optie ingebouwd dat ie vanzelf opnieuw opstart wanneer de spanning eraf is geweest....
Hoe heb je dat geflikt?

Zo dus :)

En meer info hier

[ Voor 26% gewijzigd door gighandi op 22-07-2009 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 22:58
Ik probeer mijn Tvix-6500a aan mijn CH3SNAS te koppelen met NFS maar krijg dat niet voor elkaar.

Mijn setup is als volgt:

- CH3SNAS met de laatste firmware
- Netwerk adres van CH3SNAS is statisch op 192.168.1.109
- Volume_1 is geshared (publiek), hierop staat ook mijn media
- Tvix 6500A(laatste firmware) met een vast ipadres van 192.168.1.114

Ik kan via een windows machine prima bij de TVIX komen middels bovenstaande ipadres. Echter zodra ik via NFS vanuit de TVIX probeer te verbinden met mijn CH3NAS lukt dit niet. Ik krijg dan de melding Verbinding met schijf onmogelijk.

Ik heb NFS support draaien op de CH3SNAS dmv FFP 0.5 mijn export zie er als volgt uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
/ # / # showmount -e
Export list for MediaCentraal:
/mnt/HD_b4                 192.168.1.0/24
/mnt/HD_b2                 192.168.1.0/24
/mnt/HD_a4                 192.168.1.0/24
/mnt/HD_a2                 192.168.1.0/24
/mnt/web_page              192.168.1.0/24
/mnt/HD_a2/Klaar/Downloads 192.168.1.0/24

Pingen naar 192.168.1.109 vanuit de setup van de Tvix gaat goed, alleen zodra ik de share probeer te bereiken krijg ik de melding "

Ik krijg wel een aantal warnings wanneer ik nfs start

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
/ # sh ffp/start/nfsd.sh start
WARNING: rpc.portmap: Already running
WARNING: rpc.statd: Already running
exportfs: /etc/exports [1]: Neither 'subtree_check' or 'no_subtree_check' specified for export "192.168.1.0/24:/mnt/HD_a2".
  Assuming default behaviour ('no_subtree_check').
  NOTE: this default has changed since nfs-utils version 1.0.x
exportfs: /etc/exports [2]: Neither 'subtree_check' or 'no_subtree_check' specified for export "192.168.1.0/24:/mnt/HD_a4".
exportfs: /etc/exports [3]: Neither 'subtree_check' or 'no_subtree_check' specified for export "192.168.1.0/24:/mnt/HD_b2".
exportfs: /etc/exports [4]: Neither 'subtree_check' or 'no_subtree_check' specified for export "192.168.1.0/24:/mnt/HD_b4".
exportfs: /etc/exports [5]: Neither 'subtree_check' or 'no_subtree_check' specified for export "192.168.1.0/24:/mnt/web_page".
exportfs: /etc/exports [6]: Neither 'subtree_check' or 'no_subtree_check' specified for export "192.168.1.0/24:/mnt/HD_a2/Klaar/Downloads".
Starting /ffp/sbin/rpc.nfsd 8
WARNING: rpc.mountd: Already running

Iemand nog iedeeen waar het fout gaat?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
De meest recente (20-02-2009) Twonky versie vind men hier:

TwonkyMedia server 5.0.67
http://www.twonkyforum.com/unsupported/5.0.67/
http://www.twonkyforum.co...kymedia-dns323-5.0.67.zip

Misschien dat deze versie wel lekker loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
Gisteren de nieuwe Twonky versie erop gezet maar blijf dezelfde problemen houden als met de versie uit januari.
HDD spinnen continue, CH3SNAS staat keihard te koelen (System Temperature:
°F / hi)°C).

Twonky geeft aan:
5.0.67
Cache memory: 25495 KB
Last database change: updating....
Music tracks: 8471
Photos: 51005
Videos: 122

TOP geeft
MEM 176% CPU: 5% /mnt/HD_a2/twonky/twonkymediaserver

Geen aanrader dus die Twonky 5.0.67
2583 2564 root R 106m 176% 5% /mnt/HD_a2/twonky/twonkymediaserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:36

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 14:07:
[...]

Tjeerd, hoe heb jij dit voor elkaar gekregen ? Steeds als ik mijn Samsung laat connecten met de CH3SNAS (DLNA) krijg ik steeds weer dezelfde VIDEO mappen te zien. Ik heb een folder aangemaakt waarin een JPG foto staat, maar bij mij geeft de tv aan dat het een niet ondersteund bestandstype is. Ook moet ik steeds naar die folder bladeren, terwijl ik in UPnP AV Server wel de juiste folder enabled heb. Zodra ik MEDIA.P activeer op mijn Samsung, kom ik steeds weer op dezelfde lokatie terecht en zie ik 3 VIDEO folders...

Is er ergens een handige how-to te vinden die aangeeft hoe ik DLNA kan opzetten ?
Lees de reactie nu pas. Het klopt dat je standaard drie video-mappen krijgt te zien. Twee mappen lijken nergens naar toe de leiden, maar de resterende map gaat dan bij mij naar Volume_1 toe. Vanaf daar kan ik dan verder bladeren naar mijn bestanden. Ik heb op de server - via beheerpagina van CH3SNAS - ingesteld bij UPnP-settings dat hij moet beginnen bij Volume_1.

Vervolgens op de refresh knop drukken zodat hij alles gaat indexeren. Er verschijnt een pop-up waarin je een voortgangsbalk ziet. Bij mij duurt het indexeren van ~400 GB aan bestanden gauw een kwartier. Vervolgens moeten de mappen zichtbaar zijn op de televisie.

-- update

Na drie keer verversen/indexeren van de standaard UPnP ziet hij nog steeds geen nieuwe mediabestanden. Ik las op internet over corrupte indexeringen, iets waar ik blijkbaar nu last van heb. Ik zit nu via Telnet op de machine (Funplug staat geinstalleerd) en ik heb gezocht* naar upnpav.db, de database - meer info daarover hier - die upnp aanmaakt. Bij mij staat dit bestand in /mnt/HD_a4/.systemfile/.upnpav-db. Eenmaal gevonden heb ik dit bestand verwijderd en nu laat ik via de beheerkant van de CH3SNAS UPnP alles weer opnieuw indexeren (refresh). Hopelijk wordt nu alles wel goed geindexeerd.

*zoeken naar lokatie upnp database:
- aanmelden via telnet op CH3SNAS
- typ: find | grep upnpav-db

[ Voor 42% gewijzigd door Tjeerd op 27-07-2009 22:23 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

Vanavond een CH3SNAS ophalen en natuurlijk meteen funpluggen :Y

Ik ben van plan om er een DC++ client op te laten draaien, iemand die daar ervaring mee heeft?

Waarschijnlijk gaat dat neerkomen op Debian via USB stick en dan maar VNC draaien, aangezien een commandline DC++ client slecht te vinden is. Heb er wel 1 gevonden maar die is in 2004 voor het laatst geupdate.

Na Campzone (vandaar de DC++ client) wil ik er ook Bittorrents mee gaan doen en een webservertje, misschien ook nog een mediaservertje in elkaar flansen. Als dat allemaal werkt kan mijn mini-itx projectje eigenlijk de deur wel uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 07:07

SeatRider

Hips don't lie

Thrackan schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 14:50:
Waarschijnlijk gaat dat neerkomen op Debian via USB stick en dan maar VNC draaien
VNC, hoe wil je dat doen zonder display adapter? Putty lukt nog wel, maar VNC...?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

SeatRider schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:17:
[...]

VNC, hoe wil je dat doen zonder display adapter? Putty lukt nog wel, maar VNC...?
Hmm, dat zou inderdaad wel eens een knelpunt kunnen worden. Maar we gaan wel zien of het werkt, zo ja houd ik jullie wel op de hoogte ;)

Mocht VNC niet lukken dan moet ik een webclient in elkaar gaan zetten, of een web client zoeken die met de DC libs kan werken. Dat zou ideaal zijn eigenlijk.

Overigens, zijn er mensen die ipv Debian Ubuntu Server hebben draaien op de CH3SNAS? Misschien wat meer overhead, maar ik vind het een erg relaxte distro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Media Player en CH3SNAS...

Ik heb op mijn CH3SNAS de uPNP media server aangezet.
De media server is zichtbaar op mijn CFULLHDMAi speler en kan door de verschillende categorieren heen browsen, hoewel niet erg snel.

Nu wil ik op mijn PC en op mijn PDA met MS-Media Player (of een andere) de mediaserver ook zien.
Ik hoop dat iemand me kan vertellen hoe e.e.a. in te stellen, zodat ik de media ook streaming kan beluisteren.

Firmware 1.05b5

Windows XP SP2
MS-Media Player 11.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Wat heb je zelf al geprobeerd en wat lukt er niet? Google-en op "windows mediaplayer upnp" levert al erg veel hints op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
DeOS schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 18:55:
Wat heb je zelf al geprobeerd en wat lukt er niet?
Google-en op "windows mediaplayer upnp" levert al erg veel hints op.
Uiteraard heb ik geprobeerd of ik de mediaserver die op de CH3SNAS draait te zien op mijn CFULLHDMAi (ook conceptronic). Dat werkt. Dus de media server werkt.

Nu wil ik in een media speler op mijn PC (windows XP) en/of PDA (WindowsMobile 5) de media van mijn mediaserver kunnen afspelen. Dus een uPNP client.

Uiteraard heb ik me suf gegoogled, maar geen relevante of toepasbare antwoorden gevonden.
Ik ben inmiddels wel achter dat Windows XP standaard niet als uPNP client kan werken, maar wel als server. De ongekeerde werled, wat mij betreft.

Dus zodoende doe ik een beroep op de tweakers gemeenschap om met tips te komen.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ah mooi! Ik kom er net achter dat MLDonkey ook DC++ ondersteunt!
Dat gaat hem wel worden dus...

EDIT: Hmm, leuk, na het installeren van MLDonkey kan ik m'n shares niet meer benaderen. FTP gaat nog wel. Dit wordt puzzelwerk dus.

EDIT 2: hmm, na het opnieuw applyen van Network Access rights lukt het wel. Vaagjes.

[ Voor 57% gewijzigd door Pathogen op 29-07-2009 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrysling
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-11-2021
Als verse bezitter van een ch3snas ben ik uitermate blij met dit forum: alles is tot nu toe gelukt.
Twonky, musicbrowser en nzbget draaien naar behoren.
Nu heb ik tijdens het herstarten van de snas wat merkwaardigs, de shares zijn niet beschikbaar en de SNAS meldt zich in het geheel niet in het netwerk. Gek genoeg gaat het na het toevoegen danwel weghalen van eeen willekeurige share opeens wel marcheren. Eea lijkt erop dat de SAMBA functionaliteit niet vanzelf opstart na een herstart.
Iemand deze ervaringen ook en een oplossing gevonden?
grz\
H

Acties:
  • 0 Henk 'm!
in principe moet je de CH3SNAS niet uitzetten, maar tijdens de reboot wordt / is / komt / wordt de DNS naam van de CH3SNAS niet goed ge-announced (laat ik het daar maar even op houden), als je even in de web interface op apply drukt bij de hostname van het apparaat dan werkt alles weer direct. Weghalen van shares hoeft dus niet.

Dit probleem is makkelijk te ondervangen om in je HOSTS file op je operating systeem het vaste ip adres te laten herleiden naar de juiste hostname.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrysling
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-11-2021
zeroday schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:49:
in principe moet je de CH3SNAS niet uitzetten, maar tijdens de reboot wordt / is / komt / wordt de DNS naam van de CH3SNAS niet goed ge-announced (laat ik het daar maar even op houden), als je even in de web interface op apply drukt bij de hostname van het apparaat dan werkt alles weer direct. Weghalen van shares hoeft dus niet.

Dit probleem is makkelijk te ondervangen om in je HOSTS file op je operating systeem het vaste ip adres te laten herleiden naar de juiste hostname.
Zou het niet eenvoudiger zijn om via een scriptje deze announce te forceren dmv het applien op de CH3SNAS?
Ahum, waar zat die host file ook alweer???

ps.
complimenten voor je site; deze heeft me in het verleden vele malen uit de brand geholpen met de chd3lan. Maar deze is nu echt in de vuilbak verdwenen.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:36

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Ik heb al even zitten vogelen en kijken, maar ik heb maar een lage snelheid naar het apparaat toe. Ik heb de volgende opstelling:

Acer laptop met Ubuntu 8.10 -> Linksys WRT54G -> CH3SNAS

Ik maak netjes via Ubuntu verbinding naar de server via Samba (via Places -> Connect to Server) en kan dan kopieren. Eigenlijk vanaf het begin dat ik hem heb - nu toch wel een jaar denk ik - gaat het kopieren niet sneller dan 1.5 mbyte/sec naar de NAS toe. Ik lees hier over snelheden die het veelvoudige daar van zijn. Ik heb een 100% 54 mbit wifi-signaal. Rara?

[ Voor 7% gewijzigd door Tjeerd op 04-08-2009 20:48 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
harrysling schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 15:35:
[...]

Zou het niet eenvoudiger zijn om via een scriptje deze announce te forceren dmv het applien op de CH3SNAS?
Nee, het zou invoudiger zijn deze bug te kunnen laten reproduceren en op te laten lossen ;-)

[qoute]
Ahum, waar zat die host file ook alweer???
[/quote]

c:\windows\system32\drivers\etc
ps.
complimenten voor je site; deze heeft me in het verleden vele malen uit de brand geholpen met de chd3lan. Maar deze is nu echt in de vuilbak verdwenen.
:)
Those were the days met de RDC chipset ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tjeerd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 20:47:
Ik heb al even zitten vogelen en kijken, maar ik heb maar een lage snelheid naar het apparaat toe. Ik heb de volgende opstelling:

Acer laptop met Ubuntu 8.10 -> Linksys WRT54G -> CH3SNAS

Ik maak netjes via Ubuntu verbinding naar de server via Samba (via Places -> Connect to Server) en kan dan kopieren. Eigenlijk vanaf het begin dat ik hem heb - nu toch wel een jaar denk ik - gaat het kopieren niet sneller dan 1.5 mbyte/sec naar de NAS toe. Ik lees hier over snelheden die het veelvoudige daar van zijn. Ik heb een 100% 54 mbit wifi-signaal. Rara?
als je dat wifi signaal nu eerst eens elmimineert en dan kijkt wat je over LAN kan halen ......

daarnaast: hoe meer mensen op het wifi signaal hoe meer wifi signalen in de buurt hoe meer effect dat kan hebben op je datadoorvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik gebruik de nzbget package van Zeroday en dat werkt best goed alleen op en parcheck/repair na. Ik heb van alles geprobeerd maar krijg het niet lekker draaiende.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
[INFO] unpak:23:17:41 SCRIPT_FOLDER=[/mnt/HD_a2/newsbin/conf] PIN 2468
[INFO] unpak:23:17:41 ARGS: '/mnt/HD_a2/newsbin/conf/unpak.sh' '/mnt/HD_a2/newsbin//usenet/Download/<het te downloaden bestand vervangen met deze tekst>'  '/mnt/HD_a2/newsbin/nzb/<het te downloaden bestand vervangen met deze tekst>.nzb'  '/mnt/HD_a2/newsbin//usenet/Download/<het te downloaden bestand vervangen met deze tekst>/<het te downloaden bestand vervangen met deze tekst>.par2'  '0'  '1'  '0'  '' 
[INFO] unpak:23:17:41  ====== Post-process Started : <het te downloaden bestand vervangen met deze tekst> 23:17:41======
[INFO] unpak:23:17:42 config: Parchecking enabled in unpak.sh
[INFO] unpak:23:17:42 PASS 1
[INFO] unpak:23:17:42 unpak.sh : PASS 1
[INFO] unpak:23:17:42 Unrar all files
Request sent
server returned: Pause-/Unpause-Command completed successfully
[INFO] unpak:23:17:42 UNRAR-PASS 1
[INFO] unpak:23:17:42 Checking : <het te downloaden bestand vervangen met deze tekst>.part1.rar
sed: unmatched '/'
[INFO] unpak:23:17:42 Checking header for <het te downloaden bestand vervangen met deze tekst>.part1.rar
[INFO] unpak:23:17:42 Checking header for <het te downloaden bestand vervangen met deze tekst>.part2.rar
[INFO] unpak:23:17:42 Checking header for <het te downloaden bestand vervangen met deze tekst>.part3.rar
[INFO] unpak:23:17:43 Checking header for <het te downloaden bestand vervangen met deze tekst>.part4.rar
[INFO] unpak:23:17:43 Checking header for <het te downloaden bestand vervangen met deze tekst>.part5.rar
[INFO] unpak:23:17:43 Checking header for <het te downloaden bestand vervangen met deze tekst>.part6.rar
[INFO] unpak:23:17:43 Checking header for <het te downloaden bestand vervangen met deze tekst>.part7.rar
[INFO] unpak:23:17:43 Checking header for <het te downloaden bestand vervangen met deze tekst>.part8.rar
[ERROR] unpak:23:17:43 Missing parts for <het te downloaden bestand vervangen met deze tekst>.part1.rar
[INFO] unpak:23:17:43 Freespace [.] = 707902916
Request sent
[ERROR] unpak:23:17:43 finalstate:<het te downloaden bestand vervangen met deze tekst>*FAILED
[ERROR] unpak:23:17:43 UNRAR_ALL FAILED
[ERROR] unpak:23:17:43 AllowReProcess disabled. Cannot repair
[INFO] unpak:23:17:43 PASS 2
[INFO] unpak:23:17:43 Start Par Repair
cp: cannot stat '/mnt/HD_a2/ffp/bin/par2': No such file or directory
chmod: /share/.nzbget/par2: No such file or directory
[ERROR] unpak:23:17:43 Make sure /mnt/HD_a2/ffp/bin/par2 has execute permissions
[INFO] unpak:23:17:43 Finding PARS for <het te downloaden bestand vervangen met deze tekst>
[INFO] unpak:23:17:48 Unrar all files
Request sent
[INFO] unpak:23:17:48 UNRAR-PASS 1
[INFO] unpak:23:17:49 UNRAR-PASS 2
[INFO] unpak:23:17:49 UNRAR-PASS 3
Request sent
[ERROR] unpak:23:17:49 finalstate:<het te downloaden bestand vervangen met deze tekst>*FAILED
[ERROR] unpak:23:17:49 UNRAR_ALL FAILED
[INFO] unpak:23:17:49 BEGIN Created Recent Links PWD=[/mnt/HD_a2/newsbin/usenet/Download/<het te downloaden bestand vervangen met deze tekst>]
[INFO] unpak:23:17:49 END Created Recent Links
[ERROR] unpak:23:17:49  ====== Post-process Finished : Failed : <het te downloaden bestand vervangen met deze tekst> :  23:17:49 ======
[INFO] unpak:23:17:49 THE END

Iemand suggesties waar het fout gaat? Ik heb de howto van Zeroday gevolgd ...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je mijn how-to gebruikt, dan moet je ook 'mijn' aangepaste scripts gebruiken. Doe je dat?
ik heb meerdere versies van de how-to btw. de allereerste versie heeft veel meer eigen maatwerknodig dan de laatste howto waar je 1 bestand van me krijgt waar alles inzit en die je zo op de ch3snas kan zetten en met een paar regeltjes code aan de praat krijgt'

Ik gebruik namelijk niet de par2 die je los zou moeten installeren.

[ERROR] unpak:23:17:43 Make sure /mnt/HD_a2/ffp/bin/par2 has execute permissions
[INFO] unpak:23:17:43 Finding PARS for <het te downloaden bestand vervangen met

Dus er zitten gewoon fouten in je unpak.sh en in je config want de parchecking moet je door nzbget laten doen en niet extern.

ik zit zelf nu met de nzbget versie 342 te werken en ben met de maker bezig om uit te vinden waarom nzbget er af en toe uitklapt bij het aanroepen van de postprocess taak (vaak kan dat gebeuren bij erg grote nzb downloads en grote bestandsdownload >6GB)

[ Voor 13% gewijzigd door zeroday op 05-08-2009 06:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
zeroday schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 06:42:
Als je mijn how-to gebruikt, dan moet je ook 'mijn' aangepaste scripts gebruiken. Doe je dat?
ik heb meerdere versies van de how-to btw. de allereerste versie heeft veel meer eigen maatwerknodig dan de laatste howto waar je 1 bestand van me krijgt waar alles inzit en die je zo op de ch3snas kan zetten en met een paar regeltjes code aan de praat krijgt'

Ik gebruik namelijk niet de par2 die je los zou moeten installeren.

[INFO] unpak:23:17:43 Finding PARS for <het te downloaden bestand vervangen met

Dus er zitten gewoon fouten in je unpak.sh en in je config want de parchecking moet je door nzbget laten doen en niet extern.

ik zit zelf nu met de nzbget versie 342 te werken en ben met de maker bezig om uit te vinden waarom nzbget er af en toe uitklapt bij het aanroepen van de postprocess taak (vaak kan dat gebeuren bij erg grote nzb downloads en grote bestandsdownload >6GB)
Ik neem aan dat jij deze howto bedoelt??Ik heb overigens parcheck ook door nzbget zelf laten regelen maar ook dan werkte het niet. Ik denk dat ik jouw install gewoon maar opnieuw moet uitvoeren just in case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
renzo4000 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 09:00:
[...]

Ik neem aan dat jij deze howto bedoelt??Ik heb overigens parcheck ook door nzbget zelf laten regelen maar ook dan werkte het niet. Ik denk dat ik jouw install gewoon maar opnieuw moet uitvoeren just in case.
of nog beter deze
http://www.aroundmyroom.c...eb-unpak-updated-package/

daar staan de instellingen in de scripts gewoon 'goed'
natuurlijk zullen er af en toe wat problemen kunnen voorkomen (iets blijft in de 'download' folder achter of zo)
maar ik ben niet een scripter die zulke mooie shell scripts bouwt dus dan zal iemand dat eens na moeten kijken. Ik zorg er alleen voor dat het voor mij werkt zoals ik denk dat het moet met wat basiswijzigingen in een script van iemand anders.

[ Voor 7% gewijzigd door zeroday op 05-08-2009 10:50 . Reden: wrong url ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Iemand nog een reactie op mijn probleem :?

Arfman in "Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 3"

Kort samengevat: kan 1 bepaalde directory niet weghalen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 14:31
Zal te maken hebben met rechten. Toevallig via FTP die folder gemaakt? Probeer anders via FTP deze te verwijderen (inloggen met admin account)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
zeroday schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:49:
[...]

of nog beter deze

daar staan de instellingen in de scripts gewoon 'goed'
natuurlijk zullen er af en toe wat problemen kunnen voorkomen (iets blijft in de 'download' folder achter of zo)
maar ik ben niet een scripter die zulke mooie shell scripts bouwt dus dan zal iemand dat eens na moeten kijken. Ik zorg er alleen voor dat het voor mij werkt zoals ik denk dat het moet met wat basiswijzigingen in een script van iemand anders.
LOL die bedoelde ik eigenlijk ook (zie mijn laatste reactie op die site). Ik ga gewoon even de boel opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
zeroday schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 21:10:
[...]

Nee, het zou invoudiger zijn deze bug te kunnen laten reproduceren en op te laten lossen ;-)
Dat zou leuk zijn idd. Ik heb op het forum van aroundmyroom min of meer hetzelfde omschreven.
De CH3SNAS is niet te vinden in de CFULLHDMAi. Mijn Windows PC's echter wel.

Ik heb de firmware van de NAS al gedowngrade naar de voorlaatste versie 1.04b04R106. Dat helpt niets m.b.t. het zichtbaar zijn van de shares.

Misschien moet ik de mediaplayer ook downgraden.
Nu de laatste versie (v01.17.42) in gebruik.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!
smuck schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 21:34:
[...]

Dat zou leuk zijn idd. Ik heb op het forum van aroundmyroom min of meer hetzelfde omschreven.
De CH3SNAS is niet te vinden in de CFULLHDMAi. Mijn Windows PC's echter wel.

Ik heb de firmware van de NAS al gedowngrade naar de voorlaatste versie 1.04b04R106. Dat helpt niets m.b.t. het zichtbaar zijn van de shares.

Misschien moet ik de mediaplayer ook downgraden.
Nu de laatste versie (v01.17.42) in gebruik.
kijk .. als de NAS niet als samba share gevonden wordt in de overzichtslijst in de CFULLHDMAi moet je geduld betrachten (minimaal 15 tot 20 minuten) en eens iets gaan lezen over 'Master Browser' vooral als mensen systemen die bestanden delen gaan uitzetten gaat een Wintendo Workgroup Netwerkje snel vreemde dingen doen. Vooral omdat er dan altijd een gevecht intern gaande is wie Master Browser mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand op onderstaande een antwoord?

Is het mogelijk om via ftp iemand rechten te geven op meerdere schijven/folders? Het lukt mij alleen om 1 folder of de hele schijf met alle folders te selecteren. Wat ik zou willen is bv. op volume 2 bepaalde folders aan een vriend toewijzen maar niet allemaal. Ook wil ik dan bij de ene folder kunnen toewijzen read only en de andere write/read. Heb dit niet kunnen terugvinden in dit forum helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerten
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-10 20:33
Ik ben al maanden een tevreden gebruiker van nzbget op een ch3snas. Ik ben onlangs verhuist en heb ruim 4 weken zonder internet gezeten (lang leve Ziggo ;( ). Ik ben nu weer up and running en ook mijn nas is weer in de lucht, echter heb ik geconstateerd dat bestanden die gedownload worden nu niet meer uigepakt worden.

Er wordt nog wel een par check gedaan maar vervolgens gebeurt er niets meer. Ik heb zelf de config's na zitten lezen maar kan hier niets geks in ontdekken. Ik heb ook naar mijn weten niets aan de instellingen veranderd.

Mijn unpak.txt geeft de volgende output:
code:
1
2
3
4
[INFO] unpak:12:51:40 SCRIPT_FOLDER=[/ffp/etc] PIN 2468
[INFO] unpak:12:51:40 ARGS: '/ffp/etc/unpak.sh' '/mnt/HD_a2/usenet/download/video/Posting-DVD-21-The-Movie-2008'  '/mnt/HD_usb1/Posting-DVD-21-The-Movie-2008.nzb'  '/mnt/HD_a2/usenet/download/video/Posting-DVD-21-The-Movie-2008/21 The Movie (2008).par2'  '2'  '1'  '0'  'video' 
[INFO] unpak:12:51:41  ====== Post-process Started : Posting-DVD-21-The-Movie-2008 12:51:41======
[INFO] unpak:12:51:41 config: Mandatory parchecking already enabled in nzbget.conf

Ik gebruik versie NZBGet Web Interface v 1.3 (testing 2). Indien iemand suggesties heel graag, indien het nodig is dat ik mijn nzbget.conf en/of unpak.cfg hier nog bij zet hoor ik het wel.

"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjoerten schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 17:21:
Ik ben al maanden een tevreden gebruiker van nzbget op een ch3snas. Ik ben onlangs verhuist en heb ruim 4 weken zonder internet gezeten (lang leve Ziggo ;( ). Ik ben nu weer up and running en ook mijn nas is weer in de lucht, echter heb ik geconstateerd dat bestanden die gedownload worden nu niet meer uigepakt worden.

Er wordt nog wel een par check gedaan maar vervolgens gebeurt er niets meer. Ik heb zelf de config's na zitten lezen maar kan hier niets geks in ontdekken. Ik heb ook naar mijn weten niets aan de instellingen veranderd.

Mijn unpak.txt geeft de volgende output:
code:
1
2
3
4
[INFO] unpak:12:51:40 SCRIPT_FOLDER=[/ffp/etc] PIN 2468
[INFO] unpak:12:51:40 ARGS: '/ffp/etc/unpak.sh' '/mnt/HD_a2/usenet/download/video/Posting-DVD-21-The-Movie-2008'  '/mnt/HD_usb1/Posting-DVD-21-The-Movie-2008.nzb'  '/mnt/HD_a2/usenet/download/video/Posting-DVD-21-The-Movie-2008/21 The Movie (2008).par2'  '2'  '1'  '0'  'video' 
[INFO] unpak:12:51:41  ====== Post-process Started : Posting-DVD-21-The-Movie-2008 12:51:41======
[INFO] unpak:12:51:41 config: Mandatory parchecking already enabled in nzbget.conf

Ik gebruik versie NZBGet Web Interface v 1.3 (testing 2). Indien iemand suggesties heel graag, indien het nodig is dat ik mijn nzbget.conf en/of unpak.cfg hier nog bij zet hoor ik het wel.
ik vind dit niet echt thuis horen in de CH3SNAS sectie van het tweakers forum, maar goed ..
daarnaast geef je dermate weinig info dat iedere gebruiker die nzbget op zijn of haar ch3snas gebruikt hier niets mee kan.

1. je probleem is het unrarren, maar je zet hier iets neer voor parren
2. je logfile geeft geen problemen dus wat is dan het probleem?
3. je geeft aan dat je nzbget web interface testing 2 gebruikt, maar dat stukje software heeft niets van doen met het uitpakken of downloaden van de bestanden
4. Wat wel van belang is wat voor soort unpak.sh en unpak.cfg script je gebruikt, van wie en wat er in de logfile getoond wordt. Als er iets fout gaat wordt in de standaard scripts allerlei bestandjes gegenereerd die vanaf de unpak aangeeft wat het probleem is geweest, zo kwam er van de week iemand bij mij in de mail die wat MP3's wilde uitpakken maar hij kreeg het maar niet uitgepakt .... zijn logfiles lieten weinig zien terwijl mijn logfile en bestanden laten zien dat er gewoonweg een CRC error in de rar file zit en dan is het uit met de pret: dan mag je het handmatig doen .. (geen parfile die daar wat aan kan doen)

Dus wellicht is jou probleem te relateren aan een CRC error in een RAR bestand en dat je een versie van unrar gebruikt die wellicht deze info niet verstuurd en/of gebruikt

maar je zal veel meer info moeten geven om daar aandacht voor te krijgen en ik denk dat de gebruikers van nzbget dan e.e.a. maar in nieuwe thread moeten gaan bespreken of ergens anders een 'home' moeten krijgen.

b.t.w. ik zoek al maanden een scripter die e.e.a. kan/wil doen om e.e.a wat meer te fine-tunen omdat het script van unpak.sh eigenlijk niet geschreven is voor de CH3SNAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Laatst online: 05-09 16:14
zeroday schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 08:06:
[...]
b.t.w. ik zoek al maanden een scripter die e.e.a. kan/wil doen om e.e.a wat meer te fine-tunen omdat het script van unpak.sh eigenlijk niet geschreven is voor de CH3SNAS
http://www.rentacoder.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerten
zeroday schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 08:06:
[...]

ik vind dit niet echt thuis horen in de CH3SNAS sectie van het tweakers forum, maar goed ..
daarnaast geef je dermate weinig info dat iedere gebruiker die nzbget op zijn of haar ch3snas gebruikt hier niets mee kan.

1. je probleem is het unrarren, maar je zet hier iets neer voor parren
2. je logfile geeft geen problemen dus wat is dan het probleem?
3. je geeft aan dat je nzbget web interface testing 2 gebruikt, maar dat stukje software heeft niets van doen met het uitpakken of downloaden van de bestanden
4. Wat wel van belang is wat voor soort unpak.sh en unpak.cfg script je gebruikt, van wie en wat er in de logfile getoond wordt. Als er iets fout gaat wordt in de standaard scripts allerlei bestandjes gegenereerd die vanaf de unpak aangeeft wat het probleem is geweest, zo kwam er van de week iemand bij mij in de mail die wat MP3's wilde uitpakken maar hij kreeg het maar niet uitgepakt .... zijn logfiles lieten weinig zien terwijl mijn logfile en bestanden laten zien dat er gewoonweg een CRC error in de rar file zit en dan is het uit met de pret: dan mag je het handmatig doen .. (geen parfile die daar wat aan kan doen)

Dus wellicht is jou probleem te relateren aan een CRC error in een RAR bestand en dat je een versie van unrar gebruikt die wellicht deze info niet verstuurd en/of gebruikt

maar je zal veel meer info moeten geven om daar aandacht voor te krijgen en ik denk dat de gebruikers van nzbget dan e.e.a. maar in nieuwe thread moeten gaan bespreken of ergens anders een 'home' moeten krijgen.

Ik heb je reactie gelezen en ben zelf tot de volgende conclusie gekomen: Het wordt een enorm uitzoekwerk met allerlei mogelijke foute instellingen, het is echter typisch dat ik niks aan de instellingen heb veranderd dus wordt het nog lastiger zoeken.
Ik wil dan ook maar overgaan tot een nieuwe instal van nzbget + webinterface + unpak, kan je me misschien kort toelichten of ik eerst zoiets als een 'uninstall' moet doen?

Excuses voor mijn gebrekkige kennis.

"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjoerten schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 12:07:
[...]

Ik heb je reactie gelezen en ben zelf tot de volgende conclusie gekomen: Het wordt een enorm uitzoekwerk met allerlei mogelijke foute instellingen, het is echter typisch dat ik niks aan de instellingen heb veranderd dus wordt het nog lastiger zoeken.
Ik wil dan ook maar overgaan tot een nieuwe instal van nzbget + webinterface + unpak, kan je me misschien kort toelichten of ik eerst zoiets als een 'uninstall' moet doen?

Excuses voor mijn gebrekkige kennis.

als je dit gebruikt dan heb je meer kans dat ik je kan helpen.
maar dan wel geheel volgen en niet eigenwijs zijn dat bepaalde dingen al draaien of geinstalleerd zijn
in principe is de installatie geheel 'stand-alone' op het een paar dingen na (lighttpd+php en unrar).
want dan gebruik je een installatie die ik ook op een van mijn nasjes draai.

en voor de rest: de uninstall is zoveel als het verwijderen van de bestanden die je geinstalleerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Krypt schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 11:02:
Zal te maken hebben met rechten. Toevallig via FTP die folder gemaakt? Probeer anders via FTP deze te verwijderen (inloggen met admin account)
Helaas, admin heeft bij mij nooit kunnen inloggen via FTP/SMB. Of moet ik deze juist aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arfman schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 16:14:
[...]

Helaas, admin heeft bij mij nooit kunnen inloggen via FTP/SMB. Of moet ik deze juist aanmaken?
fun_plug installeren,
via telnet naar folder waarin de map of bestand staat die je verwijderd wil hebben
rm -rf [naam]

tadaah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Eh .. alleen om een mapje te verwijderen moet ik dat hele funplug gedoe gaan doen? Waarna harde schijven niet meer vanzelf uitgaan en weetikveel wat voor ellende nog meer?

Bedankt voor het meedenken, maar het lijkt me toch dat dit simpeler op te lossen moet zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
funplug kun je er ook weer snel af krijgen. Kwestie van de bestanden wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arfman schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 19:19:
Eh .. alleen om een mapje te verwijderen moet ik dat hele funplug gedoe gaan doen? Waarna harde schijven niet meer vanzelf uitgaan en weetikveel wat voor ellende nog meer?

Bedankt voor het meedenken, maar het lijkt me toch dat dit simpeler op te lossen moet zijn ...
ja, een simpeler manier is om je HDD's te formatteren

of eruit te trekken aan je PC te hangen een virtuele server op te starten met Ubuntu de HDD mounten en dan de file als root verwijderen.

ja het kan simpeler .. suc6. Ik lees uiteindelijk wel dat het met fun_plug binnen 10 minuten gepiept was.
;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerten
zeroday schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 15:35:
[...]

als je dit gebruikt dan heb je meer kans dat ik je kan helpen.
maar dan wel geheel volgen en niet eigenwijs zijn dat bepaalde dingen al draaien of geinstalleerd zijn
in principe is de installatie geheel 'stand-alone' op het een paar dingen na (lighttpd+php en unrar).
want dan gebruik je een installatie die ik ook op een van mijn nasjes draai.

en voor de rest: de uninstall is zoveel als het verwijderen van de bestanden die je geinstalleerd hebt.
Tnx, heb deze installatie uitgevoerd en nu draait het weer als vanouds! Geen idee wat er nou in de vorige setup misgezeten heeft maar ik ga me er geloof ik ook maar niet druk over maken! Nogmaals dank voor zowel je hulp aan mijn adres als voor het ter beschikking stellen van al deze installatie handleidingen _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:16
Weet iemand of ik nog ergens anders de debian installatie kan downloaden die op de CH3SNAS geinstalleerd kan worden. De etch.tar-file die telkens genoemd wordt schijnt alleen maar te downloaden te zijn van http://dev.skcserver.de/dns323/etch.tar, echter deze site is niet bereikbaar. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 13:48
Ik wil eigenlijk niet van deze topic afwijken maar ik kom er maar niet achter.

Ik draai mldonkey op de ch3snas, maar nu wil ik de upload/download ratio instellen op 100%. Waar vind ik dat. Want ik kan het maar niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
iemand een idee hoe ik die extplorer aan de praat krijg

als ik de install van de site volg krijg ik in firefox een wit scherm en in ie een 500 error

nzbget en musicbrowser lopen als een zonnetje dus php zit goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graaf404
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05-2023
Goedendag allemaal,

Ik heb een newbie vraag op het gebied van de CH3SNAS.

Ik ben van plan om ook een CH3SNAS te gaan kopen, alleen ik heb een vraag over de printserver.
Is deze te gebruiken zoals een normale printserver, dus alleen de printer te installeren op je PC, zonder een extra programma te instaleren zoals bv NDAS.

Dit is nl omdat mijn vrouw d'r zakelijke laptop ook in m'n netwerk hangt, maar ik er geen extra software op wil instaleren, enkel de printer zelf wil instaleren.

Ray...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
@Ray,

Niet alle printers worden ondersteumd volgens mij. Of het ligt aan mijn versie firmware 1.03.
Omdat de NAS bij mij goed draait, update ik hem liever niet. Maar dit betekende wel dat een LExmark printer het niet deed op deze NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graaf404
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05-2023
sjansen schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 12:38:
@Ray,

Niet alle printers worden ondersteumd volgens mij. Of het ligt aan mijn versie firmware 1.03.
Omdat de NAS bij mij goed draait, update ik hem liever niet. Maar dit betekende wel dat een LExmark printer het niet deed op deze NAS.
Ik heb een HP laserprinter.
is er ergens een lijst te vinden met printers die werken?

Ray...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
Volgens mij staat in deel 1 van dit topic een lijstje.
Of wacht even tot zeroday even antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjansen schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 19:47:
Volgens mij staat in deel 1 van dit topic een lijstje.
Of wacht even tot zeroday even antwoord.
Ook ik heb niet overal een antwoord op helaas. Trial and Error. Ik heb nog niemand gezien die het apparaat zuiver en alleen voor de printserver functie via USB heeft gebruikt (device gebruikt Linux) dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
batowhizz schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 09:16:

als ik de install van de site volg krijg ik in firefox een wit scherm en in ie een 500 error

Over wat voor programma heb je het nu? en als je een error krijgt kun je in de logfile van lighttpd kijken wat er mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Laatst online: 07-10 15:21
graaf404 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 13:25:
[...]

Ik heb een HP laserprinter.
is er ergens een lijst te vinden met printers die werken?

Ray...
Ik heb een HP deskjet 3745 werkend via de nas.Printen gaat wel wat langzamer dan rechtstreeks via mijn usb poort op me pc,maar het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
batowhizz schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 09:16:

cp /mnt/HD_a2/ffp/etc/examples/php.ini-recommended /mnt/HD_a2/ffp/etc/php.ini

/ffp/start/lighttpd.sh restart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
zeroday schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 20:42:
[...]

Over wat voor programma heb je het nu? en als je een error krijgt kun je in de logfile van lighttpd kijken wat er mis is.
het leuke is dat ik met firefox geen error krijg in mijn log
met IE wordt het ((mod_fastcgi.c.2618) FastCGI-stderr: PHP Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in /mnt/HD_a2/www/pages/extplorer/libraries/Archive/adapter/tar.php on line 119)

daar wordt ik ook niet veel wijzer van

voor jouw info het gaat om dit programma en er zijn mensen op dit forum die hem aan de praat hebben

@ willem
ik zal vanmiddag jouw optie eens proberen
ik heb ooit wel wat aangepast in mijn php.ini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijssie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-10 08:17
Al weer een hele tijd geleden dat ik een vraag poste over informatie over de CH3SNAS, inmiddels is het topic ver in het derde deel aanbeland...wow _/-\o_

Dankzij alle informatie heb ik, als linux leek, mijn NAS gefunplugged en draait Transmission en NZBget als een zonnetje. Onlangs heb ik een PS3 gekocht (rip XBMC :'( ) Om toch video te kunnen streamen heb ik Mediatomb geinstalleerd. Dit werkt op zich prima. Mijn video's zijn geindexeerd en de server is zichtbaar vanaf de PS3. Het lijkt er echter op dat alleen mijn divx films afgespeeld kunnen worden. Wat kan ik verwachten van Mediatomb op de CH3snas, welke formaten zou ik hiermee af moeten kunnen spelen? Meeste van mijn films zijn iso's, is dat mogelijk om af te spelen? Moet ik nog dingen toevoegen aan mijn mediatomb config.xml?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Laatst online: 22:27

BeyondThunder

Lost Lightning

Ik heb de FFP op de USB, maar als ik de laatste tijd met putty ssh verbinding maak krijg ik na een paar seconden de login. Maar na de login duurt het zo'n twee minuten voordat ik de Password prompt krijg.

Eenmaal aangelogt gaat alles gewoon lekker rap.
Dit gedrag heb ik ook na een reboot.
Herkend iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al zicht op wanneer de xbox360 kan communiceren met de ch3snas (zonder funplug) dmv firmware update? Zou helemaal top zijn aangezien ik mijn 360 veel gebruik om foto's af te spelen. Nu doe ik dat nog via de laptop.

had het al een x gevraagd maar weet iemand of het mogelijk is om via ftp meerdere mappen toe te wijzen aan een user ipv de complete root? Nu lukt het mij alleen om de root te kiezen of 1 map in deze root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Vind persoonlijk Twonky ideaal om films etc te delen met de XBox360. Licentie is ook maar 2 tientjes, dus dat is nog wel te doen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 tientjes heb ik daar zeker wel voor over, kan een leek dit instaleren? Zal eens gaan zoeken op het forum.
Las alleen dat het in de firmare zat maar er weer uit is gehaald. Als dit bij de volgende dan komt dan kan ik wel even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Laatst online: 08-10 08:33
Ik wil funplug en nzbget nu ook vanaf USB gaan draaien. Ik gebruik daarvoor de tutorial uit de topicstart.

Ik krijg alleen mijn USB stick niet geformateerd (segmentation faults). Ik ga daarom na mijn werk even een andere USB stick kopen. Welke hebben jullie wel werkend gekregen, zodat ik niet nog een USB stick voor niets koop.

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijssie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-10 08:17
Ik heb bij computerland een USB stick van A-data gekocht, deze wordt prima herkend door de NAS.
A-data is volgens mij ook te koop bij Paradigit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerten
Ik heb mijn nzb-scrap directory op een Kingston Datatraveler geparkeerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Laatst online: 08-10 08:33
Als je alleen de nzb-scrap directory op een USB stick zet, gaan dan de harddisks ook in standby ?

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Directory voor NZB files en logfiles op USB stick zetten Harddisken gaan in standby

En als USB stick het niet doet zorgen dat hij fat32 is via een windows bak en dan formateren met nas

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 15:01 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezocht programma om bestanden te posten van af nas

Zijn er programma's die ik van af de nas kan draaien zonder debian voor het posten.
Ik heb al wel Newspost gevonden maar daarvoor moet ik debian op de nas zetten

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 15:07 . Reden: taalfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Mert schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 18:48:
[...]

Uit en aanzetten had ik al geprobeerd.
Na het eruit halen beide disks, eerst 1 format toen de ander, werkt 't.
Dit overkwam me net ook. 1,5TB Spinpoint F2 erin gedaan bij een bestaande Spinpoint 750GB. Niks, nada formateren. Toen 750GB disk eruit, 1.5TB HDD ervoor in de plek en formateren maar.

Wel raar.

[ Voor 16% gewijzigd door Tallguy op 11-08-2009 19:48 ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ok, ik heb op Campzone een aantal keren geprobeerd om een DC++ client actief te krijgen (MLDonkey) maar alles lukte, behalve connecten met de DC hub (kon hem wel pingen vanaf de NAS).
Vervolgens ben ik aan de slag gegaan om een package manager werkend te krijgen, maar dat wilde niet echt lukken, waarschijnlijk wegens een enorme hoop dependencies waar ik niet uit kwam.
Ik kreeg uiteindelijk ipkg niet gecompileerd, met de melding "Compiler cannot create executable".

Na veel geGoogle kwam ik tot de conclusie dat dit ergens een dependency moest zijn in de C libraries, daar heb ik packages voor binnengehaald en geïnstalleerd maar zonder succes.

Mijn vraag richting jullie: iemand die een package manager (bijvoorbeeld ipkg) heeft kunnen installen zonder Debian chrooted te draaien? Dat is namelijk mijn laatste redmiddel mocht het niet op een andere manier kunnen. Ik wil de boel zo licht mogelijk laten draaien namelijk, dus het liefst alleen een fun_plug met SSH, BitTorrent, FTP, Samba en DC++. Als ik daar Debian voor moet gaan draaien gaat dat het doel wel een beetje voorbij.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Ik heb opeens een vreemd probleem op mijn NAS. Ik kan vanuit windows niet naar schrijven?
Ik kopieer iets windows7 blijft hangen op "discovering items" (in SSH zie je dat het bestand al is verstuurd) en dan "there is a problem accessing \\alexandria\volume_2" en als ik cancel kies dan wordt het bestand verwijderd. Lezen van NAS kan ik wel, reboot helpt niet.

Trouwens denk ik niet dat dit een probleem van Samba is, want subversion werkt ook niet meer? Als ik iets wil committen zegt het:
Commit failed (details follow):
Can't read from connection: A connection attempt failed because the connected
party did not properly respond after a period of time, or established
connection failed because connected host has failed to respond.
iemand dit eerder gehad? Een half uurtje geleden werkte alles nog goed :?

update: windows gereboot en het werkt weer 8)7 *vreemd*

[ Voor 3% gewijzigd door Darkvater op 13-08-2009 12:13 ]

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:58

Sabbi

je denkt aan mij.

Thrackan schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:01:
Ok, ik heb op Campzone een aantal keren geprobeerd om een DC++ client actief te krijgen (MLDonkey) maar alles lukte, behalve connecten met de DC hub (kon hem wel pingen vanaf de NAS).
Vervolgens ben ik aan de slag gegaan om een package manager werkend te krijgen, maar dat wilde niet echt lukken, waarschijnlijk wegens een enorme hoop dependencies waar ik niet uit kwam.
Ik kreeg uiteindelijk ipkg niet gecompileerd, met de melding "Compiler cannot create executable".

Na veel geGoogle kwam ik tot de conclusie dat dit ergens een dependency moest zijn in de C libraries, daar heb ik packages voor binnengehaald en geïnstalleerd maar zonder succes.

Mijn vraag richting jullie: iemand die een package manager (bijvoorbeeld ipkg) heeft kunnen installen zonder Debian chrooted te draaien? Dat is namelijk mijn laatste redmiddel mocht het niet op een andere manier kunnen. Ik wil de boel zo licht mogelijk laten draaien namelijk, dus het liefst alleen een fun_plug met SSH, BitTorrent, FTP, Samba en DC++. Als ik daar Debian voor moet gaan draaien gaat dat het doel wel een beetje voorbij.
Bij een standaard fun-plug zit toch al ipkg ingebakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb een vraag over het gebruik van de NAS icm samsung led televisies.

Ik wil dit graag gebruiken samen met mijn conceptronic NAS maar dit wil niet goed lukken. Bij het afspelen van MP3's houd hij het vaak ongeveer 3/4 nummers vol en dan klapt hij er uit. Het gekke is dat het wel goed gaat als ik mijn laptop er op aansluit en de communicatie tussen mijn laptop en de NAS verloopt ook prima.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Hoe wordt de tijd gezet in de NAS? Elke keer dat ik hem reboot staat de klok weer een uurtje te vroeg, terwijl bij de instellingen de ntp server op 'pool.ntp.org' staat, timezone op GMT+1, en de DST op EU.

Moet ik na elke reboot soms op 'set time' drukken bij ntp om dit te fixen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzero14
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-10-2022
Ey,

één van de twee schijven van mijn CH3SNAS was stuk gegaan nadat de kuisvrouw mijn NAS had omgestoten (dank daarvoor :D). Nu heb ik een nieuwe HD erin gestoken, alles ging prima, ook data eerste schijf is intact gebleven (het zijn gewoon 2 losstaande disks).

Maar met de tweede disk erin wilt ffp maar niet starten, ik heb al geprobeerd de verse ffp bestanden erop te zetten maar het doet niets. Iemand raad hiermee ?

Alvast bedankt,
Pj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Laatst online: 12-09 14:21
Xzero14 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:10:
Ey,

één van de twee schijven van mijn CH3SNAS was stuk gegaan nadat de kuisvrouw mijn NAS had omgestoten (dank daarvoor :D). Nu heb ik een nieuwe HD erin gestoken, alles ging prima, ook data eerste schijf is intact gebleven (het zijn gewoon 2 losstaande disks).

Maar met de tweede disk erin wilt ffp maar niet starten, ik heb al geprobeerd de verse ffp bestanden erop te zetten maar het doet niets. Iemand raad hiermee ?

Alvast bedankt,
Pj
Het kan zijn dat de benaming HD_a2 en HD_b2 zijn om gedraaid. Zet ffp eens op je andere schijf.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Sabbi schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 16:38:
[...]

Bij een standaard fun-plug zit toch al ipkg ingebakken?
Ik heb hem niet kunnen vinden, misschien ben je in de war met funpkg? Of ik ben scheel natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Wie weet hoe ik de diskactiviteit kan monitoren op de ch3snas? Ik blijf activiteit houden op Volume_1. De disk spint niet down, ledje blijft knipperen. Ik draai ffp op usb. Ook na een herstart van de nas en zonder netwerk blijf ik activiteit houden.

Ik draai NZBget, maar ook die sluit ik helemaal af.

Wie heeft een tip voor me?

[ Voor 8% gewijzigd door BeyondThunder op 16-08-2009 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BeyondThunder schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 20:58:
Wie weet hoe ik de diskactiviteit kan monitoren op de ch3snas? Ik blijf activiteit houden op Volume_1. De disk spint niet down, ledje blijft knipperen. Ik draai ffp op usb. Ook na een herstart van de nas en zonder netwerk blijf ik activiteit houden.

Ik draai NZBget, maar ook die sluit ik helemaal af.

Wie heeft een tip voor me?
funplug verwijderen
en fun_plug via een usb stick gaan draaien.

Maar ik begrijp al die 'fuzz' van HDD gaat niet down .. ik draai al 24/7 nzbget op een ch3snas, hij wordt af en toe 60 graden en het apparaat blijft gewoon draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Hi zeroday, nog onwijs bedankt voor je heldere manuals! Heeft me erg geholpen met NZBget.
Maar zoals je kan lezen schrijf ik "Ik draai ffp op usb", de logs geven ook aan dat funplug wordt opgestart vanaf usb. Dat zit wel snor.

Ik wil dat de schijven down gaan omdat ik ze toch hoor. Ik ben acoustisch zeer gevoelig ingesteld laten we maar zeggen...
En ik wil dat de schijven down gaan omdat ik verwacht dat ze down moeten gaan.

Maar ik zai idd eens een voor een zaken gaan uitzetten, dan moet ik er vanzelf achter komen wat Volume_1 up houdt. Maar wellicht bestaat er een stukje software die mij kan vertellen wie leest of schrijft naar Volume_1

[ Voor 8% gewijzigd door BeyondThunder op 16-08-2009 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
BeyondThunder schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 21:34:
Maar wellicht bestaat er een stukje software die mij kan vertellen wie leest of schrijft naar Volume_1
Je zou lsof kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:58

Sabbi

je denkt aan mij.

Thrackan schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 13:27:
Ik heb hem niet kunnen vinden, misschien ben je in de war met funpkg? Of ik ben scheel natuurlijk ;)
O wacht, misschien had ik heb toch wel zelf geinstalleerd, my bad :) in ieder geval is hier een howto:

http://wiki.dns323.info/howto:optware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Hé, dank je daar ga ik zeker even naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Sabbi schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 12:40:
[...]

O wacht, misschien had ik heb toch wel zelf geinstalleerd, my bad :) in ieder geval is hier een howto:

http://wiki.dns323.info/howto:optware
Waah, dat ik die niet heb kunnen vinden zeg! Heb die halve site afgebladerd... Thanks! _/-\o_

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Hmm, is het mogelijk om met de CH3SNAS fun_plug op een USB stick te installeren maar ook een USB printer op aan te sluiten? Een soort van USB-splitter? Wil wel graag dat de HD's op standby gaan natuurlijk :)

• Sjoerten
Darkvater schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 12:19:
Hmm, is het mogelijk om met de CH3SNAS fun_plug op een USB stick te installeren maar ook een USB printer op aan te sluiten? Een soort van USB-splitter? Wil wel graag dat de HD's op standby gaan natuurlijk :)
Even zoeken in het vorige topic....

[ Voor 19% gewijzigd door Sjoerten op 20-08-2009 12:25 ]

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Hmm, interessant, via een hubje. Verbruikt je NAS dan niet meer stroom aangezien altijd je USB powered moet zijn (HUB + stick)?

Pagina: 1 ... 9 ... 30 Laatste