Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Ja dat zat ik ook al te denken, dat de RAID instellingen invloed hebben.Thrackan schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:54:
De inconsistentie kan komen doordat je mirroring RAID druk bezig is met de mirror wegschrijven. De snelheid zelf (tot 18 MB/s) is volgens mij redelijk normaal.
Maar ik kan me niet voorstellen dat dat ook geld voor als ik data van de NAS afhaal?
Of zorgt de dubbele hdd interactie voor vertragingen?
En waarom varieert de snelheid dan zo? Die 18mb/s is echt de top, meestal haal ik tussen de 4 en de 11mb/s en dan meer richting de 4 dan de 11......
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Met kopieren zou ik het niet weten, als dit alleen bij moven gebeurt kan het idd RAID zijn.XanderDrake schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:07:
[...]
Ja dat zat ik ook al te denken, dat de RAID instellingen invloed hebben.
Maar ik kan me niet voorstellen dat dat ook geld voor als ik data van de NAS afhaal?
Of zorgt de dubbele hdd interactie voor vertragingen?
En waarom varieert de snelheid dan zo? Die 18mb/s is echt de top, meestal haal ik tussen de 4 en de 11mb/s en dan meer richting de 4 dan de 11......
Verwijderd
Ik heb een ch3snas aangeschaft om wat relaxter alle data van verschillende computers weg te zetten en om een FTP server te installeren. Dat was natuurlijk niet voldoende na het lezen van de funplug mogelijkheden en daar ben ik mee aan de gang gegaan. Ik ben dus geen linux kenner..., maar slechts wat handiger met computers. Niet handig genoeg... want ik kom er weinig uit op dit moment...
Ik heb via http://knowledge.forestblue.nl/ch3snas_dutch.htm alles gevolgd en wil ik 'transmission' laten draaien... bij stap 5 kom ik er niet meer uit...
- En heb sowieso nog vragen... Kan ik de schijven nu toch nog in windows zichtbaar maken zodat ik via alle computers in mijn netwerk daar bestanden op kan zetten?5. Pas het configuratiebestand aan in \.transmission-daemon\settings.json . Onder het kopje rpc-whitelist dien je je eigen lokale IP range op te geven om de web-interface te kunnen benaderen.
>> "download-dir": "\/mnt\/HD_a2\/transmission\/",
>> "encryption": 2,
>> "rpc-whitelist": "127.0.0.1,192.168.1.*,
- Ik krijg de FTP (van ch3snas zelf) niet aan de gang. Wanneer ik nu met FlashFXP erop probeer in te loggen kan hij de contents niet listen... Ligt dat aan funplug of niet?
- Welk programma is er om de ch3snas 'verkenner-like' te benaderen via internet?
Of moet ik het er allemaal maar gewoon afhalen gezien het gebrek aan kennis... Hahaha...
Thanks alvast!!
als je het ipadres van de nas in verkenner typed zoals: \\192.168.XXX.ZZZ\ kan je de folders op je nas doorbladeren. Vervolgens kan je dmv rechtermuisknop>map network drive op een van de folders de NAS een schijfletter geven (zodat je hem als N:\ hebt in windows)Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:08:
Hee hee!
Ik heb een ch3snas aangeschaft om wat relaxter alle data van verschillende computers weg te zetten en om een FTP server te installeren. Dat was natuurlijk niet voldoende na het lezen van de funplug mogelijkheden en daar ben ik mee aan de gang gegaan. Ik ben dus geen linux kenner..., maar slechts wat handiger met computers. Niet handig genoeg... want ik kom er weinig uit op dit moment...![]()
[...]
- En heb sowieso nog vragen... Kan ik de schijven nu toch nog in windows zichtbaar maken zodat ik via alle computers in mijn netwerk daar bestanden op kan zetten?
- Ik krijg de FTP (van ch3snas zelf) niet aan de gang. Wanneer ik nu met FlashFXP erop probeer in te loggen kan hij de contents niet listen... Ligt dat aan funplug of niet?
- Welk programma is er om de ch3snas 'verkenner-like' te benaderen via internet?
Of moet ik het er allemaal maar gewoon afhalen gezien het gebrek aan kennis... Hahaha...
Thanks alvast!!Schaep!
Verwijderd
Als ik dat doe kom ik op de inlog van de Ch3snas... waar ik alleen config settings kan maken... Misschien iets fout gedaan met funplug of zo?als je het ipadres van de nas in verkenner typed zoals: \\192.168.XXX.ZZZ\ kan je de folders op je nas doorbladeren. Vervolgens kan je dmv rechtermuisknop>map network drive op een van de folders de NAS een schijfletter geven (zodat je hem als N:\ hebt in windows)
*edit: heb em nu wel kunnen mappen via windows via het netwerk van windows...
Thanks Schaep
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 13:08 ]
Verwijderd
sudo mount /dev/sdb2 /mnt/disk/
mount: unknown filesystem type 'linux_raid_member'
Weet iemand hoe ik de data kan bekijken? Iets met mdadm, maar ik weet niet of ik dan wat stuk ga maken.
Laat maar, ik kon hem gewoon mounten door het FS-type mee te geven (ext2):
mount -t ext2 /dev/sdb2 /mnt/disk
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 15:23 ]
Misschien Vista settings ofzo?
Windows help zegt het volgende:
maar ja...If the folder is on a computer that is part of your homegroup, it can be included. For more information, search Windows Help and Support for "add computers to a homegroup."
Computers must be running Windows 7 to participate in a homegroup. HomeGroup is available in all editions of Windows 7. In Windows 7 Starter and Windows 7 Home Basic, you can join a homegroup, but you can’t create one.
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Nee. Dit is gewoon een limit van de processor die erin zit. Het is ook een videoprocessor en is ook niet gebouwd om dergelijke applicaties eigenlijk te kunnen draaien. Het is dus een extra-tje dat hij dit kan. Je zal denk ik niet >1700KB/s halen.wAizz schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 11:10:
zit op een 100Mbit verbinding van Onsnet Eindhoven, maar snelheid is gemiddeld maar 2Mb/sec via usenet - Astraweb. Zijn er instellingen op de CH3SNAS die dit kunnen verbeteren?
[ Voor 60% gewijzigd door vincedd op 23-08-2009 21:36 ]
Heb je de juiste poorten geforward?vincedd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 21:27:
Heb al een tijdje een ch3nas thuis draaien.Ben er tevreden mee,ftp werkt goed en heb daarop heb ik door een vriend transmission laten installeren.Wie weet of transmission ook van buiten mijn netwerk te bereiken is op me nas?Intern lukt het me wel,maar extern niet.En aangezien ik niet handig ben met linux ben ik afhankelijk van die vriend.Als iemand mij dat kan vertellen en kan vertellen waar ik dat kan vinden,dan kan ik mijn vriend het laten aanpassen als het mogelijk is.
Zo, ja dan moet je het settings.json bestand aanpassen in .transmission-daemon en de whitelist uitschakelen.
d'r zijn meer mensen met dezelfde vraagDarkvater schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 09:57:
Kan een nieuwe firmwar voor de CH3SNAS misschien compatibliteit toevoegen voor Windows7 libraries? Als ik nu namelijk een share wil toevoegen aan een library zegt hij het volgende: "This network location can't be included because it is not indexed". De enige manier om ze indexed (toegestaan) te krijgen is door "always available offline" te kiezen, maar die kopieert alles naar me HD. Niet de bedoeling natuurlijk
Windows help zegt het volgende:
[...]
maar ja...
[...]
http://www.google.nl/sear...+libraries&meta=&aq=f&oq=
There are no secrets, only information you do not yet have
Ik haal hier ook meestal (lezen) tussen de 18 en 21MB per seconde, ongeacht of ik SMB of FTP gebruik. Schrijven gaat iets trager, maar is afhankelijk van de filesize. ISO's bijvoorbeeld gaan ook met 17MB/sec. Mijn setup is 2x 1,5TB in RAID1, dus van de overhead van het mirroren merk ik eigenlijk weinig...Thrackan schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:54:
De inconsistentie kan komen doordat je mirroring RAID druk bezig is met de mirror wegschrijven. De snelheid zelf (tot 18 MB/s) is volgens mij redelijk normaal.
[ Voor 9% gewijzigd door jbr op 24-08-2009 12:02 ]
Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!
Ok, dan luidt mijn conclusie: "Dan weet ik het ook niet"jbr schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:01:
[...]
Ik haal hier ook meestal (lezen) tussen de 18 en 21MB per seconde, ongeacht of ik SMB of FTP gebruik. Schrijven gaat iets trager, maar is afhankelijk van de filesize. ISO's bijvoorbeeld gaan ook met 17MB/sec. Mijn setup is 2x 1,5TB in RAID1, dus van de overhead van het mirroren merk ik eigenlijk weinig...
Ik heb nzbget, nzbgetweb & lighttpd erop draaien. Eerst had ik een usb stick erin zitten die ext2 was geformateerd. De nzb-, logdir en web bestanden had ik op de usbstick staan. Dit werkte perfect, maar eens in de zoveel tijd raakte mijn usbstick corrupt.
Nu heb ik een nieuwe stick erin zitten en deze is fat32 geformateerd. Ook gemount en ik heb een symlink vanuit mijn HD_a2\Volume_1 naar de usb stick aangemaakt (ook in de oude situatie met ext2). Nu kan ik echter niet meer via samba naar \Volume_1\usb schrijven. Ook via FTP heb ik geen rechten om op de usbstick te schrijven. Via de consolesessie van de CH3SNAS kan ik dat wel.
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik gewoon via samba en ftp op die usbstick kan schrijven (kan er nu niet gemakkelijk nzb's op kopieeren)? Optie is natuurlijk om de stick te formateren op EXT2 maar ben bang dat ik dat corruptie probleem weer terug heb.
Verwijderd
2. USB toch EXT2 formateren
Dat USB stick corrupt raakt is omdat CH3SNAS niet de USB stick netjes unmount bij herstart
een Shutdown / restart script maken die eerst alles netjes stopt en USB stick unmount voor dat de NAS uitgezet wordt of geherstart wordt.
Ik connect gewoon naar mijn CH3SNAS zonder account gegevens in te vullen. Dat zou dan wel via een soort guest account gaan? Hoe kan ik er voor zorgen dat dit account rechten krijgt om te schrijven op mijn stick?
Verwijderd
Maar een Symbolic link kan je wel rechten geven
doe maar chmod 777 op de Symbolic link oftwel de USB directory en probeer het dan nog eens.
Heb ik nog wel een ander probleempje. Ik heb NZBGet version 0.7.0-testing-r317 draaien met NZBGet Web Interface v 1.4 (testing-2). In NZBGet web heb ik een username en wachtwoord opgegeven. Op een computer werkt het perfect, maar zodra ik met mijn Android G1 wil connecten dan pakt ie mijn username en wachtwoord niet.
Ik heb de php files eens bekeken en wat debug code toegevoegd.
1
| $auth_valid = $auth_username==$WebUsername && $auth_password==$WebPassword ; |
Hier wordt gecontroleerd of de ingegeven username overeenkomt met de ingestelde username. Als ik voor deze code een echo doe van $auth_username dan laat ie het mooi zien als ik een verkeerd username intyp, maar bij een correcte is $auth_username ineens leeg.
Bij de vorige versie van NZBGet web deed ie het wel goed; helaas ben ik de sources daarvan kwijt. Enig idee waarom dit zich voordoet op mijn G1 en niet op een normale computer?
edit: ben ondertussen ook naar een andere rom gegaan met mijn G1, misschien dat het daar aan ligt.
[ Voor 4% gewijzigd door Krypt op 24-08-2009 22:32 ]
Ik zit met een payserver op het UPC netwerk (30mbit) rond de 2500kB/s ... zodra hij aan het repairen/extracten is valt de snelheid wel terug.Mattie84 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 17:23:
[...]
Nee. Dit is gewoon een limit van de processor die erin zit. Het is ook een videoprocessor en is ook niet gebouwd om dergelijke applicaties eigenlijk te kunnen draaien. Het is dus een extra-tje dat hij dit kan. Je zal denk ik niet >1700KB/s halen.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik heb het backup script van deze site (http://wiki.dns323.info/howto:backup) in gebruik en dat werkt. Maar ik wil eigenlijk iets anders bereiken. Dit is me teveel "linux" met die softlinks etc.
Ik wil Disk1 op mijn netwerk sharen en gebruiken als backup locatie, en dat de NAS daarvan een kopie trekt en op Disk2 bewaart.
Dus: een aantal folders van disk1 naar disk2 syncen, waarbij
- nieuwe en gewijzigde bestanden worden gekopieerd
- maar: alleen bestanden worden toegevoegd op disk2, ook al is het bestand weg op disk1.
(dus geen delete kopieeren, als ik iets wil verwijderen uit de backup doe ik dat wel handmatig).
Dus ik ben op zoek naar het juiste rsync commando. Ik denk aan deze:
$ffppath/bin/rsync -a $srcpath $dstpath > $ffppath/log/snapshot.log 2>&1
Waarbij
srcpath='/mnt/HD_a2/VIDEO /mnt/HD_a2/FOTOS'
en
dstpath=/mnt/HD_b2/Backup_NAS
Weet iemand een beter RSYNC commando?
Zijn er alternatieven, suggesties?
max heb ik hem gezien op 3100kB/srenzo4000 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:13:
[...]
Ik zit met een payserver op het UPC netwerk (30mbit) rond de 2500kB/s ... zodra hij aan het repairen/extracten is valt de snelheid wel terug.
het hangt er natuurlijk wel vanaf wat je allemaal op je nas hebt draaien
Is dit mogelijk
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
http://dalrun.com/Linux/Software/Nzbget/PPWeb/
als je de tarrball uitpakt en in www/pages gooit dan krijg je wel nzbgetweb te zien
ik krijg alleen de nzbmatrix niet aan de praat en ik kan de fout niet vinden
ik heb ondertussen wel perl op de ch3snas staan maar moet ik nog wat starten?
Ben hier ook benieuwd naar!Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:06:
Gezocht programma om bestanden te posten van af nas
Zijn er programma's die ik van af de nas kan draaien zonder debian voor het posten.
Ik heb al wel Newspost gevonden maar daarvoor moet ik debian op de nas zetten
Had newspost ook al gevonden maar die kan niet geinstalleerd worden via ipkg..
Ik heb zelf een Qnap TS219 maar we zukken dus hetzelfde stukje software, iemand tips?
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Die werkt prima, hoewel de fabrikant dit niet kon garanderen omdat hij nooit was getest en hij ook nergens in een lijst met werkende printers voorkwam.
Ik dacht, misschien wel handig om dat hier even te melden.
Wel werkte hij pas nadat ik eerst op een XP machine de netwerkprinter werkend heb gekregen, daarna werkte het opeens ook op een Vista machine.
Maar nu heb ik ook een vraag:
Ik wil fun plug instaleren, heb totaal geen verstand van linux.
je kan dus hier de fun plug downloaden, maar ik zie alleen maar links die verwijzen naar pagina's met linux taal.(# en echo ed.)
Moet ik dat in een tekstbestand zetten of zo?
Ray...
Nee die commando's moet je versturen via een telnet programma zoals puttygraaf404 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:52:
Ik heb een CH3SNAS gekocht, en heb er een HP LaserJet P1005 printer op aangesloten.
Die werkt prima, hoewel de fabrikant dit niet kon garanderen omdat hij nooit was getest en hij ook nergens in een lijst met werkende printers voorkwam.
Ik dacht, misschien wel handig om dat hier even te melden.
Wel werkte hij pas nadat ik eerst op een XP machine de netwerkprinter werkend heb gekregen, daarna werkte het opeens ook op een Vista machine.
je kan dus hier de fun plug downloaden, maar ik zie alleen maar links die verwijzen naar pagina's met linux taal.(# en echo ed.)
Ray...
zie hier
[This space is for rent]
Gewoon de bestanden fun_plug en fun_plug.tgz op de harddisk van je nas zetten en rebooten. Dan installeert funplug zich van zelf. Als je de bestanden wilt aanpassen, hou er dan rekening mee dat ze zijn op geslagen in lunix formaat. Dit kan je beter niet editten in notepad, maar in notepad++ ofzo.graaf404 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:52:
..................
Ray...
Antwoord:fweijers schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:15:
Dus: een aantal folders van disk1 naar disk2 syncen, waarbij
- nieuwe en gewijzigde bestanden worden gekopieerd
- maar: alleen bestanden worden toegevoegd op disk2, ook al is het bestand weg op disk1.
(dus geen delete kopieeren, als ik iets wil verwijderen uit de backup doe ik dat wel handmatig).
http://www.cyberciti.biz/faq/use-rsync-to-backup-directory/
maar op die pagina staat:PoweRoy schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:49:
[...]
Nee die commando's moet je versturen via een telnet programma zoals putty
zie hier
Je download de fun plug hier. De versie die ik heb gebruikt is 0.5.
In het bestand wat je uitpakt zitten twee bestanden: fun_plug.tar en fun_plug. Deze bestanden kopieer je in de root directory van je netwerk share op de NAS (Volume_1 of Volume_2) .
Er is niks uit te pakken....

maak je die bestanden dan zelf in notpad++?RunaR schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:02:
[...]
Gewoon de bestanden fun_plug en fun_plug.tgz op de harddisk van je nas zetten en rebooten. Dan installeert funplug zich van zelf. Als je de bestanden wilt aanpassen, hou er dan rekening mee dat ze zijn op geslagen in lunix formaat. Dit kan je beter niet editten in notepad, maar in notepad++ ofzo.
http://www.inreto.de/dns323/fun-plug/0.5/fun_plug
deze 2 downloaden en op je schijf zetten
daarna je nas herstarten
als je er 2 schijven in hebt zet je op allebei de schijven de bestanden
er zal er dan maar 1 uitpakken en op de andere schijf kan je de boel dan weggooien
Of volg de tutorials van GenetiXgraaf404 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 14:39:
[...]
maak je die bestanden dan zelf in notpad++?
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Ik volg het voorbeeld van de rsync pagina zelf maar ergens werkt het niet bij me.
Situatie: op de ch3snas heb ik een mapje staan foto. (in windows zie je \\10.0.0.6\Volume_1\Foto)
Nu wil ik automatisch een backup naar mijn andere NAS (Gigashare).
(In windows zie je \\10.0.0.9\ide3\Backup)
Het script wat ik gebruik is deze:
#!/bin/sh
# This script does personal backups to a rsync backup server. You will end up
# with a 7 day rotating incremental backup. The incrementals will go
# into subdirectories named after the day of the week, and the current
# full backup goes into a directory called "current"
# tridge@linuxcare.com
# directory to backup
BDIR=/home/Volume_1\Foto
# excludes file - this contains a wildcard pattern per line of files to exclude
EXCLUDES=$HOME/cron/excludes
# the name of the backup machine
BSERVER=gigashare\ide3\backup
# your password on the backup server
export RSYNC_PASSWORD=1234567890
########################################################################
BACKUPDIR=`date +%A`
OPTS="--force --ignore-errors --delete-excluded --exclude-from=$EXCLUDES
--delete --backup --backup-dir=/$BACKUPDIR -a"
export PATH=$PATH:/bin:/usr/bin:/usr/local/bin
# the following line clears the last weeks incremental directory
[ -d $HOME/emptydir ] || mkdir $HOME/emptydir
rsync --delete -a $HOME/emptydir/ $BSERVER::$USER/$BACKUPDIR/
rmdir $HOME/emptydir
# now the actual transfer
rsync $OPTS $BDIR $BSERVER::$USER/current
*****************************************************************************************************
Wat staat er verkeerd, waarom het niet werkt?
Verwijderd
Samba configuratie update om je nas soepeltjes te laten werken met macos .... http://wiki.dns323.info/howto:mac_osx_users
wat bedoel je? in dit hele topic komt het woord audio maar een paar x voor, en dan gaat het over streamen met bv mediatomb.Jrz schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 09:44:
Heeft iemand toevallig nog een mirror van die usb audio kernel modules?
Wat wil je ermee doen? Het klinkt alsof je een usb geluidskaart wilt gebruiken om bv mp3 af te spelen... voor zover ik weet is dit nog niet eerder gedaan
Ik denk dat hij dit bedoelt:Prulleman schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 13:07:
[...]
wat bedoel je? in dit hele topic komt het woord audio maar een paar x voor, en dan gaat het over streamen met bv mediatomb.
Wat wil je ermee doen? Het klinkt alsof je een usb geluidskaart wilt gebruiken om bv mp3 af te spelen... voor zover ik weet is dit nog niet eerder gedaan
http://wiki.dns323.info/hardware:sound
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Ik wil ook graag een DC++ client aan de praat krijgen op mijn CH3SNAS, maar op de welbekende mldonkey staat:Thrackan schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:01:
Ok, ik heb op Campzone een aantal keren geprobeerd om een DC++ client actief te krijgen (MLDonkey) maar alles lukte, behalve connecten met de DC hub (kon hem wel pingen vanaf de NAS).
Vervolgens ben ik aan de slag gegaan om een package manager werkend te krijgen, maar dat wilde niet echt lukken, waarschijnlijk wegens een enorme hoop dependencies waar ik niet uit kwam.
Ik kreeg uiteindelijk ipkg niet gecompileerd, met de melding "Compiler cannot create executable".
Dus met die versie gaat DC++ niet werken ben ik bang...I have only enabled edonkey, bittorrent, http and ftp download features in this binary so don’t bother trying out other supported protocols. The libraries required ate static linked (during compilation) hence it wont require additional configuration on the DNS-323. Maybe this is the factor that has contributed to the large binary size.
nvm, ik zie dat er ook versies mét direct conncet support zijn
[ Voor 3% gewijzigd door StarLite op 31-08-2009 16:13 ]
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Nu is echter de 1e schijf vol, en hij gaat niet automatisch verder op de 2e schijf.
Heeft er iemand een idee wat er aan de hand is of hoe ik dit kan verhelpen ?
Zeker weten dat je een JBOD configuratie hebt? Hierbij moet je beide schijven namelijk zien als 1 grote schijf. De data wordt dus verdeeld over beide schijven, niet eerst de ene schijf tot dat deze vol is en dan de andere.BDannyV schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:55:
IK heb 2 1 TB schijven in mijn ch3snas steken. Configuratie is JBOD.
Nu is echter de 1e schijf vol, en hij gaat niet automatisch verder op de 2e schijf.
Heeft er iemand een idee wat er aan de hand is of hoe ik dit kan verhelpen ?
Het lijkt er op dat je gewoon een standaard configuratie hebt waarbij je beide schijven appart ziet.
Yup dat bedoel ik.DeOS schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 13:12:
[...]
Ik denk dat hij dit bedoelt:
http://wiki.dns323.info/hardware:sound
Ik wilde het liefst een airport express gebruiken, maar dan moet je ook weer kloten..
En ik had een usb audio kaartje nog, dus ik wil op de nas MPD draaien, en outputten naar het usb audio kaartje. En dat dan besturen via mn ipod
jbod is toch niet hetzelfde als concatenated?DeOS schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:27:
[...]
Zeker weten dat je een JBOD configuratie hebt? Hierbij moet je beide schijven namelijk zien als 1 grote schijf. De data wordt dus verdeeld over beide schijven, niet eerst de ene schijf tot dat deze vol is en dan de andere.
Het lijkt er op dat je gewoon een standaard configuratie hebt waarbij je beide schijven appart ziet.
JBOD is inderdaad hetzelfde als concatination (mac term?). Zie ook het overzicht van configuratie opties voor de CH3SNAS.Jrz schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:38:
[...]
jbod is toch niet hetzelfde als concatenated?
Yep, zeker JBOD. Ik heb 1 volume. van 2 TB.DeOS schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:27:
[...]
Zeker weten dat je een JBOD configuratie hebt? Hierbij moet je beide schijven namelijk zien als 1 grote schijf. De data wordt dus verdeeld over beide schijven, niet eerst de ene schijf tot dat deze vol is en dan de andere.
Heb daar voor ongeveer 1 TB data opstaan. Plots ging heel het ding raar doen: netwerkconnectie niet meer mogelijk, browser geeft bij elke wijziging 404.
Op dat moment had ik knipperende oranje disk leds. Nu, een beetje later, branden die leds plots vol oranje.
Volgens de manual is dit diskerror.
Ik kan nog wel met ftp aan mijn data. Ben op het moment bezig om dit te verplaatsen, en ga dan eens de disks opnieuw configureren.
Ik dacht hier ooit eens gelezen te hebben dat iemand hetzelfde probleem had, maar kan het niet meer terugvinden.
Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB
Dat kan ik je bij deze bevestigen.Tubbietje schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:58:
Ik zit er ook aan te denken een NAS te kopen, maar vraag me af of deze wel snel genoeg is voor het streamen van HD video en tegelijkertijd dat de NAS download van nieuwsgroepen en uitpakt zonder dat de video dan stottert?
Ik kijk dagelijks 720p tv series of full HD films terwijl het gebakje zit te downloaden, parren en te unrarren .. no probs..
gewoon nzbget gaan gebruiken, zie mijn howto die op mijn site te vinden is en met tv nzb reader gaat dat bij mij allemaal vol automatisch. Ik hoef alleen 's avonds 1 mapje in en hop daar staat de nieuwe meuk ..
Alleen voor tv nzb reader zoek ik eigenlijk nog een shell script (of iemand die zoiets kan maken) .. want het is jammer dat dit alleen onder windows draait
Verwijderd
Het script draait op mijn USB stick, dus wanneer er gecheckt wordt voor nieuwe NZB's is er ook geen spinup van mijn disks. Alleen pas als er daadwerkelijk gedownload moet worden. Mocht er interesse zijn voor dit scriptje dan ben ik wel bereid deze te plaatsen met een korte HOW-TO.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2009 16:01 ]
Verwijderd
hoe jij het doet.
Verwijderd
Wat heb je nodig:
- een CH3SNAS
- Een draaiende NZBGET
- PHP moet geinstalleerd zijn op je NAS, en moet CLI (Command Line) scripts kunnen draaien
http://www.dondj.nl/nzbgetter.zip
In deze files zitten 2 PHP bestanden. Dit zijn de scripts die checken of er NZBs zijn van de series die je volgt. Deze scripts zorgen ervoor dat je disks upspinnen bij een check. Dus het is aan te raden deze op je USB stick te zetten. Hierdoor blijven je disks idle en wordt er wel gecheckt of er NZB's zijn.
Zet de bestanden in ieder geval in een los mapje. Zelf heb ik dat op mijn USB stick gedaan in een mapje 'nzbgetter':
1
| /mnt/usb/nzbgetter/ |
Als je de bestanden er hebt staan is het tijd om nzbgetter.php te openen, hierin moet je namelijk wat dingen instellen:
Onderstaande regel geeft aan welke RSS feed er gebruikt moet worden, ervaring leert dat tvnzb snel is met het plaatsen van de NZB links van tv series. Dus gewoon zo laten staan.
1
2
| /* specify the RSS feed you want to use */ $rss_url = "http://www.tvnzb.com/tvnzb_new.rss"; |
In de volgende regel moet je aangeven waar je het nzbgetter script met de rss library hebt geplaatst. In mijn geval is dat dus /mnt/usb/nzbgetter. Heb je het in een ander pad staan pas dit dan aan (let op: het pad moet volledig zijn!)
1
2
| /* specify the full path where you place this script */ $working = "/mnt/usb/nzbgetter/"; |
Zoek vervolgens in NZBGET (de webinterface bv) op bij de settings wat de incoming map is voor je NZB bestanden. In mijn geval is dat dus /mnt/usb/nzb. Is dit bij jou anders, pas dan het volledige pad aan.
1
2
| /* specify the full nzb incoming path for NZBGET */ $nzb_folder = "/mnt/usb/nzb/"; |
Naam van het logbestand, kan je gewoon zo laten.
1
2
| /* filename for log, no need to change */ $log_file = "nzbgetter.log"; |
Dit is denk het interessantste gedeelte, het opgeven van de series die je graag automatisch gedownload ziet. Belangrijk om te vermelden is dat het script de string die je hier opgeeft opzoekt in de releasenaam. Vandaar dat je bijvoorbeeld True Blood als true.blood ziet staan omdat deze gevonden kan worden in de releasestring True.Blood.S02E11.720p.HDTV-ETC. Alle series die je invult moeten lowercase strings zijn gescheiden door een komma.
1
2
| /* define which series you wanna autoleech seperated by a comma ( !! ALL LOWERCASE !!) */ $arr_series = array("city.homicide", "true.blood", "fringe", "stargate.atlantis"); |
Series komen tegenwoordig vaak uit in XVID en HD. Wil je HD content downloaden dan moet de vergelijking !== false zijn, neem je genoegen met XVID's dan maak je er === false van.
1
2
| /* if you only want HD releases use !== false | if you only want the xvid rels use === false */ if(strpos($current_nzb['title']['value'], "720") !== false){ |
Om het script te draaien kun je het volgende commando op de shel invoeren (let wel de paden naar jouw PHP en script bestand kunnen anders zijn dan onderstaand):
1
| /ffp/bin/php /mnt/usb/nzbgetter.php |
Maar we willen natuurlijk niet dit handmatig gaan starten, we willen het volautomatisch. Dus moet je even een cronjob aanmaken. Dat kan ook weer heel simpel.
1
| crontab -e |
Zet vervolgens de volgende regel erin (wederom moet je je eigen paden goed hebben staan)
1
| */5 * * * * /ffp/bin/php /mnt/usb/nzbgetter.php |
Dit zorgt ervoor dat er om de 5 minuten wordt gecheckt of er series uit zijn die je volgt. Vindt ie ze dan worden ze netjes voor je gedownload door NZBGET.
Zoals je ziet staat mijn PHP in /ffp/bin/php. Om te kijken of dat bij jou ook zo is kan je met het commando 'which php' zien in welk pad deze staat. Is die anders dan moet je die dus gebruiken.
Ik hoop dat alles duidelijk is, mochten er vragen zijn zie ik ze wel
Have fun autoleeching
denniszeroday schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:50:
[...]
Alleen voor tv nzb reader zoek ik eigenlijk nog een shell script (of iemand die zoiets kan maken) .. want het is jammer dat dit alleen onder windows draait
is dit wat ipv de tvnzbreader
ben er al mee aan het stoeien maar krijg het nog niet helemaal aan de gang
Nope, te zwaar voor de NAS want je gaat met ik geloof Perl werken, wat hierboven vermeld staat van DonDJ ga ik uit proberen op een van de testgebakjes want dat is exact wat ik zoek.batowhizz schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:22:
[...]
dennis
is dit wat ipv de tvnzbreader
ben er al mee aan het stoeien maar krijg het nog niet helemaal aan de gang
Verwijderd
[ Voor 152% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2009 09:18 . Reden: Zeroday had de oplossing ]
even wat extra info for Don.DJ en anderenVerwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:22:
Zoals beloofd, een korte tutorial om de CH3SNAS automatisch te laten controleren of er nieuwe episodes zijn van series die je volgt, en zo ja hiervan de NZB te grabben en dooe NZGBET te laten downloaden. De tekst is misschien wat lang, maar laat het je niet afschrikken, het is gemakkelijker dan je denkt.
ik heb heel vlot even het script bekeken
het script in mijn situatie moest aangepast worden <? moest <?php worden omdat anders ik alleen de broncode op het scherm getoverd werd. Zal wel ergens aan mij liggen, maar dit lostte het op.
Daarnaast heb ik het vermoeden dat de cronjob die je uitvoert niet blijft werken na een reboot
en het uitvoeren per 5 minuten vind ik zelf de site 'hammeren' natuurlijk is dat één ieders zijn eigen instelling maar voor mij voldoet 1x per 30 minuten.
een werkende cronjob zou kunnen zijn
stop nzbgettercron.sh bijv. in /ffp/start (geen garantie tot werken ik doe dit even met natte vinger)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| #!/ffp/bin/sh CRONTEXT=/mnt/HD_a2/newsbin/nzbgetter/crontab.txt #even de standaard jobs onthouden en maak crontab.txt aan >> /bin/crontab -l >$CRONTXT # Add job /bin/echo "CRONTEXT=/mnt/HD_a2/newsbin/nzbgetter/crontab.txt # voeg job toe door >> /bin/echo "*/30 * * * * /ffp/bin/php /mnt/usb/nzbgetter.php" >> $CRONTEXT # Install new crontab /bin/crontab $CRONTEXT #even rotzooi opruimen /bin/rm $CRONTXT |
dat zou e.e.a. moeten laten werken na reboot van nas om alles weer te laten starten
Verwijderd
b.v.
17
19
20
34
29
17
32
18
25
13
en hebben andere dat ook ?
Verwijderd
Goed dat je dat opmerkt. Ik zie dat ik die regel vergeten ben er uit te halen. Dit is een debug regeltje. Kan op zich geen kwaad, maar mocht het storend zijn moet je deze regel uit het script halen.Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:33:
Wat betekenen de nummers die worden weergegeven ?
b.v.
17
19
20
34
29
17
32
18
25
13
en hebben andere dat ook ?
1
| echo (strpos($current_nzb['title']['value'], "720"))."\n"; |
@zeroday:
Mee eens, 5 minuten is wat hammerachtig. Zelf heb ik hem ook op een half uur staan.
Betreffende de PHP openingstag. De <?php openingstag is idd beter om te gebruiken dan <?. Dit zal ik aanpassen in het script wat in de download link hierboven zit.
Over die cron heb je ook gelijk. Bij een reboot ben je hem kwijt, en moet je dus oplossen zoals je aangeeft.
ik ben alleen totaal niet thuis in cron
kan er iemand naar de cron van zeroday kijken
ik heb hem gecopieerd en paden aangepast maar hij werkt nog niet
#!/ffp/bin/sh
CRONTEXT=/mnt/usb/nzbgetter/crontab.txt
#even de standaard jobs onthouden en maak crontab.txt aan >>
/bin/crontab -l >$CRONTXT
# Add job
/bin/echo CRONTEXT=/mnt/usb/nzbgetter/crontab.txt
# voeg job toe door >>
/bin/echo */30 * * * * /ffp/bin/php /mnt/usb/nzbgetter/nzbgetter.php >> $CRONTEXT
# Install new crontab
/bin/crontab $CRONTEXT
#even rotzooi opruimen
/bin/rm $CRONTXT
waar zit de fout?
Verwijderd
je definieert de var CRONTEXT en roept hem later weer aan alszijnde $CRONTXT. Je vergeet dus een 'E'.batowhizz schreef op woensdag 02 september 2009 @ 10:36:
het script heb ik aan de praat en werkt goed
ik ben alleen totaal niet thuis in cron
kan er iemand naar de cron van zeroday kijken
ik heb hem gecopieerd en paden aangepast maar hij werkt nog niet
#!/ffp/bin/sh
CRONTEXT=/mnt/usb/nzbgetter/crontab.txt
/bin/crontab -l >$CRONTXT
# Add job
/bin/echo CRONTEXT=/mnt/usb/nzbgetter/crontab.txt
# voeg job toe door >>
/bin/echo */30 * * * * /ffp/bin/php /mnt/usb/nzbgetter/nzbgetter.php >> $CRONTEXT
# Install new crontab
/bin/crontab $CRONTEXT
#even rotzooi opruimen
/bin/rm $CRONTXT
waar zit de fout?
Verwijderd
maar met crontab -e kan je controleren of hij hem bij het opstarten van je NAS hem er in heeft gezet
en scripje in /ffp/start zetten en met chmod +x (scriptnaam) zorgen dat hij uitgevoerd kan worden.
Op regel 8 van de code van zeroday is hij een aanhalings teken vergeten aan het eind
En jij vergeet ze helemaal aan het begin en aan het eind en wat DonDJ al zei
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2009 10:59 ]
bedankt voor de hulp
maar nu krijg ik
/mnt/usb/nzbgetter # sh cro.sh
CRONTEXT=/mnt/HD_a2/www/crontab.txt
': No such file or directory2/www/crontab.txt
dit is nu de cron
#!/ffp/bin/sh
/bin/crontab -l >$CRONTEXT
# Add job
/bin/echo "CRONTEXT=/mnt/HD_a2/www/crontab.txt"
# voeg job toe door >>
/bin/echo "*/30 * * * * /ffp/bin/php /mnt/usb/nzbgetter.php" >> $CRONTEXT
# Install new crontab
/bin/crontab $CRONTEXT
#even rotzooi opruimen
/bin/rm $CRONTEXT
ik heb al wel een lege crontab.txt neergezet (zelfde resultaat
en ook met */30 * * * * /ffp/bin/php /mnt/usb/nzbgetter.php in de crontab.txt werkt het ook niet
als ik het script lees moet ie crontab.txt toch zelf maken en opruimen of zie ik het verkeerd
ik weet niet of iemand al een werkende cron heeft als die hem wil posten
bij voorbaat dank
[ Voor 23% gewijzigd door batowhizz op 02-09-2009 11:23 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| #!/ffp/bin/sh CRONTXT=/mnt/HD_a2/crontab.txt # start with existing crontab /bin/crontab -l > $CRONTXT # add the Rsync job to execute at 2:05 am - also create a logfile (append to any existing log file) # note: use a single > after /mnt/HD_b2 if you want to a create a new log file each night with no append /bin/echo "5 2 * * * /mnt/HD_a2/ffp/bin/rsync --port=5000 --force --ignore-errors --delete --exclude=/ffp/start/editcron.sh -avP 192.168.1.51::vol1 /mnt/HD_2" >> $CRONTXT /bin/echo "5 14 * * * /mnt/HD_a2/ffp/bin/rsync --port=5000 --force --ignore-errors --delete -avP 192.168.1.51::vol2 /mnt/HD_b2" >> $CRONTXT # install the new crontab /bin/crontab $CRONTXT # clean up /bin/rm $CRONTXT /mnt/HD_a2/ffp/start # |
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| #!/ffp/bin/sh CRONTEXT=/mnt/HD_a2/crontab.txt #even de standaard jobs onthouden en maak crontab.txt aan >> /bin/crontab -l >$CRONTEXT # Add job /bin/echo "CRONTEXT=/mnt/HD_a2/crontab.txt" # voeg job toe door >> /bin/echo "*/30 * * * * /ffp/bin/php /mnt/usb/nzbgetter.php" >> $CRONTEXT # Install new crontab /bin/crontab $CRONTEXT #even rotzooi opruimen /bin/rm $CRONTEXT |
Zeroday in jouw scripje mis je /bin/echo "*/30 * * * * /ffp/bin/php /mnt/usb/nzbgetter.php" >> $CRONTXT
Je doet alleen sync van disken
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2009 11:53 ]
als ik jouw cron copieer en paden aanpas en daaarna probeer te starten
krijg ik permission denied maar alle rechten staan goed (777) op de diverse files
zucht
edit usb is corrupt
[ Voor 6% gewijzigd door batowhizz op 03-09-2009 17:49 ]
Ja, dat klopt. Dit was aleen een voorbeeld van een script dat bij mij wel werkt, dat dan het nzbgetter gedeelte er no gniet in zit kan dan er makkeijk bijgezet worden.Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:40:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 #!/ffp/bin/sh CRONTEXT=/mnt/HD_a2/crontab.txt #even de standaard jobs onthouden en maak crontab.txt aan >> /bin/crontab -l >$CRONTEXT # Add job /bin/echo "CRONTEXT=/mnt/HD_a2/crontab.txt" # voeg job toe door >> /bin/echo "*/30 * * * * /ffp/bin/php /mnt/usb/nzbgetter.php" >> $CRONTEXT # Install new crontab /bin/crontab $CRONTEXT #even rotzooi opruimen /bin/rm $CRONTEXT
Zeroday in jouw scripje mis je /bin/echo "*/30 * * * * /ffp/bin/php /mnt/usb/nzbgetter.php" >> $CRONTXT
Je doet alleen sync van disken
ik kom er niet aan toe om dit uitgebreid voor mijn vakantie te testen ..Vandaar het snellere knip en plakwerk
Na een restart werkte niets meer via fun_plug: ssh telnet, nzbget, transmission, http-server. Ik heb ssh telnet weer draaien, maar ik zie nu in ffp.log de volgende meldingen die ik niet kan plaatsen:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| * /ffp/start/ntpd.sh inactive * /ffp/start/smbshares.sh ... $Shutting down SMB services: $Shutting down NMB services: $Starting SMB services: $Starting NMB services: * /ffp/start/LOGIN.sh inactive * /ffp/start/telnetd.sh ... Starting /ffp/sbin/telnetd -l /ffp/bin/sh * /ffp/start/sshd.sh ... Starting /ffp/sbin/sshd * /ffp/start/rsyncd.sh inactive * /ffp/start/kickwebs.sh inactive * /ffp/start/lighttpd.sh inactive * /ffp/start/fanctl.sh ... * OK tr: No such file or directory Starting /ffp/sbin/rpc.portmap tr: No such file or directory Starting /ffp/sbin/unfsd bind: Address already in use Couldn't bind to udp port 2049 |
Ik kan kickwebs en lighttpd wel handmatig starten via telnet, en dan werkt het ook. Maar deze starten dus niet meer automatisch op. Hoe kan ik dit fixen?
De laatste 6 regels log begrijp ik niet, kan iemand me dat uitleggen?
edit: chmod a+x, duh...

De vraag over de laatste 6 regels blijft nog wel staan

[ Voor 3% gewijzigd door mrwolf op 02-09-2009 20:34 . Reden: kwartje viel ]
Ik heb de volgende nzbgetter.sh (lege regels verwijderd ivm foutmeldingen):
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| #!/ffp/bin/sh CRONTEXT=/mnt/HD_a2/nzbget/crontab.txt #even de standaard jobs onthouden en maak crontab.txt aan >> /bin/crontab -l >$CRONTEXT # Add job /bin/echo "CRONTEXT=/mnt/HD_a2/nzbget/crontab.txt" # voeg job toe door >> /bin/echo "*/30 * * * * /ffp/bin/php /mnt/usb/nzbgetter/nzbgetter.php" >> $CRONTEXT # Install new crontab /bin/crontab $CRONTEXT #even rotzooi opruimen /bin/rm $CRONTEXT |
Bij het uitvoeren krijg ik dit resultaat:
1
2
3
| crontab: no crontab for root CRONTEXT=/mnt/HD_a2/nzbget/crontab.txt ': No such file or directory2/nzbget/crontab.txt |
Wat gaat hier mis? crontab -l laat wel zien dat er iets draait
[ Voor 13% gewijzigd door mrwolf op 02-09-2009 23:03 . Reden: stapje verder... ]
ik weet niet zeker maar volgens mij kan je rpc.portmap weggooien
en dan nfs weer starten
dan maakt ie zelf een nieuwe
als je nfs niet gebruikt dan kan je natuurlijk ook chmod a-x doen op unfsd
Sinds de upgrade kan ik geen contact maken met de CH3NAS.
Ik krijg de melding;
De bewerking kan niet worden voltooid, omdat het orginele onderdeel van "XXXX" onvindbaar is.
Zijn er meer met dit probleem en heeft iemand al een oplossing.
Met Ubuntu, xbmc en leopard kan ik gewoon contact maken.
Probleem is bekend lijkt te liggen aan password protected folders, je zal een nieuwe firmware versie moeten hebben om dit op te lossen. Zal hopelijk niet zo lang op zich laten wachten.dartheide schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:54:
Problemen met Snow Leopard
Ik krijg de melding;
De bewerking kan niet worden voltooid, omdat het orginele onderdeel van "XXXX" onvindbaar is.
Dat is vreemd, want hoe benader je je CH3SNAS? Gewoon over Samba? Gaat hier perfect op meerdere Mac's. Het is zelfs sneller geworden met SL.dartheide schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:54:
Problemen met Snow Leopard
Ik krijg de melding;
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Verwijderd
Ik weet niet welke paden je aanpas maar zet crontab.txt in /mnt/HD_a2/crontab.txtbatowhizz schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:08:
mbze
als ik jouw cron copieer en paden aanpas en daaarna probeer te starten
krijg ik permission denied maar alle rechten staan goed (777) op de diverse files
zucht
NZBGet version 0.7.0-testing-r317
uptime: 1d 16:52:58
download time: 1d 6:55:25
average download rate: 1345 KB/s
total downloaded: 142.8 GB
je hoeft alleen de nzbget te vervangen uit de /newsbin/bin folder that's it
eventueel zou je nog de nzbgetweb kunnen aanpassen, maar daar moet ik nog wat voor verzinnen, want ik loopt nog altijd te klooien met de .example en .cfg bestanden. Echt grote updates zijn er nog niet geweest waar we van gebruik maken. Binnenkort komt er via de maker wel een update uit (nav de laatste update vorige week) waarin een 3tal hyperlinks gemaakt kunnen worden zodat als je meerdere nassen hebt met nzbget dat je dan makkelijker kunt springen van de ene nas naar de andere nas zonder elke keer de naam in te moeten tikken. Zoiets heb ik al in mijn eigen nzbgetweb zitten maar dat moet makkelijker toepasbaar zijn.
de versie die ik momenteel gebruik heeft al 600GB kunnen downloaden zonder te crashen dus met die versie ben ik erg blij (maar ik draai iets van 3 verschillende versies op 3 NASjes) ..
2 CH3SNAS versies met een NAS die een oude installatie draait (usenet box), 1 'zeroday' installatie (usenet box voor films) en de nieuwe NAS van Conceptronic de CH3MNAS met daarop een andere binary die ook in de zeroday installatie draait voor ondertitelde series
misschien kom ik uit een ei maar wat moet er in crontab.txt staan?Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 08:35:
[...]
Ik weet niet welke paden je aanpas maar zet crontab.txt in /mnt/HD_a2/crontab.txt
Verwijderd
En je moet niks in crontab.txt zetten dat doet het cronjob scripje en haalt hem ook weer weg
En doe dit alles als root zodat je alle rechten heb
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 17:03 . Reden: Nederlands ]
Dankje, ik weet dat het niet jouw programma is vandaar ook dat ik het "jouw ingepakte NZBget versie" noemdezeroday schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:53:
als je "mijn" [kuch kuch] versie gebruikt dan is het op zich simpel om up te graden
je hoeft alleen de nzbget te vervangen uit de /newsbin/bin folder that's it
ik was overnieuw begonnen na alle ellende
en nu krijg ik deze melding
en in die rss_php raak ik de weg kwijt
root@CH3SNAS:/mnt/HD_a2/ffp/start# /ffp/bin/php /mnt/HD_a2/www/nzbgetter/nzbgetter.php
PHP Notice: Undefined variable: tempNode in /mnt/HD_a2/www/nzbgetter/rss_php.php on line 137
PHP Notice: Undefined variable: tempNode in /mnt/HD_a2/www/nzbgetter/rss_php.php on line 137
zover ik kan zien is dat geen probleem voor het script. Ik heb geen idee waarom deze variabele aangeroepen wordt, maar ik zie gewoon hier 2 nzb's naar binnen getrokken worden en behandeldbatowhizz schreef op donderdag 03 september 2009 @ 17:45:
@dondj
ik was overnieuw begonnen na alle ellende
en nu krijg ik deze melding
en in die rss_php raak ik de weg kwijt
root@CH3SNAS:/mnt/HD_a2/ffp/start# /ffp/bin/php /mnt/HD_a2/www/nzbgetter/nzbgetter.php
je kan de NOTICE uitschakelen in je php.ini door deze regel voor de huidige te vervangen
error_reporting = E_ALL & ~E_NOTICE | E_STRIC
na php.ini weer gesaved te hebben zal je wel even je webserver moeten herstarten.
dit is trouwens het werkende editcron.sh script (let even op pathnamen, dit kan aangepast moeten worden
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| #!/ffp/bin/sh CRONTXT=/mnt/HD_a2/crontab.txt # start with existing crontab # /bin/crontab -l > $CRONTXT # Add special job for auto-nzb download /bin/echo "*/30 * * * * /ffp/bin/php /mnt/HD_a2/nzb/nzbgetter/nzbgetter.php" >> $CRONTXT # install the new crontab /bin/crontab $CRONTXT # clean up /bin/rm $CRONTXT |
editcron.sh in /ffp/start aanmaken, dan chmod 755 editcron.sh
je kan het testen door eerst
crontab -l uit te voeren
dan sh /ffp/start/editcron.sh
crontab -l
dan moet de job erbij staan
niet vaker opstarten! want dan heb je meerdere cronjobs draaien. Om te checken of het werkt na boot: nas herstarten, dan als putty weer werkt: crontab -l en de job moet erbij staan
elke 30 minuten checken op nzb
info bij download nzb
ls -la
-rw-r--r-- 1 root root 0 Sep 3 18:12 leverage.s02e08.720p.hdtv.x264-ctu.didit
-rw-r--r-- 1 root root 81 Sep 3 18:12 nzbgetter.log
-rwxrwxrwx 1 nobody 501 2465 Sep 3 17:59 nzbgetter.php
-rwxrwxrwx 1 nobody 501 4855 Apr 29 07:32 rss_php.php
/mnt/HD_a2/nzb/nzbgetter # more nzbgetter.log
03-09-2009 17:12:12 Found Dark Blue 1x08
03-09-2009 17:12:12 Found Leverage 2x08
ik vraag me af of de folder opgeschoond wordt na verloop van tijd .. ;-)
[ Voor 19% gewijzigd door zeroday op 03-09-2009 18:36 ]
Ik kijk voornamelijk HD-series, maar sommigen (zoals bijvoorbeeld Dragons Den) worden niet in 720p uitgezonden. Nu zou ik voor die serie een aparte php, aparte cron etc. kunnen aanmaken, maar het zou mooi zijn als er een soort 'HD, tenzij...' optie is.
Daar zat ik ook al aan te denken echter wordt de HD versie soms later geplaatst ...ehuurman schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:33:
Ik heb het nu werken, super! Is het mogelijk om een functie toe te voegen dat hij eerst zoekt naar HD versies van een serie, en als die er niet is hij dan de SD-versie downloadt?
Dus het meest voor de handliggende is om voor series die niet in HD uitgezonden worden een 2e config te hebben
optie: zorg voor een config file waarin je kan definieren: bestanden 720p aka h264 en bestanden alleen divx ..
dus je bepaald zelf wat hij moet downloaden per versie type.
2 functies maken: 1 config file, 2 regels 1 voor 720p en 1 voor SDIk kijk voornamelijk HD-series, maar sommigen (zoals bijvoorbeeld Dragons Den) worden niet in 720p uitgezonden. Nu zou ik voor die serie een aparte php, aparte cron etc. kunnen aanmaken, maar het zou mooi zijn als er een soort 'HD, tenzij...' optie is.
vul je op 2 regels dezelfde serie, kijkt ie eerst naar 720p if exist no download SD, maar indien SD exist en hij vind de 720 later dan download alsnog de 720p
(of zoiets)
Verwijderd
Zijn er verder nog feature wensen, dan kan ik die meteen meenemen in de nieuwe versie.
tuurlijkVerwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:15:
Ik zal morgen een v2 maken van NZBGetter waar je per serie aan kan geven of je deze in HD of XVID wilt. Het downloaden van xvid als HD er niet is zal lastig worden om de reden die zeroday aangaf (soms is de XVID er eerder dan de HD)
Zijn er verder nog feature wensen, dan kan ik die meteen meenemen in de nieuwe versie.
verwijder de .didit na 7 dagen (of te definieren)
truncate log ook na 7 dagen
aangezien je toch alleen maar van tvnzb.com de rss feed bekijkt en deze termate 'vluchtig' is dan is die 7 dagen al 'erg ruim' volgens mij.
Wel 'irri' maar daar kan jij niets aan doen. Soms worden series in HD gepost dus die krijg je dan...
maar dan zijn ineens 2 of 3 afleveringen NIET in HD te verkrijgen (bijv. Rescue Special Ops) ..
Misschien dat je dan een soort van queue moet gaan bouwen waarin je voor x (te definieren) uur de SD versie in een eigen queue laat staan en als de HD dan nog niet gepost is, dan download je de SD versie
wanneer de HD versie wel gepost is kan de SD versie uit de queue en verwijderd worden.
Stel dat dan de HD alsnog gepost wordt dan download ie um gewoon. Niemand vind het erg om eerst de SD te hebben en eventueel daarna de HD .. (zoiets heb je zelf namelijk dan kunnen definieren.
je zou ook, maar dat is wat meer tricky en voor een versie 3 het volgende kunnen doen
nzbindex.nl support opnemen met een voorbeeld feed
http://nzbindex.nl/rss/?q...minsize=800&max=25&more=1
hierbij pak ik per serie de nzb rss feed waarbij file >800MB moet zijn in 720p .. dan heb je ook je meuk te pakken ..
dit kan in bepaalde gevallen van series die op tvnzb.com niet zijn gepost toch handig zijn.
bijv. de TV series die van NL ondertitels zijn voorzien. van bijv. tvpinda of mrblueeyes etc..
[ Voor 3% gewijzigd door zeroday op 03-09-2009 21:50 ]
Verander in de smb.conf SHARE naar USER
Ik heb een bestandje aangemaakt /ffp/start/sl.sh
awk '{gsub("security = SHARE", "security = USER", $0); print > FILENAME}' /etc/samba/smb.conf
smb restart
daarna;
chmod +x /ffp/start/sl.sh
en dan uitvoeren.
De standaard schedule settings op de CH3SNAS wil ik gaan gebruiken.
Dat is genoeg voor mij, ik wil elke week mijn belangrijke bestanden laten backuppen.
Maar hoe vul ik nou eigenlijk oa het pad in bij URL?
Ik wil gewoon wat van de D schijf van mijn laptop elke week automatisch op de NAS zetten.
Ik ben al 2 dagen aan het zoeken naar info hoe ik het pad en andere info er goed in zet, maar ik kan er nergens info over vinden

Ray...
Volgens mij is de schedule service bedoeld om dingen van internet te downloaden via ftp of http. Als je dat op je eigen netwerk wilt gebruiken moet je een ftp server of een web server op je computer draaien. Omslachtig dus.graaf404 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 23:58:
Misschien een beetje simpele/rare vraag, want ik lees alleen maar ingewikkelde Linux problemen.
De standaard schedule settings op de CH3SNAS wil ik gaan gebruiken.
Dat is genoeg voor mij, ik wil elke week mijn belangrijke bestanden laten backuppen.
Maar hoe vul ik nou eigenlijk oa het pad in bij URL?
Ik wil gewoon wat van de D schijf van mijn laptop elke week automatisch op de NAS zetten.
Ik ben al 2 dagen aan het zoeken naar info hoe ik het pad en andere info er goed in zet, maar ik kan er nergens info over vinden.
Ray...
Je kan het beste even zoeken naar backup software die gewoon op je windows pc draait. Die kan 1x per week je bestanden kopiëren naar je nas. Ik heb het zelf gedaan met een Robocopy script en de windows scheduler. Maar er zijn losse programma's te vinden die dit ook kunnen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Dus in de loop van volgende week verwacht ik de sterk verbeterde en gebruiksvriendelijkere versie te kunnen plaatsen.
JammerRunaR schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:42:
[...]
Volgens mij is de schedule service bedoeld om dingen van internet te downloaden via ftp of http. Als je dat op je eigen netwerk wilt gebruiken moet je een ftp server of een web server op je computer draaien.
ik dacht dat ze met dit:
URL
Enter the FTP, HTTP, or Local site address for the scheduled download. Click on Test to verify access to the site address and file/folder. Click on Local to browse for a folder from the internal drives. If you have chosen 'File' from the above drop down list, you must specify the exact file in the URL path. This includes the file extension. (e.g. http://example.com/test/testfile.txt)
Bedoelde dat de local site een lokaal bestand/map was.
Dan maar wat backup software....
Ray...
ffp.log geeft dit
* /ffp/start/dnsmasq.sh inactive
* /ffp/start/cr.sh ...
/ffp/etc/rc: line 45: /ffp/start/cr.sh: not found
* /ffp/start/btpd.sh inactive
* OK
als ik de cron zelf start dan werkt ie perfect
Verwijderd
en als dat niet werkt post je cr.sh die nu heb gemaakt.
#!/ffp/bin/sh
/bin/crontab -l >$CRONTEXT
# Add job
/bin/echo "CRONTEXT=/mnt/HD_a2/www/crontab.txt"
# voeg job toe door >>
/bin/echo "* */2 * * * /ffp/bin/php /mnt/usb/nzbget/nzbgetter.php" >> $CRONTEXT
# Install new crontab
/bin/crontab $CRONTEXT
/bin/rm $CRONTEXT
# clean up
Vandaar dat ik een aantal berichten terug een vraag had gesteld of iemand mij kon helpen met het rsync script. Dit script kun je op de NAS zetten/draaien zonder dat je omkijken naar de rest hebt.graaf404 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:22:
[...]
Jammer,
ik dacht dat ze met dit:
URL
Enter the FTP, HTTP, or Local site address for the scheduled download. Click on Test to verify access to the site address and file/folder. Click on Local to browse for a folder from the internal drives. If you have chosen 'File' from the above drop down list, you must specify the exact file in the URL path. This includes the file extension. (e.g. http://example.com/test/testfile.txt)
Bedoelde dat de local site een lokaal bestand/map was.
Dan maar wat backup software....
Ray...
Ok, Maar als het even kon (niet dus) wilde ik eigenlijk niks met linux doen, omdat ik daar echt helemaal niks van snapsjansen schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:26:
[...]
Vandaar dat ik een aantal berichten terug een vraag had gesteld of iemand mij kon helpen met het rsync script. Dit script kun je op de NAS zetten/draaien zonder dat je omkijken naar de rest hebt.
Ray...