Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:06
Mvdbeld schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 09:36:
[...]

Na het deze firmware uitgevoerd te hebben vanaf 1.05b4_r160 werkt de UPnP server niet meer in combinatie met mijn Xbox 360. Dus weer snel de oude firmware terug gezet.

Een vraagje is het mogelijk om naast NZBget ook een gewone webserver te draaien? Bijvoorbeeld nzbget op poort 8000 en www/pages op 80. Ik heb de laatste tutorial voor NZBget gebruikt van jou site zeroday.

Off topic

Bedankt voor de tutorials op jou site zeroday, maakt het een stuk eenvoudiger voor mensen zonder linux kennis. Heb nu een prima print/file/bittorrent/usenet/UPnP-server.
Er zijn tutorials om de orginele webserver een ander poort nummer te geven:
http://wiki.dns323.info/howto:lighttpd_php

De webserver die je gebruikt voor nzbgetweb kun je ook gebuiken voor andere pagina's gewoon een folder aanmaken en daar je pagina's in zetten.

b.v.:

http://naam_van_nas:9000/naam_van_folder/

[ Voor 5% gewijzigd door wortelsoft op 09-06-2009 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:17

Nitai

Live the life you love.

Momenteel heb ik een 500GB (Volume_1) en een 1TB (Volume_2) in een JBOD config. Ik ben nu een backup aan het maken van de 500GB schijf want ik wil deze gaan vervangen voor een 1TB schijf.

Kan ik na de backup de CH3SNAS gewoon uitzetten, 500GB schijf eruit, 1TB schijf erin en opstarten? Of kan ik data op de bestaande 1TB (Volume_2) schijf kwijt raken hierdoor?

Momenteel heb ik niet mogelijkheden om ook die schijf te backuppen namelijk.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-08 12:18
Nitai schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:00:
Momenteel heb ik een 500GB (Volume_1) en een 1TB (Volume_2) in een JBOD config. Ik ben nu een backup aan het maken van de 500GB schijf want ik wil deze gaan vervangen voor een 1TB schijf.

Kan ik na de backup de CH3SNAS gewoon uitzetten, 500GB schijf eruit, 1TB schijf erin en opstarten? Of kan ik data op de bestaande 1TB (Volume_2) schijf kwijt raken hierdoor?

Momenteel heb ik niet mogelijkheden om ook die schijf te backuppen namelijk.
Er zijn problemen (geweest?) met het erbij plaatsen van een lege schijf. Je liep dan het risico dat de schijf met data ook geformateerd werd. Ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar ik heb gisteren een nieuwe schijf geplaatst. Wat ik gedaan heb is beide schijven eruit nemen, alleen de nieuwe schijf erin. Device weer aanzetten, nieuwe schijf laten formateren en daarna de schijf die je er bij wilt zeten erin doen.

PS Voor de zeer vergelijkbare DNS323 is dit probleem klaarblijkelijk nog niet opgelost: http://forum.dsmg600.info/viewtopic.php?id=4468. Dus let op!!

[ Voor 7% gewijzigd door FreddyT op 09-06-2009 14:40 . Reden: PS toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Laatst online: 14-09 20:01
FreddyT schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:23:
[...]
PS Voor de zeer vergelijkbare DNS323 is dit probleem klaarblijkelijk nog niet opgelost: http://forum.dsmg600.info/viewtopic.php?id=4468. Dus let op!!
Voor de CH3SNAS helaas ook niet, kan ik uit ervaring meedelen. Zorg dus dat de schijf met data die je wilt bewaren niet in de NAS zit als je er een nieuwe schijf bij plaatst.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

FreddyT schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:23:
[...]

Er zijn problemen (geweest?) met het erbij plaatsen van een lege schijf. Je liep dan het risico dat de schijf met data ook geformateerd werd. Ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar ik heb gisteren een nieuwe schijf geplaatst. Wat ik gedaan heb is beide schijven eruit nemen, alleen de nieuwe schijf erin. Device weer aanzetten, nieuwe schijf laten formateren en daarna de schijf die je er bij wilt zeten erin doen.

Dank je wel FreddyT. Nee ik heb geen problemen ondervonden, maar ik ben wel huiverig hiervoor. Ik denk dat ik jouw methode eens ga uitproberen.

Thnx David voor de bevestiging.

Edit: Met de tip van FreddyT is het gelukt :) Dank je wel. Nu lekker 2TB in de NAS. Met de andere schijf ga ik hobbyen in een Ubuntu server.

[ Voor 9% gewijzigd door Nitai op 09-06-2009 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:53

PoweRoy

funky!

hebben mensen ook problemen met de laatste beta op het gebied van de upnp :?
Ik heb een folder weggegooid, en via top zie ik dat de ch3snas de db aan t updaten met 100%. Voor een half uur nu al:
Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/6439/updatedb.th.png

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honestytwo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-12-2023
honestytwo schreef op zondag 31 mei 2009 @ 14:44:
Hi, ik wil graag de firmware upgraden naar de nieuwste versie, zonder m'n instellingen te verliezen/opnieuw te moeten instellen. Heb nu 1.05 (vorige versie) draaien. Nu kan ik een back up maken van de configuration settings onder system/tools . Als ik nu firmware upgrade doe, en vervolgens de instellingen van de vorige firmware versie laad: weet iemand of ik dan m'n instellingen weer terug heb?
Afijn, backup settings terugzetten was niet nodig. Hij onthield alle settings na de update naar firmware v1.05b5. Maaarrrrrrrr:
  1. Ik kan ineens m'n FTP server niet meer via internet benaderen (server doet er te lang over om te antwoorden)
  2. Ik krijg bij het inloggen in het configuratie menu de volgende mededeling: Raid Wizard, HARD DRIVE SETTINGS: Click Next to begin formatting the replacement drive. Re-synch will take place after the restart.
....met de keuze skip of next. Ik skip nu maar steeds, maar ik begrijp dit niet, vindt het ook verontrustend. Ik had/heb 'm al in raid 1 staan.

Weet iemand in welke richting ik de oplossingen moet vinden? Bvd

[ Voor 5% gewijzigd door honestytwo op 09-06-2009 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-08 19:49
honestytwo schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:49:
[...]

Afijn, backup settings terugzetten was niet nodig. Hij onthield alle settings na de update naar firmware v1.05b5. Maaarrrrrrrr:
  1. Ik kan ineens m'n FTP server niet meer via internet benaderen (server doet er te lang over om te antwoorden)
  2. Ik krijg bij het inloggen in het configuratie menu de volgende mededeling: Raid Wizard, HARD DRIVE SETTINGS: Click Next to begin formatting the replacement drive. Re-synch will take place after the restart.
....met de keuze skip of next. Ik skip nu maar steeds, maar ik begrijp dit niet, vindt het ook verontrustend. Ik had/heb 'm al in raid 1 staan.

Weet iemand in welke richting ik de oplossingen moet vinden? Bvd
Hij onthoudt die settings ook wel, maar om alle nieuwe features etc goed te laten werken MOET je de NAS terug naar factory defaults brengen. Rebooten, en daarna kun je die backup terugzetten.

Waarschijnlijk heb je daarom die problemen.

Who is General Failure and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Voor wie de CH3SNAS heeft en een Mac gebruikt.
Wat is jullie ervaring ermee? Werkt het filesharen dmv samba goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Tenshu schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 19:34:
Ja hoor werkt prima? Ik zou niet weten waarom dat niet zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvanO
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-10-2024
Heb probleem mapnamen te wijzigen (toegang geweigerd tot CH3SNS)

Sinds begin deze week ben ik de gelukkige (?) eigenaar van een Conceptronic CH3SNS.
Ik heb de twee schijven geformatteerd en verder ging het in werking stellen prima.
Hij is via alle computers in mijn netwerk thuis toegankelijk.
Ik heb alleen met de computer, waar vandaan ik hem geinitialiseerd heb, het volgende probleem:
Het lukt me wel om mappen aan te maken, maar die heten dan allemaal 'nieuwe map', 'nieuwe map (2)' etc.
Het lukt me niet om de namen van deze mappen te wijzigen. Dan krijg ik de foutmelding: Kan de naam van Nieuwe map niet wijzigen. Toegang geweigerd etc'.
Op al mijn andere computers heb ik dit probleem niet.
Wie weet wat de oplossing hiervoor is?
Het lukt me overigens wel om bestanden naar de schijf toe te kopieren.
Groet,
Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honestytwo
  • Laatst online: 03-12-2023
Scorpinus schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 08:07:
[...]

Hij onthoudt die settings ook wel, maar om alle nieuwe features etc goed te laten werken MOET je de NAS terug naar factory defaults brengen. Rebooten, en daarna kun je die backup terugzetten.

Waarschijnlijk heb je daarom die problemen.
Thanks! Gedaan, ...en tevens m'n ip adres nog even gechecked...en ja hoor, ander ip gekregen omdat ziggo router was herstart....dusssss 8)7 FTP draait weer.

Ik snap alleen geen sikkepit van die die mededeling "Click Next to begin formatting the replacement drive. Re-synch will take place after the restart" op console . Ik skip het maar steeds maar ik zie nu ook onder Tools -> Raid ook de opties "set raid type en format the new drive as Raid 1 type" terwijl ik met geen vinger aan de twee bestaande schijven heb gezeten. Ik ben als de dood de data te verliezen, Iemand een suggestie?

[ Voor 8% gewijzigd door honestytwo op 10-06-2009 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
honestytwo schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 23:41:
[...]

Thanks! Gedaan, ...en tevens m'n ip adres nog even gechecked...en ja hoor, ander ip gekregen omdat ziggo router was herstart....dusssss 8)7 FTP draait weer.

Ik snap alleen geen sikkepit van die die mededeling "Click Next to begin formatting the replacement drive. Re-synch will take place after the restart" op console . Ik skip het maar steeds maar ik zie nu ook onder Tools -> Raid ook de opties "set raid type en format the new drive as Raid 1 type" terwijl ik met geen vinger aan de twee bestaande schijven heb gezeten. Ik ben als de dood de data te verliezen, Iemand een suggestie?
Geen idee...gebruik de raid functie niet aangezien ik het jammer van m'n ruimte vind. En ik niet wil vertrouwen op een raid oplossing van 120 euro. Ik kopieer via een script elke nacht m'n backup van schijf 1 naar schijf 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Tenshu schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 19:34:
Hij komt zelfs in je finder te staan... Werkt goed met itunes.

Alleen gaat het schrijven naar een share soms niet helemaal goed... Dit zal vast aan mijn onkundigheid met samba shares liggen!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:06
Beste Mensen,

Sinds deze week ben ik de eigenaar van de DNS-323, nou ben ik gisteren aan de gang gegaan om het apparaat te leren kennen.

Nou heb ik een user aangemaakt en deze wilde ik toegang geven tot de ftp, dus naar de ftp settings, user geselecteerd met bijbehorende andere settings.... maar mijn add user knopje bleef grijs, inactief dus. Ik andere browser geprobeerd, zelfde probleem.

Nou zou het kunnen zijn dat dit komt omdat mijn DNS-323 ruzie heeft met de harde schijf, maar hoe kan ik dat controleren? Er zit een 1,5 tb schijf in en ja, ik heb de laatste firmware geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
karazz schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:43:
Beste Mensen,

Sinds deze week ben ik de eigenaar van de DNS-323, nou ben ik gisteren aan de gang gegaan om het apparaat te leren kennen.

Nou heb ik een user aangemaakt en deze wilde ik toegang geven tot de ftp, dus naar de ftp settings, user geselecteerd met bijbehorende andere settings.... maar mijn add user knopje bleef grijs, inactief dus. Ik andere browser geprobeerd, zelfde probleem.

Nou zou het kunnen zijn dat dit komt omdat mijn DNS-323 ruzie heeft met de harde schijf, maar hoe kan ik dat controleren? Er zit een 1,5 tb schijf in en ja, ik heb de laatste firmware geinstalleerd.
De ftp server draait wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
ja

en de settings van de server kan ik ook gewoon apply-en, die knop is nl. niet grijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Laatst online: 08-09 15:19
hellboy123 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 12:00:
Hmm ik heb zojuist de laatste firmware erop gezet en ben een irritant probleem tegen gekomen. Normaal als ik naar de webinterface wil tik ik gewoon "ch3snas" in, dit werkt nu niet meer. Ook in explorer kan ik het apparaat niet meer benaderen via "\\ch3snas", ik krijg dan de melding:
[...]

Zowel via Internet explorer als de gewone windows explorer kan ik het apparaat alleen nog maar benaderen via het IP-adres. Is dit een bekend probleem?
zelfde probleem hier. bij mij is het opgelost door te spelen met de tijdsinstellingen. ik blijf problemen houden met die tijdsinstellingen om de een of andere reden...

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:22
is er hier al iemand die zijn ch3snas met nzbget aan de upc fiberpower 60 heeft hangen
zit denken om over te stappen maar ik vraag me af wat voor snelheid je haalt
ik haal nu ong 1.5 Mb/s de max van mijn adsl lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
batowhizz schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 01:15:
is er hier al iemand die zijn ch3snas met nzbget aan de upc fiberpower 60 heeft hangen
zit denken om over te stappen maar ik vraag me af wat voor snelheid je haalt
ik haal nu ong 1.5 Mb/s de max van mijn adsl lijn
Met ssl encryptie aan haal ik 1200kilobyte/s op de pc kan ik tot 1700.
Maar ssl vergt ook nog al wat.

[ Voor 0% gewijzigd door wortelsoft op 12-06-2009 23:18 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarpmg
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 13:18
Heeft iemand hier nog antwoord op ?
Ik probeer vanaf me CH3SNAS een mount te maken naar mijn media player (HDX-1000) om zo bestanden heen en weer te copieren, alleen het mounten lukt niet echt
ik heb verschillende dingen geprobeerd:

mount -o username:NMT,password=1234 //192.168.1.26/share/ /mnt/hdx
mount -o username:NMT,password=1234 smb://192.168.1.26/share/ /mnt/hdx
mount -t smbfs smb://192.168.1.26/share /mnt/smb/hdx -o username:NMT,passwo
rd=1234
Ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat netwerk shares niet echt worden ondersteund in linux. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:40
wortelsoft schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 08:28:
[...]

Met ssl encrypty aan haal ik 1200kilobyte/s op de pc kan ik tot 1700.
Maar ssl vergt ook nog al wat.
Bedankt voor deze reactie, ik had idd ook via SSL ongeveer 1200kilobyte/s. Wist niet dat dit door ssl kwam. Nu uitgeschakeld zo'n 1460kilobyte/s mijn max!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mvdbeld schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 23:09:
[...]

Bedankt voor deze reactie, ik had idd ook via SSL ongeveer 1200kilobyte/s. Wist niet dat dit door ssl kwam. Nu uitgeschakeld zo'n 1460kilobyte/s mijn max!
komen binnenkort weer wat mooie opties in nzbget erbij ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 21:42

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Ik heb vanochtend de firmware bijgewerkt van mijn Conceptronic CH3SNAS van 1.02 naar 1.05b5 (juni 2009), waarbij werd gewaarschuwd dat je NAS kan gaan zeuren over opnieuw moeten formatteren. Ik heb geen problemen ondervonden bij het bijwerken en alles werkt nog goed.

Verder heb ik mijn Samsung UE32B7000 (LED-tv) er op aangesloten via DLNA en ook deze werkt goed samen met deze NAS. Eigenlijk moet ik zeggen dat ik hartstikke tevreden ben en er weinig problemen mee heb. :)

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
karazz schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:43:
Beste Mensen,

Schijf van bay 2 naar bay 1 verhuisd, nogmaals geformat, kastje terug gezet naar factory settings en het werkt!

weet niet welke van de 3 de oorzaak was, maar ik kan nu in ieder geval mijn nas op een heel aantal manieren benaderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Laatst online: 04-09 15:35
zeroday schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 08:21:
[...]

komen binnenkort weer wat mooie opties in nzbget erbij ..
Vertel? je maakt ons nieuwsgierig....

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Niet online
Heeft iemand enig idee of je de volumes een andere naam kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anconakip schreef op zondag 14 juni 2009 @ 11:28:
[...]

Vertel? je maakt ons nieuwsgierig....
oa. de mogelijkheid het scannen van de nzbfolder op te schorten tussen bepaalde tijden zodat mensen die de HDD in ruststand willen hebben niet persé iets op USB hoeft te draaien.

Ook een optie om meerdere nzbgetweb pagina's met elkaar te linken zodat je wat makkelijker tussen verschillende servers kan switchen

en .. een wijziging dat nzbget niet meer de nzb file kan vinden ivm een verkeerde tijdinstelling. Er wordt nu naar de bestandsgrootte gekeken en als die voor x seconden niet meer wijzigtg dan wordt de actie gewoon gestart.

ik draai inmiddels versie NZBGet version 0.7.0-testing-r338 (vandaag een compleet werkende versie mogen ontvangen, mijn eigen gecompileerde versie crashed op de non patched par2 functie van ffp (fun_plug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ga je veel performance verschil merken tussen de Samsung EcoGreen F2 (5400rpm) en de Samsung Spinpoint F1 (7200rpm) in de CH3SNAS? De eerste is langzamer, maar ook stiller en zuiniger, wat natuurlijk ook wat waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Laatst online: 16:38

Priet

To boldly do what no one has..

Ik heb twee van die EcoGreen van 1TB erin hangen en ik vind ze fantastisch icm de CH3SNAS :) De doorvoersnelheid ligt hoog, boven het maximum van wat de CH3SNAS aan kan. Toeganstijd is iets langzamer dan een 7200rpm schijf, maar dat vind ik voor de grote bestanden die erop staan niet van belang.

Ze zijn wel ERG stil!

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18
Exocet schreef op maandag 15 juni 2009 @ 08:58:
Ga je veel performance verschil merken tussen de Samsung EcoGreen F2 (5400rpm) en de Samsung Spinpoint F1 (7200rpm) in de CH3SNAS? De eerste is langzamer, maar ook stiller en zuiniger, wat natuurlijk ook wat waard is.
Nee, de beperkende factor is in de CH3SNAS namelijk niet de hardeschijf maar de CPU en het geheugen. Ik zou als ik jou was dus voor de stillere en zuinigere (en daardoor ook koelere) hardeschijf gaan.

[ Voor 44% gewijzigd door DeOS op 15-06-2009 09:14 . Reden: quote toevoegen ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

honestytwo schreef op zondag 31 mei 2009 @ 14:44:
Hi, ik wil graag de firmware upgraden naar de nieuwste versie, zonder m'n instellingen te verliezen/opnieuw te moeten instellen. Heb nu 1.05 (vorige versie) draaien. Nu kan ik een back up maken van de configuration settings onder system/tools . Als ik nu firmware upgrade doe, en vervolgens de instellingen van de vorige firmware versie laad: weet iemand of ik dan m'n instellingen weer terug heb?
Ik heb dezelfde vraag :) Voor de zekerheid maar, heb alles op RAID1 op staan, samen met fun-plug. Instellingen opnieuw invoeren vind ik niet zo erg, als de NAS maar mijn harde schijven niet opnieuw formatteert.... ik heb v 1.04 als ik het me goed herinner.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Ik heb nu na een paar dagen klooien eindelijk mijn Funplug en Debian op usb gekregen, maar ik loop nog tegen wat problemen aan.

Ik heb de How-to die in deel 1 geplaatst is gevolgd http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/29414560 en ook wat informatie http://knowledge.forestblue.nl/ch3snas_dutch.htm

Alles is mij nu gelukt, maar ik kom er nog niet helemaal uit om alles doormiddel van Funplug op te starten.
Hoe ik precies mijn Funplug moet configureren zeg maar.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
#!/bin/sh

# switch to safe working directory on ramdisk
cd /

# write a log, in case sth goes wrong
FFP_LOG=/mnt/HD_a2/ffp.log
#FFP_LOG=/dev/null
exec >>$FFP_LOG 2>&1

# real path to ffp
FFP_PATH=/mnt/HD_a2/ffp

# where to search for the install tarball
FFP_TARBALL=/mnt/HD_a2/fun_plug.tgz

# setup script (used for ffp on USB disk)
FFP_SETUP_SCRIPT=/mnt/HD_a2/.bootstrap/setup.sh

# rc file path
FFP_RC=/ffp/etc/rc

echo "**** fun_plug script for DNS-323 (2008-08-11 tp@fonz.de) ****"
date

# check for setup script. an example use for this is to load USB
# kernel modules and mount a USB storage device. The script is
# sourced, that means you can change variables, e.g. FFP_PATH to point
# to the USB device.
if [ -x $FFP_SETUP_SCRIPT ]; then
    echo "* Running $FFP_SETUP_SCRIPT ..."
    . $FFP_SETUP_SCRIPT
fi

# create usb link
insmod /mnt/HD_a2/lnx_bin/usb-storage.ko
mkdir /mnt/usb
#sleep for 15 sec to load the module
sleep 15
mount /dev/sdc1 /mnt/usb

# create /ffp link
echo "ln -snf $FFP_PATH /ffp"
ln -snf $FFP_PATH /ffp

# install tarball
if [ -r $FFP_TARBALL ]; then
    echo "* Installing $FFP_TARBALL ..."
    mkdir -p $FFP_PATH && tar xzf $FFP_TARBALL -C $FFP_PATH && /ffp/bin/tar xzf $FFP_TARBALL -C $FFP_PATH
    if [ $? -eq 0 ]; then
        echo "* OK"
    fi
    rm $FFP_TARBALL
fi

# suid busybox
if [ -x /ffp/bin/busybox ]; then
    chown root.root /ffp/bin/busybox
    chmod 0755 /ffp/bin/busybox
    chmod u+s /ffp/bin/busybox
fi

# run fun_plug.init, if present
if [ -x /ffp/etc/fun_plug.init ]; then
    echo "* Running /ffp/etc/fun_plug.init ..."
    /ffp/etc/fun_plug.init
fi

# run fun_plug.local, if present
if [ -x /ffp/etc/fun_plug.local ]; then
    echo "* Running /ffp/etc/fun_plug.local ..."
    /ffp/etc/fun_plug.local
fi

# run commands
if [ -x $FFP_RC ]; then
    echo "* Running $FFP_RC ..."
    $FFP_RC
    echo "*  OK"
else
    echo "$FFP_RC: Not found or not executable"
fi

Misschien heb ik wat zaken verkeerd gedaan, maar heeft iemand tips ??

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
wat wil je starten

als je wat in ffp wil starten dan moet je de .sh filles in ffp/start/ de executable meegeven

of wel chmod a+x....sh

debian weet ik niet , dat gebruik ik zelf niet

[ Voor 82% gewijzigd door batowhizz op 16-06-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Als ik een tweede harddisk bijvoeg die al reeds geformateerd is dmv de CH3SNAS, kan dit dan zonder problemen. Oftewel zonder dat er dingen geformateerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHeijerman
  • Laatst online: 03-08 21:10
Ik heb zojuist de funplug geinstalleerd op de ch3snas, alleen werkt bij mij telnet niet.

firmware 1.05

Als het goed zou telnet meteen moeten werken las ik, helaas hier niet.

iemand een idee ?

[ Voor 5% gewijzigd door MarcHeijerman op 16-06-2009 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
MarcHeijerman schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:03:
Ik heb zojuist de funplug geinstalleerd op de ch3snas, alleen werkt bij mij telnet niet.

firmware 1.05

Als het goed zou telnet meteen moeten werken las ik, helaas hier niet.

iemand een idee ?
Heb je funplug wel op de juiste hdd gezet? Telnet zou idd direct moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
batowhizz schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:54:
wat wil je starten

als je wat in ffp wil starten dan moet je de .sh filles in ffp/start/ de executable meegeven

of wel chmod a+x....sh

debian weet ik niet , dat gebruik ik zelf niet
Thnx, ik zat te veel met mijn gedachten in Funplug, maar het commando chmod was de oplossing :)

Nog een andere vraag.
Misschien wil ik iets doen wat helemaaaaaaal niet kan 8)7

Ik heb nu de CH3SNAS staan met een hd vol aan muziek.
Onlangs heb ik een HDX-1000 aangeschaft.
Hiermee kan je een music jukebox installeren en als je wilt online vanaf een andere locatie afspelen.
Nu had ik zoiets van tja ik heb mijn muziek om mijn NAS staan, zou het niet handig zijn om daarop een soort music jukebox te installeren die dan samen met Lighttp werkt.

Kan dit eigenlijk wel ? ;)

Edit: Volgens mij kan dit via slimserver of Twonky.
Echter slimserver is niet meer te verkrijgen via debian ftp.

[ Voor 6% gewijzigd door MdO82 op 17-06-2009 06:40 . Reden: slimserver toegevoegd ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
@MdO82

http://musicbrowser.sourceforge.net/

staat ook in de beginpost
heb hem zelf ook draaien, heerlijk waar je ook bent je hebt je eigen muziek bij de hand
heb er al menig feestje mee gedraaid

weet trouwens niet waar je debian voor hebt draaien maar als het voor sabnzb is moet je je hier eens in verdiepen, loopt een stuk beter dan sabnzb

http://www.aroundmyroom.c...eb-unpak-updated-package/
met dank aan dennis(zeroday)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
batowhizz schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 07:49:
@MdO82

heb hem zelf ook draaien, heerlijk waar je ook bent je hebt je eigen muziek bij de hand

weet trouwens niet waar je debian voor hebt draaien maar als het voor sabnzb is moet je je hier eens in verdiepen, loopt een stuk beter dan sabnzb

http://www.aroundmyroom.c...eb-unpak-updated-package/
met dank aan dennis(zeroday)
Bedankt voor je bericht.
Ik had er natuurlijk weer eens overheen gelezen :/ .
Maar ik heb Debian eigenlijk een beetje voor de lol draaien.
Een beetje testen en spelen ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHeijerman
  • Laatst online: 03-08 21:10
Scorpinus schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:55:
[...]

Heb je funplug wel op de juiste hdd gezet? Telnet zou idd direct moeten werken.
Ik heb de nieuwste 1.05b4 firmware er op gezet, en nu werkte hij meteen zonder enige aanpassing. Appart maar goed het werkt.

Weet iemand toevallig ook of er ergens een leuke beschrijving te vinden is om van de CH3SNAS een mailserver te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
batowhizz schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 07:49:
@MdO82

[..]
Alleen jammer dat flash geen FLAC kan spelen :(
Verder werkt het perfect :)

En als je musicbrowser nog even wil beschermen tegen de buitenwereld kun je makkelijk authentication toepassen: http://www.shadowandy.net...ntication-in-lighttpd.htm

[ Voor 19% gewijzigd door Jelte op 17-06-2009 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:53

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

Om de een of andere reden mag ik mijn HD's niet meer opnieuw configureren. Het proces begint te lopen en ik krijg dan de error: Hard Drive(s) Formatting Failure
Iemand hier ervaring mee?
De schijven staan nu in JBOD maar ik wil ze als Standard geconfigureerd hebben.

Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Mert schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 17:46:
Om de een of andere reden mag ik mijn HD's niet meer opnieuw configureren. Het proces begint te lopen en ik krijg dan de error: Hard Drive(s) Formatting Failure
Blijf je deze melding ook houden als je de NAS helemaal uitzet en opstart ?
Lukt het formatteren wel als je 1 schijf eruit haalt ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mert

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

MdO82 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 18:39:
[...]

Blijf je deze melding ook houden als je de NAS helemaal uitzet en opstart ?
Lukt het formatteren wel als je 1 schijf eruit haalt ?
Uit en aanzetten had ik al geprobeerd.
Na het eruit halen beide disks, eerst 1 format toen de ander, werkt 't.

[ Voor 8% gewijzigd door Mert op 17-06-2009 20:05 ]

Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mert schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 18:48:
[...]

Uit en aanzetten had ik al geprobeerd.
Nu aan t formatten met 1 disk......
zorg ervoor dat er geen partities aanwezig zijn voor herformattering, verwijder alles.

of zet 1.05b05 erin, die moet beter met formattering overweg gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mert

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

zeroday schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 19:00:
[...]

zorg ervoor dat er geen partities aanwezig zijn voor herformattering, verwijder alles.

of zet 1.05b05 erin, die moet beter met formattering overweg gaan.
Zit er al in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Darkvater schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:03:
Ik heb dezelfde vraag :) Voor de zekerheid maar, heb alles op RAID1 op staan, samen met fun-plug. Instellingen opnieuw invoeren vind ik niet zo erg, als de NAS maar mijn harde schijven niet opnieuw formatteert.... ik heb v 1.04 als ik het me goed herinner.
Voor de geinteresseerden: ja, het werkt goed :)

Alleen 'uptime' werkt nog steeds niet vanuit ssh. Ik dacht dat dit al opgelost was voor v1.05b5 :?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyT
Ik zit met de situatie dat de rechter schijf onder samba de naam volume_2 heeft gekregen, en de linker schijf de naam volume_1. Ik zou dat graag weer terug krijgen naar de oorspronkelijke situatie dat de rechter schijf weer volume_1 heet en de linker volume_2. Iemand suggesties? :?

Veranderen van de naam in /mnt/HD_a4/.systemfile/.smb.ses zoals dat schijnt te werken op de DND323 helpt niet. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjaakTrekhaak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 11:46
Mert schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 17:46:
Ik heb ook het zelfde probleem. Heb ook inmiddels maar een schijfje er naast gelegd en apart van elkaar geformatteerd.

[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Darkvater schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:15:
[...]

Voor de geinteresseerden: ja, het werkt goed :)

Alleen 'uptime' werkt nog steeds niet vanuit ssh. Ik dacht dat dit al opgelost was voor v1.05b5 :?
nee, uptime in de webinterface wordt ondersteund. uptime vanuit ssh niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-08 08:20
Ik ben me in het NAS verhaal aan het verdiepen, en de mogelijkheden van de conceptronic zijn super.
Maar ik kwam via een vriend bij een andere NAS:
Eminent EM4072 GigaShare PRO
Ik kan hier op tweakers niet veel over vinden... niet op GOT en niet in de pricewatch.
Zijn op dit ding de zelfde truuks toe te passen dan op de Concept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Laatst online: 12-09 14:21
FreddyT schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:26:
Ik zit met de situatie dat de rechter schijf onder samba de naam volume_2 heeft gekregen, en de linker schijf de naam volume_1. Ik zou dat graag weer terug krijgen naar de oorspronkelijke situatie dat de rechter schijf weer volume_1 heet en de linker volume_2. Iemand suggesties? :?

Veranderen van de naam in /mnt/HD_a4/.systemfile/.smb.ses zoals dat schijnt te werken op de DND323 helpt niet. ;(
http://gathering.tweakers...message/32058403#32058403

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Angelus1753 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 10:56:
Ik ben me in het NAS verhaal aan het verdiepen, en de mogelijkheden van de conceptronic zijn super.
Maar ik kwam via een vriend bij een andere NAS:
Eminent EM4072 GigaShare PRO
Ik kan hier op tweakers niet veel over vinden... niet op GOT en niet in de pricewatch.
Zijn op dit ding de zelfde truuks toe te passen dan op de Concept?
Apparaat is redelijk open te noemen. Draait op de Storlink chipset. ik persoonlijk ben nooit echt fan geweest van de Storlink chipset maar ze bieden software pakketjes aan om zo php, mysql en andere dingetjes te kunnen draaien. Echter de userbase die achter fun_plug zit dat is er niet. (dacht ik)
Maar als NAS doet ie wat ie moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyT
Bedankt, dit werkt inderdaad voor de manier waarop Windows de Samba shares ziet. _/-\o_

Op de webpagina van de CH3SNAS (Advanced -> Network Access) heb ik nu onder "network access list" het volgende staan 8)7 :

Share.............Path..........User/Group
Volume_1.....Volume_2.........ALL
Volume_2.....Volume_1.........ALL

Enigszins verwarrend, maar verder wel mee te leven. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwittrooper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:16
Weet iemand een manier waardoor het kopiëren van bestanden sneller kan?
Ik gebruik de CH3SNAS met fun_plug aangesloten op een wag200g linksys router.
Ik gebruik dus een 100m netwerk. Het kopiëren naar andere pc's via de kabel gaat met ongeveer 6000 kb/sec.
Met ftp gaat het ongeveer 500 kb/sec sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Niet online
Op mijn CH3NAS probeer ik transmission webui werkent te krijgen, maar ik probeer in de terminal (OSX) setting.json te openen met nano, maar ik krijg steeds een lege bestand. Volgens mij klopt de path naar settings.json niet.

"nano /mnt/HD_a2/.transmission-daemon/settings.json"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Misschien dat iemand een idee heeft wat ik verkeerd doe ;).

Ik heb musicbrowser geinstalleerd op mijn CH3SNAS.
Ik gebruik zelf Debian op een usb stick ivm de spin-up en spin-down van mijn hardeschijven.

Ik heb een regel toegevoegd aan mijn funplug

mount /mnt/HD_a2/music /mnt/music

dus ik heb als ware een snelkoppeling gemaakt naar de map op mijn harddisk.
Ik heb dit ook opgegeven in de index.php pagina van musicbrowser.

Als ik nu http://CH3SNAS:8080/musicbrowser of http://CH3SNAS:8080/musicbrowser/index.php intik, dan krijg ik telkens de melding 403 - Forbidden.
Ik heb de rechten volgens de uitleg van Musicbrowser goed gezet.
Via het ipadres van mijn CH3SNAS krijg ik dezelfde melding.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
MdO82 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 23:46:
Misschien dat iemand een idee heeft wat ik verkeerd doe ;).

Ik heb musicbrowser geinstalleerd op mijn CH3SNAS.
Ik gebruik zelf Debian op een usb stick ivm de spin-up en spin-down van mijn hardeschijven.

Ik heb een regel toegevoegd aan mijn funplug

mount /mnt/HD_a2/music /mnt/music

dus ik heb als ware een snelkoppeling gemaakt naar de map op mijn harddisk.
Ik heb dit ook opgegeven in de index.php pagina van musicbrowser.

Als ik nu http://CH3SNAS:8080/musicbrowser of http://CH3SNAS:8080/musicbrowser/index.php intik, dan krijg ik telkens de melding 403 - Forbidden.
Ik heb de rechten volgens de uitleg van Musicbrowser goed gezet.
Via het ipadres van mijn CH3SNAS krijg ik dezelfde melding.
Is je gemounte directory ook bereikbaar via de command line? en kan de files daar zie? Je zou ook mount --bind kunnen proberen om iets te kunnen mounten wat al gemount is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
RunaR schreef op zondag 21 juni 2009 @ 03:39:
[...]

Is je gemounte directory ook bereikbaar via de command line? en kan de files daar zie? Je zou ook mount --bind kunnen proberen om iets te kunnen mounten wat al gemount is.
via de commandline kan ik netjes bij mijn muziek komen.
Ik kan de mappen ook inzien.
Nadat ik mount --bind probeer dan blijf ik de melding "403 - forbidden" houden
Deze melding krijg ik ook als ik de locatie van de muziek niet in php file opgeef.
Als ik de machine reboot, dan krijg ik wel de melding dat hij onbereikbaar is, maar dat is logisch ;)

Edit1: Al heb ik de chmod actie uitgevoerd.

Als ik nu http://<ip-van-nas>:8080/musicbrowser intik dan krijg ik al de melding 403.
Nu begin ik mezelf af te vragen of ik niet eerder een fout gemaakt heb ;)

Ik had een andere index.php website neergezet, maar die kan ik ook niet openen

Edit2: Ik had nu eens voor de gein een andere map aangemaakt en hierin een bestand index.php.
De inhoud van deze website was simpel Hello.
Ik heb via chmod a+rx de rechten op de map aangepast
en via chmod a+r de rechten van de bestanden in de map.

Als ik een lege map aanmaak, zonder inhoud, dan kan ik de map wel zien, maar zodra ik iets in de map zet dan is het 403 forbidden

Maar nog steeds krijg ik 403.

[ Voor 37% gewijzigd door MdO82 op 21-06-2009 17:57 . Reden: verder getest ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op zondag 21 juni 2009 @ 15:54:
[...]

via de commandline kan ik netjes bij mijn muziek komen.
Ik kan de mappen ook inzien.
Nadat ik mount --bind probeer dan blijf ik de melding "403 - forbidden" houden
Deze melding krijg ik ook als ik de locatie van de muziek niet in php file opgeef.
Als ik de machine reboot, dan krijg ik wel de melding dat hij onbereikbaar is, maar dat is logisch ;)

Edit1: Al heb ik de chmod actie uitgevoerd.

Als ik nu http://<ip-van-nas>:8080/musicbrowser intik dan krijg ik al de melding 403.
Nu begin ik mezelf af te vragen of ik niet eerder een fout gemaakt heb ;)

Ik had een andere index.php website neergezet, maar die kan ik ook niet openen

Edit2: Ik had nu eens voor de gein een andere map aangemaakt en hierin een bestand index.php.
De inhoud van deze website was simpel Hello.
Ik heb via chmod a+rx de rechten op de map aangepast
en via chmod a+r de rechten van de bestanden in de map.

Als ik een lege map aanmaak, zonder inhoud, dan kan ik de map wel zien, maar zodra ik iets in de map zet dan is het 403 forbidden

Maar nog steeds krijg ik 403.
Misschien domme gedachte: je je wel de lighttpd.conf draaien met php ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
zeroday schreef op zondag 21 juni 2009 @ 18:53:
[...]

Misschien domme gedachte: je je wel de lighttpd.conf draaien met php ondersteuning?
zucht..... soms kan het leven toch zo makkelijk zijn ;).
Echter mijn php draaide wel, ik had alleen een tikfout gemaakt in mijn config ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Laatst online: 04-09 15:35
Ze hebben de Linksys DMA2100 media extender in de aanbieding bij de Paradigit. Gaat dit werken in combinatie met de ch3snas? ik hoop het. Het zou een ideale vervanger zijn voor mijn xbox 1.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatline____
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-08 22:37
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 14:36:
Hallo,

ik heb hetzelfde probleem als door zefod1 beschreven. Met de laptop middels draadloze verbinding kom ik niet op de ch3snas op mappen met gebruikersnamen en wachtwoorden. Met de XP laptop werkt dit wel prima overigens.
Draadloze verbinding staat op "particulier", het beveiligingsniveau in Vista "LmCompatibilityLevel’ key value" is ook aangepast naar "1".
Toen ik de laptop net had werkte het wel, tevens werkt het soms nu ook voor enige tijd (enkele seconden tot minuten.)
Ik heb het nu opgelost door de mappen vrij toegankelijk te maken maar mooi is anders.

Zefod1, heb jij het probleem inmiddels al opgelost of weet iemand anders hoe dit op te lossen is?

thanks!
Ik heb een zelfde probleem; via Vista of 2 pc's met Win7 heb ik geen toegang meer tot de beveiligde shares. Ik heb de beveiligingsregels aangepast op alle pc's. Als ik met laptop / pc met XP geinstalleerd de shares benader heb ik gewoon toegang.

Ook de web-configuratie doet het niet onder Win7 btw.... Er wordt geen webpage geladen als ik het ip-adres intyp. Ik heb zowel de router als de nas al meerdere keren gereset. Atm moet ik in XP opstarten om de config te wijzigen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik zit weer met een vraag waar ik het antwoord via Got of Google niet kan vinden.

Ik heb Debian op mijn machine draaien (via een usb-stick) ivm het up en down spinnen van de harddisk.
Via Debian kan ik het commando shutdown of halt geven.
Hierdoor sluit Debian zich netjes af, maar ook de rest van de NAS.
Hierdoor kan ik deze niet netjes afsluiten ook niet via de webbrowser, dit omdat ik alle taken heb gestopt.

Nu moet ik de stroom van de NAS afhalen om deze af te sluiten.
Via shutdown -h now wordt de machine gereboot.

Wie heeft het antwoord ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heb in iTunes de ch3snas staan als server, werkt op zich prima. Echter kan ik daar vandaan geen bestanden naar mijn ipod slepen? Meer mensen dit probleem of hoort dit zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
pjlgt schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 09:07:
Heb in iTunes de ch3snas staan als server, werkt op zich prima. Echter kan ik daar vandaan geen bestanden naar mijn ipod slepen? Meer mensen dit probleem of hoort dit zo?
Ik gebruik zelf al een tijdje mijn ipod niet meer.
Maar moest je niet de muziek eerst in de bibliotheek van iTunes zetten om ze daarna op je Ipod te krijgen ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
zwittrooper schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 11:25:
Weet iemand een manier waardoor het kopiëren van bestanden sneller kan?
Ik gebruik de CH3SNAS met fun_plug aangesloten op een wag200g linksys router.
Ik gebruik dus een 100m netwerk. Het kopiëren naar andere pc's via de kabel gaat met ongeveer 6000 kb/sec.
Met ftp gaat het ongeveer 500 kb/sec sneller.
Moet je overstappen op 1000mbit netwerk. Met 100mbit zal zo'n 8000kb/s tot max 125000kb/s ongeveer de max zijn. Met een gigabit netwerk moet je zo'n 20000 - 25000kb/s halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:12

BeyondThunder

Lost Lightning

Het rechter HD ledje blijft knipperen op mijn nas. Volgens mij is er ook HD activiteit. Ventilatoren blijven ook loeien. Maar ik kom er niet achter wat de activiteit veroorzaakt.
Eerst dacht ik een NFS service, maar nee. Ik heb de hele funplug eraf gehaald, en zelfs zonder netwerkstekker erin blijf ik activiteit houden.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Het is alleen het rechter lampje. Of dat volume 1 of 2 is weet ik (nog) niet.

Zelfs met een herstart zonder netwerk kabel blijft de rechter led knipperen.

[ Voor 8% gewijzigd door BeyondThunder op 24-06-2009 17:19 . Reden: Meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb op mijn conceptronic nas de transmission torrent client geinstalleerd. Het benaderen van de interface gaat goed alleen het downloaden nog niet. Elke keer als ik een download start stopt deze gelijk en krijg ik de melding No such file or directory te zien. In de config heb ik aangegeven dat /mnt/HD_a2/transmission-daemon/torrents mijn locatie moet zijn waar de downloads binnen komen, in de interface heb ik bij preferences het zelfde opgegeven.

Weet iemand misschien wat ik hieraan kan doen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 20:14:
Hallo,

Ik heb op mijn conceptronic nas de transmission torrent client geinstalleerd. Het benaderen van de interface gaat goed alleen het downloaden nog niet. Elke keer als ik een download start stopt deze gelijk en krijg ik de melding No such file or directory te zien. In de config heb ik aangegeven dat /mnt/HD_a2/transmission-daemon/torrents mijn locatie moet zijn waar de downloads binnen komen, in de interface heb ik bij preferences het zelfde opgegeven.

Bestaat die directory wel? En staan de rechten goed? Mag de transmission client daarin schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:30

Puck

W32.Deadcode.A

Ik heb ook een vraag met betrekking tot Transmission. Ik heb eigenlijk al sinds het begin dat ik geen rechten heb om via de finder gedownloade bestanden te editten of te verwijderen. Hiervoor moet ik eerst via de finder een chmod 777 uitvoeren. Is er een manier om dit op te lossen of automatisch uit te voeren? Ik heb er destijds naar gezocht maar niks gevonden en het begint nu toch wel te irriteren.

Transmission 1.7.2 draaiend onder eigen user "nobody".

Trouwens voor de Mac gebruikers onder ons, er is eindelijk een eerste stap gezet voor een Remote GUI voor Transmission. Nu enkel nog uitlezen van de downloads, maar hou dit project in de gaten zou ik zeggem!

[ Voor 4% gewijzigd door Puck op 25-06-2009 13:01 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Puck schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:00:
Ik heb ook een vraag met betrekking tot Transmission. Ik heb eigenlijk al sinds het begin dat ik geen rechten heb om via de finder gedownloade bestanden te editten of te verwijderen. Hiervoor moet ik eerst via de finder een chmod 777 uitvoeren. Is er een manier om dit op te lossen of automatisch uit te voeren? Ik heb er destijds naar gezocht maar niks gevonden en het begint nu toch wel te irriteren.
Weet niet of het helpt maar had dit probleem ook met nzbget. Hiervoor heb ik een chown commando in de postproces script file opgenomen. Ik weet niet of je bij transmission ook een script kunt laten uitvoeren als deze klaar is met downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
  • Laatst online: 18-08 13:08
Op één of andere manier kan ik nu, na een verhuizing, met nzbget géén SSL verbinding meer maken. Ik krijg dan een foutmelding met TLS handshake failed, SSL unsupported protocol. Maak ik echter gebruik van Newsleecher op mijn PC met exact dezelfde instellingen (SSL), dan lukt het mij wel. Haal ik SSL eraf en gebruik ik standaard poort 119, dan kan ik ook een verbinding leggen met mijn ch3snas. Inmiddels server al verwijderd uit nzbget en weer aangemaakt, echter zonder resultaat! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
Puck schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:00:

Transmission 1.7.2 draaiend onder eigen user "nobody".

Trouwens voor de Mac gebruikers onder ons, er is eindelijk een eerste stap gezet voor een Remote GUI voor Transmission. Nu enkel nog uitlezen van de downloads, maar hou dit project in de gaten zou ik zeggem!
Als je naar je NAS gaat ga je waarschijnlijk met een andere user dan 'nobody'. Je moet ervoor zorgen dat die users gelijk aan elkaar zijn, dan kun je alles. Net als met nzbget, zorgen dat nzbget draait als de user waarmee je normaal gesproken de nas benaderd. Kun je ook dingen verwijderen etc zonder chmod 777.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je trouwens funpluggen zonder je bestanden te verliezen? Of kun je beter een schone schijf gebruiken? Daarnaast; kun je ten alle tijden een tweede schijf plaatsen als je met één begint, en niet in RAID draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:30

Puck

W32.Deadcode.A

Scorpinus schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 07:38:
Als je naar je NAS gaat ga je waarschijnlijk met een andere user dan 'nobody'. Je moet ervoor zorgen dat die users gelijk aan elkaar zijn, dan kun je alles. Net als met nzbget, zorgen dat nzbget draait als de user waarmee je normaal gesproken de nas benaderd. Kun je ook dingen verwijderen etc zonder chmod 777.
Het werkt inderdaad als ik iedereen toegang geef tot de map.
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:36:
Kun je trouwens funpluggen zonder je bestanden te verliezen? Of kun je beter een schone schijf gebruiken? Daarnaast; kun je ten alle tijden een tweede schijf plaatsen als je met één begint, en niet in RAID draait?
1. Funpluggen kan gewoon zonder je bestanden kwijt te raken, je harddisk hoeft niet leeg te zijn (maar geen garantie natuurlijk!).
2. Je kunt later nog een tweede harddisk toevoegen en deze via web-interface formatteren. Maar ook hierbij: geen garantie voor het behoud van bestanden op de eerste schijf. Er staan in dit topic volgens mij genoeg manieren om dit zonder problemen te doen.

Edit
Zie ook het antwoord van RunaR hieronder :)

[ Voor 44% gewijzigd door Puck op 26-06-2009 11:29 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:36:
Fun_plug doet niets met je bestand. Als je fun_plug hebt draaien kan je alles met je bestanden (bijvoorbeeld deleten).

Bij het plaatste van een tweede harddisk is het verstandig om even de eerste er uit te halen en de nieuwe er in te stoppen. Dan weet je zeker dat de NAS de goede schijf formateerd. Daarna je eerste schijf weer terug zetten. Het kan dan voor komen dat Volume_1 en Volume_2 zijn omgedraaid. Even zoeken in dit topic naar custom samba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@beide bovenstaande > Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
Ruben121689 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 00:07:
Op één of andere manier kan ik nu, na een verhuizing, met nzbget géén SSL verbinding meer maken. Ik krijg dan een foutmelding met TLS handshake failed, SSL unsupported protocol. Maak ik echter gebruik van Newsleecher op mijn PC met exact dezelfde instellingen (SSL), dan lukt het mij wel. Haal ik SSL eraf en gebruik ik standaard poort 119, dan kan ik ook een verbinding leggen met mijn ch3snas. Inmiddels server al verwijderd uit nzbget en weer aangemaakt, echter zonder resultaat! :'(
Detail hierbij is dat er nu een andere router voor staat, namelijk de Linksys WRT320N. Maar dit zou eigenlijk het probleem niet moeten veroorzaken. Ben een beetje hopeloos aan het zoeken, maar kan er niets over vinden. Vanaf mijn computer met Newsleecher kan ik namelijk wel een verbinding krijgen via SSL met exact dezelfde instellingen. :( Ik wil SSL werkend krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
Puck schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 11:26:
[...]

Het werkt inderdaad als ik iedereen toegang geef tot de map.

[...]
Ja dat is logisch, maar of je dat moet willen. Ik heb zelf een extra user aangemaakt waarmee ik (via map network drive in windows) de nas map naar schijf letters. Deze user (en alleen deze user) heeft alle rechten op de desbetreffende folders, en nzbget draait ook als deze user. Dus kan ik alles.
Ruben121689 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 13:30:
[...]

Detail hierbij is dat er nu een andere router voor staat, namelijk de Linksys WRT320N. Maar dit zou eigenlijk het probleem niet moeten veroorzaken. Ben een beetje hopeloos aan het zoeken, maar kan er niets over vinden. Vanaf mijn computer met Newsleecher kan ik namelijk wel een verbinding krijgen via SSL met exact dezelfde instellingen. :( Ik wil SSL werkend krijgen!
Misschien nzbget eens updaten of opnieuw installeren? Misschien staat er nog iets in het log van de linksys router? Misschien blocked hij iets voor je nas?

[ Voor 27% gewijzigd door Scorpinus op 26-06-2009 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
MdO82 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:48:
Ik zit weer met een vraag waar ik het antwoord via Got of Google niet kan vinden.

Ik heb Debian op mijn machine draaien (via een usb-stick) ivm het up en down spinnen van de harddisk.
Via Debian kan ik het commando shutdown of halt geven.
Hierdoor sluit Debian zich netjes af, maar ook de rest van de NAS.
Hierdoor kan ik deze niet netjes afsluiten ook niet via de webbrowser, dit omdat ik alle taken heb gestopt.

Nu moet ik de stroom van de NAS afhalen om deze af te sluiten.
Via shutdown -h now wordt de machine gereboot.

Wie heeft het antwoord ;)
Heeft iemand een tip voor mij om bovenstaande goed te regelen ? :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
Scorpinus schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:37:
[...]

Ja dat is logisch, maar of je dat moet willen. Ik heb zelf een extra user aangemaakt waarmee ik (via map network drive in windows) de nas map naar schijf letters. Deze user (en alleen deze user) heeft alle rechten op de desbetreffende folders, en nzbget draait ook als deze user. Dus kan ik alles.

[...]

Misschien nzbget eens updaten of opnieuw installeren? Misschien staat er nog iets in het log van de linksys router? Misschien blocked hij iets voor je nas?
Vanavond maar de gehele ch3snas opnieuw gefunplugged en geüpdate naar de laatste firmware.. resultaat blijft hetzelfde.. kan géén verbinding maken via SSL, krijg onderstaande foutmelding! :(

Could not establish secure connection: TLS handshake failed: error:14077102:SSL routines:SSL23_GET_SERVER_HELLO:unsupported protocol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ruben121689 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 22:47:
[...]

Vanavond maar de gehele ch3snas opnieuw gefunplugged en geüpdate naar de laatste firmware.. resultaat blijft hetzelfde.. kan géén verbinding maken via SSL, krijg onderstaande foutmelding! :(

Could not establish secure connection: TLS handshake failed: error:14077102:SSL routines:SSL23_GET_SERVER_HELLO:unsupported protocol
Gebruik je Putty hiervoor ?
Heb je deze ook al een keer opnieuw geinstalleerd.
Misschien dat daar een misconfig inzit en dat er niks met je NAS mis is ;)

EDIT: Het ging niet over Putty, verkeerd gelezen }:O
Maar krijg je ook een foutmelding als je met putty via SSL verbinding maakt, dit is dezelfde verbinding als met NZBGet

[ Voor 12% gewijzigd door MdO82 op 26-06-2009 23:11 . Reden: Wrong reading ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
MdO82 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 23:09:
[...]

Gebruik je Putty hiervoor ?
Heb je deze ook al een keer opnieuw geinstalleerd.
Misschien dat daar een misconfig inzit en dat er niks met je NAS mis is ;)

EDIT: Het ging niet over Putty, verkeerd gelezen }:O
Maar krijg je ook een foutmelding als je met putty via SSL verbinding maakt, dit is dezelfde verbinding als met NZBGet
Ik zie in /ffp/etc/openssl/ bij certificaten één staan bij expired, heeft het misschien hiermee te maken? Wat is het commando om via putty, met behulp van openssl, via de ch3snas een ssl verbinding op te zetten? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Sabbi

je denkt aan mij.

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 20:14:
Hallo,

Volgens mij installeert transmission zich in een hidden directory, dus met een puntje ervoor. Je pad zou dan dus worden: (let er ook meteen op dat alles case-sensitive moet zijn)

/mnt/HD_a2/.transmission-daemon/torrents

[ Voor 3% gewijzigd door Sabbi op 27-06-2009 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff ben nu al een paar uurtjes aan het klooien, maar het lukt me niet:

De fun_plug installeert alleen als de bestanden op Volume_2 staan, in tegenstelling tot wat alle tutorials me vertellen. Ik kan de fun_plug en telnet/ssh dan prima installeren, maar de lighttpd server werkt niet, wat volgens mij veroorzaakt wordt doordat de funplug op volume_2 staat.

Heeft iemand een idee hoe dit kan en hoe ik de fun_plug gewoon geinstalleerd kan krijgen op Volume_1? Ik heb de schijven al omgewisseld, de lege schijf opnieuw geformatteerd etc. etc., maar steeds werkt de plug alleen op Volume_2. De ene schijf staat nokje vol met backups en media, welke ik niet kan formatteren (deze is echter wel geformatteerd in de CH3SNAS).

Ik zie trouwens vanuit de samba shares verborgen mappen .systemfile op de beide volumes staan, ik kan ze echter niet openen o.i.d. Staan hier misschien verkeerde verwijzingen o.i.d in?

Iemand een idee?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2009 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 16:07:
Pfff ben nu al een paar uurtjes aan het klooien, maar het lukt me niet:

De fun_plug installeert alleen als de bestanden op Volume_2 staan, in tegenstelling tot wat alle tutorials me vertellen. Ik kan de fun_plug en telnet/ssh dan prima installeren, maar de lighttpd server werkt niet, wat volgens mij veroorzaakt wordt doordat de funplug op volume_2 staat.

Heeft iemand een idee hoe dit kan en hoe ik de fun_plug gewoon geinstalleerd kan krijgen op Volume_1? Ik heb de schijven al omgewisseld, de lege schijf opnieuw geformatteerd etc. etc., maar steeds werkt de plug alleen op Volume_2. De ene schijf staat nokje vol met backups en media, welke ik niet kan formatteren (deze is echter wel geformatteerd in de CH3SNAS).

Ik zie trouwens vanuit de samba shares verborgen mappen .systemfile op de beide volumes staan, ik kan ze echter niet openen o.i.d. Staan hier misschien verkeerde verwijzingen o.i.d in?

Iemand een idee?
Fun_plug moet geinstalleerd staan op HD_a2. Dit is Volume_1 als je er 1 disk in hebt zitten of 2 disks tegelijk er in hebt gedaan. Als je later een 2de disk hebt toe gevoegd zou het kunnen gebeuren dat HD_a2 Volume_2 is geworden. Bij mij wel. Zoek even in de forum naar custom samba, dan kan je de namen zelf aan passen en dus ook omdraaiien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RunaR > Dan installeer ik dus eerst de fun_plug op volume_2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 16:50:
@RunaR > Dan installeer ik dus eerst de fun_plug op volume_2?
Jouw Volume_2 is dus HD_a2 en je Volume_1 is HD_b2. Funplug moet op HD_a2. Als je de benaming wilt omdraaien moet je je samba config aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RunaR, thanks! Uiteindelijk allemaal gelukt en wat een relaxed apparaatje is dit. Had altijd een pc staan die downloadde, uitpakte en share'de, die is nu de deur uit. Transmission is ook erg goed verzorgd. Zelfs een iPhone versie van de webclient, zodat je via je iPhone de torrents kunt beheren, top!

wel wat geklooi om alles draaiende te krijgen, maar als het eenmaal draait een top apparaatje! Nu nog portforwarden voor gebruik via internet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
Ik heb gelukkig weer mijn CH3SNAS op de rails, en SSL lijkt weer te werken na een complete herinstallatie van de Funplug, laatste versie van Nzbget en firmware. Ook SSH en SFTP heb ik geconfigureerd voor gebruik, nu zit ik echter met de volgende vraag:

Ik heb een user aangemaakt (SFTP-USER) en deze toegekent aan een groep (CH3SNAS_SFTP), hoe kan ik deze gebruiker nu toegang verschaffen middels SFTP, gebruikmakend van de rechten die hij al heeft in een bepaalde directory? Is dit gewoon een switch die ik om moet zetten, zoals bin/false om SSH uit te schakelen?

Bedankt!

Rubén

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder heb ik mijn Samsung UE32B7000 (LED-tv) er op aangesloten via DLNA en ook deze werkt goed samen met deze NAS. Eigenlijk moet ik zeggen dat ik hartstikke tevreden ben en er weinig problemen mee heb. :)
Tjeerd, hoe heb jij dit voor elkaar gekregen ? Steeds als ik mijn Samsung laat connecten met de CH3SNAS (DLNA) krijg ik steeds weer dezelfde VIDEO mappen te zien. Ik heb een folder aangemaakt waarin een JPG foto staat, maar bij mij geeft de tv aan dat het een niet ondersteund bestandstype is. Ook moet ik steeds naar die folder bladeren, terwijl ik in UPnP AV Server wel de juiste folder enabled heb. Zodra ik MEDIA.P activeer op mijn Samsung, kom ik steeds weer op dezelfde lokatie terecht en zie ik 3 VIDEO folders...

Is er ergens een handige how-to te vinden die aangeeft hoe ik DLNA kan opzetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexz1
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 21:51
Ik heb sindskort ook een ch3snas, overgenomen van een mede-tweaker. NZBget haalt +- 1700 kilobyte/s (internet is absoluut niet limiterend, op pc kan ik 5000kb/s halen),ben benieuwd wat voor snelheden halen jullie? Of heb ik hiermee echt al wel de limiet van de NAS (lees: cpu) gehaald.

En een andere vraag, gebruikt iemand nog een pakket om files via internet te beheren? Dus met lighttpd, voor vooral wat kleinere filetjes? word documentjes etc, iemand tips? Werkt soms net wat handiger als ftp'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook al een tijdje hier een de Conceptronic staan.. Heb toen ook al geprobeerd de funplug er op te zetten maar ivm tijdgebrek en het linux-leek zijn heb ik me er toen bij neergelegd.

Nu is eindelijk de tijd daar dat ik er wel tijd voor heb. Ik had nu de ch-rooted Debian er op gezet en wil nu de sabnzb er op hebben.

Ben daarna begonnen met installen van Python, dat ging, voorzover ik weet, ook goed. Daarna wilde ik verder gaan met sabnzbd, dus ook het unrar-arm geval. zodra ik die er op probeerde te zetten kreeg ik deze melding:

NAS:/var/tmp# tar xjvf /var/tmp/unrar-arm.tar.bz2
tar: bzip2: Cannot exec: No such file or directory
tar: Error is not recoverable: exiting now
tar: Child returned status 2
tar: Error exit delayed from previous errors

kan iemand mij hier vertellen wat ik nu fout doe? want ik heb voor de rest gewoon de handleiding van UTman gebruikt.

Als jullie meer info van mij nodig hebben moeten jullie het maar zeggen, want ik heb eigenlijk ook geen flauw idee wat ik verder hierover kan vertellen..

Alvast Bedankt!

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
lexz1 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 15:16:
Ik heb sindskort ook een ch3snas, overgenomen van een mede-tweaker. NZBget haalt +- 1700 kilobyte/s (internet is absoluut niet limiterend, op pc kan ik 5000kb/s halen),ben benieuwd wat voor snelheden halen jullie? Of heb ik hiermee echt al wel de limiet van de NAS (lees: cpu) gehaald.

En een andere vraag, gebruikt iemand nog een pakket om files via internet te beheren? Dus met lighttpd, voor vooral wat kleinere filetjes? word documentjes etc, iemand tips? Werkt soms net wat handiger als ftp'en.
ik trek als ik niks aan heb staan mediaplayer uit pc uit ong 2900 kb/s
ik heb dan ook alleen nzbget,nfs, musicbrowser en lighttpd draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 18:13:
Ik heb ook al een tijdje hier een de Conceptronic staan.. Heb toen ook al geprobeerd de funplug er op te zetten maar ivm tijdgebrek en het linux-leek zijn heb ik me er toen bij neergelegd.

Nu is eindelijk de tijd daar dat ik er wel tijd voor heb. Ik had nu de ch-rooted Debian er op gezet en wil nu de sabnzb er op hebben.

Ben daarna begonnen met installen van Python, dat ging, voorzover ik weet, ook goed. Daarna wilde ik verder gaan met sabnzbd, dus ook het unrar-arm geval. zodra ik die er op probeerde te zetten kreeg ik deze melding:

NAS:/var/tmp# tar xjvf /var/tmp/unrar-arm.tar.bz2
tar: bzip2: Cannot exec: No such file or directory
tar: Error is not recoverable: exiting now
tar: Child returned status 2
tar: Error exit delayed from previous errors

kan iemand mij hier vertellen wat ik nu fout doe? want ik heb voor de rest gewoon de handleiding van UTman gebruikt.

Als jullie meer info van mij nodig hebben moeten jullie het maar zeggen, want ik heb eigenlijk ook geen flauw idee wat ik verder hierover kan vertellen..

Alvast Bedankt!

Bas
als je alleen usenet wil doen dan zou ik je aanraden om nzbget te gaan draaien
is een stuk lichter als sabnzb
als je python voor andere dingen gebruikt heb ik niks gezegd

zeroday heeft een hele mooie howto geschreven
www.aroundmyroom.com
of snuffel even in de forums

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Eigenlijk al sinds ik de DNS-323 in bezit heb speelt er na een week of wat een vreemd probleem op. Na die tijd krijg ik in windows foutmeldingen dat de NAS niet meer beschikbaar is, terwijl deze wel aan staat en het admin-scherm en transmission wel beschikbaar zijn.
Enige remedie is de NAS te restarten.

Mijn vraag is, hebben meer mensen last van dit probleem en is er een manier om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
  • Laatst online: 01-04-2024
Goedendag,

ik heb sinds een tijdje de CH3SNAS en dat bevalt me goed.

Echter, het is me opgevallen dat wanneer je een ge-share-de directory read-only rechten geeft, je alsnog moet inloggen op de share. Standaard krijg je een popup voor het "Guest" account. Is het mogelijk om iedereen lees rechten te geven op een bepaalde directory en dat je daarvoor niet hoeft in te loggen?

Ook zie ik "vreemde" rechten problemen:

ShareEigenaarRechten
Volume_1RonR/W
Volume_1\Multi_MediaThuisR
Volume_1\RonRonR/W
Volume_1\PetraPetraR/W

Als Ron heb ik (kennelijk) schrijf rechten in Volume_1, Volume_1\Ron en Volume_1\Petra
De eerste twee snap ik, maar dat ik in de Petra directory kan schrijven weer niet. Of het moet liggen aan het feit dat Ron en Petra in de Thuis groep zitten.
Maar dan zou ik ook schrijf rechten verwachten in de Multi_Media directory.

Wie O Wie kan me dit duidelijk maken. In de manual en FAQ kan ik het niet vinden. Ook een search gedaan op deze groep in het forum.

EDIT:
E.e.a. is opgelost. Ik had de directories direct aangemaakt in linux. Dan staan de rechten verkeerd voor de NAS-interface en kan er niets gezet of veranderd worden.

[ Voor 59% gewijzigd door smuck op 23-07-2009 13:52 . Reden: Opgelost ]

CU, RonK

Pagina: 1 ... 8 ... 30 Laatste