Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW83
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-08 22:19
RunaR schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:47:
[...]

Als het goed is draait je lighttpd op een andere poort dan de standaard poort 80.
Probeer eens http://ch3snas:8080/musicbrowser/
Bij http://ch3snas:8080/musicbrowser/ dan zie ik de melding ''404 - Not Found'' in web venster
poort 8080 is idd voor lightpd

[ Voor 57% gewijzigd door JW83 op 07-05-2009 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
JW83 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:54:
[...]

Bij http://ch3snas:8080/musicbrowser/ dan zie ik de melding ''404 - Not Found'' in web venster
poort 8080 is idd voor lightpd
Is ch3snas wel de naam van je nas? probeer anders het ip van je nas te gebruiken.
http://<ip-nas>:8080/musicbrowser/

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadmartiganL
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 19:29
Beste medetweakers,

Ik heb onlangs ook een CH3SNAS aangeschaft. Ik draai deze samen met een enkele WD 1.5TB (WD15EADS) schijf.

Ik heb echter heel wat snelheidsproblemen als ik bestanden probeer te downloaden van de NAS. Het downloaden start aan ongeveer 5MB/s en daalt langzaamaan, na een minuutje of twee haal ik nog maar 2MB/s. Dit vooral over SMB, via FTP haal ik ongeveer 4MB/sec. Het vreemde is dat uploaden tegen de volle snelheid gaat, ik haal makkelijk rond de 16MB/sec hiermee.

Ik heb dit al getest met verschillende firmware releases (1.5.x), met en zonder fun_plug, NAS rechtstreeks aan PC gehangen, aan 2 andere PC's gehangen, andere kabel, andere switch... Niets lijkt iets te veranderen. Ook heb ik de schijf al rechtstreeks in mijn PC gehangen en speedtesten gedaan, deze kwamen er volstrekt normaal uit. Ik heb compleet geen idee meer wat er nog mis kan zijn.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik echter het volgende probeer:
jamvm -jar client.jar

dan krijg ik een veel uitgebreider bericht:

java.lang.reflect.InvocationTargetException
at java.lang.reflect.VMMethod.invoke(Native Method)
at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:327)
at jamvm.java.lang.JarLauncher.main(JarLauncher.java:50)
Caused by: java.awt.AWTError: Cannot load AWT toolkit: gnu.java.awt.peer.gtk.GtkToolkit
at java.awt.Toolkit.getDefaultToolkit(Toolkit.java:607)
at javax.swing.plaf.basic.BasicLookAndFeel.initialize(BasicLookAndFeel.java:1720)
at javax.swing.UIManager.setLookAndFeel(UIManager.java:912)
at javax.swing.UIManager.<clinit>(UIManager.java:245)
at com.ba.client.Client.main(Client.java:34)
at java.lang.reflect.VMMethod.invoke(Native Method)
...2 more
Caused by: java.lang.UnsatisfiedLinkError: Native library `gtkpeer' not found (as file `libgtkpeer.so') in gnu.classpath.boot.library.path and java.library.path
at java.lang.Runtime.loadLibrary(Runtime.java:763)
at java.lang.System.loadLibrary(System.java:670)
at gnu.java.awt.peer.gtk.GtkToolkit.<clinit>(GtkToolkit.java:177)
at java.lang.VMClass.forName(Native Method)
at java.lang.Class.forName(Class.java:233)
at java.awt.Toolkit.getDefaultToolkit(Toolkit.java:583)
...7 more
Helaas, kan niet echt iets vinden. Het lijkt met een GUI te maken te hebben.
Iemand nog tips? Anders geef ik mijn online backup project maar op...

In ieder geval bedankt voor de hulp zover.
'You can't win them all'

Gr Wibo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 23:26:
[...]

Helaas, kan niet echt iets vinden. Het lijkt met een GUI te maken te hebben.
Iemand nog tips? Anders geef ik mijn online backup project maar op...

In ieder geval bedankt voor de hulp zover.
'You can't win them all'

Gr Wibo
Als de backup tool normaal gesproken bij het opstarten een gui toont, zal het ook niet gaan werken op de nas. Je werkt op een nas met alleen een shell toegang, zonder grafische mogelijkheden.
Wat moet je online backup doen? mischien is het ook op een andere manier mogelijk. Bijvoorbeeld via een rsync script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW83
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-08 22:19
RunaR schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 20:16:
[...]

Is ch3snas wel de naam van je nas? probeer anders het ip van je nas te gebruiken.
http://<ip-nas>:8080/musicbrowser/
RunaR bedankt voor je hulp , gevonden , map musicbrowser moet in de map 'WWW/'pages'' gezet worden,
nu start prog wel ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de backup tool normaal gesproken bij het opstarten een gui toont, zal het ook niet gaan werken op de nas. Je werkt op een nas met alleen een shell toegang, zonder grafische mogelijkheden.
Wat moet je online backup doen? mischien is het ook op een andere manier mogelijk. Bijvoorbeeld via een rsync script.
Bedankt voor de reactie Runar,

Jammer dat er geen java GUI mogelijk is.
De tool wordt geleverd door mijn provider (Argweb) als onderdeel van een online backup dienst.
Ik wil graag bepaalde mappen van mijn NAS ook buitenshuis opslaan. Het zou leuk zijn als ik dit kan schedulen zonder mijn PC's aan te laten staan.
De server service krijg ik wel opgestart op de NAS maar zonder de GUI kan je voor zover ik heb kunnen ontdekken de backups niet configureren. Ik zal nog eens bij mijn provider vragen of dit bv via configuratie bestanden loopt. Dan kan ik misschien een virtuele linux machine installeren en de benodigde bestanden kopieren. Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat dit uit security overwegingen niet mogelijk is.

Ik neem aan dat het installeren van DebNas of Debian geen oplossing bied?

Ik heb in ieder geval weer het één en ander geleerd.

Wibo

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2009 18:32 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKoNe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 19:46
Nou, ik ben vandaag ook maar eens naar de winkel gegaan en heb me een CH3SNAS met 2x 1TB Samsung opgehaald.. :9
Geweldig apparaat, maar ik begin nu wel een beetje gefrustreerd te worden.. 8)7

Momenteel heb ik een aardig aantal HD (.mkv) films op mijn PC staan, welke ik met behulp van PS3 Media Server transcode naar mijn PlayStation 3.
Alleen heb ik een flinke PC staan en ik vind het zonde om mijn PC aan te laten staan voor de MediaStreaming, vandaar de aanschaf van de CH3SNAS..

Na een uurtje spelen en configgen vond ik het wel eens tijd om er wat content op te zetten..
Paar MP3tjes op gezet en deze geprobeerd met de PlayStation 3 af te spelen, maar helaas..
Hij herkende de 'Albums' alleen als ik de map met MP3tjes opende gaf mijn PS3 de melding dat er geen items aanwezig waren..
Beetje zoeken op internet (Google :P) kwam ik op dit topic terecht en kwam er al snel achter dat er iets meer voor nodig was om verschillende soorten media content te kunnen streamen naar de PS3..

Ik heb inmiddels FunPlug 0.5 erop gezet met de MediaTomb die te vinden was op deze site.
Netjes de stappen gevolgd, heb middels de webpage de map met de MP3tjes laten indexeren en toen weer de PS3 aangezet..
MediaTomb > Audio > Albums > [Album met MP3s] > "Geen items" -O-

Ik snap er geen hout van.. Het is toch niet zo moeilijk om MP3tjes te streamen?
Ik heb overigens de nieuwste firmware erop staan..

Current Firmware Version: 1.05
Firmware Date: 12/31/2008

Iemand suggesties? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
DaRKoNe schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 00:09:
Nou, ik ben vandaag ook maar eens naar de winkel gegaan en heb me een CH3SNAS met 2x 1TB Samsung opgehaald.. :9
Geweldig apparaat, maar ik begin nu wel een beetje gefrustreerd te worden.. 8)7
.......................
Ik heb inmiddels FunPlug 0.5 erop gezet met de MediaTomb die te vinden was op deze site.
Netjes de stappen gevolgd, heb middels de webpage de map met de MP3tjes laten indexeren en toen weer de PS3 aangezet..
MediaTomb > Audio > Albums > [Album met MP3s] > "Geen items" -O-

Ik snap er geen hout van.. Het is toch niet zo moeilijk om MP3tjes te streamen?
Ik heb overigens de nieuwste firmware erop staan..

Iemand suggesties? |:(
MediaTomb wordt ook meegeleverd met ffp 0.5. Die link van jouw gaat naar versie 0.2 en in ffp zit versie 0.11. Probeer die eens. Hier is de link: http://inreto.de/dns323/f...es/mediatomb-0.11.0-5.tgz
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 18:31:
[...]

Bedankt voor de reactie Runar,

Jammer dat er geen java GUI mogelijk is.
.......................
Ik neem aan dat het installeren van DebNas of Debian geen oplossing bied?

Ik heb in ieder geval weer het één en ander geleerd.

Wibo
Het zou technisch mogelijk moeten zijn om een gui op de nas te krijgen, erg werkbaar schijnt het niet te zijn. en goed gedocumenteerd is het ook niet: http://forum.dsmg600.info/viewtopic.php?id=4235

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijzelf schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:27:
*Als* jouw chroot commando
code:
1
/mnt/HD_a2/lnx_bin/busybox3 chroot etch /bin/bash
is, dan zou de mount
code:
1
2
mkdir etch/proc #hoeft alleen als dir nog niet bestaat
mount --bind /proc etch/proc
moeten zijn. De directory etch wordt de nieuwe root voor etch/bin/bash, dus etch/proc wordt /proc, welke is gebonden aan de 'echte' /proc.

(Het maakt trouwens niet uit vanuit welke directory je dit uitvoert, als de targetdirectory maar in etch ligt. Het mag dus ook
code:
1
mount --bind /proc /path/to/usbstick/etch/proc
vanuit een willekeurige directory zijn)
Dit was de oplossing. Tevens zag ik dat aan het eind het funplug script dit bevat. Nu werkt het naar wens.

Dank voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKoNe
RunaR schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 08:06:
[...]

MediaTomb wordt ook meegeleverd met ffp 0.5. Die link van jouw gaat naar versie 0.2 en in ffp zit versie 0.11. Probeer die eens. Hier is de link: http://inreto.de/dns323/f...es/mediatomb-0.11.0-5.tgz
Nou heb zojuist de versie gepakt die met ffp 0.5 meegeleverd wordt, maar ook nu geen succes..
Hij indexeert de MP3s in de database (ik kan ze ook in de Databaselijst zien staan) maar als ik ze wil afspelen
op m'n PS3 krijg ik weer de mededeling "Er zijn geen titels".

Ik moet iets over het hoofd zien, maar ik weet niet wat..

Ik zal het eens via m'n XBox 360 proberen.. Maar dat is niet de bedoeling want die wil ik niet voor Media gebruiken...

[update]
Nou.. Mijn XBox 360 kan het apparaat nieteens ontdekken..
Echter krijg ik wel een listing als ik via de DLNA (WiseLink) optie van mijn TV verbinding maar met het apparaat.
Maar helaas geeft hij bij elk bestand dat ik wil openen de melding "Geen ondersteund bestandstype", terwijl mijn TV totaal geen moeite heeft met het afspelen van MP3s, XviD/DivX, JPeGs etc. vanaf een USB stickje..

Ik vermoed dat ik een foute config heb op mijn CH3SNAS.. maar ik heb geen idee waar ik moet zoeken.....
[/update]

[update2]
Probleem opgelost, ik weet niet wat de herstellende factor is geweest maar ik heb iig de iTunes server disabled en een paar opties voor de PS3 toegevoegd in de config.xml..

Nu nog voor elkaar zien te krijgen dat ik mijn .mkv bestanden gestreamed krijg..
[/update2]

[ Voor 33% gewijzigd door DaRKoNe op 09-05-2009 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:33
Domme vraag, maar vanochtend mijn CH3SNAS opgehaald, maar nu wil ik van een al bestaande SATA disk even de contents af kopieren. Deze schijf zit op dit moment niet in een systeem, maar ik dacht hem in de NAS te kunnen schuiven en zonder te formateren te kunnen benaderen, zodat ik hem kan backuppen naar mijn laptop.

Is er een mogelijkheid dat ik er een schijf in duw zonder dat ik hem hoef te formateren (NTFS disk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:34
sorted.bits schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 12:42:
Domme vraag, maar vanochtend mijn CH3SNAS opgehaald, maar nu wil ik van een al bestaande SATA disk even de contents af kopieren. Deze schijf zit op dit moment niet in een systeem, maar ik dacht hem in de NAS te kunnen schuiven en zonder te formateren te kunnen benaderen, zodat ik hem kan backuppen naar mijn laptop.

Is er een mogelijkheid dat ik er een schijf in duw zonder dat ik hem hoef te formateren (NTFS disk).
Dat gaat in de nas niet lukken.

Zult hem eerst in een pc moeten stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:33
Helaas, wel jammer dat ik verder alleen maar laptops en een Mac Mini heb staan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 17:48
Ik ben laatst ook een beetje bezig geweest met Funplug en transmission installeren. Dit lukte allemaal niet lekker. Ik dus de bestanden weer verwijderd. Echter blijft nu 1 van mijn schijf icoontjes continu knipperen. Schijf 2 draait dus continu, ook al staan alle computers in het netwerk de hele nacht uit. Ook ligt het niet aan indexeren, het is inmiddels al bijna een week aan de gang. Wanneer ik de netwerk stekker uit het apparaat haal blijft hij ook doodleuk doorgaan.

Ook staan er nog een aantal mappen op mijn HDD die ik niet kan verwijderen : ".transmission-daemon" , "packages" en "temp".

Zijn deze mappen, en het probleem met de hardeschijf een achterblijfsel van het funplug avontuur? En nog belangrijker weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKoNe
Heb inmiddels al mijn MP3s op de NAS gezet (kleine 45GB) maar ergens gaat het goed mis..
Op gegeven moment krijg ik in m'n telnetsessie (t.b.v. MediaTomb) tijdens het indexeren een gigantische rits aan Disk I/O errors..
Dit houdt ie een minuut vol om vervolgens MediaTomb geforceerd af te sluiten (kill).. Hierbij geeft ie ook een aantal fouten aan betreffende sqlite3 (o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
sorted.bits schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 13:42:
Helaas, wel jammer dat ik verder alleen maar laptops en een Mac Mini heb staan :(
Je zou zoiets kunnen kopen:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10113

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
hellboy123 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 14:55:
Ik ben laatst ook een beetje bezig geweest met Funplug en transmission installeren. Dit lukte allemaal niet lekker. Ik dus de bestanden weer verwijderd. Echter blijft nu 1 van mijn schijf icoontjes continu knipperen. Schijf 2 draait dus continu, ook al staan alle computers in het netwerk de hele nacht uit. Ook ligt het niet aan indexeren, het is inmiddels al bijna een week aan de gang. Wanneer ik de netwerk stekker uit het apparaat haal blijft hij ook doodleuk doorgaan.

Ook staan er nog een aantal mappen op mijn HDD die ik niet kan verwijderen : ".transmission-daemon" , "packages" en "temp".

Zijn deze mappen, en het probleem met de hardeschijf een achterblijfsel van het funplug avontuur? En nog belangrijker weet iemand een oplossing?
Het handigste is: fun_plug er op en dan de directories verwijderen via telnet. Directories met een punt er voor zijn hidden. Die zie je alleen als je ls -la in tikt.
Dat een schijf actief blijft kan door dat er nog software draait. Met ps kan je dit controleren. Het kan zijn dat transmission er nog tussen staat. Je kan dan het process stoppen door killall <processnaam> uit tevoeren.

[ Voor 10% gewijzigd door RunaR op 11-05-2009 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
RunaR schreef op maandag 11 mei 2009 @ 09:16:
[...]

Het handigste is: fun_plug er op en dan de directories verwijderen via telnet. Directories met een punt er voor zijn hidden. Die zie je alleen als je ls -la in tikt.
Dat een schijf actief blijft kan door dat er nog software draait. Met ps kan je dit controleren. Het kan zijn dat transmission er nog tussen staat. Je kan dan het process stoppen door killall <processnaam> uit tevoeren.
bedankt voor de info. Zal er binnenkort even naar kijken. Zo plotseling als deze schijfactiviteit is begonnen is het nu ook weer gestopt... Dus ik wacht even af, ben nog niet zo thuis in al die codes met telnet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een CH3SNAS met daarop de funplug.

Deze staat ingesteld dat ik putty via SSH kan connecten.
Dit gaat prima vanuit het LAN, maar nu wil ik op mijn werk ook
wel eens putty gebruiken om bepaalde zaken te regelen.

De router (NAT) staat ingesteld dat port 22 (SSH) en 23 (Telnet) doorgestuurd
worden naar de NAS.

Als ik op m'n werk putty opstart en naar huis connect krijg ik een
'connection refused' error. Telnet werkt wel goed naar de NAS van buitenaf.

Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat SSH geen connecties van
buitenaf accepteerd, maar ik weet niet waar en hoe ik dit moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:58:
Ik heb een CH3SNAS met daarop de funplug.

Deze staat ingesteld dat ik putty via SSH kan connecten.
Dit gaat prima vanuit het LAN, maar nu wil ik op mijn werk ook
wel eens putty gebruiken om bepaalde zaken te regelen.

De router (NAT) staat ingesteld dat port 22 (SSH) en 23 (Telnet) doorgestuurd
worden naar de NAS.

Als ik op m'n werk putty opstart en naar huis connect krijg ik een
'connection refused' error. Telnet werkt wel goed naar de NAS van buitenaf.

Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat SSH geen connecties van
buitenaf accepteerd, maar ik weet niet waar en hoe ik dit moet instellen.
Het zou aan de proxy server op je werk kunnen liggen. Mogelijk dat daar een aantal poorten geblokkeerd worden. Wat je kan doen is je nat zo in stellen dat extern poort 443 door wijst naar interne poort 22 op je nas. Poort 443 wordt normaal gesproken gebruikt voor https en staat inde meeste proxies wel open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RunaR schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 13:53:
[...]

Het zou aan de proxy server op je werk kunnen liggen. Mogelijk dat daar een aantal poorten geblokkeerd worden. Wat je kan doen is je nat zo in stellen dat extern poort 443 door wijst naar interne poort 22 op je nas. Poort 443 wordt normaal gesproken gebruikt voor https en staat inde meeste proxies wel open.
Zou kunnen, maar voor zover ik weet staat dit open, telnet werkt nl. wel.

Ik ga het eens uitzoeken bij onze systeembeheerder.

Thanx!

UPDATE:
Het werkt nu inderdaad wel, ik heb hem nu op poort 443 gezet en intern doorgezet naar 22.

Thanx!!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2009 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-08 06:59
Nice, ze brengen een nieuw apparaat uit :) Ik ben benieuwd wat er allemaal aan is ge-upgrade etc.

[ Voor 21% gewijzigd door Birdie_NL op 13-05-2009 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brndst schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:04:
[...]

Nice, ze brengen een nieuw apparaat uit :) Ik ben benieuwd wat er allemaal aan is ge-upgrade etc.
functioneel hetzelfde als CH3SNAS, maar bijv. nieuwe versie van Samba waar het een ruimtegebrek heeft op de CH3SNAS t.a.v. de flash

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ziet er wel mooi uit, maar wel jammer dat de cpu niet een tikje sneller is geworden en 128 mem. Of is de nieuwe smb ook wat vlotter?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:29:
[...]

functioneel hetzelfde als CH3SNAS, maar bijv. nieuwe versie van Samba waar het een ruimtegebrek heeft op de CH3SNAS t.a.v. de flash
Is het niet mogelijk om in de oude CH3SNAS ook een grotere flashchip te prikken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denk niet dat dat zo makkelijk gaat... te eerste zul je flink moeten solderen (http://nas-tweaks.net/Image:CH3SNAS_Flash.jpg)
ten tweede is het maar de vraag of het werkt (softwarematig)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prulleman schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:58:
denk niet dat dat zo makkelijk gaat... te eerste zul je flink moeten solderen (http://nas-tweaks.net/Image:CH3SNAS_Flash.jpg)
zou je kunnen doen, maar dan zouden de memory addresseringen niet meer kloppen. Per merk / type flash chip is dit in de firmware anders.
dus dat gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CH3SNAS firmware, bugfix voor UPNP
http://www.aroundmyroom.c...nas-firmware-105b04-r160/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat de ondertitles met v1.05b4 nu wel werken (ik benader de CH3SNAS via de 3 blokjes met de CFULLHDMA).
Heeft iemand dat al geprobeerd? Anders moet ik weer alles opnieuw invullen.
Verder had ik met v1.04 geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 17:02:
Ik hoop dat de ondertitles met v1.05b4 nu wel werken (ik benader de CH3SNAS via de 3 blokjes met de CFULLHDMA).
Heeft iemand dat al geprobeerd? Anders moet ik weer alles opnieuw invullen.
Verder had ik met v1.04 geen problemen.
Nope .. die functie die is in 1.05 komen te vervallen
daarvoor moet je SAMBA of NFS gaan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:00

TdV

Ha fijn, direct na de update en zonder allerlei fabrieksinstellingen terug te hoeven zetten is de upnp server direct weer zichtbaar voor mijn onkyo 905 en andere apparaten. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:39:
ziet er wel mooi uit, maar wel jammer dat de cpu niet een tikje sneller is geworden en 128 mem. Of is de nieuwe smb ook wat vlotter?
Heeft iemand het nieuwe bakkie al ?
Ik ga ervan uit dat fun plugin op deze ook allemaal werkt en
we gewoon alles apps kunnen blijven gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0MCAT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-03-2019
noobie vraagje:
is het mogelijk een schijf uit je nas aan te sluiten met e-sata om zo sneller grote bestanden erop te zetten en die schijf daarna terug in je nas te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Prulleman schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:58:
Zou het mogelijk zijn de CPU te vervangen dan?? Want dat kan misschien ook wel wat performancewinst opleveren mbt IP verkeer.

EDIT: Ook de CH3MNAS heeft een 500MHz CPU. Zal dus niet zoveel verschil inzitten qua performance met netwerk throughput.

[ Voor 12% gewijzigd door Tallguy op 14-05-2009 14:49 ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:27:
[...]

Heeft iemand het nieuwe bakkie al ?
Ik ga ervan uit dat fun plugin op deze ook allemaal werkt en
we gewoon alles apps kunnen blijven gebruiken
1. ja ikke
2. ja werkt
3. nee, maar dat is afhankelijk van wie en wat en waar ivm de wijziging van uclibc naar glibc
dus nzbget (die ik al draai) draait niet met dezelfde binary als voor de ch3snas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:16

Priet

To boldly do what no one has..

zeroday schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 15:01:
3. nee, maar dat is afhankelijk van wie en wat en waar ivm de wijziging van uclibc naar glibc
dus nzbget (die ik al draai) draait niet met dezelfde binary als voor de ch3snas.
Waarom is er overgestapt van uclibc naar glibc? Wat is het verschil? Van alle artikelen op Google/Wikipedia word ik niet veel wijzer, anders dan dat uclibc kleiner is dan glibc...

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Priet schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 18:33:
[...]

Waarom is er overgestapt van uclibc naar glibc? Wat is het verschil? Van alle artikelen op Google/Wikipedia word ik niet veel wijzer, anders dan dat uclibc kleiner is dan glibc...
1. uclibc wordt niet zozeer meer onderhouden althans dat is wat men mij vertelde.
2. memory is goedkoper aan het worden waardoor de kleinere uclibc niet meer nodig is
3. glibc toolchain is van Marvell
4. veel modules zijn lastiger te compileren onder uclibc omdat het minder libraries tot haar beschikking heeft.

Duidelijk? ;-)

[ Voor 0% gewijzigd door zeroday op 14-05-2009 19:27 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
Heeft iemand een idee over het volgende? Mijn ch3snas heeft sinds kort de rare gewoonte gekregen om om de zoveel tijd, geen vaste lijn in te ontdekken, zichzelf uit te schakelen.
Hij is gefunplugged, maar er draait niet meer dan twonky op omdat ik hem alleen maar gebruik voor netwerk opslag en streamen naar mijn xbox360.
eerst dacht ik dat het te maken had met de temperatuur, ik las ergens dat hij rond de 56c zichzelf uitschakelde. met de laatste firmware, 1.05, gaat de fan niet draaien als hij idled en met de spinpoint f1 1terra, wordt hij toch best warm, rond de 107f wat rond de 50c is.
Ik heb funplug verwijdert en er opnieuw opgezet en ik heb hem ook naar de voorlaatst firmware geflashed, 1.04. deze heeft een actiever fancontrol. hij draait nu wel wat stabieler, maar iedere zoveel tijd is hij toch weer uit. niet alleen als hij idle is, maar ook als hij data aan het overdragen is.
ik vind in de webinterface geen optie over uitschakelen van het systeem. wel kan ik aangeven in powermanagement of ik de schijf wil laten slapen als hij idled.

wat zie ik over het hoofd?

PC gameplay geen multiplatform!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:24
krakbracket schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:14:
Heeft iemand een idee over het volgende? Mijn ch3snas heeft sinds kort de rare gewoonte gekregen om om de zoveel tijd, geen vaste lijn in te ontdekken, zichzelf uit te schakelen.
Hij is gefunplugged, maar er draait niet meer dan twonky op omdat ik hem alleen maar gebruik voor netwerk opslag en streamen naar mijn xbox360.
eerst dacht ik dat het te maken had met de temperatuur, ik las ergens dat hij rond de 56c zichzelf uitschakelde. met de laatste firmware, 1.05, gaat de fan niet draaien als hij idled en met de spinpoint f1 1terra, wordt hij toch best warm, rond de 107f wat rond de 50c is.
Ik heb funplug verwijdert en er opnieuw opgezet en ik heb hem ook naar de voorlaatst firmware geflashed, 1.04. deze heeft een actiever fancontrol. hij draait nu wel wat stabieler, maar iedere zoveel tijd is hij toch weer uit. niet alleen als hij idle is, maar ook als hij data aan het overdragen is.
ik vind in de webinterface geen optie over uitschakelen van het systeem. wel kan ik aangeven in powermanagement of ik de schijf wil laten slapen als hij idled.

Laat de nas eens naar je zelf mailen.Dat kan je instellen.Dan kan je zien wat er fout gaat.Als ie te warm word,geeft ie eerst per mail een melding voordat ie zichzelf uitschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrGr
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07-2023
krakbracket schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:14:
(...)
Ik zou de syslog (ook een funplug-feature) een poosje mee laten lopen! (Maar dan wel naar een USB-stick schrijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
Ik heb hem gisteren ingesteld op mailen bij diskfailure en oververhitting. bij benedenkomst net was de nas uit en er is geen mail. Ik ga vandaag eens aan de slag aan de slag met de syslog.
verschil tussen firmware 1.05 en 1.04 is dat het me bij de laatste, die er nu op zit, wel telkens lukt om hem weer in te schakelen met de knop. bij 1.05 ging het netwerklampje branden, spinde de schijf op en ging vervolgens weer uit. ik moest dan echt een paar keer proberen en de stroom eraf halen voor hij hem een keer pakte.
misschien is de schijf brak. ben benieuwd wat het syslog te melden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:16

Priet

To boldly do what no one has..

zeroday schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 19:24:
1. uclibc wordt niet zozeer meer onderhouden althans dat is wat men mij vertelde.
2. memory is goedkoper aan het worden waardoor de kleinere uclibc niet meer nodig is
3. glibc toolchain is van Marvell
4. veel modules zijn lastiger te compileren onder uclibc omdat het minder libraries tot haar beschikking heeft.

Duidelijk? ;-)
Meer dan duidelijk :) Dank je!

Mijn CH3SNAS draait nog immer naar volle tevredenheid. Heb er twee Samsung ECO schijven in zitten van 1TB op 5400rpm. Ze blijven stil en worden niet warm zodat het fannetje ook stil blijft en het apparaat in z'n geheel bijna niet hoorbaar is, ook wanneer het druk aan het synchroniseren of backuppen is 8)

Ik heb fanctl geïnstalleerd: http://nas-tweaks.net/CH3SNAS:Tutorials/fancontrol Die vervangt de standaard aanwezige fancontroller en werkt een stuk beter.

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb al geruime tijd o.a. NZBgetweb draaien op een usb-stick, en dat ging altijd prima. Ik heb het nu een tijdje niet gebruikt, maar vandaag merkte ik iets vreemds. Een nzb-file wordt netjes in de queue gezet, gedownload en gerepareerd. Er wordt in de download-map een nieuwe map 'extracted' aangemaakt, maar die blijft leeg.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Sat May 16 15:26:15 2009    INFO    Executing post-process-script for 123
Sat May 16 15:26:16 2009    INFO    Unpack: Post-process script successfully started
Sat May 16 15:26:16 2009    INFO    Unpack: Deleting par2-files
Sat May 16 15:26:16 2009    INFO    Unpack: Unraring
Sat May 16 15:26:16 2009    INFO    Unpack: Deleting rar-files
Sat May 16 15:26:16 2009    INFO    Unpack: Cleaning up
Sat May 16 15:26:16 2009    INFO    Completed post-process-script for 123
Sat May 16 15:26:16 2009    INFO    Cleaning up download queue for 123

De log laat geen enkele fout zien, en de gedownloade bestanden worden ook netjes gewist. Maar ergens bij het uitpakken gaat het dus mis, aangezien ik met een lege map 'extracted' blijf zitten.

Iemand enig idee waar dit mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
Het probleem met mijn zichzelfuitschakelende nas zat hem, zoals het zich nu laat aanzien, in de combi powermanagement en mijn spinpoint.
Als milieubewuste tweakert (kijkt nog eens goed naar zijn 4870x2) heb ik de optie om de HD's te laten slapen als ze langer dan ... idle zijn ingeschakeld. Mijn schijf heeft dus problemen om weer uit sleep te komen en het hele systeem geeft er dan de brui aan. Met powermanagement en een oudere firmware, 1.02 uit mijn hoofd, gaat het tot nog toe prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
Als ik mijn firmware upgrade van 1.05b1 naar 1.05b04 dan blijft de datum staan op:
Current Firmware Version : 1.05
Firmware Date : 12/31/2008

Is dat bij jullie ook zo, want zo weet ik nog steeds niet of de upgrade goed verlopen is, ook al zegt de interface van wel.

(ik heb ook de versie geprobeerd die op de conceptronic website staat )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gighandi
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-06 17:49
Checkeys schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 23:53:
[...]

Is dat bij jullie ook zo, want zo weet ik nog steeds niet of de upgrade goed verlopen is, ook al zegt de interface van wel.

(ik heb ook de versie geprobeerd die op de conceptronic website staat )
CURRENT FIRMWARE INFO
Current Firmware Version : 1.05
Firmware Date : 05/13/2009

Bij mij dus niet... laatste firmwaremet datum 13 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:06

Jrz

––––––––––––

Heeft iemand een idee wat de handigste manier is om mijn harddisk die er in zit te upgraden?

Er zit nu een enkele 500GB disk in, en ik wil hier een 1TB van maken.

Ik heb transmission er op staan en een bonjour service voor os-x, en het liefst wil ik geen wijzigingen.

Ik zag trouwens op de dlink ftp een firmware 1.07 staan. Is er een changelog ergens?
Laat maar:

1. Fix for Deskstar 7K1000.B - Model HDT721010SLA360 Hitachi drives.

[ Voor 29% gewijzigd door Jrz op 22-05-2009 11:58 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

Ik heb een probleem met mijn CH3SNAS, ik kan niet meer verbinden naar de NAS.

Ik heb het apparaat een fixed ip gegeven, maar krijg geen reply op pings. De Search Utility van de CD vindt de NAS ook niet meer. Restarten helpt niet en de reset knop 5 seconden indrukken hoor ik het apparaat wel wat doen, maar ik krijg niet echt feedback dat er iets gebeurt. Ook na de reset kan ik het apparaat niet vinden met de search utility.

Er staan gelukkig geen hele belangrijke dingen op het systeem, maar ik wil toch wel erg graag weer ermee aan de slag...

Iemand een idee hoe ik het apparaat zover kan krijgen dat ik ermee kan verbinden ?

toevoeging:
Op de NAS zelf branden de HDD-lampjes, het netwerklampje en het powerlampje knipperen

[ Voor 7% gewijzigd door DoD Cerberus op 22-05-2009 14:09 ]

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel wikken en wegen toch maar aan het proberen nzbgetweb en nzbweb te installeren op mijn ch3snas.
Ik loop alleen tegen een probleem op.

Ik krijg op geen enkele wijze de webinterface van nzbweb. Ik heb de NZBGET for CH3SNAS, the Zeroday way. alle stappen gevolgd. Telnet sessie geopend bestanden geinstalleerd enz enz. Als ik dan http://ch3snas:8000 iintik krijg ik DE WEBPAGINA KAN NIET WORDEN WEERGEGEVEN.

Na een beetje uitzoeken denk ik dat lighttpd niet wil starten, maar verder kom ik ook niet.....

Ik hoop dat iemand kan helpen. Hieronder een kopie van de error log in E:\newsbin\logs\error

2009-05-23 10:29:37: (log.c.97) server started
2009-05-23 10:29:37: (mod_fastcgi.c.1051) the fastcgi-backend /ffp/bin/php-cgi failed to start:
2009-05-23 10:29:37: (mod_fastcgi.c.1055) child exited with status 16 /ffp/bin/php-cgi
2009-05-23 10:29:37: (mod_fastcgi.c.1058) If you're trying to run PHP as a FastCGI backend, make sure you're using the FastCGI-enabled version.
You can find out if it is the right one by executing 'php -v' and it should display '(cgi-fcgi)' in the output, NOT '(cgi)' NOR '(cli)'.
For more information, check http://trac.lighttpd.net/...hp-as-a-fastcgi-programIf this is PHP on Gentoo, add 'fastcgi' to the USE flags.
2009-05-23 10:29:37: (mod_fastcgi.c.1365) [ERROR]: spawning fcgi failed.
2009-05-23 10:29:37: (server.c.902) Configuration of plugins failed. Going down.

Alvast bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 10:49:
Na veel wikken en wegen toch maar aan het proberen nzbgetweb en nzbweb te installeren op mijn ch3snas.
Ik loop alleen tegen een probleem op.

Ik krijg op geen enkele wijze de webinterface van nzbweb. Ik heb de NZBGET for CH3SNAS, the Zeroday way. alle stappen gevolgd. Telnet sessie geopend bestanden geinstalleerd enz enz. Als ik dan http://ch3snas:8000 iintik krijg ik DE WEBPAGINA KAN NIET WORDEN WEERGEGEVEN.

Na een beetje uitzoeken denk ik dat lighttpd niet wil starten, maar verder kom ik ook niet.....

Ik hoop dat iemand kan helpen. Hieronder een kopie van de error log in E:\newsbin\logs\error

2009-05-23 10:29:37: (log.c.97) server started
2009-05-23 10:29:37: (mod_fastcgi.c.1051) the fastcgi-backend /ffp/bin/php-cgi failed to start:
2009-05-23 10:29:37: (mod_fastcgi.c.1055) child exited with status 16 /ffp/bin/php-cgi
2009-05-23 10:29:37: (mod_fastcgi.c.1058) If you're trying to run PHP as a FastCGI backend, make sure you're using the FastCGI-enabled version.
You can find out if it is the right one by executing 'php -v' and it should display '(cgi-fcgi)' in the output, NOT '(cgi)' NOR '(cli)'.
For more information, check http://trac.lighttpd.net/...hp-as-a-fastcgi-programIf this is PHP on Gentoo, add 'fastcgi' to the USE flags.
2009-05-23 10:29:37: (mod_fastcgi.c.1365) [ERROR]: spawning fcgi failed.
2009-05-23 10:29:37: (server.c.902) Configuration of plugins failed. Going down.

Alvast bedankt voor de reacties
Ik heb gisteren een nieuwe versie online gezet van nzbget, nzbgetweb en het unpak.sh script zoals ik hem gebruik. Ook ik las van iemand in mijn comments dat deze problemen had met het webserver gedeelte.

Nadat ik op een schone CH3SNAS test device alle laatste packages had gedownload had ik hetzelfde probleem en heb op mijn site derhalve verwijzingen gemaakt naar de bestanden die ik gebruik en waarbij het probleem niet optreed

http://www.aroundmyroom.c...eb-unpak-updated-package/

Het oplossen van het probleem is eigenlijk super makkelijk

Fonz heeft een paar dagen geleden het PHP pakket geupdated en voorzien van een extra library
deze library die nu extra gebruikt wordt is CURL. Dus wil je PHP gebruiken dan moet het CURL pakket ook geinstalleerd worden.

Ikzelf vond het niet zo handig van Fonz omdat nergens te vermelden anders dan bij de package info.
http://www.inreto.de/dns323/fun-plug/0.5/PACKAGES.html#php

Dus gebruik je laatste PHP van Fonz dan moet je curl erbij installeren en dan werkt alles ook goed

[ Voor 0% gewijzigd door zeroday op 23-05-2009 14:55 . Reden: fouten van toetsenbord wegpoetsen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 14:53:
[...]

Ik heb gisteren een nieuwe versie online gezet van nzbget, nzbgetweb en het unpak.sh script zoals ik hem gebruik. Ook ik las van iemand in mijn comments dat deze problemen had met het webserver gedeelte.

Nadat ik op een schone CH3SNAS test device alle laatste packages had gedownload had ik hetzelfde probleem en heb op mijn site derhalve verwijzingen gemaakt naar de bestanden die ik gebruik en waarbij het probleem niet optreed

http://www.aroundmyroom.c...eb-unpak-updated-package/

Het oplossen van het probleem is eigenlijk super makkelijk

Fonz heeft een paar dagen geleden het PHP pakket geupdated en voorzien van een extra library
deze library die nu extra gebruikt wordt is CURL. Dus wil je PHP gebruiken dan moet het CURL pakket ook geinstalleerd worden.

Ikzelf vond het niet zo handig van Fonz omdat nergens te vermelden anders dan bij de package info.
http://www.inreto.de/dns323/fun-plug/0.5/PACKAGES.html#php

Dus gebruik je laatste PHP van Fonz dan moet je curl erbij installeren en dan werkt alles ook goed
Hoi zeroday

bedankt voor je reactie,

Ik ben een beetje een leek in deze materie. Zou je please in jip en janneke taal kunnen uitleggen hoe ik dit nu werkend krijg.

- Hoe moet ik die curl installeren (opdrachtregel)
- Moet ik eerst weer alles eraf halen en weer opnieuw installeren?
- Word dir curl al niet gelijk met de rest geinstalleerd?

Kom er even niet meer uit en zie door de bomen het bos niet meer. Bedank voor de reactie...

Update:
Volgens mij is het gelukt. Heb de curl gedown en geinstalleerd. Nu krijg ik wel de inlogpagine. Nu nog even kijken of die wil downloaden parren en unzippen....bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2009 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,
Ik draai al een hele poos met nzbgetweb maar het lukt me nog steeds niet om grotere bestanden dan 2 Mb te uppen. Ik heb de PHP.ini en de lightpd.conf aangepast en nog steeds krijg ik errorcode 7.
Weet er mischien iemand een oplossing???
bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 19:58:
Hi,
Ik draai al een hele poos met nzbgetweb maar het lukt me nog steeds niet om grotere bestanden dan 2 Mb te uppen. Ik heb de PHP.ini en de lightpd.conf aangepast en nog steeds krijg ik errorcode 7.
Weet er mischien iemand een oplossing???
bvd
Easy solved

Zorg in PHP.INI dat je

upload_tmp_dir = /mnt/HD_a2/tmp

; actief hebt

; Maximum allowed size for uploaded files.
upload_max_filesize = 256M

en hier is even van belang dat dat niet te klein is

webserver restarten via sh /ffp/start/lighttpd.sh start of wat je er ook voor gebruikt en klaar !

[ Voor 30% gewijzigd door zeroday op 23-05-2009 21:04 . Reden: found it! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je, nu ik lightpd, nzbget nzbwebget heb draaien op mijn nas, of deze nog in ruststand gaat, of dat de schijf nu continu blijft draaien om deze programma's actief te houden.

Toen ik mijn nas nog niet had voorzien van een funplug en bovenstaande, ging hij naar 5 min. in rust.

En dat PHP.ini bestand, in welke map staat die......

Alvast bedankt

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2009 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 22:00:
Weet iemand of je, nu ik lightpd, nzbget nzbwebget heb draaien op mijn nas, of deze nog in ruststand gaat, of dat de schijf nu continu blijft draaien om deze programma's actief te houden.

Toen ik mijn nas nog niet had voorzien van een funplug en bovenstaande, ging hij naar 5 min. in rust.

En dat PHP.ini bestand, in welke map staat die......

Alvast bedankt
de nzbfolder wordt gemonitored en zolang die dus op je HDD staat ....
die blijven actief. Maar goed, dat verbruikt nog steeds minder energie dan een PC

php.ini staat in /ffp/etc
of anders in /ffp/etc/examples en die moet je dan kopieren naar /ffp/etc (cp /ffp/etc/examples/php.ini-recommended /ffp/etc/php.ini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ _/-\o_
zeroday schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 20:52:
[...]

Easy solved

Zorg in PHP.INI dat je

upload_tmp_dir = /mnt/HD_a2/tmp

; actief hebt

; Maximum allowed size for uploaded files.
upload_max_filesize = 256M

en hier is even van belang dat dat niet te klein is

webserver restarten via sh /ffp/start/lighttpd.sh start of wat je er ook voor gebruikt en klaar !
Geweldig de regel "upload_tmp_dir = /mnt/HD_a2/tmp" ontbrak Dit was de oplossing!!!
Aangezien ik niets van php weet !!!
Mucho Gracias Dennis _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi!

Ik zit de laatste tijd steeds meer te twijfelen om een CH3SNAS (nu dus de CH3MNAS denk ik dus)
maar ik zit thuis met een mac en een pc

is er een manier op niet met het probleem te zitten van FAT32 (niet groter dan 4 GB bestanden)
en toch nog met beide os'sen te kunnen schrijven en lezen van de nas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:40
Aangezien het een NAS is is het bestandssyteem niet echt relevant voor je computers.Ze hoeven de schijf niet zelf in te lezen, dit doet de nas. De nas zal ze gewoon data aanbieden. De NAS zelf werkt intern met ext2 als ik het goed heb.

[ Voor 18% gewijzigd door Terror op 25-05-2009 22:56 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terror schreef op maandag 25 mei 2009 @ 22:54:
Aangezien het een NAS is is het bestandssyteem niet echt relevant voor je computers.Ze hoeven de schijf niet zelf in te lezen, dit doet de nas. De nas zal ze gewoon data aanbieden. De NAS zelf werkt intern met ext2 als ik het goed heb.
dus je kunt schrijven en lezen van elk platform? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 10:49:
[...]

dus je kunt schrijven en lezen van elk platform? :D
De nas stelt de bestanden beschikbaar via samba/smb en ftp. Zolang het systeem waar je mee werkt 1 van de twee snapt kun je de nas gebruiken.

Voor de mac: http://support.apple.com/kb/HT1568

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke!

dus ik kan gewoon schrijven en lezen met beide platformen? :D
dan ga ik er deze week zeker 1 aanschaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarpmg
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 13:18
Ik probeer vanaf me CH3SNAS een mount te maken naar mijn media player (HDX-1000) om zo bestanden heen en weer te copieren, alleen het mounten lukt niet echt
ik heb verschillende dingen geprobeerd:

mount -o username:NMT,password=1234 //192.168.1.26/share/ /mnt/hdx
mount -o username:NMT,password=1234 smb://192.168.1.26/share/ /mnt/hdx
mount -t smbfs smb://192.168.1.26/share /mnt/smb/hdx -o username:NMT,passwo
rd=1234

iemand nog andere opties?

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Laatst online: 17-06 10:37
sarpmg schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 21:55:
Ik probeer vanaf me CH3SNAS een mount te maken naar mijn media player (HDX-1000) om zo bestanden heen en weer te copieren, alleen het mounten lukt niet echt
ik heb verschillende dingen geprobeerd:

mount -o username:NMT,password=1234 //192.168.1.26/share/ /mnt/hdx
mount -o username:NMT,password=1234 smb://192.168.1.26/share/ /mnt/hdx
mount -t smbfs smb://192.168.1.26/share /mnt/smb/hdx -o username:NMT,passwo
rd=1234

iemand nog andere opties?

bedankt
Ik heb dezelfde setup, waarom gebruik je niet een SMB share om direct vanaf je ch3snas af te spelen of heb je daar te weinig ruimte? Scheelt een hoop heen er weer gekopieer. Als het je niet lukt om de share aan te maken, laat even weten dan weet ik wat je aan moet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, ik heb een vraagje op het startupscript van de CH3SNAS

Op het moment heb ik dit geprobeerd:
Onderstaande werkte METEEN nadat je inlogd via telnet:
code:
1
2
cd /mnt/HD_a2/debian && chroot etch /usr/bin/python /opt/SABnzbd-0.4.5/SABnzbd.py -s 192.168.1.20:9090
cd /mnt/HD_a2/debian && chroot etch /usr/bin/python /opt/SABnzbd-0.4.5/SABnzbd.py -d

Maar geen van beide werkt. Het werkt dus wel als je inlogd via telnet en het eerste van de 2 commando's uitvoerd.

Dit is mijn Fun-Plug opstart bestand:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
#!/bin/sh

# switch to safe working directory on ramdisk
cd /

# write a log, in case sth goes wrong
FFP_LOG=/mnt/HD_a2/ffp.log
#FFP_LOG=/dev/null
exec >>$FFP_LOG 2>&1

# real path to ffp
FFP_PATH=/mnt/HD_a2/ffp

# where to search for the install tarball
FFP_TARBALL=/mnt/HD_a2/fun_plug.tgz

# setup script (used for ffp on USB disk)
FFP_SETUP_SCRIPT=/mnt/HD_a2/.bootstrap/setup.sh

# rc file path
FFP_RC=/ffp/etc/rc

echo "**** fun_plug script for DNS-323 (2008-08-11 tp@fonz.de) ****"
date

# check for setup script. an example use for this is to load USB
# kernel modules and mount a USB storage device. The script is
# sourced, that means you can change variables, e.g. FFP_PATH to point
# to the USB device.
if [ -x $FFP_SETUP_SCRIPT ]; then
    echo "* Running $FFP_SETUP_SCRIPT ..."
    . $FFP_SETUP_SCRIPT
fi

# create /ffp link
echo "ln -snf $FFP_PATH /ffp"
ln -snf $FFP_PATH /ffp

# install tarball
if [ -r $FFP_TARBALL ]; then
    echo "* Installing $FFP_TARBALL ..."
    mkdir -p $FFP_PATH && tar xzf $FFP_TARBALL -C $FFP_PATH && /ffp/bin/tar xzf $FFP_TARBALL -C $FFP_PATH
    if [ $? -eq 0 ]; then
        echo "* OK"
    fi
    rm $FFP_TARBALL
fi

# suid busybox
if [ -x /ffp/bin/busybox ]; then
    chown root.root /ffp/bin/busybox
    chmod 0755 /ffp/bin/busybox
    chmod u+s /ffp/bin/busybox
fi

# run fun_plug.init, if present
if [ -x /ffp/etc/fun_plug.init ]; then
    echo "* Running /ffp/etc/fun_plug.init ..."
    /ffp/etc/fun_plug.init
fi

# run fun_plug.local, if present
if [ -x /ffp/etc/fun_plug.local ]; then
    echo "* Running /ffp/etc/fun_plug.local ..."
    /ffp/etc/fun_plug.local
fi

# run commands
if [ -x $FFP_RC ]; then
    echo "* Running $FFP_RC ..."
    $FFP_RC
    echo "*  OK"
else
    echo "$FFP_RC: Not found or not executable"
fi

cd /mnt/HD_a2/debian && chroot etch /etc/init.d/ssh start >> /var/log/ssh.log 2
cd /mnt/HD_a2/debian && chroot etch /usr/bin/python /opt/SABnzbd-0.4.5/SABnzbd.py -s 192.168.1.20:9090

Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrGr
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 23:25:
Beste mensen, ik heb een vraagje op het startupscript van de CH3SNAS

(...)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
(...)
# run commands
if [ -x $FFP_RC ]; then
    $FFP_RC
    echo "*  OK"
else
fi

Wat wordt opgestart mbv FFP_RC? M.a.w. wat is executable in /ffp/start/? Krijg je de "* OK" in de logfile?
(Vroeger was er een fancontrol-script dat de controle niet teruggaf aan het aanroepende script en dus altijd als laatste in het funplug-script aangeroepen moest worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Gisteren een volledige nieuwe install van m'n CH3SNAS gedaan. Had allerlei vage shit in de webinterface en het was gewoon een rommeltje geworden van allerlei installaties etc.

Funplug eraf gehaald, nieuwe firmware geinstalleerd en settings terug naar default. Daarna Funplug, Transmission en Twonky weer geinstalleerd en hij draait weer als een zonnetje. :)

Vooral de combinatie Twonky en XBox360 is ideaal om films etc te kijken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devslashnull
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-08 21:15
Waarschuwing en tipje: de CH3SNAS werkt niet goed samen met de Hitachi Deskstar 7K1000.B(HDT721010SLA360). Da's een 1TB model.

Installatie van 2x1TB Deskstar in een CH3SNAS resulteerde in een NAS welke wel via de web interface reageerde, maar de schijven niet detecteerde. Alleen na een reset (5 seconden RESET pinnetje aan de achterzijde inhouden) wilde de CH3SNAS de schijven herkennen. Wij blij en na formatering en indeling konden we de NAS gebruiken. Echter: na uitschakelen en inschakelen van de stroom bleek bij opstarten de NAS weer disk-blind. De schijven werden weer niet herkend en er moest weer een reset aan te pas komen, inclusief format...

De nieuwste firmware van Conceptronic (1.05b4_r160 - laad vanaf http://download.conceptro...S_FW_UPD_v1.05b4-r160.zip) verhelpt dit euvel. Althans, de NAS overleeft nu een via de webinterface geforceerde restart. Een powercycle moeten we nog testen.

Over dat laatste: ik heb eigenlijk een voorkeur voor ext3 vanwege het journaling gedrag. Kan de CH3SNAS overweg met ext3? Volgens mij worden de schijven door de web-tovenaar standaard met ext2 geformatteerd. Jammer, want met ext3 worden de schijven iets robuster tegen incidentele stroomstoringen, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honestytwo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-12-2023
Hi, ik wil graag de firmware upgraden naar de nieuwste versie, zonder m'n instellingen te verliezen/opnieuw te moeten instellen. Heb nu 1.05 (vorige versie) draaien. Nu kan ik een back up maken van de configuration settings onder system/tools . Als ik nu firmware upgrade doe, en vervolgens de instellingen van de vorige firmware versie laad: weet iemand of ik dan m'n instellingen weer terug heb?

[ Voor 4% gewijzigd door honestytwo op 31-05-2009 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:30

Puck

W32.Deadcode.A

De laatste paar dagen gaat de fan van mijn CH3SNAS nogal vaak hard blazen, en houdt niet echt op. Iemand enig idee hoe dat kan? Ik heb wel het Fan Control script geinstalleerd (deze dus)

En net even gekeken (na het uitschakelen en weer inschakelen):
System Temperature: 114°F / 46°C

Vindt ik nogal hoog (zeker direct nadat hij een tijdje heeft uitgestaan).

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groennom
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-12-2024
Puck schreef op zondag 31 mei 2009 @ 17:48:
De laatste paar dagen gaat de fan van mijn CH3SNAS nogal vaak hard blazen, en houdt niet echt op. Iemand enig idee hoe dat kan? Ik heb wel het Fan Control script geinstalleerd (deze dus)

En net even gekeken (na het uitschakelen en weer inschakelen):
System Temperature: 114°F / 46°C

Vindt ik nogal hoog (zeker direct nadat hij een tijdje heeft uitgestaan).
Heb ik ook gemerkt, m.i. heeft dit te maken met het feit dat het de laatste dagen nogal warm is. Lijkt mij niet echt verontrustend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 17:55
Hier staat hij ook op 46 graden met dit weer, lijkt me niet echt heel erg :)

Ik heb overigens een CH3SNAS draaien in RAID 1, niet fun plugged. Nou heb ik gemerkt dat als ik een aantal grote bestanden erop zet (ISO files, 4GB+), dat deze netjes gesynct worden op beide schijven, echter wordt dit niet gedaan als er een ISO file wordt weg gegooid. Hij blijft dan op "Degraded" staan, tot ik de NAS een keer reboot, waarna hij gaat syncen en de tijd aan geeft hoelang dit nog gaat duren. Zelfs na twee dagen wachten blijft deze op "Degraded" staan, dus ik heb hem wel de tijd gegeven om dit te laten doen.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Het is wel vervelend om elke keer de NAS te laten rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:15
Mattie84 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:19:
Hier staat hij ook op 46 graden met dit weer, lijkt me niet echt heel erg :)

Ik heb overigens een CH3SNAS draaien in RAID 1, niet fun plugged. Nou heb ik gemerkt dat als ik een aantal grote bestanden erop zet (ISO files, 4GB+), dat deze netjes gesynct worden op beide schijven, echter wordt dit niet gedaan als er een ISO file wordt weg gegooid. Hij blijft dan op "Degraded" staan, tot ik de NAS een keer reboot, waarna hij gaat syncen en de tijd aan geeft hoelang dit nog gaat duren. Zelfs na twee dagen wachten blijft deze op "Degraded" staan, dus ik heb hem wel de tijd gegeven om dit te laten doen.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Het is wel vervelend om elke keer de NAS te laten rebooten.
Ik kan je geen antwoord geven op je vraag maar jou vraag geeft mij wel weer een vraag :)

Uit je post maak ik op dat jij kan zien welke data is gesynct is etc. Waar kan je dat zien? Ik heb namelijk dezelfde configuratie en zou wel graag willen weten of de sync goed gaat.

Vooral omdat af en toe het paarse/roze lampje gaat branden van één van de disken (als die een tijdje standby staat). Heeft iemand dit is eerder meegemaakt? Als de NAS actief is blijven alle lampjes wel gewoon blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Laatst online: 08-09 15:19
Ben ff benieuwd of er al mensen zijn die de firmware van 1.05b1 geupgrade hebben naar 1.05b4-r160. Ben namelijk benieuwd of het echt noodzakelijk is om alle bestanden te backupen of dat het goed gaat zonder gegevens kwijt te raken.
Als hij namelijk op dit tempo door gaat (wel 7 mb/sec, fantastische snelheden haalt het ding) kan ik een uur of 20 gaan zitten wachten, niet echt trek in ofzo.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rupie schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 17:47:
Ben ff benieuwd of er al mensen zijn die de firmware van 1.05b1 geupgrade hebben naar 1.05b4-r160. Ben namelijk benieuwd of het echt noodzakelijk is om alle bestanden te backupen of dat het goed gaat zonder gegevens kwijt te raken.
Als hij namelijk op dit tempo door gaat (wel 7 mb/sec, fantastische snelheden haalt het ding) kan ik een uur of 20 gaan zitten wachten, niet echt trek in ofzo.
Ik heb alleen de belangrijke dingen opgeslagen en verder heb ik het risico genomen.
Ik moet zeggen ik ben niets kwijt geraakt maar dat kan bij een ander weer anders zijn.
Bij mij ging het dus goed zonder dataverlies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
denk dat ik dat ook maar ga proberen, hij is nu dik een uur bezig en hij heeft 25 gb gedaan ofzo... laat hem de muziek nog wel ff afmaken, issie nog een goede 3 uur zoet mee, de tv programma's geloof ik dan wel. Heb je overigens nog iets van een prestatieverbetering waar kunnen nemen? ik vraag mij nog altijd af waarom dat ding zo langzaam is over een gb lan. zou toch verwachten dat ik iets meer dan 7 MB/sec zou moeten kunnen halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rupie schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 18:49:
denk dat ik dat ook maar ga proberen, hij is nu dik een uur bezig en hij heeft 25 gb gedaan ofzo... laat hem de muziek nog wel ff afmaken, issie nog een goede 3 uur zoet mee, de tv programma's geloof ik dan wel. Heb je overigens nog iets van een prestatieverbetering waar kunnen nemen? ik vraag mij nog altijd af waarom dat ding zo langzaam is over een gb lan. zou toch verwachten dat ik iets meer dan 7 MB/sec zou moeten kunnen halen...
20MB/s met Teracopy als plugin binnen Total Commander vandaag .. 25GB in kort tijdbestek gekopieerd

let wel: als er allerlei taken lopen (zoals bijv. nzbget, unpar of unrar) dan kun je het met je samba performance wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
zeroday schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 19:58:
[...]
let wel: als er allerlei taken lopen (zoals bijv. nzbget, unpar of unrar) dan kun je het met je samba performance wel vergeten.
ik heb helemaal niets lopen en het ding is niet vooruit te branden :P het lijkt wel alsof hij steeds slomer wordt. in het begin lukte 17 MB/sec, na upgraden naar firmware V1.05 ging dit omlaag naar 13/14 MB/sec en nu begint het om de een of andere reden nog minder te worden. Zit zelf nog te denken aan een upgrade van de switch (zit nu een netgear GS605 tussen), maar ik vraag mij af of dat verschil zal maken.

**EDIT**
Firmware upgrade is goed gegaan zonder data te verliezen en zonder het hele ding te herstellen naar fabrieksinstellingen. hij loopt nu alleen te kl*ten met de tijd, wij wil hem nu continu een uur voor laten lopen.

[ Voor 14% gewijzigd door Rupie op 03-06-2009 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hitmixer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 23:19
Heb natuurlijk veelvuldig binnen dit forum gezocht en ge-googled maar op de een of andere manier heeft nog niemand dit probleem meegemaakt.

Ik heb de NAS (CH3SNAS) zo’n 4 weken in RAID-1 draaien en tot gisteren was de root directory “\\NAS\Volume_1-1”. Nadat ik gisteren wat gebruikers bij “Network access” had toegevoegd was Norton Ghost ineens zijn backup-bestemming kwijt. Na wat zoekwerk bleek dat de root nu “\\NAS\Volume_1” was geworden (dus zonder ‘-1’)!

Op de één of andere manier kan ik binnen Ghost 14 niet aangegeven dat een backup-bestemming is gewijzigd… Hij houd vast aan de herstelpunten op de “oude” locatie. Ik kan de nieuwe locatie wel opgeven, maar vorige herstelpunten worden daar niet “herkend”. De enige optie is dus het aanpassen van de NAS volume-naam. Heeft iemand van jullie een idee hoe ik dit weer terug naar “\\NAS\Volume_1-1” kan krijgen?

Draai trouwens de standaard firmware (1.05b1), pc is Windows Vista Business.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rupie schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 22:16:
[...]
hij loopt nu alleen te kl*ten met de tijd, wij wil hem nu continu een uur voor laten lopen.
zet de automatic daylight savings eens uit of zet em gewoon een uur achter .. :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Rupie schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 17:47:
Gewoon geinstalleerd en geen dataverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Prulleman schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 08:43:
[...]

zet de automatic daylight savings eens uit of zet em gewoon een uur achter .. :+
gelukkig ben ik zelf ook niet helemaal achterlijk ;) een uur achter zetten wil dus niet, dat is het probleem. Hij bleef vinden dat het 22 uur was, hoe ik hem ook op 21 uur zette (sync met pc, handmatiginstellen, via een server et cetera)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rupie schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:04:
[...]

gelukkig ben ik zelf ook niet helemaal achterlijk ;) een uur achter zetten wil dus niet, dat is het probleem. Hij bleef vinden dat het 22 uur was, hoe ik hem ook op 21 uur zette (sync met pc, handmatiginstellen, via een server et cetera)
maar heb je nu ook de automatic daylight savings al uit gezet?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Ja, dan komt hij wel op de juiste tijd te staan, maar dan nog mag ik de tijd op het apparaat op geen enkele manier aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
* Oesie heeft zojuist de optie 'Sync Time Remaining' gevonden op de configuration page :+

Bij mij stond die op 'Degraded' (waarschijnlijk altijd zo geweest). Maar na de firmware update geeft die aan dat die aan het syncen is met nog maar 14784 minutes remaining :-)

Heeft iemand wel is de interne backup functie van de NAS gebruikt? Zo ja biedt voordelen boven een backup maken van via de PC naar je NAS?

[ Voor 14% gewijzigd door Oesie op 03-06-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 17:55
Oesie schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 14:49:
[...]

Ik kan je geen antwoord geven op je vraag maar jou vraag geeft mij wel weer een vraag :)

Uit je post maak ik op dat jij kan zien welke data is gesynct is etc. Waar kan je dat zien? Ik heb namelijk dezelfde configuratie en zou wel graag willen weten of de sync goed gaat.

Vooral omdat af en toe het paarse/roze lampje gaat branden van één van de disken (als die een tijdje standby staat). Heeft iemand dit is eerder meegemaakt? Als de NAS actief is blijven alle lampjes wel gewoon blauw.
Nee ik kan niet zien welke data gesynct is. Op de webpagina stond hij op "completed" en na een grote wijziging werd deze veranderd naar "Degraded". Waarna ik kon concluderen dat hij na grote files niet wilde syncen zonder te herstarten. Bij kleine files lijkt het wel goed te gaan (alleen nog niet gecontroleerd met een heleboel kleine bestanden, zoals mp3's)

De paars/roze lampjes zouden volgens mij betekenen dat er een disk kapot is. Maar dat weet ik dan weer niet zeker. Misschien dat er iemand anders wat meer kan vertellen over de kleuren en hun betekenissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:06
tip: http://www.pixmania.nl/nl...09-06-04_34672&srcid=3678

zojuist voor mezelf alvast besteld, komt goed van pas in mijn nieuwe woning... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hitmixer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 23:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-08 19:49
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 23:25:
Dit is mijn Fun-Plug opstart bestand:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
#!/bin/sh

# switch to safe working directory on ramdisk
cd /

# write a log, in case sth goes wrong
FFP_LOG=/mnt/HD_a2/ffp.log
#FFP_LOG=/dev/null
exec >>$FFP_LOG 2>&1

# real path to ffp
FFP_PATH=/mnt/HD_a2/ffp

# where to search for the install tarball
FFP_TARBALL=/mnt/HD_a2/fun_plug.tgz

# setup script (used for ffp on USB disk)
FFP_SETUP_SCRIPT=/mnt/HD_a2/.bootstrap/setup.sh

# rc file path
FFP_RC=/ffp/etc/rc

echo "**** fun_plug script for DNS-323 (2008-08-11 tp@fonz.de) ****"
date

# check for setup script. an example use for this is to load USB
# kernel modules and mount a USB storage device. The script is
# sourced, that means you can change variables, e.g. FFP_PATH to point
# to the USB device.
if [ -x $FFP_SETUP_SCRIPT ]; then
    echo "* Running $FFP_SETUP_SCRIPT ..."
    . $FFP_SETUP_SCRIPT
fi

# create /ffp link
echo "ln -snf $FFP_PATH /ffp"
ln -snf $FFP_PATH /ffp

# install tarball
if [ -r $FFP_TARBALL ]; then
    echo "* Installing $FFP_TARBALL ..."
    mkdir -p $FFP_PATH && tar xzf $FFP_TARBALL -C $FFP_PATH && /ffp/bin/tar xzf $FFP_TARBALL -C $FFP_PATH
    if [ $? -eq 0 ]; then
        echo "* OK"
    fi
    rm $FFP_TARBALL
fi

# suid busybox
if [ -x /ffp/bin/busybox ]; then
    chown root.root /ffp/bin/busybox
    chmod 0755 /ffp/bin/busybox
    chmod u+s /ffp/bin/busybox
fi

# run fun_plug.init, if present
if [ -x /ffp/etc/fun_plug.init ]; then
    echo "* Running /ffp/etc/fun_plug.init ..."
    /ffp/etc/fun_plug.init
fi

# run fun_plug.local, if present
if [ -x /ffp/etc/fun_plug.local ]; then
    echo "* Running /ffp/etc/fun_plug.local ..."
    /ffp/etc/fun_plug.local
fi

# run commands
if [ -x $FFP_RC ]; then
    $FFP_RC
    echo "*  OK"
else
fi

Haal dat cd eens voor die laatste 2 regels weg...je doet namelijk nu niets anders dan 'change directory' en je voert niets uit.

Who is General Failure and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zeroday, heb jij al enig idee wat de situatie bij Conceptronic (http://tweakers.net/nieuw...uitstel-van-betaling.html) gaat betekenen voor de (uitstekende) ondersteuning en de nieuwe produkten.

Ik vond het heel vervelend om te lezen en was ook verbaasd omdat ik tegenwoordig om mij heen heel veel Conceptronic produkten, vooral de nas en mediaspelers, tegenkom. Of snap ik er weer niets van en hebben de verkoopaantallen niets te maken met de financiele situatie van het bedrijf? Ik was ook helemaal enthousiast over de eerste plaatjes en berichten van dat prachtige nieuwe Yuixx ding. Nou ja, ik hoop dat het voor jullie in ieder geval verder allemaal goed komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
he3763 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:04:
[...]

Zeroday, heb jij al enig idee wat de situatie bij Conceptronic (http://tweakers.net/nieuw...uitstel-van-betaling.html) gaat betekenen voor de (uitstekende) ondersteuning en de nieuwe produkten.

Ik vond het heel vervelend om te lezen en was ook verbaasd omdat ik tegenwoordig om mij heen heel veel Conceptronic produkten, vooral de nas en mediaspelers, tegenkom. Of snap ik er weer niets van en hebben de verkoopaantallen niets te maken met de financiele situatie van het bedrijf? Ik was ook helemaal enthousiast over de eerste plaatjes en berichten van dat prachtige nieuwe Yuixx ding. Nou ja, ik hoop dat het voor jullie in ieder geval verder allemaal goed komt!
ik kan er weinig over zeggen momenteel. ik blijf reageren op de topics waarin ik momenteel deelneem of nieuwe topics die mijn aandacht trekken en met Conceptronic te maken hebben.
daarin veranderd dus niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
Hitmixer schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 08:33:
Heeft iemand van jullie een idee hoe ik dit weer terug naar “\\NAS\Volume_1-1” kan krijgen?
Ik heb gemerkt dat er automatisch -1 achter je share naam wordt geplaatst als je dezelfde share naam gebruikt.

In jou geval kan je het beste je shares met de naam 'Volume_1' verwijderen. Vervolgens maak je twee shares aan met de naam Volume_1. Zorg ervoor dat de tweede share die voor Norton wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paultje1966
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-08 08:44

paultje1966

feel the force

NA het bijplaatsen van een nieuwe schijf in mijn DNS-322 :) blijkt dat de nieuwe schijf volume_1 is geworden en dat mij oude schijf opeens volume_2 is geworden. dit heeft als gevolg dat mijn funplug en dergelijke niet meer opstart.
Weet iemand een truuk om de volume namen om te zetten zodat ik niet alles opnieuw hoef te installeren?

Alvast bedankt

het nadeel van een draadloos netwerk is dat je zoveel kabels moet trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
paultje1966 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 22:59:
NA het bijplaatsen van een nieuwe schijf in mijn DNS-322 :) blijkt dat de nieuwe schijf volume_1 is geworden en dat mij oude schijf opeens volume_2 is geworden. dit heeft als gevolg dat mijn funplug en dergelijke niet meer opstart.
Weet iemand een truuk om de volume namen om te zetten zodat ik niet alles opnieuw hoef te installeren?

Alvast bedankt
NAS uit zetten en de schijven wisselen, dan start je fun_plug weer op (en je oude schijf is dan HD_a2 en je nieuwe HD_b2).
Of je kan ffp naar de andere schijf kopiëren (dan wordt je oude schijf HD_b2 en je nieuwe HD_a2).

Het kan zijn dat dan je HD_a2 Volume_2 is gebleven en HD_b2 Volume_1 is geworden. Dit is weer op te lossen met een custom samba config.

Even je /etc/samba/smb.conf kopiëren naar /ffp/etc/ en de entries voor Volume_1 en Volume_2 aanpassen.

vervolgens de volgende regels toevoegen aan je /ffp/etc/fun_plug.local
code:
1
2
cp /ffp/etc/smb.conf /etc/samba/smb.conf
/usr/bin/smb restart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Hmm ik heb zojuist de laatste firmware erop gezet en ben een irritant probleem tegen gekomen. Normaal als ik naar de webinterface wil tik ik gewoon "ch3snas" in, dit werkt nu niet meer. Ook in explorer kan ik het apparaat niet meer benaderen via "\\ch3snas", ik krijg dan de melding:
Kan het item \\ch3snas niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt gespeld en probeer het opnieuw. U kunt ook naar het item zoeken door de knop Start en vervolgens op de optie Zoeken te klikken.
Zowel via Internet explorer als de gewone windows explorer kan ik het apparaat alleen nog maar benaderen via het IP-adres. Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

hellboy123 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 12:00:
Hmm ik heb zojuist de laatste firmware erop gezet en ben een irritant probleem tegen gekomen. Normaal als ik naar de webinterface wil tik ik gewoon "ch3snas" in, dit werkt nu niet meer. Ook in explorer kan ik het apparaat niet meer benaderen via "//ch3snas", ik krijg dan de melding:
[...]

Zowel via Internet explorer als de gewone windows explorer kan ik het apparaat alleen nog maar benaderen via het IP-adres. Is dit een bekend probleem?
Ik heb precies hetzelfde probleem sinds ik 1.05 erop heb gezet. dacht eerst dat dns van mn pc de weg kwijt was, maar alle andere apparaten in het netwerk doen het prima op naam...

EDIT: na een reboot van de NAS werkt het trouwens weer wel..en dan na een tijdje.. weer niet...

[ Voor 6% gewijzigd door Murzeltje op 07-06-2009 12:08 ]

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Murzeltje schreef op zondag 07 juni 2009 @ 12:07:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem sinds ik 1.05 erop heb gezet. dacht eerst dat dns van mn pc de weg kwijt was, maar alle andere apparaten in het netwerk doen het prima op naam...

EDIT: na een reboot van de NAS werkt het trouwens weer wel..en dan na een tijdje.. weer niet...
het gekke is dat nu, ongeveer een uurtje na het installeren van de update, ik het apparaat wel kan bereiken doormiddel van "ch3snas". Ik heb in de tussentijd geen instellingen veranderd of wat dan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:40
Na het deze firmware uitgevoerd te hebben vanaf 1.05b4_r160 werkt de UPnP server niet meer in combinatie met mijn Xbox 360. Dus weer snel de oude firmware terug gezet.

Een vraagje is het mogelijk om naast NZBget ook een gewone webserver te draaien? Bijvoorbeeld nzbget op poort 8000 en www/pages op 80. Ik heb de laatste tutorial voor NZBget gebruikt van jou site zeroday.

Off topic

Bedankt voor de tutorials op jouw site zeroday, maakt het een stuk eenvoudiger voor mensen zonder linux kennis. Heb nu een prima print/file/bittorrent/usenet/UPnP-server.
Pagina: 1 ... 7 ... 30 Laatste