Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik mijn NAS vooral om mijn video, muziek en foto collectie op te zetten. Vervolgens heb ik een PopCorn Hour (A110) om de bestanden te streamen naar mijn home cinema. Nice setup .... maar ....ik heb een beetje een raar probleem:

ik heb eerst HD 1 geformateerd en gebruikt.
Later een 2e HD erbij geplaats en geformateerd. Ze zijn geformateerd als 2 onafhankelijke drives.
Nu zijn er dus 2 HD's in mijn NAS. Mijn Popcorn hour ziet er echter slechts 1 ... de nieuwe zonder media bestanden. uiteraard wil graag 2 HD's zien!
Van alles geprobeerd maar niets werkt HELP!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
als je met een pc naar het ipadres/netwerknaam van je NAS gaat via verkenner. wat zie je dan?
ik heb een jbod config en ik heb iet van een printer, webpage en volume1.
vol 1 is hierbij mijn jbod partititie (2gb over 2 schijven)

Als je 2 schijven los hebt geformateerd zou je volgens mij volume 1 en volume 2 moeten hebben.
deze zijn misschien geswitched bij het toevoegen van de 2e schijf en je PH gaat nu naar volume1. Als het bovenstaande klopt moet je dus volume2 toevoegen aan je PH.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattyso
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 18:44
Ik lees hier al een tijdje mee, maar zit nu toch met een vraag die ik hier nog niet voorbij heb zien komen.

ik heb een CH3NAS met het een en ander aan muziek en films.
als deze niet gebruikt word staat hij gewoon in slaap stand (tot zover niets mis mee)

ik gebruik een Media pc met media portal om de zooi af te spelen. Zodra deze pc opstart en de muziek gaat synchroniseren ziet hij geen nas omdat deze nog slaapt.

voordat hij gaat synchroniseren moet ik eerst de verkenner openen en een map op de nas zichtbaar maken (duurt 5-8 sec)

Is er een mogelijkheid dat dit vanzelf gebeurt zodra deze pc opstart?
ik heb al wat geprobeert met een batch bestand (map openen, dir tonen) maar dan krijg ik de foutmelding dat de map niet beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-08 13:08
Hallo,

Ik heb sinds kort ook een CH3SNAS en deze geheel succesvol getweaked met Funplug + NZBGet folder op USB-stick tbv downspinning harddisks. Nu heb ik echter de volgende 2 problemen:

- Op het moment dat ik een aantal (+/- 10) NZB-bestanden in de IN folder deponeer op de USB-stick, worden deze netjes opgepakt en verwerkt. Als de CH3SNAS daarna klaar is met het downloaden en ik stop weer een NZB-bestand in de folder, lijkt deze te worden genegeerd. Ze worden niet meer opgepakt, pas weer na een herstart van de CH3SNAS. Het lijkt alsof de pollingmechanisme niet meer lijkt te werken na een intensieve periode van download, parsing en uitpakken. Iemand een idee?

- Ik gebruik Windows Vista en wilde graag Volume_1 permanent mappen op de Z-drive, echter kan Windows na een herstart de netwerkverbinding niet herstellen en dien ik opnieuw de wachtwoord in te voeren. Dit terwijl ik tijdens mappen heb aangegeven dat ik een andere account wil gebruiken voor de share en bij elke herstart de netwerkverbinding hersteld moet worden. Iemand een idee?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Oppie schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:19:
Ik zit met een probleem. Vanaf een mediatank kan ik alleen de root, dus in geval van de CH3SNAS is dit Volume_1, benaderen. Dit lukt alleen als er geen wachtwoord op zit. Maar op die manier is alle data uit subfolders ook te benaderen. Als ik Volume_1 zonder wachtwoord (toegankelijk voor ALL) doe en submappen met een wachtwoord dan nog krijg je gewoon toegang tot de submappen omdat hij blijkbaar de rechten van Volume_1 overdraagt op de submappen. Dit moet toch wel in te stellen zijn lijkt me ?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ruben121689 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:10:
Hallo,

Ik heb sinds kort ook een CH3SNAS en deze geheel succesvol getweaked met Funplug + NZBGet folder op USB-stick tbv downspinning harddisks. Nu heb ik echter de volgende 2 problemen:

- Op het moment dat ik een aantal (+/- 10) NZB-bestanden in de IN folder deponeer op de USB-stick, worden deze netjes opgepakt en verwerkt. Als de CH3SNAS daarna klaar is met het downloaden en ik stop weer een NZB-bestand in de folder, lijkt deze te worden genegeerd. Ze worden niet meer opgepakt, pas weer na een herstart van de CH3SNAS. Het lijkt alsof de pollingmechanisme niet meer lijkt te werken na een intensieve periode van download, parsing en uitpakken. Iemand een idee?

- Ik gebruik Windows Vista en wilde graag Volume_1 permanent mappen op de Z-drive, echter kan Windows na een herstart de netwerkverbinding niet herstellen en dien ik opnieuw de wachtwoord in te voeren. Dit terwijl ik tijdens mappen heb aangegeven dat ik een andere account wil gebruiken voor de share en bij elke herstart de netwerkverbinding hersteld moet worden. Iemand een idee?

Bedankt!
Ik heb dit de laatste tijd ook... als ik ze upload met nzbgetweb worden ze wel in de wachtrij gezet. draai nu al een paar maanden, en sinds een paar weken heb ik hier last van..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 23:21
Zijn de Conceptronic CH3SNAS en D-Link DNS-323 nou hardwarematig gelijk aan elkaar (behalve het feit dat de DNS-323 als torrent-client zou kunnen fungeren), of heet er een het voordeel boven de ander?

Ik vind het namelijk erg moeilijk een keuze tussen deze twee apparaten te maken en zie ook niet zo goed in op welk vlak ze verschillen (behalve het uiterlijk). Klopt het verder dat een DNS-313 identiek is aan bovengenoemde apparaten op het feit na dat er maar een hardeschijf slot is? Dat maakt de DNS-313 ook een interessant alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
Tiuri schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 16:28:
Zijn de Conceptronic CH3SNAS en D-Link DNS-323 nou hardwarematig gelijk aan elkaar (behalve het feit dat de DNS-323 als torrent-client zou kunnen fungeren), of heet er een het voordeel boven de ander?

Ik vind het namelijk erg moeilijk een keuze tussen deze twee apparaten te maken en zie ook niet zo goed in op welk vlak ze verschillen (behalve het uiterlijk). Klopt het verder dat een DNS-313 identiek is aan bovengenoemde apparaten op het feit na dat er maar een hardeschijf slot is? Dat maakt de DNS-313 ook een interessant alternatief.
De DNS-323 en de CH3SNAS zijn qua hardware gelijk. Er zijn alleen wat firmware verschillen. DNS-323 heeft een onboard bit-torrent client. CH3SNAS heeft native support voor NFS. Beide zijn ze met de zelfde software (fun_plug) volledig naar eigen smaak in te richten. Dus een bit-torrent client op de CH3SNAS is ook mogelijk.

Met de DNS-313 heb ik geen ervaring, maar daar zou ook een groot gedeelte van de fun_plug scripts op werken.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste lezers,

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een CH3SNAS. Aangezien het de eerste Linux ervaring voor mij is wil ik toch graag wat voorleggen.

Na een middagje puzzelen ben ik begonnen met de funplug van Fonz. Na mijn eerste sessie SSH via Putty kreeg ik na het inloggen als "root" een beginregel die er ongeveer uit zag als "root@CH3SNAS #". Nu heb ik een tutorial gevolgd waarin aangeraden werd om de aanvullende packages (van Fonz) te installeren en waar nodig te updaten. Ik heb o.a. OpenSSH en funpkg geupdate.

Hierna valt het mij op dat de beginregel (na het inloggen in SSH) begint met ~ #.

Het werkelijke probleem waar ik mee zit is dat de term "funpkg" geen effect meer heeft, maar ik gok dat dat iets te maken heeft met hetgeen ik hierboven beschreven heb. Ik kan "funpkg" wel gebruiken als ik via Telnet ben ingelogd.

Mocht het wat toevoegen: als ik "echo $PATH" gebruik dan krijg ik niet het gewenste "/ffp/sbin:/usr/sbin:/sbin:/ffp/bin:/usr/bin:/bin".

Kan iemand mij in de juiste richting wijzen?

Bij voorbaat vriendelijk bedankt voor de reacties.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gighandi
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-06 17:49
Even ter info, sinds een kleine week is versie 0.20 van musicbrowser online, nu met searchfunctie!

</edit> search-functie lijkt niet te werken... ledjes worden alledrie oranje-blauw na een tijdje en beide harde schijven zijn niet meer toegankelijk via explorer; ssh-toegang is wel nog in de lucht dan...
heeft hier nog iemand last van? <edit>

http://musicbrowser.sourceforge.net/

0.20 (2009-04-13)
- Added search
- Added XSPF playlist support (thanks to Christopher Eykamp)
- Small UI changes

0.19 (2009-04-09)
- Bugfix: ampersands in url hash weren't handled properly
- Bugfix: use CRLF in playlists

0.18 (2009-04-08)
- Improved error and dialog handling
- View enlarged cover image without disturbing playback
- Various small improvements

0.17 (2009-04-07)
- Some code refactoring
- New 'securePath' config variable to allow symlinks that points outside 'path'
- The browser back/forwards buttons now work
- Bugfix: spaces were trimmed from folders in certain situations
- Hosting over https should work better now

[ Voor 12% gewijzigd door gighandi op 19-04-2009 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-09 15:35
Prulleman schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 11:41:
[...]

Ik heb dit de laatste tijd ook... als ik ze upload met nzbgetweb worden ze wel in de wachtrij gezet. draai nu al een paar maanden, en sinds een paar weken heb ik hier last van..
Ik heb dit probleem dus ook sinds een aantal weken. Als ik de ch3snas opnieuw opstart leest hij ze wel netjes in.
Maar na verloop van een korte tijd weer niet.

Iemand een oplossing hiervoor?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 20:35:
Beste lezers,

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een CH3SNAS. Aangezien het de eerste Linux ervaring voor mij is wil ik toch graag wat voorleggen.

Na een middagje puzzelen ben ik begonnen met de funplug van Fonz. Na mijn eerste sessie SSH via Putty kreeg ik na het inloggen als "root" een beginregel die er ongeveer uit zag als "root@CH3SNAS #". Nu heb ik een tutorial gevolgd waarin aangeraden werd om de aanvullende packages (van Fonz) te installeren en waar nodig te updaten. Ik heb o.a. OpenSSH en funpkg geupdate.

Hierna valt het mij op dat de beginregel (na het inloggen in SSH) begint met ~ #.

Het werkelijke probleem waar ik mee zit is dat de term "funpkg" geen effect meer heeft, maar ik gok dat dat iets te maken heeft met hetgeen ik hierboven beschreven heb. Ik kan "funpkg" wel gebruiken als ik via Telnet ben ingelogd.

Mocht het wat toevoegen: als ik "echo $PATH" gebruik dan krijg ik niet het gewenste "/ffp/sbin:/usr/sbin:/sbin:/ffp/bin:/usr/bin:/bin".

Kan iemand mij in de juiste richting wijzen?

Bij voorbaat vriendelijk bedankt voor de reacties.

Groet
Mocht iemand ook tegen het bovenstaande aanlopen; ik ben er inmiddels uit dankzij Fonz:
"Check the /ffp/etc directory for a file 'profile.new'. If it's there, rename it to profile (cd /ffp/etc; mv profile.new profile), and you should be done."

Dit was bij mij het probleem waardoor ik funpkg niet meer kon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gighandi schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 21:50:
Even ter info, sinds een kleine week is versie 0.20 van musicbrowser online, nu met searchfunctie!

</edit> search-functie lijkt niet te werken... ledjes worden alledrie oranje-blauw na een tijdje en beide harde schijven zijn niet meer toegankelijk via explorer; ssh-toegang is wel nog in de lucht dan...
heeft hier nog iemand last van? <edit>

http://musicbrowser.sourceforge.net/
Ik denk dat de zoekfunctie hierop klapt (index.php):
code:
1
2
  # Location of the search db text file. Leave empty to disable search.
  'searchDB' => "/tmp/musicbrowser-searchdb.txt",

/tmp is volgens mij een folder in het 8MB flash geheugen en is niet bedoeld voor dit soort dingen. Als je dit naar een HDD locatie zet moet het beter gaan denk ik.

Ook is er sinds de 19e al een versie 0.21

Ik heb alleen geen search vakje links onderin.. ik heb de search db text file geprobeerd in de root van de hdd en in de /www/pages/ folder van musicbrowser op usb.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Prulleman schreef op maandag 20 april 2009 @ 10:16:
[...]

Ik denk dat de zoekfunctie hierop klapt (index.php):
code:
1
2
  # Location of the search db text file. Leave empty to disable search.
  'searchDB' => "/tmp/musicbrowser-searchdb.txt",

/tmp is volgens mij een folder in het 8MB flash geheugen en is niet bedoeld voor dit soort dingen. Als je dit naar een HDD locatie zet moet het beter gaan denk ik.

Ook is er sinds de 19e al een versie 0.21

Ik heb alleen geen search vakje links onderin.. ik heb de search db text file geprobeerd in de root van de hdd en in de /www/pages/ folder van musicbrowser op usb.
Het search vakje kwam bij mij pas in beeld, nadat ik de database had gebuild en daarna de pagina opnieuw had geladen. Versie 0.21 laat alleen geen overzicht van mijn mp3's meer zien. 0.20 doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morlune
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 14:41
..

[ Voor 98% gewijzigd door morlune op 21-04-2009 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW83
  • Laatst online: 09-08 22:19
Beste Mede tweakers,

sinds kort ook aan een CH3SNAS , en gelijk een vraag:
vindt de NFS plugin (fun pluggin ) een interessante optie, vanwege m'n dreambox om media te streamen,
nu werkt het goed : commands

sh /ffp/start/unfsd.sh start

daarna: chmod a+x unfsd.sh start om het prog automatisch tijdens opstarten .

mijn vraag nu, gaan mijn hardeschijf nu nog in ''hibernation'' of niet na ingestelde tijd ?
omdat dit programma mischien continu aanstaat ?
en of hoe kan ik dit testen ?

m.v.gr Jan Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JW83 schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:00:
Beste Mede tweakers,

sinds kort ook aan een CH3SNAS , en gelijk een vraag:
vindt de NFS plugin (fun pluggin ) een interessante optie, vanwege m'n dreambox om media te streamen,
nu werkt het goed : commands

sh /ffp/start/unfsd.sh start

daarna: chmod a+x unfsd.sh start om het prog automatisch tijdens opstarten .

mijn vraag nu, gaan mijn hardeschijf nu nog in ''hibernation'' of niet na ingestelde tijd ?
omdat dit programma mischien continu aanstaat ?
en of hoe kan ik dit testen ?

m.v.gr Jan Willem
Ik denk het wel, maar check het gewoon, het middelste lampje gaat uit en als je de schijven niet meer voelt/hoort werkt de HD sleep nog gewoon. Het verschil tussen een draaiende en een niet draaiende schijf is echt wel te merken hoor

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quetensky
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 16:10
Kan ik de NAS ook in een Windows AD hangen zodat de gebruikte userinfo zoals read/write enable en grootte opslag per user gewoon uit de AD gelezen kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gighandi
Prulleman schreef op maandag 20 april 2009 @ 10:16:
[...]

Ik dacht ook al zoiets, m'n mp3-collectie zal te groot zijn ofzo...
RunaR schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:52:
[...]

Versie 0.21 laat alleen geen overzicht van mijn mp3's meer zien. 0.20 doet het prima.
Ook terug moeten gaan naar 0.20, 0.21 blijft hangen bij de loading...-message.

[ Voor 29% gewijzigd door gighandi op 20-04-2009 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
Ruben121689 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:10:
Hallo,

Bedankt!
Het lijkt op een rechtenprobleem, aangezien de NZB's die ik in de pollingfolder sleep géén "Everyone" rechten bezit en als ik de NZB upload via webgui deze wel de "Everyone" rechten bezit. Maargoed, na een restart lijkt dit toch goed te gaan.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW83
Beste, nu mijn nas met verschillende pluggin's is uitgerust (NFS3) NZBGet , blijft mijn harddisk maar draaien ,
(NZBget server sleeping) zijn er meer mensen die dit ervaren , zou graag zien dat de NAS gewoon standby gaan na x minuten ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
JW83 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 18:39:
Beste, nu mijn nas met verschillende pluggin's is uitgerust (NFS3) NZBGet , blijft mijn harddisk maar draaien ,
(NZBget server sleeping) zijn er meer mensen die dit ervaren , zou graag zien dat de NAS gewoon standby gaan na x minuten ,
Dan moet je je apps op een usb stick installeren:
http://www.inreto.de/dns323/fun-plug/0.5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn ch3snas mediatomb staan om verschillende divx films te streamen naar een ps3. Helaas gaat het afspelen schokkerig, na een aantal minuten stopt eerst het geluid en dan het beeld. Na een paar seconden gaat dit weer verder.
De ch3snas is via een cat5 kabel direct aangesloten op een speedtouch 780 dslrouter. De ps3 geeft zowel bij wireless/wired op deze router hetzelfde resultaat.
Op de ch3snas is behalve mediatomb nergens druk mee, geconstateerd met commando top, (de upnp en itunes server staan uit).
Weet iemand welke stappen ik nog kan doen om te bepalen waar het probleem zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oppie schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 19:11:
[...]

Dan moet je je apps op een usb stick installeren:
http://www.inreto.de/dns323/fun-plug/0.5/
explicieter, de nzb monitor folder van nzbget moet op usb staan. ik heb ffp nog gewoon op de hdd, eerst een tijd zonder nzbgetweb. later lightpd erbij gezet met de www folder ook op usb. hdd's slapen nog prima.

Ik vind het probleem met het niet oppakken van de nzb's wel erg vaag.. nooit eerder iets over gelezen, maanden goed gedraaid, en nu hebben verschillende mensen last van hetzelfde probleem. Ik heb het nu al 1 dag na een reboot

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Misschien je nzb map apart beveiligd als share? Had ik met de usenet map, lukte het extracten niet meer. Zou gewoon je volume_1 beveiligen dan verander het path niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
Ik heb sinds gisteren ook de 5.0.46 versie van twonky geïnstalleerd i.c.m. met de 1.05 software van de CH3SNAS. Nu het probleem:
127% used MEM.

De CH3SSNAS staat nu te hele tijd met spinnende HD´s te draaien en de leds branden vrijwel continue roze terwijl er geen gebruik van wordt gemaakt. Ik heb alle andere servers uitgezet, dus ook mediatomb etc.
Iemand een idee wat ervoor zorgt dat hij helemaal flipt???

Twonky info ::
Cache memory: 33803 KB
Last database change: in progress
Music tracks: 8557
Photos: 75398
Videos: 843

CH3SNAS TOP info:
Mem: 60364K used, 1528K free, 0K shrd, 10616K buff, 1020K cached
CPU: 13% usr 6% sys 0% nice 0% idle 76% io 0% irq 2% softirq
Load average: 2.36 2.02 1.89
PID PPID USER STAT VSZ %MEM %CPU COMMAND
1859 1840 root R 79064 127% 20% /mnt/HD_a2/twonky/twonkymediaserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woodyman
  • Laatst online: 15-11-2024
Prulleman schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 20:44:
[...]

explicieter, de nzb monitor folder van nzbget moet op usb staan. ik heb ffp nog gewoon op de hdd, eerst een tijd zonder nzbgetweb. later lightpd erbij gezet met de www folder ook op usb. hdd's slapen nog prima.

Ik vind het probleem met het niet oppakken van de nzb's wel erg vaag.. nooit eerder iets over gelezen, maanden goed gedraaid, en nu hebben verschillende mensen last van hetzelfde probleem. Ik heb het nu al 1 dag na een reboot
Heb precies hetzelfde. Nu is ook nog nzbget gestopt, hij start gewoon niet meer er staat in de webinterface een melding

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
ERROR: NZBGetWeb could not connect to NZBGet-Server.

Possible reasons include:
# NZBGet-Server is not running (start);
# IP/Port-settings are incorrect. Check config;
# Firewall is not properly configured (if nzbget-server and web-interface run on different computer).

Error-message reported by OS: Connection refused (111)

het starten van de server heeft geen nut
heb alles opnieuw geinstalleerd heeft geen resultaat, ik weet t niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anconakip schreef op zondag 19 april 2009 @ 12:10:
[...]

Ik heb dit probleem dus ook sinds een aantal weken. Als ik de ch3snas opnieuw opstart leest hij ze wel netjes in.
Maar na verloop van een korte tijd weer niet.

Iemand een oplossing hiervoor?
Even mijn stats checken:

uptime: 37d 19:47:15
download time: 4d 21:06:30
total downloaded: 620.7 GB

mijn advies: als je al enige tijd nzbget draait dan adviseer ik de laatste publieke of laatste beta te draaien.
Op sommige momenten wil eerdere versies van nzbget problemen krijgen van memoryleaks wat kan resulteren in: trage downloads, niet meer accepteren van nzb's doordat nzbget niet meer draait / gecrashed is.

In principe kan de binary gewoon gekopieerd worden al zal er wellicht nog wat extra's in de config getweaked moeten worden, maar de laatste versies zijn makkelijker in configuratie gebruik via de nzbgetweb

De laatste beta is voor mij dermate stabiel dat bovenstaande stats het resultaat is. Vorige versie(s) was maximaal 210GB wat ik kon behalen.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-09 15:35
En de laatste beta van nzbget kan ik ook bij jou op de site vinden? Dan ga ik dit natuurlijk meteen proberen vanavond. Is wel lastig als je steeds je nas moet restarten.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anconakip schreef op woensdag 22 april 2009 @ 07:28:
En de laatste beta van nzbget kan ik ook bij jou op de site vinden? Dan ga ik dit natuurlijk meteen proberen vanavond. Is wel lastig als je steeds je nas moet restarten.
Die haal je gewoon bij de maker
nzbget.sourceforge.net

ik gebruik zelf: 0.6.0-r291
en omdat het voor mij perfect werkt heb ik de officiele versie nog niet getest of in gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op woensdag 22 april 2009 @ 06:40:
Even mijn stats checken:

uptime: 37d 19:47:15
download time: 4d 21:06:30
total downloaded: 620.7 GB
Waar haal je deze stats vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 17:12:
[...]
Waar haal je deze stats vandaan?
Uit de NZBGet Web Interface.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
Checkeys schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 22:16:
[...]

Ik heb sinds gisteren ook de 5.0.46 versie van twonky geïnstalleerd i.c.m. met de 1.05 software van de CH3SNAS. Nu het probleem:
127% used MEM.

De CH3SSNAS staat nu te hele tijd met spinnende HD´s te draaien terwijl er geen gebruik van wordt gemaakt. Ik heb alle andere servers uitgezet, dus ook mediatomb etc.
Iemand een idee wat ervoor zorgt dat hij helemaal flipt???
Oplossing waarschijnlijk gevonden:
http://forum.dsmg600.info/viewtopic.php?id=3843

http://forum.dsmg600.info...ible)-cause-solution.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
Ruben121689 schreef op maandag 20 april 2009 @ 23:46:
[...]

Het lijkt op een rechtenprobleem, aangezien de NZB's die ik in de pollingfolder sleep géén "Everyone" rechten bezit en als ik de NZB upload via webgui deze wel de "Everyone" rechten bezit. Maargoed, na een restart lijkt dit toch goed te gaan.. :/
Wellicht heeft het te maken met het feit dat de klok een uur vooruit is gegaan. Ik krijg namelijk in de logging van NZBGet, via webgui, de verkeerd tijd te zien. Deze loopt namelijk een uur achter, terwijl de tijd volgens de ch3snas, via webgui wel goed loopt. Kan me wellicht voorstellen dat het hiermee te maken heeft,

Mijn volgende vraag is dus, hoe kan ik de tijd van NZBGet synchen of aanpassen?

Groeten,

Rubén

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ruben121689 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 19:16:
[...]

Wellicht heeft het te maken met het feit dat de klok een uur vooruit is gegaan. Ik krijg namelijk in de logging van NZBGet, via webgui, de verkeerd tijd te zien. Deze loopt namelijk een uur achter, terwijl de tijd volgens de ch3snas, via webgui wel goed loopt. Kan me wellicht voorstellen dat het hiermee te maken heeft,

Mijn volgende vraag is dus, hoe kan ik de tijd van NZBGet synchen of aanpassen?

Groeten,

Rubén
Volgens mij is dit inderdaad het probleem. Ik snap nog niet helemaal hoe het probleem pas een tijdje na een reboot op komt zetten, maar ik heb net via de standaard webinterface de tijd aangepast (stond op +1GMT en EU day light savings).
gekke is, pak ik de pc tijd, gooit ie er zelf een uur bij. pas ik de tijd handmatig aan, hetzelfde. Ik heb dus de tijd handmatig een uur eerder moeten zetten zodat de uiteindelijke tijd overeenkomt met die van mijn pc. Nu kan ik weer gewoon vanuit firefox met de "automatic save folder" plugin direct saven naar mijn nzb map.

tot zover lijkt het probleem dus opgelost :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 19:17:
Ik heb op mijn ch3snas mediatomb staan om verschillende divx films te streamen naar een ps3. Helaas gaat het afspelen schokkerig, na een aantal minuten stopt eerst het geluid en dan het beeld. Na een paar seconden gaat dit weer verder.
De ch3snas is via een cat5 kabel direct aangesloten op een speedtouch 780 dslrouter. De ps3 geeft zowel bij wireless/wired op deze router hetzelfde resultaat.
Op de ch3snas is behalve mediatomb nergens druk mee, geconstateerd met commando top, (de upnp en itunes server staan uit).
Weet iemand welke stappen ik nog kan doen om te bepalen waar het probleem zit?
Niemand een idee ?! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
Prulleman schreef op donderdag 23 april 2009 @ 09:56:
[...]

Volgens mij is dit inderdaad het probleem. Ik snap nog niet helemaal hoe het probleem pas een tijdje na een reboot op komt zetten, maar ik heb net via de standaard webinterface de tijd aangepast (stond op +1GMT en EU day light savings).
gekke is, pak ik de pc tijd, gooit ie er zelf een uur bij. pas ik de tijd handmatig aan, hetzelfde. Ik heb dus de tijd handmatig een uur eerder moeten zetten zodat de uiteindelijke tijd overeenkomt met die van mijn pc. Nu kan ik weer gewoon vanuit firefox met de "automatic save folder" plugin direct saven naar mijn nzb map.

tot zover lijkt het probleem dus opgelost :)
Probleem is inderdaad opgelost door de tijd manueel aan te passen en gewoon een uur achteruit te zetten. Dit verklaart ook meteen waarom ineens diverse mensen er last van hadden, kan geen toeval zijn! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste bestanden op mijn nas kan ik via ftp dowloaden. Een aantal niet. Nu weet ik dat ik via het FTP programma bij de eigenschappen van het desbetreffende bestand de waarde kan veranderen naar 777 (staat nu 700). Echter als ik dit doe en op ok druk dan komt wel het zandlopertje maar uiteindelijk blijft hij op 700 staan.

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe en hoe het komt dat sommige nieuwe bestanden (excel) die ik erop zet wel 777 zijn en anderen 700 terwijl ik niets anders doe dan een nieuw excelbestand aanmaken en opslaan. De map waar de bestanden instaan staat ook op 777.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
Het probleem met de NZB's die niet opgepikt worden is inmiddels dus opgelost! Zie mijn vorige post. Echter zit ik nog steeds met onderstaande:

- Ik gebruik Windows Vista en wilde graag Volume_1 permanent mappen op de Z-drive, echter kan Windows na een herstart de netwerkverbinding niet herstellen en dien ik opnieuw de wachtwoord in te voeren. Dit terwijl ik tijdens mappen heb aangegeven dat ik een andere account wil gebruiken voor de share en bij elke herstart de netwerkverbinding hersteld moet worden. Iemand een idee? Ik wil dus dat Windows Vista bij elke herstart de netwerkverbinding met de CH3SNAS hersteld en hierbij credentials onthoud.

Bij voorbaat dank!

Rubén

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Ruben121689 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:51:
Het probleem met de NZB's die niet opgepikt worden is inmiddels dus opgelost! Zie mijn vorige post. Echter zit ik nog steeds met onderstaande:

- Ik gebruik Windows Vista en wilde graag Volume_1 permanent mappen op de Z-drive, echter kan Windows na een herstart de netwerkverbinding niet herstellen en dien ik opnieuw de wachtwoord in te voeren. Dit terwijl ik tijdens mappen heb aangegeven dat ik een andere account wil gebruiken voor de share en bij elke herstart de netwerkverbinding hersteld moet worden. Iemand een idee? Ik wil dus dat Windows Vista bij elke herstart de netwerkverbinding met de CH3SNAS hersteld en hierbij credentials onthoud.

Bij voorbaat dank!

Rubén
Je zou het kunnen proberen met een batch file die het "net use" commando aan roept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

zie onderstaand probleem welke ik enkele weken gepost heb.......is er niemand met eenzelfde probleem en hopelijk een oplossing?

ik heb hetzelfde probleem als door zefod1 beschreven. Met de laptop met Vista Home SP1 middels draadloze verbinding kom ik niet op de ch3snas op mappen met gebruikersnamen en wachtwoorden. Met de XP laptop werkt dit wel prima overigens.
Draadloze verbinding staat op "particulier", het beveiligingsniveau in Vista "LmCompatibilityLevel’ key value" is ook aangepast naar "1" (cf faq conceptronic).
Toen ik de laptop net had werkte het wel, tevens werkt het soms nu ook voor enige tijd (enkele seconden tot minuten.)
Ik heb het nu "opgelost" door de mappen vrij toegankelijk te maken maar mooi is anders.

Zefod1, heb jij het probleem inmiddels al opgelost of weet iemand anders hoe dit op te lossen is?

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-09 14:10
Iemand enig idee hoe het kan dat de easy search utility de NAS niet meer kan vinden ik wel gewoon op de schijven kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Laatst online: 12:34

TdV

De upnp server isin deze versie niet meer te detecteren door mijn apparatuur (cfullhdma, onkyo 905 en pc's) Ik heb de fabrieksinstelling teruggezet en meermaals geprobeerd de server aan en uit te zetten en te herstarten maar niets hielp. De rest werkt overigens wel naar behoren. Enig idee wat ik verder nog kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emerjeetje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-02-2014
Paarse lampje en Twonky

Ik had Twonky geinstalleerd, en behalve dat de settings steeds gereset worden, kreeg ik paarse lampjes.

Er staat een paar berichten eerder een link naar een forum waar de oplossing staat.

MAAR wat bij mij werkte.

Eerst de NAS herstarten
Daarna met de browser naar Twonky ...192:9000/config
Dan bij maintance rebuilden aanklikken
en nu tegelijk de installer dns323 aanzetten en aanvinken dat je twonky wil uninstallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emerjeetje
  • Laatst online: 09-02-2014
Om hier nog even op terug te komen.

Weet iemand wat ik verkeerd heb gedaan?

Ik heb gewoon de uitleg gevolgd.

Of moet ik een specifieke firmware versie hebben en een specifieke versie van twonky

Thx

Ik ben nu bezig met Mediatomb

Ik heb de funplug geinstalleerd met het pakket van Fonz.
want daar zit Mediatomb al in

Het staat nu geinstalleerd op mijn NAS
maar ik weet niet welke stap ik moet nemen
om Mediatomb te configureren

Weet iemand een linkje?

Thx again

[ Voor 42% gewijzigd door emerjeetje op 26-04-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TdV schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 16:46:
[...]

De upnp server isin deze versie niet meer te detecteren door mijn apparatuur (cfullhdma, onkyo 905 en pc's) Ik heb de fabrieksinstelling teruggezet en meermaals geprobeerd de server aan en uit te zetten en te herstarten maar niets hielp. De rest werkt overigens wel naar behoren. Enig idee wat ik verder nog kan doen?
bij mij werkt het wel
http://www.aroundmyroom.c...o-for-ch3snas-105b3-upnp/

vanaf welke versie update je de firmwar naar 1.05b3 ?
en hoe reset je het apparaat naar factory defaults?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Laatst online: 12:34

TdV

zeroday schreef op zondag 26 april 2009 @ 14:51:
[...]

bij mij werkt het wel
http://www.aroundmyroom.c...o-for-ch3snas-105b3-upnp/

vanaf welke versie update je de firmwar naar 1.05b3 ?
en hoe reset je het apparaat naar factory defaults?
Bedankt voor je link met de tip om de reset-knop achterop te gebruiken ipv de reset-knop in de webinterface. Apart dat die webinterface knop niet alles reset wat die hardware knop wel kan maar ok, nu weet ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met de iTunes server? Ik heb deze op mijn CH3SNAS aangezet, en de juiste map met MP3's laten scannen. iTunes op mijn pc ziet vervolgens wel CH3SNAS als gedeelde server, maar die blijft helemaal leeg.

Alle MP3´s (ong. 60GB) zijn netjes voorzien van tags e.d., en ook het herscannen via de webinterface van de NAS (duurt 5 minuten) levert nog steeds niets op.

Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TdV schreef op zondag 26 april 2009 @ 16:52:
[...]

Bedankt voor je link met de tip om de reset-knop achterop te gebruiken ipv de reset-knop in de webinterface. Apart dat die webinterface knop niet alles reset wat die hardware knop wel kan maar ok, nu weet ik dat.
schijnt nog niet helemaal de oplossing te zijn .. ben nog aan het zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:16:
De meeste bestanden op mijn nas kan ik via ftp dowloaden. Een aantal niet. Nu weet ik dat ik via het FTP programma bij de eigenschappen van het desbetreffende bestand de waarde kan veranderen naar 777 (staat nu 700). Echter als ik dit doe en op ok druk dan komt wel het zandlopertje maar uiteindelijk blijft hij op 700 staan.

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe en hoe het komt dat sommige nieuwe bestanden (excel) die ik erop zet wel 777 zijn en anderen 700 terwijl ik niets anders doe dan een nieuw excelbestand aanmaken en opslaan. De map waar de bestanden instaan staat ook op 777.
Ik heb precies hetzelfde. Het vervelende is dat het op de ch3snas is die niet op fun_plug scripts reageert (mijn 2e ch3snas doet het zonder problemen). IK zie dus geen mogelijkheid om het bestand -wat nu dus niet te benaderen is - weer van de NAS af te halen. Lekker probleem dus. Een doortastende oplossing is dus van harte welkom.

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:16:

Niemand een idee hoe bovenstaande opgelost kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dualband
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05-2020

dualband

Phantasy

Ik heb al een tijdje een CH3SNAS in gebruik. Tot nu toe heb ik alles naar wens kunnen configureren, enkel het rebuilden (of resyncen) van de RAID1 array lukt me niet.
Ik heb 2 schijven als RAID1 geconfigureerd. Wanneer ik het toestel uitschakel, een schijf verwijder en vervang door een nieuwe en het toestel terug opstart, vraagt deze mij (bij aanloggen op de webinterface) of ik de nieuwe schijf wil formatteren. Wanneer ik 'ja' zeg, is alle data op de oorspronkelijke RAID1-array verdwenen. Zelfs wanneer ik de CH3SNAS opnieuw opstart me enkel de oude schijf, blijken alle gegevens gewist te zijn.
Ik heb al verschillende manieren en volgordes geprobeerd maar het wil niet lukken.
Ik merk wel echter dat wanneer ik een schijf vervang door een nieuwe schijf die ooit eerder is geformatteerd in de CH3SNAS, het wel lijkt (!) te lukken. Op de webinterface staat dat de RAID1-array in orde is. Echter worden bestanden slechts op 1 schijf opgeslagen (wanneer ik dus heropstart met enkel de nieuwe schijf staan er geen bestanden op buiten diegenen die er al op stonden voor het toevoegen aan de RAID1-array).
Het is me ooit gelukt om de CH3SNAS de schijven in de RAID1-array te doen resyncen na vervanging, dit stond toen ook aangegeven in de webinterface. Maar het wil maar niet lukken dit te herhalen.
Ik heb de laatste firmware (1.05b1).
Weet er iemand een correct stappenplan om een gebroken RAID1 terug op te bouwen?
Wat ik me ook afvraag: hoe weet het systeem van welke schijf naar welke schijf hij moet kopiëren bij het rebuilden? Dat hij bv van schijf 1 naar schijf 2 moet kopiëren en niet omgekeerd?

Het valt me ook op dat bij het formatteren van een schijf , hij soms blijft hangen op 94%, terwijl dit probleem volgens Conceptronic bij de nieuwe firmware zou opgelost zijn.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Verwijderd schreef op zondag 26 april 2009 @ 20:19:
[...]

Well I'll be damned... Een systeem ingericht met Windows 7 mocht de file wel benaderen! Ik heb mijn bestand dus weer...

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dualband

dualband

Phantasy

Verwijderd schreef op zondag 26 april 2009 @ 20:19:
[...]

Gebruik je meerdere pc's om je NAS te benaderen? Het kan uitmaken met welke gebruikersnaam je bent ingelogd voor de rechten op nieuw aangemaakte bestanden en mappen. Hoe zet je de bestanden op de CH3SNAS? Via FTP of SMB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dualband schreef op maandag 27 april 2009 @ 18:49:
[...]

Gebruik je meerdere pc's om je NAS te benaderen? Het kan uitmaken met welke gebruikersnaam je bent ingelogd voor de rechten op nieuw aangemaakte bestanden en mappen. Hoe zet je de bestanden op de CH3SNAS? Via FTP of SMB?
Ik gebruik 1 pc voor de NAS.
Sorry maar is SMB de afkorting van? Ik heb een netwerkverbinding gemaakt in de verkenner waarmee ik op de nas kan, en op deze manier zet ik bestanden op de nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0Donder0o
  • Laatst online: 04-09 21:20
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om Musicbrowser v0.20 online te zetten?

Deze is nergens meer te vinden en voor zover ik weet is het de de meest recente werkende versie voor de Ch3snas.

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door o0Donder0o op 27-04-2009 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-08 12:18
o0Donder0o schreef op maandag 27 april 2009 @ 22:32:
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om Musicbrowser v0.20 online te zetten?

Deze is nergens meer te vinden en voor zover ik weet is het de de meest recente werkende versie voor de Ch3snas.

Alvast bedankt!
http://sourceforge.net/pr...=208076&package_id=249293

alle versies vanaf 0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0Donder0o
  • Laatst online: 04-09 21:20
Cheers!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de funplug geinstalleerd op mijn ch3snas, maar hoe kan ik deze weer verwijderen?

Bvd

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gighandi
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 21:17:
Ik heb de funplug geinstalleerd op mijn ch3snas, maar hoe kan ik deze weer verwijderen?
  • bestandje funplug verwijderen
  • ch3snas herstarten
  • directory ffp verwijderen
  • klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 21:17:

Bvd
Google is your friend!

http://nas-tweaks.net/CH3SNAS:Tutorials/Remove_fun_plug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dualband

dualband

Phantasy

Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 21:14:
[...]

Ik gebruik 1 pc voor de NAS.
Sorry maar is SMB de afkorting van? Ik heb een netwerkverbinding gemaakt in de verkenner waarmee ik op de nas kan, en op deze manier zet ik bestanden op de nas.
Als je slechts één pc voor je NAS gebruikt en de bestanden op dezelfde manier via windows verkenner - die maakt gebruik van het SMB (SAMBA) protocol - en in dezelfde directory plaatst, is er iets raars aan de hand als ze de ene keer worden aangemaakt met rechten 700 en de andere keer 777.
De enige verklaring die ik zie is dat je een andere gebruikersnaam gebruikt (je kan dit nagaan door te rechtsklikken op het bestand en dan in de tab 'beveiliging' kijken onder welke gebruikersnaam ze is aangemaakt). Misschien gebruik je de ene keer de gast account (Guest of nobody) en de andere keer een gebruikersnaam waar het 'directory create' masker anders is ingesteld.
Of staan de bestanden op een andere share?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 17:55
Fixed : FTP function failure.

Ik heb nogsteeds problemen met de FTP server. Deze lijkt wel periodiek te worden gereset ofzo? Als ik files naar de NAS kopieer worden mijn sessies gedisconnect, waarna ik wel weer kan connecten en weer verder gaan waar ik gebleven was. (niet fun plugged). Meerdere software gebruikt, meerdere computers in het LAN. Dus het is software/client onafhankelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
RunaR schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 15:04:
[...]

Je zou het kunnen proberen met een batch file die het "net use" commando aan roept.
Bedankt voor je tip, echter blijft Windows Vista Business x64 klagen dat de netwerkverbinding niet hersteld kan worden en vraagt om een wachtwoord. Welke commando gebruik jij voor het mappen met de "net use" commando?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrGr
  • Laatst online: 18-07-2023
Ruben121689 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 13:48:
[...]

Bedankt voor je tip, echter blijft Windows Vista Business x64 klagen dat de netwerkverbinding niet hersteld kan worden en vraagt om een wachtwoord. Welke commando gebruik jij voor het mappen met de "net use" commando?

Bedankt!
Ik gebruik in WinXP een cmd-file die bij het aanloggen automatisch uitgevoerd wordt (GroupPolicy - User - Logon) met ongeveer de volgende inhoud:

if %username%==user1 goto user1
if %username%==user2 goto user2
goto end
:user1
net use v: \\Ch3snas\Netw /user:user1 pw1 /persistent:no
goto end
:user2
net use v: \\Ch3snas\Netw /user:user2 pw2 /persistent:no
goto end
:end

Nadeel is dat het pw er als plain tekst instaat :N
'k Heb nog niet uitgezocht hoe dat onder Vista moet, voorlopig met een snelkoppeling vanaf de desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dualband schreef op woensdag 29 april 2009 @ 19:22:
[...]

Als je slechts één pc voor je NAS gebruikt en de bestanden op dezelfde manier via windows verkenner - die maakt gebruik van het SMB (SAMBA) protocol - en in dezelfde directory plaatst, is er iets raars aan de hand als ze de ene keer worden aangemaakt met rechten 700 en de andere keer 777.
De enige verklaring die ik zie is dat je een andere gebruikersnaam gebruikt (je kan dit nagaan door te rechtsklikken op het bestand en dan in de tab 'beveiliging' kijken onder welke gebruikersnaam ze is aangemaakt). Misschien gebruik je de ene keer de gast account (Guest of nobody) en de andere keer een gebruikersnaam waar het 'directory create' masker anders is ingesteld.
Of staan de bestanden op een andere share?
Als ik zo zit te kijken dan zijn bestanden van een paar jaar geleden wel te lezen (777) en nieuwe bestanden die ik er op zet niet (700). Gebruikersnaam is hetzelfde en de bestanden staan allemaal op dezelfde share.
Tot voor een aantal weken heb ik bestanden via een Vista computer erop gezet en nu heb ik op deze pc XP gezet. Met beide krijg ik de bestanden niet te lezen via ftp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HOi,
ook ik heb nu een ch3snas en problemen. Ben nog niet aan het fun pluggen ofzo. Eerst de basis maar eens.
Probleem is het volgende. Mijn volume_1 kan in mounten op mijn laptop (snas is raid 1). laptop is vista. Maar als ik een user aanmaak en daar een dir aanhang kan ik die niet mounten. Alles al geprobeerd. Vreemd is dat mijn xp machine dit allemaal wel goed doet. Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Heb de how-to maar eens ge-update. Nu ook met fun_plug only.

Handig voor de beginners of de mensen die weinig van Linux weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
GenetiX schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:05:
Heb de how-to maar eens ge-update. Nu ook met fun_plug only.

Handig voor de beginners of de mensen die weinig van Linux weten ;)
Ik heb meteen de start post aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb van het weekend en vandaag een start gemaakt met een simpele manier om nzbget op de CH3SNAS aan de praat te krijgen. Minder handwerk, dus de how-to that replaces all zal vervangen worden ;-)

http://www.aroundmyroom.c...-ch3snas-the-zeroday-way/

Ik heb nzbget en nzbgetweb dusdanig geconfigureerd dat alles voorgeconfigureerd is. Het enige wat er nog gedaan moet worden zijn 5 dingen
php installeren
untar installeren
php.ini bestand kopieren
2 sh bestanden uitvoeren
server configuratie ingeven en opslaan.

De bestanden zitten in een tar bestand wat gedownload kan worden op de server
Alles wordt vanuit een folder (newsbin) opgestart, uitgevoerd en uitgepakt en je kan via 2 Shares (in te geven in de webinterface van de CH3SNAS) 2 simpele shortcuts maken om vanuit bijv. windows makkelijk een nzb naar de nzb folder te slepen en naar de usenet folder te gaan voor de downloads

Het is een eerste release die gebruik maakt van de allerlaatste versie (vandaag) van nzbget en nzbgetweb (die nu ook de gedownloade queue kan aanpassen qua prioriteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje.

Ik heb sinds kort een CH3SNAS gekocht en deze werkt zover ik het kan zien prima.
(Er blijft wel constant een blauw ledje knipperen maar dat wijt ik aan de connectie met de printer. Zal dit later nog wel uitzoeken)

Mijn echte vraag is als volgt:

Ik wil graag mijn online backup draaien zonder mijn PC's aan te laten staan. Volgens mijn provier kan dit via Linux. Ik heb nu het plan opgevat Linux op de NAS te gaan zetten. Ben hier volledig nieuw in maar heb al een paar handleidingen kunnen vinden (bv hier: http://wiki.dns323.info/howto:chroot_debian).
Ik zou graag de simpele manier volgen.

Nu is mijn vraag of deze oplossing het proberen waard is om de backup software te activeren.
Deze moet als volgt geinstalleerd worden:

Important:
The Online Backup Agent for Linux requires Java VM version 1.5 or higher to
be installed on your system.

You can verify this by running the following command:
java -version

If this returns a version number less than 1.5 or indicates that the
command could not be found, then you must install/upgrade the correct
java distribution. Java JRE 1.5 or higher can be obtained via java.sun.com
or other locations.
---------------

To install the Online Backup Agent on your Linux system, please use the
following instructions:

a) copy the Online Backup Agent archive (BackupAgentClient-3.20.0.1.tar.gz) to
your system and place it in your $HOME directory.

b) create a new directory:
mkdir $HOME/BackupAgent

c) change to this directory and extract the archive:

cd $HOME/BackupAgent
tar xzf $HOME/BackupAgentClient-3.20.0.1.tar.gz

This will create the two following folders:

Server/
This folder contains the Online Backup Agent Service component.

Client/
This folder contains the user-interface application for the
Online Backup Agent.

d) Start the Online Backup Agent Service:

cd $HOME/BackupAgent/Server
./server-with-logging.sh >/dev/null 2>&1 &

This will start the Online Backup Agent Service and place it in the
background.

e) Start the Online Backup Agent User Interface:

cd $HOME/BackupAgent/Client
./client-with-logging.sh

This will start the Online Backup Agent User Interface and, if this is a
first-time installation, present you with the Registration Wizard. Please
follow the instructions in the release notes to complete the Registration
Wizard.

Ik ben volledig nieuw met Linux vandaar mijn vraag.
Gaat dit lukken of kan ik het plan maar beter gelijk in de koelkast zetten?

Al vast dank voor de hulp,

Wibo

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2009 00:35 . Reden: verkeerde/onduidelijke link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
De CH3SNAS draait al linux. Als je ffp installeerd heb je een telnet toegang tot de machine. Alleen is er geen java geïnstalleerd.
Via Optware is het mogelijk om java te installeren. Of het uit eindelijk gaat werken.....geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 22:43:
[...]

Als ik zo zit te kijken dan zijn bestanden van een paar jaar geleden wel te lezen (777) en nieuwe bestanden die ik er op zet niet (700). Gebruikersnaam is hetzelfde en de bestanden staan allemaal op dezelfde share.
Tot voor een aantal weken heb ik bestanden via een Vista computer erop gezet en nu heb ik op deze pc XP gezet. Met beide krijg ik de bestanden niet te lezen via ftp.
Ik zie nu dat alle foto's die ik erop zet wel op 777 staan. Het gaat enkel om word en excel bestanden die ik nieuw aanmaak en op de nas zet. Moet ik in Office soms nog iets instellen?
Het plaatsen van de foto's en de word en excel bestanden op de nas gebeurt allemaal via de zelfde pc en op dezelfde manier.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2009 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recent heb ik een CH3SNAS aangeschaft en ben bezig met het installeren van Debian op een USB-stick. Met behulp van de stappen op http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/29414560#29414560. De firmware versie is 1.03. Mocht iets niet duidelijk zijn, laat het ff weten, dan probeer ik het zo goed mogelijk toe te voegen.

Echter loop ik tegen onderstaand probleem aan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
root@CH3SNAS:/# apt-get install cdebootstrap
Reading package lists... Done
Building dependency tree... Done
The following extra packages will be installed:
  libc6 libdebian-installer-extra4 libdebian-installer4 libncurses5
root@CH3SNAS:/# ls -l /var/cache/
total 16
drwxr-xr-x  3 root root 4096 May  5 11:39 apt
drwxr-xr-x  2 root root 4096 May  5 11:39 debconf
drwxr-xr-x  2 root root 4096 Aug 17  2007 locate
drwxr-sr-x 16 man  root 4096 May  5 11:39 man
root@CH3SNAS:/#
root@CH3SNAS:/# dpkg --force-all -i dpkg*deb
dpkg: error processing dpkg*deb (--install):
 cannot access archive: No such file or directory
Errors were encountered while processing:
 dpkg*deb
root@CH3SNAS:/# dpkg --force-all -i libc6*deb
dpkg: error processing libc6*deb (--install):
 libc6*deb
root@CH3SNAS:/# ls -l var/cache/
total 16
drwxr-xr-x  3 root root 4096 May  5 11:39 apt
drwxr-xr-x  2 root root 4096 May  5 11:39 debconf
drwxr-xr-x  2 root root 4096 Aug 17  2007 locate
drwxr-sr-x 16 man  root 4096 May  5 11:39 man

dpkg --force-all -i dpkg*deb levert een foutmelding, welke ook in het eerste deel van dit topic wordt genoemd. Echter kan ik bij mij de bootstrap directroy niet vinden, terwijl ik dit wel heb geinstalleerd. Ik zit bij punt 17. Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast mijn dank.

Groeten,
Sjakie.

@Edit:
Vanuit /var/cache/apt/archives zou ik de commando's ook uit kunnen voeren, echter geen geluk.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
root@CH3SNAS:/var/cache/apt/archives# pwd
/var/cache/apt/archives
root@CH3SNAS:/var/cache/apt/archives#
root@CH3SNAS:/var/cache/apt/archives# ls -l
total 4
-rw-r----- 1 root root    0 May  5 10:53 lock
drwxr-xr-x 2 root root 4096 May  5 10:52 partial
root@CH3SNAS:/var/cache/apt/archives# dpkg --force-all -i dpkg*deb
dpkg: error processing dpkg*deb (--install):
 dpkg*deb

Is dit soms de manier om te zeggen dat er geen fouten zijn gevonden?

@Edit2:
Ik ben toch verder gegaan met instellen. Nu krijg ik dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Get:101 ftp://ftp.nl.debian.org stable/main tasksel 2.78 [83.4kB]
Installing new version of config file /etc/skel/.bashrc ...
Installing new version of config file /etc/bash.bashrc ...
(Reading database ... 7775 files and directories currently installed.)
Preparing to replace libselinux1 1.32-3 (using .../libselinux1_2.0.65-5_arm.deb) ...
Unpacking replacement libselinux1 ...
Setting up libselinux1 (2.0.65-5) ...
(Reading database ... 7777 files and directories currently installed.)
Preparing to replace coreutils 5.97-5.3 (using .../coreutils_6.10-6_arm.deb) ...
Unpacking replacement coreutils ...
rm: cannot remove `/var/lib/dpkg/tmp.ci/control': Function not implemented
dpkg: error while cleaning up:
 subprocess rm cleanup returned error exit status 1
Setting up coreutils (6.10-6) ...
dpkg: error processing /var/cache/apt/archives/diff_2.8.1-12_arm.deb (--unpack):
 /var/cache/apt/archives/diff_2.8.1-12_arm.deb
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)

Wat betekent dit? Is dit een probleem? Of kan ik dit negeren?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2009 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Runrar,

Bedankt voor het advies. Ik ga met optware aan de slag.
Ik was uiteraard niet op zoek naar garanties maar zit ook niet te wachten op een kansloos project.
Ik zal de uitkomst laten weten.

Gegroet,

Wibo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Runrar,

Daar ben ik al weer...

Ik heb het volgende gedaan:

- backup gemaakt
- schijf bijgeplaatst
- raid 1 ingericht
- funplug geinstalleerd
- via Putty en telnet optware geinstalleerd
- jamvm package geinstalleerd (dacht dat dit java moest zijn, is het enige wat met ja begint :? )
- opdracht java -version uitgevoerd

verbaasd gekeken omdat ik niet het verwachte versie nummer zag....

zie hieronder de uitkomst in putty
Wat doe ik fout?

alvast dank weer!

Wibo

/mnt/HD_a2/ipkg # ipkg install jamvm
Installing jamvm (1.5.3-1) to root...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.o...ble/jamvm_1.5.3-1_arm.ipk
Installing zlib (1.2.3-3) to root...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.o...able/zlib_1.2.3-3_arm.ipk
Installing classpath (0.98-1) to root...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.o.../classpath_0.98-1_arm.ipk
Installing file (5.01-1) to root...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.o...table/file_5.01-1_arm.ipk
Installing libgmp (4.2.3-1) to root...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.o...le/libgmp_4.2.3-1_arm.ipk
Configuring classpath
Configuring file
Configuring jamvm
Configuring libgmp
Configuring zlib
Successfully terminated.
/mnt/HD_a2/ipkg # java -version
/ffp/bin/sh: java: not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken linux niet zo goed, maar onder Windows heb je omgevingsvariabelen. Daar heb ik de locatie van de java/bin directory opgenomen in PATH. Dit zal Linux ook wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Ikzelf,

Ik heb even zitten zoeken maar kan geen Java folder vinden.
Daar zal het dus wel ergens fout gaan.

Kan helaas geen handige Howto vinden om dit voor elkaar te krijgen....

Groet & Dank,

Wibo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks mijn foutmeldingen die ik in een vorige post heb gezet, ben ik door gegaan. Echter bij het installeren krijg ik een voor mij vreemde melding. Weet iemand hier iets meer over? Hoe kan ik dit oplossen?

Ik heb iets gevonden dat /proc gemount moet worden. Klopt dit?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
root@CH3SNAS:/# apt-get install ssh
Reading package lists... Done
Building dependency tree... Done
The following extra packages will be installed:
  libedit2 libkeyutils1 libkrb53 libpam0g libssl0.9.8 libx11-6 libx11-data
  libxau6 libxcb-xlib0 libxcb1 libxdmcp6 libxext6 libxmuu1 lsb-base
  openssh-blacklist openssh-blacklist-extra openssh-client openssh-server
  x11-common xauth
Suggested packages:
  krb5-doc krb5-user libpam-doc ssh-askpass libpam-ssh keychain rssh
  molly-guard
The following NEW packages will be installed:
  libedit2 libkeyutils1 libkrb53 libx11-6 libx11-data libxau6 libxcb-xlib0
  libxcb1 libxdmcp6 libxext6 libxmuu1 openssh-blacklist
  openssh-blacklist-extra openssh-client openssh-server ssh x11-common xauth
The following packages will be upgraded:
  libpam0g libssl0.9.8 lsb-base
3 upgraded, 18 newly installed, 0 to remove and 84 not upgraded.
11 not fully installed or removed.
Need to get 0B/8166kB of archives.
After this operation, 18.5MB of additional disk space will be used.
Do you want to continue [Y/n]? Y

Preconfiguring packages ...
Can not write log, openpty() failed (/dev/pts not mounted?)
dpkg: error processing /var/cache/apt/archives/openssh-blacklist_0.4.1_all.deb (--unpack):
dpkg: error processing /var/cache/apt/archives/openssh-blacklist-extra_0.4.1_all.deb (--un
pack):
dpkg: error processing /var/cache/apt/archives/lsb-base_3.2-20_all.deb (--unpack):
 /var/cache/apt/archives/openssh-blacklist_0.4.1_all.deb
 /var/cache/apt/archives/openssh-blacklist-extra_0.4.1_all.deb
 /var/cache/apt/archives/lsb-base_3.2-20_all.deb
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 23:01:
Hallo Ikzelf,

Ik heb even zitten zoeken maar kan geen Java folder vinden.
Daar zal het dus wel ergens fout gaan.

Kan helaas geen handige Howto vinden om dit voor elkaar te krijgen....

Groet & Dank,

Wibo
Hallo Wibo,

Kijk eens met het commando set. Hopelijk staat daar iets van Java tussen. je zou ook in de bin directory kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:34
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 09:12:
Ondanks mijn foutmeldingen die ik in een vorige post heb gezet, ben ik door gegaan. Echter bij het installeren krijg ik een voor mij vreemde melding. Weet iemand hier iets meer over? Hoe kan ik dit oplossen?

Heb je all eens naar debnas gekeken:

http://wiki.dns323.info/howto:chroot_debian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 09:12:
Ik neem aan dat je hier in een gechroote omgeving zit? In dat geval moet je inderdaad /proc mounten. Je chroot moet iets als dit zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
cd /path/to/chroot-root
mkdir proc
mount --bind /proc proc
mkdir dev
mount --bind /dev dev

chroot . /bin/sh
ipv mount --bind /proc proc kun je ook
code:
1
mount -t proc proc proc

gebruiken. Ik weet niet of dat iets uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijzelf schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 10:30:
[...]
Ik neem aan dat je hier in een gechroote omgeving zit? In dat geval moet je inderdaad /proc mounten.
Ik zit in de chroot omgeving, volgens mij. Bedoel je in de Debian omgeving? In ieder geval is het stap 23 van http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/29414560#29414560.

Ik heb naar debnas gekeken, maar alleen voor mijn problemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2009 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Inderdaad. In stap 16 ben je de chroot omgeving ingegaan. Vanaf dat moment draai je een shell die een andere root (changeroot) heeft dan de 'echte' /, en daardoor zijn /proc en /dev niet bereikbaar, tenzij je die eerst bind.

Je zou kunnen proberen om stap 16 uit te breiden met de mount --bind commando's die ik voorstelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijzelf schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:15:
Inderdaad. In stap 16 ben je de chroot omgeving ingegaan. Vanaf dat moment draai je een shell die een andere root (changeroot) heeft dan de 'echte' /, en daardoor zijn /proc en /dev niet bereikbaar, tenzij je die eerst bind.

Je zou kunnen proberen om stap 16 uit te breiden met de mount --bind commando's die ik voorstelde.
Mount moet ik dus uitvoeren vanaf de root van debian op de usbstick? Of vanaf de locatie waar debian (etch) staat? Het lukt me namelijk niet te achterhalen welk path je bedoelt (/path/to/chroot-root).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
*Als* jouw chroot commando
code:
1
/mnt/HD_a2/lnx_bin/busybox3 chroot etch /bin/bash
is, dan zou de mount
code:
1
2
mkdir etch/proc #hoeft alleen als dir nog niet bestaat
mount --bind /proc etch/proc
moeten zijn. De directory etch wordt de nieuwe root voor etch/bin/bash, dus etch/proc wordt /proc, welke is gebonden aan de 'echte' /proc.

(Het maakt trouwens niet uit vanuit welke directory je dit uitvoert, als de targetdirectory maar in etch ligt. Het mag dus ook
code:
1
mount --bind /proc /path/to/usbstick/etch/proc
vanuit een willekeurige directory zijn)

[ Voor 24% gewijzigd door Mijzelf op 06-05-2009 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Wibo,

Kijk eens met het commando set. Hopelijk staat daar iets van Java tussen. je zou ook in de bin directory kunnen kijken.
Hallo,

Ook dan zie ik niets, maar zoals ik al zei: een complete newbie on linux

Heb ondertussen wel onderstaande uitgevogeld:

/ # opt/bin/jamvm -version
java version "1.5.0"
JamVM version 1.5.3
Copyright (C) 2003-2009 Robert Lougher <rob@lougher.org.uk>

Er lijkt dus wel een soort van Java te draaien. Met PS zie ik echter geen verwijzing?

Zodra ik uitgevogeld heb hoe ik het bestand wat ik moet installeren volgens de handleiding in de home folder kan krijgen zal ik de manual eens uitvoeren om te kijken of het werkt.

Bedankt weer zover,

wibo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update: helaas werkt het niet.
Als ik de handleiding uitvoer en de backupclient probeer op te starten met het commando:
./client-with-logging.sh

dan krijg ik de melding: java: No such file or directory

terug naar de tekentafel dus.....

nog iemand ideeen wat er mis kan gaan?

Wibo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 19:23:
Even een update: helaas werkt het niet.
Als ik de handleiding uitvoer en de backupclient probeer op te starten met het commando:
./client-with-logging.sh

dan krijg ik de melding: java: No such file or directory

terug naar de tekentafel dus.....

nog iemand ideeen wat er mis kan gaan?

Wibo
Je $PATH aan passen /opt/bin toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je $PATH aan passen /opt/bin toevoegen.
Dank weer,

Ik heb in het Profile file in de /ffp/etc folder de PATH sectie aangepast in:

# Set the default system $PATH:
PATH=/ffp/bin:/usr/bin:/bin:/opt/bin
if [ $(/ffp/bin/id -u) -eq 0 ]; then
PATH=/ffp/sbin:/usr/sbin:/sbin:$PATH
fi
export PATH

helaas heeft het niet geholpen?

Als ik trouwens nu het volgende ingeef:

/ # jamvm -version
/ffp/bin/sh: jamvm: not found

krijg ik nog steeds niet het goede antwoord

Wibo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, wat experimenteren levert het volgende op.
Blijkbaar maakt het wel uit waar ik de commando's uitvoer?

java version "1.5.0"
JamVM version 1.5.3

This program is free software; you can redistribute it and/or
modify it under the terms of the GNU General Public License
as published by the Free Software Foundation; either version 2,
or (at your option) any later version.

This program is distributed in the hope that it will be useful,
but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. See the
GNU General Public License for more details.

Build information:

Execution Engine: direct-threaded interpreter with stack-caching
Compiled with: gcc 3.3.3

Boot Library Path: /opt/lib/classpath
Boot Class Path: /opt/share/jamvm/classes.zip:/opt/share/classpath/glibj.zip
/ # cd mnt/HD_a2/ffp/pkg/BackupAgent
/mnt/HD_a2/ffp/pkg/BackupAgent # opt/bin/jamvm -version
/ffp/bin/sh: opt/bin/jamvm: not found

gr Wibo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog even een tip voor de mensen die de CH3SNAS willen gebruiken voor het streamen van divx/xvid naar de Xbox 360, dit kan via de fun plug met een aangepaste versie van uShare:

uShare:
http://dns323.thecorewithin.net/
HowTo:
http://little2busy.blogsp...g-xbox360-funplug-05.html

Verder heb ik vannacht Debian Lenny geflashed naar de CH3SNAS, maar inmiddels weer terug geflashed naar de stock firmware 1.05b, redenen hiervoor is het gebrek aan de tempereatuur sensoren en fan control support. Met een RAID1 setup vond ik de behuizing akelig warm worden, maar voor de geinteresseerden:

Installeren van Debian Lenny (native!) op de CH3SNAS
http://www.cyrius.com/deb...link/dns-323/install.html

Het terug flashen vanuit debian wordt beschreven op:
http://www.cyrius.com/deb...ink/dns-323/recovery.html

Let op dat "splitdns323fw " nog niet in het pakket zit en hiervoor dns323-firmware-tools moet worden geupdate vanuit de unstable sources.

Ik ga nu aan de gang met een 8 GB usb stick voor een debian chroot, ik vind het een machtig mooi apparaatje voor die 130 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:32:
Hallo, wat experimenteren levert het volgende op.
Blijkbaar maakt het wel uit waar ik de commando's uitvoer?

java version "1.5.0"
JamVM version 1.5.3

This program is free software; you can redistribute it and/or
modify it under the terms of the GNU General Public License
as published by the Free Software Foundation; either version 2,
or (at your option) any later version.

This program is distributed in the hope that it will be useful,
but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. See the
GNU General Public License for more details.

Build information:

Execution Engine: direct-threaded interpreter with stack-caching
Compiled with: gcc 3.3.3

Boot Library Path: /opt/lib/classpath
Boot Class Path: /opt/share/jamvm/classes.zip:/opt/share/classpath/glibj.zip
/ # cd mnt/HD_a2/ffp/pkg/BackupAgent
/mnt/HD_a2/ffp/pkg/BackupAgent # opt/bin/jamvm -version
/ffp/bin/sh: opt/bin/jamvm: not found

gr Wibo
Het zit'm in de "/".
opt/bin/jamvm betekend javmn draaien in de subdir opt/bin vanuit je huidige dir. Dus probeert je /mnt/HD_a2/ffp/pkg/BackupAgent/opt/bin/jamvm te draaien en die bestaat niet. De eerste gaat wel goed want daar sta je in de / (root). dus activeer je /opt/bin/jamvm en die bestaat wel.
Als je er een / voor zet werkt het overal vandaan => /opt/bin/jamvm

Hier mee is het path probleem nog niet op gelost. Als je path goed is ingesteld zou alleen "jamvm" genoeg moeten zijn.
Wat je nog kan proberen is /opt/sbin toe voegen aan je $PATH.
Als je export draait krijg je een lijst met alle environment variabelen. Hier zou je PATH goed moeten staan.
Anders even de volgende regels draaien:
code:
1
2
PATH=/opt/bin:/opt/sbin:$PATH
export PATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Runrar,

Dank, dit helpt.
Ik kan nu vanuit de folder jamvm benaderen.
Helaas is het opstarten van de tool nog niet gelukt.
Ik krijg nog steeds de volgende fout:

/mnt/HD_a2/ffp/pkg/BackupAgent/Client # ./client-with-logging.sh
java: No such file or directory

als ik echter het volgende probeer:
jamvm -jar client.jar

dan krijg ik een veel uitgebreider bericht:

java.lang.reflect.InvocationTargetException
at java.lang.reflect.VMMethod.invoke(Native Method)
at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:327)
at jamvm.java.lang.JarLauncher.main(JarLauncher.java:50)
Caused by: java.awt.AWTError: Cannot load AWT toolkit: gnu.java.awt.peer.gtk.GtkToolkit
at java.awt.Toolkit.getDefaultToolkit(Toolkit.java:607)
at javax.swing.plaf.basic.BasicLookAndFeel.initialize(BasicLookAndFeel.java:1720)
at javax.swing.UIManager.setLookAndFeel(UIManager.java:912)
at javax.swing.UIManager.<clinit>(UIManager.java:245)
at com.ba.client.Client.main(Client.java:34)
at java.lang.reflect.VMMethod.invoke(Native Method)
...2 more
Caused by: java.lang.UnsatisfiedLinkError: Native library `gtkpeer' not found (as file `libgtkpeer.so') in gnu.classpath.boot.library.path and java.library.path
at java.lang.Runtime.loadLibrary(Runtime.java:763)
at java.lang.System.loadLibrary(System.java:670)
at gnu.java.awt.peer.gtk.GtkToolkit.<clinit>(GtkToolkit.java:177)
at java.lang.VMClass.forName(Native Method)
at java.lang.Class.forName(Class.java:233)
at java.awt.Toolkit.getDefaultToolkit(Toolkit.java:583)
...7 more

Ik zal dit nog eens proberen te analyseren en op googelen.
Als er iemand nog tips heeft hou ik me natuurlijk aanbevolen.

Weltrusten,

Wibo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:57:
Verder heb ik vannacht Debian Lenny geflashed naar de CH3SNAS, maar inmiddels weer terug geflashed naar de stock firmware 1.05b, redenen hiervoor is het gebrek aan de tempereatuur sensoren en fan control support. Met een RAID1 setup vond ik de behuizing akelig warm worden, maar voor de geinteresseerden:

Installeren van Debian Lenny (native!) op de CH3SNAS
http://www.cyrius.com/deb...link/dns-323/install.html

Het terug flashen vanuit debian wordt beschreven op:
http://www.cyrius.com/deb...ink/dns-323/recovery.html

Let op dat "splitdns323fw " nog niet in het pakket zit en hiervoor dns323-firmware-tools moet worden geupdate vanuit de unstable sources.

Ik ga nu aan de gang met een 8 GB usb stick voor een debian chroot, ik vind het een machtig mooi apparaatje voor die 130 euro.
Pas wel echt op met het bovenstaande: als je HDD's het niet meer doen, dan werkt het complete gebakje niet meer. Dan is er ook geen weg terug en is je device echt bricked.
Probleem is dat als lenny op de HDD staat de installatie gedeelte niet meer op de flash staat.
dus bovenstaande is alleen als je echt weet wat je doet en kennis hebt van Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW83
Beste Tweakers,

ik heb ook zo'n leuke hobbybox,
NFS, twonky ,Lighttpd,en Transmission , draaien erop,
nu wil ik ''musicbrowser'' installen maar is mij niet duidelijk hoe ..
PHP staat nu zover ik weet geinstalleerd.
op de website http://musicbrowser.sourceforge.net/install.php (musicbrowser) staat dat je de zipfile in de Var/WWW/ directory moet zetten , ben uitgegaan van de WWW dir op de root , (bij install van Lighttpd uitgelegd) en vervolgens de comando's
chmod a+rx www/musicbrowser
chmod a+r www/musicbrowser/*

daarna zou je via webbrowser http://ch3snas/musicbrowser/ kunnen inloggen.
maar dan krijg ik het nas web inlog te zien..
is het de bedoeling nu dat de map musicbrowser ook zichtbaar moet zijn in het Lighttpd web venster ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
JW83 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:44:
Beste Tweakers,

ik heb ook zo'n leuke hobbybox,
NFS, twonky ,Lighttpd,en Transmission , draaien erop,
nu wil ik ''musicbrowser'' installen maar is mij niet duidelijk hoe ..
PHP staat nu zover ik weet geinstalleerd.
op de website http://musicbrowser.sourceforge.net/install.php (musicbrowser) staat dat je de zipfile in de Var/WWW/ directory moet zetten , ben uitgegaan van de WWW dir op de root , (bij install van Lighttpd uitgelegd) en vervolgens de comando's
chmod a+rx www/musicbrowser
chmod a+r www/musicbrowser/*

daarna zou je via webbrowser http://ch3snas/musicbrowser/ kunnen inloggen.
maar dan krijg ik het nas web inlog te zien..
is het de bedoeling nu dat de map musicbrowser ook zichtbaar moet zijn in het Lighttpd web venster ?
Als het goed is draait je lighttpd op een andere poort dan de standaard poort 80.
Probeer eens http://ch3snas:8080/musicbrowser/

Pagina: 1 ... 6 ... 30 Laatste